abonnement Unibet Coolblue
pi_159182144
In Motorbloempjes ogen één van de meeste bizarre en waargebeurde documentaire reeks die je ooit zult zien.

IMDB

Rating 9.4

Filmed over a 10-year period, Making a Murderer is an unprecedented real-life thriller about Steven Avery, a DNA exoneree who, while in the midst of exposing corruption in local law enforcement, finds himself the prime suspect in a grisly new crime. Set in America's heartland, the series takes viewers inside a high-stakes criminal case where reputation is everything and things are never as they appear.


Trailer


Serie is via Netflix te bekijken en bestaat uit 10 afleveringen.

Ik raad je aan om niet op voorhand al in deze zaak te duiken via het internet. Dat maakt de uitkomst van de rechtszaak juist spannender als je er gewoon als leek instapt.

Zelf ben ik nu begonnen aan aflevering 10. Elke aflevering valt mijn mond meer open van verbazing. Vanaf aflevering 5 krijg je de rechtszaken te zien met uniek beeldmateriaal vanuit de rechtszaal.
pi_159182455
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:21 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Klopt, maar toch is er een lijk, DNA bewijs, waar wel mee gesjoemeld is obviously. Er werd aangegeven dat Halbach gezien is op het terrein door meerdere personen en toch belt Steven haar op (voicemail) Om te vragen waarom ze niet langs is gekomen? Daar schijnt dus beeldmateriaal van te zijn, maar ik lees het net pas, dus nog geen tijd gehad om te zoeken in hoeverre dat waar is. Daarbij een hoop statements van Brendan, waar of niet waar, tsja als we de antwoorden hadden dan was dit geen discussie :P
Het rare is dat dat verhaal dus alleen van Nancy Grace afkomstig is. Als dit echt zo zou zijn, zou het in de rechtzaak toch ook tegen hem gebruikt zijn? Ik heb er nooit wat over gelezen namelijk.
pi_159182475
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:30 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Het rare is dat dat verhaal dus alleen van Nancy Grace afkomstig is. Als dit echt zo zou zijn, zou het in de rechtzaak toch ook tegen hem gebruikt zijn? Ik heb er nooit wat over gelezen namelijk.
Ik ga eens zoeken of er meer over dat beeldmateriaal te vinden is..
pi_159183286
Rating is 9,2! Feit. En de eerste episode op youtube kan ook wel in de OP?

Maar we gaan niet te weten komen wie het gedaan heeft zolang ze zich volledig op Steven focussen.

En komt er nog een seizoen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Nober op 17-01-2016 20:01:19 ]
pi_159183528
Netflix Boss Hints at a Possible Season 2
quote:
“The story is still unfolding,” he told reporters when asked about a possible follow-up season, “so we’ll certainly take a look at it.”
pi_159183530
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:56 schreef Nober het volgende:
Rating is 9,2! Feit. En de eerste episode op youtube kan ook wel in de OP?

Maar we gaan niet te weten komen wie het gedaan heeft zolang ze zich volledig op Steven focussen.

En komt er nog een seizoen?
Het is echt dus dat denk ik niet :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159183643
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:05 schreef Soury het volgende:

[..]

Het is echt dus dat denk ik niet :D
Het kan toch zijn dat ze privé detectives inhuren om die broer en ex-vriend en die tante die de auto vind binnen een half uur te onderzoeken? De politie doet het immers niet want die hebben hun dader al te pakken.
pi_159183686
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:09 schreef Nober het volgende:

[..]

Het kan toch zijn dat ze privé detectives inhuren om die broer en ex-vriend en die tante die de auto vind binnen een half uur te onderzoeken? De politie doet het immers niet want die hebben hun dader al te pakken.
Ik geloof dat ze schuldig zijn.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Eindredactie Games zondag 17 januari 2016 @ 20:11:14 #9
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159183705
imdb rating is gezakt naar 9.2
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 17 januari 2016 @ 20:12:23 #10
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159183742
Avery called Teresa twice on October 31, using *67 to hide his number. Her phone lost service (presumably when it was destroyed after she was dead) at 4:21pm. He called again at 4:35pm, this time not using *67.

Wel toevallig, 14 minuten wachten en ff bellen :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159184492
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:10 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze schuldig zijn.
Soury, u verklaart wie exact schuldig aan de ontvoering, verkrachting, keeldoorsnijding, moord en verbranding op Teresa Halbach?
pi_159184565
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:30 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik ga eens zoeken of er meer over dat beeldmateriaal te vinden is..
Beeldmateriaal van een telefoongesprek tussen Avery en Hallbach? Ik geloof er niks van.
pi_159184921
Het is allemaal 1 corrupte bende. Zoveel dingen die niet kloppen:
-de gewiste voicemails
-het bloed en het gaatje in het buisje
-geen dna of bloed in de garage of kamer waar ze zou zijn vastgebonden
-de autosleutel
-Die advocaat van Brendan :') :')
-agenten die zich niet met het onderzoek mochten bemoeien met een dubieuze rol. Helemaal als je kijkt naar de eerste zaak. Lenk, Colburn :') :s) :')
etc.

Dat zogenaamde zweet onder de motorkap was geen zweet maar dna. En dat kan net als de rest makkelijk daar aangebracht zijn.
  zondag 17 januari 2016 @ 20:55:10 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_159185171
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Beeldmateriaal van een telefoongesprek tussen Avery en Hallbach? Ik geloof er niks van.
Volgens mij gaat het over dat interview dat Avery met een TV-zender heeft, nog voordat hij verdacht was of werd opgepakt, omdat hij de laatste was die haar had gezien. Daar zei hij dat ze bij hem was geweest en daarna terug gewoon was vertrokken.

Dan is het vreemd dat hij haar op haar voicemail stond om te vragen waarom ze niet was komen omdagen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_159185226
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:47 schreef Maastoren het volgende:

Dat zogenaamde zweet onder de motorkap was geen zweet maar dna. En dat kan net als de rest makkelijk daar aangebracht zijn.
Bovendien was het 'contaminated' wat ik begreep, aangezien dezelfde persoon die het DNA in de auto had afgenomen zonder nieuwe handschoenen onder de motorkap is gaan kijken. Zoiets vertelde 1 van die advocaten in een recent interview.

Wat ik tot nu toe begrijp is echt elk bewijs wat niet in de docu voor was gekomen ontkracht door de advocaten.
pi_159185244
quote:
99s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het over dat interview dat Avery met een TV-zender heeft, nog voordat hij verdacht was of werd opgepakt, omdat hij de laatste was die haar had gezien. Daar zei hij dat ze bij hem was geweest en daarna terug gewoon was vertrokken.

Dan is het vreemd dat hij haar op haar voicemail stond om te vragen waarom ze niet was komen omdagen.
Ah oke. Zal dat even terug kijken, zal wel episode 2 zijn geweest, of 3. Even checken.
pi_159185338
Mensen welke denken dat hij onschuldig is :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159185390
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:00 schreef MrSalazar het volgende:
Mensen welke denken dat hij onschuldig is :')
Ja ik snap het ook niet zo goed.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159185485
quote:
99s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het over dat interview dat Avery met een TV-zender heeft, nog voordat hij verdacht was of werd opgepakt, omdat hij de laatste was die haar had gezien. Daar zei hij dat ze bij hem was geweest en daarna terug gewoon was vertrokken.

Dan is het vreemd dat hij haar op haar voicemail stond om te vragen waarom ze niet was komen omdagen.
Gecheckt, maar het in dat interview zegt hij niet dat. Dat is het interview voor de auto gevonden is.
pi_159185512
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:00 schreef MrSalazar het volgende:
Mensen welke denken dat hij onschuldig is :')
Gaat het niet om. Hoe kan je nou beweren dat hij sowieso schuldig is op basis van het getoonde bewijs?
pi_159185556
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gaat het niet om. Hoe kan je nou beweren dat hij sowieso schuldig is op basis van het getoonde bewijs?
Niet. Maar ik denk dat ie gewoon schuldig is.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 17 januari 2016 @ 21:09:36 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_159185719
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gecheckt, maar het in dat interview zegt hij niet dat. Dat is het interview voor de auto gevonden is.
Wat zegt hij niet? Hij bevestigt toch gewoon dat ze bij hem is gepasseerd (onder meer door te vertellen dat ze niets had vermeld over andere afspraken die ze later die dag nog had)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_159185730
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:05 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Niet. Maar ik denk dat ie gewoon schuldig is.
Botten en tanden op de plek gevonden is best wel bewijs
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159185772
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:09 schreef Soury het volgende:

[..]

Botten en tanden op de plek gevonden is best wel bewijs
Ja maar daar wordt over gezegd dat ze er geplaatst zijn.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159185817
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:09 schreef Soury het volgende:

[..]

Botten en tanden op de plek gevonden is best wel bewijs
Dat is toch onderuit gehaald? Niet dat het niet gevonden is, maar dat de omstandigheden verdacht zijn?
pi_159185822
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:10 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ja maar daar wordt over gezegd dat ze er geplaatst zijn.
Ja ok net als de sleutel, ik vraag het me af.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159185910
een sleutel zonder DNA van de eigenaar maar alleen van de verdachte. Dat is toch onmogelijk?
pi_159186003
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:14 schreef Maastoren het volgende:
een sleutel zonder DNA van de eigenaar maar alleen van de verdachte. Dat is toch onmogelijk?
Niet onmogelijk als hij eerst (Steven dus) de sleutel schoongemaakt heeft, en daarna slordig is geweest.
pi_159186166
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niet onmogelijk als hij eerst (Steven dus) de sleutel schoongemaakt heeft, en daarna slordig is geweest.
Dat klopt. Maarja, die sleutel werd na 5 dagen gevonden. Waar lag 'ie ook alweer? Onder een paar schoenen bij een kast ofzo. Als je objectief daarnaar kijkt dan is dat op z'n minst merkwaardig.
pi_159186277
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:19 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Dat klopt. Maarja, die sleutel werd na 5 dagen gevonden. Waar lag 'ie ook alweer? Onder een paar schoenen bij een kast ofzo. Als je objectief daarnaar kijkt dan is dat op z'n minst merkwaardig.
Klopt, het stinkt van alle kanten.
pi_159186721
Breaking: Lenk is de opdrachtgever voor deze moord.

Bron: Mijn gezonde verstand.
pi_159189788
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:00 schreef MrSalazar het volgende:
Mensen welke denken dat hij onschuldig is :')
Het punt is natuurlijk dat ze geen eerlijk proces hebben gehad.
Dat moge toch wel duidelijk zijn, lijkt mij.
  zondag 17 januari 2016 @ 22:46:41 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159190026
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:29 schreef Nober het volgende:
Breaking: Lenk is de opdrachtgever voor deze moord.

Bron: Mijn gezonde verstand.
Aha, motief?

Lenk and Colborn were not named in Avery's lawsuit, and the county was not being sued for $36 mil. Vogel and Kocourek, who had both retired, were named in the suit and being sued for the majority of the money.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159196019
heb gisteren ook de laaste afleveringen gezien.

vind het echt een bijzondere serie. Op basis van deze serie kan ik alleen maar zeggen dat die Avery onschuldig is. het is in ieder geval zeker dat er grote fouten zijn gemaakt in deze rechtszaak. en dat de moord zoals die wed beschreven door de aanklagers zo zeker niet is gebeurd. Geen bloed in de slaapkamer bijvoorbeeld.

ik vond het trouwens nog schokkender bij die Brendan Dassey, Daar was alleen maar die verklaring en voor de rest totaal geen bewijs wat die verklaring ondersteunde.

Wat me ook opviel was dat in het begin door de verdediging werd gezegd dat ze van de rechter niemand anders mochten aanwijzen voor de moord. maar alleen mochten betogen dat de politie bewijs had geplaatst om Avery erin te luizen. Maar bij het slot argumentage betoogde die aanklager toch echt dat als de politie Avery in er wilde luizen zij ook wel die moord gepleegd zouden moeten hebben. Maar daarmee wijst hij toch juist iemand anders als moordenaar aan? en ze hadden toch afgesproken dat ze dat niet zouden doen?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_159199053
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:21 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Klopt, maar toch is er een lijk, DNA bewijs, waar wel mee gesjoemeld is obviously. Er werd aangegeven dat Halbach gezien is op het terrein door meerdere personen en toch belt Steven haar op (voicemail) Om te vragen waarom ze niet langs is gekomen? Daar schijnt dus beeldmateriaal van te zijn, maar ik lees het net pas, dus nog geen tijd gehad om te zoeken in hoeverre dat waar is. Daarbij een hoop statements van Brendan, waar of niet waar, tsja als we de antwoorden hadden dan was dit geen discussie :P
Najah wat je nu een beetje doet is wat je gewoon veel ziet, bij zowel voor- als tegenstanders.

Als Brendan (zogezegd) heeft gezegd dat Steven vroeger vieze dingetjes met hem deed is het waar, maar als hij conflicterende verklaringen aflegt die eigenlijk Steven's zaak alleen maar helpen is het ineens allemaal een beetje twijfelachtig. Het is of het een, of het ander. Het kanb niet als het uitkomt betrouwbaar zijn en het andere moment niet.

En ik weet niet of hij heeft gevraagd of ze niet langs is gekomen. Wellicht was hij/zij iets vergeten? Zo gek is het niet iemand te bellen nadat je ze net hebt gezien. Overigens geloof ik best in een situatie waar zij als knappe jonge vrouw, uit een welgestelde omgeving niet zo graag bij 'tokkie' Steven langs kwam, en hij wellicht wat meer in haar zag dan alleen een fotografe, en dus bv. via de telefoon wel wat avances maakte of iig meer dan alleen 'vriendelijk ' was. Dan nog heb je iemand niet verkracht en vermoord.

Ook het hele 'Ome Steven deed vieze spelletjes met me' verhaal wil ik wel eens écht horen van 'tape'. Want ik kan me niet voorstellen dat áls Brendan dat heeft gezegd de aanklager het niet zo gebruiken om aan te tonen dat:

A) Steven Brendan in zijn macht had
B) Steven een verwerpelijke seksuele moraal had
C) Brendan niet wist wat seksueel gezien normaal is

Zeker gezien het feit dat ze andere telefoongesprekken tussen Brendan en Barb wel hebben gebruikt. En je zou het zelfs in Brendan's eigen zaak als 'verdediging' kunnen gebruiken; beschadigd kind, wat al niet al te bijdehand is, weet door zijn oom niet wat wel/niet hoort seksueel, in de macht van Steven, blabla.
pi_159200821
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niet onmogelijk als hij eerst (Steven dus) de sleutel schoongemaakt heeft, en daarna slordig is geweest.
Als hij de moeite zou nemen om de sleutel schoon te maken, zou hij niet zo dom zijn om hem in zijn trailer te laten liggen.

Wat iemand anders al zei: als je uit gaat van Stevens schuld moet je ook aannemen dat hij op sommige momenten zowel een genie als een complete idioot is geweest.
pi_159200846
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:09 schreef Soury het volgende:

[..]

Botten en tanden op de plek gevonden is best wel bewijs
En wat is het motief?
pi_159200866
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als hij de moeite zou nemen om de sleutel schoon te maken zou hij niet zo dom zijn om hem in zijn trailer te laten liggen.

Als iemand anders zei, als je uit gaat van Stevens schuld moet je er ook ook aannemen dat hij op sommige momenten zowel een genie als een complete idioot is geweest.
Eens. Het was puur speculatie dat het mogelijk zou zijn, niet dat ik denk dat het zo gebeurt is ;)
pi_159200962
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah wat je nu een beetje doet is wat je gewoon veel ziet, bij zowel voor- als tegenstanders.

Als Brendan (zogezegd) heeft gezegd dat Steven vroeger vieze dingetjes met hem deed is het waar, maar als hij conflicterende verklaringen aflegt die eigenlijk Steven's zaak alleen maar helpen is het ineens allemaal een beetje twijfelachtig. Het is of het een, of het ander. Het kanb niet als het uitkomt betrouwbaar zijn en het andere moment niet.
Nou ja afgezien van het feit dat Brendan gewoon niet al te snugger is, maakt dat niet direct iedere uitspraak die hij doet onbetrouwbaar. Belangrijk aspect is ook de mate waarin hem woorden in de mond worden gelegd in de verhoren. Naar bepaalde zaken liep men zo duidelijk te vissen waarbij je zag dat die jongen maar probeerde ze naar de mond te praten. Ik weet niet of het vermeende seksuele misbruik ook voortkomt uit de verhoren waar men er specifiek naar vroeg, maar als dat het geval is zou ik ook niet direct al te veel waarde hechten aan die opmerkingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159201797
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja afgezien van het feit dat Brendan gewoon niet al te snugger is, maakt dat niet direct iedere uitspraak die hij doet onbetrouwbaar. Belangrijk aspect is ook de mate waarin hem woorden in de mond worden gelegd in de verhoren. Naar bepaalde zaken liep men zo duidelijk te vissen waarbij je zag dat die jongen maar probeerde ze naar de mond te praten. Ik weet niet of het vermeende seksuele misbruik ook voortkomt uit de verhoren waar men er specifiek naar vroeg, maar als dat het geval is zou ik ook niet direct al te veel waarde hechten aan die opmerkingen.
Dat is waar, we moeten sowieso die uitspraken even horen om er een beeld van te kunnen vormen. Maar sowieso voor mij persoonlijk hecht ik weinig waarde aan wat Brendan dan ook zegt. Die jongen is inmiddels teveel beïnvloed en heeft te weinig 'verstand' om zelf goed duidelijk te kunnen maken wat hij wel/niet bedoelt.
pi_159202234
Werkelijk ieder stukje bekentenis van Brendan is hem in de mond gelegd voor zover ik heb kunnen zien. Dus zijn veroodeling vind ik echt absurd.

Bij Steven heb ik nog enige twijfel al geloof ik in ieder geval dat er flink geknoeid is met het bewijs.
٩๏̯͡๏)۶
  Forum Admin maandag 18 januari 2016 @ 15:09:58 #42
232445 crew  Specularium
pi_159202362
Hoe is die Brendan eigenlijk bij de zaak betrokken geraakt?
Dat werd mij niet helemaal duidelijk, ineens was ie daar.

Lijkt me niet iemand die zelf naar de politie stapt.
pi_159202395
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:09 schreef Specularium het volgende:
Hoe is die Brendan eigenlijk bij de zaak betrokken geraakt?
Dat werd mij niet helemaal duidelijk, ineens was ie daar.

Lijkt me niet iemand die zelf naar de politie stapt.
Goede vraag, in de docu was hij volgens mij 'ineens' gearresteerd. Had die (stief?)vader en/of broer er niet iets mee te maken, die probeerde Steven ook nog te naaien, maar werd toen aangepakt op dat zijn tijden niet klopten en zelfs tegenstrijdig waren met wat hij eerder had verklaard.
pi_159202487
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Goede vraag, in de docu was hij volgens mij 'ineens' gearresteerd. Had die (stief?)vader en/of broer er niet iets mee te maken, die probeerde Steven ook nog te naaien, maar werd toen aangepakt op dat zijn tijden niet klopten en zelfs tegenstrijdig waren met wat hij eerder had verklaard.
het nichtje van brendan had schijnbaar tegen de politie gezegd dat brendan zich de laatste tijd vreemd gedroeg. zij moet ook getuigen in het proces tegen brendan, waar aangeeft dat ze dat verzonnen heeft.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_159202489
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:09 schreef Specularium het volgende:
Hoe is die Brendan eigenlijk bij de zaak betrokken geraakt?
Dat werd mij niet helemaal duidelijk, ineens was ie daar.

Lijkt me niet iemand die zelf naar de politie stapt.
Volgens mij had z'n zusje hem er bij genaaid, later trok ze haar beschuldigingen weer in (huilend in de rechtszaal)

-edit of het nichtje dat kan ook, zie post hier boven
٩๏̯͡๏)۶
pi_159202520
Volgens mij werd ik gewoon uit de klas getrokken voor een verhoor en werd ie gelijk als ooggetuige bewerkt. Toen ie zijn verklaring weer introk hebben ze zijn nichtje bewerkt.
  maandag 18 januari 2016 @ 15:20:54 #47
27648 Weakling
available in strong mint
pi_159202582
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Werkelijk ieder stukje bekentenis van Brendan is hem in de mond gelegd voor zover ik heb kunnen zien. Dus zijn veroodeling vind ik echt absurd.

Bij Steven heb ik nog enige twijfel al geloof ik in ieder geval dat er flink geknoeid is met het bewijs.
Het knappe daarvan vind ik ook dat Brendan veroordeeld is voor moord op Teresa in de slaapkamer en tegelijk Steven is veroordeeld voor moord op Teresa in de garage. Wat is het nou? De garage of de slaapkamer? Je kunt maar 1x vermoordt worden lijkt me.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Forum Admin maandag 18 januari 2016 @ 15:21:44 #48
232445 crew  Specularium
pi_159202611
quote:
3s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:18 schreef Joezi het volgende:
Volgens mij werd ik gewoon uit de klas getrokken voor een verhoor en werd ie gelijk als ooggetuige bewerkt. Toen ie zijn verklaring weer introk hebben ze zijn nichtje bewerkt.
Volgens mij was het zoiets.
Dat meisje kwam pas later in beeld omdat haar verhaal het 'bewijs' moest ondersteunen.
pi_159202667
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:21 schreef Specularium het volgende:

[..]

Volgens mij was het zoiets.
Dat meisje kwam pas later in beeld omdat haar verhaal het 'bewijs' moest ondersteunen.
Tjah, wat eerder is weet ik niet. In de serie is het 'uit school getrokken' verhaal eerder, pas bij zijn trail komt dat zusje/nichtje eens tevoorschijn.

Overigens was toen meteen duidelijk dat hij gewoon niet toerekeningsvatbaar was. Zit een verkrachting en moord te 'bekennen' en vraagt dan doodleuk of hij nog op tijd voor z'n project op school is :')
  Forum Admin maandag 18 januari 2016 @ 15:26:57 #50
232445 crew  Specularium
pi_159202724
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:24 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Overigens was toen meteen duidelijk dat hij gewoon niet toerekeningsvatbaar was. Zit een verkrachting en moord te 'bekennen' en vraagt dan doodleuk of hij nog op tijd voor z'n project op school is :')
Ben ook bang dat hij niet de enige zwakbegaafde daar is die opgesloten zit voor iets wat hij niet heeft gedaan.
  maandag 18 januari 2016 @ 15:29:38 #51
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159202796
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En wat is het motief?
Neuken. Dumpen.
Wat anders?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159202992
Kayla heeft wel eerst gezegd dat Brandon zich raar gedroeg, afviel en veel moest huilen. Daarna is de timeline:

Feb. 27, 2006: Investigators Mark Wiegert and Tom Fassbender question Dassey alone — without a lawyer present — first at Mishicot High School, then at the Two Rivers police department, and finally at Fox Hills Resort.

March 1, 2006: Dassey, again without a lawyer present, confesses to investigators at the Manitowoc County Sheriff's Department that he raped Halbach and slit her throat on his uncle's instruction.

March 2, 2006: Dassey is charged in adult court for being party to first-degree intentional homicide, mutilation of a corpse, and first-degree sexual assault.

March 7, 2006: Len Kachinsky is appointed as Dassey's public defender. Kayla Avery, Dassey's cousin, is reinterviewed by police. She claims that Dassey confessed to the murder to her.
  maandag 18 januari 2016 @ 15:41:26 #53
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_159203060
Is er eigenlijk iemand die een tijdlijn gemaakt heeft van de verschillende verhalen die verteld worden? Dat is het enige wat de serie niet echt helder verteld vind ik, moeilijk om een mening te vormen zonder te kunnen beoordelen of de tijdlijn wel kan kloppen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_159203307
Zometeen bij de hh van jinek.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  maandag 18 januari 2016 @ 16:03:48 #55
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_159203616
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:09 schreef Soury het volgende:

[..]

Botten en tanden op de plek gevonden is best wel bewijs
Zelfs experts zetten hun vraagtekens bij de vindplaats van dat 'bewijs'. Dat, in combinatie met de andere 'toevalligheden' en bijzondere omstandigheden wat betreft 'bewijs', maakt het mijns inziens niet erg overtuigend.
pi_159203738
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:41 schreef Barcaconia het volgende:
Is er eigenlijk iemand die een tijdlijn gemaakt heeft van de verschillende verhalen die verteld worden? Dat is het enige wat de serie niet echt helder verteld vind ik, moeilijk om een mening te vormen zonder te kunnen beoordelen of de tijdlijn wel kan kloppen.
Niet in dit topic. Misschien wel handig om alles eens op een rijtje te zetten.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_159203771
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 16:09 schreef roos85 het volgende:

[..]

Niet in dit topic. Misschien wel handig om alles eens op een rijtje te zetten.
Mjah, de aanklager kreeg het al niet voor elkaar, en dat is volgens mij wel zo'n beetje prosecution 101: presenteer een duidelijk tijdslijn van evenementen en bewijs de betrokkenheid van de verdachte bij key-events in die tijdlijn. Maar er zijn twee mensen veroordeeld voor deze moord en allebei op basis van een compleet ander scenario :')
pi_159204223
Dit op de interwebz gevonden (http://www.wsaw.com/news/headlines/5753941.html):

2005

Oct. 31 -- Teresa Halbach, 25, of St. John in Calumet County, a photographer for Auto Trader Magazine goes to Avery's Auto Salvage near Mishicot, a rural area in Manitowoc County 90 miles north of Milwaukee.

The salvage yard is run by the family of Steven Avery, 44, who was freed from prison in 2003 after DNA evidence cleared him of a 1985 rape for which he served 18 years. Avery has said Halbach took pictures of a minivan he had for sale and left.

Nov. 3 -- Halbach's family reports her missing, and authorities launch an investigation.

Nov. 5 -- Volunteer searchers find Halbach's vehicle under brush and auto parts in the Avery salvage yard.

Nov. 8 -- Avery tells reporters he fears authorities are trying to frame him because he sued Manitowoc County officials for $36 million for his wrongful conviction.

Nov. 9 -- Avery is arrested and, based past convictions for burglary and other crimes, charged with possessing firearms as a felon. Authorities say they found two guns in his trailer home.

Nov. 15 -- Steven Avery is charged with first-degree intentional homicide and mutilating a corpse. He is ordered held on $500,000 bail.

2006

Feb. 14 -- Authorities announce Avery has settled his lawsuit against Manitowoc County officials for $400,000.

Feb. 15 -- The Halbach family files a wrongful death suit against Avery.

March 2 -- Avery's nephew Brendan Dassey, then 16, is charged in adult court with being a party to first-degree intentional homicide, mutilation of a corpse and first-degree sexual assault.

A criminal complaint quotes Dassey as saying that when he went to Avery's trailer after school on Oct. 31, he heard a woman call "Help me." He says he found Halbach shackled on Avery's bed and the two raped and killed her.

March 24 -- The Halbachs add Dassey to their wrongful death suit.

March 31 -- Avery tells The Associated Press that he thinks investigators coerced Dassey into a confession because Dassey is not very smart.

Aug. 22 -- A judge moves Avery's trial from Manitowoc County to Calumet County but says jurors will be chosen in Manitowoc County.

Sept. 1 -- A judge schedules Dassey's trial for April 16 in Manitowoc County.

Sept. 25 -- A judge says Avery's past crimes cannot be used as evidence when he goes on trial. Court records and police say Avery's criminal history includes burglary, animal abuse and the attempted abduction of a Mishicot woman in 1984.

2007

Jan. 29 -- A judge dismisses sexual assault and kidnapping charges against Avery because of the uncertainty of Dassey's testimony.

Jan. 30 -- A judge allows as evidence an unsecured sample of Avery's blood, which his attorneys say supports their claim that he was framed. The judge also says defense attorneys can tell jurors that Avery was wrongly convicted of rape.

Feb. 9 -- Attorneys picked eight women and eight men from Manitowoc County to serve as Avery's jury.

Feb. 12 -- The trial begins with attorneys giving their opening statements.
pi_159204234
Ik ben ook wel benieuwd naar een enigszins objectieve, chronologische lijst van gebeurtenissen. Je leest oa. in dit topic steeds nieuwe 'feiten', waarna later blijkt dat dit allang weer achterhaald is.

[edit] zoals hierboven dus ;)

[ Bericht 25% gewijzigd door Palomar op 18-01-2016 16:39:25 ]
pi_159204529
Langere, incl (wellicht) gerelateerde zaken als die depositions aangaande z'n eerste veroordeling

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2016 16:45:04 ]
pi_159204581
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ben ook bang dat hij niet de enige zwakbegaafde daar is die opgesloten zit voor iets wat hij niet heeft gedaan.
Dat is natuurlijk lastig te bewijzen, maar zwakbegaafden genieten in het Amerikaanse strafrecht in ieder geval weinig bescherming. Ook het executeren van zwakbegaafde veroordeelden is wel een heet hangijzer, zie bijvoorbeeld deze geëxecuteerde met een vermeend IQ van 61.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 18 januari 2016 @ 17:12:54 #62
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159205132
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 16:31 schreef Loveless85 het volgende:
The salvage yard is run by the family of Steven Avery, 44, who was freed from prison in 2003 after DNA evidence cleared him of a 1985 rape for which he served 18 years. Avery has said Halbach took pictures of a minivan he had for sale and left.
Waarvan 6 jaar terecht, want voor z'n van-de-weg-rij-actie en met pistool dreigen :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159207573
Nog wel een grappig stuk uit de NRC over de 'Nederlandse Avery':
http://www.nrc.nl/next/20(...)g-a-murderer-1578182
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159207634
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 16:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk lastig te bewijzen, maar zwakbegaafden genieten in het Amerikaanse strafrecht in ieder geval weinig bescherming. Ook het executeren van zwakbegaafde veroordeelden is wel een heet hangijzer, zie bijvoorbeeld deze geëxecuteerde met een vermeend IQ van 61.
Nog een triest feit: meer dan de helft van de gevangenen in de VS is functioneel analfabeet, en 1 op de 5 kan helemaal niet lezen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 18 januari 2016 @ 19:03:50 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_159208041
MakingAMurderer twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 19:43:20 Ask #MakingAMurderer filmmakers your burning questions. Join our global Q&A Jan 20 @ 10AM PST. Tag questions #AskMAM https://t.co/1MoycBR4aF reageer retweet
Dat is dus Nederlandse tijd om 19:00 uur.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 januari 2016 @ 19:11:52 #66
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159208263
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159208651
quote:
Groot deel van gelezen, maar mijn hemel :'). Wat een eng wijf. Die is er zo van overtuigd dat Avery het heeft gedaan dat alles maar stom is wat daar niet op wijst. En van die typische dingen; vraag over dat Brendan Dassey geen advocaat present had tijdens de verhoren;

quote:
As I just said, I spoke to his lawyer — who p.s. is battling leukemia and is getting death threats including “I hope you die of cancer,” which I guess technically is not a threat. But the police did not grab Dassey and spirit him off in the night. His defense lawyer knew he was there. The defense lawyer sent the defense investigator there. His family knew he was there. [Brendan] never said, “I don’t want to talk to you.”
Als in: waag het niet iets slechts over iemand te zeggen die leukemie heeft! Op het gevoel in praten van mensen. En dan klagen over dat de docu te eenzijdig is :').
pi_159208898
quote:
Is al voorbij gekomen. Ik zou zeggen lees je ook eens in over Nancy Grace :P. Je bek valt dan ook open.
  maandag 18 januari 2016 @ 19:34:47 #69
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159208945
Wel een leuke bekentenis die niet in de documentaire zat, aardig overtuigend...
http://www.hollywoodrepor(...)rendan-dassey-856343

[ Bericht 48% gewijzigd door matthijst op 18-01-2016 19:40:11 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159209910
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:34 schreef matthijst het volgende:
Wel een leuke bekentenis die niet in de documentaire zat, aardig overtuigend...
http://www.hollywoodrepor(...)rendan-dassey-856343
Overtuigend? Brendan Dassey veranderd constant van verhaal. Hij heeft een paar verschillende verhalen opgehangen. Vraag me dan af, als het echt zo gebeurt is als hij beschrijft. Waarom er geen DNA is gevonden in de slaapkamer en garage? Dat kan gewoon niet allemaal gecleant zijn.
pi_159210856
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:05 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Overtuigend? Brendan Dassey veranderd constant van verhaal. Hij heeft een paar verschillende verhalen opgehangen. Vraag me dan af, als het echt zo gebeurt is als hij beschrijft. Waarom er geen DNA is gevonden in de slaapkamer en garage? Dat kan gewoon niet allemaal gecleant zijn.
Of ze is niet op deze manier vermoord en mensen gebruiken dat ontrecht als basis van het gehele scenario. Het kan ook anders zijn gegaan en hij kan in principe ook gewoon liegen en met opzet onsamenhangende verklaringen geven.

Al vind ik echt dat hij op een waardeloze en corrupte wijze is verhoord door de politie, helemaal omdat er geen rekening is gehouden met zijn persoonlijke omstandigheden wat betreft zijn IQ sociale vaardigheden...

Maar ik sluit nog steeds niet uit dat hij en zijn oom de echte daders zijn. Natuurlijk heb ik met veel verbazing de Netflix-documentaire gekeken en zat en eigenlijk zit ik ook nog steeds vol met vragen... maar iets in mij zegt dat Steven en Brendan niet compleet moeten worden uitgesloten. Ondanks alle rare punten in het onderzoek die werden belicht in de documentairereeks... het is - eerlijk is eerlijk - allemaal wel heel erg toevallig en verdacht.

Ben benieuwd of de waarheid boven tafel komt. Heb die broer van Hallbach en haar ex ook trouwens niet heel hoog zitten. Rare, misselijkmakende familie. Moet er half van kotsen van die rotkoppen.

Hoop het wel.
pi_159211212
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:05 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Overtuigend? Brendan Dassey veranderd constant van verhaal. Hij heeft een paar verschillende verhalen opgehangen. Vraag me dan af, als het echt zo gebeurt is als hij beschrijft. Waarom er geen DNA is gevonden in de slaapkamer en garage? Dat kan gewoon niet allemaal gecleant zijn.
Brendan had sowieso nooit op deze wijze verhoord mogen worden.
Wat ze daar hebben gedaan is gewoon compleet onrechtvaardig en geeft maar een fractie weer van wat er mis is met het Amerikaanse rechtssysteem.

Wat voor waarde heeft deze rechtszaak nog met geplante bewijzen.
Wat ik al eerder zei; een rommeltje van feit en fictie door elkaar gemeng, tot aan het extreme toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door anonymoussie op 18-01-2016 20:48:38 ]
  maandag 18 januari 2016 @ 20:43:29 #73
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159211476
Mooi, maar dat maakt ze nog niet onschuldig :)
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 18 januari 2016 @ 20:53:24 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_159211946
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:12 schreef matthijst het volgende:


Waarvan 6 jaar terecht, want voor z'n van-de-weg-rij-actie en met pistool dreigen :)
Daar stond ie niet voor terecht en is ie ook niet voor veroordeeld.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 januari 2016 @ 20:57:23 #75
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_159212136
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:24 schreef Scrummie het volgende:
Die is er zo van overtuigd dat Avery het heeft gedaan dat alles maar stom is wat daar niet op wijst.
Dat soort standpunten zie ik langs beide kanten. Iemand komt met een lijstje van rare dingen die er misschien op wijzen dat Avery toch iets heeft gedaan en daar worden er dan 1 of 2 gemakkelijke uitgepikt om te ondermijnen en de rest wordt genegeerd, waarbij wel alles als weerlegd en afgehandeld wordt beschouwd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_159212526
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:43 schreef matthijst het volgende:
Mooi, maar dat maakt ze nog niet onschuldig :)
Op basis van de met gerommelde bewijzen kan ik niet concluderen dat hij schuldig is, noch onschuldig.
Aangezien het niet de eerste keer is dat hij een onrechtvaardig proces had, is zijn veroordeling (op basis van die wankele bewijzen) op zijn minst twijfelachtig.

Juist als hij schuldig zou zijn, zou je je zaak hard willen maken met feiten lijkt me.
Waarom was het dan nodig met bewijzen te rommelen?
Hoe kunnen er losse eindjes aan elkaar geknoopt worden met fictie?
pi_159213282
quote:
99s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat soort standpunten zie ik langs beide kanten. Iemand komt met een lijstje van rare dingen die er misschien op wijzen dat Avery toch iets heeft gedaan en daar worden er dan 1 of 2 gemakkelijke uitgepikt om te ondermijnen en de rest wordt genegeerd, waarbij wel alles als weerlegd en afgehandeld wordt beschouwd.
Klopt, maar dat is het hele punt ook. Je kan beide kanten op, en dus zou een jury hem nooit schuldig hebben mogen verklaren, ondanks dat hij misschien toch schuldig is.

Wat mij betreft in elk geval.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:48:03 #78
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159214313
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:53 schreef golfer het volgende:
Daar stond ie niet voor terecht en is ie ook niet voor veroordeeld.
Oh nee joh?

- At 18 years old, Avery was arrested for burglary of a bar. He was imprisoned for 10 months.
- Avery was arrested for animal cruelty and sentenced and imprisoned for nine months.
- In 1985, Avery was convicted and sentenced to six years for endangering safety regardless of life and felon in possession of a firearm.

The first six years Avery spent in jail for the 1985 sexual assault of Penny Beerntsen (of which he was wrongfully convicted) were actually for the incident with his cousin.

Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:50:21 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_159214426
Oh.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_159216306
Interview Dean Strang & Jerry Buting
pi_159222212
Hier de uitzending van Dr Phil -sorry guys- over de docu.
In de uitzending is Nancy Grace aan het woord. Dr Phil vraagt haar wat zij vindt van de ondervraging van Dassey. Ze vindt serieus niet dat ze de bekentenis van Dassey hebben geforceerd. xD

Die Nancy Grace komt op mij trouwens extreem labiel over. In plaats van met goede onweerlegbare argumenten te komen, gaat ze steeds harder schreeuwen??
Meerdere dingen die ze zegt kloppen al niet.
Zelf De Phil heeft betere punten dan zij. :r

Ook de Sheriff komt aan het woord.
pi_159223718
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:59 schreef Physsic het volgende:
Hier de uitzending van Dr Phil -sorry guys- over de docu.
In de uitzending is Nancy Grace aan het woord. Dr Phil vraagt haar wat zij vindt van de ondervraging van Dassey. Ze vindt serieus niet dat ze de bekentenis van Dassey hebben geforceerd. xD

Die Nancy Grace komt op mij trouwens extreem labiel over. In plaats van met goede onweerlegbare argumenten te komen, gaat ze steeds harder schreeuwen??
Meerdere dingen die ze zegt kloppen al niet.
Zelf De Phil heeft betere punten dan zij. :r

Ook de Sheriff komt aan het woord.
Als ik haar zo snel even Google dan is het een stereotype aanklager die meer waarde hecht aan mensen achter de tralies krijgen onder het mom van crimefighting dan waarheidsvinding en tegenwoordig op TV functioneert als 'rechter en jury ineen'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159223812
Inmiddels is ook de volgende aflevering van Dr Phil te vinden. Met o.a Dean Strang. En zonder Nancy Grace :+
pi_159225093
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als ik haar zo snel even Google dan is het een stereotype aanklager die meer waarde hecht aan mensen achter de tralies krijgen onder het mom van crimefighting dan waarheidsvinding en tegenwoordig op TV functioneert als 'rechter en jury ineen'.
Ze komt op mij iniedergeval totaal niet over alsof ze weet waar ze over praat.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:25:53 #85
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_159225141
Overrated serie zeg nonderju. Ben maar een slechte chinese netflix kung fu film gaan kijken en dat was realistischer.
Thinking about thinking of you.
pi_159225208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:25 schreef shifto het volgende:
Overrated serie zeg nonderju. Ben maar een slechte chinese netflix kung fu film gaan kijken en dat was realistischer.
Post dan niets.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:41:56 #87
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_159225405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Post dan niets.
Jawel
Thinking about thinking of you.
pi_159225644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:25 schreef shifto het volgende:
Overrated serie zeg nonderju. Ben maar een slechte chinese netflix kung fu film gaan kijken en dat was realistischer.
De audio en video opnames waren niet realistisch genoeg voor je? Je wil het kunnen ruiken of zo?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:00:55 #89
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_159225761
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De audio en video opnames waren niet realistisch genoeg voor je? Je wil het kunnen ruiken of zo?
Misschien dacht hij dat het een 'real'-life soap was, verwachte hij beelden vanuit de garage en slaapkamer van Avery, en een livefeed vanuit zijn cel :P
pi_159226746
Het moet toch wel mooi zijn om te zien dat de hele wereld zo op z'n kop staat, aandacht vraagt, petities start, etc. om jou op vrij voeten te krijgen, terwijl je stiekem gewoon schuldig bent. :X
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:45:25 #91
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_159226904
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De audio en video opnames waren niet realistisch genoeg voor je? Je wil het kunnen ruiken of zo?
Super Amerikaans gemonteerd, dus ja super nep. Nog maar los van het bs circus er omheen en de nu al fanboys en girls. :')
Thinking about thinking of you.
pi_159227168
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:39 schreef Physsic het volgende:
Het moet toch wel mooi zijn om te zien dat de hele wereld zo op z'n kop staat, aandacht vraagt, petities start, etc. om jou op vrij voeten te krijgen, terwijl je stiekem gewoon schuldig bent. :X
Het enige wat zeker is in deze zaak is dat het een oneerlijk proces is geweest.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_159227368
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:55 schreef roos85 het volgende:

[..]

Het enige wat zeker is in deze zaak is dat het een oneerlijk proces is geweest.
Het was hypothetisch. :)

Maar ik denk wel dat de meeste mensen die zo'n docu voor het eerst hebben gezien, en zich er verder niet in hebben verdiept, er nu van overtuigd zijn dat hij onschuldig is.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:15:40 #94
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_159227705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:45 schreef shifto het volgende:

Super Amerikaans gemonteerd, dus ja super nep. Nog maar los van het bs circus er omheen en de nu al fanboys en girls. :')
Nee, groot gelijk dat je i.p.v. naar waargebeurde zaken waar je over zou kunnen moeten nadenken liever kijkt naar de superrealistische en niet neppe Chinese KungFu-films. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_159228090
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:45 schreef shifto het volgende:

[..]

Super Amerikaans gemonteerd, dus ja super nep. Nog maar los van het bs circus er omheen en de nu al fanboys en girls. :')
Wat is er specifiek zo 'Super Amerikaans gemonteerd' en waarom maakt dat het 'super nep'?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159228162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:45 schreef shifto het volgende:

[..]

Super Amerikaans gemonteerd, dus ja super nep. Nog maar los van het bs circus er omheen en de nu al fanboys en girls. :')
_O-
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:38:38 #97
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_159228232
Zie hier ^ de fansletjes. danku voor het bewijzen van mijn punt. :7
Thinking about thinking of you.
pi_159228299
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:38 schreef shifto het volgende:
Zie hier ^ de fansletjes. danku voor het bewijzen van mijn punt. :7
Mensen die om argumenten vragen zijn 'fansletjes'? Het staat iedereen vrij om hier z'n mening te geven, maar wat inhoudelijke argumenten in plaats van infantiel getrol zouden wel leuk zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:20:41 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159230978
och, laat die jongen, hij mocht weer los he
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159234542
De New Yorker had nog een vrij kritisch stuk:
http://www.newyorker.com/magazine/2016/01/25/dead-certainty
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159235031
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Neuken. Dumpen.
Wat anders?
Terwijl bij iedereen bekend was dat het slachtoffer als laatst bij hem langs zou gaan? Wat hij zelfs diezelfde dag nog aan mensen had medegedeeld. En hij was bang dat ze hem weer voor iets zouden pakken. En dan ga je vlak na de daad rustig een telefoongesprek voeren van 15 minuten, terwijl je doodsbang bent om weer terug te gaan naar de gevangenis én ook nog eens het lijk op je eigen terrein verbranden? In de trailer is ook niets aan bloed of sporen gevonden.

Meh, het zou wel ontzettend stupide zijn.
pi_159235434
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:38 schreef Monolith het volgende:
De New Yorker had nog een vrij kritisch stuk:
http://www.newyorker.com/magazine/2016/01/25/dead-certainty
Goed stuk. De documentaire is inderdaad niet unbiased. In feite worden wij als kijkers hetzelfde gevoerd als de jury destijds, maar dan andersom. Het is ook heel moeilijk om objectief naar de feiten te kijken op het moment dat je gevoel je al een bepaalde richting op stuurt. Tunnelvisie. Precies wat zijn advocaat ook zei over de jury: ik moet ze vroeg voor me winnen, twijfel zaaien, want anders hebben ze hun keuze al gemaakt. Ik vond hem wel integer, in tegenstelling tot veel van Avery's tegenstanders. Dat maakt het als kijker ook al lastiger om puur naar de feiten te kijken. Feit is natuurlijk wel dat veel van het verkregen bewijs op zijn minst twijfelachtig is.

Het doel van de docu is voor zover ik heb begrepen ook niet om Avery's onschuld aan te tonen, maar om te laten zien dat hij geen eerlijk proces heeft gehad en de problemen met het Amerikaanse systeem bloot te leggen.

Verder eigenlijk wat iemand op IMDB zegt:

quote:
I'm watching some episodes again, and I disagree that the documentary or the documentary makers try to sugarcoat the Avery family.

I often wince when I see their behavior or hear the things that come out of their mouths. In many ways they hurt their own cause, and it is because they seem to be unaware, or uncaring, about how they are perceived. They are somewhat crude, uncouth, opinionated, reactionary, uneducated, unsophisticated, independent, and probably impulsive and adverse to authority, i.e. some members' criminal history.

But that does not make them murderers. I don't know if Steven Avery is a sexual pervert. I don't know if he's guilty of murder. I don't know if he ran around his yard naked and masturbating or sits in a kiddie pool naked. I don't know much about him, truthfully, even after watching the documentary. I do know he spent 18 years in prison for a crime he apparently did not commit. I do understand his distrust of the local law enforcement. I do know there are questions about this case.

I think the documentary is looking at the justice system more than at Steven Avery's possible innocence. Whether Avery is guilty or not, surely even the New Yorker can't deny that there are oddities about this case. That Manitowoc County involved itself when due to a conflict of interest it had agreed not to. That some evidence is questionable because of when and how and where and by whom it was found. That investigators conducted an improper interrogation of a 16 year old, unworldly, slow learning boy with perception problems. That the handling of the crime scene(s) -- the burn sites and the bones -- was not done professionally. That instructions to lab analysts were improper.

That's enough grist right there for a documentary, whether they have any position on Avery's innocence or not.
pi_159235757
Fascinerende serie. Heb 'm in een paar dagen gebingewatched. Of Steven en Brandon nou schuldig zijn of niet, daar ben ik voor mezelf niet uit, maar feit is wel dat van beide kanten de verhalen rammelen. Dat Brandon een simpele ziel is die uiteindelijk na een 4 uur (!) durend kruisverhoor een valse verklaring heeft afgelegd, dat wil ik nog wel geloven. Tenslotte bleven die agenten er maar op hameren dat het beter was als hij niet bleef volhouden dat hij onschuldig was, omdat ze dan 'm niet konden helpen. En dat hij steeds maar bleef antwoorden "ik weet het niet", ja, dat is natuurlijk verdacht, maar iemand met een IQ van 69 kan wellicht echt niet meer bevatten wat er allemaal gebeurd is, laat staan het onder woorden brengen. In de rechtszaak gaf hij aan het verzonnen te hebben, gebaseerd op een boek "Kiss the Girls". Ik had er nooit van gehoord, maar heb het even opgezocht, en de gelijkenis met zijn omschrijving van hoe de moord zou hebben plaatsgevonden is treffend. Ook in dit boek is sprake van een vermissing (meerdere zelfs), en wordt iemand aan een bed geketend, verkracht, het haar afgesneden met een mes, voeten afgehakt (Brandon zei een voet in het vuur te hebben zien liggen) en uiteindelijk vermoord. Daar staat dan weer tegenover dat hij voordat hij verhoord was door de politie ditzelfde verhaal ook al aan zijn nichtje had verteld, wat dan weer erop lijkt te wijzen dat het toch waar is. Maar goed, echt hard bewijs is dat niet. Voor hetzelfde geld is Brandon een fantast die werkelijkheid en fictie niet uit elkaar kan halen.

Ik moest trouwens wel ontzettend aan Fargo denken bij het zien van deze serie, en zo te lezen ben ik niet de enige. Dat komt natuurlijk ook door dat accent (Oh jah) en Wisconsin en Minnesota grenzen natuurlijk wel aan elkaar.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159235994
Het argument 'hoe kan een zestienjarige dit soort wreedheden bedenken?' überhaupt een vrij naïeve vraag. Gewoon naar het journaal of films kijken of games spelen en je ziet en hoort vele malen gruwelijkere zaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 19 januari 2016 @ 19:25:30 #105
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159236194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Terwijl bij iedereen bekend was dat het slachtoffer als laatst bij hem langs zou gaan? Wat hij zelfs diezelfde dag nog aan mensen had medegedeeld. En hij was bang dat ze hem weer voor iets zouden pakken. En dan ga je vlak na de daad rustig een telefoongesprek voeren van 15 minuten, terwijl je doodsbang bent om weer terug te gaan naar de gevangenis én ook nog eens het lijk op je eigen terrein verbranden? In de trailer is ook niets aan bloed of sporen gevonden.

Meh, het zou wel ontzettend stupide zijn.
Oh nee, 't is een Einstein natuurlijk.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159237216
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:25 schreef matthijst het volgende:

[..]

Oh nee, 't is een Einstein natuurlijk.
Juist dat 't geen Einstein is spreekt in zijn voordeel.
pi_159243240
Jurylid spreekt zich uit: http://www.dailymotion.co(...)oted-not-guilty_news

En advocaat bespreekt de 'sleutel' nog eens:

http://www.rollingstone.c(...)web-sleuths-20160119

Onder andere dat er dus door online mensjes hebben 'ontdekt' dat op 1 van de foto van het bewijs materiaal Theresa Halbach staat, met een sleutelbos dus. Waar meerdere sleutels aanzaten. Die andere sleutels zijn dus nooit gevonden.

Je gaat je dan toch afvragen waar de rest is gebleven..

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 22:51:35 ]
pi_159245062
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Terwijl bij iedereen bekend was dat het slachtoffer als laatst bij hem langs zou gaan? Wat hij zelfs diezelfde dag nog aan mensen had medegedeeld. En hij was bang dat ze hem weer voor iets zouden pakken. En dan ga je vlak na de daad rustig een telefoongesprek voeren van 15 minuten, terwijl je doodsbang bent om weer terug te gaan naar de gevangenis én ook nog eens het lijk op je eigen terrein verbranden? In de trailer is ook niets aan bloed of sporen gevonden.

Meh, het zou wel ontzettend stupide zijn.
Als hij iets met de moord te maken heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook op de manier gegaan is zoals de politie nu denkt.
Misschien heeft hij haar wel in haar eigen auto (verkracht en) vermoord en zijn er daarom geen sporen te vinden in zijn trailer.
-ikzegmaarwat-

Dat iedereen wist dat zij als laatst een afspraak met hem had, heeft hij misschien geprobeerd te wijzigen door haar te bellen en haar voicemail in te spreken met "waarom ben je niet komen opdagen? Waar ben je?" (Waar ik alleen nog die Nancy over heb gehoord trouwens)

Wat ik dan zelf weer vreemd vind, is waarom hij die auto van haar niet zou hebben geplet (car crusher).
Zo zijn er van beide kanten argumenten te bedenken. :N
pi_159247745
Voor de geïnteresseerden: een crowdfund campagne was succesvol en heeft alle transcripts van het trial online gezet: http://www.stevenaverycase.org/jurytrialtranscripts/
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:11:27 #110
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159247986
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:44 schreef Scrummie het volgende:
Jurylid spreekt zich uit: http://www.dailymotion.co(...)oted-not-guilty_news

En advocaat bespreekt de 'sleutel' nog eens:

http://www.rollingstone.c(...)web-sleuths-20160119

Onder andere dat er dus door online mensjes hebben 'ontdekt' dat op 1 van de foto van het bewijs materiaal Theresa Halbach staat, met een sleutelbos dus. Waar meerdere sleutels aanzaten. Die andere sleutels zijn dus nooit gevonden.

Je gaat je dan toch afvragen waar de rest is gebleven..
Er was ook ontdekt dat die gevonden sleutel een kopie is.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:35:57 #111
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_159248325
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als hij iets met de moord te maken heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook op de manier gegaan is zoals de politie nu denkt.
Misschien heeft hij haar wel in haar eigen auto (verkracht en) vermoord en zijn er daarom geen sporen te vinden in zijn trailer.
-ikzegmaarwat-
Hoewel ik weet dat je maar "wat zegt" is deze theorie ook door andere geopperd op bijv. reddit. Dus deze post gaat niet zozeer in op wat jij zou zeggen, aangezien je "maar wat zegt" ;)
De meest geloofwaardige theorie, waarin Avery schuldig zou zijn, had zelfs te maken met dat hij een pistool op haar zou hebben gericht, in de garage had gelokt oid en misbruikt/neergeschoten. Dat zij niet in de trailer zou zijn geweest, daar is iedereen het wel over eens.

Echter blijft feit dat er geen bloed/dna is gevonden. In de auto niet, in de garage niet...... Telkens, bij elke theorie, loop ik vast op het niet gevonden bloed/dna verhaal... waardoor de desbetreffende theorie als een kaartenhuis in elkaar klapt. Tenzij, tenzij je gelooft dat Avery álle sporen heeft weten te wissen, maar daartoe acht ik hem en mensen in het algemeen (behalve Dexter Morgan :+ ) niet in staat. Sporen wissen ja, álle sporen wissen (geen enkel druppeltje of haartje nergens niet in de auto niet in de garage(vloer) niet in de trailer)... no way.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daar staat dan weer tegenover dat hij voordat hij verhoord was door de politie ditzelfde verhaal ook al aan zijn nichtje had verteld, wat dan weer erop lijkt te wijzen dat het toch waar is. Maar goed, echt hard bewijs is dat niet. Voor hetzelfde geld is Brandon een fantast die werkelijkheid en fictie niet uit elkaar kan halen.
Bij het nichtje kregen ik een beetje het "Jagten" gevoel, om het zo maar even te zeggen.. We hebben de hele verklaring van het nichtje niet gezien, maar ik denk serieus dat ze het gelogen (en als ze eenmaal in die leugen zit..) had á la Jagten.

[ Bericht 3% gewijzigd door broodnodig.brood.nodig. op 20-01-2016 09:48:18 ]
pi_159248524
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:35 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Hoewel ik weet dat je maar "wat zegt" is deze theorie ook door andere geopperd op bijv. reddit. Dus deze post gaat niet zozeer in op wat jij zou zeggen, aangezien je "maar wat zegt" ;)
De meest geloofwaardige theorie, waarin Avery schuldig zou zijn, had zelfs te maken met dat hij een pistool op haar zou hebben gericht, in de garage had gelokt oid en misbruikt/neergeschoten. Dat zij niet in de trailer zou zijn geweest, daar is iedereen het wel over eens.

Echter blijft feit dat er geen bloed/dna is gevonden. In de auto niet, in de garage niet...... Telkens, bij elke theorie, loop ik vast op het niet gevonden bloed/dna verhaal... waardoor de desbetreffende theorie als een kaartenhuis in elkaar klapt. Tenzij, tenzij je gelooft dat Avery álle sporen heeft weten te wissen, maar daartoe acht ik hem en mensen in het algemeen (behalve Dexter Morgan :+ ) niet in staat. Sporen wissen ja, álle sporen wissen (geen enkel druppeltje of haartje nergens niet in de auto niet in de garage(vloer) niet in de trailer)... no way.
Nee, ik geloof ook niet dat Avery zijn garage zo goed schoon gemaakt zou kunnen hebben. Ookal had Dassey het over bleekmiddel en zou dat ook op zijn kleren zijn aangetroffen.

Volgens mij komt bloed echt op de meest onmogelijke plaatsen terecht wanneer je iemand doodsteekt en daarna ooknog neerschiet. Daar zou sowieso iets van teruggevonden moeten zijn.

Als hij die garage zo grondig zou hebben schoongemaakt, dan was het een kleine moeite geweest om ook de auto even mee te pakken. :P
pi_159248542
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:46 schreef Scrummie het volgende:
Voor de geïnteresseerden: een crowdfund campagne was succesvol en heeft alle transcripts van het trial online gezet: http://www.stevenaverycase.org/jurytrialtranscripts/
Staat niks in over wat Nancy claimt dat Avery zou hebben ingesproken in de voicemail van Teresa. :N
  woensdag 20 januari 2016 @ 10:08:39 #114
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_159248835
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, ik geloof ook niet dat Avery zijn garage zo goed schoon gemaakt zou kunnen hebben. Ookal had Dassey het over bleekmiddel en zou dat ook op zijn kleren zijn aangetroffen.

Volgens mij komt bloed echt op de meest onmogelijke plaatsen terecht wanneer je iemand doodsteekt en daarna ooknog neerschiet. Daar zou sowieso iets van teruggevonden moeten zijn.

Als hij die garage zo grondig zou hebben schoongemaakt, dan was het een kleine moeite geweest om ook de auto even mee te pakken. :P
Nouja dat is ook het vreemde, hij zou wel zijn vingerafdrukken uit de auto hebben gewist.. maar niet de bloedplekken.... waar hij juist met zijn vinger zou moeten hebben gezeten :{ (aangezien de snee in zijn vinger zat). Dus je zou wel (bijv.) een doek halen over de plek waar je met je handen zat.. maar niet over de bloedspot ernaast, ofzo :') . Ik geloof iig dat de sleutel en het bloed in de auto door "gepland" zijn.

Wat betreft de kogel ben ik het een beetje vergeten? Wanneer en door wie is die gevonden? Maargoed, ook dan komt het bloed/dna verhaal weer om de hoek kijken. Als hij haar echt in die garage had doodgeschoten, had er toch wel iets gevonden moeten worden (behalve die éne kogel). En nogmaals, dan zou hij dus alles hebben opgeruimd, behalve bijv. die kogel.

Met veel interesse heb ik de Steven Avery = Guilty theorieën gevolgd en had echt een aantal keer van " :o " misschien dan toch?.. maar dan liep het, zoals ik eerder al aangaf, steeds vast op het schoonmaak verhaal.
pi_159248933
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:08 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Nouja dat is ook het vreemde, hij zou wel zijn vingerafdrukken uit de auto hebben gewist.. maar niet de bloedplekken.... waar hij juist met zijn vinger zou moeten hebben gezeten :{ (aangezien de snee in zijn vinger zat). Dus je zou wel (bijv.) een doek halen over de plek waar je met je handen zat.. maar niet over de bloedspot ernaast, ofzo :') . Ik geloof iig dat de sleutel en het bloed in de auto door "gepland" zijn.

Wat betreft de kogel ben ik het een beetje vergeten? Wanneer en door wie is die gevonden? Maargoed, ook dan komt het bloed/dna verhaal weer om de hoek kijken. Als hij haar echt in die garage had doodgeschoten, had er toch wel iets gevonden moeten worden (behalve die éne kogel). En nogmaals, dan zou hij dus alles hebben opgeruimd, behalve bijv. die kogel.

Met veel interesse heb ik de Steven Avery = Guilty theorieën gevolgd en had echt een aantal keer van " :o " misschien dan toch?.. maar dan liep het, zoals ik eerder al aangaf, steeds vast op het schoonmaak verhaal.
Ik was net even door die rechtszaakverslagen aan het scrollen en kwam toen voorbij iets wat ook in de docu zit, en wat ik toch wel erg opmerkelijk vind.
Het moment dat die politieagent naar het kantoor belt, met de vraag of ze een kenteken kunnen natrekken. Hij geeft dan het kenteken, krijgt als reactie dat de eigenaresse vermist is. Hij vraagt dan nog als bevestiging of het type overeenkomt.
Alsof hij op dat moment naar die auto staat te kijken, terwijl die auto pas later werd gevonden.
  woensdag 20 januari 2016 @ 10:19:25 #116
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_159249039
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik was net even door die rechtszaakverslagen aan het scrollen en kwam toen voorbij iets wat ook in de docu zit, en wat ik toch wel erg opmerkelijk vind.
Het moment dat die politieagent naar het kantoor belt, met de vraag of ze een kenteken kunnen natrekken. Hij geeft dan het kenteken, krijgt als reactie dat de eigenaresse vermist is. Hij vraagt dan nog als bevestiging of het type overeenkomt.
Alsof hij op dat moment naar die auto staat te kijken, terwijl die auto pas later werd gevonden.
Ja, dat was erg vreemd.
Hij zei zelf dat hij niet naar de auto stond te kijken. Één van de meer logische verklaringen die ik las was dat iemand (bijv. ex-vriend) al stiekem het terrein van Avery op was gegaan, de auto had gespot en Colborn had gebeld. Colborn was vervolgens komen kijken en zou het ter plekke hebben nagetrokken (zoals we gehoord hebben). Echter zouden ze nog geen search-warrant hebben op dat moment waardoor hij er niks mee zou kunnen doen. Dat zou ook verklaren waarom de auto zo direct gevonden zou zijn die paar dagen later, omdat ze al precies wisten waar de auto stond.
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 20 januari 2016 @ 11:04:40 #117
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_159249846
De documentaire gezien hopelijk krijgt Avery nog een nieuw proces na al deze nieuwe media aandacht.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_159251004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Fascinerende serie. Heb 'm in een paar dagen gebingewatched. Of Steven en Brandon nou schuldig zijn of niet, daar ben ik voor mezelf niet uit, maar feit is wel dat van beide kanten de verhalen rammelen. Dat Brandon een simpele ziel is die uiteindelijk na een 4 uur (!) durend kruisverhoor een valse verklaring heeft afgelegd, dat wil ik nog wel geloven. Tenslotte bleven die agenten er maar op hameren dat het beter was als hij niet bleef volhouden dat hij onschuldig was, omdat ze dan 'm niet konden helpen. En dat hij steeds maar bleef antwoorden "ik weet het niet", ja, dat is natuurlijk verdacht, maar iemand met een IQ van 69 kan wellicht echt niet meer bevatten wat er allemaal gebeurd is, laat staan het onder woorden brengen. In de rechtszaak gaf hij aan het verzonnen te hebben, gebaseerd op een boek "Kiss the Girls". Ik had er nooit van gehoord, maar heb het even opgezocht, en de gelijkenis met zijn omschrijving van hoe de moord zou hebben plaatsgevonden is treffend. Ook in dit boek is sprake van een vermissing (meerdere zelfs), en wordt iemand aan een bed geketend, verkracht, het haar afgesneden met een mes, voeten afgehakt (Brandon zei een voet in het vuur te hebben zien liggen) en uiteindelijk vermoord. Daar staat dan weer tegenover dat hij voordat hij verhoord was door de politie ditzelfde verhaal ook al aan zijn nichtje had verteld, wat dan weer erop lijkt te wijzen dat het toch waar is. Maar goed, echt hard bewijs is dat niet. Voor hetzelfde geld is Brandon een fantast die werkelijkheid en fictie niet uit elkaar kan halen.

Ik moest trouwens wel ontzettend aan Fargo denken bij het zien van deze serie, en zo te lezen ben ik niet de enige. Dat komt natuurlijk ook door dat accent (Oh jah) en Wisconsin en Minnesota grenzen natuurlijk wel aan elkaar.
Dat nichtje zei in de rechtszaal toch juist dat hij haar helemaal niks verteld had en dat ze alles verzonnen had?
pi_159255095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat nichtje zei in de rechtszaal toch juist dat hij haar helemaal niks verteld had en dat ze alles verzonnen had?
Ja, dat was in tweede instantie. Maar hoe komt het dan dat haar verzinsels over wat Brandon haar verteld zou hebben overeenkwamen met de "verzinsels" die Brandon later aan de politie zou vertellen? Hebben ze onafhankelijk van elkaar hetzelfde verhaal verzonnen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159255415
Ik heb nog niets gezien, en wil er niets over inlezen, maar kan iemand mij wel vertellen wat er nou zo bizar is aan een documentaire met echte beelden over de rechtszaak? In grote lijnen zie ik wel dat het over iemand gaat die lang vast zit, onterecht of niet. Maar wat is daar verder zo interessant, ziek, bizar aan?
  woensdag 20 januari 2016 @ 15:10:51 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_159255572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:06 schreef ufopiloot het volgende:
Ik heb nog niets gezien, en wil er niets over inlezen, maar kan iemand mij wel vertellen wat er nou zo bizar is aan een documentaire met echte beelden over de rechtszaak? In grote lijnen zie ik wel dat het over iemand gaat die lang vast zit, onterecht of niet. Maar wat is daar verder zo interessant, ziek, bizar aan?
Alle geconstrueerde bewijslast en afgedwongen onzin-bekentenissen. Het totale gebrek aan DNA etc, etc.

Gewoon kijken gaan en jezelf verbazen over de gang van zaken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_159255585
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:06 schreef ufopiloot het volgende:
Ik heb nog niets gezien, en wil er niets over inlezen, maar kan iemand mij wel vertellen wat er nou zo bizar is aan een documentaire met echte beelden over de rechtszaak? In grote lijnen zie ik wel dat het over iemand gaat die lang vast zit, onterecht of niet. Maar wat is daar verder zo interessant, ziek, bizar aan?
Niet vragen, gewoon gaan kijken. ;)
pi_159255648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:06 schreef ufopiloot het volgende:
Ik heb nog niets gezien, en wil er niets over inlezen, maar kan iemand mij wel vertellen wat er nou zo bizar is aan een documentaire met echte beelden over de rechtszaak? In grote lijnen zie ik wel dat het over iemand gaat die lang vast zit, onterecht of niet. Maar wat is daar verder zo interessant, ziek, bizar aan?
Eigenlijk vrij weinig.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_159255962
Dus eigenlijk is het gewoon een soort van showcase voor gerechtelijke missers en manipulatie, wat natuurlijk in het echt nog vaker voorkomt dan dat 'wij' als gewone volk denken te weten :+

Hierbij mijn favorietje filmpje over hoe je van alles kanten genaaid kan worden door alleen maar je mond open te trekken:


Wellicht krijgt men dan ook wel wat meer begrip voor verdachten die zich beroepen op hun zwijgrecht ;)
pi_159256133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, dat was in tweede instantie. Maar hoe komt het dan dat haar verzinsels over wat Brandon haar verteld zou hebben overeenkwamen met de "verzinsels" die Brandon later aan de politie zou vertellen? Hebben ze onafhankelijk van elkaar hetzelfde verhaal verzonnen?
De verhoren van het nichtje heb ik niet voorbij zien komen, maar bij Brendan wordt er vrij duidelijk gevist naar specifieke uitspraken om, soms na wat hele onnozele en absurdistische antwoorden, te zeggen wat de ondervragers wilden horen.

Als ze zonder 'sturing' hadden gevraagd 'wat is er gebeurd', dan was het wel heel toevallig als er matchende verklaringen zouden zijn. Nu wordt er echter in de verklaring van Brendan al heel duidelijk een bepaalde richting opgestuurd en gevist naar bepaalde uitspraken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 20 januari 2016 @ 15:57:21 #126
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_159257121
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, dat was in tweede instantie. Maar hoe komt het dan dat haar verzinsels over wat Brandon haar verteld zou hebben overeenkwamen met de "verzinsels" die Brandon later aan de politie zou vertellen? Hebben ze onafhankelijk van elkaar hetzelfde verhaal verzonnen?
Daarvoor zouden we haar verhaal moeten weten (video-opnames).. of dat vrijwillig was of in de mond gelegd.. en alles op een rijtje moeten zetten. In een timeline met wat al dan niet door de media naar buiten zou zijn gebracht.

Het verhaal van Brandon klopt namelijk sowieso voor geen meter; op het bed vastgeketend, verkracht, haren afgesneden, keel doorgesneden en doodgeschoten.. maar geen enkel dna/bloed op het matras of in de rest van de kamer etc. etc.

Dus óf ze baseert haar verhaal op alles wat naar buiten is gekomen, of ze baseert het op lulkoek van Brandon, of ze baseert het op een mix van beide... of het is ook haar in de mond gelegd door de politie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daar staat dan weer tegenover dat hij voordat hij verhoord was door de politie ditzelfde verhaal ook al aan zijn nichtje had verteld, wat dan weer erop lijkt te wijzen dat het toch waar is.
Hier volg ik je dus niet. Als hij hetzelfde (onmogelijke) verhaal aan zijn nichtje had verteld, waarom zou het dan toch waar zijn. Sinds wanneer wordt een niet te bewijzen verzinsel "waar", als je het aan een familielid vertelt?

[ Bericht 8% gewijzigd door broodnodig.brood.nodig. op 20-01-2016 16:04:36 ]
pi_159257792
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:57 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Daarvoor zouden we haar verhaal moeten weten (video-opnames).. of dat vrijwillig was of in de mond gelegd.. en alles op een rijtje moeten zetten. In een timeline met wat al dan niet door de media naar buiten zou zijn gebracht.

Het verhaal van Brandon klopt namelijk sowieso voor geen meter; op het bed vastgeketend, verkracht, haren afgesneden, keel doorgesneden en doodgeschoten.. maar geen enkel dna/bloed op het matras of in de rest van de kamer etc. etc.

Dus óf ze baseert haar verhaal op alles wat naar buiten is gekomen, of ze baseert het op lulkoek van Brandon, of ze baseert het op een mix van beide... of het is ook haar in de mond gelegd door de politie.

[..]

Hier volg ik je dus niet. Als hij hetzelfde (onmogelijke) verhaal aan zijn nichtje had verteld, waarom zou het dan toch waar zijn. Sinds wanneer wordt een niet te bewijzen verzinsel "waar", als je het aan een familielid vertelt?
Ik kan me vergissen, maar volgens mij had hij het verhaal eerst aan zijn nichtje verteld. Dus nog voor hij verhoord was door de politie. Zijn verdediging dat hij dit verhaal onder druk van de politie verzonnen had lijkt dus niet te kloppen. Als het al een verzonnen verhaal was, had hij het al verzonnen voordat hij door de politie ondervraagd was. Dus dan blijft de vraag waarom hij dat deed, en waarom hij dat verzonnen verhaal aan z'n nichtje verteld had.

Dat nichtje was na het horen van het verhaal naar de vertrouwenspersoon van de school gestapt, om te vertellen wat ze gehoord had van Brandon. Nogmaals, dit was dus voordat Brandon door de politie verhoord was.

Nu is het natuurlijk mogelijk dat dat nichtje ook alles had verzonnen, maar dan is het wel heel toevallig dat haar verzinsel geheel met Brandons verzinsel overeen kwam. Er is geopperd dat ze het verhaal al in de krant had gelezen en dat napraatte, maar de verhalen over die martelingen verschenen pas in de media NA Brandon's "bekentenis", die dus pas had plaatsgevonden NA haar gesprek met de vertrouwenspersoon.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 20 januari 2016 @ 16:30:53 #128
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159257869
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:57 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Daarvoor zouden we haar verhaal moeten weten (video-opnames).. of dat vrijwillig was of in de mond gelegd.. en alles op een rijtje moeten zetten. In een timeline met wat al dan niet door de media naar buiten zou zijn gebracht.

Het verhaal van Brandon klopt namelijk sowieso voor geen meter; op het bed vastgeketend, verkracht, haren afgesneden, keel doorgesneden en doodgeschoten.. maar geen enkel dna/bloed op het matras of in de rest van de kamer etc. etc.

Dus óf ze baseert haar verhaal op alles wat naar buiten is gekomen, of ze baseert het op lulkoek van Brandon, of ze baseert het op een mix van beide... of het is ook haar in de mond gelegd door de politie.

[..]

Hier volg ik je dus niet. Als hij hetzelfde (onmogelijke) verhaal aan zijn nichtje had verteld, waarom zou het dan toch waar zijn. Sinds wanneer wordt een niet te bewijzen verzinsel "waar", als je het aan een familielid vertelt?
Dat nichtje vertelde in de rechtszaal ook dat ze dat verhaal uit de media had en niet van Brendan.
Feit is dat beiden recht hebben op een eerlijk proces en dat moet er gewoon komen. Net als dat er van Brendan die verklaringen, verkregen door de detective(?) van die enge advocaat, waren ontfutseld en later onrechtmatig zijn verklaard door de rechter. Dat alleen al zou reden moeten zijn voor een nieuw proces, maar dat werd ook al afgewezen. Vreemd.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 20 januari 2016 @ 16:39:59 #129
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_159258159
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij had hij het verhaal eerst aan zijn nichtje verteld. Dus nog voor hij verhoord was door de politie. Zijn verdediging dat hij dit verhaal onder druk van de politie verzonnen had lijkt dus niet te kloppen. Als het al een verzonnen verhaal was, had hij het al verzonnen voordat hij door de politie ondervraagd was. Dus dan blijft de vraag waarom hij dat deed, en waarom hij dat verzonnen verhaal aan z'n nichtje verteld had.
Mocht het zo zijn dat hij het verhaal werkelijk aan zijn nichtje had verteld, wat ik betwijfel, dan kan het zijn dat zijn achterlijkheid hier een rol in speelt. Beetje interessant doen. Óf het nichtje heeft doorgevraagd en kwam hij daardoor ook met dat verhaal. Noem maar wat.

Maakt overigens verder weinig verschil in die zin dan dat het verhaal te veel flaws bevat om waarheid te zijn, zoals ik eerder al zei, i.v.m. niet gevonden sporen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 17:01:21 #130
27648 Weakling
available in strong mint
pi_159258793
De makers van de docu waren laatst bij de Daily Show en gaven nog eens aan waar de docu nou eigenlijk over gaat en waar de discussie ook over zou moeten gaan (en dat is dus niet de schuld of onschuld van Avery).
http://www.cc.com/video-c(...)--making-a-murderer-
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_159258824
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:39 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Mocht het zo zijn dat hij het verhaal werkelijk aan zijn nichtje had verteld, wat ik betwijfel, dan kan het zijn dat zijn achterlijkheid hier een rol in speelt. Beetje interessant doen. Óf het nichtje heeft doorgevraagd en kwam hij daardoor ook met dat verhaal. Noem maar wat.

Maakt overigens verder weinig verschil in die zin dan dat het verhaal te veel flaws bevat om waarheid te zijn, zoals ik eerder al zei, i.v.m. niet gevonden sporen.
Dus om indruk te maken op zijn nichtje kwam hij met een verhaal hoe hij een vastgeketende vrouw verkracht, verminkt en vermoord had? Dan kun je nog zo'n randdebiel zijn, maar het lijkt me een erg vergezochte manier om indruk te maken op de vrouwtjes.

Verder ben ik het wel met je eens dat hij nooit op basis hiervan veroordeeld had mogen worden. Door toedoen van een falende advocaat heeft hij (onder druk) een voor hemzelf belastende verklaring afgelegd, die nooit toegelaten had mogen worden. Was dat niet gebeurd dan was hij vrijuit gegaan, want er was verder geen enkel bewijs voor zijn betrokkenheid. Geen bloed, sperma, nog geen follikel van 'm was er gevonden.

Maar goed, zo werkt het rechtssysteem blijkbaar in de States.

Waar ik me ook zo ontzettend aan heb zitten ergeren is dat ze in de rechtszaak niet gewoon bij de kale feiten bleven, maar constant met emotionele betogen kwamen om de jury te beïnvloeden. Die overigens al genoeg beïnvloed was door alle media-aandacht, en het feit dat ze allemaal uit hetzelfde district afkomstig waren. Ook lekker: uiteindelijk is degene die bepaald of je schuldig bent een groepje van de straat geplukte mensen is (een huisvrouw, een timmerman, een accountant) zonder enige juridische kennis, die dus gewoon obv onderbuikgevoelens kunnen oordelen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159261354
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

De verhoren van het nichtje heb ik niet voorbij zien komen, maar bij Brendan wordt er vrij duidelijk gevist naar specifieke uitspraken om, soms na wat hele onnozele en absurdistische antwoorden, te zeggen wat de ondervragers wilden horen.

Als ze zonder 'sturing' hadden gevraagd 'wat is er gebeurd', dan was het wel heel toevallig als er matchende verklaringen zouden zijn. Nu wordt er echter in de verklaring van Brendan al heel duidelijk een bepaalde richting opgestuurd en gevist naar bepaalde uitspraken.
Feit is dat hij na die 'verklaringen' dacht gewoon doodleuk terug naar zijn school te kunnen gaan.
Hoe bewust ben je dan van de impact van je uitspraken en van de druk die is opgelegd?

Vrij verontrustende situatie.
Dat iemand die een bepaalde beperking heeft, op deze wijze verhoord wordt en hierop veroordeeld wordt... zonder enig fysiek bewijs.
Dan zie ik delen van dat rechtssysteem die toch behoorlijk verrot zijn.
pi_159261364
Volgens mij was het in eerste instantie zo dat dat nichtje tegen de politie had gezegd dat Brendan zich vreemd gedroeg. Verder niks. Toen werd bekend dat het lichaam van Teresa was gevonden en dat de botten verbrand teruggevonden waren. Ze hebben toen opnieuw dat nichtje verhoord en die kwam toen met het verhaal dat Brendan tegen haar had gezegd dat hij die avond lichaamsdelen in het kampvuur had gezien. Maar dat was dus nadat het allemaal al op tv geweest was.
pi_159261374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dus om indruk te maken op zijn nichtje kwam hij met een verhaal hoe hij een vastgeketende vrouw verkracht, verminkt en vermoord had? Dan kun je nog zo'n randdebiel zijn, maar het lijkt me een erg vergezochte manier om indruk te maken op de vrouwtjes.

Verder ben ik het wel met je eens dat hij nooit op basis hiervan veroordeeld had mogen worden. Door toedoen van een falende advocaat heeft hij (onder druk) een voor hemzelf belastende verklaring afgelegd, die nooit toegelaten had mogen worden. Was dat niet gebeurd dan was hij vrijuit gegaan, want er was verder geen enkel bewijs voor zijn betrokkenheid. Geen bloed, sperma, nog geen follikel van 'm was er gevonden.

Maar goed, zo werkt het rechtssysteem blijkbaar in de States.

Waar ik me ook zo ontzettend aan heb zitten ergeren is dat ze in de rechtszaak niet gewoon bij de kale feiten bleven, maar constant met emotionele betogen kwamen om de jury te beïnvloeden. Die overigens al genoeg beïnvloed was door alle media-aandacht, en het feit dat ze allemaal uit hetzelfde district afkomstig waren. Ook lekker: uiteindelijk is degene die bepaald of je schuldig bent een groepje van de straat geplukte mensen is (een huisvrouw, een timmerman, een accountant) zonder enige juridische kennis, die dus gewoon obv onderbuikgevoelens kunnen oordelen.
Maar dat hele deel over dat Teresa vastgeketend op bed zou hebben gelegen, is volgens mij sowieso wel uit te sluiten.
Er is geen enkel forensisch bewijs dat ondersteunt dat Teresa überhaupt binnen is geweest.
pi_159261788
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar dat hele deel over dat Teresa vastgeketend op bed zou hebben gelegen, is volgens mij sowieso wel uit te sluiten.
Er is geen enkel forensisch bewijs dat ondersteunt dat Teresa überhaupt binnen is geweest.
Volgens de politie wel, de rekening van haar fotografie moment lag binnen. Dus ze moest wel binnen zijn geweest :') En volgens mij hadden ze nog iets waaruit bleek dat ze binnen was geweest.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_159262260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:53 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Volgens de politie wel, de rekening van haar fotografie moment lag binnen. Dus ze moest wel binnen zijn geweest :') En volgens mij hadden ze nog iets waaruit bleek dat ze binnen was geweest.
Ik ga de hele serie nog een keer kijken. Het spookt door mijn hoofd. Schuldig/niet schuldig. Na alle discussie en ik het allemaal gezien heb, weet ik nog steeds niet wat ik denk
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159262436
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:36 schreef Aspergermeisje het volgende:
Volgens mij was het in eerste instantie zo dat dat nichtje tegen de politie had gezegd dat Brendan zich vreemd gedroeg. Verder niks. Toen werd bekend dat het lichaam van Teresa was gevonden en dat de botten verbrand teruggevonden waren. Ze hebben toen opnieuw dat nichtje verhoord en die kwam toen met het verhaal dat Brendan tegen haar had gezegd dat hij die avond lichaamsdelen in het kampvuur had gezien. Maar dat was dus nadat het allemaal al op tv geweest was.
Je hebt gelijk, ik was in de war geraakt omdat ze meerdere keren waren ondervraagd. Ik heb de aflevering nog even terug gekeken:

20/02/2006: Kayla Avery wordt ondervraagd, en vertelt dat Brendan de laatste tijd zo raar doet, plotselinge huilbuien, 20 kg afgevallen, etc.

27/02/206: Brendan wordt geïnterviewd over of hij wat gezien heeft, en wordt op dat moment enkel nog als potentiële getuige gezien. Maar ze "voelen" dat hij iets achterhoudt, dus wordt hij nogmaals ondervraagd. En dat is op 1 maart.

01/03/2006: Dit is de ondervraging waarin ze hem van medeplichtigheid beschuldigen. Mind you, dat ze op dat moment nog geen enkel bewijs hebben van zijn schuld, en dus alleen op hun onderbuikgevoel afgaan. Alles wat ze tegen hem zeggen over wat ze denken te weten is dus gewoon bluf.

07/03/2006: Nogmaals ondervraging Kayla, die nu vertelt dat Brendan haar in december 2005 al verteld zou hebben dat hij Theresa in de trailer van Steven had gezien, vastgebonden aan ween stoel (niet aan een bed, dus), en later de verkrachting, etc.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:53 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Volgens de politie wel, de rekening van haar fotografie moment lag binnen. Dus ze moest wel binnen zijn geweest :') En volgens mij hadden ze nog iets waaruit bleek dat ze binnen was geweest.
Want hij kan natuurlijk niet zelf die rekening daar neergelegd hebben. Elke nota die ik op mijn bureau heb liggen is daar immers door de afzender persoonlijk neergelegd. Echt, zelfs de politie is daar volgens mij nog een stelletje inbred motherfuckers. Ik zweer je, deze hele serie is Fargo meets Deliverance. De fragmenten waarin je Brendan virtuoos banjo hoort spelen zijn er waarschijnlijk uit geknipt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159262482
quote:
3s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:36 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Feit is dat hij na die 'verklaringen' dacht gewoon doodleuk terug naar zijn school te kunnen gaan.
Hoe bewust ben je dan van de impact van je uitspraken en van de druk die is opgelegd?

Vrij verontrustende situatie.
Dat iemand die een bepaalde beperking heeft, op deze wijze verhoord wordt en hierop veroordeeld wordt... zonder enig fysiek bewijs.
Dan zie ik delen van dat rechtssysteem die toch behoorlijk verrot zijn.
Klopt, ik heb al vaker aangegeven in deze reeks dat het Amerikaanse rechtssysteem vrij dramatisch is voor minderbedeelde zwakbegaafden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159263242
Het zou me niets verbazen als in 2025 blijkt dat die vieze Krantz Theresa vermoord heeft en verbrand, en daarna het lichaam gedumpt op het terrein van de Avery's. Zeker gezien zijn verleden van drugs- en seksverslaving, alsmede seksuele intimidatie. Vervolgens heeft hij geregeld dat Lenk wat bewijsmateriaal plaatste op het terrein van Avery. Lenk wist uiteraard niet dat Krantz zelf de moordenaar was en dacht alleen maar de veroordeling van de in zijn ogen sowieso schuldige Steven te bespoedigen.

Just my two cents.... })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159264862
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, ik heb al vaker aangegeven in deze reeks dat het Amerikaanse rechtssysteem vrij dramatisch is voor minderbedeelde zwakbegaafden.
pi_159266611
Is This The Most Credible Theory About Making A Murderer Yet?

Kwam deze tegen op Facebook, interessante theorie.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_159266761
Is deze al voorbij gekomen?



:').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_159266964
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:21 schreef heiden6 het volgende:
Is This The Most Credible Theory About Making A Murderer Yet?

Kwam deze tegen op Facebook, interessante theorie.
Ik lees vooral veel wilde speculatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:45:18 #144
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_159271912
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik lees vooral veel wilde speculatie.
Wie beweert er dat het iets anders is dan speculatie? :?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_159272014
Heb de serie gekeken. Mn mond viel vaak open.
Om een beter beeld te krijgen ga ik m nog een keer kijken. Ouderwets alles opschrijven.

Mn eerste gedachte is dat het "sleutelmoment" ligt bij het moment dat Colburn naar de centrale belt 2 dagen voordat de auto wordt gevonden en vraagt naar het kenteken en daarna de auto benoemt.
DAT is HET moment denk ik. Hij staat voor mij 100% zeker bij de auto op dat moment.En dan gaat mn eerste gedachte uit naar, op wat voor manier dan ook, naar een soort van cover-up.

Het gaat er bij mij voor 0% in dat iemand met een laag iQ een trailer of garage compleet schoon weet te maken maar dan niet de "plet-machine"gebruikt die hij heeft om zo'n auto nooit meer terug te kunnen laten vinden of de hete oven ,ook op het terrein om het lichaam te verbranden.
Dat Colburn "illegaal" de auto al 2 dagen eerder vond op het terrein gaat er bij mij dan ook niet in.

Een belangrijke vraag voor mij is wie er persoonlijk (ook financieel) verantwoordelijk zouden worden gehouden als Steven Avery 34 miljoen (ofzo) zou krijgen van Minatowoc County?
Zouden ook Lenk en Colburn vanwege hun nalatigheid in de eerste zaak verantwoordelijk voor worden gehouden? (baanverlies enz)
Zo ja, dan zijn zij voor mij hoofdverdachten NR 1

PS. Prettig topic zo met veel goede dingen en zonder ruzies
pi_159272034
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:46 schreef matthijst het volgende:

[..]

Aha, motief?

Lenk and Colborn were not named in Avery's lawsuit, and the county was not being sued for $36 mil. Vogel and Kocourek, who had both retired, were named in the suit and being sued for the majority of the money.
Verkrachting van Teresa, wist dat hij er mee weg zou komen door het in Avery's schoenen te schuiven met wat bloed en de sleutels.
pi_159273381
Las zojuist deze theorie. Seems legit.

http://www.theladbible.co(...)-murderer-yet-200116
Gewoon normaal doen ja.
pi_159273635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 06:56 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Las zojuist deze theorie. Seems legit.

http://www.theladbible.co(...)-murderer-yet-200116
Staat een paar posts hierboven ook al. ;)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_159273650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wie beweert er dat het iets anders is dan speculatie? :?
Bij "meest geloofwaardige theorie" verwacht ik wat meer dan wat willekeurige feitjes uit de zaak pakken en op basis daarvan twee andere mensen van moord beschuldigen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159274739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:01 schreef Felixa het volgende:

[..]

Staat een paar posts hierboven ook al. ;)
Niet gezien, maar bedankt dat je het aan me doorgeeft.
Gewoon normaal doen ja.
pi_159278365
Q&A met de makers via Twitter:

https://twitter.com/i/moments/689901267381043202
pi_159280754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:21 schreef heiden6 het volgende:
Is This The Most Credible Theory About Making A Murderer Yet?

Kwam deze tegen op Facebook, interessante theorie.
Geeft in ieder geval antwoorden op alle belangrijke vragen.

Verklaart ook waarom Booby Dassey en Scott Tadych logen over het tijdstip dat ze zogenaamd Theresa zagen maar deze leugen onderuit werd gehaald door de busschauffeuze
pi_159280940
Maar daar laat hij z'n kleine broertje dan voor opdraaien?
pi_159281096
Mocht deze theorie kloppen dan heeft hij natuurlijk nooit zien aankomen dat zijn broertje opgepakt zou worden.

En misschien dacht hij daarna wel dat zijn broertje uiteindelijk toch wel vrij gesproken zou worden.
Een leugen die hij niet meer terug durfde/kon draaien.
pi_159281876
Toen ik gisteren die hele theorie las, vond ik het echt een onzinverhaal. Ik besef pas sinds net dat het in die theorie gaat om Bobby Dassey en niet om Brendan Dassey (duh :') )
Op dat moment ging er wel een kleine wereld voor me open..

Alleen zou ik verwachten dat Bobby dan op de een of andere manier probeert te voorkomen dat zijn broertje wordt veroordeelt. Misschien door uiteindelijk het aandeel van Scott en hem op te biechten, maar dan wel duidelijk maken dat Scott hem onder druk heeft gezet ofzo.
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:10:46 #159
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159281881
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:21 schreef heiden6 het volgende:
Is This The Most Credible Theory About Making A Murderer Yet?

Kwam deze tegen op Facebook, interessante theorie.
Zeker een goeie!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159282070
Wat ik opvallend vind is dat niemand van de Avery's iets heeft gemerkt van de moord. Zou natuurlijk kunnen dat ze niks gezien hebben, maar er moet een vuur zijn geweest, er is met botten gesleept en die auto is op die plek neergezet en bedekt met takken. De vraag is of Teresa überhaupt van het terrein af geweest is. Er is ook geschoten, dus waarom heeft niemand dat gehoord?

Dan denk ik ook aan Bobby Dassey, want niemand had het vreemd gevonden als hij daar met spullen liep te slepen of een vuurtje aan het stoken was, want hij woonde op het terrein.
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:58:29 #161
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159283052
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:18 schreef Aspergermeisje het volgende:
Wat ik opvallend vind is dat niemand van de Avery's iets heeft gemerkt van de moord. Zou natuurlijk kunnen dat ze niks gezien hebben, maar er moet een vuur zijn geweest, er is met botten gesleept en die auto is op die plek neergezet en bedekt met takken. De vraag is of Teresa überhaupt van het terrein af geweest is. Er is ook geschoten, dus waarom heeft niemand dat gehoord?

Dan denk ik ook aan Bobby Dassey, want niemand had het vreemd gevonden als hij daar met spullen liep te slepen of een vuurtje aan het stoken was, want hij woonde op het terrein.
Ik wil je deze tweet van de nieuwe advocaat laten lezen:

ZellnerLaw twitterde op donderdag 21-01-2016 om 04:34:22 Also body was not burned in burn pit bc heat would have burned down Avery's garage. A lot of junk science at the junkyard. #MakingAMurderer reageer retweet
Ik heb vaker gelezen dat de temperatuur te laag is om een lichaam te verbranden.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:31:26 #162
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159283904
Iemand die even snel op de sleutels kan inzoomen?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  donderdag 21 januari 2016 @ 17:41:38 #163
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_159285583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:31 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Iemand die even snel op de sleutels kan inzoomen?
[ afbeelding ]
Druk je Ctrl-toets in en scroll naar boven. ;)
  donderdag 21 januari 2016 @ 17:51:11 #164
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159285739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:41 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Druk je Ctrl-toets in en scroll naar boven. ;)
^O^
Zie alleen niets :') .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159287615
Maarrr, wat nu?

Kunnen de advocaten van Steven en Brandon een retrail aanvragen? Of is het daarvoor vereist dat er sprake is van nieuw bewijs?
En wie/wat beslist uiteindelijk of die wordt toegewezen?
Is ergens in de afgelopen maand al zo'n aanvraag gedaan?

Iemand die dit weet of weet waar ik dat ergens kan vinden? :)
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:21:12 #166
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_159291779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:09 schreef Physsic het volgende:
Maarrr, wat nu?

Kunnen de advocaten van Steven en Brandon een retrail aanvragen? Of is het daarvoor vereist dat er sprake is van nieuw bewijs?
En wie/wat beslist uiteindelijk of die wordt toegewezen?
Is ergens in de afgelopen maand al zo'n aanvraag gedaan?

Iemand die dit weet of weet waar ik dat ergens kan vinden? :)
Hier snap ik ook niets van, ook omdat ze eigenlijk de docu eindigen met dat ze al tot het hoger beroep zijn geweest en er geen opties meer open waren. Hoe willen ze het dan aanpakken?
吴 曼 迪
pi_159294009
quote:
17s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:21 schreef megamandy het volgende:

[..]

Hier snap ik ook niets van, ook omdat ze eigenlijk de docu eindigen met dat ze al tot het hoger beroep zijn geweest en er geen opties meer open waren. Hoe willen ze het dan aanpakken?
Ze moeten dan nieuw bewijs hebben, net zoals de eerste keer dat ie vaszat. Bijvoorbeeld een betrouwbare test om dat gevonden bloed te testen of het uit een buisje komt.
Weet niet wat die de termen zijn, maar volgens mij komt t erop neer dat je niks meer aan het vonnis kunt doen, alleen moet zien te bewijzen dat het proces niet eerlijk was.. of aantonen dat de jury beïnvloed is door die locals.
Dan krijgt ie dus een nieuw en eerlijker proces.

Of degene vinden die het gedaan heeft.
  donderdag 21 januari 2016 @ 22:19:56 #168
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_159294282
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:13 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Ze moeten dan nieuw bewijs hebben, net zoals de eerste keer dat ie vaszat. Bijvoorbeeld een betrouwbare test om dat gevonden bloed te testen of het uit een buisje komt.
Weet niet wat die de termen zijn, maar volgens mij komt t erop neer dat je niks meer aan het vonnis kunt doen, alleen moet zien te bewijzen dat het proces niet eerlijk was.. of aantonen dat de jury beïnvloed is door die locals.
Dan krijgt ie dus een nieuw en eerlijker proces.

Of degene vinden die het gedaan heeft.
Aah zo :) Soms vond ik het een beetje wazig omdat het Amerikaanse rechtsysteem natuurlijk zo anders is. Vind het ook zo vreemd dat de rechter in het begin besloot dat de verdediging geen andere eventuele daders zou mogen aanvoeren.
吴 曼 迪
pi_159296282
"The police didn't kill Theresa Halbach. Andrew Colborn located that RAV4 with the assistance of Mike Halbach and Ryan Hillegas who illegally trespassed onto the Avery Salvage Yard on the night of November 3rd 2005. Mike Halbach and Ryan Hillegas suspected something was up since the Avery Salvage Yard was the last place they knew Theresa visited on Oct.31st Halloween day. They went snooping on the property and found the car. They checked the car and found the key in the ignition and blood in the cargo area. Mike or Ryan removed the key from the ignition to ensure that no one could easily move the car off of the Avery property... freaked out about this huge discovery they call the Manitowoc Sheriffs Department. Andrew Colborn fielded the call that night and went out and met Ryan and Mike at the Salvage Yard so he could view the car for himself. Ryan and Mike show him the car and to be certain its Halbachs he "calls" in the plate number to dispatch. Colborn has to "call" in... instead of "radio" in... the plate number to Manitowoc dispatch because he wasn't in his police cruiser at the moment, but rather on foot and in the "field' on the Avery Salvage property. This mistake places Colborn at the scene and in contact with Halbachs RAV4... 2 days before it is officially located on November 5th, 2005, by Pam Sturm.... This is problematic for Colborn because all call and radio transmissions to dispatch are recorded and logged onto the Manitowoc Police server. Andrew Colborn is now operating outside of police protocol at a potential crime scene that he has no official directive to be at. He tells Mike Halbach and Ryan Hillegas to basically STFU about what they found and not mention to anyone that they were ever on the Avery Salvage property that night. Ryan or Mike turns the RAV4 key over to Andrew Colborn. Mike and Ryan are told to go home. Andrew Colborn then immediately calls Lt. James Lenk and briefs him about the discovery of the Halbach car and breaches of protocol he committed on the Avery property, also about Ryan Hillegas and Mike Halbach being there. Lt James Lenk realizing that Colborn's calling in Halbachs plate is a serious mistake with potential consequences orders Andrew Colborn to remove the license plate from Halbach's car and then report to him immediately.

What James Lenk and Andrew Colborn, or the others for that matter, don't realize at this point and are completely unaware of is that Bobby Dassey and Scott Tadych have kidnapped, raped, shot and then burned Theresa Halbach in the privacy of the gravel quarry off of Jambo Rd on Halloween evening. They choose to burn her body to dispose of their DNA evidence of the crimes. They hid Halbach's car in the rear of Avery Salvage and wiped it clean of their prints. I believe it is Scott Tadych's idea to secretly transport the cremains of Halbach from the gravel quarry and dispose them into Steven Avery's burn pit. Scott Tadych transports Halbach's cremains in secret by using one of Barb Jandas burn barrels from her yard. Scott Tadych fails to collect all of Halbach's cremains from the original burn site in the gravel quarry, thus leaving some behind that FBI investigators later find... but he also fails in making certain all of Halbach's cremains are out of Barb Jandas burn barrel after dumping them into Steven Avery's burn pit. This is why investigators found small bits of Halbach in Barb Jandas burn barrel. Thus making a total of three sites where Halbach's cremains are found. Scott Tadych and Bobby Dassey are unaware that Ryan Hillegas and Mike Halbach have found Theresas car on the property and that Lenk and Colborn are now involved and in play with their scheme. .........By shear colossal luck, two completely independent frame jobs targeting one man, Steven Avery were shaping up into the perfect storm. On one front, from Lenk and Colborn regarding the RAV4, ....and on the other unconnected front by Scott Tadych and Bobby Dassey regarding the cremains of Theresa Halbach. One party wasn't aware of the other's involvements at any point during the days leading up to the official discovery of Halbach's RAV4 at the Avery Salvage Yard hence why the investigation and murder trial made zero sense to anyone especially the Jury.

None of the evidence could be connected because it was all unrelated... everybody was guessing. But Buting and Strang had zeroed in on a part of it but couldn't fully form a solid defense to prove it. The Jury couldn't conceive that Manitowoc officers could have conspired to kill Theresa Halbach to frame Steven Avery as Ken Kratz insisted they had to if they wanted to follow the theory the defense presented of the frame up of Steven Avery by Manitowoc officials. And Ken Kratz was right... Imagine Scott Tadych's confused and utter relief when Steve Avery's blood was found in the Halbach car and the RAV4 key found in Steve Avery's bedroom..... he must have been like.... WTF?! A quote from Scott Tadych after Steven Avery is convicted of Theresa Halbach's murder.... "THIS IS THE GREATEST THING TO EVER HAPPEN" ..... We will see Scott, we will see....................."

This is probably the most credible theory I have come across so far. Notice how the events here not only make logical sense, but they also line up with how many of the parties involved behaved during the documentary i.e how Mike Halbach and Ryan Hillegas seemed like they knew more about what happened than they were leading on. As well as Scott Tadych and Bobby Dassey's bizarre hostility towards Steven Avery.

I can't see another theory topping this one personally.

Case closed as far as I'm concerned. What do you think?!?!

[ Bericht 54% gewijzigd door Nober op 21-01-2016 23:45:34 ]
pi_159296987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 23:29 schreef Nober het volgende:
"The police didn't kill Theresa Halbach. Andrew Colborn located that RAV4 with the assistance of Mike Halbach and Ryan Hillegas who illegally trespassed onto the Avery Salvage Yard on the night of November 3rd 2005. Mike Halbach and Ryan Hillegas suspected something was up since the Avery Salvage Yard was the last place they knew Theresa visited on Oct.31st Halloween day. They went snooping on the property and found the car. They checked the car and found the key in the ignition and blood in the cargo area. Mike or Ryan removed the key from the ignition to ensure that no one could easily move the car off of the Avery property... freaked out about this huge discovery they call the Manitowoc Sheriffs Department. Andrew Colborn fielded the call that night and went out and met Ryan and Mike at the Salvage Yard so he could view the car for himself. Ryan and Mike show him the car and to be certain its Halbachs he "calls" in the plate number to dispatch. Colborn has to "call" in... instead of "radio" in... the plate number to Manitowoc dispatch because he wasn't in his police cruiser at the moment, but rather on foot and in the "field' on the Avery Salvage property. This mistake places Colborn at the scene and in contact with Halbachs RAV4... 2 days before it is officially located on November 5th, 2005, by Pam Sturm.... This is problematic for Colborn because all call and radio transmissions to dispatch are recorded and logged onto the Manitowoc Police server. Andrew Colborn is now operating outside of police protocol at a potential crime scene that he has no official directive to be at. He tells Mike Halbach and Ryan Hillegas to basically STFU about what they found and not mention to anyone that they were ever on the Avery Salvage property that night. Ryan or Mike turns the RAV4 key over to Andrew Colborn. Mike and Ryan are told to go home. Andrew Colborn then immediately calls Lt. James Lenk and briefs him about the discovery of the Halbach car and breaches of protocol he committed on the Avery property, also about Ryan Hillegas and Mike Halbach being there. Lt James Lenk realizing that Colborn's calling in Halbachs plate is a serious mistake with potential consequences orders Andrew Colborn to remove the license plate from Halbach's car and then report to him immediately.

What James Lenk and Andrew Colborn, or the others for that matter, don't realize at this point and are completely unaware of is that Bobby Dassey and Scott Tadych have kidnapped, raped, shot and then burned Theresa Halbach in the privacy of the gravel quarry off of Jambo Rd on Halloween evening. They choose to burn her body to dispose of their DNA evidence of the crimes. They hid Halbach's car in the rear of Avery Salvage and wiped it clean of their prints. I believe it is Scott Tadych's idea to secretly transport the cremains of Halbach from the gravel quarry and dispose them into Steven Avery's burn pit. Scott Tadych transports Halbach's cremains in secret by using one of Barb Jandas burn barrels from her yard. Scott Tadych fails to collect all of Halbach's cremains from the original burn site in the gravel quarry, thus leaving some behind that FBI investigators later find... but he also fails in making certain all of Halbach's cremains are out of Barb Jandas burn barrel after dumping them into Steven Avery's burn pit. This is why investigators found small bits of Halbach in Barb Jandas burn barrel. Thus making a total of three sites where Halbach's cremains are found. Scott Tadych and Bobby Dassey are unaware that Ryan Hillegas and Mike Halbach have found Theresas car on the property and that Lenk and Colborn are now involved and in play with their scheme. .........By shear colossal luck, two completely independent frame jobs targeting one man, Steven Avery were shaping up into the perfect storm. On one front, from Lenk and Colborn regarding the RAV4, ....and on the other unconnected front by Scott Tadych and Bobby Dassey regarding the cremains of Theresa Halbach. One party wasn't aware of the other's involvements at any point during the days leading up to the official discovery of Halbach's RAV4 at the Avery Salvage Yard hence why the investigation and murder trial made zero sense to anyone especially the Jury.

None of the evidence could be connected because it was all unrelated... everybody was guessing. But Buting and Strang had zeroed in on a part of it but couldn't fully form a solid defense to prove it. The Jury couldn't conceive that Manitowoc officers could have conspired to kill Theresa Halbach to frame Steven Avery as Ken Kratz insisted they had to if they wanted to follow the theory the defense presented of the frame up of Steven Avery by Manitowoc officials. And Ken Kratz was right... Imagine Scott Tadych's confused and utter relief when Steve Avery's blood was found in the Halbach car and the RAV4 key found in Steve Avery's bedroom..... he must have been like.... WTF?! A quote from Scott Tadych after Steven Avery is convicted of Theresa Halbach's murder.... "THIS IS THE GREATEST THING TO EVER HAPPEN" ..... We will see Scott, we will see....................."

This is probably the most credible theory I have come across so far. Notice how the events here not only make logical sense, but they also line up with how many of the parties involved behaved during the documentary i.e how Mike Halbach and Ryan Hillegas seemed like they knew more about what happened than they were leading on. As well as Scott Tadych and Bobby Dassey's bizarre hostility towards Steven Avery.

I can't see another theory topping this one personally.

Case closed as far as I'm concerned. What do you think?!?!
Derde keer in twee topicpagina's.
pi_159297712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:30 schreef Physsic het volgende:
Maar daar laat hij z'n kleine broertje dan voor opdraaien?
Als je in staat bent om iemand te verkrachten, vermoorden en te verbranden, ben je waarschijnlijk een psychopaat en dan geef je ook niet om je domme broertje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_159298831
Bobby Dassey (Brendan’s brother) and his stepfather, Scott Taydch were supposedly on the Avery property at the time of the murder and according to the court, Bobby had scratches on his back when he was physically examined by law enforcement officers. Unfortunately, Scott and Bobby effectively served as each other’s alibis throughout the trial by claiming that they both drove past each other on their way to go hunting.

Tenminste nog wel onderzocht dus.

Read more at http://www.marieclaire.co(...)#Ws4FHhS4YlqREIKA.99
pi_159302846
Dassey is verplaats naar een andere gevangenis, wegens aanhoudende telefoontjes van een familie lid naar de gevangenis, schijnbaar omdat hij wou regelen dat er een professioneel worstelaar langs zou komen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:59:31 #174
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159303498
't blijft een simpele kneus :)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:34:35 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159304283
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:59 schreef matthijst het volgende:
't blijft een simpele kneus :)
dus?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159310075
Grappig hoe er allerlei theorieën (ofja, speculaties) ontstaan over wie de moord wel zou kunnen hebben gepleegd.

Een FBI cold case worker denkt te weten dat het een bejaarde was.

quote:
...

Well, there are multiple theories doing rounds on the internet, one of the more obscure being Edward Wayne Edwards: a notorious serial killer who was once on the FBI’s ten most wanted fugitive list.

For John Cameron - an FBI cold case worker who has been featured on America's Most Wanted and Dateline NBC - he’s certainly the killer, the agent believing Edwards framed Avery for the murder, having set numerous people up for crimes in the past.

“What it turns out Edwards would do is he would create horrific murders that were in the press constantly that created terror, and he would set people up,” he told Coast to Coast AM in May 2014.

“It was always about the setup. Starting a very young age, when he was 12-years-old, he was able to set up a guy for a murder he had done. And the rest of his life he would get off on not only killing people but then setting up someone close to the victim and then watching the system execute them.

“Just before Edwards came to Great Falls, Montana, in 1956, he set up a guy in Berkeley, California, exactly like he set up Steve Avery.” The interview starts at the 3.30 mark.

He then goes on to talk about the California case, describing how Edwards hid a person’s body for three months before planting their belongings around the ‘murderers’ house. Eventually, Edwards placed the body in a cabin, and the person being set up was convicted for the crime and executed by the authorities.

That’s just one case Cameron describes. According to his report, Edwards would often go to towns across America with an assumed identity - normally a preacher or a cop - before finally killing someone.

Edwards was only convicted of five crimes in his lifetime: in 2010 he was finally charged with the murder of Billy Lavaco and Judy Straub in Ohio which dated back to 1977.

A second double murder took place in 1980 in Wisconsin - where Avery was sentenced - dubbed the “Sweetheart Murders”. Only 29 years later, when new DNA evidence was presented, was he actually convicted of the crime, his own child reportedly tipping off the police.

Then, in 1996, he murdered Danny Boy Edwards in Ohio. He wasn’t convicted of this crime until 2011, when he was given the death sentence. However, he died a month later from natural causes.

So, how has Cameron linked Edwards and Avery? Well, first of all, Edwards murdered multiple times on Halloween night. Coincidently, Teresa Halbach went missing on Halloween.

Secondly, Edwards was known to visit the trials of his victims while they are taking place. Apparently, Edwards can be seen in the background of Making a Murderer in episode six.


Thirdly, and perhaps most importantly, Cameron claims that Edwards was living just an hour away from Avery at the time of the murder.

http://www.independent.co(...)steven-a6824891.html
Gezien de website van deze FBI man lijkt het wel alsof Edwards al veroordeeld is. :')
http://coldcasecameron.com/

Edit: Wat een psycho trouwens..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Physsic op 22-01-2016 18:36:17 ]
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:43:16 #177
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_159313736
Het meest recente twitterbericht van Kathleen Zellner:
ZellnerLaw twitterde op vrijdag 22-01-2016 om 15:37:26 The 22 recovered from garage did not exit TH's head. State expert failed to testify bullet exited--that 22 driven to scene#MakingAMurderer reageer retweet
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:47:04 #178
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_159313856
Overigens vond ik in deze docu ook weer naar voren komen hoe vreemd een jury rechtspraak wel niet is. Zou mij niet kunnen voorstellen dat ik over iemand zijn leven zou kunnen beslissen als leek zijnde. Ook al ben je hoger opgeleid, je hebt die kennis/objectiviteit toch helemaal niet. Stel je voor als je bijvoorbeeld alleen maar de middelbare school af zou hebben of zo'n iq van 70 zoals Avery en zijn neefje (hoewel ik niet denk dat zo iemand zoch heeft ingeschreven om te stemmen).
吴 曼 迪
pi_159314067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:54 schreef Physsic het volgende:
Grappig hoe er allerlei theorieën (ofja, speculaties) ontstaan over wie de moord wel zou kunnen hebben gepleegd.

Een FBI cold case worker denkt te weten dat het een bejaarde was.

[..]

Gezien de website van deze FBI man lijkt het wel alsof Edwards al veroordeeld is. :')
http://coldcasecameron.com/

Edit: Wat een psycho trouwens..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die theorie is al best oud en er wordt gezegd dat het hem niet is in die still.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:56:02 #180
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159314161
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:43 schreef Loserkid het volgende:
Het meest recente twitterbericht van Kathleen Zellner:
ZellnerLaw twitterde op vrijdag 22-01-2016 om 15:37:26 The 22 recovered from garage did not exit TH's head. State expert failed to testify bullet exited--that 22 driven to scene#MakingAMurderer reageer retweet
Vaag bericht. Tenminste, die tweede regel. Wat wil ze daarmee zeggen... "that 22 driven to scene"
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:57:17 #181
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_159314201
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:56 schreef matthijst het volgende:

[..]

Vaag bericht. Tenminste, die tweede regel. Wat wil ze daarmee zeggen... "that 22 driven to scene"
Lijkt mij dat ze beweert dat de kogel daar is neergelegd door iemand.
pi_159314381
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:53 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Die theorie is al best oud en er wordt gezegd dat het hem niet is in die still.
Oh, had nog niet echt op theorieën gezocht en sommige nieuwsberichten waren vrij recent.

Als ik 'm vergelijk met foto's van hem 2jaar later vind ik hem er wel heel erg op lijken, maar als hij het is, zegt dat nog niks.
Zo'n seriemoordenaar kan ook geïnteresseerd zijn in andere moordzaken. Zeker als de rechtszaak vlakbij is.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 22:33:36 #183
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159317523
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:57 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Lijkt mij dat ze beweert dat de kogel daar is neergelegd door iemand.
Zou kunnen idd, vage woordkeuze voor een advocate :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159318874
Dus de State expert heeft niet kunnen aantonen dat de kogel weer uit het lichaam is getreden. Is daarmee dan automatisch de conclusie dat het uittreden nooit heeft plaatsgevonden? Of blijft het daarmee de vraag gewoon onbeantwoord?

Want als het zou betekenen dat er in een rechtszaak vanuit wordt gegaan dat de kogel nooit het lichaam heeft verlaten, dan klopt het dus niet dat de kogel daar gevonden is. De kogel zou je dan verwachten op de plek waar het lichaam verbrand is.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 23:53:24 #185
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_159319961
https://www.reddit.com/r/makingamurderer

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:01:02 #186
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_159320137
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 23:13 schreef Physsic het volgende:
Dus de State expert heeft niet kunnen aantonen dat de kogel weer uit het lichaam is getreden. Is daarmee dan automatisch de conclusie dat het uittreden nooit heeft plaatsgevonden? Of blijft het daarmee de vraag gewoon onbeantwoord?

Want als het zou betekenen dat er in een rechtszaak vanuit wordt gegaan dat de kogel nooit het lichaam heeft verlaten, dan klopt het dus niet dat de kogel daar gevonden is. De kogel zou je dan verwachten op de plek waar het lichaam verbrand is.
Precies, ik hoop voor haar en Steven (mits hij onschuldig is) dat ze sterker bewijs heeft, maar dit soort dingen tonen iig aan dat zijn orginele rechtszaak een schijnvertoning was, bewijs aanvoeren waar zoveel vraagtekens bij gezet kunnen worden en dan toch iemand veroordelen.. tja.
pi_159320374
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:01 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Precies, ik hoop voor haar en Steven (mits hij onschuldig is) dat ze sterker bewijs heeft, maar dit soort dingen tonen iig aan dat zijn orginele rechtszaak een schijnvertoning was, bewijs aanvoeren waar zoveel vraagtekens bij gezet kunnen worden en dan toch iemand veroordelen.. tja.
Bij de zaak van Steven Avery kan ik nog enigszins begrijpen dat de jury op het verkeerde been kan zijn gezet door nepbewijs, maar bij Brendan snap ik daar echt helemaal niks van..
Het enige wat ze in zijn zaak hadden, was zijn eigen verklaring, waarvan een groot deel niet eens gecontroleerd kon worden (zoals wel/niet verkracht, doodsoorzaak, etc.). Er waren meer aanwijzingen dat hij er niet bij zou zijn geweest dan wel..

Maargoed, Stevens huidige advocate heeft ervaring in onschuldigen vrij krijgen, dus ben benieuwd.
Allereerst moet ze voor elkaar kunnen krijgen dat een appeal wordt geaccepteerd.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:20:07 #188
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_159320578
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bij de zaak van Steven Avery kan ik nog enigszins begrijpen dat de jury op het verkeerde been kan zijn gezet door nepbewijs, maar bij Brendan snap ik daar echt helemaal niks van..
Het enige wat ze in zijn zaak hadden, was zijn eigen verklaring, waarvan een groot deel niet eens gecontroleerd kon worden (zoals wel/niet verkracht, doodsoorzaak, etc.). Er waren meer aanwijzingen dat hij er niet bij zou zijn geweest dan wel..

Maargoed, Stevens huidige advocate heeft ervaring in onschuldigen vrij krijgen, dus ben benieuwd.
Allereerst moet ze voor elkaar kunnen krijgen dat een appeal wordt geaccepteerd.
Daarom hoop ik dat ze sterker bewijs heeft..
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:55:53 #189
6941 APK
Factual, I think.
pi_159321245
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 23:53 schreef Nystiq het volgende:
https://www.reddit.com/r/makingamurderer

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn.
Off topic, maar wat is de leesbaarheid van FOK! toch verschrikkelijk goed als je het vergelijkt met die reddit-troep.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_159321735
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:55 schreef APK het volgende:

[..]

Off topic, maar wat is de leesbaarheid van FOK! toch verschrikkelijk goed als je het vergelijkt met die reddit-troep.
Ah, het ligt dus niet per definitie aan mij dat ik de opbouw/indeling van die site onhandig vind (of gewoon niet begrijp).
pi_159323466
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:55 schreef APK het volgende:

[..]

Off topic, maar wat is de leesbaarheid van FOK! toch verschrikkelijk goed als je het vergelijkt met die reddit-troep.
Het is maar net wat je gewend bent. Ik zit er dagelijks en heb nergens last van.
pi_159332091
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 08:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het is maar net wat je gewend bent. Ik zit er dagelijks en heb nergens last van.
Gewoon een kwestie van wennen idd. Heb er ook geen moeite mee
Moeten zij weten
  zaterdag 23 januari 2016 @ 18:46:51 #193
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_159333938
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:53 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Die theorie is al best oud en er wordt gezegd dat het hem niet is in die still.
Die kerel heeft ondertussen zowat alle "bekende" moorden gepleegd. Hij is de moordenaar bij de Black Dahlia zaak, de Zodiac killer en dus ook al bij Making a Murderer. Misschien moeten ze eens uitzoeken of hij in 1960 in Finland zat, dan kunnen ze hem ook ook nog de Bodom Lake moorden aansmeren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_159335138
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:46 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die kerel heeft ondertussen zowat alle "bekende" moorden gepleegd. Hij is de moordenaar bij de Black Dahlia zaak, de Zodiac killer en dus ook al bij Making a Murderer. Misschien moeten ze eens uitzoeken of hij in 1960 in Finland zat, dan kunnen ze hem ook ook nog de Bodom Lake moorden aansmeren.
Al die moorden heeft hij blijkbaar zelf in zijn eigen boek beschreven.
pi_159346532
Arme arme arme Brendan. Het moment dat hem gevraagd wordt door die engbek O'Kelly of ie naar de gevangenis wil voor de rest van zijn leven en dan als een klein kind verlegen "nee" schudt... Het blijft echt ongelooflijk hoe het Amerikaanse rechtssysteem zo iemand kan opbreken. Zo'n joch hoort op een sociale werkplaats thuis, niet in een gevangenis als zwakbegaafde tussen zware criminelen. Zelfs niet als hij echt betrokken was bij de moord.

Die advocaat van m en die onderzoeker zouden stante pede uit hun ambt gezet moeten worden. Ze wisten donders goed waar ze mee bezig waren en lieten ze hem keihard stikken op alle fronten. Ook zo'n uitwas van het Amerikaanse rechtssysteem: appointed lawyers. Last Week Tonight had daar laatst ook een stukje over:


Verder ben ik zeker niet overtuigd van de onschuld van Steven Avery, maar wel overtuigd van het feit dat hij en zeker zijn neefje Brendan gewoon geen eerlijk proces hebben gekregen.

Daarnaast is Manitowoc County blijkbaar een van de weinige plekken op aarde die Norwich voorbijstreeft qua aandeel in inteeltkoppen. Wat een parade van misbaksels. De familie Avery woont daar niet per toeval zeg :X

En die twee ouders inmiddels al een jaar of dertig rechtszaal in, rechtszaal uit, op steeds slechtere knieën ;(
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 24 januari 2016 @ 00:08:28 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_159346739
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 00:01 schreef Jihawti het volgende:

Daarnaast is Manitowoc County blijkbaar een van de weinige plekken op aarde die Norwich voorbijstreeft qua aandeel in inteeltkoppen. Wat een parade van misbaksels. De familie Avery woont daar niet per toeval zeg :X
:D
quote:
En die twee ouders inmiddels al een jaar of dertig rechtszaal in, rechtszaal uit, op steeds slechtere knieën ;(
Met hun heb ik echt medelijden. De trouw waarmee ze nog steeds die bezoeken afleggen en blijven geloven in de onschuld. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 24 januari 2016 @ 02:48:59 #197
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_159349310



:') :D ;(
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_159349529
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:46 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die kerel heeft ondertussen zowat alle "bekende" moorden gepleegd. Hij is de moordenaar bij de Black Dahlia zaak, de Zodiac killer en dus ook al bij Making a Murderer. Misschien moeten ze eens uitzoeken of hij in 1960 in Finland zat, dan kunnen ze hem ook ook nog de Bodom Lake moorden aansmeren.
Ik had de site van die cameron niet eens gelezen. Wat een debiel. En dat werkte dan bij de fbi... een ouwe bebaarde vent die in beeld loopt bij de Paradise Lost docu is meteen Edwards? Gebaseerd op wat? Die vent is nagenoeg onherkenbaar.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159349666
Ik kom er niet doorheen, hoewel ik het verhaal boeiend vind, vind ik 8 delen wel wat veel voor 1 case, dit had makkelijk in 2 uur gekund lijkt me.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 24 januari 2016 @ 09:09:55 #200
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_159349925
quote:
Making A Murderer viewers have discovered new evidence which Steven Avery's defense hope could lead to a new trial and his eventual release.

Avery is the focus of Making A Murderer, the Netflix documentary which tells the story of his conviction for the murder of Teresa Halbach in 2005. Both and nephew Brendan Dassey are serving life sentences for the murder, having been convicted in 2007. Making A Murderer pays particular attention to perceived injustices in the case.

Fans of the show have gone to great lengths to better understand the case and discover facts and evidence missed by investigators of Halbach's murder.

Jerry Buting, who formed avery's defense alongside Dean Strang, spoke to Rolling Stone and revealed that some amateur online sleuths have found a picture of Halbach on the day she was killed in which she is holding a bunch of keys.

This is important as one of the major pieces of evidence in the prosecution's case was the discovery of a single key in Avery's home belonging to Halbach. The discovery of a single key, but none of the others from the chain, weeks after the death could boost claims the evidence was planted.

"We were only two minds," Buting said. "What I'm discovering is that a million minds are better than two. Some of these people online have found things with a screen shot of a picture that we missed."

"I've looked at that picture a thousand times," Buting told the US publication. "Those other keys were never recovered. Instead we found this single key. Now we did challenge that, how unusual it was for her to be walking around with one key, but I don't think I caught the fact that there was a photograph showing that what she really carried around was a bunch of keys, and none of those keys were ever found.

"These kinds of new facts that a million minds have collectively come up with might be addressed and presented to a new jury," he added.
http://www.nme.com/filman(...)evidence-whic/397741
  zondag 24 januari 2016 @ 09:40:17 #201
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_159350057
Ik vind die foto (als het degene is die ook in dit topic staat) nogal onduidelijk om heel veel conclusies uit te trekken, maar zelfs al was het overduidelijk, wat maakt dit uit of wat bewijst dit? Er is een sleutel weg. OK. Tenzij die in het nachtkastje van Lenk wordt teruggevonden, betekent dit niets?

Het is raar, ja, en in een ellenlang lijstje van rare dingen, is dit een mooi extraatje om het wat langer te maken, maar al bij al ook wel één de van minst significante items in die ganse lijst.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_159350059
quote:
:'D
pi_159350225
  zondag 24 januari 2016 @ 12:29:20 #204
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159352389
ZellnerLaw twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 21:15:15 Kratz letter: My client will never admit guilt but so appreciate you sending your DNA on envelope.#MakingAMurderer. https://t.co/buuCahD7cG reageer retweet
Deze advocaat _O- _O_ .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  zondag 24 januari 2016 @ 12:32:00 #205
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159352461
Raar wief kan beter geen twitter gebruiken.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 24 januari 2016 @ 12:41:22 #206
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159352740
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:32 schreef matthijst het volgende:
Raar wief kan beter geen twitter gebruiken.
Mm, ik vind het ook erg raar dat Kratz een brief schrijft naar Steve om te zeggen dat hij schuld moet bekennen. Hij is al niet eens meer een aanklager.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159353625
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:41 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Mm, ik vind het ook erg raar dat Kratz een brief schrijft naar Steve om te zeggen dat hij schuld moet bekennen. Hij is al niet eens meer een aanklager.
Om z'n eigen imago te (proberen) te redden.
  zondag 24 januari 2016 @ 13:12:11 #208
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159353700
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Om z'n eigen imago te (proberen) te redden.
Die is allang naar de kloten :') .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159353846
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:12 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Die is allang naar de kloten :') .
Iknowww xD

Vreemde datum ook.. Je zou zo'n brief eerder verwachten na de komst van de docu, wanneer heel de wereld tegen Kratz is.
pi_159359308
Je mag je eigenlijk niet ergeren aan Brendan gezien z'n geestelijke beperking maar tering he.... :')
  zondag 24 januari 2016 @ 16:38:38 #211
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159359653
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:22 schreef Gruisman het volgende:
Je mag je eigenlijk niet ergeren aan Brendan gezien z'n geestelijke beperking maar tering he.... :')
Erg, he? Maar ik kan mij best voorstellen hoe dat in zo iemand zijn hoofd werkt: "als ik zeg wat ze willen, dan laten ze me met rust".
Wat ik mij ook afvraag is hoeveel ze in een gevangenis te eten krijgen? Ik dacht dat gevangenisvoer niet veel voorstelde, maar goed, dat is, denk ik, niet erg aardig.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159360327
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:38 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Erg, he? Maar ik kan mij best voorstellen hoe dat in zo iemand zijn hoofd werkt: "als ik zeg wat ze willen, dan laten ze me met rust".
Wat ik mij ook afvraag is hoeveel ze in een gevangenis te eten krijgen? Ik dacht dat gevangenisvoer niet veel voorstelde, maar goed, dat is, denk ik, niet erg aardig.
Dat was mij ook opgevallen. Tijdens de rechtszaak was hij relatief dun, maar tegenwoordig is hij weer een stuk dikker geworden.
pi_159360439
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat was mij ook opgevallen. Tijdens de rechtszaak was hij relatief dun, maar tegenwoordig is hij weer een stuk dikker geworden.
Die dikke kop ook :')
Moeten zij weten
  zondag 24 januari 2016 @ 17:17:13 #214
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159360461
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat was mij ook opgevallen. Tijdens de rechtszaak was hij relatief dun, maar tegenwoordig is hij weer een stuk dikker geworden.
:Y
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159360752
Maar wat ik wel vreemd vind is dat als Steven het niet gedaan heeft... Wie heeft dan die botten begraven? Ze lagen zo dicht bij Avery's woning dat hij het haast wel doorgehad moest hebben dat er opeens mannen in z'n tuin bewijs aan het planten waren.
pi_159361057
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:21 schreef heiden6 het volgende:
Is This The Most Credible Theory About Making A Murderer Yet?

Kwam deze tegen op Facebook, interessante theorie.
Er is alleen geen smoking gun bij deze theorie. Er wordt vanuit gegaan dat deze twee het hebben gedaan, omdat dat past bij hun gedrag/de rest van de zaak. Het zou zeker kunnen, maar het brengt ons niet veel verder.
  zondag 24 januari 2016 @ 18:17:48 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159361709
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:29 schreef Gruisman het volgende:
Maar wat ik wel vreemd vind is dat als Steven het niet gedaan heeft... Wie heeft dan die botten begraven? Ze lagen zo dicht bij Avery's woning dat hij het haast wel doorgehad moest hebben dat er opeens mannen in z'n tuin bewijs aan het planten waren.
het hele gebied was 8 dagen afgesloten waarbij alleen de politie er op mocht, dacht ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159362481
Bizar verhaal, vooral de blunders die aan de lopende band gemaakt zijn en de tunnelvisie van de aanklagers. Ze waren duidelijk niet uit op de waarheid maar op een veroordeling. Al het bewijs in de zaak van Steven is op zijn minst zeer dubieus te noemen en alles bij elkaar genomen is het gewoon een feit dat er dingen niet kloppen.

In de zaak van Brendan is er zelfs 0,0 bewijs dat hij er ook maar iets mee te maken heeft. Zijn bekentenis is hem duidelijk in de mond gelegd. Simpelweg door een jongen met een zeer laag IQ en nul sociale vaardigheden enorm onder druk te zetten.

[ Bericht 16% gewijzigd door Devz op 24-01-2016 19:17:59 ]
pi_159362773
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:38 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Wat ik mij ook afvraag is hoeveel ze in een gevangenis te eten krijgen? Ik dacht dat gevangenisvoer niet veel voorstelde, maar goed, dat is, denk ik, niet erg aardig.
Ze krijgen ook niet veel eten, maar dat wat ze krijgen is niet erg gezond. Daarnaast kunnen ze zelf nog dingen kopen van het geld dat ze op hun "account" gestort krijgen van familieleden, en dat is ook vaak ongezond spul, en kunnen ze vaak nog "care packages" krijgen van familie een paar keer per jaar wat ook vaak weer vol zit met snoep en dergelijke. En het is natuurlijk geen heel actief leven in de gevangenis in de meeste gevallen.
pi_159365387
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:54 schreef Devz het volgende:
Bizar verhaal, vooral de blunders die aan de lopende band gemaakt zijn en de tunnelvisie van de aanklagers.


Over tunnelvisie gesproken. We moeten natuurlijk niet vergeten dat deze docu echt ontzettend éénzijdig is. Dat is ook eigenlijk het enige kritiekpuntje wat ik erop heb. Zou graag willen dat de andere partij ook de kans kreeg om hun bevindingen te verdedigen.
pi_159365498
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:42 schreef Gruisman het volgende:

Over tunnelvisie gesproken. We moeten natuurlijk niet vergeten dat deze docu echt ontzettend éénzijdig is. Dat is ook eigenlijk het enige kritiekpuntje wat ik erop heb. Zou graag willen dat de andere partij ook de kans kreeg om hun bevindingen te verdedigen.
:Y dat hou ik ook steeds in mijn achterhoofd, maar dan is er nog wel heel veel fout gegaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159365522
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:42 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Over tunnelvisie gesproken. We moeten natuurlijk niet vergeten dat deze docu echt ontzettend éénzijdig is. Dat is ook eigenlijk het enige kritiekpuntje wat ik erop heb. Zou graag willen dat de andere partij ook de kans kreeg om hun bevindingen te verdedigen.
De docu is zeker eenzijdig. Op internet zijn veel berichten verschenen met welk bewijsmateriaal allemaal niet in de docu te zien was. Zowel bewijs tegen Avery als voor Avery.
Nou moet ik zeggen dat al het bewijs tegen Avery in verhouding erg tegenviel..

Toch ben ik niet overtuigd van zijn onschuld hoor.
pi_159365562
Het zou zo simpel zijn als nu de echte dader wordt gevonden door een bizar toeval (of dat Avery opbiecht het wel gedaan te hebben), dan kunnen we al het 'bewijs' in het juiste daglicht zien :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159365607
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:48 schreef Isabeau het volgende:
Het zou zo simpel zijn als nu de echte dader wordt gevonden door een bizar toeval (of dat Avery opbiecht het wel gedaan te hebben), dan kunnen we al het 'bewijs' in het juiste daglicht zien :+
Het zou inderdaad het beste zijn als de dader alsnog gevonden werd. Helaas ben ik bang dat dit zal zijn doordat er een nieuw slachtoffer is...
Met het huidige forensische bewijs is helaas door het incompetente optreden van de politie niet meer te achterhalen wie het echt is geweest vrees ik.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 24 januari 2016 @ 21:50:54 #225
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_159367612
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:49 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Het zou inderdaad het beste zijn als de dader alsnog gevonden werd. Helaas ben ik bang dat dit zal zijn doordat er een nieuw slachtoffer is...
Met het huidige forensische bewijs is helaas door het incompetente optreden van de politie niet meer te achterhalen wie het echt is geweest vrees ik.
Zelfs als hij een nieuw slachtoffer maakt(als er een andere dader is) hoe gaan ze hem dan linken aan deze zaak?
Tijdens zijn eerste gevangenisstraf wisten ze ook donders goed dat hij het niet gedaan had maar die Gregory Allen, en daar deden ze ook niets mee, want ze willen hem liever in een cel houden.
pi_159367798
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:50 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Zelfs als hij een nieuw slachtoffer maakt(als er een andere dader is) hoe gaan ze hem dan linken aan deze zaak?
Tijdens zijn eerste gevangenisstraf wisten ze ook donders goed dat hij het niet gedaan had maar die Gregory Allen, en daar deden ze ook niets mee, want ze willen hem liever in een cel houden.
Precies. Ze zouden dan op z'n minst een nu nog onbekend DNAprofiel hebben opgeslagen, wat afkomstig is uit de auto ofzo.
pi_159367957
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Precies. Ze zouden dan op z'n minst een nu nog onbekend DNAprofiel hebben opgeslagen, wat afkomstig is uit de auto ofzo.
En dat is dus niet gebeurd dankzij het incompetente zootje/politiekorps daar inderdaad. Dus dan blijft over een dader die bekent, al dan niet na een nieuwe moord waar hij wél voor gepakt wordt...
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 24 januari 2016 @ 22:04:04 #228
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_159367969
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

De docu is zeker eenzijdig. Op internet zijn veel berichten verschenen met welk bewijsmateriaal allemaal niet in de docu te zien was. Zowel bewijs tegen Avery als voor Avery.
Nou moet ik zeggen dat al het bewijs tegen Avery in verhouding erg tegenviel..

Toch ben ik niet overtuigd van zijn onschuld hoor.
Nu is het inderdaad zo dat de docu eenzijdig is, maar zo eenzijdig als sommigen men wilt doen laten denken is mijns inziens onwaar. De kernbewijs stukken zijn toch wel gepresenteerd. Al het tegenbewijs, dat niet in de serie zou zijn opgenomen, wat jij ook hebt gelezen waarschijnlijk op het internet, is lang niet zo sterk voor de aanklager als het bewijs dat allemaal in de serie voorbij is gekomen (wat jij overigens ook al aangeeft).

Het lijkt alsof sommigen interessant willen doen door de docu af te schrijven als enorm eenzijdig. Niemand zal ontkennen dat het wel vanuit Avery's is "verteld", maar dat het totaal beeld vervormd, daarmee ben ik het oneens. Daarvoor is gewoonweg ook te veel realistisch beeldmateriaal laten zien (zelfs al is daaruit een keuze gemaakt).

Overigens is het wat dat betreft al een statement naar het Amerikaanse systeem.. de manier waarop je al dan niet beïnvloed zou worden door beeldvorming van een bepaalde partij.
  zondag 24 januari 2016 @ 22:07:06 #229
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_159368049
Ik heb ook niet het idee dat de makers van de docu per se wilde dat SA vrijgesproken werd, ze hebben meer willen laten zien dat hij geen eerlijk onderzoek/rechtszaak heeft gehad en hoe zwaar dat is voor zijn familie.
Om het verhaal goed te kunnen vertellen hebben ze veel moeten laten zien, lang niet alles.. Met wat wij gezien hebben is het toch duidelijk dat er op zijn minst vraagtekens gezet kunnen worden bij de manier waarop dit alles is afgehandeld? En dat leek mij het doel van deze docu meer.
pi_159368077
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:03 schreef Jihawti het volgende:

[..]

En dat is dus niet gebeurd dankzij het incompetente zootje/politiekorps daar inderdaad. Dus dan blijft over een dader die bekent, al dan niet na een nieuwe moord waar hij wél voor gepakt wordt...
En zelfs dan is het niet zeker. Want de echte verkrachter had ook bekend toen Avery de eerste keer in de cel zat. Niemand vond het nodig om daar iets aan te doen. :P
pi_159368313
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

En zelfs dan is het niet zeker. Want de echte verkrachter had ook bekend toen Avery de eerste keer in de cel zat. Niemand vond het nodig om daar iets aan te doen. :P
Dat is ook zo. Maar je mag toch hopen dat niet elke keer ene agent Colburn de telefoon oppakt :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 24 januari 2016 @ 22:26:11 #232
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_159368581
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:16 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Maar je mag toch hopen dat niet elke keer ene agent Colburn de telefoon oppakt :P
Zelfs als een ander de telefoon opneemt bij wijs van spreke kun je er niet vanuit gaan dat ze dit melden, uit alles wat ik gelezen heb op bijvoorbeeld reddit blijkt dat het een corrupt korps is waar meer grote fouten gemaakt worden.
Dus stel, iemand bij de politie daar komt er achter wie de echte dader is, dan zou die dit waarschijnlijk niet melden want hoe gaan ze dan die sleutel verklaren? en die auto? Dat is dus keihard bewijs van een framejob en corruptie en dan komt er een groot onderzoek naar het hele korps, en dat willen ze vast niet.
pi_159370996
Dit is wel echt bizar



[ Bericht 34% gewijzigd door Ronald op 25-01-2016 00:01:28 ]
٩๏̯͡๏)۶
pi_159371193
Het meest weerzinwekkende deel naar mijn mening is wanneer rechercheur Fassbender de vrouw van het lab belt en haar vraagt de DNA van Halbach op de kogel aan te brengen. Walgelijk gewoon. Dit is toch crimineel gedrag? Waarom zijn die agenten niet gearresteerd?
  maandag 25 januari 2016 @ 00:18:46 #235
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159371546
weet iemand hoe deze docu begonnen is, waarom werd deze verdachte uitgekozen en waarom komt deze docu nu pas uit?
pi_159371689
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 00:18 schreef THEFXR het volgende:
weet iemand hoe deze docu begonnen is, waarom werd deze verdachte uitgekozen en waarom komt deze docu nu pas uit?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Making_a_Murderer

"Production"
  maandag 25 januari 2016 @ 00:44:13 #237
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159372029
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit is wel echt bizar

[ afbeelding ]
:X
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_159372108
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit is wel echt bizar

[ afbeelding ]
Wtf :')
Moeten zij weten
pi_159372118
Is er eigenlijk nooit werk gemaakt van het onder ede liegen van Lenk (of in zijn schriftelijke verklaring of in de rechtszaal of beiden) over het tijdstip van arriveren op de sloperij?
pi_159372464
quote:
Jup. Niet de video, wel de theorie.
pi_159372509
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit is wel echt bizar

[ afbeelding ]
Gezien de datum is dit wel een andere brief dan die enveloppe op de foto.
pi_159373358
quote:
Sterke theorie. En dan samen met echt ook een set-up van de politie.

Zie deze topicreeks nu pas; dacht dat ik zo wat de enige was die hem gezien heeft op FOK!. Had hem wel aanbevolen in de netflixreeks nog.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 25-01-2016 04:06:48 ]
I´m back.
pi_159373379
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:54 schreef Devz het volgende:
Bizar verhaal, vooral de blunders die aan de lopende band gemaakt zijn en de tunnelvisie van de aanklagers. Ze waren duidelijk niet uit op de waarheid maar op een veroordeling. Al het bewijs in de zaak van Steven is op zijn minst zeer dubieus te noemen en alles bij elkaar genomen is het gewoon een feit dat er dingen niet kloppen.

In de zaak van Brendan is er zelfs 0,0 bewijs dat hij er ook maar iets mee te maken heeft. Zijn bekentenis is hem duidelijk in de mond gelegd. Simpelweg door een jongen met een zeer laag IQ en nul sociale vaardigheden enorm onder druk te zetten.
Bovendien die slaapkamer van die trailer zou vol met forensische bewijzen moeten zitten. Of denk je dat die twee dudes met een IQ ver onder de 100 die kamer spik en span hadden gekregen en dat ook nog eens zonder dat iemand dat in de gaten zou krijgen? Of eh chemicaliën te kopen bij de plaatselijke hardwareshop? Want dat zouden ze gedaan hebben met hun gezamenlijke IQ, inclusief praatje met de eigenaar. That's your smocking gun right there, buddy, dat dit niet gebeurd is. Btw headshots zijn de meest bloederige schoten, bij investigation discovery gezien.


Nu hoor ik net dat je dat met een .22 dus niet hebt, in dat filmpje over Ed Edwards. Maar er zijn genoeg andere bloederige wonden gemaakt.
Ik hoor nu van bleech stained trowsers van Brendan en dat ze haar vermoord hebben in de garage? Heb je wel erg veel bleech nodig. Bovendien ze is toch in die slaapkamer van de trailer vermoord?
Leg irons en hand cuffs gekocht door Avery 3 weken voor de moord. Maar dit is alleen gebruikt als bewijs in de Dassey zaak niet in de Avery zaak... :{.
Hij was degene die 3 x gebeld heeft naar Halbach, lijkt obsessief. Is dat een bewijs?
DNA onder de klep van de auto van Halbach dat zogenaamd van zweet kwam, wat niet bevestigd wordt door de advocaat van Avery. Zweet lijkt me idd al verdampt te zijn, blijft er dan een residu over, waaruit je DNA kunt halen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 25-01-2016 18:20:49 ]
I´m back.
  maandag 25 januari 2016 @ 07:24:33 #245
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159373662
Die brief :D
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 25 januari 2016 @ 08:56:28 #246
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159374240
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 04:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bovendien die slaapkamer van die trailer zou vol met forensische bewijzen moeten zitten. Of denk je dat die twee dudes met een IQ ver onder de 100 die kamer spik en span hadden gekregen en dat ook nog eens zonder dat iemand dat in de gaten zou krijgen? Of eh chemicaliën te kopen bij de plaatselijke hardwareshop? Want dat zouden ze gedaan hebben met hun gezamenlijke IQ, inclusief praatje met de eigenaar. That's your smocking gun right there, buddy, dat dit niet gebeurd is. Btw headshots zijn de meest bloederige schoten, bij investigation discovery gezien.

Nu hoor ik net dat je dat met een .22 dus niet hebt, in dat filmpje over Ed Edwards. Maar er zijn genoeg andere bloederige wonden gemaakt.
Ik hoor nu van bleech stained trowsers van Brendan en dat ze haar vermoord hebben in de garage? Heb je wel erg veel bleech nodig. Bovendien ze is toch in die slaapkamer van de trailer vermoord?
Leg irons en hand cuffs gekocht door Avery 3 weken voor de moord. Maar dit is alleen gebruikt als bewijs in de Dassey zaak niet in de Avery zaak... :{.
Hij was degen die 3 x gebeld heeft nar Halbach, lijkt obsessief. Is dat een bewijs?
DNA onder de klep van de auto van Halbach dat zogenaamd van zwwet kwam, wat niet bevestigd wordt door de advocaat van Avery. Zweet lijkt me idd al verdampt te zijn, blijft er dan een residu over, waaruit je DNA kunt halen?
Waarbij je niet moet vergeten dat een agent is vergeten zijn handschoenen te verwisselen, waardoor dus gemakkelijk dna daar onbedoeld terecht heeft kunnen komen. Zweet bevat geen dna, dat is iets wat die Kratz de wereld in heeft geholpen. Er is zoveel fout gegaan met al die zogenaamde bewijsstukken, die zogenaamde kogel met daarop ook weer dna van die Sherry Culhane, kom op, zeg.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159374451
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 04:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij was degen die 3 x gebeld heeft nar Halbach, lijkt obsessief. Is dat een bewijs?

Dat bellen wordt ook regelmatig gebruikt als het zogenaamde bewijs dat weggelaten is in de docu. Maar dat is compleet overtrokken, alsof het zo vreemd is dat iemand een paar keer belt met een bedrijf. Het is helemaal niet bekend wat de inhoud van de telefoontjes was (de voicemails zijn mysterieus genoeg gewist door de ex van Theresa).
En dan wordt er ook nog heel gek gedaan over het anoniem bellen, dat doen zoveel bedrijven. Ik deed dat zelf vroeger ook wel eens met mijn Nokia in 2003, in die tijd belde je ook nog veel meer dan tegenwoordig.

Mogelijk vroeg Steven zich gewoon af waar ze bleef, hij wilde immers een auto verkopen (van z'n zus meende ik).
٩๏̯͡๏)۶
pi_159374576
Die brief is echt vrij vreemd ja
  maandag 25 januari 2016 @ 09:27:43 #249
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159374598
Die brief :'). Begrijp ik nou goed dat die een boek wil schrijven over Avery zijn schuld zodat hij er zelf profijt van kan krijgen?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159374600
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:32 schreef matthijst het volgende:
Raar wief kan beter geen twitter gebruiken.
Misschien wel ongebruikelijk om als advocaat om op deze manier te twitteren, maar ze wordt wel alom gerespecteerd. Niemand heeft zo veel mensen uit de gevangenis gekregen die nadien werden gerehabiliteerd. (17 tot nu toe)

Dus haar pitbull taktiek werpt misschien wel z'n vruchten af, ik vind het wel mooi om te volgen, zeker als die slijmerige Kratz in het nauw wordt gedreven :)
٩๏̯͡๏)۶
pi_159374634
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:27 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Die brief :'). Begrijp ik nou goed dat die een boek wil schrijven over Avery zijn schuld zodat hij er zelf profijt van kan krijgen?
Zoiets inderdaad, maar het is ook nog een smerige streek om überhaupt zo'n brief te schrijven, zeker na zo'n lange tijd.

Hij wist denk ik dat de documentaire er aan zat te komen en begon al zenuwachtig te worden.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 25 januari 2016 @ 09:30:27 #252
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159374638
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 04:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bovendien die slaapkamer van die trailer zou vol met forensische bewijzen moeten zitten. Of denk je dat die twee dudes met een IQ ver onder de 100 die kamer spik en span hadden gekregen en dat ook nog eens zonder dat iemand dat in de gaten zou krijgen? Of eh chemicaliën te kopen bij de plaatselijke hardwareshop? Want dat zouden ze gedaan hebben met hun gezamenlijke IQ, inclusief praatje met de eigenaar. That's your smocking gun right there, buddy, dat dit niet gebeurd is. Btw headshots zijn de meest bloederige schoten, bij investigation discovery gezien.

Nu hoor ik net dat je dat met een .22 dus niet hebt, in dat filmpje over Ed Edwards. Maar er zijn genoeg andere bloederige wonden gemaakt.
Ik hoor nu van bleech stained trowsers van Brendan en dat ze haar vermoord hebben in de garage? Heb je wel erg veel bleech nodig. Bovendien ze is toch in die slaapkamer van de trailer vermoord?
Leg irons en hand cuffs gekocht door Avery 3 weken voor de moord. Maar dit is alleen gebruikt als bewijs in de Dassey zaak niet in de Avery zaak... :{.
Hij was degen die 3 x gebeld heeft nar Halbach, lijkt obsessief. Is dat een bewijs?
DNA onder de klep van de auto van Halbach dat zogenaamd van zwwet kwam, wat niet bevestigd wordt door de advocaat van Avery. Zweet lijkt me idd al verdampt te zijn, blijft er dan een residu over, waaruit je DNA kunt halen?
Dat is het bizarre eraan, Avery wordt veroordeeld voor de moord op KH in de garage. Brendan wordt veroordeeld voor de moord en verkrachting in de slaapkamer.

Waarom zit alleen het bloed van Avery in de auto? wat had hij gedaan dat het bloed daar achter bleef. Waarom vond men geen bloed van KH?
Dna onder de motorkap van Avery zijn huidschilvers die na verdamping overblijven.
Ik geloof er niks van als de blauwe het terrein 8 dagen voor zichzelf heeft, alsof ze een massagraf zoeken.
De bewering dat hij ineens een slimme moordenaar zou zijn, vanwege het schoonmaken met chloor en het verbranden van het lijk,maar hij laat de auto in zijn geheel staan op hun terrein 8)7 Verder als je raketbrandstof gebruikt van modelbouw, dan brand je vuur veel heter en kan je ook botten verbranden, heeft hij ook niet gedaan.
Aangezien dat KH al 20x was geweest, waarom zou hij haar nu ineens vermoorden? (motief)
  maandag 25 januari 2016 @ 09:32:26 #253
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159374670
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:27 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Misschien wel ongebruikelijk om als advocaat om op deze manier te twitteren, maar ze wordt wel alom gerespecteerd. Niemand heeft zo veel mensen uit de gevangenis gekregen die nadien werden gerehabiliteerd. (17 tot nu toe)

Dus haar pitbull taktiek werpt misschien wel z'n vruchten af, ik vind het wel mooi om te volgen, zeker als die slijmerige Kratz in het nauw wordt gedreven :)
Leeft die Kratz nog?, want deze docu is jaren later uit gekomen.
  maandag 25 januari 2016 @ 09:34:31 #254
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159374708
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Leeft die Kratz nog?, want deze docu is jaren later uit gekomen.
Die is nog regelmatig in het nieuws, ja. Check hem uit: http://www.kratzlawfirm.com/ :')
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  maandag 25 januari 2016 @ 09:57:26 #255
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_159375084
Haha wat een naar mannetje ook he, wat dat betreft klopt ook alles in deze docu qua personages... je zou acteurs niet beter kunnen casten voor een dergelijk verhaal, dan al die lui die we voorbij hebben zien komen :')
  maandag 25 januari 2016 @ 10:18:54 #256
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159375425
"You had ONE oppurtunity to finally tell al the details, but now that will never happen" en daarna
"If you change your mind and want to tell your honest story someday, please contact me".
:') :') :') _O-
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159375958
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 08:56 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Waarbij je niet moet vergeten dat een agent is vergeten zijn handschoenen te verwisselen, waardoor dus gemakkelijk dna daar onbedoeld terecht heeft kunnen komen. Zweet bevat geen dna, dat is iets wat die Kratz de wereld in heeft geholpen. Er is zoveel fout gegaan met al die zogenaamde bewijsstukken, die zogenaamde kogel met daarop ook weer dna van die Sherry Culhane, kom op, zeg.
Dat rechercheur Fassbender die Sherry Culhane belde om haar te vertellen dat ze DNA van Halbach op de kogel moest aanbrengen vond ik verwerpelijker.
pi_159376072
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat rechercheur Fassbender die Sherry Culhane belde om haar te vertellen dat ze DNA van Halbach op de kogel moest aanbrengen vond ik verwerpelijker.
Dat zei hij niet. Hij schreef dat ze dat moest bewijzen dat zijn dna erop te vinden was. Normaal gesproken zou je de vraag stellen: 'Welk dna?' Of: 'Is er dna te vinden?' Niet: 'Bewijs dat het dna van Steven Avery erop zit.' Dat was het punt.
pi_159378650
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Leeft die Kratz nog?, want deze docu is jaren later uit gekomen.
De docu is 10jaar lang gefilmd.
Die brief is ook van augustus 2015.
  maandag 25 januari 2016 @ 13:51:48 #260
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159380421
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

De docu is 10jaar lang gefilmd.
Die brief is ook van augustus 2015.
Wat ook vreemd is, is dat hij nog steeds een bekentenis wil (ok, voor zijn boek) terwijl hij vanaf 2010 (?) al geen aanklager meer is, maar een advocaat. Hoewel ik betwijfel of iemand hem ooit nog in zou huren.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159386075
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:51 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Wat ook vreemd is, is dat hij nog steeds een bekentenis wil (ok, voor zijn boek) terwijl hij vanaf 2010 (?) al geen aanklager meer is, maar een advocaat. Hoewel ik betwijfel of iemand hem ooit nog in zou huren.
Zodra Steven Avery bekent, wordt het straatje van Kratz natuurlijk direct schoongeveegd (wb deze zaak dan, niet alle andere dingen die hij heeft fout gedaan).
Die man krijgt nu dagelijks allerlei doodsbedreigingen en haatberichten.
pi_159391028
Maakt hij toch een boek?
  maandag 25 januari 2016 @ 20:20:54 #267
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_159391599
Let op, dit artikel bevat spoilers :').
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_159391624
quote:
Bah. Die hufter gaat er nog een slaatje uit slaan ook.
pi_159392226
Ik bedenk me opeens dat het best vreemd is dat Avery uiteindelijk maar 400.000dollar gekregen heeft. Het zou gaan om 36miljoen, maar vanwege zijn arrestatie hebben ze geschikt voor 400.000dollar. Waarom? Wat heeft de ene zaak met de andere zaak te maken?

Op die manier zou je wel kunnen denken dat de aanklagers er inderdaad een voordeel bij hadden als Avery weer opgepakt zou worden.
pi_159392310
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:40 schreef Physsic het volgende:
Ik bedenk me opeens dat het best vreemd is dat Avery uiteindelijk maar 400.000dollar gekregen heeft. Het zou gaan om 36miljoen, maar vanwege zijn arrestatie hebben ze geschikt voor 400.000dollar. Waarom? Wat heeft de ene zaak met de andere zaak te maken?

Op die manier zou je wel kunnen denken dat de aanklagers er inderdaad een voordeel bij hadden als Avery weer opgepakt zou worden.
Dat is het hele idee.

De publieke opinie kantelde, de politieke steun was direct verdwenen, en hij had zo snel mogelijk geld nodig voor een goed stel advocaten, vandaar genoegen nemen met 4 ton.
pi_159392782
quote:
quote:
Dit werd echter afgewezen als bewijs, want de rechter vond het te schadelijk.
Dit komt ook niet heel geloofwaardig over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2016 @ 21:35:44 #272
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159394169
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:03 schreef Physsic het volgende:
Maakt hij toch een boek?
money! :D
  maandag 25 januari 2016 @ 21:40:18 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159394328
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:40 schreef Physsic het volgende:
Ik bedenk me opeens dat het best vreemd is dat Avery uiteindelijk maar 400.000dollar gekregen heeft. Het zou gaan om 36miljoen, maar vanwege zijn arrestatie hebben ze geschikt voor 400.000dollar. Waarom? Wat heeft de ene zaak met de andere zaak te maken?

Op die manier zou je wel kunnen denken dat de aanklagers er inderdaad een voordeel bij hadden als Avery weer opgepakt zou worden.
ze hebben hem ook gepakt, want er was geen 36 miljoen beschikbaar, nu heeft hij getekend voor 400k
  maandag 25 januari 2016 @ 21:43:11 #274
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:11:35 #275
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159401157
quote:
Wat een slecht geschreven artikel.

quote:
Pas maanden nadat het terrein voor onderzoek werd afgesloten werden er stoffelijke resten gevonden van de Amerikaanse en haar autosleutel lag prompt in de trailer van Avery.
:?
ZellnerLaw twitterde op dinsdag 26-01-2016 om 06:07:07 Kratz book: Really about gardening w/all the planted evidence. 250 hours/14 of us preparing the non-fiction sequel. #MakingAMurderer reageer retweet
:')

Dat nl vlaggetje is omdat ze w / aan elkaar schrijft.

[ Bericht 19% gewijzigd door ElviraKlapmuts op 26-01-2016 09:19:11 ]
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:22:27 #276
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159402135
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:40 schreef Physsic het volgende:
Ik bedenk me opeens dat het best vreemd is dat Avery uiteindelijk maar 400.000dollar gekregen heeft. Het zou gaan om 36miljoen, maar vanwege zijn arrestatie hebben ze geschikt voor 400.000dollar. Waarom? Wat heeft de ene zaak met de andere zaak te maken?
Knuppeltje had geld nodig om zn advocaat voor de nieuwe zaak te betalen. Daarom geschikt voor 400k.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159407795
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 00:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Is er eigenlijk nooit werk gemaakt van het onder ede liegen van Lenk (of in zijn schriftelijke verklaring of in de rechtszaal of beiden) over het tijdstip van arriveren op de sloperij?
Dit vroeg ik me ook af, is toch gewoon een strafbaar feit?
pi_159452990
Ik moest tijdens de docu een paar keer denken: het verbranden van het lijk is overigens wel een ideale manier om een andere doodsoorzaak te verhullen. Die vrouw is gewoon een greppel in gereden, heeft haar hoofd gestoten en is later door de politie gevonden. In de auto ligt natuurlijk een document dat ze bij Avery is geweest en 1 en 1 is 2.

Natuurlijk geen enkel bewijs voor zo'n theorie, maar door de vreemde situaties rondom het bewijs hou ik alle opties open. Overigens ben ik er ook nog niet uit of hij onschuldig is. Maar dat het zaakje stinkt, dat is wel duidelijk. Wel slim genoeg om zijn hele huis schoon te krijgen, maar niet slim genoeg om een auto in zijn crusher te doen... tja...
pi_159456079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:34 schreef eborn het volgende:
Ik moest tijdens de docu een paar keer denken: het verbranden van het lijk is overigens wel een ideale manier om een andere doodsoorzaak te verhullen. Die vrouw is gewoon een greppel in gereden, heeft haar hoofd gestoten en is later door de politie gevonden. In de auto ligt natuurlijk een document dat ze bij Avery is geweest en 1 en 1 is 2.

Natuurlijk geen enkel bewijs voor zo'n theorie, maar door de vreemde situaties rondom het bewijs hou ik alle opties open. Overigens ben ik er ook nog niet uit of hij onschuldig is. Maar dat het zaakje stinkt, dat is wel duidelijk. Wel slim genoeg om zijn hele huis schoon te krijgen, maar niet slim genoeg om een auto in zijn crusher te doen... tja...
hij heeft een iq van rond de 70, dus echt helemaal niet slim. verder ontbreekt er een motief, zij was al zo vaak bij hem geweest.
verder die sleutel, aaleen DNA van hem terwijl zij heb dagelijks gebruikt en wie heeft er nu een losse autosleutel? iedereen heeft een bos, met huissleutels eraan.
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:06:26 #280
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159458540
Als je naar dat fragment luistert dat die Colburn informeert naar dat kenteken, hoor je op de achtergrond een vrouwenstem: "it's hers" zeggen. Er was dus nog iemand bij, toen hij die auto ontdekte..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159458580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Als je naar dat fragment luistert dat die Colburn informeert naar dat kenteken, hoor je op de achtergrond een vrouwenstem: "it's hers" zeggen. Er was dus nog iemand bij, toen hij die auto ontdekte..
Is dat niet gewoon de 'telefoniste'. Hij vraagt nl. specifiek naar de auto van Teresa, wat an sich niet gek is, het is meer dan hij dan vervolgens meer details (bouwjaar volgens mij) kan opnoemen dan dat er op dat moment aan de politie verstrekt is.
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:19:59 #282
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159458821
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon de 'telefoniste'. Hij vraagt nl. specifiek naar de auto van Teresa, wat an sich niet gek is, het is meer dan hij dan vervolgens meer details (bouwjaar volgens mij) kan opnoemen dan dat er op dat moment aan de politie verstrekt is.
Weet ik niet, het klinkt alsof iemand in de buurt van Colburn staat.

wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159461430
Ze hadden die Colburn veel harder aan de tand moeten voelen.
pi_159462671
Begonnen aan de serie. Best fucked up zeg.
pi_159468669
opgepikt via Reddit:

De advocaten van Steven Avery werkten voor ongeveer $9 per uur na aftrek van onkosten

http://www.forbes.com/sit(...)very/4/#6a0f413b7b94

En een interessant interview met een van de reporters die je vaak langs ziet flitsen in de docu.

http://www.rollingstone.c(...)go-into-law-20160126

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 28-01-2016 16:36:17 ]
Alpha kenny one
pi_159473325
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:23 schreef falling_away het volgende:
opgepikt via Reddit:

De advocaten van Steven Avery werkten voor ongeveer $9 per uur na aftrek van onkosten
Uiteindelijk hebben ze er wel goede PR aan overgehouden denk ik, zij waren zo'n beetje de enige personen die op een positieve manier naar voren komen in de serie (samen met misschien die 2 advocaten die uiteindelijk zijn neefje verdedigden nadat hun voorganger dat al tot een volstrekt kansloze missie had gemaakt).
pi_159474377
Len Kazcynski :D zou die nog werk hebben?
pi_159474975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:24 schreef Loveless85 het volgende:
Len Kazcynski :D zou die nog werk hebben?
Die heeft kanker.
Make my day!
pi_159476317
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Uiteindelijk hebben ze er wel goede PR aan overgehouden denk ik, zij waren zo'n beetje de enige personen die op een positieve manier naar voren komen in de serie (samen met misschien die 2 advocaten die uiteindelijk zijn neefje verdedigden nadat hun voorganger dat al tot een volstrekt kansloze missie had gemaakt).
Dat klopt maar dat konden ze toen nog niet voorzien natuurlijk. Nu 10 jaar later zullen ze niet verlegen zitten om clienten nee, als ze dat al zaten. En terecht, ik vond dat ze het geweldig deden!
Alpha kenny one
  vrijdag 29 januari 2016 @ 08:40:31 #290
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159485192
Vandaag is er een "vreedzaam" protest in Manitowoc. Weet niet hoe laat het onze tijd is, maar wel benieuwd naar hoe dit zal zijn.De politie is erop voorbereid :') .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159485236
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:40 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Vandaag is er een "vreedzaam" protest in Manitowoc. Weet niet hoe laat het onze tijd is, maar wel benieuwd naar hoe dit zal zijn.De politie is erop voorbereid :') .
Allemaal opgepakt en veroordeeld voor de moord op Teresa.
pi_159485268
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:46 schreef agter het volgende:

[..]

Die heeft kanker.
Dat was Lenk toch?
pi_159485369
Die yelp pagina van Len is wel hilarisch





pi_159485687
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat was Lenk toch?
Oh Ja. Sorry. :D
Make my day!
pi_159485732
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:22 schreef agter het volgende:

[..]

Oh Ja. Sorry. :D
Ik vergeef het je. Om je blauwe ogen.
pi_159486359
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:22 schreef agter het volgende:

[..]

Oh Ja. Sorry. :D
Dus we mogen wel kutgrappen over Len maken?
  vrijdag 29 januari 2016 @ 11:13:38 #297
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159487869
Ik begrijp dat het om 17:00 uur onze tijd begint, dat protest. Lekker met een gevoelstemperatuur van -18, brrr.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159489271
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 11:13 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik begrijp dat het om 17:00 uur onze tijd begint, dat protest. Lekker met een gevoelstemperatuur van -18, brrr.
Eh, wat?
  vrijdag 29 januari 2016 @ 13:07:51 #299
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159490663
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Eh, wat?
Er komt een protest in Manitowic.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  vrijdag 29 januari 2016 @ 13:25:14 #300
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159491049
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:22 schreef agter het volgende:

[..]

Oh Ja. Sorry. :D
En toch lees ik over Len die kanker zou hebben, dus heb je gelijk en Srummie niet :P .

http://www.inquisitr.com/(...)-law-firm-hides-bio/
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159491089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:25 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

En toch lees ik over Len die kanker zou hebben, dus heb je gelijk en Srummie niet :P .

http://www.inquisitr.com/(...)-law-firm-hides-bio/
Jullie hebben gelijk inderdaad.

Mijn nederige excuses aan agter uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')