Jammer joh, dit soort dingen vind ik echt mierenneukerij... Ik denk niet dat zoiets iets zegt over je rij-skills.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:59 schreef GtaRipper het volgende:
Voor de tweede keer gezakt voor mijn praktijkexamen, godverdomme zeg. Ik verdeelde mijn aandacht niet goed. Ik moest parkeren en er zat een auto achter mij die zat te douwen. Ik naar rechts gaan naar het parkeervak, had ik blijkbaar 15 parkeervakken eerder al moeten gaan, zodat die auto achter mij er ongehinderd door kon. Ben het lessen nu zo zat.
Dat heeft wel degelijk met autorijden en inzicht te maken. Als die auto achter jou al lange tijd zat te duwen terwijl jij een parkeerplek moest opzoeken heb je het blijkbaar in alle haast en misschien wel alle stress, niet goed opgelost.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:59 schreef GtaRipper het volgende:
Voor de tweede keer gezakt voor mijn praktijkexamen, godverdomme zeg. Ik verdeelde mijn aandacht niet goed. Ik moest parkeren en er zat een auto achter mij die zat te douwen. Ik naar rechts gaan naar het parkeervak, had ik blijkbaar 15 parkeervakken eerder al moeten gaan, zodat die auto achter mij er ongehinderd door kon. Ben het lessen nu zo zat.
feliquote:Op donderdag 14 januari 2016 18:16 schreef Piperidine het volgende:
Zo, theorie is binnen, in één keer gelukkig. Begon even te knijpen na het bericht van vorige week over 38% slagingspercentage. Op naar het echte werk!
Gefeliciteerd! Nu knallen met je instructeur puntjes op de i zetten en slagen!quote:Op donderdag 14 januari 2016 18:16 schreef Piperidine het volgende:
Zo, theorie is binnen, in één keer gelukkig. Begon even te knijpen na het bericht van vorige week over 38% slagingspercentage. Op naar het echte werk!
jaquote:Op donderdag 21 januari 2016 17:38 schreef Evi90 het volgende:
Zijn er meer mensen die na een tijd lessen niet meer vooruit lijken te gaan? Ik heb nu ruim 30 lessen gehad en blijf maar fouten maken. Voel me totaal niet zeker meer in de auto, terwijl ik daar in het begin geen last van had.
Had ik ook. Nog even wachten en dan begint 'het kwartje' te vallen, en krijg je door hoe je moet autorijden. Althans, hoe zij willen dat je rijdt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:38 schreef Evi90 het volgende:
Zijn er meer mensen die na een tijd lessen niet meer vooruit lijken te gaan? Ik heb nu ruim 30 lessen gehad en blijf maar fouten maken. Voel me totaal niet zeker meer in de auto, terwijl ik daar in het begin geen last van had.
Komt omdat je er niks meer bij leert, alles is behandeld waarschijnlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:38 schreef Evi90 het volgende:
Zijn er meer mensen die na een tijd lessen niet meer vooruit lijken te gaan? Ik heb nu ruim 30 lessen gehad en blijf maar fouten maken. Voel me totaal niet zeker meer in de auto, terwijl ik daar in het begin geen last van had.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:05 schreef Lazvic het volgende:
Heb afgelopen dinsdag eindelijke kunnen slagen voor mijn rijexamen. Nu maar ongeduldig wachten tot ik mijn rijbewijs kan ophalen.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:05 schreef Lazvic het volgende:
Heb afgelopen dinsdag eindelijke kunnen slagen voor mijn rijexamen. Nu maar ongeduldig wachten tot ik mijn rijbewijs kan ophalen.
Dank je wel. Kan inderdaad niet wachten tot ik eindelijk alleen kan rijden zonder bemoeienis van mijn oude rijinstructeur.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Nog een weekendje wachten en dan kun je beginnen met veilige kilometers maken
Hangt er vanaf de hoeveelste het is die je tegen komt, bij de 1e heb je nog even, bij de 2e of 3e zal je er wel bijna af moetenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:04 schreef Evi90 het volgende:
Het viel mij laatst op dat er ook afritborden zijn zonder meters, zoals deze:
[ afbeelding ]
Misschien een domme vraag, maar is de afrit dan nog ver weg of juist heel dichtbij?
Ongeveer 1200 meter. Tijd genoeg om de juiste rijstrook te pakken. Afhankelijk van de drukte en snelheid ongeveer tussen de 30 en 60 seconden. Zodra de afslag nadert zie je de meters verschijnen (900, 600, 300).quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:04 schreef Evi90 het volgende:
Het viel mij laatst op dat er ook afritborden zijn zonder meters, zoals deze:
[ afbeelding ]
Misschien een domme vraag, maar is de afrit dan nog ver weg of juist heel dichtbij?
Doe jezelf een lol en ga eerst eens een half uurtje stoppen/starten doen op een parkeerplaats, zodat je het gevoel in de koppeling krijgt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:29 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Dank je wel. Kan inderdaad niet wachten tot ik eindelijk alleen kan rijden zonder bemoeienis van mijn oude rijinstructeur.
dat had ik beter ook kunnen doen. Mijn eerste zelfstandige rit was in een benzineauto (had alleen in diesel gereden tijdens de rijlessen) door de binnenstad van Den Haag. Had ik beter niet kunnen doen.....quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol en ga eerst eens een half uurtje stoppen/starten doen op een parkeerplaats, zodat je het gevoel in de koppeling krijgt.Grote parkeerplaats uitzoeken en wat rondjes rijden, paar keer inparkeren, zowel vooruit als achteruit, kan geen kwaad
Ach man, ik haalde mijn rijbewijs op met een vriend samen, en vervolgens ben ik met diezelfde vriend nog 2 vrienden wezen oppikken. 1 in Mijdrecht, 1 in Ijsselstein, heb bij elkaar zeker 140 kilometer gestuurd in een dag.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:49 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
dat had ik beter ook kunnen doen. Mijn eerste zelfstandige rit was in een benzineauto (had alleen in diesel gereden tijdens de rijlessen) door de binnenstad van Den Haag. Had ik beter niet kunnen doen.....
Bij dat bord begint de afslag al. Meestal krijg je eerst op 1200 meter de aankondiging middels een bord met alleen de naam en het nummer van de afslag. Op 600m krijg je een bord met meer info m.b.t. de plaatsen waarvoor je de afslag moet nemen en de naam van de eerste afslag daarna.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:04 schreef Evi90 het volgende:
Het viel mij laatst op dat er ook afritborden zijn zonder meters, zoals deze:
[ afbeelding ]
Misschien een domme vraag, maar is de afrit dan nog ver weg of juist heel dichtbij?
Precies.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 02:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Bij dat bord begint de afslag al. Meestal krijg je eerst op 1200 meter de aankondiging middels een bord met alleen de naam en het nummer van de afslag. Op 600m krijg je een bord met meer info m.b.t. de plaatsen waarvoor je de afslag moet nemen en de naam van de eerste afslag daarna.
Ik dacht even op Facebook te zitten. Ik miste alleen nog de gifglitters.quote:
Ok, bedankt voor de opheldering. Ik dacht eerst dat het 1200m was, dit stond ergens op een websitequote:Op zaterdag 23 januari 2016 02:40 schreef Ferdo het volgende:
Bij dat bord begint de afslag al. Meestal krijg je eerst op 1200 meter de aankondiging middels een bord met alleen de naam en het nummer van de afslag. Op 600m krijg je een bord met meer info m.b.t. de plaatsen waarvoor je de afslag moet nemen en de naam van de eerste afslag daarna.
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 02:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Bij dat bord begint de afslag al. Meestal krijg je eerst op 1200 meter de aankondiging middels een bord met alleen de naam en het nummer van de afslag. Op 600m krijg je een bord met meer info m.b.t. de plaatsen waarvoor je de afslag moet nemen en de naam van de eerste afslag daarna.
Die afstanden zijn geen vast gegeven. Op de A9 staan ze ook met 800 en 500 meter tot afrit...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 03:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Precies.
En na 600m op 300m nog de laatste melding voor de afslag.
Waarschijnlijk omdat er ergens anders geen ruimte voor borden was, de afstanden die jij noemt zijn een uitzondering.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Die afstanden zijn geen vast gegeven. Op de A9 staan ze ook met 800 en 500 meter tot afrit...
Daarom ook meestal.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Die afstanden zijn geen vast gegeven. Op de A9 staan ze ook met 800 en 500 meter tot afrit...
Dat zal ik inderdaad eerst doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol en ga eerst eens een half uurtje stoppen/starten doen op een parkeerplaats, zodat je het gevoel in de koppeling krijgt.Grote parkeerplaats uitzoeken en wat rondjes rijden, paar keer inparkeren, zowel vooruit als achteruit, kan geen kwaad
praktijk.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:23 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Is het voor theorie of praktijkexamen ?
Mooi hoe vond je het zelf gegaan ? Ik heb vorige week dinsdag mijn praktijkexamen gehaald. Maar had totaal niet de gevoel dat het goed ging en was ook verbaast toen ze zei dat ik geslaagd was.quote:
ik open even een text editor en typ het verhaal.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:08 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Mooi hoe vond je het zelf gegaan ? Ik heb vorige week dinsdag mijn praktijkexamen gehaald. Maar had totaal niet de gevoel dat het goed ging en was ook verbaast toen ze zei dat ik geslaagd was.
Wat ging er precies fout dan ?quote:Op maandag 25 januari 2016 22:05 schreef 1marcelfilms het volgende:
hallo help mij ik ben nu al een tijdje gestopt met les want het gezijk van die vrouw werd me te veel wat moet ik nu doen me theorie zal wel verlopen na 1,5 jaar ofzo
theorie verloopt na 1,5 jaar.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:05 schreef 1marcelfilms het volgende:
hallo help mij ik ben nu al een tijdje gestopt met les want het gezijk van die vrouw werd me te veel wat moet ik nu doen me theorie zal wel verlopen na 1,5 jaar ofzo
Was de wachttijd zo lang??quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik kan morgenmiddag mijn theorie-examen rijbewijs B afnemen,na 4 maanden vertraging.
Blijven ademen, je mag niet voor niets op. Gewoon je ding doen en niet in paniek raken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Nee
Er was een persoonlijke kwestie!!
Theorie-examen auto: Net niet gehaald vandaag(9 fouten voor gevaarherkenning maar 3 waren niet beantwoord en ik heb 8 fouten voor verkeersregels en inzicht).quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Blijven ademen, je mag niet voor niets op. Gewoon je ding doen en niet in paniek raken.
Gevaarherkenning mag je de helft fout doen, waar ging je op fout met regels?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Theorie-examen auto: Net niet gehaald vandaag(9 fouten voor gevaarherkenning maar 3 waren niet beantwoord en ik heb 8 fouten voor verkeersregels en inzicht).
Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 01:24 schreef Ridocar het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-voor-theorie-examen
Zorgwekkend, omdat je natuurlijk nooit op het niveau komt wat het CBR voor ogen heeft. Aan de andere kant, het praktijkexamen voor kandidaten die op deze manier hun theorie hebben gehaald zal wel een stuk moeilijker zijn, gezien het theoretische kennisniveau.
Staat op mijn uitslagformulier(pdf),kan niet rechtstreeks kopiëren.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 00:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gevaarherkenning mag je de helft fout doen, waar ging je op fout met regels?
Lees wel de motivate voor waarom!!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 01:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.
Verder: Net even snel een theorietoetsje gedaan. Dan zak je dus, als ervaren chauffeur, op dit soort geintjes
[ afbeelding ]
Ik zou hooguit van mijn gas af gaan, maar remmen? Er is toch niets aan de hand, ja, verderop rijdt een vrachtwagen, maar met gas los red je dat prima. En anders rem je als je wacht dichterbij bent.
[ afbeelding ]
Je gaat naar links om in te halen en dan gas los?Seriously? Blijf dan überhaupt lekker rechts hangen, zeker in sneeuw.
[ afbeelding ]
Ja, ik ga een berm in waarvan ik door het hoge gras niet kan zien wat er ligt... Dat is lekker veilig.Verder een kut fotostandpunt. En pech is een te ruim begrip. Wat is er aan de hand? Remprobleem? Lekke band? Ophanging?
Wat mijn grote probleem is met deze afbeeldingen (als iemand die wel al rijdt);quote:Op vrijdag 29 januari 2016 01:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.
Verder: Net even snel een theorietoetsje gedaan. Dan zak je dus, als ervaren chauffeur, op dit soort geintjes
[ afbeelding ]
Ik zou hooguit van mijn gas af gaan, maar remmen? Er is toch niets aan de hand, ja, verderop rijdt een vrachtwagen, maar met gas los red je dat prima. En anders rem je als je wacht dichterbij bent.
[ afbeelding ]
Je gaat naar links om in te halen en dan gas los?Seriously? Blijf dan überhaupt lekker rechts hangen, zeker in sneeuw.
[ afbeelding ]
Ja, ik ga een berm in waarvan ik door het hoge gras niet kan zien wat er ligt... Dat is lekker veilig.Verder een kut fotostandpunt. En pech is een te ruim begrip. Wat is er aan de hand? Remprobleem? Lekke band? Ophanging?
Pff dit snap ik ook niet... echt belachelijk. Je hebt toch het recht om te horen wat je fout hebt gedaan lijkt mij, zo schiet je niets op. Wat zei je instructeur er verder over?quote:
Je zou ook kunnen zeggen dat je op de vluchtstrook per definitie niet veilig staat.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:39 schreef Messina het volgende:
Bij het derde plaatje zou ik zeggen: Je auto staat prima, maar jij als bestuurder zit zo niet echt veilig naar je auto te kijken, verkeer zie je niet aankomen.
Veiliger dan op de rijbaan met pech in ieder gevalquote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:47 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat je op de vluchtstrook per definitie niet veilig staat.
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Lees wel de motivate voor waarom!!
Je remt af. Je ziet dat de auto's voor je op de linkerrijstrook remmen, omdat er een vrachtauto aan het inhalen is. De afstand tot de voorliggers is groot genoeg zodat je rustig kan afremmen en kijk hoe de verkeerssituatie zich gaat ontwikkelen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:39 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat mijn grote probleem is met deze afbeeldingen (als iemand die wel al rijdt);
Op je eerste plaatje wordt geremd. Of staan ze stil? Hoe hard wordt er geremd? Allemaal dingen die belangrijk zijn om te kiezen tussen gas loslaten of remmen.
De linkerrijstrook is onvoldoende vrij van sneeuw om daar met hoge snelheid te gaan rijden. Laat het gas los en ga op ruime afstand achter de auto met aanhanger naar de rechterrijstrook. Ga niet remmen op een besneeuwd wegdek.quote:Bij dat tweede plaatje rijd ik blijkbaar al gedeeltelijk op de vluchtstrook links. Ga ik inhalen of de linker vluchtstrook op?![]()
Parkeer de auto zo ver als je kunt in de berm. Dan sta je veiliger.quote:Bij het derde plaatje zou ik zeggen: Je auto staat prima, maar jij als bestuurder zit zo niet echt veilig naar je auto te kijken, verkeer zie je niet aankomen.
Maar stel dat er in de berm krokodillen zitten?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Veiliger dan op de rijbaan met pech in ieder geval
Hij lijkt met iets van een sleutel bezig bij zijn achterwiel. Les 1 bij sleutelen: Zorg voor een stabiele ondergrond. De berm is geen stabiele ondergrond, als ik een auto omhoog moet krikken, vind ik het prettig als de kant die op de grond blijft, ook gewoon grip heeft.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:28 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar stel dat er in de berm krokodillen zitten?
Niet rechts rijden is niet echt van toepassing, ik reed ~200 (Duitsland) dan kan je moeilijk achter elke vrachtwagen duiken want dan gaat het fout.quote:
Dit gat was groot zat.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Niet rechts rijden is niet echt van toepassing, ik reed ~200 (Duitsland) dan kan je moeilijk achter elke vrachtwagen duiken want dan gaat het fout.
Als je dat denkt heb je nog nooit met 200 langs een vrachtwagen gereden.quote:
Nee, niet met 200, dat ging wel wat harder.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:04 schreef delano.888 het volgende:
Als je dat denkt heb je nog nooit met 200 langs een vrachtwagen gereden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |