abonnement Unibet Coolblue
pi_159399602
quote:
8s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:05 schreef 1marcelfilms het volgende:
hallo help mij ik ben nu al een tijdje gestopt met les want het gezijk van die vrouw werd me te veel wat moet ik nu doen me theorie zal wel verlopen na 1,5 jaar ofzo
theorie verloopt na 1,5 jaar.
andere rijschool?
pi_159445044
Ik kan morgenmiddag mijn theorie-examen rijbewijs B afnemen,na 4 maanden vertraging. :'(
pi_159450548
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik kan morgenmiddag mijn theorie-examen rijbewijs B afnemen,na 4 maanden vertraging. :'(
Was de wachttijd zo lang??
pi_159453361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:21 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Was de wachttijd zo lang??
Nee

Er was een persoonlijke kwestie!! :*
  FOK!fotograaf donderdag 28 januari 2016 @ 14:49:03 #55
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159466060
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Nee

Er was een persoonlijke kwestie!! :*
Blijven ademen, je mag niet voor niets op. Gewoon je ding doen en niet in paniek raken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159475065
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Blijven ademen, je mag niet voor niets op. Gewoon je ding doen en niet in paniek raken.
Theorie-examen auto: Net niet gehaald vandaag(9 fouten voor gevaarherkenning maar 3 waren niet beantwoord en ik heb 8 fouten voor verkeersregels en inzicht). ;(
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 00:08:47 #57
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159482782
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Theorie-examen auto: Net niet gehaald vandaag(9 fouten voor gevaarherkenning maar 3 waren niet beantwoord en ik heb 8 fouten voor verkeersregels en inzicht). ;(
Gevaarherkenning mag je de helft fout doen, waar ging je op fout met regels?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159483986
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-voor-theorie-examen

Zorgwekkend, omdat je natuurlijk nooit op het niveau komt wat het CBR voor ogen heeft. Aan de andere kant, het praktijkexamen voor kandidaten die op deze manier hun theorie hebben gehaald zal wel een stuk moeilijker zijn, gezien het theoretische kennisniveau.

En het antwoord van het CBR:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)r-het-theorie-examen
Strekking van het verhaal: Ja, we weten van de trucjes, nee, we vinden dat [%$~¥!] (heel vervelend).
Helemaal grappig vind ik dat ze niets over enige aanpassingen van het examen te melden hebben. Tot nu toe kun je gewoon slagen.

Ach ja, zo ken ik het clubje weer. Niet vreemd hoe ze reageren. In plaats van met de billen bloot, sorry zeggen en er iets aan doen vinden ze het alleen "heel vervelend" dat kandidaten op deze manier slagen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ridocar op 29-01-2016 01:35:39 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 01:51:30 #59
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159484121
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 01:24 schreef Ridocar het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-voor-theorie-examen

Zorgwekkend, omdat je natuurlijk nooit op het niveau komt wat het CBR voor ogen heeft. Aan de andere kant, het praktijkexamen voor kandidaten die op deze manier hun theorie hebben gehaald zal wel een stuk moeilijker zijn, gezien het theoretische kennisniveau.
Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.

Verder: Net even snel een theorietoetsje gedaan. Dan zak je dus, als ervaren chauffeur, op dit soort geintjes :')

Ik zou hooguit van mijn gas af gaan, maar remmen? Er is toch niets aan de hand, ja, verderop rijdt een vrachtwagen, maar met gas los red je dat prima. En anders rem je als je wacht dichterbij bent.


Je gaat naar links om in te halen en dan gas los? :') Seriously? Blijf dan überhaupt lekker rechts hangen, zeker in sneeuw.


Ja, ik ga een berm in waarvan ik door het hoge gras niet kan zien wat er ligt... Dat is lekker veilig. :') Verder een kut fotostandpunt. En pech is een te ruim begrip. Wat is er aan de hand? Remprobleem? Lekke band? Ophanging?

[ Bericht 1% gewijzigd door Pizza_Boom op 29-01-2016 02:04:18 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:24:51 #60
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_159485716
Mijn rijbewijs zit nu eindelijk veilig in mijn portemonnee :D

In 1x theorie gehaald, praktijk helaas 2x.
De 2e keer stapte ik wel met een fijner gevoel de auto in, ik was veeeel minder zenuwachtig.
De rit ging echt goed! Zelf vond ik dat ik 2 fouten had gemaakt, maar mijn instructeur en de examinator vonden maar 1 "foutje", en dat dat foutje niet echt aan mij lag.

Dus prima! :D
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_159495848
Gisterenavond rond 21:00 een nieuwe theorie-examen gereserveerd...........en het is al volgend week (vrijdag 5 februari) om 13:00 in Barendrecht(Rijswijk was niet meer mogelijk)!!! :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gevaarherkenning mag je de helft fout doen, waar ging je op fout met regels?
Staat op mijn uitslagformulier(pdf),kan niet rechtstreeks kopiëren. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 01:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.

Verder: Net even snel een theorietoetsje gedaan. Dan zak je dus, als ervaren chauffeur, op dit soort geintjes :')
[ afbeelding ]
Ik zou hooguit van mijn gas af gaan, maar remmen? Er is toch niets aan de hand, ja, verderop rijdt een vrachtwagen, maar met gas los red je dat prima. En anders rem je als je wacht dichterbij bent.

[ afbeelding ]
Je gaat naar links om in te halen en dan gas los? :') Seriously? Blijf dan überhaupt lekker rechts hangen, zeker in sneeuw.

[ afbeelding ]
Ja, ik ga een berm in waarvan ik door het hoge gras niet kan zien wat er ligt... Dat is lekker veilig. :') Verder een kut fotostandpunt. En pech is een te ruim begrip. Wat is er aan de hand? Remprobleem? Lekke band? Ophanging?
Lees wel de motivate voor waarom!!
pi_159497213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 01:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.

Verder: Net even snel een theorietoetsje gedaan. Dan zak je dus, als ervaren chauffeur, op dit soort geintjes :')
[ afbeelding ]
Ik zou hooguit van mijn gas af gaan, maar remmen? Er is toch niets aan de hand, ja, verderop rijdt een vrachtwagen, maar met gas los red je dat prima. En anders rem je als je wacht dichterbij bent.

[ afbeelding ]
Je gaat naar links om in te halen en dan gas los? :') Seriously? Blijf dan überhaupt lekker rechts hangen, zeker in sneeuw.

[ afbeelding ]
Ja, ik ga een berm in waarvan ik door het hoge gras niet kan zien wat er ligt... Dat is lekker veilig. :') Verder een kut fotostandpunt. En pech is een te ruim begrip. Wat is er aan de hand? Remprobleem? Lekke band? Ophanging?
Wat mijn grote probleem is met deze afbeeldingen (als iemand die wel al rijdt);

Op je eerste plaatje wordt geremd. Of staan ze stil? Hoe hard wordt er geremd? Allemaal dingen die belangrijk zijn om te kiezen tussen gas loslaten of remmen.

Bij dat tweede plaatje rijd ik blijkbaar al gedeeltelijk op de vluchtstrook links. Ga ik inhalen of de linker vluchtstrook op? :{

Bij het derde plaatje zou ik zeggen: Je auto staat prima, maar jij als bestuurder zit zo niet echt veilig naar je auto te kijken, verkeer zie je niet aankomen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159497302
Bleh slechte ervaring gehad vandaag met mn eerste praktijk, voel me best genaaid (gezakt dus). Laatste weken gingen rijlessen echt mega goed, soepel en nagenoeg foutloos (voor zover dat kan). Was best zenuwachtig.. Mn rij instructeur ging mee, vond ie prettig en mij maakte het niks uit. Vond t ook wel fijn. T begon dus gewoon goed.. snelweg ging prima, plannetje maken bij banen wisselen. Spiegels kijken. Twee keer bij wegrijden (van een stoplicht) sputterde ik/de auto wat (echt verwaaloosbaar weinig) omdat m'n koppeling iets te hoog zat en ik net iets te weinig toeren maakte bij t optrekken. Nou ja, door de zenuwen denk ik, hij sloeg niet eens af of zo. M'n examinator ging overigens ook nog heel overdreven naar voren bewegen alsof dat lichte ''gesputter'' turbulentie in een 747 was en lachte daarna een beetje. Ik en m'n rij instructeur keken elkaar dan ook (via binnenspiegel) al verbaasd aan. Voor de rest ging het overigens helemaal goed en de overige 20 x wegrijden (of zo iets) gingen gewoon soepel en goed. M'n bijzondere manoeuvres gingen ook goed, fileparkeren en omkeren. Bij aankomst bij t CBR keek mijn rij instructeur mij dan ook blij aan, totdat we weer bij de tafel kwamen. Gezakt was het antwoord. Verbaast vroeg ik waarom? Welke concrete acties? Hij raakte geïrriteerd en hij zei dat hij dat nu niet hoeft te zeggen als ik het op zo'n verbaasde toon vraag. Ik leg uit dat ik verbaast ben omdat ik niet begrijp waarom ik gezakt ben, evenals mijn rij instructeur die zich moest inhouden niet woest te worden. Vervolgens zei hij dat zijn volgende verrichtingen alweer staan te wachten en dat ik het uitslagformulier maar als feedback moet gebruiken, en liep weg.

M'n rij instructeur riep nog iets wat ik niet eens verstond. Ik was er wel klaar mee, hier kan je toch niet tegenop. Ben best een vrij nuchter persoon. Dan de volgende keer maar. Maar ik wou dit toch delen, aangezien ik mij serieus afvraag waarom de beste man dit deed en mij best ''genaaid'' voel.. Slechte dag? Doet ie dit vaker?
pi_159500769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:44 schreef Pechvogels het volgende:
Pff dit snap ik ook niet... echt belachelijk. Je hebt toch het recht om te horen wat je fout hebt gedaan lijkt mij, zo schiet je niets op. Wat zei je instructeur er verder over?

Volgende keer slaag je vast, dan zijn de zenuwen ook wat minder en tref je hopelijk niet zo'n lul :).
pi_159501633
Vervolg op het nieuws over theorie-examens die je met twee vingers in de neus kunt halen:

Het CBR gaat de examens aanpassen. Klein detail: ze waren al een tijdje (enkele jaren) op de hoogte. Maar het heeft vast niets te maken met de afgelopen nieuwsberichten...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159504074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:39 schreef Messina het volgende:
Bij het derde plaatje zou ik zeggen: Je auto staat prima, maar jij als bestuurder zit zo niet echt veilig naar je auto te kijken, verkeer zie je niet aankomen.
Je zou ook kunnen zeggen dat je op de vluchtstrook per definitie niet veilig staat.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_159504926
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat je op de vluchtstrook per definitie niet veilig staat.
Veiliger dan op de rijbaan met pech in ieder geval :P
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 22:15:39 #68
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159504995
Nou, vooruit dan maar. Nogmaals erdoorheen gegaan.
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 16:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Lees wel de motivate voor waarom!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat mijn grote probleem is met deze afbeeldingen (als iemand die wel al rijdt);

Op je eerste plaatje wordt geremd. Of staan ze stil? Hoe hard wordt er geremd? Allemaal dingen die belangrijk zijn om te kiezen tussen gas loslaten of remmen.
Je remt af. Je ziet dat de auto's voor je op de linkerrijstrook remmen, omdat er een vrachtauto aan het inhalen is. De afstand tot de voorliggers is groot genoeg zodat je rustig kan afremmen en kijk hoe de verkeerssituatie zich gaat ontwikkelen.
Ik zie bij de achterste auto geen remlicht, maar alleen normale achterlichten. Ook bij de auto daarvoor zie ik geen remlichten. Daarbij is dit met gas los prima uit te laten rollen.

quote:
Bij dat tweede plaatje rijd ik blijkbaar al gedeeltelijk op de vluchtstrook links. Ga ik inhalen of de linker vluchtstrook op? :{
De linkerrijstrook is onvoldoende vrij van sneeuw om daar met hoge snelheid te gaan rijden. Laat het gas los en ga op ruime afstand achter de auto met aanhanger naar de rechterrijstrook. Ga niet remmen op een besneeuwd wegdek.
Whut :') Je gaat dus eerst naar links en daarna weer naar rechts...
Die "lijn" in het midden is gewoon een spoor. In het echte witte deel links zie je de kantstreep.

quote:
Bij het derde plaatje zou ik zeggen: Je auto staat prima, maar jij als bestuurder zit zo niet echt veilig naar je auto te kijken, verkeer zie je niet aankomen.
Parkeer de auto zo ver als je kunt in de berm. Dan sta je veiliger.
:') Een berm die je niet goed kan zien door het hoge gras. En volgens mij is pech niet parkeren, want dan zou je strafbaar zijn op de vluchtstrook.

Nog een pareltje gevonden:

Tsja, door dit soort dingen snap ik wel dat mensen denken dat ze voorrang hebben als ze hun richtingaanwijzer aan zetten. Godverdomme zeg :') Wat denkt meneer of mevrouw de touringcarchauffeur ervan om gewoon het overige verkeer voorrang te verlenen bij het uitvoeren van zijn of haar zijdelingse manoeuvre, zoals RVV90 art. 54 voorschrijft.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159505133
Zijn dit de daadwerkelijke foto's van het CBR? Vast niet. :P Ik had écht niet van die vage vragen (oude methode).
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159505402
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Veiliger dan op de rijbaan met pech in ieder geval :P
Maar stel dat er in de berm krokodillen zitten?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 22:30:29 #71
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159505451
Nee, het CBR geeft natuurlijk geen vragen online staan. Maar dit is wél oefenmateriaal om voor je examens te oefenen. Dus het zal de CBR vraagstelling en dergelijke wel heel erg benaderen. Het zal in ieder geval niet heel erg anders zijn. Er zit tegenwoordig dus naast gevaarherkenning ook nog verkeersinzicht in, dat is nog grotere bullshit... Dat soort dingen moet je testen in een echte lesauto of des noods in een simulator, alhoewel ik, toen ik leerde rijden, van meerdere klasgenoten (even oud, dus ook rijles) die wel in een simulator hadden gereden hoorde dat een hoop daar geen feeling voor hebben, omdat je geen feedback krijgt zoals in de auto. Sommige reden dus 180 zonder dat ze het door hadden.

Mijn eerlijke mening over de bus:
Die bus zie je natuurlijk van verre al aankomen (als je een beetje vooruit kijkt zie je die bus inlopen op die vrachtwagen), dus je weet dat die gaat inhalen. Nu remmen getuigd niet van verkeersinzicht en enig anticipatievermogen. Je kan 2 dingen doen als je dit ziet gaan gebeuren (dus een paar honderd meter eerder): 1. Je geeft extra gas en rijdt het gat dicht, maar daardoor trek je een groter gat met je achterligger. Dan had de buschauffeur wat dichter op de vrachtwagen gezeten, maar dat had nog makkelijk gepast. 2. Je laat je gas los en geeft alvast een grootlichtseintje, zodat de chauffeur weet dat hij ertussen mag.
Afhankelijk van de verkeersdrukte en de snelheid van het overige verkeer en je eigen bui kies je 1 of 2.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:28 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar stel dat er in de berm krokodillen zitten?
Hij lijkt met iets van een sleutel bezig bij zijn achterwiel. Les 1 bij sleutelen: Zorg voor een stabiele ondergrond. De berm is geen stabiele ondergrond, als ik een auto omhoog moet krikken, vind ik het prettig als de kant die op de grond blijft, ook gewoon grip heeft.
Verder mis ik iets veel belangrijkers: Als je goed kijkt naar de uitslag van de voorwielen, zie je dat die iets richting links (in rijrichting) gedraaid staan. Dat betekent dat als er iemand achterop klapt, de auto richting het overige verkeer geduwd wordt. Als je met pech langs de weg staat, zet je je wielen altijd richting de verkeersluwe zijde. In dit geval zou hij dus volledig in moeten draaien naar rechts. Klapt er wat achterop, dan schiet de auto de berm in. Minder gevaarlijk dan de rijbaan op.
Stel nou dat je op een ringweg rijdt met links en rechts een vangrail en je krijgt links pech en kan niet meer aan rechts komen. Dan draai je hem dus volledig naar links in (en bel je 112). Dan wordt jouw auto bij een botsing van achter de vangrail in gedrukt. Is niet leuk nee, maar stuk is ie dan toch al.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159506067
Ik heb trouwens toevallig vandaag een heel mooi voorbeeldje opgenomen hoe je het NIET moet doen :P

Examenvraag, wat deed ik fout? O-)

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 22:53:20 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159506273
- Niet rechts rijden
- Niet ver genoeg vooruit kijken
- Niet je gas loslaten op het moment dat die ander naar links kwam
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159506450
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
- Niet rechts rijden
Niet rechts rijden is niet echt van toepassing, ik reed ~200 (Duitsland) dan kan je moeilijk achter elke vrachtwagen duiken want dan gaat het fout.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_159506473
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:28 schreef tailfox het volgende:
Bamn geslaagd.
BAM NICE!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')