theorie verloopt na 1,5 jaar.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:05 schreef 1marcelfilms het volgende:
hallo help mij ik ben nu al een tijdje gestopt met les want het gezijk van die vrouw werd me te veel wat moet ik nu doen me theorie zal wel verlopen na 1,5 jaar ofzo
Was de wachttijd zo lang??quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik kan morgenmiddag mijn theorie-examen rijbewijs B afnemen,na 4 maanden vertraging.
Blijven ademen, je mag niet voor niets op. Gewoon je ding doen en niet in paniek raken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Nee
Er was een persoonlijke kwestie!!
Theorie-examen auto: Net niet gehaald vandaag(9 fouten voor gevaarherkenning maar 3 waren niet beantwoord en ik heb 8 fouten voor verkeersregels en inzicht).quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Blijven ademen, je mag niet voor niets op. Gewoon je ding doen en niet in paniek raken.
Gevaarherkenning mag je de helft fout doen, waar ging je op fout met regels?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Theorie-examen auto: Net niet gehaald vandaag(9 fouten voor gevaarherkenning maar 3 waren niet beantwoord en ik heb 8 fouten voor verkeersregels en inzicht).
Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 01:24 schreef Ridocar het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-voor-theorie-examen
Zorgwekkend, omdat je natuurlijk nooit op het niveau komt wat het CBR voor ogen heeft. Aan de andere kant, het praktijkexamen voor kandidaten die op deze manier hun theorie hebben gehaald zal wel een stuk moeilijker zijn, gezien het theoretische kennisniveau.
Staat op mijn uitslagformulier(pdf),kan niet rechtstreeks kopiëren.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 00:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gevaarherkenning mag je de helft fout doen, waar ging je op fout met regels?
Lees wel de motivate voor waarom!!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 01:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.
Verder: Net even snel een theorietoetsje gedaan. Dan zak je dus, als ervaren chauffeur, op dit soort geintjes
[ afbeelding ]
Ik zou hooguit van mijn gas af gaan, maar remmen? Er is toch niets aan de hand, ja, verderop rijdt een vrachtwagen, maar met gas los red je dat prima. En anders rem je als je wacht dichterbij bent.
[ afbeelding ]
Je gaat naar links om in te halen en dan gas los? Seriously? Blijf dan überhaupt lekker rechts hangen, zeker in sneeuw.
[ afbeelding ]
Ja, ik ga een berm in waarvan ik door het hoge gras niet kan zien wat er ligt... Dat is lekker veilig. Verder een kut fotostandpunt. En pech is een te ruim begrip. Wat is er aan de hand? Remprobleem? Lekke band? Ophanging?
Wat mijn grote probleem is met deze afbeeldingen (als iemand die wel al rijdt);quote:Op vrijdag 29 januari 2016 01:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.
Verder: Net even snel een theorietoetsje gedaan. Dan zak je dus, als ervaren chauffeur, op dit soort geintjes
[ afbeelding ]
Ik zou hooguit van mijn gas af gaan, maar remmen? Er is toch niets aan de hand, ja, verderop rijdt een vrachtwagen, maar met gas los red je dat prima. En anders rem je als je wacht dichterbij bent.
[ afbeelding ]
Je gaat naar links om in te halen en dan gas los? Seriously? Blijf dan überhaupt lekker rechts hangen, zeker in sneeuw.
[ afbeelding ]
Ja, ik ga een berm in waarvan ik door het hoge gras niet kan zien wat er ligt... Dat is lekker veilig. Verder een kut fotostandpunt. En pech is een te ruim begrip. Wat is er aan de hand? Remprobleem? Lekke band? Ophanging?
Pff dit snap ik ook niet... echt belachelijk. Je hebt toch het recht om te horen wat je fout hebt gedaan lijkt mij, zo schiet je niets op. Wat zei je instructeur er verder over?quote:
Je zou ook kunnen zeggen dat je op de vluchtstrook per definitie niet veilig staat.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:39 schreef Messina het volgende:
Bij het derde plaatje zou ik zeggen: Je auto staat prima, maar jij als bestuurder zit zo niet echt veilig naar je auto te kijken, verkeer zie je niet aankomen.
Veiliger dan op de rijbaan met pech in ieder gevalquote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:47 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat je op de vluchtstrook per definitie niet veilig staat.
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Lees wel de motivate voor waarom!!
Je remt af. Je ziet dat de auto's voor je op de linkerrijstrook remmen, omdat er een vrachtauto aan het inhalen is. De afstand tot de voorliggers is groot genoeg zodat je rustig kan afremmen en kijk hoe de verkeerssituatie zich gaat ontwikkelen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:39 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat mijn grote probleem is met deze afbeeldingen (als iemand die wel al rijdt);
Op je eerste plaatje wordt geremd. Of staan ze stil? Hoe hard wordt er geremd? Allemaal dingen die belangrijk zijn om te kiezen tussen gas loslaten of remmen.
De linkerrijstrook is onvoldoende vrij van sneeuw om daar met hoge snelheid te gaan rijden. Laat het gas los en ga op ruime afstand achter de auto met aanhanger naar de rechterrijstrook. Ga niet remmen op een besneeuwd wegdek.quote:Bij dat tweede plaatje rijd ik blijkbaar al gedeeltelijk op de vluchtstrook links. Ga ik inhalen of de linker vluchtstrook op?
Parkeer de auto zo ver als je kunt in de berm. Dan sta je veiliger.quote:Bij het derde plaatje zou ik zeggen: Je auto staat prima, maar jij als bestuurder zit zo niet echt veilig naar je auto te kijken, verkeer zie je niet aankomen.
Maar stel dat er in de berm krokodillen zitten?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Veiliger dan op de rijbaan met pech in ieder geval
Hij lijkt met iets van een sleutel bezig bij zijn achterwiel. Les 1 bij sleutelen: Zorg voor een stabiele ondergrond. De berm is geen stabiele ondergrond, als ik een auto omhoog moet krikken, vind ik het prettig als de kant die op de grond blijft, ook gewoon grip heeft.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:28 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar stel dat er in de berm krokodillen zitten?
Niet rechts rijden is niet echt van toepassing, ik reed ~200 (Duitsland) dan kan je moeilijk achter elke vrachtwagen duiken want dan gaat het fout.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |