abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159399602
quote:
8s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:05 schreef 1marcelfilms het volgende:
hallo help mij ik ben nu al een tijdje gestopt met les want het gezijk van die vrouw werd me te veel wat moet ik nu doen me theorie zal wel verlopen na 1,5 jaar ofzo
theorie verloopt na 1,5 jaar.
andere rijschool?
pi_159445044
Ik kan morgenmiddag mijn theorie-examen rijbewijs B afnemen,na 4 maanden vertraging. :'(
pi_159450548
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik kan morgenmiddag mijn theorie-examen rijbewijs B afnemen,na 4 maanden vertraging. :'(
Was de wachttijd zo lang??
pi_159453361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:21 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Was de wachttijd zo lang??
Nee

Er was een persoonlijke kwestie!! :*
  FOK!fotograaf donderdag 28 januari 2016 @ 14:49:03 #55
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159466060
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Nee

Er was een persoonlijke kwestie!! :*
Blijven ademen, je mag niet voor niets op. Gewoon je ding doen en niet in paniek raken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159475065
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Blijven ademen, je mag niet voor niets op. Gewoon je ding doen en niet in paniek raken.
Theorie-examen auto: Net niet gehaald vandaag(9 fouten voor gevaarherkenning maar 3 waren niet beantwoord en ik heb 8 fouten voor verkeersregels en inzicht). ;(
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 00:08:47 #57
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159482782
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Theorie-examen auto: Net niet gehaald vandaag(9 fouten voor gevaarherkenning maar 3 waren niet beantwoord en ik heb 8 fouten voor verkeersregels en inzicht). ;(
Gevaarherkenning mag je de helft fout doen, waar ging je op fout met regels?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159483986
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-voor-theorie-examen

Zorgwekkend, omdat je natuurlijk nooit op het niveau komt wat het CBR voor ogen heeft. Aan de andere kant, het praktijkexamen voor kandidaten die op deze manier hun theorie hebben gehaald zal wel een stuk moeilijker zijn, gezien het theoretische kennisniveau.

En het antwoord van het CBR:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)r-het-theorie-examen
Strekking van het verhaal: Ja, we weten van de trucjes, nee, we vinden dat [%$~¥!] (heel vervelend).
Helemaal grappig vind ik dat ze niets over enige aanpassingen van het examen te melden hebben. Tot nu toe kun je gewoon slagen.

Ach ja, zo ken ik het clubje weer. Niet vreemd hoe ze reageren. In plaats van met de billen bloot, sorry zeggen en er iets aan doen vinden ze het alleen "heel vervelend" dat kandidaten op deze manier slagen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ridocar op 29-01-2016 01:35:39 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 01:51:30 #59
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159484121
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 01:24 schreef Ridocar het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-voor-theorie-examen

Zorgwekkend, omdat je natuurlijk nooit op het niveau komt wat het CBR voor ogen heeft. Aan de andere kant, het praktijkexamen voor kandidaten die op deze manier hun theorie hebben gehaald zal wel een stuk moeilijker zijn, gezien het theoretische kennisniveau.
Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.

Verder: Net even snel een theorietoetsje gedaan. Dan zak je dus, als ervaren chauffeur, op dit soort geintjes :')

Ik zou hooguit van mijn gas af gaan, maar remmen? Er is toch niets aan de hand, ja, verderop rijdt een vrachtwagen, maar met gas los red je dat prima. En anders rem je als je wacht dichterbij bent.


Je gaat naar links om in te halen en dan gas los? :') Seriously? Blijf dan überhaupt lekker rechts hangen, zeker in sneeuw.


Ja, ik ga een berm in waarvan ik door het hoge gras niet kan zien wat er ligt... Dat is lekker veilig. :') Verder een kut fotostandpunt. En pech is een te ruim begrip. Wat is er aan de hand? Remprobleem? Lekke band? Ophanging?

[ Bericht 1% gewijzigd door Pizza_Boom op 29-01-2016 02:04:18 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:24:51 #60
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_159485716
Mijn rijbewijs zit nu eindelijk veilig in mijn portemonnee :D

In 1x theorie gehaald, praktijk helaas 2x.
De 2e keer stapte ik wel met een fijner gevoel de auto in, ik was veeeel minder zenuwachtig.
De rit ging echt goed! Zelf vond ik dat ik 2 fouten had gemaakt, maar mijn instructeur en de examinator vonden maar 1 "foutje", en dat dat foutje niet echt aan mij lag.

Dus prima! :D
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_159495848
Gisterenavond rond 21:00 een nieuwe theorie-examen gereserveerd...........en het is al volgend week (vrijdag 5 februari) om 13:00 in Barendrecht(Rijswijk was niet meer mogelijk)!!! :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gevaarherkenning mag je de helft fout doen, waar ging je op fout met regels?
Staat op mijn uitslagformulier(pdf),kan niet rechtstreeks kopiëren. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 01:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.

Verder: Net even snel een theorietoetsje gedaan. Dan zak je dus, als ervaren chauffeur, op dit soort geintjes :')
[ afbeelding ]
Ik zou hooguit van mijn gas af gaan, maar remmen? Er is toch niets aan de hand, ja, verderop rijdt een vrachtwagen, maar met gas los red je dat prima. En anders rem je als je wacht dichterbij bent.

[ afbeelding ]
Je gaat naar links om in te halen en dan gas los? :') Seriously? Blijf dan überhaupt lekker rechts hangen, zeker in sneeuw.

[ afbeelding ]
Ja, ik ga een berm in waarvan ik door het hoge gras niet kan zien wat er ligt... Dat is lekker veilig. :') Verder een kut fotostandpunt. En pech is een te ruim begrip. Wat is er aan de hand? Remprobleem? Lekke band? Ophanging?
Lees wel de motivate voor waarom!!
pi_159497213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 01:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nou heeft het CBR dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als men er gewoon een theorietoets van zou maken, in plaats van een toets begrijpend lezen, zou je dit soort dingen minder nodig hebben. Gewoon regels testen, in plaats van je vraagstelling subtiel te veranderen en zo een compleet ander antwoord te willen hebben.

Verder: Net even snel een theorietoetsje gedaan. Dan zak je dus, als ervaren chauffeur, op dit soort geintjes :')
[ afbeelding ]
Ik zou hooguit van mijn gas af gaan, maar remmen? Er is toch niets aan de hand, ja, verderop rijdt een vrachtwagen, maar met gas los red je dat prima. En anders rem je als je wacht dichterbij bent.

[ afbeelding ]
Je gaat naar links om in te halen en dan gas los? :') Seriously? Blijf dan überhaupt lekker rechts hangen, zeker in sneeuw.

[ afbeelding ]
Ja, ik ga een berm in waarvan ik door het hoge gras niet kan zien wat er ligt... Dat is lekker veilig. :') Verder een kut fotostandpunt. En pech is een te ruim begrip. Wat is er aan de hand? Remprobleem? Lekke band? Ophanging?
Wat mijn grote probleem is met deze afbeeldingen (als iemand die wel al rijdt);

Op je eerste plaatje wordt geremd. Of staan ze stil? Hoe hard wordt er geremd? Allemaal dingen die belangrijk zijn om te kiezen tussen gas loslaten of remmen.

Bij dat tweede plaatje rijd ik blijkbaar al gedeeltelijk op de vluchtstrook links. Ga ik inhalen of de linker vluchtstrook op? :{

Bij het derde plaatje zou ik zeggen: Je auto staat prima, maar jij als bestuurder zit zo niet echt veilig naar je auto te kijken, verkeer zie je niet aankomen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159497302
Bleh slechte ervaring gehad vandaag met mn eerste praktijk, voel me best genaaid (gezakt dus). Laatste weken gingen rijlessen echt mega goed, soepel en nagenoeg foutloos (voor zover dat kan). Was best zenuwachtig.. Mn rij instructeur ging mee, vond ie prettig en mij maakte het niks uit. Vond t ook wel fijn. T begon dus gewoon goed.. snelweg ging prima, plannetje maken bij banen wisselen. Spiegels kijken. Twee keer bij wegrijden (van een stoplicht) sputterde ik/de auto wat (echt verwaaloosbaar weinig) omdat m'n koppeling iets te hoog zat en ik net iets te weinig toeren maakte bij t optrekken. Nou ja, door de zenuwen denk ik, hij sloeg niet eens af of zo. M'n examinator ging overigens ook nog heel overdreven naar voren bewegen alsof dat lichte ''gesputter'' turbulentie in een 747 was en lachte daarna een beetje. Ik en m'n rij instructeur keken elkaar dan ook (via binnenspiegel) al verbaasd aan. Voor de rest ging het overigens helemaal goed en de overige 20 x wegrijden (of zo iets) gingen gewoon soepel en goed. M'n bijzondere manoeuvres gingen ook goed, fileparkeren en omkeren. Bij aankomst bij t CBR keek mijn rij instructeur mij dan ook blij aan, totdat we weer bij de tafel kwamen. Gezakt was het antwoord. Verbaast vroeg ik waarom? Welke concrete acties? Hij raakte geïrriteerd en hij zei dat hij dat nu niet hoeft te zeggen als ik het op zo'n verbaasde toon vraag. Ik leg uit dat ik verbaast ben omdat ik niet begrijp waarom ik gezakt ben, evenals mijn rij instructeur die zich moest inhouden niet woest te worden. Vervolgens zei hij dat zijn volgende verrichtingen alweer staan te wachten en dat ik het uitslagformulier maar als feedback moet gebruiken, en liep weg.

M'n rij instructeur riep nog iets wat ik niet eens verstond. Ik was er wel klaar mee, hier kan je toch niet tegenop. Ben best een vrij nuchter persoon. Dan de volgende keer maar. Maar ik wou dit toch delen, aangezien ik mij serieus afvraag waarom de beste man dit deed en mij best ''genaaid'' voel.. Slechte dag? Doet ie dit vaker?
pi_159500769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:44 schreef Pechvogels het volgende:
Pff dit snap ik ook niet... echt belachelijk. Je hebt toch het recht om te horen wat je fout hebt gedaan lijkt mij, zo schiet je niets op. Wat zei je instructeur er verder over?

Volgende keer slaag je vast, dan zijn de zenuwen ook wat minder en tref je hopelijk niet zo'n lul :).
pi_159501633
Vervolg op het nieuws over theorie-examens die je met twee vingers in de neus kunt halen:

Het CBR gaat de examens aanpassen. Klein detail: ze waren al een tijdje (enkele jaren) op de hoogte. Maar het heeft vast niets te maken met de afgelopen nieuwsberichten...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159504074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:39 schreef Messina het volgende:
Bij het derde plaatje zou ik zeggen: Je auto staat prima, maar jij als bestuurder zit zo niet echt veilig naar je auto te kijken, verkeer zie je niet aankomen.
Je zou ook kunnen zeggen dat je op de vluchtstrook per definitie niet veilig staat.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_159504926
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat je op de vluchtstrook per definitie niet veilig staat.
Veiliger dan op de rijbaan met pech in ieder geval :P
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 22:15:39 #68
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159504995
Nou, vooruit dan maar. Nogmaals erdoorheen gegaan.
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 16:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Lees wel de motivate voor waarom!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat mijn grote probleem is met deze afbeeldingen (als iemand die wel al rijdt);

Op je eerste plaatje wordt geremd. Of staan ze stil? Hoe hard wordt er geremd? Allemaal dingen die belangrijk zijn om te kiezen tussen gas loslaten of remmen.
Je remt af. Je ziet dat de auto's voor je op de linkerrijstrook remmen, omdat er een vrachtauto aan het inhalen is. De afstand tot de voorliggers is groot genoeg zodat je rustig kan afremmen en kijk hoe de verkeerssituatie zich gaat ontwikkelen.
Ik zie bij de achterste auto geen remlicht, maar alleen normale achterlichten. Ook bij de auto daarvoor zie ik geen remlichten. Daarbij is dit met gas los prima uit te laten rollen.

quote:
Bij dat tweede plaatje rijd ik blijkbaar al gedeeltelijk op de vluchtstrook links. Ga ik inhalen of de linker vluchtstrook op? :{
De linkerrijstrook is onvoldoende vrij van sneeuw om daar met hoge snelheid te gaan rijden. Laat het gas los en ga op ruime afstand achter de auto met aanhanger naar de rechterrijstrook. Ga niet remmen op een besneeuwd wegdek.
Whut :') Je gaat dus eerst naar links en daarna weer naar rechts...
Die "lijn" in het midden is gewoon een spoor. In het echte witte deel links zie je de kantstreep.

quote:
Bij het derde plaatje zou ik zeggen: Je auto staat prima, maar jij als bestuurder zit zo niet echt veilig naar je auto te kijken, verkeer zie je niet aankomen.
Parkeer de auto zo ver als je kunt in de berm. Dan sta je veiliger.
:') Een berm die je niet goed kan zien door het hoge gras. En volgens mij is pech niet parkeren, want dan zou je strafbaar zijn op de vluchtstrook.

Nog een pareltje gevonden:

Tsja, door dit soort dingen snap ik wel dat mensen denken dat ze voorrang hebben als ze hun richtingaanwijzer aan zetten. Godverdomme zeg :') Wat denkt meneer of mevrouw de touringcarchauffeur ervan om gewoon het overige verkeer voorrang te verlenen bij het uitvoeren van zijn of haar zijdelingse manoeuvre, zoals RVV90 art. 54 voorschrijft.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159505133
Zijn dit de daadwerkelijke foto's van het CBR? Vast niet. :P Ik had écht niet van die vage vragen (oude methode).
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159505402
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Veiliger dan op de rijbaan met pech in ieder geval :P
Maar stel dat er in de berm krokodillen zitten?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 22:30:29 #71
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159505451
Nee, het CBR geeft natuurlijk geen vragen online staan. Maar dit is wél oefenmateriaal om voor je examens te oefenen. Dus het zal de CBR vraagstelling en dergelijke wel heel erg benaderen. Het zal in ieder geval niet heel erg anders zijn. Er zit tegenwoordig dus naast gevaarherkenning ook nog verkeersinzicht in, dat is nog grotere bullshit... Dat soort dingen moet je testen in een echte lesauto of des noods in een simulator, alhoewel ik, toen ik leerde rijden, van meerdere klasgenoten (even oud, dus ook rijles) die wel in een simulator hadden gereden hoorde dat een hoop daar geen feeling voor hebben, omdat je geen feedback krijgt zoals in de auto. Sommige reden dus 180 zonder dat ze het door hadden.

Mijn eerlijke mening over de bus:
Die bus zie je natuurlijk van verre al aankomen (als je een beetje vooruit kijkt zie je die bus inlopen op die vrachtwagen), dus je weet dat die gaat inhalen. Nu remmen getuigd niet van verkeersinzicht en enig anticipatievermogen. Je kan 2 dingen doen als je dit ziet gaan gebeuren (dus een paar honderd meter eerder): 1. Je geeft extra gas en rijdt het gat dicht, maar daardoor trek je een groter gat met je achterligger. Dan had de buschauffeur wat dichter op de vrachtwagen gezeten, maar dat had nog makkelijk gepast. 2. Je laat je gas los en geeft alvast een grootlichtseintje, zodat de chauffeur weet dat hij ertussen mag.
Afhankelijk van de verkeersdrukte en de snelheid van het overige verkeer en je eigen bui kies je 1 of 2.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:28 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar stel dat er in de berm krokodillen zitten?
Hij lijkt met iets van een sleutel bezig bij zijn achterwiel. Les 1 bij sleutelen: Zorg voor een stabiele ondergrond. De berm is geen stabiele ondergrond, als ik een auto omhoog moet krikken, vind ik het prettig als de kant die op de grond blijft, ook gewoon grip heeft.
Verder mis ik iets veel belangrijkers: Als je goed kijkt naar de uitslag van de voorwielen, zie je dat die iets richting links (in rijrichting) gedraaid staan. Dat betekent dat als er iemand achterop klapt, de auto richting het overige verkeer geduwd wordt. Als je met pech langs de weg staat, zet je je wielen altijd richting de verkeersluwe zijde. In dit geval zou hij dus volledig in moeten draaien naar rechts. Klapt er wat achterop, dan schiet de auto de berm in. Minder gevaarlijk dan de rijbaan op.
Stel nou dat je op een ringweg rijdt met links en rechts een vangrail en je krijgt links pech en kan niet meer aan rechts komen. Dan draai je hem dus volledig naar links in (en bel je 112). Dan wordt jouw auto bij een botsing van achter de vangrail in gedrukt. Is niet leuk nee, maar stuk is ie dan toch al.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159506067
Ik heb trouwens toevallig vandaag een heel mooi voorbeeldje opgenomen hoe je het NIET moet doen :P

Examenvraag, wat deed ik fout? O-)

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 22:53:20 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159506273
- Niet rechts rijden
- Niet ver genoeg vooruit kijken
- Niet je gas loslaten op het moment dat die ander naar links kwam
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159506450
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
- Niet rechts rijden
Niet rechts rijden is niet echt van toepassing, ik reed ~200 (Duitsland) dan kan je moeilijk achter elke vrachtwagen duiken want dan gaat het fout.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_159506473
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:28 schreef tailfox het volgende:
Bamn geslaagd.
BAM NICE!
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 23:02:48 #76
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159506696
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:57 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Niet rechts rijden is niet echt van toepassing, ik reed ~200 (Duitsland) dan kan je moeilijk achter elke vrachtwagen duiken want dan gaat het fout.
Dit gat was groot zat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159506766
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dit gat was groot zat.
Als je dat denkt heb je nog nooit met 200 langs een vrachtwagen gereden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2016 @ 23:06:27 #78
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159506827
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:04 schreef delano.888 het volgende:
Als je dat denkt heb je nog nooit met 200 langs een vrachtwagen gereden.
Nee, niet met 200, dat ging wel wat harder. ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:48:19 #79
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_159515101
Zojuist mijn (eerste les) proefles gehad. Flink wennen als je nooit in de auto hebt gezeten, en natuurlijk beetje zenuwachtig. Ik vond het niet heel slecht gaan eigenlijk. Ik mocht eerst de wijk uitsturen, daarna op een leeg veldje scherpe bochten geoefend, vervolgens het schakelen en daarna heb ik een stukje gereden en ondertussen zelf geschakeld. Weet niet wat er normaal gesproken in een proefles wordt geoefend, maar de instructeur zei in ieder geval gemiddeld aantal lessen. Maar goed, dat maakt mij niet zoveel uit, als ik het maar haal en niet een eeuwigheid bezig ben :P.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:07:00 #80
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_159515413
Ik ben nog steeds aan het lessen... :X Ik vind het zo frustrerend, want vaak weet ik binnen 3 minuten al of mijn les super goed zal gaan, of echt heel slecht. Dit hangt bij mij vooral af van hoe rustig ik mezelf kan houden. Maar als super neurotisch en angstig persoon is dat vaak zo lastig voor mij. Ik ben al heel lang aan het lessen en als het goed gaat, zit ik ruim op TT niveau. Maar vervolgens gaat de les erna zó slecht, dat het lijkt alsof ik net begonnen ben. Ik word hier echt een beetje moedeloos van. ;( Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben.

Overigens denk ik niet dat ik me onrustig voel door mijn instructeur, want ik heb de laatste tijd één en dezelfde en bij hem voel ik me voor mijn doen goed op mijn gemak.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:24:49 #81
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_159519465
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:07 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben nog steeds aan het lessen... :X Ik vind het zo frustrerend, want vaak weet ik binnen 3 minuten al of mijn les super goed zal gaan, of echt heel slecht. Dit hangt bij mij vooral af van hoe rustig ik mezelf kan houden. Maar als super neurotisch en angstig persoon is dat vaak zo lastig voor mij. Ik ben al heel lang aan het lessen en als het goed gaat, zit ik ruim op TT niveau. Maar vervolgens gaat de les erna zó slecht, dat het lijkt alsof ik net begonnen ben. Ik word hier echt een beetje moedeloos van. ;( Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben.

Overigens denk ik niet dat ik me onrustig voel door mijn instructeur, want ik heb de laatste tijd één en dezelfde en bij hem voel ik me voor mijn doen goed op mijn gemak.
Met andere woorden: je laat je rijstijl afhangen van externe factoren. Dat is niet de bedoeling. Jij zit letterlijk achter het stuur, dus jij bepaalt hoe je rijdt en anticipeert op die externe factoren. Je kan de auto voor je waar je tegenaan botste wel de schuld geven dat hij te langzaam reedt of plotseling remde, maar als jij genoeg afstand had gehouden was er niks aan de hand.

Ik herken me er enigszins in. Bij mij was het dat ik van mezelf na mijn 30e les het kwalijk nam als ik weer eens een domme fout maak. Dat is nergens voor nodig. Zelfs ervaren chauffeurs maken soms domme fouten.
Je zit nog op rijles, dus je rijdt nog niet goed. En dat geeft niks.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ypmaha op 30-01-2016 16:32:26 ]
  zaterdag 30 januari 2016 @ 19:06:27 #82
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_159523109
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:24 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Met andere woorden: je laat je rijstijl afhangen van externe factoren. Dat is niet de bedoeling. Jij zit letterlijk achter het stuur, dus jij bepaalt hoe je rijdt en anticipeert op die externe factoren. Je kan de auto voor je waar je tegenaan botste wel de schuld geven dat hij te langzaam reedt of plotseling remde, maar als jij genoeg afstand had gehouden was er niks aan de hand.

Ik herken me er enigszins in. Bij mij was het dat ik van mezelf na mijn 30e les het kwalijk nam als ik weer eens een domme fout maak. Dat is nergens voor nodig. Zelfs ervaren chauffeurs maken soms domme fouten.
Je zit nog op rijles, dus je rijdt nog niet goed. En dat geeft niks.
Even iets recht zetten: ik word niet agressief of onrustig door andere weggebruikers. Ik word onrustig door mezelf, o.a. door foutjes maar soms ook zonder reden lijkt het wel.

Ik weet dat zelfs ervaren chauffeurs domme fouten maken, maar ik les echt al héél lang. En op een gegeven moment wil je toch wel richting je rijbewijs gaan. Domme fouten maken is één ding, maar een gevaar op de weg zijn iets anders natuurlijk.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  zaterdag 30 januari 2016 @ 19:15:40 #83
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_159523365
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:06 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Even iets recht zetten: ik word niet agressief of onrustig door andere weggebruikers. Ik word onrustig door mezelf, o.a. door foutjes maar soms ook zonder reden lijkt het wel.

Ik weet dat zelfs ervaren chauffeurs domme fouten maken, maar ik les echt al héél lang. En op een gegeven moment wil je toch wel richting je rijbewijs gaan. Domme fouten maken is één ding, maar een gevaar op de weg zijn iets anders natuurlijk.
Dan zou ik uitzoeken waarom je onrustig wordt van jezelf en dat aan te pakken. Als je dat zelf niet kan iemand zoeken die dat wel kan. Verder lessen zou zonde van het geld zijn.
pi_159525910
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:06 schreef Muisraket het volgende:
Ik word onrustig door mezelf, o.a. door foutjes maar soms ook zonder reden lijkt het wel.
Fouten moet je ook achter je kunnen laten.
Gewoon even kort bedenken wat er precies mis ging, je voornemen om het de volgende keer anders te doen en dan verder zonder je op te vreten over die fout.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_159526092
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:07 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben nog steeds aan het lessen... :X Ik vind het zo frustrerend, want vaak weet ik binnen 3 minuten al of mijn les super goed zal gaan, of echt heel slecht. Dit hangt bij mij vooral af van hoe rustig ik mezelf kan houden. Maar als super neurotisch en angstig persoon is dat vaak zo lastig voor mij. Ik ben al heel lang aan het lessen en als het goed gaat, zit ik ruim op TT niveau. Maar vervolgens gaat de les erna zó slecht, dat het lijkt alsof ik net begonnen ben. Ik word hier echt een beetje moedeloos van. ;( Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben.

Overigens denk ik niet dat ik me onrustig voel door mijn instructeur, want ik heb de laatste tijd één en dezelfde en bij hem voel ik me voor mijn doen goed op mijn gemak.
Hoeveel lessen heb je al gehad?

Als het niet aan je rijvaardigheid ligt, maar aan je angsten, dan moet je iets aan je angsten gaan doen.
pi_159530751
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:07 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben nog steeds aan het lessen... :X Ik vind het zo frustrerend, want vaak weet ik binnen 3 minuten al of mijn les super goed zal gaan, of echt heel slecht. Dit hangt bij mij vooral af van hoe rustig ik mezelf kan houden. Maar als super neurotisch en angstig persoon is dat vaak zo lastig voor mij. Ik ben al heel lang aan het lessen en als het goed gaat, zit ik ruim op TT niveau. Maar vervolgens gaat de les erna zó slecht, dat het lijkt alsof ik net begonnen ben. Ik word hier echt een beetje moedeloos van. ;( Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben.

Overigens denk ik niet dat ik me onrustig voel door mijn instructeur, want ik heb de laatste tijd één en dezelfde en bij hem voel ik me voor mijn doen goed op mijn gemak.
Hoeveel lessen heb je inmiddels??
pi_159534834
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:07 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben nog steeds aan het lessen... :X Ik vind het zo frustrerend, want vaak weet ik binnen 3 minuten al of mijn les super goed zal gaan, of echt heel slecht. Dit hangt bij mij vooral af van hoe rustig ik mezelf kan houden. Maar als super neurotisch en angstig persoon is dat vaak zo lastig voor mij. Ik ben al heel lang aan het lessen en als het goed gaat, zit ik ruim op TT niveau. Maar vervolgens gaat de les erna zó slecht, dat het lijkt alsof ik net begonnen ben. Ik word hier echt een beetje moedeloos van. ;( Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben.

Overigens denk ik niet dat ik me onrustig voel door mijn instructeur, want ik heb de laatste tijd één en dezelfde en bij hem voel ik me voor mijn doen goed op mijn gemak.
Ik heb precies hetzelfde; soms gaat het een les goed, maar een les later maak ik weer 100 fouten. Waar dit o.a.. mee te maken heeft bij mij is dat ik nu in een fase zit waarin ik niks nieuws meer leer, daardoor ben ik veel minder bewust bezig dan in het begin. En natuurlijk wordt het ook minder leuk om te rijden naarmate je langer bezig bent.

Wat ik ook herken bij jou is dat het na 3 minuten rijden al verpest is voor je gevoel; bij mij komt dit gevoel soms zelfs al vóór de les doordat het regent/de zon laag staat etc. Ik laat me dan veel te veel afleiden door omstandigheden waardoor ik zenuwachtig wordt. Dit probeer ik wel uit te schakelen nu; uiteindelijk ben alleen ik verantwoordelijk voor hoe ik rij.
Ook als je fouten maakt moet je toch proberen om die gelijk achter je te laten zodat het geen invloed heeft op de rest van je les. Mijn laatste les afgelopen week ging ook weer crap; maar er gingen ook dingen goed (zoals invoegen, wat ik nog steeds een beetje eng vind :')) Probeer ook bij dingen stil te staan die wél goed gaan en hoe je op zo'n moment in de auto zit.

Om toch weer een beetje mijn focus terug te krijgen tijdens het rijden probeer ik sinds twee lessen al mijn fouten te noteren na de les en te bedenken hoe ik dit de volgende les anders ga doen. Daardoor ben ik tijdens de les veel meer bezig met mijn valkuilen en kan ik daarop anticiperen. Als je niets doet met de fouten die je blijft maken gaat er ook niks veranderen.
  zondag 31 januari 2016 @ 11:57:00 #88
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_159536368
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nou, vooruit dan maar. Nogmaals erdoorheen gegaan.

[..]

[..]

Je remt af. Je ziet dat de auto's voor je op de linkerrijstrook remmen, omdat er een vrachtauto aan het inhalen is. De afstand tot de voorliggers is groot genoeg zodat je rustig kan afremmen en kijk hoe de verkeerssituatie zich gaat ontwikkelen.
Ik zie bij de achterste auto geen remlicht, maar alleen normale achterlichten. Ook bij de auto daarvoor zie ik geen remlichten. Daarbij is dit met gas los prima uit te laten rollen.

[..]

De linkerrijstrook is onvoldoende vrij van sneeuw om daar met hoge snelheid te gaan rijden. Laat het gas los en ga op ruime afstand achter de auto met aanhanger naar de rechterrijstrook. Ga niet remmen op een besneeuwd wegdek.
Whut :') Je gaat dus eerst naar links en daarna weer naar rechts...
Die "lijn" in het midden is gewoon een spoor. In het echte witte deel links zie je de kantstreep.

[..]

Parkeer de auto zo ver als je kunt in de berm. Dan sta je veiliger.
:') Een berm die je niet goed kan zien door het hoge gras. En volgens mij is pech niet parkeren, want dan zou je strafbaar zijn op de vluchtstrook.

Nog een pareltje gevonden:
[ afbeelding ]
Tsja, door dit soort dingen snap ik wel dat mensen denken dat ze voorrang hebben als ze hun richtingaanwijzer aan zetten. Godverdomme zeg :') Wat denkt meneer of mevrouw de touringcarchauffeur ervan om gewoon het overige verkeer voorrang te verlenen bij het uitvoeren van zijn of haar zijdelingse manoeuvre, zoals RVV90 art. 54 voorschrijft.
Het is toch een beetje 'wat wil het CBR mij hier zeggen/leren' wat je bij zulke opdrachten moet denken. Plaatjes met vrachtwagen voor je en zelf 130 op de teller zullen altijd wel 'remmen' zijn. Net als (100 op) besneeuwd wegdek nooit remmen zal zijn.

Het is vaak later dat je zelf merkt dat gas los ook al genoeg is. Ze willen toch horen dat je de 'veilige beslissing' neemt denk ik. Maar vraag drie is gewoon onzin ;)
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
  zondag 31 januari 2016 @ 13:05:04 #89
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_159538033
Ik ben de tel kwijt geraakt wat lessen betreft. Maar sowieso meer dan 60, waarschijnlijk zelfs meer dan 70. Ik ga ook iets aan mijn angsten doen, maar ik hoopte dat er misschien ook tips zijn specifiek voor autorijden.

quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 10:21 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde; soms gaat het een les goed, maar een les later maak ik weer 100 fouten. Waar dit o.a.. mee te maken heeft bij mij is dat ik nu in een fase zit waarin ik niks nieuws meer leer, daardoor ben ik veel minder bewust bezig dan in het begin. En natuurlijk wordt het ook minder leuk om te rijden naarmate je langer bezig bent.

Wat ik ook herken bij jou is dat het na 3 minuten rijden al verpest is voor je gevoel; bij mij komt dit gevoel soms zelfs al vóór de les doordat het regent/de zon laag staat etc. Ik laat me dan veel te veel afleiden door omstandigheden waardoor ik zenuwachtig wordt. Dit probeer ik wel uit te schakelen nu; uiteindelijk ben alleen ik verantwoordelijk voor hoe ik rij.
Ook als je fouten maakt moet je toch proberen om die gelijk achter je te laten zodat het geen invloed heeft op de rest van je les. Mijn laatste les afgelopen week ging ook weer crap; maar er gingen ook dingen goed (zoals invoegen, wat ik nog steeds een beetje eng vind :')) Probeer ook bij dingen stil te staan die wél goed gaan en hoe je op zo'n moment in de auto zit.

Om toch weer een beetje mijn focus terug te krijgen tijdens het rijden probeer ik sinds twee lessen al mijn fouten te noteren na de les en te bedenken hoe ik dit de volgende les anders ga doen. Daardoor ben ik tijdens de les veel meer bezig met mijn valkuilen en kan ik daarop anticiperen. Als je niets doet met de fouten die je blijft maken gaat er ook niks veranderen.
Super herkenbaar dit inderdaad! En bedankt voor de tip, ik zal het uitproberen! :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  FOK!fotograaf zondag 31 januari 2016 @ 13:27:23 #90
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159538706
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:57 schreef kaassouffle het volgende:
Het is toch een beetje 'wat wil het CBR mij hier zeggen/leren' wat je bij zulke opdrachten moet denken. Plaatjes met vrachtwagen voor je en zelf 130 op de teller zullen altijd wel 'remmen' zijn. Net als (100 op) besneeuwd wegdek nooit remmen zal zijn.

Het is vaak later dat je zelf merkt dat gas los ook al genoeg is. Ze willen toch horen dat je de 'veilige beslissing' neemt denk ik. Maar vraag drie is gewoon onzin ;)
Dan gaan we dus de discussie voeren: "wat is veilig". Ik vind remmen op de snelweg niet iets dat per definitie veilig is. Gas loslaten of snelheid houden kan in veel gevallen veiliger zijn (en is dat niet voor jezelf, dan is het voor het verkeer achter je).
Daarnaast is gevaarherkenning op een theoretische manier toetsen eigenlijk gewoon de grootst mogelijke onzin. Je mist de feeling, de omgeving, de beleving van het autorijden. Je ziet 1 splitsecond, maar de splitsecond ervoor en erna mis je. Het CBR vindt dat blijkbaar ook, want je mag immers de helft fout doen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 31 januari 2016 @ 20:29:27 #91
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_159552024
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan gaan we dus de discussie voeren: "wat is veilig". Ik vind remmen op de snelweg niet iets dat per definitie veilig is. Gas loslaten of snelheid houden kan in veel gevallen veiliger zijn (en is dat niet voor jezelf, dan is het voor het verkeer achter je).
Daarnaast is gevaarherkenning op een theoretische manier toetsen eigenlijk gewoon de grootst mogelijke onzin. Je mist de feeling, de omgeving, de beleving van het autorijden. Je ziet 1 splitsecond, maar de splitsecond ervoor en erna mis je. Het CBR vindt dat blijkbaar ook, want je mag immers de helft fout doen.
Ben ik met je eens hoor. Waar ik zei 'veilige keuze' moet dan natuurlijk zijn 'wat het CBR de veilige keuze zou vinden maar waar je het zelf niet per definitie mee eens bent'. :)
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_159557106
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:05 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben de tel kwijt geraakt wat lessen betreft. Maar sowieso meer dan 60, waarschijnlijk zelfs meer dan 70. Ik ga ook iets aan mijn angsten doen, maar ik hoopte dat er misschien ook tips zijn specifiek voor autorijden.

[..]

Super herkenbaar dit inderdaad! En bedankt voor de tip, ik zal het uitproberen! :)
60 lessen van een uurtje? 60 uur is niet heel veel. Heb je al een TTT gehad of een examen aangevraagd?

Ik had in totaal ook iets van 60 lessen, omdat ik 1x was gezakt en je in de tussentijd moet doorlessen. In het begin had ik ook een soort 'angst', omdat het allemaal nieuw voor me was en ik er niet tegen kon om te falen.

Uiteindelijk merkte ik dat ik beter ging rijden als ik gewoon relaxed was en me niet druk maakte om fouten van mezelf of van andere weggebruikers. Nu ik zelf rij merk ik dat het overgrote deel van de mensen echt niet volgens het boekje rijdt. Ik ben uiteraard wel alert, maar niet meer zo pietje precies als toen ik ging lessen. Juist door dat pietje precies doen raakte ik gestresst, omdat ik perfect wou rijden.
  maandag 1 februari 2016 @ 22:45:05 #93
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_159583525
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:41 schreef Sander166 het volgende:

[..]

60 lessen van een uurtje? 60 uur is niet heel veel. Heb je al een TTT gehad of een examen aangevraagd?

Ik had in totaal ook iets van 60 lessen, omdat ik 1x was gezakt en je in de tussentijd moet doorlessen. In het begin had ik ook een soort 'angst', omdat het allemaal nieuw voor me was en ik er niet tegen kon om te falen.

Uiteindelijk merkte ik dat ik beter ging rijden als ik gewoon relaxed was en me niet druk maakte om fouten van mezelf of van andere weggebruikers. Nu ik zelf rij merk ik dat het overgrote deel van de mensen echt niet volgens het boekje rijdt. Ik ben uiteraard wel alert, maar niet meer zo pietje precies als toen ik ging lessen. Juist door dat pietje precies doen raakte ik gestresst, omdat ik perfect wou rijden.
Een uur inderdaad. Maar het zou goed kunnen dat het er al 10+ meer zijn, ik heb best een aantal lessen gehad die niet op mijn leskaart staan, dus ik kan het niet precies nagaan. Ik heb over een week mijn TTT.

Ik hoor inderdaad vaker dat als je je rijbewijs eenmaal hebt, je anders rijdt. Maar daar ben ik juist ook bang voor, omdat ik vrees dat ik dan niet alert genoeg ben. En dat zorgt ook voor stress. Ik zal mijn best doen om me minder druk te maken over fouten, maar dat is 9voor mij) makkelijker gezegd dan gedaan.

Wel fijn dat het je toch gelukt is, ondanks je angst! :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_159619109
Vanochtend geslaagd voor het rijexamen *O*

Hoelang duurde het bij jullie voordat je de mail van het cbr kreeg?
pi_159619539
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vanochtend geslaagd voor het rijexamen *O*

Hoelang duurde het bij jullie voordat je de mail van het cbr kreeg?
Proficiat :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_159656630
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:24 schreef bobbernaut het volgende:
Mijn rijbewijs zit nu eindelijk veilig in mijn portemonnee :D

In 1x theorie gehaald, praktijk helaas 2x.
De 2e keer stapte ik wel met een fijner gevoel de auto in, ik was veeeel minder zenuwachtig.
De rit ging echt goed! Zelf vond ik dat ik 2 fouten had gemaakt, maar mijn instructeur en de examinator vonden maar 1 "foutje", en dat dat foutje niet echt aan mij lag.

Dus prima! :D
Lekker karren man! O+
pi_159656643
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vanochtend geslaagd voor het rijexamen *O*

Hoelang duurde het bij jullie voordat je de mail van het cbr kreeg?
Bij mij duurde het bij zakken +- 5 minuten :')
En bij het slagen +- 30 :')
pi_159656677
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:49 schreef sararaats het volgende:

[..]

Proficiat :*
Dankjewel! :s)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:03 schreef Braddie het volgende:

[..]

Bij mij duurde het bij zakken +- 5 minuten :')
En bij het slagen +- 30 :')
Ik heb inmiddels de mail binnen. Bij mij duurde het zo'n 5 uur ongeveer.
pi_159656688
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:05 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben de tel kwijt geraakt wat lessen betreft. Maar sowieso meer dan 60, waarschijnlijk zelfs meer dan 70. Ik ga ook iets aan mijn angsten doen, maar ik hoopte dat er misschien ook tips zijn specifiek voor autorijden.

[..]

Super herkenbaar dit inderdaad! En bedankt voor de tip, ik zal het uitproberen! :)
Hier nog zo een...
70 lessen gehad bij elkaar, een aantal van 1 uur, een aantal van 2 uur en ik meen 3 van 4 uur :')

Maar goed, als je uiteindelijk dat pasje hebt dan leer je pas echt rijden en je kijkt er eigenlijk niet echt meer op terug de minuut nadat je zonder instructeur en mét pasje op zak in de auto stapt :)
pi_159659155
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:05 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hier nog zo een...
70 lessen gehad bij elkaar, een aantal van 1 uur, een aantal van 2 uur en ik meen 3 van 4 uur :')

Maar goed, als je uiteindelijk dat pasje hebt dan leer je pas echt rijden en je kijkt er eigenlijk niet echt meer op terug de minuut nadat je zonder instructeur en mét pasje op zak in de auto stapt :)
Waarom duurde het bij jou zo lang?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')