Bowie is een van de meest veelzijdige en interessantste mensen in de popmuziekwereld. Dat ie na de 70's niets bizar goeds (maar nog altijd wel degelijke dingetjes) heeft gemaakt doet daar weinig aan af natuurlijk.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Genieten van een paar juweeltjes, voor de rest niet groter maken dan het is.
quote:Op maandag 11 januari 2016 13:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ronnie Flex en Lil Kleine hebben meer kliks in Nederland hoor
Wie?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
logischquote:Op maandag 11 januari 2016 13:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat doet men ook niet op Adele, dus die is ook niet relevant?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:04 schreef riazop het volgende:
[..]
logisch
maar misschien dacht je serieus dat de massa's in 2015 in de clubs dansten op "Bowie"?
Hmm dan is hij toch bijna net zo goed als PSY.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:05 schreef riazop het volgende:
Toch 20 miljoen kliks voor zijn beste plaat: HEROES
Of iemand goed is maak je vooral ZELF uitquote:Op maandag 11 januari 2016 13:07 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hmm dan is hij toch bijna net zo goed als PSY.
De beste albums zijn na de jaren '70 gemaakt. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd om dat te kunnen waarderen.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bowie is een van de meest veelzijdige en interessantste mensen in de popmuziekwereld. Dat ie na de 70's niets bizar goeds (maar nog altijd wel degelijke dingetjes) heeft gemaakt doet daar weinig aan af natuurlijk.
Het is sowieso niet voor velen weggelegd om vanaf 1969 t/m 2016 steeds weer verrassend en vernieuwend en aan de top te blijven.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:12 schreef Deckard het volgende:
De beste albums zijn na de jaren '70 gemaakt. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd om dat te kunnen waarderen.
Kijk maar naar zijn generatie, of die er voor of die er na. Die hebben nooit hun eerste tien jaar meer getopt.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is sowieso niet voor velen weggelegd om vanaf 1969 t/m 2016 steeds weer verrassend en vernieuwend en aan de top te blijven.
Madonna? Prince?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
Kijk maar naar zijn generatie, of die er voor of die er na. Die hebben nooit hun eerste tien jaar meer getopt.
Hoewel ik ook bij de jaren '70 zweer is bijvoorbeeld 1.Outside een fantastische plaat.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:12 schreef Deckard het volgende:
[..]
De beste albums zijn na de jaren '70 gemaakt. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd om dat te kunnen waarderen.
Michael Jackson ook wel. Al verloor die langzaam wel wat terrein.quote:
Zitten ook wel goeie dingen tussen, maar voor mij niet zo briljant als in zijn eerste 10 jaar. Maar zelfs zo'n Where Are We Now? was een meer dan prima liedjequote:Op maandag 11 januari 2016 13:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Hoewel ik ook bij de jaren '70 zweer is bijvoorbeeld 1.Outside een fantastische plaat.
Die zijn van een latere generatie en niet al vanaf 1969 bekend.quote:
Oh als 70's icoon is Bowie wel dé man ja, dat zullen weinigen ontkennen ja.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zijn van een latere generatie en niet al vanaf 1969 bekend.
Bron?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:25 schreef NaturalScience het volgende:
Hij is dus aan leverkanker overleden....
Scary Monsters, Heathen, Tin Machine, Let's Dance, Buddha of Suburbia.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Hoewel ik ook bij de jaren '70 zweer is bijvoorbeeld 1.Outside een fantastische plaat.
quote:
Bronquote:Bowie vertelde Van Hove een jaar en drie maanden geleden dat hij aan leverkanker leed. "Hij heeft me dat in vertrouwen gezegd en ik heb dat vertrouwen nooit geschaad. Hij zei: 'Ik wil je vertellen dat ik er niet altijd zal zijn.'"
Ah, dat ik in zijn interview niet gelezen.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Theaterregisseur Ivo van Hove die samen met Bowie de musical Lazarus heeft geschreven.
Ik ben gek op prince, maar de laatste jaren lijkt het er op alsof er niet echt iets nieuws meer uit zijn handen komt.quote:
Bob Dylan ook imho. Zijn jaren '70 werk doet niet onder voor zijn 60s. En in 1997 nog Time Out of Mind afgeleverd, door velen gezien als een meesterwerk.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:36 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik ben gek op prince, maar de laatste jaren lijkt het er op alsof er niet echt iets nieuws meer uit zijn handen komt.
Madonna komt er inderdaad redelijk in de buurt.
De stones?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
Kijk maar naar zijn generatie, of die er voor of die er na. Die hebben nooit hun eerste tien jaar meer getopt.
Ja... bahquote:Op maandag 11 januari 2016 13:39 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Where the fuck did Monday go?
Ja en nu de allergrootste in mijn ogen danquote:Op maandag 11 januari 2016 13:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja... bah
Alsof er in 2015 nog niet genoeg grootheden waren heengegaan... 2016 dacht zeker; dat kan ik beter. BAM! Gelijk maar de grootste aller tijden weggenomen.
Het bizarre is, is dat ik altijd ergens het gevoel gehad heb dat er iets aan de hand was....quote:Op maandag 11 januari 2016 13:46 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Ja en nu de allergrootste in mijn ogen dan![]()
Had gehoopt op nog wat meer jaartjes
Bowie wilde vroeger Mick Jagger zijn, een rockster. Later toen Bowie een god was wilde Jagger zo innovatief als Bowie zijn.quote:
quote:Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bowie wilde vroeger Mick Jagger zijn, een rockster. Later toen Bowie een god was wilde Jagger zo innovatief als Bowie zijn.
Hun samenwerking is de beste of slechtste video ooit.
Precies ditquote:Op maandag 11 januari 2016 12:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Het aantal keer dat ik als klein Ceetje Labyrinth heb gekeken, niet op twee handen te tellen. Ik was gefascineerd en een beetje verliefd op die rare man.Pas daarna kwam ik erachter dat ie zanger is.
RIP
Wat was daar precies zo vernieuwend aan?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:08 schreef golfer het volgende:
Veruit z'n beste album en in mijn ogen het meest vernieuwende voor de popmuziek:
Vergelijk het eens met de rest van de muziek in die tijd en je hebt jouw antwoord.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:35 schreef Klopkoek het volgende:
Wat was daar precies zo vernieuwend aan?
Love him or hate his music, but all the respect he gets, he deserved.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:57 schreef eight het volgende:
Zijn muziek heeft nooit iets met mij gedaan maar hij kreeg altijd enorm veel waardering in de wereld. Toch maar weer eens proberen een album te beluisteren.
RIP David.
Het is nu gemeengoed, maar toen was het wel echt nieuw.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat was daar precies zo vernieuwend aan?
In technisch opzicht bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is nu gemeengoed, maar toen was het wel echt nieuw.
Dat je nu deze vraag kunt stellen onderstreept alleen maar de bijdrage van Bowie aan de popmuziek.
Ik beschouw 1.Outside als zijn Magnum Opus. Het is zo onaf, donker, gruwelijk, eng en psychopatish. Het heeft mijn interesse voor kunst bijzonder omhoog gehaald.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Geweldige plaat jaquote:Op maandag 11 januari 2016 15:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik beschouw 1.Outside als zijn Magnum Opus. Het is zo onaf, donker, gruwelijk, eng en psychopatish. Het heeft mijn interesse voor kunst bijzonder omhoog gehaald.
quote:Weten dat je ongeneeslijk ziek bent, daarover louter je intimi inlichten en ondertussen in alle stilte met enkele jonge muzikanten een laatste meesterwerk maken. Ja, dat is een testament. Niet in de zin van gemakzuchtige terugblik, maar van blijvende honger en geestdrift.
Geweldig album inderdaad. Ik bleef nog jaren op een soort vervolg hopen. Op een bepaalde manier heeft Blackstar ook dat duistere maar zijn overlijden geeft dat album ineens een heel andere lading.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik beschouw 1.Outside als zijn Magnum Opus. Het is zo onaf, donker, gruwelijk, eng en psychopatish. Het heeft mijn interesse voor kunst bijzonder omhoog gehaald.
quote:Op maandag 11 januari 2016 17:54 schreef OProg het volgende:
Het mooie aan zo'n geregisseerd afscheid is dat hij ook vast kon laten leggen dat Jeroen Krabbe niet zijn beste vriend was.
Die zit vast toch wel bij DWDD.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:54 schreef OProg het volgende:
Het mooie aan zo'n geregisseerd afscheid is dat hij ook vast kon laten leggen dat Jeroen Krabbe niet zijn beste vriend was.
Precies dat! Ik kan het nooit zo goed uitleggen, maar die plaat klopt gewoon, van het begin tot het einde!quote:Op maandag 11 januari 2016 15:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Mooie lijst. Jammer dat Heroes er niet bij zit. Verder wel eens met de meeste keuzes.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:42 schreef methodmich het volgende:
OOR-hoofdredacteur Erik van den Berg heeft de in zijn ogen beste 40 Bowie-songs op een rijtje gezet. Daar kun je over twisten uiteraard, maar het is wel een mooi lijstje als je het zo ziet. Geeft ook direct aan hoeveel moois hij gemaakt heeft:
Heel vet, die Domquote:Op maandag 11 januari 2016 18:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zit vast toch wel bij DWDD.
De Dom in Utrecht speelde vanmiddag een eerbetoon.
Ik weet niet hoe je dat filmpje hier kunt plaatsen, maar dit is url:
https://www.facebook.com/marchal.molenaar/videos/961280887284138/
Wat een kneus ben je ook hèquote:Op maandag 11 januari 2016 12:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Genieten van een paar juweeltjes, voor de rest niet groter maken dan het is.
ik ken zijn pohi en mijn mening is dat hij een kneus isquote:
ook primaquote:Op maandag 11 januari 2016 19:23 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ik ken zijn pohi en mijn mening is dat hij een kneus is
Ben blij dat meerdere dat gevoel hebben. In de jaren '90 kon ik echt niemand daarvan overtuigen. Zelf ga ik eind deze maand even kijken naar de Groninger.quote:Op maandag 11 januari 2016 18:43 schreef NiceTry het volgende:
[..]
Precies dat! Ik kan het nooit zo goed uitleggen, maar die plaat klopt gewoon, van het begin tot het einde!
Afgelopen zaterdag naar de experience geweest en echt prachtig om te zien, vooral de exhibition ruimte op de bovenste verdieping met de gigantische schermen met concertregistraties. Brok in je keel als je daar staat
"Not only is this the last show of the tour, but it's the last show we' ll ever do."
Toch aardig om te lezen dat zijn favoriete song Ashes To Ashes is.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:42 schreef methodmich het volgende:
Triest nieuws en vooral zo onverwachts inderdaad.
OOR-hoofdredacteur Erik van den Berg heeft de in zijn ogen beste 40 Bowie-songs op een rijtje gezet. Daar kun je over twisten uiteraard, maar het is wel een mooi lijstje als je het zo ziet. Geeft ook direct aan hoeveel moois hij gemaakt heeft:
http://www.oor.nl/#!/arti(...)itor_s_cut-1/feature
De Biebs verslaat hij toch nog net niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:23 schreef Arcee het volgende:
Bowie met 32 nummers in de iTunes top 100 van Nederland.
Echt niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Prince heeft toch de laatste 20 jaar vooral baggerplaten gemaakt :s
Die man heeft veel meer gedaan dan dat hele vorstenhuis voor ons, terecht dat als hij dood gaat de programmering wordt aangepast! Al is het dan natuurlijk weer alleen de VPROquote:In verband met het overlijden van David Bowie wordt de programmering vanavond aangepast.
Je merkt aan zijn lijst wel dat het een ouwe lul is.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Toch aardig om te lezen dat zijn favoriete song Ashes To Ashes is.
Want die mening deel ik.
Krijg altijd kippenvel van dat nummer.
Het enige nadeel is, dat het afloopt precies op een moment dat je als luisteraar van de grond lijkt los te komen, met al die klanken en dat intense ritme tot diep in je hoofd, lijf en leden.
Mooie liedjes duren niet lang ... genoeg.
TV? Of radio?quote:Op maandag 11 januari 2016 20:45 schreef Againzender het volgende:
Dit zie ik graag:
[..]
Die man heeft veel meer gedaan dan dat hele vorstenhuis voor ons, terecht dat als hij dood gaat de programmering wordt aangepast! Al is het dan natuurlijk weer alleen de VPRO
Held. Punt.
ik ging uit van TV. Op 3FM doet Roos nu een themauitzending.quote:
Nu ook op NPO 3quote:Op maandag 11 januari 2016 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Kwart over twaalf, BBC2
Bowie, 5 years
http://www.bbc.co.uk/programmas/b0214tj1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |