Vergelijk het eens met de rest van de muziek in die tijd en je hebt jouw antwoord.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:35 schreef Klopkoek het volgende:
Wat was daar precies zo vernieuwend aan?
Love him or hate his music, but all the respect he gets, he deserved.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:57 schreef eight het volgende:
Zijn muziek heeft nooit iets met mij gedaan maar hij kreeg altijd enorm veel waardering in de wereld. Toch maar weer eens proberen een album te beluisteren.
RIP David.
Het is nu gemeengoed, maar toen was het wel echt nieuw.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat was daar precies zo vernieuwend aan?
In technisch opzicht bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is nu gemeengoed, maar toen was het wel echt nieuw.
Dat je nu deze vraag kunt stellen onderstreept alleen maar de bijdrage van Bowie aan de popmuziek.
Ik beschouw 1.Outside als zijn Magnum Opus. Het is zo onaf, donker, gruwelijk, eng en psychopatish. Het heeft mijn interesse voor kunst bijzonder omhoog gehaald.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Hoewel ik ook bij de jaren '70 zweer is bijvoorbeeld 1.Outside een fantastische plaat.
Geweldige plaat jaquote:Op maandag 11 januari 2016 15:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik beschouw 1.Outside als zijn Magnum Opus. Het is zo onaf, donker, gruwelijk, eng en psychopatish. Het heeft mijn interesse voor kunst bijzonder omhoog gehaald.
quote:Weten dat je ongeneeslijk ziek bent, daarover louter je intimi inlichten en ondertussen in alle stilte met enkele jonge muzikanten een laatste meesterwerk maken. Ja, dat is een testament. Niet in de zin van gemakzuchtige terugblik, maar van blijvende honger en geestdrift.
Geweldig album inderdaad. Ik bleef nog jaren op een soort vervolg hopen. Op een bepaalde manier heeft Blackstar ook dat duistere maar zijn overlijden geeft dat album ineens een heel andere lading.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik beschouw 1.Outside als zijn Magnum Opus. Het is zo onaf, donker, gruwelijk, eng en psychopatish. Het heeft mijn interesse voor kunst bijzonder omhoog gehaald.
quote:Op maandag 11 januari 2016 17:54 schreef OProg het volgende:
Het mooie aan zo'n geregisseerd afscheid is dat hij ook vast kon laten leggen dat Jeroen Krabbe niet zijn beste vriend was.
Die zit vast toch wel bij DWDD.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:54 schreef OProg het volgende:
Het mooie aan zo'n geregisseerd afscheid is dat hij ook vast kon laten leggen dat Jeroen Krabbe niet zijn beste vriend was.
Precies dat! Ik kan het nooit zo goed uitleggen, maar die plaat klopt gewoon, van het begin tot het einde!quote:Op maandag 11 januari 2016 15:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Mooie lijst. Jammer dat Heroes er niet bij zit. Verder wel eens met de meeste keuzes.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:42 schreef methodmich het volgende:
OOR-hoofdredacteur Erik van den Berg heeft de in zijn ogen beste 40 Bowie-songs op een rijtje gezet. Daar kun je over twisten uiteraard, maar het is wel een mooi lijstje als je het zo ziet. Geeft ook direct aan hoeveel moois hij gemaakt heeft:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |