ook primaquote:Op maandag 11 januari 2016 19:23 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ik ken zijn pohi en mijn mening is dat hij een kneus is
Ben blij dat meerdere dat gevoel hebben. In de jaren '90 kon ik echt niemand daarvan overtuigen. Zelf ga ik eind deze maand even kijken naar de Groninger.quote:Op maandag 11 januari 2016 18:43 schreef NiceTry het volgende:
[..]
Precies dat! Ik kan het nooit zo goed uitleggen, maar die plaat klopt gewoon, van het begin tot het einde!
Afgelopen zaterdag naar de experience geweest en echt prachtig om te zien, vooral de exhibition ruimte op de bovenste verdieping met de gigantische schermen met concertregistraties. Brok in je keel als je daar staat
"Not only is this the last show of the tour, but it's the last show we' ll ever do."
Toch aardig om te lezen dat zijn favoriete song Ashes To Ashes is.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:42 schreef methodmich het volgende:
Triest nieuws en vooral zo onverwachts inderdaad.
OOR-hoofdredacteur Erik van den Berg heeft de in zijn ogen beste 40 Bowie-songs op een rijtje gezet. Daar kun je over twisten uiteraard, maar het is wel een mooi lijstje als je het zo ziet. Geeft ook direct aan hoeveel moois hij gemaakt heeft:
http://www.oor.nl/#!/arti(...)itor_s_cut-1/feature
De Biebs verslaat hij toch nog net niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:23 schreef Arcee het volgende:
Bowie met 32 nummers in de iTunes top 100 van Nederland.
Echt niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Prince heeft toch de laatste 20 jaar vooral baggerplaten gemaakt :s
Die man heeft veel meer gedaan dan dat hele vorstenhuis voor ons, terecht dat als hij dood gaat de programmering wordt aangepast! Al is het dan natuurlijk weer alleen de VPROquote:In verband met het overlijden van David Bowie wordt de programmering vanavond aangepast.
Je merkt aan zijn lijst wel dat het een ouwe lul is.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Toch aardig om te lezen dat zijn favoriete song Ashes To Ashes is.
Want die mening deel ik.
Krijg altijd kippenvel van dat nummer.
Het enige nadeel is, dat het afloopt precies op een moment dat je als luisteraar van de grond lijkt los te komen, met al die klanken en dat intense ritme tot diep in je hoofd, lijf en leden.
Mooie liedjes duren niet lang ... genoeg.
TV? Of radio?quote:Op maandag 11 januari 2016 20:45 schreef Againzender het volgende:
Dit zie ik graag:
[..]
Die man heeft veel meer gedaan dan dat hele vorstenhuis voor ons, terecht dat als hij dood gaat de programmering wordt aangepast! Al is het dan natuurlijk weer alleen de VPRO
Held. Punt.
ik ging uit van TV. Op 3FM doet Roos nu een themauitzending.quote:
Nu ook op NPO 3quote:Op maandag 11 januari 2016 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Kwart over twaalf, BBC2
Bowie, 5 years
http://www.bbc.co.uk/programmas/b0214tj1
Dat "o ja, ik heb ook nog met Bowie geneukt" was inderdaad nogal tenenkrommendquote:Op dinsdag 12 januari 2016 01:22 schreef golfer het volgende:
En na het zien van Patricia Paay bij DWDD krijgt het begrip 'uit den ouwe doos' weer een geheel nieuwe betekenis.
Wat een fantast, dat wijf.
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:56 schreef rubbereend het volgende:
twitter:Harry_Moore_ twitterde op maandag 11-01-2016 om 20:29:161) Go to @DavidBowieReal's account.2) Click 'following'.3) Look at who he followed last.4) Laugh and cry. #DavidBowieRIP reageer retweet
dat is niet per ongeluk
Tja....quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze moet even gecrosspost worden
[..]
Mooi gezegd.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:28 schreef SpaceOddity het volgende:
David Bowie is dood.
Ik kan het nu nog niet beseffen, dat dit echt de realiteit is.
Niet alleen omdat het (voor ons) zo plots is, maar ook omdat hij voor mij iets onsterfelijks had. David Bowie sterft niet, dood gaan was aan hem niet besteed. Hij gaat gewoon ergens anders naar toe.
Mn eerste kennismaking met hem was met de film Labyrinth. Naast The Neverending Story en The Goonies één van mn favoriete kinderfilms. Toen was ik me nog niet bewust van wat ''geïntrigeerd zijn'' betekend, maar die ''rare & enge'' tovenaar Jareth vond ik toen al erg leuk en bijzonder in plaats van ''eng & raar''.
Outside was één van de allereerste albums die met mijn zuur verdiende en gespaarde guldens kocht. Het zou één van de eerste en invloedrijkste ''objecten'' worden die zou bepalen hoe ik naar kunst en muziek zou gaan kijken. Mn voorliefde voor achterliggende totaal concepten in albums, de nieuwsgierigheid naar onbewandelende paden en de fusie van totaal verschillende sounds en invloeden en dan vervolgens de gesmeden éénheid die het uitdraagt.
Vervolgens stiekem een best off album van Bowie uit de kast van mn ouders ''jatten'' (was uit den boze dat ik daar aan kwam) en via de wat bekendere hits het oude werk gaan ontdekken. De eerste keer dat ik op mn kamertje met een koptelefoon op naar Space Oddity luisterde voelde dat als ''thuiskomen''. Ik had een plek gevonden waar ik me thuis voelde. Niet op mn slaapkamer, maar op een plek ergens in mn hoofd. Het was een raar besef dat iemand die ik niet kende en nooit had ontmoet me naar die plek wist te begeleiden.
Het ''handige'' ervan om zo'n iemand als David Bowie en zn muziek te bewonderen is dat je met veel verschillende muziek stromingen in aanraking komt. Als ik nu terug kijk op alles wat mij aanspreekt, dan is Bowie één van de voornaamste artiesten die vanaf het begin altijd in het midden van die kern heeft gestaan. Van Nine Inch Nails tot gelikte pop met sentimentele hooks, van soul & funk tot vage ambient en art-pop.
Één van de eerste concerten waar ik naar toe ging was Bowie in de Ahoy, '96. Zeven jaar later opnieuw in de Ahoy, dit concert is voor mij het beste waar ik ooit bij ben geweest, als het gaat om een zaal met daarin een podium en iemand daarop die het publiek vermaakt. Voor zover je dat kunt vergelijken natuurlijk.
Bowie leek niet van deze wereld. Met zn rare en tot de verbeelding sprekende teksten, ideeen en performances. Zo ondoorgrondelijk. Zoveel lagen.
Ik weiger om te geloven dat hij echt niet meer bestaat. Liever kies ik ervoor om te geloven dat het tijd vond om naar zijn thuis te wederkeren, zn menselijke vessel achterlatend. Daar anderen te vertellen over de vreemde wezens op deze planeet. En deze wezens vooral met rust te laten, door niet te dicht in de buurt te komen. Een troostend beeld voor mij, en voor mij helpt het mijzelf deels snappen wat ik niet wil of kan snappen.
David Bowie is niet dood.
Ik heb geen twitter, wat is er dan te zien?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze moet even gecrosspost worden
[..]
WeezerButler ook. Had het gisteren op momenten te slecht en moest ff naar het toilet om de tranen te bedwingen. Vandaag een aantal mooie stukken in de Volkskrantquote:
Ben gisteravond naar mijn "Bowie oom" gegaan. Daar DWDD gekeken en Blackstar geluisterd.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:37 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
WeezerButler ook. Had het gisteren op momenten te slecht en moest ff naar het toilet om de tranen te bedwingen. Vandaag een aantal mooie stukken in de Volkskrant
Je verleent euthanasie, je pleegt het niet. Dat gaat dan om diegene die het doet, degene die het ondergaat gaat gewoon dood.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 01:20 schreef golfer het volgende:
Zeker weten dat ie dus euthanasie heeft gepleegd.
Je ondergaat het.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Je verleent euthanasie, je pleegt het niet.
Hij is in New York overleden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:53 schreef Basp1 het volgende:
Maar in de UK is euthanasie verboden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Euthanasia_in_the_United_Kingdom
Zouden er dadelijk nog familieleden of doctoren aangeklaagd gaan worden.
Misschien handig om te weten of het in New York mag?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:53 schreef Basp1 het volgende:
Maar in de UK is euthanasie verboden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Euthanasia_in_the_United_Kingdom
Zouden er dadelijk nog familieleden of doctoren aangeklaagd gaan worden.
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:55 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Misschien handig om te weten of het in New York mag?
Van wat ik vind mag het daar
https://en.wikipedia.org/wiki/Euthanasia_in_the_United_Statesquote:Euthanasia is illegal in most of the United States. Physician aid in dying (PAD), or assisted suicide, is legal in the states of Washington, Oregon, California, Vermont and Bernalillo County, New Mexico ; its status is disputed in Montana.
Geen idee, maar er zijn in de USA wel meer dingen illegaal die toch volop gedaan worden, zoals drugs gebruiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:57 schreef Basp1 het volgende:
Maar hoe zit het dan in NY met de wetgeving?
Had te snel gelezen het artikel dat ik vond.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Euthanasia_in_the_United_States
Foto's zijn niet (zeker weten) vrijdag geschoten.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 01:20 schreef golfer het volgende:
Zeker weten dat ie dus euthanasie heeft gepleegd.
Helaas zijn vaak overheden nogal streng op mensen die meehelpen bij euthanasie ipv mensen die zichzelf wat aandoen door drugs te gebruiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Geen idee, maar er zijn in de USA wel meer dingen illegaal die toch volop gedaan worden, zoals drugs gebruiken.
Staat op zijn Wikipedia paginaquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:02 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Had te snel gelezen het artikel dat ik vond.
Maar goed, zal mij niks verbazen als hij er iets op gevonden heeft. Ik heb nergens bijvoorbeeld bevestigd gezien dat hij in NY is overleden.
Maar goed, denk dat ik via via binnenkort wel wat details hoor.
Vind het ook prima zo. Hoe het ook gegaan mocht zijn.
Dat stond in eerste instantie wel op die site, maar nu staat er: "(Editor’s Note: An earlier version of this story suggested these photos were taken three days ago, but that is unconfirmed.)"quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:04 schreef MCH het volgende:
Foto's zijn niet (zeker weten) vrijdag geschoten.
De laatste persoon die hij gevolgd heeft is "God".quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:12 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter, wat is er dan te zien?
Ja en Wikipedia heeft altijd gelijkquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Staat op zijn Wikipedia pagina
Born David Robert Jones
8 January 1947
Brixton, London, England
Died 10 January 2016 (aged 69)
Manhattan, New York City, United States
Cause of death Liver cancer
Die op zijn beurt twitterde:quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:
De laatste persoon die hij gevolgd heeft is "God".
twitter:TheTweetOfGod twitterde op maandag 11-01-2016 om 14:27:23David Bowie was the God I always wanted to be. reageer retweet
Goh, je opwinden over Big Brother dat het schaamteloos met mensen omgaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:19 schreef Spezza19 het volgende:
Channel 5 onder vuur
http://www.unilad.co.uk/n(...)t-news-of-his-death/
Ik wind mij niet op. Of bedoelde je de mensen die zich er wel druk om maken?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, je opwinden over Big Brother dat het schaamteloos met mensen omgaat.
Wat maakt die vrouw trouwens tot een celeb, dat ze ooit met Bowie is geweest?
Sorry, maar ik doelde op de mensen in dat artikel en C5 onder vuur nemenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik wind mij niet op. Of bedoelde je de mensen die zich er wel druk om maken?
En dat maakt haar inderdaad een celeb..![]()
Sneu maar waar
Niet alleen de mens Bowie zal worden gemist, maar ook zijn penis.quote:Een journaliste die Bowie destijds thuis interviewde en hem naakt aantrof, omschreef z'n penis als "ongewoon groot, bijna onmenselijk. Het zwaaide van links naar rechts als de pendulum van een grote klok".
Dat vermoedde ik alquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry, maar ik doelde op de mensen in dat artikel en C5 onder vuur nemen
Ik denk dat dat mede komt doordat Bowie een heel klein mannetje was.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:30 schreef Micson het volgende:
[..]
Niet alleen de mens Bowie zal worden gemist, maar ook zijn penis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |