abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158994467
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:42 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Wat probeer je hiermee te zeggen?
We kunnen wel willen minder te hoeven werken, ware het niet dat onze eigen (r)overheid dat belet. Dat bedoel ik
pi_158994487
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Asielzoekers worden niet binnengehaald, maar opgevangen. Wezenlijk verschil.

Vluchtelingen vangen we op omdat deze mensen onze hulp nodig hebben, niet omdat we op zoek zijn naar extra arbeidskrachten.
Alleen Asscher doet alsof het een soort geluk bij een ongeluk is en dat we met wat goed integratiewerk ervoor kunnen zorgen dat ze veel vacatures kunnen opvullen :') .

De bevolking heeft allang geaccepteerd dat de vluchtelingen ons niet gaan verrijken. Misschien hun kinderen wel maar daar gaan decennia overheen.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:47:30 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158994525
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:41 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

We hebben een peperdure overheid die betaalt moet worden. Alle hands aan dek dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs als was het waar dat er minder werk komt door automatiserinf (wat ik niet geloof persoonlijk)

Dan nog blijven de opbrengsten bestaan. Ze verdwijnen niet in computerland ofzo. Dus een rare manier van denken.
pi_158994546
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:44 schreef BlauweSporttas het volgende:
Operator in een fabriek, lijkt me serieus nog leuk werk ook.
Weet bijvoorbeeld dat ze hier in Rotterdam in de raffinaderijen procesoperators hard nodig hebben. Toch een prachtbaan! Het is dat ik WO gedaan heb anders zou ik het serieus overwegen.

Handen uit de mouwen en niet klagen. Zeikerds!

Geef toe makkelijk gezegd als je zelf werk hebt maar ik ben ook een tijdje werkloos geweest omdat ik (bewust) in de verkeerde richting aan het zoeken was. Heb toen de bakens verzet en er wordt nu om me gevochten.
Wie zit hier precies te zeiken?

Er is niet genoeg werk voor iedereen, en het blijft rap minder worden.

Overigens is er wel genoeg werk, genoeg dingen die gedaan kunnen worden, alleen vaak niet meer in de vorm van een betaalde baan zoals we die kennen.
pi_158994555
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:03 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, moraal van het verhaal. Leer een vak en volg je hart in je vrije tijd.
Stel je voor dat mensen iets met ziel en zaligheid gaan doen. Iedereen een degelijke studie die je goed voorbereid op je eerste werkgever, met een diploma dat het doet lijken alsof het echt wat voorstelt. Daar verdwijnt het gebrek aan werkgelegenheid meteen mee.

:r
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158994621
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:41 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

We hebben een peperdure overheid die betaalt moet worden. Alle hands aan dek dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat moet dit toch een heerlijk land zijn voor de VVD, je naait sukkels tot bloedens toe in hun hol en ze geven je rivaal de schuld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158994826
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zelfs als was het waar dat er minder werk komt door automatiserinf (wat ik niet geloof persoonlijk)

Dan nog blijven de opbrengsten bestaan. Ze verdwijnen niet in computerland ofzo. Dus een rare manier van denken.
Het is heel logisch.

De eerste industriële revolutie kon veel handarbeid vervangen, dit maakte ruimte voor meer banen waarbij wij meer onze hersenen kunnen gebruiken.

Deze tweede industriële revolutie is gericht op het vervangen van die banen, en daar is ze goed mee bezig.

En dus houd je minder werk over; er hoeft minden gedaan te worden om de maatschappij runnende te houden.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat mensen andere mooie dingen kunnen gaan doen, wat ook als nuttig 'werk 'gezien kan worden maar dus niet in de vorm van een betaalde baan die nodig is om de maatschappij draaiende te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door alwaysbenice op 10-01-2016 21:09:39 ]
pi_158994852
Ik kan je dit korte fimpje aanraden wat betreft de automatisering:
  zondag 10 januari 2016 @ 21:10:36 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158995291
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:57 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Het is heel logisch.

De eerste industriële revolutie kon veel handarbeid vervangen, dit maakte ruimte voor meer banen waarbij wij meer onze hersenen kunnen gebruiken.

Deze tweede industriële revolutie is gericht op het vervangen van die banen, en daar is ze goed mee bezig.

En dus houd je minder werk over; er hoeft minden gedaan te worden om de maatschappij runnende te houden.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat mensen andere mooie dingen kunnen gaan doen, wat ook als nuttig 'werk 'gezien kan worden maar dus niet in de vorm van een betaalde baan die nodig is om de maatschappij draaiende te houden.
Ik denk dat dat laatste juist de bron gaat zijn van nieuw werk. We leggen de lat hoger als mensheid en creeeren zo nieuw werk.
  zondag 10 januari 2016 @ 21:14:01 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158995397
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:27 schreef luxerobots het volgende:
Er worden volledige namen gebruikt, dus google zegt ook het één en ander.

[ afbeelding ]

[..]

Als je er alternatief bijloopt, half opgeschoren haar, kek oorbelletje in (als man). Dan vergroot je natuurlijk ook niet je kansen op een serieuze baan.
Ik vraag me af wie de beroepskeuzetest heeft opgezet waarbij vuurspuwer een van de uitkomsten was.
The End Times are wild
  zondag 10 januari 2016 @ 21:16:06 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158995478
Die tent van ze daar loop ik trouwens dagelijks langs als ik naar mijn werk ga. :D

Het is dat het veganistisch is anders was ik er nog wel een keer binnen gestapt in de pauze.
pi_158995495
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat dat laatste juist de bron gaat zijn van nieuw werk. We leggen de lat hoger als mensheid en creeeren zo nieuw werk.
Zeker niet voor meer betaald werk..

Als je behoeftes allemaal door machines en bots verzorgd kunnen worden dan houd je gewoon veel vrije tijd over, en daar past betaald werk niet in (omdat alles al (voor het overgrote deel) 'betaald' is).

Er zal nog wel wat werk zijn, maar slechts voor een kleine groep mensen, de rest kan vrijwilligers of iets anders doen.
pi_158996304
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Blondetrien, als je knap bent wil het ook nog wel eens helpen om ergens een leuk administratie/secretaresse baantje te krijgen.
Ik zit inmiddels hartstikke goed maar toch bedankt voor de tip. :P
pi_158996801
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:48 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Wie zit hier precies te zeiken?

Er is niet genoeg werk voor iedereen, en het blijft rap minder worden.

Overigens is er wel genoeg werk, genoeg dingen die gedaan kunnen worden, alleen vaak niet meer in de vorm van een betaalde baan zoals we die kennen.
Of je reageert op de verkeerde post of je kunt niet lezen. Er is werk zat. Alleen niet voor mensen met een culturele opleiding.
pi_158997369
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:50 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Of je reageert op de verkeerde post of je kunt niet lezen. Er is werk zat. Alleen niet voor mensen met een culturele opleiding.
Dat klopt simpel weg niet en het is ook niet moeilijk te begrijpen waarom, naarmate meer dingen door machines en bots gedaan worden hoeven en minder dingen door mensen gedaan te worden.
pi_158997565
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:50 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Sommige banen vereisen gewoon een bepaald denkniveau, hoor. Dan kun je met zo'n opleiding nog steeds prima uit de voeten. Ik vind trouwens wel dat werkgevers in Nederland bizar gefocust zijn op papiertjes. Beetje doorgeslagen soms.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:09:53 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158997673
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:07 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Sommige banen vereisen gewoon een bepaald denkniveau, hoor. Dan kun je met zo'n opleiding prima uit de voeten.
In tijden van buitengewone voorspoed en in een progressief-liberale verzorgingsstaat wel. Maar als er keuze genoeg is, dan kiezen ze toch liever die ingenieur die ze niet zelf hoeven leren te programmeren.
The End Times are wild
  zondag 10 januari 2016 @ 22:14:42 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 10 januari 2016 @ 22:15:32 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158997914
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

MBO3? Dat is LTS plus ofzo... Als dat al "hoogopgeleid" genoemd wordt... :')
Je moet je wel realiseren dat op die schaal ook landen als Somalie meedoen
  zondag 10 januari 2016 @ 22:18:04 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_158998015
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:07 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Sommige banen vereisen gewoon een bepaald denkniveau, hoor. Dan kun je met zo'n opleiding nog steeds prima uit de voeten. Ik vind trouwens wel dat werkgevers in Nederland bizar gefocust zijn op papiertjes. Beetje doorgeslagen soms.
Daar ben ik het wel mee eens ja. Men loopt krom van de papieren maar een schroef in een plank draaien is te ingewikkeld... :')
  zondag 10 januari 2016 @ 22:18:28 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158998037
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat schijnt de internationale maatstaf te zijn
Dan snap ik ook wel waarom al die vluchtelingen hoogopgeleid heten te zijn!
The End Times are wild
  zondag 10 januari 2016 @ 22:21:58 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_158998739
Ja, als technisch opgeleid persoon krijg je (veel) sneller een baan. Maar salarissen blijven achter. De bouw heeft ook zware klappen gehad. Ik erger me dat de overheid ALTIJD maar roept dat er in de technische sector zo'n ontzettend te kort aan personeel is.

Ik krijg het idee dat de overheid heel graag bedrijven napraat over dat zogenaamde tekort.

Zie Fugro (dat een paar jaar geleden de noodklok luidde over een tekort, maar daarna keihard moet reorganiseren). En ja, ook vrienden van mij die via Nederlandse aannemers een carrière wilde opbouwen, kwamen van een koude kermis thuis.
pi_159004628
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:20 schreef detulp050 het volgende:
Dat is namelijk de enige andere mogelijkheid in dit verhaal ^O^
Er zijn winkels en callcenters die schreeuwen om personeel. Ja, het betaalt niet volgens de Quote500, maar je hoeft niet je hand op te houden. Het kan echt.
Ik zou best willen maar zo gemakkelijk als jij stelt is het niet. Twee keer bij een callcenter gesolliciteerd, bij beiden op gesprek geweest en bij beiden een vergelijkbare reactie. Ik zie het al in hun ogen als ik ze een hand geef; dat gaat hem niet worden. "Jij gaat hier ongelukkig worden" zeiden ze beiden. Eén van hen heeft in de toekomst wel werk voor me; 2017 op zijn vroegst. Maar dat is dan in het management en niet achter de telefoon. Toch hebben ze beiden nog steeds vacatures openstaan idd. En winkels? Laat me niet lachen.. dat is voor jongeren onder de 21.. Al zo vaak geprobeerd.. kom niet eens op gesprek.
quote:
De hoeveelheid mensen die zich via een uitzendbureau aanmelden (en thans werkloos zijn) en afhaken omdat ze niet 's avond willen werken, het loon te laag vinden, de reisafstand te ver, liever buiten werken, zich niet willen vastleggen aan flexibele roosters, je zou eens moeten weten. Die gaan dus liever thuis zitten dan werken voor het geld.
Ik ken vooral werklozen die dolgraag willen werken en maar weinig 'eisen' hebben. Het zal dus wel aan de groep liggen die je tegenkomt. Voor alleenstaande ouders is een 'flexibel' rooster ook een drama trouwens; de KDV en BSO zijn niet zo flexibel en pubers vaak 's avonds alleen laten is ook niet echt bijster handig.
quote:
Gelukkig zijn er veel mensen die wel bij ons willen werken en dit heel lang met veel plezier doen, maar het is niet te geloven hoeveel mensen misbruik maken van het systeem.

Wat mij betreft schaffen we de bijstand af zoals die nu is en vervang je het door een soort 'verzorgsysteem'. Je krijgt je huur en zorg vergoed, maar de rest is niet langer een 'lump sum', maar een systeem waarin voedsel en transport voorzien wordt.
Veel anders is het nu ook niet hoor... alleen ben je nu in een bepaalde mate vrij om zelf te bepalen hoe je de verschillende kostenpotjes verdeelt.
pi_159004672
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat voor soort hulp zou jij een hoogopgeleide, werkloze Nederlander precies willen geven? Denk namelijk niet dat die mensen een taalcursus nodig hebben.
De bijstand heeft accountmanagers in dienst die actief zoeken naar banen voor bijstandsgerechtigden. Zij schuiven ook mensen die echt serieus willen naar voren bij werkgevers. Bemiddelen dus. Voor lager geschoolden hebben zij hier best veel vacatures, voor hoger geschoolden minder en dan vaak specifiek (werkervaring, opleiding, één keer zag ik zelfs voorbij komen dat het perse een man moest zijn).
Ik maak daar veel gebruik van en heb al twee keer een sollicitatie gesprek gehad door hun hulp (en ik zit nog niet eens in de bijstand).

Wel vind ik dat gemeentes zelf eens in die bakken zouden moeten snuffelen en bijstandsgerechtigden de kans geven. Al meerdere keren ben ik vacatures bij gemeentes tegengekomen waar ik exact in paste op één punt na: Ervaring binnen een gemeente. Fuck, zelfs het COA die nu om personeel zit te springen heeft de glasharde eis dat je ervaring moet hebben binnen een AZC. Je komt er dus gewoon niet tussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')