Mensen die werkloos zijn, zijn profiteurs? Oké dan.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:23 schreef detulp050 het volgende:
Walgelijk
[..]
Ja, omdat ze een profiteur is.
Quatsch. Het perspectief op een baan in de richting van je studiekeuze is in de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Zelfs gerechtsdeurwaarders vechten nu om werk terwijl dat voorheen ondenkbaar was.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:06 schreef Fisherman het volgende:
Tja dan hadden ze maar een studie moeten volgen waar voldoende werk voor is. Er zijn genoeg vacatures waar geen mensen voor te vinden zijn.
Blijkbaar heb je de cursus 'selectief en uit context quoten' succesvol volbrachtquote:Op zondag 10 januari 2016 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen die werkloos zijn, zijn profiteurs? Oké dan.
Ja, want mensen zitten voor hun plezier thuis.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:16 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je de cursus 'selectief en uit context quoten' succesvol volbracht
- Zelf ontslag genomen
- Op zoek naar passend werk
- en lees de rest van Lotte's verhaal zou ik zeggen.
Naar mijn mening een profiteur. Ze kan morgen aan het werk, als ze maar echt wil
Dat is namelijk de enige andere mogelijkheid in dit verhaalquote:Op zondag 10 januari 2016 16:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, want mensen zitten voor hun plezier thuis.
En anders zijn ze zielig en gaan ze bijstand aanvragen.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:14 schreef hoas het volgende:
De maatstaven van tegenwoordig.
Het moet
Op kantoor zijn
Goed betalen
Niet teveel inspanning kosten
Niet teveel uren
Tijd voor ontspanning onder het werk
Leuk klinken op Facebook en verjaardagen
Niet te veel voor moeten leren
Een leasebak, laptop en telefoon opleveren.
Moeten wel hele slechte werkgevers zijn dan dat mensen daar niet willen werken.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:20 schreef detulp050 het volgende:
Er zijn winkels en callcenters die schreeuwen om personeel.
Als je hulp krijgt van onze regering bij het vinden van een baan ben je zelden beter af.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
Hoogopgeleide werkloze Nederlanders aan het werk helpen heeft gelukkig de hoogste prioriteit van de regering en van verantwoordelijk minister Asscher.
Oh, wacht: http://www.nu.nl/bootvluc(...)ler-baan-helpen.html
Waar zijn die dan? Ik heb ze niet kunnen vinden toen ik zocht.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:20 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Dat is namelijk de enige andere mogelijkheid in dit verhaal
Er zijn winkels en callcenters die schreeuwen om personeel. Ja, het betaalt niet volgens de Quote500, maar je hoeft niet je hand op te houden. Het kan echt.
Er willen heel veel mensen wel werken, maar met name de mensen die door de gemeente worden aangedragen niet. Gek hoor. We hebben afgelopen jaar meer dan 400 mensen aangenomen, we staan bekend als een goede werkgever.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Moeten wel hele slechte werkgevers zijn dan dat mensen daar niet willen werken.
Ik heb de laatste tijd verschillende mensen op dag 1(enkele al binnen een paar uur)zien vertrekken omdat ze het toch niet zagen zitten, volgt natuurlijk wel een telefoontje naar het UWV.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, want mensen zitten voor hun plezier thuis.
Ja, die mensen bestaan natuurlijk. Maar de mensen uit het artikel geven me niet de indruk luie tokkies te zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:31 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd verschillende mensen op dag 1(enkele al binnen een paar uur)zien vertrekken omdat ze het toch niet zagen zitten, volgt natuurlijk wel een telefoontje naar het UWV.
Bij deze even aangepast aan de realiteit.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:14 schreef hoas het volgende:
De maatstaven van tegenwoordig.
Het moet
Op kantoor zijn
Goed fatsoenlijk betalen
Niet te veel inspanning kosten
Niet te veel uren
Tijd voor ontspanning onder het werk
Leuk klinken op Facebook en verjaardagen
Niet te veel voor moeten leren
Een leasebak, laptop en telefoon opleveren.
Elke uitzendbureau of UWVquote:Op zondag 10 januari 2016 16:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waar zijn die dan? Ik heb ze niet kunnen vinden toen ik zocht.
Geen werkgever die je er na een half jaar uitgooit. Twee jaar. Dus twee jaar uit de bijstand. En genoeg fulltime, echt.quote:Beter gezegd: ze zijn er wel, maar dan krijg je een baan van 20u per week waar je na een half jaar weer buitenvliegt omdat ze je geen vast contract aan willen bieden.
Blijkbaar gaat er toch iets fout als je als werkgever niet genoeg personeel kunt vinden voor zulke banen. Overigens is 400 mensen aannemen ook wel een erg hoog aantal, is er zoveel verloop of komt het doordat iedereen een tijdelijk contract krijgt?quote:Op zondag 10 januari 2016 16:31 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Er willen heel veel mensen wel werken, maar met name de mensen die door de gemeente worden aangedragen niet. Gek hoor. We hebben afgelopen jaar meer dan 400 mensen aangenomen, we staan bekend als een goede werkgever.
Nee.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:33 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Elke uitzendbureau of UWV
[..]
Geen werkgever die je er na een half jaar uitgooit. Twee jaar. Dus twee jaar uit de bijstand. En genoeg fulltime, echt.
En wat precies daarna gedaan? Volgens mij bezigheden die prima op je CV staan. Of moeten mensen wat jou betreft eenmaal met een vast contract de rest van hun leven loonslaaf blijven?quote:
Wat is daar zo onredelijk aan? Feit is dat werken onder niveau slechter voor je verdere loopbaan is dan thuis zitten. Dat je dan voor een periode op zoek gaat naar een passende baan vind ik niet zo heel vreemd eigenlijk.quote:- Op zoek naar passend werk
quote:Naar mijn mening een profiteur. Ze kan morgen aan het werk, als ze maar echt wil
Groei van het bedrijfquote:Op zondag 10 januari 2016 16:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat er toch iets fout als je als werkgever niet genoeg personeel kunt vinden voor zulke banen. Overigens is 400 mensen aannemen ook wel een erg hoog aantal, is er zoveel verloop of komt het doordat iedereen een tijdelijk contract krijgt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |