Elke vacature voor 'callcentermedewerker' waarvoor je ook in aanmerking komt zonder ervaring die ik tegenkom vraagt (impliciet) deze kwaliteit.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:57 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Heb zelf meer dan 14 jaar ervaring in deze branche en dit is echt onjuist. Een vooroordeel of een zeer beperkte blik op de realiteit
Slecht plan. Als jij 20+ jaar een salaris hebt, pas jij daar je levensstandaard op aan. Daarvoor draag jij ook maandelijks af en dit is gemaximeerd. In mijn ogen hoeft iemand die 20+ jaren heeft gewerkt, niet op een houtje te gaan bijten of zijn huis te verkopen als hij x maanden geen werk heeft. Hoelang die x-maanden moeten zijn kun je over discussiëren.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:07 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Dit dus. Zoals bij het omkiepen van Imtech ook aan de orde is. Veel werknemers die weinig kwaliteiten hebben maar al 20+ jaar vastgeroest zaten met alle salarisstijgingen die erbij meekomen, zaten op zo'n goed salaris voor het werk wat ze daar uitvoerde, dat ze bijna allemaal hun volle WW gaan benutten, omdat dat hoger ligt dan hetzelfde werk in de huidige markt.
De WW is daarom ook echt een kromme regeling. Ik ben ervoor in principe maar niet zoals het nu is vormgegeven. Beter kan er een minima-grens worden bepaald, niet op basis van je verdiende salaris maar op basis van de leefstandaard in Nederland. Of je nu weinig of veel verdient, je krijgt allemaal dezelfde WW uitkering. Voordeel voor de veelverdieners is dat ze ook veel minder hoeven af te dragen en dus maandelijks netto veel meer salaris overhouden. Voordeel voor Nederland is dat werkeloze ook echt een motivatie hebben om snel werk te zoeken.
Als je niet kan verkopen, leer je verkopen.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want iedereen kan dat werk doen? Als je niet kunt verkopen, dan is het al vrijwel onmogelijk om bij een callcenter aan de slag te kunnen.
Zoals de bouwsector stimuleren door meer corporaties aan te moedigen meer woningen te bouwen zodat asielzoekers met een verblijfsvergunning gehuisvest kunnen worden?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De overheid kan wel degelijk bijdragen aan creatie van banen. Enerzijds hebben overheidsuitgaven een gunstige invloed op de economie, wat dus leidt tot groei en tot meer werkgelegenheid. Anderzijds kan de overheid specifiek investeren in bepaalde sectoren, in innovatie, in een gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven, enzovoort.
Mensen in dienst nemen bij de overheid kan best legitiem zijn. Ik heb een hekel aan die doorgeslagen liberale / libertijnse opvatting dat de overheid zo klein mogelijk moet zijn. Wat de omvang van de overheid betreft, moet de vraag zijn: hoe veel overheid krijgt de belastingbetaler voor zijn geld. Over het algemeen zijn landen met een relatief grote overheid stukken stabieler dan landen met een kleine overheid.
Vanzelfsprekend kan het niet zo zijn dat de regering alleen maar banen creëert door mensen in overheidsdienst te plaatsen. Banencreatie moet ook komen vanuit het bedrijfsleven, dankzij een groeiende economie en dankzij investeringen in de juiste innovaties.
Autisten doen het juist erg goed in de technische sector.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook niet, als je de sociale vaardigheden mist om de werkgever te overtuigen dat jij de beste bent voor die baan.
Het kunstje van solliciteren heb ik ook moeten leren met vallen en opstaan.
Inderdaad en zichzelf maar heul zielug vinden.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus. Verwende nesten die dachten dat de wereld aan hun voeten lag. En wsl ook een air bij de eerste de beste werkgever dat ze Jezus ter paard zijn.
En dat is altijd al zo geweest. In dat artikel doen ze alsof men vóór de crisis om afgestudeerden van de kunstacademie stond te springen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:37 schreef blondetrien het volgende:
Ik vind trouwens wél dat mensen ook een beetje hun passie moeten volgen. Daar is niks mis mee. Dat is soms alleen heel hard werken en daar moet je zin in hebben.
Blondetrien, als je knap bent wil het ook nog wel eens helpen om ergens een leuk administratie/secretaresse baantje te krijgen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:37 schreef blondetrien het volgende:
Ach, het is allemaal niet zo zwart wit. Lag er laatst een tijdje buiten. Heb toen via de uitzendbureaus hier werk geprobeerd te zoeken. De een wou me niet want ik was te hoog opgeleid, de ander had niks (wat doen al die vacatures daar dan?), de ander zag wel wat in me maar kom me uiteindelijk toch niets bieden. Toen dacht ik, nou dan ga ik wel in de kassen. Daar wouden ze me niet hebben want ze werken alleen samen met Polen (say whut?). Cv zal het niet aan gelegen hebben. Opleiding ook niet. Intussen maar wat open sollicitaties gaan sturen. 50-400 sollicitanten voor de verschillende vacatures. Ja, dan pakken ze wel de senior. Maar volgehouden en nu zit ik prima op mijn plek (dat was na anderhalve maand denk ik), heel erg leuke baan en ik leer veel bij.
Maar zo makkelijk als sommigen het hier schetsen... Is het echt niet. Ook niet met een flinke dosis motivatie. Ik vind trouwens wél dat mensen ook een beetje hun passie moeten volgen. Daar is niks mis mee. Dat is soms alleen heel hard werken en daar moet je zin in hebben.
Dit vind ik trouwens wel een discutabele uitspraak. In de jaren 80 kregen veel jongeren gewoon helemaal geen werk. Dan is een flexibel baantje toch nog wel wat beter voor je kansen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:44 schreef _Lily_ het volgende:
Crisiskinderen: hoogopgeleid, maar geen werk
De arbeidsmarkt voor jongeren is moeilijker dan na de crisis van begin jaren 80. „Toen bestond de flexibilisering nog niet”, zegt hoogleraar Ton Wilthagen;
De voorbeelden zijn idd waardeloos. Er zijn genoeg afgestudeerde hbo'ers te vinden die geen 'pretstudie' hebben gevolgd en toch al een paar jaar gewoon niet aan de bak komen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:51 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het ook geen sterke voorbeelden uit de OP, maar dat de arbeidsmarkt na de crisis veranderd is lijkt me een feit. Er zijn gewoon meer werklozen dan banen. Het cijfer van 600.000 werklozen is trouwens geflatteerd, er zijn ook mensen die werken maar best meer zouden willen werken of ZZP'ers met onvoldoende inkomen.
De arbeidsmarkt is momenteel in transitie. We zien een duidelijke trend van automatisering.
Alleen is dat verder helemaal niet interessant. Wat is de basis van het maatschappelijke probleem?quote:Op zondag 10 januari 2016 13:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hier ligt de basis van jouw problemen mijn beste Lotte.
Huisvesting voor asielzoekers bouwen zorgt slechts voor tijdelijke werkgelegenheid. Het gunstige economische effect dat de komst van asielzoekers oplevert, is nihil. En dan hebben we het nog niet gehad over de problemen.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals de bouwsector stimuleren door meer corporaties aan te moedigen meer woningen te bouwen zodat asielzoekers met een verblijfsvergunning gehuisvest kunnen worden?
Verder komt jouw plan vooral neer op de overheid met geld te laten smijten in de hoop dat dat banen oplevert. Ik ben daar geen voorstander van.
Maar goed, waarom ik vooral reageerde was omdat jij weer in de slachtofferrol kroop. 'Boehoe, de overheid heeft alleen oog voor asielzoekers, en niet voor werkloze autochtonen'. Dat terwijl onze werklozen bepaald niet te klagen hebben, met dank aan onze overheid.
Journalist is ongetwijfeld een 50 plusser.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:16 schreef skrn het volgende:
Er is heel veel ellende in de banenmarkt, maar deze voorbeelden aanhalen zal juist geen sympathie opwekken voor de generatie die nu aan de slag moet. Rampzalig, zo'n artikel. Al twee voorbeelden dat ze zelf hun baan opzegden, ja, dat is stom ja!
Hier exact dezelfde situatie. Nu moet ik wel zeggen dat dit andere tijden waren.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:51 schreef hoas het volgende:
Tja iedereen moet maar leren,leren en nog eens leren.
Ik ben begonnen op mijn 17e en verdien ¤50.000 op jaarbasis met alleen een strikdiploma en enkele certificaten.
Teveel hoogopgeleide mensen?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alleen is dat verder helemaal niet interessant. Wat is de basis van het maatschappelijke probleem?
Minder overtuigend overkomen is niet gelijk aan autismequote:Op zondag 10 januari 2016 18:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Autisten doen het juist erg goed in de technische sector.
Daarom. Het is toch nooit goed.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:22 schreef Hexagon het volgende:
Mja Asscher kan ook helemaal niks doen. En dan gaan weer allerlei figuren over tien jaar zeuren dat deze immigranten geen werk hebben.
Nee, oke maar dat valt wel te trainen allemaal. In ieder geval zijn je kansen in de technische sector een stuk rooskleuriger.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Minder overtuigend overkomen is niet gelijk aan autisme
Mwah, "hoogopgeleid" is de laatste 25 jaar ook behoorlijk aan inflatie onderhevig geweest.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, een nasleep van een grote financiele crisis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |