abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2016 @ 17:20:45 #151
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158988768
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:57 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Heb zelf meer dan 14 jaar ervaring in deze branche en dit is echt onjuist. Een vooroordeel of een zeer beperkte blik op de realiteit
Elke vacature voor 'callcentermedewerker' waarvoor je ook in aanmerking komt zonder ervaring die ik tegenkom vraagt (impliciet) deze kwaliteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 10-01-2016 17:26:10 ]
pi_158988988
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:07 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Dit dus. Zoals bij het omkiepen van Imtech ook aan de orde is. Veel werknemers die weinig kwaliteiten hebben maar al 20+ jaar vastgeroest zaten met alle salarisstijgingen die erbij meekomen, zaten op zo'n goed salaris voor het werk wat ze daar uitvoerde, dat ze bijna allemaal hun volle WW gaan benutten, omdat dat hoger ligt dan hetzelfde werk in de huidige markt.

De WW is daarom ook echt een kromme regeling. Ik ben ervoor in principe maar niet zoals het nu is vormgegeven. Beter kan er een minima-grens worden bepaald, niet op basis van je verdiende salaris maar op basis van de leefstandaard in Nederland. Of je nu weinig of veel verdient, je krijgt allemaal dezelfde WW uitkering. Voordeel voor de veelverdieners is dat ze ook veel minder hoeven af te dragen en dus maandelijks netto veel meer salaris overhouden. Voordeel voor Nederland is dat werkeloze ook echt een motivatie hebben om snel werk te zoeken.
Slecht plan. Als jij 20+ jaar een salaris hebt, pas jij daar je levensstandaard op aan. Daarvoor draag jij ook maandelijks af en dit is gemaximeerd. In mijn ogen hoeft iemand die 20+ jaren heeft gewerkt, niet op een houtje te gaan bijten of zijn huis te verkopen als hij x maanden geen werk heeft. Hoelang die x-maanden moeten zijn kun je over discussiëren.
  zondag 10 januari 2016 @ 17:32:55 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158989083
Tjonge. Ik zie in dat een crisis voor deze problemen kan zorgen. Maar zoek dan betere voorbeelden uit dan deze fantasten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158989335
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Want iedereen kan dat werk doen? Als je niet kunt verkopen, dan is het al vrijwel onmogelijk om bij een callcenter aan de slag te kunnen.
Als je niet kan verkopen, leer je verkopen.
Das alleen een mentaliteit-dingetje....
pi_158989598
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De overheid kan wel degelijk bijdragen aan creatie van banen. Enerzijds hebben overheidsuitgaven een gunstige invloed op de economie, wat dus leidt tot groei en tot meer werkgelegenheid. Anderzijds kan de overheid specifiek investeren in bepaalde sectoren, in innovatie, in een gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven, enzovoort.

Mensen in dienst nemen bij de overheid kan best legitiem zijn. Ik heb een hekel aan die doorgeslagen liberale / libertijnse opvatting dat de overheid zo klein mogelijk moet zijn. Wat de omvang van de overheid betreft, moet de vraag zijn: hoe veel overheid krijgt de belastingbetaler voor zijn geld. Over het algemeen zijn landen met een relatief grote overheid stukken stabieler dan landen met een kleine overheid.

Vanzelfsprekend kan het niet zo zijn dat de regering alleen maar banen creëert door mensen in overheidsdienst te plaatsen. Banencreatie moet ook komen vanuit het bedrijfsleven, dankzij een groeiende economie en dankzij investeringen in de juiste innovaties.
Zoals de bouwsector stimuleren door meer corporaties aan te moedigen meer woningen te bouwen zodat asielzoekers met een verblijfsvergunning gehuisvest kunnen worden?

Verder komt jouw plan vooral neer op de overheid met geld te laten smijten in de hoop dat dat banen oplevert. Ik ben daar geen voorstander van.

Maar goed, waarom ik vooral reageerde was omdat jij weer in de slachtofferrol kroop. 'Boehoe, de overheid heeft alleen oog voor asielzoekers, en niet voor werkloze autochtonen'. Dat terwijl onze werklozen bepaald niet te klagen hebben, met dank aan onze overheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 januari 2016 @ 18:23:30 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158990206
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook niet, als je de sociale vaardigheden mist om de werkgever te overtuigen dat jij de beste bent voor die baan.
Het kunstje van solliciteren heb ik ook moeten leren met vallen en opstaan.
Autisten doen het juist erg goed in de technische sector.
pi_158990256
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus. Verwende nesten die dachten dat de wereld aan hun voeten lag. En wsl ook een air bij de eerste de beste werkgever dat ze Jezus ter paard zijn.
Inderdaad en zichzelf maar heul zielug vinden.

Nicht hier is er zo een, weet ik veel wat voor hoge universitaire filosofische opleiding maar kan nog geen bak koffie serveren in een café.
Ik had haar laatst gevraagd voor een voor haar vak gerelateerde beurs, deed daar niet eens haar jas uit :? want ze had het koud... Haar daar op aan gesproken maar nee, zij had het echt te koud. Ze was trouwens na herhaalde verzoeken om er echt op tijd te zijn, alsnog dik een uur te laat waardoor ze de briefing had gemist.

En het dan maar gek vinden dat gasten dachten dat ze een klant was... en dat ik haar geen uitleg had gegeven. Het zijn in mijn beleving ook vaak personen die anderen de schuld geven maar zelf totaal geen reflectie hebben wanneer het om hun eigen handelen gaat.

Je kunt ze ook niet helpen want de wereld heeft behoefte aan "hun kunnen/visie", en met die kortzichtigheid kom je het imo niet. Iets met vraag en aanbod.
pi_158990585
Ach, het is allemaal niet zo zwart wit. Lag er laatst een tijdje buiten. Heb toen via de uitzendbureaus hier werk geprobeerd te zoeken. De een wou me niet want ik was te hoog opgeleid, de ander had niks (wat doen al die vacatures daar dan?), de ander zag wel wat in me maar kom me uiteindelijk toch niets bieden. Toen dacht ik, nou dan ga ik wel in de kassen. Daar wouden ze me niet hebben want ze werken alleen samen met Polen (say whut?). Cv zal het niet aan gelegen hebben. Opleiding ook niet. Intussen maar wat open sollicitaties gaan sturen. 50-400 sollicitanten voor de verschillende vacatures. Ja, dan pakken ze wel de senior. Maar volgehouden en nu zit ik prima op mijn plek (dat was na anderhalve maand denk ik), heel erg leuke baan en ik leer veel bij.

Maar zo makkelijk als sommigen het hier schetsen... Is het echt niet. Ook niet met een flinke dosis motivatie. Ik vind trouwens wél dat mensen ook een beetje hun passie moeten volgen. Daar is niks mis mee. Dat is soms alleen heel hard werken en daar moet je zin in hebben.
  Manager PR/Moderator zondag 10 januari 2016 @ 18:50:53 #159
269689 crew  Viv
pi_158990930
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:37 schreef blondetrien het volgende:
Ik vind trouwens wél dat mensen ook een beetje hun passie moeten volgen. Daar is niks mis mee. Dat is soms alleen heel hard werken en daar moet je zin in hebben.
En dat is altijd al zo geweest. In dat artikel doen ze alsof men vóór de crisis om afgestudeerden van de kunstacademie stond te springen. :')
pi_158990941
Ik vind het ook geen sterke voorbeelden uit de OP, maar dat de arbeidsmarkt na de crisis veranderd is lijkt me een feit. Er zijn gewoon meer werklozen dan banen. Het cijfer van 600.000 werklozen is trouwens geflatteerd, er zijn ook mensen die werken maar best meer zouden willen werken of ZZP'ers met onvoldoende inkomen.

De arbeidsmarkt is momenteel in transitie. We zien een duidelijke trend van automatisering. Steeds meer mensen zijn de afgelopen jaren via internet gaan shoppen, talloze banen in de verkoop zijn verloren gegaan. Bol.com, Wehkamp en Zalando hebben grotendeels geautomatiseerde magazijnen met enkele medewerkers. Kassapersoneel, verkopers, vakkenvullers, schoonmakers, etaleurs, beveiligers, er is gewoon minder vraag naar.

We zien het ook in de financiële wereld, waar processen geautomatiseerd worden en mensen op straat belanden, of bij de post waar gigantische machines steeds meer werk doen. Of wat te denken van vrachtwagenchauffeurs, taxichauffeurs en rijinstructeurs als straks de zelfrijdende auto op de markt komt?

Kortom, veel banen zijn verdwenen of staan op het punt om te verdwijnen. De trend van automatisering zal zich de komende tijd voortzetten. Als je een ICT'er of technicus bent is er werk genoeg, voor grote groepen anderen niet.
pi_158990972
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:37 schreef blondetrien het volgende:
Ach, het is allemaal niet zo zwart wit. Lag er laatst een tijdje buiten. Heb toen via de uitzendbureaus hier werk geprobeerd te zoeken. De een wou me niet want ik was te hoog opgeleid, de ander had niks (wat doen al die vacatures daar dan?), de ander zag wel wat in me maar kom me uiteindelijk toch niets bieden. Toen dacht ik, nou dan ga ik wel in de kassen. Daar wouden ze me niet hebben want ze werken alleen samen met Polen (say whut?). Cv zal het niet aan gelegen hebben. Opleiding ook niet. Intussen maar wat open sollicitaties gaan sturen. 50-400 sollicitanten voor de verschillende vacatures. Ja, dan pakken ze wel de senior. Maar volgehouden en nu zit ik prima op mijn plek (dat was na anderhalve maand denk ik), heel erg leuke baan en ik leer veel bij.

Maar zo makkelijk als sommigen het hier schetsen... Is het echt niet. Ook niet met een flinke dosis motivatie. Ik vind trouwens wél dat mensen ook een beetje hun passie moeten volgen. Daar is niks mis mee. Dat is soms alleen heel hard werken en daar moet je zin in hebben.
Blondetrien, als je knap bent wil het ook nog wel eens helpen om ergens een leuk administratie/secretaresse baantje te krijgen.
  zondag 10 januari 2016 @ 18:55:25 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158991049
Tamelijk suf artikel. Uiteraard zorgt de crisis voor problemen maar dit zijn inderdaad wel een beetje van die types die ongeveer alles verkeerd doen en je zelfs bij de hoogste hoogconjunctuur nog niet aan de bak krijgt. :')

Beter hadden ze kunnen focussen op groepen die het echt zwaar hebben zoals lager opgeleiden of oudere werklozen.

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:44 schreef _Lily_ het volgende:
Crisiskinderen: hoogopgeleid, maar geen werk

De arbeidsmarkt voor jongeren is moeilijker dan na de crisis van begin jaren 80. „Toen bestond de flexibilisering nog niet”, zegt hoogleraar Ton Wilthagen;
Dit vind ik trouwens wel een discutabele uitspraak. In de jaren 80 kregen veel jongeren gewoon helemaal geen werk. Dan is een flexibel baantje toch nog wel wat beter voor je kansen.
pi_158991582
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:51 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het ook geen sterke voorbeelden uit de OP, maar dat de arbeidsmarkt na de crisis veranderd is lijkt me een feit. Er zijn gewoon meer werklozen dan banen. Het cijfer van 600.000 werklozen is trouwens geflatteerd, er zijn ook mensen die werken maar best meer zouden willen werken of ZZP'ers met onvoldoende inkomen.

De arbeidsmarkt is momenteel in transitie. We zien een duidelijke trend van automatisering.
De voorbeelden zijn idd waardeloos. Er zijn genoeg afgestudeerde hbo'ers te vinden die geen 'pretstudie' hebben gevolgd en toch al een paar jaar gewoon niet aan de bak komen.

Vervolgens zie je dat het Uwv zich vol inzet voor 50 plussers, waarvan de meeste hun schaapjes al op het droge hebben. Een van de meest bizarre projecten vind ik deze: https://www.computable.nl(...)ussers-naar-ict.html

Toen ik werkloos was heb ik hier naar geïnformeerd. Wat bleek?
50 plussers die nog maar een beperkt aantal jaren beschikbaar zijn krijgen een opleiding twv van 10.000 tot 12.000 ¤ vergoed. Ben je jonger en je wilt met dit project meedoen dan kost dit je ¤ 8500.

En dat terwijl 30- en 40 plussers met deze investering veel meer geld kan opleveren omdat ze nog veel langer moeten werken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_158991667
Er is heel veel ellende in de banenmarkt, maar deze voorbeelden aanhalen zal juist geen sympathie opwekken voor de generatie die nu aan de slag moet. Rampzalig, zo'n artikel. Al twee voorbeelden dat ze zelf hun baan opzegden, ja, dat is stom ja!
pi_158991710
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hier ligt de basis van jouw problemen mijn beste Lotte.
Alleen is dat verder helemaal niet interessant. Wat is de basis van het maatschappelijke probleem?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158991722
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals de bouwsector stimuleren door meer corporaties aan te moedigen meer woningen te bouwen zodat asielzoekers met een verblijfsvergunning gehuisvest kunnen worden?

Verder komt jouw plan vooral neer op de overheid met geld te laten smijten in de hoop dat dat banen oplevert. Ik ben daar geen voorstander van.

Maar goed, waarom ik vooral reageerde was omdat jij weer in de slachtofferrol kroop. 'Boehoe, de overheid heeft alleen oog voor asielzoekers, en niet voor werkloze autochtonen'. Dat terwijl onze werklozen bepaald niet te klagen hebben, met dank aan onze overheid.
Huisvesting voor asielzoekers bouwen zorgt slechts voor tijdelijke werkgelegenheid. Het gunstige economische effect dat de komst van asielzoekers oplevert, is nihil. En dan hebben we het nog niet gehad over de problemen.

Er moeten sowieso meer woningen worden gebouwd, aangezien er in Nederland - los van asielzoekers - woningnood bestaat. Corporaties moeten zich weer met hun kerntaken bezighouden; daar heeft de politiek zeker een rol in. Ik meen dat de SP herhaaldelijk heeft gepleit voor een soort investeringsplicht voor corporaties. Dat lijkt me geen verkeerd idee.

Ik zei niet dat de overheid met geld moet smijten. Ik gaf aan dat de overheid instrumenten heeft om de werkgelegenheid te bevorderen. Ik zou die instrumenten (en dus ook het beschikbare geld) graag zo effectief mogelijk inzetten; ik heb al voorbeelden genoemd.

De sector waarin ik werk zoek, is er bij uitstek niet eentje waar asielzoekers de banen wegkapen. Ik kroop dus niet in een slachtofferrol, ik ben geen slachtoffer. Maar ik kan me goed indenken dat laaggeschoolde autochtone arbeiders, die om wat voor reden dan ook tijdens de crisis zijn ontslagen, bloedlink worden als ze zien dat zo'n Asscher drukker is met werk regelen voor asielzoekers dan met banen voor autochtone Nederlanders.

De minister die over werkgelegenheid gaat, blijft niet alleen achter qua resultaten; hij heeft ook z'n prioriteiten duidelijk niet op orde.
pi_158991817
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:16 schreef skrn het volgende:
Er is heel veel ellende in de banenmarkt, maar deze voorbeelden aanhalen zal juist geen sympathie opwekken voor de generatie die nu aan de slag moet. Rampzalig, zo'n artikel. Al twee voorbeelden dat ze zelf hun baan opzegden, ja, dat is stom ja!
Journalist is ongetwijfeld een 50 plusser.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:22:15 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158991839
Mja Asscher kan ook helemaal niks doen. En dan gaan weer allerlei figuren over tien jaar zeuren dat deze immigranten geen werk hebben. :')
  zondag 10 januari 2016 @ 19:26:57 #169
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_158991982
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:51 schreef hoas het volgende:
Tja iedereen moet maar leren,leren en nog eens leren.
Ik ben begonnen op mijn 17e en verdien ¤50.000 op jaarbasis met alleen een strikdiploma en enkele certificaten.
Hier exact dezelfde situatie. Nu moet ik wel zeggen dat dit andere tijden waren.

The race to the bottom is al een tijdje gaande. Werkgevers hebben genoeg te kiezen en zijn daarom erg kieskeurig.

Hierdoor is het van groot belang om als student nauwkeurig te kiezen in welke markt je stapt en waar nog de komende jaren nog groei in zit. Kies je de verkeerde markt dan heb je een serieus probleem blijkt ook uit dit artikel. De komende jaren zal door verregaande automatisering van bedrijfsprocessen de werkgelegenheid in veel sectoren compleet veranderen.

Ik heb serieus medelijden met goed opgeleiden starters die leefomstandigheden hebben die asielzoekers uit Syrie niet eens accepteren. De politiek laat ze in de kou staan.
pi_158992039
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alleen is dat verder helemaal niet interessant. Wat is de basis van het maatschappelijke probleem?
Teveel hoogopgeleide mensen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158992112
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Autisten doen het juist erg goed in de technische sector.
Minder overtuigend overkomen is niet gelijk aan autisme :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158992137
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:22 schreef Hexagon het volgende:
Mja Asscher kan ook helemaal niks doen. En dan gaan weer allerlei figuren over tien jaar zeuren dat deze immigranten geen werk hebben. :')
Daarom. Het is toch nooit goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 januari 2016 @ 19:31:49 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158992160
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Minder overtuigend overkomen is niet gelijk aan autisme :Y
Nee, oke maar dat valt wel te trainen allemaal. In ieder geval zijn je kansen in de technische sector een stuk rooskleuriger.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:33:05 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158992202
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Teveel hoogopgeleide mensen?
Nee, een nasleep van een grote financiele crisis.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:35:32 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')