abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158992446
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:22 schreef Hexagon het volgende:
Mja Asscher kan ook helemaal niks doen. En dan gaan weer allerlei figuren over tien jaar zeuren dat deze immigranten geen werk hebben. :')
Asscher heeft zelf gesteld dat robots banen in gaan pikken.

En ondertussen worden er tienduizenden (op termijn honderdduizenden) asielzoekers binnengehaald die de taal niet spreken, de juiste papieren niet hebben en vaak een hele andere cultuur hebben.

Op enige visie is Asscher (de PvdA) niet te bespeuren.
pi_158992460
Hadden ze maar een andere studie moeten kiezen.
Ура для россии
pi_158992522
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Asscher heeft zelf gesteld dat robots banen in gaan pikken.

En ondertussen worden er tienduizenden (op termijn honderdduizenden) asielzoekers binnengehaald die de taal niet spreken, de juiste papieren niet hebben en vaak een hele andere cultuur hebben.

Op enige visie is Asscher (de PvdA) niet te bespeuren.
Asielzoekers worden niet binnengehaald, maar opgevangen. Wezenlijk verschil.

Vluchtelingen vangen we op omdat deze mensen onze hulp nodig hebben, niet omdat we op zoek zijn naar extra arbeidskrachten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158992597
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Teveel hoogopgeleide mensen?
Te weinig werk voor middelmatig en niet zo intelligente mensen, al dan niet hoogopgeleid genoemd?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:45:52 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158992598
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mwah, "hoogopgeleid" is de laatste 25 jaar ook behoorlijk aan inflatie onderhevig geweest.
Dat verschilt erg per studie en de mate waarop er vraag is naar bepaalde mensen.

Maar in economisch goede tijden dan vinden de studenten culturele antropologie en vrijetijdskunde wel hun weg naar een ander hoger opgeleide baan. Ze hebben immers het niveau en als er krapte is dan wil men hen ook wel een kans geven ergens anders.

Maar bij een moeilijke arbeidsmarkt dan kiest men liever voor de direct passende mensen en hebben de afgestudeerden in luchtfietsstudies het nakijken.
pi_158992665
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Asielzoekers worden niet binnengehaald, maar opgevangen. Wezenlijk verschil.

Vluchtelingen vangen we op omdat deze mensen onze hulp nodig hebben, niet omdat we op zoek zijn naar extra arbeidskrachten.
Binnengelaten dan.

Mensen opvangen omdat ze hulp nodig hebben? Het zijn vooral jonge sterke mannen. Als ik echt in een onveilig gebied zou zitten, zou ik vrouw en kinderen niet achterlaten.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 januari 2016 @ 19:47:58 #182
426493 crew  PippenScottie
pi_158992669
Ik ben in 2005 afgestuurd als sociaal psycholoog, maar ben vrij snel daarna, min of meer toevallig, in de ICT gerold.

Ik ben echt geen hoogvlieger, maar heb een prima salaris, leasebak, papadag en elke week wel een recruiter op LinkedIn (mocht ik iets anders willen).

Als je een fatsoenlijke opleiding hebt genoten is er werk zat, maar je moet wel snappen waar dat werk ligt en er moeite voor willen doen om je om te scholen en bij te blijven.
My friends all drive horses
pi_158992672
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mwah, "hoogopgeleid" is de laatste 25 jaar ook behoorlijk aan inflatie onderhevig geweest.
Klopt velen beschouwen mbo niveau 3 of hoger al als hoogopgeleid
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158992710
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Te weinig werk voor middelmatig en niet zo intelligente mensen, al dan niet hoogopgeleid genoemd?
Dat lost zich wel op als er weer meer economische groei is.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:51:04 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158992772
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt velen beschouwen mbo niveau 3 of hoger al als hoogopgeleid
Dat schijnt de internationale maatstaf te zijn
  zondag 10 januari 2016 @ 19:52:25 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158992815
Studiekeuze speelt hier zeker een rol. Maar eigenlijk kun je die jongeren niks kwalijk nemen. In de jaren 70, 80 waren er heel veel mensen die een expressieve, kunst of hele sociale studie deden. Die mochten dan zolang blijven studeren als ze wilden. Bijstandsniveau voor studenten was een bedongen recht en colllegegeld bestond nog niet. Als ze dan op hun 35-ste van de universiteit af kwamen waren er allerlei regelingen om die mensen een onbezorgd leventje te gunnen. Ze konden ergens bij een theater gaan of dansen, of in een 'collectief' ludieke dingen doen. Als ze echt nergens zin in hadden was er altijd nog de WIK (die pas kort geleden is afgeschaft). Je kon er geen Mercedes van rijden, maar met af en toe een schnabbel was een premie-A tweekappertje toch wel haalbaar als je niet te veel zoop. Bloemenkinderen waren het met een heel vrij en ontspannen leventje. Eigenlijk het hippie-leven dat alleen maar in Noord-West Europa zonder beslommeringen te leven was!

Zelf heb ik er ook wel eens aan getwijfeld om zo iets te doen, maar van de andere kant had ik ook wel in de gaten dat deze situatie niet houdbaar was. De echte die-hard anarchisten wilden het trouwens ook niet, want zij vonden het 'repressieve tolerantie'.

Enfin, voor die vrouwen is er altijd nog de mogelijkheid om een man die ingenieur is aan de haak te slaan, een leuke moeder te worden en zich te bemoeien met alle activiteiten in de buurt en op school. Die mannen die hadden maar voor een beta-studie moeten kiezen.
The End Times are wild
pi_158992929
Als je jezelf dan zo graag hoogopgeleid wil noemen dan vind ik dat een van de belangrijke criteria is om te bepalen of je studierichting en je keuzes toekomstbestendig zijn. Alles wat ik lees in de introtekst is redelijk kansloos. Je baan opzeggen om in Zweden in een amateurtheater te gaan werken en dan erop rekenen dat je hier een andere zwaar gesubsidieerde functie gaat krijgen :? |:( :') :{w
pi_158992944
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:52 schreef LXIV het volgende:
Enfin, voor die vrouwen is er altijd nog de mogelijkheid om een man die ingenieur is aan de haak te slaan, een leuke moeder te worden en zich te bemoeien met alle activiteiten in de buurt en op school. Die mannen die hadden maar voor een beta-studie moeten kiezen.
Hehe, dat is precies mijn situatie :Y
Alleen heeft ze geen uni/hbo gedaan (hoewel ze dat met 2 vingers in haar neus zou kunnen halen).
  zondag 10 januari 2016 @ 20:03:47 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158993203
Maargoed, moraal van het verhaal. Leer een vak en volg je hart in je vrije tijd.
pi_158993246
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat lost zich wel op als er weer meer economische groei is.
Niet bij wat Rutte onder economische groei verstaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158993255
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:03 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, moraal van het verhaal. Leer een vak en volg je hart in je vrije tijd.
Het lijkt me dat je dat in je opvoeding gehad zou moeten hebben.
pi_158993618
Artikel doet voorkomen alsof het de schuld is van de crisis, maar misschien dat haar keuze voor CMV ook meespeelt :')

Dit is trouwens al lang geleden (ver voor de crisis) voorspelt. Iedereen wil hoogopgeleid zijn maar, afhankelijk van de opleiding, is daar gewoonweg geen werk voor. Geen medelijnen mee.

Heb nu het hele artikel uitgelezen. Bevestigt alleen maar wat ik al eerder zei: er is geen arbeidsmarkt crisis, er is een opleidingscrisis. Teveel mensen kiezen een verkeerde opleiding.

quote:
Deze mensen moeten de komende veertig jaar wel onze welvaartstaat op peil houden
Dat gingen de Turken en Marokkanen toch al doen? :')

[ Bericht 20% gewijzigd door BlauweSporttas op 10-01-2016 20:31:03 ]
pi_158993890
Er worden volledige namen gebruikt, dus google zegt ook het één en ander.

quote:
Wij zijn Jochem en Eline, 27 en 32, en we wonen in Den Bosch. Jochem is fietskoerier en vuurspuwer, Eline is grafisch ontwerpster.
Als je er alternatief bijloopt, half opgeschoren haar, kek oorbelletje in (als man). Dan vergroot je natuurlijk ook niet je kansen op een serieuze baan.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:32:58 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158994077
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:27 schreef luxerobots het volgende:
Er worden volledige namen gebruikt, dus google zegt ook het één en ander.

[ afbeelding ]

[..]

Als je er alternatief bijloopt, half opgeschoren haar, kek oorbelletje in (als man). Dan vergroot je natuurlijk ook niet je kansen op een serieuze baan.
Ach, we werken niet allemaal in een troosteloos kantoor waar iedereen er hetzelfde uit moet zien
pi_158994104
quote:
11s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:55 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Van die dromers waren er altijd door de tijden heen, maar nu zijn ze ook nog werkloos. Ik herhaal 90.000 banen voor 600.000 werklozen. Maar het is allemaal hun eigen schuld hoor!
Ja het is zeker hun eigen schuld. In de IT zitten ze te springen om mensen. Maar ja, als je per se kunstfotograaf wilt worden ...
pi_158994141
Het is bijzonder hoeveel mensen niet begrijpen dat wanneer je meer en meer banen kan gaan vervangen door machines, bots en computers dat er dan minder werk gedaan hoeft te worden en je meer werklozen krijgt.

Zelfs als deze 'profiterende pretstudenten' een andere studie hadden gekozen (die ze niet leuk vonden), dan had je alsnog het zelfde 'probleem'.

Deze industriële revolutie kan en zal het overgrote deel van al het arbeid vervangen, op een gegeven moment ontkomt bijna niemand daar meer aan. Dit is het eerste deel van de mensen die weg valt.

Is dit een probleem?
Nope. Dit is wat de mensheid in principe altijd al gewild heeft, minder werk en meer tijd voor andere (nuttige) creatieve bezigheden, scholing, zelfontwikkeling, amusement etc.
pi_158994347
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

[..]

Genoeg gezegd.....

[..]

Alles. Sommige hebben blijkbaar niet geleerd om na te denken en zijn gruwelijk verwend....
Helemaal mee eens echter klopt de conclusie van het artikel wel dat het raar ik dat de babyboom generatie zoveel meer rechten heeft dan de huidige jeugd.

Blijft staan dat 3/4 van deze groep wel erg naïef zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158994356
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:35 schreef alwaysbenice het volgende:
Het is bijzonder hoeveel mensen niet begrijpen dat wanneer je meer en meer banen kan gaan vervangen door machines, bots en computers dat er dan minder werk gedaan hoeft te worden en je meer werklozen krijgt.

Zelfs als deze 'profiterende pretstudenten' een andere studie hadden gekozen (die ze niet leuk vonden), dan had je alsnog het zelfde 'probleem'.

Deze industriële revolutie kan en zal het overgrote deel van al het arbeid vervangen, op een gegeven moment ontkomt bijna niemand daar meer aan. Dit is het eerste deel van de mensen die weg valt.

Is dit een probleem?
Nope. Dit is wat de mensheid in principe altijd al gewild heeft, minder werk en meer tijd voor andere (nuttige) creatieve bezigheden, scholing, zelfontwikkeling, amusement etc.
We hebben een peperdure overheid die betaalt moet worden. Alle hands aan dek dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158994374
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:41 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

We hebben een peperdure overheid die betaalt moet worden. Alle hands aan dek dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat probeer je hiermee te zeggen?
pi_158994428
Operator in een fabriek, lijkt me serieus nog leuk werk ook.
Weet bijvoorbeeld dat ze hier in Rotterdam in de raffinaderijen procesoperators hard nodig hebben. Toch een prachtbaan! Het is dat ik WO gedaan heb anders zou ik het serieus overwegen.

Handen uit de mouwen en niet klagen. Zeikerds!

Geef toe makkelijk gezegd als je zelf werk hebt maar ik ben ook een tijdje werkloos geweest omdat ik (bewust) in de verkeerde richting aan het zoeken was. Heb toen de bakens verzet en er wordt nu om me gevochten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')