De ervaringen die ik heb gehad met grote sociale groepen waarin je moet socializen is dat wanneer je al moeite hebt in een rustige omgeving om contact te maken dit in een drukke omgeving alleen maar moeilijker is. Het voelt gewoon erg kut als in your face mensen wel plezier hebben en met elkaar kunnen lachen en dat jij als enige een soort buitenstaander bent die er maar bijhangt. Dat gevoel van derde wiel aan de wagen zijn en nergens bij horen is gewoon vervelend.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee. Maar ik denk dat syndroom zich in Deezertje herkent en zich er daarom zo mee bemoeit.
Haha inderdaad!quote:Op woensdag 30 december 2015 10:52 schreef Helpmefok het volgende:
Jullie moeten gewoon eens uitgaan in Engeland, in Leeds ofzo, op vrijdag en zaterdag.
Als t daar nog niet lukt...
Dat is jouw ervaring, maar dat hoeft niet voor iedereen (of Deezer) zo te gelden. Daarbij is elke situatie anders en voel je je waarschijnlijk ook kut als je met oud en nieuw veilig thuis blijft. Dan ervaar je sowieso niks. Zie het als een leerproces waarbij je niet bang moet zijn om fouten te maken.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:49 schreef syndroom het volgende:
[..]
De ervaringen die ik heb gehad met grote sociale groepen waarin je moet socializen is dat wanneer je al moeite hebt in een rustige omgeving om contact te maken dit in een drukke omgeving alleen maar moeilijker is. Het voelt gewoon erg kut als in your face mensen wel plezier hebben en met elkaar kunnen lachen en dat jij als enige een soort buitenstaander bent die er maar bijhangt. Dat gevoel van derde wiel aan de wagen zijn en nergens bij horen is gewoon vervelend.
Mensen er op die manier op aanspreken is inderdaad geen goed idee. Je kan het niet afdwingen dat mensen met je willen omgaan.quote:Ik kan op zo'n moment dan wel boos worden maar dat zou mij alleen maar nog minder aantrekkelijk maken om mee te praten. Ook ik heb geen zin in dat geruzie. Meeste mensen reageren niet echt sympathiek als je ze aanspreekt om 'mij niet buiten te sluiten'.
Naast dat de gemiddelde Brit nou ook niet bepaald aantrekkelijk is.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:52 schreef Helpmefok het volgende:
Jullie moeten gewoon eens uitgaan in Engeland, in Leeds ofzo, op vrijdag en zaterdag.
Als t daar nog niet lukt...
Dat klopt ook.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Naast dat de gemiddelde Brit nou ook niet bepaald aantrekkelijk is.
'Hou eens op om mij te negeren!' 'Je moet me niet buitensluiten!' Hoe moet je dan reageren? Deezer zou uit frustratie misschien in zijn schulp kruipen en stil worden, terwijl ik juist deze mensen aan zou spreken en boos worden. Er is geen vervelender gevoel dan genegeerd worden, zo kut.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Mensen er op die manier op aanspreken is inderdaad geen goed idee. Je kan het niet afdwingen dat mensen met je willen omgaan.
Weet je wat je dan doet? Een goed verhaal vertellen. Of als het een tent vol teringherrie is, iemand op de schouder tikken, mee dansen en in der oor tetteren. Geeft je gelijk de kans om de 30 centimeter zone te betreden.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
'Hou eens op om mij te negeren!' 'Je moet me niet buitensluiten!' Hoe moet je dan reageren? Deezer zou uit frustratie misschien in zijn schulp kruipen en stil worden, terwijl ik juist deze mensen aan zou spreken en boos worden. Er is geen vervelender gevoel dan genegeerd worden, zo kut.
dat is inderdaad vervelend maar mensen zijn andere mensen geen aandacht verschuldigd. En op een dergelijke manier aandacht vragen is al helemaal geen positieve en uitnodigende manier.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
'Hou eens op om mij te negeren!' 'Je moet me niet buitensluiten!' Hoe moet je dan reageren? Deezer zou uit frustratie misschien in zijn schulp kruipen en stil worden, terwijl ik juist deze mensen aan zou spreken en boos worden. Er is geen vervelender gevoel dan genegeerd worden, zo kut.
Ik kies altijd de verkeerde uit blijkbaar geen sloeries maar normale meiden die een grote bek teruggevenquote:Op woensdag 30 december 2015 11:05 schreef Helpmefok het volgende:
Misschien moet ik deze gasten gewoon eens onder mijn hoede nemen met oud en nieuw, maar ik ga al met maten en chicks op stap en heb geen zin uitgerekend oud en nieuw wat noobs op te leiden.
Jullie zullen zelf dus echt eens een wijf moeten leren beetpakken
Je benadert ze gewoon als een mongool. Dat heeft vrijwel niets met de wijven te maken als het een patroon wordt.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kies altijd de verkeerde uit blijkbaar geen sloeries maar normale meiden die een grote bek teruggeven
Ik heb er genoeg geneukt en een lekkere fantastische chick. Mensen van fok die me kennen kunnen bevestigen.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:15 schreef Questular het volgende:
Jij praat ook niet bepaald normaal over vrouwen
Wow dat is wel heel verkeerdquote:Op woensdag 30 december 2015 10:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Als het vrienden zijn is het een ander verhaal. Ik ben ook wel eens genegeerd en dat is inderdaad heel vervelend, maar door het op die manier te zeggen zet je jezelf enkel nog maar meer buiten spel. En als ze je negeren ben je of in verkeerd gezelschap, of je bent zelf geen prettig gezelschap. Wat het ook is, je kan niets afdwingen. Ander gezelschap zoeken of kritisch naar jezelf kijken.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Gewoon de aandacht verleggen of afdruipen en een ander zoeken om mee te praten. Simpelquote:Op woensdag 30 december 2015 11:16 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Wow dat is wel heel verkeerdVooral dat niet doen!
Vrienden waar je niet bijpast als gevolgen waarvan men je negeert zijn geen vrienden. Ga wat anders doen. Of word zelf interessant en vestig de aandacht op je.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het vrienden zijn is het een ander verhaal. Ik ben ook wel eens genegeerd en dat is inderdaad heel vervelend, maar door het op die manier te zeggen zet je jezelf enkel nog maar meer buiten spel. En als ze je negeren ben je of in verkeerd gezelschap, of je bent zelf geen prettig gezelschap. Wat het ook is, je kan niets afdwingen. Ander gezelschap zoeken of kritisch naar jezelf kijken.
Vind daar maar eens de ballen voor als je net daarvoor in zo'n vervelende situatie terecht bent gekomen. Het is natuurlijk niet goed voor je zelfvertrouwen en je maakt er geen vrienden mee.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:17 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Gewoon de aandacht verleggen of afdruipen en een ander zoeken om mee te praten. Simpel
Maar is het eigenlijk wel negeren wat ze doen? Of voelt het alleen als negeren?quote:Op woensdag 30 december 2015 11:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Vind daar maar eens de ballen voor als je net daarvoor in zo'n vervelende situatie terecht bent gekomen. Het is natuurlijk niet goed voor je zelfvertrouwen en je maakt er geen vrienden mee.
Ik zag het gisteren nog gebeuren bij iemand anders. Best triest. 2 meiden komen voorbij lopen... jongen herkent ze lacht en zwaait (met de intentie om praatje te maken) meiden zwaaien terug en lopen door. Zijn gezicht zag ik zichtbaar verspringen in teleurstelling en 'kut, waarom zwaaide ik nou'quote:Op woensdag 30 december 2015 11:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Vind daar maar eens de ballen voor als je net daarvoor in zo'n vervelende situatie terecht bent gekomen. Het is natuurlijk niet goed voor je zelfvertrouwen en je maakt er geen vrienden mee.
Dat is waar. Maar als het 'vrienden' zijn kun je natuurlijk wel vragen waarom ze het doen. Het liefst wel 1 op 1 dan.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:18 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Vrienden waar je niet bijpast als gevolgen waarvan men je negeert zijn geen vrienden. Ga wat anders doen. Of word zelf interessant en vestig de aandacht op je.
Zijn geen vrienden dua vragen is onnodig. Schiet je helemaal niks mee op.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar als het 'vrienden' zijn kun je natuurlijk wel vragen waarom ze het doen. Het liefst wel 1 op 1 dan.
Wel als het iets is waar je vaker tegenaan loopt in gezelschap. Dan is het een patroon.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:32 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Zijn geen vrienden dua vragen is onnodig. Schiet je helemaal niks mee op.
Wat een onzin, dus omdat iemand anders jouw negeert moet je zelf maar veranderen... Dat is het meest kutte uitgangspunt wat je zo'n beetje maar kan bedenken.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:26 schreef ook_gek het volgende:
Als ne genegeerd word ben je niet interessant en voeg je niks toe. Bot gezegd tel je gewoon niet mee en ben je een niemand. Doe daar wat aan, en nee geen kansloos gedrag vertonen om aandacht te krijgen. Helaas heb je die type mensen ook nog.
Ook erg waar. Sommige mensen ervaren niet in het middelpunt van de belangstelling staan al als negeren.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:34 schreef Fascination het volgende:
Vergeet niet dat het gevoel genegeerd te worden ook in iemands hoofd kan leven. Zo herinner ik me dat Elliot Rodger het steeds had over vrouwen die hem negeerden, maar dat de personen in zijn omgeving naderhand zeiden dat hij heel stil was en nooit contact maakte.
Het kan ook zijn dat hij voor z'n vrienden een soort van backup wou hebben voor als het gesprek compleet zou falen.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:35 schreef broccoli. het volgende:
Zegt een gast tegenover me: Ja ik ga nu even met broccoli. praten want ze zit er zo zielig en stil bij. Lief van je, maar dat moet niet de reden zijn om mij aan te spreken?
Als het constant gebeurd wel ja.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:33 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Wat een onzin, dus omdat iemand anders jouw negeert moet je zelf maar veranderen... Dat is het meest kutte uitgangspunt wat je zo'n beetje maar kan bedenken.
quote:Op woensdag 30 december 2015 11:35 schreef broccoli. het volgende:
Ik herinner me een voorval van een tijdje terug. Misschien verbaast het je, syndroom, maar ik kan niks in groepen. Ik word dan ook straal genegeerd, hoeveel moeite ik ook doe. Heb me er ook inmiddels bij neergelegd.
Maar ik was dus met een groep mensen in een kamer, die druk aan het praten waren met elkaar. Ik was stil want ik kon geen aansluiting vinden.
Zegt een gast tegenover me: Ja ik ga nu even met broccoli. praten want ze zit er zo zielig en stil bij. Lief van je, maar dat moet niet de reden zijn om mij aan te spreken?
Dankjequote:Op woensdag 30 december 2015 11:40 schreef SonicVolcano het volgende:
Als je nu trouwens nog moet bedenken wat je met Oud en Nieuw gaat doen, ben je gewoon te laat. Autist of niet. Zoiets kan je weken van te voren bedenken.
quote:Op woensdag 30 december 2015 11:42 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Dankje
Maar mij gaat het wel lukken hoor
DAt vind ik dus echt kanker asociaalquote:Op woensdag 30 december 2015 11:39 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Als het constant gebeurd wel ja.
Ik negeer met gemak mensen die ik niet interesant vind, heb wel wat beters te doen. Als een oninteressant persoon begint te praten kap ik ze af en zeg ik netjes dat ik niet geinterhseert ben.
Dat heb ik ook heel vaak dat ze dan opeens vragen aan mij gaan stellen en opeens aandachtig naar me gaan luisterenquote:Op woensdag 30 december 2015 11:42 schreef ook_gek het volgende:
[..]nee dat is nou ook weer niet leuk
wat ik zelf doe in zo geval is tijdens een gesprek een atil iemand er bij te betrekken door een vraag te stellen aan die geen. Vaak zie je dan dat die persoon opeens mee kan komen in een gesprek. Die geen kon alleen even niet de opening vinden
Ik snap je niet :pquote:Op woensdag 30 december 2015 11:37 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat hij voor z'n vrienden een soort van backup wou hebben voor als het gesprek compleet zou falen.
Kankerde ze teder.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:43 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
DAt vind ik dus echt kanker asociaal
Je geeft iemand dan een kans om mee te komen in het gesprek, de keuze is aan die persoon natuurlijk. Maar moet wel aan bet begin van bet gesprek zijn, niet na 15min.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:44 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Dat heb ik ook heel vaak dat ze dan opeens vragen aan mij gaan stellen en opeens aandachtig naar me gaan luisteren
Is ook heel awkward. Maar wel lief bedoeld, uiteraard
Je bent toch godverdomme geen wijf, met je gevoelens. Zet het op een zuipen. Je bent een man, en Mannen zijn fantastisch, wat de rest ook denkt. Laat ze de tyfus genieten.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Of lees er godverdomme niet zoveel op in en loop zelf naar die wijven en vraag of ze een drankje willen doen.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zag het gisteren nog gebeuren bij iemand anders. Best triest. 2 meiden komen voorbij lopen... jongen herkent ze lacht en zwaait (met de intentie om praatje te maken) meiden zwaaien terug en lopen door. Zijn gezicht zag ik zichtbaar verspringen in teleurstelling en 'kut, waarom zwaaide ik nou'Daarna liepen ze nog een keer langs op de teurgweg, hij zwaaide weer en toen keken ze 'm alleen aan en deden niks. Toen keek ie nog sipper. Dubbel genegeerd dus
Je moet dus voorkomen dat je die jongen bent waar ze even naar zwaaien als je ze tegenkomt en de jongen worden waar ze naar zwaaien en naar toe lopen om even een praatje te maken.
Serieus, dat woord in die context gebruiken samen met het woord asociaal in dezelfde zin?quote:Op woensdag 30 december 2015 11:43 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
DAt vind ik dus echt kanker asociaal
"hij zegt kanker"quote:Op woensdag 30 december 2015 11:55 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
Serieus, dat woord in die context gebruiken samen met het woord asociaal in dezelfde zin?
Kansloos.
Wat is het enige wat je niet kan kopen, en waarvan iedereen er maar een gelimiteerde hoeveelheid van heeft?
Tijd!!!
Dan mag je toch zeker zelf wel weten wie jouw tijd wel of niet verdiend.
Ik mag in dat geval toch zeker zelf weten wat ik wel of niet zegquote:Op woensdag 30 december 2015 11:55 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
Serieus, dat woord in die context gebruiken samen met het woord asociaal in dezelfde zin?
Kansloos.
Wat is het enige wat je niet kan kopen, en waarvan iedereen er maar een gelimiteerde hoeveelheid van heeft?
Tijd!!!
Dan mag je toch zeker zelf wel weten wie jouw tijd wel of niet verdiend.
Dat laatste speelt vooral bij vrouwen ja: als je er niet bij hoort hoor je er niet bij, ook vrouwen onderling maar ook zeker bij mannen. Mannen onder elkaar accepteren elkaar zoals ze zijn, bij vrouwen moet je sociaal zijn en hun niet onzeker maken, mannen zijn minder kwetsbaar daarvoor. Dus als man contact maken met een vrouw kan eigenlijk alleen door in haar (vriendinnen)groep te komen.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:20 schreef Koral het volgende:
Dat genegeerd worden in een groep is volgens mij vooral iets van jongere leeftijd. Helaas zie je het nogal eens gebeuren dat autisten zich meer op hun gemak voelen bij mensen die (veel) jonger dan ze zijn. Een soort schijnveiligheid. Bij groepen waarbij de leeftijd 25+ is zie je dat 'negeren' veel minder.
Ook bij 'buitenlandse' groepen zijn ze minder individualistisch. Als je eenmaal bent geaccepteerd zul je ook nooit een wanklank horen, en praten ze veel vaker positief over je naar anderen.
Ten minste dat is mijn ervaring.
Pubs zijn in mijn ogen ideale plekken om te beginnen. Als ieren of britten in een vreemd land zijn is dat al snel een plek waar ze naartoe gaan om aansluiting te vinden. Is me vaak genoeg gebeurd dat ik alleen een wedstrijdje aan het kijken was en dat me daarna wat gevraagd werd over de stad o.i.d.
Sommige bleken hier voor een stage dus dan had je zomaar voor langere tijd vrienden. En die vrienden hadden ook weer (vrijgezelle) vriendinnen. In het begin toonde ik nog wel eens via via interesse. Later had ik genoeg zelfvertrouwen (en voelde ook de positieve houding van mn mates) om zelf een date te regelen. Mensen willen gewoon een leuke tijd hebben. Jij wilt een leuke tijd hebben. Dat schept een band.
Sorry voor de generalisatie maar vrouwen (en vast ook wel mannen) vertonen kuddegedrag. Als je geaccepteerd bent door 'de kudde' staat er al een belangrijk stoplicht op groen. Als je in een groep iemand met 'een negatief stempeltje' bent, heb je alleen nog maar kans als de vrouw ballen heeft om de mening van 'de kudde' te nergeren. Dat gebeurd niet snel. En dat is geen verwijt, want iedereen wil trots zijn op zijn/ haar vriend(in) i.p.v. een gevoel van schaamte te krijgen. Dus zorg eerst dat je een groep hebt waar je sociaal een beetje geaccepteerd bent. Daarna pas aan relaties denken. Trouwens dat 1 op 1 online daten kun je gewoon blijven proberen, maar zorg dat dat niet de enige vijver is waarin je 'vist'.
Dat is juist een manier om Lord Friendzone te worden. En hoezo zijn vrouwen socialer dan mannen?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat laatste speelt vooral bij vrouwen ja: als je er niet bij hoort hoor je er niet bij, ook vrouwen onderling maar ook zeker bij mannen. Mannen onder elkaar accepteren elkaar zoals ze zijn, bij vrouwen moet je sociaal zijn en hun niet onzeker maken, mannen zijn minder kwetsbaar daarvoor. Dus als man contact maken met een vrouw kan eigenlijk alleen door in haar (vriendinnen)groep te komen.
Dat pretenderen ze iig, ze kunnen met iedereen een praatje maken simpelweg door een opmerking te maken over een leuk shirtje, schoenen etc. als opstapje naar een gesprekje onderling. Dat zie je mannen niet zo snel doen naar een vrouw toe want daar wordt vaak iets achter gezocht en mannen onder elkaar geven nooit complimenten/opmerkingen. Vrouwen met een relatie zijn ook veel chiller in de omgang merk ik.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is juist een manier om Lord Friendzone te worden. En hoezo zijn vrouwen socialer dan mannen?
Dat heeft niks met geslacht te maken hoorquote:Op woensdag 30 december 2015 13:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat pretenderen ze iig, ze kunnen met iedereen een praatje maken simpelweg door een opmerking te maken over een leuk shirtje, schoenen etc. als opstapje naar een gesprekje onderling. Dat zie je mannen niet zo snel doen naar een vrouw toe want daar wordt vaak iets achter gezocht en mannen onder elkaar geven nooit complimenten/opmerkingen. Vrouwen met een relatie zijn ook veel chiller in de omgang merk ik.
Ik zie 'in vriendengroepen' komen als een goede oefening voor je sociale vaardigheden die daarna ook van pas komen bij het daten.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat laatste speelt vooral bij vrouwen ja: als je er niet bij hoort hoor je er niet bij, ook vrouwen onderling maar ook zeker bij mannen. Mannen onder elkaar accepteren elkaar zoals ze zijn, bij vrouwen moet je sociaal zijn en hun niet onzeker maken, mannen zijn minder kwetsbaar daarvoor. Dus als man contact maken met een vrouw kan eigenlijk alleen door in haar (vriendinnen)groep te komen.
Ik geef andere mannen wel eens een complimentje. Misschien zou je dat ook moeten proberen, in plaats van heel erg te blijven zitten in je volkomen verkeerde denkbeelden over hoe mannen en vrouwen zich gedragen.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat pretenderen ze iig, ze kunnen met iedereen een praatje maken simpelweg door een opmerking te maken over een leuk shirtje, schoenen etc. als opstapje naar een gesprekje onderling. Dat zie je mannen niet zo snel doen naar een vrouw toe want daar wordt vaak iets achter gezocht en mannen onder elkaar geven nooit complimenten/opmerkingen. Vrouwen met een relatie zijn ook veel chiller in de omgang merk ik.
Wel iedere keer eindigen met #nohomo he?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik geef andere mannen wel eens een complimentje. Misschien zou je dat ook moeten proberen, in plaats van heel erg te blijven zitten in je volkomen verkeerde denkbeelden over hoe mannen en vrouwen zich gedragen.
Ja natuurlijk, en daarna geef ik een stomp en sla ik een bier open. Tenminste, als dat is hoe ik me moet gedragen volgens de Deezer-gedragsgids.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wel iedere keer eindigen met #nohomo he?
Lol. Maar ik bedoelde alleen maar: het is vanuit een groep makkelijker contact maken met iemand dan dat je alleen doet naar iemand in een groep toe. Zelfde als met uitgaan. Als iemand met zijn vriendengroep op stap is in een club/café trekt ie daar de hele avond mee op of hij moet iemand beters tegenkomen.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, en daarna geef ik een stomp en sla ik een bier open. Tenminste, als dat is hoe ik me moet gedragen volgens de Deezer-gedragsgids.
Je hebt al die dingen nooit meegemaakt toch. Je hebt er geen ervaring mee?quote:Op woensdag 30 december 2015 15:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lol. Maar ik bedoelde alleen maar: het is vanuit een groep makkelijker contact maken met iemand dan dat je alleen doet naar iemand in een groep toe. Zelfde als met uitgaan. Als iemand met zijn vriendengroep op stap is in een club/café trekt ie daar de hele avond mee op of hij moet iemand beters tegenkomen.
Wel toen ik nog uitging in mijn eentje. Mensen spreken je niet aan omdat ze al in gezelschap van bekenden zijn op dat moment. Het contact moet dus al vanuit jouw komen (op zich logisch als ik sociaal contact wil) maar de volgende vraag is dan vaak; met wie ben je hier? En als jij dan zegt alleen... dan is het lastig uit te leggen waarom je daar alleen bent, Je kan zeggen: de rest had geen zin in dit feestje e.d. en ik wel. Maar die rest is er dus niet. Prima als je diegene daarna nooit meer ziet natuurlijk, want die bullshit kan haar niks schelen maar als je contact wilt opbouwen niet.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je hebt al die dingen nooit meegemaakt toch. Je hebt er geen ervaring mee?
Dus als je nou eens begint met. Ik heb het idee dat / ik denk dat...?
Je DENKT dat mensen je niet aanspreken omdat ze al in gezelschap van bekenden zijn op dat moment.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wel toen ik nog uitging in mijn eentje. Mensen spreken je niet aan omdat ze al in gezelschap van bekenden zijn op dat moment. Het contact moet dus al vanuit jouw komen (op zich logisch als ik sociaal contact wil) maar de volgende vraag is dan vaak; met wie ben je hier? En als jij dan zegt alleen... dan is het lastig uit te leggen waarom je daar alleen bent, Je kan zeggen: de rest had geen zin in dit feestje e.d. en ik wel. Maar die rest is er dus niet. Prima als je diegene daarna nooit meer ziet natuurlijk, want die bullshit kan haar niks schelen maar als je contact wilt opbouwen niet.
Waarom zou je dat moeten uitleggen?quote:Op woensdag 30 december 2015 15:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wel toen ik nog uitging in mijn eentje. Mensen spreken je niet aan omdat ze al in gezelschap van bekenden zijn op dat moment. Het contact moet dus al vanuit jouw komen (op zich logisch als ik sociaal contact wil) maar de volgende vraag is dan vaak; met wie ben je hier? En als jij dan zegt alleen... dan is het lastig uit te leggen waarom je daar alleen bent, Je kan zeggen: de rest had geen zin in dit feestje e.d. en ik wel. Maar die rest is er dus niet. Prima als je diegene daarna nooit meer ziet natuurlijk, want die bullshit kan haar niks schelen maar als je contact wilt opbouwen niet.
Wat verwacht je er van? Is dat realistisch, of is dat wel erg veel?quote:Op woensdag 30 december 2015 16:11 schreef Jaeger85 het volgende:
Zondag heb ik een date staan. Hebben de mensen hier nog tips voor mij? Vooral met het temperen van de verwachting, zodat wanneer het op niets uitloopt ik niet al teleurgesteld ben?
Ken haar via een internetsite. Het is de eerste date. Het doel van de date is om elkaar in het echt te eren kennen en om zien of daar de klik er ook is. We gaan ergens wat drinken. Zij lijkt mij al erg leuk te vinden en ben bang dat ik in het echt tegenval. Zelf kijk ik een beetje de kat op uit de boom en mijn verwachtingen zijn dan ook niet heel groot of onrealistisch.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat verwacht je er van? Is dat realistisch, of is dat wel erg veel?
Eerste date? Hoe ken je elkaar? Wat ga je doen?
Dit klopt inderdaad bij vrouwen ja...wat ontzettend triest eigenlijk...beetje hetzelfde waarom vrouwen blindelings dezelfde mode trends volgen ongeacht of het er uit ziet trekken ze zo maar alles aan wat in de nieuwste H&M gids staat.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:20 schreef Koral het volgende:
Sorry voor de generalisatie maar vrouwen (en vast ook wel mannen) vertonen kuddegedrag. Als je geaccepteerd bent door 'de kudde' staat er al een belangrijk stoplicht op groen. Als je in een groep iemand met 'een negatief stempeltje' bent, heb je alleen nog maar kans als de vrouw ballen heeft om de mening van 'de kudde' te nergeren. Dat gebeurd niet snel. En dat is geen verwijt, want iedereen wil trots zijn op zijn/ haar vriend(in) i.p.v. een gevoel van schaamte te krijgen. Dus zorg eerst dat je een groep hebt waar je sociaal een beetje geaccepteerd bent.
Hoe laat ze merken dat ze je nu al leuk vind? Als het goed is is het bij een paar foto's gebleven toch? In het echt kan alles anders zijn of aanvoelen, stem matcht niet bij gezicht, ticks, e.d.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ken haar via een internetsite. Het is de eerste date. Het doel van de date is om elkaar in het echt te eren kennen en om zien of daar de klik er ook is. We gaan ergens wat drinken. Zij lijkt mij al erg leuk te vinden en ben bang dat ik in het echt tegenval. Zelf kijk ik een beetje de kat op uit de boom en mijn verwachtingen zijn dan ook niet heel groot of onrealistisch.
Nu ik het zo voor mezelf op een rijtje zet besef ik me dat ik bang ben voor iets waar ik geen invloed op heb... Hoe laat ik dat los als controlfreak?
Mensen hebben er alleen maar respect voor dat je in je eentje gaat en schijt hebt aan de anderen (die niet willen of durven dus)quote:Op woensdag 30 december 2015 15:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat heeft ze verteld en ze neemt constant het initiatief om gesprekken te starten. Ja daar ben ik mij van bewust en ik hoop dat zij dat ook beseft.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe laat ze merken dat ze je nu al leuk vind? Als het goed is is het bij een paar foto's gebleven toch? In het echt kan alles anders zijn of aanvoelen, stem matcht niet bij gezicht, ticks, e.d.
Je bent bang dat jij tegenvalt? Niet dat zij tegenvalt? Vind je haar leuk, voor zover je dat nu kan beoordelen? Denk je niet dat zij dezelfde gevoelens heeft van angst om tegen te vallen?quote:Op woensdag 30 december 2015 16:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ken haar via een internetsite. Het is de eerste date. Het doel van de date is om elkaar in het echt te eren kennen en om zien of daar de klik er ook is. We gaan ergens wat drinken. Zij lijkt mij al erg leuk te vinden en ben bang dat ik in het echt tegenval. Zelf kijk ik een beetje de kat op uit de boom en mijn verwachtingen zijn dan ook niet heel groot of onrealistisch.
Nu ik het zo voor mezelf op een rijtje zet besef ik me dat ik bang ben voor iets waar ik geen invloed op heb... Hoe laat ik dat los als controlfreak?
Ik post niet voor niets in dit topic. Met mijn eigenwaarde en zelfvertrouwen zit het niet zo heel goed. Dus ja, ik ben eerder bang ik dat tegenval dan dat zij dat doet.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent bang dat jij tegenvalt? Niet dat zij tegenvalt? Vind je haar leuk, voor zover je dat nu kan beoordelen? Denk je niet dat zij dezelfde gevoelens heeft van angst om tegen te vallen?
Je hebt er inderdaad geen invloed op. Hou jezelf voor dat je goed bent zoals je bent, en dat als die klik er irl niet is, het ophoudt. Je wil immers niet iemand zomaar, maar iemand waarmee je een klik hebt.
Ik ben ook een Rotterdammer, maar ik hoop dat ik nooit met jou uit ga.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:02 schreef Deezertje het volgende:
Heb jij eigenlijk plannen Syndroom?Anders zouden we samen nog op stap kunnen... Ik wil eigenlijk sowieso de deur uit maar liefst niet alleen, dus mijn aanbod staat nog steeds van een avondje Rotterdam.. of iemand anders op FOK!
Je eigen uitspraak eerder in dit topic lijkt te kloppen.. jouw vriendin is gesettled voor iemand die haar als minder ziet... fijn johquote:Op woensdag 30 december 2015 16:22 schreef smeerpijp. het volgende:
ik denk dat vrouwen wat dat betreft qua ontwikkeling echt achterlopen op mannen.
min keer min is plus toch?quote:Op woensdag 30 december 2015 16:47 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik ben ook een Rotterdammer, maar ik hoop dat ik nooit met jou uit ga.Jij bent volgens mij de grootste cock blocker.
Dat snap ik. Vandaar ook dat ik even onder je aandacht breng dat zij waarschijnlijk ook bang is dat er iemand tegenvalt, namelijk zij. Dat is best menselijk, namelijk, zeker als je iemand leuk vindt.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik post niet voor niets in dit topic. Met mijn eigenwaarde en zelfvertrouwen zit het niet zo heel goed. Dus ja, ik ben eerder bang ik dat tegenval dan dat zij dat doet.
Verder kan ik mij rationeel gezien vinden in jouw instelling, nu moet ik het ook nog daadwerkelijk zo voelen.
Als het contact online leuk is, dan is de kans toch groot dat het face to face ook zo is? En vind zij je inderdaad tegenvallen, nouja jammer dan, ze is niet de laatste vrouw op aarde (probeer dit te realiseren, zie dit niet als JE ENIGE KANS op een meisje). En zij kan natuurlijk ook tegenvallen. Maar ga gewoon niet uit van deze beide zaken.. het is spannend maar neem het zoals het is. Dat is lastig voor een controlfreak maar er zit niets anders opquote:Op woensdag 30 december 2015 16:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik post niet voor niets in dit topic. Met mijn eigenwaarde en zelfvertrouwen zit het niet zo heel goed. Dus ja, ik ben eerder bang ik dat tegenval dan dat zij dat doet.
Verder kan ik mij rationeel gezien vinden in jouw instelling, nu moet ik het ook nog daadwerkelijk zo voelen.
Zo wat kun jij goed dingen uit hun verband trekken zegquote:Op woensdag 30 december 2015 16:52 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Je eigen uitspraak eerder in dit topic lijkt te kloppen.. jouw vriendin is gesettled voor iemand die haar als minder ziet... fijn joh
Je vergeet het grootste nadeel: SC's.quote:Op woensdag 30 december 2015 18:28 schreef Weissman het volgende:
Waarom raadt niemand Deezertje aan om gewoon een beetje mee te posten met een willekeurige SlowChat hier op FOK?
Omdat;
A. zijn sociale skills kan ontwikkelen, grappen en sarcasme leren herkennen, inzicht krijgt in wat normaal is
B. er wordt genoeg gemeet via de SC's dus zo komt hij ook eens onder de mensen van wie hij al achtergrondinformatie heeft
C. via de SC's ontstaan er genoeg stelletjes en er word genoeg onderling gedate.
D. Zijn obsessie wat afneemt omdat hij zich minder een outkast voelt
Inbe4 smoesjes van Deezertje waarom het geen goed idee zou zijn
Zwaaien is dan oom veel te passief. Daarmee laat je het initiatief bij de ander.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zag het gisteren nog gebeuren bij iemand anders. Best triest. 2 meiden komen voorbij lopen... jongen herkent ze lacht en zwaait (met de intentie om praatje te maken) meiden zwaaien terug en lopen door. Zijn gezicht zag ik zichtbaar verspringen in teleurstelling en 'kut, waarom zwaaide ik nou'Daarna liepen ze nog een keer langs op de teurgweg, hij zwaaide weer en toen keken ze 'm alleen aan en deden niks. Toen keek ie nog sipper. Dubbel genegeerd dus
Je moet dus voorkomen dat je die jongen bent waar ze even naar zwaaien als je ze tegenkomt en de jongen worden waar ze naar zwaaien en naar toe lopen om even een praatje te maken.
E. Voor Faxie werkt het ook nietquote:Op woensdag 30 december 2015 18:28 schreef Weissman het volgende:
Waarom raadt niemand Deezertje aan om gewoon een beetje mee te posten met een willekeurige SlowChat hier op FOK?
Omdat;
A. zijn sociale skills kan ontwikkelen, grappen en sarcasme leren herkennen, inzicht krijgt in wat normaal is
B. er wordt genoeg gemeet via de SC's dus zo komt hij ook eens onder de mensen van wie hij al achtergrondinformatie heeft
C. via de SC's ontstaan er genoeg stelletjes en er word genoeg onderling gedate.
D. Zijn obsessie wat afneemt omdat hij zich minder een outkast voelt
Inbe4 smoesjes van Deezertje waarom het geen goed idee zou zijn
Als je met iemand wilt, praten, zwaai en loop dan naar ze toequote:Op woensdag 30 december 2015 18:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Zwaaien is dan oom veel te passief. Daarmee laat je het initiatief bij de ander.
Hij doet tenminste iets. Kan je van Deezertje niet zeggen.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:04 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Als je met iemand wilt, praten, zwaai en loop dan naar ze toe
Ik leg mezelf te veel druk op. Er kan niks gebeuren als ik faal. Maar toch spreek ik alleen mensen aan als ze direct in mijn buurt of naast mij zijn en gooi ik de handdoek in de ring als ze verder weg is of samen met iemand is. Totaal kansloos i know, gooi mijn eigen glazen wellicht in..quote:Op woensdag 30 december 2015 20:08 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hij doet tenminste iets. Kan je van Deezertje niet zeggen.
Moest lachen.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
min keer min is plus toch?
Mijn interesses zijn niet op dit forum te vinden gok ik zo.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:44 schreef Weissman het volgende:
Wat vindt je van mijn idee om mee te posten in een SC in een subforum waar je interesses liggen?
Je moet meer schijt hebben. Begin laagdrempelig en maak eens een lulgesprek met een kassameisje.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik leg mezelf te veel druk op. Er kan niks gebeuren als ik faal. Maar toch spreek ik alleen mensen aan als ze direct in mijn buurt of naast mij zijn en gooi ik de handdoek in de ring als ze verder weg is of samen met iemand is. Totaal kansloos i know, gooi mijn eigen glazen wellicht in..
Heb je ooit een (bij)baantje gehad waar je uit hoofde van je functie of namens je werkgever in gesprek moet met klanten?quote:Op woensdag 30 december 2015 21:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik leg mezelf te veel druk op. Er kan niks gebeuren als ik faal. Maar toch spreek ik alleen mensen aan als ze direct in mijn buurt of naast mij zijn en gooi ik de handdoek in de ring als ze verder weg is of samen met iemand is. Totaal kansloos i know, gooi mijn eigen glazen wellicht in..
Ik ben nu wel heel benieuwd wat je interesses dan zijn.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn interesses zijn niet op dit forum te vinden gok ik zo.
quote:Op woensdag 30 december 2015 21:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je er zo in staat, is het echt onbegonnen werk. Alles wat ik van je lees, ademt een volledig gebrek aan interesse in andere mensen. Je hebt geen sociaal netwerk, omdat je echt niet sociaal bent.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat zijn je interesses dan, jonge vriend?quote:Op woensdag 30 december 2015 21:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het zijn misschien interesses waarbij amper een sociaal netwerk voor vereist is. Misschien speelt hij graag piano en programmeert hij graag, net als ik. Daar heb ik althans geen sociale contacten voor nodig.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Als je er zo in staat, is het echt onbegonnen werk. Alles wat ik van je lees, ademt een volledig gebrek aan interesse in andere mensen. Je hebt geen sociaal netwerk, omdat je echt niet sociaal bent.
Hij wijst alle sociale contacten volledig af. In het echte leven heeft hij geen sociale contacten, want niemand deelt er zijn interesses en verder is iedereen saai. Hier op fok idem. Hij wil alleen een vrouw, zodat ze hem kan voorzien van ee vriendengroep (want iedereen denkt dat dat nodig is, hij zelt niet), de taken van zijn moeder over kan nemen en seks met hem heeft.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:17 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Het zijn misschien interesses waarbij amper een sociaal netwerk voor vereist is. Misschien speelt hij graag piano en programmeert hij graag, net als ik. Daar heb ik althans geen sociale contacten voor nodig.
Dat zijn niet zulke outlandish hobbies als hij die van hem doet voorkomen.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:17 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Het zijn misschien interesses waarbij amper een sociaal netwerk voor vereist is. Misschien speelt hij graag piano en programmeert hij graag, net als ik. Daar heb ik althans geen sociale contacten voor nodig.
Complete onzin! Ik ben zo vaak alleen op stap geweest. In bekende en onbekende kroegen en discotheken. Het hangt echt helemaal aan hoe jij je zelf opstelt. Ga je als een dood vogeltje aan de bar hangen... Ja dan gebeurt er niks. Heb je een open houding en praat je mee is het contact zo gelegd en kan je prima avond hebben. Als ze je gezellig vinden vragen ze je nog mee om verder te gaan. Zelf voorstellen kan ook.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zelfs dan kan je er wel met mensen op een forum over praten?quote:Op donderdag 31 december 2015 11:17 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Wil net zeggen, tweakers zit er vol mee op gebied van programeren dan. Dev schuur als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:26 schreef Weissman het volgende:
[..]
Zelfs dan kan je er wel met mensen op een forum over praten?
Vrouwmenschen moeten gewoon dienen dat heeft Deezertje goed gezien. Kunnen al die slaafse schoothondjes nog wat van leren.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij wijst alle sociale contacten volledig af. In het echte leven heeft hij geen sociale contacten, want niemand deelt er zijn interesses en verder is iedereen saai. Hier op fok idem. Hij wil alleen een vrouw, zodat ze hem kan voorzien van ee vriendengroep (want iedereen denkt dat dat nodig is, hij zelt niet), de taken van zijn moeder over kan nemen en seks met hem heeft.
Maar natuurlijk!quote:Op donderdag 31 december 2015 12:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Vrouwmenschen moeten gewoon dienen dat heeft Deezertje goed gezien. Kunnen al die slaafse schoothondjes nog wat van leren.
Uiteraard. Bier drinken en kut roepen bij voorkeur.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar natuurlijk!
Maar daarnaast moeten mannen zich toch bezighouden met andere mannen, voor hun stoere uitstraling en zulks?
Voor iedere hobbie/vrijetijdsbesteding/fetish, hoe vreemd en bizar ook, zijn wel gelijkgestemden te vinden lijkt me...quote:Op donderdag 31 december 2015 11:26 schreef Weissman het volgende:
[..]
Zelfs dan kan je er wel met mensen op een forum over praten?
Deezertje houdt niet van bier en vindt mannen die bier drinken minder slim dan hij zelf denkt te zijn. Overigens is een biertje in een kroeg duurder dan in de supermarkt dus een reden om het niet te doen.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Uiteraard. Bier drinken en kut roepen bij voorkeur.
Dus je hebt niet eens gekeken/de zoekfunctie gebruiktquote:Op woensdag 30 december 2015 21:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Is van borsten houden een interesse dan?quote:Op donderdag 31 december 2015 13:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Dus je hebt niet eens gekeken/de zoekfunctie gebruikt.
Dan nog hoef je als man niet minder onzeker te zijnquote:Op woensdag 30 december 2015 16:22 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad bij vrouwen ja...wat ontzettend triest eigenlijk...beetje hetzelfde waarom vrouwen blindelings dezelfde mode trends volgen ongeacht of het er uit ziet trekken ze zo maar alles aan wat in de nieuwste H&M gids staat.
Als datzelfde kleding stuk belachelijk gemaakt zou worden zouden ze het voor geen goud aan willen trekken...ik denk dat vrouwen wat dat betreft qua ontwikkeling echt achterlopen op mannen.
DIG / [PHP/(My)SQL] voor dummies #122: Mieren met formulieren.quote:Op donderdag 31 december 2015 13:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Is van borsten houden een interesse dan?Maar nee dat is gewoon een voorkeur. Hobby's zijn heel anders. Beetje met websites kloten enzo.
Nah, meer het onderhouden van CMS systemen en zelf vullen met content, blogjes opzetten/bijhoudenquote:Op donderdag 31 december 2015 13:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
DIG / [PHP/(My)SQL] voor dummies #122: Mieren met formulieren.
Zoiets?
Bloggers vormen ook een soort community. Nooit contacten met andere bloggers?quote:Op donderdag 31 december 2015 13:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nah, meer het onderhouden van CMS systemen en zelf vullen met content, blogjes opzetten/bijhouden
Ik zet een nieuwe blog op waar ik volgens mij één van de weinige in Nederland mee ben, specifiek dan.quote:Op donderdag 31 december 2015 13:22 schreef Chai het volgende:
[..]
Bloggers vormen ook een soort community. Nooit contacten met andere bloggers?
Wat een uniek sneeuwvlokje ben je ook.quote:Op donderdag 31 december 2015 13:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zet een nieuwe blog op waar ik volgens mij één van de weinige in Nederland mee ben, specifiek dan.
Die CMS systemen zijn toch grotendeels PHP/SQL, of zie ik dat verkeerd? Wat is het onderwerp van je blog trouwens?quote:Op donderdag 31 december 2015 13:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nah, meer het onderhouden van CMS systemen en zelf vullen met content, blogjes opzetten/bijhouden
Wat zijn de plannen voor vanavond/vannacht?quote:Op donderdag 31 december 2015 13:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zet een nieuwe blog op waar ik volgens mij één van de weinige in Nederland mee ben, specifiek dan.
Ik ook niet. Maargoed, ik ben dan ook al voorzien. Wel lekker uit eten met vrienden en daarna (en daarbij) wat biertjes wegtikken.quote:Op donderdag 31 december 2015 17:56 schreef Casiotone het volgende:
Ik ga ook niet stappen. Is dat erg
Niet met de motor hoop ikquote:Op donderdag 31 december 2015 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maargoed, ik ben dan ook al voorzien. Wel lekker uit eten met vrienden en daarna (en daarbij) wat biertjes wegtikken.
Ja, of ga wel simpen, doe wat je wil het is tenslotte een avond zoals alle anderen.quote:Wat de eenzame maagden ook gaan doen, maak er wát je ook doet wat leuks van, en ga niet zitten simpen.
Hehe, er zitten vanavond vast heel wat mensen met een grijns naar hun oliebol te kijken door deze opmerkingquote:Op donderdag 31 december 2015 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Hoezee. Oliebillen. Hihi, ik tikte oliebillen. Oliebollen, natuurlijk!
Sippen bedoel je? Ik probeer er altijd wat leuks van te maken. Ik heb al lekker appelbeignets gebakken en gegeten. Dadelijk ga ik lekker piano spelen en zingen. Mocht er onverhoopt een vrouw aan de deur staan die het koud heeft, dan mag ze bij mij op schoot zitten en gaan we samen piano spelen en zingen. Maar daar reken ik niet op en daarom doe ik dadelijk mijn pyjama aan want dat zit beter.quote:Op donderdag 31 december 2015 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Wat de eenzame maagden ook gaan doen, maak er wát je ook doet wat leuks van, en ga niet zitten simpen.
Wat een toevalquote:Op donderdag 31 december 2015 13:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Is van borsten houden een interesse dan?Maar nee dat is gewoon een voorkeur. Hobby's zijn heel anders. Beetje met websites kloten enzo.
Maar het is geen programmeren wat Deezertje doet. Hij houdt een blog bij, misschien dat er veel vrouwelijke bloggers op zijn blog reageren. Klinkt best sociaal dus, iig mij te sociaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:17 schreef Koral het volgende:
[..]
Wat een toevaleen hobby waarbij je je sociale vaardigheden achter de PC kunt laten...
Wat heb je eraan gedaan om niet thuis te hoeven zitten? En wat ga je in 2016 doen om volgend jaar anders terug te kijken?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:39 schreef syndroom het volgende:
Volgens mij is Deezertje afgelopen avond thuisgebleven. Ik ook, best wel een naar gevoel als je alleen thuiszit en terugkijkt op 2015 dat er eigenlijk bar weinig resultaat is geboekt.
Hobby is meer het vullen en schrijven van contentquote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:17 schreef Koral het volgende:
[..]
Wat een toevaleen hobby waarbij je je sociale vaardigheden achter de PC kunt laten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Kans bestaat dat bovenstaande natuurlijk niet doorgaat en dan moet ik toch met oprechte tegenzin studie afmaken, dat besef ik me ook maar heb ik iig meer tijd tot de vólgende deadline.
Voor nu ben ik opgebrand: dit was het jaar van veel denken en weinig doen. Studie afronden valt in de praktijk misschien mee, maar ik heb er de mentale kracht niet voor om dat te doen en dan stel ik het elke dag meer en meer uit tot het te laat is.
Ik zie het jaar met een positieve wending tegemoet
[ Bericht 3% gewijzigd door Deezertje op 01-01-2016 15:53:04 ]
Eerste stap is om uit huis te gaan. Nu stel ik dat steeds uit omdat mijn neurotische moeder telkens mij ervan weerhoudt om daadwerkelijk die stap te zetten. Ze is erg angstig en dramatisch aangelegd en is bang dat doordat ik uit huis ga ze mij kwijtraakt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat heb je eraan gedaan om niet thuis te hoeven zitten? En wat ga je in 2016 doen om volgend jaar anders terug te kijken?
Beste syndroom, om welke behoeften gaat het hier precies?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
Eerste stap is om uit huis te gaan. Nu stel ik dat steeds uit omdat mijn neurotische moeder telkens mij ervan weerhoudt om daadwerkelijk die stap te zetten. Ze is erg angstig en dramatisch aangelegd en is bang dat doordat ik uit huis ga ze mij kwijtraakt.
Ze heeft volgens mij niet echt door dat elke man van 25 ook bepaalde behoeften heeft en verwacht dat ik mijn leven lang tot haar oude dag bij haar moet blijven.
Jij stelt het steeds uit. Je moeder kan je er alleen toe weerhouden als je daarin mee gaat. Stop daar dus eens mee en trek je eigen plan.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
Eerste stap is om uit huis te gaan. Nu stel ik dat steeds uit omdat mijn neurotische moeder telkens mij ervan weerhoudt om daadwerkelijk die stap te zetten. Ze is erg angstig en dramatisch aangelegd en is bang dat doordat ik uit huis ga ze mij kwijtraakt.
Ze heeft volgens mij niet echt door dat elke man van 25 ook bepaalde behoeften heeft en verwacht dat ik mijn leven lang tot haar oude dag bij haar moet blijven.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hobby is meer het vullen en schrijven van contentDus dat is echt niet alleen vanachter je pc'tje wat klungelen. Doel is om ook deskundigen te interviewen etc.
Gisteren inderdaad thuis doorgebracht, klungelend aan mijn website. Achteraf geen spijt. Mijn doel dit jaar is om die site op te zetten en kijken of ik het zelf leuk vind en er behoefte voor isOok om zo wat meer afleiding te creëren van 'de dames'. Blijf overigens wel gewoon de dingen doen die ik leuk vind, maar dit is dus meer een extra hobby wat ik eventueel later kan gebruiken als professioneel opstapje.
Een ander doel is om minder op FOK! te posten. Misschien nieuwe username e.d. iig geen druk meer leggen op 'een relatie'. Ja ik mis het nog steeds, zeker als ik nu voor een nieuwe site qua inhoud brainstorm is het fijn om de mening van een ander te horen, iemand waar je van op aan kan. Maar dat kan ook met vrienden straks.
Qua studie zet ik het weer op een laag pitje. Reden isKrijg je dan niet het scenario doordat je het voltooien van je studie blijft uitstellen dat je straks niet alleen die eeuwige vrijgezel bent, maar ook de eeuwige student? Ik zou juist prioriteiten leggen bij het afronden van studie. Ben je daar eindelijk klaar mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Kans bestaat dat bovenstaande natuurlijk niet doorgaat en dan moet ik toch met oprechte tegenzin studie afmaken, dat besef ik me ook maar heb ik iig meer tijd tot de vólgende deadline.
Voor nu ben ik opgebrand: dit was het jaar van veel denken en weinig doen. Studie afronden valt in de praktijk misschien mee, maar ik heb er de mentale kracht niet voor om dat te doen en dan stel ik het elke dag meer en meer uit tot het te laat is.
De behoeften die elke maagd, vrijgezel wel heeft. Intimiteit, seks, vriendin, relatie en dat soort dingen. Ik wil sowieso iets doen om mijn eenzaamheid te doorbreken en dan pas te richten op het vinden van een vriendin. Want je wil de anders immers ook wat te bieden hebben he.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:54 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Beste syndroom, om welke behoeften gaat het hier precies?
Iets doen...quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
De behoeften die elke maagd, vrijgezel wel heeft. Intimiteit, seks, vriendin, relatie en dat soort dingen. Ik wil sowieso iets doen om mijn eenzaamheid te doorbreken en dan pas te richten op het vinden van een vriendin. Want je wil de anders immers ook wat te bieden hebben he.
Ah zo, klinkt me niet bekend. Maar het klinkt alsof je erover hebt nagedacht. Succes!quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
De behoeften die elke maagd, vrijgezel wel heeft. Intimiteit, seks, vriendin, relatie en dat soort dingen. Ik wil sowieso iets doen om mijn eenzaamheid te doorbreken en dan pas te richten op het vinden van een vriendin. Want je wil de anders immers ook wat te bieden hebben he.
Er is van alles mogelijk, wat precies ga ik nog goed over nadenken. Ik wil eerst mijn leven op de rit krijgen. Hopelijk kom ik straks op hetzelfde niveau van Deezer en misschien haal ik hem nog wel in.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou het eerder vanuit het oogpunt van iedere jongvolwassen man moeten bekijken en je richten op zelfstandigheid, sociale vaardigheden, levenservaring etc. Dat zijn de belangrijke zaken waarmee je op zoek kan gaan naar een relatie of wat dan ook.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat. Eerst onder dat juk van je veel te vastklampende moeder uit. Dat scheelt al heel veel. Imo is het bijna misdadig, je volwassen kind zijn eigen leven misgunnen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:12 schreef ElDinosaur het volgende:
Je zou het eerder vanuit het oogpunt van iedere jongvolwassen man moeten bekijken en je richten op zelfstandigheid, sociale vaardigheden, levenservaring etc. Dat zijn de belangrijke zaken waarmee je op zoek kan gaan naar een relatie of wat dan ook.
Eerst je fundament leggen en daarna verder bouwen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:11 schreef syndroom het volgende:
[..]
Heb eerst nog wat andere prioriteiten maar 2016 is wel het beslissende jaar als het op seks aankomt.Waarom zoveel focussen op seks? Je kan ook gewoon naar een prostituee gaan als je nog nooit seks hebt gehad en het je dermate dwars zit. Wil je duurzame (seksuele) relaties opbouwen, zal je je eerst moeten richten op een eigen woonplek, vrienden en sociale vaardigheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Er is van alles mogelijk, wat precies ga ik nog goed over nadenken. Ik wil eerst mijn leven op de rit krijgen. Hopelijk kom ik straks op hetzelfde niveau van Deezer en misschien haal ik hem nog wel in.Eerst maar eens uit de put komen.
Heb eerst nog wat andere prioriteiten maar 2016 is wel het beslissende jaar als het op seks aankomt.Hoeft niet perse. Zolang je niet moeilijk in de omgang bent een beetje kunt babbelen en niet wegrent voor meiden als ze naar je lachen moet je op zn minst wel een ONS kunnen regelen. Eerst je dikke carriere en koopwoning en 6pack regelen wat een onzin is dat zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Er is van alles mogelijk, wat precies ga ik nog goed over nadenken. Ik wil eerst mijn leven op de rit krijgen. Hopelijk kom ik straks op hetzelfde niveau van Deezer en misschien haal ik hem nog wel in.Eerst maar eens uit de put komen.
Heb eerst nog wat andere prioriteiten maar 2016 is wel het beslissende jaar als het op seks aankomt.Klinkt allemaal heel mooi, maar je moet daar dus wel concrete plannen voor hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die deadline voor seks ('beslissende jaar') vind ik een beetje gek.
Ja inderdaad. Daarom wil ik me nu ook richten op het verbeteren van zelfstandigheid door uit huis te gaan en sociale vaardigheden door meer zelf contact te leggen met onbekende mensen. Pas daarna komt seks en misschien wel een relatie maar dat is op dit moment nog allemaal ver weg.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:12 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Je zou het eerder vanuit het oogpunt van iedere jongvolwassen man moeten bekijken en je richten op zelfstandigheid, sociale vaardigheden, levenservaring etc. Dat zijn de belangrijke zaken waarmee je op zoek kan gaan naar een relatie of wat dan ook.
Eerst je fundament leggen en daarna verder bouwen.
[..]
Heb eerst nog wat andere prioriteiten maar 2016 is wel het beslissende jaar als het op seks aankomt.Gaat je niet lukken vermoed ik. Werk is wel belangrijk voor je eigen onderhoud. Dat wel dus ga daar wel achterheen. Maar al dat andere idealistische gedoe in een bepaalde volgorde laat dat varen. Zorg wel dat je MEER in contact komt met meiden. Hoe maakt niet uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is er ook zelf bij he. Beetje gek om het zelf zo te laten doorgaan. Opvoeding of niet, als je niet al te achterlijk bent kan je ook wel beseffen wat je te doen staat in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat. Eerst onder dat juk van je veel te vastklampende moeder uit. Dat scheelt al heel veel. Imo is het bijna misdadig, je volwassen kind zijn eigen leven misgunnen.
Klopt, hij is er zelf bij. Alleen kan ik me heel goed voorstellen dat, als je vanaf je babytijd bent bemoederd en verstikt, je niet echt de ruimte krijgt om tot een sterke, eigen persoonlijkheid uit te groeien. En dat vind ik heel treurig en ook heel laakbaar.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:22 schreef Wimperkruller het volgende:
Hij is er ook zelf bij he. Beetje gek om het zelf zo te laten doorgaan. Opvoeding of niet, als je niet al te achterlijk bent kan je ook wel beseffen wat je te doen staat in zo'n situatie.
Of ben ik nu veel te onaardig en hard?
Beetje zelfstandigheid en iets van sociale vaardigheden mbt het andere geslacht gaan wel helpen met het in contact komen met vrouwen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:22 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Gaat je niet lukken vermoed ik. Werk is wel belangrijk voor je eigen onderhoud. Dat wel dus ga daar wel achterheen. Maar al dat andere idealistische gedoe in een bepaalde volgorde laat dat varen. Zorg wel dat je MEER in contact komt met meiden. Hoe maakt niet uit.
Dit.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:22 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Gaat je niet lukken vermoed ik. Werk is wel belangrijk voor je eigen onderhoud. Dat wel dus ga daar wel achterheen. Maar al dat andere idealistische gedoe in een bepaalde volgorde laat dat varen. Zorg wel dat je MEER in contact komt met meiden. Hoe maakt niet uit.
Dat is moeilijker dan het lijkt! Ze stelt zich altijd erg wanhopig en afhankelijk op van anderen, heeft zelf weinig sociale contacten omdat ze zelf erg angstig en in zichzelf gekeerd is. Doordat ze een neurotische persoonlijkheid heeft is ze gewoon erg angstig en kwetsbaar, bang om haar dierbaren kwijt te raken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat. Eerst onder dat juk van je veel te vastklampende moeder uit. Dat scheelt al heel veel. Imo is het bijna misdadig, je volwassen kind zijn eigen leven misgunnen.
Omdat mannen ook seksuele lustgevoelens hebben? Dat is wel een punt dat de basis vormde van mijn seksuele frustratie waardoor ik wat humeur betreft snel aangebrand ben en boos kan reageren. Ik wil zeker seks, maar niet met een prostituee, simpelweg omdat ik daar geen goed gevoel bij heb.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:15 schreef FulltimePrutser het volgende:
[..]
Waarom zoveel focussen op seks? Je kan ook gewoon naar een prostituee gaan als je nog nooit seks hebt gehad en het je dermate dwars zit. Wil je duurzame (seksuele) relaties opbouwen, zal je je eerst moeten richten op een eigen woonplek, vrienden en sociale vaardigheden.
2016 wordt het beslissende jaar! Anders vind ik het gewoon te lang duren.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel mooi, maar je moet daar dus wel concrete plannen voor hebben.
Die deadline voor seks ('beslissende jaar') vind ik een beetje gek.
Ik weet niet wat normaal is? Ze is zelf ook op leeftijd en verwacht dat ik haar tot haar oude dag verzorg. Als zoon voel je je toch verantwoordelijk voor het welzijn van je eigen moeder.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:22 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Hij is er ook zelf bij he. Beetje gek om het zelf zo te laten doorgaan. Opvoeding of niet, als je niet al te achterlijk bent kan je ook wel beseffen wat je te doen staat in zo'n situatie.
Of ben ik nu veel te onaardig en hard?
Je laat haar toch ook niet stikken? Je kunt toch gewoon bellen en regelmatig langs gaan? Echt enorm ongezond dit. Je moeder is ziek en de enige weg naar herstel is als ze leert dat jij ruimte en zelfstandigheid nodig hebt, door het af te dwingen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:40 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat is moeilijker dan het lijkt! Ze stelt zich altijd erg wanhopig en afhankelijk op van anderen, heeft zelf weinig sociale contacten omdat ze zelf erg angstig en in zichzelf gekeerd is. Doordat ze een neurotische persoonlijkheid heeft is ze gewoon erg angstig en kwetsbaar, bang om haar dierbaren kwijt te raken.
[..]
Ik weet niet wat normaal is? Ze is zelf ook op leeftijd en verwacht dat ik haar tot haar oude dag verzorg. Als zoon voel je je toch verantwoordelijk voor het welzijn van je eigen moeder.
Juist omdat ze zo neurotisch is voel ik me extra verantwoordelijk. Ik zit nu in een loyaliteitsconflict tussen het kiezen voor mezelf of voor haar. Je wilt immers je eigen moeder niet laten stikken.
En als het niet lukt? Dan stop je met proberen en aan jezelf werken hoe moeten we dit opvatten?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:40 schreef syndroom het volgende:
2016 wordt het beslissende jaar! Anders vind ik het gewoon te lang duren.
Hé, anders lees je ff de afgelopen 50 topics waar hij in heeft gepost. Dan snap je ook waar het aan ligt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:31 schreef Tamabralski het volgende:
Wat is er mis met seks. Denk je dat alle meiden vrouwen perse een relatie willen. Pff.ff.f..
Laag pitje, niet stoppen. Kans is ook aanwezig dat het 'baantje' niet doorgaat (er komen meer kandidaten) dus moet ook realistisch blijven. Maar als je vraagt aan mij: wat wil je: nieuwe uitdaging of blijven doormodderen? Kies ik voor een nieuwe uitdaging. En mocht ik daarna nog met dingen uit het verleden blijven zitten.. tja, heb ik toch dat ene jaartje iets leuks gedaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:00 schreef Ludachrist het volgende:
Allemaal dingen niet doen, want tja, school ging voor, en dan direct school opgeven omdat je ergens misschien een baantje krijgt..
Het probleem is meer dat ze juist dichtbij bij me wil zijn. Want ook in het contact, ook al ben ik 25 blijft ze ongevraagd dingen voor me doen en namens mij praten alsof ik een 12-jarige ben.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je laat haar toch ook niet stikken? Je kunt toch gewoon bellen en regelmatig langs gaan? Echt enorm ongezond dit. Je moeder is ziek en de enige weg naar herstel is als ze leert dat jij ruimte en zelfstandigheid nodig hebt, door het af te dwingen.
Je bent natuurlijk je hele leven klein gehouden dus dit is moeilijk, maar: jij bent niet verantwoordelijk voor het geluk van je moeder. Dat is niet jouw taak. Jouw taak is om je vleugels uit te slaan en het nest te verlaten. Dat is normaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat ze juist dichtbij bij me wil zijn. Want ook in het contact, ook al ben ik 25 blijft ze ongevraagd dingen voor me doen en namens mij praten alsof ik een 12-jarige ben.
Nu verwacht ze min of meer doordat ze ouder wordt en haar gezondheid op ten duur ook achteruit gaat dat ik thuis blijf wonen en voor mijn ouders ga zorgen. Moeilijk dit, want ook in Nederland wordt van je verwacht dat je voor je ouders gaat verzorgen als ze oud en ziek worden. Van professionele hulpverleners wil ze niets weten, ze voelt zich niet op haar gemak bij vreemden. Wil liever door enkel familie geholpen worden.
Wat is er mis mee om er iets van te zeggen of er tegenin te gaan dan?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat ze juist dichtbij bij me wil zijn. Want ook in het contact, ook al ben ik 25 blijft ze ongevraagd dingen voor me doen en namens mij praten alsof ik een 12-jarige ben.
Nu verwacht ze min of meer doordat ze ouder wordt en haar gezondheid op ten duur ook achteruit gaat dat ik thuis blijf wonen en voor mijn ouders ga zorgen. Moeilijk dit, want ook in Nederland wordt van je verwacht dat je voor je ouders gaat zorgen als ze oud en ziek worden. Van professionele hulpverleners wil ze niets weten, ze voelt zich niet op haar gemak bij vreemden. Wil liever door enkel familie geholpen worden.
Ja, als je het zo formuleert is het makkelijk he. Als ik je vraag "wat wil je: een jaar lang kutwerk doen of een diploma halen en daarna een leuke baan krijgen", dan is de uitkomst weer heel anders.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Laag pitje, niet stoppen. Kans is ook aanwezig dat het 'baantje' niet doorgaat (er komen meer kandidaten) dus moet ook realistisch blijven. Maar als je vraagt aan mij: wat wil je: nieuwe uitdaging of blijven doormodderen? Kies ik voor een nieuwe uitdaging. En mocht ik daarna nog met dingen uit het verleden blijven zitten.. tja, heb ik toch dat ene jaartje iets leuks gedaan.
Dit baantje is overigens binnen mijn sector, dus heeft wel degelijk waarde straksquote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, als je het zo formuleert is het makkelijk he. Als ik je vraag "wat wil je: een jaar lang kutwerk doen of een diploma halen en daarna een leuke baan krijgen", dan is de uitkomst weer heel anders.
Maar goed, doe lekker wat je wilt, ik spreek je over een jaar wel weer als je contract niet verlengd is, je geen relevante vaardigheden hebt opgebouwd en je wéér extra tijd aan school kwijt gaat zijn. Tot dan!
Wees eens een keer specifiek man. Wat voor baan is het?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit baantje is overigens binnen mijn sector, dus heeft wel degelijk waarde straksGeen kutbaantje.
Loyaliteit? Als je een liefdevolle opvoeding hebt gehad waarin je altijd in de watten bent gelegd wil je toch je ouders eren, en vooral niet alleen achterlaten. Wie moeten dan voor hen zorgen? Alsof vadertje staat alles maar kan en moet oplossen? Juist voor de kinderen wordt (nu in tijden van bezuinigingen) verwacht dat ze hun ouders tijdens hun oude dag verzorgen en ondersteunen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:55 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om er iets van te zeggen of er tegenin te gaan dan?
Prima, dan blijf je toch zo leven? Ik snap het probleem niet als je het zelf geen probleem vindt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Loyaliteit? Als je een liefdevolle opvoeding hebt gehad waarin je altijd in de watten bent gelegd wil je toch je ouders eren, en vooral niet alleen achterlaten. Wie moeten dan voor hen zorgen? Alsof vadertje staat alles maar kan en moet oplossen? Juist voor de kinderen wordt (nu in tijden van bezuinigingen) verwacht dat ze hun ouders tijdens hun oude dag verzorgen en ondersteunen.
En is het een beetje in de buurt van waar hij nu momenteel nog woont? Want volgens mij heeft hij (nog) geen auto.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wees eens een keer specifiek man. Wat voor baan is het?
Je eert ze door te laten zien dat je een volwassen zelfstandige man bent geworden, niet door jezelf als een kind te laten behandelen op je 25e omdat dat nu eenmaal lekker makkelijk is.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Loyaliteit? Als je een liefdevolle opvoeding hebt gehad waarin je altijd in de watten bent gelegd wil je toch je ouders eren, en vooral niet alleen achterlaten. Wie moeten dan voor hen zorgen? Alsof vadertje staat alles maar kan en moet oplossen? Juist voor de kinderen wordt (nu in tijden van bezuinigingen) verwacht dat ze hun ouders tijdens hun oude dag verzorgen en ondersteunen.
Die opvoeding heeft je meer kwaad dan goed gedaan. Die opvoeding is nog steeds bezig. Niet liefdevol, maar verstikkend en controlerend. Ze doet het niet voor jou, maar vooral voor haarzelf. Anders zou ze je je zelfstandigheid gunnen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je praat met de mond van je moeder.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
Dat is het niet: daarom mócht het lukken is het meteen een paar stappen vooruit: serieuze baan, inkomen en op mezelf. Dat laatste het liefst zo snel mogelijk dan ivm afstand maar anders nog een tussenoplossing paraatquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:01 schreef syndroom het volgende:
[..]
En is het een beetje in de buurt van waar hij nu momenteel nog woont? Want volgens mij heeft hij (nog) geen auto.
Wat ben je weer lekker vaag vandaag. Haha.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit baantje is overigens binnen mijn sector, dus heeft wel degelijk waarde straksGeen kutbaantje.
Nee, ik kan er wel een boterham van etenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:03 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat ben je weer lekker vaag vandaag. Haha.Geen minimumloon baantje? Is het een baan met veel sociaal contact? Wat wil je bereiken?
Wie moet er voor ze zorgen? Man, je bent 25! Hoe oud is je moeder nu? 45-50? Ga er maar van uit dat ze d'r eigen kont nog prima kan redden de komende 15-20 jaar. Tegen die tijd kan ze weer eens bij je aankloppen voor hulp / steun.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Mooi toch! Dan sla je daarmee twee vliegen in 1 klap. Kun je met je inkomen (bovenmodaal?) meteen sparen voor een eigen huisje en misschien ook nog een auto. En misschien kom je daar ook wel een hoop andere dames tegen?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, ik kan er wel een boterham van etenEn ja je werkt sowieso samen met andere mensen en daarnaast moet je veel in contact treden met anderen vanuit je functie.
Laten we 't hopenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:14 schreef syndroom het volgende:
[..]
Mooi toch! Dan sla je daarmee twee vliegen in 1 klap. Kun je met je inkomen (bovenmodaal?) meteen sparen voor een eigen huisje en misschien ook nog een auto. En misschien kom je daar ook wel een hoop andere dames tegen?
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die opvoeding heeft je meer kwaad dan goed gedaan. Die opvoeding is nog steeds bezig. Niet liefdevol, maar verstikkend en controlerend. Ze doet het niet voor jou, maar vooral voor haarzelf. Anders zou ze je je zelfstandigheid gunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:35 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.En wat als jij eerder doodgaat dan je moeder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.Maar je hebt nooit een relatie of een chick gehad toch, hoe weet je nu al dat ze vreselijk jaloers is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat stereotiepe beeld van de brave autist die huilend op zijn zolderkamertje zit, stil en teruggetrokken leven leidt klopt ook niet altijd.
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.Het stomste wat jij kunt doen is hierin mee gaan met je moeder en 'jezelf opofferen omdat je zo empatisch bent'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
O, maar het is ook het gemakkelijkste, waarin je altijd naar je moeder kunt blijven wijzen als reden waarom je niets verandert.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.Goed, alles is er wel over gezegd inmiddels. Je weet wat je moet doen. De tijd zal uitwijzen of je het ook kúnt doen. Het is aan jou. En niemand zit inderdaad te wachten op een bemoeizuchtige schoonmoeder, maar je hebt zelf ook zeker wel invloed op de mate van bemoeizucht. Leer je grenzen aangeven en laat je moeder daar niet 'omdat ze je moeder is' overheen gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:46 schreef syndroom het volgende:
Wie heeft het hier nu over dat stereotype beeld danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat stereotiepe beeld van de brave autist die huilend op zijn zolderkamertje zit, stil en teruggetrokken leven leidt klopt ook niet altijd.![]()
Over autisten is toch algemeen bekend dat ze door hun beperking egocentrisch, weinig empathisch, zich niet in anderen in kunnen leven?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wie heeft het hier nu over dat stereotype beeld dan
Hoeveel moet je dan nog, je zegt al hele lange tijd dat je "aan het einde van je studie zit". Moet je enkel nog afstuderen/scriptie schrijven? Of moet je ook nog tentamens maken?quote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:58 schreef Weissman het volgende:
syndroom, wil je mijn vraag beantwoorden svp?
Dat zou heel goed kunnen. Dan moet ik mijn wens naar een vaste relatie maar proberen te onderdrukken? Dat is iets minder moeilijk dan seks omdat daar vooral lustgevoelens bij komen kijken. Anders zou ik het contact met haar in zijn geheel moeten verbreken en daar ben ik ook huiverig voor.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:40 schreef Weissman het volgende:
[..]
En wat als jij eerder doodgaat dan je moeder?
Ook kinderlijk en onzelfstandig. Tja.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:55 schreef syndroom het volgende:
[..]
Over autisten is toch algemeen bekend dat ze door hun beperking egocentrisch, weinig empathisch, zich niet in anderen in kunnen leven?
Deze vraag staat ook nog.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En als het niet lukt? Dan stop je met proberen en aan jezelf werken hoe moeten we dit opvatten?
Oh?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:18 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Hoeft niet perse. Zolang je niet moeilijk in de omgang bent een beetje kunt babbelen en niet wegrent voor meiden als ze naar je lachen moet je op zn minst wel een ONS kunnen regelen. Eerst je dikke carriere en koopwoning en 6pack regelen wat een onzin is dat zeg.
De wensen en behoeften zijn duidelijk. Eerst ontmaagding, dan werken aan relatie en vriendin. Dat laatste is wel een grotere uitdaging omdat het een stuk meer van je sociale competenties vraagt. Ik denk dat ik uiteindelijk puur gedreven door frustratie en boosheid voor mezelf ga kiezen. Mijn bloed kookt gewoon als ik telkens stelletjes zoenend, klef, en hand in hand zie lopen. Dat soort dingen maken mij gewoon ontzettend boos. -edit-quote:
Omdat het de grootste prijs is, die zegt dat hij sociaal geaccepteerd word voor wie hij is. Dus je kunt het zien als een quick fix.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:17 schreef yats het volgende:
[..]
Oh?
Verder snap ik die focus op seks bij syndroom niet. Natuurlijk is het klote om behoefte te hebben naar seks en het niet te hebben. Maar met zo de focus erop leggen schrik je eerder af dan dat je aantrekt. Ik ben dan ook erg benieuwd naar zijn plannen op weg naar zelfstandigheid (en hopelijk voor hem een relatie).
Bestaat er geen andere oplossing?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:03 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Dan moet ik mijn wens naar een vaste relatie maar proberen te onderdrukken? Dat is iets minder moeilijk dan seks omdat daar vooral lustgevoelens bij komen kijken. Anders zou ik het contact met haar in zijn geheel moeten verbreken en daar ben ik ook huiverig voor.
Schrijven en wat opdrachten, geen toetsen meer.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:59 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Hoeveel moet je dan nog, je zegt al hele lange tijd dat je "aan het einde van je studie zit". Moet je enkel nog afstuderen/scriptie schrijven? Of moet je ook nog tentamens maken?
Geen idee, ik krijg er hoofdpijn van als ik er over moet nadenken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:22 schreef Weissman het volgende:
[..]
Bestaat er geen andere oplossing?
Wat zouden de opties zijn waardoor en je moeder kan blijven leven en ze kan toestaan dat jij ook met andere vrouwen omgaat?
Onder welke voorwaarden zou ze dat accepteren? Heb je daar wel eens over nagedacht?
Mss zijn er dingen te combineren
Nee het gaat nu niet over dochters en vaders. Het gaat nu over jou, dan heb je maar even hoofdpijn. Denk er over na.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:28 schreef syndroom het volgende:
[..]
Geen idee, ik krijg er hoofdpijn van als ik er over moet nadenken.
Misschien hebben vaders dat ook met dochters? Want dat een meisje een slechte man treft is groter dan andersom.
Dit is echt gewoon fokking eng.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:19 schreef syndroom het volgende:
[..]
Mijn bloed kookt gewoon als ik telkens stelletjes zoenend, klef, en hand in hand zie lopen. Dat soort dingen maken mij gewoon ontzettend boos.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:30 schreef syndroom het volgende:
Ben niet de enige hoor, deezer heeft dat gevoel ook.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:28 schreef Weissman het volgende:
Nee het gaat nu niet over dochters en vaders. Het gaat nu over jou, dan heb je maar even hoofdpijn. Denk er over na.
Dat je niet de enige ben, maakt het niet minder eng. Dat er meer van dat soort mensen rondlopen is alleen nog maar enger eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wil je een sloerie dan?quote:Op woensdag 30 december 2015 11:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kies altijd de verkeerde uit blijkbaar geen sloeries maar normale meiden die een grote bek teruggeven
Het is eng syndroom. Afgunst wat in dergelijke mate je stemming beïnvloed is niet normaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
Op welke manier?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:19 schreef syndroom het volgende:
[..]
De wensen en behoeften zijn duidelijk. Eerst ontmaagding, dan werken aan relatie en vriendin. Dat laatste is wel een grotere uitdaging omdat het een stuk meer van je sociale competenties vraagt. Ik denk dat ik uiteindelijk puur gedreven door frustratie en boosheid voor mezelf ga kiezen. Mijn bloed kookt gewoon als ik telkens stelletjes zoenend, klef, en hand in hand zie lopen. Dat soort dingen maken mij gewoon ontzettend boos. -edit-
Wat vind je er zelf van dat het geluk van andere mensen jouw bloed blijkbaar doet koken van woede? Vind je dat een normale reactie?quote:
Domme vraag.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat vind je er zelf van dat het geluk van andere mensen jouw bloed blijkbaar doet koken van woede? Vind je dat een normale reactie?
Dat is het gevolg van het onderdrukken van je seksualiteit.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat vind je er zelf van dat het geluk van andere mensen jouw bloed blijkbaar doet koken van woede? Vind je dat een normale reactie?
Autisten kunnen verdriet als woede tonen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dat is de manier waarop jij omgaat met gemis. Het is geen vanzelfsprekendheid.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:49 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van het onderdrukken van je seksualiteit.
Wat heeft het zien van innigheid te maken met het onderdrukken van je seksualiteit? Dat je geaccepteerd wordt, hoef je namelijk niet te onderdrukken, als ik er zo over nadenk.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:49 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik heb er (nog) geen antwoord op. Is allemaal nog te ver weg, ik moet er nog goed over nadenken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:49 schreef Weissman het volgende:
Syndroom wil je mijn vraag beantwoorden svp?
Zou je het fijner vinden als we er stap voor stap in dit topic over brainstormen samen met andere mensen?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:52 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik heb er (nog) geen antwoord op. Is allemaal nog te ver weg, ik moet er nog goed over nadenken.
Hou effe lekker op joh.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
Zou je het fijner vinden als we er stap voor stap in dit topic over brainstormen samen met andere mensen?
Sowieso moet ik maar eerst zien om überhaupt een meisje zover zien te krijgen dat ze een relatie met mij wil. Eerst maar eens uit huis en ervoor zorgen dat ik meer verdien, want met het inkomen dat ik nu heb is niet echt fijn om samen een relatie op te bouwen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
Zou je het fijner vinden als we er stap voor stap in dit topic over brainstormen samen met andere mensen?
Genoeg mensen die bij hun moeder thuis een relatie hebben. Waarom zou jij dan het fatsoenlijk willen doen?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:57 schreef syndroom het volgende:
[..]
Sowieso moet ik maar eerst zien om überhaupt een meisje zover zien te krijgen dat ze een relatie met mij wil. Eerst maar eens uit huis en ervoor zorgen dat ik meer verdien, want met het inkomen dat ik nu heb is niet echt fijn om samen een relatie op te bouwen.
Dus als ik het goed begrijp;quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:57 schreef syndroom het volgende:
[..]
Sowieso moet ik maar eerst zien om überhaupt een meisje zover zien te krijgen dat ze een relatie met mij wil. Eerst maar eens uit huis en ervoor zorgen dat ik meer verdien, want met het inkomen dat ik nu heb is niet echt fijn om samen een relatie op te bouwen.
Iets met vechten en bierkaai.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dankje. Beetje zelfreflectie lijkt me wel nodig met zulke Elliot Rodger vibes.
Daar sta ik best voor open ja.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:15 schreef Chawi het volgende:
Deezer, zou je gewoon met een vrouw willen afspreken, platonisch, om te willen leren/feedback te ontvangen?
Weiss, je weet toch, als je de 35 raakt, probeer het dan nog eensquote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:28 schreef Weissman het volgende:
Ik heb die eisen overigens niet.
Dus als je aanbod ook voor mij geldt kan ik je laten kennis maken met 50 Tinten Weiss![]()
Waar in de buurt woon je?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:30 schreef Chawi het volgende:
[..]
Dat vind ik nu echt tof om te lezen!
Koppen met spijkers slaan en een afspraak inplannen?
Buurt maakt niet uit. Ik heb een leaseauto en ik denk dat het voor jou het meest plezierig is om ergens af te spreken waar jij je het meest op je gemak voelt.quote:
Je doet net of ik nooit in contact kom met vrouwenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:36 schreef Weissman het volgende:
Vergeet je niet een schone boxer aan te trekken Deezer?
Als ze diegene is wie op haar fobo staat zeker, maar volgens mij is ze ook al bezet gaf ze aanquote:
Kritisch schmietischquote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ze diegene is wie op haar fobo staat zeker, maar volgens mij is ze ook al bezet gaf ze aanEn volgens mij al de 25 gepasseerd...
Dat heb ik ook gedaan...quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:28 schreef Chawi het volgende:
Geen man heeft zich ooit hoeven schamen om naast mij te lopen en met mijn herseninhoud zit het ook wel goed
Als Deezer echt wil weten waar het aan ligt en wellicht zelfs steun wilt bij het "hoe nu verder" dan wil ik hem daarbij wel helpen.
Ik verwacht eigenlijk van niet, want ik ben geen relatiepotentieeltje. Hopelijk durft hij in 2016 wat andere keuzes te maken dan in 2015.
Of ze bezet is of niet; het magische woord in haar aanbod is 'platonisch'.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ze diegene is wie op haar fobo staat zeker, maar volgens mij is ze ook al bezet gaf ze aanEn volgens mij al de 25 gepasseerd...
Als je mooi genoeg bent wel ja.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:51 schreef Chawi het volgende:
@ Broccoli
Misschien is "nieuwe ronde, nieuwe kansen" hier dan wel van toepassing. Wellicht heeft hij geleerd van die meet.
Nee het klikte niet en we hadden te weinig interesses gemeen. Ofzo.quote:
Eerder het gevolg van een zieke geest als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:49 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat vond jij ervan?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:55 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Nee het klikte niet en we hadden te weinig interesses gemeen. Ofzo.
Maar hij vond niks leuk, toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:55 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Nee het klikte niet en we hadden te weinig interesses gemeen. Ofzo.
Helemaal niks. Alles was bij voorbaat al afgeschreven en een nee. Heel vermoeiend.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar hij vond niks leuk, toch?
Ja maar dat was zijn houding toch omdat hij jou niet zo boeiend vond?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:08 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Helemaal niks. Alles was bij voorbaat al afgeschreven en een nee. Heel vermoeiend.
Met types als jouw ga ik normaal ook niet om (drank/drugs, schijt-aan-alles-maatschappij), dus tja dan matchen we ook vriendschappelijk niet echt..quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:08 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Helemaal niks. Alles was bij voorbaat al afgeschreven en een nee. Heel vermoeiend.
Ga je dan wel met andere types om?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Met types als jouw ga ik normaal ook niet om (drank/drugs, schijt-aan-alles-maatschappij), dus tja dan matchen we ook vriendschappelijk niet echt..
Wow.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Met types als jouw ga ik normaal ook niet om (drank/drugs, schijt-aan-alles-maatschappij), dus tja dan matchen we ook vriendschappelijk niet echt..
Dus omdat ik zo denk dan matchen we gelijk niet?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval eerlijkquote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niemand. Duh.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:13 schreef Koral het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval eerlijk
Met wie ga je eigenlijk wel "maatschappelijk" om?
Als er geen klik is dan is er geen klik, maar blijkbaar is het dan te veel moeite om nog een beetje gezellig/positief te doen. Of zo.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:13 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Dus omdat ik zo denk dan matchen we gelijk niet?
We hoeven toch niet te matchen als ik jou wil helpen? We zijn/worden toch geen stelletje?
En dit heb ik ook al tegen Gary gezegd: Mensen uit 2 verschillende milieus kunnen mekaar goed aanvullen.
Ik ben het hier wel mee eens. Mijn vriendengroep varieert ook van orthodoxe moslims tot Nederlanders in Keltische Muziekbands. Ik vond de variatie altijd wel verfrissend eigenlijkquote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:13 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Dus omdat ik zo denk dan matchen we gelijk niet?
We hoeven toch niet te matchen als ik jou wil helpen? We zijn/worden toch geen stelletje?
En dit heb ik ook al tegen Gary gezegd: Mensen uit 2 verschillende milieus kunnen mekaar goed aanvullen.
Ik ben altijd direct, helaasquote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:13 schreef Koral het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval eerlijk
Met wie ga je eigenlijk wel "maatschappelijk" om?
Ik heb juist het meeste geleerd van de mensen die eigenlijk niet in mijn straatje passen. (Maar dat maakt ze niet minder tof!)quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik ben het hier wel mee eens. Mijn vriendengroep varieert ook van orthodoxe moslims tot Nederlanders in Keltische Muziekbands. Ik vond de variatie altijd wel verfrissend eigenlijk
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hobby is meer het vullen en schrijven van contentDus dat is echt niet alleen vanachter je pc'tje wat klungelen. Doel is om ook deskundigen te interviewen etc.
Gisteren inderdaad thuis doorgebracht, klungelend aan mijn website. Achteraf geen spijt. Mijn doel dit jaar is om die site op te zetten en kijken of ik het zelf leuk vind en er behoefte voor isOok om zo wat meer afleiding te creëren van 'de dames'. Blijf overigens wel gewoon de dingen doen die ik leuk vind, maar dit is dus meer een extra hobby wat ik eventueel later kan gebruiken als professioneel opstapje.
Een ander doel is om minder op FOK! te posten. Misschien nieuwe username e.d. iig geen druk meer leggen op 'een relatie'. Ja ik mis het nog steeds, zeker als ik nu voor een nieuwe site qua inhoud brainstorm is het fijn om de mening van een ander te horen, iemand waar je van op aan kan. Maar dat kan ook met vrienden straks.
Qua studie zet ik het weer op een laag pitje. Reden isIk bedoel meer dat er weinig informele sociale persoonlijke interactie in je hobby zit. Het zal meer je comfortzone zijn, maar doe eens een teamsport, of ga 1 op 1 met mensen squashen ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Kans bestaat dat bovenstaande natuurlijk niet doorgaat en dan moet ik toch met oprechte tegenzin studie afmaken, dat besef ik me ook maar heb ik iig meer tijd tot de vólgende deadline.
Wat je studie betreft: zo herkenbaar om opgebrand te zijn. Helaas werd bij mij uitstel afstel. Heb je niet ergens nog een potje doorzettingsvermogen?Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
Dat potje gaat pas komende week open als ik weet of er meer in 't vat zit of dat ik weer op de oude voet verder moet als 't bij niks blijft. Dan is de keuze simpel: nog één keer knallen of de handdoek in de ring en alles ophoesten aan studieschuld en radicaal wat anders. Helaas weet je de uitslag niet direct na volgende week dus ga nu heel traag door, scheelt wat bij de verplichte taken straks als blijkt dat ik voorlopig nog met afstuderen blijf zitten. Maar ik ben er wel klaar mee eigenlijk deze sleur. En mezelf weer voor de kop gestoten want hoe dichter de afstudeerdeadline komt, des te minder ik ga doen..quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:20 schreef Koral het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat er weinig informele sociale persoonlijke interactie in je hobby zit. Het zal meer je comfortzone zijn, maar doe eens een teamsport, of ga 1 op 1 met mensen squashen ofzo?
Wat je studie betreft: zo herkenbaar om opgebrand te zijn. Helaas werd bij mij uitstel afstel. Heb je niet ergens nog een potje doorzettingsvermogen?
Doet HJ toevallig ook aan private coaching?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:35 schreef Chawi het volgende:
[..]
Buurt maakt niet uit. Ik heb een leaseauto en ik denk dat het voor jou het meest plezierig is om ergens af te spreken waar jij je het meest op je gemak voelt.
Zullen we via dm even verder gaan?
Waarom vindt je het zo belangrijk wat anderen doen? Het is toch belangrijker dat ze accepteren dat jij geen alcohol/ drugs neemt?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben altijd direct, helaas
Ehm... goede vraag. Ben zelf meer doe normaal dan ben je al gek genoeg... maar té normaal werkt in deze maatschappij ook niet sneeuw je onderDus gewoon mensen die geen alcohol of drugs nodig hebben om t gezellig te hebben en dat kunnen maar weinig mensen echt als je ziet dat het soms de normaalste zaak van de wereld is dat je alles kort en klein mag slaan met een drankje of pilletje op (niet dat broc. dat doet volgens mij). Nuchtere mensen die praktisch denken en ook vooral eerlijk zijn en niet achter je rug om ineens heel anders zijn.
Is het niet te veel verwacht, als jij verwacht dat mensen zich aan jou aanpassen, maar dat jij niet klein beetje aanpast?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ehm... goede vraag. Ben zelf meer doe normaal dan ben je al gek genoeg... maar té normaal werkt in deze maatschappij ook niet sneeuw je onderDus gewoon mensen die geen alcohol of drugs nodig hebben om t gezellig te hebben en dat kunnen maar weinig mensen echt als je ziet dat het soms de normaalste zaak van de wereld is dat je alles kort en klein mag slaan met een drankje of pilletje op (niet dat broc. dat doet volgens mij). Nuchtere mensen die praktisch denken en ook vooral eerlijk zijn en niet achter je rug om ineens heel anders zijn.
Je haalt twee dingen door elkaar. Als mensen het gezellig vinden met alcohol/drugs betekent dat niet dat ze het álleen gezellig kunnen hebben met alcohol/drugs. Probeer je wat meer open te stellen naar mensen die anders zijn dan jij. Van iemand die vol met oordelen zit wordt niemand blij en je maakt het voor jezelf op die manier ook lastiger om contact te leggen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het merendeel in Nederland drinkt en nog minder gebruiken drugs. Dus ik zal straks vast wel vrienden hebben of mensen waarmee 't klikt die dat wél doen, prima. Maar broc. heeft ook een andere levenswijze.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Is het niet te veel verwacht, als jij verwacht dat mensen zich aan jou aanpassen, maar dat jij niet klein beetje aanpast?
Dat betekent niet dat je overal negatief over moet doen, niets goed genoeg is en je mensen die je proberen te helpen moet negeren deezer.Je kunt altijd een klik niet hebben met iemand, maar je negeert wel vaker dingen die aangeboden worden of adviezen die gegeven worden als ze niet in jouw beeld passen. Dat is een vervelende eigenschap die ook vrouwen waar jij wel interesse in zou kunnen hebben opvalt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In alle oprechtheid, maak je studie af. Al duurt het wat langer, switch naar deeltijd indien mogelijk, maar doe wat je kan doen. Zou zo zonde zijn om in het spreekwoordelijke zicht van de haven te stranden. Probeer desnoods vrijwillig lessen te volgen die je helpen progressie te maken met je laatste schriftelijke opdrachten.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat potje gaat pas komende week open als ik weet of er meer in 't vat zit of dat ik weer op de oude voet verder moet als 't bij niks blijft. Dan is de keuze simpel: nog één keer knallen of de handdoek in de ring en alles ophoesten aan studieschuld en radicaal wat anders. Helaas weet je de uitslag niet direct na volgende week dus ga nu heel traag door, scheelt wat bij de verplichte taken straks als blijkt dat ik voorlopig nog met afstuderen blijf zitten. Maar ik ben er wel klaar mee eigenlijk deze sleur. En mezelf weer voor de kop gestoten want hoe dichter de afstudeerdeadline komt, des te minder ik ga doen..
Is dat heel erg dat ze een andere levenswijze heeft? Zou er iets van een middelgrond kunnen zijn?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het merendeel in Nederland drinkt en nog minder gebruiken drugs. Dus ik zal straks vast wel vrienden hebben of mensen waarmee 't klikt die dat wél doen, prima. Maar broc. heeft ook een andere levenswijze.
Ik kan me niet voorstellen dat je pas negatief en afstandelijk deed nadat je die informatie over haar te weten was gekomen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het merendeel in Nederland drinkt en nog minder gebruiken drugs. Dus ik zal straks vast wel vrienden hebben of mensen waarmee 't klikt die dat wél doen, prima. Maar broc. heeft ook een andere levenswijze.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:25 schreef yats het volgende:
[..]
Doet HJ toevallig ook aan private coaching?
Krijg nou wat. Gefeliciteerd man!quote:Op donderdag 31 december 2015 20:08 schreef ook_gek het volgende:
Ik lekker uitgebreid eten, kat die opeens bang is of gewoon aandacht wil gerust stellen. Om 00:00 even naar buiten, vreugde vuur kijken en naar rondje langs vrienden weer naar huis, want zwangere vriendin houd het niet zo lang vol en dus lekker slapen.
Is weer eens wat anders dan tot in de ochtend als een beest los gaan in alle kroegen en morgen avond ontwaken met een extreme kater.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:25 schreef yats het volgende:
[..]
Doet HJ toevallig ook aan private coaching?
Niet zo vooroordelenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je pas negatief en afstandelijk deed nadat je die informatie over haar te weten was gekomen.
Je bent hier rationeel bezig met het ontkennen van je eigen behoefte. Daardoor handel je nu uitstellend en vermijdend. Dit neemt je behoeftes echter niet weg. Je verdringt ze hooguit. Dan zijn je woede en irritaties ook wel begrijpelijk, maar niet acceptabel als dit (slachtoffer gedrag) zich op anderen richt. Beste jongen, hoelang ga jij jezelf nog voor de gek houden?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Jammer. Iemand die je het beste gunt en wil helpen, en dan zo'n angstig overkomende (bijna op het vluchtende af) reactie? Was je erg nerveus?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom heb je dan gemeet?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |