Je zou het eerder vanuit het oogpunt van iedere jongvolwassen man moeten bekijken en je richten op zelfstandigheid, sociale vaardigheden, levenservaring etc. Dat zijn de belangrijke zaken waarmee je op zoek kan gaan naar een relatie of wat dan ook.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
De behoeften die elke maagd, vrijgezel wel heeft. Intimiteit, seks, vriendin, relatie en dat soort dingen. Ik wil sowieso iets doen om mijn eenzaamheid te doorbreken en dan pas te richten op het vinden van een vriendin. Want je wil de anders immers ook wat te bieden hebben he.
Dat. Eerst onder dat juk van je veel te vastklampende moeder uit. Dat scheelt al heel veel. Imo is het bijna misdadig, je volwassen kind zijn eigen leven misgunnen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:12 schreef ElDinosaur het volgende:
Je zou het eerder vanuit het oogpunt van iedere jongvolwassen man moeten bekijken en je richten op zelfstandigheid, sociale vaardigheden, levenservaring etc. Dat zijn de belangrijke zaken waarmee je op zoek kan gaan naar een relatie of wat dan ook.
Eerst je fundament leggen en daarna verder bouwen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:11 schreef syndroom het volgende:
[..]
Heb eerst nog wat andere prioriteiten maar 2016 is wel het beslissende jaar als het op seks aankomt.Waarom zoveel focussen op seks? Je kan ook gewoon naar een prostituee gaan als je nog nooit seks hebt gehad en het je dermate dwars zit. Wil je duurzame (seksuele) relaties opbouwen, zal je je eerst moeten richten op een eigen woonplek, vrienden en sociale vaardigheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Er is van alles mogelijk, wat precies ga ik nog goed over nadenken. Ik wil eerst mijn leven op de rit krijgen. Hopelijk kom ik straks op hetzelfde niveau van Deezer en misschien haal ik hem nog wel in.Eerst maar eens uit de put komen.
Heb eerst nog wat andere prioriteiten maar 2016 is wel het beslissende jaar als het op seks aankomt.Hoeft niet perse. Zolang je niet moeilijk in de omgang bent een beetje kunt babbelen en niet wegrent voor meiden als ze naar je lachen moet je op zn minst wel een ONS kunnen regelen. Eerst je dikke carriere en koopwoning en 6pack regelen wat een onzin is dat zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Er is van alles mogelijk, wat precies ga ik nog goed over nadenken. Ik wil eerst mijn leven op de rit krijgen. Hopelijk kom ik straks op hetzelfde niveau van Deezer en misschien haal ik hem nog wel in.Eerst maar eens uit de put komen.
Heb eerst nog wat andere prioriteiten maar 2016 is wel het beslissende jaar als het op seks aankomt.Klinkt allemaal heel mooi, maar je moet daar dus wel concrete plannen voor hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die deadline voor seks ('beslissende jaar') vind ik een beetje gek.
Ja inderdaad. Daarom wil ik me nu ook richten op het verbeteren van zelfstandigheid door uit huis te gaan en sociale vaardigheden door meer zelf contact te leggen met onbekende mensen. Pas daarna komt seks en misschien wel een relatie maar dat is op dit moment nog allemaal ver weg.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:12 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Je zou het eerder vanuit het oogpunt van iedere jongvolwassen man moeten bekijken en je richten op zelfstandigheid, sociale vaardigheden, levenservaring etc. Dat zijn de belangrijke zaken waarmee je op zoek kan gaan naar een relatie of wat dan ook.
Eerst je fundament leggen en daarna verder bouwen.
[..]
Heb eerst nog wat andere prioriteiten maar 2016 is wel het beslissende jaar als het op seks aankomt.Gaat je niet lukken vermoed ik. Werk is wel belangrijk voor je eigen onderhoud. Dat wel dus ga daar wel achterheen. Maar al dat andere idealistische gedoe in een bepaalde volgorde laat dat varen. Zorg wel dat je MEER in contact komt met meiden. Hoe maakt niet uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is er ook zelf bij he. Beetje gek om het zelf zo te laten doorgaan. Opvoeding of niet, als je niet al te achterlijk bent kan je ook wel beseffen wat je te doen staat in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat. Eerst onder dat juk van je veel te vastklampende moeder uit. Dat scheelt al heel veel. Imo is het bijna misdadig, je volwassen kind zijn eigen leven misgunnen.
Klopt, hij is er zelf bij. Alleen kan ik me heel goed voorstellen dat, als je vanaf je babytijd bent bemoederd en verstikt, je niet echt de ruimte krijgt om tot een sterke, eigen persoonlijkheid uit te groeien. En dat vind ik heel treurig en ook heel laakbaar.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:22 schreef Wimperkruller het volgende:
Hij is er ook zelf bij he. Beetje gek om het zelf zo te laten doorgaan. Opvoeding of niet, als je niet al te achterlijk bent kan je ook wel beseffen wat je te doen staat in zo'n situatie.
Of ben ik nu veel te onaardig en hard?
Beetje zelfstandigheid en iets van sociale vaardigheden mbt het andere geslacht gaan wel helpen met het in contact komen met vrouwen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:22 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Gaat je niet lukken vermoed ik. Werk is wel belangrijk voor je eigen onderhoud. Dat wel dus ga daar wel achterheen. Maar al dat andere idealistische gedoe in een bepaalde volgorde laat dat varen. Zorg wel dat je MEER in contact komt met meiden. Hoe maakt niet uit.
Dit.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:22 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Gaat je niet lukken vermoed ik. Werk is wel belangrijk voor je eigen onderhoud. Dat wel dus ga daar wel achterheen. Maar al dat andere idealistische gedoe in een bepaalde volgorde laat dat varen. Zorg wel dat je MEER in contact komt met meiden. Hoe maakt niet uit.
Dat is moeilijker dan het lijkt! Ze stelt zich altijd erg wanhopig en afhankelijk op van anderen, heeft zelf weinig sociale contacten omdat ze zelf erg angstig en in zichzelf gekeerd is. Doordat ze een neurotische persoonlijkheid heeft is ze gewoon erg angstig en kwetsbaar, bang om haar dierbaren kwijt te raken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat. Eerst onder dat juk van je veel te vastklampende moeder uit. Dat scheelt al heel veel. Imo is het bijna misdadig, je volwassen kind zijn eigen leven misgunnen.
Omdat mannen ook seksuele lustgevoelens hebben? Dat is wel een punt dat de basis vormde van mijn seksuele frustratie waardoor ik wat humeur betreft snel aangebrand ben en boos kan reageren. Ik wil zeker seks, maar niet met een prostituee, simpelweg omdat ik daar geen goed gevoel bij heb.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:15 schreef FulltimePrutser het volgende:
[..]
Waarom zoveel focussen op seks? Je kan ook gewoon naar een prostituee gaan als je nog nooit seks hebt gehad en het je dermate dwars zit. Wil je duurzame (seksuele) relaties opbouwen, zal je je eerst moeten richten op een eigen woonplek, vrienden en sociale vaardigheden.
2016 wordt het beslissende jaar! Anders vind ik het gewoon te lang duren.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel mooi, maar je moet daar dus wel concrete plannen voor hebben.
Die deadline voor seks ('beslissende jaar') vind ik een beetje gek.
Ik weet niet wat normaal is? Ze is zelf ook op leeftijd en verwacht dat ik haar tot haar oude dag verzorg. Als zoon voel je je toch verantwoordelijk voor het welzijn van je eigen moeder.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:22 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Hij is er ook zelf bij he. Beetje gek om het zelf zo te laten doorgaan. Opvoeding of niet, als je niet al te achterlijk bent kan je ook wel beseffen wat je te doen staat in zo'n situatie.
Of ben ik nu veel te onaardig en hard?
Je laat haar toch ook niet stikken? Je kunt toch gewoon bellen en regelmatig langs gaan? Echt enorm ongezond dit. Je moeder is ziek en de enige weg naar herstel is als ze leert dat jij ruimte en zelfstandigheid nodig hebt, door het af te dwingen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:40 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat is moeilijker dan het lijkt! Ze stelt zich altijd erg wanhopig en afhankelijk op van anderen, heeft zelf weinig sociale contacten omdat ze zelf erg angstig en in zichzelf gekeerd is. Doordat ze een neurotische persoonlijkheid heeft is ze gewoon erg angstig en kwetsbaar, bang om haar dierbaren kwijt te raken.
[..]
Ik weet niet wat normaal is? Ze is zelf ook op leeftijd en verwacht dat ik haar tot haar oude dag verzorg. Als zoon voel je je toch verantwoordelijk voor het welzijn van je eigen moeder.
Juist omdat ze zo neurotisch is voel ik me extra verantwoordelijk. Ik zit nu in een loyaliteitsconflict tussen het kiezen voor mezelf of voor haar. Je wilt immers je eigen moeder niet laten stikken.
En als het niet lukt? Dan stop je met proberen en aan jezelf werken hoe moeten we dit opvatten?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:40 schreef syndroom het volgende:
2016 wordt het beslissende jaar! Anders vind ik het gewoon te lang duren.
Hé, anders lees je ff de afgelopen 50 topics waar hij in heeft gepost. Dan snap je ook waar het aan ligt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:31 schreef Tamabralski het volgende:
Wat is er mis met seks. Denk je dat alle meiden vrouwen perse een relatie willen. Pff.ff.f..
Laag pitje, niet stoppen. Kans is ook aanwezig dat het 'baantje' niet doorgaat (er komen meer kandidaten) dus moet ook realistisch blijven. Maar als je vraagt aan mij: wat wil je: nieuwe uitdaging of blijven doormodderen? Kies ik voor een nieuwe uitdaging. En mocht ik daarna nog met dingen uit het verleden blijven zitten.. tja, heb ik toch dat ene jaartje iets leuks gedaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:00 schreef Ludachrist het volgende:
Allemaal dingen niet doen, want tja, school ging voor, en dan direct school opgeven omdat je ergens misschien een baantje krijgt..
Het probleem is meer dat ze juist dichtbij bij me wil zijn. Want ook in het contact, ook al ben ik 25 blijft ze ongevraagd dingen voor me doen en namens mij praten alsof ik een 12-jarige ben.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je laat haar toch ook niet stikken? Je kunt toch gewoon bellen en regelmatig langs gaan? Echt enorm ongezond dit. Je moeder is ziek en de enige weg naar herstel is als ze leert dat jij ruimte en zelfstandigheid nodig hebt, door het af te dwingen.
Je bent natuurlijk je hele leven klein gehouden dus dit is moeilijk, maar: jij bent niet verantwoordelijk voor het geluk van je moeder. Dat is niet jouw taak. Jouw taak is om je vleugels uit te slaan en het nest te verlaten. Dat is normaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat ze juist dichtbij bij me wil zijn. Want ook in het contact, ook al ben ik 25 blijft ze ongevraagd dingen voor me doen en namens mij praten alsof ik een 12-jarige ben.
Nu verwacht ze min of meer doordat ze ouder wordt en haar gezondheid op ten duur ook achteruit gaat dat ik thuis blijf wonen en voor mijn ouders ga zorgen. Moeilijk dit, want ook in Nederland wordt van je verwacht dat je voor je ouders gaat verzorgen als ze oud en ziek worden. Van professionele hulpverleners wil ze niets weten, ze voelt zich niet op haar gemak bij vreemden. Wil liever door enkel familie geholpen worden.
Wat is er mis mee om er iets van te zeggen of er tegenin te gaan dan?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat ze juist dichtbij bij me wil zijn. Want ook in het contact, ook al ben ik 25 blijft ze ongevraagd dingen voor me doen en namens mij praten alsof ik een 12-jarige ben.
Nu verwacht ze min of meer doordat ze ouder wordt en haar gezondheid op ten duur ook achteruit gaat dat ik thuis blijf wonen en voor mijn ouders ga zorgen. Moeilijk dit, want ook in Nederland wordt van je verwacht dat je voor je ouders gaat zorgen als ze oud en ziek worden. Van professionele hulpverleners wil ze niets weten, ze voelt zich niet op haar gemak bij vreemden. Wil liever door enkel familie geholpen worden.
Ja, als je het zo formuleert is het makkelijk he. Als ik je vraag "wat wil je: een jaar lang kutwerk doen of een diploma halen en daarna een leuke baan krijgen", dan is de uitkomst weer heel anders.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Laag pitje, niet stoppen. Kans is ook aanwezig dat het 'baantje' niet doorgaat (er komen meer kandidaten) dus moet ook realistisch blijven. Maar als je vraagt aan mij: wat wil je: nieuwe uitdaging of blijven doormodderen? Kies ik voor een nieuwe uitdaging. En mocht ik daarna nog met dingen uit het verleden blijven zitten.. tja, heb ik toch dat ene jaartje iets leuks gedaan.
Dit baantje is overigens binnen mijn sector, dus heeft wel degelijk waarde straksquote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, als je het zo formuleert is het makkelijk he. Als ik je vraag "wat wil je: een jaar lang kutwerk doen of een diploma halen en daarna een leuke baan krijgen", dan is de uitkomst weer heel anders.
Maar goed, doe lekker wat je wilt, ik spreek je over een jaar wel weer als je contract niet verlengd is, je geen relevante vaardigheden hebt opgebouwd en je wéér extra tijd aan school kwijt gaat zijn. Tot dan!
Wees eens een keer specifiek man. Wat voor baan is het?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit baantje is overigens binnen mijn sector, dus heeft wel degelijk waarde straksGeen kutbaantje.
Loyaliteit? Als je een liefdevolle opvoeding hebt gehad waarin je altijd in de watten bent gelegd wil je toch je ouders eren, en vooral niet alleen achterlaten. Wie moeten dan voor hen zorgen? Alsof vadertje staat alles maar kan en moet oplossen? Juist voor de kinderen wordt (nu in tijden van bezuinigingen) verwacht dat ze hun ouders tijdens hun oude dag verzorgen en ondersteunen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:55 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om er iets van te zeggen of er tegenin te gaan dan?
Prima, dan blijf je toch zo leven? Ik snap het probleem niet als je het zelf geen probleem vindt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Loyaliteit? Als je een liefdevolle opvoeding hebt gehad waarin je altijd in de watten bent gelegd wil je toch je ouders eren, en vooral niet alleen achterlaten. Wie moeten dan voor hen zorgen? Alsof vadertje staat alles maar kan en moet oplossen? Juist voor de kinderen wordt (nu in tijden van bezuinigingen) verwacht dat ze hun ouders tijdens hun oude dag verzorgen en ondersteunen.
En is het een beetje in de buurt van waar hij nu momenteel nog woont? Want volgens mij heeft hij (nog) geen auto.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wees eens een keer specifiek man. Wat voor baan is het?
Je eert ze door te laten zien dat je een volwassen zelfstandige man bent geworden, niet door jezelf als een kind te laten behandelen op je 25e omdat dat nu eenmaal lekker makkelijk is.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Loyaliteit? Als je een liefdevolle opvoeding hebt gehad waarin je altijd in de watten bent gelegd wil je toch je ouders eren, en vooral niet alleen achterlaten. Wie moeten dan voor hen zorgen? Alsof vadertje staat alles maar kan en moet oplossen? Juist voor de kinderen wordt (nu in tijden van bezuinigingen) verwacht dat ze hun ouders tijdens hun oude dag verzorgen en ondersteunen.
Die opvoeding heeft je meer kwaad dan goed gedaan. Die opvoeding is nog steeds bezig. Niet liefdevol, maar verstikkend en controlerend. Ze doet het niet voor jou, maar vooral voor haarzelf. Anders zou ze je je zelfstandigheid gunnen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je praat met de mond van je moeder.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
Dat is het niet: daarom mócht het lukken is het meteen een paar stappen vooruit: serieuze baan, inkomen en op mezelf. Dat laatste het liefst zo snel mogelijk dan ivm afstand maar anders nog een tussenoplossing paraatquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:01 schreef syndroom het volgende:
[..]
En is het een beetje in de buurt van waar hij nu momenteel nog woont? Want volgens mij heeft hij (nog) geen auto.
Wat ben je weer lekker vaag vandaag. Haha.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit baantje is overigens binnen mijn sector, dus heeft wel degelijk waarde straksGeen kutbaantje.
Nee, ik kan er wel een boterham van etenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:03 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat ben je weer lekker vaag vandaag. Haha.Geen minimumloon baantje? Is het een baan met veel sociaal contact? Wat wil je bereiken?
Wie moet er voor ze zorgen? Man, je bent 25! Hoe oud is je moeder nu? 45-50? Ga er maar van uit dat ze d'r eigen kont nog prima kan redden de komende 15-20 jaar. Tegen die tijd kan ze weer eens bij je aankloppen voor hulp / steun.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Mooi toch! Dan sla je daarmee twee vliegen in 1 klap. Kun je met je inkomen (bovenmodaal?) meteen sparen voor een eigen huisje en misschien ook nog een auto. En misschien kom je daar ook wel een hoop andere dames tegen?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, ik kan er wel een boterham van etenEn ja je werkt sowieso samen met andere mensen en daarnaast moet je veel in contact treden met anderen vanuit je functie.
Laten we 't hopenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:14 schreef syndroom het volgende:
[..]
Mooi toch! Dan sla je daarmee twee vliegen in 1 klap. Kun je met je inkomen (bovenmodaal?) meteen sparen voor een eigen huisje en misschien ook nog een auto. En misschien kom je daar ook wel een hoop andere dames tegen?
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die opvoeding heeft je meer kwaad dan goed gedaan. Die opvoeding is nog steeds bezig. Niet liefdevol, maar verstikkend en controlerend. Ze doet het niet voor jou, maar vooral voor haarzelf. Anders zou ze je je zelfstandigheid gunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:35 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.En wat als jij eerder doodgaat dan je moeder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.Maar je hebt nooit een relatie of een chick gehad toch, hoe weet je nu al dat ze vreselijk jaloers is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat stereotiepe beeld van de brave autist die huilend op zijn zolderkamertje zit, stil en teruggetrokken leven leidt klopt ook niet altijd.
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.Het stomste wat jij kunt doen is hierin mee gaan met je moeder en 'jezelf opofferen omdat je zo empatisch bent'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
O, maar het is ook het gemakkelijkste, waarin je altijd naar je moeder kunt blijven wijzen als reden waarom je niets verandert.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.Goed, alles is er wel over gezegd inmiddels. Je weet wat je moet doen. De tijd zal uitwijzen of je het ook kúnt doen. Het is aan jou. En niemand zit inderdaad te wachten op een bemoeizuchtige schoonmoeder, maar je hebt zelf ook zeker wel invloed op de mate van bemoeizucht. Leer je grenzen aangeven en laat je moeder daar niet 'omdat ze je moeder is' overheen gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:46 schreef syndroom het volgende:
Wie heeft het hier nu over dat stereotype beeld danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat stereotiepe beeld van de brave autist die huilend op zijn zolderkamertje zit, stil en teruggetrokken leven leidt klopt ook niet altijd.![]()
Over autisten is toch algemeen bekend dat ze door hun beperking egocentrisch, weinig empathisch, zich niet in anderen in kunnen leven?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wie heeft het hier nu over dat stereotype beeld dan
Hoeveel moet je dan nog, je zegt al hele lange tijd dat je "aan het einde van je studie zit". Moet je enkel nog afstuderen/scriptie schrijven? Of moet je ook nog tentamens maken?quote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:58 schreef Weissman het volgende:
syndroom, wil je mijn vraag beantwoorden svp?
Dat zou heel goed kunnen. Dan moet ik mijn wens naar een vaste relatie maar proberen te onderdrukken? Dat is iets minder moeilijk dan seks omdat daar vooral lustgevoelens bij komen kijken. Anders zou ik het contact met haar in zijn geheel moeten verbreken en daar ben ik ook huiverig voor.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:40 schreef Weissman het volgende:
[..]
En wat als jij eerder doodgaat dan je moeder?
Ook kinderlijk en onzelfstandig. Tja.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:55 schreef syndroom het volgende:
[..]
Over autisten is toch algemeen bekend dat ze door hun beperking egocentrisch, weinig empathisch, zich niet in anderen in kunnen leven?
Deze vraag staat ook nog.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En als het niet lukt? Dan stop je met proberen en aan jezelf werken hoe moeten we dit opvatten?
Oh?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:18 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Hoeft niet perse. Zolang je niet moeilijk in de omgang bent een beetje kunt babbelen en niet wegrent voor meiden als ze naar je lachen moet je op zn minst wel een ONS kunnen regelen. Eerst je dikke carriere en koopwoning en 6pack regelen wat een onzin is dat zeg.
De wensen en behoeften zijn duidelijk. Eerst ontmaagding, dan werken aan relatie en vriendin. Dat laatste is wel een grotere uitdaging omdat het een stuk meer van je sociale competenties vraagt. Ik denk dat ik uiteindelijk puur gedreven door frustratie en boosheid voor mezelf ga kiezen. Mijn bloed kookt gewoon als ik telkens stelletjes zoenend, klef, en hand in hand zie lopen. Dat soort dingen maken mij gewoon ontzettend boos. -edit-quote:
Omdat het de grootste prijs is, die zegt dat hij sociaal geaccepteerd word voor wie hij is. Dus je kunt het zien als een quick fix.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:17 schreef yats het volgende:
[..]
Oh?
Verder snap ik die focus op seks bij syndroom niet. Natuurlijk is het klote om behoefte te hebben naar seks en het niet te hebben. Maar met zo de focus erop leggen schrik je eerder af dan dat je aantrekt. Ik ben dan ook erg benieuwd naar zijn plannen op weg naar zelfstandigheid (en hopelijk voor hem een relatie).
Bestaat er geen andere oplossing?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:03 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Dan moet ik mijn wens naar een vaste relatie maar proberen te onderdrukken? Dat is iets minder moeilijk dan seks omdat daar vooral lustgevoelens bij komen kijken. Anders zou ik het contact met haar in zijn geheel moeten verbreken en daar ben ik ook huiverig voor.
Schrijven en wat opdrachten, geen toetsen meer.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:59 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Hoeveel moet je dan nog, je zegt al hele lange tijd dat je "aan het einde van je studie zit". Moet je enkel nog afstuderen/scriptie schrijven? Of moet je ook nog tentamens maken?
Geen idee, ik krijg er hoofdpijn van als ik er over moet nadenken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:22 schreef Weissman het volgende:
[..]
Bestaat er geen andere oplossing?
Wat zouden de opties zijn waardoor en je moeder kan blijven leven en ze kan toestaan dat jij ook met andere vrouwen omgaat?
Onder welke voorwaarden zou ze dat accepteren? Heb je daar wel eens over nagedacht?
Mss zijn er dingen te combineren
Nee het gaat nu niet over dochters en vaders. Het gaat nu over jou, dan heb je maar even hoofdpijn. Denk er over na.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:28 schreef syndroom het volgende:
[..]
Geen idee, ik krijg er hoofdpijn van als ik er over moet nadenken.
Misschien hebben vaders dat ook met dochters? Want dat een meisje een slechte man treft is groter dan andersom.
Dit is echt gewoon fokking eng.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:19 schreef syndroom het volgende:
[..]
Mijn bloed kookt gewoon als ik telkens stelletjes zoenend, klef, en hand in hand zie lopen. Dat soort dingen maken mij gewoon ontzettend boos.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:30 schreef syndroom het volgende:
Ben niet de enige hoor, deezer heeft dat gevoel ook.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:28 schreef Weissman het volgende:
Nee het gaat nu niet over dochters en vaders. Het gaat nu over jou, dan heb je maar even hoofdpijn. Denk er over na.
Dat je niet de enige ben, maakt het niet minder eng. Dat er meer van dat soort mensen rondlopen is alleen nog maar enger eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wil je een sloerie dan?quote:Op woensdag 30 december 2015 11:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kies altijd de verkeerde uit blijkbaar geen sloeries maar normale meiden die een grote bek teruggeven
Het is eng syndroom. Afgunst wat in dergelijke mate je stemming beïnvloed is niet normaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
Op welke manier?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:19 schreef syndroom het volgende:
[..]
De wensen en behoeften zijn duidelijk. Eerst ontmaagding, dan werken aan relatie en vriendin. Dat laatste is wel een grotere uitdaging omdat het een stuk meer van je sociale competenties vraagt. Ik denk dat ik uiteindelijk puur gedreven door frustratie en boosheid voor mezelf ga kiezen. Mijn bloed kookt gewoon als ik telkens stelletjes zoenend, klef, en hand in hand zie lopen. Dat soort dingen maken mij gewoon ontzettend boos. -edit-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |