Loyaliteit? Als je een liefdevolle opvoeding hebt gehad waarin je altijd in de watten bent gelegd wil je toch je ouders eren, en vooral niet alleen achterlaten. Wie moeten dan voor hen zorgen? Alsof vadertje staat alles maar kan en moet oplossen? Juist voor de kinderen wordt (nu in tijden van bezuinigingen) verwacht dat ze hun ouders tijdens hun oude dag verzorgen en ondersteunen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:55 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om er iets van te zeggen of er tegenin te gaan dan?
Prima, dan blijf je toch zo leven? Ik snap het probleem niet als je het zelf geen probleem vindt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Loyaliteit? Als je een liefdevolle opvoeding hebt gehad waarin je altijd in de watten bent gelegd wil je toch je ouders eren, en vooral niet alleen achterlaten. Wie moeten dan voor hen zorgen? Alsof vadertje staat alles maar kan en moet oplossen? Juist voor de kinderen wordt (nu in tijden van bezuinigingen) verwacht dat ze hun ouders tijdens hun oude dag verzorgen en ondersteunen.
En is het een beetje in de buurt van waar hij nu momenteel nog woont? Want volgens mij heeft hij (nog) geen auto.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wees eens een keer specifiek man. Wat voor baan is het?
Je eert ze door te laten zien dat je een volwassen zelfstandige man bent geworden, niet door jezelf als een kind te laten behandelen op je 25e omdat dat nu eenmaal lekker makkelijk is.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Loyaliteit? Als je een liefdevolle opvoeding hebt gehad waarin je altijd in de watten bent gelegd wil je toch je ouders eren, en vooral niet alleen achterlaten. Wie moeten dan voor hen zorgen? Alsof vadertje staat alles maar kan en moet oplossen? Juist voor de kinderen wordt (nu in tijden van bezuinigingen) verwacht dat ze hun ouders tijdens hun oude dag verzorgen en ondersteunen.
Die opvoeding heeft je meer kwaad dan goed gedaan. Die opvoeding is nog steeds bezig. Niet liefdevol, maar verstikkend en controlerend. Ze doet het niet voor jou, maar vooral voor haarzelf. Anders zou ze je je zelfstandigheid gunnen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je praat met de mond van je moeder.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
Dat is het niet: daarom mócht het lukken is het meteen een paar stappen vooruit: serieuze baan, inkomen en op mezelf. Dat laatste het liefst zo snel mogelijk dan ivm afstand maar anders nog een tussenoplossing paraatquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:01 schreef syndroom het volgende:
[..]
En is het een beetje in de buurt van waar hij nu momenteel nog woont? Want volgens mij heeft hij (nog) geen auto.
Wat ben je weer lekker vaag vandaag. Haha.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit baantje is overigens binnen mijn sector, dus heeft wel degelijk waarde straksGeen kutbaantje.
Nee, ik kan er wel een boterham van etenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:03 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat ben je weer lekker vaag vandaag. Haha.Geen minimumloon baantje? Is het een baan met veel sociaal contact? Wat wil je bereiken?
Wie moet er voor ze zorgen? Man, je bent 25! Hoe oud is je moeder nu? 45-50? Ga er maar van uit dat ze d'r eigen kont nog prima kan redden de komende 15-20 jaar. Tegen die tijd kan ze weer eens bij je aankloppen voor hulp / steun.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Mooi toch! Dan sla je daarmee twee vliegen in 1 klap. Kun je met je inkomen (bovenmodaal?) meteen sparen voor een eigen huisje en misschien ook nog een auto. En misschien kom je daar ook wel een hoop andere dames tegen?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, ik kan er wel een boterham van etenEn ja je werkt sowieso samen met andere mensen en daarnaast moet je veel in contact treden met anderen vanuit je functie.
Laten we 't hopenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:14 schreef syndroom het volgende:
[..]
Mooi toch! Dan sla je daarmee twee vliegen in 1 klap. Kun je met je inkomen (bovenmodaal?) meteen sparen voor een eigen huisje en misschien ook nog een auto. En misschien kom je daar ook wel een hoop andere dames tegen?
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die opvoeding heeft je meer kwaad dan goed gedaan. Die opvoeding is nog steeds bezig. Niet liefdevol, maar verstikkend en controlerend. Ze doet het niet voor jou, maar vooral voor haarzelf. Anders zou ze je je zelfstandigheid gunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:35 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.En wat als jij eerder doodgaat dan je moeder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.Maar je hebt nooit een relatie of een chick gehad toch, hoe weet je nu al dat ze vreselijk jaloers is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat stereotiepe beeld van de brave autist die huilend op zijn zolderkamertje zit, stil en teruggetrokken leven leidt klopt ook niet altijd.
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.Het stomste wat jij kunt doen is hierin mee gaan met je moeder en 'jezelf opofferen omdat je zo empatisch bent'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
O, maar het is ook het gemakkelijkste, waarin je altijd naar je moeder kunt blijven wijzen als reden waarom je niets verandert.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[..]
Het is denk ik een stukje onzekerheid maar vooral irreële angst dat uit haarzelf komt. Ik wil wel los komen, ik ben er natuurlijk ook niet blij mee omdat het me ook in mijn ontwikkeling remt.Goed, alles is er wel over gezegd inmiddels. Je weet wat je moet doen. De tijd zal uitwijzen of je het ook kúnt doen. Het is aan jou. En niemand zit inderdaad te wachten op een bemoeizuchtige schoonmoeder, maar je hebt zelf ook zeker wel invloed op de mate van bemoeizucht. Leer je grenzen aangeven en laat je moeder daar niet 'omdat ze je moeder is' overheen gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben denk ik juist te empathisch ingesteld, waar rasechte autisten lak aan alles hebben, anderen gebruiken, hun eigen plan trekken (ook al beschadigd het anderen) ben ik wel bereid om mezelf op te offeren voor anderen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:46 schreef syndroom het volgende:
Wie heeft het hier nu over dat stereotype beeld danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat stereotiepe beeld van de brave autist die huilend op zijn zolderkamertje zit, stil en teruggetrokken leven leidt klopt ook niet altijd.![]()
Over autisten is toch algemeen bekend dat ze door hun beperking egocentrisch, weinig empathisch, zich niet in anderen in kunnen leven?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wie heeft het hier nu over dat stereotype beeld dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |