abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:58:21 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158630260
160113_134184_nieuwtjes16.jpg

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06

link[/url]
Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado

[ link | ]afbeelding ]
Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez

[ link | ]afbeelding ]
Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.

[ link | afbeelding ]
Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde

[ link | afbeelding ]
Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
[/quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door WEST op 13-01-2016 00:07:42 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158633310
boeeee ik wil Aston Martin
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:53:10 #3
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158651388
Smijt zelf je naam in het geruchten circuit van de F1, doe alsof je enigszins geïnteresseerd bent. Kets de deal af. Taadaa, exposure die met domme tv reclames niet te betalen is en nu voor nagenoeg geen cent......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 december 2015 @ 22:04:09 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_158651947
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Smijt zelf je naam in het geruchten circuit van de F1, doe alsof je enigszins geïnteresseerd bent. Kets de deal af. Taadaa, exposure die met domme tv reclames niet te betalen is en nu voor nagenoeg geen cent......
dit lijkt me nou niet echt reclame
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_158652676
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dit lijkt me nou niet echt reclame
Waarom niet? Je naam word genoemd.. Dat is voldoende.

Net zoals Apple altijd wel een modelletje weet te lekken voor de volgende iPhone of tablet, maar in feite zijn het altijd de afgekeurde modellen die het productie stadium nooit gehaald hebben. Betere reclame kan je niet maken, nagenoeg gratis maar van grote waarde !
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:20:23 #6
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158652716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dit lijkt me nou niet echt reclame
de naam is alwer geregeld genoemd, en daar draait het om in de reclame wereld....

Edig: zoals meike ook al aanhaalde14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158731871
Volgens Giancarlo Minardi wil Renault Alonso graag terughalen. Ik zie het nog niet zomaar gebeuren.

http://www.grandprix.com/ns/ns32815.html
pi_158816317
Cespa stopt waarschijnlijk als sponsor van TR.

http://www.gppits.net/nieuws/cepsa_vertrekt_bij_toro_rosso/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 4 januari 2016 @ 16:56:22 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158821175
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
  maandag 4 januari 2016 @ 17:01:59 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_158821289
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:41 schreef Geralt het volgende:
Cespa stopt waarschijnlijk als sponsor van TR.

http://www.gppits.net/nieuws/cepsa_vertrekt_bij_toro_rosso/
ooh, persoonlijke sponsor van Sainz, gaan we een 3de coureur krijgen?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:51:41 #11
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_158847237
Dit artikel viel mij wel op:

Jos Verstappen ends career to focus on son Max

quote:
"There was an idea to do the 24 hours of Le Mans again and at first I thought it would be good. But then I saw that it coincides with formula one (Azerbaijan) and I would not be at ease if Max is racing somewhere else. If I'm honest, Max is now number 1. I put everything else aside for him. I want this to be a success story," Verstappen snr added. (GMM)
Ik krijg hier niet direct een goed gevoel bij. Dat hij Max wil steunen is natuurlijk mooi. Dat hij zijn carriere aan de wilgen hangt moet hij zelf weten. Maar ik weet niet, ik vind het wat control freakerig benauwend overkomen. Max heeft al een seizoen gereden, het zal niet zijn eerste race zijn ofzo. Eén race zonder pa is toch niet zo raar? Het komt nu op mij over alsof Jos zijn eigen succes wil afmeten aan de prestaties van zijn zoon en daar is een kind nog nooit beter van geworden
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_158847320
Volgens mij hebben die twee een erg goede werk-relatie naast hun vader-zoon relatie. Van wat ik meekrijg in elk geval zo via de media. Als ze er zelf geen problemen mee hebben, bwah.
Ja doei.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:54:50 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158847327
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:51 schreef twiFight het volgende:
Dit artikel viel mij wel op:

Jos Verstappen ends career to focus on son Max

[..]

Dat hij Max wil steunen is natuurlijk mooi.
Zo is dat. En klaar zijn we weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:55:19 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158847337
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
Ik ben altijd op dezelfde dag jarig als Button maar nog nooit op mijn verjaardag is er een auto gepresenteerd.
Terwijl dat toch altijd in "auto presentatie" era zit.

Anyways zullen wel de dagen voor de eerste test zijn.
Een 3D sketchup of een lakentje van een auto trekken is het tegenwoordig niks bijzonders meer.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:25:42 #15
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158849828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:55 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik ben altijd op dezelfde dag jarig als Button maar nog nooit op mijn verjaardag is er een auto gepresenteerd.
Terwijl dat toch altijd in "auto presentatie" era zit.

Anyways zullen wel de dagen voor de eerste test zijn.
Een 3D sketchup of een lakentje van een auto trekken is het tegenwoordig niks bijzonders meer.
Altijd op dezelfde dag ja? Je hebt niet soms eens zoiets van.. dit jaar ben ik eens op een andere dag jarig nee? :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_158850992
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
Haas F1 op 21 februari is de enige die op dit moment bekend is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 januari 2016 @ 19:05:58 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158854125
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:25 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Altijd op dezelfde dag ja? Je hebt niet soms eens zoiets van.. dit jaar ben ik eens op een andere dag jarig nee? :P
Nee er zijn wel mensen bij die elk jaar kunnen kiezen ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158924647
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:46:06 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159047277
Iets meer dan 5 dagen nog voor de Ferrari:

http://readysetred.ferrari.com/en/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:10:39 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159054960
quote:
Formula 1 teams are backing away from plans to dramatically increase downforce for 2017 in a move that looks set to leave the onus of increased speeds to come from Pirelli's wider tyres.

Although discussions about the 2017 F1 rules package are still ongoing and nothing has been formally confirmed, sources have confirmed that the scale of the revamp planned for next year is set to be watered down through the abandoning of aerodynamic concepts that had been agreed.

This will mean the original idea of a speed gain of five seconds per lap is set to be reduced to around three seconds.

This decision to cut back on the planned push for higher downforce levels effectively represents a victory for Mercedes – and a corresponding defeat for Red Bull – although there is no consensus on what will happen.
Downforce overhaul

F1 teams had provisionally agreed on a package of changes based largely on a proposal honed by Red Bull – which included a substantial increase in downforce thanks to bigger wings and a larger diffuser.

However, as first revealed by Motorsport.com, at a meeting of technical directors in November, Mercedes expressed concerns about the extra loading that high downforce would place on tyres.

Sceptical rivals suggested that the agenda of the world champion team was to protect its competitive advantage by reducing the future impact of any rule changes, but a compromise investigation was launched.

At the same time, Pirelli had its own concerns about the potential extra loadings, and subsequently made a presentation to teams to that effect at the most recent meeting of technical chiefs, which took place at Heathrow on December 17 last year.

The Italian company's main concern was that it would have to significantly increase minimum pressures to deal with higher downforce - and those extreme pressure levels would in turn impact cornering performance, and in effect cancel out the downforce increase.

The FIA took Pirelli's argument on board and asked the teams to vote on a revised 2017 package, with a much smaller downforce increase.

It is understood that there was a vote of 8-3 in favour of a toned-down package, with only two other teams joining Red Bull in supporting the original plans.
What now?

The intention now is to stick with the 2016 diffuser dimensions, while the planned increase in bodywork width from 1400mm to 1800m has also been cancelled.

One team insider told Motorsport.com: “After the last technical meeting, during which Pirelli presented their findings, it was decided by majority to revert back to the 2016 bodywork and diffuser regulations for 2017.

“Pirelli expressed significant concern over the anticipated increase in load levels so a decision was made to cut back the downforce increase previously proposed for 2017. Red Bull were very upset about these changes.”

Although the decision to abandon some of the chief ideas for 2017 is disappointing for those hoping for a big leap forward in pace, some changes will remain.

The push for wider front and rear wings and more freedom in the bargeboard area will be retained.

The bodywork “chin” length will also be reduced by 100mm, allowing cars to run slightly lower.

The cosmetic changes designed to improve the look of the cars, such as swept back front wing, rear endplates and leading edge of the sidepods, will also stay.
Overtaking worries

Although safety concerns were the prime mover behind the reduced emphasis on downforce, another concern was that a big change would make it even harder for cars to follow each other, and thus the revised plan could make for better racing.

Last year Pat Symonds of Williams made it clear that year that the original 2017 package would not make overtaking any easier.

“My belief is that the more downforce you have on a car, the harder it is to follow,” he said. “And this car has more downforce.

“Therefore irrespective of any niceties that the Overtaking Working Group may have come up with, and irrespective of whether one believes them or not – and as a member of that group I know what short cuts we did against the true scientific process – the fact is if you've got more downforce, the harder it is to follow.

"I think that's simplistic, but nevertheless quite a true view.”
Het wordt steeds erger. Nu gaat Pirelli dicteren wat voor auto's men mag bouwen? Samen met Mercedes. Wat een gekloot weer zeg. 2016 zou het laatste weggooi-jaar worden voordat F1 weer echt zou beginnen maar men moet het weer vergooien. Zucht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159055359
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het wordt steeds erger. Nu gaat Pirelli dicteren wat voor auto's men mag bouwen? Samen met Mercedes. Wat een gekloot weer zeg. 2016 zou het laatste weggooi-jaar worden voordat F1 weer echt zou beginnen maar men moet het weer vergooien. Zucht.
Ik las toevallig net een vergelijkbaar stuk op James Allen's weblog.

Het lijkt me niet zo gek dat Pirelli even aan de alarmbellen trekt. Zij zijn de afgelopen jaren al constant (en niet altijd terecht) de kop van jut geweest, nu dreigt er weer even van alles door hun strot geduwd te worden. Het lijkt mij vrij logisch dat zijn dan gaan roepen dat er nog even erg goed gekeken moet worden naar het effect van de toegenomen downforce op de banden.

Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip. Verder vind ik het overigens geen weggooijaar, ik vermaak me prima verder. Dat laat onverlet dat het beter kan.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:26:11 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159055539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:21 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ik las toevallig net een vergelijkbaar stuk op James Allen's weblog.

Het lijkt me niet zo gek dat Pirelli even aan de alarmbellen trekt. Zij zijn de afgelopen jaren al constant (en niet altijd terecht) de kop van jut geweest, nu dreigt er weer even van alles door hun strot geduwd te worden. Het lijkt mij vrij logisch dat zijn dan gaan roepen dat er nog even erg goed gekeken moet worden naar het effect van de toegenomen downforce op de banden.
Dus? Fuck dat. Dat was juist altijd de verdediging van Pirelli: "Wij maken de banden die de teams en FIA willen het is niet onze schuld!" Van door hun strot geduwd worden is geen sprake, zij moeten gewoon banden leveren en dat is het. Als zij het niet willen doen is er wel iemand anders.

En gezeik over downforce... Michelin maakt banden voor LMP1-wagens die veel meer downforce genereren en die kunnen 4 stints mee op Le Mans als het moet.
quote:
Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip.
Dat is ook onzin. Dat blijft iedereen maar roepen en iedere keer tot 2014 wordt er weer gezegd 'minder downforce!' Leidt het tot meer inhaalacties? Overduidelijk niet. In de jaren van het grondeffect werd er ook nauwelijks ingehaald.

Kortom, allemaal dom gelul om de politiek een beetje te verhullen. Red Bull wil meer downforce om hun achterstand op motorgebied goed te maken en Mercedes en hun klanten blokkeren dat. Het is niets anders dan dat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 22:27:51 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159055607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:21 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip. Verder vind ik het overigens geen weggooijaar, ik vermaak me prima verder. Dat laat onverlet dat het beter kan.
Meer downforce = meer grip :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 22:34:15 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159055844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Meer downforce = meer grip :P
mja, is mij te kort door de bocht. Hoe meer mechanische grip, hoe beter. Dan hoef je namelijk minder vleugel te zetten op de meeste circuits en ga je harder.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 22:36:05 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159055903
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, is mij te kort door de bocht. Hoe meer mechanische grip, hoe beter. Dan hoef je namelijk minder vleugel te zetten op de meeste circuits en ga je harder.
Dan heb je wel geweldige onslijtbare zachte banden nodig, en dat zie ik (helaas) niet meer gebeuren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159057016
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan heb je wel geweldige onslijtbare zachte banden nodig, en dat zie ik (helaas) niet meer gebeuren.
Volgens mij heeft pirelli aangegeven dat dat ze die kunnen maken maar de FIA wil banden die slijten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:13:40 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159057131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:09 schreef opreis het volgende:

[..]

Volgens mij heeft pirelli aangegeven dat dat ze die kunnen maken maar de FIA wil banden die slijten
Precies dat ja. Dat het mogelijk is hebben we in het Bridgestone/Michelin-tijdperk al gezien :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159057937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Meer downforce = meer grip :P
Downforce is niet hetzelfde als grip hoor. En ze gaan ook niet hand in hand met elkaar. Wanneer er meer downforce komt, moet Pirelli de bandendruk verhogen en komt er dus juist minder grip. Dat is nu juist net het punt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:38:22 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159057989
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:37 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Downforce is niet hetzelfde als grip hoor. En ze gaan ook niet hand in hand met elkaar. Wanneer er meer downforce komt, moet Pirelli de bandendruk verhogen en komt er dus juist minder grip. Dat is nu juist net het punt.
Ze hebben vast wel een hele goede reden om die grote vleugels op de auto's te schroeven ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159058193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze hebben vast wel een hele goede reden om die grote vleugels op de auto's te schroeven ;)
Klopt. Om downforce te genereren (aerodynamische grip). Geen mechanische grip waar ik het in relatie tot de banden over had. Die krijg je niet van vleugels.
pi_159058553
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:26 schreef Fir3fly het volgende:

Dat is ook onzin. Dat blijft iedereen maar roepen en iedere keer tot 2014 wordt er weer gezegd 'minder downforce!' Leidt het tot meer inhaalacties? Overduidelijk niet. In de jaren van het grondeffect werd er ook nauwelijks ingehaald.
Dat is helemaal geen onzin, het is bewezen. Je kan niet te dicht op een ander rijden vanwege de aerodynamica. Meer mech grip heeft dat nadeel niet.


quote:
Kortom, allemaal dom gelul om de politiek een beetje te verhullen. Red Bull wil meer downforce om hun achterstand op motorgebied goed te maken en Mercedes en hun klanten blokkeren dat. Het is niets anders dan dat.
Ja eigen belang. Is alijd zo geweest en zal altijd zo blijven, tenzij de structuur van de sport wordt aangepast maar dat is weer niet in hun belang dus gebeurt het niet.
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:08:44 #32
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159058798
Even de header van nieuwtjes topic aangepast. 2014 kon echt niet meer. :')
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 00:11:24 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159058867
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:08 schreef WEST het volgende:
Even de header van nieuwtjes topic aangepast. 2014 kon echt niet meer. :')
*zeurt iets over transparante achtergrond
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:15:30 #34
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159058935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

*zeurt iets over transparante achtergrond
is ook maar tijdelijk.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 13 januari 2016 @ 02:57:07 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159060709
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:57 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen onzin, het is bewezen. Je kan niet te dicht op een ander rijden vanwege de aerodynamica. Meer mech grip heeft dat nadeel niet.
En hoe heeft dat gewerkt?

Precies. Niet. Natuurlijk zorgen vleugels voor turbulentie maar het antwoord is echt niet zo simpel als 'minder downforce = meer inhalen'. Sterker nog, het is eerder het omgekeerde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159061175
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159061176
Inhaalacties gegarandeerd :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159061180
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 02:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En hoe heeft dat gewerkt?

Precies. Niet. Natuurlijk zorgen vleugels voor turbulentie maar het antwoord is echt niet zo simpel als 'minder downforce = meer inhalen'. Sterker nog, het is eerder het omgekeerde.
Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.

En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.

Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.

Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.

Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.

[ Bericht 18% gewijzigd door JimmyManna op 13-01-2016 06:08:19 ]
pi_159061182
quote:
12s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:37 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
Of extra gewicht voor de winnaar ;-)
pi_159061188
quote:
12s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:37 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
Maar wel de slechtste, welk fabrieksteam wil nou miljoenen uitgeven om achteraan te beginnen. Lekkere reclame ook voor de leek. Dan zou het me niet verbazen als grote teams er mee ophouden..
pi_159061568
Als ze nu eens regels gaan maken waarbij er geen vleugels meer nodig zijn, die dingen zorgen volgens mij voor de meeste verstoorde lucht achter de wagen waardoor een slipstream niet mogelijk is.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 13 januari 2016 @ 07:51:59 #42
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_159061611
Ja, of gewoon alleen rechte plankjes als vleugels en geen 1000 geleidertjes en stripjes enzo...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_159062271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 07:44 schreef Spooky4u het volgende:
Als ze nu eens regels gaan maken waarbij er geen vleugels meer nodig zijn, die dingen zorgen volgens mij voor de meeste verstoorde lucht achter de wagen waardoor een slipstream niet mogelijk is.
Ground-effect dus. Wat de FIA al voor 2014 wilde maar toen ook al door de teams is tegengehouden.

Zoiets als de wingcars van begin jaren '80.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:24:31 #44
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159062493
De FIA en Bernie moeten gewoon ergens voor kiezen zonder inspraak van de teams. Elk team denkt toch alleen maar aan zichzelf en houdt alles tegen wat niet in hun straatje valt.

Gewoonweg een design wat voor elk team inhoudt dat ze een radicaal ander bodywork moeten bouwen, waarbij dus iedereen weer "vanaf 0" moet beginnen.

Dit zal de doodssteek zijn voor een team als Sauber denk ik en ook Haas zal pissed zijn, maar ik denk dat je de huidige trend volledig moet doorbreken en dan de sport opnieuw moet opbouwen. Dan wordt het ook weer aantrekkelijker voor andere teams om de sport in te rollen.

Brede auto's, brede wielen, aerodynamische poespas alleen op de voorvleugel en een platte plank als achtervleugel om de lucht van de slipstream zo min mogelijk te verstoren. Grondeffect terug om het gemis van de downforce van de huidige achtervleugels te compenseren en gaan met die banaan :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_159062981
De sport opnieuw opbouwen? Allemaal veel te radicaal. Nergens voor nodig in mijn ogen. Ik snap het paniekvoetbal niet. F1 is nooit een inhaalfestijn geweest, het is geen karting.
  woensdag 13 januari 2016 @ 20:50:53 #46
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159080298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:
Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90.
Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159080806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
MotoGP is de topklasse.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159081095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:00 schreef Beach het volgende:

[..]

MotoGP is de topklasse.
Klopt. Van de motorsport.
pi_159081343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
Precies. Er wordt zoveel overdreven. Ik ben begonnen met kijken in de jaren 80 en ook toen waren er zat 'saaie' races en was het geenszins een inhaalfestival. Zo ook in de jaren 90 en 00. Er staan races van Jackie Stewart op YouTube met 2 minuten voorsprong op de nr 2, nou, spannend hoor. Er is nooit een tijdperk geweest waarin er volop werd ingehaald en iedere race een spektakelstuk was. Dat is allemaal gelul.
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:47:08 #50
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159083181
Ik hoef ook geen inhaalacties, maar wil gevechten zien. Ook al komen rijders moeilijk voorbij hun voorligger, ik wil het ze op zijn minst zien proberen!

Niet dat rijders expres 2 seconden afstand houden omdat anders hun banden er te snel aan gaan... Of eventjes een halve ronde wachten om in te halen want op het rechte stuk met de DRS is het makkelijker etc.

Het wordt steeds nepper
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 13 januari 2016 @ 22:41:34 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159085787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.

En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.

Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.

Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.

Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.

Nogal wat gewauwel, maar laten we duidelijk zijn. Voor mij maakt het aantal inhaalacties en dergelijke niet uit. Mijn problemen met de F1 zit hem in de regelgeving. Al deze onzin is juist gekomen omdat men meer inhaalacties wilden dan in de 2000s. Dat is slechts gedeeltelijk gelukt maar voor het grootste gedeelte hebben we Ferrari ingeruild voor Red Bull en daarna Mercedes (hoewel Mercedes een flink stuk dominanter is dan de vorige twee).

De F1 gaat niet om inhaalacties. Zoals je zelf zegt dat is ook nooit zo geweest. Maar dat wil het wel graag zijn en dat is nu juist het probleem. Want dat werkt niet. Dankzij die gedachte zitten we met het huidige gedrocht van een regelboek. En met Mercedes dominantie tot in ieder geval diep in 2017.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159204252
Sauber niet klaar voor eerste test

quote:
Sauber will not introduce its 2016 car until the second pre-season test, and is instead planning to begin the winter period with its 2015-spec machine, the team has explained to GPUpdate.net.

Spanish Grand Prix host venue the Circuit de Barcelona-Catalunya will host a reduced number of two pre-season tests in 2016, the first taking place from February 22-25, and the second from March 1-4.

Sauber intends to run last year's C34 at the first test, featuring the team's 2016 livery, and its C35 at the second gathering, the final on track action before the season opener in Australia on March 20.

A late change to the testing schedule, brought on by the Melbourne event being moved forward in a revised calendar issued last September, has impacted preparations up and down the grid.

Sauber will again field Felipe Nasr and Marcus Ericsson during the 2016 season.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159205470
Ik mag toch hopen dat er een keer een zaakwaarnemer of pr-man bij Sauber zijn muil open trekg en hoe slecht die toko nu draait. Kaltenborn is mede-aandeelhouder en bovendien afgestudeerd in de rechten, dus die is niet zo aan de kant te zetten. Enige manier om dat gedrocht uit Sauber te krijgen is als iemand uit de school klapt en Peter Sauber verrast en vastberaden het vertrouwen in Monisha opzegd. Mijn gevoel nu is eigenlijk wel dat Sauber 2016 niet gaat voltooien.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2016 @ 17:33:29 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159205598
ik heb ook weinig vertrouwen in dat team. Ze boeren alleen maar achteruit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159205742
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.

En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.

Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.

Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.

Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.
In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.

Een inhaalactie is ook veel mooier als die moeilijker is. Het probleem van de huidige F1 is de dominantie van Mercedes. Dergelijke dominantie is wel eens eerder voorgekomen, zij het niet vaak, verschil was echter dat de andere teams alles konden doen om de achterstand in te halen. Nu mag dat niet meer, en dat rekt de dominantie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159207309
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.

Een inhaalactie is ook veel mooier als die moeilijker is. Het probleem van de huidige F1 is de dominantie van Mercedes. Dergelijke dominantie is wel eens eerder voorgekomen, zij het niet vaak, verschil was echter dat de andere teams alles konden doen om de achterstand in te halen. Nu mag dat niet meer, en dat rekt de dominantie.
Naja in 88 en 89 was de dominantie van McLaren natuurlijk net zo groot als Merc nu, alleen toen had je met die strijd tussen Prost en Senna natuurlijk al van nature een extra dimensie. De strijd tussen Hamilton en Rosberg geeft (vooralsnog) een stuk minder vuurwerk omdat Rosberg niet echt aan kan haken. Als Alonso bv naar Hamilton zou rijden, zou er waarschijnlijk minder gemopperd worden op de dominantie.
pi_159207330
quote:
15s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ook weinig vertrouwen in dat team. Ze boeren alleen maar achteruit
Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.
pi_159207667
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.
Indd, Manor en Haas hebben meer ingrediënten in huis het in de subtop te kunnen waarmaken. Voor Manor een behoorlijke stap, maar niet ondenkbaar.
  maandag 18 januari 2016 @ 18:54:11 #59
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159207756
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:50 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Indd, Manor en Haas hebben meer ingrediënten in huis het in de subtop te kunnen waarmaken. Voor Manor een behoorlijke stap, maar niet ondenkbaar.
Manor wel, nieuwe mercedes motor + top ontwerper. die gaan wel stappen maken. Misschien in het begin nog niet maar later in het seizoen wel.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_159207907
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Naja in 88 en 89 was de dominantie van McLaren natuurlijk net zo groot als Merc nu, alleen toen had je met die strijd tussen Prost en Senna natuurlijk al van nature een extra dimensie. De strijd tussen Hamilton en Rosberg geeft (vooralsnog) een stuk minder vuurwerk omdat Rosberg niet echt aan kan haken. Als Alonso bv naar Hamilton zou rijden, zou er waarschijnlijk minder gemopperd worden op de dominantie.
Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.

Maar voor maakt het ook wel uit dat die dominantie toen echt verdiend was, hoe irritant ik die ook vond, terwijl je nu weet dat die sneller ingelopen had kunnen worden wanneer de andere teams alleen natuurlijke begrenzingen hadden aan hun tempo van doorontwikkeling. Nu heb ik het idee dat een dominantie van 1 jaar een derde jaar in wordt getild door de regels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159209770
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.
Haas gaat het zelfs beter doen dan Lotus en misschien wel STR verwacht ik. Betere motor en minstens gelijkwaardig chassis waar mede door Ferrari (als vermomde Dallara medewerkers) aan is gewerkt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159210035
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.

Maar voor maakt het ook wel uit dat die dominantie toen echt verdiend was, hoe irritant ik die ook vond, terwijl je nu weet dat die sneller ingelopen had kunnen worden wanneer de andere teams alleen natuurlijke begrenzingen hadden aan hun tempo van doorontwikkeling. Nu heb ik het idee dat een dominantie van 1 jaar een derde jaar in wordt getild door de regels.
Zo slecht zijn die regels niet. In twee jaar zou je een volledig nieuwe motor op de baan kunnen brengen, dus als de motoren nog zo slecht zijn als die van Renault en Honda vorig jaar zijn ze gewoon niet waardig om in de F1 te zijn. Ferrari heeft afgelopen jaar al flinke stappen gemaakt ten opzichte van het jaar ervoor (en is een van de weinige teams die daadwerkelijk dichter bij is gekomen). Ook dit jaar verwacht ik dat ze stappen maken en dichterbij Mercedes komen, em misschien zelfs gelijkwaardig zullen zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159210281
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.

Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.

Een groot gevecht wordt het niet omdat het juist wel veel scheelt. Niet zozeer in snelheid over een ronde, maar wel in bijna alle andere factoren zoals racend vermogen, omgang met druk, consistente snelheid in de race. In alles is Hamilton net een stapje beter, in sommigen zelfs twee stapjes.

Rosberg is in snelheid een toprijder, maar in heel veel andere factoren een subtopper. Daarom is het verschil in tijd niet groot, maar in resultaat immens. Doordat het een verschil is in natuurlijke aanleg is het een schijnstrijd. Want een verschil in natuurlijke aanleg is niet te overbruggen.
pi_159210303
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Haas gaat het zelfs beter doen dan Lotus en misschien wel STR verwacht ik. Betere motor en minstens gelijkwaardig chassis waar mede door Ferrari (als vermomde Dallara medewerkers) aan is gewerkt.
Kan. Maar van alle teams is Haas veruit het lastigste in te schatten dus zover wil ik nog niet gaan.
pi_159210824
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:14 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.

Een groot gevecht wordt het niet omdat het juist wel veel scheelt. Niet zozeer in snelheid over een ronde, maar wel in bijna alle andere factoren zoals racend vermogen, omgang met druk, consistente snelheid in de race. In alles is Hamilton net een stapje beter, in sommigen zelfs twee stapjes.

Rosberg is in snelheid een toprijder, maar in heel veel andere factoren een subtopper. Daarom is het verschil in tijd niet groot, maar in resultaat immens. Doordat het een verschil is in natuurlijke aanleg is het een schijnstrijd. Want een verschil in natuurlijke aanleg is niet te overbruggen.
Denk dat Rosberg sowieso niet de mentaliteit heeft van een toptalent/strijder.. Hij praat zich via de pers steeds weer opnieuw moed in, die hij vervolgens weer niet weet waar te maken. Wat mij betreft, mocht hij ooit kampioen worden, dan is het eerder doordat zijn directe concurrentie pech heeft gehad, op mentaal vlak denk ik dat hij jongens als Perez, Nasr en Maldonado boven zich heeft staan.
pi_159213130
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:28 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Denk dat Rosberg sowieso niet de mentaliteit heeft van een toptalent/strijder.. Hij praat zich via de pers steeds weer opnieuw moed in, die hij vervolgens weer niet weet waar te maken. Wat mij betreft, mocht hij ooit kampioen worden, dan is het eerder doordat zijn directe concurrentie pech heeft gehad, op mentaal vlak denk ik dat hij jongens als Perez, Nasr en Maldonado boven zich heeft staan.
Wat waarschijnlijk meespeelt is dat Hamilton Rosberg al sinds het karten vaak verslaat dan andersom. Zo weet Hamilton dus dat hij uiteindelijk gewoon beter is en Rosberg ook. Die wetenschap houdt Rosberg mentaal in zijn greep en sterkt Hamilton juist.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2016 @ 21:51:27 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159214479
Sommigen kunnen het op het hoogste podium omdraaien, maar dat zie ik Rosberg niet meer doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159214670
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2016 @ 22:04:40 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159215053
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Hamilton laat m net zo lang staan totdat Rosberg eieren voor zijn geld kiest.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 januari 2016 @ 22:28:21 #70
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159215805
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Spa '14 te ver weg?
En de interne nasleep daarvan?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_159216282
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Sommigen kunnen het op het hoogste podium omdraaien, maar dat zie ik Rosberg niet meer doen
Daar geloof ik ook niet meer in. Wanneer je sinds je jeugd door iemand verslagen wordt dan ben je gewoon de mindere. In alles waarschijnlijk.
pi_159216367
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Daar geloof ik niet in. Hamilton laat zich echt niet afschrikken omdat Rosberg één keer ballen toont en ook niet als hij het twee of drie keer doet. Hamilton rijdt zoals hij rijdt en vecht zoals hij vecht en dat is op het randje, altijd, wat een ander ook doet. Dat doet hij tegen Alonso of Vettel ook.

En ook die kwalificatievorm is niet doorslaggevend want vaak genoeg won Hamilton de afgelopen 2 jaar dan nog. In kwalificatie zijn Rosberg en Hamilton min of meer gelijkwaardig, maar in races is de ene gewoon een stuk beter dan de ander. En dat is niet alleen in snelheid.
pi_159219526
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:46 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Daar geloof ik ook niet meer in. Wanneer je sinds je jeugd door iemand verslagen wordt dan ben je gewoon de mindere. In alles waarschijnlijk.
Als ik Lewis zijn teamgenoot was en hij versloeg me al sinds jongs af aan in eigenlijk alles wat we deden dan zou ik
op een persconferentie na een race waarin hij me weer verslagen had gewoon opstaan, mijn overal omlaag trekken
en die dikke vette kebeier op tafel smijten en roepen naar Lewis:
"Can you beat that too huh? Drop yours! Can you beat that, you fucking prick!"

Ik bedoel vroeg of laat gaat het toch frustreren en alles dus je moet wat om te winnen. Nadeel is dat je tegenover een neger zit en dus naar alle waarschijnlijkheid ook dát duel gaat verliezen, maar fuck it, ik deed het gewoon. B-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 02:15:39 #74
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159219847
Als Rosberg Hamilton van zijn game af wil brengen moet hij Nicole Scherzinger palen en daar een foto van doorsturen. Maar goed, Rosberg domineert alleen wanneer hij zijn eigen kop op orde heeft en dat is hem vooralsnog nog niet in de verste verte een seizoen lang gelukt. Hij moet in die zin ook niet winnen van Hamilton, maar niet verliezen van zichzelf.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159219879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 02:15 schreef twiFight het volgende:
Als Rosberg Hamilton van zijn game af wil brengen moet hij Nicole Scherzinger palen en daar een foto van doorsturen.
Zou wel een bazenactie zijn. _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 06:37:14 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159220375
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.

Een inhaalactie is ook veel mooier als die moeilijker is. Het probleem van de huidige F1 is de dominantie van Mercedes. Dergelijke dominantie is wel eens eerder voorgekomen, zij het niet vaak, verschil was echter dat de andere teams alles konden doen om de achterstand in te halen. Nu mag dat niet meer, en dat rekt de dominantie.
Als de dominantie dit jaar nog voortduurt is het de langste in de geschiedenis..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_159221418
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest. :')

En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Jack does it in real time...
  Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 10:47:55 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159223194
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:15 schreef DeeBee het volgende:
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest. :')

En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Dominant noem ik alleen periodes waarin teams over minimaal 8 races meer dan de helft van de wedstrijd winnen, beginnend en eindigend met de overwinning van het team. Zowel de Red Bull als de Ferrari-dominantie werd een jaar onderbroken (RB domineerde 2011 en het latere deel van 2010 en alleen Ferrari kwam in de buurt van 3 jaar, van Italië 2000 tot de laatste race van 2002), in respectievelijk 2003 en 2012 kon in de eerste helft van het seizoen iedereen winnen. Als dat ook geldt voor de eerste helt van dit seizoen en alsnog wint Hamilton het kampioenschap zou ik daar ook vrede mee hebben, gezien de voorgaande jaren.

Verder had je nog de McLarens en de Williamsen rond 1990, maar dat was ook steeds 2 jaar. 3 jaar domineren, dwz 3 seizoenen achter elkaar meer dan de helft van de overwinningen meenemen is alleen Ferrari gelukt, maar daar zat wel een héél slechte periode in 2000 in..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:47:37 #79
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159225505
Lewis sleept in 2016 gewoon zijn 4de titel binnen.

Maar laten we wel wezen in 2006 werd hij al een groot talent genoemd en zou hij de titels wel even aan elkaar rijgen.
Anno 2013 was daar eventjes behoorlijk weinig van terecht gekomen. Zelfs zonder hegemonie van Red Bull had Lewis ook niet zomaar een titel binnen gesleept.

Maar goed hij staat wel qua talent in het rijtje: Alonso en Vettel.
En ook zijn keuze naar Mercedes te gaan (las ergens dat het op aangeven van Red Bull was) leek toen ook een slechte maar pakte ook goed uit.
Geluk is geen toeval maar dat dwing je wel af.

Als de regels veranderen ben ik benieuwd waar iedereen staat.
Ze zouden de regels eens per 5 jaar moeten veranderen want nu kruipt Ferrari (gelukkig) dichterbij maar doordat weer alles op de schop gaat kan zelfs een Renault in 1x weer vooraan staan. En is kan Ferrari weer van vooraf aan beginnen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_159226525
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:15 schreef DeeBee het volgende:
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest. :')

En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Er is helemaal geen gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen. In een jaar kun je een halve motor vervangen, dus aankomend jaar kan een team met een volledig andere motor aan de start staan dan twee jaar geleden. En ook gedurende het seizoen kunnen ze de motor blijven ontwikkelen. En Ferrari is afgelopen seizoen dichter bij Mercedes gekomen door onder andere hun compressor groter te maken, iets wat Honda voor dit jaar ook gaat doen. En zullen waarschijnlijk dit seizoen ook dichter bij komen (of zelfs gelijkwaardig zijn) omdat ze gewoon meer winst kunnen pakken ten opzichte van Mercedes die al dichter bij de optimale oplossing zit. Het is te hopen dat ook Renault en Honda dit jaar een betere motor hebben en dichter bij komen dan vorig jaar. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Of dat gerechtvaardigd is zullen we wel zien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 januari 2016 @ 18:31:54 #81
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159234337
Ik ben voor meer ontwikkelen en meer testen. Maar wel op een manier dat alle teams daar wat bij te winnen hebben en niet dat teams met 4 keer het budget dus ook min of meer per definitie vele malen meer voor elkaar krijgen. Winst van teams moet komen uit talent en bijzondere ideeen van de engineers. Dat je met geld meer gedaan krijgt (je kunt immers ook de beste engineers in dienst nemen) zal altijd zo blijven, maar momenteel hebben de kleinere teams niet eens de kans wat te proberen. Sommige teams hebben niet eens het geld om op een testdag te verschijnen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159236309
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:14 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.
Teamgenoten uit de baan duwen, met illegale bandendruk rijden, stiekem zijn motorsettings veranderen, het wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt.

quote:
Een groot gevecht wordt het niet omdat het juist wel veel scheelt. Niet zozeer in snelheid over een ronde, maar wel in bijna alle andere factoren zoals racend vermogen, omgang met druk, consistente snelheid in de race. In alles is Hamilton net een stapje beter, in sommigen zelfs twee stapjes.

Rosberg is in snelheid een toprijder, maar in heel veel andere factoren een subtopper. Daarom is het verschil in tijd niet groot, maar in resultaat immens. Doordat het een verschil is in natuurlijke aanleg is het een schijnstrijd. Want een verschil in natuurlijke aanleg is niet te overbruggen.
Hamilton lijkt iets meer snelheid te hebben, maar soms toch ook weer niet. Maar daar moet hij het wel van hebben, want hij als hij echt onder druk komt en de mantel der liefde niet meer helpt dan bleek het altijd weer een klein kind.

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zo slecht zijn die regels niet. In twee jaar zou je een volledig nieuwe motor op de baan kunnen brengen, dus als de motoren nog zo slecht zijn als die van Renault en Honda vorig jaar zijn ze gewoon niet waardig om in de F1 te zijn. Ferrari heeft afgelopen jaar al flinke stappen gemaakt ten opzichte van het jaar ervoor (en is een van de weinige teams die daadwerkelijk dichter bij is gekomen). Ook dit jaar verwacht ik dat ze stappen maken en dichterbij Mercedes komen, em misschien zelfs gelijkwaardig zullen zijn.
Twee jaar geleden was de techniek volledig nieuw, de grootste technische verandering sinds de jaren 50. Die is dus totaal niet uitontwikkeld, dat is allemaal onontgonnen terrein. Dat betekent dat er grotere winst is te boeken met doorontwikkeling en dat een seconde helemaal niet veel tijd hoeft te kosten om in te lopen. Maar omdat de mogelijkheden voor ontwikkeling begrensd zijn, duurt die dominantie veel langer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159238425
tgruener twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 20:25:39 Just a formality: The comeback of refuelling has been rejected at Geneva. #AMuS #F1 reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159238518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

Teamgenoten uit de baan duwen, met illegale bandendruk rijden, stiekem zijn motorsettings veranderen, het wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt.
Hij heeft nog nooit op een illegale manier Rosberg uit de baan gedrukt, hij racet hard, maar keurig binnen de regels. Ik zou niet één incident weten waar hij straf verdiende.

Overigens ga ik er vanuit dat als je van lief inhalen houdt en pittig racen verafschuwd, je er nog altijd moeite mee hebt dat Rosberg na Spa 2014 geen straf heeft gekregen.

De andere dingen die je noemt gelden ook voor Rosberg, die deed het zelfs nog eerder, dus ik zie het punt niet.

quote:
Hamilton lijkt iets meer snelheid te hebben, maar soms toch ook weer niet. Maar daar moet hij het wel van hebben, want hij als hij echt onder druk komt en de mantel der liefde niet meer helpt dan bleek het altijd weer een klein kind.

Geen idee waar je het over hebt. Mentaal gezien is Hamilton vele malen sterker dan Rosberg. Het kleinkind gehalte is bij Rosberg dan weer groter. Dat was immers de pettensmijter, Hamilton niet.
pi_159238534
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:39 schreef sasquatsch het volgende:
tgruener twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 20:25:39 Just a formality: The comeback of refuelling has been rejected at Geneva. #AMuS #F1 reageer retweet
mooi.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 20:47:27 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159238707
-O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159238829
Ahh de meningen zijn alweer verdeeld zie ik.

Dat is natuurlijk ook wel het mooie van meningen. Dat ze verdeeld kunnen zijn. Zegmaar. _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159238853
verdeelt
verdeeld
verdeeldt

Ja whatever. De meningen verschillen }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 20:52:11 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159238893
Je had het gewoon goed
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159239462


leuk man dat refuelling
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159240546
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.

De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020. Ook gaan er meer standaardonderdelen gebruikt worden voor de motoren om de kosten te drukken.

[ Bericht 20% gewijzigd door sasquatsch op 19-01-2016 22:58:21 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159241034
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.

De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020. Ook gaan er meer standaardonderdelen gebruikt worden voor de motoren om de kosten te drukken.
:') :r

Stelletje nono's ! Maak er lekker een FormuleCupje van joh. Standaard onderdelen, een nog grotere rem op de innovatie :{w
pi_159241486
Ik vind het allemaal niet zo spannend om eerlijk te zijn. Dat de klantenmotoren goedkoper moesten was een no-brainer. Dat goedkoper worden niet altijd samengaat met innoveren is ook helder. Uiteindelijk zit er een hell of a lot aan verschil tussen Mercedes en McLaren ondanks een redelijk gelijk budget. Blijkbaar is er dus nog genoeg te winnen voor de constructeurs en fabrikanten.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:31:44 #94
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159242776
quote:
Die link gaat bij mij naar heel iets anders?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159242899
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:31 schreef twiFight het volgende:

[..]

Die link gaat bij mij naar heel iets anders?
Jup. Linkt naar een plaatje van een Renault RS01.

Hier een link:
http://www.gppits.net/nie(...)voor_klantenmotoren/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:41:38 #96
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159243121
Thanks. Nou ja, niet zoveel schokkends. Dat motoren relatief gezien veel te duur waren was al duidelijk. Ik meen me te herinneren dat het procentueel gezien al snel twee keer zoveel uit het budget van de kleinere teams kost dan voorheen.

Toch zie ik graag de tijd terug van meerdere leveranciers en ook leveranciers zonder klantenteams. Maar dat is in de huidige tijd niet echt reeel denk ik.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:50:48 #97
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243445
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.

De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020.
Tot 2020, tjonge. Ze zijn nu al achterhaald als de neten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:51:07 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243456
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:45 schreef Meike26 het volgende:

[..]

:') :r

Stelletje nono's ! Maak er lekker een FormuleCupje van joh. Standaard onderdelen, een nog grotere rem op de innovatie :{w
Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159243541
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.
Dat vind jij. Het is gewoon anders. Dat je het ene kijkt sluit het andere kijken ook niet uit.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:53:57 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:53 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat vind jij. Het is gewoon anders. Dat je het ene kijkt sluit het andere kijken ook niet uit.
Ok.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159243707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:31 schreef twiFight het volgende:

[..]

Die link gaat bij mij naar heel iets anders?
Copy/paste foutje. Nu staat er de goede link. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159243781
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.
Duurt veel te lang voor de gemiddelde kijker. Alleen wij diehards kijken dat 6 (of 24) uur lang. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:05:03 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243896
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Duurt veel te lang voor de gemiddelde kijker. Alleen wij diehards kijken dat 6 (of 24) uur lang. :)
Klopt, ik ben zeker voor het introduceren van sprint races.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:10:14 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159244042
In other news...

http://www.nascar.com/en_(...)ld-truck-series.html

Een caution clock. Het kan dus altijd nog erger :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:27:17 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159244547
Sprint races in een endurance kampioenschap. Juist.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159244659
Net zoals in de Blancpain, Sprint en Endurance races en voor beide series een apart kampioenschap en een overall kampioenschap. Lijkt me niet verkeerd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:32:39 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159244722
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:30 schreef sasquatsch het volgende:
Net zoals in de Blancpain, Sprint en Endurance races en voor beide series een apart kampioenschap en een overall kampioenschap. Lijkt me niet verkeerd.
Zoiets, ja. Kan ook gelijk de naam anders. Het klinkt nu als een atletiekkampioenschap.

World Sportscar Championship weer terug *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159245130
Vuurvlieg, ik ben het niet vaak met je eens, maarja, WEC mag van mij ook anders, breder, voor elk wat wils.. Denk dat het voor de coureurs zelf ook leuker is als er sprint en hoofdrace is, zoals het WSC dat ook had.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 23:59:15 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159245290
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:10 schreef Fir3fly het volgende:
In other news...

http://www.nascar.com/en_(...)ld-truck-series.html

Een caution clock. Het kan dus altijd nog erger :').
hoe kunstmatig wil je het hebben :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2016 @ 08:42:12 #110
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159247713
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:09 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]

leuk man dat refuelling
Toch bizar dat 94 zoveel overtakes heeft, op race by race basis leek dat echt een kutseizoeh.

96 was wel bizar slecht volgens deze statistiek. Grappig, dat was namelijk echt alleen maar een lollig seizoen als er weer ns 12 naast de baan stonden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:00:24 #111
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159247874
Waarom die motoren niet aanpassen... Elke race roepen dat het anders moet en dan dit... wat een afgang, wordt de 2017 aero er nog wel door gedrukt?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_159253913
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:00 schreef nils7 het volgende:
Waarom die motoren niet aanpassen... Elke race roepen dat het anders moet en dan dit... wat een afgang, wordt de 2017 aero er nog wel door gedrukt?
Bredere banden en bredere wagens wel, maar daar blijft het wel bij.

Grotere diffuser en meer downforce en zo lijkt er niet van te komen omdat de Pirelli banden niet met zoveel stijging (60%) van de druk om kunnen gaan en ze niet mogen testen, waardoor ze ook geen nieuwe banden kunnen introduceren die dat wel aankunnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:25:16 #113
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159262669
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
96 was wel bizar slecht volgens deze statistiek. Grappig, dat was namelijk echt alleen maar een lollig seizoen als er weer ns 12 naast de baan stonden.
Als er bijna geen auto's meer rijden valt er ook weinig in te halen he ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2016 @ 19:30:52 #114
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159262846
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:25 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als er bijna geen auto's meer rijden valt er ook weinig in te halen he ;)
Het blokje Monaco - Spanje - Canada was wel lachwekkend, volgens mij nog geen 20 finishers in 3 races.

Maar verder was de tweede helft van dat seizoen vrij vreselijk. Teams zaten ook zover uit elkaar, zelfs in het middenveld was er weinig competitie..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 januari 2016 @ 19:56:31 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159263583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:25 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als er bijna geen auto's meer rijden valt er ook weinig in te halen he ;)
op elkaar klappen konden ze wel toen. Geloof dat de nummers vijf en zes toen voor de tunnel tegen elkaar aan stonden _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159278411
Toro Rosso blijft met de 2015 Ferrari motor rijden. Geen switch naar de 2016 motor dit seizoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159278892
Jammer. Had gehoopt dat ze halverwege het jaar over zouden stappen op de 2016-spec ;(

Hopelijk vallen ze niet al te ver terug tegen het einde van het seizoen.

Ergo: in het begin liggen de grootste kansen, maar dat wisten we natuurlijk al.

Wel opletten voor Max en Sainz dat ze ook aan het einde van het seizoen (kunnen) laten zien wat ze waard zijn. Je bent zo goed als je laatste race natuurlijk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159279106
quote:
F1 chiefs to ask fans to vote for driver awards

A “driver of the day” award voted for by fans was one of the innovations discussed by the F1 Strategy Group meeting in Geneva yesterday, and subsequently by the F1 Commission today.

It’s under understood that fans will be invited to choose the best driver performance and best overtaking move at each race, via social media. In the early 1970s Marlboro backed the Prix Rouge et Blanc Jo Siffert Award for the “underdog” drive of the day. Although it wasn’t formally sanctioned by the governing body, it was regarded as as prestigious achievement at the time.

In addition to the driver of the day award there will be another for best overtaking move, also voted for by fans. A pit stop challenge is to be introduced, with a trophy for the fastest team of mechanics.

No more details have emerged as yet, and it’s not clear whether both prizes will be introduced for this season.

They follow on from a pattern established by the FIA Pole Position trophy, and the DHL Fastest Lap Award. The latter suggests suggests that naming rights for any new prize might also be taken up by a partner of Formula One Management.

The main subject of discussion this week involved engines (see next story). Meanwhile plans for a return to refuelling didn’t gain any traction, and there is ongoing talk about the race weekend format.
http://adamcooperf1.com/2(...)e-for-driver-awards/

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159279165
Op zich wel grappig
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 januari 2016 @ 13:19:24 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159279166
Dan mag Max Verstappen vast een grotere prijzenkast aanschaffen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159279640
Eigenlijk zou je er nog iets aan moeten koppelen voor het jaar erop. Degene met de meeste fanvotes in een derde auto naar keuze ofzo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159281054
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:36 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk zou je er nog iets aan moeten koppelen voor het jaar erop. Degene met de meeste fanvotes in een derde auto naar keuze ofzo.
Ja lijkt me heel goed realistisch plan.
Doe Hamilton maar meteen naar Manor
pi_159286242
Ik heb daar niks mee. Suffe polls.
  Redactie Sport donderdag 21 januari 2016 @ 20:15:59 #124
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159289499
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:13 schreef JimmyManna het volgende:
Ik heb daar niks mee. Suffe polls.
In de jaren 80 was iets als best underdog performance best leuk geweest, zeker met al die prequalifiers. Had rijders als Danner, Larini en Tarquini toch net wat meer credit gegeven..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 21 januari 2016 @ 22:58:55 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159295561
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:36 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk zou je er nog iets aan moeten koppelen voor het jaar erop. Degene met de meeste fanvotes in een derde auto naar keuze ofzo.
Dat zeg je puur, 100% en alleen maar omdat max daar volgens jou voordeel uit zou kunnen halen. Krijgt bv. een Sainz of Grosjean de meeste fan votes dan sta je hard te vloeken. Als Max in een topteam rijdt en een middenvelder mag opeens in zo'n derde auto stappen ook.

Ik vind het sowieso dikke kak. Zet lekker een poll op op je F1 site naar keuze of zo. De FIA moet zich hier van af houden. Nog een stap verder en je zit op :r fan boosts :r
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159297022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:58 schreef twiFight het volgende:
Dat zeg je puur, 100% en alleen maar omdat max daar volgens jou voordeel uit zou kunnen halen.
Nee hoor :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159377284
Manor trekt Pat Fry aan.

quote:
Manor Racing has announced that Pat Fry, formerly of Benetton, McLaren and Ferrari, has joined the team as an engineering consultant ahead of the 2016 season.

Fry's arrival serves as another technical boost for the rebranded Manor, which recently signed Nikolas Tombazis, also a former Ferrari employee, as its aerodynamics chief.

Manor raced a modified 2014 car and year-old Ferrari power units in 2015, but will use current-spec Mercedes engines in 2016, and has also entered a technical partnership with Williams.

Manor Racing Director Dave Ryan, who joined the team late last year, is confident that Fry will help to extract the full potential from the team's new car as the season gets under way.

"We are extremely fortunate to have Pat on board to help us hit the ground running with our exciting new technical package," said Ryan, who worked with Fry at McLaren.

"The aim is to bring performance to the car with effect from the Barcelona tests, then translate that to the race track [for the opening round] in Melbourne, to ensure we make the strongest possible start to 2016 and have a good basis for development in the early part of the season."

Fry has a wealth of Formula 1 experience, having joined Benetton in the 1980s, spent over a decade at McLaren and most recently worked at Ferrari from 2010-2014.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159378826
Ik hoop zo dat Manor dit jaar boven Sauber eindigd dit jaar.
pi_159379003
Zou mooi zijn als sauber een flinke geld boost krijgt. De faciliteiten om een goed middenveld team te zijn. Zou zonde zijn als ze zouden verdwijnen, want zie sowieso niet snel andere teams verschijnen die gaan mee doen. Zou me echt verbazen als Haas echt goed mee kan komen.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_159381216
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:58 schreef Waffle het volgende:
Zou mooi zijn als sauber een flinke geld boost krijgt. De faciliteiten om een goed middenveld team te zijn. Zou zonde zijn als ze zouden verdwijnen, want zie sowieso niet snel andere teams verschijnen die gaan mee doen. Zou me echt verbazen als Haas echt goed mee kan komen.
Haas word echt een zuster team van Ferrari, met veel technische ondersteuning, bovendien al decenia een vaste waarde in de Amerikaanse autosport. Het zal mij eerder verbazen als ze in eerste helft van het jaar nog niet hebben weten mee te komen. Dit seizoen word het erg druk in het middenveld en ik zie Haas samen met Renault en FI echt knokken om de plekken 4 tot 6.
pi_159381304
Fanvotes, ja, dat gaat de F1 echt redden. :')
Jack does it in real time...
pi_159384126
'Honda komend seizoen 223 pk erbij'

Een teleurstelling was het, de terugkeer van McLaren-Honda in de Formule 1 het afgelopen jaar. Succes bleef uit, met name door het gebrek aan vermogen van de motor. De 1,6 liter V6 turbomotor van Honda leverde zo’n zeventig pk minder dan het blok van Mercedes-AMG en ook het Energy Recovery System (ERS) functioneerde vaak niet naar behoren, waardoor de extra 163 pk’s niet konden worden vrijgelaten op de rechte stukken. Zo werden de McLaren-Honda’s op de rechte stukken praktisch door alle auto’s eruit gereden, op de Manor Marussia’s na. Dit tot grote frustratie van de beide coureurs.

Dit betekende dat er werk aan de winkel was bij Honda. In Japan werd 24 uur per dag en zeven dagen in de week gewerkt om de problemen voor het nieuwe seizoen op te lossen. Ook de kerstvakantie werd door veel engineers overgeslagen. Alles om McLaren-Honda weer competitief te krijgen voor 2016. Met resultaat: simulaties tonen nu aan dat de koelproblemen van het ERS opgelost zijn en ook de turbo werkt optimaal. Op rechte stukken zou de auto nu in totaal 223 pk extra moeten hebben.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:29:04 #133
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159384811
Wat een domme headline :'). Het enige dat verandert is is dat de ERS langer gebruikt kan worden omdat de MGU-H nu daadwerkelijk wat doet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 25 januari 2016 @ 16:29:46 #134
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159384836
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Haas word echt een zuster team van Ferrari, met veel technische ondersteuning, bovendien al decenia een vaste waarde in de Amerikaanse autosport. Het zal mij eerder verbazen als ze in eerste helft van het jaar nog niet hebben weten mee te komen. Dit seizoen word het erg druk in het middenveld en ik zie Haas samen met Renault en FI echt knokken om de plekken 4 tot 6.
Het is en blijft een nieuw team met nieuwe mensen die niet op elkaar zijn ingewerkt. Ze gaan dus beginnersfouten maken. Ik vermoed dat ze met regelmaat (vooral tweede helft van het seizoen) in de top 10 zullen rijden, maar uiteindelijk zullen ze toch in de achterhoede eindigen door strategische blunders, pitstopfouten en zulk soort fratsen.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 25 januari 2016 @ 16:35:40 #135
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_159384984
Gerucht van een tabloid die door allerlei media is overgenomen. Zoals gewoonlijk is het niet dat er bij Honda ineens grote wonderen plaats vinden.

http://www.skysports.com/(...)er-boost-for-mclaren
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_159386636
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een domme headline :'). Het enige dat verandert is is dat de ERS langer gebruikt kan worden omdat de MGU-H nu daadwerkelijk wat doet.
Plus 60 pk in de ICE. Maakt samen 223 pk. Maar goed, blijkbaar kloppen die getallen niet als ik het bericht hierboven mag geloven. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 25 januari 2016 @ 17:44:50 #137
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159386692
Die verwachtingen over Haas altijd :|W

daar valt geen kloten over te zeggen totdat de klok van FP1 in Australië op nul staat ....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 25 januari 2016 @ 17:53:55 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159386906
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Plus 60 pk in de ICE. Maakt samen 223 pk. Maar goed, blijkbaar kloppen die getallen niet als ik het bericht hierboven mag geloven. :)
Sowieso is het onzin want de power van de ERS is beperkt. Het probleem was dat de Honda-motor dat plafond niet haalde. Die 163 pk was er al, alleen niet voor dezelfde tijd als andere motoren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159386977
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Die verwachtingen over Haas altijd :|W

daar valt geen kloten over te zeggen totdat de klok van FP1 in Australië op nul staat ....
Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistisch
  maandag 25 januari 2016 @ 18:02:23 #140
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159387144
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef opreis het volgende:

[..]

Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistisch
Of juist niet en na de race in Australie ook nog niet. Voorbeeld? Zie Sauber afgelopen jaar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 25 januari 2016 @ 19:16:24 #141
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159389174
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef opreis het volgende:

[..]

Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistisch
die wintertests zeggen ook vaak niets. Genoeg teams die truukjes uithalen om beter voor de dag te komen om sponsoren over te halen.
Al wordt dan al idd wel meer duidelijker.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 25 januari 2016 @ 19:30:08 #142
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159389724
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Die verwachtingen over Haas altijd :|W

daar valt geen kloten over te zeggen totdat de klok van FP1 in Australië op nul staat ....
FP1 en FP2 ook niet. Na de kwalificatie weet je hoe de vlag er voor hangt.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_159390140
We kunnen iig kijken hoe het staat met de betrouwbaarheid
  maandag 25 januari 2016 @ 19:50:01 #144
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159390594
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:30 schreef WEST het volgende:

[..]

FP1 en FP2 ook niet. Na de kwalificatie weet je hoe de vlag er voor hangt.
ik ga ervan uit dat je ook wel begrijpt dat ik bedoel dat de eerste officiële sessie meer zegt over verhoudingen dan de wintertests. Dat quali die verhoudingen bevestigd ontken ik ook niet ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_159390706
http://www.f1journaal.be/(...)+Dagelijks+F1+Nieuws

Verstappen zou er imo goed aan doen om te zeggen dat hij tegen is en dat gevaar nou eenmaal bij het racen hoort.

Het gros van de huidige piloten zijn pussies eerste klas }:|

Ik hoop dat dit er nooit komt :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159392169
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:53 schreef Geralt het volgende:
http://www.f1journaal.be/(...)+Dagelijks+F1+Nieuws

Verstappen zou er imo goed aan doen om te zeggen dat hij tegen is en dat gevaar nou eenmaal bij het racen hoort.

Het gros van de huidige piloten zijn pussies eerste klas }:|

Ik hoop dat dit er nooit komt :r
Ik geloof geen hol van dit bereciht.. Ten eerste waren er vorig jaar nog geluiden van rijders die tegen waren en dat het open single seater bij F1 hoort en blijft. Ten tweede is 2017 veel en veel te snel.. We hebben nog nooit een F1 wagen zien rijden met koepeltje of welke techniek dan ook. Voordat alles uitgetest en uitgesloten is, ben je zo 2 jaar verder. 2019/2020 dus op zijn vroegst..

En dan niet van die lelijke koepels als in dat artikel, maar meer zoiets als dit.. ?


Of..deze ?

Die ik stiekem best wel tof vindt ? :@ En dat het dan gorilla-glaz betreft en je de coureurs zonder helmpjes ziet racen :D
  maandag 25 januari 2016 @ 20:43:59 #147
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159392364
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:50 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik ga ervan uit dat je ook wel begrijpt dat ik bedoel dat de eerste officiële sessie meer zegt over verhoudingen dan de wintertests. Dat quali die verhoudingen bevestigd ontken ik ook niet ;)
Uiteraard, alleen in de FP kan Sauber wel met een hele lichte auto rijden dus met weinig benzine en zo bij de eerste 5 komen. En in de kwali komen ze niet door Q1 heen. Dus die verhouding kun je tijdens de eerste trainingen in Australie nog niet zien. Later in het seizoen is dat al minder.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 25 januari 2016 @ 20:53:27 #148
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159392692
2017 zou radicaal anders worden en tot nu toe wordt vrijwel elke verandering van tafel geveegd...

Dan gaat zo'n concept er natuurlijk al helemaal nooit doorheen komen.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 25 januari 2016 @ 20:57:54 #149
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159392853
En het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Ja, Bianchi had fataal hoofdletsel. Maar dat is een 1 op de ...oneindig kans. Goed, dan doen we een overdekte cockpit. En dan komt er ooit een ongeluk met 1 op de oneindig kans waarbij iemand in de cockpit verbrandt of een stuk van zo'n scherm in zijn hoofd krijgt. En dan gaat iedereen weer jammeren dat overdekte cockpits onveilig zijn en dat dat nodig anders moet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159393075
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:57 schreef twiFight het volgende:
En het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Ja, Bianchi had fataal hoofdletsel. Maar dat is een 1 op de ...oneindig kans. Goed, dan doen we een overdekte cockpit. En dan komt er ooit een ongeluk met 1 op de oneindig kans waarbij iemand in de cockpit verbrandt of een stuk van zo'n scherm in zijn hoofd krijgt. En dan gaat iedereen weer jammeren dat overdekte cockpits onveilig zijn en dat dat nodig anders moet.
Indd.. Ik wil niet zeggen dat ik tegen ben, maar hoe sneller ze het ooit willen invoeren onder het kopje wat als dit of dat.. Dan ga je het geluk altijd tarten en gebeurt er weer wat wat zonder koepel voorkomen had kunnen worden.
Ik zie het nog wel gebeuren dat we over een jaar of 10/15 naar een F1 gaan zoals RedBull ooit al dus die X-wing dinges heeft ontworpen.. Maar dat is dan puur voor de stroomlijn en de veiligheid is dan slechts een bijkomend voordeel, uit veiligheid een gesloten F1 willen zie ik niet als een winst voor de sport.
  maandag 25 januari 2016 @ 21:08:30 #151
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159393190
LOL :D _O- niet echt F1 nieuws, maar Robert Doornbos kent iig een F1 verleden :P

quote:
How tech is taking over your orgasm
A new type of wearable, such as a smart vibrator, could forever change sexy time.


Robert Doornbos (right) and Maurice Op de Beek help lead Kiiroo, which makes Internet-connected sex toys.
Max Taves/CNET
Robert Doornbos and I are sharing a moment.

Standing about a foot away, the tall, bald and unabashed Dutchman strokes a lily-white rubber dildo that, via the magic of the Internet and a smartphone, syncs up with a "fleshlight." Never heard of it? Think of a hollow flashlight lined with silicone that feels like a ... well, you know.

When Doornbos grips the dildo, the fleshlight tightens. When he rubs it, the insides move.

A former professional race car driver, Doornbos is co-founder of Amsterdam-based Kiiroo. The company spent the last two years figuring out how to use the latest computer technology to simulate human touch without having someone else actually there.

"We added the third dimension of touch to the Internet," he tells me from the show floor of the AVN Adult Entertainment Expo in Las Vegas, where I'm spending the week trying to understand how technology is changing our sex lives.

Doornbos' company is part of that changing landscape. His devices don't just interact with each other, they can also synchronize with porn videos to give people a sense of participating in the action.

"We added the third dimension of touch to the Internet."
Robert Doornbos, co-founder of Kiiroo
The dildo, dubbed the Pearl, costs $149. Its counterpart for men, the Onyx, goes for $249. Purchased together, they're $360. The company sells them directly and they're even available on Amazon. (If you'd like to see what they look like, Kiiroo's website has plenty of photos.)

Adult entertainment may sell itself as a fantasy, but the next frontier is about bringing it into the real world. Until now, that's meant sex toys designed with traits of popular porn actors, like a dildo made from the mold of your favorite fantasy man.

Along with porn companies' recent embrace of virtual reality, we're on the verge of simulation itself: bringing the action to you, either through devices like Kiiroo's or others like Realov's Irena I, which bills itself as a smart vibrator. Touch a smartphone running a special app, and the vibrator responds from anywhere in the world.
http://www.cnet.com/news/(...)ng-over-your-orgasm/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_159394546
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:57 schreef twiFight het volgende:
En het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Ja, Bianchi had fataal hoofdletsel. Maar dat is een 1 op de ...oneindig kans. Goed, dan doen we een overdekte cockpit. En dan komt er ooit een ongeluk met 1 op de oneindig kans waarbij iemand in de cockpit verbrandt of een stuk van zo'n scherm in zijn hoofd krijgt. En dan gaat iedereen weer jammeren dat overdekte cockpits onveilig zijn en dat dat nodig anders moet.
Bianchi. Wilson. Surtees. Allemaal dodelijk. En dan nog Massa. Alonso die op Spa ternauwernood ontsnapt. Allemaal in recente jaren.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben tegen iedere vorm van overkapping, maar het is wel degelijk zo dat het hoofd erg kwetsbaar is. Zeggen dat de kans 1 op oneindig is is gewoon niet waar.
pi_159394765
Nouja, het zijn wel freak accidents.. allemaal.. Dat blijf je houden, ook als er een kapje overheen komt. Zoals Kimi bij Alonso in speilberg.. Wat had er gebeurd als er een kapje over Alonso z'n auto zat? Misschien was de kap wel gescheurt en stak er net een stuk plastic in zijn nek (door de overall heen) en had hij aan de bloeding in de slagader overleden..

En wat als er nu iets rookt in de auto, onmerkbaar komt er dan dioxide in de cockpit, ook geen pretje.. Er moet nog zoveel getest worden, 2017 is echt onrealistisch wat er in dat artikel staat beschreven. Of het is overhaast en het komt er toch.. En dan is het de goden verzoeken en wachten op de eerste randverschijnselen.
pi_159394990
Open wheel is open cockpit. Op het moment dat er een kap op zit is het een sportwagen en geen formulewagen meer (is mijn simpele mening). :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 25 januari 2016 @ 22:03:02 #155
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159395138
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:51 schreef Meike26 het volgende:
Nouja, het zijn wel freak accidents.. allemaal.. Dat blijf je houden, ook als er een kapje overheen komt.
het feit dat er al 5 namen genoemd kunnen worden over een periode van minder dan een decenium maakt het al geen geïsoleerde/freak incidenten meer.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_159395751
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:51 schreef Meike26 het volgende:
Nouja, het zijn wel freak accidents.. allemaal.. Dat blijf je houden, ook als er een kapje overheen komt. Zoals Kimi bij Alonso in speilberg.. Wat had er gebeurd als er een kapje over Alonso z'n auto zat? Misschien was de kap wel gescheurt en stak er net een stuk plastic in zijn nek (door de overall heen) en had hij aan de bloeding in de slagader overleden..

Hoe in zijn nek? Daar zit HANS al. Daar gaat echt geen plastic doorheen. Daarbij: voordat het wordt toegepast zal het vast wel getest worden. Er zal niet zomaar wat plastic bij iemand in de nek gaan prikken lijkt me. Groter probleem lijkt me hoe een rijder eruit komt als de wagen op zijn kop ligt. Maar ik wil ook geen kap, echt niet, maar zeggen dat er geen probleem is of dat het freak accidents zijn is gewoon niet waar. Daarvoor gebeurt het te vaak.
pi_159424545
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:03 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

het feit dat er al 5 namen genoemd kunnen worden over een periode van minder dan een decenium maakt het al geen geïsoleerde/freak incidenten meer.
Hoezo niet? Toeval kan ook in grote mate voorbij komen.

Surtees.. krijgt precies een stuiterende band op zijn hoofd.. erg ongelukkige 'timing', Grosjean bij Alonso ging 'nog' maar net goed.. Net als Kimi afgelopen jaar bij Alonso.. Die jongen heeft een engeltje op zijn schouder mee rijden. Bianchi..domme vette pech ! Niet dat hij gecrashed is, maar dat hij precies in die hoek daar terecht kwam onder een shovel, ipv tegen de band, die er ook niet had mogen staan. Imo zijn dat dus al 4 freak accidents die wel en niet goed zijn afgelopen. Mijn voorbeeld van het stuk plastic is wat erg overdreven, maar als polycarbonaat scheurt, kan dat spul vlijmscherp zijn, als een koksmes..
Hans beschermt je tegen klappen van opzij, niet 'van boven af', daar is HANS vrij open en nodig voor vrije bewegingsruimte van nek/hoofd en schouders.

Maar goed, vooralsnog lijkt het er op dat we de lelijkste en meest kansloze vorm van hoofdbescherming krijgen. En ik dat ding van MGP zo zie, zie ik het nog wel gebeuren dat een F1 wagen die normaal gesproken over een auto + rijder heen glijdt, nu blijft steken bij de beugel en de rijder veel meer zijdelingse G-krachten voor zijn kiezen krijgt.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:05:48 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159424835
F1 wagens zien er sinds 2009 zo ongelooflijk beroerd uit dat dit me niet kan boeien. Als de coureurs het willen, prima.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159425838
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:03 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

het feit dat er al 5 namen genoemd kunnen worden over een periode van minder dan een decenium maakt het al geen geïsoleerde/freak incidenten meer.
In drie verschillende raceklassen waarvan er slechts 1 denkt aan een oplossing. En dan nog één die waarschijnlijk niet geholpen zou hebben bij de ongelukken in die zelfde klasse. Niet bij Massa en waarschijnlijk niet bij Bianchi, want daarvoor was de impact te groot. Hooguit bij die van Surtees en Wilson.

Nee, ik zie dit niet anders dan het paradepaardje van Todt om te laten zien hoe goed hij is voor de veiligheid van de coureurs en hoe goed hij dus zou zijn voor de veiligheid van iedere weggebruiker. Het baantje bij de VN waar hij al een tijdje op aast.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159426388
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:57 schreef sasquatsch het volgende:
Open wheel is open cockpit. Op het moment dat er een kap op zit is het een sportwagen en geen formulewagen meer (is mijn simpele mening). :)
Open wheel is niets anders dan open wheel. Hoe de rest van de auto er dan uit ziet doet er totaal niet toe.

Dat open wheel racing ook altijd tot nu toe met open cockpit gedaan is doet er ook niet toe. Open wheel slaat op de open wielen en niet op een open cockpit; anders had het wel open cockpitracing geheten :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159426455
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:08 schreef Sinister-D- het volgende:
LOL :D _O- niet echt F1 nieuws, maar Robert Doornbos kent iig een F1 verleden :P

[..]

http://www.cnet.com/news/(...)ng-over-your-orgasm/
Die gaat binnen lopen :D _O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159426691
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Open wheel is niets anders dan open wheel. Hoe de rest van de auto er dan uit ziet doet er totaal niet toe.

Dat open wheel racing ook altijd tot nu toe met open cockpit gedaan is doet er ook niet toe. Open wheel slaat op de open wielen en niet op een open cockpit; anders had het wel open cockpitracing geheten :)
Het is zoals ik er over denk. En velen met mij.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159429686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:57 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Toeval kan ook in grote mate voorbij komen.

Nee dat kan niet. Dan is er structureel iets mis. Het zijn allemaal afzonderlijke ongevallen met als 1 grote gemene deler: het hoofd als onbeschermde factor.

We kunnen de oplossingen lelijk vinden of we kunnen vinden dat dichte cockpits niet bij formule racen thuishoort, maar het feit blijft overeind dat het onbeschermde hoofd een serieus probleem is dat de afgelopen jaren meerdere ongelukken een een oaar doden heeft opgeleverd.

Aangezien ze allemaal 1 gemene deler hadden, zijn het geen freak accidents of toevaltreffers meer.
pi_159429996
Maar met die Halo van MGP en het ongeval van Surtees bijvoorbeeld, zie ik niet in wat hem gered zou hebben,hij kreeg die band echt verticaal van boven aangetikt op zijn nekwervels..

Net zoals Kimi bij Alonso in Spielberg.
Denk je eens in, een auto die met hoge snelheid van de wegraakt, glijdt door het gras en met een aanraking door een boom of paal, zwaait hij in rap tempo af.
Kimi zou met zijn auto de stevige Halo constructie tegenkomen en een kans bestaat dat Kimi's ook afzwaait door de impact op de Halo constructie.. Alfons had voor de 2e keer goed geluk, maar ik vraag mij af hoe dat was geweest met Halo erop.. ?

Als dat ding te stevig word gemaakt, blijft de wagen die over andermans wagen heen vliegt, in die Halo hangen met alle gevolgen van dien en dan ook nog de extra Gkrachten die het met zich mee kan brengen..
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:35:33 #165
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159430234
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Open wheel is niets anders dan open wheel. Hoe de rest van de auto er dan uit ziet doet er totaal niet toe.

Dat open wheel racing ook altijd tot nu toe met open cockpit gedaan is doet er ook niet toe. Open wheel slaat op de open wielen en niet op een open cockpit; anders had het wel open cockpitracing geheten :)
Weet je zeker dat "wheel" in dit geval niet staat voor stuurwiel?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:00:03 #166
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_159435215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:35 schreef nils7 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat "wheel" in dit geval niet staat voor stuurwiel?
Volgens mij klopt het wel wat hij zegt. Het gaat er om dat de wielen niet binnen het bodywork vallen. Het maakt het racen erg anders, aangezien je dan niet, zoals in Nascar, een "duwtje" kan geven omdat je dan of van alles kapot rijdt, of over elkaars wielen heen gelanceerd wordt.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:17:27 #167
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159439419
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 06:17 schreef JimmyManna het volgende:

[..]
maar het feit blijft overeind dat het onbeschermde hoofd een serieus probleem is dat de afgelopen jaren meerdere ongelukken een een oaar doden heeft opgeleverd.

Aangezien ze allemaal 1 gemene deler hadden, zijn het geen freak accidents of toevaltreffers meer.
jij snapt het tenminste en zet het niet verkeerd weg omdat de oplossing je niet aanstaat 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_159440337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:35 schreef nils7 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat "wheel" in dit geval niet staat voor stuurwiel?
Goeie vraag. Nooit zo over nagedacht. Ik heb geen idee of het nou slaat op open wielen of een open stuur zegmaar :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159440650

Dit noem je toch ook geen open wiel
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159443306
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:06 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Dit noem je toch ook geen open wiel
Nee, en dit zijn ook geen formulewagens.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159443509
:D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport woensdag 27 januari 2016 @ 17:50:34 #172
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159443659
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:05 schreef Fir3fly het volgende:
F1 wagens zien er sinds 2009 zo ongelooflijk beroerd uit dat dit me niet kan boeien. Als de coureurs het willen, prima.
Nog altijd beter dan die rondrijdende drollen van 2005-2008. Met die lelijke golfvleugels.

Als het werkelijk veiliger is ben ik voor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_159443686
quote:
Kalender Circuit Park Zandvoort 2016:

27 februari - Circuit Short-Rally
5 maart - Final 4
20 maart - Runners World Zandvoort Circuit Run
26 - 27 maart - Paasraces
2 - 3 april - AutoMaxx Streetpower & Euro Time Attack Challenge
16 april - Stormloop
23 - 24 april - NKC Camper Experience
30 april - 1 mei - Historische Zandvoort Trophy
6 - 7 mei - Hankook 12h Zandvoort
8 mei - JapFest
14 - 15 mei - Pinksterraces
28 - 29 mei - Benelux Open Races
4 - 5 juni - Racedagen driven by Max Verstappen
11 - 12 juni - DNRT
18 - 19 juni - Cycling Zandvoort
25 - 26 juni - Porsche Racing Days
3 juli - Italia a Zandvoort
9 - 10 juli - DNRT 12h
16 - 17 juli - DTM Zandvoort
31 juli - Nationaal Oldtimer Festival & Paddock Porsche
6 - 7 augustus - DNRT Super Race Weekend
20 - 21 augustus - Zandvoort Masters Weekend
27 - 28 augustus - Spettacolo Sportivo
2 - 4 september - Historic Grand Prix
10 - 11 september - ADAC Noordzee Cup
1 - 2 oktober - British Race Festival
8 - 9 oktober - Finaleraces
15 - 16 oktober - DNRT Finales
6 november - Bimmerworld
20 november - Zandvoort 500
Opvallend. 2 dagen voor Max waar hij vorig jaar nog samen met Italia a Zandvoort daar was. Leuk event was dat trouwens. Geen idee wat die racedagen inhouden met Max overigens.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159444934
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 07:55 schreef Meike26 het volgende:
Maar met die Halo van MGP en het ongeval van Surtees bijvoorbeeld, zie ik niet in wat hem gered zou hebben,hij kreeg die band echt verticaal van boven aangetikt op zijn nekwervels..

Net zoals Kimi bij Alonso in Spielberg.
Denk je eens in, een auto die met hoge snelheid van de wegraakt, glijdt door het gras en met een aanraking door een boom of paal, zwaait hij in rap tempo af.
Kimi zou met zijn auto de stevige Halo constructie tegenkomen en een kans bestaat dat Kimi's ook afzwaait door de impact op de Halo constructie.. Alfons had voor de 2e keer goed geluk, maar ik vraag mij af hoe dat was geweest met Halo erop.. ?

Als dat ding te stevig word gemaakt, blijft de wagen die over andermans wagen heen vliegt, in die Halo hangen met alle gevolgen van dien en dan ook nog de extra Gkrachten die het met zich mee kan brengen..
Dat zal allemaal best, ik zeg ook nergens dat ze voor die constructie moeten gaan of voor een andere. Ik zeg alleen dat er wel degelijk een grote gevaarlijke factor is in het formule-racen en dat is het onbeschermde hoofd. Als logisch nadenken dat al niet aantoont, dan tonen de recente jaren dat wel aan.
pi_159445012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan die rondrijdende drollen van 2005-2008. Met die lelijke golfvleugels.

Als het werkelijk veiliger is ben ik voor.
Die wagens met al die flapjes en frutseltjes en gebochelde voorvleugels. Inderdaad: afschuwelijk. :r
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:49:08 #176
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159447506
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan die rondrijdende drollen van 2005-2008. Met die lelijke golfvleugels.

Als het werkelijk veiliger is ben ik voor.
Best uitziende F1 wagens ooit. En de snelste.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 januari 2016 @ 19:50:41 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159447563
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Best uitziende F1 wagens ooit. En de snelste.
In 2004 waren ze toch sneller?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159448527
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In 2004 waren ze toch sneller?
Yup. In 2004 waren ze sneller dan in 2005.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:23:45 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159448582
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In 2004 waren ze toch sneller?
Vooruit. Nemen we 2004 ook mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159451550
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Opvallend. 2 dagen voor Max waar hij vorig jaar nog samen met Italia a Zandvoort daar was. Leuk event was dat trouwens. Geen idee wat die racedagen inhouden met Max overigens.

:)
kinderen van 5 mogen oude f1 auto,s besturen :P
  donderdag 28 januari 2016 @ 02:21:44 #181
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_159457097
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Best uitziende F1 wagens ooit. En de snelste.


Mee eens, gewoon puur op uiterlijk beoordeeld was ik juist wel fan van al die flapjes, vleugeltjes, chimneys en vikinghoorns. O+ :@
pi_159457299
Niet mee eens, wat een chaotische toestand was dat zeg...
pi_159457548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mee eens, gewoon puur op uiterlijk beoordeeld was ik juist wel fan van al die flapjes, vleugeltjes, chimneys en vikinghoorns. O+ :@
Ik totaal niet. Vind dit echt een draak van een ingewikkelde wagen.
pi_159457709
Ik zit er tussenin... Ik vinddie Williams zoals hierboven ook wel gaaf eerlijk gezegd,maar ben het er ook wel mee eens dat het wel erg chaotisch is.. Doet me op 1 of andere manier denken aan die belachelijk gemodificieerde busjes in Japan :D

  donderdag 28 januari 2016 @ 07:35:38 #185
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159457796
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 07:16 schreef Meike26 het volgende:
Ik zit er tussenin... Ik vinddie Williams zoals hierboven ook wel gaaf eerlijk gezegd,maar ben het er ook wel mee eens dat het wel erg chaotisch is.. Doet me op 1 of andere manier denken aan die belachelijk gemodificieerde busjes in Japan :D


BMW Sauber ;)

Die dingen op de neus vind ik afschuwelijk maar de rest vind ik wel mooi.


Zo iets is wel mooi

Maar nog met echte brede spoordbreedte vind ik deze t mooist:
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 28 januari 2016 @ 08:05:35 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_159457970
  Redactie Sport donderdag 28 januari 2016 @ 08:42:45 #187
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159458209
94-97 spec vind ik denk ik inderdaad de mooiste al roept 98-01 ook een hoop nostalgie op.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 januari 2016 @ 10:37:28 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159460460




de mooiste ooit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159461803
Voor mij is de Arrows A21 ook wel een schoonheid, zowel qua lijn/aero als livery,
gewoon erg goed in balans ^O^
  donderdag 28 januari 2016 @ 11:55:19 #190
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159462074
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:43 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij is de Arrows A21 ook wel een schoonheid, zowel qua lijn/aero als livery,
gewoon erg goed in balans ^O^
Ik weet welke het is maar gewoon voor het topic... een plaatje ervan o|O
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_159462259
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:55 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik weet welke het is maar gewoon voor het topic... een plaatje ervan o|O
Google;

Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_159463158
Ik zit mobiel en werd net gebeld, dus had wel intentie plaatje te posten, maar om mijn post actueel te houden + telefoon aan te nemen, maar geplaatst zonder plaatje :6 ;)
pi_159470565
'Magnussen vervangt Maldonado bij Lotus/Renault'
quote:
Kevin Magnussen is set to replace Pastor Maldonado at Renault's new Formula 1 works team for the 2016 season, Autosport has learned.

Sources have confirmed Magnussen is poised to sign a deal over the next few days, before being officially confirmed at Renault's launch in Paris next Wednesday.

Autosport understands the move follows a disagreement between the French car manufacturer and Maldonado's long-time sponsor PDVSA, Venezuela's state-owned oil and gas company, that has led to the contract being dissolved.

It is believed a very small window of opportunity still exists for the two parties to return to the negotiating table, sign a new deal, and for Maldonado to retain his seat.

But with such a move highly unlikely, Renault has turned to Magnussen.

The 23-year-old is now on the brink of returning to F1 four months after being informed by McLaren, on his birthday, he was no longer required as reserve driver.

Maldonado will almost certainly end up out of F1 after five seasons, three with Williams and then two with the Lotus team that Renault has acquired.

There are still two seats available at Manor, where Magnussen was apparently one of a handful of drivers in the frame, as the team has yet to announce its line-up.

A Manor move for Maldonado now would require late negotiation work with PDVSA, if it remains his backer.

While the $46million in sponsorship would naturally be welcome to a team such as Manor, the political and economic instability in Venezuela - the latter on the back of plunging oil prices - may make PDVSA wary of returning to F1.

The about-turn on Maldonado comes despite the fact Lotus confirmed he would stay on for a third year at last September's Singapore Grand Prix.

At the time Lotus was in the middle of talks with Renault regarding the takeover deal.

After some deliberation, Renault eventually decided it was happy for Maldonado to retain his seat and for PDVSA to provide sponsorship.

But as time progressed and Renault took stock of its situation, it and PDVSA became involved in a dispute over funding.

It resulted in talks taking place between officials from both sides in Venezuela a fortnight ago, but with no common ground, PDVSA has this week opted to bring matters to an end.

As a contingency, Renault held discussions with Magnussen that are now reaching a conclusion.

Magnussen, who had a full season with McLaren in 2014 before being demoted to reserve as the team opted for Jenson Button to retain his seat alongside new arrival Fernando Alonso, will partner Jolyon Palmer at Renault.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159471119
quote:
17s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:37 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

de mooiste ooit
Tevens een van de slechtste Ferrari F1 wagens ooit. :P

Ik vind deze wat mooier:



De 1995 412T2.
pi_159471313
Dit is één van mijn alltime favo's, qua looks.

pi_159472126
quote:
Nasr en Ericson.. Begin maar vast om jullie contracten door te lezen.. ! Monisha zal nog wel wat apen in haar mouw hebben..
pi_159472204
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mee eens, gewoon puur op uiterlijk beoordeeld was ik juist wel fan van al die flapjes, vleugeltjes, chimneys en vikinghoorns. O+ :@
Vind het ook wel wat hebben. :@ Heeft iets futuristisch.
  donderdag 28 januari 2016 @ 19:22:03 #198
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159472900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nasr en Ericson.. Begin maar vast om jullie contracten door te lezen.. ! Monisha zal nog wel wat apen in haar mouw hebben..
_O- Ik vrees dat je nog gelijk kan hebben ook
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_159472984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nasr en Ericson.. Begin maar vast om jullie contracten door te lezen.. ! Monisha zal nog wel wat apen in haar mouw hebben..
Lijkt me sterk. Bottom line is dat PDVSA moet inkrimpen door alles dat in Venezuela momenteel loos is. Dan gaan ze niet ipv in Renault ineens in Sauber geld steken. En los van het geld is er geen enkele reden om voor Maldonado te kiezen.
pi_159473480
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:24 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Bottom line is dat PDVSA moet inkrimpen door alles dat in Venezuela momenteel loos is. Dan gaan ze niet ipv in Renault ineens in Sauber geld steken. En los van het geld is er geen enkele reden om voor Maldonado te kiezen.
Winnaar van een GP.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159473737
Toch ergens ook wel jammer als Maldonado zou verdwijnen.
pi_159474194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:45 schreef Beach het volgende:

[..]

Winnaar van een GP.
En Jack Spijkerman heeft op nr 1 gestaan maar is toch echt geen geweldige zanger.
pi_159474875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:24 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Bottom line is dat PDVSA moet inkrimpen door alles dat in Venezuela momenteel loos is. Dan gaan ze niet ipv in Renault ineens in Sauber geld steken. En los van het geld is er geen enkele reden om voor Maldonado te kiezen.
Stel dat ik gelijk heb, wat ik niet verwacht, maar als Monisha een heraling doet en Ericson eruitzet, dan heeft ze met Nasr en Maldonado 2 snelle zuid-Amerikanen in het team, wat voor Sauber en Zuid Amerikaanse merken/bedrijven weer nieuwe mogelijkheden biedt. Ik ben geen fan van Pastor, maar ik kan ook niet ontkennen dathet wel een gedreven coureur is, echt niet alleen een paydriver, maar serieus snelheid heeft en een persoonlijkheid wat 40 keer groter is dan die jongen uit Ikea-land.
  Redactie Sport donderdag 28 januari 2016 @ 20:45:58 #204
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159474969
Als ik moet kiezen tussen Knaldonado en Ericsson zou ik zonder twijfel voor Pastor gaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_159475181
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:43 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Stel dat ik gelijk heb, wat ik niet verwacht, maar als Monisha een heraling doet en Ericson eruitzet, dan heeft ze met Nasr en Maldonado 2 snelle zuid-Amerikanen in het team, wat voor Sauber en Zuid Amerikaanse merken/bedrijven weer nieuwe mogelijkheden biedt. Ik ben geen fan van Pastor, maar ik kan ook niet ontkennen dathet wel een gedreven coureur is, echt niet alleen een paydriver, maar serieus snelheid heeft en een persoonlijkheid wat 40 keer groter is dan die jongen uit Ikea-land.
Loopt die rechtzaak van Sutil eigenlijk nog? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159475249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Knaldonado en Ericsson zou ik zonder twijfel voor Pastor gaan.
Dat bedoel ik.. Dat zou ik dus ook doen.. Contracttechnisch (in Monisha d'er wereld) weet ik niet hoe het zit, maar wat betreft coureurs, snelheid en chqarisma.. Pastor, 100% !
pi_159476863
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:43 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Stel dat ik gelijk heb, wat ik niet verwacht, maar als Monisha een heraling doet en Ericson eruitzet, dan heeft ze met Nasr en Maldonado 2 snelle zuid-Amerikanen in het team, wat voor Sauber en Zuid Amerikaanse merken/bedrijven weer nieuwe mogelijkheden biedt. Ik ben geen fan van Pastor, maar ik kan ook niet ontkennen dathet wel een gedreven coureur is, echt niet alleen een paydriver, maar serieus snelheid heeft en een persoonlijkheid wat 40 keer groter is dan die jongen uit Ikea-land.
Oh ik ook hoor. Met Ericsson heb ik niet veel maar ook Nasr valt tegen. Van mij mag Maldo daar naartoe, maar als zijn sponsor niet meer zoveel wil betalen als eerst, komt hij niet meer terug denk ik. Zijn reputatie doet hem geen goed. Wat ie overigens wel deels zelf heeft veroorzaakt.
pi_159477740
Wat had je dan van Nasr verwacht? Gewoon zn teammaat verslagen en nog best wat punten gepakt op momenten dat de kans er lag. En die Sauber was toch wel een knakenbak.
  Redactie Sport donderdag 28 januari 2016 @ 21:59:53 #209
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159478129
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:50 schreef Funzel het volgende:
Wat had je dan van Nasr verwacht? Gewoon zn teammaat verslagen en nog best wat punten gepakt op momenten dat de kans er lag. En die Sauber was toch wel een knakenbak.
Nasr deed het oke wat mij betreft, wel eens wat off pace races gehad maar bij z'n debuut 5e geworden, een aantal keer met een flutbak punten gepakt en zelden echt domme fouten gemaakt, terwijl Ericsson meester was van slechte acties, domme spins en zich makkelijk laten inhalen..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_159478223
Ja precies. Die races dat hij zo anoniem achter de McLaren's aanhobbelde, tja.. is natuurlijk allemaal nieuw voor die jongen. Vond hem ook heel rustig, terwijl hij in de GP2 nogal makkelijk was op te naaien.
pi_159478442
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:50 schreef Funzel het volgende:
Wat had je dan van Nasr verwacht? Gewoon zn teammaat verslagen en nog best wat punten gepakt op momenten dat de kans er lag. En die Sauber was toch wel een knakenbak.
Dat hij een volledig onwaardige F1 rijder als Ericsson op een hoopje veegt. Maar dat deed hij niet. 10-9 in Q. In races waar beiden finishten werd het 8-6.

Kom op, een toptalent rijdt rondjes om Ericsson heen. Dat deed Nasr bij lange na niet. Net aan versloeg hij hem. Dan ben je zelf ook geen geweldenaar.
pi_159478501
Nasr is wel een rookie. En op de momenten dat het moet stond hij er, dat is het belangrijkste.
pi_159479605
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:08 schreef Funzel het volgende:
Nasr is wel een rookie. En op de momenten dat het moet stond hij er, dat is het belangrijkste.
Welke momenten waren dat dan?

Een groot talent heeft geen enkele moeite met Ericsson. Nasr wel. Over een heel seizoen genomen was hij in Q 0.041 sec sneller dan Ericsson. Dan ben je niet heel snel.
pi_159481259
Volgens mij was Nasr meer van ups en downs, de ene keer liet hij leuke dingen zien, en de volgende race was hij onzichtbaar.
pi_159484223
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Knaldonado en Ericsson zou ik zonder twijfel voor Pastor gaan.
Als ik moest kiezen tussen Maldonado en Magnussen zou ik ook niet zonder meer voor Magnussen kiezen.
pi_159484534
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:15 schreef opreis het volgende:
Volgens mij was Nasr meer van ups en downs, de ene keer liet hij leuke dingen zien, en de volgende race was hij onzichtbaar.
Dat is op zich normaal voor rookies al zag je dat niet bij Sainz en Verstappen. Ik vond Nasr aanvankelijk wel ok maar gedurende het seizoen tov zijn teammaat steeds minder presteren. Maar goed, wie weet hoe hij zich ontwikkeld maar indrukwekkend was het imo allerminst.
pi_159484536
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 02:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als ik moest kiezen tussen Maldonado en Magnussen zou ik ook niet zonder meer voor Magnussen kiezen.
Ik wel. Niks mis Magnussen.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 08:38:17 #218
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159485162
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 02:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als ik moest kiezen tussen Maldonado en Magnussen zou ik ook niet zonder meer voor Magnussen kiezen.
Zonder twijfel Magnussen! Jonger, goede prestaties in zijn verleden, marketing technisch beter en kon goed meekomen in de McLaren ondanks dat het natuurlijk een slechte auto was.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_159485176
Niet voor niks dat McLaren hem buiten zette.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 29 januari 2016 @ 08:42:05 #220
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159485213
Omdat Vandoorne beter is en als iemand Button op gaat volgen in 2017 dan is hij dat.
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Sport vrijdag 29 januari 2016 @ 08:55:15 #221
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159485363
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 02:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als ik moest kiezen tussen Maldonado en Magnussen zou ik ook niet zonder meer voor Magnussen kiezen.
Ik denk dat ze qua snelheid niet veel schelen inderdaad, maar Magnussen kost je denk ik een lager aantal chassis per jaar.

Magnussen heeft bewezen over het algemeen minder snel (maar soms sneller) dan Button te zijn - dan ben je van het niveau Perez, wat toch ook gewoon een redelijke coureur is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_159489497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:39 schreef Beach het volgende:
Niet voor niks dat McLaren hem buiten zette.
Want alles dat afvalt in de F1 is troep.
pi_159489517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik denk dat ze qua snelheid niet veel schelen inderdaad, maar Magnussen kost je denk ik een lager aantal chassis per jaar.

Magnussen heeft bewezen over het algemeen minder snel (maar soms sneller) dan Button te zijn - dan ben je van het niveau Perez, wat toch ook gewoon een redelijke coureur is.
Meer dan redelijk, gewoon goed en zeker beter dan Maldonado.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:49:26 #224
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_159490164
Op dit moment zijn Palmer (paydriver en geen talent) en Guttierez (test rijder zonder snelheid en talent) volgens mij de kneusjes in het veld samen met Ericsson. Beter hadden ze Palmer ingeruild ipv Maldonado.
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_159490221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:49 schreef lobotm het volgende:
Op dit moment zijn Palmer (paydriver en geen talent) en Guttierez (test rijder zonder snelheid en talent) volgens mij de kneusjes in het veld samen met Ericsson. Beter hadden ze Palmer ingeruild ipv Maldonado.
Een GP2 kampioen heeft wel degelijk talent. Of het genoeg is voor de F1 moeten we nog zien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159490620
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Zonder twijfel Magnussen! Jonger, goede prestaties in zijn verleden, marketing technisch beter en kon goed meekomen in de McLaren ondanks dat het natuurlijk een slechte auto was.
Hij heeft een seizoen lang (steeds verder) achter Button aangehobbeld, niet echt als 'goed' te klasseren dat seizoen. Wat je buiten de F1 gepresteerd hebt is niet meer relevant zodra je een verleden in de F1 hebt.

Verder lijkt het me een vrij kleurloos persoon.
pi_159491275
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:42 schreef Rossdale het volgende:
Omdat Vandoorne beter is en als iemand Button op gaat volgen in 2017 dan is hij dat.
dit, die gekke Belg is een toppertje ^O^

hoi trouwens. :W
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_159491334
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Een GP2 kampioen heeft wel degelijk talent. Of het genoeg is voor de F1 moeten we nog zien.
Wou net zeggen. Beetje flauw om Palmer nu al een 'kneusje van het veld' te noemen, geef die jongen een kans.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:08:44 #229
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159492225
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:36 schreef Funzel het volgende:

[..]

Wou net zeggen. Beetje flauw om Palmer nu al een 'kneusje van het veld' te noemen, geef die jongen een kans.
Hoeveel seizoenen heeft hij nodig gehad om GP2 kampioen te worden?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_159492681
Teveel. En hoeveel tijd heeft hij gehad om zich te laten zien in de Formule 1?
pi_159492684
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:08 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoeveel seizoenen heeft hij nodig gehad om GP2 kampioen te worden?
Dat doet niet ter zake. Want dat zou betekenen dat iedereen dat GP2 seizoen niet F1 waardig is. Dus dan zouden Vandoorne, Nasr en Haryanto (die op de nominatie staat om in te stappen bij Manor) ook niet F1 waardig zijn.

Zelfde geldt voor Maldonado. Als hij niet F1 waardig was op het moment dat hij kampioen werd, waren Perez en Bianchi (om er een paar te noemen) dat ook niet.

Er valt niets over te zeggen, dus laat hem zijn kans pakken om er wat van te maken. Zien we aan het eind van het seizoen wel of het wat geworden is of niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159492826

Hopelijk krijgen we dit gewoon ooit nog een keer te zien.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:41:44 #233
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159493110
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:30 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk krijgen we dit gewoon ooit nog een keer te zien.
Alonso op het podium? Ja dat hoop ik dit jaar wel ja *O*
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:18:27 #234
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159495574
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:30 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk krijgen we dit gewoon ooit nog een keer te zien.
ik denk niet dat Kimi terug kan naar Lotus.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:21:37 #235
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159495654
Iig, de geruchten worden sterker en sterker vanuit diverse bronnen:

quote:
Kevin Magnussen returning to Formula One with Renault as Pastor Maldonado gets shown the door
Kevin Magnussen has been in talks with Renault executives as rift between team and Pastor Maldonado's backers, Venezuela's state oil company, widen


Kevin Magnussen’s surprise return to Formula One is almost complete, with Renault preparing to announce the Dane’s arrival in place of crash-prone Pastor Maldonado next week.
Magnussen, who drove for McLaren in 2014 before being sacked by the British team last year, has been finalising his place with Renault in the last few days, themselves returning as a manufacturer team after buying out Lotus.
As revealed by Telegraph Sport earlier this month, Magnussen has been in talks with executives at the team’s factory in Enstone, Oxfordshire, as the rift between Renault and Maldonado’s backers, PDVSA, Venezuela’s state oil company, widened.
Late payments combined with Maldonado’s reputation as a reckless driver – his nickname, gained over five seasons in the sport, is ‘Crashtor’ – led Renault to look elsewhere. It will take a remarkable about-turn in the coming days to save Maldonado’s place in Formula One.
Magnussen, 23, will be partnered by Englishman Jolyon Palmer. The 25-year-old was announced in October of last year.
Renault will launch their new-look team with both drivers and the new team principal, Frenchman Frederic Vasseur, in an event in Paris on Wednesday. It is thought Magnussen will be unveiled then.
The move looks likely to bring Maldonado’s eventful career to an end. He had one brilliant day, winning the 2012 Spanish Grand Prix, but since then he has been far too inconsistent to merit his place, despite bringing around £30 million in sponsorship.
http://www.telegraph.co.u(...)-shown-the-door.html
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:38:25 #236
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_159496098
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 16:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Iig, de geruchten worden sterker en sterker vanuit diverse bronnen:

[..]

http://www.telegraph.co.u(...)-shown-the-door.html
Mooi, het is leuk geweest met Pastor, die moet gewoon lekker met Touringcars gaan beuken in Zuid Amerika.
...of inderdaad Erisson eruit wippen bij Sauber, Monisha heeft vast nog wel een paar lege contracten klaarliggen.. toch?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:50 schreef Funzel het volgende:
Wat had je dan van Nasr verwacht? Gewoon zn teammaat verslagen en nog best wat punten gepakt op momenten dat de kans er lag. En die Sauber was toch wel een knakenbak.
En waarschijnlijk zal dit seizoen een nog grotere knakenbak opleveren voor Sauber, hun sterkste en eigenlijk enige wapenfeit uit 2015, de Ferrari krachtbron, wordt grotendeels weggepoetst in 2016 door het feit dat de concurrentie overstapt naar Ferrari (weliswaar 2015spec, maar toch) en de verwachting dat Renault en Honda stappen gaan maken tov Merc&Ferrari.

Op het gebied van hun chassis zou Sauber echt een enorme winst moeten boeken, maar daar lijkt het budget niet voor te zijn, getuige ook de trage R&D in 2015.
Werd het Sauber chassis niet algemeen beschouwd als het slechtste van 2015? (op Manor na dan, maar die zijn er helemaal voor de kat z'n ...)

[ Bericht 5% gewijzigd door Kleffe_Dop op 29-01-2016 16:52:46 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 januari 2016 @ 17:48:52 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159497388
Manor had dan ook geen nieuw chassis. Ik denk dat Manor deze winter een redelijk chassis bouwt en dan toch minimaal met Sauber moet kunnen wedijveren aan de achterzijde van het veld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159497594
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Een GP2 kampioen heeft wel degelijk talent. Of het genoeg is voor de F1 moeten we nog zien.
We hebben het toch over F1, of niet dan? Dat ze een vorm van talent hebben zal vast, maar of dat talent een F1-stoel rechtvaardigt is waar we het hier over hebben.

Nou, zo op het eerste gezicht (maar iedereen verdient een kans zich te ontwikkelen) heeft Palmer daar niet genoeg talent voor. Haryanto ook niet. Guiterrez niet. Mehri niet. Stevens niet. En Maldonado uiteindelijk ook gewoon niet.

Daarmee zeg ik niet dat het talentloze losers zijn, maar ze behoren niet tot de top 20 van de wereld en hebben niet de potentie daartoe uit te groeien.
pi_159497610
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:30 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk krijgen we dit gewoon ooit nog een keer te zien.
Waarom niet? Die foto kan je gewoon via google vinden.
pi_159497708
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Manor had dan ook geen nieuw chassis. Ik denk dat Manor deze winter een redelijk chassis bouwt en dan toch minimaal met Sauber moet kunnen wedijveren aan de achterzijde van het veld
Dat dacht ik dus ook. Volgens mij is er best wel een kans dat Sauber het slechtste team is volgend jaar.
pi_159497898
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat doet niet ter zake. Want dat zou betekenen dat iedereen dat GP2 seizoen niet F1 waardig is. Dus dan zouden Vandoorne, Nasr en Haryanto (die op de nominatie staat om in te stappen bij Manor) ook niet F1 waardig zijn.

Nee, het betekent dat Vandoorne op dat moment nog niet F1 waardig was.
pi_159498924
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:18 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Nee, het betekent dat Vandoorne op dat moment nog niet F1 waardig was.
En Perez en Bianchi dus ook niet volgens jou redenering. Perez heeft anders aangetoond dat wel te zijn, dus dit is onzin.

Palmer moet eerst maar laten zien F1 waardig te zijn voordat we daar over kunnen oordelen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159499088
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En Perez en Bianchi dus ook niet volgens jou redenering. Perez heeft anders aangetoond dat wel te zijn, dus dit is onzin.

Palmer moet eerst maar laten zien F1 waardig te zijn voordat we daar over kunnen oordelen.
Dat is helemaal geen onzin. Ook in GP2 telt materiaal. Daarom is het ook niet mijn stelling dat de GP2 kampioen altijd maar F1 waardig zou zijn. Perez had minder materiaal maar deed het daarmee prima.

Heeft zich daarna overigens ook veel en veel beter ontwikkeld. Kwam net als Maldonado van een reputatie als wildebras maar die reputatie heeft hij eigenhandig de nek om gedraaid. Verslaat Hulkenberg terwijl Maldo geslacht wordt door Grosjean.

Overigens geef ik Palmer ook de kans hoor, daar sluit ik me bij aan. Maar op voorhand ben ik nog niet heel erg opgewonden vanwege zijn debuut.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:05:39 #244
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159500463
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En Perez en Bianchi dus ook niet volgens jou redenering. Perez heeft anders aangetoond dat wel te zijn, dus dit is onzin.

Palmer moet eerst maar laten zien F1 waardig te zijn voordat we daar over kunnen oordelen.
laten we ook heel eerlijk zijn, op basis van zijn titel verdient Palmer wel een kans. Maar die titel heeft ie wel behaald in zijn 4de jaar in een DAMS. Vooral DAMS als topteam in feederseries heeft daar bij geholpen. Misschien dat er iets van Palmer gaat komen op basis van discipline en inzet, maar op puur talent zal hij niet tot hogere regionen van de F1 raken.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Sport vrijdag 29 januari 2016 @ 20:22:16 #245
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159501027
Als je echt goed bent zit je max 2 jr in de feederseries
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_159501043
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:05 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

laten we ook heel eerlijk zijn, op basis van zijn titel verdient Palmer wel een kans. Maar die titel heeft ie wel behaald in zijn 4de jaar in een DAMS. Vooral DAMS als topteam in feederseries heeft daar bij geholpen. Misschien dat er iets van Palmer gaat komen op basis van discipline en inzet, maar op puur talent zal hij niet tot hogere regionen van de F1 raken.
Met Discipline en inzet kom je al een heel eind, kijk maar naar Mansell, was ook geen super talent maar deed vanaf 84-85 echt vooraan mee .
pi_159506556
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:23 schreef King_Merc het volgende:

[..]

Met Discipline en inzet kom je al een heel eind, kijk maar naar Mansell, was ook geen super talent maar deed vanaf 84-85 echt vooraan mee .
Geen supertalent, maar zat daar natuurlijk wel in de buurt. Palmer niet, die kan werken wat hij wil maar zal nooit zo'n loopbaan krijgen.
pi_159512796
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:59 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Geen supertalent, maar zat daar natuurlijk wel in de buurt. Palmer niet, die kan werken wat hij wil maar zal nooit zo'n loopbaan krijgen.
Idd. Want tegenwoordig zou Mansell ook niet meer zo'n loopbaan krijgen. Eerst een jaartje of 4 rondrijden zonder echt veel succes en structureel door je teammaat verslagen worden. Dan is je carrière wel over tegenwoordig.
in a crowd you lose humanity
pi_159512834
[offtopic]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 januari 2016 @ 10:55:04 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159512981
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:46 schreef Geralt het volgende:
[offtopic]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkeerde topic o|O
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159513002
ik wist niet in welk topic en wilde het toch melden :@

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 januari 2016 @ 11:07:56 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159513200
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:56 schreef Geralt het volgende:
ik wist niet in welk topic en wilde het toch melden :@

:@
Staat nota bene boven het reactieveld :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159513267
Excuus :@

quote:
Haas: "Kan niet wachten om de auto te zien"
Gepubliceerd op 30 jan 2016 09:01
image

Het team van Haas maakt in maart haar debuut in de Formule 1. Het Amerikaanse team, met als eigenaar Gene Haas, is net als de andere teams erg druk met de voorbereiding op de eerste wintertest. Gene Haas staat te popelen om zijn allereerste Formule 1-bolide aan de wereld te kunnen laten zien. Haas beseft zich dat komend maand een drukke maand gaat worden.

"Het gaat druk worden komende maand. Ik ben zeer benieuwd naar onze auto, ik heb de auto nog niet gezien. Dat komt omdat de komende weken de bolide in elkaar wordt gezet", aldus Haas. Naast de voorbereidingen is de Formule 1 ook voor Haas een nieuwe wereld. Haas is inmiddels gewend geraakt aan alle geruchten en aandacht in de media: "Ik ben goed op de hoogte van wat er speelt in deze sport. Ik volg het nieuws met belangstelling. Soms zit er onzin tussen, dan lijkt het wel een soap. De meeste berichten zijn echter leuk om te lezen."

Haas ligt op schema met de nieuwe auto. Het team zal haar bolide in de ochtend van de eerste wintertest presenteren. Op maandag 22 februari wordt het doek van de auto gehaald. Naast de auto kijkt Gene Haas er naar uit om beide coureurs aan het werk te zien. Haas heeft voor 2016 gekozen voor ex-Lotus-coureur Romain Grosjean en de Mexicaan Esteban Gutierrez, die in 2013 en 2014 voor Sauber reed: "Ik heb vertrouwen in onze coureurs. Esteban kent het materiaal dat we gebruiken van Ferrari. Met Romain hebben we een ervaren rot in huis. Hij kent iedere kerbstone op de circuits. De mix van ervaring en talent geeft ons een goed totaalpakket voor 2016."
Bijzonder toch dat de baas de auto nog niet gezien heeft :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:16:56 #254
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159519325
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:12 schreef Geralt het volgende:
Excuus :@

[..]

Bijzonder toch dat de baas de auto nog niet gezien heeft :)
Volgens mij wordt ie bij Dallara gemaakt (net als de HRT :') )
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 18:13:45 #255
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_159521834
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mee eens, gewoon puur op uiterlijk beoordeeld was ik juist wel fan van al die flapjes, vleugeltjes, chimneys en vikinghoorns. O+ :@
Ik was ook enorm fan van de looks van de bolides in de periode 2005-2008.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:02:06 #256
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159528139
Onder kleine nieuwtjes: Palmer gaat #30 gebruiken.
Bron: https://www.instagram.com/p/BBLJ_3rKm8q/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:06:37 #257
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159528280
Edit: kut, verkeerd topic :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 30 januari 2016 @ 23:45:47 #258
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159530920
quote:
News reaches DSC that a change in the timing for the 2016 European GP at Baku, Capital of Azerbaijan will now see the start of the race directly clash with the final hour of the Le Mans 24 Hours.

The start time has moved forward to 18:00 local, 13:00 GMT, believed to be to prevent a finish in full darkness.

That move however now directly impacts on the gentleman’s agreement for the F1 calendar not to clash with the Le mans 24 Hours race, this change adding further fuel to the fire lit by the scheduling of the race on the same day as the finish of the Le Mans race.
http://www.dailysportscar(...)-le-mans-finish.html
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 januari 2016 @ 23:47:14 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159530950
quote:
Whehehe _O-

Dit en de foto's die op mijn Twitter zijn verschenen... o wat gaat die race slechte kijkcijfers halen :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 januari 2016 @ 23:48:04 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_159530968
Land staat ook op het punt van financieel instorten.

En dan de hele brandhaard syrie in de achtertuin.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 23:48:20 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159530976
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Whehehe _O-

Dit en de foto's die op mijn Twitter zijn verschenen... o wat gaat die race slechte kijkcijfers halen :W
Waarom? Het circuit ziet er juist heel interessant uit. Dit zou juist een van de weinige GPs zijn die ik zou kijken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159531130
De plaatjes zullen fraai zijn. Verder afwachten. Sommige stukken zijn smal maar het is een lang circuit en ik snap die vooruitloperij ook niet zo. We zien het wel.
pi_159531199
quote:
Was toch al een tijdje bekend dit?
  zaterdag 30 januari 2016 @ 23:58:31 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159531215
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:57 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Was toch al een tijdje bekend dit?
Eh, nee. Dat staat er toch?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 januari 2016 @ 23:59:20 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159531235
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom? Het circuit ziet er juist heel interessant uit. Dit zou juist een van de weinige GPs zijn die ik zou kijken.
De omgeving is een Monaco, maar daar is ook alles mee gezegd. De 24 uur van Le Mans staat ver boven deze GP iig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 januari 2016 @ 23:59:54 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159531252
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:57 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Was toch al een tijdje bekend dit?
Laatste nieuws was: Finish Le Mans = start F1.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 31 januari 2016 @ 00:01:07 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159531284
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De omgeving is een Monaco, maar daar is ook alles mee gezegd. De 24 uur van Le Mans staat ver boven deze GP iig.
Dat klopt, maar dan zou het toch juist interessanter zijn (als het niet me Le Mans zou clashen). Ik bedoel, de races in F1 zijn toch altijd hetzelfde, de baan maakt heel weinig uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 januari 2016 @ 00:06:02 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159531419
quote:
14s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan zou het toch juist interessanter zijn (als het niet me Le Mans zou clashen). Ik bedoel, de races in F1 zijn toch altijd hetzelfde, de baan maakt heel weinig uit.
Dit wordt een optocht in het kwadraat. De snelle stukken rond start/finish zijn gescheiden door bochten van 90 graden en het technische deel is zo smal dat zelfs mijn Alto er niet in kan halen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 31 januari 2016 @ 00:07:36 #269
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159531455
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit wordt een optocht in het kwadraat. De snelle stukken rond start/finish zijn gescheiden door bochten van 90 graden en het technische deel is zo smal dat zelfs mijn Alto er niet in kan halen.
Dat is elk circuit tegenwoordig dus veel anders zal het niet zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159531481
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De omgeving is een Monaco, maar daar is ook alles mee gezegd. De 24 uur van Le Mans staat ver boven deze GP iig.
Voor jou misschien. Ik denk dat wereldwijd F1 toch wel flink wat populairder is dan Le Mans.
in a crowd you lose humanity
  zondag 31 januari 2016 @ 00:12:09 #271
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159531535
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor jou misschien. Ik denk dat wereldwijd F1 toch wel flink wat populairder is dan Le Mans.
Valt moeilijk te vergelijken als ze nog nooit tegelijk uitgezonden zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 januari 2016 @ 00:16:57 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159531615
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor jou misschien. Ik denk dat wereldwijd F1 toch wel flink wat populairder is dan Le Mans.
Dat zal nog flink meevallen. Je hebt het over hét autosportevenement van het jaar en één van de 21 Formule 1-races in een stad die nu al door velen als bagger wordt beschouwd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159531627
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Valt moeilijk te vergelijken als ze nog nooit tegelijk uitgezonden zijn.
Er zijn vast wel kijkcijfers bekend van beide. Ik ga er vanuit dat vrijwel alle F1-races hogere kijkcijfers halen dan Le Mans.

Kijkcijfers Le Mans in NL:
https://rtl7updates.wordp(...)rtl-gp-le-mans-2015/
Maximaal 105.000. Lijkt me dat F1 meer trekt.
http://nos.nl/artikel/204(...)ndse-kijkers-f1.html
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 januari 2016 @ 00:22:29 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159531733
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er zijn vast wel kijkcijfers bekend van beide. Ik ga er vanuit dat vrijwel alle F1-races hogere kijkcijfers halen dan Le Mans.

Kijkcijfers Le Mans in NL:
https://rtl7updates.wordp(...)rtl-gp-le-mans-2015/
Maximaal 105.000. Lijkt me dat F1 meer trekt.
http://nos.nl/artikel/204(...)ndse-kijkers-f1.html
En de Formule 1 trok op RTL 7 gemiddeld rond de 400k kijkers in 2011. Ik denk dat dat minstens gehalveerd is, en dan komt die 105.000 van Le Mans wel heel dicht bij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159531769
En voor GB:
http://f1broadcasting.co/(...)with-428000-viewers/
Piek van 428.000

F1: http://f1broadcasting.co/tag/ratings/
quote:
Sky Sports F1’s race day programme has averaged 638k from 12:00 to 15:30, or equivalent this season. That number is down 19.3 percent on 2014’s figure and down 0.4 percent on 2013’s figure of 640k.
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En de Formule 1 trok op RTL 7 gemiddeld rond de 400k kijkers in 2011. Ik denk dat dat minstens gehalveerd is, en dan komt die 105.000 van Le Mans wel heel dicht bij.
Als gevolg van Max Verstappen zijn de kijkcijfers in NL juist gestegen (dat stond nou net in de link die ik in mijn vorige post postte).
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 januari 2016 @ 00:25:27 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159531795
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:24 schreef Wombcat het volgende:
En voor GB:
http://f1broadcasting.co/(...)with-428000-viewers/
Piek van 428.000

F1: http://f1broadcasting.co/tag/ratings/

[..]

[..]

Als gevolg van Max Verstappen zijn de kijkcijfers in NL juist gestegen (dat stond nou net in de link die ik in mijn vorige post postte).
Je hebt het daar over één race, wat toevallig de eerste race op Veronica van het jaar is, in een jaar dat Max booming is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 31 januari 2016 @ 00:26:34 #277
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159531819
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er zijn vast wel kijkcijfers bekend van beide. Ik ga er vanuit dat vrijwel alle F1-races hogere kijkcijfers halen dan Le Mans.
Nee hoor.

quote:
Eurosport: this year thanks to the Eurosport and Eurosport 2 channels 23 million TV viewers throughout Europe watched the Le Mans 24 Hours (22.3 million in 2014), which broadcast a total of 50 hours (45 in 2014).
http://www.24h-lemans.com(...)_2_2_1746_21277.html

Daar kan een willekeurige F1 race niet aan tippen. En dat is alleen in Europa.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159534310
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eh, nee. Dat staat er toch?
Waarom las ik dit dan meer dan een week geleden: http://www.eurosport.co.u(...)o5077202/story.shtml
pi_159534323
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zal nog flink meevallen. Je hebt het over hét autosportevenement van het jaar en één van de 21 Formule 1-races in een stad die nu al door velen als bagger wordt beschouwd.
Hoezo is LeMans hét autosportevenement van het jaar? De Indy500 was toch het best bekeken eendaagse autosportevenement begreep ik laats in andere tijden sport?

Edit: dat gold alleen voor de VS, never mind... ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door JimmyManna op 31-01-2016 11:24:54 ]
pi_159534407
quote:
14s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor.

[..]

http://www.24h-lemans.com(...)_2_2_1746_21277.html

Daar kan een willekeurige F1 race niet aan tippen. En dat is alleen in Europa.

Met daarbij de aantekening dat iedereen die even het laatste halve uur voor de finish inschakelt als kijker telt. Hoeveel kijken daadwerkelijk meer dan pek hem beet een uur of 8? Ik vind het namelijk een fenomenaal evenement maar om me heen kijkt er geen hond. Alleen autosport diehards waarderen het. Terwijl F1 wel wat meer mainstream is.

Bovendien is het niet waar wat je zegt. Een willekeurige F1-race kan daar wel degelijk aan tippen. Jaarlijks kijken er 425 mln mensen naar de F1, deel het door het aantal races (vorig jaar 19) en je komt op een gemiddelde van 22 mln kijker per race.

http://www.forbes.com/sit(...)by-switch-to-pay-tv/
pi_159534458
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:24 schreef Wombcat het volgende:
En voor GB:
http://f1broadcasting.co/(...)with-428000-viewers/
Piek van 428.000

F1: http://f1broadcasting.co/tag/ratings/

[..]

[..]

Als gevolg van Max Verstappen zijn de kijkcijfers in NL juist gestegen (dat stond nou net in de link die ik in mijn vorige post postte).
Klopt. Zie de GP Canada als voorbeeld. Bij een miljoen kijkers, een jaar eerder 400k.

http://nos.nl/artikel/204(...)ndse-kijkers-f1.html

Overigens kan je dat uiteraard op je vingers natellen. Gaat ie straks nog winnen, krijgen de NLse cijfers natuurlijk een nog grotere boost.

In Spanje keken racefans vroeger voornamelijk naar motoren. Toen Alonso ging winnen keken ze ook ineens F1. Nu focussen ze zich weer wat meer op de motoren. Tja, vrij normaal en voorspelbaar kijkgedrag.
  zondag 31 januari 2016 @ 10:50:53 #282
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_159535128
Kijkcijfers kunnen zo verschillend gedefinieerd worden dat ze niet maatgevend zijn voor de daadwerkelijke interesse bij het publiek.
Beter kun je kijken naar wat er in de kranten terug te vinden is over een evenement. s Maandags puilen de kranten uit van voetbalverslagen omdat daar de over-overgrote interesse ligt. De F1 krijgt tegenwoordig een kwart pagina en regelmatig een achtergrondartikel (vaak over Max zelf).
Maar naar de uitslag van de 24 uur van le Mans moet je met een loep zoeken op pagina 8 van het sportkatern.
Wie dit leest is gek
pi_159535345

Welke Red Bull is daar gebruikt? Zijn dat oude beelden het eerste stuk of werd daar met een oude auto getest en mocht dat? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159535428
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:08 schreef Geralt het volgende:

Welke Red Bull is daar gebruikt? Zijn dat oude beelden het eerste stuk of werd daar met een oude auto getest en mocht dat? :@
2014 dacht ik ergens gelezen te hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159535436
2014 reden ze toch ook al met de V6 of vergis ik me nu? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159535446
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:13 schreef Geralt het volgende:
2014 reden ze toch ook al met de V6 of vergis ik me nu? :@
Je vergist je niet. Toen gebruikten ze ook al de V6.
pi_159535452
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:14 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Je vergist je niet. Toen gebruikten ze ook al de V6.
Dan is dat geen 2014 spec wagen lijkt me zo te horen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159535476
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:14 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dan is dat geen 2014 spec wagen lijkt me zo te horen.
Is de wagen van 2015.
pi_159535479
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:15 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Is de wagen van 2015.
Dat is toch geen V6? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159535494
Die op het einde van het filmpje wel, maar in het begin is geen V6. Daar geloof ik toch werkelijk geen hout van.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159535505
quote:
99s.gif Op zondag 31 januari 2016 10:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Kijkcijfers kunnen zo verschillend gedefinieerd worden dat ze niet maatgevend zijn voor de daadwerkelijke interesse bij het publiek.
Beter kun je kijken naar wat er in de kranten terug te vinden is over een evenement. s Maandags puilen de kranten uit van voetbalverslagen omdat daar de over-overgrote interesse ligt. De F1 krijgt tegenwoordig een kwart pagina en regelmatig een achtergrondartikel (vaak over Max zelf).
Maar naar de uitslag van de 24 uur van le Mans moet je met een loep zoeken op pagina 8 van het sportkatern.
Dat klopt. Maar dat verschilt wel per land. Mij kan je iig niet wijsmaken dat grote autosportlanden als Engeland of Brazilie meer interesse hebben in Le Mans dan in de F1.
pi_159535538
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:17 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dat verschilt wel per land. Mij kan je iig niet wijsmaken dat grote autosportlanden als Engeland of Brazilie meer interesse hebben in Le Mans dan in de F1.
Waarschijnlijk niet, maar ik gok toch dat Le Mans meer kijkers trekt dan een willekeurige F1 race. Zeker als die tegelijkertijd vallen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159535545
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:15 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Is de wagen van 2015.
Je hebt gelijk. Las een jaar oude wagens en ging van 2014 uit. Even googlen leert dat het inderdaad 2015 is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159535632
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, maar ik gok toch dat Le Mans meer kijkers trekt dan een willekeurige F1 race. Zeker als die tegelijkertijd vallen.
Ongeveer gelijk. 425 mln p/j voor de F1 delen door 19 is gemiddeld 22 mln en dat is ook wat Le Mans ongeveer trekt.
pi_159535662
In Europa ja. Le Mans wordt ook buiten Europa bekeken hoor :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159536059
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 09:09 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Hoezo is LeMans hét autosportevenement van het jaar? De Indy500 was toch het best bekeken eendaagse autosportevenement begreep ik laats in andere tijden sport?

Edit: dat gold alleen voor de VS, never mind... ;(
Indy 500 trekt de meeste bezoekers met ca 300.000 en is daarom het grootste eendaagse sportevenement ter wereld.

Le Mans trekt over twee dagen ca 250.000 bezoekers.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159537418
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Indy 500 trekt de meeste bezoekers met ca 300.000 en is daarom het grootste eendaagse sportevenement ter wereld.

Le Mans trekt over twee dagen ca 250.000 bezoekers.
Ah zo zat het. Thanks. _O_

Persoonlijk vind ik Indy ook leuker, maar dat is puur persoonlijk uiteraard.
pi_159537564
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:25 schreef Geralt het volgende:
In Europa ja. Le Mans wordt ook buiten Europa bekeken hoor :)
True, maar de hoofdmoot zit wel in Europa natuurlijk. Sowieso klopt het niet helemaal want de ene F1 race zal 35 mln trekken en de andere 10.

Le Mans is ook een apart dingetje. Deel van een WK maar toch eigenlijk veel en veel groter dan het WK zelf. Indy heeft dat ook. F1 heeft dat niet. Monaco maakt dan wel deel uit van de Triple Crown, maar Monaco winnen staat bij lange na niet gelijk aan Le Mans of Indy. In de F1 telt het WK eigenlijk alleen maar, bij Indy en Le Mans niet.

Je kan geen enkele GP los zien van het WK, maar Le Mans staat eigenlijk ver verheven boven alles dat WEC is. Laatst in de Andere Tijdens SPort uitzending over Luyendijk zei Rahal ook dat hij altijd aangekondigd wordt in Amerika als 'Indy 500 winnaar' en nooit als 'voormalig IndyCar kampioen.' Bij F1 is Monaco gewoon 1 van de 20.
pi_159537801
Ach, het is ook allemaal gezever, zoals Belgen zullen zeggen. F1 is F1, Le Mans is Le Mans. Ik vind beiden geweldig, maar F1 heeft een streepje voor net als de Indy 500. Direct daar achteraan Le Mans en de TT maar dat is voor ieder persoonlijk.
pi_159538225
Volgens Motorsport.com is Magnussen/Renault een done deal.

Maldonado :W
pi_159539508
Misschien duikt die nog op mij Manor. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')