dit lijkt me nou niet echt reclamequote:Op dinsdag 29 december 2015 21:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Smijt zelf je naam in het geruchten circuit van de F1, doe alsof je enigszins geïnteresseerd bent. Kets de deal af. Taadaa, exposure die met domme tv reclames niet te betalen is en nu voor nagenoeg geen cent......
Waarom niet? Je naam word genoemd.. Dat is voldoende.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dit lijkt me nou niet echt reclame
de naam is alwer geregeld genoemd, en daar draait het om in de reclame wereld....quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dit lijkt me nou niet echt reclame
ooh, persoonlijke sponsor van Sainz, gaan we een 3de coureur krijgen?quote:Op maandag 4 januari 2016 13:41 schreef Geralt het volgende:
Cespa stopt waarschijnlijk als sponsor van TR.
http://www.gppits.net/nieuws/cepsa_vertrekt_bij_toro_rosso/
Ik krijg hier niet direct een goed gevoel bij. Dat hij Max wil steunen is natuurlijk mooi. Dat hij zijn carriere aan de wilgen hangt moet hij zelf weten. Maar ik weet niet, ik vind het wat control freakerig benauwend overkomen. Max heeft al een seizoen gereden, het zal niet zijn eerste race zijn ofzo. Eén race zonder pa is toch niet zo raar? Het komt nu op mij over alsof Jos zijn eigen succes wil afmeten aan de prestaties van zijn zoon en daar is een kind nog nooit beter van gewordenquote:"There was an idea to do the 24 hours of Le Mans again and at first I thought it would be good. But then I saw that it coincides with formula one (Azerbaijan) and I would not be at ease if Max is racing somewhere else. If I'm honest, Max is now number 1. I put everything else aside for him. I want this to be a success story," Verstappen snr added. (GMM)
Zo is dat. En klaar zijn we weer.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:51 schreef twiFight het volgende:
Dit artikel viel mij wel op:
Jos Verstappen ends career to focus on son Max
[..]
Dat hij Max wil steunen is natuurlijk mooi.
Ik ben altijd op dezelfde dag jarig als Button maar nog nooit op mijn verjaardag is er een auto gepresenteerd.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
Altijd op dezelfde dag ja? Je hebt niet soms eens zoiets van.. dit jaar ben ik eens op een andere dag jarig nee?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik ben altijd op dezelfde dag jarig als Button maar nog nooit op mijn verjaardag is er een auto gepresenteerd.
Terwijl dat toch altijd in "auto presentatie" era zit.
Anyways zullen wel de dagen voor de eerste test zijn.
Een 3D sketchup of een lakentje van een auto trekken is het tegenwoordig niks bijzonders meer.
Haas F1 op 21 februari is de enige die op dit moment bekend is.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
Nee er zijn wel mensen bij die elk jaar kunnen kiezenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:25 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Altijd op dezelfde dag ja? Je hebt niet soms eens zoiets van.. dit jaar ben ik eens op een andere dag jarig nee?
Het wordt steeds erger. Nu gaat Pirelli dicteren wat voor auto's men mag bouwen? Samen met Mercedes. Wat een gekloot weer zeg. 2016 zou het laatste weggooi-jaar worden voordat F1 weer echt zou beginnen maar men moet het weer vergooien. Zucht.quote:Formula 1 teams are backing away from plans to dramatically increase downforce for 2017 in a move that looks set to leave the onus of increased speeds to come from Pirelli's wider tyres.
Although discussions about the 2017 F1 rules package are still ongoing and nothing has been formally confirmed, sources have confirmed that the scale of the revamp planned for next year is set to be watered down through the abandoning of aerodynamic concepts that had been agreed.
This will mean the original idea of a speed gain of five seconds per lap is set to be reduced to around three seconds.
This decision to cut back on the planned push for higher downforce levels effectively represents a victory for Mercedes – and a corresponding defeat for Red Bull – although there is no consensus on what will happen.
Downforce overhaul
F1 teams had provisionally agreed on a package of changes based largely on a proposal honed by Red Bull – which included a substantial increase in downforce thanks to bigger wings and a larger diffuser.
However, as first revealed by Motorsport.com, at a meeting of technical directors in November, Mercedes expressed concerns about the extra loading that high downforce would place on tyres.
Sceptical rivals suggested that the agenda of the world champion team was to protect its competitive advantage by reducing the future impact of any rule changes, but a compromise investigation was launched.
At the same time, Pirelli had its own concerns about the potential extra loadings, and subsequently made a presentation to teams to that effect at the most recent meeting of technical chiefs, which took place at Heathrow on December 17 last year.
The Italian company's main concern was that it would have to significantly increase minimum pressures to deal with higher downforce - and those extreme pressure levels would in turn impact cornering performance, and in effect cancel out the downforce increase.
The FIA took Pirelli's argument on board and asked the teams to vote on a revised 2017 package, with a much smaller downforce increase.
It is understood that there was a vote of 8-3 in favour of a toned-down package, with only two other teams joining Red Bull in supporting the original plans.
What now?
The intention now is to stick with the 2016 diffuser dimensions, while the planned increase in bodywork width from 1400mm to 1800m has also been cancelled.
One team insider told Motorsport.com: “After the last technical meeting, during which Pirelli presented their findings, it was decided by majority to revert back to the 2016 bodywork and diffuser regulations for 2017.
“Pirelli expressed significant concern over the anticipated increase in load levels so a decision was made to cut back the downforce increase previously proposed for 2017. Red Bull were very upset about these changes.”
Although the decision to abandon some of the chief ideas for 2017 is disappointing for those hoping for a big leap forward in pace, some changes will remain.
The push for wider front and rear wings and more freedom in the bargeboard area will be retained.
The bodywork “chin” length will also be reduced by 100mm, allowing cars to run slightly lower.
The cosmetic changes designed to improve the look of the cars, such as swept back front wing, rear endplates and leading edge of the sidepods, will also stay.
Overtaking worries
Although safety concerns were the prime mover behind the reduced emphasis on downforce, another concern was that a big change would make it even harder for cars to follow each other, and thus the revised plan could make for better racing.
Last year Pat Symonds of Williams made it clear that year that the original 2017 package would not make overtaking any easier.
“My belief is that the more downforce you have on a car, the harder it is to follow,” he said. “And this car has more downforce.
“Therefore irrespective of any niceties that the Overtaking Working Group may have come up with, and irrespective of whether one believes them or not – and as a member of that group I know what short cuts we did against the true scientific process – the fact is if you've got more downforce, the harder it is to follow.
"I think that's simplistic, but nevertheless quite a true view.”
Ik las toevallig net een vergelijkbaar stuk op James Allen's weblog.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het wordt steeds erger. Nu gaat Pirelli dicteren wat voor auto's men mag bouwen? Samen met Mercedes. Wat een gekloot weer zeg. 2016 zou het laatste weggooi-jaar worden voordat F1 weer echt zou beginnen maar men moet het weer vergooien. Zucht.
Dus? Fuck dat. Dat was juist altijd de verdediging van Pirelli: "Wij maken de banden die de teams en FIA willen het is niet onze schuld!" Van door hun strot geduwd worden is geen sprake, zij moeten gewoon banden leveren en dat is het. Als zij het niet willen doen is er wel iemand anders.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:21 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik las toevallig net een vergelijkbaar stuk op James Allen's weblog.
Het lijkt me niet zo gek dat Pirelli even aan de alarmbellen trekt. Zij zijn de afgelopen jaren al constant (en niet altijd terecht) de kop van jut geweest, nu dreigt er weer even van alles door hun strot geduwd te worden. Het lijkt mij vrij logisch dat zijn dan gaan roepen dat er nog even erg goed gekeken moet worden naar het effect van de toegenomen downforce op de banden.
Dat is ook onzin. Dat blijft iedereen maar roepen en iedere keer tot 2014 wordt er weer gezegd 'minder downforce!' Leidt het tot meer inhaalacties? Overduidelijk niet. In de jaren van het grondeffect werd er ook nauwelijks ingehaald.quote:Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip.
Meer downforce = meer gripquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:21 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip. Verder vind ik het overigens geen weggooijaar, ik vermaak me prima verder. Dat laat onverlet dat het beter kan.
mja, is mij te kort door de bocht. Hoe meer mechanische grip, hoe beter. Dan hoef je namelijk minder vleugel te zetten op de meeste circuits en ga je harder.quote:
Dan heb je wel geweldige onslijtbare zachte banden nodig, en dat zie ik (helaas) niet meer gebeuren.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, is mij te kort door de bocht. Hoe meer mechanische grip, hoe beter. Dan hoef je namelijk minder vleugel te zetten op de meeste circuits en ga je harder.
Volgens mij heeft pirelli aangegeven dat dat ze die kunnen maken maar de FIA wil banden die slijtenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan heb je wel geweldige onslijtbare zachte banden nodig, en dat zie ik (helaas) niet meer gebeuren.
Precies dat ja. Dat het mogelijk is hebben we in het Bridgestone/Michelin-tijdperk al gezienquote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij heeft pirelli aangegeven dat dat ze die kunnen maken maar de FIA wil banden die slijten
Downforce is niet hetzelfde als grip hoor. En ze gaan ook niet hand in hand met elkaar. Wanneer er meer downforce komt, moet Pirelli de bandendruk verhogen en komt er dus juist minder grip. Dat is nu juist net het punt.quote:
Ze hebben vast wel een hele goede reden om die grote vleugels op de auto's te schroevenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:37 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Downforce is niet hetzelfde als grip hoor. En ze gaan ook niet hand in hand met elkaar. Wanneer er meer downforce komt, moet Pirelli de bandendruk verhogen en komt er dus juist minder grip. Dat is nu juist net het punt.
Klopt. Om downforce te genereren (aerodynamische grip). Geen mechanische grip waar ik het in relatie tot de banden over had. Die krijg je niet van vleugels.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben vast wel een hele goede reden om die grote vleugels op de auto's te schroeven
Dat is helemaal geen onzin, het is bewezen. Je kan niet te dicht op een ander rijden vanwege de aerodynamica. Meer mech grip heeft dat nadeel niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:26 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is ook onzin. Dat blijft iedereen maar roepen en iedere keer tot 2014 wordt er weer gezegd 'minder downforce!' Leidt het tot meer inhaalacties? Overduidelijk niet. In de jaren van het grondeffect werd er ook nauwelijks ingehaald.
Ja eigen belang. Is alijd zo geweest en zal altijd zo blijven, tenzij de structuur van de sport wordt aangepast maar dat is weer niet in hun belang dus gebeurt het niet.quote:Kortom, allemaal dom gelul om de politiek een beetje te verhullen. Red Bull wil meer downforce om hun achterstand op motorgebied goed te maken en Mercedes en hun klanten blokkeren dat. Het is niets anders dan dat.
*zeurt iets over transparante achtergrondquote:Op woensdag 13 januari 2016 00:08 schreef WEST het volgende:
Even de header van nieuwtjes topic aangepast. 2014 kon echt niet meer.
is ook maar tijdelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 00:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*zeurt iets over transparante achtergrond
En hoe heeft dat gewerkt?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:57 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen onzin, het is bewezen. Je kan niet te dicht op een ander rijden vanwege de aerodynamica. Meer mech grip heeft dat nadeel niet.
Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.quote:Op woensdag 13 januari 2016 02:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En hoe heeft dat gewerkt?
Precies. Niet. Natuurlijk zorgen vleugels voor turbulentie maar het antwoord is echt niet zo simpel als 'minder downforce = meer inhalen'. Sterker nog, het is eerder het omgekeerde.
Of extra gewicht voor de winnaar ;-)quote:Op woensdag 13 januari 2016 05:37 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.
Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan
Maar wel de slechtste, welk fabrieksteam wil nou miljoenen uitgeven om achteraan te beginnen. Lekkere reclame ook voor de leek. Dan zou het me niet verbazen als grote teams er mee ophouden..quote:Op woensdag 13 januari 2016 05:37 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.
Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan
Ground-effect dus. Wat de FIA al voor 2014 wilde maar toen ook al door de teams is tegengehouden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 07:44 schreef Spooky4u het volgende:
Als ze nu eens regels gaan maken waarbij er geen vleugels meer nodig zijn, die dingen zorgen volgens mij voor de meeste verstoorde lucht achter de wagen waardoor een slipstream niet mogelijk is.
Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:
Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90.
MotoGP is de topklasse.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
Precies. Er wordt zoveel overdreven. Ik ben begonnen met kijken in de jaren 80 en ook toen waren er zat 'saaie' races en was het geenszins een inhaalfestival. Zo ook in de jaren 90 en 00. Er staan races van Jackie Stewart op YouTube met 2 minuten voorsprong op de nr 2, nou, spannend hoor. Er is nooit een tijdperk geweest waarin er volop werd ingehaald en iedere race een spektakelstuk was. Dat is allemaal gelul.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
Nogal wat gewauwel, maar laten we duidelijk zijn. Voor mij maakt het aantal inhaalacties en dergelijke niet uit. Mijn problemen met de F1 zit hem in de regelgeving. Al deze onzin is juist gekomen omdat men meer inhaalacties wilden dan in de 2000s. Dat is slechts gedeeltelijk gelukt maar voor het grootste gedeelte hebben we Ferrari ingeruild voor Red Bull en daarna Mercedes (hoewel Mercedes een flink stuk dominanter is dan de vorige twee).quote:Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.
En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.
Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.
Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.
Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.
quote:Sauber will not introduce its 2016 car until the second pre-season test, and is instead planning to begin the winter period with its 2015-spec machine, the team has explained to GPUpdate.net.
Spanish Grand Prix host venue the Circuit de Barcelona-Catalunya will host a reduced number of two pre-season tests in 2016, the first taking place from February 22-25, and the second from March 1-4.
Sauber intends to run last year's C34 at the first test, featuring the team's 2016 livery, and its C35 at the second gathering, the final on track action before the season opener in Australia on March 20.
A late change to the testing schedule, brought on by the Melbourne event being moved forward in a revised calendar issued last September, has impacted preparations up and down the grid.
Sauber will again field Felipe Nasr and Marcus Ericsson during the 2016 season.
In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.
En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.
Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.
Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.
Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.
Naja in 88 en 89 was de dominantie van McLaren natuurlijk net zo groot als Merc nu, alleen toen had je met die strijd tussen Prost en Senna natuurlijk al van nature een extra dimensie. De strijd tussen Hamilton en Rosberg geeft (vooralsnog) een stuk minder vuurwerk omdat Rosberg niet echt aan kan haken. Als Alonso bv naar Hamilton zou rijden, zou er waarschijnlijk minder gemopperd worden op de dominantie.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.
Een inhaalactie is ook veel mooier als die moeilijker is. Het probleem van de huidige F1 is de dominantie van Mercedes. Dergelijke dominantie is wel eens eerder voorgekomen, zij het niet vaak, verschil was echter dat de andere teams alles konden doen om de achterstand in te halen. Nu mag dat niet meer, en dat rekt de dominantie.
Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ook weinig vertrouwen in dat team. Ze boeren alleen maar achteruit
Indd, Manor en Haas hebben meer ingrediënten in huis het in de subtop te kunnen waarmaken. Voor Manor een behoorlijke stap, maar niet ondenkbaar.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.
Manor wel, nieuwe mercedes motor + top ontwerper. die gaan wel stappen maken. Misschien in het begin nog niet maar later in het seizoen wel.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd, Manor en Haas hebben meer ingrediënten in huis het in de subtop te kunnen waarmaken. Voor Manor een behoorlijke stap, maar niet ondenkbaar.
Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Naja in 88 en 89 was de dominantie van McLaren natuurlijk net zo groot als Merc nu, alleen toen had je met die strijd tussen Prost en Senna natuurlijk al van nature een extra dimensie. De strijd tussen Hamilton en Rosberg geeft (vooralsnog) een stuk minder vuurwerk omdat Rosberg niet echt aan kan haken. Als Alonso bv naar Hamilton zou rijden, zou er waarschijnlijk minder gemopperd worden op de dominantie.
Haas gaat het zelfs beter doen dan Lotus en misschien wel STR verwacht ik. Betere motor en minstens gelijkwaardig chassis waar mede door Ferrari (als vermomde Dallara medewerkers) aan is gewerkt.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.
Zo slecht zijn die regels niet. In twee jaar zou je een volledig nieuwe motor op de baan kunnen brengen, dus als de motoren nog zo slecht zijn als die van Renault en Honda vorig jaar zijn ze gewoon niet waardig om in de F1 te zijn. Ferrari heeft afgelopen jaar al flinke stappen gemaakt ten opzichte van het jaar ervoor (en is een van de weinige teams die daadwerkelijk dichter bij is gekomen). Ook dit jaar verwacht ik dat ze stappen maken en dichterbij Mercedes komen, em misschien zelfs gelijkwaardig zullen zijn.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.
Maar voor maakt het ook wel uit dat die dominantie toen echt verdiend was, hoe irritant ik die ook vond, terwijl je nu weet dat die sneller ingelopen had kunnen worden wanneer de andere teams alleen natuurlijke begrenzingen hadden aan hun tempo van doorontwikkeling. Nu heb ik het idee dat een dominantie van 1 jaar een derde jaar in wordt getild door de regels.
Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.
Kan. Maar van alle teams is Haas veruit het lastigste in te schatten dus zover wil ik nog niet gaan.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Haas gaat het zelfs beter doen dan Lotus en misschien wel STR verwacht ik. Betere motor en minstens gelijkwaardig chassis waar mede door Ferrari (als vermomde Dallara medewerkers) aan is gewerkt.
Denk dat Rosberg sowieso niet de mentaliteit heeft van een toptalent/strijder.. Hij praat zich via de pers steeds weer opnieuw moed in, die hij vervolgens weer niet weet waar te maken. Wat mij betreft, mocht hij ooit kampioen worden, dan is het eerder doordat zijn directe concurrentie pech heeft gehad, op mentaal vlak denk ik dat hij jongens als Perez, Nasr en Maldonado boven zich heeft staan.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:14 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.
Een groot gevecht wordt het niet omdat het juist wel veel scheelt. Niet zozeer in snelheid over een ronde, maar wel in bijna alle andere factoren zoals racend vermogen, omgang met druk, consistente snelheid in de race. In alles is Hamilton net een stapje beter, in sommigen zelfs twee stapjes.
Rosberg is in snelheid een toprijder, maar in heel veel andere factoren een subtopper. Daarom is het verschil in tijd niet groot, maar in resultaat immens. Doordat het een verschil is in natuurlijke aanleg is het een schijnstrijd. Want een verschil in natuurlijke aanleg is niet te overbruggen.
Wat waarschijnlijk meespeelt is dat Hamilton Rosberg al sinds het karten vaak verslaat dan andersom. Zo weet Hamilton dus dat hij uiteindelijk gewoon beter is en Rosberg ook. Die wetenschap houdt Rosberg mentaal in zijn greep en sterkt Hamilton juist.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat Rosberg sowieso niet de mentaliteit heeft van een toptalent/strijder.. Hij praat zich via de pers steeds weer opnieuw moed in, die hij vervolgens weer niet weet waar te maken. Wat mij betreft, mocht hij ooit kampioen worden, dan is het eerder doordat zijn directe concurrentie pech heeft gehad, op mentaal vlak denk ik dat hij jongens als Perez, Nasr en Maldonado boven zich heeft staan.
Hamilton laat m net zo lang staan totdat Rosberg eieren voor zijn geld kiest.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Spa '14 te ver weg?quote:Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Daar geloof ik ook niet meer in. Wanneer je sinds je jeugd door iemand verslagen wordt dan ben je gewoon de mindere. In alles waarschijnlijk.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Sommigen kunnen het op het hoogste podium omdraaien, maar dat zie ik Rosberg niet meer doen
Daar geloof ik niet in. Hamilton laat zich echt niet afschrikken omdat Rosberg één keer ballen toont en ook niet als hij het twee of drie keer doet. Hamilton rijdt zoals hij rijdt en vecht zoals hij vecht en dat is op het randje, altijd, wat een ander ook doet. Dat doet hij tegen Alonso of Vettel ook.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Als ik Lewis zijn teamgenoot was en hij versloeg me al sinds jongs af aan in eigenlijk alles wat we deden dan zou ikquote:Op maandag 18 januari 2016 22:46 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Daar geloof ik ook niet meer in. Wanneer je sinds je jeugd door iemand verslagen wordt dan ben je gewoon de mindere. In alles waarschijnlijk.
Zou wel een bazenactie zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 02:15 schreef twiFight het volgende:
Als Rosberg Hamilton van zijn game af wil brengen moet hij Nicole Scherzinger palen en daar een foto van doorsturen.
Als de dominantie dit jaar nog voortduurt is het de langste in de geschiedenis..quote:Op maandag 18 januari 2016 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.
Een inhaalactie is ook veel mooier als die moeilijker is. Het probleem van de huidige F1 is de dominantie van Mercedes. Dergelijke dominantie is wel eens eerder voorgekomen, zij het niet vaak, verschil was echter dat de andere teams alles konden doen om de achterstand in te halen. Nu mag dat niet meer, en dat rekt de dominantie.
Dominant noem ik alleen periodes waarin teams over minimaal 8 races meer dan de helft van de wedstrijd winnen, beginnend en eindigend met de overwinning van het team. Zowel de Red Bull als de Ferrari-dominantie werd een jaar onderbroken (RB domineerde 2011 en het latere deel van 2010 en alleen Ferrari kwam in de buurt van 3 jaar, van Italië 2000 tot de laatste race van 2002), in respectievelijk 2003 en 2012 kon in de eerste helft van het seizoen iedereen winnen. Als dat ook geldt voor de eerste helt van dit seizoen en alsnog wint Hamilton het kampioenschap zou ik daar ook vrede mee hebben, gezien de voorgaande jaren.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:15 schreef DeeBee het volgende:
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest.
En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Er is helemaal geen gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen. In een jaar kun je een halve motor vervangen, dus aankomend jaar kan een team met een volledig andere motor aan de start staan dan twee jaar geleden. En ook gedurende het seizoen kunnen ze de motor blijven ontwikkelen. En Ferrari is afgelopen seizoen dichter bij Mercedes gekomen door onder andere hun compressor groter te maken, iets wat Honda voor dit jaar ook gaat doen. En zullen waarschijnlijk dit seizoen ook dichter bij komen (of zelfs gelijkwaardig zijn) omdat ze gewoon meer winst kunnen pakken ten opzichte van Mercedes die al dichter bij de optimale oplossing zit. Het is te hopen dat ook Renault en Honda dit jaar een betere motor hebben en dichter bij komen dan vorig jaar. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Of dat gerechtvaardigd is zullen we wel zien.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:15 schreef DeeBee het volgende:
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest.
En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Teamgenoten uit de baan duwen, met illegale bandendruk rijden, stiekem zijn motorsettings veranderen, het wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:14 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.
Hamilton lijkt iets meer snelheid te hebben, maar soms toch ook weer niet. Maar daar moet hij het wel van hebben, want hij als hij echt onder druk komt en de mantel der liefde niet meer helpt dan bleek het altijd weer een klein kind.quote:Een groot gevecht wordt het niet omdat het juist wel veel scheelt. Niet zozeer in snelheid over een ronde, maar wel in bijna alle andere factoren zoals racend vermogen, omgang met druk, consistente snelheid in de race. In alles is Hamilton net een stapje beter, in sommigen zelfs twee stapjes.
Rosberg is in snelheid een toprijder, maar in heel veel andere factoren een subtopper. Daarom is het verschil in tijd niet groot, maar in resultaat immens. Doordat het een verschil is in natuurlijke aanleg is het een schijnstrijd. Want een verschil in natuurlijke aanleg is niet te overbruggen.
Twee jaar geleden was de techniek volledig nieuw, de grootste technische verandering sinds de jaren 50. Die is dus totaal niet uitontwikkeld, dat is allemaal onontgonnen terrein. Dat betekent dat er grotere winst is te boeken met doorontwikkeling en dat een seconde helemaal niet veel tijd hoeft te kosten om in te lopen. Maar omdat de mogelijkheden voor ontwikkeling begrensd zijn, duurt die dominantie veel langer.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo slecht zijn die regels niet. In twee jaar zou je een volledig nieuwe motor op de baan kunnen brengen, dus als de motoren nog zo slecht zijn als die van Renault en Honda vorig jaar zijn ze gewoon niet waardig om in de F1 te zijn. Ferrari heeft afgelopen jaar al flinke stappen gemaakt ten opzichte van het jaar ervoor (en is een van de weinige teams die daadwerkelijk dichter bij is gekomen). Ook dit jaar verwacht ik dat ze stappen maken en dichterbij Mercedes komen, em misschien zelfs gelijkwaardig zullen zijn.
twitter:
Hij heeft nog nooit op een illegale manier Rosberg uit de baan gedrukt, hij racet hard, maar keurig binnen de regels. Ik zou niet één incident weten waar hij straf verdiende.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Teamgenoten uit de baan duwen, met illegale bandendruk rijden, stiekem zijn motorsettings veranderen, het wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt.
Geen idee waar je het over hebt. Mentaal gezien is Hamilton vele malen sterker dan Rosberg. Het kleinkind gehalte is bij Rosberg dan weer groter. Dat was immers de pettensmijter, Hamilton niet.quote:Hamilton lijkt iets meer snelheid te hebben, maar soms toch ook weer niet. Maar daar moet hij het wel van hebben, want hij als hij echt onder druk komt en de mantel der liefde niet meer helpt dan bleek het altijd weer een klein kind.
mooi.quote:
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.
De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020. Ook gaan er meer standaardonderdelen gebruikt worden voor de motoren om de kosten te drukken.
Die link gaat bij mij naar heel iets anders?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.
Jup. Linkt naar een plaatje van een Renault RS01.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:31 schreef twiFight het volgende:
[..]
Die link gaat bij mij naar heel iets anders?
Tot 2020, tjonge. Ze zijn nu al achterhaald als de neten .quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.
De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020.
Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Stelletje nono's ! Maak er lekker een FormuleCupje van joh. Standaard onderdelen, een nog grotere rem op de innovatie
Dat vind jij. Het is gewoon anders. Dat je het ene kijkt sluit het andere kijken ook niet uit.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.
Ok.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:53 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat vind jij. Het is gewoon anders. Dat je het ene kijkt sluit het andere kijken ook niet uit.
Copy/paste foutje. Nu staat er de goede link.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:31 schreef twiFight het volgende:
[..]
Die link gaat bij mij naar heel iets anders?
Duurt veel te lang voor de gemiddelde kijker. Alleen wij diehards kijken dat 6 (of 24) uur lang.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.
Klopt, ik ben zeker voor het introduceren van sprint races.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Duurt veel te lang voor de gemiddelde kijker. Alleen wij diehards kijken dat 6 (of 24) uur lang.
Zoiets, ja. Kan ook gelijk de naam anders. Het klinkt nu als een atletiekkampioenschap.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:30 schreef sasquatsch het volgende:
Net zoals in de Blancpain, Sprint en Endurance races en voor beide series een apart kampioenschap en een overall kampioenschap. Lijkt me niet verkeerd.
hoe kunstmatig wil je het hebbenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:10 schreef Fir3fly het volgende:
In other news...
http://www.nascar.com/en_(...)ld-truck-series.html
Een caution clock. Het kan dus altijd nog erger .
Toch bizar dat 94 zoveel overtakes heeft, op race by race basis leek dat echt een kutseizoeh.quote:
Bredere banden en bredere wagens wel, maar daar blijft het wel bij.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:00 schreef nils7 het volgende:
Waarom die motoren niet aanpassen... Elke race roepen dat het anders moet en dan dit... wat een afgang, wordt de 2017 aero er nog wel door gedrukt?
Als er bijna geen auto's meer rijden valt er ook weinig in te halen hequote:Op woensdag 20 januari 2016 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
96 was wel bizar slecht volgens deze statistiek. Grappig, dat was namelijk echt alleen maar een lollig seizoen als er weer ns 12 naast de baan stonden.
Het blokje Monaco - Spanje - Canada was wel lachwekkend, volgens mij nog geen 20 finishers in 3 races.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als er bijna geen auto's meer rijden valt er ook weinig in te halen he
op elkaar klappen konden ze wel toen. Geloof dat de nummers vijf en zes toen voor de tunnel tegen elkaar aan stondenquote:Op woensdag 20 januari 2016 19:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als er bijna geen auto's meer rijden valt er ook weinig in te halen he
http://adamcooperf1.com/2(...)e-for-driver-awards/quote:F1 chiefs to ask fans to vote for driver awards
A “driver of the day” award voted for by fans was one of the innovations discussed by the F1 Strategy Group meeting in Geneva yesterday, and subsequently by the F1 Commission today.
It’s under understood that fans will be invited to choose the best driver performance and best overtaking move at each race, via social media. In the early 1970s Marlboro backed the Prix Rouge et Blanc Jo Siffert Award for the “underdog” drive of the day. Although it wasn’t formally sanctioned by the governing body, it was regarded as as prestigious achievement at the time.
In addition to the driver of the day award there will be another for best overtaking move, also voted for by fans. A pit stop challenge is to be introduced, with a trophy for the fastest team of mechanics.
No more details have emerged as yet, and it’s not clear whether both prizes will be introduced for this season.
They follow on from a pattern established by the FIA Pole Position trophy, and the DHL Fastest Lap Award. The latter suggests suggests that naming rights for any new prize might also be taken up by a partner of Formula One Management.
The main subject of discussion this week involved engines (see next story). Meanwhile plans for a return to refuelling didn’t gain any traction, and there is ongoing talk about the race weekend format.
Ja lijkt me heel goed realistisch plan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:36 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk zou je er nog iets aan moeten koppelen voor het jaar erop. Degene met de meeste fanvotes in een derde auto naar keuze ofzo.
In de jaren 80 was iets als best underdog performance best leuk geweest, zeker met al die prequalifiers. Had rijders als Danner, Larini en Tarquini toch net wat meer credit gegeven..quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:13 schreef JimmyManna het volgende:
Ik heb daar niks mee. Suffe polls.
Dat zeg je puur, 100% en alleen maar omdat max daar volgens jou voordeel uit zou kunnen halen. Krijgt bv. een Sainz of Grosjean de meeste fan votes dan sta je hard te vloeken. Als Max in een topteam rijdt en een middenvelder mag opeens in zo'n derde auto stappen ook.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:36 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk zou je er nog iets aan moeten koppelen voor het jaar erop. Degene met de meeste fanvotes in een derde auto naar keuze ofzo.
Nee hoorquote:Op donderdag 21 januari 2016 22:58 schreef twiFight het volgende:
Dat zeg je puur, 100% en alleen maar omdat max daar volgens jou voordeel uit zou kunnen halen.
quote:Manor Racing has announced that Pat Fry, formerly of Benetton, McLaren and Ferrari, has joined the team as an engineering consultant ahead of the 2016 season.
Fry's arrival serves as another technical boost for the rebranded Manor, which recently signed Nikolas Tombazis, also a former Ferrari employee, as its aerodynamics chief.
Manor raced a modified 2014 car and year-old Ferrari power units in 2015, but will use current-spec Mercedes engines in 2016, and has also entered a technical partnership with Williams.
Manor Racing Director Dave Ryan, who joined the team late last year, is confident that Fry will help to extract the full potential from the team's new car as the season gets under way.
"We are extremely fortunate to have Pat on board to help us hit the ground running with our exciting new technical package," said Ryan, who worked with Fry at McLaren.
"The aim is to bring performance to the car with effect from the Barcelona tests, then translate that to the race track [for the opening round] in Melbourne, to ensure we make the strongest possible start to 2016 and have a good basis for development in the early part of the season."
Fry has a wealth of Formula 1 experience, having joined Benetton in the 1980s, spent over a decade at McLaren and most recently worked at Ferrari from 2010-2014.
Haas word echt een zuster team van Ferrari, met veel technische ondersteuning, bovendien al decenia een vaste waarde in de Amerikaanse autosport. Het zal mij eerder verbazen als ze in eerste helft van het jaar nog niet hebben weten mee te komen. Dit seizoen word het erg druk in het middenveld en ik zie Haas samen met Renault en FI echt knokken om de plekken 4 tot 6.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:58 schreef Waffle het volgende:
Zou mooi zijn als sauber een flinke geld boost krijgt. De faciliteiten om een goed middenveld team te zijn. Zou zonde zijn als ze zouden verdwijnen, want zie sowieso niet snel andere teams verschijnen die gaan mee doen. Zou me echt verbazen als Haas echt goed mee kan komen.
Het is en blijft een nieuw team met nieuwe mensen die niet op elkaar zijn ingewerkt. Ze gaan dus beginnersfouten maken. Ik vermoed dat ze met regelmaat (vooral tweede helft van het seizoen) in de top 10 zullen rijden, maar uiteindelijk zullen ze toch in de achterhoede eindigen door strategische blunders, pitstopfouten en zulk soort fratsen.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas word echt een zuster team van Ferrari, met veel technische ondersteuning, bovendien al decenia een vaste waarde in de Amerikaanse autosport. Het zal mij eerder verbazen als ze in eerste helft van het jaar nog niet hebben weten mee te komen. Dit seizoen word het erg druk in het middenveld en ik zie Haas samen met Renault en FI echt knokken om de plekken 4 tot 6.
Plus 60 pk in de ICE. Maakt samen 223 pk. Maar goed, blijkbaar kloppen die getallen niet als ik het bericht hierboven mag geloven.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een domme headline . Het enige dat verandert is is dat de ERS langer gebruikt kan worden omdat de MGU-H nu daadwerkelijk wat doet.
Sowieso is het onzin want de power van de ERS is beperkt. Het probleem was dat de Honda-motor dat plafond niet haalde. Die 163 pk was er al, alleen niet voor dezelfde tijd als andere motoren.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Plus 60 pk in de ICE. Maakt samen 223 pk. Maar goed, blijkbaar kloppen die getallen niet als ik het bericht hierboven mag geloven.
Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistischquote:Op maandag 25 januari 2016 17:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Die verwachtingen over Haas altijd
daar valt geen kloten over te zeggen totdat de klok van FP1 in Australië op nul staat ....
Of juist niet en na de race in Australie ook nog niet. Voorbeeld? Zie Sauber afgelopen jaar.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistisch
die wintertests zeggen ook vaak niets. Genoeg teams die truukjes uithalen om beter voor de dag te komen om sponsoren over te halen.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistisch
FP1 en FP2 ook niet. Na de kwalificatie weet je hoe de vlag er voor hangt.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Die verwachtingen over Haas altijd
daar valt geen kloten over te zeggen totdat de klok van FP1 in Australië op nul staat ....
ik ga ervan uit dat je ook wel begrijpt dat ik bedoel dat de eerste officiële sessie meer zegt over verhoudingen dan de wintertests. Dat quali die verhoudingen bevestigd ontken ik ook nietquote:Op maandag 25 januari 2016 19:30 schreef WEST het volgende:
[..]
FP1 en FP2 ook niet. Na de kwalificatie weet je hoe de vlag er voor hangt.
Ik geloof geen hol van dit bereciht.. Ten eerste waren er vorig jaar nog geluiden van rijders die tegen waren en dat het open single seater bij F1 hoort en blijft. Ten tweede is 2017 veel en veel te snel.. We hebben nog nooit een F1 wagen zien rijden met koepeltje of welke techniek dan ook. Voordat alles uitgetest en uitgesloten is, ben je zo 2 jaar verder. 2019/2020 dus op zijn vroegst..quote:Op maandag 25 januari 2016 19:53 schreef Geralt het volgende:
http://www.f1journaal.be/(...)+Dagelijks+F1+Nieuws
Verstappen zou er imo goed aan doen om te zeggen dat hij tegen is en dat gevaar nou eenmaal bij het racen hoort.
Het gros van de huidige piloten zijn pussies eerste klas
Ik hoop dat dit er nooit komt
Uiteraard, alleen in de FP kan Sauber wel met een hele lichte auto rijden dus met weinig benzine en zo bij de eerste 5 komen. En in de kwali komen ze niet door Q1 heen. Dus die verhouding kun je tijdens de eerste trainingen in Australie nog niet zien. Later in het seizoen is dat al minder.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik ga ervan uit dat je ook wel begrijpt dat ik bedoel dat de eerste officiële sessie meer zegt over verhoudingen dan de wintertests. Dat quali die verhoudingen bevestigd ontken ik ook niet
Indd.. Ik wil niet zeggen dat ik tegen ben, maar hoe sneller ze het ooit willen invoeren onder het kopje wat als dit of dat.. Dan ga je het geluk altijd tarten en gebeurt er weer wat wat zonder koepel voorkomen had kunnen worden.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:57 schreef twiFight het volgende:
En het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Ja, Bianchi had fataal hoofdletsel. Maar dat is een 1 op de ...oneindig kans. Goed, dan doen we een overdekte cockpit. En dan komt er ooit een ongeluk met 1 op de oneindig kans waarbij iemand in de cockpit verbrandt of een stuk van zo'n scherm in zijn hoofd krijgt. En dan gaat iedereen weer jammeren dat overdekte cockpits onveilig zijn en dat dat nodig anders moet.
http://www.cnet.com/news/(...)ng-over-your-orgasm/quote:How tech is taking over your orgasm
A new type of wearable, such as a smart vibrator, could forever change sexy time.
Robert Doornbos (right) and Maurice Op de Beek help lead Kiiroo, which makes Internet-connected sex toys.
Max Taves/CNET
Robert Doornbos and I are sharing a moment.
Standing about a foot away, the tall, bald and unabashed Dutchman strokes a lily-white rubber dildo that, via the magic of the Internet and a smartphone, syncs up with a "fleshlight." Never heard of it? Think of a hollow flashlight lined with silicone that feels like a ... well, you know.
When Doornbos grips the dildo, the fleshlight tightens. When he rubs it, the insides move.
A former professional race car driver, Doornbos is co-founder of Amsterdam-based Kiiroo. The company spent the last two years figuring out how to use the latest computer technology to simulate human touch without having someone else actually there.
"We added the third dimension of touch to the Internet," he tells me from the show floor of the AVN Adult Entertainment Expo in Las Vegas, where I'm spending the week trying to understand how technology is changing our sex lives.
Doornbos' company is part of that changing landscape. His devices don't just interact with each other, they can also synchronize with porn videos to give people a sense of participating in the action.
"We added the third dimension of touch to the Internet."
Robert Doornbos, co-founder of Kiiroo
The dildo, dubbed the Pearl, costs $149. Its counterpart for men, the Onyx, goes for $249. Purchased together, they're $360. The company sells them directly and they're even available on Amazon. (If you'd like to see what they look like, Kiiroo's website has plenty of photos.)
Adult entertainment may sell itself as a fantasy, but the next frontier is about bringing it into the real world. Until now, that's meant sex toys designed with traits of popular porn actors, like a dildo made from the mold of your favorite fantasy man.
Along with porn companies' recent embrace of virtual reality, we're on the verge of simulation itself: bringing the action to you, either through devices like Kiiroo's or others like Realov's Irena I, which bills itself as a smart vibrator. Touch a smartphone running a special app, and the vibrator responds from anywhere in the world.
Bianchi. Wilson. Surtees. Allemaal dodelijk. En dan nog Massa. Alonso die op Spa ternauwernood ontsnapt. Allemaal in recente jaren.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:57 schreef twiFight het volgende:
En het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Ja, Bianchi had fataal hoofdletsel. Maar dat is een 1 op de ...oneindig kans. Goed, dan doen we een overdekte cockpit. En dan komt er ooit een ongeluk met 1 op de oneindig kans waarbij iemand in de cockpit verbrandt of een stuk van zo'n scherm in zijn hoofd krijgt. En dan gaat iedereen weer jammeren dat overdekte cockpits onveilig zijn en dat dat nodig anders moet.
het feit dat er al 5 namen genoemd kunnen worden over een periode van minder dan een decenium maakt het al geen geïsoleerde/freak incidenten meer.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:51 schreef Meike26 het volgende:
Nouja, het zijn wel freak accidents.. allemaal.. Dat blijf je houden, ook als er een kapje overheen komt.
Hoe in zijn nek? Daar zit HANS al. Daar gaat echt geen plastic doorheen. Daarbij: voordat het wordt toegepast zal het vast wel getest worden. Er zal niet zomaar wat plastic bij iemand in de nek gaan prikken lijkt me. Groter probleem lijkt me hoe een rijder eruit komt als de wagen op zijn kop ligt. Maar ik wil ook geen kap, echt niet, maar zeggen dat er geen probleem is of dat het freak accidents zijn is gewoon niet waar. Daarvoor gebeurt het te vaak.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:51 schreef Meike26 het volgende:
Nouja, het zijn wel freak accidents.. allemaal.. Dat blijf je houden, ook als er een kapje overheen komt. Zoals Kimi bij Alonso in speilberg.. Wat had er gebeurd als er een kapje over Alonso z'n auto zat? Misschien was de kap wel gescheurt en stak er net een stuk plastic in zijn nek (door de overall heen) en had hij aan de bloeding in de slagader overleden..
Hoezo niet? Toeval kan ook in grote mate voorbij komen.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
het feit dat er al 5 namen genoemd kunnen worden over een periode van minder dan een decenium maakt het al geen geïsoleerde/freak incidenten meer.
In drie verschillende raceklassen waarvan er slechts 1 denkt aan een oplossing. En dan nog één die waarschijnlijk niet geholpen zou hebben bij de ongelukken in die zelfde klasse. Niet bij Massa en waarschijnlijk niet bij Bianchi, want daarvoor was de impact te groot. Hooguit bij die van Surtees en Wilson.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
het feit dat er al 5 namen genoemd kunnen worden over een periode van minder dan een decenium maakt het al geen geïsoleerde/freak incidenten meer.
Open wheel is niets anders dan open wheel. Hoe de rest van de auto er dan uit ziet doet er totaal niet toe.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:57 schreef sasquatsch het volgende:
Open wheel is open cockpit. Op het moment dat er een kap op zit is het een sportwagen en geen formulewagen meer (is mijn simpele mening).
Die gaat binnen lopenquote:Op maandag 25 januari 2016 21:08 schreef Sinister-D- het volgende:
LOL niet echt F1 nieuws, maar Robert Doornbos kent iig een F1 verleden
[..]
http://www.cnet.com/news/(...)ng-over-your-orgasm/
Het is zoals ik er over denk. En velen met mij.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Open wheel is niets anders dan open wheel. Hoe de rest van de auto er dan uit ziet doet er totaal niet toe.
Dat open wheel racing ook altijd tot nu toe met open cockpit gedaan is doet er ook niet toe. Open wheel slaat op de open wielen en niet op een open cockpit; anders had het wel open cockpitracing geheten
Nee dat kan niet. Dan is er structureel iets mis. Het zijn allemaal afzonderlijke ongevallen met als 1 grote gemene deler: het hoofd als onbeschermde factor.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hoezo niet? Toeval kan ook in grote mate voorbij komen.
Weet je zeker dat "wheel" in dit geval niet staat voor stuurwiel?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Open wheel is niets anders dan open wheel. Hoe de rest van de auto er dan uit ziet doet er totaal niet toe.
Dat open wheel racing ook altijd tot nu toe met open cockpit gedaan is doet er ook niet toe. Open wheel slaat op de open wielen en niet op een open cockpit; anders had het wel open cockpitracing geheten
Volgens mij klopt het wel wat hij zegt. Het gaat er om dat de wielen niet binnen het bodywork vallen. Het maakt het racen erg anders, aangezien je dan niet, zoals in Nascar, een "duwtje" kan geven omdat je dan of van alles kapot rijdt, of over elkaars wielen heen gelanceerd wordt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat "wheel" in dit geval niet staat voor stuurwiel?
jij snapt het tenminste en zet het niet verkeerd weg omdat de oplossing je niet aanstaatquote:Op woensdag 27 januari 2016 06:17 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
maar het feit blijft overeind dat het onbeschermde hoofd een serieus probleem is dat de afgelopen jaren meerdere ongelukken een een oaar doden heeft opgeleverd.
Aangezien ze allemaal 1 gemene deler hadden, zijn het geen freak accidents of toevaltreffers meer.
Goeie vraag. Nooit zo over nagedacht. Ik heb geen idee of het nou slaat op open wielen of een open stuur zegmaarquote:Op woensdag 27 januari 2016 08:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat "wheel" in dit geval niet staat voor stuurwiel?
Nee, en dit zijn ook geen formulewagens.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:06 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Dit noem je toch ook geen open wiel
Nog altijd beter dan die rondrijdende drollen van 2005-2008. Met die lelijke golfvleugels.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:05 schreef Fir3fly het volgende:
F1 wagens zien er sinds 2009 zo ongelooflijk beroerd uit dat dit me niet kan boeien. Als de coureurs het willen, prima.
Opvallend. 2 dagen voor Max waar hij vorig jaar nog samen met Italia a Zandvoort daar was. Leuk event was dat trouwens. Geen idee wat die racedagen inhouden met Max overigens.quote:Kalender Circuit Park Zandvoort 2016:
27 februari - Circuit Short-Rally
5 maart - Final 4
20 maart - Runners World Zandvoort Circuit Run
26 - 27 maart - Paasraces
2 - 3 april - AutoMaxx Streetpower & Euro Time Attack Challenge
16 april - Stormloop
23 - 24 april - NKC Camper Experience
30 april - 1 mei - Historische Zandvoort Trophy
6 - 7 mei - Hankook 12h Zandvoort
8 mei - JapFest
14 - 15 mei - Pinksterraces
28 - 29 mei - Benelux Open Races
4 - 5 juni - Racedagen driven by Max Verstappen
11 - 12 juni - DNRT
18 - 19 juni - Cycling Zandvoort
25 - 26 juni - Porsche Racing Days
3 juli - Italia a Zandvoort
9 - 10 juli - DNRT 12h
16 - 17 juli - DTM Zandvoort
31 juli - Nationaal Oldtimer Festival & Paddock Porsche
6 - 7 augustus - DNRT Super Race Weekend
20 - 21 augustus - Zandvoort Masters Weekend
27 - 28 augustus - Spettacolo Sportivo
2 - 4 september - Historic Grand Prix
10 - 11 september - ADAC Noordzee Cup
1 - 2 oktober - British Race Festival
8 - 9 oktober - Finaleraces
15 - 16 oktober - DNRT Finales
6 november - Bimmerworld
20 november - Zandvoort 500
Dat zal allemaal best, ik zeg ook nergens dat ze voor die constructie moeten gaan of voor een andere. Ik zeg alleen dat er wel degelijk een grote gevaarlijke factor is in het formule-racen en dat is het onbeschermde hoofd. Als logisch nadenken dat al niet aantoont, dan tonen de recente jaren dat wel aan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 07:55 schreef Meike26 het volgende:
Maar met die Halo van MGP en het ongeval van Surtees bijvoorbeeld, zie ik niet in wat hem gered zou hebben,hij kreeg die band echt verticaal van boven aangetikt op zijn nekwervels..
Net zoals Kimi bij Alonso in Spielberg.
Denk je eens in, een auto die met hoge snelheid van de wegraakt, glijdt door het gras en met een aanraking door een boom of paal, zwaait hij in rap tempo af.
Kimi zou met zijn auto de stevige Halo constructie tegenkomen en een kans bestaat dat Kimi's ook afzwaait door de impact op de Halo constructie.. Alfons had voor de 2e keer goed geluk, maar ik vraag mij af hoe dat was geweest met Halo erop.. ?
Als dat ding te stevig word gemaakt, blijft de wagen die over andermans wagen heen vliegt, in die Halo hangen met alle gevolgen van dien en dan ook nog de extra Gkrachten die het met zich mee kan brengen..
Die wagens met al die flapjes en frutseltjes en gebochelde voorvleugels. Inderdaad: afschuwelijk.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan die rondrijdende drollen van 2005-2008. Met die lelijke golfvleugels.
Als het werkelijk veiliger is ben ik voor.
Best uitziende F1 wagens ooit. En de snelste.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan die rondrijdende drollen van 2005-2008. Met die lelijke golfvleugels.
Als het werkelijk veiliger is ben ik voor.
In 2004 waren ze toch sneller?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Best uitziende F1 wagens ooit. En de snelste.
Yup. In 2004 waren ze sneller dan in 2005.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In 2004 waren ze toch sneller?
Vooruit. Nemen we 2004 ook mee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In 2004 waren ze toch sneller?
kinderen van 5 mogen oude f1 auto,s besturenquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Opvallend. 2 dagen voor Max waar hij vorig jaar nog samen met Italia a Zandvoort daar was. Leuk event was dat trouwens. Geen idee wat die racedagen inhouden met Max overigens.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Best uitziende F1 wagens ooit. En de snelste.
Ik totaal niet. Vind dit echt een draak van een ingewikkelde wagen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mee eens, gewoon puur op uiterlijk beoordeeld was ik juist wel fan van al die flapjes, vleugeltjes, chimneys en vikinghoorns.
BMW Sauberquote:Op donderdag 28 januari 2016 07:16 schreef Meike26 het volgende:
Ik zit er tussenin... Ik vinddie Williams zoals hierboven ook wel gaaf eerlijk gezegd,maar ben het er ook wel mee eens dat het wel erg chaotisch is.. Doet me op 1 of andere manier denken aan die belachelijk gemodificieerde busjes in Japan
Ik weet welke het is maar gewoon voor het topic... een plaatje ervanquote:Op donderdag 28 januari 2016 11:43 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij is de Arrows A21 ook wel een schoonheid, zowel qua lijn/aero als livery,
gewoon erg goed in balans
Google;quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik weet welke het is maar gewoon voor het topic... een plaatje ervan
quote:Kevin Magnussen is set to replace Pastor Maldonado at Renault's new Formula 1 works team for the 2016 season, Autosport has learned.
Sources have confirmed Magnussen is poised to sign a deal over the next few days, before being officially confirmed at Renault's launch in Paris next Wednesday.
Autosport understands the move follows a disagreement between the French car manufacturer and Maldonado's long-time sponsor PDVSA, Venezuela's state-owned oil and gas company, that has led to the contract being dissolved.
It is believed a very small window of opportunity still exists for the two parties to return to the negotiating table, sign a new deal, and for Maldonado to retain his seat.
But with such a move highly unlikely, Renault has turned to Magnussen.
The 23-year-old is now on the brink of returning to F1 four months after being informed by McLaren, on his birthday, he was no longer required as reserve driver.
Maldonado will almost certainly end up out of F1 after five seasons, three with Williams and then two with the Lotus team that Renault has acquired.
There are still two seats available at Manor, where Magnussen was apparently one of a handful of drivers in the frame, as the team has yet to announce its line-up.
A Manor move for Maldonado now would require late negotiation work with PDVSA, if it remains his backer.
While the $46million in sponsorship would naturally be welcome to a team such as Manor, the political and economic instability in Venezuela - the latter on the back of plunging oil prices - may make PDVSA wary of returning to F1.
The about-turn on Maldonado comes despite the fact Lotus confirmed he would stay on for a third year at last September's Singapore Grand Prix.
At the time Lotus was in the middle of talks with Renault regarding the takeover deal.
After some deliberation, Renault eventually decided it was happy for Maldonado to retain his seat and for PDVSA to provide sponsorship.
But as time progressed and Renault took stock of its situation, it and PDVSA became involved in a dispute over funding.
It resulted in talks taking place between officials from both sides in Venezuela a fortnight ago, but with no common ground, PDVSA has this week opted to bring matters to an end.
As a contingency, Renault held discussions with Magnussen that are now reaching a conclusion.
Magnussen, who had a full season with McLaren in 2014 before being demoted to reserve as the team opted for Jenson Button to retain his seat alongside new arrival Fernando Alonso, will partner Jolyon Palmer at Renault.
Tevens een van de slechtste Ferrari F1 wagens ooit.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:37 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de mooiste ooit
Nasr en Ericson.. Begin maar vast om jullie contracten door te lezen.. ! Monisha zal nog wel wat apen in haar mouw hebben..quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:42 schreef sasquatsch het volgende:
'Magnussen vervangt Maldonado bij Lotus/Renault'
[..]
Vind het ook wel wat hebben. Heeft iets futuristisch.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mee eens, gewoon puur op uiterlijk beoordeeld was ik juist wel fan van al die flapjes, vleugeltjes, chimneys en vikinghoorns.
Ik vrees dat je nog gelijk kan hebben ookquote:Op donderdag 28 januari 2016 18:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nasr en Ericson.. Begin maar vast om jullie contracten door te lezen.. ! Monisha zal nog wel wat apen in haar mouw hebben..
Lijkt me sterk. Bottom line is dat PDVSA moet inkrimpen door alles dat in Venezuela momenteel loos is. Dan gaan ze niet ipv in Renault ineens in Sauber geld steken. En los van het geld is er geen enkele reden om voor Maldonado te kiezen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nasr en Ericson.. Begin maar vast om jullie contracten door te lezen.. ! Monisha zal nog wel wat apen in haar mouw hebben..
Winnaar van een GP.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:24 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Bottom line is dat PDVSA moet inkrimpen door alles dat in Venezuela momenteel loos is. Dan gaan ze niet ipv in Renault ineens in Sauber geld steken. En los van het geld is er geen enkele reden om voor Maldonado te kiezen.
Stel dat ik gelijk heb, wat ik niet verwacht, maar als Monisha een heraling doet en Ericson eruitzet, dan heeft ze met Nasr en Maldonado 2 snelle zuid-Amerikanen in het team, wat voor Sauber en Zuid Amerikaanse merken/bedrijven weer nieuwe mogelijkheden biedt. Ik ben geen fan van Pastor, maar ik kan ook niet ontkennen dathet wel een gedreven coureur is, echt niet alleen een paydriver, maar serieus snelheid heeft en een persoonlijkheid wat 40 keer groter is dan die jongen uit Ikea-land.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:24 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Bottom line is dat PDVSA moet inkrimpen door alles dat in Venezuela momenteel loos is. Dan gaan ze niet ipv in Renault ineens in Sauber geld steken. En los van het geld is er geen enkele reden om voor Maldonado te kiezen.
Loopt die rechtzaak van Sutil eigenlijk nog?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Stel dat ik gelijk heb, wat ik niet verwacht, maar als Monisha een heraling doet en Ericson eruitzet, dan heeft ze met Nasr en Maldonado 2 snelle zuid-Amerikanen in het team, wat voor Sauber en Zuid Amerikaanse merken/bedrijven weer nieuwe mogelijkheden biedt. Ik ben geen fan van Pastor, maar ik kan ook niet ontkennen dathet wel een gedreven coureur is, echt niet alleen een paydriver, maar serieus snelheid heeft en een persoonlijkheid wat 40 keer groter is dan die jongen uit Ikea-land.
Dat bedoel ik.. Dat zou ik dus ook doen.. Contracttechnisch (in Monisha d'er wereld) weet ik niet hoe het zit, maar wat betreft coureurs, snelheid en chqarisma.. Pastor, 100% !quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Knaldonado en Ericsson zou ik zonder twijfel voor Pastor gaan.
Oh ik ook hoor. Met Ericsson heb ik niet veel maar ook Nasr valt tegen. Van mij mag Maldo daar naartoe, maar als zijn sponsor niet meer zoveel wil betalen als eerst, komt hij niet meer terug denk ik. Zijn reputatie doet hem geen goed. Wat ie overigens wel deels zelf heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Stel dat ik gelijk heb, wat ik niet verwacht, maar als Monisha een heraling doet en Ericson eruitzet, dan heeft ze met Nasr en Maldonado 2 snelle zuid-Amerikanen in het team, wat voor Sauber en Zuid Amerikaanse merken/bedrijven weer nieuwe mogelijkheden biedt. Ik ben geen fan van Pastor, maar ik kan ook niet ontkennen dathet wel een gedreven coureur is, echt niet alleen een paydriver, maar serieus snelheid heeft en een persoonlijkheid wat 40 keer groter is dan die jongen uit Ikea-land.
Nasr deed het oke wat mij betreft, wel eens wat off pace races gehad maar bij z'n debuut 5e geworden, een aantal keer met een flutbak punten gepakt en zelden echt domme fouten gemaakt, terwijl Ericsson meester was van slechte acties, domme spins en zich makkelijk laten inhalen..quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:50 schreef Funzel het volgende:
Wat had je dan van Nasr verwacht? Gewoon zn teammaat verslagen en nog best wat punten gepakt op momenten dat de kans er lag. En die Sauber was toch wel een knakenbak.
Dat hij een volledig onwaardige F1 rijder als Ericsson op een hoopje veegt. Maar dat deed hij niet. 10-9 in Q. In races waar beiden finishten werd het 8-6.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:50 schreef Funzel het volgende:
Wat had je dan van Nasr verwacht? Gewoon zn teammaat verslagen en nog best wat punten gepakt op momenten dat de kans er lag. En die Sauber was toch wel een knakenbak.
Welke momenten waren dat dan?quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:08 schreef Funzel het volgende:
Nasr is wel een rookie. En op de momenten dat het moet stond hij er, dat is het belangrijkste.
Als ik moest kiezen tussen Maldonado en Magnussen zou ik ook niet zonder meer voor Magnussen kiezen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Knaldonado en Ericsson zou ik zonder twijfel voor Pastor gaan.
Dat is op zich normaal voor rookies al zag je dat niet bij Sainz en Verstappen. Ik vond Nasr aanvankelijk wel ok maar gedurende het seizoen tov zijn teammaat steeds minder presteren. Maar goed, wie weet hoe hij zich ontwikkeld maar indrukwekkend was het imo allerminst.quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:15 schreef opreis het volgende:
Volgens mij was Nasr meer van ups en downs, de ene keer liet hij leuke dingen zien, en de volgende race was hij onzichtbaar.
Ik wel. Niks mis Magnussen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 02:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen tussen Maldonado en Magnussen zou ik ook niet zonder meer voor Magnussen kiezen.
Zonder twijfel Magnussen! Jonger, goede prestaties in zijn verleden, marketing technisch beter en kon goed meekomen in de McLaren ondanks dat het natuurlijk een slechte auto was.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 02:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen tussen Maldonado en Magnussen zou ik ook niet zonder meer voor Magnussen kiezen.
Ik denk dat ze qua snelheid niet veel schelen inderdaad, maar Magnussen kost je denk ik een lager aantal chassis per jaar.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 02:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen tussen Maldonado en Magnussen zou ik ook niet zonder meer voor Magnussen kiezen.
Want alles dat afvalt in de F1 is troep.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:39 schreef Beach het volgende:
Niet voor niks dat McLaren hem buiten zette.
Meer dan redelijk, gewoon goed en zeker beter dan Maldonado.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat ze qua snelheid niet veel schelen inderdaad, maar Magnussen kost je denk ik een lager aantal chassis per jaar.
Magnussen heeft bewezen over het algemeen minder snel (maar soms sneller) dan Button te zijn - dan ben je van het niveau Perez, wat toch ook gewoon een redelijke coureur is.
Een GP2 kampioen heeft wel degelijk talent. Of het genoeg is voor de F1 moeten we nog zien.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:49 schreef lobotm het volgende:
Op dit moment zijn Palmer (paydriver en geen talent) en Guttierez (test rijder zonder snelheid en talent) volgens mij de kneusjes in het veld samen met Ericsson. Beter hadden ze Palmer ingeruild ipv Maldonado.
Hij heeft een seizoen lang (steeds verder) achter Button aangehobbeld, niet echt als 'goed' te klasseren dat seizoen. Wat je buiten de F1 gepresteerd hebt is niet meer relevant zodra je een verleden in de F1 hebt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zonder twijfel Magnussen! Jonger, goede prestaties in zijn verleden, marketing technisch beter en kon goed meekomen in de McLaren ondanks dat het natuurlijk een slechte auto was.
dit, die gekke Belg is een toppertjequote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:42 schreef Rossdale het volgende:
Omdat Vandoorne beter is en als iemand Button op gaat volgen in 2017 dan is hij dat.
Wou net zeggen. Beetje flauw om Palmer nu al een 'kneusje van het veld' te noemen, geef die jongen een kans.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een GP2 kampioen heeft wel degelijk talent. Of het genoeg is voor de F1 moeten we nog zien.
Hoeveel seizoenen heeft hij nodig gehad om GP2 kampioen te worden?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:36 schreef Funzel het volgende:
[..]
Wou net zeggen. Beetje flauw om Palmer nu al een 'kneusje van het veld' te noemen, geef die jongen een kans.
Dat doet niet ter zake. Want dat zou betekenen dat iedereen dat GP2 seizoen niet F1 waardig is. Dus dan zouden Vandoorne, Nasr en Haryanto (die op de nominatie staat om in te stappen bij Manor) ook niet F1 waardig zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoeveel seizoenen heeft hij nodig gehad om GP2 kampioen te worden?
Alonso op het podium? Ja dat hoop ik dit jaar wel jaquote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:30 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk krijgen we dit gewoon ooit nog een keer te zien.
ik denk niet dat Kimi terug kan naar Lotus.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:30 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk krijgen we dit gewoon ooit nog een keer te zien.
http://www.telegraph.co.u(...)-shown-the-door.htmlquote:Kevin Magnussen returning to Formula One with Renault as Pastor Maldonado gets shown the door
Kevin Magnussen has been in talks with Renault executives as rift between team and Pastor Maldonado's backers, Venezuela's state oil company, widen
Kevin Magnussen’s surprise return to Formula One is almost complete, with Renault preparing to announce the Dane’s arrival in place of crash-prone Pastor Maldonado next week.
Magnussen, who drove for McLaren in 2014 before being sacked by the British team last year, has been finalising his place with Renault in the last few days, themselves returning as a manufacturer team after buying out Lotus.
As revealed by Telegraph Sport earlier this month, Magnussen has been in talks with executives at the team’s factory in Enstone, Oxfordshire, as the rift between Renault and Maldonado’s backers, PDVSA, Venezuela’s state oil company, widened.
Late payments combined with Maldonado’s reputation as a reckless driver – his nickname, gained over five seasons in the sport, is ‘Crashtor’ – led Renault to look elsewhere. It will take a remarkable about-turn in the coming days to save Maldonado’s place in Formula One.
Magnussen, 23, will be partnered by Englishman Jolyon Palmer. The 25-year-old was announced in October of last year.
Renault will launch their new-look team with both drivers and the new team principal, Frenchman Frederic Vasseur, in an event in Paris on Wednesday. It is thought Magnussen will be unveiled then.
The move looks likely to bring Maldonado’s eventful career to an end. He had one brilliant day, winning the 2012 Spanish Grand Prix, but since then he has been far too inconsistent to merit his place, despite bringing around £30 million in sponsorship.
Mooi, het is leuk geweest met Pastor, die moet gewoon lekker met Touringcars gaan beuken in Zuid Amerika.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Iig, de geruchten worden sterker en sterker vanuit diverse bronnen:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)-shown-the-door.html
En waarschijnlijk zal dit seizoen een nog grotere knakenbak opleveren voor Sauber, hun sterkste en eigenlijk enige wapenfeit uit 2015, de Ferrari krachtbron, wordt grotendeels weggepoetst in 2016 door het feit dat de concurrentie overstapt naar Ferrari (weliswaar 2015spec, maar toch) en de verwachting dat Renault en Honda stappen gaan maken tov Merc&Ferrari.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:50 schreef Funzel het volgende:
Wat had je dan van Nasr verwacht? Gewoon zn teammaat verslagen en nog best wat punten gepakt op momenten dat de kans er lag. En die Sauber was toch wel een knakenbak.
We hebben het toch over F1, of niet dan? Dat ze een vorm van talent hebben zal vast, maar of dat talent een F1-stoel rechtvaardigt is waar we het hier over hebben.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een GP2 kampioen heeft wel degelijk talent. Of het genoeg is voor de F1 moeten we nog zien.
Waarom niet? Die foto kan je gewoon via google vinden.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:30 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk krijgen we dit gewoon ooit nog een keer te zien.
Dat dacht ik dus ook. Volgens mij is er best wel een kans dat Sauber het slechtste team is volgend jaar.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Manor had dan ook geen nieuw chassis. Ik denk dat Manor deze winter een redelijk chassis bouwt en dan toch minimaal met Sauber moet kunnen wedijveren aan de achterzijde van het veld
Nee, het betekent dat Vandoorne op dat moment nog niet F1 waardig was.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat doet niet ter zake. Want dat zou betekenen dat iedereen dat GP2 seizoen niet F1 waardig is. Dus dan zouden Vandoorne, Nasr en Haryanto (die op de nominatie staat om in te stappen bij Manor) ook niet F1 waardig zijn.
En Perez en Bianchi dus ook niet volgens jou redenering. Perez heeft anders aangetoond dat wel te zijn, dus dit is onzin.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nee, het betekent dat Vandoorne op dat moment nog niet F1 waardig was.
Dat is helemaal geen onzin. Ook in GP2 telt materiaal. Daarom is het ook niet mijn stelling dat de GP2 kampioen altijd maar F1 waardig zou zijn. Perez had minder materiaal maar deed het daarmee prima.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Perez en Bianchi dus ook niet volgens jou redenering. Perez heeft anders aangetoond dat wel te zijn, dus dit is onzin.
Palmer moet eerst maar laten zien F1 waardig te zijn voordat we daar over kunnen oordelen.
laten we ook heel eerlijk zijn, op basis van zijn titel verdient Palmer wel een kans. Maar die titel heeft ie wel behaald in zijn 4de jaar in een DAMS. Vooral DAMS als topteam in feederseries heeft daar bij geholpen. Misschien dat er iets van Palmer gaat komen op basis van discipline en inzet, maar op puur talent zal hij niet tot hogere regionen van de F1 raken.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Perez en Bianchi dus ook niet volgens jou redenering. Perez heeft anders aangetoond dat wel te zijn, dus dit is onzin.
Palmer moet eerst maar laten zien F1 waardig te zijn voordat we daar over kunnen oordelen.
Met Discipline en inzet kom je al een heel eind, kijk maar naar Mansell, was ook geen super talent maar deed vanaf 84-85 echt vooraan mee .quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
laten we ook heel eerlijk zijn, op basis van zijn titel verdient Palmer wel een kans. Maar die titel heeft ie wel behaald in zijn 4de jaar in een DAMS. Vooral DAMS als topteam in feederseries heeft daar bij geholpen. Misschien dat er iets van Palmer gaat komen op basis van discipline en inzet, maar op puur talent zal hij niet tot hogere regionen van de F1 raken.
Geen supertalent, maar zat daar natuurlijk wel in de buurt. Palmer niet, die kan werken wat hij wil maar zal nooit zo'n loopbaan krijgen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:23 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Met Discipline en inzet kom je al een heel eind, kijk maar naar Mansell, was ook geen super talent maar deed vanaf 84-85 echt vooraan mee .
Idd. Want tegenwoordig zou Mansell ook niet meer zo'n loopbaan krijgen. Eerst een jaartje of 4 rondrijden zonder echt veel succes en structureel door je teammaat verslagen worden. Dan is je carrière wel over tegenwoordig.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:59 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Geen supertalent, maar zat daar natuurlijk wel in de buurt. Palmer niet, die kan werken wat hij wil maar zal nooit zo'n loopbaan krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:46 schreef Geralt het volgende:
[offtopic]Verkeerde topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat nota bene boven het reactieveldquote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:56 schreef Geralt het volgende:
ik wist niet in welk topic en wilde het toch melden
Bijzonder toch dat de baas de auto nog niet gezien heeftquote:Haas: "Kan niet wachten om de auto te zien"
Gepubliceerd op 30 jan 2016 09:01
image
Het team van Haas maakt in maart haar debuut in de Formule 1. Het Amerikaanse team, met als eigenaar Gene Haas, is net als de andere teams erg druk met de voorbereiding op de eerste wintertest. Gene Haas staat te popelen om zijn allereerste Formule 1-bolide aan de wereld te kunnen laten zien. Haas beseft zich dat komend maand een drukke maand gaat worden.
"Het gaat druk worden komende maand. Ik ben zeer benieuwd naar onze auto, ik heb de auto nog niet gezien. Dat komt omdat de komende weken de bolide in elkaar wordt gezet", aldus Haas. Naast de voorbereidingen is de Formule 1 ook voor Haas een nieuwe wereld. Haas is inmiddels gewend geraakt aan alle geruchten en aandacht in de media: "Ik ben goed op de hoogte van wat er speelt in deze sport. Ik volg het nieuws met belangstelling. Soms zit er onzin tussen, dan lijkt het wel een soap. De meeste berichten zijn echter leuk om te lezen."
Haas ligt op schema met de nieuwe auto. Het team zal haar bolide in de ochtend van de eerste wintertest presenteren. Op maandag 22 februari wordt het doek van de auto gehaald. Naast de auto kijkt Gene Haas er naar uit om beide coureurs aan het werk te zien. Haas heeft voor 2016 gekozen voor ex-Lotus-coureur Romain Grosjean en de Mexicaan Esteban Gutierrez, die in 2013 en 2014 voor Sauber reed: "Ik heb vertrouwen in onze coureurs. Esteban kent het materiaal dat we gebruiken van Ferrari. Met Romain hebben we een ervaren rot in huis. Hij kent iedere kerbstone op de circuits. De mix van ervaring en talent geeft ons een goed totaalpakket voor 2016."
Volgens mij wordt ie bij Dallara gemaakt (net als de HRT )quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:12 schreef Geralt het volgende:
Excuus
[..]
Bijzonder toch dat de baas de auto nog niet gezien heeft
Ik was ook enorm fan van de looks van de bolides in de periode 2005-2008.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mee eens, gewoon puur op uiterlijk beoordeeld was ik juist wel fan van al die flapjes, vleugeltjes, chimneys en vikinghoorns.
http://www.dailysportscar(...)-le-mans-finish.htmlquote:News reaches DSC that a change in the timing for the 2016 European GP at Baku, Capital of Azerbaijan will now see the start of the race directly clash with the final hour of the Le Mans 24 Hours.
The start time has moved forward to 18:00 local, 13:00 GMT, believed to be to prevent a finish in full darkness.
That move however now directly impacts on the gentleman’s agreement for the F1 calendar not to clash with the Le mans 24 Hours race, this change adding further fuel to the fire lit by the scheduling of the race on the same day as the finish of the Le Mans race.
Whehehequote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
http://www.dailysportscar(...)-le-mans-finish.html
Waarom? Het circuit ziet er juist heel interessant uit. Dit zou juist een van de weinige GPs zijn die ik zou kijken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Whehehe
Dit en de foto's die op mijn Twitter zijn verschenen... o wat gaat die race slechte kijkcijfers halen
Was toch al een tijdje bekend dit?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
http://www.dailysportscar(...)-le-mans-finish.html
Eh, nee. Dat staat er toch?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:57 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Was toch al een tijdje bekend dit?
De omgeving is een Monaco, maar daar is ook alles mee gezegd. De 24 uur van Le Mans staat ver boven deze GP iig.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom? Het circuit ziet er juist heel interessant uit. Dit zou juist een van de weinige GPs zijn die ik zou kijken.
Laatste nieuws was: Finish Le Mans = start F1.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:57 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Was toch al een tijdje bekend dit?
Dat klopt, maar dan zou het toch juist interessanter zijn (als het niet me Le Mans zou clashen). Ik bedoel, de races in F1 zijn toch altijd hetzelfde, de baan maakt heel weinig uit.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De omgeving is een Monaco, maar daar is ook alles mee gezegd. De 24 uur van Le Mans staat ver boven deze GP iig.
Dit wordt een optocht in het kwadraat. De snelle stukken rond start/finish zijn gescheiden door bochten van 90 graden en het technische deel is zo smal dat zelfs mijn Alto er niet in kan halen.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan zou het toch juist interessanter zijn (als het niet me Le Mans zou clashen). Ik bedoel, de races in F1 zijn toch altijd hetzelfde, de baan maakt heel weinig uit.
Dat is elk circuit tegenwoordig dus veel anders zal het niet zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit wordt een optocht in het kwadraat. De snelle stukken rond start/finish zijn gescheiden door bochten van 90 graden en het technische deel is zo smal dat zelfs mijn Alto er niet in kan halen.
Voor jou misschien. Ik denk dat wereldwijd F1 toch wel flink wat populairder is dan Le Mans.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De omgeving is een Monaco, maar daar is ook alles mee gezegd. De 24 uur van Le Mans staat ver boven deze GP iig.
Valt moeilijk te vergelijken als ze nog nooit tegelijk uitgezonden zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor jou misschien. Ik denk dat wereldwijd F1 toch wel flink wat populairder is dan Le Mans.
Dat zal nog flink meevallen. Je hebt het over hét autosportevenement van het jaar en één van de 21 Formule 1-races in een stad die nu al door velen als bagger wordt beschouwd.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor jou misschien. Ik denk dat wereldwijd F1 toch wel flink wat populairder is dan Le Mans.
Er zijn vast wel kijkcijfers bekend van beide. Ik ga er vanuit dat vrijwel alle F1-races hogere kijkcijfers halen dan Le Mans.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Valt moeilijk te vergelijken als ze nog nooit tegelijk uitgezonden zijn.
En de Formule 1 trok op RTL 7 gemiddeld rond de 400k kijkers in 2011. Ik denk dat dat minstens gehalveerd is, en dan komt die 105.000 van Le Mans wel heel dicht bij.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn vast wel kijkcijfers bekend van beide. Ik ga er vanuit dat vrijwel alle F1-races hogere kijkcijfers halen dan Le Mans.
Kijkcijfers Le Mans in NL:
https://rtl7updates.wordp(...)rtl-gp-le-mans-2015/
Maximaal 105.000. Lijkt me dat F1 meer trekt.
http://nos.nl/artikel/204(...)ndse-kijkers-f1.html
quote:Sky Sports F1’s race day programme has averaged 638k from 12:00 to 15:30, or equivalent this season. That number is down 19.3 percent on 2014’s figure and down 0.4 percent on 2013’s figure of 640k.
Als gevolg van Max Verstappen zijn de kijkcijfers in NL juist gestegen (dat stond nou net in de link die ik in mijn vorige post postte).quote:Op zondag 31 januari 2016 00:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En de Formule 1 trok op RTL 7 gemiddeld rond de 400k kijkers in 2011. Ik denk dat dat minstens gehalveerd is, en dan komt die 105.000 van Le Mans wel heel dicht bij.
Je hebt het daar over één race, wat toevallig de eerste race op Veronica van het jaar is, in een jaar dat Max booming is.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:24 schreef Wombcat het volgende:
En voor GB:
http://f1broadcasting.co/(...)with-428000-viewers/
Piek van 428.000
F1: http://f1broadcasting.co/tag/ratings/
[..]
[..]
Als gevolg van Max Verstappen zijn de kijkcijfers in NL juist gestegen (dat stond nou net in de link die ik in mijn vorige post postte).
Nee hoor.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn vast wel kijkcijfers bekend van beide. Ik ga er vanuit dat vrijwel alle F1-races hogere kijkcijfers halen dan Le Mans.
http://www.24h-lemans.com(...)_2_2_1746_21277.htmlquote:Eurosport: this year thanks to the Eurosport and Eurosport 2 channels 23 million TV viewers throughout Europe watched the Le Mans 24 Hours (22.3 million in 2014), which broadcast a total of 50 hours (45 in 2014).
Waarom las ik dit dan meer dan een week geleden: http://www.eurosport.co.u(...)o5077202/story.shtmlquote:
Hoezo is LeMans hét autosportevenement van het jaar? De Indy500 was toch het best bekeken eendaagse autosportevenement begreep ik laats in andere tijden sport?quote:Op zondag 31 januari 2016 00:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zal nog flink meevallen. Je hebt het over hét autosportevenement van het jaar en één van de 21 Formule 1-races in een stad die nu al door velen als bagger wordt beschouwd.
Met daarbij de aantekening dat iedereen die even het laatste halve uur voor de finish inschakelt als kijker telt. Hoeveel kijken daadwerkelijk meer dan pek hem beet een uur of 8? Ik vind het namelijk een fenomenaal evenement maar om me heen kijkt er geen hond. Alleen autosport diehards waarderen het. Terwijl F1 wel wat meer mainstream is.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
http://www.24h-lemans.com(...)_2_2_1746_21277.html
Daar kan een willekeurige F1 race niet aan tippen. En dat is alleen in Europa.
Klopt. Zie de GP Canada als voorbeeld. Bij een miljoen kijkers, een jaar eerder 400k.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:24 schreef Wombcat het volgende:
En voor GB:
http://f1broadcasting.co/(...)with-428000-viewers/
Piek van 428.000
F1: http://f1broadcasting.co/tag/ratings/
[..]
[..]
Als gevolg van Max Verstappen zijn de kijkcijfers in NL juist gestegen (dat stond nou net in de link die ik in mijn vorige post postte).
2014 dacht ik ergens gelezen te hebben.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:08 schreef Geralt het volgende:
Welke Red Bull is daar gebruikt? Zijn dat oude beelden het eerste stuk of werd daar met een oude auto getest en mocht dat?
Je vergist je niet. Toen gebruikten ze ook al de V6.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:13 schreef Geralt het volgende:
2014 reden ze toch ook al met de V6 of vergis ik me nu?
Dan is dat geen 2014 spec wagen lijkt me zo te horen.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:14 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je vergist je niet. Toen gebruikten ze ook al de V6.
Is de wagen van 2015.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan is dat geen 2014 spec wagen lijkt me zo te horen.
Dat is toch geen V6?quote:
Dat klopt. Maar dat verschilt wel per land. Mij kan je iig niet wijsmaken dat grote autosportlanden als Engeland of Brazilie meer interesse hebben in Le Mans dan in de F1.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Kijkcijfers kunnen zo verschillend gedefinieerd worden dat ze niet maatgevend zijn voor de daadwerkelijke interesse bij het publiek.
Beter kun je kijken naar wat er in de kranten terug te vinden is over een evenement. s Maandags puilen de kranten uit van voetbalverslagen omdat daar de over-overgrote interesse ligt. De F1 krijgt tegenwoordig een kwart pagina en regelmatig een achtergrondartikel (vaak over Max zelf).
Maar naar de uitslag van de 24 uur van le Mans moet je met een loep zoeken op pagina 8 van het sportkatern.
Waarschijnlijk niet, maar ik gok toch dat Le Mans meer kijkers trekt dan een willekeurige F1 race. Zeker als die tegelijkertijd vallen.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:17 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat verschilt wel per land. Mij kan je iig niet wijsmaken dat grote autosportlanden als Engeland of Brazilie meer interesse hebben in Le Mans dan in de F1.
Je hebt gelijk. Las een jaar oude wagens en ging van 2014 uit. Even googlen leert dat het inderdaad 2015 is.quote:
Ongeveer gelijk. 425 mln p/j voor de F1 delen door 19 is gemiddeld 22 mln en dat is ook wat Le Mans ongeveer trekt.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar ik gok toch dat Le Mans meer kijkers trekt dan een willekeurige F1 race. Zeker als die tegelijkertijd vallen.
Indy 500 trekt de meeste bezoekers met ca 300.000 en is daarom het grootste eendaagse sportevenement ter wereld.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:09 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hoezo is LeMans hét autosportevenement van het jaar? De Indy500 was toch het best bekeken eendaagse autosportevenement begreep ik laats in andere tijden sport?
Edit: dat gold alleen voor de VS, never mind...
Ah zo zat het. Thanks.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Indy 500 trekt de meeste bezoekers met ca 300.000 en is daarom het grootste eendaagse sportevenement ter wereld.
Le Mans trekt over twee dagen ca 250.000 bezoekers.
True, maar de hoofdmoot zit wel in Europa natuurlijk. Sowieso klopt het niet helemaal want de ene F1 race zal 35 mln trekken en de andere 10.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:25 schreef Geralt het volgende:
In Europa ja. Le Mans wordt ook buiten Europa bekeken hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |