abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:58:21 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158630260
160113_134184_nieuwtjes16.jpg

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06

link[/url]
Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado

[ link | ]afbeelding ]
Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez

[ link | ]afbeelding ]
Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.

[ link | afbeelding ]
Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde

[ link | afbeelding ]
Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
[/quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door WEST op 13-01-2016 00:07:42 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158633310
boeeee ik wil Aston Martin
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:53:10 #3
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158651388
Smijt zelf je naam in het geruchten circuit van de F1, doe alsof je enigszins geïnteresseerd bent. Kets de deal af. Taadaa, exposure die met domme tv reclames niet te betalen is en nu voor nagenoeg geen cent......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 december 2015 @ 22:04:09 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_158651947
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Smijt zelf je naam in het geruchten circuit van de F1, doe alsof je enigszins geïnteresseerd bent. Kets de deal af. Taadaa, exposure die met domme tv reclames niet te betalen is en nu voor nagenoeg geen cent......
dit lijkt me nou niet echt reclame
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_158652676
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dit lijkt me nou niet echt reclame
Waarom niet? Je naam word genoemd.. Dat is voldoende.

Net zoals Apple altijd wel een modelletje weet te lekken voor de volgende iPhone of tablet, maar in feite zijn het altijd de afgekeurde modellen die het productie stadium nooit gehaald hebben. Betere reclame kan je niet maken, nagenoeg gratis maar van grote waarde !
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:20:23 #6
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158652716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dit lijkt me nou niet echt reclame
de naam is alwer geregeld genoemd, en daar draait het om in de reclame wereld....

Edig: zoals meike ook al aanhaalde14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158731871
Volgens Giancarlo Minardi wil Renault Alonso graag terughalen. Ik zie het nog niet zomaar gebeuren.

http://www.grandprix.com/ns/ns32815.html
pi_158816317
Cespa stopt waarschijnlijk als sponsor van TR.

http://www.gppits.net/nieuws/cepsa_vertrekt_bij_toro_rosso/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 4 januari 2016 @ 16:56:22 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158821175
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
  maandag 4 januari 2016 @ 17:01:59 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_158821289
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:41 schreef Geralt het volgende:
Cespa stopt waarschijnlijk als sponsor van TR.

http://www.gppits.net/nieuws/cepsa_vertrekt_bij_toro_rosso/
ooh, persoonlijke sponsor van Sainz, gaan we een 3de coureur krijgen?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:51:41 #11
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_158847237
Dit artikel viel mij wel op:

Jos Verstappen ends career to focus on son Max

quote:
"There was an idea to do the 24 hours of Le Mans again and at first I thought it would be good. But then I saw that it coincides with formula one (Azerbaijan) and I would not be at ease if Max is racing somewhere else. If I'm honest, Max is now number 1. I put everything else aside for him. I want this to be a success story," Verstappen snr added. (GMM)
Ik krijg hier niet direct een goed gevoel bij. Dat hij Max wil steunen is natuurlijk mooi. Dat hij zijn carriere aan de wilgen hangt moet hij zelf weten. Maar ik weet niet, ik vind het wat control freakerig benauwend overkomen. Max heeft al een seizoen gereden, het zal niet zijn eerste race zijn ofzo. Eén race zonder pa is toch niet zo raar? Het komt nu op mij over alsof Jos zijn eigen succes wil afmeten aan de prestaties van zijn zoon en daar is een kind nog nooit beter van geworden
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_158847320
Volgens mij hebben die twee een erg goede werk-relatie naast hun vader-zoon relatie. Van wat ik meekrijg in elk geval zo via de media. Als ze er zelf geen problemen mee hebben, bwah.
Ja doei.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:54:50 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158847327
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:51 schreef twiFight het volgende:
Dit artikel viel mij wel op:

Jos Verstappen ends career to focus on son Max

[..]

Dat hij Max wil steunen is natuurlijk mooi.
Zo is dat. En klaar zijn we weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:55:19 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158847337
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
Ik ben altijd op dezelfde dag jarig als Button maar nog nooit op mijn verjaardag is er een auto gepresenteerd.
Terwijl dat toch altijd in "auto presentatie" era zit.

Anyways zullen wel de dagen voor de eerste test zijn.
Een 3D sketchup of een lakentje van een auto trekken is het tegenwoordig niks bijzonders meer.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:25:42 #15
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158849828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:55 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik ben altijd op dezelfde dag jarig als Button maar nog nooit op mijn verjaardag is er een auto gepresenteerd.
Terwijl dat toch altijd in "auto presentatie" era zit.

Anyways zullen wel de dagen voor de eerste test zijn.
Een 3D sketchup of een lakentje van een auto trekken is het tegenwoordig niks bijzonders meer.
Altijd op dezelfde dag ja? Je hebt niet soms eens zoiets van.. dit jaar ben ik eens op een andere dag jarig nee? :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_158850992
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
Haas F1 op 21 februari is de enige die op dit moment bekend is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 januari 2016 @ 19:05:58 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158854125
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:25 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Altijd op dezelfde dag ja? Je hebt niet soms eens zoiets van.. dit jaar ben ik eens op een andere dag jarig nee? :P
Nee er zijn wel mensen bij die elk jaar kunnen kiezen ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158924647
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:46:06 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159047277
Iets meer dan 5 dagen nog voor de Ferrari:

http://readysetred.ferrari.com/en/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:10:39 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159054960
quote:
Formula 1 teams are backing away from plans to dramatically increase downforce for 2017 in a move that looks set to leave the onus of increased speeds to come from Pirelli's wider tyres.

Although discussions about the 2017 F1 rules package are still ongoing and nothing has been formally confirmed, sources have confirmed that the scale of the revamp planned for next year is set to be watered down through the abandoning of aerodynamic concepts that had been agreed.

This will mean the original idea of a speed gain of five seconds per lap is set to be reduced to around three seconds.

This decision to cut back on the planned push for higher downforce levels effectively represents a victory for Mercedes – and a corresponding defeat for Red Bull – although there is no consensus on what will happen.
Downforce overhaul

F1 teams had provisionally agreed on a package of changes based largely on a proposal honed by Red Bull – which included a substantial increase in downforce thanks to bigger wings and a larger diffuser.

However, as first revealed by Motorsport.com, at a meeting of technical directors in November, Mercedes expressed concerns about the extra loading that high downforce would place on tyres.

Sceptical rivals suggested that the agenda of the world champion team was to protect its competitive advantage by reducing the future impact of any rule changes, but a compromise investigation was launched.

At the same time, Pirelli had its own concerns about the potential extra loadings, and subsequently made a presentation to teams to that effect at the most recent meeting of technical chiefs, which took place at Heathrow on December 17 last year.

The Italian company's main concern was that it would have to significantly increase minimum pressures to deal with higher downforce - and those extreme pressure levels would in turn impact cornering performance, and in effect cancel out the downforce increase.

The FIA took Pirelli's argument on board and asked the teams to vote on a revised 2017 package, with a much smaller downforce increase.

It is understood that there was a vote of 8-3 in favour of a toned-down package, with only two other teams joining Red Bull in supporting the original plans.
What now?

The intention now is to stick with the 2016 diffuser dimensions, while the planned increase in bodywork width from 1400mm to 1800m has also been cancelled.

One team insider told Motorsport.com: “After the last technical meeting, during which Pirelli presented their findings, it was decided by majority to revert back to the 2016 bodywork and diffuser regulations for 2017.

“Pirelli expressed significant concern over the anticipated increase in load levels so a decision was made to cut back the downforce increase previously proposed for 2017. Red Bull were very upset about these changes.”

Although the decision to abandon some of the chief ideas for 2017 is disappointing for those hoping for a big leap forward in pace, some changes will remain.

The push for wider front and rear wings and more freedom in the bargeboard area will be retained.

The bodywork “chin” length will also be reduced by 100mm, allowing cars to run slightly lower.

The cosmetic changes designed to improve the look of the cars, such as swept back front wing, rear endplates and leading edge of the sidepods, will also stay.
Overtaking worries

Although safety concerns were the prime mover behind the reduced emphasis on downforce, another concern was that a big change would make it even harder for cars to follow each other, and thus the revised plan could make for better racing.

Last year Pat Symonds of Williams made it clear that year that the original 2017 package would not make overtaking any easier.

“My belief is that the more downforce you have on a car, the harder it is to follow,” he said. “And this car has more downforce.

“Therefore irrespective of any niceties that the Overtaking Working Group may have come up with, and irrespective of whether one believes them or not – and as a member of that group I know what short cuts we did against the true scientific process – the fact is if you've got more downforce, the harder it is to follow.

"I think that's simplistic, but nevertheless quite a true view.”
Het wordt steeds erger. Nu gaat Pirelli dicteren wat voor auto's men mag bouwen? Samen met Mercedes. Wat een gekloot weer zeg. 2016 zou het laatste weggooi-jaar worden voordat F1 weer echt zou beginnen maar men moet het weer vergooien. Zucht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159055359
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het wordt steeds erger. Nu gaat Pirelli dicteren wat voor auto's men mag bouwen? Samen met Mercedes. Wat een gekloot weer zeg. 2016 zou het laatste weggooi-jaar worden voordat F1 weer echt zou beginnen maar men moet het weer vergooien. Zucht.
Ik las toevallig net een vergelijkbaar stuk op James Allen's weblog.

Het lijkt me niet zo gek dat Pirelli even aan de alarmbellen trekt. Zij zijn de afgelopen jaren al constant (en niet altijd terecht) de kop van jut geweest, nu dreigt er weer even van alles door hun strot geduwd te worden. Het lijkt mij vrij logisch dat zijn dan gaan roepen dat er nog even erg goed gekeken moet worden naar het effect van de toegenomen downforce op de banden.

Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip. Verder vind ik het overigens geen weggooijaar, ik vermaak me prima verder. Dat laat onverlet dat het beter kan.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:26:11 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159055539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:21 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ik las toevallig net een vergelijkbaar stuk op James Allen's weblog.

Het lijkt me niet zo gek dat Pirelli even aan de alarmbellen trekt. Zij zijn de afgelopen jaren al constant (en niet altijd terecht) de kop van jut geweest, nu dreigt er weer even van alles door hun strot geduwd te worden. Het lijkt mij vrij logisch dat zijn dan gaan roepen dat er nog even erg goed gekeken moet worden naar het effect van de toegenomen downforce op de banden.
Dus? Fuck dat. Dat was juist altijd de verdediging van Pirelli: "Wij maken de banden die de teams en FIA willen het is niet onze schuld!" Van door hun strot geduwd worden is geen sprake, zij moeten gewoon banden leveren en dat is het. Als zij het niet willen doen is er wel iemand anders.

En gezeik over downforce... Michelin maakt banden voor LMP1-wagens die veel meer downforce genereren en die kunnen 4 stints mee op Le Mans als het moet.
quote:
Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip.
Dat is ook onzin. Dat blijft iedereen maar roepen en iedere keer tot 2014 wordt er weer gezegd 'minder downforce!' Leidt het tot meer inhaalacties? Overduidelijk niet. In de jaren van het grondeffect werd er ook nauwelijks ingehaald.

Kortom, allemaal dom gelul om de politiek een beetje te verhullen. Red Bull wil meer downforce om hun achterstand op motorgebied goed te maken en Mercedes en hun klanten blokkeren dat. Het is niets anders dan dat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 22:27:51 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159055607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:21 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip. Verder vind ik het overigens geen weggooijaar, ik vermaak me prima verder. Dat laat onverlet dat het beter kan.
Meer downforce = meer grip :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 22:34:15 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159055844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Meer downforce = meer grip :P
mja, is mij te kort door de bocht. Hoe meer mechanische grip, hoe beter. Dan hoef je namelijk minder vleugel te zetten op de meeste circuits en ga je harder.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 22:36:05 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159055903
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, is mij te kort door de bocht. Hoe meer mechanische grip, hoe beter. Dan hoef je namelijk minder vleugel te zetten op de meeste circuits en ga je harder.
Dan heb je wel geweldige onslijtbare zachte banden nodig, en dat zie ik (helaas) niet meer gebeuren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159057016
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan heb je wel geweldige onslijtbare zachte banden nodig, en dat zie ik (helaas) niet meer gebeuren.
Volgens mij heeft pirelli aangegeven dat dat ze die kunnen maken maar de FIA wil banden die slijten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:13:40 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159057131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:09 schreef opreis het volgende:

[..]

Volgens mij heeft pirelli aangegeven dat dat ze die kunnen maken maar de FIA wil banden die slijten
Precies dat ja. Dat het mogelijk is hebben we in het Bridgestone/Michelin-tijdperk al gezien :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159057937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Meer downforce = meer grip :P
Downforce is niet hetzelfde als grip hoor. En ze gaan ook niet hand in hand met elkaar. Wanneer er meer downforce komt, moet Pirelli de bandendruk verhogen en komt er dus juist minder grip. Dat is nu juist net het punt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:38:22 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159057989
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:37 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Downforce is niet hetzelfde als grip hoor. En ze gaan ook niet hand in hand met elkaar. Wanneer er meer downforce komt, moet Pirelli de bandendruk verhogen en komt er dus juist minder grip. Dat is nu juist net het punt.
Ze hebben vast wel een hele goede reden om die grote vleugels op de auto's te schroeven ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159058193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze hebben vast wel een hele goede reden om die grote vleugels op de auto's te schroeven ;)
Klopt. Om downforce te genereren (aerodynamische grip). Geen mechanische grip waar ik het in relatie tot de banden over had. Die krijg je niet van vleugels.
pi_159058553
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:26 schreef Fir3fly het volgende:

Dat is ook onzin. Dat blijft iedereen maar roepen en iedere keer tot 2014 wordt er weer gezegd 'minder downforce!' Leidt het tot meer inhaalacties? Overduidelijk niet. In de jaren van het grondeffect werd er ook nauwelijks ingehaald.
Dat is helemaal geen onzin, het is bewezen. Je kan niet te dicht op een ander rijden vanwege de aerodynamica. Meer mech grip heeft dat nadeel niet.


quote:
Kortom, allemaal dom gelul om de politiek een beetje te verhullen. Red Bull wil meer downforce om hun achterstand op motorgebied goed te maken en Mercedes en hun klanten blokkeren dat. Het is niets anders dan dat.
Ja eigen belang. Is alijd zo geweest en zal altijd zo blijven, tenzij de structuur van de sport wordt aangepast maar dat is weer niet in hun belang dus gebeurt het niet.
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:08:44 #32
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159058798
Even de header van nieuwtjes topic aangepast. 2014 kon echt niet meer. :')
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 00:11:24 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159058867
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:08 schreef WEST het volgende:
Even de header van nieuwtjes topic aangepast. 2014 kon echt niet meer. :')
*zeurt iets over transparante achtergrond
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:15:30 #34
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159058935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

*zeurt iets over transparante achtergrond
is ook maar tijdelijk.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 13 januari 2016 @ 02:57:07 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159060709
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:57 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen onzin, het is bewezen. Je kan niet te dicht op een ander rijden vanwege de aerodynamica. Meer mech grip heeft dat nadeel niet.
En hoe heeft dat gewerkt?

Precies. Niet. Natuurlijk zorgen vleugels voor turbulentie maar het antwoord is echt niet zo simpel als 'minder downforce = meer inhalen'. Sterker nog, het is eerder het omgekeerde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159061175
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159061176
Inhaalacties gegarandeerd :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159061180
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 02:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En hoe heeft dat gewerkt?

Precies. Niet. Natuurlijk zorgen vleugels voor turbulentie maar het antwoord is echt niet zo simpel als 'minder downforce = meer inhalen'. Sterker nog, het is eerder het omgekeerde.
Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.

En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.

Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.

Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.

Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.

[ Bericht 18% gewijzigd door JimmyManna op 13-01-2016 06:08:19 ]
pi_159061182
quote:
12s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:37 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
Of extra gewicht voor de winnaar ;-)
pi_159061188
quote:
12s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:37 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
Maar wel de slechtste, welk fabrieksteam wil nou miljoenen uitgeven om achteraan te beginnen. Lekkere reclame ook voor de leek. Dan zou het me niet verbazen als grote teams er mee ophouden..
pi_159061568
Als ze nu eens regels gaan maken waarbij er geen vleugels meer nodig zijn, die dingen zorgen volgens mij voor de meeste verstoorde lucht achter de wagen waardoor een slipstream niet mogelijk is.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 13 januari 2016 @ 07:51:59 #42
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_159061611
Ja, of gewoon alleen rechte plankjes als vleugels en geen 1000 geleidertjes en stripjes enzo...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_159062271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 07:44 schreef Spooky4u het volgende:
Als ze nu eens regels gaan maken waarbij er geen vleugels meer nodig zijn, die dingen zorgen volgens mij voor de meeste verstoorde lucht achter de wagen waardoor een slipstream niet mogelijk is.
Ground-effect dus. Wat de FIA al voor 2014 wilde maar toen ook al door de teams is tegengehouden.

Zoiets als de wingcars van begin jaren '80.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:24:31 #44
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159062493
De FIA en Bernie moeten gewoon ergens voor kiezen zonder inspraak van de teams. Elk team denkt toch alleen maar aan zichzelf en houdt alles tegen wat niet in hun straatje valt.

Gewoonweg een design wat voor elk team inhoudt dat ze een radicaal ander bodywork moeten bouwen, waarbij dus iedereen weer "vanaf 0" moet beginnen.

Dit zal de doodssteek zijn voor een team als Sauber denk ik en ook Haas zal pissed zijn, maar ik denk dat je de huidige trend volledig moet doorbreken en dan de sport opnieuw moet opbouwen. Dan wordt het ook weer aantrekkelijker voor andere teams om de sport in te rollen.

Brede auto's, brede wielen, aerodynamische poespas alleen op de voorvleugel en een platte plank als achtervleugel om de lucht van de slipstream zo min mogelijk te verstoren. Grondeffect terug om het gemis van de downforce van de huidige achtervleugels te compenseren en gaan met die banaan :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_159062981
De sport opnieuw opbouwen? Allemaal veel te radicaal. Nergens voor nodig in mijn ogen. Ik snap het paniekvoetbal niet. F1 is nooit een inhaalfestijn geweest, het is geen karting.
  woensdag 13 januari 2016 @ 20:50:53 #46
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159080298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:
Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90.
Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159080806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
MotoGP is de topklasse.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159081095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:00 schreef Beach het volgende:

[..]

MotoGP is de topklasse.
Klopt. Van de motorsport.
pi_159081343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
Precies. Er wordt zoveel overdreven. Ik ben begonnen met kijken in de jaren 80 en ook toen waren er zat 'saaie' races en was het geenszins een inhaalfestival. Zo ook in de jaren 90 en 00. Er staan races van Jackie Stewart op YouTube met 2 minuten voorsprong op de nr 2, nou, spannend hoor. Er is nooit een tijdperk geweest waarin er volop werd ingehaald en iedere race een spektakelstuk was. Dat is allemaal gelul.
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:47:08 #50
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159083181
Ik hoef ook geen inhaalacties, maar wil gevechten zien. Ook al komen rijders moeilijk voorbij hun voorligger, ik wil het ze op zijn minst zien proberen!

Niet dat rijders expres 2 seconden afstand houden omdat anders hun banden er te snel aan gaan... Of eventjes een halve ronde wachten om in te halen want op het rechte stuk met de DRS is het makkelijker etc.

Het wordt steeds nepper
Please sir. When moon? When Mustang?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')