abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:58:21 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158630260
160113_134184_nieuwtjes16.jpg

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06

link[/url]
Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado

[ link | ]afbeelding ]
Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez

[ link | ]afbeelding ]
Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.

[ link | afbeelding ]
Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde

[ link | afbeelding ]
Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
[/quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door WEST op 13-01-2016 00:07:42 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158633310
boeeee ik wil Aston Martin
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:53:10 #3
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158651388
Smijt zelf je naam in het geruchten circuit van de F1, doe alsof je enigszins geïnteresseerd bent. Kets de deal af. Taadaa, exposure die met domme tv reclames niet te betalen is en nu voor nagenoeg geen cent......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 december 2015 @ 22:04:09 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_158651947
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Smijt zelf je naam in het geruchten circuit van de F1, doe alsof je enigszins geïnteresseerd bent. Kets de deal af. Taadaa, exposure die met domme tv reclames niet te betalen is en nu voor nagenoeg geen cent......
dit lijkt me nou niet echt reclame
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_158652676
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dit lijkt me nou niet echt reclame
Waarom niet? Je naam word genoemd.. Dat is voldoende.

Net zoals Apple altijd wel een modelletje weet te lekken voor de volgende iPhone of tablet, maar in feite zijn het altijd de afgekeurde modellen die het productie stadium nooit gehaald hebben. Betere reclame kan je niet maken, nagenoeg gratis maar van grote waarde !
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:20:23 #6
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158652716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dit lijkt me nou niet echt reclame
de naam is alwer geregeld genoemd, en daar draait het om in de reclame wereld....

Edig: zoals meike ook al aanhaalde14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158731871
Volgens Giancarlo Minardi wil Renault Alonso graag terughalen. Ik zie het nog niet zomaar gebeuren.

http://www.grandprix.com/ns/ns32815.html
pi_158816317
Cespa stopt waarschijnlijk als sponsor van TR.

http://www.gppits.net/nieuws/cepsa_vertrekt_bij_toro_rosso/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 4 januari 2016 @ 16:56:22 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158821175
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
  maandag 4 januari 2016 @ 17:01:59 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_158821289
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:41 schreef Geralt het volgende:
Cespa stopt waarschijnlijk als sponsor van TR.

http://www.gppits.net/nieuws/cepsa_vertrekt_bij_toro_rosso/
ooh, persoonlijke sponsor van Sainz, gaan we een 3de coureur krijgen?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:51:41 #11
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_158847237
Dit artikel viel mij wel op:

Jos Verstappen ends career to focus on son Max

quote:
"There was an idea to do the 24 hours of Le Mans again and at first I thought it would be good. But then I saw that it coincides with formula one (Azerbaijan) and I would not be at ease if Max is racing somewhere else. If I'm honest, Max is now number 1. I put everything else aside for him. I want this to be a success story," Verstappen snr added. (GMM)
Ik krijg hier niet direct een goed gevoel bij. Dat hij Max wil steunen is natuurlijk mooi. Dat hij zijn carriere aan de wilgen hangt moet hij zelf weten. Maar ik weet niet, ik vind het wat control freakerig benauwend overkomen. Max heeft al een seizoen gereden, het zal niet zijn eerste race zijn ofzo. Eén race zonder pa is toch niet zo raar? Het komt nu op mij over alsof Jos zijn eigen succes wil afmeten aan de prestaties van zijn zoon en daar is een kind nog nooit beter van geworden
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_158847320
Volgens mij hebben die twee een erg goede werk-relatie naast hun vader-zoon relatie. Van wat ik meekrijg in elk geval zo via de media. Als ze er zelf geen problemen mee hebben, bwah.
Ja doei.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:54:50 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158847327
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:51 schreef twiFight het volgende:
Dit artikel viel mij wel op:

Jos Verstappen ends career to focus on son Max

[..]

Dat hij Max wil steunen is natuurlijk mooi.
Zo is dat. En klaar zijn we weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:55:19 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158847337
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
Ik ben altijd op dezelfde dag jarig als Button maar nog nooit op mijn verjaardag is er een auto gepresenteerd.
Terwijl dat toch altijd in "auto presentatie" era zit.

Anyways zullen wel de dagen voor de eerste test zijn.
Een 3D sketchup of een lakentje van een auto trekken is het tegenwoordig niks bijzonders meer.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:25:42 #15
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158849828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:55 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik ben altijd op dezelfde dag jarig als Button maar nog nooit op mijn verjaardag is er een auto gepresenteerd.
Terwijl dat toch altijd in "auto presentatie" era zit.

Anyways zullen wel de dagen voor de eerste test zijn.
Een 3D sketchup of een lakentje van een auto trekken is het tegenwoordig niks bijzonders meer.
Altijd op dezelfde dag ja? Je hebt niet soms eens zoiets van.. dit jaar ben ik eens op een andere dag jarig nee? :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_158850992
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al iets bekend over de data van de diverse team/wagenpresentaties?
Haas F1 op 21 februari is de enige die op dit moment bekend is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 januari 2016 @ 19:05:58 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158854125
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:25 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Altijd op dezelfde dag ja? Je hebt niet soms eens zoiets van.. dit jaar ben ik eens op een andere dag jarig nee? :P
Nee er zijn wel mensen bij die elk jaar kunnen kiezen ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158924647
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:46:06 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159047277
Iets meer dan 5 dagen nog voor de Ferrari:

http://readysetred.ferrari.com/en/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:10:39 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159054960
quote:
Formula 1 teams are backing away from plans to dramatically increase downforce for 2017 in a move that looks set to leave the onus of increased speeds to come from Pirelli's wider tyres.

Although discussions about the 2017 F1 rules package are still ongoing and nothing has been formally confirmed, sources have confirmed that the scale of the revamp planned for next year is set to be watered down through the abandoning of aerodynamic concepts that had been agreed.

This will mean the original idea of a speed gain of five seconds per lap is set to be reduced to around three seconds.

This decision to cut back on the planned push for higher downforce levels effectively represents a victory for Mercedes – and a corresponding defeat for Red Bull – although there is no consensus on what will happen.
Downforce overhaul

F1 teams had provisionally agreed on a package of changes based largely on a proposal honed by Red Bull – which included a substantial increase in downforce thanks to bigger wings and a larger diffuser.

However, as first revealed by Motorsport.com, at a meeting of technical directors in November, Mercedes expressed concerns about the extra loading that high downforce would place on tyres.

Sceptical rivals suggested that the agenda of the world champion team was to protect its competitive advantage by reducing the future impact of any rule changes, but a compromise investigation was launched.

At the same time, Pirelli had its own concerns about the potential extra loadings, and subsequently made a presentation to teams to that effect at the most recent meeting of technical chiefs, which took place at Heathrow on December 17 last year.

The Italian company's main concern was that it would have to significantly increase minimum pressures to deal with higher downforce - and those extreme pressure levels would in turn impact cornering performance, and in effect cancel out the downforce increase.

The FIA took Pirelli's argument on board and asked the teams to vote on a revised 2017 package, with a much smaller downforce increase.

It is understood that there was a vote of 8-3 in favour of a toned-down package, with only two other teams joining Red Bull in supporting the original plans.
What now?

The intention now is to stick with the 2016 diffuser dimensions, while the planned increase in bodywork width from 1400mm to 1800m has also been cancelled.

One team insider told Motorsport.com: “After the last technical meeting, during which Pirelli presented their findings, it was decided by majority to revert back to the 2016 bodywork and diffuser regulations for 2017.

“Pirelli expressed significant concern over the anticipated increase in load levels so a decision was made to cut back the downforce increase previously proposed for 2017. Red Bull were very upset about these changes.”

Although the decision to abandon some of the chief ideas for 2017 is disappointing for those hoping for a big leap forward in pace, some changes will remain.

The push for wider front and rear wings and more freedom in the bargeboard area will be retained.

The bodywork “chin” length will also be reduced by 100mm, allowing cars to run slightly lower.

The cosmetic changes designed to improve the look of the cars, such as swept back front wing, rear endplates and leading edge of the sidepods, will also stay.
Overtaking worries

Although safety concerns were the prime mover behind the reduced emphasis on downforce, another concern was that a big change would make it even harder for cars to follow each other, and thus the revised plan could make for better racing.

Last year Pat Symonds of Williams made it clear that year that the original 2017 package would not make overtaking any easier.

“My belief is that the more downforce you have on a car, the harder it is to follow,” he said. “And this car has more downforce.

“Therefore irrespective of any niceties that the Overtaking Working Group may have come up with, and irrespective of whether one believes them or not – and as a member of that group I know what short cuts we did against the true scientific process – the fact is if you've got more downforce, the harder it is to follow.

"I think that's simplistic, but nevertheless quite a true view.”
Het wordt steeds erger. Nu gaat Pirelli dicteren wat voor auto's men mag bouwen? Samen met Mercedes. Wat een gekloot weer zeg. 2016 zou het laatste weggooi-jaar worden voordat F1 weer echt zou beginnen maar men moet het weer vergooien. Zucht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159055359
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het wordt steeds erger. Nu gaat Pirelli dicteren wat voor auto's men mag bouwen? Samen met Mercedes. Wat een gekloot weer zeg. 2016 zou het laatste weggooi-jaar worden voordat F1 weer echt zou beginnen maar men moet het weer vergooien. Zucht.
Ik las toevallig net een vergelijkbaar stuk op James Allen's weblog.

Het lijkt me niet zo gek dat Pirelli even aan de alarmbellen trekt. Zij zijn de afgelopen jaren al constant (en niet altijd terecht) de kop van jut geweest, nu dreigt er weer even van alles door hun strot geduwd te worden. Het lijkt mij vrij logisch dat zijn dan gaan roepen dat er nog even erg goed gekeken moet worden naar het effect van de toegenomen downforce op de banden.

Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip. Verder vind ik het overigens geen weggooijaar, ik vermaak me prima verder. Dat laat onverlet dat het beter kan.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:26:11 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159055539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:21 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ik las toevallig net een vergelijkbaar stuk op James Allen's weblog.

Het lijkt me niet zo gek dat Pirelli even aan de alarmbellen trekt. Zij zijn de afgelopen jaren al constant (en niet altijd terecht) de kop van jut geweest, nu dreigt er weer even van alles door hun strot geduwd te worden. Het lijkt mij vrij logisch dat zijn dan gaan roepen dat er nog even erg goed gekeken moet worden naar het effect van de toegenomen downforce op de banden.
Dus? Fuck dat. Dat was juist altijd de verdediging van Pirelli: "Wij maken de banden die de teams en FIA willen het is niet onze schuld!" Van door hun strot geduwd worden is geen sprake, zij moeten gewoon banden leveren en dat is het. Als zij het niet willen doen is er wel iemand anders.

En gezeik over downforce... Michelin maakt banden voor LMP1-wagens die veel meer downforce genereren en die kunnen 4 stints mee op Le Mans als het moet.
quote:
Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip.
Dat is ook onzin. Dat blijft iedereen maar roepen en iedere keer tot 2014 wordt er weer gezegd 'minder downforce!' Leidt het tot meer inhaalacties? Overduidelijk niet. In de jaren van het grondeffect werd er ook nauwelijks ingehaald.

Kortom, allemaal dom gelul om de politiek een beetje te verhullen. Red Bull wil meer downforce om hun achterstand op motorgebied goed te maken en Mercedes en hun klanten blokkeren dat. Het is niets anders dan dat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 22:27:51 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159055607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:21 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Sowieso een kutplan om met meer downforce op de proppen te komen. Met nog meer downforce wordt inhalen alleen maar vervelender, doe mij maar meer grip. Verder vind ik het overigens geen weggooijaar, ik vermaak me prima verder. Dat laat onverlet dat het beter kan.
Meer downforce = meer grip :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 22:34:15 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159055844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Meer downforce = meer grip :P
mja, is mij te kort door de bocht. Hoe meer mechanische grip, hoe beter. Dan hoef je namelijk minder vleugel te zetten op de meeste circuits en ga je harder.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 22:36:05 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159055903
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, is mij te kort door de bocht. Hoe meer mechanische grip, hoe beter. Dan hoef je namelijk minder vleugel te zetten op de meeste circuits en ga je harder.
Dan heb je wel geweldige onslijtbare zachte banden nodig, en dat zie ik (helaas) niet meer gebeuren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159057016
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan heb je wel geweldige onslijtbare zachte banden nodig, en dat zie ik (helaas) niet meer gebeuren.
Volgens mij heeft pirelli aangegeven dat dat ze die kunnen maken maar de FIA wil banden die slijten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:13:40 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159057131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:09 schreef opreis het volgende:

[..]

Volgens mij heeft pirelli aangegeven dat dat ze die kunnen maken maar de FIA wil banden die slijten
Precies dat ja. Dat het mogelijk is hebben we in het Bridgestone/Michelin-tijdperk al gezien :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159057937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Meer downforce = meer grip :P
Downforce is niet hetzelfde als grip hoor. En ze gaan ook niet hand in hand met elkaar. Wanneer er meer downforce komt, moet Pirelli de bandendruk verhogen en komt er dus juist minder grip. Dat is nu juist net het punt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:38:22 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159057989
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:37 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Downforce is niet hetzelfde als grip hoor. En ze gaan ook niet hand in hand met elkaar. Wanneer er meer downforce komt, moet Pirelli de bandendruk verhogen en komt er dus juist minder grip. Dat is nu juist net het punt.
Ze hebben vast wel een hele goede reden om die grote vleugels op de auto's te schroeven ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159058193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze hebben vast wel een hele goede reden om die grote vleugels op de auto's te schroeven ;)
Klopt. Om downforce te genereren (aerodynamische grip). Geen mechanische grip waar ik het in relatie tot de banden over had. Die krijg je niet van vleugels.
pi_159058553
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:26 schreef Fir3fly het volgende:

Dat is ook onzin. Dat blijft iedereen maar roepen en iedere keer tot 2014 wordt er weer gezegd 'minder downforce!' Leidt het tot meer inhaalacties? Overduidelijk niet. In de jaren van het grondeffect werd er ook nauwelijks ingehaald.
Dat is helemaal geen onzin, het is bewezen. Je kan niet te dicht op een ander rijden vanwege de aerodynamica. Meer mech grip heeft dat nadeel niet.


quote:
Kortom, allemaal dom gelul om de politiek een beetje te verhullen. Red Bull wil meer downforce om hun achterstand op motorgebied goed te maken en Mercedes en hun klanten blokkeren dat. Het is niets anders dan dat.
Ja eigen belang. Is alijd zo geweest en zal altijd zo blijven, tenzij de structuur van de sport wordt aangepast maar dat is weer niet in hun belang dus gebeurt het niet.
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:08:44 #32
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159058798
Even de header van nieuwtjes topic aangepast. 2014 kon echt niet meer. :')
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 00:11:24 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159058867
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:08 schreef WEST het volgende:
Even de header van nieuwtjes topic aangepast. 2014 kon echt niet meer. :')
*zeurt iets over transparante achtergrond
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:15:30 #34
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159058935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

*zeurt iets over transparante achtergrond
is ook maar tijdelijk.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 13 januari 2016 @ 02:57:07 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159060709
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:57 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen onzin, het is bewezen. Je kan niet te dicht op een ander rijden vanwege de aerodynamica. Meer mech grip heeft dat nadeel niet.
En hoe heeft dat gewerkt?

Precies. Niet. Natuurlijk zorgen vleugels voor turbulentie maar het antwoord is echt niet zo simpel als 'minder downforce = meer inhalen'. Sterker nog, het is eerder het omgekeerde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159061175
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159061176
Inhaalacties gegarandeerd :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159061180
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 02:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En hoe heeft dat gewerkt?

Precies. Niet. Natuurlijk zorgen vleugels voor turbulentie maar het antwoord is echt niet zo simpel als 'minder downforce = meer inhalen'. Sterker nog, het is eerder het omgekeerde.
Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.

En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.

Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.

Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.

Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.

[ Bericht 18% gewijzigd door JimmyManna op 13-01-2016 06:08:19 ]
pi_159061182
quote:
12s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:37 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
Of extra gewicht voor de winnaar ;-)
pi_159061188
quote:
12s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:37 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
Maar wel de slechtste, welk fabrieksteam wil nou miljoenen uitgeven om achteraan te beginnen. Lekkere reclame ook voor de leek. Dan zou het me niet verbazen als grote teams er mee ophouden..
pi_159061568
Als ze nu eens regels gaan maken waarbij er geen vleugels meer nodig zijn, die dingen zorgen volgens mij voor de meeste verstoorde lucht achter de wagen waardoor een slipstream niet mogelijk is.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 13 januari 2016 @ 07:51:59 #42
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_159061611
Ja, of gewoon alleen rechte plankjes als vleugels en geen 1000 geleidertjes en stripjes enzo...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_159062271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 07:44 schreef Spooky4u het volgende:
Als ze nu eens regels gaan maken waarbij er geen vleugels meer nodig zijn, die dingen zorgen volgens mij voor de meeste verstoorde lucht achter de wagen waardoor een slipstream niet mogelijk is.
Ground-effect dus. Wat de FIA al voor 2014 wilde maar toen ook al door de teams is tegengehouden.

Zoiets als de wingcars van begin jaren '80.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:24:31 #44
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159062493
De FIA en Bernie moeten gewoon ergens voor kiezen zonder inspraak van de teams. Elk team denkt toch alleen maar aan zichzelf en houdt alles tegen wat niet in hun straatje valt.

Gewoonweg een design wat voor elk team inhoudt dat ze een radicaal ander bodywork moeten bouwen, waarbij dus iedereen weer "vanaf 0" moet beginnen.

Dit zal de doodssteek zijn voor een team als Sauber denk ik en ook Haas zal pissed zijn, maar ik denk dat je de huidige trend volledig moet doorbreken en dan de sport opnieuw moet opbouwen. Dan wordt het ook weer aantrekkelijker voor andere teams om de sport in te rollen.

Brede auto's, brede wielen, aerodynamische poespas alleen op de voorvleugel en een platte plank als achtervleugel om de lucht van de slipstream zo min mogelijk te verstoren. Grondeffect terug om het gemis van de downforce van de huidige achtervleugels te compenseren en gaan met die banaan :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_159062981
De sport opnieuw opbouwen? Allemaal veel te radicaal. Nergens voor nodig in mijn ogen. Ik snap het paniekvoetbal niet. F1 is nooit een inhaalfestijn geweest, het is geen karting.
  woensdag 13 januari 2016 @ 20:50:53 #46
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159080298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:
Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90.
Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159080806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
MotoGP is de topklasse.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159081095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:00 schreef Beach het volgende:

[..]

MotoGP is de topklasse.
Klopt. Van de motorsport.
pi_159081343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
Precies. Er wordt zoveel overdreven. Ik ben begonnen met kijken in de jaren 80 en ook toen waren er zat 'saaie' races en was het geenszins een inhaalfestival. Zo ook in de jaren 90 en 00. Er staan races van Jackie Stewart op YouTube met 2 minuten voorsprong op de nr 2, nou, spannend hoor. Er is nooit een tijdperk geweest waarin er volop werd ingehaald en iedere race een spektakelstuk was. Dat is allemaal gelul.
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:47:08 #50
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159083181
Ik hoef ook geen inhaalacties, maar wil gevechten zien. Ook al komen rijders moeilijk voorbij hun voorligger, ik wil het ze op zijn minst zien proberen!

Niet dat rijders expres 2 seconden afstand houden omdat anders hun banden er te snel aan gaan... Of eventjes een halve ronde wachten om in te halen want op het rechte stuk met de DRS is het makkelijker etc.

Het wordt steeds nepper
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 13 januari 2016 @ 22:41:34 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159085787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.

En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.

Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.

Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.

Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.

Nogal wat gewauwel, maar laten we duidelijk zijn. Voor mij maakt het aantal inhaalacties en dergelijke niet uit. Mijn problemen met de F1 zit hem in de regelgeving. Al deze onzin is juist gekomen omdat men meer inhaalacties wilden dan in de 2000s. Dat is slechts gedeeltelijk gelukt maar voor het grootste gedeelte hebben we Ferrari ingeruild voor Red Bull en daarna Mercedes (hoewel Mercedes een flink stuk dominanter is dan de vorige twee).

De F1 gaat niet om inhaalacties. Zoals je zelf zegt dat is ook nooit zo geweest. Maar dat wil het wel graag zijn en dat is nu juist het probleem. Want dat werkt niet. Dankzij die gedachte zitten we met het huidige gedrocht van een regelboek. En met Mercedes dominantie tot in ieder geval diep in 2017.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159204252
Sauber niet klaar voor eerste test

quote:
Sauber will not introduce its 2016 car until the second pre-season test, and is instead planning to begin the winter period with its 2015-spec machine, the team has explained to GPUpdate.net.

Spanish Grand Prix host venue the Circuit de Barcelona-Catalunya will host a reduced number of two pre-season tests in 2016, the first taking place from February 22-25, and the second from March 1-4.

Sauber intends to run last year's C34 at the first test, featuring the team's 2016 livery, and its C35 at the second gathering, the final on track action before the season opener in Australia on March 20.

A late change to the testing schedule, brought on by the Melbourne event being moved forward in a revised calendar issued last September, has impacted preparations up and down the grid.

Sauber will again field Felipe Nasr and Marcus Ericsson during the 2016 season.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159205470
Ik mag toch hopen dat er een keer een zaakwaarnemer of pr-man bij Sauber zijn muil open trekg en hoe slecht die toko nu draait. Kaltenborn is mede-aandeelhouder en bovendien afgestudeerd in de rechten, dus die is niet zo aan de kant te zetten. Enige manier om dat gedrocht uit Sauber te krijgen is als iemand uit de school klapt en Peter Sauber verrast en vastberaden het vertrouwen in Monisha opzegd. Mijn gevoel nu is eigenlijk wel dat Sauber 2016 niet gaat voltooien.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2016 @ 17:33:29 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159205598
ik heb ook weinig vertrouwen in dat team. Ze boeren alleen maar achteruit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159205742
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.

En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.

Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.

Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.

Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.
In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.

Een inhaalactie is ook veel mooier als die moeilijker is. Het probleem van de huidige F1 is de dominantie van Mercedes. Dergelijke dominantie is wel eens eerder voorgekomen, zij het niet vaak, verschil was echter dat de andere teams alles konden doen om de achterstand in te halen. Nu mag dat niet meer, en dat rekt de dominantie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159207309
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.

Een inhaalactie is ook veel mooier als die moeilijker is. Het probleem van de huidige F1 is de dominantie van Mercedes. Dergelijke dominantie is wel eens eerder voorgekomen, zij het niet vaak, verschil was echter dat de andere teams alles konden doen om de achterstand in te halen. Nu mag dat niet meer, en dat rekt de dominantie.
Naja in 88 en 89 was de dominantie van McLaren natuurlijk net zo groot als Merc nu, alleen toen had je met die strijd tussen Prost en Senna natuurlijk al van nature een extra dimensie. De strijd tussen Hamilton en Rosberg geeft (vooralsnog) een stuk minder vuurwerk omdat Rosberg niet echt aan kan haken. Als Alonso bv naar Hamilton zou rijden, zou er waarschijnlijk minder gemopperd worden op de dominantie.
pi_159207330
quote:
15s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ook weinig vertrouwen in dat team. Ze boeren alleen maar achteruit
Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.
pi_159207667
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.
Indd, Manor en Haas hebben meer ingrediënten in huis het in de subtop te kunnen waarmaken. Voor Manor een behoorlijke stap, maar niet ondenkbaar.
  maandag 18 januari 2016 @ 18:54:11 #59
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159207756
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:50 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Indd, Manor en Haas hebben meer ingrediënten in huis het in de subtop te kunnen waarmaken. Voor Manor een behoorlijke stap, maar niet ondenkbaar.
Manor wel, nieuwe mercedes motor + top ontwerper. die gaan wel stappen maken. Misschien in het begin nog niet maar later in het seizoen wel.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_159207907
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Naja in 88 en 89 was de dominantie van McLaren natuurlijk net zo groot als Merc nu, alleen toen had je met die strijd tussen Prost en Senna natuurlijk al van nature een extra dimensie. De strijd tussen Hamilton en Rosberg geeft (vooralsnog) een stuk minder vuurwerk omdat Rosberg niet echt aan kan haken. Als Alonso bv naar Hamilton zou rijden, zou er waarschijnlijk minder gemopperd worden op de dominantie.
Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.

Maar voor maakt het ook wel uit dat die dominantie toen echt verdiend was, hoe irritant ik die ook vond, terwijl je nu weet dat die sneller ingelopen had kunnen worden wanneer de andere teams alleen natuurlijke begrenzingen hadden aan hun tempo van doorontwikkeling. Nu heb ik het idee dat een dominantie van 1 jaar een derde jaar in wordt getild door de regels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159209770
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.
Haas gaat het zelfs beter doen dan Lotus en misschien wel STR verwacht ik. Betere motor en minstens gelijkwaardig chassis waar mede door Ferrari (als vermomde Dallara medewerkers) aan is gewerkt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159210035
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.

Maar voor maakt het ook wel uit dat die dominantie toen echt verdiend was, hoe irritant ik die ook vond, terwijl je nu weet dat die sneller ingelopen had kunnen worden wanneer de andere teams alleen natuurlijke begrenzingen hadden aan hun tempo van doorontwikkeling. Nu heb ik het idee dat een dominantie van 1 jaar een derde jaar in wordt getild door de regels.
Zo slecht zijn die regels niet. In twee jaar zou je een volledig nieuwe motor op de baan kunnen brengen, dus als de motoren nog zo slecht zijn als die van Renault en Honda vorig jaar zijn ze gewoon niet waardig om in de F1 te zijn. Ferrari heeft afgelopen jaar al flinke stappen gemaakt ten opzichte van het jaar ervoor (en is een van de weinige teams die daadwerkelijk dichter bij is gekomen). Ook dit jaar verwacht ik dat ze stappen maken en dichterbij Mercedes komen, em misschien zelfs gelijkwaardig zullen zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159210281
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.

Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.

Een groot gevecht wordt het niet omdat het juist wel veel scheelt. Niet zozeer in snelheid over een ronde, maar wel in bijna alle andere factoren zoals racend vermogen, omgang met druk, consistente snelheid in de race. In alles is Hamilton net een stapje beter, in sommigen zelfs twee stapjes.

Rosberg is in snelheid een toprijder, maar in heel veel andere factoren een subtopper. Daarom is het verschil in tijd niet groot, maar in resultaat immens. Doordat het een verschil is in natuurlijke aanleg is het een schijnstrijd. Want een verschil in natuurlijke aanleg is niet te overbruggen.
pi_159210303
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Haas gaat het zelfs beter doen dan Lotus en misschien wel STR verwacht ik. Betere motor en minstens gelijkwaardig chassis waar mede door Ferrari (als vermomde Dallara medewerkers) aan is gewerkt.
Kan. Maar van alle teams is Haas veruit het lastigste in te schatten dus zover wil ik nog niet gaan.
pi_159210824
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:14 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.

Een groot gevecht wordt het niet omdat het juist wel veel scheelt. Niet zozeer in snelheid over een ronde, maar wel in bijna alle andere factoren zoals racend vermogen, omgang met druk, consistente snelheid in de race. In alles is Hamilton net een stapje beter, in sommigen zelfs twee stapjes.

Rosberg is in snelheid een toprijder, maar in heel veel andere factoren een subtopper. Daarom is het verschil in tijd niet groot, maar in resultaat immens. Doordat het een verschil is in natuurlijke aanleg is het een schijnstrijd. Want een verschil in natuurlijke aanleg is niet te overbruggen.
Denk dat Rosberg sowieso niet de mentaliteit heeft van een toptalent/strijder.. Hij praat zich via de pers steeds weer opnieuw moed in, die hij vervolgens weer niet weet waar te maken. Wat mij betreft, mocht hij ooit kampioen worden, dan is het eerder doordat zijn directe concurrentie pech heeft gehad, op mentaal vlak denk ik dat hij jongens als Perez, Nasr en Maldonado boven zich heeft staan.
pi_159213130
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:28 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Denk dat Rosberg sowieso niet de mentaliteit heeft van een toptalent/strijder.. Hij praat zich via de pers steeds weer opnieuw moed in, die hij vervolgens weer niet weet waar te maken. Wat mij betreft, mocht hij ooit kampioen worden, dan is het eerder doordat zijn directe concurrentie pech heeft gehad, op mentaal vlak denk ik dat hij jongens als Perez, Nasr en Maldonado boven zich heeft staan.
Wat waarschijnlijk meespeelt is dat Hamilton Rosberg al sinds het karten vaak verslaat dan andersom. Zo weet Hamilton dus dat hij uiteindelijk gewoon beter is en Rosberg ook. Die wetenschap houdt Rosberg mentaal in zijn greep en sterkt Hamilton juist.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2016 @ 21:51:27 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159214479
Sommigen kunnen het op het hoogste podium omdraaien, maar dat zie ik Rosberg niet meer doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159214670
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2016 @ 22:04:40 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159215053
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Hamilton laat m net zo lang staan totdat Rosberg eieren voor zijn geld kiest.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 januari 2016 @ 22:28:21 #70
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159215805
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Spa '14 te ver weg?
En de interne nasleep daarvan?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_159216282
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Sommigen kunnen het op het hoogste podium omdraaien, maar dat zie ik Rosberg niet meer doen
Daar geloof ik ook niet meer in. Wanneer je sinds je jeugd door iemand verslagen wordt dan ben je gewoon de mindere. In alles waarschijnlijk.
pi_159216367
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Daar geloof ik niet in. Hamilton laat zich echt niet afschrikken omdat Rosberg één keer ballen toont en ook niet als hij het twee of drie keer doet. Hamilton rijdt zoals hij rijdt en vecht zoals hij vecht en dat is op het randje, altijd, wat een ander ook doet. Dat doet hij tegen Alonso of Vettel ook.

En ook die kwalificatievorm is niet doorslaggevend want vaak genoeg won Hamilton de afgelopen 2 jaar dan nog. In kwalificatie zijn Rosberg en Hamilton min of meer gelijkwaardig, maar in races is de ene gewoon een stuk beter dan de ander. En dat is niet alleen in snelheid.
pi_159219526
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:46 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Daar geloof ik ook niet meer in. Wanneer je sinds je jeugd door iemand verslagen wordt dan ben je gewoon de mindere. In alles waarschijnlijk.
Als ik Lewis zijn teamgenoot was en hij versloeg me al sinds jongs af aan in eigenlijk alles wat we deden dan zou ik
op een persconferentie na een race waarin hij me weer verslagen had gewoon opstaan, mijn overal omlaag trekken
en die dikke vette kebeier op tafel smijten en roepen naar Lewis:
"Can you beat that too huh? Drop yours! Can you beat that, you fucking prick!"

Ik bedoel vroeg of laat gaat het toch frustreren en alles dus je moet wat om te winnen. Nadeel is dat je tegenover een neger zit en dus naar alle waarschijnlijkheid ook dát duel gaat verliezen, maar fuck it, ik deed het gewoon. B-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 02:15:39 #74
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159219847
Als Rosberg Hamilton van zijn game af wil brengen moet hij Nicole Scherzinger palen en daar een foto van doorsturen. Maar goed, Rosberg domineert alleen wanneer hij zijn eigen kop op orde heeft en dat is hem vooralsnog nog niet in de verste verte een seizoen lang gelukt. Hij moet in die zin ook niet winnen van Hamilton, maar niet verliezen van zichzelf.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159219879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 02:15 schreef twiFight het volgende:
Als Rosberg Hamilton van zijn game af wil brengen moet hij Nicole Scherzinger palen en daar een foto van doorsturen.
Zou wel een bazenactie zijn. _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 06:37:14 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159220375
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.

Een inhaalactie is ook veel mooier als die moeilijker is. Het probleem van de huidige F1 is de dominantie van Mercedes. Dergelijke dominantie is wel eens eerder voorgekomen, zij het niet vaak, verschil was echter dat de andere teams alles konden doen om de achterstand in te halen. Nu mag dat niet meer, en dat rekt de dominantie.
Als de dominantie dit jaar nog voortduurt is het de langste in de geschiedenis..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_159221418
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest. :')

En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Jack does it in real time...
  Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 10:47:55 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159223194
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:15 schreef DeeBee het volgende:
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest. :')

En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Dominant noem ik alleen periodes waarin teams over minimaal 8 races meer dan de helft van de wedstrijd winnen, beginnend en eindigend met de overwinning van het team. Zowel de Red Bull als de Ferrari-dominantie werd een jaar onderbroken (RB domineerde 2011 en het latere deel van 2010 en alleen Ferrari kwam in de buurt van 3 jaar, van Italië 2000 tot de laatste race van 2002), in respectievelijk 2003 en 2012 kon in de eerste helft van het seizoen iedereen winnen. Als dat ook geldt voor de eerste helt van dit seizoen en alsnog wint Hamilton het kampioenschap zou ik daar ook vrede mee hebben, gezien de voorgaande jaren.

Verder had je nog de McLarens en de Williamsen rond 1990, maar dat was ook steeds 2 jaar. 3 jaar domineren, dwz 3 seizoenen achter elkaar meer dan de helft van de overwinningen meenemen is alleen Ferrari gelukt, maar daar zat wel een héél slechte periode in 2000 in..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:47:37 #79
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159225505
Lewis sleept in 2016 gewoon zijn 4de titel binnen.

Maar laten we wel wezen in 2006 werd hij al een groot talent genoemd en zou hij de titels wel even aan elkaar rijgen.
Anno 2013 was daar eventjes behoorlijk weinig van terecht gekomen. Zelfs zonder hegemonie van Red Bull had Lewis ook niet zomaar een titel binnen gesleept.

Maar goed hij staat wel qua talent in het rijtje: Alonso en Vettel.
En ook zijn keuze naar Mercedes te gaan (las ergens dat het op aangeven van Red Bull was) leek toen ook een slechte maar pakte ook goed uit.
Geluk is geen toeval maar dat dwing je wel af.

Als de regels veranderen ben ik benieuwd waar iedereen staat.
Ze zouden de regels eens per 5 jaar moeten veranderen want nu kruipt Ferrari (gelukkig) dichterbij maar doordat weer alles op de schop gaat kan zelfs een Renault in 1x weer vooraan staan. En is kan Ferrari weer van vooraf aan beginnen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_159226525
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:15 schreef DeeBee het volgende:
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest. :')

En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Er is helemaal geen gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen. In een jaar kun je een halve motor vervangen, dus aankomend jaar kan een team met een volledig andere motor aan de start staan dan twee jaar geleden. En ook gedurende het seizoen kunnen ze de motor blijven ontwikkelen. En Ferrari is afgelopen seizoen dichter bij Mercedes gekomen door onder andere hun compressor groter te maken, iets wat Honda voor dit jaar ook gaat doen. En zullen waarschijnlijk dit seizoen ook dichter bij komen (of zelfs gelijkwaardig zijn) omdat ze gewoon meer winst kunnen pakken ten opzichte van Mercedes die al dichter bij de optimale oplossing zit. Het is te hopen dat ook Renault en Honda dit jaar een betere motor hebben en dichter bij komen dan vorig jaar. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Of dat gerechtvaardigd is zullen we wel zien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 januari 2016 @ 18:31:54 #81
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159234337
Ik ben voor meer ontwikkelen en meer testen. Maar wel op een manier dat alle teams daar wat bij te winnen hebben en niet dat teams met 4 keer het budget dus ook min of meer per definitie vele malen meer voor elkaar krijgen. Winst van teams moet komen uit talent en bijzondere ideeen van de engineers. Dat je met geld meer gedaan krijgt (je kunt immers ook de beste engineers in dienst nemen) zal altijd zo blijven, maar momenteel hebben de kleinere teams niet eens de kans wat te proberen. Sommige teams hebben niet eens het geld om op een testdag te verschijnen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159236309
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:14 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.
Teamgenoten uit de baan duwen, met illegale bandendruk rijden, stiekem zijn motorsettings veranderen, het wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt.

quote:
Een groot gevecht wordt het niet omdat het juist wel veel scheelt. Niet zozeer in snelheid over een ronde, maar wel in bijna alle andere factoren zoals racend vermogen, omgang met druk, consistente snelheid in de race. In alles is Hamilton net een stapje beter, in sommigen zelfs twee stapjes.

Rosberg is in snelheid een toprijder, maar in heel veel andere factoren een subtopper. Daarom is het verschil in tijd niet groot, maar in resultaat immens. Doordat het een verschil is in natuurlijke aanleg is het een schijnstrijd. Want een verschil in natuurlijke aanleg is niet te overbruggen.
Hamilton lijkt iets meer snelheid te hebben, maar soms toch ook weer niet. Maar daar moet hij het wel van hebben, want hij als hij echt onder druk komt en de mantel der liefde niet meer helpt dan bleek het altijd weer een klein kind.

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zo slecht zijn die regels niet. In twee jaar zou je een volledig nieuwe motor op de baan kunnen brengen, dus als de motoren nog zo slecht zijn als die van Renault en Honda vorig jaar zijn ze gewoon niet waardig om in de F1 te zijn. Ferrari heeft afgelopen jaar al flinke stappen gemaakt ten opzichte van het jaar ervoor (en is een van de weinige teams die daadwerkelijk dichter bij is gekomen). Ook dit jaar verwacht ik dat ze stappen maken en dichterbij Mercedes komen, em misschien zelfs gelijkwaardig zullen zijn.
Twee jaar geleden was de techniek volledig nieuw, de grootste technische verandering sinds de jaren 50. Die is dus totaal niet uitontwikkeld, dat is allemaal onontgonnen terrein. Dat betekent dat er grotere winst is te boeken met doorontwikkeling en dat een seconde helemaal niet veel tijd hoeft te kosten om in te lopen. Maar omdat de mogelijkheden voor ontwikkeling begrensd zijn, duurt die dominantie veel langer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159238425
tgruener twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 20:25:39 Just a formality: The comeback of refuelling has been rejected at Geneva. #AMuS #F1 reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159238518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

Teamgenoten uit de baan duwen, met illegale bandendruk rijden, stiekem zijn motorsettings veranderen, het wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt.
Hij heeft nog nooit op een illegale manier Rosberg uit de baan gedrukt, hij racet hard, maar keurig binnen de regels. Ik zou niet één incident weten waar hij straf verdiende.

Overigens ga ik er vanuit dat als je van lief inhalen houdt en pittig racen verafschuwd, je er nog altijd moeite mee hebt dat Rosberg na Spa 2014 geen straf heeft gekregen.

De andere dingen die je noemt gelden ook voor Rosberg, die deed het zelfs nog eerder, dus ik zie het punt niet.

quote:
Hamilton lijkt iets meer snelheid te hebben, maar soms toch ook weer niet. Maar daar moet hij het wel van hebben, want hij als hij echt onder druk komt en de mantel der liefde niet meer helpt dan bleek het altijd weer een klein kind.

Geen idee waar je het over hebt. Mentaal gezien is Hamilton vele malen sterker dan Rosberg. Het kleinkind gehalte is bij Rosberg dan weer groter. Dat was immers de pettensmijter, Hamilton niet.
pi_159238534
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:39 schreef sasquatsch het volgende:
tgruener twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 20:25:39 Just a formality: The comeback of refuelling has been rejected at Geneva. #AMuS #F1 reageer retweet
mooi.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 20:47:27 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159238707
-O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159238829
Ahh de meningen zijn alweer verdeeld zie ik.

Dat is natuurlijk ook wel het mooie van meningen. Dat ze verdeeld kunnen zijn. Zegmaar. _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159238853
verdeelt
verdeeld
verdeeldt

Ja whatever. De meningen verschillen }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 20:52:11 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159238893
Je had het gewoon goed
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159239462


leuk man dat refuelling
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159240546
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.

De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020. Ook gaan er meer standaardonderdelen gebruikt worden voor de motoren om de kosten te drukken.

[ Bericht 20% gewijzigd door sasquatsch op 19-01-2016 22:58:21 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159241034
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.

De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020. Ook gaan er meer standaardonderdelen gebruikt worden voor de motoren om de kosten te drukken.
:') :r

Stelletje nono's ! Maak er lekker een FormuleCupje van joh. Standaard onderdelen, een nog grotere rem op de innovatie :{w
pi_159241486
Ik vind het allemaal niet zo spannend om eerlijk te zijn. Dat de klantenmotoren goedkoper moesten was een no-brainer. Dat goedkoper worden niet altijd samengaat met innoveren is ook helder. Uiteindelijk zit er een hell of a lot aan verschil tussen Mercedes en McLaren ondanks een redelijk gelijk budget. Blijkbaar is er dus nog genoeg te winnen voor de constructeurs en fabrikanten.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:31:44 #94
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159242776
quote:
Die link gaat bij mij naar heel iets anders?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159242899
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:31 schreef twiFight het volgende:

[..]

Die link gaat bij mij naar heel iets anders?
Jup. Linkt naar een plaatje van een Renault RS01.

Hier een link:
http://www.gppits.net/nie(...)voor_klantenmotoren/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:41:38 #96
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159243121
Thanks. Nou ja, niet zoveel schokkends. Dat motoren relatief gezien veel te duur waren was al duidelijk. Ik meen me te herinneren dat het procentueel gezien al snel twee keer zoveel uit het budget van de kleinere teams kost dan voorheen.

Toch zie ik graag de tijd terug van meerdere leveranciers en ook leveranciers zonder klantenteams. Maar dat is in de huidige tijd niet echt reeel denk ik.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:50:48 #97
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243445
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.

De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020.
Tot 2020, tjonge. Ze zijn nu al achterhaald als de neten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:51:07 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243456
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:45 schreef Meike26 het volgende:

[..]

:') :r

Stelletje nono's ! Maak er lekker een FormuleCupje van joh. Standaard onderdelen, een nog grotere rem op de innovatie :{w
Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159243541
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.
Dat vind jij. Het is gewoon anders. Dat je het ene kijkt sluit het andere kijken ook niet uit.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:53:57 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:53 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat vind jij. Het is gewoon anders. Dat je het ene kijkt sluit het andere kijken ook niet uit.
Ok.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159243707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:31 schreef twiFight het volgende:

[..]

Die link gaat bij mij naar heel iets anders?
Copy/paste foutje. Nu staat er de goede link. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159243781
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.
Duurt veel te lang voor de gemiddelde kijker. Alleen wij diehards kijken dat 6 (of 24) uur lang. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:05:03 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243896
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Duurt veel te lang voor de gemiddelde kijker. Alleen wij diehards kijken dat 6 (of 24) uur lang. :)
Klopt, ik ben zeker voor het introduceren van sprint races.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:10:14 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159244042
In other news...

http://www.nascar.com/en_(...)ld-truck-series.html

Een caution clock. Het kan dus altijd nog erger :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:27:17 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159244547
Sprint races in een endurance kampioenschap. Juist.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159244659
Net zoals in de Blancpain, Sprint en Endurance races en voor beide series een apart kampioenschap en een overall kampioenschap. Lijkt me niet verkeerd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:32:39 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159244722
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:30 schreef sasquatsch het volgende:
Net zoals in de Blancpain, Sprint en Endurance races en voor beide series een apart kampioenschap en een overall kampioenschap. Lijkt me niet verkeerd.
Zoiets, ja. Kan ook gelijk de naam anders. Het klinkt nu als een atletiekkampioenschap.

World Sportscar Championship weer terug *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159245130
Vuurvlieg, ik ben het niet vaak met je eens, maarja, WEC mag van mij ook anders, breder, voor elk wat wils.. Denk dat het voor de coureurs zelf ook leuker is als er sprint en hoofdrace is, zoals het WSC dat ook had.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 23:59:15 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159245290
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:10 schreef Fir3fly het volgende:
In other news...

http://www.nascar.com/en_(...)ld-truck-series.html

Een caution clock. Het kan dus altijd nog erger :').
hoe kunstmatig wil je het hebben :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2016 @ 08:42:12 #110
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159247713
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:09 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]

leuk man dat refuelling
Toch bizar dat 94 zoveel overtakes heeft, op race by race basis leek dat echt een kutseizoeh.

96 was wel bizar slecht volgens deze statistiek. Grappig, dat was namelijk echt alleen maar een lollig seizoen als er weer ns 12 naast de baan stonden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:00:24 #111
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159247874
Waarom die motoren niet aanpassen... Elke race roepen dat het anders moet en dan dit... wat een afgang, wordt de 2017 aero er nog wel door gedrukt?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_159253913
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:00 schreef nils7 het volgende:
Waarom die motoren niet aanpassen... Elke race roepen dat het anders moet en dan dit... wat een afgang, wordt de 2017 aero er nog wel door gedrukt?
Bredere banden en bredere wagens wel, maar daar blijft het wel bij.

Grotere diffuser en meer downforce en zo lijkt er niet van te komen omdat de Pirelli banden niet met zoveel stijging (60%) van de druk om kunnen gaan en ze niet mogen testen, waardoor ze ook geen nieuwe banden kunnen introduceren die dat wel aankunnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:25:16 #113
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159262669
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
96 was wel bizar slecht volgens deze statistiek. Grappig, dat was namelijk echt alleen maar een lollig seizoen als er weer ns 12 naast de baan stonden.
Als er bijna geen auto's meer rijden valt er ook weinig in te halen he ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2016 @ 19:30:52 #114
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159262846
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:25 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als er bijna geen auto's meer rijden valt er ook weinig in te halen he ;)
Het blokje Monaco - Spanje - Canada was wel lachwekkend, volgens mij nog geen 20 finishers in 3 races.

Maar verder was de tweede helft van dat seizoen vrij vreselijk. Teams zaten ook zover uit elkaar, zelfs in het middenveld was er weinig competitie..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 januari 2016 @ 19:56:31 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159263583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:25 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als er bijna geen auto's meer rijden valt er ook weinig in te halen he ;)
op elkaar klappen konden ze wel toen. Geloof dat de nummers vijf en zes toen voor de tunnel tegen elkaar aan stonden _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159278411
Toro Rosso blijft met de 2015 Ferrari motor rijden. Geen switch naar de 2016 motor dit seizoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159278892
Jammer. Had gehoopt dat ze halverwege het jaar over zouden stappen op de 2016-spec ;(

Hopelijk vallen ze niet al te ver terug tegen het einde van het seizoen.

Ergo: in het begin liggen de grootste kansen, maar dat wisten we natuurlijk al.

Wel opletten voor Max en Sainz dat ze ook aan het einde van het seizoen (kunnen) laten zien wat ze waard zijn. Je bent zo goed als je laatste race natuurlijk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159279106
quote:
F1 chiefs to ask fans to vote for driver awards

A “driver of the day” award voted for by fans was one of the innovations discussed by the F1 Strategy Group meeting in Geneva yesterday, and subsequently by the F1 Commission today.

It’s under understood that fans will be invited to choose the best driver performance and best overtaking move at each race, via social media. In the early 1970s Marlboro backed the Prix Rouge et Blanc Jo Siffert Award for the “underdog” drive of the day. Although it wasn’t formally sanctioned by the governing body, it was regarded as as prestigious achievement at the time.

In addition to the driver of the day award there will be another for best overtaking move, also voted for by fans. A pit stop challenge is to be introduced, with a trophy for the fastest team of mechanics.

No more details have emerged as yet, and it’s not clear whether both prizes will be introduced for this season.

They follow on from a pattern established by the FIA Pole Position trophy, and the DHL Fastest Lap Award. The latter suggests suggests that naming rights for any new prize might also be taken up by a partner of Formula One Management.

The main subject of discussion this week involved engines (see next story). Meanwhile plans for a return to refuelling didn’t gain any traction, and there is ongoing talk about the race weekend format.
http://adamcooperf1.com/2(...)e-for-driver-awards/

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159279165
Op zich wel grappig
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 januari 2016 @ 13:19:24 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159279166
Dan mag Max Verstappen vast een grotere prijzenkast aanschaffen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')