abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159057016
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan heb je wel geweldige onslijtbare zachte banden nodig, en dat zie ik (helaas) niet meer gebeuren.
Volgens mij heeft pirelli aangegeven dat dat ze die kunnen maken maar de FIA wil banden die slijten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:13:40 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159057131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:09 schreef opreis het volgende:

[..]

Volgens mij heeft pirelli aangegeven dat dat ze die kunnen maken maar de FIA wil banden die slijten
Precies dat ja. Dat het mogelijk is hebben we in het Bridgestone/Michelin-tijdperk al gezien :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159057937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Meer downforce = meer grip :P
Downforce is niet hetzelfde als grip hoor. En ze gaan ook niet hand in hand met elkaar. Wanneer er meer downforce komt, moet Pirelli de bandendruk verhogen en komt er dus juist minder grip. Dat is nu juist net het punt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:38:22 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159057989
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:37 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Downforce is niet hetzelfde als grip hoor. En ze gaan ook niet hand in hand met elkaar. Wanneer er meer downforce komt, moet Pirelli de bandendruk verhogen en komt er dus juist minder grip. Dat is nu juist net het punt.
Ze hebben vast wel een hele goede reden om die grote vleugels op de auto's te schroeven ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159058193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze hebben vast wel een hele goede reden om die grote vleugels op de auto's te schroeven ;)
Klopt. Om downforce te genereren (aerodynamische grip). Geen mechanische grip waar ik het in relatie tot de banden over had. Die krijg je niet van vleugels.
pi_159058553
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:26 schreef Fir3fly het volgende:

Dat is ook onzin. Dat blijft iedereen maar roepen en iedere keer tot 2014 wordt er weer gezegd 'minder downforce!' Leidt het tot meer inhaalacties? Overduidelijk niet. In de jaren van het grondeffect werd er ook nauwelijks ingehaald.
Dat is helemaal geen onzin, het is bewezen. Je kan niet te dicht op een ander rijden vanwege de aerodynamica. Meer mech grip heeft dat nadeel niet.


quote:
Kortom, allemaal dom gelul om de politiek een beetje te verhullen. Red Bull wil meer downforce om hun achterstand op motorgebied goed te maken en Mercedes en hun klanten blokkeren dat. Het is niets anders dan dat.
Ja eigen belang. Is alijd zo geweest en zal altijd zo blijven, tenzij de structuur van de sport wordt aangepast maar dat is weer niet in hun belang dus gebeurt het niet.
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:08:44 #32
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159058798
Even de header van nieuwtjes topic aangepast. 2014 kon echt niet meer. :')
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 00:11:24 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159058867
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:08 schreef WEST het volgende:
Even de header van nieuwtjes topic aangepast. 2014 kon echt niet meer. :')
*zeurt iets over transparante achtergrond
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:15:30 #34
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159058935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

*zeurt iets over transparante achtergrond
is ook maar tijdelijk.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 13 januari 2016 @ 02:57:07 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159060709
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:57 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen onzin, het is bewezen. Je kan niet te dicht op een ander rijden vanwege de aerodynamica. Meer mech grip heeft dat nadeel niet.
En hoe heeft dat gewerkt?

Precies. Niet. Natuurlijk zorgen vleugels voor turbulentie maar het antwoord is echt niet zo simpel als 'minder downforce = meer inhalen'. Sterker nog, het is eerder het omgekeerde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159061175
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159061176
Inhaalacties gegarandeerd :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159061180
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 02:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En hoe heeft dat gewerkt?

Precies. Niet. Natuurlijk zorgen vleugels voor turbulentie maar het antwoord is echt niet zo simpel als 'minder downforce = meer inhalen'. Sterker nog, het is eerder het omgekeerde.
Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.

En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.

Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.

Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.

Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.

[ Bericht 18% gewijzigd door JimmyManna op 13-01-2016 06:08:19 ]
pi_159061182
quote:
12s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:37 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
Of extra gewicht voor de winnaar ;-)
pi_159061188
quote:
12s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:37 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing voor meer inhalen simpelweg een reverse grid is.

Sterker nog; dat kost niks en de beste staat helemaal achteraan :P
Maar wel de slechtste, welk fabrieksteam wil nou miljoenen uitgeven om achteraan te beginnen. Lekkere reclame ook voor de leek. Dan zou het me niet verbazen als grote teams er mee ophouden..
pi_159061568
Als ze nu eens regels gaan maken waarbij er geen vleugels meer nodig zijn, die dingen zorgen volgens mij voor de meeste verstoorde lucht achter de wagen waardoor een slipstream niet mogelijk is.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 13 januari 2016 @ 07:51:59 #42
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_159061611
Ja, of gewoon alleen rechte plankjes als vleugels en geen 1000 geleidertjes en stripjes enzo...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_159062271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 07:44 schreef Spooky4u het volgende:
Als ze nu eens regels gaan maken waarbij er geen vleugels meer nodig zijn, die dingen zorgen volgens mij voor de meeste verstoorde lucht achter de wagen waardoor een slipstream niet mogelijk is.
Ground-effect dus. Wat de FIA al voor 2014 wilde maar toen ook al door de teams is tegengehouden.

Zoiets als de wingcars van begin jaren '80.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:24:31 #44
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159062493
De FIA en Bernie moeten gewoon ergens voor kiezen zonder inspraak van de teams. Elk team denkt toch alleen maar aan zichzelf en houdt alles tegen wat niet in hun straatje valt.

Gewoonweg een design wat voor elk team inhoudt dat ze een radicaal ander bodywork moeten bouwen, waarbij dus iedereen weer "vanaf 0" moet beginnen.

Dit zal de doodssteek zijn voor een team als Sauber denk ik en ook Haas zal pissed zijn, maar ik denk dat je de huidige trend volledig moet doorbreken en dan de sport opnieuw moet opbouwen. Dan wordt het ook weer aantrekkelijker voor andere teams om de sport in te rollen.

Brede auto's, brede wielen, aerodynamische poespas alleen op de voorvleugel en een platte plank als achtervleugel om de lucht van de slipstream zo min mogelijk te verstoren. Grondeffect terug om het gemis van de downforce van de huidige achtervleugels te compenseren en gaan met die banaan :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_159062981
De sport opnieuw opbouwen? Allemaal veel te radicaal. Nergens voor nodig in mijn ogen. Ik snap het paniekvoetbal niet. F1 is nooit een inhaalfestijn geweest, het is geen karting.
  woensdag 13 januari 2016 @ 20:50:53 #46
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159080298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:
Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90.
Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159080806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
MotoGP is de topklasse.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159081095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:00 schreef Beach het volgende:

[..]

MotoGP is de topklasse.
Klopt. Van de motorsport.
pi_159081343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit. Als we al het gemekker hadden moeten geloven had de F1 nu minus 100 miljoen fans en is de sport al 6 keer dood gegaan. En zou WEC de topklasse in de racerij zijn.
Precies. Er wordt zoveel overdreven. Ik ben begonnen met kijken in de jaren 80 en ook toen waren er zat 'saaie' races en was het geenszins een inhaalfestival. Zo ook in de jaren 90 en 00. Er staan races van Jackie Stewart op YouTube met 2 minuten voorsprong op de nr 2, nou, spannend hoor. Er is nooit een tijdperk geweest waarin er volop werd ingehaald en iedere race een spektakelstuk was. Dat is allemaal gelul.
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:47:08 #50
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159083181
Ik hoef ook geen inhaalacties, maar wil gevechten zien. Ook al komen rijders moeilijk voorbij hun voorligger, ik wil het ze op zijn minst zien proberen!

Niet dat rijders expres 2 seconden afstand houden omdat anders hun banden er te snel aan gaan... Of eventjes een halve ronde wachten om in te halen want op het rechte stuk met de DRS is het makkelijker etc.

Het wordt steeds nepper
Please sir. When moon? When Mustang?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')