abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158565572
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat kan nog steeds. Dan dokt hij die 25 cent zelf maar.
Dat mag vast niet :D anders slaat het toch nergens op?
Het doel op zich is juist goed, plastic verminderen, vervuiling enzo...

Ik doe altijd boodschappen met een rugzak, en ik heb van die opvouwbare tasjes, maar soms
kom je wel eens een tasje tekort en dan kan je die toch gewoon kopen?

Als het niet meer normaal is om gratis tasjes weg te geven bij kleding kunnen mensen er ook
voor kiezen om van die opvouwbare tasjes te gebruiken, of gewoon ''af en toe'' een plastic
tasje te kopen, alleen voor kleding, zo wordt dat ding niet vies en kan je hem tig keren gebruiken,
klein opvouwen en in je tas of jaszak stoppen als je voor kleding gaat shoppen.

Went ook wel weer hoor... álles went...
  zondag 27 december 2015 @ 13:16:39 #92
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_158565604
Laten we gewoon afspreken met z'n allen dat we alle regeltjes gewoon gaan afschaffen zodra de markt heeft geleerd zichzelf te reguleren. Dan is iedereen weer blij.
Ik ga naar huis.
pi_158565636
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat kan nog steeds. Dan dokt hij die 25 cent zelf maar.
Handiger wordt het er niet op. Geef klant en ondernemer gewoon de vrijheid zelf over hun transactie te beslissen. Als ik geen tasje hoef weiger ik die echt wel.
pi_158565676
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 12:58 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Exact. Een plastictasjesverbod op zich is niet het einde van de wereld. Maar de onderliggende trend waar dat plastictasjesverbod uit voort komt is dat wel.
De trend dat mensen niet meer zomaar hun rotzooi over de schutting mogen gooien voor eigen gewin?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158565695
quote:
7s.gif Op zondag 27 december 2015 13:16 schreef nietzman het volgende:
Laten we gewoon afspreken met z'n allen dat we alle regeltjes gewoon gaan afschaffen zodra de markt heeft geleerd zichzelf te reguleren. Dan is iedereen weer blij.
Dus reguleren is voor jou een doel op zich?
pi_158565724
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De trend dat mensen niet meer zomaar hun rotzooi over de schutting mogen gooien voor eigen gewin?
Nee, op die trend doelde ik niet.
pi_158566208
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nee, op die trend doelde ik niet.
Welke trend dan wel?
pi_158566221
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat je een mening over politieke trends, die je blijkbaar wel kan kwalificeren omdat je weet dat je het er niet mee eens bent, naar BNW verwijst. Waar het niet hoort.
zijn jullie kloontjes van elkaar of zo? Ik reageer op jouw arrogantie en Kowloon antwoordt, nu vraag ik iets aan Kowloon en ga jij je er weer mee bemoeien
pi_158566287
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:49 schreef FANN het volgende:
Wat een wereldramp, betalen voor een tasje....

doe ik trouwens allang :')

alleen bij kleding krijg je het gratis, nah, betaal ik wel 25 eurocent , tjonge jonge.....
Zou me ook weinig uitmaken, alleen heb ik thuis een hele vracht van die tasjes liggen, dus ik neem er altijd een of twee mee als ik boodschappen moet doen, net zo makkelijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 27 december 2015 @ 15:15:05 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158569309
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:49 schreef FANN het volgende:
Wat een wereldramp, betalen voor een tasje....

Nee, dat is het niet. Wat het wel is, is symboolpolitiek. Het lost niets op, het veranderd niet veel, het is alleen maar lastig en kost geld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158570376
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Wat het wel is, is symboolpolitiek. Het lost niets op, het veranderd niet veel, het is alleen maar lastig en kost geld.
Nee, plastic opruimen is lastig en kost geld. Alleen is dat voor een ander dan degene die eraan verdient....
pi_158570449
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, je moet érgens beginnen denk ik dan...

Misschien is het wel één van de eerste maatregelen om mensen bewust te maken van de
milieuschade en komen er straks nog een hele reeks maatregelen achteraan, want zoals je zelf
al zei, er zitten nog héél veel andere dingen in plastic, maar ook in driedubbele verpakkingen,
achter de schermen wordt daar misschien wel héél hard over nagedacht en het probleem van
de tasjes is vrij snel opgelost mensen zijn nou eenmaal eerder bereid om ergens aan mee te werken als het hun geld kost.
  zondag 27 december 2015 @ 15:55:58 #103
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158570647
Ik loop sinds ongeveer een jaar rond met een paar van die stoffen tasjes van de Zeeman. Kosten een euro en als ie kapot gaat kun je hem inleveren voor een euro terug of omruilen voor een ander. Scheelt een vracht aan plastic tasjes in huis.

De wekelijkse boodschappen doen we met een paar van die grote big shoppers en dat gaat prima.

Elke keer als ik bij de Hema sta krijg ik te horen "Wist u dat er per 1 januari geen tasjes meer meegegeven worden? Ow u heeft uw eigen tasje al bij u, dan bent u wel een van de weinigen"
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 27 december 2015 @ 15:59:18 #104
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158570730
Goede, proactieve service van Zeeman.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 27 december 2015 @ 16:01:05 #105
45206 Pietverdriet
pi_158570784
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, plastic opruimen is lastig en kost geld. Alleen is dat voor een ander dan degene die eraan verdient....
Zwerfvuil is een slechte zaak, maar dat los je met dit soort symboolwetgeving niet op
  zondag 27 december 2015 @ 16:01:30 #106
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158570794
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 15:59 schreef Copycat het volgende:
Goede, proactieve service van Zeeman.
Yep vond ik nou ook. Ik heb er al 1 keer een ingeruild en je krijgt gewoon een nieuwe of je euro terug net wat je wilt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_158570859
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zwerfvuil is een slechte zaak, maar dat los je met dit soort symboolwetgeving niet op
Het principe van de vervuiler betaalt lost een heleboel vervuiling op.
  zondag 27 december 2015 @ 16:06:15 #108
45206 Pietverdriet
pi_158570940
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:49 schreef FANN het volgende:

[..]

Tja, je moet érgens beginnen denk ik dan...

Misschien is het wel één van de eerste maatregelen om mensen bewust te maken van de
milieuschade en komen er straks nog een hele reeks maatregelen achteraan, want zoals je zelf
al zei, er zitten nog héél veel andere dingen in plastic, maar ook in driedubbele verpakkingen,
achter de schermen wordt daar misschien wel héél hard over nagedacht en het probleem van
de tasjes is vrij snel opgelost mensen zijn nou eenmaal eerder bereid om ergens aan mee te werken als het hun geld kost.
Laten we om te beginnen ophouden het mensen laten betalen voor hun afval, vervolgens overal weer vuilnisemmers neerzetten.
Dat zal een heleboel zwerfvuil schelen.
Vervolgens boetes afschaffen en vervangen door uren chaingang troep prikken.
Verder zet je op het op straat of uit de auto gooien van troep draconische straffen met stokslagen.
pi_158571007
Straks ook geen kassabon meer vanwege het milieu?

En om dan te voorkomen dat iedereen zomaar met een artikel in zijn hand de winkel uit loopt waarvan neimand meer kan zien of het is betaald, zal de politiek zich "helaas" genoodzaakt zien het contant betalen te verbieden en dán zijn ze ineens een stuk dichter bij waar ze willen komen: volledige controle over iedereen, 100% controle over ieders inkomsten en uitgaven.

En de meeste mensen zullen er helaas nog blij aan mee gaan doen ook. Grrrr! Want pinnen is misschien wel 13 seconden of een halve minuut sneller dan contant afrekenen.
Dus dan heb je tijd genoeg over om aan al je Facebook vrienden mede te delen wat je nu weer bij het Kruidvat hebt gekocht.
  zondag 27 december 2015 @ 16:10:20 #110
45206 Pietverdriet
pi_158571048
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het principe van de vervuiler betaalt lost een heleboel vervuiling op.
Problematiek echt aanpakken ipv symboolpolitiek lost wat op
pi_158571343
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Problematiek echt aanpakken ipv symboolpolitiek lost wat op
Dan ga je me nu vast vertellen hoe het dan wel aangepakt had moeten worden.
  zondag 27 december 2015 @ 16:25:00 #112
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158571531
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:55 schreef karr-1 het volgende:
Ik loop sinds ongeveer een jaar rond met een paar van die stoffen tasjes van de Zeeman. Kosten een euro en als ie kapot gaat kun je hem inleveren voor een euro terug of omruilen voor een ander. Scheelt een vracht aan plastic tasjes in huis.

De wekelijkse boodschappen doen we met een paar van die grote big shoppers en dat gaat prima.

Elke keer als ik bij de Hema sta krijg ik te horen "Wist u dat er per 1 januari geen tasjes meer meegegeven worden? Ow u heeft uw eigen tasje al bij u, dan bent u wel een van de weinigen"
Ik heb 2 tasjes van de hema. Iets duurder dan die van de zeeman maar ik loop nu eenmaal niet graag met reclame rond. Ik heb een L en een XL in mijn schoudertas, daar gaat genoeg in.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158571840
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan ga je me nu vast vertellen hoe het dan wel aangepakt had moeten worden.
Voorlichting. Minister Schippers kan toch ook een hele campagne op het journaal aftrappen om te vertellen hoe vaak wij het vatendoekje moeten wassen?

Ik denk dat het aantal plastic tassen al aardig geslonken is de laatste jaren; in de supermarkt zie ik vooral mensen die een tas bij zich hebben en veel mensen hebben een klein opgevouwen tasje in hun jaszak voor noodgevallen. Doe ik zelf ook al jaren.

Waarom nou toch weer zo'n idiote maatregel met boetes en handhaving?
Alsof winkeliers het steeds makkelijker krijgen. Laat die ondernemers nu toch gewoon in voorkomende gevallen de service bieden om iemand die toevallig even geen tasje bij zich heeft, dat aan te bieden.
Heb je wel eens opgelet hoeveel verpakkingsmateriaal gebruikt wordt voordat internetaankopen bij jou thuis achter de voordeur staan? (nog afgezien van al die bezorgadressen afrijden wat veel benzine/diesel verbruikt).
  zondag 27 december 2015 @ 16:33:56 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158571843
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:25 schreef deedeetee het volgende:

Ik heb 2 tasjes van de hema. Iets duurder dan die van de zeeman maar ik loop nu eenmaal niet graag met reclame rond. Ik heb een L en een XL in mijn schoudertas, daar gaat genoeg in.
Goeie ripoff van Susan Bijl. In zulke tassen gaat verrassend veel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_158572219
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laten we om te beginnen ophouden het mensen laten betalen voor hun afval, vervolgens overal weer vuilnisemmers neerzetten.
Dat zal een heleboel zwerfvuil schelen.
Vervolgens boetes afschaffen en vervangen door uren chaingang troep prikken.
Verder zet je op het op straat of uit de auto gooien van troep draconische straffen met stokslagen.
Hmmm, ik zei weer iets niet goed geloof ik en daar maak jij nu gebruik van :P

Mensen zijn eerder bereid om ergens aan mee te doen áls het ze géén geld kost, dus als
het mensen 0,25 eurocent moeten gaan betalen voor ieder tasje als ze zelf geen tasje(s)
meenemen naar de winkel, dán zijn ze eerder geneigd om wél zelf tasje mee te nemen.

Dat bedoelde ik, maar dat wist je al
pi_158572395
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:08 schreef Vermar het volgende:
Straks ook geen kassabon meer vanwege het milieu?

En om dan te voorkomen dat iedereen zomaar met een artikel in zijn hand de winkel uit loopt waarvan neimand meer kan zien of het is betaald, zal de politiek zich "helaas" genoodzaakt zien het contant betalen te verbieden en dán zijn ze ineens een stuk dichter bij waar ze willen komen: volledige controle over iedereen, 100% controle over ieders inkomsten en uitgaven.

En de meeste mensen zullen er helaas nog blij aan mee gaan doen ook. Grrrr! Want pinnen is misschien wel 13 seconden of een halve minuut sneller dan contant afrekenen.
Dus dan heb je tijd genoeg over om aan al je Facebook vrienden mede te delen wat je nu weer bij het Kruidvat hebt gekocht.
Kassabon moet eigenlijk wel blijven, misschien ander papier? recyclen of zoiets?

Ja, die driedubbele verpakkingen zijn eigenlijk meestal wél om het stelen tegen te gaan,
dát wordt ook best lastig, ik weet niet of je álles nog terug kunt draaien, vast niet, maar
voor de volgende generatie is het dat wel waard denk ik, voor de generatie die nu 40+ is
zeg maar, maakt het niet meer zoveel uit, tegen de tijd dat iedereen met gasmaskers
adem moet gaan halen zijn wij al dood :P
pi_158572643
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:33 schreef Vermar het volgende:
Heb je wel eens opgelet hoeveel verpakkingsmateriaal gebruikt wordt voordat internetaankopen bij jou thuis achter de voordeur staan? (nog afgezien van al die bezorgadressen afrijden wat veel benzine/diesel verbruikt).
O ja, da's dan wel weer waar, heb je eigenlijk helemaal gelijk in, maar het scheelt wél weer dat één
auto al die bestellingen bezorgd i.p.v. dat een heleboel mensen in hun auto stappen en gaan shoppen, maar voor de rest heb je hier hélemaal gelijk in :Y is ook wel moeilijk terug te draaien
eigenlijk.
pi_158572769
Action rekent 3 cent per tasje, staat al bij de kassa aangegeven.
pi_158572807
Niet mee eens. Ze denken alleen maar aan hun klandizie. De consumenten wennen wel aan dat ze zelf een tas moeten meenemen. Geef het 2 maanden. Het grotere goed is het milieu. Mooi verbod!
pi_158572866
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:55 schreef karr-1 het volgende:

hmm, die ga ik ook een paar scoren. Dank voor de tip.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')