Op zich vind ik het een goede wet. Alles helpt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:26 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Daar zit dan wel weer wat in. Als er collectief betaald moet worden, is het gemakkelijker er iets voor te vragen. Al zou ik bij 25 cent misschien zeggen dat ik het wel veel geld vind.
Ik ben toch wel benieuwd hoe ze er er in andere EU-landen mee omgaan. Of we het braafste jongetje van de klas zijn, of dat het genuanceerder ligt. Ik gok er op dat ze de regel op een slimme manier proberen te ontlopen. Frankrijk heeft bv. twee maanden uitstel om bestaande voorraden zakjes weg te werken.
BTW. Is voor bepaalde bedrijven een manier om de marge te verhogen. AH heeft bv tijdenlang de de BTW in haar voordeel afgerond. McDonalds doen het slimmer, die hebben na een bepaalde tijd alleen de McDrive open. Op het eten in het restaurant zit het hoge BTW tarief, McDrive is meenemen, daar is het lage BTW tarief van op toepassing. Bij dezelfde prijs op en burger is dat een aanzienlijk voordeel voor McD en pure winst.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien is het lastig met BTW berekenen en op de bon printen?
Welke raamambtenaar heeft dit eigenlijk verzonnen? Als ik een 3 spijkerbroeken koop, en daar een plastic zak bij krijg, denken ze dan werkelijk dat ik die zak op straat gooi voor ik thuis ben?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:18 schreef Leandra het volgende:
"Want biobased of composteerbare tassen zorgen ook voor zwerfvuil"
Volgens http://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/btw-in-de-horeca/ vallen gerechten in de horeca in het 6%-tarief. Ben je niet in de war met het speeltje van het Happy Meal o.i.d.?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
McDonalds doen het slimmer, die hebben na een bepaalde tijd alleen de McDrive open. Op het eten in het restaurant zit het hoge BTW tarief, McDrive is meenemen, daar is het lage BTW tarief van op toepassing.
Geweldig, dan zijn we weer voor 1 product minder afhankelijk van fossiele brandstoffen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:10 schreef FANN het volgende:
Er komen straks composteerbare en sustainable verpakkingen
Die persoon heeft het niet goed begrepen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:18 schreef Leandra het volgende:
Want biobased of composteerbare tassen zorgen ook voor zwerfvuil en het verspillen van grondstoffen.
Hoe vaak betaal jij nog met los geld? Bij pinnen wordt toch niet afgerond?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:35 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Het gekke... is er nu geen enkele zaak die 1 cent vraagt voor het plastic tasje?
Dat is gewoon 100 procent legaal en vaak valt het weg in de afronding.
Nee, ze denken dat jij X*Y plastic zakken krijgt per tijdseenheid terwijl jij slechts X gebruikt. Dus ja, een groot deel, het merendeel, wordt door de meeste mensen weggegooid. Bovendien heb jij die plastic zakken helemaal niet nodig als jij een rugzak en zo gebruikt. Wat mij betreft is er 1 handige toepassing voor plastic zakken (ik gebruik dezelfde totdat die slijt): als je boodschappen doet. En dat enkel omdat die herbruikbare tassen die je in je handen draagt vaak slecht zijn ontworpen (lastig mee te nemen want meestal niet handig compact op te vouwen, slechte handvaten). Als ze rugzakken nu eens twee keer zo groot zouden maken dan zou ik ook daar geen behoefte aan hebben. Dat snap ik sowieso niet: 1 maat rugzakken voor meisjes van 1m50 t/m mannen van 2m.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Welke raamambtenaar heeft dit eigenlijk verzonnen? Als ik een 3 spijkerbroeken koop, en daar een plastic zak bij krijg, denken ze dan werkelijk dat ik die zak op straat gooi voor ik thuis ben?
Ik best vaak betaal ik contant: bakker, Chinees.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die persoon heeft het niet goed begrepen.![]()
Zwerfvuil. Ja, maar
[..]
Hoe vaak betaal jij nog met los geld? Bij pinnen wordt toch niet afgerond?
Papieren tasjes is ook geen oplossing, heb je gelijk in én ze zijn nog onhandig ook.quote:Op zondag 31 januari 2016 08:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil in kostprijs tussen een papieren tasje en een plastic tasje? Probleem is ook dat een papieren tasje flink veel meer ruimte inneemt dan een plastic tasje. Ik vraag me af of een papieren tasje nou zo veel milieuvriendelijker is. Veel meer vrachtwagens zullen van de fabriek naar de afnemer moeten rijden en veel meer vrachtwagens zullen van de vuilnisbak naar de vuilverbrander moeten rijden.
quote:Op zondag 31 januari 2016 02:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als ze rugzakken nu eens twee keer zo groot zouden maken dan zou ik ook daar geen behoefte aan hebben.
quote:Op zondag 31 januari 2016 08:33 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Ik best vaak betaal ik contant: bakker, Chinees.
Ik werk niet voor de overheid, ik ben politiek geëngageerd. Daarnaast ben ik een bèta, ik ben het gewend om systemen, inputs, outputs etc. te zien en daarmee te redeneren.quote:Werk je toevallig bij de overheid gezien je er vanuit de beleidskant tegenaan kijkt?
Niks mis mee verder, integendeel, ik werk zelf bij de overheid.
Ook die mogen een stuk groter zijn (ook hier weer 1 maat voor kleine meisjes t/m grote mannen) maar daarnaast zijn dit soort rugzakken onwijs onhandig voor boodschappen doen, ze zijn gemaakt om lange stukken mee te wandelen. Bovendien betaal je er een veel hogere prijs voor, niet voor dat beetje (zoveel is het niet) extra volume maar voor andere zaken die bij het doen van boodschappen of het naar je school of werk gaan of wat dan ook eerder hinderen dan helpen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 31-01-2016 18:29:02 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |