abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159527358
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:26 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Daar zit dan wel weer wat in. Als er collectief betaald moet worden, is het gemakkelijker er iets voor te vragen. Al zou ik bij 25 cent misschien zeggen dat ik het wel veel geld vind.

Ik ben toch wel benieuwd hoe ze er er in andere EU-landen mee omgaan. Of we het braafste jongetje van de klas zijn, of dat het genuanceerder ligt. Ik gok er op dat ze de regel op een slimme manier proberen te ontlopen. Frankrijk heeft bv. twee maanden uitstel om bestaande voorraden zakjes weg te werken.
Op zich vind ik het een goede wet. Alles helpt.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 21:40:50 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159527559
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien is het lastig met BTW berekenen en op de bon printen?
BTW. Is voor bepaalde bedrijven een manier om de marge te verhogen. AH heeft bv tijdenlang de de BTW in haar voordeel afgerond. McDonalds doen het slimmer, die hebben na een bepaalde tijd alleen de McDrive open. Op het eten in het restaurant zit het hoge BTW tarief, McDrive is meenemen, daar is het lage BTW tarief van op toepassing. Bij dezelfde prijs op en burger is dat een aanzienlijk voordeel voor McD en pure winst.
Zo ook een kwartje vragen voor een plastic tasje. Dat kwartje gaat niet in een maak de zee schoon fonds maar naar de verkoper.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:20:32 #203
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159528738
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:18 schreef Leandra het volgende:
"Want biobased of composteerbare tassen zorgen ook voor zwerfvuil"
Welke raamambtenaar heeft dit eigenlijk verzonnen? Als ik een 3 spijkerbroeken koop, en daar een plastic zak bij krijg, denken ze dan werkelijk dat ik die zak op straat gooi voor ik thuis ben?

De ironie is dat er hier wel overal enorme hoeveelheden huisvuil door de wijken waren, als gevolg van de inzamelcontainers voor plastic afval. Die zitten heel vaak vol, met als resultaat dat er stapels plastic naast liggen. En omdat het zo licht is, waait het door de wijk...

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
McDonalds doen het slimmer, die hebben na een bepaalde tijd alleen de McDrive open. Op het eten in het restaurant zit het hoge BTW tarief, McDrive is meenemen, daar is het lage BTW tarief van op toepassing.
Volgens http://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/btw-in-de-horeca/ vallen gerechten in de horeca in het 6%-tarief. Ben je niet in de war met het speeltje van het Happy Meal o.i.d.?
Sowieso is de BTW-wetgeving een gedrocht geworden, vooral nu eerste levensbehoeften zoals leidingwater naast 6% BTW toch 40% waterbelasting kennen.
censuur :O
pi_159533299
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:10 schreef FANN het volgende:
Er komen straks composteerbare en sustainable verpakkingen :P
Geweldig, dan zijn we weer voor 1 product minder afhankelijk van fossiele brandstoffen. *O*
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159533368
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:18 schreef Leandra het volgende:
Want biobased of composteerbare tassen zorgen ook voor zwerfvuil en het verspillen van grondstoffen.
Die persoon heeft het niet goed begrepen. :D
Zwerfvuil. Ja, maar het is dan wel zwerfvuil die na een tijdje verdwijnt in plaats van het er honderden jaren blijft liggen of totdat iemand het opruimt. Verspilling van grondstoffen? Ja, maar deze grondstoffen komen wel weer snel terug in de, wel, grond. Niet per se de grond waar ze uit komen maar ze komen terug in de grond. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 20:35 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Het gekke... is er nu geen enkele zaak die 1 cent vraagt voor het plastic tasje?
Dat is gewoon 100 procent legaal en vaak valt het weg in de afronding.
Hoe vaak betaal jij nog met los geld? Bij pinnen wordt toch niet afgerond? :?

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 31-01-2016 18:16:40 ]
#NoDAPL
pi_159533396
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Welke raamambtenaar heeft dit eigenlijk verzonnen? Als ik een 3 spijkerbroeken koop, en daar een plastic zak bij krijg, denken ze dan werkelijk dat ik die zak op straat gooi voor ik thuis ben?
Nee, ze denken dat jij X*Y plastic zakken krijgt per tijdseenheid terwijl jij slechts X gebruikt. Dus ja, een groot deel, het merendeel, wordt door de meeste mensen weggegooid. Bovendien heb jij die plastic zakken helemaal niet nodig als jij een rugzak en zo gebruikt. Wat mij betreft is er 1 handige toepassing voor plastic zakken (ik gebruik dezelfde totdat die slijt): als je boodschappen doet. En dat enkel omdat die herbruikbare tassen die je in je handen draagt vaak slecht zijn ontworpen (lastig mee te nemen want meestal niet handig compact op te vouwen, slechte handvaten). Als ze rugzakken nu eens twee keer zo groot zouden maken dan zou ik ook daar geen behoefte aan hebben. Dat snap ik sowieso niet: 1 maat rugzakken voor meisjes van 1m50 t/m mannen van 2m.
#NoDAPL
  zondag 31 januari 2016 @ 08:33:35 #207
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_159534178
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 02:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die persoon heeft het niet goed begrepen. :D
Zwerfvuil. Ja, maar

[..]

Hoe vaak betaal jij nog met los geld? Bij pinnen wordt toch niet afgerond? :?
Ik best vaak betaal ik contant: bakker, Chinees.

Werk je toevallig bij de overheid gezien je er vanuit de beleidskant tegenaan kijkt?
Niks mis mee verder, integendeel, ik werk zelf bij de overheid.
  zondag 31 januari 2016 @ 08:53:52 #208
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_159534246
Wat is eigenlijk het verschil in kostprijs tussen een papieren tasje en een plastic tasje? Probleem is ook dat een papieren tasje flink veel meer ruimte inneemt dan een plastic tasje. Ik vraag me af of een papieren tasje nou zo veel milieuvriendelijker is. Veel meer vrachtwagens zullen van de fabriek naar de afnemer moeten rijden en veel meer vrachtwagens zullen van de vuilnisbak naar de vuilverbrander moeten rijden.
pi_159541123
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 08:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil in kostprijs tussen een papieren tasje en een plastic tasje? Probleem is ook dat een papieren tasje flink veel meer ruimte inneemt dan een plastic tasje. Ik vraag me af of een papieren tasje nou zo veel milieuvriendelijker is. Veel meer vrachtwagens zullen van de fabriek naar de afnemer moeten rijden en veel meer vrachtwagens zullen van de vuilnisbak naar de vuilverbrander moeten rijden.
Papieren tasjes is ook geen oplossing, heb je gelijk in én ze zijn nog onhandig ook.
  zondag 31 januari 2016 @ 14:55:38 #210
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159541588
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 02:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als ze rugzakken nu eens twee keer zo groot zouden maken dan zou ik ook daar geen behoefte aan hebben.
:?
censuur :O
pi_159541616
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan val ik voorover :D
pi_159548230
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 08:33 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Ik best vaak betaal ik contant: bakker, Chinees.
quote:
Werk je toevallig bij de overheid gezien je er vanuit de beleidskant tegenaan kijkt?
Niks mis mee verder, integendeel, ik werk zelf bij de overheid.
Ik werk niet voor de overheid, ik ben politiek geëngageerd. Daarnaast ben ik een bèta, ik ben het gewend om systemen, inputs, outputs etc. te zien en daarmee te redeneren.
Er was een stukje tekst weggevallen, nu weer aangevuld.
#NoDAPL
pi_159548408
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ook die mogen een stuk groter zijn (ook hier weer 1 maat voor kleine meisjes t/m grote mannen) maar daarnaast zijn dit soort rugzakken onwijs onhandig voor boodschappen doen, ze zijn gemaakt om lange stukken mee te wandelen. Bovendien betaal je er een veel hogere prijs voor, niet voor dat beetje (zoveel is het niet) extra volume maar voor andere zaken die bij het doen van boodschappen of het naar je school of werk gaan of wat dan ook eerder hinderen dan helpen.
Die flappen voor omheen de taille: hartstikke handig voor lange wandelingen, niet erg handig bij het doen van boodschappen. Het harde stuk plastic bij de rug, hartstikke handig als je harde voorwerpen in je rugzak stopt, niet zo heel erg handig bij het inpakken van boodschappen. Ik wil gewone rugzakken (zonder dat soort dingen, dat maakt ze ook goedkoper) die een 2-3 keer zo'n groot volume hebben zodat je gewoon alle boodschappen op je rug kan dragen in plaats van dat je ook moet kutten met 1 of 2 tassen.

Benen zijn ongeveer 3 keer zo sterk dan armen, een romp kan heel erg gemakkelijk heel erg sterk worden, veel gemakkelijker dan armen. Qua mobiliteit is het ook handiger. Het is veel logischer om veel gewicht op je rug te dragen dan dat je ook je armen gebruikt. Je kan met gemak 100 kg. op je rug dragen en vervolgens een paar honderd meter joggen (zij het met een traag tempo :)), probeer maar eens 50 kg. te dragen en dan een paar honderd meter te joggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 31-01-2016 18:29:02 ]
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')