Die gaan zich er echt niet aan houden.quote:Op zondag 27 december 2015 10:39 schreef Janneke141 het volgende:
Lang leve de maakbare samenleving. Hoe zit het trouwens met de afhaalchinees en de friettent?
Plus, mijn eerste bijbaantje was tassen inpakken in de AH. Was een kortstondig pilot, maar toch weet ik nu wel dat zware dingen onderin en kwetsbare artikelen bovenop moeten.quote:
Ik zie toch echt steeds vaker papieren tassen bij Chinees, snackbar en afhaalboer.quote:Op zondag 27 december 2015 12:23 schreef Kowloon het volgende:
Die gaan zich er echt niet aan houden.En terecht.
Dat is een probleem dat daar moet worden opgelost, daar veranderen tasjes hier niets aan.quote:Op zondag 27 december 2015 12:12 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
In Afrika is zo'n beetje elke boom in de buurt van de stad een kerstboom van wegwaaiplastic vanwege de gebrekkige vuilnisdiensten dus goed dat ze het daar beginnen te snappen en zowat voorop lopen op dit gebied
doe niet zo kinderachtig, denk je serieus dat ze vis zo in je tas mieteren? tasjes zijn vrrbode gratis mee te gevenquote:Op zondag 27 december 2015 10:59 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Wel fijn als jouw vis van je groente is gescheiden. Helemaal handig als het bloed niet in je stoffen tas in trekt
Kersen, pruimen, etcquote:Op zondag 27 december 2015 12:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
aardbeien zitten in een doosje
AH, dus in plastic en papier wikkelen is goed, een tasje is fout. Kijk, dat bedoel ik met regelwaanquote:Op zondag 27 december 2015 12:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
doe niet zo kinderachtig, denk je serieus dat ze vis zo in je tas mieteren? tasjes zijn vrrbode gratis mee te geven
Dat is alles
Ja klopt, tis echt een ziekte lijkt wel in Afrika. In Rwanda hebben ze het verbod al een aardig poosje, kleine 10 jaar geloof ik.quote:Op zondag 27 december 2015 12:12 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
In Afrika is zo'n beetje elke boom in de buurt van de stad een kerstboom van wegwaaiplastic vanwege de gebrekkige vuilnisdiensten dus goed dat ze het daar beginnen te snappen en zowat voorop lopen op dit gebied
wat doe je vreselijk moelijk zeg. Past een boodschappentas niet bij je outfit of zo?quote:Op zondag 27 december 2015 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
AH, dus in plastic en papier wikkelen is goed, een tasje is fout. Kijk, dat bedoel ik met regelwaan
Ik gebruik de plastic tasjes van oa de groente als vuilniszakken voor de afvalscheiding.quote:Op zondag 27 december 2015 12:09 schreef Twiitch het volgende:
Prima verbod. Koop maar een fatsoenlijke tas die bij thuiskomst niet meteen de prullenbak ingaat.
Fysieke winkeliers hebben weer eens niet goed geanticipeerd (waar kennen we dat nog meer van) en proberen dat nu af te schuiven op de overheid.
[..]
Uhm, de overheid doet niets anders dan de burger op gedrag te sturen. Vooral omdat de burger er zonder sturing een gigantische puinhoop van maakt. Omdat de burger tegenwoordig een individualistische lamlul is en een beetje sociale controle eigenlijk niet meer bestaat.
Moet die verpakking dan ook een kwartje gaan kosten, want ook plastic?quote:Op zondag 27 december 2015 12:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat doe je vreselijk moelijk zeg. Past een boodschappentas niet bij je outfit of zo?
Een tas is herbruikbaar de verpakking van een pond gehakt niet.
Gooi jij ze het bos in dan?quote:Op zondag 27 december 2015 12:31 schreef Toeps het volgende:
Ik vind het een heel goed initiatief, zo'n tasje gebruik je eenmalig, oké, misschien twee keer, maar bijft vervolgens honderden jaren door het milieu zwerven. Da's toch totaal niet in verhouding?
nee want verpakking voor vlees is niet herbruikbaar. Je eigen booschappen tas welquote:Op zondag 27 december 2015 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet die verpakking dan ook een kwartje gaan kosten, want ook plastic?
Ik doe niet moeilijk, de overheid met deze regelgeving doet moeilijk met symboolpolitiek
Als ik kleding koop neem ik mijn eigen rugtas mee. Sokken, ondergoed, t-shirts en spijker broeken ga ik daar echt niet allemaal los in doen. Straks ben ik een viltstift vergeten er uit te halen en zit alle nieuwe kleding onder de zooi. Ook zit er wel eens zand in mijn rugtas. Handig als een ondernemer mij dan een service kan verlenen door eens tasje mee te geven zodat ten eerste niet alles door elkaar ligt en het ten tweede beschermt is tegen vlekken en zand. Ook al neem je een eigen tas mee dan nog is een plastic tasje erg handig.quote:Op zondag 27 december 2015 12:09 schreef Twiitch het volgende:
Prima verbod. Koop maar een fatsoenlijke tas die bij thuiskomst niet meteen de prullenbak ingaat.
Je wilt dus voor je goede milieugevoel dat plastic tasjes worden bestraft, maar verpakkingsplastic (veel, veel meer) is ok.quote:Op zondag 27 december 2015 12:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee want verpakking voor vlees is niet herbruikbaar. Je eigen booschappen tas wel
Gaat je gezeik er nou alleen om dat je geen gratis tasjes meer kan hamsteren voor je afvalbak?
Ik gooi mijn afval gewoon in de afvalbak, niet in de natuur.quote:Op zondag 27 december 2015 12:31 schreef Toeps het volgende:
Ik vind het een heel goed initiatief, zo'n tasje gebruik je eenmalig, oké, misschien twee keer, maar bijft vervolgens honderden jaren door het milieu zwerven. Da's toch totaal niet in verhouding?
Maar er zijn mensen die dat wel doen, dus dan zit er niets anders op dan voor jou ook plastic tasjes te verbieden.quote:Op zondag 27 december 2015 12:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik gooi mijn afval gewoon in de afvalbak, niet in de natuur.
Waarom zouden we die keus niet gewoon aan klanten en ondernemers zelf over laten? Ik heb mijn eigen rugtas bij mij en als ik om een product geen tasje hoef dan geef ik aan dat ik er geen tasje omheen hoef. In de gevallen dat ik wel een tasje wil, wil ik daar echter ook voor kunnen kiezen. Ik vind dat je mensen daarin vrijheid moet gunnen.quote:Op zondag 27 december 2015 12:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
Gaat je gezeik er nou alleen om dat je geen gratis tasjes meer kan hamsteren voor je afvalbak?
die ondernemer mag jou nog steeds een service verlenen, tegen een geringe prijsquote:Op zondag 27 december 2015 12:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als ik kleding koop neem ik mijn eigen rugtas mee. Sokken, ondergoed, t-shirts en spijker broeken ga ik daar echt niet allemaal los in doen. Straks ben ik een viltstift vergeten er uit te halen en zit alle nieuwe kleding onder de zooi. Ook zit er wel eens zand in mijn rugtas. Handig als een ondernemer mij dan een service kan verlenen door eens tasje mee te geven zodat ten eerste niet alles door elkaar ligt en het ten tweede beschermt is tegen vlekken en zand. Ook al neem je een eigen tas mee dan nog is een plastic tasje erg handig.
Slechte zaak dat de overheid zich met dit soort paternalistisch zaken bezig houdt. Burgers en ondernemers zouden hier naar eigen inzicht over moeten kunnen beslissen.
Dan moet je elke verpakking extra gaan aanpakken want van het zwerfvuil wat ik tegenkom is dat van alles, van flessen, snoeppapier, McD, etc etcquote:Op zondag 27 december 2015 12:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar er zijn mensen die dat wel doen, dus dan zit er niets anders op dan voor jou ook plastic tasjes te verbieden.
Uiteraard bedoel je dit als een karikatuur. Het is exact waar ik eergisteren naar verwees in de SC toen ik enkele citaten uit de Kersttoespraak van de Koning aanhaalde. Onder het mom van maatschappelijk belang worden via de rechtsstaat vrijheden van het individu steeds verder beperkt, zelfs als niet alle individuen zich zondigen aan maatschappelijk ongewenst gedrag.quote:Op zondag 27 december 2015 12:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar er zijn mensen die dat wel doen, dus dan zit er niets anders op dan voor jou ook plastic tasjes te verbieden.
We zijn ook pas net begonnen.quote:Op zondag 27 december 2015 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan moet je elke verpakking extra gaan aanpakken want van het zwerfvuil wat ik tegenkom is dat van alles, van flessen, snoeppapier, McD, etc etc
Ja, terwijl die ondernemer mij die service gewoon 'gratis' aan wil bieden. Waar bemoeit de overheid zich mee om tussen mij, de klant, en de ondernemer te gaan zitten? Ik kan zelf uitstekend kiezen of ik wel of geen tasje wil.quote:Op zondag 27 december 2015 12:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
die ondernemer mag jou nog steeds een service verlenen, tegen een geringe prijs
Samen met de trend om aan de poten van de democratie en rechtsstaat te zagen om precies die te bewaken, is dit in mijn optiek het grootste gevaar voor onze maatschappij. Het leidt er ook toe dat je niets meer voor elkaar krijgt zonder dat het in een wet gegoten wordt.quote:Op zondag 27 december 2015 12:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uiteraard bedoel je dit als een karikatuur. Het is exact waar ik eergisteren naar verwees in de SC toen ik enkele citaten uit de Kersttoespraak van de Koning aanhaalde. Onder het mom van maatschappelijk belang worden via de rechtsstaat vrijheden van het individu steeds verder beperkt, zelfs als niet alle individuen zich zondigen aan maatschappelijk ongewenst gedrag.
het duidelijk zeikweer vandaag. Man man man, waar maak jij je druk omquote:Op zondag 27 december 2015 12:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, terwijl die ondernemer mij die service gewoon 'gratis' aan wil bieden. Waar bemoeit de overheid zich mee om tussen mij, de klant, en de ondernemer te gaan zitten?
Jij ziet echt niet in dat het helemaal niet over die tasjes gaat hč?quote:Op zondag 27 december 2015 12:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
het duidelijk zeikweer vandaag. Man man man, waar maak jij je druk om
ik kom nooit in BNW, dat soort quasi diepzinnige onzin mag daar blijven ook.quote:Op zondag 27 december 2015 12:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij ziet echt niet in dat het helemaal niet over die tasjes gaat hč?
Ook op zonnige dagen bezig ik dergelijke standpunten.quote:Op zondag 27 december 2015 12:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
het duidelijk zeikweer vandaag. Man man man, waar maak jij je druk om
Dit heeft niets met BNW te maken. Leer lezen.quote:Op zondag 27 december 2015 12:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik kom nooit in BNW, dat soort quasi diepzinnige onzin mag daar blijven ook.
Exact. Een plastictasjesverbod op zich is niet het einde van de wereld. Maar de onderliggende trend waar dat plastictasjesverbod uit voort komt is dat wel.quote:Op zondag 27 december 2015 12:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Samen met de trend om aan de poten van de democratie en rechtsstaat te zagen om precies die te bewaken, is dit in mijn optiek het grootste gevaar voor onze maatschappij. Het leidt er ook toe dat je niets meer voor elkaar krijgt zonder dat het in een wet gegoten wordt.
hint: leer lezen, en kijk nog eens goed naar posts van mensen die het gewoon niet met jullie clubje eens zijnquote:Op zondag 27 december 2015 12:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit heeft niets met BNW te maken. Leer lezen.
Hint: kijk nog eens goed naar de posts van Piet, Kowloon en mij.
Waarom zou er niet goed gelezen worden? Volgens mij zijn er gewoon meningsverschillen.quote:Op zondag 27 december 2015 12:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
hint: leer lezen, en kijk nog eens goed naar posts van mensen die het gewoon niet met jullie clubje eens zijn
waarom moet ik dan beter lezen? Ik reageerde op je iemand anders en gebruikte haar eigen tekstquote:Op zondag 27 december 2015 13:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou er niet goed gelezen worden? Volgens mij zijn er gewoon meningsverschillen.
Volgens mij is dat witte papier wat ze zo mooi en snel om de bakjes chinees vouwen, ook niet 100% papier ..quote:Op zondag 27 december 2015 10:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hier krijg je gewoon een papieren draagtas.
Dat kan nog steeds. Dan dokt hij die 25 cent zelf maar.quote:Op zondag 27 december 2015 12:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, terwijl die ondernemer mij die service gewoon 'gratis' aan wil bieden. Waar bemoeit de overheid zich mee om tussen mij, de klant, en de ondernemer te gaan zitten? Ik kan zelf uitstekend kiezen of ik wel of geen tasje wil.
Hint: ze snapt het wellicht wel, maar is het gewoon niet met je eens. Dat is misschien lastig te geloven voor iemand die zo vaak gelijk heeft, maar in deze waarschijnlijk helaas wel het geval.quote:Op zondag 27 december 2015 12:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit heeft niets met BNW te maken. Leer lezen.
Hint: kijk nog eens goed naar de posts van Piet, Kowloon en mij.
Omdat je een mening over politieke trends, die je blijkbaar wel kan kwalificeren omdat je weet dat je het er niet mee eens bent, naar BNW verwijst. Waar het niet hoort.quote:Op zondag 27 december 2015 13:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom moet ik dan beter lezen? Ik reageerde op je iemand anders en gebruikte haar eigen tekst
Dat mag vast nietquote:Op zondag 27 december 2015 13:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan nog steeds. Dan dokt hij die 25 cent zelf maar.
Handiger wordt het er niet op. Geef klant en ondernemer gewoon de vrijheid zelf over hun transactie te beslissen. Als ik geen tasje hoef weiger ik die echt wel.quote:Op zondag 27 december 2015 13:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan nog steeds. Dan dokt hij die 25 cent zelf maar.
De trend dat mensen niet meer zomaar hun rotzooi over de schutting mogen gooien voor eigen gewin?quote:Op zondag 27 december 2015 12:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Exact. Een plastictasjesverbod op zich is niet het einde van de wereld. Maar de onderliggende trend waar dat plastictasjesverbod uit voort komt is dat wel.
Dus reguleren is voor jou een doel op zich?quote:Op zondag 27 december 2015 13:16 schreef nietzman het volgende:
Laten we gewoon afspreken met z'n allen dat we alle regeltjes gewoon gaan afschaffen zodra de markt heeft geleerd zichzelf te reguleren. Dan is iedereen weer blij.
Nee, op die trend doelde ik niet.quote:Op zondag 27 december 2015 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De trend dat mensen niet meer zomaar hun rotzooi over de schutting mogen gooien voor eigen gewin?
zijn jullie kloontjes van elkaar of zo? Ik reageer op jouw arrogantie en Kowloon antwoordt, nu vraag ik iets aan Kowloon en ga jij je er weer mee bemoeienquote:Op zondag 27 december 2015 13:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat je een mening over politieke trends, die je blijkbaar wel kan kwalificeren omdat je weet dat je het er niet mee eens bent, naar BNW verwijst. Waar het niet hoort.
Zou me ook weinig uitmaken, alleen heb ik thuis een hele vracht van die tasjes liggen, dus ik neem er altijd een of twee mee als ik boodschappen moet doen, net zo makkelijk.quote:Op zondag 27 december 2015 12:49 schreef FANN het volgende:
Wat een wereldramp, betalen voor een tasje....
doe ik trouwens allang![]()
alleen bij kleding krijg je het gratis, nah, betaal ik wel 25 eurocent , tjonge jonge.....
Nee, dat is het niet. Wat het wel is, is symboolpolitiek. Het lost niets op, het veranderd niet veel, het is alleen maar lastig en kost geld.quote:Op zondag 27 december 2015 12:49 schreef FANN het volgende:
Wat een wereldramp, betalen voor een tasje....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |