abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:45:22 #151
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158545103
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:39 schreef Danny het volgende:

[..]

die link is er ook niet, ik zei 'bijvoorbeeld'. Het ging mij erom dat de mensen die een verbod op vuurwerk willen vaak het criminele gedrag van andere elementen uit de samenleving goedpraten of bagatelliseren, maar omdat ze zich zelf storen aan vuurwerk vinden dat iemand die een vuurpijl afsteekt op oudejaarsavond daarvoor gestraft zou moeten worden.
Wijs die mensen eens aan? Of is het je perceptie?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Admin zaterdag 26 december 2015 @ 17:46:38 #152
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_158545128
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:42 schreef Euribob het volgende:

Wat voor de ene een doodnormaal gebruik is is voor de ander de reden dat hij niets meer ziet met zijn rechteroog.
Klopt. Alcohol zou verboden moeten worden, want er zijn altijd nog mensen die er verkeerd mee omgaan en toch dronken in een auto stappen.

quote:
Hoe is het niet egoïstisch om zonder je ergens wat van aan te trekken gewoon deel te nemen aan een gezamenlijke activiteit die elk jaar vele brandwonden en lichamelijk letsel veroorzaakt?
Dat gebeurt door de mensen die debiel met vuurwerk om gaan. Hoe is het niet ego:istisch om zonder je ergens wat van aan te trekken gewoon deel te nemen aan een gezamenlijke activiteit als alcohol drinken die elk jaar vele gewonden en doden veroorzaakt?

quote:
Een beetje begrip voor de andere kant van de medaille, is dat nou teveel gevraagd?
Dat 'beetje begrip' was er al toen er bepaalde vuurwerkvrije zones werden ingesteld vorig jaar en de periode waarin je mag afsteken werd verkort van 18 uur lang naar 8 uur lang. Maar met 'beetje begrip' wordt natuurlijk bedoeld 'doen wat ik zeg'.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:47:02 #153
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_158545132
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat is het risico van naar vuurwerk gaan kijken. Een klein risico, maar wel een risico dat je zelf neemt.
Dat is het risico van over straat lopen op Oudejaarsdag. Belachelijk. Alsof buiten komen een risico zou moeten zijn voor je gezondheid.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Admin zaterdag 26 december 2015 @ 17:48:13 #154
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_158545156
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wijs die mensen eens aan? Of is het je perceptie?
Een groot deel van de mensen die intolerant zijn over mensen die vuurwerk afsteken vindt dat we zeer tolerant moeten zijn tegenover andere zaken. Ik ga daarvan geen namen noemen, omdat iedereen zelf heus wel weet of hij of zij in die categorie valt.
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:48:28 #155
66825 Reya
Fier Wallon
pi_158545160
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:47 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat is het risico van over straat lopen op Oudejaarsdag. Belachelijk. Alsof buiten komen een risico zou moeten zijn voor je gezondheid.
We hebben het over maximaal een paar uur per jaar, uiteindelijk,
  Admin zaterdag 26 december 2015 @ 17:48:58 #156
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_158545166
quote:

[..]

Dat risico is dan ook zeer, zeer klein.
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:52:20 #157
66825 Reya
Fier Wallon
pi_158545230
Uiteindelijk is zowel het vriheidsargument als het veiligheidsargument niet absoluut. Je zou best kunnen kijken hoe het plezier wat mensen hebben in vuurwerk grotendeels behouden kan blijven, terwijl er wel wat wordt gedaan aan veiligheid en overlast.
pi_158545232
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:48 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat risico is dan ook zeer, zeer klein.
FOK!-users komen toch nooit buiten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:53:46 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158545262
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:48 schreef Reya het volgende:

[..]

We hebben het over maximaal een paar uur per jaar, uiteindelijk,
Daar zou het over moeten gaan, maar het grootste probleem is eigenlijk het "illegale" vuurwerk dat ver voor die paar uur wordt afgestoken.

Die paar uur rond de jaarwisseling gaan nergens over, en als er behoorlijk gehandhaafd zou worden (dus nu duidelijk ingrijpen als er al vuurwerk afgestoken wordt) dan zouden nog minder mensen jammeren over die paar uurtjes dat het wel mag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158545277
quote:

[..]

Naar buiten gaan is per definitie een risico... Wil je dat allemaal uitsluiten moet je op je bed blijven liggen.
  Admin zaterdag 26 december 2015 @ 17:54:37 #161
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_158545282
En dan willen mensen een vuurwerkshow, waarbij - als er iets fout gaat - veel meer slachtoffers vallen vanwege iedereen bij elkaar en paniek enzo.

quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:52 schreef Reya het volgende:
Uiteindelijk is zowel het vriheidsargument als het veiligheidsargument niet absoluut. Je zou best kunnen kijken hoe het plezier wat mensen hebben in vuurwerk grotendeels behouden kan blijven, terwijl er wel wat wordt gedaan aan veiligheid en overlast.
Sinds vorig jaar mag er niet meer van 10.00 tot 02.00 worden afgestoken, maar nog maar van 18.00 tot 02.00, en er zijn in veel gemeentes vuurwerkvrije zones ingesteld (zoals winkelstraten, plekken rondom scholen en bejaardencentra e.d.). Maar dat is natuurlijk niet genoeg. Het moet volledig verboden worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar zou het over moeten gaan, maar het grootste probleem is eigenlijk het "illegale" vuurwerk dat ver voor die paar uur wordt afgestoken.

Die paar uur rond de jaarwisseling gaan nergens over, en als er behoorlijk gehandhaafd zou worden (dus nu duidelijk ingrijpen als er al vuurwerk afgestoken wordt) dan zouden nog minder mensen jammeren over die paar uurtjes dat het wel mag.
Precies. Betere handhaving van wat al verboden is dus. Niet nóg meer verbieden zodat nóg meer mensen grijpen naar illegaal vuurwerk.
pi_158545303
quote:
Vaste, afgebakende afsteekplekken waar alle potentiële slachtoffers zich er vrijwillig aan blootstellen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158545308
quote:

Dit dus.
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:55:42 #164
66825 Reya
Fier Wallon
pi_158545309
quote:

[..]

Dat is ook zo. Dat betekent overigens nog niet dat het op Oudjaarsavond meteen compleet veilig is; volgensmij helpen de omstandigheden dan ook niet echt.
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:55:57 #165
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158545314
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:48 schreef Danny het volgende:

[..]

Een groot deel van de mensen die intolerant zijn over mensen die vuurwerk afsteken vindt dat we zeer tolerant moeten zijn tegenover andere zaken. Ik ga daarvan geen namen noemen, omdat iedereen zelf heus wel weet of hij of zij in die categorie valt.
Je kan het dus niet onderbouwen. Prima.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Admin zaterdag 26 december 2015 @ 17:57:41 #166
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_158545343
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je kan het dus niet onderbouwen. Prima.
Niet willen is wat anders dan niet kunnen. Maar dat snap jij ook heus wel, je wilt alleen even trollen. Grote knul, mooi getrolld. Ga je nu weer met je blokken spelen ^O^
pi_158545438
Het schijnt dat ook iedere man die voor een vuurwerkverbod is een penis van hooguit tien centimeter heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158545454
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

FOK!-users komen toch nooit buiten
Met de laatste dag kom ik inderdaad niet buiten, maar moet afkloppen sinds ik hier woon heb ik tot nu toe geen enkele vorm van vuurwerk overlast gehad, alleen op de laatste dag vanaf de avond begin ik wat te horen. Hier ligt zelfs een Chinees restaurant en die plaatsen alles even voor 24:00 uur en ruimen tegen 01:00 uur ook weer alles op.
Maar bij mij gaan alle rolluiken al vroeg in de avond dicht, alleen even tussen middernacht en half een kijk ik even naar buiten want ik heb een panoramisch uitzicht op Heerlen en omstreken en kan goed zien hoeveel siervuurwerk er wordt afgestoken.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_158545496
Het leukste van oudejaarsavond vond ik altijd dat iedereen naar buiten kwam om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen onder het genot van een drankje en wat siervuurwerk.
Dat schijnt niet meer te kunnen, er moet vooral hard geknald worden. Hier in de buurt blijven de meeste mensen nu binnen en alleen de vuurwerkliefhebbers gaan naar buiten. Dan blijft er weinig van die traditie over en kan je hem wat mij betreft net zo goed afschaffen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 26 december 2015 @ 18:15:05 #170
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158545635
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:57 schreef Danny het volgende:

[..]

Niet willen is wat anders dan niet kunnen. Maar dat snap jij ook heus wel, je wilt alleen even trollen. Grote knul, mooi getrolld. Ga je nu weer met je blokken spelen ^O^
Toch fascinerend hoe snel je begint met jij-bakken als iemand even op een van vanzelfsprekendheden ingaat.
Bis bis bis
  Admin zaterdag 26 december 2015 @ 18:17:09 #171
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_158545668
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Toch fascinerend hoe snel je begint met jij-bakken als iemand even op een van vanzelfsprekendheden ingaat.
Toch fascinerend hoe jij begon met jij-bakken, maar doet alsof je gek bent en ik daarmee begon :) En fascinerend hoe hard je je best doet tegen bans op te lopen en als het zover is je begint te huilen dat het aan iedereen ligt behalve jezelf :)
  zaterdag 26 december 2015 @ 18:19:04 #172
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158545701
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:17 schreef Danny het volgende:

[..]

Toch fascinerend hoe jij begon met jij-bakken, maar doet alsof je gek bent en ik daarmee begon :) En fascinerend hoe hard je je best doet tegen bans op te lopen en als het zover is je begint te huilen dat het aan iedereen ligt behalve jezelf :)
Ik denk dat je mij verwart met een ander, maargoed. We laten het er maar bij zitten, ligt kennelijk gevoelig.
Bis bis bis
  Admin zaterdag 26 december 2015 @ 18:25:42 #173
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_158545803
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik denk dat je mij verwart met een ander, maargoed. We laten het er maar bij zitten, ligt kennelijk gevoelig.
ok
  zaterdag 26 december 2015 @ 23:32:00 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_158554191
Je hier om druk maken :'). Er valt echt wel wat voor te zeggen om vuurwerk te verbieden. Al die domme ridicule voorbeelden om dan alles maar te verbieden slaan natuurlijk nergens op. An sich van de lol die je er van zou kunnen hebben, heeft vuurwerk geen enkele andere nuttige primaire functie. Een auto heeft die natuurlijk wel en de risico's daarvan wegen natuurlijk veel meer op tegen de ellende. Zijn al die losgerukte ledematen, kapotte ogen en 13 miljoen euro schade het nou echt waard? Professionele vuurwerkshows lijken me dan wel een goed + veilig alternatief.

Anyway, het aantal kopers van vuurwerk daalt al jarenlang, mensen zijn de overlast van schade, vervuiling en geluidsoverlast meer dan zat. Politiek gezien wordt het dan ook steeds aantrekkelijker om anti-vuurwerk te zijn en ik denk ook serieus dat het niet zo lang meer duurt voordat het verboden wordt. Dat zo'n poll op FOK! als serieus argument in deze discussie gebruikt wordt, is trouwens wel schrijnend.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_158554858
quote:
Ik zou zeggen dat we de wetten die we hebben eerst eens gehandhaafd moeten worden voordat er nog meer wordt verboden.

Vrijwel alle overlast komt van vuurwerk dat al illegaal is.

Snap gewoon niet dat iedereen hier intrapt. Gaan we dan echt alles wat mensen leuk vinden verboden?

Het is al zo vaak bewezen dat verbieden van dit soort dingen de overlast niet vermindert, criminelen een markt geeft en de brave burger een lolletje ontneemt.

Bah. En ik steek niet eens vuurwerk af. Maar wat een zuur kutland zijn we aan het worden.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')