Wijs die mensen eens aan? Of is het je perceptie?quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:39 schreef Danny het volgende:
[..]
die link is er ook niet, ik zei 'bijvoorbeeld'. Het ging mij erom dat de mensen die een verbod op vuurwerk willen vaak het criminele gedrag van andere elementen uit de samenleving goedpraten of bagatelliseren, maar omdat ze zich zelf storen aan vuurwerk vinden dat iemand die een vuurpijl afsteekt op oudejaarsavond daarvoor gestraft zou moeten worden.
Klopt. Alcohol zou verboden moeten worden, want er zijn altijd nog mensen die er verkeerd mee omgaan en toch dronken in een auto stappen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:42 schreef Euribob het volgende:
Wat voor de ene een doodnormaal gebruik is is voor de ander de reden dat hij niets meer ziet met zijn rechteroog.
Dat gebeurt door de mensen die debiel met vuurwerk om gaan. Hoe is het niet ego:istisch om zonder je ergens wat van aan te trekken gewoon deel te nemen aan een gezamenlijke activiteit als alcohol drinken die elk jaar vele gewonden en doden veroorzaakt?quote:Hoe is het niet egoïstisch om zonder je ergens wat van aan te trekken gewoon deel te nemen aan een gezamenlijke activiteit die elk jaar vele brandwonden en lichamelijk letsel veroorzaakt?
Dat 'beetje begrip' was er al toen er bepaalde vuurwerkvrije zones werden ingesteld vorig jaar en de periode waarin je mag afsteken werd verkort van 18 uur lang naar 8 uur lang. Maar met 'beetje begrip' wordt natuurlijk bedoeld 'doen wat ik zeg'.quote:Een beetje begrip voor de andere kant van de medaille, is dat nou teveel gevraagd?
Dat is het risico van over straat lopen op Oudejaarsdag. Belachelijk. Alsof buiten komen een risico zou moeten zijn voor je gezondheid.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is het risico van naar vuurwerk gaan kijken. Een klein risico, maar wel een risico dat je zelf neemt.
Een groot deel van de mensen die intolerant zijn over mensen die vuurwerk afsteken vindt dat we zeer tolerant moeten zijn tegenover andere zaken. Ik ga daarvan geen namen noemen, omdat iedereen zelf heus wel weet of hij of zij in die categorie valt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wijs die mensen eens aan? Of is het je perceptie?
We hebben het over maximaal een paar uur per jaar, uiteindelijk,quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:47 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat is het risico van over straat lopen op Oudejaarsdag. Belachelijk. Alsof buiten komen een risico zou moeten zijn voor je gezondheid.
Dat risico is dan ook zeer, zeer klein.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:47 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat is het risico van over straat lopen op Oudejaarsdag. Belachelijk. Alsof buiten komen een risico zou moeten zijn voor je gezondheid.
FOK!-users komen toch nooit buitenquote:Op zaterdag 26 december 2015 17:48 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat risico is dan ook zeer, zeer klein.
Daar zou het over moeten gaan, maar het grootste probleem is eigenlijk het "illegale" vuurwerk dat ver voor die paar uur wordt afgestoken.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:48 schreef Reya het volgende:
[..]
We hebben het over maximaal een paar uur per jaar, uiteindelijk,
Naar buiten gaan is per definitie een risico... Wil je dat allemaal uitsluiten moet je op je bed blijven liggen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:47 schreef Euribob het volgende:
[..]
Sinds vorig jaar mag er niet meer van 10.00 tot 02.00 worden afgestoken, maar nog maar van 18.00 tot 02.00, en er zijn in veel gemeentes vuurwerkvrije zones ingesteld (zoals winkelstraten, plekken rondom scholen en bejaardencentra e.d.). Maar dat is natuurlijk niet genoeg. Het moet volledig verboden worden.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:52 schreef Reya het volgende:
Uiteindelijk is zowel het vriheidsargument als het veiligheidsargument niet absoluut. Je zou best kunnen kijken hoe het plezier wat mensen hebben in vuurwerk grotendeels behouden kan blijven, terwijl er wel wat wordt gedaan aan veiligheid en overlast.
Precies. Betere handhaving van wat al verboden is dus. Niet nóg meer verbieden zodat nóg meer mensen grijpen naar illegaal vuurwerk.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zou het over moeten gaan, maar het grootste probleem is eigenlijk het "illegale" vuurwerk dat ver voor die paar uur wordt afgestoken.
Die paar uur rond de jaarwisseling gaan nergens over, en als er behoorlijk gehandhaafd zou worden (dus nu duidelijk ingrijpen als er al vuurwerk afgestoken wordt) dan zouden nog minder mensen jammeren over die paar uurtjes dat het wel mag.
Vaste, afgebakende afsteekplekken waar alle potentiële slachtoffers zich er vrijwillig aan blootstellen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:52 schreef Reya het volgende:
Uiteindelijk is zowel het vriheidsargument als het veiligheidsargument niet absoluut. Je zou best kunnen kijken hoe het plezier wat mensen hebben in vuurwerk grotendeels behouden kan blijven, terwijl er wel wat wordt gedaan aan veiligheid en overlast.
Dit dus.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:53 schreef Leandra het volgende:
Daar zou het over moeten gaan, maar het grootste probleem is eigenlijk het "illegale" vuurwerk dat ver voor die paar uur wordt afgestoken.
Die paar uur rond de jaarwisseling gaan nergens over, en als er behoorlijk gehandhaafd zou worden (dus nu duidelijk ingrijpen als er al vuurwerk afgestoken wordt) dan zouden nog minder mensen jammeren over die paar uurtjes dat het wel mag.
Dat is ook zo. Dat betekent overigens nog niet dat het op Oudjaarsavond meteen compleet veilig is; volgensmij helpen de omstandigheden dan ook niet echt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kan het dus niet onderbouwen. Prima.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:48 schreef Danny het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen die intolerant zijn over mensen die vuurwerk afsteken vindt dat we zeer tolerant moeten zijn tegenover andere zaken. Ik ga daarvan geen namen noemen, omdat iedereen zelf heus wel weet of hij of zij in die categorie valt.
Niet willen is wat anders dan niet kunnen. Maar dat snap jij ook heus wel, je wilt alleen even trollen. Grote knul, mooi getrolld. Ga je nu weer met je blokken spelenquote:Op zaterdag 26 december 2015 17:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan het dus niet onderbouwen. Prima.
Met de laatste dag kom ik inderdaad niet buiten, maar moet afkloppen sinds ik hier woon heb ik tot nu toe geen enkele vorm van vuurwerk overlast gehad, alleen op de laatste dag vanaf de avond begin ik wat te horen. Hier ligt zelfs een Chinees restaurant en die plaatsen alles even voor 24:00 uur en ruimen tegen 01:00 uur ook weer alles op.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
FOK!-users komen toch nooit buiten
Toch fascinerend hoe snel je begint met jij-bakken als iemand even op een van vanzelfsprekendheden ingaat.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Niet willen is wat anders dan niet kunnen. Maar dat snap jij ook heus wel, je wilt alleen even trollen. Grote knul, mooi getrolld. Ga je nu weer met je blokken spelen
Toch fascinerend hoe jij begon met jij-bakken, maar doet alsof je gek bent en ik daarmee begonquote:Op zaterdag 26 december 2015 18:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toch fascinerend hoe snel je begint met jij-bakken als iemand even op een van vanzelfsprekendheden ingaat.
Ik denk dat je mij verwart met een ander, maargoed. We laten het er maar bij zitten, ligt kennelijk gevoelig.quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:17 schreef Danny het volgende:
[..]
Toch fascinerend hoe jij begon met jij-bakken, maar doet alsof je gek bent en ik daarmee begonEn fascinerend hoe hard je je best doet tegen bans op te lopen en als het zover is je begint te huilen dat het aan iedereen ligt behalve jezelf
okquote:Op zaterdag 26 december 2015 18:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij verwart met een ander, maargoed. We laten het er maar bij zitten, ligt kennelijk gevoelig.
Ik zou zeggen dat we de wetten die we hebben eerst eens gehandhaafd moeten worden voordat er nog meer wordt verboden.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:52 schreef Reya het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |