Hoe word handhaven dan simpeler?quote:Op woensdag 30 december 2015 12:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat handhaven wordt een stuk eenvoudiger als het allemaal verboden is.
Dat strikte onderscheid tussen 'legaal' en 'illegaal' is leuk in theorie, in de praktijk werkt het niet. Je zal maar een agent zijn in deze periode en deze handhaving moeten uitvoeren. Ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen.
De verkoop is legaal. Als je nu iemand aantreft met vuurwerk zal je moeten aantonen dat deze persoon:quote:Op woensdag 30 december 2015 13:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoe word handhaven dan simpeler?
Afsteken van zowel legaal als illegaal vuurwerk is vandaag verboden in Nederland.
Ieder zijn mening, ik heb geen zin in een hele discussie hieromheen, vuurwerk is voor Nederlanders net zoiets als het geloof er is meestal geen fatsoenlijke discussie mogelijk (mijn mening staat los van jouw vermogen om wel redelijk hierover te kunnen praten)quote:Op woensdag 30 december 2015 13:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
De verkoop is legaal. Als je nu iemand aantreft met vuurwerk zal je moeten aantonen dat deze persoon:
a) het vuurwerk illegaal heeft verkregen, of,
b) het vuurwerk vandaag heeft afgestoken.
Succes, ik zou op deze manier niet kunnen of willen handhaven.
Zoals gezegd: dit is niet heel anders dan Amerikanen die doen alsof er alleen een probleem is met illegale wapens maar niet met legale wapens, en dat die twee totaal niet gerelateerd zijn.
Dat ging over feiten. Of handhaving wel of niet makkelijker wordt van een totaal verbod is geen kwestie van 'ieder zijn mening'. Dat is eenvoudig wel of niet een feit.quote:
Slavernij was ooit ook typisch Nederlands. "Het is traditie" is het grootste kulargument om cultureel dogma te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:13 schreef hottentot het volgende:
ik heb geen zin in een hele discussie hieromheen, vuurwerk is voor Nederlanders net zoiets als het geloof er is meestal geen fatsoenlijke discussie mogelijk (mijn mening staat los van jouw vermogen om wel redelijk hierover te kunnen praten)
Bronquote:Dieptrieste imbeciel mikt op halve minuut aandacht met megastrijker
De pathetische imbeciel Johnny Kempena hoopt dit jaar minstens dertig seconden aandacht van zijn buren te krijgen met zijn vuurwerk. De 56-jarige meelijwekkende loser gaat voor een enorme knal met zijn megastrijker.
De incapabele rukker uit Heesch heeft het hele jaar gespaard voor het vuurwerk. Vorig jaar viel de aandacht voor de kansloze oetlul tijdens oud en nieuw namelijk tegen. Zelf wijt hij dat aan het feit dat de knal niet hard genoeg was: “Dat moet beter.”
Johnny’s even treurige vriend, de deplorabele stakker Bert (55) met wie hij al jaren oud en nieuw viert, kijkt uit naar het spektakel: “Ik heb er echt zin in dit jaar. Vorig jaar hadden we weinig geld om echt uit te pakken, maar in oktober won ik nog 30 euro met een kraslot. Dat heb ik natuurlijk meteen in de pot gelegd.”
Johnny en Bert zullen op oudejaarsavond zoals elk jaar om vijf voor twaalf klaarstaan, weer of geen weer. Ze kiezen traditiegetrouw voor de verkeersdrempel midden op de Zoggelsestraat, in de hoop dat ze daar meer opvallen bij de mensen die ook al buiten staan. Het in- en intrieste duo steekt vervolgens met een volkomen misplaatste triomfantelijke blik het vuurwerk af, hetgeen bij de buren doorgaans hooguit desinteresse opwekt.
De overburen van nummer 5 zijn bekend met de kinderlijke sensatiezucht van de gedegenereerde stumperd. Jasmijn de Jong (50): “Het is voor de hele buurt al jaren duidelijk dat Johnny niet het scherpste mes in de la is. Eigenlijk verbaast het ons dat deze man de rest van het jaar blijkbaar kan functioneren in de gewone wereld.”
Met zijn megastrijker verwacht de dieptrieste mongool dit jaar eindelijk respectvolle blikken af te dwingen: “We gaan gewoon lekker knallen!”
Wat een onzin.quote:Op maandag 28 december 2015 16:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bijzonder. Het zou mij verbazen als iemand wordt bekeurd voor het vervoeren van vuurwerk op 28 december, maar goed.
Voor je punt is het toch niet relevant, aangezien het nu juist ging over de overlast in deze periode. Over vuurwerkoverlast in juni hoor je niemand.
Het is juist de periode waarin bezit wel is toegestaan maar afsteken niet waarin handhaving zo goed als onmogelijk is.
Slecht verhaal; zeker van de speld. Nu de pubers van vroeger zijn opgegroeid is de grootste boem natuurlijk alleen maar voor paupers. Als mensen ¤5000,- aan vuurwerk willen uitgeven doen ze dat toch gewoon lekker. Sommige mensen roken stikkies op voor ¤5000,- per jaar. Ieder z'n ding.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:54 schreef Falco het volgende:
Uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal hier om:
[..]
Bron
Doen. En hard werken en stress, veel dodelijker nog.quote:Op maandag 28 december 2015 14:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee, drank verbieden omdat er nog altijd mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan en dronken in een auto stappen.
Dat kan al sinds dat er vuurwerk en post bestaan. Niets nieuws, maar de telegraaf herontdekt graag oude dingen.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:16 schreef Kijkertje het volgende:
En illegaal vuurwerk kan je gewoon per post laten bezorgen?![]()
Illegaal vuurwerk goudmijn
Ik heb wel het gevoel dat ik nu dingen aan kleuters aan het uitleggen ben, want het is veel herhalen:quote:Op woensdag 30 december 2015 14:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat een onzin.
De meeste overlast komt van illegaal vuurwerk en dat mag je nooit in bezit hebben.
Slopen en vandalisme mag ook nooit. Dus wat is het probleem?
Het lukt ze nu al niet om de vrije markt enigzins beperkingen op te leggen, stimuleer je die markt om groter te worden dan word het handhaven echt niet gemakkelijker, hoe kom je toch bij die onzin?quote:Op woensdag 30 december 2015 20:04 schreef Molurus het volgende:
Het bestrijden van illegaal vuurwerk is eenvoudiger als alle vuurwerk illegaal is.
Met zo'n kul argument kun je alles wel gaan verbieden.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb wel het gevoel dat ik nu dingen aan kleuters aan het uitleggen ben, want het is veel herhalen:
Het bestrijden van illegaal vuurwerk is eenvoudiger als alle vuurwerk illegaal is.
Net als wapenbezit in de VS is het voornaamste probleem een cultuurprobleem: wij zijn het met zijn allen normaal gaan vinden om grote hoeveelheden vuurwerk af te steken met nieuwjaar. De strikte scheiding tussen wenselijk en onwenselijk gedrag bestaat helemaal niet.
Wiet is toch ook gemakkelijker te bestrijden als je mensen verbied om planten thuis of in de tuin te hebbenquote:Op woensdag 30 december 2015 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met zo'n kul argument kun je alles wel gaan verbieden.
Hobby houtbewerking ook verbieden want elk jaar weer doden. Allemaal illegaal gekapte bomen, rommel. Sjongejonge.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wiet is toch ook gemakkelijker te bestrijden als je mensen verbied om planten thuis of in de tuin te hebben
Hoe kom je erbij dat een algeheel verbod de markt stimuleert?quote:Op woensdag 30 december 2015 20:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het lukt ze nu al niet om de vrije markt enigzins beperkingen op te leggen, stimuleer je die markt om groter te worden dan word het handhaven echt niet gemakkelijker, hoe kom je toch bij die onzin?
Met de kulargumenten van vuurwerkliefhebbers hier kun je net zo goed alles legaliseren. Totale anarchie zeg maar.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met zo'n kul argument kun je alles wel gaan verbieden.
de grens ligt bij het verbieden van zaken die doodnormaal zijn, zoals het afsteken van vuurwerk. Maar waar ligt voor jou de grens bij wat je wel en niet verboden wilt zien? Wanneer komen ze bij een verbod aan op iets dat JIJ niet verboden wilt zien?quote:Op woensdag 30 december 2015 20:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Met de kulargumenten van vuurwerkliefhebbers hier kun je net zo goed alles legaliseren. Totale anarchie zeg maar.
Tenzij je daar werkelijk voor pleit, en dan verlies je wat mij betreft direct alle geloofwaardigheid, zul je moeten aangeven waar je de grenzen legt en waarom daar.
Jij begrijpt dus werkelijk niet dat de brave huisvader die nu nog zijn potjes in de veel te dure winkel koopt bij een algeheel verbod zijn potjes niet elders gaat halen.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat een algeheel verbod de markt stimuleert?
Dit argument is regelrecht circulair. Het is geen rechtvaardiging van grenzen.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:29 schreef Danny het volgende:
[..]
de grens ligt bij het verbieden van zaken die doodnormaal zijn,
Nee jouw argument dat men legale handel maar moet verbieden omdat men faalt in de handhaving van de illegale handel, daar straalt pas een hoge intelligentie vanaf.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit argument is regelrecht circulair. Het is geen rechtvaardiging van grenzen.
Nou, veel ja.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Met de kulargumenten van vuurwerkliefhebbers hier kun je net zo goed alles legaliseren.
Radioheadquote:Op woensdag 30 december 2015 14:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Doen. En hard werken en stress, veel dodelijker nog.
En vet eten, en fietsen, auto's, beeldschermen...gewoon allemaal in een cocon,aangesloten op lifesupport en intraveneus gevoed, optimaal...
Fitter, happier, more productive..
Zolang je in andere schengenlanden gewoon vanalles kunt krijgen dat illegaal is hier valt er niets te handhaven of te verbieden.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb wel het gevoel dat ik nu dingen aan kleuters aan het uitleggen ben, want het is veel herhalen:
Net als wapenbezit in de VS is het voornaamste probleem een cultuurprobleem: wij zijn het met zijn allen normaal gaan vinden om grote hoeveelheden vuurwerk af te steken met nieuwjaar. De strikte scheiding tussen wenselijk en onwenselijk gedrag bestaat helemaal niet.
De doelgroep is natuurlijk wat kleiner dan 16.000.000 Nederlanders...quote:Op woensdag 30 december 2015 12:29 schreef Falco het volgende:
[..]
60 miljoen euro gedeeld door 0,08 x 16.000.000 inwoners is om en nabij de 47 euro. Valt toch wel mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |