abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158604694
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2015 16:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alweer fout.

[..]

Staat gewoon op dezelfde pagina. Dus nogmaals, iedereen in het bezit van vuurwerk in het openbaar buiten de verkoopdagen is al fout volgens de wet.

Als ik jou was zou ik je wat beter inlezen in de materie.
Bijzonder. Het zou mij verbazen als iemand wordt bekeurd voor het vervoeren van vuurwerk op 28 december, maar goed.

Voor je punt is het toch niet relevant, aangezien het nu juist ging over de overlast in deze periode. Over vuurwerkoverlast in juni hoor je niemand.

Het is juist de periode waarin bezit wel is toegestaan maar afsteken niet waarin handhaving zo goed als onmogelijk is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 28 december 2015 @ 16:42:19 #252
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158604811
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bijzonder. Het zou mij verbazen als iemand wordt bekeurd voor het vervoeren van vuurwerk op 28 december, maar goed.
Tuurlijk, omdat je niet weet dat het gebeurt gebeurt het niet :'). Genoeg mensen die daar jaarlijks een lekker vette boete voor krijgen.
quote:
Voor je punt is het toch niet relevant, aangezien het nu juist ging over de overlast in deze periode. Over vuurwerkoverlast in juni hoor je niemand.
Maar wel over vuurwerkoverlast voor 29 december. En jouw idee was dat dat niet te handhaven is omdat men niet kan bewijzen dat het vuurwerkbezit niet legaal is. Daar zat je dus fout. En dat haalt jouw argument onderuit want handhaven is wettelijk gezien vrij makkelijk. Waarom gebeurt het dan niet denk je?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 december 2015 @ 16:44:06 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158604869
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:38 schreef Molurus het volgende:

[..]
Het is juist de periode waarin bezit wel is toegestaan maar afsteken niet waarin handhaving zo goed als onmogelijk is.
Ja ja. Daar had je het net niet over, maar goed. Dan blijft mijn vraag staan, waarom zou dat veranderen bij een totaalverbod?
pi_158605004
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2015 16:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja ja. Daar had je het net niet over, maar goed. Dan blijft mijn vraag staan, waarom zou dat veranderen bij een totaalverbod?
Daar had ik het wel over, wellicht dat je daarom de onderbouwing niet begreep. ;)
  maandag 28 december 2015 @ 16:49:12 #255
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_158605013
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2015 16:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alweer fout.

[..]

Staat gewoon op dezelfde pagina. Dus nogmaals, iedereen in het bezit van vuurwerk in het openbaar buiten de verkoopdagen is al fout volgens de wet.

Als ik jou was zou ik je wat beter inlezen in de materie.
Volgens mij niet fout. Je moet het bewaren niet toegankelijk voor het publiek. De kofferbak is niet toegankelijk voor het grote publiek. De kofferbak geldt ook niet als 'bij je hebben op de openbare weg'.

Als ik jou was zou ik een minder hautaine houding aannemen.
Laffe huichelaar
  maandag 28 december 2015 @ 16:51:51 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158605084
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgens mij niet fout. Je moet het bewaren niet toegankelijk voor het publiek. De kofferbak is niet toegankelijk voor het grote publiek. De kofferbak geldt ook niet als 'bij je hebben op de openbare weg'.

Allebei fout. Een auto rijdt op de openbare weg.

Wat een domme post.
  maandag 28 december 2015 @ 16:52:31 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158605108
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar had ik het wel over, wellicht dat je daarom de onderbouwing niet begreep. ;)
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nu met vuurwerk rondlopen is geen probleem. Als er een bom afgaat in straat X en je gaat daar als politie kijken en je treft daar een stel jongeren aan met vuurwerk in hun bezit dan zal je moeten aantonen dat ze iets hebben afgestoken of dat het vuurwerk illegaal is.
Leuk geprobeerd, maar nee.
pi_158605231
Een kofferbak niet op de openbare weg.
  maandag 28 december 2015 @ 16:57:44 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158605264
quote:
11s.gif Op maandag 28 december 2015 16:56 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Een kofferbak niet op de openbare weg.
Een broekzak ook niet. Dus eigenlijk mag je alleen niet vuurwerk over de weg slepen aan een touwtje. Wat een loophole :o!
pi_158625775
Drank is niet verboden maar met drank op in een auto stappen wel. Vuurwerk afsteken met drank op dan weer niet. Dat lijkt me ook niet te handhaven, maar feit is dat veel mensen dat nou juist wel doen op Oudejaarsavond.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 29 december 2015 @ 07:01:32 #261
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_158625975
licht het aan mij er zijn weinig vuurwerk gewonden in het nieuws. Of proberen ze het in doofpot te stoppen door het niet te melden in de media.
  Admin dinsdag 29 december 2015 @ 07:22:23 #262
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_158626031
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 03:40 schreef Kijkertje het volgende:
Drank is niet verboden maar met drank op in een auto stappen wel. Vuurwerk afsteken met drank op dan weer niet. Dat lijkt me ook niet te handhaven, maar feit is dat veel mensen dat nou juist wel doen op Oudejaarsavond.
Net als autorijden met drank op idd. Drank zou dan dus eigenlijk verboden moeten worden. De drooglegging in de VS toont aan dat je dan maffiabendes krijgt. Maar goed, die verbied je dan ook gewoon en dan is het opgelost :)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin dinsdag 29 december 2015 @ 07:23:44 #263
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_158626037
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 07:01 schreef KingRadler het volgende:
licht het aan mij er zijn weinig vuurwerk gewonden in het nieuws. Of proberen ze het in doofpot te stoppen door het niet te melden in de media.
Van de week nog iemand die zijn handjes kwijtraakte. En met social media tegenwoordig kun je niet echt dingen meer 'uit de media' houden. Daarnaast draait de propagandamachine tégen vuurwerk juist op volle toeren.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:49:04 #264
28033 Pek
je moet wat
pi_158654279
Polletje van ING vandaag, met ruim 85.000 stemmen:

c_/
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 30 december 2015 @ 00:33:25 #265
28033 Pek
je moet wat
pi_158659546
Jong en oud, arm en rijk, tokkies en policor hebben een rekening bij ING. Lijkt me een stuk representatiever dan de poll hier, zeker met dat aantal stemmen.

Een verbod lijkt me derhalve niet nodig, het gaat vanzelf stil worden op straat, geef het een paar jaar. :P
Of die 92% mist de optie: "ik maak het zelf", dat zou kunnen natuurlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Pek op 30-12-2015 00:39:46 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 december 2015 @ 11:20:37 #267
862 Arcee
Look closer
pi_158666127
quote:
Steun voor vuurwerkverbod groeit

Meer dan honderd organisaties en 4500
particulieren hebben zich aangesloten
bij het Vuurwerkmanifest.Dat werd twee
weken geleden gelanceerd en streeft
naar een verbod op consumentenvuurwerk.

Het online manifest is een initiatief
van achttien organisaties,voornamelijk
patiëntenverenigingen.De afgelopen
weken is het ondertekend door onder
meer belangengroepen van artsen en
dierenartsen en politieke partijen.

De organisaties willen het afsteken van
vuurwerk door particulieren verbieden,
vanwege de schade en het letsel dat er
mee veroorzaakt wordt.Ze pleiten voor
grote professionele vuurwerkshows.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 30 december 2015 @ 12:21:00 #268
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_158667591
met drank op en een jointje in de hand, illegaal vuurwerk afsteken is pas gevaarlijk.
dit gebeurd vaker dan je denkt.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2015 @ 12:26:59 #269
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_158667764
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:49 schreef Pek het volgende:
Polletje van ING vandaag, met ruim 85.000 stemmen:

[ afbeelding ]

c_/
Jaaa mensen checken hun rekening als ze meer op hun geld letten
:')
pi_158667845
Steeds meer organisaties vragen politiek om vuurwerkverbod

Het verzet tegen consumentenvuurwerk neemt toe. Inmiddels hebben zich al meer dan honderd organisaties aangesloten bij een oproep voor een verbod.

Bij de oproep, die is geplaatst op de site vuurwerkmanifest.nl, hebben zich diverse politieke partijen aangesloten, zoals GroenLinks, de Partij voor de Dieren en 50Plus, meldt RTL Nieuws woensdag.

Verder hebben vrijwel alle grote vakverenigingen van Nederlandse artsen de oproep ondertekend. Ook de beroepsorganisatie van dierenartsen deelt de oproep.

De organisaties vinden dat vuurwerk niet meer door consumenten zou moeten worden afgestoken. Zij stellen dat de viering van Oud en Nieuw niet in verhouding staat tot alle gewonden, schade en overlast die het afsteken van vuurwerk elk jaar veroorzaakt.

http://www.nu.nl/jaarwiss(...)-vuurwerkverbod.html
  woensdag 30 december 2015 @ 12:29:37 #271
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_158667848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 09:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die 8 procent is miljonair ofzo? De verwachting is dat er weer voor 60 miljoen verkocht gaat worden.
60 miljoen euro gedeeld door 0,08 x 16.000.000 inwoners is om en nabij de 47 euro. Valt toch wel mee :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_158667903
nvm
pi_158668173
Persoonlijk ben ik neutraal wat betreft het vuurwerkverbod : Enerzijds valt niet te ontkennen dat consumentenvuurwerk wel degelijk gevaarlijk wordt gebruikt, anderzijds ben ik door dit soort verboden wel eens bang hoe steriel onze maatschappij er over 20 jaar uit zal zien.

Wat mij wel stoort is dat zelfs gerespecteerde media illegaal en legaal vuurwerk door elkaar halen. In hetzelfde nieuwsbericht lees je dan dat vuurwerk afgeschaft moet worden, omdat er 'enorme explosies' te horen zijn.

Hoe je het ook went of keert : Het geluid dat uit consumentenvuurwerk voortkomt (rotjes en dergelijke) overschrijdt nauwelijks het geluid van een klappertjespistool. De meeste argumenten om het consumentenvuurwerk te verbieden luiden dat de knallen zo hard zijn dat ouderen / dieren ervan schrikken en dat complete bushokjes worden opgeblazen. Die redenering gaat per definitie mank, want er is geen legaal vuurwerk op de markt dat zo krachtig is dat je een bord van een paal af kunt blazen of een bushokje kapot kunt maken of dat zo hard klinkt dat je er mensen de stuipen mee op het lijf jaagt.
pi_158668287
Weinig van te merken hier in Deventer dat je pas morgen vanaf 18.00 vuurwerk mag gaan afsteken. Ze zijn al twee dagen bezig met afsteken.

Probeer eerst eens de huidige wet en regelgeving te handhaven voordat er een verbod komt. Wat van mij wel mag. Al die paupers met hun knalvuurwerk.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_158668456
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

Probeer eerst eens de huidige wet en regelgeving te handhaven voordat er een verbod komt. Wat van mij wel mag. Al die paupers met hun knalvuurwerk.
Dat handhaven wordt een stuk eenvoudiger als het allemaal verboden is.

Dat strikte onderscheid tussen 'legaal' en 'illegaal' is leuk in theorie, in de praktijk werkt het niet. Je zal maar een agent zijn in deze periode en deze handhaving moeten uitvoeren. Ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')