Nepvoorzitter.quote:Op maandag 11 januari 2016 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is geen procedure. Het is een manier van de grotere partijen om de uitverkiezing enigszins te stroomlijnen. Deels ook wel om te voorkomen dat iemand gekozen wordt die helemaal niet wil.
Al zou het wel een bak zijn als de complete coalitie op Geert stemt.
Ik denk dat veel kamerleden hem wat minder zien zitten voor het ceremoniele gedeelte dat de echte voorzitter ook moet doen. EU-hotemetoten ontvangen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 januari 2016 19:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als voorzitter van de vergadering
durft er dan niemand bij de PvdA eerlijk te zijn en het af te raden? Waarom wordt ze dan toch naar voren geschoven?quote:Op maandag 11 januari 2016 20:56 schreef borisz het volgende:
Had de PVDA iemand anders dan Arib naar voren gestuurd, dan was het een coalitiedeal geworden en kon die persoon zo voorzitter worden. Maar Arib zien ze bij de VVD echt niet zitten. Het kan nu echt alle kanten op.
PVDA had in 2012 weer de voorzitter kunnen leveren. Halbe heeft het bijna aangeboden. Zie een van de stukken van afgelopen weekend. Ik weet even niet meer in welke krant/tijdschrift het stond. Maar Arib wilden ze absoluut niet en werd het vMiltenburg als troostprijs, want ze werd net geen staatssec.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
durft er dan niemand bij de PvdA eerlijk te zijn en het af te raden? Waarom wordt ze dan toch naar voren geschoven?
Is het principe van wij doen het gewoon belangrijker dan de positie krijgen?
De PvdA heeft Arib niet naar voren geschoven, ze heeft volgens mij zichzelf kandidaat gesteld al heel snel na het aftreden van Van Miltenburg. En toen moesten ze wel steunen anders zou er weer verdeeldheid in de partij komen. (Een situatie die overigens in 2002 een leuke uitslag opleverde).quote:Op maandag 11 januari 2016 21:03 schreef borisz het volgende:
[..]
PVDA had in 2012 weer de voorzitter kunnen leveren. Halbe heeft het bijna aangeboden. Zie een van de stukken van afgelopen weekend. Ik weet even niet meer in welke krant/tijdschrift het stond. Maar Arib wilden ze absoluut niet en werd het vMiltenburg als troostprijs, want ze werd net geen staatssec.
Waarom de PVDA nu weer Arib naar voren schuift is een raadsel. Ik denk dat het principe nu belangrijker is dan die functie krijgen.
Het blijft een rukker.quote:Op maandag 11 januari 2016 19:19 schreef rubbereend het volgende:
Is Geert wel zijn rechterhand kwijt
Oh vertel?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:19 schreef Calcio het volgende:
Een Marokkaan die voorzitter wordt van de Nederlandse Tweede Kamer. Het moet niet gekker worden
En de volgende keer zeker weer miepen dat ze onvoldoende integrerenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:19 schreef Calcio het volgende:
Een Marokkaan die voorzitter wordt van de Nederlandse Tweede Kamer. Het moet niet gekker worden
Kijk, dit soort reacties, dat helpt niet echt, hè.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En de volgende keer zeker weer miepen dat ze onvoldoende integreren![]()
Overigens is ze slechts een van de vier kandidaten. Speciaal voor jou maakt zelfs Martin Bosma een kans.
Ben wel benieuwd wat Bosma gaat zeggen op de onvermijdelijke vraag waarom hij ook weer voorzitter van een nepparlement wil worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:11 schreef rubbereend het volgende:
Debat gaat nog wel leuk worden, er vallen nogal wat kritische vragen te stellen
hij eet het gewoon opquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Laten we hopen dat Elias ook niet weet hoe een shredder werkt.
Arib versloeg tijdens een interne PvdA-stemming de Kamerleden Roos Vermeij en Angelien Eijsink.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:56 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De PvdA heeft Arib niet naar voren geschoven, ze heeft volgens mij zichzelf kandidaat gesteld al heel snel na het aftreden van Van Miltenburg. En toen moesten ze wel steunen anders zou er weer verdeeldheid in de partij komen. (Een situatie die overigens in 2002 een leuke uitslag opleverde).
En dan is er ook nog het verhaal dat ze vervolgens Arib niet wilden terugtrekken want dan zou het lijken alsof ze zwichten voor de kritiek van de PVV.
De oorspronkelijke reactie wel?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Kijk, dit soort reacties, dat helpt niet echt, hè.
Daar gaat het niet om. Jouw discussieerstijl wordt door sommige mensen als onprettig ervaren, en dit soort reacties zijn daar debet aan. Dat anderen ook niet altijd even geweldige bijdragen doen, is niet altijd een even geldig excuus.quote:
Ja, klopt inderdaad.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:39 schreef zarosje het volgende:
Ton Elias is toch die man die op twitter heel stoer microsoft ging verzoeken om hem niet iedere keer te bellen terwijl het gewoon oplichters waren?
Hee kijk, de FOK!ker met respect voor een kindermoordenaar!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:19 schreef Calcio het volgende:
Elias ligt binnen zijn eigen partij al niet onverdeeld goed. Het is ook tegen de zin van de partijleiding dat er een kandidaat is namens de VVD. Die zal het dus niet worden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:58 schreef zarosje het volgende:
Ik denk toch dat Elias het wordt. Ik betwijfel of hij meedoet als hij weet dat zijn partij niet op hem stemt, en als de VVD wel achter hem gaat staan zal hij de eerste twee rondes wel overleven. Dan waarschijnlijk tegen Arib die de steun van de PVDA en nog wat linkse partijen heeft. VVD CDA PVV en SGP zullen dan waarschijnlijk op Elias stemmen, en dan heeft hij alleen nog D66 of Christenunie nodig. Dat is althans hoe ik het zie, en ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet echt heb verdiept in deze verkiezingen dus ik kan het mis hebben.
Aangezien de taak van de voorzitter breder is dan enkel de vergadering voorzitten vraag ik me af of hij werkelijk de beste kandidaat is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:20 schreef opperkleurder het volgende:
Bosma zou de beste kandidaat zijn, maar aangezien die het waarschijnlijk niet gaat worden hoop ik op Van Toorenburg.
Dat is wel de belangrijkste taak. Verder is het een beschaafde intelligente man. Die kan best buitenlandse delegaties ontvangen (ondanks dat hij van de PVV is) en het presidium leiden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Elias ligt binnen zijn eigen partij al niet onverdeeld goed. Het is ook tegen de zin van de partijleiding dat er een kandidaat is namens de VVD. Die zal het dus niet worden.
[..]
Aangezien de taak van de voorzitter breder is dan enkel de vergadering voorzitten vraag ik me af of hij werkelijk de beste kandidaat is.
Dat gaat natuurlijk niet werken. De kamer wil nu een voorzitter zonder overdaad aan schandalen. Dan is het nu niet bepaald slim om een PVV'er te nemen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:27 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat is wel de belangrijkste taak. Verder is het een beschaafde intelligente man. Die kan best buitenlandse delegaties ontvangen (ondanks dat hij van de PVV is) en het presidium leiden.
Ja, discriminatie man. Ik zou ook Bosma willen, maar niemand wil hem dit of de PVV gunnen. bah!quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:20 schreef opperkleurder het volgende:
Bosma zou de beste kandidaat zijn, maar aangezien die het waarschijnlijk niet gaat worden hoop ik op Van Toorenburg.
Die dame van het CDA lijkt mij ook de veiligste gok momenteel. Maar wie weet wat er uit de hoge hoed komtquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zet mijn geld in op Van Toorenburg. Arib ligt niet goed in haar eigen partij en de VVD. Elias mist net als Arib de kwaliteiten om een goede Kamervoorzitter te zijn. Verder is het niet de beurt van de VVD om weer een voorzitter aan te leveren. Die huilebalk is net opgestapt. Bosma is op papier de beste kandidaat, maar dan kom je helaas weer aan bij nepparlement en de standpunten van de PVV.
'PVV' en 'beschaafd' zijn mutually exclusive...quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:27 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat is wel de belangrijkste taak. Verder is het een beschaafde intelligente man. Die kan best buitenlandse delegaties ontvangen (ondanks dat hij van de PVV is) en het presidium leiden.
Rondom de persoon Bosma zijn toch geen schandalen geweest? Met jouw redenatie is Elias ook kansloos, zie de recente schandalen binnen de VVD.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet werken. De kamer wil nu een voorzitter zonder overdaad aan schandalen. Dan is het nu niet bepaald slim om een PVV'er te nemen.
Ik dacht eigenlijk dat van alle kandidaten alleen Bosma goede referenties had vanwege goed voorzitterschap?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zet mijn geld in op Van Toorenburg. Arib ligt niet goed in haar eigen partij en bij de VVD. Elias mist net als Arib de kwaliteiten om een goede Kamervoorzitter te zijn. Verder is het niet de beurt van de VVD om weer een voorzitter aan te leveren. Die huilebalk is net opgestapt. Bosma is op papier de beste kandidaat, maar dan kom je helaas weer aan bij nepparlement en de standpunten van de PVV.
Je kunt het oneens zijn met de standpunten, maar in de omgang is het een beschaafde welbespraakte man.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:32 schreef k_man het volgende:
[..]
'PVV' en 'beschaafd' zijn mutually exclusive...
Tja. Misschien kon je met Stalin ook best gezellig kletsen. Maakt dat hem beschaafd?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Je kunt het oneens zijn met de standpunten, maar in de omgang is het een beschaafde welbespraakte man.
Kamervoorzitter is een redelijk anders iets dan kamerlid zijn, hé.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja. Misschien kon je met Stalin ook best gezellig kletsen. Maakt dat hem beschaafd?
Arib is eerste ondervoorzitter en leidt ook al jaren prima debatten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:33 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat van alle kandidaten alleen Bosma goede referenties had vanwege goed voorzitterschap?
Die anderen hadden het bijna niet over ervaring in een vergelijkbare functie.
Dat Verbeet won van Maria vd Hoeven was destijds ook een grote verrassing. Dat is het leuke aan deze verkiezing, het kan wel eens raar lopen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die dame van het CDA lijkt mij ook de veiligste gok momenteel. Maar wie weet wat er uit de hoge hoed komt
Deze godwin had niet gehoeven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja. Misschien kon je met Stalin ook best gezellig kletsen. Maakt dat hem beschaafd?
Ik lees over Arib telkens alleen dingen over haar achtergrond en lange politieke carrière. In dit geval zijn de enige twee kandidaten die ervaring hebben met het leiden van grote kamerdebatten dus Arib en Bosma.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:36 schreef borisz het volgende:
[..]
Arib is eerste ondervoorzitter en leidt ook al jaren prima debatten.
[..]
Dat Verbeet won van Maria vd Hoeven was destijds ook een grote verrassing. Dat is het leuke aan deze verkiezing, het kan wel eens raar lopen.
Opvallend veel spreektijd wel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:39 schreef borisz het volgende:
Spreektijden
1. L. van Tongeren GroenLinks 8 min
2. S.R. Fritsma PVV 10 min
3. F.P. Wassenberg PvdD 10 min
4. T. Kuzu GrKÖ 10 min
5. L. Bontes GrBvK 4 min
6. A.H. Kuiken PvdA 10 min
7. J.S. Voordewind ChristenUnie 10 min
8. R.A. van Vliet Van Vliet 10 min
9. R. Bisschop SGP 8 á 10 min
10. M.C.G. Keijzer CDA 10 min
11. T. van Ark VVD 10 min