Dan weet je ook dat je debat geen zin heeft en dat de overheid gewoon AZC's uit de grond stampt. Of je nu wilt of niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is toch ook terreur? Mensen bang maken om je zin te krijgen. Het ingekerfde gezicht van de ambtenaar in Enschede en een aantal afgebrande auto's en ingegooide ruiten van raadsleden zijn daar de trieste voorbeelden van.
Ik heb veel twijfels bij de opvang van vluchtelingen en hun kansen in onze maatschappij. Ik kan dat debat prima met argumenten voeren.
Er zijn anders zat gemeenteraden die tegen hebben gestemd, ook zonder campagne van tegenstanders met een discutabele achtergrond.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze vegen hun reet af met jouw argumenten.
Zie hierboven. Nog steeds geen reden om geweld te gebruiken.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat je debat geen zin heeft en dat de overheid gewoon AZC's uit de grond stampt. Of je nu wilt of niet.
Dat ligt er maar net aan wat er voor mij op het spel staat.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zie hierboven. Nog steeds geen reden om geweld te gebruiken.
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:26 schreef myShizzle het volgende:
Je zult je de komende 10 jaar onveilig voelen. Je kinderen niet meer alleen over straat kunnen laten gaan. Rondhangende qatkauwers op het speelplein, de voetbalvelden en de natuur in de omgeving hebben. Je moet opeens weer de.deur. dubbel op slot doen en je afvragen of je je ramen wel goed dicht had gedaan. Je kinderen moeten opeens multicultureel worden terwijl je toch heel bewust voor zo'n klein dorp had gekozen.
Dįįrom, en om nog ontelbaar veel meer redenen, vind ik het gebeuren van vandaag geheel begrijpbaar. Liever 1 dag of week rellen en zgn ontoelaatbaar gedrag vertonen dan 10 of meer jaar spijt hebben dat je überhaupt ooit daar bent gaan wonen.
Vast. Met voornoemde sympathieėn / denkvermogen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dus dat het gewoon jongeren uit het dorp zelf en andere gemeenten uit de omgeving waren.
Ja, Pauw maar ff kijken straks... al zal het grootste deel wel gaan over de motie van afkeuring.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:31 schreef DSVM het volgende:
Vanavond bij de VARA: DE SCHULD VAN RECHTS EN WILDERS
Eerlijk, wat staat er hier in hemelsnaam op het spel? Een AZC is echt geen ramp. Ook in ben tegen de enorme instroom van asielzoekers om meerdere redenen, maar een asielzoeker doet minder kwaad dan deze hooligans.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat er voor mij op het spel staat.
En dat geloof ik ook wel. Maar dit gedrag is niet goed te praten. Punt.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat men daar niet zit te wachten op een mega-AZC geloof ik wel. Dat NVU-ers er dan vervolgens een avondje mee aan de haal gaan lijkt me zijdelings interessant: Geldermalsen is er morgen (als de raddraaiers zijn vertrokken) ook nog. En de weerstand tegen het AZC ook.
Dit is satire mag ik hopen?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:31 schreef DSVM het volgende:
Vanavond bij de VARA: DE SCHULD VAN RECHTS EN WILDERS
Wat staat er voor deze mensen dan op het spel? Dat is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat er voor mij op het spel staat.
Deze moet ik ook even quoten.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:26 schreef myShizzle het volgende:
Je zult je de komende 10 jaar onveilig voelen. Je kinderen niet meer alleen over straat kunnen laten gaan. Rondhangende qatkauwers op het speelplein, de voetbalvelden en de natuur in de omgeving hebben. Je moet opeens weer de.deur. dubbel op slot doen en je afvragen of je je ramen wel goed dicht had gedaan. Je kinderen moeten opeens multicultureel worden terwijl je toch heel bewust voor zo'n klein dorp had gekozen.
Dįįrom, en om nog ontelbaar veel meer redenen, vind ik het gebeuren van vandaag geheel begrijpbaar. Liever 1 dag of week rellen en zgn ontoelaatbaar gedrag vertonen dan 10 of meer jaar spijt hebben dat je überhaupt ooit daar bent gaan wonen.
'afgeschilderd' nog wel.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:33 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]Grappig om te zien dat de relschoppers afgeschilderd worden als terroristen.
Daar zijn we het wel over eens.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
En dat geloof ik ook wel. Maar dit gedrag is niet goed te praten. Punt.
V.
Precies, dat klopt niet (FTFY)quote:
Met geweld ontwrichten van de samenleving. Ik vind het wel vrij treffend, eigenlijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:33 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Grappig om te zien dat de relschoppers afgeschilderd worden als terroristen.
Ik ook. Voldoet helemaal aan de definitie van een terrorist.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met geweld ontwrichten van de samenleving. Ik vind het wel vrij treffend, eigenlijk.
Ik probeer in het geheel niets met mijn 'V.'.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:39 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Wat probeer jij nou steeds interessant te doen met je 'V' ?
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat staat er voor deze mensen dan op het spel? Dat is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met geweld ontwrichten van de samenleving. Ik vind het wel vrij treffend, eigenlijk.
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik probeer in het geheel niets met mijn 'V.'.
V.
Leg het mij eens uit dan. For the record, ik heb er ook 600 om de hoek wonen. Ik ben bekend met de overlast. Maar niets daarvan is iets waardoor ik het gevoel heb dat ik bij de volgende inspraakavond maar met een paar bakstenen op zak verhaal moet gaan halen.quote:
Ten eerste wordt het sociale vangnet totaal gesloopt. Het is al niet best gesteld meer met het vangnet, maar het wordt alleen maar erger door de komst van hordes vreemdelingen die hier jarenlang verblijven zonder 1 cent op te brengen. Ze kosten bakken met geld.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:34 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Eerlijk, wat staat er hier in hemelsnaam op het spel? Een AZC is echt geen ramp. Ook in ben tegen de enorme instroom van asielzoekers om meerdere redenen, maar een asielzoeker doet minder kwaad dan deze hooligans.
Lees je in of ga je niet als een newbie gedragen over zaken die een echte FOK!ker gewoon weet.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:39 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Wat probeer jij nou steeds interessant te doen met je 'V' ?
Dat van die waarde van huizen is al ontkracht door de makelaarsvereniging. Zal nog even een bronnetje proberen op te zoeken, las het een paar weken geleden.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ten eerste wordt het sociale vangnet totaal gesloopt. Het is al niet best gesteld meer met het vangnet, maar het wordt alleen maar erger door de komst van hordes vreemdelingen die hier jarenlang verblijven zonder 1 cent op te brengen. Ze kosten bakken met geld.
Daarnaast verpaupert je pittoresque dorpje nogal door hangende en rondstruinende qatkauwers, en hoofdoekvolk dat zich niet of nauwelijks aanpast aan de omgeving en maatschappij. Kan me zelfs voorstellen dat jouw huisje ineens een stuk minder waard is als er een groot AZC in je achtertuin staat.
Verder weet je dat er met de komst van het AZC ook risico is op meer criminaliteit.
Dus, ja... wat staat er eigenlijk op het spel?
En sommige mensen doen dat wel. Vooral als ze met hun rug tegen de muur denken te staan.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er zijn anders zat gemeenteraden die tegen hebben gestemd, ook zonder campagne van tegenstanders met een discutabele achtergrond.
En als mijn argumenten geen zin hebben omdat de keuze toch al gemaakt is, dan is dat maar zo. Dan ga ik toch niet als een ontevreden kleuter met een honkbalknuppel mijn 'gelijk' halen?
Dat is landelijke politiek, dus stem vooral PVV bij de volgende verkiezingen, maar verzet doe je met 'normale' middelen, niet met vuurwerkbommen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ten eerste wordt het sociale vangnet totaal gesloopt. Het is al niet best gesteld meer met het vangnet, maar het wordt alleen maar erger door de komst van hordes vreemdelingen die hier jarenlang verblijven zonder 1 cent op te brengen. Ze kosten bakken met geld.
Daarnaast verpaupert je pittoresque dorpje nogal door hangende en rondstruinende qatkauwers, en hoofdoekvolk dat zich niet of nauwelijks aanpast aan de omgeving en maatschappij. Kan me zelfs voorstellen dat jouw huisje ineens een stuk minder waard is als er een groot AZC in je achtertuin staat.
Verder weet je dat er met de komst van het AZC ook risico is op meer criminaliteit.
Dus, ja... wat staat er eigenlijk op het spel?
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:46 schreef syndroom het volgende:
Het volkEen paar boeren zijn in verzet!
Dat doet Verbal al 10 jaar newbie.quote:
Waarmee die sommige mensen juist zorgen voor minder draagvlak.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En sommige mensen doen dat wel. Vooral als ze met hun rug tegen de muur denken te staan.
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:46 schreef syndroom het volgende:
Het volkEen paar boeren Een paar hooligans zijn in verzet!
V.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Xa1pt het volgende:
Het volkEen paar boeren randmongolen zijn in verzet!
Het ligt eraan wie je eropaan kijkt. Zoals je de bontkragen gemeenschap niet mag aankijken op de dader van een tasjesroof, zo mag je de tegenstanders niet aankijken op het gedrag van NVU volk.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
En dat geloof ik ook wel. Maar dit gedrag is niet goed te praten. Punt.
V.
16quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat doet Verbal al 10 jaar newbie.
Z.
Misschien moeten ze dat eens niet denken. Relativeren. Dat kunnen jij en ik ook.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En sommige mensen doen dat wel. Vooral als ze met hun rug tegen de muur denken te staan.
Nou, daar is nog een sprake van. Dat draagvlak voor verzet wordt steeds groter lijkt wel.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarmee die sommige mensen juist zorgen voor minder draagvlak.
Dat doe ik ook niet. Ik heb het over deze blanjeparels.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het ligt eraan wie je eropaan kijkt. Zoals je de bontkragen gemeenschap niet mag aankijken op de dader van een tasjesroof, zo mag je de tegenstanders niet aankijken op het gedrag van NVU volk.
Dit is natuurlijk een beetje een drogredenatie: er zijn ergere dingen in het leven dus moeten ze maar niet zeiken.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dat eens niet denken. Relativeren. Dat kunnen jij en ik ook.
Er zijn allerlei mensen die in allergische reacties schieten om allerlei redenen. Dat is nog geen reden om vanwege hun overtrokken reacties ze maar hun zin te gaan geven,
Ik kan me voorstellen dat, als je aan de onderkant leeft, je het idee hebt dat er voortdurend over je heen wordt gepist. Sterker nog, dat is ook zo. Maar het is wel vrij typisch dat ze het zich jarenlang laten welgevallen, tot er weer eens vreemdelingen in beeld komen. Dan is het land ineens te klein (vrij letterlijk). Ze hebben wel grotere problemen dan een paar honderd hoofddoeken om de hoek. Als ze zouden relativeren, zouden ze zich daar misschien wat drukker over maken.
Het draagvlak wordt vooral luider. Of het ook echt groter wordt, betwijfel ik.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, daar is nog een sprake van. Dat draagvlak voor verzet wordt steeds groter lijkt wel.
De mensen die zich uit wilden spreken tegen de opvang van 1500 vluchtelingen zijn voor het grootste deel weggevlucht of geėvacueerd. Chapeau, chapeau.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, daar is nog een sprake van. Dat draagvlak voor verzet wordt steeds groter lijkt wel.
Niet iedereen heeft de financiėle ruimte om te relativeren. Ga jij maar eens 20 jaar in de bijstand zitten.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dat eens niet denken. Relativeren. Dat kunnen jij en ik ook.
Er zijn allerlei mensen die in allergische reacties schieten om allerlei redenen. Dat is nog geen reden om vanwege hun overtrokken reacties ze maar hun zin te gaan geven,
Ik kan me voorstellen dat, als je aan de onderkant leeft, je het idee hebt dat er voortdurend over je heen wordt gepist. Sterker nog, dat is ook zo. Maar het is wel vrij typisch dat ze het zich jarenlang laten welgevallen, tot er weer eens vreemdelingen in beeld komen. Dan is het land ineens te klein (vrij letterlijk). Ze hebben wel grotere problemen dan een paar honderd hoofddoeken om de hoek. Als ze zouden relativeren, zouden ze zich daar misschien wat drukker over maken.
Iedere mongool kan bedenken dat er mensen zijn die een huis niet kopen als er een groot AZC om de hoek staat terwijl ze dat anders wel zouden als dat AZC er niet stond. Dit is geen rocket science.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat van die waarde van huizen is al ontkracht door de makelaarsvereniging. Zal nog even een bronnetje proberen op te zoeken, las het een paar weken geleden.
EDIT: OK, het is wel de Volkskrant![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)r-komst-azc~a618230/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |