abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158294847
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je vind het goed maar keurt het niet goed? Ik kan niet achter die stelling staan, maar ik begrijp hem wel.
Precies. Dat is wat ik zeg.
pi_158294862
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:08 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Nergens zeg ik dat dit nieuw is. Maar de geschiedenis blijft zich (ook op dat gebied) herhalen.
Sinds er algemeen stemrecht is voor elke Nederlander vanaf 18 jaar is er nog nooit een opstand geweest. Ontevreden burgers hier en daar zoals vanavond, ja. Dat wel. Maar dat is gewoon onderdeel van de democratische realiteit.

Ik word ook dagelijks geconfronteerd met politieke besluiten die mij allerminst goed uit komen. Ik weet echter dat dit het gevolg is van het systeem waar wij met z'n allen voor kiezen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met geweld mijn onvrede te uiten.

Of dacht je nu echt dat alle ontevreden mensen maar direct in de dranghekken gaan hangen? Nee, de overgrote meerderheid kan gewoon rationeel nadenken en doet dat dus niet.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:11:36 #53
136 V.
Like tears in rain...
pi_158294882
Randmongolen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_158294932
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:08 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Ik zit hier lekker te genieten achter de pc, maar je kunt er wel vanuit gaan. De chaos is niet te overzien als je het plan nu gewoon doordrukt. Met zachte hand kom je nergens, dit is Nederland. Hier moet je de harde hand hanteren wil je iets bereiken
Daar bereik je alleen maar weerstand mee. Zoals nu. En zoals asielzoekers die dreigen met hongerstaking bijvoorbeeld omdat ze iets gedaan willen krijgen.

Dat AZC komt er gewoon, en terecht. Moet je je boodschap maar op een normale manier overbrengen.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:12:54 #55
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_158294943
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:11 schreef Mystikvm het volgende:
Ontevreden burgers hier en daar zoals vanavond, ja. Dat wel. Maar dat is gewoon onderdeel van de democratische realiteit.
Dat zeg ik dus.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:13:11 #56
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158294958
Haha 'geen paniek' roept dat raadslid met een lichtelijk angstig stemmetje. Het enige dat je zogenaamd mag doen is een zegje terwijl de plannen al lang besloten zijn. De mensen die dat bepalen ondervinden zelf amper hinder van hun beslissingen en het klootjesvolk moet niet zeuren. Misschien is het verstandig om eens te luisteren naar het volk.
Fade to Black
pi_158294973
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar bereik je alleen maar weerstand mee. Zoals nu. En zoals asielzoekers die dreigen met hongerstaking bijvoorbeeld omdat ze iets gedaan willen krijgen.

Dat AZC komt er gewoon, en terecht. Moet je je boodschap maar op een normale manier overbrengen.
Goed argument, knul :')
pi_158294994
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:05 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ik draai er omheen? Dat is een aanname. Ik probeer aan jou te verklaren hoe machteloos de gewone man zich soms voelt door (geconfronteerd te worden) met de gevolgen van politieke beslissingen.
Als de gewone man met een aantal medestanders ingrijpende veranderingen door kan voeren, dan is er pas iets mis.
pi_158295032
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja, met dit soort onzin creëer je niet meer draagvlak maar juist minder.
pi_158295054
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:12 schreef Kopiko het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik dus.
Maar daar is dus niet mee gezegd dat de inspraakavond geen afdoende middel is om je onvrede te uiten :) Want we leven al 100 jaar in een land met hier en daar een ontevreden burger, en al 100 jaar zijn er inspraakavonden. In die hele eeuw is er nog geen burger in geslaagd om de inspraakavond afgeschaft te krijgen omdat hij zijn zin niet krijgt.

Inspraakavonden zijn er niet om je zin te krijgen. Die dingen zijn er om je argumenten te laten horen.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:15:31 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158295068
Ben ik keer avondje weg, mis ik de actie...

Ik weet dat Rutte het druk heeft met andere zaken, maar wordt het niet eens tijd voor die speech op landelijke tv. Waarin hij verkondigt aan het volk en aan de EU dat Nederland stopt met het opnemen van meer asielzoekers. Dat Nederland op dit moment niet is opgewassen tegen de taak nog meer mensen toe te laten. En dat iedereen die toch asiel aanvraagt, wordt terugverwezen naar Duitsland of België.

Je kunt namelijk uittekenen wat er de volgende keer gaat gebeuren als er weer ergens over een AZC wordt vergaderd. Dan wordt het weer rellen, want dit schept een precedent. Steenbergen, Woerden, Purmerend, Oranje, Ede, Geldermalsen: er is geen draagvlak (meer). Het hele land wordt volgebouwd en bovendien heeft de praktijk (Nijmegen, Apeldoorn) ook al lang bewezen dat honderden asielzoekers op 1 locatie vragen is om problemen. Links- of rechtsom is de manier waarop Nederland nu bezig is met (nood)opvang, gewoon niet houdbaar meer. Niemand heeft daar wat aan: de burger niet, de asielzoeker niet, de politie(k) niet, het bedrijfsleven niet.

Zijn ze nou echt blind daar in Den Haag?
  woensdag 16 december 2015 @ 22:15:35 #62
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158295071
quote:

[..]

Naja dat bedrijf wat er middenin komt te liggen heeft wel een normaal vreedzaam protest uitgevoerd maar die zijn maar vertrokken toen de rellen begonnen
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 16 december 2015 @ 22:15:39 #63
136 V.
Like tears in rain...
pi_158295075
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

"knul" gebruiken in een internetdiscussie :')

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_158295092
Zelfs de IS aanhangers in het Haagse schilderswijk hebben niet voor zulk grote overlast gezorgd, hoe kunnen we dan tolereren hoe neo nazis in spe en breivinks in spe gewoon hun gang kunnen gaan in dat dorp? Hopelijk heeft de politie camera beelden van de relschoppers en worden ze allemaal berecht volgens de terrorisme wetgeving. Dit is gewoon terreur en dat weet een ieder, vraag maar aan de mensen die in de vergaderzaal zaten hoe zij dit ervaren hebben; ze zullen antwoorden dat het beangstigend was en dat zij bang voor hun levens waren.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:16:26 #65
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_158295105
quote:

[..]

Los van het schandalige gedrag van vanavond: als er iets duidelijk is is dat er geen draagvlak is voor een AZC. Je moet wel levensmoe zijn (of denken dat op te vangen vluchtelingen dat zijn) om daar nog een AZC te willen vestigen.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:17:29 #66
136 V.
Like tears in rain...
pi_158295152
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

Zijn ze nou echt blind daar in Den Haag?
Nee, ik denk dat ze ook in Den Haag nu wel inzien hoe intellectueel uitgedaagd sommige Nederlanders zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_158295162
quote:

[..]

Wat is normaal? 3 minuten spreektijd die de tegenstanders hadden? Dat is normaal zeker, je word gewoon voor lul gezet. Die raadsleden lachen je nog net niet uit, nu schijten ze in hun broek.

De gemeente doet dit niet voor de vluchtelingen maar voor een financiele kwestie. Oftewel ze hebben gewoon schijt aan de inwoners want geld boven alles. Het plan was er al en daarna werden de bewoners ingelicht, je had ze meteen om hun mening moeten vragen. Maarja normaals, in dit zielig stukje land heb je niks te vertellen ondanks alle mooie praatjes.
Niet Fokken met mij.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:17:44 #68
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_158295164
quote:
9s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:15 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Naja dat bedrijf wat er middenin komt te liggen heeft wel een normaal vreedzaam protest uitgevoerd maar die zijn maar vertrokken toen de rellen begonnen
Op verzoek van de politie ja
pi_158295175
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:08 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Ik zit hier lekker te genieten achter de pc, maar je kunt er wel vanuit gaan. De chaos is niet te overzien als je het plan nu gewoon doordrukt. Met zachte hand kom je nergens, dit is Nederland. Hier moet je de harde hand hanteren wil je iets bereiken
Nee hoor. Alle wet en regelgeving die we hier hebben is bereikt zonder dat we daarvoor naar geweld hebben moeten grijpen. En daar zitten best sterke staaltjes tussen, zoals het recht op abortus en euthanasie, het recht om elke religie aan te hangen die je wilt, of juist niet. Het recht om te trouwen met wie je wilt, of juist niet. En zo kan ik nog wel even doorgaan. En dat allemaal zonder dat iemand met geweld zijn of haar zin door drukt.
pi_158295199
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Sinds er algemeen stemrecht is voor elke Nederlander vanaf 18 jaar is er nog nooit een opstand geweest. Ontevreden burgers hier en daar zoals vanavond, ja. Dat wel. Maar dat is gewoon onderdeel van de democratische realiteit.

Ik word ook dagelijks geconfronteerd met politieke besluiten die mij allerminst goed uit komen. Ik weet echter dat dit het gevolg is van het systeem waar wij met z'n allen voor kiezen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met geweld mijn onvrede te uiten.

Of dacht je nu echt dat alle ontevreden mensen maar direct in de dranghekken gaan hangen? Nee, de overgrote meerderheid kan gewoon rationeel nadenken en doet dat dus niet.
Mensen willen gewoon niet nog meer vluchtelingen in NL en al helemaal niet in hun dorp. Je kunt roepen wat je wilt, maar de overheid drukt haar zin er toch doorheen. Tja...dan ga je op een gegeven moment escalatie krijgen he. Als het maar lang genoeg duurt ben ook jij bereid om geweld toe te passen.
pi_158295211
quote:

[..]

Er komt een veel kleinere.
Dat garandeer ik je.

Burgemeester woont in het dorp, wil ook naar de super en het café kunnen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_158295217
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Los van het schandalige gedrag van vanavond: als er iets duidelijk is is dat er geen draagvlak is voor een AZC. Je moet wel levensmoe zijn (of denken dat op te vangen vluchtelingen dat zijn) om daar nog een AZC te willen vestigen.
NWS / Fel protest tegen komst azc
  woensdag 16 december 2015 @ 22:19:07 #73
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158295232
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:17 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Op verzoek van de politie ja
Wilden zelf ook weg . Ken er genoeg volk van
RED ONS HENNIEGOD
pi_158295235
quote:

[..]

Moet je je boodschap maar op een normale manier overbrengen.
Dat kan natuurlijk ook over de gemeente worden gezegd in dit geval.
pi_158295251
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zelfs de IS aanhangers in het Haagse schilderswijk hebben niet voor zulk grote overlast gezorgd, hoe kunnen we dan tolereren hoe neo nazis in spe en breivinks in spe gewoon hun gang kunnen gaan in dat dorp? Hopelijk heeft de politie camera beelden van de relschoppers en worden ze allemaal berecht volgens de terrorisme wetgeving. Dit is gewoon terreur en dat weet een ieder, vraag maar aan de mensen die in de vergaderzaal zaten hoe zij dit ervaren hebben; ze zullen antwoorden dat het beangstigend was en dat zij bang voor hun levens waren.
:')
Niet Fokken met mij.
pi_158295278
quote:
:')
  woensdag 16 december 2015 @ 22:20:12 #77
136 V.
Like tears in rain...
pi_158295279
Fascinerend om te zien hoe in dit soort topics anti-democratische acties van sippe bruinhemden worden geduid als legitiem wegens gebrek aan democratische middelen :')

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:20:24 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158295286
quote:
Eigenlijk is het afwijken van een Linkse mening sowieso terreur.
The End Times are wild
pi_158295297
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mensen willen gewoon niet nog meer vluchtelingen in NL en al helemaal niet in hun dorp. Je kunt roepen wat je wilt, maar de overheid drukt haar zin er toch doorheen. Tja...dan ga je op een gegeven moment escalatie krijgen he. Als het maar lang genoeg duurt ben ook jij bereid om geweld toe te passen.
Mwah, ik ben gelukkig behept met een gezond relativeringsvermogen. Dan hoef je je niet zo druk te maken als deze mensen.
pi_158295306
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:20 schreef Verbal het volgende:
Fascinerend om te zien hoe in dit soort topics anti-democratische acties van sippe bruinhemden worden geduid als legitiem wegens gebrek aan democratische middelen ;')

V.
Agja dat soort relschoppers weten niet eens wat stemmen is joh!
pi_158295307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Als mensen zich misdragen moet je ze aanpakken.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:21:29 #82
136 V.
Like tears in rain...
pi_158295332
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:19 schreef Justinn het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook over de gemeente worden gezegd in dit geval.
De meerderheid van de raad was al tegen. Geen enkele reden om knuppels in hoenderhokken te keilen, anders dan fucking hersenloos hooligangedrag.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:23:09 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158295385
Fascinerend ook om te zien hoe mensen die zichzelf beschaafd vinden en een debat belangrijk zeggen te vinden, verrassend vaak enkel kunnen smijten met termen als tokkies, terroristen, etc.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 16 december 2015 @ 22:23:20 #84
38114 beantherio
pi_158295389
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als mensen zich misdragen moet je ze aanpakken.
Daar heb je politie en rechters voor. Dorpen platbranden om ze te straffen zijn nazi-praktijken.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:23:33 #85
136 V.
Like tears in rain...
pi_158295396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:20 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Dat soort volk zegt papa tegen hun opa.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_158295444
quote:
Fascinerend om te zien hoe in dit soort topics anti-democratische acties van sippe bruinhemden worden geduid als legitiem wegens gebrek aan democratische middelen :')

V.
Bruinhemden? Wat is je bron daarvoor?
pi_158295486
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Iemand op Twitter.
pi_158295488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk is het afwijken van een Linkse mening sowieso terreur.
Ik ben alles behalve links laat dat duidelijk zijn, maar ik kan niet toestaan dat er met vuurwerk en andere gevaarlijke voorwerpen gegooid wordt naar politie in dienst en andere mensen. Dit is gericht geweld en dat moet met de harde hand aangepakt worden, als wij het bij IS aanhangers kunnen dan moet het ook bij neo nazis en breivinkjes in spe lukken. Gelijke kappen gelijke monniken.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:26:27 #89
136 V.
Like tears in rain...
pi_158295495
Het vervelende is natuurlijk dat de werkelijke 'gewone Nederlanders' die wellicht legitieme zorgen en bezwaren hebben, en daar normaal over willen praten / tegen willen demonstreren, automatisch in de hoek van de sturmtruppen worden geplaatst.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_158295499
Je zult je de komende 10 jaar onveilig voelen. Je kinderen niet meer alleen over straat kunnen laten gaan. Rondhangende qatkauwers op het speelplein, de voetbalvelden en de natuur in de omgeving hebben. Je moet opeens weer de.deur. dubbel op slot doen en je afvragen of je je ramen wel goed dicht had gedaan. Je kinderen moeten opeens multicultureel worden terwijl je toch heel bewust voor zo'n klein dorp had gekozen.

Dáárom, en om nog ontelbaar veel meer redenen, vind ik het gebeuren van vandaag geheel begrijpbaar. Liever 1 dag of week rellen en zgn ontoelaatbaar gedrag vertonen dan 10 of meer jaar spijt hebben dat je überhaupt ooit daar bent gaan wonen.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:26:52 #91
136 V.
Like tears in rain...
pi_158295518
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah, ineens wil je bronnen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_158295532
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:20 schreef VelitoX het volgende:

[..]

En als ze dan toch het stemhokje weten te vinden en massaal op een partij als de PVV stemmen, is het weer niet goed. :')
pi_158295546
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:26 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik ben alles behalve links laat dat duidelijk zijn, maar ik kan niet toestaan dat er met vuurwerk en andere gevaarlijke voorwerpen gegooid wordt naar politie in dienst en andere mensen. Dit is gericht geweld en dat moet met de harde hand aangepakt worden, als wij het bij IS aanhangers kunnen dan moet het ook bij neo nazis en breivinkjes in spe lukken. Gelijke kappen gelijke monniken.
Ook krakers en Milieugekkies?
pi_158295553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:23 schreef Perrin het volgende:
Fascinerend ook om te zien hoe mensen die zichzelf beschaafd vinden en een debat belangrijk zeggen te vinden, verrassend vaak enkel kunnen smijten met termen als tokkies, terroristen, etc.
Het is toch ook terreur? Mensen bang maken om je zin te krijgen. Het ingekerfde gezicht van de ambtenaar in Enschede en een aantal afgebrande auto's en ingegooide ruiten van raadsleden zijn daar de trieste voorbeelden van.

Ik heb veel twijfels bij de opvang van vluchtelingen en hun kansen in onze maatschappij. Ik kan dat debat prima met argumenten voeren.
pi_158295561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ook krakers en Milieugekkies?
Zeker weten!
  woensdag 16 december 2015 @ 22:28:16 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158295571
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:26 schreef Verbal het volgende:
Het vervelende is natuurlijk dat de werkelijke 'gewone Nederlanders' die wellicht legitieme zorgen en bezwaren hebben, en daar normaal over willen praten / tegen willen demonstreren, automatisch in de hoek van de sturmtruppen worden geplaatst.

V.
Daar help jij hier anders graag een handje aan mee.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_158295576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is toch ook terreur? Mensen bang maken om je zin te krijgen. Het ingekerfde gezicht van de ambtenaar in Enschede en een aantal afgebrande auto's en ingegooide ruiten van raadsleden zijn daar de trieste voorbeelden van.

Ik heb veel twijfels bij de opvang van vluchtelingen en hun kansen in onze maatschappij. Ik kan dat debat prima met argumenten voeren.
Ze vegen hun reet af met jouw argumenten.
pi_158295577
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:26 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ah, ineens wil je bronnen?

V.
Mijn vermoeden is dus dat het gewoon jongeren uit het dorp zelf en andere gemeenten uit de omgeving waren.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:28:29 #99
38114 beantherio
pi_158295585
quote:

V.
Dat men daar niet zit te wachten op een mega-AZC geloof ik wel. Dat NVU-ers er dan vervolgens een avondje mee aan de haal gaan lijkt me zijdelings interessant: Geldermalsen is er morgen (als de raddraaiers zijn vertrokken) ook nog. En de weerstand tegen het AZC ook.
pi_158295589
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En als ze dan toch het stemhokje weten te vinden en massaal op een partij als de PVV stemmen, is het weer niet goed. :')
Moeten ze eerst elke lijst af om te kijken bij welke Wilders staat natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')