abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2015 @ 19:27:17 #201
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158156759
Strengere regels? Ok. Maar mensen een vrijheid afnemen en dan belastinggeld in de fik steken op een paar lokaties in Nederland waar 80% van het land dus op de TV van mee moet genieten... lijkt me geen echte oplossing.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_158156987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:25 schreef Toefjes het volgende:
Dit topic gaat steeds offtopic _O-
Je moet wel een beetje oog hebben voor het grote plaatje.

In de ene hoek hebben we "Ik ben zó duurzaam bezig omdat ik geen vuurwerk afsteek en quinoa eet (die uit Peru wordt ingevlogen zodat er voor de lokale bevolking daar niks overblijft, maar dat is toch maar ver van mijn bed)".

En in de andere hoek hebben we "Ik ben verdomme geen racist, die vuile negers die dat beweren moeten opsodemieteren terug naar Afrika, en laat me nou verdomme die miljoenklapper afsteken want het is echt bullshit dat dat overlast geeft".

8)7

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2015 19:33:45 ]
pi_158157095
Ik ben niet voor vuurwerk hoor, maar wie heeft die klapper betaald?

Daarbij hoe lang zijn ze al op aan het halen voor die derde wereld landen, die zouden toch allang voorzien moeten zijn lijkt me of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2015 19:36:49 ]
pi_158157210
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Je moet wel een beetje oog hebben voor het grote plaatje.

In de ene hoek hebben we "Ik ben zó duurzaam bezig omdat ik geen vuurwerk afsteek en quinoa eet (die uit Peru wordt ingevlogen zodat er voor de lokale bevolking daar niks overblijft, maar dat is toch maar ver van mijn bed)".

En in de andere hoek hebben we "Ik ben verdomme geen racist, die vuile negers die dat beweren moeten opsodemieteren terug naar Afrika, en laat me nou verdomme die miljoenklapper afsteken want het is echt bullshit dat dat overlast geeft".

8)7
Sommige zaken zijn obsessies, die in elk NWS topic genoemd moeten worden. Zonde.
pi_158157406
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sommige zaken zijn obsessies, die in elk NWS topic genoemd moeten worden. Zonde.
Is de tijdsgeest jôh!

Klik je op 9gag een plaatje aan over een raar geconstrueerd fietspad in Hongarije, is de reactie met de meeste likes eronder eentje van "En ondertussen bij ons in Noorwegen liggen de bejaarden in hun eigen pis terwijl de vluchtelingen bla bla".

Tja.
pi_158157411
Je zal het maar helemaal gehad hebben met Afrika.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158157562
Okee, Nederland is tot 31 december 18:00 uur een vuurwerkvrijezone. Vanaf oktober hoor ik hier in de buurt al vuurwerk( illegaal). Handhaven lukt niet! Waarom denken de mensen, die voor het vuurwerkverbod zijn, het handhaven dan wel lukt.

Geen vuurwerk te koop in Nederland! Binnen een half uur sta ik, op 29 december, bij een Duitse Lidl om mijn auto vol te gooien. En weet je! Niemand houd mij tegen! Op 31 december om 24:00 uur politie, nee natuurlijk niet. Zij lopen in het centrum en zijn druk bezig met dronken en baldadige stappers.

Drugs zijn ook verboden, op elke straathoek is het te koop.
  donderdag 10 december 2015 @ 19:51:38 #208
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158157586
Meerderheid voor camera's en overheidstoezicht in de slaapkamer van elke nederlander.

Meerderheid voor herinvoering slavernij.

Meerderheid voor verbieden van huppelen op straat.

Democratie is niet zaligmakend. Altijd blijven waken voor jouw vrijheden en die van anderen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_158157862
quote:
15s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
Je zal het maar helemaal gehad hebben met Afrika.
Ik wil er volgend jaar op vakantie. Hoe is daar het vuurwerk regime? Nee, niet het vuurwapenregime, hihi
pi_158157897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik wil er volgend jaar op vakantie. Hoe is daar het vuurwerk regime? Nee, niet het vuurwapenregime, hihi
Geen idee, maar ik ga in januari en zal er op letten voor je!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158157946
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik ga in januari en zal er op letten voor je!
Chill, veel plezier en kijk uit voor die Boko Haram ^O^
pi_158157992
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Chill, veel plezier en kijk uit voor die Boko Haram ^O^
Die zitten inderdaad in heel Afrika.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158158034
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die zitten inderdaad in heel Afrika.
Je weet het maar nooit, straks heeft die kerel opeens heel Afrika veroverd in januari. Niemand kan in de toekomst kijken.
pi_158158061
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:30 schreef Ceberut het volgende:
Geheel verbieden en laten organiseren door gemeenten of vergunningen geven aan bedrijven die het centraal willen organiseren.

En gelul zoals: "maar je hebt last van het illegale vuurwerk, dus verbieden heeft geen zin", is onzin. Na het verbod is het voor een ieder duidelijk dat het gaat om illegaal vuurwerk. Aanpakken is dan een stuk overzichtelijker.

Bovendien: particulier wapenbezit verbieden we ook, ondanks dat het grootste deel van de "overlast" door illegaal gebruik plaatsvindt.
Onzin en naief, vuurwerk( legaal of illegaal) afsteken buiten de wettelijke tijd is al een overtreding. Dus het aanpakken is al " overzichtelijk ". Denk je nu echt dat er tientallen miljoenen wordt uitgegeven aan handhaving? Handhaven lukt niet.

Het enige wat je kunt doen is de grenzen dicht gooien en elke auto en postpakket controleren. Gaat nooit gebeuren.

Elk postpakket uit Suriname wordt grotendeels handmatig gecontroleerd op verdovende middelen. Weet je wat dit kost en hoeveel mensen hier mee bezig zijn. Zomaar een voorbeeld want drugs zijn ook verboden.
pi_158158235
Mensen die zich storen aan één keer per jaar acht uurtjes vuurwerk :r
pi_158158342
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:35 schreef Elfletterig het volgende:
Om te beginnen, ageer ik ertegen dat de vuurwerkdiscussie en de hetze tegen Zwarte Piet op één hoop worden geveegd, alsof het dezelfde mensen zijn die op beiden tegen zijn.

Wat Zwarte Piet betreft: Zwarte Piet richt geen enkele schade aan, kraamt geen racistische taal uit en heeft geen racistische herkomst. Het draagvlak in de samenleving om Zwarte Piet af te schaffen of grondig te veranderen is nihil.

Dan nu vuurwerk. Jaarlijks vallen er vele gewonden (en soms zelfs doden) als gevolg van vuurwerk. Mensen raken levenslang verminkt en soms zelfs arbeidsongeschikt. Vaak zijn dat mensen die staan te kijken naar het vuurwerk, terwijl ze zelf niks afsteken. De materiële schade die jaarlijks wordt aangericht, is enorm. En - zoals de peiling aantoont - is er draagvlak om de huidige situatie aan te pakken. Een meerderheid van de Nederlanders wil een verbod op het afsteken van vuurwerk.

Ik ben van harte voorstander van zo'n verbod. Niet om mensen te jennen, maar gewoon op basis van valide argumenten. Gemeenten kunnen vuurwerkshows organiseren. In veel andere landen gaat het ook zo; daar lopen consumenten niet met vuurwerk rond.
Vuurwerk is racistisch. Er zijn heel veel mensen dit jaar bijgekomen die traumatische ervaringen hebben en bij elke knal terugdenken aan de oorlog in hun land. Vuurwerk is niet meer van deze tijd, net als Zwarte Piet.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_158158623
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:35 schreef Elfletterig het volgende:
Dan nu vuurwerk. Jaarlijks vallen er vele gewonden (en soms zelfs doden) als gevolg van vuurwerk. Mensen raken levenslang verminkt en soms zelfs arbeidsongeschikt. Vaak zijn dat mensen die staan te kijken naar het vuurwerk, terwijl ze zelf niks afsteken. De materiële schade die jaarlijks wordt aangericht, is enorm.
Hetzelfde geldt voor alcohol en het verkeer. Je gaat toch ook niet de auto afschaffen? Ik heb geen medelijden met mensen die gewond raken doordat ze zelf iets (verkeerd of illegaal) afsteken. Voor omstanders is het vervelend (soms ook wel eigen schuld), maar die schade weegt niet op tegen het plezier van de traditie. Als we zo gaan denken, mag straks de kerstmaaltijd ook niet meer, want hart- en vaatziekten en dierenwelzijn.
pi_158158966
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:16 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Vuurwerk is racistisch. Er zijn heel veel mensen dit jaar bijgekomen die traumatische ervaringen hebben en bij elke knal terugdenken aan de oorlog in hun land. Vuurwerk is niet meer van deze tijd, net als Zwarte Piet.
Hèèè, een progressieve groenlinkser, die alles wil verbieden. Zoek even het woord " racistisch ", in het woordenboek op! Oh wacht..Jesse Klaver heeft ook maar vmbo...
  donderdag 10 december 2015 @ 20:44:52 #219
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158159231
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

In het voetbalstadion in Frankrijk dacht men ook dat het gewoon een vuurwerkbom was, als altijd. Alleen daarom al een verbod, om misverstanden te voorkomen.
Want een verbod op wapens hielp in Parijs ook zo goed
  donderdag 10 december 2015 @ 23:13:10 #221
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_158163223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Klopt. Dat is niet toegestaan.
Idd.
Ik dacht al, als die limiet verhoogd was had ik dat wel meegekregen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_158163430
Ieder zn lolletje. Geen idee waarom je vuurwerk zou verbieden.

quote:
Tjeerd de Faber van het Oogziekenhuis in Rotterdam stelt dat de afgelopen twee jaarwisselingen in Nederland tot net zo veel ernstig oogletsel hebben geleid als de Irak-oorlog bij Amerikaanse militairen.
Zo lust ik er ook nog wel eentje. Nederlandse fietsers hebben ieder jaar net zoveel botbreuken als Amerikaanse militairen in Irak. De fiets dan ook maar verbieden?
pi_158165079
Niet verbieden; het vuurwerk is juist de reden om naar buiten te gaan op dat moment; samen met de buurt kijken en eventueel zelf wat afsteken. Het is een leuk, sociaal moment.
pi_158167594
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:44 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Want een verbod op wapens hielp in Parijs ook zo goed
Sharpshooter fallacy.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:15:37 #225
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158167754
Niet verbieden. Gewoon beperken.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:43:39 #226
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_158168872
Zijn dit dezelfde mensen die voor een verbod op drugs zijn?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:51:14 #227
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158168999
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:56:01 #228
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_158169074
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:51 schreef SpecialK het volgende:

Achterlijk topic, uitstekende poll, daar krijg je een 14.gif voor.

Ps. Dat fucking zwaar vuurwerk moet dood en een ieder die dat koopt/afsteekt moet gewoon opgeblazen worden door hun eigen vuurwerk...dood en verdoemenis op 1 ieder die het niet met mij eens is! Maar verder respecteer ik uiteraard ieder hun eigen mening, geloof ik in vrijheid, blijheid en vrede enzovoorts...uiteraard. O-)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_158169128
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zijn dit dezelfde mensen die voor een verbod op drugs zijn?
Drugs moet kunnen, maar juist die 2 gaan niet hand in hand, omdat harde knallen dan nog harder doordringen.
  vrijdag 11 december 2015 @ 12:14:07 #230
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158169402
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:56 schreef Semisane het volgende:

[..]

Achterlijk topic, uitstekende poll, daar krijg je een [ afbeelding ] voor.
:@

quote:

Ps. Dat fucking zwaar vuurwerk moet dood en een ieder die dat koopt/afsteekt moet gewoon opgeblazen worden door hun eigen vuurwerk...dood en verdoemenis op 1 ieder die het niet met mij eens is! Maar verder respecteer ik uiteraard ieder hun eigen mening, geloof ik in vrijheid, blijheid en vrede enzovoorts...uiteraard. O-)

Die Amerikanen snappen het wel. Die zijn elk moment van de dag zo zwaar paranoide over dat de overheid achter ze aan zit dat ze hun vrijheden met hand en tand verdedigen bij zelfs maar een verkeerd klinkende ritseling.

Kan je om lachen maar ik heb er wel respect voor :P

In Nederland is het elke dag "hmmm misschien dit verbieden, misschien dat verbieden.. waarom niet"
pi_158169497
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

:@

[..]

Die Amerikanen snappen het wel. Die zijn elk moment van de dag zo zwaar paranoide over dat de overheid achter ze aan zit dat ze hun vrijheden met hand en tand verdedigen bij zelfs maar een verkeerd klinkende ritseling.

In Nederland is het elke dag "hmmm misschien dit verbieden, misschien dat verbieden.. waarom niet"
Zal wel nog komen denk ik, vergelijk eens, noem maar wat! 1700 met 2015.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2015 12:48:00 ]
pi_158170438
1x per jaar vuurwerk moet kunnen toch er zijn andere landen waar het hele jaar vuurwerk afgestoken mag worden hoor je die zeiken? Maar daar zullen wij Nederlanders voor zijn... :')
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:18:25 #233
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_158171454
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:14 schreef SpecialK het volgende:

Ik kan er vooral om lachen omdat juist die "freedom loving Americans" zo hypocriet als de pest zijn.

Met name diegene die met de hakken in het zand staan om, bijvoorbeeld, hun wapenrechten te verdedigen roepen het hardst om de rechten van anderen in te beperken (drugs, huwelijk tussen mensen zelfde geslacht, Mexicaanse immigranten, andere religies, andere denkbeelden etc).

Het zijn vaak diegene die veel rationeler denken over het concept "vrijheid" zien in dat deze nooit absoluut kan zijn, omdat de vrijheid van de één kan conflicteren met die van de ander.

Uiteraard is de Nederlandse manier van verbodje hier en verbodje lang niet ideaal en zou daar zeker wel wat verandering in willen zien, enkel als het aankomt op zwaar vuurwerk is er wel wat voor te zeggen.

Ik heb "vuurwerk" gaten in de straat zien slaan en dat wordt dan afgestoken door vooral mensen die de mentale capaciteit niet hebben om de consequenties van hun gedrag te over zien.

Hoewel in dat geval is het al verboden vermoed ik (het vuurwerk dus; die mensen die mentaal niet heel erg volgroeid zijn, zijn weer niet verboden geloof ik O-) ), enkel mag men gewoon wel een keer optreden daartegen.

Iets wat al verboden is, nogmaals verbieden lijkt me inderdaad wel wat overdreven. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_158172203
Gelijk Invoeren, meerderheid van het volk is voor. Alle vuurwerk verbieden en weer grenscontroles invoeren. Twee vliegen in een klap, Geen asielzoekers en vuurwerk meer in het land :Y
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:12:33 #235
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158172593
gewoon al het illegale vuurwerk verbieden
Permanent Verbannen
pi_158172703
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:12 schreef Gerard_Geit het volgende:
gewoon al het illegale vuurwerk verbieden
Dan is er altijd nog vraag naar, want wat verboden is willen mensen graag hebben.. Kijk maar naar drugs... Alleen de prijzen gaan dan omhoog
pi_158172742
Vrij bizar dat ik dan met regelmaat in de krant quotes lees van bestuurders van 'Dan gaan we in Nederland naar Australisch model ook in elke gemeente een vuurwerkshow houden''.

Dat soort uitspraken maken mij altijd wel een beetje huiverig over het kritisch denkvermogen van dat soort lui. In Australie woont 95% van de bevolking in 6 grote steden, dat is in NL natuurlijk heel anders. Dat is echt geen oplossing.

Ergens vind ik het consumentenvuurwerk ook gewoon troep, maar als je alle risico uit de maatschappij wilt verbannen, leef je over een jaar of 30 in een steriele maatschappij. Ik vraag me af of je dit moet willen.

Heb zelf zo gigantisch veel plezier beleefd aan vuurwerk tussen mijn 12e en 16e jaar.. De jeugd mag voor hun 18e ook niet meer naar de kroeg, een scooterrijbewijs is niet meer te betalen met dat praktijkexamen.. Deze drie dingen waren rond mijn 16e zo'n beetje de belangrijkste dingen in mijn leven :P Aan de andere kant juist misschien wel bevorderlijk : Heb soms het idee dat 15 jarigen tegenwoordig al bezig zijn met het pimpen van hun CV in plaats van playstation spelen.

Wat ik overigens niet snap is dat nog maar zo weinig gemeenten een vuurwerkverbod voor het centrum hebben ingevoerd. Op oudejaarsdag hier over het plein lopen naar de AH is echt levensgevaarlijk met al die ontploffende nitraten om je heen..
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:19:33 #238
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158172771
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:16 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Dan is er altijd nog vraag naar, want wat verboden is willen mensen graag hebben.. Kijk maar naar drugs... Alleen de prijzen gaan dan omhoog
eh...

wacht ik herhaal het

"gewooon al het ILLEGALE vuurwerk VERBIEDEN"
Permanent Verbannen
pi_158172827
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:19 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

eh...

wacht ik herhaal het

"gewooon al het ILLEGALE vuurwerk VERBIEDEN"
En jij gelooft in sprookjes?
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:24:21 #240
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158172886
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:18 schreef James_R het volgende:
Heb zelf zo gigantisch veel plezier beleefd aan vuurwerk tussen mijn 12e en 16e jaar.. De jeugd mag voor hun 18e ook niet meer naar de kroeg, een scooterrijbewijs is niet meer te betalen met dat praktijkexamen..
Vuurwerk afsteken of er naar kijken was sowieso geweldig, heb er altijd van genoten. Het probleem is dat je altijd randebielen hebt die het vuurwerk op een dusdanige manier afsteken dat er gevaar voor anderen ontstaat.

Als iemand gewond raakt door vuurwerk omdat hij zelf verkeerd met het vuurwerk omgaat ben ik nog egoïstisch genoeg om me er niet heel druk over te maken, het wordt een ander verhaal als iemand gewond raakt door de onkunde of roekeloosheid van een ander.
Permanent Verbannen
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:25:14 #241
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158172905
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:22 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En jij gelooft in sprookjes?
Oké dan leg ik het uit.

Ik maakte een sarcastische opmerking door te beweren dat illegaal vuurwerk verboden zou moeten worden. Echter is illegaal vuurwerk al verboden, het woord illegaal betekent namelijk "in strijd met de wet". Snapt u?
Permanent Verbannen
pi_158173192
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:25 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Oké dan leg ik het uit.

Ik maakte een sarcastische opmerking door te beweren dat illegaal vuurwerk verboden zou moeten worden. Echter is illegaal vuurwerk al verboden, het woord illegaal betekent namelijk "in strijd met de wet". Snapt u?
Ja nu wel.. haha :) bijna weekend gelukkig :')
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:39:52 #243
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158173207
Voor de diertjes zou het wel fijn zijn, zo'n verbod O+
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_158174164
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
Uiteraard, ik zou wel eens een opname willen zien van noem maar wat artis?
Hoe die dieren zich gedragen als er in de buurt massaal vuurwerk afgestoken word.
pi_158174281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
En de asielzoekers O+
pi_158174571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:29 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En de asielzoekers O+
Die zijn duizenden kilometers door talloze veilige landen gereisd omdat Nederland zo'n fantastisch land is. Met vuurwerktraditie en al.

Ik vind dit echt een beetje in de categorie "Ik ga in een hippe wijk in het stadscentrum wonen en dan klagen dat de bar op de begane grond op vrijdagavond na middernacht nog lawaai maakt".
  vrijdag 11 december 2015 @ 16:48:09 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_158174670
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:18 schreef James_R het volgende:
Vrij bizar dat ik dan met regelmaat in de krant quotes lees van bestuurders van 'Dan gaan we in Nederland naar Australisch model ook in elke gemeente een vuurwerkshow houden''.

Dat soort uitspraken maken mij altijd wel een beetje huiverig over het kritisch denkvermogen van dat soort lui. In Australie woont 95% van de bevolking in 6 grote steden, dat is in NL natuurlijk heel anders. Dat is echt geen oplossing.

Ergens vind ik het consumentenvuurwerk ook gewoon troep, maar als je alle risico uit de maatschappij wilt verbannen, leef je over een jaar of 30 in een steriele maatschappij. Ik vraag me af of je dit moet willen.

Heb zelf zo gigantisch veel plezier beleefd aan vuurwerk tussen mijn 12e en 16e jaar.. De jeugd mag voor hun 18e ook niet meer naar de kroeg, een scooterrijbewijs is niet meer te betalen met dat praktijkexamen.. Deze drie dingen waren rond mijn 16e zo'n beetje de belangrijkste dingen in mijn leven :P Aan de andere kant juist misschien wel bevorderlijk : Heb soms het idee dat 15 jarigen tegenwoordig al bezig zijn met het pimpen van hun CV in plaats van playstation spelen.
Rubberen tegel maatschappij...
Er worden alleen nog maar slapjanussen gekweekt.
pi_158174723
Ik zal het niet missen, maar aan de andere kant heb ik er ook niet echt last van. Woteva.
pi_158174739
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:29 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En de asielzoekers O+
Zouden ze dan daar ophouden ermee als er 1 miljoen Europeanen naar toe gaan?
pi_158174840
Gelukkig is het afsteken van vuurwerk niet (alleen) een Nederlandse traditie, dan hadden de linkse policor mensen het makkelijk VEBIEDEN en weg-met-ons.
Nu is er een klein probleem, de Chinezen houden ook van vuurwerk, dus zou het verbieden, volgens de policor linkse logica, dizzcriminatie en racisme zijn. Hoe redden zij zich hieruit :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')