Je moet wel een beetje oog hebben voor het grote plaatje.quote:
Sommige zaken zijn obsessies, die in elk NWS topic genoemd moeten worden. Zonde.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje oog hebben voor het grote plaatje.
In de ene hoek hebben we "Ik ben zó duurzaam bezig omdat ik geen vuurwerk afsteek en quinoa eet (die uit Peru wordt ingevlogen zodat er voor de lokale bevolking daar niks overblijft, maar dat is toch maar ver van mijn bed)".
En in de andere hoek hebben we "Ik ben verdomme geen racist, die vuile negers die dat beweren moeten opsodemieteren terug naar Afrika, en laat me nou verdomme die miljoenklapper afsteken want het is echt bullshit dat dat overlast geeft".
Is de tijdsgeest jôh!quote:Op donderdag 10 december 2015 19:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sommige zaken zijn obsessies, die in elk NWS topic genoemd moeten worden. Zonde.
Ik wil er volgend jaar op vakantie. Hoe is daar het vuurwerk regime? Nee, niet het vuurwapenregime, hihiquote:Op donderdag 10 december 2015 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
Je zal het maar helemaal gehad hebben met Afrika.
Geen idee, maar ik ga in januari en zal er op letten voor je!quote:Op donderdag 10 december 2015 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik wil er volgend jaar op vakantie. Hoe is daar het vuurwerk regime? Nee, niet het vuurwapenregime, hihi
Chill, veel plezier en kijk uit voor die Boko Haramquote:Op donderdag 10 december 2015 20:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik ga in januari en zal er op letten voor je!
Die zitten inderdaad in heel Afrika.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Chill, veel plezier en kijk uit voor die Boko Haram
Je weet het maar nooit, straks heeft die kerel opeens heel Afrika veroverd in januari. Niemand kan in de toekomst kijken.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die zitten inderdaad in heel Afrika.
Onzin en naief, vuurwerk( legaal of illegaal) afsteken buiten de wettelijke tijd is al een overtreding. Dus het aanpakken is al " overzichtelijk ". Denk je nu echt dat er tientallen miljoenen wordt uitgegeven aan handhaving? Handhaven lukt niet.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:30 schreef Ceberut het volgende:
Geheel verbieden en laten organiseren door gemeenten of vergunningen geven aan bedrijven die het centraal willen organiseren.
En gelul zoals: "maar je hebt last van het illegale vuurwerk, dus verbieden heeft geen zin", is onzin. Na het verbod is het voor een ieder duidelijk dat het gaat om illegaal vuurwerk. Aanpakken is dan een stuk overzichtelijker.
Bovendien: particulier wapenbezit verbieden we ook, ondanks dat het grootste deel van de "overlast" door illegaal gebruik plaatsvindt.
Vuurwerk is racistisch. Er zijn heel veel mensen dit jaar bijgekomen die traumatische ervaringen hebben en bij elke knal terugdenken aan de oorlog in hun land. Vuurwerk is niet meer van deze tijd, net als Zwarte Piet.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:35 schreef Elfletterig het volgende:
Om te beginnen, ageer ik ertegen dat de vuurwerkdiscussie en de hetze tegen Zwarte Piet op één hoop worden geveegd, alsof het dezelfde mensen zijn die op beiden tegen zijn.
Wat Zwarte Piet betreft: Zwarte Piet richt geen enkele schade aan, kraamt geen racistische taal uit en heeft geen racistische herkomst. Het draagvlak in de samenleving om Zwarte Piet af te schaffen of grondig te veranderen is nihil.
Dan nu vuurwerk. Jaarlijks vallen er vele gewonden (en soms zelfs doden) als gevolg van vuurwerk. Mensen raken levenslang verminkt en soms zelfs arbeidsongeschikt. Vaak zijn dat mensen die staan te kijken naar het vuurwerk, terwijl ze zelf niks afsteken. De materiële schade die jaarlijks wordt aangericht, is enorm. En - zoals de peiling aantoont - is er draagvlak om de huidige situatie aan te pakken. Een meerderheid van de Nederlanders wil een verbod op het afsteken van vuurwerk.
Ik ben van harte voorstander van zo'n verbod. Niet om mensen te jennen, maar gewoon op basis van valide argumenten. Gemeenten kunnen vuurwerkshows organiseren. In veel andere landen gaat het ook zo; daar lopen consumenten niet met vuurwerk rond.
Hetzelfde geldt voor alcohol en het verkeer. Je gaat toch ook niet de auto afschaffen? Ik heb geen medelijden met mensen die gewond raken doordat ze zelf iets (verkeerd of illegaal) afsteken. Voor omstanders is het vervelend (soms ook wel eigen schuld), maar die schade weegt niet op tegen het plezier van de traditie. Als we zo gaan denken, mag straks de kerstmaaltijd ook niet meer, want hart- en vaatziekten en dierenwelzijn.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:35 schreef Elfletterig het volgende:
Dan nu vuurwerk. Jaarlijks vallen er vele gewonden (en soms zelfs doden) als gevolg van vuurwerk. Mensen raken levenslang verminkt en soms zelfs arbeidsongeschikt. Vaak zijn dat mensen die staan te kijken naar het vuurwerk, terwijl ze zelf niks afsteken. De materiële schade die jaarlijks wordt aangericht, is enorm.
Hèèè, een progressieve groenlinkser, die alles wil verbieden. Zoek even het woord " racistisch ", in het woordenboek op! Oh wacht..Jesse Klaver heeft ook maar vmbo...quote:Op donderdag 10 december 2015 20:16 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Vuurwerk is racistisch. Er zijn heel veel mensen dit jaar bijgekomen die traumatische ervaringen hebben en bij elke knal terugdenken aan de oorlog in hun land. Vuurwerk is niet meer van deze tijd, net als Zwarte Piet.
Want een verbod op wapens hielp in Parijs ook zo goedquote:Op woensdag 9 december 2015 16:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In het voetbalstadion in Frankrijk dacht men ook dat het gewoon een vuurwerkbom was, als altijd. Alleen daarom al een verbod, om misverstanden te voorkomen.
Idd.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Dat is niet toegestaan.
Zo lust ik er ook nog wel eentje. Nederlandse fietsers hebben ieder jaar net zoveel botbreuken als Amerikaanse militairen in Irak. De fiets dan ook maar verbieden?quote:Tjeerd de Faber van het Oogziekenhuis in Rotterdam stelt dat de afgelopen twee jaarwisselingen in Nederland tot net zo veel ernstig oogletsel hebben geleid als de Irak-oorlog bij Amerikaanse militairen.
Sharpshooter fallacy.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Want een verbod op wapens hielp in Parijs ook zo goed
Even kijken wat er op fok! aan de hand isquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zijn dit dezelfde mensen die voor een verbod op drugs zijn?
Achterlijk topic, uitstekende poll, daar krijg je eenquote:
Drugs moet kunnen, maar juist die 2 gaan niet hand in hand, omdat harde knallen dan nog harder doordringen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zijn dit dezelfde mensen die voor een verbod op drugs zijn?
quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:56 schreef Semisane het volgende:
[..]
Achterlijk topic, uitstekende poll, daar krijg je een [ afbeelding ] voor.
Die Amerikanen snappen het wel. Die zijn elk moment van de dag zo zwaar paranoide over dat de overheid achter ze aan zit dat ze hun vrijheden met hand en tand verdedigen bij zelfs maar een verkeerd klinkende ritseling.quote:
Ps. Dat fucking zwaar vuurwerk moet dood en een ieder die dat koopt/afsteekt moet gewoon opgeblazen worden door hun eigen vuurwerk...dood en verdoemenis op 1 ieder die het niet met mij eens is! Maar verder respecteer ik uiteraard ieder hun eigen mening, geloof ik in vrijheid, blijheid en vrede enzovoorts...uiteraard.![]()
Zal wel nog komen denk ik, vergelijk eens, noem maar wat! 1700 met 2015.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[..]
Die Amerikanen snappen het wel. Die zijn elk moment van de dag zo zwaar paranoide over dat de overheid achter ze aan zit dat ze hun vrijheden met hand en tand verdedigen bij zelfs maar een verkeerd klinkende ritseling.
Kan je om lachen maar ik heb er wel respect voor
In Nederland is het elke dag "hmmm misschien dit verbieden, misschien dat verbieden.. waarom niet"
Ik kan er vooral om lachen omdat juist die "freedom loving Americans" zo hypocriet als de pest zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:14 schreef SpecialK het volgende:
Die Amerikanen snappen het wel. Die zijn elk moment van de dag zo zwaar paranoide over dat de overheid achter ze aan zit dat ze hun vrijheden met hand en tand verdedigen bij zelfs maar een verkeerd klinkende ritseling.
Kan je om lachen maar ik heb er wel respect voor
Dan is er altijd nog vraag naar, want wat verboden is willen mensen graag hebben.. Kijk maar naar drugs... Alleen de prijzen gaan dan omhoogquote:Op vrijdag 11 december 2015 15:12 schreef Gerard_Geit het volgende:
gewoon al het illegale vuurwerk verbieden
eh...quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dan is er altijd nog vraag naar, want wat verboden is willen mensen graag hebben.. Kijk maar naar drugs... Alleen de prijzen gaan dan omhoog
En jij gelooft in sprookjes?quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:19 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
eh...
wacht ik herhaal het
"gewooon al het ILLEGALE vuurwerk VERBIEDEN"
Vuurwerk afsteken of er naar kijken was sowieso geweldig, heb er altijd van genoten. Het probleem is dat je altijd randebielen hebt die het vuurwerk op een dusdanige manier afsteken dat er gevaar voor anderen ontstaat.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:18 schreef James_R het volgende:
Heb zelf zo gigantisch veel plezier beleefd aan vuurwerk tussen mijn 12e en 16e jaar.. De jeugd mag voor hun 18e ook niet meer naar de kroeg, een scooterrijbewijs is niet meer te betalen met dat praktijkexamen..
Oké dan leg ik het uit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:22 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En jij gelooft in sprookjes?
Ja nu wel.. hahaquote:Op vrijdag 11 december 2015 15:25 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Oké dan leg ik het uit.
Ik maakte een sarcastische opmerking door te beweren dat illegaal vuurwerk verboden zou moeten worden. Echter is illegaal vuurwerk al verboden, het woord illegaal betekent namelijk "in strijd met de wet". Snapt u?
Uiteraard, ik zou wel eens een opname willen zien van noem maar wat artis?quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
Voor de diertjes zou het wel fijn zijn, zo'n verbod
En de asielzoekersquote:Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
Voor de diertjes zou het wel fijn zijn, zo'n verbod
Die zijn duizenden kilometers door talloze veilige landen gereisd omdat Nederland zo'n fantastisch land is. Met vuurwerktraditie en al.quote:
Rubberen tegel maatschappij...quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:18 schreef James_R het volgende:
Vrij bizar dat ik dan met regelmaat in de krant quotes lees van bestuurders van 'Dan gaan we in Nederland naar Australisch model ook in elke gemeente een vuurwerkshow houden''.
Dat soort uitspraken maken mij altijd wel een beetje huiverig over het kritisch denkvermogen van dat soort lui. In Australie woont 95% van de bevolking in 6 grote steden, dat is in NL natuurlijk heel anders. Dat is echt geen oplossing.
Ergens vind ik het consumentenvuurwerk ook gewoon troep, maar als je alle risico uit de maatschappij wilt verbannen, leef je over een jaar of 30 in een steriele maatschappij. Ik vraag me af of je dit moet willen.
Heb zelf zo gigantisch veel plezier beleefd aan vuurwerk tussen mijn 12e en 16e jaar.. De jeugd mag voor hun 18e ook niet meer naar de kroeg, een scooterrijbewijs is niet meer te betalen met dat praktijkexamen.. Deze drie dingen waren rond mijn 16e zo'n beetje de belangrijkste dingen in mijn levenAan de andere kant juist misschien wel bevorderlijk : Heb soms het idee dat 15 jarigen tegenwoordig al bezig zijn met het pimpen van hun CV in plaats van playstation spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |