De ene helft was met rosbief en /artisjok/paprika/champquote:Op vrijdag 27 november 2015 19:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Wat een combi johallemaal op 1 pizza?
Wij hebben grieks besteld
Ik schrok alquote:Op vrijdag 27 november 2015 21:45 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
De ene helft was met rosbief en /artisjok/paprika/champ
Andere helft met garnalen, knoflook, pepers, asperge, ui
Wat had jij?
Cha Sieuw is zo lekker!quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Chinees: Tja Sieuw met witte rijst.
Spaghetti.quote:Op zondag 29 november 2015 17:08 schreef borbit het volgende:
Wat moet ik maken vanavond? Het moet goedkoop makkelijk. Het liefst gewoon een goede pan vreten voor 4 mensen. Budget is 5 euro.
Oefquote:Op zondag 29 november 2015 19:03 schreef RobinOok het volgende:
Côte de b½uf met frieten en gegrillde little gem met ansjovis dressing.
Hoe maak jij de cote de boeuf klaar?quote:Op zondag 29 november 2015 19:03 schreef RobinOok het volgende:
Côte de b½uf met frieten en gegrillde little gem met ansjovis dressing.
Ja, hij is erg lekkerquote:Op zondag 29 november 2015 22:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Is de dubbeldrank van appelsientje? Lijkt me erg lkkr.
Ahh vd week even kijken of ze het hebben. Sowieso dol op dubbeldrank zolang er maar geen banaan in zit.quote:
Komende week bij de AH in de aanbiedingquote:Op zondag 29 november 2015 22:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ahh vd week even kijken of ze het hebben. Sowieso dol op dubbeldrank zolang er maar geen banaan in zit.
Ha! Tnx voor de tipquote:Op zondag 29 november 2015 22:16 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Komende week bij de AH in de aanbieding
Dat moet dan toch al frutti di bosco zijn na zo'n Italiaanse avond!quote:Op zondag 29 november 2015 21:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Voor: melanzane alla parmigiana
Hoofd: penne al gorgonzola
Na: panna cotta met bosvruchtensaus
Pasta+tom.saus,ham en kaas en uiquote:Op zondag 29 november 2015 17:08 schreef borbit het volgende:
Wat moet ik maken vanavond? Het moet goedkoop makkelijk. Het liefst gewoon een goede pan vreten voor 4 mensen. Budget is 5 euro.
Kapucijners met spek. 2 blikken kapucijners, pakje spek, 2 uien, paprika knoflook en een scheutje ketjap je kan er nog een aardappeltje bij doenquote:Op zondag 29 november 2015 17:08 schreef borbit het volgende:
Ligt eraan wat je erop doetquote:Op maandag 30 november 2015 15:48 schreef Karzai het volgende:
Nog goedkoper is natuurlijk een stapel pannekoeken
quote:Op maandag 30 november 2015 17:36 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ovenschotel prei aardappel vlees kaas kruiden
Lekker. Ovenschotelsquote:Op maandag 30 november 2015 19:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Ovenschotel met gehakt en aardappelen
altijd goedquote:Op maandag 30 november 2015 20:34 schreef Iwanius het volgende:
Lekker huiselijk maal als avondeten die perfect bij dit weer past.
[ afbeelding ]
aardappelen,gehaktballen,jus en doperwten! Heerlijk!
Ik doe altijd maar wat. Nou ja "altijd",ik geloof dat ik ook nog maar 4 of 5 keer zo'n ding heb klaargemaakt. Voor het eerst nu in NL, daarvoor altijd in Frankrijk op vakantie. En toevallig elke keer gemarineerd in een teriyaki-achtige marinade met knoflook. En dan roken (want op temperatuur brengen) (en op smaak natuurlijk ook). En dan grillen. En als ik denk dat ie dan nog te rood is heul even de oven in. Ik pruts dus gewoon maar wat aan.quote:Op zondag 29 november 2015 20:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe maak jij de cote de boeuf klaar?
Ik heb er hier nog eentje van 1200 gram (met bot) in de vriezer liggen en wil hem eigenlijk voor volgend seizoen op de BBQ bereiden.
De bobotie is best lekkerquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:15 schreef habitue het volgende:
Ik dacht ik maak weer eens een knorr wereldgerecht. Want #nostalgie
Maar dat had ik beter niet kunnen doen. In mijn studententijd smaakte dat toch veel beter.Chemische smaak zit daar aan zeg.
Dat was eerder ook 1 van mn favorieten!quote:
Vond vroeger de burritos lekker en de beef shanghai.quote:
Ik las bijna AVRObodequote:Op woensdag 2 december 2015 01:45 schreef Iwanius het volgende:
Gistermiddag voor de lunch:
[ afbeelding ]
Had schijnbaar de smaak te pakken want in Rotterdam bij mijn lievelingstoko op
cocktailgebied voor een 'avond-hap' :
[ afbeelding ]
Jah,dat ben ik eens voor de verandering op de plaat,logisch eigenlijk want: 2 cocktails voor
zijn kiezen en zo een plateau voor zich.Dat kan er maar 1 zijn..![]()
Na een gevuld maagje en vele cocktails in de mik maar even ergens anders:
[ afbeelding ]
acclimatiseren...Tis inmiddels woensdag![]()
quote:Op woensdag 2 december 2015 19:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
De laatste restjes van een goede stoofpot.
Had er dit keer een kaneelstokje in gedaan, en Guiness. Smaakte daardoor een stuk zoeter dan ik gewend was.
Erg smakelijk.
quote:
hollanderquote:Op vrijdag 4 december 2015 16:17 schreef uniekhoorn het volgende:
had net worteltjescake bij de Jumbo en ambachtelijke pepernoten. Maar zo ook pepernotenbrood met boter en stukken chocoladeletter.
Ik kocht een banaan van 15 cent
Straks, zelfgemaakte tjaptjoy met gamba's, salade, rijst met zelfgemaakte zoetzure saus
Zachte schouderkarbonadequote:Op vrijdag 4 december 2015 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Worteltjes, aardappels, appelmoes en schouderkarbonade die ruim een uur heeft staan sudderen. Best goedkoop vlees, maar ik vind het echt lekker als het zo super zacht is
Waarom geen Griekse broodjes?quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb gemaakt: bifteki, tomatensalade met schapenkaas en olijven, gegrilde courgette, auberginepuree met yoghurt en knoflook, tzaziki alleen bosui ipv komkommer en Turkse broodjes erbij.
Dat ziet er apart uit! Maak er eens een tosti vanquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:43 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Boterham met Basiron Tricolore kaas. Gescoord in de Markthal.
Da's geen zuinige hoeveelheid voor op een boterham. Wat heeft de kaas voor smaak? Kan me er niets bij voorstellen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:43 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Boterham met Basiron Tricolore kaas. Gescoord in de Markthal.
Wat zit er nou allemaal in zo'n bak? Erg aantrekkelijk vind ik het er niet uit zienquote:Op zaterdag 5 december 2015 17:01 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Lunch bowl zoals gewoonlijk genuttigd. Wel zin om vanavond mijzelf op culinair gebied te verwennen.
Tis tenslotte zaterdag. Of toch gewoon des weekends doen?
Na dat eetdebacle bij Idols Rotterdam alias Wok-Rotterdam heb ik er vandaag wel "zin an"
• Hofanquote:Op zaterdag 5 december 2015 17:07 schreef derLudolf het volgende:
Wat zit er nou allemaal in zo'n bak? Erg aantrekkelijk vind ik het er niet uit zien
Hmm stuk voor stuk klinkt dat niet heel verkeerdquote:Op zaterdag 5 december 2015 17:13 schreef Iwanius het volgende:
[..]
• Hofan
• Sui Kau dimsum
• Pekingeend
• Choi sam
En dat alles in een lichte bouillon!
Hier een wat grotere close-up van een andere keer.
Heerlijk allemaal!quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Net zelfgemaakte kippensoep, toast met gebakken champignons/kruidenboter en gegratineerd
Vanavond: zuurkool met witte wijn en stoofkruiden, verse ananas, aardappelpuree, in spekjes gebakken saucijsjes
Braad je die eerst even in de pan ??quote:Op zondag 6 december 2015 17:55 schreef mascara-klodder het volgende:
Ovenschotel met knolselderij en varkenslapjes in jachtsaus
Ik vermoed dat de varkenslapjes apart van de ovenschotel geserveerd worden.quote:
Ik werd niet teleurgesteld maar moet wel zeggen dat...als mensen hier gaan eten voor de eerste keer en nog nooit de echte Szechuan keuken hebben geproefd, bij een eerste kennismaking met de smaken van bijvoorbeeld zo een beefgerecht, zullen schrikken en het misschien zelfs vies zullen vinden omdat het zo hemelsbreed afwijkt in bereiding als smaak van de aangepaste 'westerse' Chinese keukens..quote:Op zondag 6 december 2015 18:22 schreef Iwanius het volgende:
[..]en prima te doen hoor.
[ afbeelding ]
Hierboven mijn welbekende middagbowl als lunch.
[ afbeelding ]
Een uurtje of wat geleden op mijn zelfbereide avondhap met een frisje.
Thaise keuken en Sichuan keuken zijn niet te vergelijken. En dat moet je dan dus ook gewoon niet doen. Niet.quote:Op zondag 6 december 2015 18:53 schreef Iwanius het volgende:
Als ik een vergelijking trek met de Thaise versie hiervan
Dat had ik gister ook, zonder kaas gelukkig.quote:Op maandag 7 december 2015 17:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Andijviestamppot met spekjes en kaas.
Heb wel es soep gehad gemaakt met van die Litouwse paddenstoelen, zit veel smaak aan inderdaad. Hou er alleen niet zo vanquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:20 schreef sirdanilot het volgende:
Vandaag heb ik een heerlijke champignonsoep gemaakt, en dat zonder bouillonblokjes (en dus zonder toegevoegde MSG/E621). En toch heeft hij een héérlijke sterke umami smaak, en is allesbehalve flauw.
Het geheim is dat ik een bouillon heb gemaakt van gedroogde paddestoelen die ik in Litouwen op vakantie had gekocht. Dat spul is daar spotgoedkoop (iedereen plukt namelijk zelf gratis paddestoelen in het bos) maar de gedroogde paddestoelen hebben een heel diepe geconcentreerde smaak die ze afgeven aan de bouillon. In Nederland heb ik het wel eens gevonden, maar dan is het heel erg duur. Vaak porcinis uit Italië. Wellicht verkopen ze het ook in de poolse winkel hier, moet ik eens kijken.
Verder bevat de bouillon ook veel selderij, ui, prei, etc. etc. Ik had nog een restje Kombu wat ik ook maar in de bouillon heb gedaan.
Verder zitten er in de soep nog wat spekkies, wat room en natuurlijk een hele boel verse champignons.
Ik wel, maar je moet er idd wel van houden want het is een sterke smaak.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb wel es soep gehad gemaakt met van die Litouwse paddenstoelen, zit veel smaak aan inderdaad. Hou er alleen niet zo van
Wel handig als je er even bij schrijft wat het isquote:Op woensdag 9 december 2015 22:34 schreef Iwanius het volgende:
Vanwege het fraaie zachte weer op een terras ergens als lunch vanmiddag
onderstaande lichte gerechten genomen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aansluitend ergens anders relaxed zitten acclimatiseren totdat het weer tijd werd voor het
avondeten.
Had ik ook gegeten rond die tijdquote:
Specs!quote:
had ik ook , wel nog champi cantharellen en kip er doorquote:
Van die dikke, knapperige muskaatdruiven? Die had ik vorige week ook. Zo zalig!quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:17 schreef derLudolf het volgende:
En toen at ik per ongeluk anderhalf kilo muskaatdruiven op. Soms eet ik anderhalf maand geen/nauwelijks fruit en dan bij vlagen weer heel veel. Twee ons verse groente haal ik meestal wel
Ja die ja, van die zoetequote:Op zaterdag 12 december 2015 07:56 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Van die dikke, knapperige muskaatdruiven? Die had ik vorige week ook. Zo zalig!
Wat een werk weerquote:Op zondag 13 december 2015 19:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
Feestje gegeven vandaag![]()
[ afbeelding ]
De taartjes, pizza en soepen ontbreken nog op deze foto
Thanks!quote:Op zondag 13 december 2015 19:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat een werk weer
En wat heb je veel schalen en borden!
En nu maar hopen dat het een ieder gesmaakt heeft. Lege schalen neem ik aan?quote:Op zondag 13 december 2015 19:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
Feestje gegeven vandaag![]()
De taartjes, pizza en soepen ontbreken nog op deze foto
Bijna! Iedereen blij en ik heb vanavond nog de restjesquote:Op maandag 14 december 2015 04:04 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat het een ieder gesmaakt heeft. Lege schalen neem ik aan?
[/sub]
Oh, goed idee!quote:Op maandag 14 december 2015 19:28 schreef Fancyschmancy het volgende:
Franse uiensoep met shiro miso voor extra hartigheid
Blegh, vieze leverworst. Vind jij die wel culinair verantwoord?quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:39 schreef Iwanius het volgende:
Al een tijdje aan het acclimatiseren gewoon omdat het hier best gezellig is en...tis alweer dinsdagmorgen.
Kan het mij bommen als het al zo laat is. Het was cafe voedsel,het was al laat en het smaakte gewoon op dat tijdstip. Op zulke momenten moet je niet kieskeurig zijn vind ik.quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:28 schreef derLudolf het volgende:
Blegh, vieze leverworst. Vind jij die wel culinair verantwoord?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |