Was z'n punt niet ook vooral dat men vooral met de conclusie van een onderzoek 'aan de haal gaat', en uit het oog verliest wat de de foutmarges waren? (kan zijn dat ik het door elkaar haal met iemand anders hier, maar dat was ook een heel verhaal over p-valuesquote:Op vrijdag 27 november 2015 20:26 schreef Broomer het volgende:
Verder is dit meer iets voor het pharma topic. Vind het wel interessant, die Iannidis heeft wel iets te zeggen.
De korte versie is het volgende.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:27 schreef nikao het volgende:
[..]
Was z'n punt niet ook vooral dat men vooral met de conclusie van een onderzoek 'aan de haal gaat', en uit het oog verliest wat de de foutmarges waren? (kan zijn dat ik het door elkaar haal met iemand anders hier, maar dat was ook een heel verhaal over p-values)
Daarbij was dus vooral het punt dat de interpretatie van de onderzoeken te wensen over laat (en de rapportage), en niet zozeer de onderzoeken zelf.
wetenschap is gewoon totaal tot op het bot verrot. Dat valt gewoon niet meer te ontkennen. Denk je van anders. Doe je huiswerk beter.quote:Op zaterdag 28 november 2015 00:00 schreef jogy het volgende:
Even een reminder, voor lambiekje en japie77 in dit geval. Dit is een reeks waar dus niet onderbouwde uitlatingen ongewenst zijn, daar hebben we een ander soortgelijk maar 'traditioneel' topic voor die je kan gebruiken.
Je hoeft niet meteen gerenommeerde bronnen te gebruiken maar naturalnews achtige sites liever niet en houd je alsjeblieft rustig met aantijgingen dat de hele wetenschap corrupt is, dat is gewoon een dooddoener. Nogmaals, voor een echt wilde discussie met meer vrijheid tot aannames en dergelijke verwijs ik jullie naar het andere topic: BNW / GMO/Monsanto en de wereldvoedsel dominantie. . hier proberen we voor een groter publiek een acceptabele discussie te houden over monsanto (en GMO in het algemeen).
Dank u wel voor de aandacht en nog veel plezier.
Als dat je standpunt is dan is dit misschien niet het topic voor jou, hier proberen we juist in het enigszins wetenschappelijke gebied te bespreken wat er mis is. Als je uitgangspunt is dat praktisch al het onderzoek rot is dan kan je ook niet binnen die grenzen, die hier in dit topic wel gelden, het probleem bespreken dus. Nogmaals, enkel dit topic, je kan wild gaan in dat andere topic.quote:Op zaterdag 28 november 2015 00:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wetenschap is gewoon totaal tot op het bot verrot. Dat valt gewoon niet meer te ontkennen. Denk je van anders. Doe je huiswerk beter.
Wetenschappelijk conclusies worden gekocht, gelobbied. En doe je als wetenschapper toch integer. Dan wordt je vermoord of compleet uitgejouwd door collega wetenschappers die wel hun ziel hebben verkocht. Gewetenloze schurken zijn het.
Wetenschap anno nu is een misdadige farce, criminele hyperbedrog. Ruim 90 procent is je reinste bedrog voor extreme winsten en agendas dat doorgedrukt worden.
Niks rotte appels. Er zijn geen appels meer. 99,9 procent van de appelsoorten zijn al weggewetenschapt.
Dit is echt kansloos. Ga hier niet meer op reageren.quote:Op zaterdag 28 november 2015 00:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wetenschap is gewoon totaal tot op het bot verrot. Dat valt gewoon niet meer te ontkennen. Denk je van anders. Doe je huiswerk beter.
Wetenschappelijk conclusies worden gekocht, gelobbied. En doe je als wetenschapper toch integer. Dan wordt je vermoord of compleet uitgejouwd door collega wetenschappers die wel hun ziel hebben verkocht. Gewetenloze schurken zijn het.
Wetenschap anno nu is een misdadige farce, criminele hyperbedrog. Ruim 90 procent is je reinste bedrog voor extreme winsten en agendas dat doorgedrukt worden.
Niks rotte appels. Er zijn geen appels meer. 99,9 procent van de appelsoorten zijn al weggewetenschapt.
wetenschap is kansloos. Anno nu is wetenschap failliet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 05:08 schreef Broomer het volgende:
[..]
Dit is echt kansloos. Ga hier niet meer op reageren.
dit is specifiek Monsanto en GMO voedselbedrogquote:Op zaterdag 28 november 2015 01:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Als dat je standpunt is dan is dit misschien niet het topic voor jou, hier proberen we juist in het enigszins wetenschappelijke gebied te bespreken wat er mis is. Als je uitgangspunt is dat praktisch al het onderzoek rot is dan kan je ook niet binnen die grenzen, die hier in dit topic wel gelden, het probleem bespreken dus. Nogmaals, enkel dit topic, je kan wild gaan in dat andere topic.
Behalve de bronnen die jouw visie natuurlijk bevestigen want die kloppen wel. Juist.quote:Op zaterdag 28 november 2015 09:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wetenschap is kansloos. Anno nu is wetenschap failliet.
Alles is gebiased voor winstmaximalisatie
Ik dacht dat het verhaal was dat Monsanto zo litigious was, maar dat kan nu ook de prullenbak in.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
Global Food, Farming and Environmental Justice Groups to Put Monsanto on Trial for Crimes Against Human Health and the Environment in the International People’s Court in The Hague
RIS – The Organic Consumers Association (OCA), IFOAM International Organics, Navdanya, Regeneration International (RI), and Millions Against Monsanto, joined by dozens of global food, farming and environmental justice groups announced today that they will put Monsanto MON (NYSE), a US-based transnational corporation, on trial for crimes against nature and humanity, and ecocide, in The Hague, Netherlands, next year on World Food Day, October 16, 2016.
The announcement was made at a press conference held in conjunction with the COP21 United Nations Conference on Climate Change, November 30 – December 11, in Paris.
Speaking at the press conference, Ronnie Cummins, international director of the OCA (US) and Via Organica (Mexico), and member of the RI Steering Committee, said: “The time is long overdue for a global citizens’ tribunal to put Monsanto on trial for crimes against humanity and the environment. We are in Paris this month to address the most serious threat that humans have ever faced in our 100-200,000 year evolution—global warming and climate disruption. Why is there so much carbon dioxide, methane and nitrous oxide in the atmosphere and not enough carbon organic matter in the soil? Corporate agribusiness, industrial forestry, the garbage and sewage industry and agricultural biotechnology have literally killed the climate-stabilizing, carbon-sink capacity of the Earth's living soil.”
https://www.organicconsum(...)crimes-against-human
Wat is dit trouwens, International People’s Court in The Hague? Ik dacht eerst het International Criminal Court, maar het is iets anders. Kent iemand dit, of is dit gewoon een kangaroo-court dat ze zelf verzonnen hebben maar dat leuk klinkt?quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
Global Food, Farming and Environmental Justice Groups to Put Monsanto on Trial for Crimes Against Human Health and the Environment in the International People’s Court in The Hague
RIS – The Organic Consumers Association (OCA), IFOAM International Organics, Navdanya, Regeneration International (RI), and Millions Against Monsanto, joined by dozens of global food, farming and environmental justice groups announced today that they will put Monsanto MON (NYSE), a US-based transnational corporation, on trial for crimes against nature and humanity, and ecocide, in The Hague, Netherlands, next year on World Food Day, October 16, 2016.
The announcement was made at a press conference held in conjunction with the COP21 United Nations Conference on Climate Change, November 30 – December 11, in Paris.
Speaking at the press conference, Ronnie Cummins, international director of the OCA (US) and Via Organica (Mexico), and member of the RI Steering Committee, said: “The time is long overdue for a global citizens’ tribunal to put Monsanto on trial for crimes against humanity and the environment. We are in Paris this month to address the most serious threat that humans have ever faced in our 100-200,000 year evolution—global warming and climate disruption. Why is there so much carbon dioxide, methane and nitrous oxide in the atmosphere and not enough carbon organic matter in the soil? Corporate agribusiness, industrial forestry, the garbage and sewage industry and agricultural biotechnology have literally killed the climate-stabilizing, carbon-sink capacity of the Earth's living soil.”
Enige dat ik kan vinden dat enigszins relevant lijkt:quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:00 schreef Broomer het volgende:
[..]
Wat is dit trouwens, International People’s Court in The Hague? Ik dacht eerst het International Criminal Court, maar het is iets anders. Kent iemand dit, of is dit gewoon een kangaroo-court dat ze zelf verzonnen hebben maar dat leuk klinkt?
Denk het ook. Uit hun FAQs:quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:03 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Enige dat ik kan vinden dat enigszins relevant lijkt:
http://1965tribunal.org/
Ik ben niet de enige die dit vindt. Wat is dit voor een onzin. Dit zijn Stalin praktijken! Lekker je eigen tribunaaltje opzetten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
Stalin praktijken......Zo das nogal een typering. Dus liever doorgaan met de wereld vervuilen en onder het juk brengen van Monsanto? Weet niet of je het doorhebt maar er komen elk jaar meer en meer mensen opdagen bij de rally's tegen Monsanto. Ben je er wel eens bij geweest? Die mensen zien het allemaal verkeerd? Monsanto is een schitterend bedrijf wat aan duurzaam ondernemen doet??quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:03 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die dit vindt. Wat is dit voor een onzin. Dit zijn Stalin praktijken! Lekker je eigen tribunaaltje opzetten.
En dit zijn de leiders van de antiGMO beweging. Vandana shiva en ronnie cummins. Wat een droefnis!
http://theprogressivecont(...)-the-hague/#comments
De boel traineren en met dit soort nep-organisaties een soort authoriteit veinzen inderdaad.quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:11 schreef Broomer het volgende:
[..]
Denk het ook. Uit hun FAQs:
1. What is an International People's Tribunal?
An International People’s Tribunal is like a formal court. It is an initiative by a community, with international support, to direct attention to grave abuse of human rights and their impact on the community. It operates outside the mechanisms of government and formal institutions like the United Nations. Its authority comes from the voices of the victims, as well as that of civil society, both national and international.
2. Is an International People's Tribunal the same as an International Court of Justice?
No. An IPT differs from international courts, such as the ICTR in Rwanda and the ICTY (Yugoslavia). International courts are established by the United Nations Security Council or by the International Criminal Court (ICC). The authority of an IPT lies in its moral foundation and the conviction that the law is an instrument of civil society not owned solely by the state.
Kangaroo court dus. Lekker werk jongens, van de organische hoek. Wat is dit voor een debiele nonsens?
Biologisch geteelde zaden hebben in straling gebaad? Bron graag.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:43 schreef nikao het volgende:
japie, volgens mij heb je me nog atijd niet uitgelegd waarom GMO nou slechter is als het baden van zaden in straling en chemische troep om te hopen op random mutaties die gunstig uitpakken.
Dus jij staat ook achter een organisatie als Monsanto en zijn praktijken? En je ziet liever dat Monsanto verder gaat met haar praktijken om de voedselindustrie onder controle te krijgen met alle waanzinnige verschrikkelijke dingen die daar bij horen dan kritiek op Monsanto?quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:54 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
De boel traineren en met dit soort nep-organisaties een soort authoriteit veinzen inderdaad.
Ik heb het over dat nep-tribunaal. Betekent dat meteen dat ik dan 100% achter Monsanto sta?quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus jij staat ook achter een organisatie als Monsanto en zijn praktijken? En je ziet liever dat Monsanto verder gaat met haar praktijken om de voedselindustrie onder controle te krijgen met alle waanzinnige verschrikkelijke dingen die daar bij horen dan kritiek op Monsanto?
Ah oke. Dus het is niet de kritiek op Monsanto waar je problemen mee hebt?quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:57 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik heb het over dat nep-tribunaal. Betekent dat meteen dat ik dan 100% achter Monsanto sta?
Ik hou gewoon niet van die groepjes die een nagenoeg op iets anders lijkend iets opzetten om zo nep-autoriteit uit te stralen
Kritiek is nooit erg. Men moet en mag altijd de ruimte hebben om kritiek te uiten. Maar dan wel gewoon op een normale en onderbouwde manier.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah oke. Dus het is niet de kritiek op Monsanto waar je problemen mee hebt?
En de kritiek op Monsanto is niet op een eerlijke en onderbouwde manier dan wil je zeggen? Je moet de praktijken van Monsanto eens vergelijken met de kritiek op Monsanto. Dan kan ik wel vertellen wat wel op een eerlijke en onderbouwde manier gaat (de kritiek) en wat niet op een eerlijke en onderbouwde manier gaat (de praktijken).quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:06 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Kritiek is nooit erg. Men moet en mag altijd de ruimte hebben om kritiek te uiten. Maar dan wel gewoon op een normale en onderbouwde manier.
Zo'n schijntribunaal is de verkeerde manier in mijn ogen.
Monsanto zal inderdaad geen 100% lieverdje zijn. Maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat er geen enkel bedrijf is dat 100% eerlijk en op de graat zuiver is. Dat is gewoon de harde waarheid.
Tegen GMO's heb ik in principe ook niet meteen iets. We hebben er veel ziektes (onder planten en groenten enzo) mee kunnen uitschakelen. Wel heb ik er moeite mee als er bijvoorbeeld antibiotica's worden toegevoegd. Maar dat heeft te maken met resistentie van bestaande bacteriën die dan wordt gestimuleerd. En dat is nooit goed.
In het geval van dat schijntribunaal niet nee.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En de kritiek op Monsanto is niet op een eerlijke en onderbouwde manier dan wil je zeggen?
Dat isappels en peren vergelijken. Je kunt kritiek niet gelijkstellen aan handelen.quote:Je moet de praktijken van Monsanto eens vergelijken met de kritiek op Monsanto. Dan kan ik wel vertellen wat wel op een eerlijke en onderbouwde manier gaat (de kritiek) en wat niet op een eerlijke en onderbouwde manier gaat (de praktijken).
Ze krijgen toch ook gewoon boetes uitgedeeld. Dus misstanden worden weldegelijk aangepakt.quote:Dat er in jouw ogen geen enkel bedrijf eerlijk en op de graat zuiver is heeft hier toch helemaal niks mee te maken? Verder zit er een enorm verschil met een keer een regeltje overtreden of wat Monsanto allemaal uitvreet.
Noem mij 1 voorbeeld. 1. Overigens is duurzaam niet per definitie beter. Biologische boerderijen bijvoorbeeld zijn niet rendabel op de lange termijn omdat die nooit genoeg kunnen produceren voor de hele aardkloot.quote:Trouwens door duurzaam ondernemen komen er steeds meer bedrijven die uit een totaal andere instelling een bedrijf runnen.
"Mutagenes is (treatment of plants with radiation or chemicals to induce random mutation) is considered part of traditional breeding programs."quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Biologisch geteelde zaden hebben in straling gebaad? Bron graag.
Verder is het totale proces van biologisch kweken compleet anders dan GMO. Zonder bestrijdingsmiddelen, meer ruimte voor dieren, geen groeihormonen, antibiotica voor dieren. Kortom een totaal andere benadering.
Wat heeft de inhoud van de kritiek te maken met de geldigheid van het tribunaal? Zijn twee verschillende dingen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:44 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
In het geval van dat schijntribunaal niet nee.
[..]
Dat isappels en peren vergelijken. Je kunt kritiek niet gelijkstellen aan handelen.
[..]
Ze krijgen toch ook gewoon boetes uitgedeeld. Dus misstanden worden weldegelijk aangepakt.
[..]
Noem mij 1 voorbeeld. 1. Overigens is duurzaam niet per definitie beter. Biologische boerderijen bijvoorbeeld zijn niet rendabel op de lange termijn omdat die nooit genoeg kunnen produceren voor de hele aardkloot.
Helaas, een herhaling van je eerdere post dus.Ik had hier toch zeker voorbeelden verwacht.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat heeft de inhoud van de kritiek te maken met de geldigheid van het tribunaal? Zijn twee verschillende dingen.
Dat is geen appels met peren vergelijken. Je verwacht van de ene partij dat ze alles eerlijk en onderbouwd doen maar de andere partij mag doen en laten wat ze wil. Dat is meten met twee maten.
Die boetes voor bedrijven zijn absolute lachertjes relatief gezien. Dat is te vergelijkem met als wij een parkeerboete zouden krijgen voor 50 cent. Heeft totaal geen afschrikwekkende werking.
1 voorbeeld? Er zijn tig vooral kleine bedrijfjes die duurzaam ondernemen tegenwoordig. Verder is het Semler principe tegenwoordig heel erg in, er zijn steeds meer bedrijven die op deze manier willen gaan werken.
1. Dat is maar 1 onderdeeltje van het totale biologische proces.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:30 schreef nikao het volgende:
[..]
"Mutagenes is (treatment of plants with radiation or chemicals to induce random mutation) is considered part of traditional breeding programs."
http://www.ams.usda.gov/AMSv1.0/getfile?dDocName=STELPRDC5102380
En wordt dus gewoon gelabeled als 'organic' en 'biologisch'.
Even een bron 'uit je eigen kamp', omdat je me anders wellicht niet gelooft;
http://farmwars.info/?p=12501
Staat bijna alleen maar nieuwe informatie in en ook voorbeelden. Maar je hoeft inderdaad niet te reageren.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Helaas, een herhaling van je eerdere post dus.Ik had hier toch zeker voorbeelden verwacht.
De Semler-methode is niets meer dan een soort bedrijfs-10-geboden. Maar dat men het een zegt betekent niet dat men het ander doet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Staat bijna alleen maar nieuwe informatie in en ook voorbeelden. Maar je hoeft inderdaad niet te reageren.
Het lont? Hoezo haal ik DE lont uit de discussie als ik "je hoeft niet te reageren" type?quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:30 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
De Semler-methode is niets meer dan een soort bedrijfs-10-geboden. Maar dat men het een zegt betekent niet dat men het ander doet.
Uiteindelijk zal een bedrijf altijd winst willen maken. Dus nee ik begrijp daarom niet waarom je dat aanhaalt als ik vraag om een voorbeeld van een duurzaam bedrijf dat enkel bezig is voor de goedheid voor de mens.
En laat dat passieve "je hoeft niet te reageren" nou eens achterwege. Haal het lont niet uit de discussie.
+1. Als je een aanklacht tegen Monsanto hebt, doe het dan op een legitieme manier. Niet via zo'n show proces.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:57 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik heb het over dat nep-tribunaal. Betekent dat meteen dat ik dan 100% achter Monsanto sta?
Ik hou gewoon niet van die groepjes die een nagenoeg op iets anders lijkend iets opzetten om zo nep-autoriteit uit te stralen
Neequote:Op zaterdag 5 december 2015 10:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Weet niet of je het doorhebt maar er komen elk jaar meer en meer mensen opdagen bij de rally's tegen Monsanto. Ben je er wel eens bij geweest?
Ja. Als je een groep idioten bij elkaar wilt zien, moet je naar zo'n rally gaan. Wat daar allemaal beweerd wordt... En zo villein ook, zo overtuigd van hun gelijk.quote:Die mensen zien het allemaal verkeerd?
Het feit dat ze voor zo'n flut tribunaal kiezen, geeft toch aan dat hun punten zwak zijn? Waarom zouden ze anders niet een echte rechtszaak aanspannen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat heeft de inhoud van de kritiek te maken met de geldigheid van het tribunaal? Zijn twee verschillende dingen.
Nogal logisch dat ze overtuigd zijn van het feit dat Monsanto als een kankergezwel is op deze planeet. Dat is gewoon je informeren en je gezond verstand gebruiken. Het zijn trouwens mensen uit een heleboel verschillende hoeken hoor. Politieke partijen, eenlingen zoals ik, anarchisten, socialisten, mensen uit de milieuhoek etc etc.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:28 schreef Broomer het volgende:
[..]
Nee
[..]
Ja. Als je een groep idioten bij elkaar wilt zien, moet je naar zo'n rally gaan. Wat daar allemaal beweerd wordt... En zo villein ook, zo overtuigd van hun gelijk.
Het is dit soort uitspraken:quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nogal logisch dat ze overtuigd zijn van het feit dat Monsanto als een kankergezwel is op deze planeet. Dat is gewoon je informeren en je gezond verstand gebruiken. Het zijn trouwens mensen uit een heleboel verschillende hoeken hoor. Politieke partijen, eenlingen zoals ik, anarchisten, socialisten, mensen uit de milieuhoek etc etc.
... En dat zeg je in BNW.quote:Op zaterdag 5 december 2015 17:05 schreef Broomer het volgende:
[..]
Het is dit soort uitspraken:
"When one speaker insisted that the US president Barack Obama was part of a conspiracy sponsored by large agriculture companies to control minds — and received a great many cheers — somehow that passionate man at the microphone crossed a line for me," Nye writes.
http://www.businessinside(...)o-experience-2015-11
Ik lees ook veel onzin op de March against Monsanto web site, die dat soort rallies organiseert. Heb er videos en reportages van gezien.
En ja, ik beschouw mezelf goed geinformeerd.
Het is een feit dat we in een wereld leven die gedicteerd woord door Big Business dus zo enorm raar is dat niet. Dat veel mensen dat nog steeds niet willen zien is jammer.quote:Op zaterdag 5 december 2015 17:05 schreef Broomer het volgende:
[..]
Het is dit soort uitspraken:
"When one speaker insisted that the US president Barack Obama was part of a conspiracy sponsored by large agriculture companies to control minds — and received a great many cheers — somehow that passionate man at the microphone crossed a line for me," Nye writes.
http://www.businessinside(...)o-experience-2015-11
Ik lees ook veel onzin op de March against Monsanto web site, die dat soort rallies organiseert. Heb er videos en reportages van gezien.
En ja, ik beschouw mezelf goed geinformeerd.
Helaas is de biologische industrie 10* groter dan de gmo industrie , als iets big buisiness is, is het whole foods en consorten welquote:Op zaterdag 5 december 2015 17:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is een feit dat we in een wereld leven die gedicteerd woord door Big Business dus zo enorm raar is dat niet. Dat veel mensen dat nog steeds niet willen zien is jammer.
Helaas?? Jij ziet mensen niet liever met respect voor hun lichaam en respect voor de Aarde voedsel verbouwen? You have yet a lot to learn young grasshopper..quote:Op zaterdag 5 december 2015 17:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Helaas is de biologische industrie 10* groter dan de gmo industrie , als iets big buisiness is, is het whole foods en consorten wel
De getallen zijn een week of twee geleden gepost, de winst van puur alleen whole foods was al meerdere malen die van Monsanto. Dus dat kun je wel denken maar dat is gewoon onjuist...quote:Op zaterdag 5 december 2015 19:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Helaas?? Jij ziet mensen niet liever met respect voor hun lichaam en respect voor de Aarde voedsel verbouwen? You have yet a lot to learn young grasshopper..
En by the way de biologische industrie is helemaal niks vergeleken met de normale landbouw en ook GMO is denk ik wel groter aangezien al die GMO soya en mais ook gebruikt word om door de strot te douwen van al het vee (wat trouwens HET grootste probleem is voor de meeste milieuproblemen op deze planeet maar dat is weer een ander verhaal).
Dan vergeet je dus voor het gemak al die tienduizenden boerenbedrijven die GMO mais en Soya produceren. Kan je dus niet vergelijken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 19:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De getallen zijn een week of twee geleden gepost, de winst van puur alleen whole foods was al meerdere malen die van Monsanto. Dus dat kun je wel denken maar dat is gewoon onjuist...
... maar zeggen dat je goed geinformeerd bent terwijl het ervan afdruipt dat je pro-regulier bent.quote:
Je zegt dat je Monsanto wantrouwt omdat het big buisiness is. Aangezien de biologische industrie nog meer big buisiness is zou je hen volgens die logica dus ook moeten wantrouwen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan vergeet je dus voor het gemak al die tienduizenden boerenbedrijven die GMO mais en Soya produceren. Kan je dus niet vergelijken.
Maar ook al zou het waar zijn, hoe is dat een "fout" iets? Is alleen maar goed voor de wereld.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je zegt dat je Monsanto wantrouwt omdat het big buisiness is. Aangezien de biologische industrie nog meer big buisiness is zou je hen volgens die logica dus ook moeten wantrouwen.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je zegt dat je Monsanto wantrouwt omdat het big buisiness is. Aangezien de biologische industrie nog meer big buisiness is zou je hen volgens die logica dus ook moeten wantrouwen.
quote:Huge: Monsanto Going to Trial for Crimes Against Humanity
In the Hague, Netherlands, International Criminal Court
Several activist groups joined by food and farming experts are suing Monsanto for their crimes against humanity. [1]
Finally, Monsanto, the US-based, transnational company responsible for introducing multiple genetically modified crops and numerous toxic chemicals into our environment – including saccharin, aspartame, polystyrene, DDT, dioxin, Agent Orange, petroleum based fertilizers, recombinant bovine growth hormones (rGBH), Round Up (glyphosate), Lasso (an herbicide used in Europe), Bt toxic plants, and more – will have to answer to the world for its reign of terror. Monsanto has acted with severe negligence, and the hubris and supremacy of a corporation given personhood, but no longer.
http://www.wakingtimes.co(...)es-against-humanity/
Ik zie niet in waarom het een het ander uitsluit. Als je goed geinformeerd bent, moet je dan per se anti iets zijn?quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
... maar zeggen dat je goed geinformeerd bent terwijl het ervan afdruipt dat je pro-regulier bent.
als je pro officiele standpunt bent van een willekeurig onderwerp dan heb jequote:Op zaterdag 5 december 2015 22:42 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het een het ander uitsluit. Als je goed geinformeerd bent, moet je dan per se anti iets zijn?
Je zegt dus dat elk officieel standpunt fout is? Wiens officiele standpunt trouwens - dat van Big Organic of dat van Big GMO?quote:Op zaterdag 5 december 2015 23:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
als je pro officiele standpunt bent van een willekeurig onderwerp dan heb je
a) niet goed je huiswerk gedaan of b) je bent medeplichtig in de misdaad
ja dat strookt nooit met de realiteit.quote:Op zaterdag 5 december 2015 23:33 schreef Broomer het volgende:
[..]
Je zegt dus dat elk officieel standpunt fout is?
het collectieve standpunt en of politiek standpunt.quote:Wiens officiele standpunt trouwens - dat van Big Organic of dat van Big GMO?
Er wordt veel meer (absolute) winst gemaakt op biologische producten en door biologische organisaties op dit moment dan met gmo's.quote:
Ik zeg dus helemaal nergens dat ik Monsanto wantrouw alleen omdat het big business is. Verder is de biologische industrie totaal geen big business.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
...ze reageren niet eens dat Monsanto gedaagd wordt voor tribunaal. Dat is vast niet om ze weleens een keer buiten t boekje handelde.quote:Op zondag 6 december 2015 05:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg dus helemaal nergens dat ik Monsanto wantrouw alleen omdat het big business is. Verder is de biologische industrie totaal geen big business.
En ten derde geef je alweer geen antwoord op mijn vraag, wat er in jouw ogen mis is met biologische landbouw.
Waarom discussieer ik nog met jou?
Dat is omdat het een flut-tribunaal is. Kom eens met iets serieus zeg.quote:Op zondag 6 december 2015 07:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
...ze reageren niet eens dat Monsanto gedaagd wordt voor tribunaal. Dat is vast niet om ze weleens een keer buiten t boekje handelde.
Niet? Een bedrijf zoals WholeFoods in Amerika wat een winst maakt van miljarden is geen big business?quote:Op zondag 6 december 2015 05:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg dus helemaal nergens dat ik Monsanto wantrouw alleen omdat het big business is. Verder is de biologische industrie totaal geen big business.
1. okquote:Op zondag 6 december 2015 05:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En ten derde geef je alweer geen antwoord op mijn vraag, wat er in jouw ogen mis is met biologische landbouw.
Waarom discussieer ik nog met jou?
quote:Op zondag 6 december 2015 09:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
1. ok
2. jawel dus als je naar de omzet kijkt
3. niets dat heb ik nooit geclaimed
Hier zeg je dus duidelijk "helaas is de bio industrie 10*groter dan de gmo industrie". Of liep je hier maar gewoon een beetje te trollen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 17:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Helaas is de biologische industrie 10* groter dan de gmo industrie , als iets big buisiness is, is het whole foods en consorten wel
En wat is dat in Europa? Dat GMOs slecht zijn toch? Daar moet je dus tegen zijn!quote:Op zaterdag 5 december 2015 23:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja dat strookt nooit met de realiteit.
[..]
het collectieve standpunt en of politiek standpunt.
Helaas voor je claim, niet helaas voor de wereldquote:Op zondag 6 december 2015 13:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
[..]
Hier zeg je dus duidelijk "helaas is de bio industrie 10*groter dan de gmo industrie". Of liep je hier maar gewoon een beetje te trollen?
Het is ook niet zo'n lievertje, Big Organic. Ze doen nogal wat aan misleidende en black marketing.quote:Op zondag 6 december 2015 13:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
[..]
Hier zeg je dus duidelijk "helaas is de bio industrie 10*groter dan de gmo industrie". Of liep je hier maar gewoon een beetje te trollen?
en dus?quote:Op zondag 6 december 2015 01:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er wordt veel meer (absolute) winst gemaakt op biologische producten en door biologische organisaties op dit moment dan met gmo's.
Alleen al whole foods, de bekendste organische supermarkt (en grote anti-gmo speler) heeft een omzet van >15 miljard en netto opbrengst van >5 miljard in 2015
noem het maar danquote:Op zondag 6 december 2015 19:30 schreef Broomer het volgende:
[..]
Het is ook niet zo'n lievertje, Big Organic. Ze doen nogal wat aan misleidende en black marketing.
"...that widespread, collaborative and pervasive industry marketing activities are a primary cause for false and misleading consumer health and safety perceptions about competing conventional foods."
http://academicsreview.or(...)ing-Report_Print.pdf
lolwatquote:Op zondag 6 december 2015 09:28 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Niet? Een bedrijf zoals WholeFoods in Amerika wat een winst maakt van miljarden is geen big business?
En, wat ik me al topics afvraag, waarom krijgt Monsanto alle wind van voren maar een DuPont (bijv.) niet?
Het was een reactie op een post waar gmo gewantrouwd werd omdat het big buisiness is maar die tegelijkertijd organisch zonder kritische noot steunt. Dat is inconsistent, that's it.quote:Op zondag 6 december 2015 19:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
en dus?
heeft "big bio" een monopoly, liegen ze, schakelen ze competitie uit dmv dwang etc?
of zijn ze gewoon succesvol?
bio/non gmo/organic zijn verder verschillende markten, en je kunt niet zeggen dat eu non gmo is en dus bio
dat is jouw stelling maar volgens mij blijft het daar bij?quote:Op zondag 6 december 2015 20:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het was een reactie op een post waar gmo gewantrouwd werd omdat het big buisiness is maar die tegelijkertijd organisch zonder kritische noot steunt. Dat is inconsistent, that's it.
Walmart is misschien niet het beste voorbeeld want die zijn daadwerkelijk vrij evilquote:Op zondag 6 december 2015 20:01 schreef fs180 het volgende:
walmart heeft 120 bil winst, gewoon even voor de beeldvorming
Ik begrijp honestly niet wat je bedoelt...quote:Op zondag 6 december 2015 20:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat is jouw stelling maar volgens mij blijft het daar bij?
quote:Op zondag 6 december 2015 17:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Helaas voor je claim, niet helaas voor de wereld
Ja Bio organic is het kwaad van deze wereld!quote:Op zondag 6 december 2015 19:30 schreef Broomer het volgende:
[..]
Het is ook niet zo'n lievertje, Big Organic. Ze doen nogal wat aan misleidende en black marketing.
"...that widespread, collaborative and pervasive industry marketing activities are a primary cause for false and misleading consumer health and safety perceptions about competing conventional foods."
http://academicsreview.or(...)ing-Report_Print.pdf
Ze werken meestal met Fear uncertainty and doubt (fud) maar ik denk dat ik ook wel een paar leugentjes kan vinden. Maar fud is als basis voor black marketing is al onethisch. Daar hoef je niet voor te liegen.quote:Op zondag 6 december 2015 20:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat is jouw stelling maar volgens mij blijft het daar bij?
Dat zeg ik toch niet? Wel dat ze onethisch zijn.quote:Op zondag 6 december 2015 21:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja Bio organic is het kwaad van deze wereld!
Ik ben het met je eens, maar onder die standaard valt bijna elk consumentenproduct er onderquote:Op zondag 6 december 2015 22:34 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ze werken meestal met Fear uncertainty and doubt (fud) maar ik denk dat ik ook wel een paar leugentjes kan vinden. Maar fud is als basis voor black marketing is al onethisch. Daar hoef je niet voor te liegen.
Sorry dat zie ik niet. Pepsi suggereert toch niet dat coke ongezond is? Monsanto zegt toch niet dat producten die in mest groeien gelabeld moeten worden omdat ze wel eens e coli kunnen oppikken? Conventionele grapefruit groeiers zeggen toch niet dat red ruby grapefruit niet voldoende getters is.quote:Op zondag 6 december 2015 23:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar onder die standaard valt bijna elk consumentenproduct er onder
Gangbare industrie is natuurlijk vele malen onetischer.quote:Op zondag 6 december 2015 22:43 schreef Broomer het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Wel dat ze onethisch zijn.
Sommige bedrijven. Sommige niet.quote:Op zondag 6 december 2015 23:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gangbare industrie is natuurlijk vele malen onetischer.
In zijn geheel wel aangezien het respect voor de natuur, dier, gezondheid bij bio vele malen groter is dan bij gangbaar.quote:
Vele malen weet ik niet, maar daar komt het wel vandaan. Ik denk alleen dat:quote:Op maandag 7 december 2015 00:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In zijn geheel wel aangezien het respect voor de natuur, dier, gezondheid bij bio vele malen groter is dan bij gangbaar.
Ah ik bedoelde meer als clearasil, anders heb je lelijke huid en lachen mensen je uit. Apple als je cool wilt zijn en niet buiten de boot wilt vallen, dus angst aanpraten op iets subtielere wijzequote:Op
Ik vind [quote][b]Op zondag 6 december 2015 23:39 schreef Broomer het volgende:
[..]
Sorry dat zie ik niet. Pepsi suggereert toch niet dat coke ongezond is? Monsanto zegt toch niet dat producten die in mest groeien gelabeld moeten worden omdat ze wel eens e coli kunnen oppikken? Conventionele grapefruit groeiers zeggen toch niet dat red ruby grapefruit niet voldoende getters is.
Dat bedoel ik met fud. Allemaal vergelijkbaar met wat de organische industrie doet in de voedingsindustrie. Heb je voorbeelden van zulk laakbaar gedrag van andere voedingsmiddelen producenten dat getolereerd wordt?
Ah Ok.quote:Op maandag 7 december 2015 03:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ah ik bedoelde meer als clearasil, anders heb je lelijke huid en lachen mensen je uit. Apple als je cool wilt zijn en niet buiten de boot wilt vallen, dus angst aanpraten op iets subtielere wijze
iets specifieker graag?quote:Op zondag 6 december 2015 22:34 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ze werken meestal met Fear uncertainty and doubt (fud) maar ik denk dat ik ook wel een paar leugentjes kan vinden. Maar fud is als basis voor black marketing is al onethisch. Daar hoef je niet voor te liegen.
wat zeggen ze dan? en vooral, wie?quote:Op zondag 6 december 2015 23:39 schreef Broomer het volgende:
[..]
Sorry dat zie ik niet. Pepsi suggereert toch niet dat coke ongezond is? Monsanto zegt toch niet dat producten die in mest groeien gelabeld moeten worden omdat ze wel eens e coli kunnen oppikken? Conventionele grapefruit groeiers zeggen toch niet dat red ruby grapefruit niet voldoende getters is.
Dat bedoel ik met fud. Allemaal vergelijkbaar met wat de organische industrie doet in de voedingsindustrie. Heb je voorbeelden van zulk laakbaar gedrag van andere voedingsmiddelen producenten dat getolereerd wordt?
wat is DE juiste methode?quote:Op maandag 7 december 2015 00:41 schreef Broomer het volgende:
[..]
Vele malen weet ik niet, maar daar komt het wel vandaan. Ik denk alleen dat:
- Ze niet de juiste methodes gebruiken
- Dogmatisch zijn, en zich dus afsluiten voor kritiek en alternatieven
- sommigen misschien wat dollar signs in hun ogen hebben gekregen.
quote:Op maandag 7 december 2015 18:07 schreef oompaloompa het volgende:
Denk dat foodbabe wel een goed voorbeeld is
sorry maar, WHAT?quote:Vani Deva Hari (born March 22, 1979), also known on her blog as the Food Babe, is an American author and activist known for her criticism of the food industry. She is a New York Times best-selling author,[2] and companies such as Chick-fil-A and Subway have changed or reconsidered ingredients in their products as a result of her campaigns.[3] Her ideas on food safety have been criticized by scientists
Foodbabe wordt gesponsord door bio bedrijven en post voornamelijk angst-zaai artikelen. Voornamelijk onzin, maar veel mensen geloven haar en laten zich door haar leiden.quote:Op maandag 7 december 2015 18:09 schreef fs180 het volgende:
[..]
[..]
sorry maar, WHAT?![]()
of is 'foodbabe' niet een hipster maar een authoriteit op het gebied van agricultuur??
ja en dus?quote:Op maandag 7 december 2015 18:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Foodbabe wordt gesponsord door bio bedrijven en post voornamelijk angst-zaai artikelen. Voornamelijk onzin, maar veel mensen geloven haar en laten zich door haar leiden.
Je vroeg om wie, wat, waar. Foodbabe is een goed voorbeeld dat het gebeurt...quote:
mijn buurvrouw heeft vast ergens ook een mening over, waarom is dat anders?quote:Op maandag 7 december 2015 18:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je vroeg om wie, wat, waar. Foodbabe is een goed voorbeeld dat het gebeurt...
ja en mevrouw foodbabe is geen enkele vorm van onderbouwing voor die stelling, DOEIquote:Op maandag 7 december 2015 18:41 schreef oompaloompa het volgende:
Je leek te impliceren dat je er aan twijfelde dat sommige biologische groepen / producenten de strategie die Broomer noemde gebruiken, ik geef je een voorbeeld dat het gebeurt. Foodbabe heeft een groot gevolg, wordt enorm gesponsord door dio-producenten en gebruikt onterechte angst om menselijk gedrag en bedrijven te beinvloeden. Welk onderdeel van dat verhaal heb je een probleem mee? Welk onderdeel daarvan geldt ook voor je buurvrouw met een mening?
Ok...quote:Op maandag 7 december 2015 18:43 schreef fs180 het volgende:
[..]
ja en mevrouw foodbabe is geen enkele vorm van onderbouwing voor die stelling, DOEI
Ik heb net een link naar een rapport gepost. Hier is een kortere synopsis, met een link naar het rapport. Staan een hoop voorbeelden in.quote:Op maandag 7 december 2015 18:14 schreef fs180 het volgende:
als ieder youtube meisje die haar tietjes op de camera laat zien en producten verkoopt opeens BIG BIO is man man man
dat is geen bron,alleen weer hetzelfde verhaalde dat bio een scam is, waarom? omdat bio! dus scam! dus fraude! dus gmo beterquote:Op maandag 7 december 2015 19:07 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik heb net een link naar een rapport gepost. Hier is een kortere synopsis, met een link naar het rapport. Staan een hoop voorbeelden in.
http://academicsreview.or(...)d-marketers-know-it/
Persoonlijk vind ik de anti-GMO hysterie wel het ergste. Die wordt flink vanuit de organische hoek gefinancierd (USRTK, OCA, labeling campagnes bijvoorbeeld) . Met grote gevolgen - de weerstand tegen Golden Rice kan wel eens duizenden levens kosten.
Waar heb je het over? D'r staan ontzettend veel bronnen in dat rapport. En ik beweer niet dat organic food een scam is, ik beweer dat ze onethische marketing praktijken gebruiken.quote:Op maandag 7 december 2015 20:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat is geen bron,alleen weer hetzelfde verhaalde dat bio een scam is, waarom? omdat bio! dus scam! dus fraude! dus gmo beter
doe nou een sgewoon een bron posten
Monsanto's reaktie:quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
Met het verschil dat dit geen "tools" zijn maar gegronde argumenten. We weten nog veel te weinig van GMO's om ze als veilig aan te merken. Juist het tegenover gestelde. Er zijn juist enorm veel aanwijzingen dat GMO's niet gezond zijn voor het menselijk lichaam. Om nog maar te zwijgen over hoe ongezond het is voor de planeet met al die insecticiden en monoculturen.quote:Op maandag 7 december 2015 21:04 schreef Broomer het volgende:
[..]
Waar heb je het over? D'r staan ontzettend veel bronnen in dat rapport. En ik beweer niet dat organic food een scam is, ik beweer dat ze onethische marketing praktijken gebruiken.
Maar ik heb nu een paar quotes voor je uitgehaald, sommige uit dat rapport, dan kan je het makkelijk vinden, ander uit andere bronnen:
Fear als tool om meer organic te verkopen:
The research findings which follow show that organic food marketers were well informed and repeatedly warned that absent consumer food safety concerns about less expensive conventionally grown foods, organic sector sales opportunities would be limited. “If the threats posed by cheaper, conventionally produced products are removed, then the potential to develop organic foods will be limited,” Kay Hamilton, of Promar International told attendees at the 1999 Organic Food Conference.
Brush (2013) asked Mahaffy, “Is fear a smart way to market against GMOs (para. 25)?” He replied, “I don’t think you lead with fear as a brand in food, but you can, and perhaps should, lead with fear as an industry (Brush, 2013, para. 26).”
http://academicsreview.or(...)arketing-Report1.pdf
Over labeling als tool om meer organic te verkopen:
In fact, the Organic Consumers Association’s Ronnie Cummins has stated that “the burning question for us all then becomes how – and how quickly – can we move healthy, organic products from a 4.2% market niche, to the dominant force in American food and farming? The first step is to change our labeling laws.”
The Washington, DC-based advocate Andrew Kimbrell, of the Center for Food Safety, has stated publicly that “we are going to force them to label this food. If we have it labeled, then we can organize people not to buy it.” But even this is not enough for Kimbrell who writes, “I don’t think GMOs should be regulated at all; I think they should be eliminated,” along, he argues, with all agricultural chemicals, leaving only organic foods.
http://www.insidesources.(...)s-labeling-and-food/
Het verspreiden van fear over GMOs:
Amy’s Kitchen:
We don’t use GMO ingredients because we, and many of our consumers, are uncertain of their safety.
United Natural Foods:
"We believe that the cultivation of genetically modified organisms (GMOs) and their inclusion in our food supply pose a serious threat to human and animal health and to the environment"
Organic Valley:
“We believe that questionable farming practices, such as the use of GMOs, should be prohibited until proven beyond any doubt to be safe for animals, the environment and people (Organic Valley, 2009a, para. 10).”
Earthbound Farms writes:
"…we believe that genetically modified food has not yet been proven safe, and that it presents the possibility of longterm risks to the environment and to humans — yet there is
no legislation that requires the labeling of genetically modified foods"
Woodstock, a subsidiary of United Natural Foods, adheres to similar stance:
"Genetically Modified Organisms (GMOs), because of their threat to human,
animal, and environmental health.."
Suja Juice:
"GMO’s-just say NO! GMOs (Genetically Modified Organisms)
are extremely damaging to your health."
Organic industry buying science:
http://www.geneticliterac(...)epresents-conflicts/
http://www.geneticliterac(...)ustralian-activists/
Organic industry funded USRTK silencing scientific opposing views through FOIA harrassment:
http://news.sciencemag.or(...)nts-group-opposed-gm
http://www.geneticliteracyproject.org/glp-facts/us-right-to-know/
Yeah right. Monsanto zelf is een lekker betrouwbare bron zeg.......quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:58 schreef Broomer het volgende:
[..]
Monsanto's reaktie:
However, this is not a real trial, and the results of this initiative have no legal substance–it is simply a publicity stunt. The organizers of the stunt have historically shown that they are not interested in dialogue, but rather seek to create headlines that misrepresent and mislead.
Let me be clear on this point: Monsanto is not against organic agriculture. ... However, certain groups, like the Organic Consumers Association, use fear and scare tactics to belittle science-based innovations that help to improve agricultural sustainability.
And that’s the big difference between Monsanto and these groups: Monsanto is supportive of all types of agriculture and food production, while these groups are more interested in making sure only one is available.
http://monsantoblog.com/2(...)e-monsanto-tribunal/
Je bent gewoon voor de marketing gevallen, Japie. Je hebt het alleen niet door.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Met het verschil dat dit geen "tools" zijn maar gegronde argumenten. We weten nog veel te weinig van GMO's om ze als veilig aan te merken. Juist het tegenover gestelde. Er zijn juist enorm veel aanwijzingen dat GMO's niet gezond zijn voor het menselijk lichaam. Om nog maar te zwijgen over hoe ongezond het is voor de planeet met al die insecticiden en monoculturen.
Nee ik weet het een en ander over voeding. En over het kweken van gewassen. Thats it. En over respect voor de Aarde en de natuur.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:43 schreef Broomer het volgende:
[..]
Je bent gewoon voor de marketing gevallen, Japie. Je hebt het alleen niet door.
Ik zeg niks over Monsanto's betrouwbaarheid, maar het lijkt me toch wel interessant om hun reaktie te horen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Yeah right. Monsanto zelf is een lekker betrouwbare bron zeg.......
uh. Denk dat het andersom is. Jij bent gevallen voor marketing.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:43 schreef Broomer het volgende:
[..]
Je bent gewoon voor de marketing gevallen, Japie. Je hebt het alleen niet door.
.. Monsanto heeft voor niets en niemand respect. Behalve dan voor de aandeelhoudersquote:Op dinsdag 8 december 2015 19:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee ik weet het een en ander over voeding. En over het kweken van gewassen. Thats it. En over respect voor de Aarde en de natuur.
Wiens marketing?quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uh. Denk dat het andersom is. Jij bent gevallen voor marketing.
GMO marketing. Of Monsanto's marketing. Enig idee hoeveel geld er om gaat in dat bedrijf? Heb jij Cowspiracy wel eens gezien trouwens? Was nog een mooi topic over bij DWDD gister.quote:
Monsanto gaat echt geen marketing dollars aan mij verspillen. Ik ben geen klant van ze, ik ben namelijk geen boer. Wat jullie bedoelen is propaganda.quote:Op woensdag 9 december 2015 01:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
GMO marketing. Of Monsanto's marketing. Enig idee hoeveel geld er om gaat in dat bedrijf? Heb jij Cowspiracy wel eens gezien trouwens? Was nog een mooi topic over bij DWDD gister.
Waarom verdedig je GMO en Monsanto dan zo?quote:Op woensdag 9 december 2015 02:53 schreef Broomer het volgende:
[..]
Monsanto gaat echt geen marketing dollars aan mij verspillen. Ik ben geen klant van ze, ik ben namelijk geen boer. Wat jullie bedoelen is propaganda.
Gmos omdat ik dat een hele nuttige technologie vind, met goede toepassingen. Het mooiste moet nog komen. Monsanto alleen omdat het altijd in de discussie over gmos naar voren komt, en gebruikt wordt om gmos zwart te maken, onterecht mi.quote:Op woensdag 9 december 2015 03:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom verdedig je GMO en Monsanto dan zo?
Maar dan weiger je dus om de nadelen van GMO's en monoculturen te zien?quote:Op woensdag 9 december 2015 03:27 schreef Broomer het volgende:
[..]
Gmos omdat ik dat een hele nuttige technologie vind, met goede toepassingen. Het mooiste moet nog komen. Monsanto alleen omdat het altijd in de discussie over gmos naar voren komt, en gebruikt wordt om gmos zwart te maken, onterecht mi.
Als monsantos failliet zou betekenen dat we meer en betere gmos krijgen, zou ik daar altijd voor kiezen.
Als Monsanto niet mag uitleggen waarom Monsanto het tribunaal niet serieus neemt... wie moet die uitleg dan geven?quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Yeah right. Monsanto zelf is een lekker betrouwbare bron zeg.......
Ze mogen van mij zo veel uitleggen als ze willen hoor. De vraag is alleen of je ze serieus neemt of dat je door de leugens heen prikt.quote:Op woensdag 9 december 2015 13:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Als Monsanto niet mag uitleggen waarom Monsanto het tribunaal niet serieus neemt... wie moet die uitleg dan geven?
Wat is er dan gelogen aan dit statement?quote:Op woensdag 9 december 2015 13:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ze mogen van mij zo veel uitleggen als ze willen hoor. De vraag is alleen of je ze serieus neemt of dat je door de leugens heen prikt.
Maar jij weigert toch consequent de voordelen van GMO's te zien, wel grappig dat je monoculturen er gelijk bij moet trekken om nog een beetje een punt te maken.quote:Op woensdag 9 december 2015 03:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar dan weiger je dus om de nadelen van GMO's en monoculturen te zien?
Dat er gebruik word gemaakt van "scare tactics" en dat ze niet geinteresseerd zijn in de dialoog. Monsanto zelf is inderdaad niet geinteresseerd in de dialoog.quote:Op woensdag 9 december 2015 14:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat is er dan gelogen aan dit statement?
Dat klopt toch?quote:Op woensdag 9 december 2015 14:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat er gebruik word gemaakt van "scare tactics" en dat ze niet geinteresseerd zijn in de dialoog. Monsanto zelf is inderdaad niet geinteresseerd in de dialoog.
Iemand voor een nep-tribunaal dagen laat toch heel duidelijk zien dat je niet geinteresseerd bent in dialoog, alleen in propaganda?quote:Op woensdag 9 december 2015 14:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat er gebruik word gemaakt van "scare tactics" en dat ze niet geinteresseerd zijn in de dialoog. Monsanto zelf is inderdaad niet geinteresseerd in de dialoog.
En GMO hoeft geen monocultuur te zijn.quote:Op woensdag 9 december 2015 14:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar jij weigert toch consequent de voordelen van GMO's te zien, wel grappig dat je monoculturen er gelijk bij moet trekken om nog een beetje een punt te maken.
een monocultuur kan ook prima met reguliere en biologische landbouw.
En waarom ben je zo blind voor de miljardenindustrie die de biologische landbouw inmiddels ook is? In de VS en China gebruiken ze in de biologische landbouw bestrijdingsmiddelen en mest die minder gecontroleerd is dan in de reguliere landbouw.
De site is down. Hier is een andere link:quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:00 schreef Broomer het volgende:
Lekker hoor. Terroristen die bommen sturen naar een biotech groep. Ik hoop dat we dit allemaal kunnen veroordelen.
https://www.geneticlitera(...)rchers-bomb-attacks/
Dus aan de ene kant hebben we nu anti-GMO:quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:29 schreef Broomer het volgende:
[..]
De site is down. Hier is een andere link:
http://www.skepticink.com(...)bombs-gmo-advocates/
"The group Por la Anarquía (For Anarchy) claimed responsibility for the attacks in a patchwork quilt that echoes profoundly ignorant and terribly unscientific memes — I wish these people could have access to a proper education.
It is also not surprising. Spanish scientist JM Mulet already dealt with death threats in Argentina earlier this year and it is only a matter of time before someone ends up dead. We know fundamentalists try to impose through violence because reasoning too hard for them."
goh waar kennen we dat van: Omkopingen, Job-huzzel, nep-onderzoeken, nep-tijdschriften. ohja BigPharma.quote:Op 25 november blijkt de Hoge Raad in Parijs, de voormalige voorzitter van de Franse Biomoleculaire-manipulatie Commissie, Marc Fallous, te hebben veroordeeld voor ‘BEDROG’ en het ‘AANWENDEN VAN BEDROG’. Tot op heden zijn de details (om onrust onder de bevolking te voorkomen??) nog niet vrijgegeven van deze zaak. Maar volgens dit artikel (HIER), van de site van professor Séralini, blijkt dat deze Marc Fallous de handtekening van een wetenschapper te hebben gekopieerd en misbruikt, teneinde de verklaring geldig te maken, waarin Séralini en zijn medewerkers volledig fout zaten met hun wetenschappelijk onderzoek naar de gevolgen van GMO-voedsel, geproduceerd van GMO-zaden en -gewassen.. Het definitieve vonnis tegen deze bedriegende Fallous wordt in juni 2016 gepubliceerd.
De bereikte tweede juridische overwinning..
Dit was dus al de tweede juridische overwinning, die deze professor en zijn team behaalden. De 6e november kregen zij gelijk in een proces dat zij hadden aangespannen wegens ‘Smaad’, tegen een Frans tijdschrift dat professor Séralini en zijn team beschuldigde van ‘wetenschappelijke fraude’..! (HIER). Weinig mensen weten, dat het onderzoek en de onderzoeksresultaten van het wetenschappelijk onderzoek naar de schade van GMO-voedsel, onder zware druk moest worden ingetrokken door Séralini en zijn team, nadat de resultaten waren gepubliceerd..
Het bleek een mega-PR-offensief van Monsanto te zijn geweest, wat al die tijd achter deze druk zat..! Het bleek zelfs dat het betreffende tijdschrift, door de druk van Monsanto, een ‘eigen’ redacteur aanstelde, om deze GMO-zaken te behandelen.! Het magazine heet ‘Food & Toxicology Journal’ en de nieuwe redacteur kreeg de titel: ‘co-hoofdredacteur Biotechnologiezaken’.. (HIER). Maar dit was natuurlijk de camouflage, want wat er werkelijk gebeurde.. Monsanto slaagde erin, in het hart van de wetenschap, namelijk bij een gezaghebbend wetenschappelijk tijdschrift, van de gezaghebbende uitgeverij Elsevier Science, een verrader op deze plek te krijgen..
En ja, daar was de aap uit de mouw.. Deze nieuwe functie werd dus ingevuld door… Een voormalig employé van Monsanto, Richard E. Goodman.. Alleen de naam al nietwaar..? Deze man bekrachtigde de druk op de hoofdredacteur van het gezghebbende tijdschrift, om het artikel van professor Séralini terug te trekken. (HIER). En zulks gebeurde..!
http://www.wanttoknow.nl/(...)-wel-degelijk-juist/
Poeh, even doorsnuffelen of er nog een bron te vinden is dat niet wanttoknow isquote:Op dinsdag 22 december 2015 15:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
goh waar kennen we dat van: Omkopingen, Job-huzzel, nep-onderzoeken, nep-tijdschriften. ohja BigPharma.
Het gaat toch om deze studie?(eerste en derde referentie)quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Poeh, even doorsnuffelen of er nog een bron te vinden is dat niet wanttoknow is.
Dit is volgens mij trouwens de publicatie in kwestie. http://www.rapaluruguay.o(...)enetically_Maize.pdf
Hoor graag de details. Sorry, maar ik geloof Seralini niet op zijn woord. Die heeft zelf nogal wat belang bij een bepaalde lezing. Maar vind het wel interessant wat daar nou precies gebeurd is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:17 schreef Lambiekje het volgende:
Op 25 november blijkt de Hoge Raad in Parijs, de voormalige voorzitter van de Franse Biomoleculaire-manipulatie Commissie, Marc Fallous, te hebben veroordeeld voor ‘BEDROG’ en het ‘AANWENDEN VAN BEDROG’. Tot op heden zijn de details (om onrust onder de bevolking te voorkomen??) nog niet vrijgegeven van deze zaak. Maar volgens dit artikel (HIER), van de site van professor Séralini, blijkt dat deze Marc Fallous de handtekening van een wetenschapper te hebben gekopieerd en misbruikt, teneinde de verklaring geldig te maken, waarin Séralini en zijn medewerkers volledig fout zaten met hun wetenschappelijk onderzoek naar de gevolgen van GMO-voedsel, geproduceerd van GMO-zaden en -gewassen.. Het definitieve vonnis tegen deze bedriegende Fallous wordt in juni 2016 gepubliceerd.
Geen idee of het dezelfde is trouwens, deze komt uit 2007? Maar verder lijkt het wel overeen te komen ja.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:59 schreef Broomer het volgende:
[..]
Het gaat toch om deze studie?(eerste en derde referentie)
http://www.nature.com/new(...)-republished-1.15463
Of het nou fraude is of niet (dat is waar die rechtszaak over ging) - die studie is gewoon slecht. Daar verandert die rechtszaak niks aan.
Die bronnenquote:Op dinsdag 22 december 2015 17:13 schreef Broomer het volgende:
[..]
Hoor graag de details. Sorry, maar ik geloof Seralini niet op zijn woord. Die heeft zelf nogal wat belang bij een bepaalde lezing. Maar vind het wel interessant wat daar nou precies gebeurd is.
Hier is wat meer uitleg:quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:59 schreef Broomer het volgende:
[..]
Het gaat toch om deze studie?(eerste en derde referentie)
http://www.nature.com/new(...)-republished-1.15463
Of het nou fraude is of niet (dat is waar die rechtszaak over ging) - die studie is gewoon slecht. Daar verandert die rechtszaak niks aan.
nee nu herhaal jezelf enkelquote:Op maandag 7 december 2015 21:04 schreef Broomer het volgende:
[..]
Waar heb je het over? D'r staan ontzettend veel bronnen in dat rapport. En ik beweer niet dat organic food een scam is, ik beweer dat ze onethische marketing praktijken gebruiken.
Maar ik heb nu een paar quotes voor je uitgehaald, sommige uit dat rapport, dan kan je het makkelijk vinden, ander uit andere bronnen:
Fear als tool om meer organic te verkopen:
The research findings which follow show that organic food marketers were well informed and repeatedly warned that absent consumer food safety concerns about less expensive conventionally grown foods, organic sector sales opportunities would be limited. “If the threats posed by cheaper, conventionally produced products are removed, then the potential to develop organic foods will be limited,” Kay Hamilton, of Promar International told attendees at the 1999 Organic Food Conference.
Brush (2013) asked Mahaffy, “Is fear a smart way to market against GMOs (para. 25)?” He replied, “I don’t think you lead with fear as a brand in food, but you can, and perhaps should, lead with fear as an industry (Brush, 2013, para. 26).”
Over labeling als tool om meer organic te verkopen:
In fact, the Organic Consumers Association’s Ronnie Cummins has stated that “the burning question for us all then becomes how – and how quickly – can we move healthy, organic products from a 4.2% market niche, to the dominant force in American food and farming? The first step is to change our labeling laws.”
The Washington, DC-based advocate Andrew Kimbrell, of the Center for Food Safety, has stated publicly that “we are going to force them to label this food. If we have it labeled, then we can organize people not to buy it.” But even this is not enough for Kimbrell who writes, “I don’t think GMOs should be regulated at all; I think they should be eliminated,” along, he argues, with all agricultural chemicals, leaving only organic foods.
http://www.insidesources.(...)s-labeling-and-food/
Het verspreiden van fear over GMOs:
Amy’s Kitchen:
We don’t use GMO ingredients because we, and many of our consumers, are uncertain of their safety.
United Natural Foods:
"We believe that the cultivation of genetically modified organisms (GMOs) and their inclusion in our food supply pose a serious threat to human and animal health and to the environment"
Organic Valley:
“We believe that questionable farming practices, such as the use of GMOs, should be prohibited until proven beyond any doubt to be safe for animals, the environment and people (Organic Valley, 2009a, para. 10).”
Earthbound Farms writes:
"…we believe that genetically modified food has not yet been proven safe, and that it presents the possibility of longterm risks to the environment and to humans — yet there is
no legislation that requires the labeling of genetically modified foods"
Woodstock, a subsidiary of United Natural Foods, adheres to similar stance:
"Genetically Modified Organisms (GMOs), because of their threat to human,
animal, and environmental health.."
Suja Juice:
"GMO’s-just say NO! GMOs (Genetically Modified Organisms)
are extremely damaging to your health."
Organic industry buying science:
http://www.geneticliterac(...)epresents-conflicts/
http://www.geneticliterac(...)ustralian-activists/
Organic industry funded USRTK silencing scientific opposing views through FOIA harrassment:
http://news.sciencemag.or(...)nts-group-opposed-gm
http://www.geneticliteracyproject.org/glp-facts/us-right-to-know/
big bio is al anti gmo gewordenquote:Op vrijdag 11 december 2015 22:00 schreef Broomer het volgende:
[..]
Dus aan de ene kant hebben we nu anti-GMO:
• Terrorisme
• Monddood maken van opponenten (Folta, Mulet)
• Onethische marketing praktijken
• Eigen rechtertje spelen
Aan de ander kant hebben we Monsanto:
• Zeer twijfelachtig gedrag in het verleden
• Een hoop alu-hoedjes beschuldigingen in het heden.
Wie was er ook alweer evil?
PS Ik vind het niet erg als je Monsanto evil noemt, alleen moet je wel met degelijk bewijs komen wat betreft hun huiedige praktijken. dat ze in het verleden slecht waren weet ik wel (net als een behoorlijk deel van de chemische industrie).
Ok dude als je te lui bent om te kijken of er wat nieuws te leren is, dan is dat jouw probleem. Heeft voor mij geen zin om daar op in te gaan.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
nee nu herhaal jezelf enkel
geen onderbouwing
wij van wc eend..
ik wacht nog steeds op het argument dat er uberhaupt een big bio bestaat...quote:Op woensdag 23 december 2015 22:58 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ok dude als je te lui bent om te kijken of er wat nieuws te leren is, dan is dat jouw probleem. Heeft voor mij geen zin om daar op in te gaan.
WC eend, flikker toch op. Sluit maar lekker je ogen voor andere meningen.
Je denkt niet dat er grote organsiche bedrijven bestaan? Ik begrijp niet hielemaal waar je naartoe wilt. Dat is wat er over het algemeen bedoeld wordt meet "Big" wat dan ook, maar dan wat denigrerend.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:01 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik wacht nog steeds op het argument dat er uberhaupt een big bio bestaat...
nee die zijn er niet. Er is geen bio-molochquote:Op woensdag 23 december 2015 23:07 schreef Broomer het volgende:
[..]
Je denkt niet dat er grote organsiche bedrijven bestaan? Ik begrijp niet hielemaal waar je naartoe wilt. Dat is wat er over het algemeen bedoeld wordt meet "Big" wat dan ook, maar dan wat denigrerend.
Zo groot zijn ze inderdaad niet. Ik snap alleen niet helemaal waarom dat relevant is. Er zijn nog altijd bedrijven met miljarden aan omzet (bedrijven zoals Whole Foods en Horizon Organics).quote:Op donderdag 24 december 2015 09:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee die zijn er niet. Er is geen bio-moloch
Niet zoals Nestlé en Unilever.
Ah heeft een paar biomerken die een ekoplaza ook hebben. Maar dat meer om klanten in te pikken.
Als het gegronde argumenten zijn, waarom beginnen ze dan allemaal met "We believe that..." in plaats van met "Scientific evidence shows that..."? Kreten zonder onderbouwing klinkt toch echt als marketing.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Met het verschil dat dit geen "tools" zijn maar gegronde argumenten. We weten nog veel te weinig van GMO's om ze als veilig aan te merken. Juist het tegenover gestelde. Er zijn juist enorm veel aanwijzingen dat GMO's niet gezond zijn voor het menselijk lichaam. Om nog maar te zwijgen over hoe ongezond het is voor de planeet met al die insecticiden en monoculturen.
noem ze maar op dan.......quote:Op woensdag 23 december 2015 23:07 schreef Broomer het volgende:
[..]
Je denkt niet dat er grote organsiche bedrijven bestaan? Ik begrijp niet hielemaal waar je naartoe wilt. Dat is wat er over het algemeen bedoeld wordt meet "Big" wat dan ook, maar dan wat denigrerend.
ik roep niet dat ze er wel zijn, dat doe jij + iemand, dus aan jullie om dat te onderbouwen, en dat is niet youtube links met veganmeisjes posten hequote:Op woensdag 23 december 2015 23:07 schreef Broomer het volgende:
[..]
omdat als er geen big bio bestaatquote:Op donderdag 24 december 2015 17:00 schreef Broomer het volgende:
[..]
Zo groot zijn ze inderdaad niet. Ik snap alleen niet helemaal waarom dat relevant is. Er zijn nog altijd bedrijven met miljarden aan omzet (bedrijven zoals Whole Foods en Horizon Organics).
Strawman.quote:Op vrijdag 25 december 2015 21:03 schreef fs180 het volgende:
[..]
omdat als er geen big bio bestaat
-het hele bullshit van big bio is een grote gevaarlijke op winst beluste organisatie die ons wilt vergiften-
verdwijnt
Ik heb toch al Whole Foods en Horizon Organics genoemd? De een is een organische winkel, de andere maakt organische zuivel.quote:
Ik vind het vrij bizar dat je Big Bio (wat niet eens bestaat) beschuldigt van het vuil maken van de producten van de concurrent. Dit soort praktijken is uitgevonden door bedrijven als Monsanto en dat bedrijf blijf je ondanks alles verdedigen en richt je pijlen op de biologische industrie wat een enorme verbetering zou zijn ipv die troep van Monsanto.quote:Op zondag 27 december 2015 06:22 schreef Broomer het volgende:
[..]
Strawman.
Waar heb ik gezegd dat:
- Big Bio een (1) organisatie is
- Big Bio ons wil vergiftigen (He? Dat komt zelfs niet in de buurt van wat ik zeg)
Ik vind uberhaupt de premise van dit argument onzin. Mijn punt is dat de organic industrie aan black marketing doet, het vuil maken van de producten van de concurrent. Of dit nou door Big Bio gebeurd of door kleinere bedrijven, dat maakt toch niet uit? De vraag is of het gebeurt of niet.
BigPharma bestaat ook niet. Dat is een verzamelnaam die onder andere jij gebruikt voor de farmaceutische industrie. Geen probleem, maar nu anderen de biologische industrie (die inmidels een serieus economisch formaat heeft), samen met groeperingen en personen die de biologische industrie aanhangen een naam geeft is het ineens wél een probleem?quote:Op zondag 27 december 2015 10:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij bizar dat je Big Bio (wat niet eens bestaat) beschuldigt van het vuil maken van de producten van de concurrent. Dit soort praktijken is uitgevonden door bedrijven als Monsanto en dat bedrijf blijf je ondanks alles verdedigen en richt je pijlen op de biologische industrie wat een enorme verbetering zou zijn ipv die troep van Monsanto.
Lijkt me vrij logisch dat Unilever geen claim maakt dat een biologische appel ongezond voor je is. Er zit een grens aan wat mensen geloven......Het is geen kwestie van zwart maken in het geval van reclame wat van Bio vandaan komt maar feiten en logisch verstand en waarheid. In tegenstelling tot wat van de andere kant komt wat gewoon pure manipulatie en propaganda is omdat ze zelf weten dat het niet goed en gezond is en ze er een bepaalde spin aan moeten geven.quote:Op zondag 27 december 2015 11:04 schreef Fixers het volgende:
[..]
BigPharma bestaat ook niet. Dat is een verzamelnaam die onder andere jij gebruikt voor de farmaceutische industrie. Geen probleem, maar nu anderen de biologische industrie (die inmidels een serieus economisch formaat heeft), samen met groeperingen en personen die de biologische industrie aanhangen een naam geeft is het ineens wél een probleem?
Figuren als Foodbabe zijn er doelbewust op uit om de reguliere voedingsmiddelenindustrie zwart te maken. Niet gehinderd door enige technische of wetenschappelijke kennis. Die marketinguitingen eerder in dit topic doen ook niet anders. Terwijl ik nergens een Unilever hoor roepen dat die biologische appel van de boer om de hoek ongezond* voor je is. Ook al zijn de gezondheidsclaims van de voedingsindustrie over hun eigen producten soms op zijn minst discutabel. Monsanto is zeker niet heilig, maar Big Bio is dat evenmin.
*Toegegeven: hiermee is Nestlé in het verleden behoorlijk mee in de fout gegaan met de agressieve marketing voor babymelkpoeder. https://en.wikipedia.org/wiki/Nestl%C3%A9_boycott
Dat klinkt leuk, maar tegelijkertijd trap je ook weer in de manipulatie en propaganda van de biologische kant.quote:Op zondag 27 december 2015 12:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lijkt me vrij logisch dat Unilever geen claim maakt dat een biologische appel ongezond voor je is. Er zit een grens aan wat mensen geloven......Het is geen kwestie van zwart maken in het geval van reclame wat van Bio vandaan komt maar feiten en logisch verstand en waarheid. In tegenstelling tot wat van de andere kant komt wat gewoon pure manipulatie en propaganda is omdat ze zelf weten dat het niet goed en gezond is en ze er een bepaalde spin aan moeten geven.
Twee totaal verschillende dingen dus.
Nee. Sorry. Ik zie niet in waarom dat een verbetering zou zijn. Dat blijkt niet uit de huidige stand van de wetenschap, en dat is waar ik me op baseer.quote:Op zondag 27 december 2015 10:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij bizar dat je Big Bio (wat niet eens bestaat) beschuldigt van het vuil maken van de producten van de concurrent. Dit soort praktijken is uitgevonden door bedrijven als Monsanto en dat bedrijf blijf je ondanks alles verdedigen en richt je pijlen op de biologische industrie wat een enorme verbetering zou zijn ipv die troep van Monsanto.
Ik denk dat je, als je zou willen, best wel biologisch voedsel zwart kan maken. Je hebt tenslotte diea E. coli vergiftiging van biologische tauge gehad, waar 50 mensen overleden. Je groeit biologisch voedsel in poep waar E. coli in voorkomt. Je hebt meer safety recalls (http://www.desmoinesregis(...)ood-safety/16840717/).quote:Op zondag 27 december 2015 12:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lijkt me vrij logisch dat Unilever geen claim maakt dat een biologische appel ongezond voor je is. Er zit een grens aan wat mensen geloven
Dit is dus gewoon niet waar. Geen bewijs dat biologisch beter is, daar doet je gezond verstand niks aan.quote:......Het is geen kwestie van zwart maken in het geval van reclame wat van Bio vandaan komt maar feiten en logisch verstand en waarheid. In tegenstelling tot wat van de andere kant komt wat gewoon pure manipulatie en propaganda is omdat ze zelf weten dat het niet goed en gezond is en ze er een bepaalde spin aan moeten geven.
Twee totaal verschillende dingen dus.
Gangbare voedselindustrie heeft meer integriteit? Meen je dat nou serieus?quote:Op maandag 28 december 2015 23:28 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik denk dat je, als je zou willen, best wel biologisch voedsel zwart kan maken. Je hebt tenslotte diea E. coli vergiftiging van biologische tauge gehad, waar 50 mensen overleden. Je groeit biologisch voedsel in poep waar E. coli in voorkomt. Je hebt meer safety recalls (http://www.desmoinesregis(...)ood-safety/16840717/).
Dat dat niet gedaan wordt, kan ook aan het volgende liggen:
- Biologisch is nog altijd een niche player, de markt leider valt o.h.a. niet de niche player aan.
- De voedselgiganten hebben waarschijnlijk ook biologische merken
- De voedselgiganten worden eerder verdacht van commerciele motieven (more scrutiny)
- Misschien hebben ze meer integriteit.
Kan het allemaal zijn.
[..]
Dit is dus gewoon niet waar. Geen bewijs dat biologisch beter is, daar doet je gezond verstand niks aan.
Dat blijkt het dus wel. Er zin tig wetenschappelijke onderzoeken die aanwijzingen geven dat Bio veel gezonder is. Dat jij dat niet wilt geloven is iets anders.quote:Op maandag 28 december 2015 23:10 schreef Broomer het volgende:
[..]
Nee. Sorry. Ik zie niet in waarom dat een verbetering zou zijn. Dat blijkt niet uit de huidige stand van de wetenschap, en dat is waar ik me op baseer.
Ik geef een aantal mogelijkheden, het is niet bedoeld als mijn eigen mening. Ik moet zeggen, ik vond het wel grappig toen ik deze opschreef.quote:Op dinsdag 29 december 2015 03:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gangbare voedselindustrie heeft meer integriteit? Meen je dat nou serieus?
Noem dan eens een paar van die onderzoeken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 03:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat blijkt het dus wel. Er zin tig wetenschappelijke onderzoeken die aanwijzingen geven dat Bio veel gezonder is. Dat jij dat niet wilt geloven is iets anders.
Die uitspraak kan je dan best onderbouwen met een paar onderzoekjes.quote:Op dinsdag 29 december 2015 03:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat blijkt het dus wel. Er zin tig wetenschappelijke onderzoeken die aanwijzingen geven dat Bio veel gezonder is.
ets meer voedingsstoffen, veel minder pesticiden en nitraten: groenten en fruit uit de biologische landbouw hebben ontegensprekelijk voordelen. Jammer dat de wetenschappelijke studies rond biovoeding nog maar net op gang komen. De deskundigen zijn het nog niet eens over het gezondheidseffect van biologisch eten. De feiten op een rij.quote:Op dinsdag 29 december 2015 09:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Die uitspraak kan je dan best onderbouwen met een paar onderzoekjes.
Per wat? Per kilo groente of per aparte boon/kool/whatever? Oude kaas bevat per kilo meer vet dan jonge kaas, maar dat komt doordat oude kaas minder water bevat. En is dit voor of na koken/bereiden van de groente? Want als de biologische groente het verschil aan water meer dan goed maakt tijdens het bereiden heb je er alsnog weinig aan.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
ets meer voedingsstoffen, veel minder pesticiden en nitraten: groenten en fruit uit de biologische landbouw hebben ontegensprekelijk voordelen. Jammer dat de wetenschappelijke studies rond biovoeding nog maar net op gang komen. De deskundigen zijn het nog niet eens over het gezondheidseffect van biologisch eten. De feiten op een rij.
Wie biologisch eet, doet dat meestal voor zijn gezondheid. Maar klopt het wel dat groenten en fruit uit de biologische landbouw sowieso gezonder zijn? Die vraag duidelijk beantwoorden is niet makkelijk. De deskundigen zijn het hierover namelijk niet eens.
In 2009 publiceerden de Britten een rapport waaruit bleek dat er geen duidelijke verschillen zijn tussen biovoeding en gewone voeding. Al moeten we deze studie met een korrel zout nemen. Want wat hebben de Britse vorsers gedaan? Zij maakten een samenvatting van bestaande internationale studies over het onderwerp. Alleen hanteerden zij zulke radicale selectiecriteria dat er uiteindelijk nog slechts 55 studies overbleven. "Naar statistische normen een belachelijk cijfer wanneer het de bedoeling is om alle nutriënten in alle gekweekte plantensoorten in kaart te brengen", vinden de meeste voedingsdeskundigen.
magnesium, ijzer en zink
De integrale versie van het Britse rapport – een versie die betrekking had op 162 studies maar die nooit werd gepubliceerd – is boeiender. "De resultaten blijken grotendeels samen te vallen met de resultaten die het Franse Voedselveiligheidsagentschap AFSSA in 2003 publiceerde", meent onze voedingsdeskundige.
Waarover de Franse en Britse deskundigen het eens zijn? Ze komen allemaal tot de conclusie dat biologische groenten en vruchten in vergelijking met conventionele producten meer droge stof bevatten (tot 20 procent meer). Dat betekent dus minder water en meer voedingsstoffen. Ze stelden tevens vast dat het gehalte aan sommige essentiële mineralen zoals magnesium, ijzer en zink iets hoger lag.
Fijn. Goede kans dus dat het weinig uitmaakt als zelfs een pro-bio-artikel hier vraagtekens bij zet.quote:Maar dit zijn matige verschillen ten opzichte van klassieke groenten en vruchten. Vraag is of die verschillen echt groot genoeg zijn om een effect te hebben op de gezondheid.
Ah, een naamloze voedingsdeskundige. Een onbeschermde naam voor een beroep dat ook niet aan een specifiek persoon wordt toegekend.quote:"Biovoeding is uiteraard geen wondermiddel. Maar elk extraatje aan nutriënten, hoe klein ook, is een stap in de goede richting. We weten bijvoorbeeld dat twee derde van alle vrouwen een ijzertekort heeft: als zij met behulp van biovoeding hun ijzerstatus een paar procent kunnen opkrikken, is dat sowieso een goede zaak", aldus de voedingsdeskundige. Met andere woorden: alle beetjes helpen.
quote:Meer polyfenolen
De Fransen en de Britten zijn het ook eens over een andere troef van biovoeding: biologische groenten en vruchten bevatten tot twee keer meer polyfenolen dan hun niet-biologische tegenhangers. "Hoe deze moleculen exact werken, weten we nog niet precies. Maar het staat vast dat ze een heilzame invloed hebben op de gezondheid, vooral dankzij hun antioxiderende eigenschappen." Polyfenolen zouden, naast hart- en vaatziekten, ook bepaalde vormen van kanker helpen voorkomen. En ze zouden de celveroudering uitstellen.
De concentraties aan pesticiden zijn (een heel enkele uitzondering daargelaten) ook op conventionele landbouwproducten laag genoeg om geen risico te vormen. Besides, biologisch betekent niet per se dat er geen pesticiden worden gebruikt. Zonder testen weet je het dus niet zeker, wat hieronder ook staat vermeld.quote:Dat bijvoorbeeld biologische aardappelen of peren een hoge concentratie aan polyfenolen bevatten, is geen toeval: ze maken die aan om zich te verdedigen tegen externe aanvallen (door bacteriën, insecten). Omdat biologische gewassen niet beschermd worden door pesticiden, gaan ze logischerwijze hun eigen verdedigingsmechanisme perfectioneren. Vooral de schil is bijzonder rijk aan polyfenolen. En bij biologische groenten en vruchten mag men die schil met een gerust gemoed opeten, aangezien ze geen pesticiden bevat.
quote:Haast geen pesticiden
Mag je er echt zeker van zijn dat je geen chemische bestrijdingsmiddelen binnenkrijgt als je voor biologische voeding kiest? Laten we er even wat cijfers bijhalen. In januari 2007 publiceerde de Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop de resultaten van een grootschalig onderzoek naar pesticiden: in vier landen werden 361 producten gecontroleerd op de aanwezigheid van 153 soorten pesticiden. Iets meer dan één vierde van de Belgische stalen bevatte concentraties pesticiden die boven of rond de vastgelegde MRL-waarde lagen.
Met biovoeding is het veel beter gesteld. "Diverse studies in verschillende landen geven aan dat slechts 2 à 3 procent van de biologische groenten en vruchten besmet is", weet onze deskundige. We weten nog niet goed hoe giftig pesticiden precies zijn voor de mens. Maar bij dieren zijn de vaststellingen almaar duidelijker en alarmerender: leukemie, lymfeklier- en andere vormen van kanker.
Niks aan de hand dus, tenzij je alleen maar nitraatrijke groenten eet (en in grote hoeveelheden). Daarnaast ligt de acceptable daily intake tegenwoordig op 3,7 mg per kg lichaamsgewicht, waardoor je vanaf een kilo of zestig dus al meer nitraat mag binnenkrijgen dan 200 mg/dag.quote:Bye bye nitraten
Nitraten worden uiterst toxisch wanneer het lichaam ze omzet in nitrieten: ze zijn dan kankerverwekkend. Ook op dit punt scoort onze traditionele voeding slecht. Groenten uit de conventionele landbouw – fruit is geen probleem – bevatten veel nitraten. Aangezien de bodem door de bemesting veel te veel nitraten bevat, slagen de groenten er niet in om ze volledig op te gebruiken.
Biologische groenten bevatten globaal gezien de helft minder nitraten. Interessant om te weten: wie heel veel niet-biologisch geteelde groenten eet, flirt vaak met de maximale nitraatinname die door de Wereldgezondheidsorganisatie werd vastgelegd (200 mg/dag). Verwonderlijk is dat niet, als je weet dat sla of spinazie uit de conventionele landbouw 1000 tot 2000 mg nitraten per kilo bevat...
Dus biologisch is op dit punt niet ongezonder dan conventioneel, wat het niet per se gezonder maakt.quote:Hoe zit het met schimmels?
Tot slot zoomen we nog in op een argument waarmee tegenstanders van biologische voeding vaak schermen: aangezien biologische groenten en vruchten niet behandeld worden met schimmeldodende middelen, zouden ze mycotoxines bevatten; extreem gevaarlijke stoffen die eveneens kankerverwekkend zijn.
Voedingsdeskundige Lairon ziet echter geen reden tot bezorgdheid. "Volgens de studies waarover wij beschikken, bevatten biologische gewassen niet méér mycotoxines dan klassieke. Bovendien zijn de controles bijzonder strikt, vooral bij graanproducten, die het vatbaarst zijn voor deze mycotoxines", besluit hij.
Dan blijf je toch lekker gangbaar voedsel eten.quote:Op woensdag 30 december 2015 00:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Per wat? Per kilo groente of per aparte boon/kool/whatever? Oude kaas bevat per kilo meer vet dan jonge kaas, maar dat komt doordat oude kaas minder water bevat. En is dit voor of na koken/bereiden van de groente? Want als de biologische groente het verschil aan water meer dan goed maakt tijdens het bereiden heb je er alsnog weinig aan.
[..]
Fijn. Goede kans dus dat het weinig uitmaakt als zelfs een pro-bio-artikel hier vraagtekens bij zet.
[..]
Ah, een naamloze voedingsdeskundige. Een onbeschermde naam voor een beroep dat ook niet aan een specifiek persoon wordt toegekend.
[..]Meer polyfenolen, waarvan we niet precies weten wat ze doen! Dat móet wel goed zijn! ...of te vergelijken zijn met taurine, waarvan ook geen heilzaam effect is bewezen maar wat hier en daar toch wordt toegevoegd.
[..]
De concentraties aan pesticiden zijn (een heel enkele uitzondering daargelaten) ook op conventionele landbouwproducten laag genoeg om geen risico te vormen. Besides, biologisch betekent niet per se dat er geen pesticiden worden gebruikt. Zonder testen weet je het dus niet zeker, wat hieronder ook staat vermeld.
[..]
[..]
Niks aan de hand dus, tenzij je alleen maar nitraatrijke groenten eet (en in grote hoeveelheden). Daarnaast ligt de acceptable daily intake tegenwoordig op 3,7 mg per kg lichaamsgewicht, waardoor je vanaf een kilo of zestig dus al meer nitraat mag binnenkrijgen dan 200 mg/dag.
[..]
Dus biologisch is op dit punt niet ongezonder dan conventioneel, wat het niet per se gezonder maakt.
Conclusie: biologisch bevat niet per definitie meer schimmels, is niet per definitie pesticidevrij, bevat minder van een stof waarbij de meeste mensen toch al niet aan de maximaal toegelaten dosis komen, bevatten meer van een stof waarvan we niet weten wat het doet en bevatten iets meer van sommige mineralen, waarbij de toegevoegde waarde daarvan twijfelachtig is. Voor een pro-biopost een nogal karige opbrengst.
Rare conclusies? Nee hoor, hij vat prima samen wat er in de copypasta van je staat. Er staat zelfs letterlijk in dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat biologisch eten gezonder is dan regulier.quote:Op woensdag 30 december 2015 01:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan blijf je toch lekker gangbaar voedsel eten.![]()
![]()
De conclusies die je trekt uit mijn post zijn nogal raar. Zoals mijn post laat zien zijn er door wetenschappelijk onderzoek veel aanwijzingen dat biologisch gezonder is.
Tja dat jij het met hem eens bent is vrij logisch. En dan ook nog hier jezelf objectief voordoen.....quote:Op woensdag 30 december 2015 06:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Rare conclusies? Nee hoor, hij vat prima samen wat er in de copypasta van je staat. Er staat zelfs letterlijk in dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat biologisch eten gezonder is dan regulier.
Een beetje meer, een beetje minder zonder duidelijk te zijn over wat het betekent voor de mens en functionaliteit als voedsel vind ik ook nogal magere bronnen. Wellicht dat het bron artikel uit het British journal of Nutrition nog wat duidelijker is.
De Knack is een aardig tijdschrift als het om opinie en maatschappelijke onderwerpen gaat. Ik zou er niet mijn keuzes in voeding op baseren.
Maar lieverd, het is niet bewezen, dat is het probleem. En biologische boeren gebruiken ook chemische bestrijdingsmiddelen. Groeihormonen in vee is in NL verboden en wordt strak gecontroleerd, antibiotica worden ook in de biologische industrie gebruikt.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat jij het met hem eens bent is vrij logisch. En dan ook nog hier jezelf objectief voordoen.....
Maar goed zoals ik al eerder heb aangegeven, er zijn EN enorm veel aanwijzingen dat biologisch gezonder is EN iedereen die een beetje logisch na kan denken weet dat groentes zonder chemische bestrijdingsmiddelen en vlees zonder groeihormonen en met minder antibiotica gezonder is. En daar komt de hele filosofie nog eens bij van hoe de boeren omgaan met grond en dieren.
Dus wil je liever gangbaar blijven eten omdat je pas iets gelooft als het peer reviewed wetenschappelijk bewezen is be my guest.
Niet bewezen en niet waar zijn twee totaal verschillende dingen. Dat snap je hopelijk?quote:Op woensdag 30 december 2015 10:52 schreef .SP. het volgende:
[..]
Maar lieverd, het is niet bewezen, dat is het probleem. En biologische boeren gebruiken ook chemische bestrijdingsmiddelen. Groeihormonen in vee is in NL verboden en wordt strak gecontroleerd, antibiotica worden ook in de biologische industrie gebruikt.
Dus als jij op basis van je eigen gevoel biologische landbouw wil aanprijzen is het prima, maar je hebt helaas geen enkel wetenschappelijk bewijs voor je uitspraken.
Waarover heb ik gelogen, leg eens uit.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet bewezen en niet waar zijn twee totaal verschillende dingen. Dat snap je hopelijk?
Verder vraag ik me af of je hier bewust komt liegen of dat het gewoon onwetendheid is?
Zorg voor milieu en natuur
Biologische boeren gebruiken vrijwel geen chemische of synthetische bestrijdingsmiddelen. Voor de bestrijding van schimmels en schadelijke insecten maken de boeren gebruik van zogenaamde natuurlijke vijanden zoals bijvoorbeeld vogels. En in plaats van naar de gifspuit te grijpen om onkruid te bestrijden, wordt er met de hand of met een machine gewied. Bij biologische boeren ligt de nadruk vooral op het voorkomen van ziektes. Dit gebeurt bijvoorbeeld door te kiezen voor sterke, ziekteresistente rassen en door de bodem niet uit te putten. In plaats van kunstmest gebruiken de boeren gewone mest die vaak ook nog eens afkomstig is van hun eigen boerenbedrijf. Daarmee is de biologische kringloop weer mooi rond.
Zorg voor dierwelzijn
Biologische boeren houden zo veel mogelijk rekening met het natuurlijke gedrag van dieren. Zo kan een biologische zeug lekker in de modder wroeten, lopen biologische koeien zo veel mogelijk in de wei en kunnen biologische kippen naar hartenlust buiten scharrelen. Bovendien worden er zo min mogelijk ingrepen gepleegd op de dieren. Dat betekent dat een biologische kip gewoon z’n snavel houdt en een varken zijn tanden en staart.
Biologische dieren krijgen de rust en de ruimte om op te groeien. Preventief medicijnen of groeihormonen toedienen is uit den boze. Alleen als een dier ziek is, krijgt het medicijnen. En dat gebeurt niet vaak, want biologische dieren zijn door hun gezonde manier van leven en eten veel minder vatbaar voor ziekten.
http://www.bio-plus.nl/co(...)ologisch-nu-precies/
Dus als jij op basis van je eigen wetenschapsreligie alleen iets gelooft wat peer reviewed wetenschappelijk bewezen is, is dat prima maar mensen die hun gezond verstand gebruiken staan hier anders in.
Jij stelt hier dat de biologische landbouw ook chemische bestrijdingsmiddelen gebruikt net als de gangbare landbouw. Dat is gewoon een keiharde leugen. Geld net zo voor antibiotica.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:08 schreef .SP. het volgende:
[..]
Waarover heb ik gelogen, leg eens uit.
En ik zeg nergens dat niet bewezen dingen niet waar zijn, maar dan kan ik ook claimen dat de binnenkant van mars uit kaas bestaat. Of dat de hemel bestaat.
De biologische landbouw mag ook een paar chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken, en daar ben je al vaker op gewezen. Waarom registreren dat soort dingen niet in jouw hoofd?quote:Op woensdag 30 december 2015 11:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij stelt hier dat de biologische landbouw ook chemische bestrijdingsmiddelen gebruikt net als de gangbare landbouw. Dat is gewoon een keiharde leugen. Geld net zo voor antibiotica.
Diat eerste kan je inderdaad claimen maar dan verklaart iedereen je voor gek. Als je claimt dat biologisch voedsel gezonder is voor een mens dan gangbaar voedsel geloven de meeste mensen je. Dat is een klein verschil, niet?
Lees mijn post nou nog eens door.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De biologische landbouw mag ook een paar chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken, en daar ben je al vaker op gewezen. Waarom registreren dat soort dingen niet in jouw hoofd?
Dat de biologische landbouw ook bestrijdingsmiddelen gebruikt is geen leugen.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lees mijn post nou nog eens door.
nee, je hebt het fout, in de biologische teelt mag men zowel antibiotica als sommige chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij stelt hier dat de biologische landbouw ook chemische bestrijdingsmiddelen gebruikt net als de gangbare landbouw. Dat is gewoon een keiharde leugen. Geld net zo voor antibiotica.
Diat eerste kan je inderdaad claimen maar dan verklaart iedereen je voor gek. Als je claimt dat biologisch voedsel gezonder is voor een mens dan gangbaar voedsel geloven de meeste mensen je. Dat is een klein verschil, niet?
En laat dat voorbeeld nou ontzettend giftig zijn voor bijen...quote:Op woensdag 30 december 2015 11:57 schreef .SP. het volgende:
[..]
nee, je hebt het fout, in de biologische teelt mag men zowel antibiotica als sommige chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken.
zie ook Atuinhek's posts.
Psst, uit een artikel dat je zelf hebt gepost:quote:Op woensdag 30 december 2015 11:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
2 a 3 procent van de biologische groenten en vruchten bevat dus een concentratie pesticide die rond of boven de MRL-waarde liggen. De rest van de biologische productie is ook niet gegarandeerd pesticidevrij, daarvan ligt de concentratie alleen lager.quote:Iets meer dan één vierde van de Belgische stalen bevatte concentraties pesticiden die boven of rond de vastgelegde MRL-waarde lagen.
Met biovoeding is het veel beter gesteld. "Diverse studies in verschillende landen geven aan dat slechts 2 à 3 procent van de biologische groenten en vruchten besmet is", weet onze deskundige.
Maar het is een natuurlijk, niet chemisch product, dus moet het wel goed zijn!quote:Op woensdag 30 december 2015 11:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En laat dat voorbeeld nou ontzettend giftig zijn voor bijen...
Diverse landen inderdaad. Helaas is de controle op de biologische industrie uit andere landen dan Nederland een stuk minder goed. Daarom kan je ook het best gewoon biogroentes en vlees uit Nederland kopen. Die controle is namelijk wel goed geregeld.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Psst, uit een artikel dat je zelf hebt gepost:
[..]
2 a 3 procent van de biologische groenten en vruchten bevat dus een concentratie pesticide die rond of boven de MRL-waarde liggen. De rest van de biologische productie is ook niet gegarandeerd pesticidevrij, daarvan ligt de concentratie alleen lager.
Wel dus! Kijk maar eens in de lijst uitgegeven door de certificeerder van biologische bedrijven in NL, vanaf pagina 33. http://www.skal.nl/assets(...)elt-van-gewassen.pdfquote:Op woensdag 30 december 2015 16:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In Nederland worden er dus geen chemische bestrijdingsmiddelen gebruikt...
welke is dat precies? eten is eigenlijk dodelijk?quote:Op zondag 27 december 2015 15:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar tegelijkertijd trap je ook weer in de manipulatie en propaganda van de biologische kant.
wat is niet bewezen, dat voeding dat voedzamer is, beter is?quote:Op woensdag 30 december 2015 10:52 schreef .SP. het volgende:
[..]
Maar lieverd, het is niet bewezen, dat is het probleem. En biologische boeren gebruiken ook chemische bestrijdingsmiddelen. Groeihormonen in vee is in NL verboden en wordt strak gecontroleerd, antibiotica worden ook in de biologische industrie gebruikt.
Dus als jij op basis van je eigen gevoel biologische landbouw wil aanprijzen is het prima, maar je hebt helaas geen enkel wetenschappelijk bewijs voor je uitspraken.
De propaganda is dat niet biologisch ongezond is.quote:Op woensdag 30 december 2015 18:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
welke is dat precies? eten is eigenlijk dodelijk?
wie beweert dat? ik heb die staatsposters blijkbaar gemistquote:Op woensdag 30 december 2015 19:16 schreef Broomer het volgende:
[..]
De propaganda is dat niet biologisch ongezond is.
Lees de voorgaande discussie eerst, dat zou al je vragen moeten beantwoorden.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:08 schreef fs180 het volgende:
[..]
wat is niet bewezen, dat voeding dat voedzamer is, beter is?
hout is "chemisch" en nu?
natuurlijke groeihormonen zijn niet verboden
Ga maar een paar postjes terug, daar staat het allemaal voor je uitgespeld. Kennelijk heb je dat gemist. En het heeft verder niks met staatsposters te maken smartass.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:19 schreef fs180 het volgende:
[..]
wie beweert dat? ik heb die staatsposters blijkbaar gemist
ga maar naar school en zoek uit wat chemisch uberhaupt isquote:Op woensdag 30 december 2015 19:31 schreef .SP. het volgende:
[..]
Lees de voorgaande discussie eerst, dat zou al je vragen moeten beantwoorden.
Ik vermoed dat je me totaal verkeerd begrepen hebt, nogmaals, kijk de hele discussie even na.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
ga maar naar school en zoek uit wat chemisch uberhaupt is
Ik heb een paar posts terug dat argument specifiek voor je op een dienblad aangereikt. Ga gewoon terug en LEES het, ik wordt een beetje moe van jouw onzin, zonder dat je je daadwerkelijk in andere argumenten verdiept. Een beetje effort van jouw kant mag ook wel.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
qoute het maar, ik ga toch niet jouw argument voor jou uitzoeken
dan zal het niet zo bijzonder overtuigend zijn geweestquote:Op woensdag 30 december 2015 20:15 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik heb een paar posts terug dat argument specifiek voor je op een dienblad aangereikt. Ga gewoon terug en LEES het, ik wordt een beetje moe van jouw onzin, zonder dat je je daadwerkelijk in andere argumenten verdiept. Een beetje effort van jouw kant mag ook wel.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je die mening al had voordat je het gelezen had, als je het al gelezen hebt. Heeft dus niet zon zin om daar verder op in te gaan.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:18 schreef fs180 het volgende:
[..]
dan zal het niet zo bijzonder overtuigend zijn geweest
Tja er zijn een paar hyena's nu op dit topic die alles wat in BNW gepost word proberen te debunken. Zelfs als het over biologisch voedsel gaat. Erg jammer.quote:
Bijvoorbeeld wat je hierboven kan lezen over het gebruik van bestrijdingsmiddelen.quote:Op woensdag 30 december 2015 18:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
welke is dat precies? eten is eigenlijk dodelijk?
En dat dit volledig terecht is maakt zeker niets uit?quote:Op donderdag 31 december 2015 00:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja er zijn een paar hyena's nu op dit topic die alles wat in BNW gepost word proberen te debunken. Zelfs als het over biologisch voedsel gaat. Erg jammer.
Face it, je had het fout. Leer er wat van zou ik zeggen.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:22 schreef Japie77 het volgende:
Nee dank je. Ik wens je een gezond en liefdevol 2016!
het laatste. Meer winst voor Ah/jumbo. En obesitas, wat weer winst is voor badpharmaquote:Op donderdag 31 december 2015 15:56 schreef Japie77 het volgende:
Dit leek me hier ook wel toepasselijk:
http://helphumus.nu/
Als de aardbei in de jaren '80 gemiddeld 87% meer vitamine C bevatte dan in 2002 en broccoli 60% meer mineralen (lit: Geigy), kan ik toch beter de bodem herstellen? Of moet ik steeds meer groenten en fruit eten om gezond te blijven?
welke propaganda is dat? wat roepen ze en wat is de waarheid, waar heb je het in godsnaam overquote:Op donderdag 31 december 2015 01:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld wat je hierboven kan lezen over het gebruik van bestrijdingsmiddelen.
nou is een aardbei nou niet echt een goede bron voor vitamine c (dat is paprika) maar ja, nu moet je meer fruit eten voor hetzelfde effectquote:Op donderdag 31 december 2015 15:56 schreef Japie77 het volgende:
Als de aardbei in de jaren '80 gemiddeld 87% meer vitamine C bevatte dan in 2002 en broccoli 60% meer mineralen (lit: Geigy), kan ik toch beter de bodem herstellen? Of moet ik steeds meer groenten en fruit eten om gezond te blijven?
Lees maar terug. Het staat allemaal in de posts in dit topic van de afgelopen paar dagen.quote:Op donderdag 31 december 2015 17:23 schreef fs180 het volgende:
[..]
welke propaganda is dat? wat roepen ze en wat is de waarheid, waar heb je het in godsnaam over
niets relevants te lezenquote:Op donderdag 31 december 2015 17:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lees maar terug. Het staat allemaal in de posts in dit topic van de afgelopen paar dagen.
Het wel of niet gebruiken van bestrijdingsmiddelen vind jij niet relevant?quote:
Nee, lieveheersbeestjes zijn ook "bestrijdingsmiddelen", irrelevant dusquote:Op donderdag 31 december 2015 19:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het wel of niet gebruiken van bestrijdingsmiddelen vind jij niet relevant?
Probeer dat stuk nog eens te lezen dan. Dat is niet wat er besproken werd, en wat Japie hartstikke fout had.quote:Op donderdag 31 december 2015 19:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee, lieveheersbeestjes zijn ook "bestrijdingsmiddelen", irrelevant dus
noem het dan gewoon concreet op of moet ik mijzelf overtuigen van jouw gelijk?quote:Op donderdag 31 december 2015 19:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Probeer dat stuk nog eens te lezen dan. Dat is niet wat er besproken werd, en wat Japie hartstikke fout had.
Doe eerst zelf maar wat moeite ja. Je begon er al over te zeuren toen die dingen net gepost waren.quote:Op donderdag 31 december 2015 19:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
noem het dan gewoon concreet op of moet ik mijzelf overtuigen van jouw gelijk?
Nee, nee, dat heb je helemaal verkeerd. Follow The Money werkt allen anti-regulier/establisment/pharma. Kleine onafhankelijke mega supermarktketens met enorme winstmarges en smerige marketing proberen natuurlijk alleen maar een eenvoudige boterham te verdienen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:00 schreef Broomer het volgende:
http://www.theguardian.co(...)dified-foods-biotech
Over de geloofwaardigheid van NGOs over GMOs. Niet dus. En relevant voor de discussie over black marketing van de organische industrie:
"As it happens, some of the groups opposed to the spread of GMOS are backed largely by corporate interests: Just Label It, a dot-org coalition that favors GMO labels is financed by organic and “natural” food companies that benefit from the anxiety around biotech food. "
Nee, meer pillen gaan slikkenquote:Op donderdag 31 december 2015 15:56 schreef Japie77 het volgende:
Ongetwijfeld en feitelijk geldt dat voor elk groot bedrijf. Geld is over het algemeen belangrijker dan welzijn, volksgezondheid, veiligheid, etc.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:10 schreef ender_xenocide het volgende:
NWS / Nieuwe studie linkt onkruidverdelger aan kankers en Parkinson
Heel evil dat monsanto
Je maakt die bewering waar, dat elk groot bedrijf evil is, met een anecdote uit voetbal? Heb je geen beter bewijs? Het is nsmelijk nogal een beschuldiging.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ongetwijfeld en feitelijk geldt dat voor elk groot bedrijf. Geld is over het algemeen belangrijker dan welzijn, volksgezondheid, veiligheid, etc.
Mooie film daarover is Concussion, met Will Smith.
Dit vertelt het verhaal van een Nigeriaanse patholoog die in de VS werkt en daar een verband weet te leggen tussen American Football en hersenbeschadiging die tot zelfmoord leidt.
Daarover publiceert hij om de bevolking te waarschuwen voor het gevaar van deze sport.
Echter ipv lof wordt hij op alle fronten tegen gewerkt omdat zijn ontdekking de Amerikaanse Football League geld kan gaan kosten...
Heb je die paper ook gelezen? Er is nogal wat mis met de methodes van seneff, dat moet je niet gelijk voor zoete koek slikken. Lees bijv. Ditquote:Op donderdag 14 januari 2016 10:10 schreef ender_xenocide het volgende:
NWS / Nieuwe studie linkt onkruidverdelger aan kankers en Parkinson
Heel evil dat monsanto
Bewijs? Is voor organisch voedsel in ieder geval niet zo.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, meer pillen gaan slikken
Maar even serieus: biologische groente en fruit schijnt nog wel op de normale waarden qua mineralen en vitaminen te zitten. Is wat duurder, maar je hebt er dus minder van nodig om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.
maar valt in het niets bij GMOquote:Op donderdag 31 december 2015 01:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En dat dit volledig terecht is maakt zeker niets uit?Er is nogal wat mis met wat jij claimt over het zogenaamde biologisch geproduceerde voedsel.
nee dit maakt duidelijk dat geld boven welzijn en integriteit staat.quote:Op donderdag 14 januari 2016 16:42 schreef Broomer het volgende:
[..]
Je maakt die bewering waar, dat elk groot bedrijf evil is, met een anecdote uit voetbal? Heb je geen beter bewijs? Het is nsmelijk nogal een beschuldiging.
Dat Monsanto hele slechte dingen heeft gedaan in het verleden, weten we allemaal. Het is alleen zo lang geleden, en niet zo relevant voor het huidige Monsanto en de huidige discussie.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:27 schreef Lambiekje het volgende:
Lawsuit Claims Monsanto Contaminated ‘All Segments’ of the San Francisco Bay
http://theantimedia.org/l(...)e-san-francisco-bay/
Nog steeds alleen een anecdote.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee dit maakt duidelijk dat geld boven welzijn en integriteit staat.
Nee, de film dient niet als bewijs voor wat dan ook, het geeft enkel een beeld hoe de macht van geld regeert.quote:Op donderdag 14 januari 2016 16:42 schreef Broomer het volgende:
[..]
Je maakt die bewering waar, dat elk groot bedrijf evil is, met een anecdote uit voetbal? Heb je geen beter bewijs? Het is nsmelijk nogal een beschuldiging.
quote:Op donderdag 14 januari 2016 16:48 schreef Broomer het volgende:
[..]
Bewijs? Is voor organisch voedsel in ieder geval niet zo.
Waar is dit van? Ik ben vrij skeptisch over die getallen - die liggen wel heel ver uit elkaar (spinazie heeft 0.8 Na industrieel - 70 organisch?). Ik denk niet dat planten zulke enorme verschillen verdragen. Het strookt ook niet met een aantal reviews die ik hier over ken (waarvan een uit de organische hoek), die zulke verschillen gewoon niet zien.quote:
Dat is ok, want wat daar gebeurde is gewoon heel erg fout. maar dat betekent niet dat het overal zo eraan toegaat.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de film dient niet als bewijs voor wat dan ook, het geeft enkel een beeld hoe de macht van geld regeert.
DIt is een beetje te cynisch. Niemand heeft de waarheid in pacht, maar degene met het beste bewijs zit er waarschijnlijk wel het dichtste bij. Dat is althans mijn mening.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 02:56 schreef Japie77 het volgende:
Zo zie je maar weer. Wat te geloven? Wie heeft de waarheid in pacht?
Ah, een foto van een rijtje getallen. Zonder context, zonder uitleg over testmethode, zonder verantwoording, zonder bronvermelding.quote:
ze zijn nog doortrapter geworden.quote:Op donderdag 14 januari 2016 18:19 schreef Broomer het volgende:
[..]
Dat Monsanto hele slechte dingen heeft gedaan in het verleden, weten we allemaal. Het is alleen zo lang geleden, en niet zo relevant voor het huidige Monsanto en de huidige discussie.
Bewijs is overrated. Alles is te vervalsen of om te kopen met genoeg geld. Je eigen gezonde verstand en je intuitie, dat is je beste methode om de waarheid te leren.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:41 schreef Broomer het volgende:
[..]
DIt is een beetje te cynisch. Niemand heeft de waarheid in pacht, maar degene met het beste bewijs zit er waarschijnlijk wel het dichtste bij. Dat is althans mijn mening.
Wat zegt je gezonde verstand en intuïtie ondertussen over het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen bij organisch verbouwde gewassen?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Bewijs is overrated. Alles is te vervalsen of om te kopen met genoeg geld. Je eigen gezonde verstand en je intuitie, dat is je beste methode om de waarheid te leren.
En weet je wat het erge is? Omdat mensen denken dat natuurlijk = goed, wordt er dus ook niet getest op de niveaus van de toegestane bestrijdingsmiddelen in organische landbouw. In ieder geval in de VS niet, ik denk niet dat Europa anders is, want de methodiek is waarschijnlijk wel hetzelfde (maar als ik ongelijk heb, laat het me weten). Je weet dus gewoon niet hoeveel je eet!quote:Op vrijdag 15 januari 2016 15:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat zegt je gezonde verstand en intuïtie ondertussen over het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen bij organisch verbouwde gewassen?
Heb je daar links voor? Het kan aan de interpretatie van de data liggen, of misschien gebruiken ze andere bewoordingen en categorien.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:29 schreef jogy het volgende:
http://www.theguardian.co(...)lyphosate-weedkiller
Niet perse om Monsanto op aan te vallen, eerder de strijd de bewoordingen die nu in de EU woedt.
"But while an analysis by the IARC last year found it is probably carcinogenic to humans, Efsa decided last month that it probably was not. That paves the way for the herbicide to be relicensed by an EU working group later this year, potentially in the next few weeks.".
Het is in ieder geval wel opgesteld door wetenschappelijk ingestelde mensen of/en juristen.
Niet echt. Alleen dat artikel. Ik ben ook wel benieuwd hoe groot het verschil is tussen de percentages. 51% tegenover 49% waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:52 schreef Broomer het volgende:
[..]
Heb je daar links voor? Het kan aan de interpretatie van de data liggen, of misschien gebruiken ze andere bewoordingen en categorien.
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 07:56 schreef Lambiekje het volgende:
Study shows Monsanto's Bt toxin kills human embryo cells
More evidence has surfaced showing that Monsanto's Bt toxin, which the company claims doesn't harm humans, is definitively poisoning the populace. New research out of Canada explains that Bt toxin not only accumulates in human tissue but also kills human embryo cells in pregnant women.
http://www.naturalnews.co(...)o_human_embryos.html
Eh, nee...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:22 schreef DeMolay het volgende:
You have lies , and damn lies and you have statistics !
elke wiskundige weet dat
Blijft maar zuigen he. Ik heb al tig keer hier verteld wat de filosofie is van het gebruik van bestrijdingsmiddelen in de biologische landbouw. Niet of nauwelijks. Dan zegt mijn gezond verstand dat dit stukken gezonder is en beter voor de natuur.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 15:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat zegt je gezonde verstand en intuïtie ondertussen over het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen bij organisch verbouwde gewassen?
Ja leuk dat je dat denkt, maar dat klopt dus niet met de praktijk. Dat hebben ik en anderen je ook al tig keer verteld.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Blijft maar zuigen he. Ik heb al tig keer hier verteld wat de filosofie is van het gebruik van bestrijdingsmiddelen in de biologische landbouw. Niet of nauwelijks. Dan zegt mijn gezond verstand dat dit stukken gezonder is en beter voor de natuur.
En verder ga ik niet meer op dat gezuig van je in.
Het is een leuke quote, maar hij slaat helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:28 schreef DeMolay het volgende:
jawel.....cameart heeft jouw dat zelfs op de UT geleerd
Ik ben wel benieuwd in het aantal kilo cq liters die er verbruikt worden in biologische landbouw tegenover normale en uiteraard gmo landbouw. Op zich best belangrijk om mee te nemen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja leuk dat je dat denkt, maar dat klopt dus niet met de praktijk. Dat hebben ik en anderen je ook al tig keer verteld.
Mhoa, dat zegt op zichzelf ook niet zo veel. Dan moet je ook weten hoe schadelijk het is bij welke hoeveelheden en zo.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd in het aantal kilo cq liters die er verbruikt worden in biologische landbouw tegenover normale en uiteraard gmo landbouw. Op zich best belangrijk om mee te nemen.
Er worden nauwelijks bestrijdingsmiddelen gebruikt in de Bio landbouw.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd in het aantal kilo cq liters die er verbruikt worden in biologische landbouw tegenover normale en uiteraard gmo landbouw. Op zich best belangrijk om mee te nemen.
Ja, wat ze gebruiken en hoeveel ervan in vergelijking met normale en gmo landbouw. Er is waarschijnlijk ook een verschil tussen biologische landbouw en Albert Hein biologische landbouw. Maar het maakt dus zeker wel uit welke hoeveelheden er gebruikt worden. Alles gaat toch om hoeveelheden? Zoetzuur in voedselproducten is ook geen probleem als het maar weinig is, toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mhoa, dat zegt op zichzelf ook niet zo veel. Dan moet je ook weten hoe schadelijk het is bij welke hoeveelheden en zo.
Dat is wat jogy ook zegt: liefde voor je vak.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er worden nauwelijks bestrijdingsmiddelen gebruikt in de Bio landbouw.
Binnen de biologische landbouw wordt onderscheid gemaakt tussen de ekologische landbouw enerzijds en de biologisch-dynamische (BD) landbouw anderzijds. Voor de BD-landbouw geldt een aantal extra eisen. Gewasbescherming vindt plaats door de inzet van natuurlijke vijanden van plaagorganismen, betere resistentie van planten, natuurlijke gewasbeschermingsmiddelen, het gebruik van rassen met een gunstige opbouw en mechanische onkruidbestrijding.
http://www.agriholland.nl/dossiers/bioland/
Mooie anekdote wat dat betreft. Ik was een tijdje terug bij een biologische druivenkweker en die man vertelde dat hij dat jaar een bepaald schadelijk torretje op zijn planten had. Toen is hij dus wekenlang elke avond! de kas in gegaan om ze handmatig van de planten te plukken. Dan heb je wel liefde voor je vak hoor. Mooi om te zien.
AH bio landbouw komt veel uit het buitenland waar de controle op de bio landbouw een stuk minder goed is dan hier in Nederland.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, wat ze gebruiken en hoeveel ervan in vergelijking met normale en gmo landbouw. Er is waarschijnlijk ook een verschil tussen biologische landbouw en Albert Hein biologische landbouw. Maar het maakt dus zeker wel uit welke hoeveelheden er gebruikt worden. Alles gaat toch om hoeveelheden? Zoetzuur in voedselproducten is ook geen probleem als het maar weinig is, toch?
@japie77: dan heb je inderdaad wel liefde voor je vak ja.
Dat kan best wel eens tegenvallen. Sommige organische middelen moet je vaak mee spuiten, omdat ze gewoon minder effectief zijn. Andere spoelen makkelijk weg (zoals Bt, op zich een prima, non-toxisch middel.)quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Waarom is dat minder goed?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:59 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik geloof best wel dat de nadruk is op minder pesticiden, maar ja als je ze dan gebruikt en je bent gedwongen minder effectief spul te gebruiken, dan is dat natuurlijk ook niet goed.
Als je minder opbrengst hebt per hectare, zal je uiteindelijk natuur op moeten offeren om dezelfde hoeveelheid voedsel te verbouwen. Natuurlijk kan je dingen doen als minder voedsel weggooien, betere distributie, of minder vlees eten, maar er is geen reden om dat nu net zo goed te doen.quote:
Ten eerste is het juist veel beter voor de natuur aangezien je niet het complete bodemleven vernietigt door de chemische bestrijdingsmiddelen. Ten tweede is het gezonder voor de mens om groente te eten zonder die zooi. Dat het dan wat minder opbrengst geeft maakt niet zo veel uit.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 01:07 schreef Broomer het volgende:
[..]
Als je minder opbrengst hebt per hectare, zal je uiteindelijk natuur op moeten offeren om dezelfde hoeveelheid voedsel te verbouwen. Natuurlijk kan je dingen doen als minder voedsel weggooien, betere distributie, of minder vlees eten, maar er is geen reden om dat nu net zo goed te doen.
Je hebt het wel over 20-50%. Dat is een hoop natuurgebied.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 01:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ten eerste is het juist veel beter voor de natuur aangezien je niet het complete bodemleven vernietigt door de chemische bestrijdingsmiddelen. Ten tweede is het gezonder voor de mens om groente te eten zonder die zooi. Dat het dan wat minder opbrengst geeft maakt niet zo veel uit.
onion is een onzin-nieuws-krantquote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:53 schreef Broomer het volgende:
Dit vind ik toch niet zo goed van Monsanto:
http://www.theonion.com/a(...)ts-find-shatte-52171
Maar gelukkig hebben ze het onder controle:
https://twitter.com/MonsantoCo/status/687747815221497856
En Monsantos marketing afdeling snapt de grap wél en heeft een leuke reactie.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
onion is een onzin-nieuws-krant
Heb je daar een link voor? Wie heeft dat bij hoog en laag beweerd?quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:06 schreef NightFlight het volgende:
Schandalig eigenlijk dat er eerst bij hoog en bij laag beweerd wordt dat transgene contaminatie niet mogelijk is terwijl ze heus wisten dat er op die manier besmetting plaats vindt van non-gmo velden.
Monsanto heeft verschillende boeren aangeklaagd voor patent infringement en diefstal van zaden terwijl dit dus achteraf inderdaad niet om diefstal ging maar weldegelijk om vermenging van GMO rassen met non GMO rassen door transgene contaminatie.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:42 schreef Broomer het volgende:
[..]
Heb je daar een link voor? Wie heeft dat bij hoog en laag beweerd?
nee dat is slander, dat is verboden, anderom mag wel met het is bewezen dat betere landbouwtechnieken hogere mineralenconcentraties hebbenquote:Op zondag 27 december 2015 11:04 schreef Fixers het volgende:
Terwijl ik nergens een Unilever hoor roepen dat die biologische appel van de boer om de hoek ongezond* voor je is. Ook al zijn de gezondheidsclaims van de voedingsindustrie over hun eigen producten soms op zijn minst discutabel. Monsanto is zeker niet heilig, maar Big Bio is dat evenmin.
hoe zo? wat zou dat zeggen?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoezo minder effectief?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:59 schreef Broomer het volgende:
[..]
Dat kan best wel eens tegenvallen. Sommige organische middelen moet je vaak mee spuiten, omdat ze gewoon minder effectief zijn. Andere spoelen makkelijk weg (zoals Bt, op zich een prima, non-toxisch middel.)
Ik geloof best wel dat de nadruk is op minder pesticiden, maar ja als je ze dan gebruikt en je bent gedwongen minder effectief spul te gebruiken, dan is dat natuurlijk ook niet goed.
Volgens mij zijn hier niet zulke goede cijfers van. Het is ook een moeilijk te generaliseren onderwerp, want dat zal per gewas (en gebied) heel erg verschillen.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:06 schreef NightFlight het volgende:
Schandalig eigenlijk dat er eerst bij hoog en bij laag beweerd wordt dat transgene contaminatie niet mogelijk is terwijl ze heus wisten dat er op die manier besmetting plaats vindt van non-gmo velden.
gmo alfalfa zegt gewoon fuck natuurwetten... oopsquote:The U.S. Dept. of Agriculture (USDA) has long maintained that genetically engineered (GE) crops can co-exist with traditional and organic agriculture. According to this “co-existence” narrative, if neighboring GE and traditional farmers just sort things out among themselves and follow “best management practices,” transgenes will be confined to GE crops and the fields where they are planted.
Of je de gewassen doordrenkt met potentieel schadelijke stoffen of het enkel doet in noodgevallen of in ieder geval heel weinig scheelt een stuk toch? Grijswaarden tussen het zwarte en het wittequote:
Dat blijkt hier helemaal niet uit. Wel dat contaminatie mogelijk was, maar dat wist ieder zinnig mens wel. Dat is ook al veel langer in mais bekend (dat was Chappell's werk). Ook Monsanto, daarom spannen ze geen rechtszaak aan bij lage contaminatie. Het gaat om veel hogere percentages, waarbij selectie waarschijnlijk een rol heeft gespeeld.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:48 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Monsanto heeft verschillende boeren aangeklaagd voor patent infringement en diefstal van zaden terwijl dit dus achteraf inderdaad niet om diefstal ging maar weldegelijk om vermenging van GMO rassen met non GMO rassen door transgene contaminatie.
potentieel schadelijke stoffenquote:Op woensdag 20 januari 2016 19:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Of je de gewassen doordrenkt met potentieel schadelijke stoffen of het enkel doet in noodgevallen of in ieder geval heel weinig scheelt een stuk toch? Grijswaarden tussen het zwarte en het witte.
Je denkt dat organsiche landbouw geen pesticiden gebruikt?quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:37 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hoezo minder effectief?
Veel "bio/organic" is heeft een meganische werking, je hebt ook maar een auto nodig om iemand dood te rijden
men is nogal in de war met de woorden bio organisch chemisch en bestrijdingsmiddelen
Bijna elke (misschien elke?) stof is potentieel schadelijk. Ook water, zuurstof, stikstof, noem maar op. Dat zegt inderdaad niet zo veel.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:48 schreef fs180 het volgende:
[..]
potentieel schadelijke stoffen
denk dat daar de grap zit, welke stoffen, hoe schadelijk etc, het zegt allemaal te weinig
defineer organische landbouw en pesticidequote:Op woensdag 20 januari 2016 20:49 schreef Broomer het volgende:
[..]
Je denkt dat organsiche landbouw geen pesticiden gebruikt?
dus waar hebben we het overquote:Op woensdag 20 januari 2016 20:50 schreef Broomer het volgende:
[..]
Bijna elke (misschien elke?) stof is potentieel schadelijk. Ook water, zuurstof, stikstof, noem maar op. Dat zegt inderdaad niet zo veel.
Als je het over schadelijkheid wil hebben, moet je ook de concentraties waarin het schadelijk is, en de concentraties waaraan men is blootgesteld meenemen. Verder ook dingen als bioaccumulatie.quote:
waarom zou ik het daar over willen hebbenquote:Op woensdag 20 januari 2016 20:59 schreef Broomer het volgende:
[..]
Als je het over schadelijkheid wil hebben, moet je ook de concentraties waarin het schadelijk is, en de concentraties waaraan men is blootgesteld meenemen. Verder ook dingen als bioaccumulatie.
Flikker op. Dit soort geleuter van jou hebben we een paar weken geleden ook gehad. Doe een beetje je best.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
defineer organische landbouw en pesticide
ik heb er verder geen mening over
beantwoord het maar, als je het niet kan kun je ook gewoon in het gmofantopic zittenquote:Op woensdag 20 januari 2016 21:00 schreef Broomer het volgende:
[..]
Flikker op. Dit soort geleuter van jou hebben we een paar weken geleden ook gehad. Doe een beetje je best.
Doordrenken is ook nogal een zwartwit woord jogy. Grijswaarden zijn er niet alleen aan de organische kant.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Of je de gewassen doordrenkt met potentieel schadelijke stoffen of het enkel doet in noodgevallen of in ieder geval heel weinig scheelt een stuk toch? Grijswaarden tussen het zwarte en het witte.
Daarom gebruik ik dat woord ook Broomer. Doordrenkt = zwart Noodgevallen = wit.quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:16 schreef Broomer het volgende:
[..]
Doordrenken is ook nogal een zwartwit woord jogy. Grijswaarden zijn er niet alleen aan de organische kant.
Ok prima.quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Daarom gebruik ik dat woord ook Broomer. Doordrenkt = zwart Noodgevallen = wit.
Noemen ze ook wel eens chargeren
Link?quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
, je gaat opnieuw weer zeiken dat mijn kritische vragen je te moeilijk zijn, wat verrassend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |