quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:52 schreef Franny_G het volgende:
Eigenlijk doet mijn vriend altijd het naar bed brengen ritueel, maar hij is naar de Simple Minds vanavond (ouwelullenmuziek
), dus deed ik het weer eens. I is zo grappig. Boekjes lezen is een vast ritueel op haar kamer, voor het naar bed gaan, maar ze moet ook perse een boekje mee in bed. Dat is ook een ritueel, want dan zit ze al in bed, en laat ik een boekje zien. Dan keurt ze eerst 5 boekjes af (met een gedecideerd 'nee') en dan bij boekje 6 is het ineens 'ja'. Het licht gaat dan uit, dus ze kan het boekje verder niet lezen, maar ze legt het neer naast haar hoofd en ligt dan een beetje te murmelen. En dan valt ze in slaap.
.
Zo'n dreumes-bijna-peuter is zo leuk..
quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:52 schreef Franny_G het volgende:
Eigenlijk doet mijn vriend altijd het naar bed brengen ritueel, maar hij is naar de Simple Minds vanavond (ouwelullenmuziek
), dus deed ik het weer eens. I is zo grappig. Boekjes lezen is een vast ritueel op haar kamer, voor het naar bed gaan, maar ze moet ook perse een boekje mee in bed. Dat is ook een ritueel, want dan zit ze al in bed, en laat ik een boekje zien. Dan keurt ze eerst 5 boekjes af (met een gedecideerd 'nee') en dan bij boekje 6 is het ineens 'ja'. Het licht gaat dan uit, dus ze kan het boekje verder niet lezen, maar ze legt het neer naast haar hoofd en ligt dan een beetje te murmelen. En dan valt ze in slaap.
.
Zo'n dreumes-bijna-peuter is zo leuk..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:25 schreef Moeraskat het volgende:
Ja, Hoi!
Ik kom me/ons even netjes melden. Vandaag is E. 1 jaar geworden... Dus een dreumpje nu! (heus nog wel een baby ook...)
Ben niet meer zo enorm actief op FOK!... Maar lees toch nog wel regelmatig mee..
En gefeliciteerd aan de datum-tweeling van E
hiep hoera! Welkom lieve E.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wij gaan in Januari muziek op schoot doen. 6x een half uur, Denk dat ze het geweldig gaat vinden.S. 2014
J. 2016
Je hebt er ook cd's van he, kun je het zelf doen... ( al is dat wel anders natuurlijk.. maar goed)quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Boaz vindt boekjes lezen ook super tof. En liefjes zingen en dansen. Helaas nu geen budget voor muziek op schoot. Vraag me ook af of ie 3 kwartier zou trekken.. denk het niet.
Franny wat schattig
Prima streven!quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:42 schreef Loj het volgende:
Dat boekje lezen lukt hier dus echt niet hehuilen, gillen en krijsen
Hoe moet dat nou straks! Een van de eerste woordjes van Ow was graafmiene (graafmachine) dus ik verwacht van Js toch minstens een woord als graafmachinetentoonstelling
Dankjewel! Leuke dag gehad?quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:34 schreef Heliotrope het volgende:
Gefeliciteerd Moeraskat met E! Datum-dreumesje zwaait hoi. Mooie foto van je mooie lieve meisje!
Ik ben best een trouwe lurker trouwens voor jullie leuke dreumesverhalen.
Heb je dat gemist ja?quote:Op woensdag 25 november 2015 11:18 schreef Moeraskat het volgende:
Chanty! Gefeliciteerd! omg wat heb ik gemist!![]()
JM: ja.. LT was mijn kloon vw mijn zwangerschap toen vorig jaar... En om nu met 2 accounts ''actief'' te blijven vond ik ook zo wat... dus nu gewoon terug op mijn ''oude'' account.
Kiron
Rady; ja gaat goed hoor!
losse stapjes lees ik! vet tof!
Ja! maar dan ook écht.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Heb je dat gemist ja?ik heb gemist dat jij LT bent, even schakelen!
Dat klinkt wat positiever dan je eerdere verhaalquote:Op woensdag 25 november 2015 11:20 schreef Stormqueen het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb het vanmorgen even ter sprake gebracht bij een lieve leidster en ze schrok er duidelijk van dat ik me zo voelde. Ze benadrukte dat mauwtje weliswaar erg hard kan protesteren, maar voorál erg vrolijk en gezellig is. En dat ze er op gingen letten bij de communicatie naar mij, dat ze dat óók benoemen. En ook dat áls er al een probleem zou zijn, dat altijd aan hen ligt en niet aan het kind. Dus ik ben opgelucht, ze vinden mijn kind niet stom en ze is gewoon zichzelf daar
Apart zetten betekent kennelijk trouwens even uit de situatie halen en ergens anders neerzetten, ter afleiding. Geen box of isoleercel![]()
8 maanden - 1,5 jaar dan, kan ik ook doorschuiven.quote:Op woensdag 25 november 2015 16:03 schreef Mariposas het volgende:
Kan iemand de topictitel veranderen naar : Het dreumestopic (8 maanden - 2 jaar). Iedereen gaat vroegtijdig over.
Ja jonguh, zit ik net weer (eindelijk) met je in een topic, wil je weer weg. Mijn gevoel, wat doe jequote:Op woensdag 25 november 2015 16:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
8 maanden - 1,5 jaar dan, kan ik ook doorschuiven.
Maak er dan "lopende dreumesjes" tot 1,5 jaar van en nog een extra topic "niemandsland" van 1,5 tot 2,5 vanquote:Op woensdag 25 november 2015 16:03 schreef Mariposas het volgende:
Kan iemand de topictitel veranderen naar : Het dreumestopic (8 maanden - 2 jaar). Iedereen gaat vroegtijdig over.
Ik wil ook wel een topic skippen hoor, kunnen we samen naar de peuters.quote:Op woensdag 25 november 2015 16:06 schreef Burdie het volgende:
Want eerste stapjes zijn schattig, maar die tijd is wel voorbij.
Zegt niets he!quote:Op woensdag 25 november 2015 16:41 schreef Chanty het volgende:
Och DaDHet helpt mij om mezelf maar voor te blijven houden dat het echt echt over gaat en dat hij over een jaar vast wel doorslaapt (en dan denk ik er maar even niet over na dat iemand anders waarschijnlijk dan niet doorslaapt
).
quote:Op woensdag 25 november 2015 16:06 schreef Burdie het volgende:
quote:Op woensdag 25 november 2015 16:06 schreef Burdie het volgende:
Mijn kind loopt ook nog niet hoor.. op dr knieen is ze veel sneller!quote:Op woensdag 25 november 2015 16:48 schreef Loj het volgende:
[..]
Maak er dan "lopende dreumesjes" tot 1,5 jaar van en nog een extra topic "niemandsland" van 1,5 tot 2,5 van
Ga ik nog ff terug naar de baby's keej
Alhoewel.... Ik zou niet verbaasd zijn als Js het snelst van iedereen loopt achter z'n loopwagen
En ffvoor DAD, wij hebben bij peuter heel veel slaapproblemen gehad en als wij het ff niet meer trokken lieten we Ow bij een oma slapen. Gewoon om zelf weer op te laden.
Wij vonden het zelf heel vervelend want "we konden ons eigen kind niet aan" of "we zadelden iemand anders met ons probleem op".
Maar het hielp ons wel, zorgde voor meer rust bij ons (en geen relatiecrisissen en ongelukken).
Dat is een goed idee. Zwaar is het zeg. Ik herken het wel hoor. Ik werk vier dagen, maar krijg het werk ook echt niet in die vier dagen gepropt. Ik heb echter ook opgegeven dat ik op mijn dag thuis met I veel werk gedaan krijg. I houdt nu eenmaal geen rekening met mijn werkdruk en zij verdient op die dag ook mijn volle aandacht. Ik wil dan ook echt niet met werk bezig zijn. Maar goed, dat betekent dan wel dat ik op twee van mijn werkdagen om 7.30 al op mijn werk ben, door bikkel tot 16.30/17.00 en dan vaak in de avonduren als I slaapt ook nog werk moet doen. Het onderwijs is wat dat betreft gewoon echt zo waardeloos. Hoe leuk het verder ook is. Maar ja, met die zware nachten die jij hebt, is werken uberhaupt eigenlijk al een te grote opgave.... Die balans is dan logischerwijs zoek. Je energie is ook gewoon op.quote:Op woensdag 25 november 2015 18:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..].
Het was vandaag niet alleen de slechte nacht (al werkt dat natuurlijk niet bepaald mee...), maar ook het gevoel dat ik de balans tussen kind/mezelf/werk/relatie volledig kwijt ben. Ik moet al mijn werk in een uurtje proppen en dat lukt me natuurlijk nooit. Tel daarbij op een kind dat begint te krijsen alsof er kokende olie over hem heen gegooid wordt zodra ik twee stappen bij hem vandaan zet (of God verhoede, de laptop open klap) en je krijgt een hoop stress.
Ik ga vanavond maar even met Baard de mogelijkheid bespreken om I op mijn vrije dagen ook eens een paar uurtjes naar de go te brengen, zodat ik eens rustig kan werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 25-11-2015 22:30:43 ]Wir müssen leben, bis wir sterben!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op woensdag 25 november 2015 22:19 schreef kwakz0r het volgende:
Wat heerlijk Rijstebuiltje!!
@DaD en Razz en Franny: het is toch ook eigenlijk bizar dat het in het onderwijs niet te doen is om 4 dagen te werken met een kind? (sorry Razz ik steel je opmerking maar hij was zo raak). het is toch belachelijk dat jonge intelligente vrouwen zo stuklopen?Ja, mee eens. Denk alleen niet dat het specifiek een vrouwenprobleem is. Als ik een man was, had ik dezelfde werkdruk etc. Mijn vriend en ik hebben de taken ook echt 50/50 verdeeld. We hebben een schoonmaakster en ik ben ook niet het type dat zichzelf over de kop werkt voor het huishouden. Ik geef geen nachtvoedingen meer, dus dat is ook niet meer de extra belasting die ik vorig jaar nog had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie het ook bij collega's en ik kan het goed vergelijken omdat ik zelf jarenlang zo was: de leraren die de werkdruk het beste aankunnen, zijn vrijgezel of in ieder geval kinderloos, werken een paar jaar in het onderwijs (en zijn dus niet meer helemaal onervaren) en leven zo ongeveer voor hun werk. Als ik zo om me heen kijk in de docentenkamer zie ik dat die collega's op dit moment nog wel fris en fruitig door het leven gaan, alle anderen zien er vermoeid en afgetobd uit..
Rijst, wat goed!!"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Mwah mijn mannelijke collega's komen doorgaans een stuk minder gestresst over. Hun vrouwen doen thuis echt meer. Verder is het werkdrukverhaal idd voor iedereen.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:28 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, mee eens. Denk alleen niet dat het specifiek een vrouwenprobleem is. Als ik een man was, had ik dezelfde werkdruk etc. Mijn vriend en ik hebben de taken ook echt 50/50 verdeeld. We hebben een schoonmaakster en ik ben ook niet het type dat zichzelf over de kop werkt voor het huishouden. Ik geef geen nachtvoedingen meer, dus dat is ook niet meer de extra belasting die ik vorig jaar nog had.
Ik zie het ook bij collega's en ik kan het goed vergelijken omdat ik zelf jarenlang zo was: de leraren die de werkdruk het beste aankunnen, zijn vrijgezel of in ieder geval kinderloos, werken een paar jaar in het onderwijs (en zijn dus niet meer helemaal onervaren) en leven zo ongeveer voor hun werk. Als ik zo om me heen kijk in de docentenkamer zie ik dat die collega's op dit moment nog wel fris en fruitig door het leven gaan, alle anderen zien er vermoeid en afgetobd uit..
Rijst, wat goed!!
De ikea cosleeper? Onze peuter bivakeerd daar ook in. Kan je bij soes gaan liggen en als ze slaapt iets wegrollen en heb je gewoon nog het hele oppervlakte van het bed.quote:Op donderdag 26 november 2015 08:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Geweldig bericht, Rijst!
Ik heb ook heel veel respect voor de onderwijsdames. Klinkt altijd enorm pittig en dan ben ik toch wel erg dankbaar voor mijn 8-16:45 baantje waarbij ik verder niks thuis hoef te doen....
Ik las over pittige nachten, daar hebben we hier ook mee te maken. Suus gaat lekker slapen rond 19:00, helemaal geen probleem. Dan wordt ze ergens rond 11'en wakker en gaat dan alleen weer slapen met een fles of als we haar tussen ons in nemen. Eerst doen we altijd fles > dan valt ze weer in slaap en kunnen we haar zo in haar bedje leggen. Na een uur wordt ze dan echter weer wakker en het enige wat dan helpt om haar rustig te krijgen is dus in ons bed. Het gaat dan echt van flink overstuur in onze armen tot meteen stil zodra ze ons bed voelt. Nu vind ik dat als tijdelijk oplossing hartstikke prima (om half 6 een klein dreumesgezichtje vlak bij je oor: heeeey! mama! is gewoon
) maar het begint me nu een beetje op te breken. Ik slaap heel onrustig als ze bij ons ligt (zij woelt ook constant alle kanten op) want ze ligt het liefst helemaal strak tegen mij aan.
Iemand nog tips (denk het niet maar je weet maar nooit)
Dat past helaas niet. Haar bedje kan ook niet bij ons op de kamer. Helaas! Misschien ga ik maar een nachtjes bivakkeren op haar kamertje, op ons logeerluchtbed. Dan probeer ik haar in haar eigen bedje te laten maar dan weet ze wel dat ik er ben. Ofzo. Misschien is het ook wel een soort van verlatingsangst. Overdag slaapt ze helemaal prima in het bedje, de avond ook en vanochtend heb ik haar (nadat ze om 04:50 begon met heeeeey! Mama!quote:Op donderdag 26 november 2015 08:37 schreef AwayTL het volgende:
[..]
De ikea cosleeper? Onze peuter bivakeerd daar ook in. Kan je bij soes gaan liggen en als ze slaapt iets wegrollen en heb je gewoon nog het hele oppervlakte van het bed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door JufMariska op 26-11-2015 22:32:09 ]Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
aw wat leuk dat gebrabbelquote:Op donderdag 26 november 2015 22:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd Mabawa!![]()
Pfff als ik zo hoor hoeveel tijd jullie in't onderwijs nog kwijt zijn thuis aan werkLijkt me erg zwaar!
Ik neem de telefoon nog wel eens op of lees/beantwoord mails op m'n vrije dag maar als dat niet uitkomt, dan niet...
Wat schattig JMHoe gaat het met uitpakken/klussen, is het einde al in zicht?
Afgelopen nacht werd F om 5 uur wakker, huilend. Ik haalde hem uit z'n bed, zei hij 'neje, neje' (beneden). Dus ik zei 'nee joh, het is nog nacht, we gaan nog even slapen, Oké?' en hij toen 'ja slape'![]()
Hij had ook z'n eerste zinnetje deze week!! 'buiten regen' hoe toepasselijk met dit weer
quote:Op woensdag 25 november 2015 15:49 schreef ingee het volgende:
Hoi!
Ik hoor hier niet maar me kint oefent vast voor dreumes en ik vind verhalen over krampjes erg aandoenlijk, maar die tijd is wel voorbij.
Ik kom dus lurken.
Dat is hier nu al begonnenquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:09 schreef exode het volgende:
Wat lieeeef Fazz! En buiten regen is wel primaire kennis in Nederland
Peuter, moeras? Echt? Gefeli!
JM klinkt inderdaad zwaar, klussen, inrichten etc met dreumes. Vrienden die kunnen helpen?
Dat peutergedrag he, krijsen, op de grond liggen etc, begint dat altijd 3 maanden eerder? B heeft af en toe echt zo'n bui.
nee, dat begint altijd precies op de tweede verjaardag!quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:09 schreef exode het volgende:
JM klinkt inderdaad zwaar, klussen, inrichten etc met dreumes. Vrienden die kunnen helpen?
Dat peutergedrag he, krijsen, op de grond liggen etc, begint dat altijd 3 maanden eerder? B heeft af en toe echt zo'n bui.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
neequote:Op vrijdag 27 november 2015 09:09 schreef exode het volgende:
mnohquote:Op vrijdag 27 november 2015 13:33 schreef JufMariska het volgende:
Tuurlijk wel joh DaD!
Lucas de bij: https://www.dropbox.com/s(...)8%2005%2004.mov?dl=0
quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:29 schreef Moeraskat het volgende:
ik wil even klagen/ zeggen dat studeren best welis met een baby die je alleen aan het opvoeden bent. Of een dreumpje, whatever. Elke keer als ik er aan wil zitten is mevrouw vervelend, poept, wil eten, wil niet slapen, of wil per se op schoot... trekt alles uit de kast. En daarnaast nog huishouden en sociale verplichtingen... Vooral dat gesleep met die dag school... dan gaan we allebei apart ergens logeren..
![]()
[ Bericht 15% gewijzigd door kwakz0r op 27-11-2015 18:53:27 ]Kwak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
+1. Althans, ik heb het studeren met kind in huis opgegeven. Dat doe ik alleen nog als vriend 'S avonds thuis is, of als ik op school zit. Zelfs een mailtje tikken is fie teveel gevraagdquote:Op vrijdag 27 november 2015 15:29 schreef Moeraskat het volgende:
ik wil even klagen/ zeggen dat studeren best welis met een baby die je alleen aan het opvoeden bent. Of een dreumpje, whatever. Elke keer als ik er aan wil zitten is mevrouw vervelend, poept, wil eten, wil niet slapen, of wil per se op schoot... trekt alles uit de kast. En daarnaast nog huishouden en sociale verplichtingen... Vooral dat gesleep met die dag school... dan gaan we allebei apart ergens logeren..
![]()
quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:06 schreef kwakz0r het volgende:
klopt GM! En ook geen inlegkruisjes (al
vier
keer
ik
zweer
het
)
DaD
Zonder teveel los te latenLeuk hoor, en spannend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Franny, wow! Je ziet nu al hoe ze straks als prachtige zestienjarige voor de spiegel zal staan. Koop maar een groot slot voor op haar kamerdeur..
Hier ook GROOT verdriet als ik het waag verder dan een halve meter bij I vandaan te gaan. Best vermoeiend, soms.Still a little bit of your face I haven't kissed.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Leuk hoor, en spannend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Franny, wow! Je ziet nu al hoe ze straks als prachtige zestienjarige voor de spiegel zal staan. Koop maar een groot slot voor op haar kamerdeur..
Hier ook GROOT verdriet als ik het waag verder dan een halve meter bij I vandaan te gaan. Best vermoeiend, soms.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had het er zojuist nog met mijn vriend over: na vier dagen werken (dinsdag tot en met vrijdag) zijn voor mij vrijdagmiddag (vanaf 16.00) en -avond, en de zaterdagochtend echt heilig, dan wil ik gewoon bij mijn gezin zijn en al mijn aandacht richten op het thuisfront. Even wat inhalen. Vrijdagavond is het ook altijd een beetje feest hier, dan mag I een chipje eten als ze thuis komt van het kdv, wat langer opblijven, gaan we lekker beetje dansen in de kamer met z'n allen.. Zulke momenten zijn belangrijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja nou dat, want als ze normaal zou blijven zitten is er niets aan de hand. Maar mevrouw wil helemaal niet zitten.. of ze trekt alle boeken uit de kast. Of ze wil aan een stekkerdoos zitten... Of ze trekt de prullenbak omver..quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:42 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
+1. Althans, ik heb het studeren met kind in huis opgegeven. Dat doe ik alleen nog als vriend 'S avonds thuis is, of als ik op school zit. Zelfs een mailtje tikken is fie teveel gevraagdAl heb ik vandaag een nieuw trucje geleerd: als ik ergens ga zitten waar ze me niet kan zien, gaat ze zelf spelen. Zodra ze me in het vizier heeft is het constant jengelen en jammeren en opschootafschootopschootafschoot
![]()
Oh franny, wat is ze mooi![]()
En ik heb een zwak voor L, JMknapperd
Kwak, wat spannend! Heftig als je elke dag zo tegen je werk op kijktSlopend..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amsel, jammer van de baan![]()
Franny die foto!![]()
Studeren met kind erbij vind ik ook echt niet te doen. Ik doe het dan ook nietelke keer dat ik langer dan 10seconden ergens met aandacht naar kan kijken realiseer ik me meteen dat het stil is. GEVAAR!
![]()
Ik wil hem juist van de tuitbekers af hebben. Af en toe krijgt hij nog de gewone van de Hema bij zijn eten, maar dat zuigen wil ik zoveel mogelijk vanaf.quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hema tuitbeker kopen! Je kweekt eelt op je handen met openen maar hij lekt nooit en ze krijgen hem zelf niet open
Ja maar rietje is anders! Rietjes snapt hij ook nog nietquote:Op zaterdag 28 november 2015 13:25 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha boze I. Zoveel herkenning
En nu al van het zuigen af, kwak? Ik ben juist blij dat mauwtje eindelijk de Hema rietjesbeker snapttuitbekers of antilek gooit ze gewoon meteen opzij
Rietjesbeker wel idd maar met de tuitbeker nog geen last van gehad, kleinste borstel van de flessenborstel past prima in de tuit.quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:13 schreef AwayTL het volgende:
Hema schimmelt wel snel en is lastig schoon te maken vind ik.
Oh tuitbeker..quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Rietjesbeker wel idd maar met de tuitbeker nog geen last van gehad, kleinste borstel van de flessenborstel past prima in de tuit.
Nee hoor! Ik heb met mijn bijna 3,5-jarige samen nog sintinkopen gedaanquote:Op zaterdag 28 november 2015 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
In de categorie "dingen die hierna nooit meer kunnen": sinterklaaskado's kopen met je kind er bij
Nou, mijn bijna drie peuter heeft alles doorquote:Op zaterdag 28 november 2015 16:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee hoor! Ik heb met mijn bijna 3,5-jarige samen nog sintinkopen gedaan. Ze heeft totaal niks in de gaten
Het zou kunnen dat ze de huiskamer te groot vind, de playpen is afgebakend terrein en in haar optiek waarschijnlijk veilig...quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:56 schreef Zoë23 het volgende:
Nee ze is echt onrustig. S.ara 'moest' ook van alles maar ik kon haar wel afleiden. S is echt gespannen en loopt driftig zoekend naar alles waar ze eigenlijk niet aan mag/kan zitten zegmaar. Ze is ook helemaal niet blij of vrolijk dan.
S.ara kan slecht zelf spelen, heeft ze nooit echt gedaan. E is echt makkelijk en vermaakt zich. Dus ik zie echt 3 verschillende kinderen hierin.
Waar ik me wat zorgen over maak is dat S zich wel kan vermaken in de playpen maar in de huiskamer is ze zo gespannen. Vind het zo sneu
Ja dat idee krijg ik ookquote:Op zaterdag 28 november 2015 18:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ze de huiskamer te groot vind, de playpen is afgebakend terrein en in haar optiek waarschijnlijk veilig...
Gaat het beter als je er op de grond bij gaat zitten?
Ohja, dat soort dingen heeft E ook wel maar dan zeg ik gewoon: 'oh dan vond de Sint dat zeker ook mooi papier' en dan zegt ze 'ja!' en is tevredenquote:Op zaterdag 28 november 2015 17:26 schreef Loj het volgende:
[..]
Nou, mijn bijna drie peuter heeft alles door
"Mama, wij hebben dat papier (inpakpapier) ook! Ging jij kopen"
Munchkinbekers! Gewone drinktechniek, en redelijk antilek. Als ze het lipje openpulken komt er wel water uit, maar dat heeft O iig nog nooit gedaan. ècht antilek is natuurlijk nietsquote:Op zaterdag 28 november 2015 13:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja maar rietje is anders! Rietjes snapt hij ook nog niet
Ik moet maar online wat kiddiboos scoren ofzo.
Rommel is hier eigenlijk niet. En geluiden.. Enige drukke hier is peuter :p maar daar vermaakt ze zich wel mee.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Og Zoë wat zielig. Zijn er bepaalde factoren waar ze extra op reageert? Rommel, geluiden..? Zouje de vensterbank op een of andere manier veilig kunnen maken, zodat ze wel kan klimmen? Misschien kan ze haar energie niet kwijt?
Reageert ze erg op jouw "nee"?
GM, ik merk dat je hoog zit dat ze nog niet loopt aangezien je dat vaak aankaart. Of heb ik het mis?quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn dame is echt een t dreumesdraak... gillen, slaan, haren trekkenen dan kroelen om het goed te maken.
![]()
Ik loop de hele dag positieve alternatieven aan te bieden of te corrigeren... best vermoeiend, maar als ze dan weer zo lief aan het spelen is of mij komt halen om samen te bouwen met de blokken dan kun je mij opdweilen![]()
Ze loopt nog steeds niet, op dr voeten that is, op dr knieen is ze razendsnel.
Vanmiddag deze foto gemaakt. Mijn lieve knapperd.![]()
[ link | afbeelding ]
Nee hoor, ze gaat vanzelf lopen, vind het vooral grappig dat ze het echt kan maar gewoon vertikt, daarintegen gaat ze heel hard met haar taal,Dat vind ik wel echt heel tof. Ze ontwikkelt in haar eigen tempo.quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
GM, ik merk dat je hoog zit dat ze nog niet loopt aangezien je dat vaak aankaart. Of heb ik het mis?
quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier nog wat recente foto's van A. Ze is aan het veranderen, ze wordt een echte dreumes en ik kan nog steeds hele lang naar haar kijken en me verwonderen dat ze zo'n mengeling van mij en mijn lief is, qua uiterlijk. En toch ook helemaal zichzelf.
Lief! Ze veranderen nog best veel he, tussen 1 en 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Vandaag was zo'n leuke dag, kuiken vond Sint en Pieten fantastisch, was totaaaaal niet verlegen en heeft heel goed geholpen om alle 'dootjes' aan de juiste mensen te geven. Uiteraard vergezeld van een 'pamen!', samen uitpakken. Want dat is ook tof. Hij was zo vrolijk en blij de hele dag. En lief en vrij, hij ging gewoon bij mensen op schoot zitten (wel allemaal familie, maar niet allemaal heel vaak gezien nog), en iedereen kreeg knuffels en kusjes. En hij kwam netjes vragen of hij een pepernoot mocht. En, en, en...!!!
Wow!quote:Op zondag 29 november 2015 09:28 schreef kwakz0r het volgende:
Breekt even in:
Melba loopt los!![]()
![]()
Eerder al af en toe een stapje of twee maar net glunderend van t midden van de kamer naar mij toe![]()
*snif*
https://www.oppassen.nl/quote:Op zondag 29 november 2015 09:16 schreef Chanty het volgende:
Ooit ergens een site gezien waar je oppas kon zoeken maar weet natuurlijk niet meer hoe die heet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
quote:Op zondag 29 november 2015 10:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat lief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gefeliciteerd.
Omg wat goedquote:Op zondag 29 november 2015 09:28 schreef kwakz0r het volgende:
Breekt even in:
Melba loopt los!![]()
![]()
Eerder al af en toe een stapje of twee maar net glunderend van t midden van de kamer naar mij toe![]()
*snif*
Tnx die zou het idd geweest kunnen zijn. Ik vind het al erg om de katten uit handen te geven met vakantie, laat staan mijn kindquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuke foto GM! Boefie!
Razz, wat een mooie ogen. Fijne foto's.
Burdie![]()
![]()
![]()
Room gefeliciteerd!
DaD, wat leuk, gefeliciteerd!
Wij hebben gedoe met onze auto. Afgelopen weken meerdere keren gerepareerd en nu lag er vanochtend een plas water in. Nergens een lek dus ik vrees dat het van onder komt of zo.En als we nu ff ergens geen geld voor hebben. Weer repareren is het niet waard, auto is uit 2002 en begint dus steeds meer gebreken te krijgen.
quote:Op zondag 29 november 2015 10:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ho ho ho!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of je het andere topic gelezen hebt, dus dan maar zo!
Een dikke pakkerd van mij krijg je ook vandaag,
Ik hoop dat ik je ermee behaag.
Een fijne avond met je grote en kleine man,
Neem het er lekker van.![]()
quote:Op zondag 29 november 2015 20:32 schreef ReindeerAndSleighs het volgende:
[..]
Ho ho ho!
Ik weet niet of je het andere topic gelezen hebt, dus dan maar zo!
Een dikke pakkerd van mij krijg je ook vandaag,
Ik hoop dat ik je ermee behaag.
Een fijne avond met je grote en kleine man,
Neem het er lekker van.
Ik gebruik stickynotes of notepadquote:Op zondag 29 november 2015 21:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Goeie bijleespost, SQ! Ik ben altijd de helft weer vergeten tegen de tijd dat ik bij het reageervenster ben aangekomen
Hoe is het met Mauwtje dan?
Aww boazquote:Op zondag 29 november 2015 22:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Razz Boaz snapt er nog niks van en heeft schrik van Sinterklaas. Zwarte pietdn vindt ie wel leuk. Tijdens hrt uitpakken van alle cadeaus lag ie slapen want kapot moe. Zijn grote zus begint het nu met 3 jaar een beetje te snappen. Maar vorig jaar was ze 2 en toen snapte ze het nog niet. Maar met de jaren wordt het leuker!
quote:Op maandag 30 november 2015 15:51 schreef Crumpette het volgende:
Hier slaapt het! Dank voor het zand. JM, buikfoto hoor
ennnn wakker![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Oh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hoort kei in het buiktopic![]()
quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef JufMariska het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mooi al!!
Ja dat heeft Saar ook,ben ook wel op zoek naar tips.quote:Op maandag 30 november 2015 18:06 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Zo veel leuke, lastige en mooie dingen hier. Heel veel herkenbaar ookvind de foto's ook altijd zo leuk om om te zien!
Herkennen jullie dit probleempje misschien ook en weten jullie een oplossing? Onze kleine plast s'nachts zo veel dat hij altijd zijn pyjama en soms zelfs zijn trappelzak nat heeft. We geven hem s'nachts al een 4+ luier aan maar dat is nog niet genoeg.
Daar zat ik ook net aan te denken...quote:Op dinsdag 1 december 2015 08:37 schreef Amsel het volgende:
Ach jemig DaD, wat zwaar! Zou het niet iets als oorontsteking kunnen zijn misschien, of zeg ik dan iets geks?
Ik praat niet over mijn nacht ivm Fokwet![]()
jm wat vervelend. Gecondoleerd.quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:00 schreef JufMariska het volgende:
Uk zou vandaag de hele dag naar J's moeder zodat wij herrie-klussen kunnen doen, maar vannacht is (niet onverwacht, maar wel heel snel gegaan ineens) zijn oma (haar moeder) overleden, dus hij blijft thuis. Ook gezellig, maar klustechnisch niet ideaal..
Zou oma dat leuk of niet leuk hebben gevonden? Dat is altijd mijn graadmeter om wel of niet mee te nemen. En het kind zelf natuurlijk. Fransje was ziek toen mijn opa overleed en V zou er nachtmerries van krijgen denk ik.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:09 schreef JufMariska het volgende:
Goed nieuws exode!
En tnx, het is ok hoor voor iedereen, oma was 99 en ging maar achteruit. Zaterdag uitvaart, even bedenken of we uk meenemen () of een dag eerder aan mijn ouders uitbesteden oid.. Het is 2x 2 1/2u rijden ook nog
En hij is niet meer op een draagdoek->slaapleeftijd zeg maar. Ik zie ons 'm al 200x uit de boeketten plukken daar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |