abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157886143
Arme O, dat zo ziek is geweest. Knapt ze wel al op?
En spannend zo'n nieuw huis room! Zelfde stad?

Franny, die foto van I is echt mooi O+

Zoë, wat frustrerend dat je dat voelt bij S, ik heb geen idee wat je nog meer zou kunnen doen :*

Ik ga zo F uit z'n bed plukken, even naar de dokterspost in het zkh. Hij is onder de douche zo naar gevallen dat z'n tand door z'n lip is gegaan. Er zit een snee van 1,5 cm onder z'n lip :{ Veel bloed en huils van schrik. Hij was na de schrik gewoon weer zichzelf maar ik wil er toch even naar laten kijken...
pi_157886368
Jemig Fazz, wat schrikken! En bloed onder de douche ziet er ook altijd zo dramatisch uit. Succes bij de dokterspost.
pi_157886912
Veel plezier JM!

Oei fazz succes! -O- :*

Amsel
Geen tips :*
Hier was het ook een periode bij peuter ( van 1-2jr) vooral het haren.
Alles zo rustig maar snel mogelijk wassen. Lief blijven, uitleg geven en meer kun je niet doen. Nu is ze 3,5 en nu wil ze na bad altijd nog douchen :p zijn we zo een uur verder :+ kinderen...

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Og Zoë wat zielig. Zijn er bepaalde factoren waar ze extra op reageert? Rommel, geluiden..? Zouje de vensterbank op een of andere manier veilig kunnen maken, zodat ze wel kan klimmen? Misschien kan ze haar energie niet kwijt?
Reageert ze erg op jouw "nee"?
Rommel is hier eigenlijk niet. En geluiden.. Enige drukke hier is peuter :p maar daar vermaakt ze zich wel mee.
S wil eigenlijk alles wat grote zus heeft of kan en het lijkt alsof ze meer wil dan ze kan. Ze reageert heel erg sterk op nee en dat woord vermijd ik liever. Gebruik het alleen als de situatie niet veilig is (helaas is het wel echt oppassen met 2 dreumesjes en een peuter). S.ara en E kan ik makkelijk afleiden en hoef ik minder te corrigeren. S blijft gefocust op haar doel.

Peuter zat ook graag in de vensterbank maar het is nu 'verboden terrein' ik vind het niet zo veilig als er 3 kindjes willen zitten.. -O-
pi_157887532
Zoe, lastig zeg.. kun je voor jezelf er een positieve draai aan geven? Ik word zelf vaak geirriteerd als ik de hele dag 'nee' en 'niet doen' moet zeggen, dus ik probeer dan maar te zeggen wat ik wel graag zie. 'Kom maar hier heen' 'zachtjes doen' is voor mijn humeur beter. Zelf even met haar in de vensterbank gaan zitten en uit het raam kijken? Een samen-dingetje van maken oid?

JM :') herkenbaar. Veel plezier!

Room :o gefeli! Fotos? Sneu van zieke O'tje -O- hopelijk nu aan de beterende hand dan..

En fazz succes bij de hap!
pi_157888293
Amsel, dat is inderdaad wel sneu, als ze ervan moet huilen. I vindt onder de douche gaan niet leuk, dat is altijd al zo geweest, Dus dat doen we ook niet vaak (wel af en toe om te zien of ze het al wat leuker gaat vinden). In bad gaan, is fijner want dan kunnen we ook wat meer met speeltjes doen. Spelen met water vindt ze wel erg leuk. Misschien haar het hele proces meenemen, dus de kraan opendraaien, zien hoe er wat water in het bad komt, met haar handjes voelen eerst en speeltjes erbij. En dan heel langzaam er wel in, een voetje, twee voetjes. En dan het bad wat meer laten vollopen. Zodat ze niet in een keer erin wordt gezet.

Fazz, wat zielig. Daar schrik je wel van!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157889494
Even weer terugspitten in dit topic, ik merk dat Fok bijhouden in drukke schoolweken gewoon vrij kansloos is :') .

Amsel jammer van de baan zeg! En v.w.b. het bad/douche probleem +1 op Franny. A. vond het ook een hele tijd niks, maar als we het heel rustig aanpakken gaat het goed. Samen naar de badkamer, rustig de kleren uit (zij mag dan mijn sokken uitdoen :D vindt ze prachtig), samen de kraan aanzetten, alvast alle eendjes in het bad gooien, aan het water voelen, etc. Je doet er twee keer zo lang over, maar het resultaat is in elk geval een rustig meisje. En oh ja - ze zit nog steeds in zo'n badring. Zonder dat ding raakt ze heel erg overstuur, ik denk dat het haar een veilig gevoel geeft.

Werken op A-dagen heb ik ook opgegeven. Als ze 's avonds op bed ligt doe ik nog wat, maar overdag is het absoluut kansloos. En haar slaapje heb ik nodig om zelf uit te rusten. Het is bij mij vooral een kwestie van niet alles meer perfect tot in de puntjes willen voorbereiden, meer improviseren in de les en erop vertrouwen dat het goed komt. Loslaten dus.. maar dat is lastig :{ .

Kwak goed dat je even tijd neemt voor jezelf en ik duim voor dat andere ;) ! Goede stats ook van je cracker, fijn dat hij het zo lekker doet ^O^ ! En die kusjes, mnoh O+ .

DAD - och die I! Herkenbaar hoor, ik mag niet uit beeld anders is het drama. Dan vergeet ze ook acuut dat ze kan lopen en gaat op de grond liggen huilen :') . Hallo dreumesbuien..

Hier de Avent-rietjesbeker maar die begint te lekken :? Zijn die rietjes ook los te koop? Ik geloof dat ze gewoon niet meer zo straks sluiten. Die Avent-oefenbeker zorgt voor Groot Drama want ze snapt hem niet maar ziet wel dat er drinken inzit. Dreumes BOOS. Dreumes SMASH :+ .

Poeh Zoë dat klinkt wel lastig inderdaad. Ik zou het ook niet weten, behalve inderdaad het 'nee' en 'niet' vermijden en bijv. lekker veel naar buiten gaan en naar binnenspeelplekken waar ze wel veilig al haar energie kwijt kan. A. is ook een actieveling, die zit nooit rustig op haar kont te spelen maar loopt constant door de kamer dingen te verplaatsen, aan planten te trekken, probeert op de bank te klimmen, etc. Alleen in de box komt ze tot rust en speelt ze rustig, dus daar zit ze nog vrij regelmatig. Ze vindt dat ook fijn merk ik, die beperkte ruimte. En als ze er weer uit wil geeft ze dat ook behoorlijk duidelijk aan :') .

Room wat sneu voor O. , arm meisje! En voor jullie natuurlijk, heftig hoor. Gefeliciteerd met het nieuwe huis *O* ! En wat leuk dat jullie Sint vieren, doe je dat dan samen met andere NL'ers daar? Of gewoon met jullie gezinnetje?

Exode dat klinkt wel herkenbaar, dat ze ergens anders veel makkelijker zijn. Je zoekt alleen de grenzen op bij mensen die toch wel onvoorwaardelijk van je houden en waar het veilig is hè ;) . En lekker weer eens stappen!

JM die kroepoek :D ! Ik heb het nu met zwangere buik helemaal, omdat ik nu al niet meer zie wat voor vlekken er onder m'n navel zitten. Ren je gehaast het lokaal in het 1e uur, blij dat de ochtendspits thuis weer goed is verlopen, roept 5HAVO ineens "Eh, mevrouw... er zit wat op uw trui.. " . Was dus snot en pap }:| :') .

Ik vergeet vast nog wat maar OK, ik ben weer enigszins bij geloof ik :D .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2015 22:32:43 ]
pi_157889561
Mijn dame is echt een t dreumesdraak... gillen, slaan, haren trekken :X en dan kroelen om het goed te maken. :')
Ik loop de hele dag positieve alternatieven aan te bieden of te corrigeren... best vermoeiend, maar als ze dan weer zo lief aan het spelen is of mij komt halen om samen te bouwen met de blokken dan kun je mij opdweilen O+

Ze loopt nog steeds niet, op dr voeten that is, op dr knieen is ze razendsnel.
Vanmiddag deze foto gemaakt. Mijn lieve knapperd. O+

S. 2014
J. 2016
pi_157889602
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn dame is echt een t dreumesdraak... gillen, slaan, haren trekken :X en dan kroelen om het goed te maken. :')
Ik loop de hele dag positieve alternatieven aan te bieden of te corrigeren... best vermoeiend, maar als ze dan weer zo lief aan het spelen is of mij komt halen om samen te bouwen met de blokken dan kun je mij opdweilen O+

Ze loopt nog steeds niet, op dr voeten that is, op dr knieen is ze razendsnel.
Vanmiddag deze foto gemaakt. Mijn lieve knapperd. O+

[ link | afbeelding ]
GM, ik merk dat je hoog zit dat ze nog niet loopt aangezien je dat vaak aankaart. Of heb ik het mis?
pi_157889625
Ahh Saar O+ ik vind haar zo'n leuk eigen koppie hebben! Echt een boefje! Hoe is het nu met haar huid? Slaat die crème een beetje aan?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2015 22:34:35 ]
pi_157889771
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

GM, ik merk dat je hoog zit dat ze nog niet loopt aangezien je dat vaak aankaart. Of heb ik het mis?
Nee hoor, ze gaat vanzelf lopen, vind het vooral grappig dat ze het echt kan maar gewoon vertikt, daarintegen gaat ze heel hard met haar taal,Dat vind ik wel echt heel tof. Ze ontwikkelt in haar eigen tempo.

Razz; De creme icm het drankje lijken goed te werken, huidje lijkt nu wat rustiger waardoor de lelijke plekken tijd krijgen te genezen.
Ze heeft nu wel eczeem op haar kin maar gelukkig hebben we ook daar zalf voor :P

De dermatoloog noemt het atopie. En adviseert ook een allergietest als ze ouder is en tot die tijd gewoon symptoombestrijding en natuurlijk die muggen buiten houden.
S. 2014
J. 2016
pi_157889837
Hier nog wat recente foto's van A. Ze is aan het veranderen, ze wordt een echte dreumes en ik kan nog steeds hele lang naar haar kijken en me verwonderen dat ze zo'n mengeling van mij en mijn lief is, qua uiterlijk. En toch ook helemaal zichzelf O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157889902
Dat klimmen is herkenbaar!! En wat is het al een dametje he. Echt een mens in miniformaat O+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 28 november 2015 @ 23:26:25 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157890971
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier nog wat recente foto's van A. Ze is aan het veranderen, ze wordt een echte dreumes en ik kan nog steeds hele lang naar haar kijken en me verwonderen dat ze zo'n mengeling van mij en mijn lief is, qua uiterlijk. En toch ook helemaal zichzelf O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief! Ze veranderen nog best veel he, tussen 1 en 2. O+.

Vandaag was zo'n leuke dag, kuiken vond Sint en Pieten fantastisch, was totaaaaal niet verlegen en heeft heel goed geholpen om alle 'dootjes' aan de juiste mensen te geven. Uiteraard vergezeld van een 'pamen!', samen uitpakken. Want dat is ook tof. Hij was zo vrolijk en blij de hele dag. En lief en vrij, hij ging gewoon bij mensen op schoot zitten (wel allemaal familie, maar niet allemaal heel vaak gezien nog), en iedereen kreeg knuffels en kusjes. En hij kwam netjes vragen of hij een pepernoot mocht. En, en, en... O+!!!
KuikenGuppy
pi_157891303
Wat leuk, Burdie. En de foto's van A! Zo leuk, hoe ze dan al zo blij met een sjaal kunnen zijn. Begint ze nu ook de lol in te zien van sokken en schoenen? :+ . O+ . En GM, ook goed om weer van je te vernemen en S. te zien. Die zie je ook echt veranderen. Ze krijgt een wat smaller koppie, lijkt het.

I was vandaag juist in een wat mindere bui. Ze was moe van twee intensieve kdv en normaal slaapt ze dan op zaterdag veel, maar nu lukte dat niet goed. Ze was nog steeds hyper, leek het wel. Maar daardoor heb ik wel sinds lange tijd weer een slapend meisje aan de borst gehad. Dat was de enige manier waarop ze rustig werd. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157894274
Mijn kind is vannacht voor het eerst in haar leven uit logeren. We hadden een etentje en ik ben net terug van een feest van een vriendin. Het voelt alsof mijn 2 armen zijn geamputeerd, ik mis haar ;(
Snel naar bed, dan is het eerder ochtend/middag en mogen we haar weer ophalen O+
Morgen ga ik goed bijlezen
Ze doet t goed hoor, kreeg filmpjes waarop ze lekker aan het lachen is en ze lag gewoon rond 8 uur te slapen
pi_157894824
Bf herkenbaar :Y
Op de avond zelf gaat het meestal nog wel. Maar zodra ik de volgende dag wakker ben is het kleren aan en huphup de kids halen :D
  zondag 29 november 2015 @ 09:16:14 #192
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157894834
Franny wat een mooie foto, ze heeft een heel volwassen blik daar O+

Razz die foto linksonder is echt O+ om op te vreten

Kwak wat naar dat je met zoveel tegenzin naar je werk moet. Hopelijk krijg je die andere baan. Ik zou anders echt een stap terug zetten want straks zit je met een burn out thuis en ben je verder van huis. Het is uiteindelijk maar werk en jij en je lijf zijn belangrijker :*

Room gefeliciteerd met jullie nieuwe huis :D

Butter lekker zo'n avond. Wij moeten hier maar eens op zoek naar een oppas want nu hebben we alleen mijn schoonzus en binnenkort beide en kerstdiner maar eigenlijk kan schoonzus niet, maar ze wil haar activiteit wel afzeggen voor ons. wordt de tweede keer oppassen maar moeten misschien toch vaker samen weg. Iemand tips voor het vinden van een goede oppas? Met baby op komst vraag ik liever niet ons 17-jarige buurmeisje... Ooit ergens een site gezien waar je oppas kon zoeken maar weet natuurlijk niet meer hoe die heet :')

Burdie lief hoe hij al meedoet met sinterklaas O+

Fazz hopelijk alles goed met F. :*

En de rest ben ik kwijt maar :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157894909
Breekt even in:

Melba loopt los! :o *O*

Eerder al af en toe een stapje of twee maar net glunderend van t midden van de kamer naar mij toe ;( O+ *snif*
Kwak
pi_157894950
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 09:28 schreef kwakz0r het volgende:
Breekt even in:

Melba loopt los! :o *O*

Eerder al af en toe een stapje of twee maar net glunderend van t midden van de kamer naar mij toe ;( O+ *snif*
Wow! *O*
pi_157894981
Goed zo, Melba! *O*.
Burdie, wat klinkt dat lief en gezellig!
En mooie dames A en S. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 29 november 2015 @ 09:43:33 #196
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_157894998
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 09:16 schreef Chanty het volgende:
Ooit ergens een site gezien waar je oppas kon zoeken maar weet natuurlijk niet meer hoe die heet
https://www.oppassen.nl/
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_157895202
Melba on the move *O*

Hier in de stad zit een fijn oppasnetwerk (toppas), wellicht is er zoiets ook elders te vinden? En anders zou ik een briefje ophangen bij m'n oude faculteit (sociale wetenschappen), dat leek ons ook wel een fijne poule om iets serieuzigs te vinden :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_157895273
SPOILER
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_157895324
Jaaaa gefeliciteerd! Ik had t op FB gezien vergeet ik het nog! :@

*O* hieperdepiep.

En wat een lieve cadeautjes/geste.
Kwak
pi_157896055
Oh dad O+ O+ O+ :D
En gefeliciteerd *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: