abonnement Unibet Coolblue
pi_157687010
Welkom in het topic van de zorgverzekeringen 2016

• Ben jij al aan het vergelijken of je volgend jaar elders goedkoper uit bent?
• Heb je je oog al laten vallen op de "lokkertjes" die verzekeraars inzetten?
• Weet je nog niet zeker welke dekking je moet nemen en waar?
• Cashbackkorting kun je in FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven vinden als het beschikbaar is.
- - Hier en daar vragen om Cashbackkorting is niet nodig en wordt ook verwijderd.

Handige sites (alhoewel commerciėle partijen):
Independer.nl
Verzekeringssite.nl
Zorgkiezer.nl
Geld.nl
Zorgpremiekorting.nl

Rijksoverheid:
Zorgverzekering

quote:
De verzekering die jaarlijks de meeste veranderingen doormaakt is de zorgverzekering. Ook in 2016 staan zijn er weer een behoorlijk aantal veranderingen doorgevoerd.
De belangrijkste veranderingen voor de basiszorgverzekering van 2016:

• Het eigen risico gaat met 10 euro per jaar omhoog.
• De premie van de basiszorgverzekering zal met circa ¤ 85 per jaar stijgen.
• Het vervolgonderzoek op de NIPT test, wordt vergoed wanneer de NIPT test in het buitenland positief was.
• Bij een operatie voor een open ruggetje voor de geboorte is er vanaf 1 januari 2016 een volledige vergoeding. Dit mits er voldaan wordt aan twee voorwaarden. De operatie moet plaats vinden in Leuven in Belgiė. De zwangere vrouw moet door een Nederlands Universitair Medisch Centrum voorgedragen worden voor de behandeling.
• De gebruikskosten van een AED worden vanaf 1 januari 2016 vergoed vanuit de basisverzekering.
• Vanaf 1 januari 2016 hebben kinderen tot 7 jaar met een ernstige lichamelijke handicap of beperking recht op zittend ziekenvervoer naar een medisch kinderdagverblijf. Het vervoer moet medisch noodzakelijk zijn.
• Ambulancevervoer van en naar een instelling voor Jeugd-ggz wordt vergoed vanuit de basisverzekering. De zorg in de instelling moet wel vergoed worden door de gemeente. Al dan niet gedeeltelijk.
• De vergoeding voor de behandeling van chronische aspecifieke lage rugklachten verdwijnt uit het basispakket.
En door naar deel 2

[ Bericht 3% gewijzigd door Nizno op 20-11-2015 10:32:49 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 20 november 2015 @ 09:17:36 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_157687155
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:35 schreef PatatFriet het volgende:
Het was maar een ideetje :@
Bv doordat er kennelijk zoveel vraag is naar cashback codes. Dan zou je daar een apart topique voor kunnen maken zodat je inhoudelijke discussie in een ander topic kan. Maar misschien valt er inderdaad ook niet zo heel veel over te zeggen :P
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik stel dan ook voor dat er hier in het topic geen vraag en aanbod wordt gedaan van de cashback acties.

Degene die cashbacklinkjes heeft kan naar FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven
En wie het wil hebben kan ook daar kijken voor de linkjes.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_157687264
De Vriesland in 2016 69,95

2015 was 74,95 (kaalste dekking met hoogste eigen risico)

Ik denk dat ik blijf.

Of heeft iemand hier de gouden tip?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_157687321
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:17 schreef Nizno het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik stel dan ook voor dat er hier in het topic geen vraag en aanbod wordt gedaan van de cashback acties.

Degene die cashbacklinkjes heeft kan naar FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven
En wie het wil hebben kan ook daar kijken voor de linkjes.
Kan je die dan ook in de OP zetten?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 20 november 2015 @ 09:36:14 #5
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_157687395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:31 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Kan je die dan ook in de OP zetten?
Zoiets?
Het staat ook in de topicpointer trouwens.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_157687420
^O^
pi_157687713
Ik denk dat ik bij Zilveren Kruis blijf. Gewoon basisverzekering en een tandverzekering. Had afgelopen jaar geen gaatjes of zo maar dat kan altijd gebeuren :')
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_157687860
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:58 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik denk dat ik bij Zilveren Kruis blijf. Gewoon basisverzekering en een tandverzekering. Had afgelopen jaar geen gaatjes of zo maar dat kan altijd gebeuren :')
Als je zelden wat bijzonders hebt bij de tandarts loont het wellicht om helemaal geen tandartsverzekering meer af te sluiten. Veel mensen betalen meer voor een tandartsverzekering dan de vergoeding die ze ervoor krijgen. Uiteraard ligt dat voor iedereen anders, maar ik zou er op zijn minst nog even goed naar kijken.
pi_157688048
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:08 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Als je zelden wat bijzonders hebt bij de tandarts loont het wellicht om helemaal geen tandartsverzekering meer af te sluiten. Veel mensen betalen meer voor een tandartsverzekering dan de vergoeding die ze ervoor krijgen. Uiteraard ligt dat voor iedereen anders, maar ik zou er op zijn minst nog even goed naar kijken.
Hmm ja ik zie het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik beter basis plus module zou moeten nemen.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_157690160
Ik zie dat het ziekenhuis bij mij in de buurt (Academisch Ziekenhuis Maastricht) niet meer staat in de Zorgvinder 2016 van Anderzorg.

Op hun website staat wel:
quote:
Als klant van Anderzorg kun je ook in 2016 weer bij alle ziekenhuizen in Nederland terecht. Anderzorg maakt met de ziekenhuizen afspraken over goede zorg en met sommige ziekenhuizen zijn we hierover nog in gesprek. Maar je kunt, net als in de afgelopen jaren, ook in 2016 bij een ziekenhuis bij jou in de buurt terecht.

Let op: 'gecontracteerd' betekent niet dat je elke behandeling vergoed krijgt. We hebben namelijk niet altijd alle behandelingen van een zorgaanbieder gecontracteerd. Wil je weten of een specifieke behandeling wordt vergoed, bel dan onze Klantenservice (0900 16 16 160) op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur
Hier kan ik dus alsnog niets mee :')

Edit: en bij De Friesland kan ik niet vinden welke partijen ze hebben gecontracteerd. Of ben ik blind? Want die is qua premie wel oke.

[ Bericht 6% gewijzigd door Black-Death op 20-11-2015 12:38:55 (Edit) ]
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_157690298
Mensen, hup nodig. Twijfel om Anderzorg te nemen in 2016, maar ga 5 maanden naar het buitenland in 2016. Is het dan verstandig om voor hulp in het buitenland de nederlandse zorgverzekering op hoogste eigen risico te zetten dus korting op premie, of niet?
pi_157690743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:43 schreef alwaysonhold het volgende:
Mensen, hup nodig. Twijfel om Anderzorg te nemen in 2016, maar ga 5 maanden naar het buitenland in 2016. Is het dan verstandig om voor hulp in het buitenland de nederlandse zorgverzekering op hoogste eigen risico te zetten dus korting op premie, of niet?
Door in het buitenland te gaan studeren loop je niet ineens veel meer risico om in het ziekenhuis te belanden hoor. ;) Wel is het verstandig om na te gaan of een aanvullende verzekering handig is, aangezien je basisverzekering maximaal de in Nederland gebruikelijke tarieven voor een behandeling vergoedt.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157690856
Aparte verzekering nemen voor in het buitenland, naast je reguliere Nederlandse zorgverzekering.
pi_157690868
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:12 schreef Lavezzi het volgende:
Aparte verzekering nemen voor in het buitenland, naast je reguliere Nederlandse zorgverzekering.
En maximaal hoge eigen risico, want heb nooit iets...
pi_157691007
Dat sowieso ja
pi_157691197
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:07 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Door in het buitenland te gaan studeren loop je niet ineens veel meer risico om in het ziekenhuis te belanden hoor. ;)
Hangt af welk land. In de tropen kan je een stevige malaria of geelkoorts oplopen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_157696842
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:43 schreef alwaysonhold het volgende:
Mensen, hup nodig. Twijfel om Anderzorg te nemen in 2016, maar ga 5 maanden naar het buitenland in 2016. Is het dan verstandig om voor hulp in het buitenland de nederlandse zorgverzekering op hoogste eigen risico te zetten dus korting op premie, of niet?
Reisverzekering bij centraal beheer met medische dekking is beter.
Waarom centraal beheer? Zij zijn volgens mij de enige die een reisverzekering aanbiedt voor een reis van 5 maanden of langer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157697984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:34 schreef Black-Death het volgende:
Ik zie dat het ziekenhuis bij mij in de buurt (Academisch Ziekenhuis Maastricht) niet meer staat in de Zorgvinder 2016 van Anderzorg.

Op hun website staat wel:

[..]

Hier kan ik dus alsnog niets mee :')

Edit: en bij De Friesland kan ik niet vinden welke partijen ze hebben gecontracteerd. Of ben ik blind? Want die is qua premie wel oke.
Zat gister ook in die zorgzoeker van AZ te kijken, maar volgens mij is dat ding kapot ofzo. Kon er werkelijk helemaal niets in vinden.
pi_157706524
Hier de lijst met gecontracteerde ziekenhuizen van Anderzorg:
http://www.zorgkiezer.nl/zorgverzekering/AnderZorg/ziekenhuis

Beetje vreemd, maar op de eigen site van AZ kan ik deze lijst niet vinden. In de zorgzoeker duikt het zkh naar mijn keuze ook niet op. Iemand andere ervaringen?
pi_157707904
PMA klinkt goed. Kom ik ook net als bij ZK/studentengoedverzekerd op 99,95 euro bij 385 ER, basis+aanvullend, maar ipv summiere brilvergoeding krijg je 80% vergoeding bij de gebruikelijke tandartshandelingen (controle, tandsteen weghalen, verdovingen, wortelkanaalbehandeling, gaatjes vullen, röntgenfoto's), verder 100% max tot 250 EUR. De site claimt iedereen voor de aanvullende verzekering te accepteren.

quote:
Aanvullende verzekering
Met een aanvullende verzekering kunt u (extra) vergoedingen ontvangen voor bijvoorbeeld alternatieve behandelwijzen of fysiotherapie.
U wordt voor deze verzekeringen gegarandeerd geaccepteerd. Kiest u een aanvullende verzekering, dan kunt u kinderen tot 18 jaar gratis meeverzekeren.
Leuke marketing, ik moet het nog zien. Heb afgelopen jaar toch al twee mooie brillen op sterkte kunnen halen. Dus denk dat ik maar eens wat meer laat doen bij de tandarts bij mijn aankomende controle-afspraak in januari. Kostte me altijd iets van 36 euro (21 euro consult, 15 euro voor 5 min reiniging) dus voel nog steeds geen noodzaak tot een apart tandartsenpakket. (wel als mijn gebit aan diggelen ligt, maar dan zijn de meeste pakketten qua vergoeding ontoereikend vrees ik) Maar een keertje mijn tanden laten zandstralen, verstandskiezen indien nodig laten trekken enzo kan volgend jaar toch niet uitmaken als ik iets kan claimen voor dezelfde premie als bij ZK. Kwestie van prioriteiten.

Daarbij heeft blijven plakken bij Studentengoedverzekerd voor mij geen nut, zelfs al kies ik hetzelfde pakket zoals ik nu al heb. Vergoedingen zijn opgebruikt, pas na 2 jaar kan ik weer een nieuwe bril gratisch claimen. Tenzij ik switch tussen de grote 4. Maar die hebben elk kennelijk voor 2016 unaniem besloten niet langer brillen/lenzen zwaar te subsidiėren -O- Niet zo gek dat ze daarmee ophouden als tig lui zoals ik gewoon profiteren omdat het kan :+ Eens kijken naar een leuke cashback via een cashbacksite en ik ben er uit voor 2016.. denk ik.

Max ER, enkel basis blijft Anderzorg en/of DeFriesland ideaal.
Min ER, basis + aanvullend hangt er net vanaf wat je belangrijk vindt.

En of je genoegen neemt met een uitgekleedde naturapolis en/of echt restitutie wilt. Zie de noodzaak niet om de zorgaanbieder te kiezen, zolang het aantal gecontracteerde zorgaanbieders in mijn regio maar afgedekt is qua planbare zorg. :s)

Voor mede chronisch zieken is dit wellicht interessant!
https://www.independer.nl(...)co/wanneer-niet.aspx

quote:
United Consumers (VGZ) Voorkeursgeneesmiddelen: Je betaalt voor deze geneesmiddelen geen eigen risico. Je betaalt wel eigen risico voor de kosten die de apotheek maakt voor het afleveren van het geneesmiddel, de terhandstellingskosten. https://www.vgz.nl/siteco(...)tische-zorg-2015.pdf
Univé Voorkeursgeneesmiddelen: Je betaalt voor deze geneesmiddelen geen eigen risico. Je betaalt wel eigen risico voor de kosten die de apotheek maakt voor het afleveren van het geneesmiddel, de terhandstellingskosten. http://www.unive.nl/parti(...)tische_zorg_2015.pdf
VGZ Voorkeursgeneesmiddelen: Je betaalt voor deze geneesmiddelen geen eigen risico. Je betaalt wel eigen risico voor de kosten die de apotheek maakt voor het afleveren van het geneesmiddel, de terhandstellingskosten. https://www.vgz.nl/siteco(...)tische-zorg-2015.pdf
Zekur Voorkeursgeneesmiddelen: Je betaalt voor deze geneesmiddelen geen eigen risico. Je betaalt wel eigen risico voor de kosten die de apotheek maakt voor het afleveren van het geneesmiddel, de terhandstellingskosten. https://www.zekur.nl/medi(...)15/zorg-2015/934.pdf
IZA Voorkeursgeneesmiddelen: Je betaalt voor deze geneesmiddelen geen eigen risico. Je betaalt wel eigen risico voor de kosten die de apotheek maakt voor het afleveren van het geneesmiddel, de terhandstellingskosten. https://www.iza.nl/siteco(...)tische-zorg-2015.pdf
IZZ Voorkeursgeneesmiddelen: Je betaalt voor deze geneesmiddelen geen eigen risico. Je betaalt wel eigen risico voor de kosten die de apotheek maakt voor het afleveren van het geneesmiddel, de terhandstellingskosten. https://www.izz.nl/siteco(...)tische-zorg-2015.pdf
De Goudse Voorkeursgeneesmiddelen: Je betaalt voor deze geneesmiddelen geen eigen risico. Je betaalt wel eigen risico voor de kosten die de apotheek maakt voor het afleveren van het geneesmiddel, de terhandstellingskosten. http://www.goudse.nl/tl_f(...)tische-Zorg-2015.pdf
Bewuzt Voorkeursgeneesmiddelen: Je betaalt voor deze geneesmiddelen geen eigen risico. Je betaalt wel eigen risico voor de kosten die de apotheek maakt voor het afleveren van het geneesmiddel, de terhandstellingskosten. https://www.bewuzt.nl/sit(...)tische-zorg-2015.pdf
Haal het preferente medicijn bij de gecontracteerde apotheek en het gaat dus bij VGZ en co labels niet af van je gekozen ER? Tempting.. zou ik haast max ER doen en preferente medicijnen fixen bij de voorgeschreven apotheek. Loophole gevonden of wat? :D Die terhandstellingskosten per keer is vaak iets van 5-6 euro, dat is toch beter te behapstukken dan meteen je ER opsouperen als anders. Ik ga er eens een nachtje over slapen :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Joosie200 op 21-11-2015 00:02:01 ]
mag het weten
pi_157708439
Ben er een aantal jaar geleden achter gekomen dat een goede zorgverzekering veel belangrijker is dan het zoeken naar een voordelige.
pi_157708472
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:02 schreef deezler het volgende:
Ben er een aantal jaar geleden achter gekomen dat een goede zorgverzekering veel belangrijker is dan het zoeken naar een voordelige.
iets meer onderbouwing mag wel
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 21 november 2015 @ 00:06:01 #23
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_157708503
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:02 schreef deezler het volgende:
Ben er een aantal jaar geleden achter gekomen dat een goede zorgverzekering veel belangrijker is dan het zoeken naar een voordelige.
We zoeken naar goede prijs/kwaliteit/voordeeltjes :P
Isn't it ironic, don't you think
pi_157708551
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:04 schreef Piger het volgende:

[..]

iets meer onderbouwing mag wel
De onderbouwing zijn mijn zeer slechte ervaringen met mijn voormalige zorgverzekeraar. Als je wil weten welke: VGZ
pi_157711159
quote:
0s.gif O
p zaterdag 21 november 2015 00:09 schreef deezler het volgende:


[..]

De onderbouwing zijn mijn zeer slechte ervaringen met mijn voormalige zorgverzekeraar. Als je wil weten welke: VGZ
Echt een hele goede onderbouwing, ja. :N

VGZ is trouwens niet eens zo'n prijsvechter, dus je dichotomie van 'goedkoop' en 'kwalitatief' gaat ook niet echt op.
pi_157711168
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Reisverzekering bij centraal beheer met medische dekking is beter.
Waarom centraal beheer? Zij zijn volgens mij de enige die een reisverzekering aanbiedt voor een reis van 5 maanden of langer.
Doet National Academic dat niet ook?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 21 november 2015 @ 08:57:22 #27
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157711180
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:09 schreef deezler het volgende:

[..]

De onderbouwing zijn mijn zeer slechte ervaringen met mijn voormalige zorgverzekeraar. Als je wil weten welke: VGZ
VGZ staat niet bekend als goedkoop.
pi_157712040
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 08:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Doet National Academic dat niet ook?
Zou kunnen. Reisverzekeringen zijn in ieder geval velen malen goedkoper dan zorgverzekeringen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157712328
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:09 schreef deezler het volgende:

[..]

De onderbouwing zijn mijn zeer slechte ervaringen met mijn voormalige zorgverzekeraar. Als je wil weten welke: VGZ
Vertel
  zaterdag 21 november 2015 @ 11:05:45 #30
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_157712337
Ik zoek eigenlijk de goedkoopste basisverzekering. De laatste jaren nooit gebruik gemaakt van mijn verzekering maar toch elke maand 90 euro betalen bij Achmea :'). Iemand met een betere suggestie.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_157712408
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik zoek eigenlijk de goedkoopste basisverzekering. De laatste jaren nooit gebruik gemaakt van mijn verzekering maar toch elke maand 90 euro betalen bij Achmea :'). Iemand met een betere suggestie.
ik zit te denken aan AnderZorg, 69 euro. Het is wel heel lastig zoeken op internet wat er nu precies in de basisverzekering zit met voorbeeldsituaties of iets dergelijks.

Wat ik nog wel begrijp (geen rekening gehouden met eigen risico):
- Stel je breekt een been, dan zit alle zorg (ambulance, ziekenhuis) in de basisverzekering, eventueel fysio later zul je zelf moeten betalen.
Maar
- Wat als je kanker krijgt? Ik neem aan dat dan alles gewoon gedekt is in de basisverzekering?
- Eigenlijk alle behandelingen in een ziekenhuis zitten in de basisverzekering? Afgezien wellicht van sommige medicatie?

redelijk onoverzichtelijk allemaal als je het mij vraagt.
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 11:52:59 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_157712846
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:12 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

ik zit te denken aan AnderZorg, 69 euro. Het is wel heel lastig zoeken op internet wat er nu precies in de basisverzekering zit met voorbeeldsituaties of iets dergelijks.

Wat ik nog wel begrijp (geen rekening gehouden met eigen risico):
- Stel je breekt een been, dan zit alle zorg (ambulance, ziekenhuis) in de basisverzekering, eventueel fysio later zul je zelf moeten betalen.
Maar
- Wat als je kanker krijgt? Ik neem aan dat dan alles gewoon gedekt is in de basisverzekering?
- Eigenlijk alle behandelingen in een ziekenhuis zitten in de basisverzekering? Afgezien wellicht van sommige medicatie?

redelijk onoverzichtelijk allemaal als je het mij vraagt.
Hier kun je er een en ander over lezen: https://www.rijksoverheid(...)n-de-zorgverzekering

Bovenste twee punten beantwoorden je vragen:
quote:
Inhoud basispakket zorgverzekering 2016

In het basispakket van de zorgverzekering van 2016 is het volgende opgenomen:

geneeskundige zorg door huisartsen, medisch specialisten en verloskundigen;
verblijf in het ziekenhuis;
• wijkverpleging (inclusief het persoonsgebonden budget (pgb) voor wijkverpleging);
• medicijnen;
• specialistische geneeskundige geestelijke gezondheidszorg (GGZ), inclusief behandeling door een psychiater;
• Basis GGZ, inclusief de eerstelijnspsycholoog en een internetbehandeltraject;
• de eerste 3 jaar verblijf in een ggz-instelling;
• hulpmiddelen voor behandeling, verpleging, revalidatie, verzorging of een specifieke beperking (dus niet rollators en andere eenvoudige loophulpmiddelen);
• fysiotherapie tot 18 jaar;
• (beperkte) fysiotherapie en oefentherapie vanaf de 21ste behandeling bij bepaalde chronische aandoeningen;
• bekkenfysiotherapie bij urine-incontinentie tot en met de 9e behandeling;
• logopedie en ergotherapie;
• tandheelkundige zorg (controle en behandeling) voor kinderen tot 18 jaar;
• tandheelkundige chirurgische zorg (kaakchirurg) en kunstgebit;
• fluoridebehandeling voor kinderen onder de 6 jaar die ‘blijvende’ tanden en kiezen krijgen;
• ziekenvervoer;
• vervoer van en naar een verpleegkundig kinderdagverblijf bij intensieve kindzorg. Er moet een medische indicatie zijn.
• noodzakelijk ambulancevervoer bij jeugd-ggz.
• kraamzorg;
• maximaal 3 behandeluren dieetadvies;
• vervolgtesten (vlokkentest of vruchtwaterpunctie) bij een positieve Niet-Invasieve Prenatale Test (NIPT) die vrouwen in het buitenland hebben ondergaan.
• 3 ivf-behandelingen;
• stoppen-met-rokenprogramma;
• zorg voor gehandicapten die niet goed horen of zien of een taalontwikkelingsstoornis hebben;
• revalidatiezorg voor ouderen (geriatrische revalidatiezorg).
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157713064
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:12 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

ik zit te denken aan AnderZorg, 69 euro. Het is wel heel lastig zoeken op internet wat er nu precies in de basisverzekering zit met voorbeeldsituaties of iets dergelijks.

Wat ik nog wel begrijp (geen rekening gehouden met eigen risico):
- Stel je breekt een been, dan zit alle zorg (ambulance, ziekenhuis) in de basisverzekering, eventueel fysio later zul je zelf moeten betalen.
Maar
- Wat als je kanker krijgt? Ik neem aan dat dan alles gewoon gedekt is in de basisverzekering?
- Eigenlijk alle behandelingen in een ziekenhuis zitten in de basisverzekering? Afgezien wellicht van sommige medicatie?

redelijk onoverzichtelijk allemaal als je het mij vraagt.
Ik vind het zelf ook super onoverzichtelijk wat en waar het nu verzekerd is. Op de website van anderzorg heb ik geen ziekenhuislijst gevonden bijvoorbeeld...
Wel op een andere website gevonden via google en daar staat mijn ziekenhuis bij. De lijst is van 2016. Ik hoop maar dat die klopt.
Ik kan wel bellen, maar ik heb zoveel vragen over behandelingen dat dat telefonisch niet te doen is.

Ik vind die super giga onoverzichtelijke website betreffende gecontracteerde zorginstellingen echt een groot nadeel van anderzorg. Het staat er gewoon niet op of niet duidelijk en onvindbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157713113
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook super onoverzichtelijk wat en waar het nu verzekerd is. Op de website van anderzorg heb ik geen ziekenhuislijst gevonden bijvoorbeeld...
Wel op een andere website gevonden via google en daar staat mijn ziekenhuis bij. De lijst is van 2016. Ik hoop maar dat die klopt.
Ik kan wel bellen, maar ik heb zoveel vragen over behandelingen dat dat telefonisch niet te doen is.

Ik vind die super giga onoverzichtelijke website betreffende gecontracteerde zorginstellingen echt een groot nadeel van anderzorg. Het staat er gewoon niet op of niet duidelijk en onvindbaar.
Klopt, zit momenteel bij CZ, wordt gewoon 10 euro duurder per maand, volgens mij is de korting die je krijgt bij maximaal eigen risico teruggeschroefd. Ik op zoek naar de lijst van 2016 met gecontracteerde zorgverleners, totaal niet te vinden.
Om over die voorwaarden nog maar te zwijgen met verwijzingen naar artikel 2.0BC1 etc. etc :')
pi_157713136
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hier kun je er een en ander over lezen: https://www.rijksoverheid(...)n-de-zorgverzekering

Bovenste twee punten beantwoorden je vragen:

[..]

Thanks, veel dus, die aanvullende verzekeringen zijn eigenlijk maar een wassenneus als je het mij vraagt, zeker voor een jong iemand.
pi_157713170
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Thanks, veel dus, die aanvullende verzekeringen zijn eigenlijk maar een wassenneus als je het mij vraagt, zeker voor een jong iemand.
Je moet wel opletten dat je terecht kan in het ziekenhuis bij jou in de buurt. Aangezien anderzorg geen vindbare lijst heeft van ziekenhuizen weet je niet of je wel 100% vergoeding krijgt als je naar je ziekenhuis gaat in de buurt.
Bijvoorbeeld zilverenkruis heeft bepaalde ziekenhuizen niet in hun gecontracteerde lijst staan, ook grote ziekenhuizen in grote steden (>150.000 inwoners) staan niet in die lijst.
Ik weet niet hoe het is bij anderzorg.

Of aanvullende verzekeringen nodig zijn voor jou weet ik niet. Ik heb ze in iedergeval al meer dan5 jaar niet meer.
Ooit naar de fysio geweest en omdat ik het zelf moest betalen heeft ze mijn aantal behandelingen met 80% teruggeschroefd :? EN na afloop was mijn klacht voorbij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 12:25:23 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_157713242
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Thanks, veel dus, die aanvullende verzekeringen zijn eigenlijk maar een wassenneus als je het mij vraagt, zeker voor een jong iemand.
Heel veel ja. Van de standaard dingen that is. Ook niet steeds niet alles, maar in je kanker-voorbeeld kun je ervan uit gaan dat je verblijf in het ziekenhuis en ook de onderzoeken door de oncoloog gewoon vergoed worden. Voor aanvullende dingen, zoals bijvoorbeeld pruiken, borstprotheses enz. zul je dat wel moeten nazoeken. Ook als je, eenmaal thuis nog hulpmiddelen nodig hebt, zal dat niet altijd onder de basisverzekering vallen. Maar je behandelingen dus wel.

Aanvullend is met name interessant als je bijvoorbeeld een slecht gebit hebt, veel sport (dus misschien fysio kunt gebruiken), alternatieve shizzle wilt, brillen of lenzen hebt, enz. Dit zul je echt voor jezelf moeten bepalen.

Overigens kun je bij Anderzorg gewoon gebruik maken van de zorgvinder op de website om ziekenhuizen en andere zorgaanbieders in je regio te vinden. Met in acht genomen dit:

quote:
In november en december kunnen er nog afspraken met zorgaanbieders worden gemaakt. Als er een contract voor het komende jaar wordt afgesloten, zie je dit direct terug in de Zorgvinder.
De zorgvinder vind je hier: https://www.anderzorg.nl/zorgvinder

Je kunt kiezen voor 2015 en 2016, waarbij 2016 dus nog niet volledig is. Je kunt kijken bij vorig jaar en als je zorgaanbieder er toen bij stond, maakt hij een grote kans om er volgend jaar ook weer bij te staan. Maar houd dit wel in de gaten, en als nog niet alles erbij staat, stap dan nu nog niet definitief over.

:)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157713484
Volgens mij wil anderzorg sowieso alle ziekenhuizen (ik zeg niet alle klinieken) contracteren. Vorig jaar had ik contact opgenomen met de helpdesk over een zorgverlener (fysio) die niet in de lijst stond en het jaar ervoor wel. De klantenservice gaf toen aan dat ik er voor 99% zekerheid van uit kon gaan dat de zorgverleners van vorig jaar ook het komende jaar weer een contract krijgen en dat was uiteindelijk ook zo. Maar ja 100 % zeker is het niet. En dat maakt echt eerlijk vergelijken nogal lastig.
ZK (niet de budget-variant!) heeft ook elk jaar een contract met alle ziekenhuizen
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 12:47:00 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_157713537
Er is toch een datum waarop alle contracten rond moeten zijn? Zoiets meende ik me te herinneren van vorig jaar..

Ik moest toen ook lang wachten tot 'mijn' apotheek gecontracteerd was.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157713598
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens kun je bij Anderzorg gewoon gebruik maken van de zorgvinder op de website om ziekenhuizen en andere zorgaanbieders in je regio te vinden. Met in acht genomen dit:
Ik heb meerdere ziekenhuis namen erin gezet met verschillende behandelingen en nooit kwam er iets uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 12:55:38 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_157713671
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb meerdere ziekenhuis namen erin gezet met verschillende behandelingen en nooit kwam er iets uit.
Zoek eens gewoon op "Ziekenhuis/ZBC" en dan in de plaats naar keuze? Dan komen er als het goed is toch namen uit.

Je moet niet zoeken op ziekenhuisnaam, maar op wat het is. Dus ziekenhuis, tandarts, fysiotherapie, ergotherapie, zo :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157713693
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zoek eens gewoon op "Ziekenhuis/ZBC" en dan in de plaats naar keuze? Dan komen er als het goed is toch namen uit.

Je moet niet zoeken op ziekenhuisnaam, maar op wat het is. Dus ziekenhuis, tandarts, fysiotherapie, ergotherapie, zo :)
ah dank je *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 13:00:08 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_157713743
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ah dank je *O*
Graag gedaan :) en die lijst is nu dus nog niet compleet, wordt nog aangevuld.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157714223
Ah, ziekenhuis in de buurt dus wel gecontracteerd door AnderZorg. Dan blijf ik denk ik, met max ER en jaarbetaling. Was de korting bij jaarbetaling vorig jaar niet 3%? Nu zie ik overal 2%.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_157714999
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 13:28 schreef Black-Death het volgende:
Ah, ziekenhuis in de buurt dus wel gecontracteerd door AnderZorg. Dan blijf ik denk ik, met max ER en jaarbetaling. Was de korting bij jaarbetaling vorig jaar niet 3%? Nu zie ik overal 2%.
Korting was vorig jaar idd 3 procent, heeft nu dus amper nog nut om voor de jaarbetalibg te gaan...
  zaterdag 21 november 2015 @ 14:20:44 #46
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_157715291
De Friesland en Anderzorg zijn even duur wanneer je voor de volle eigen risico kiest. Welke van de twee is net wat beter?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_157715480
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:07 schreef keko het volgende:

[..]

Korting was vorig jaar idd 3 procent, heeft nu dus amper nog nut om voor de jaarbetalibg te gaan...
Bij mij heeft elke 0,01% winst zin :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 21 november 2015 @ 14:37:42 #48
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157715582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 13:28 schreef Black-Death het volgende:
Ah, ziekenhuis in de buurt dus wel gecontracteerd door AnderZorg. Dan blijf ik denk ik, met max ER en jaarbetaling. Was de korting bij jaarbetaling vorig jaar niet 3%? Nu zie ik overal 2%.
Zie dat linkje dat ik postte, bij bv FBTO is het nog steeds 3%
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:07 schreef keko het volgende:

[..]

Korting was vorig jaar idd 3 procent, heeft nu dus amper nog nut om voor de jaarbetalibg te gaan...
2% korting = 4% "spaarrendement" = nog steeds de moeite waard :s)
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157719287
Ik word volgend jaar 18 en zat erover na te denken om dan een zorgverzekering bij Anderzorg te nemen. Alleen als ik op huisartsen in mijn plaats zoek staat er alleen
quote:
Belangrijk om te weten

Je kunt naar elke huisarts
Op minder dan 1 kilometer afstand
Maar er staat bij geen enkele huisarts dat deze is gecontracteerd. Wordt het dan voor 75% vergoed als ik naar de huisarts moet?
pi_157721860
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:36 schreef Louriox het volgende:
Ik word volgend jaar 18 en zat erover na te denken om dan een zorgverzekering bij Anderzorg te nemen. Alleen als ik op huisartsen in mijn plaats zoek staat er alleen

[..]

Maar er staat bij geen enkele huisarts dat deze is gecontracteerd. Wordt het dan voor 75% vergoed als ik naar de huisarts moet?
Huisarts wordt altijd volledig vergoed.
pi_157721879
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:37 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Zie dat linkje dat ik postte, bij bv FBTO is het nog steeds 3%

[..]

2% korting = 4% "spaarrendement" = nog steeds de moeite waard :s)
Leg die rekensom eens uit van je, want volgens mij is dat wel heel creatief rekenen.
pi_157722967
1000 + 0 / 2 = 500 x 2% = 10
1000 x 2% = 20

20 / 500 = 4%

Eerste is als je het op je rekening laat staan en per maand betaalt.

Tweede is als je vooruit betaalt.

Wil je even veel rente krijgen maar niet vooruit betalen heb je dus een spaarrente van 4% nodig.

[ Bericht 34% gewijzigd door Baklapper op 21-11-2015 19:54:53 ]
pi_157724367
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 november 2015 08:55 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Echt een hele goede onderbouwing, ja. :N

VGZ is trouwens niet eens zo'n prijsvechter, dus je dichotomie van 'goedkoop' en 'kwalitatief' gaat ook niet echt op.
Hoezo gaat er iets niet op? Ik vind een goede zorgverzekeraar belangrijker dan het zoeken naar een voordelige, daar is geen speld tussen te krijgen hoor. Of mijn vorige en huidige al dan niet voordelig zijn? Ik zou het niet weten. Want zoals ik al zei, vind ik een goede zorgverzekeraar belangrijker dan het zoeken naar de voordeligste.
pi_157724470
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 08:57 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

VGZ staat niet bekend als goedkoop.
Ik heb ook niet beweerd dat ze dat wel zijn.
pi_157725208
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:11 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Huisarts wordt altijd volledig vergoed.
Oke bedankt!
  zondag 22 november 2015 @ 09:19:12 #56
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157734129
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:48 schreef Baklapper het volgende:
1000 + 0 / 2 = 500 x 2% = 10
1000 x 2% = 20

20 / 500 = 4%

Eerste is als je het op je rekening laat staan en per maand betaalt.

Tweede is als je vooruit betaalt.

Wil je even veel rente krijgen maar niet vooruit betalen heb je dus een spaarrente van 4% nodig.

Dat dus :Y)
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157735598
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:48 schreef Baklapper het volgende:
1000 + 0 / 2 = 500 x 2% = 10
1000 x 2% = 20

20 / 500 = 4%

Eerste is als je het op je rekening laat staan en per maand betaalt.

Tweede is als je vooruit betaalt.

Wil je even veel rente krijgen maar niet vooruit betalen heb je dus een spaarrente van 4% nodig.

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 09:19 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Dat dus :Y)
Ik snap die berekening niet.

Ste: je zorgpremie is bij maandelijkse betaling 1000 euro per jaar, maar inclusief een korting van 2% nog maar 980 euro per jaar, dan is het verschil tussen die 2 bedragen 20 euro.

Als je die 980 euro op de bank zou laten staan, dan zou het na een jaar 9,80 aan rente opleveren bij een stand van 1%.

Ik neem aan dat iedereen zijn zorgpremie vanuit zijn maandsalaris betaalt, dus wanneer je die 980 euro onaangeroerd laat, is het verschil tussen jaar- en maandpremie dus 10,20 euro. Dat is bij lange na niet de 4% waar jij het over hebt, maar 1%.

Natuurlijk zijn er mogelijkheden op te noemen waarbij jaarbetaling gunstig is, zoals hierboven ook gemeld is, bijvoorbeeld door om je spaarvermogen omlaag te halen i.v.m. VRH, of wanneer je bulkt van het geld.

Maar 4% rendement levert het mijns inziens niet op.
  zondag 22 november 2015 @ 11:57:50 #58
381517 Zapata
held op sokken
pi_157735730
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:12 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

ik zit te denken aan AnderZorg, 69 euro. Het is wel heel lastig zoeken op internet wat er nu precies in de basisverzekering zit met voorbeeldsituaties of iets dergelijks.

Wat ik nog wel begrijp (geen rekening gehouden met eigen risico):
- Stel je breekt een been, dan zit alle zorg (ambulance, ziekenhuis) in de basisverzekering, eventueel fysio later zul je zelf moeten betalen.
Maar
- Wat als je kanker krijgt? Ik neem aan dat dan alles gewoon gedekt is in de basisverzekering?
- Eigenlijk alle behandelingen in een ziekenhuis zitten in de basisverzekering? Afgezien wellicht van sommige medicatie?

redelijk onoverzichtelijk allemaal als je het mij vraagt.
Eventuele fysio zit OOK in de basisverzekering. Als je wordt doorverwezen door een specialist.
Alle basisverzekeringen van alle verzekeraars zijn hetzelfde. Het verschil is alleen waar je terecht kunt. (daarom ben ik ook bij een grote verzekeraar; daar zijn alle ziekenhuizen bij aangesloten)
pi_157735817
Ik zat gisteren de zorgspecial van het TV-programma Kassa te kijken, en ook in deze topicreeks zie ik het weer, wat hebben wij van ons zorgstelsel en onze zorgverzekeringen een belachelijke en onnodig gecompliceerde onderneming gemaakt met z'n allen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_157735864
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zat gisteren de zorgspecial van het TV-programma Kassa te kijken, en ook in deze topicreeks zie ik het weer, maar wat hebben wij van ons zorgstelsel en onze zorgverzekeringen een belachelijke en onnodig gecompliceerde onderneming gemaakt met z'n allen. :')
Het is echt ongekend. Ik vergelijk het altijd met een supermarkt. Daar moet je heen om eten te kopen, maar alle prijskaartjes zijn weggehaald. Niemand zegt hoeveel het kost als je erom vraagt voordat je het pakt. Je pakt wat je nodig hebt en gaat naar de kassa. Daar ben je verplicht te kopen wat je op de band legt. Terugleggen mag niet. Even later spreek je je buurman en die heeft ook zijn eten gekocht, en toevallig hetzelfde als jij, maar hij was 80% goedkoper uit. Terugbrengen mag niet. Dus dan denk je slim te zijn en je gaat de volgende keer naar die supermarkt. Dan blijkt dat jij bij de kassa toch weer meer moet betalen dan die buurman, puur en alleen omdat jij een andere verzekeraar hebt gekozen. Helaas mag je niet wisselen van verzekeraar en moet je weer 11 maanden wachten.
Dit zal niet worden geaccepteerd en er ontstaan dan rellen, maar in de zorg maakt niemand zich hier druk om :O :z slaap lekker NL
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157735968
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:57 schreef Zapata het volgende:
Eventuele fysio zit OOK in de basisverzekering. Als je wordt doorverwezen door een specialist.
Dan ben je ook de sjaak. Denk je dat je fysio vergoedt wordt in de aanvullende verzekering, moet je alsnog het ER betalen 8)7
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 12:11:02 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_157736030
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan ben je ook de sjaak. Denk je dat je fysio vergoedt wordt in de aanvullende verzekering, moet je alsnog het ER betalen 8)7
Als je voor fysio wordt doorverwezen door een specialist, kun je er van uit gaan dan je ER al op is ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157736052
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:11 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als je voor fysio wordt doorverwezen door een specialist, kun je er van uit gaan dan je ER al op is ;)
Dat kan maar hoeft niet.
Laat fysio toch in de aanvullende pakketen en niet in de basisverzekering. Het hele idee om het in de basisverzekering te stoppen is zodat arme mensen die fysio nodig hebben geen aanvullend pakket moeten betalen, maar het ER is vaak al meer dan een aanvullend pakket _O- Dus arme mensen kunnen het dan helemaal niet betalen..

Met een aanvullende verzekering geld dus: Als je dus wordt doorverwezen door een specialist moet je wel het ER betalen, ga je er zelf heen dan hoeft het niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 22 november 2015 @ 12:17:15 #64
381517 Zapata
held op sokken
pi_157736156
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan ben je ook de sjaak. Denk je dat je fysio vergoedt wordt in de aanvullende verzekering, moet je alsnog het ER betalen 8)7
Die ben je sowieso wel kwijt na een bezoek aan de specialist :P
2 uur wachten en een mitella krijgen bij de spoedeisende hulp is al je eigen risico weg. :)
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 12:17:37 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_157736162
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat kan maar hoeft niet.
Laat fysio toch in de aavullende pakketten en niet in de basisverzekering. Het hele idee om het in de basisverzekering te stoppen is zodat arme mensen die fysio nodig hebben geen aanvullend pakket moeten, betalen, maar het ER is vaak al meer dan een aanvullend pakket _O- Dus arme mensen kunnen het dan helemaal niet betalen.
Dat is niet helemaal waar. Fysio in het basispakket is voor mensen met chronische aandoeningen, die dus fysio al MOETEN hebben. Die mensen hebben daar ook niet zelf voor gekozen en hebben het nodig.

In de aanvullende pakketten is het voor als sporters blessures hebben bijvoorbeeld. En dan wordt alleen het aantal behandelingen vergoed waar je verzekerd voor bent.

En nee, je ER hoeft niet op te zijn. Maar een (groot) deel zal toch al wel verbruikt zijn. Maar goed, dat is het risico van je eigen risico. Als je dat hoger zet dan verplicht, loop je dus meer risico
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157736184
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Fysio in het basispakket is voor mensen met chronische aandoeningen, die dus fysio al MOETEN hebben. Die mensen hebben daar ook niet zelf voor gekozen en hebben het nodig.
Die mensen moeten dus het ER betalen, terwijl de premie van een aanvullende verzekering minder is dan het ER?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 22 november 2015 @ 12:20:36 #67
381517 Zapata
held op sokken
pi_157736208
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zat gisteren de zorgspecial van het TV-programma Kassa te kijken, en ook in deze topicreeks zie ik het weer, wat hebben wij van ons zorgstelsel en onze zorgverzekeringen een belachelijke en onnodig gecompliceerde onderneming gemaakt met z'n allen. :')
Het irritante is dat veel zorgaanbieders er ook de ballen van snappen. En als je met je verzekeraar belt krijg je een tijdelijke kracht aan de lijn die is ingehuurd voor de november en december drukte..

Dan moet je er maar op vertrouwen dat de informatie die je krijgt, als je die al krijgt, goed is. :P
pi_157736230
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:20 schreef Zapata het volgende:

[..]

Het irritante is dat veel zorgaanbieders er ook de ballen van snappen. En als je met je verzekeraar belt krijg je een tijdelijke kracht aan de lijn die is ingehuurd voor de november en december drukte..

Dan moet je er maar op vertrouwen dat de informatie die je krijgt, als je die al krijgt, goed is. :P
Helaas klopt die informatie ook vaak niet die je krijgt, helemaal bij moeilijke vragen. Of ze geven het gewoon niet omdat ze het niet weten. De persoon die het wel weet krijgt je nooit te spreken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 12:22:29 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_157736245
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die mensen moeten dus het ER betalen, terwijl de premie van een aanvullende verzekering minder is dan het ER?
Ja... Dat is het grote nadeel voor mensen met chronische aandoening (en niet alleen voor mensen met aandoeningen waar ze fysio voor nodig hebben). Die mensen zijn vaak in januari hun ER al kwijt.

In het geval van de fysio hebben deze mensen na hun ER wel recht op vergoeding van de rest van de behandelingen, tegen bijvoorbeeld de maar 9 behandelingen in de aanvullende pakketten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157736258
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja... Dat is het grote nadeel voor mensen met chronische aandoening (en niet alleen voor mensen met aandoeningen waar ze fysio voor nodig hebben). Die mensen zijn vaak in januari hun ER al kwijt.

In het geval van de fysio hebben deze mensen na hun ER wel recht op vergoeding van de rest van de behandelingen, tegen bijvoorbeeld de maar 9 behandelingen in de aanvullende pakketten.
Voor mensen die in januari al hun ER kwijt zijn geldt het uiteraard niet, maar er zijn ook mensen die naar de fysio worden verwezen waarvan hun ER nog niet op is. ALs fysio niet in het basispakket zat zijn die mensen dus goedkoper uit 8)7
Dus eigenlijk heeft het geen zin en is er een groep die alleen maar duurder uit is. Haal het daarom weg uit de basisverzekering!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 22 november 2015 @ 12:23:42 #71
381517 Zapata
held op sokken
pi_157736263
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die mensen moeten dus het ER betalen, terwijl de premie van een aanvullende verzekering minder is dan het ER?
Oh das een goeie. Ik weet eigenlijk niet of je dan kan kiezen en tegen de fysio kan zeggen meld dit neit als chronisch.

Een voordeel is wel dat chronische fysio patiėnten alleen het eerste jaar het eigen risico voor de fysio moeten betalen. (zolang hun aandoening neit van de Chronische lijst gehaald wordt natuurlijk)
God, wat een zooitje is die zorgverzekering toch.
pi_157736276
quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2015 11:49 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]


[..]

Ik snap die berekening niet.
Stel je hebt 1000 euro op je spaarrekening staan van 2% en krijgt geen inkomen of wat dan ook. Je zorgverzekering kost ook 1000 euro p.j. zonder korting. Dan heb je:

*Optie 1. Vooruit betalen. Dit levert 2% korting op, namelijk 20 euro.
*Optie 2. Per maand betalen. Elke maand gaat er een bedrag af en uiteindelijk heb je 0 euro op je 2% spaarrekening. Gemiddeld had je dan 500 euro op je spaarrekening staan. En dus 10 euro aan rente gekregen.

Wil je met optie 2 net zoveel rente als korting krijgen zoals bij optie 1 dan heb je dus een spaarrente nodig van 4%. Kom je onder de VRH door in een keer vooruit te betalen dan kan dit percentage nog verder oplopen.

Of te wel kan je het geld missen door in een keer vooruit te betalen dan is dit voordeliger als je op een spaarrekening minder dan 4% krijgt in dit geval.

[ Bericht 2% gewijzigd door Baklapper op 22-11-2015 12:31:41 ]
pi_157736301
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:23 schreef Zapata het volgende:

[..]

Oh das een goeie. Ik weet eigenlijk niet of je dan kan kiezen en tegen de fysio kan zeggen meld dit neit als chronisch.

Een voordeel is wel dat chronische fysio patiėnten alleen het eerste jaar het eigen risico voor de fysio moeten betalen. (zolang hun aandoening neit van de Chronische lijst gehaald wordt natuurlijk)
God, wat een zooitje is die zorgverzekering toch.
Het schept ook gewoon duidelijkheid. Mensen weten dan ten minste dat de fysio altijd vergoedt wordt. Nu weet je het niet zeker.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 12:29:01 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_157736368
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Voor mensen die in januari al hun ER kwijt zijn geldt het uiteraard niet, maar er zijn ook mensen die naar de fysio worden verwezen waarvan hun ER nog niet op is. ALs fysio niet in het basispakket zat zijn die mensen dus goedkoper uit 8)7
Dus eigenlijk heeft het geen zin en is er een groep die alleen maar duurder uit is. Haal het daarom weg uit de basisverzekering!
En als jij geboren bent met een chronische aandoening waardoor je elke week fysio hebt, ben je dus verplicht je aanvullend te verzekeren en heb je maar recht op een x aantal behandelingen per jaar. De rest moet je zelf betalen. Dit soort mensen zijn dan duurder uit, terwijl ze geen keuze hebben.

We maken nu het verschil tussen mensen die chronisch iets hebben en mensen die sporadisch iets hebben. Wat is het meest eerlijk? Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Guppy op 22-11-2015 12:40:18 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157737128
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 12:24 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Stel je hebt 1000 euro op je spaarrekening staan van 2% en krijgt geen inkomen of wat dan ook. Je zorgverzekering kost ook 1000 euro p.j. zonder korting. Dan heb je:

*Optie 1. Vooruit betalen. Dit levert 2% korting op, namelijk 20 euro.
*Optie 2. Per maand betalen. Elke maand gaat er een bedrag af en uiteindelijk heb je 0 euro op je 2% spaarrekening. Gemiddeld had je dan 500 euro op je spaarrekening staan. En dus 10 euro aan rente gekregen.

Wil je met optie 2 net zoveel rente als korting krijgen zoals bij optie 1 dan heb je dus een spaarrente nodig van 4%. Kom je onder de VRH door in een keer vooruit te betalen dan kan dit percentage nog verder oplopen.

Of te wel kan je het geld missen door in een keer vooruit te betalen dan is dit voordeliger als je op een spaarrekening minder dan 4% krijgt in dit geval.
Nu snap ik het, maar dit

quote:
Stel je (...) krijgt geen inkomen of wat dan ook
gaat voor vrijwel niemand in dit topic op. Het voordeel (VRH buiten beschouwing gelaten) is dus wel kleiner dan 4% voor de gemiddelde FOK!er.

Ik vind 2% ook wel karig van de zorgverzekeraars, die koppelen dit gewoon mooi aan de spaarrente, vermoed ik. Met 3% was het voordeel een stuk aanzienlijker.
pi_157737517
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En als jij geboren bent met een chronische aandoening waardoor je elke week fysio hebt, ben je dus verplicht je aanvullend te verzekeren en heb je maar recht op een x aantal behandelingen per jaar. De rest moet je zelf betalen. Dit soort mensen zijn dan duurder uit, terwijl ze geen keuze hebben.

We maken nu het verschil tussen mensen die chronisch iets hebben en mensen die sporadisch iets hebben. Wat is het meest eerlijk? Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt ;)
[edit]Sorry klopt niet wat ik hier schreef[edit]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157738308
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zat gisteren de zorgspecial van het TV-programma Kassa te kijken, en ook in deze topicreeks zie ik het weer, wat hebben wij van ons zorgstelsel en onze zorgverzekeringen een belachelijke en onnodig gecompliceerde onderneming gemaakt met z'n allen. :')
De naieviteit van bijvoorbeeld de NZA baart mij wel zorgen. ZIj stellen regels op die keer op keer aan de laars worden gelapt. Keer op keer beloven de verzekeraars verbetering en het wordt alleen maar slechter en de NZA blijft maar zeggen dat het nu echt beter wordt. Ze mogen nog boetes opleggen ook, maar ze vertikken het gewoon.
Als je je verzekeraar belt mogen ze dus gewoon blijven liegen, bedriegen en de klanten om de tuin heenleiden zonder consequenties. Ze doen het ook gewoon doelbewust ook nog.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 14:26:52 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_157738334
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De naieviteit van bijvoorbeeld de NZA baart mij wel zorgen. ZIj stellen regels op die keer op keer aan de laars worden gelapt. Keer op keer beloven de verzekeraars verbetering en het wordt alleen maar slechter en de NZA blijft maar zeggen dat het nu echt beter wordt. Ze mogen nog boetes opleggen ook, maar ze vertikken het gewoon.
Als je je verzekeraar belt mogen ze dus gewoon blijven liegen, bedriegen en de klanten om de tuin heenleiden zonder consequenties.
Dat vind ik dus serieus echt shocking... En zo'n NZA ook, die mensen krijgen dus betaald voor dit :') hoe kan het dat dat soort mensen nog een baan hebben??
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157738345
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat vind ik dus serieus echt shocking... En zo'n NZA ook, die mensen krijgen dus betaald voor dit :') hoe kan het dat dat soort mensen nog een baan hebben??
De enige verklaring is gewoon corruptie, vriendjespolitiek en geldelijk gewin.
Andre rouvoet is naar mijn mening de grootste christelijke leugenaar die er maar is :Y ALles voor het geld *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 14:29:18 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_157738378
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De enige verklaring is gewoon corruptie, vriendjespolitiek en geldelijk gewin.
Andre rouvoet is naar mijn mening de grootste christelijke leugenaar die er maar is :Y ALles voor het geld *O*
Sad but true... We zijn gewoon een bananenrepubliek
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157738395
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Sad but true... We zijn gewoon een bananenrepubliek
Op het gebied van zorgverzekeraars geef ik je gelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157738409
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Helaas klopt die informatie ook vaak niet die je krijgt, helemaal bij moeilijke vragen. Of ze geven het gewoon niet omdat ze het niet weten. De persoon die het wel weet krijgt je nooit te spreken.
Stel je vragen dan ook gewoon per mail.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157738428
quote:
15s.gif Op zondag 22 november 2015 14:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Stel je vragen dan ook gewoon per mail.
Dan krijg je geen antwoord (ervaring mee helaas) of ze zeggen dat je moet bellen omdat het antwoord te gecompliceerd is (ook ervaring mee).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157738500
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan krijg je geen antwoord (ervaring mee helaas) of ze zeggen dat je moet bellen omdat het antwoord te gecompliceerd is (ook ervaring mee).
Ik hebt totaal andere ervaringen. Zelfs per e-mail eenvoudig toestemming verkregen voor een operatie in Belgiė. En dat bij anderzorg. ;)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157738552
quote:
2s.gif Op zondag 22 november 2015 14:33 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik hebt totaal andere ervaringen. Zelfs per e-mail eenvoudig toestemming verkregen voor een operatie in Belgiė. En dat bij anderzorg. ;)
Dat is ook geen moeilijke vraag.
Stel maar eens een vraag hoeveel het kost omeen verstandkies te trekken in het ziekenhuis. DUs voordat je de behandeling begint.
Ik moest 3 jaar geleden met 2 verdovingen ongeveer 250 euro betalen.

Vraag ook eens naar het hinderpaalcriterium en of de 75% vergoeding daaraan voldoet of niet O-)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157738620
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is ook geen moeilijke vraag.
Stel maar eens een vraag hoeveel het kost omeen verstandkies te trekken in het ziekenhuis. DUs voordat je de behandeling begint.
Grappig, want het ging om het trekken van verstandskiezen. Na het vergelijken van de prijzen besloot anderzorg dat behandeling ook in Gent kon plaatsvinden.

Ideaal overigens, aangezien ze in Belgiė wel alle kiezen in een operatie verwijderen. Ipv 2x naar het ziekenhuis moeten.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157738632
quote:
12s.gif Op zondag 22 november 2015 14:39 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Grappig, want het ging om het trekken van verstandskiezen. Na het vergelijken van de prijzen besloot anderzorg dat behandeling ook in Gent kon plaatsvinden.

Ideaal overigens, aangezien ze in Belgiė wel alle kiezen in een operatie verwijderen. Ipv 2x naar het ziekenhuis moeten.
Je wist de prijs dus niet van te voren? Maar dit is een belgisch ziekenhuis, wellicht geven die de prijzen wel, dus niet echt een eerlijk voorbeeld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157738687
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je wist de prijs dus niet van te voren?
Ik niet, anderzorg heeft contact gehad met de specialist in Belgie en toen besloten dat het kon. (Omdat het goedkoper is)
Daar had ik zelf natuurlijk nog om kunnen vragen, maar waarom? Zelfs maximaal ER is op zodra je ook maar contact hebt met een specialist/anesthesist etc.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157738703
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Fysio in het basispakket is voor mensen met chronische aandoeningen, die dus fysio al MOETEN hebben. Die mensen hebben daar ook niet zelf voor gekozen en hebben het nodig.

In de aanvullende pakketten is het voor als sporters blessures hebben bijvoorbeeld. En dan wordt alleen het aantal behandelingen vergoed waar je verzekerd voor bent.

En nee, je ER hoeft niet op te zijn. Maar een (groot) deel zal toch al wel verbruikt zijn. Maar goed, dat is het risico van je eigen risico. Als je dat hoger zet dan verplicht, loop je dus meer risico
Ook dit klopt niet, want die lijst met chronische ziektes is niet compleet. Heel de reumagroep is eruit gehaald.
pi_157738730
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En als jij geboren bent met een chronische aandoening waardoor je elke week fysio hebt, ben je dus verplicht je aanvullend te verzekeren en heb je maar recht op een x aantal behandelingen per jaar. De rest moet je zelf betalen. Dit soort mensen zijn dan duurder uit, terwijl ze geen keuze hebben.

We maken nu het verschil tussen mensen die chronisch iets hebben en mensen die sporadisch iets hebben. Wat is het meest eerlijk? Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt ;)
Ja dit dus. Ik probeer nu met m'n chronische ziekte door de medische keuring heen te komen. Lukt me dat, kost m'n zorgverzekering 160 euro. Lukt me dat niet dan kost m'n zorgverzekering 190 euro. Geld wat je niet hebt als je dusdanig chronisch ziek bent.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2015 14:45:44 ]
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 15:16:42 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_157739346
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:43 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ook dit klopt niet, want die lijst met chronische ziektes is niet compleet. Heel de reumagroep is eruit gehaald.
Wat volkomen belachelijk is...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157755056
Wat is een chille verzekering voor studenten? Zit nu bij zilverenkruis en betaal 110 p/m ofzo terwijl ik het nauwelijks gebruik op 2 tandarts bezoekjes per jaar, vind ik toch wat veel
pi_157755204
quote:
6s.gif Op zondag 22 november 2015 23:29 schreef Rickertman96 het volgende:
Wat is een chille verzekering voor studenten? Zit nu bij zilverenkruis en betaal 110 p/m ofzo terwijl ik het nauwelijks gebruik op 2 tandarts bezoekjes per jaar, vind ik toch wat veel
Ik zit ook bij zilveren kruis en heb tandartsverzekering erbij voor 89 euro, hoe heb jij voor 110 dan
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  maandag 23 november 2015 @ 09:42:00 #94
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_157757985
quote:
6s.gif Op zondag 22 november 2015 23:29 schreef Rickertman96 het volgende:
Wat is een chille verzekering voor studenten? Zit nu bij zilverenkruis en betaal 110 p/m ofzo terwijl ik het nauwelijks gebruik op 2 tandarts bezoekjes per jaar, vind ik toch wat veel
Gewoon Anderzorg of De Friesland met overstapbonus en max eigen risico. Dan betaal je 69 per maand, of nog minder als je het per jaar betaalt en die bonus dus krijgt.

Als je geen zorg afneemt maak je ook nog eens 'winst', want je krijgt meer zorgtoeslag 8-)
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 09:52:18 #95
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_157758076
Blijf bij Zilveren kruis. Max eigen risico en collectiviteitsbonus van mijn werk, goedkoopste in Nederland. Betaal ¤ 68.76 per maand.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_157758171
Fuck ik weet het allemaal niet meer :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_157758574
quote:
14s.gif Op maandag 23 november 2015 09:52 schreef onlogisch het volgende:
Blijf bij Zilveren kruis. Max eigen risico en collectiviteitsbonus van mijn werk, goedkoopste in Nederland. Betaal ¤ 68.76 per maand.
67.62 kan je op uitkomen met AZ.

[ Bericht 0% gewijzigd door µ op 23-11-2015 12:33:56 ]
జ్ఞ‌ా
pi_157758815
Zo, we kunnen eens lekker gaan puzzelen.

Ik heb nooit echt medische klachten en ga braaf 2x per jaar naar de tandarts, geen gaatjes.
Vriendin zal komend jaar twee, misschien drie verstandskiezen moeten laten verwijderen bij de kaakchirurg.
Junior van vijf heeft in januari afspraak bij optometrist en zal naar alle waarschijnlijkheid aan de bril moeten.
Zit nu bij Bewuzt, maar overweeg voor mezelf PMA basis met max ER. Voor vriendin PMA (min. ER)+aanvullend, waarmee junior automatisch EV2 erbij krijgt.

Goede keuze?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_157759372
Ik ben dit jaar minimaal 140 euro per maand kwijt. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_157759914
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 11:45 schreef dimmak het volgende:
Ik ben dit jaar minimaal 140 euro per maand kwijt. :')
Ik iets meer dan de helft :P.
జ్ఞ‌ా
pi_157760104
quote:
14s.gif Op maandag 23 november 2015 09:52 schreef onlogisch het volgende:
Blijf bij Zilveren kruis. Max eigen risico en collectiviteitsbonus van mijn werk, goedkoopste in Nederland. Betaal ¤ 68.76 per maand.
De basisdekking is identiek aan aan de basisdekking van Anderzorg, maar daar krijg je 40 euro overstapbonus.

Zk is dus niet het goedkoopst in dit geval. ;)
pi_157760148
quote:
3s.gif Op maandag 23 november 2015 12:31 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

De basisdekking is identiek aan aan de basisdekking van Anderzorg, maar daar krijg je 40 euro overstapbonus.

Zk is dus niet het goedkoopst in dit geval. ;)
Precies.
(811.44-40)/12=64.29

Goedkoper wordt het niet voor zover ik weet.
జ్ఞ‌ా
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 12:42:30 #103
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_157760249
quote:
2s.gif Op maandag 23 november 2015 10:40 schreef µ het volgende:

[..]

67.62 kan je op uitkomen met AZ.
Hmm, linkje?

Ik ben zo'n mierenneuker die daar voor overstapt namelijk. Ik wil ieder jaar zorgen dat ik de goedkoopst mogelijke heb.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_157762200
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2015 12:42 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Hmm, linkje?

Ik ben zo'n mierenneuker die daar voor overstapt namelijk. Ik wil ieder jaar zorgen dat ik de goedkoopst mogelijke heb.
Verstuurd, maar voor de rest, dit soort linkjes staan in een ander topic.
జ్ఞ‌ా
pi_157768558
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 09:42 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Gewoon Anderzorg of De Friesland met overstapbonus en max eigen risico. Dan betaal je 69 per maand, of nog minder als je het per jaar betaalt en die bonus dus krijgt.

Als je geen zorg afneemt maak je ook nog eens 'winst', want je krijgt meer zorgtoeslag 8-)
Hmm, moet ik eens naar kijken dan. Ik heb er alleen niet heel veel verstand van, ik moet wellicht volgend jaar wel wat verstandskiezen laten trekken (ik stel het namelijk telkens uit). Wat zou jij aanraden? :P
pi_157775992
quote:
6s.gif Op maandag 23 november 2015 19:16 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Hmm, moet ik eens naar kijken dan. Ik heb er alleen niet heel veel verstand van, ik moet wellicht volgend jaar wel wat verstandskiezen laten trekken (ik stel het namelijk telkens uit). Wat zou jij aanraden? :P
Waar laat je die verstandskiezen trekken? Ziekenhuis of tandarts?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157776002
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 23:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar laat je die verstandskiezen trekken? Ziekenhuis of tandarts?
Kaakchirurg, geen tandarts dus
pi_157776023
quote:
6s.gif Op maandag 23 november 2015 23:14 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Kaakchirurg
ALs je alleen hebt en gaat doen wat jij schrijft dan de basisverzekering met standaard ER.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157778841
ik zit zelf met 1 verstandskies laten trekken. Contact met ziekenhuis (kaakchirurgie) opgenomen inzake de prijs, wachttijd, soort extractie, enz.
Komt er op neer dat voor 1 bezoek meestal het eigen risico betaald moet worden - rond de 400 euro.
Uiteraard kan het lager uitvallen wanneer het soepel verloopt, maar dat kan pas bepaald worden bij het maken van een foto in het ziekenhuis zelf. Je hebt dus geen zekerheid.
Ik ga nog proberen dit jaar de kies te laten trekken. Heb nu standaard eigen risico en een deel verbruikt. Volgend jaar naar anderzorg met maximaal ER.
  dinsdag 24 november 2015 @ 09:03:31 #110
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_157779186
Wat is nu de goedkoopste basisverzekering met 385 euro eigen risico
Heavily Medicated for Your Protection.
  dinsdag 24 november 2015 @ 09:31:32 #111
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_157779531
Nieuwe vergelijkingssite voor de OP: www.poliswijzer.nl

Van dezelfde mensen als bellen.com en gaslicht.nl
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_157779587
Het is nog even gokken wat ik komend jaar ga doen. Vorig jaar november meniscusoperatie gehad en dit jaar januari mijn voorste kruisbandreconstructie gedaan. Dus het hele jaar minimaal 40 fysiotherapeut behandeling gehad. (Wél met chronische verklaring vanaf de 21e) en 12 behandelingen daarvoor. Twee weken terug weer begonnen met voetballen en tot nu toe voelt het goed. Tandarts ga ik twee keer per jaar en ik heb onlangs een gaatje laten vullen. Volgens mij halen ze elke keer wat weg met dat prikkertje.

Ik neig naar kleine tandartsverzekering, geen fysio, lage eigen risico. Dan zit ik op 99-104 euro. Een bril is volgens mij beter zelf te betalen dan je ervoor te verzekeren omdat bij een vergoeding van 200 euro de premie 20 euro p/maand omhoog gaat.

Een vraag over het eigen risico. Betekent het dat alles wat ik heb, ook al wordt dit gedekt door mijn aanvullende verzekering. eerst mijn bedrag van 385 euro opgemaakt moet worden? Dus als ik verwacht dat mijn tandarts/fysiokosten lager dan 385 zijn, ik beter geen aanvullende verzekering kan pakken?
- Met zuidelijke groet -
pi_157780224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:31 schreef robdriessen het volgende:
Nieuwe vergelijkingssite voor de OP: www.poliswijzer.nl

Van dezelfde mensen als bellen.com en gaslicht.nl
Goed begin, maar het kan goedkoper dan daar vanwege cashback ;).
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 24 november 2015 @ 10:42:31 #114
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_157780573
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:31 schreef robdriessen het volgende:
Nieuwe vergelijkingssite voor de OP: www.poliswijzer.nl

Van dezelfde mensen als bellen.com en gaslicht.nl
heb het half half zitten volgen, maar afgelopen zaterdag hebben de vergelijkingssites vergeleken bij Kassa.
"Mooi" om te zien dat die sites voor het merendeel allemaal in handen zijn van de verzekeringsmaatschappijen die ze vergelijken en/of er vergoedingen staan tegenover het feit dat zij ook verzekeringen afsluiten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_157780725
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:35 schreef De-Hamster het volgende:
Het is nog even gokken wat ik komend jaar ga doen. Vorig jaar november meniscusoperatie gehad en dit jaar januari mijn voorste kruisbandreconstructie gedaan. Dus het hele jaar minimaal 40 fysiotherapeut behandeling gehad. (Wél met chronische verklaring vanaf de 21e) en 12 behandelingen daarvoor. Twee weken terug weer begonnen met voetballen en tot nu toe voelt het goed. Tandarts ga ik twee keer per jaar en ik heb onlangs een gaatje laten vullen. Volgens mij halen ze elke keer wat weg met dat prikkertje.

Ik neig naar kleine tandartsverzekering, geen fysio, lage eigen risico. Dan zit ik op 99-104 euro. Een bril is volgens mij beter zelf te betalen dan je ervoor te verzekeren omdat bij een vergoeding van 200 euro de premie 20 euro p/maand omhoog gaat.

Een vraag over het eigen risico. Betekent het dat alles wat ik heb, ook al wordt dit gedekt door mijn aanvullende verzekering. eerst mijn bedrag van 385 euro opgemaakt moet worden? Dus als ik verwacht dat mijn tandarts/fysiokosten lager dan 385 zijn, ik beter geen aanvullende verzekering kan pakken?
alles wat je aanvullend verzekerd gaat niet van je eigen risico af. Dit geld alleen voor het basis pakket.
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:02:32 #116
401956 _Dido_
Remember me!
pi_157782270
Denk dat ik lekker bij AnderZorg blijf. Basisverzekering + wettelijk eigen risico. Had nog even bij de tandarts langs gewild, just in case, maar die had pas in januari weer plek. Dus we hopen maar dat dat niks geks oplevert :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_157782595
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:51 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

alles wat je aanvullend verzekerd gaat niet van je eigen risico af. Dit geld alleen voor het basis pakket.
Thanks,

Ik moet over een paar weken naar de tandarts. Ik ga eens navragen hoe het ervoor staat en of zij een advies kunnen geven wat mijn jaarlijkse kosten gemiddeld zijn.
- Met zuidelijke groet -
pi_157783549
Nou ik heb al gekozen, maximaal eigen risico bij anderzorg en klaar. De rest van de kosten kan ik zelf wel dragen waar nodig.
pi_157783818
Frustratie frustratie frustratie :'(

M'n fysiotherapeut loopt al het hele jaar te rommelen met het systeem omdat hij niet door kan geven dat ik fibromyalgie heb. Want fibromyalgie kan niet behandeld worden, of niet officieel vastgesteld worden of whatever. Maare afwijzen voor een zorgverzekering mag dus wel want dan zijn de kosten opeens voor niet bestaande zorg bij voorbaat al te hoog. 8)7 8)7 8)7
pi_157783921
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:15 schreef Fripsel het volgende:
Frustratie frustratie frustratie :'(

M'n fysiotherapeut loopt al het hele jaar te rommelen met het systeem omdat hij niet door kan geven dat ik fibromyalgie heb. Want fibromyalgie kan niet behandeld worden, of niet officieel vastgesteld worden of whatever. Maare afwijzen voor een zorgverzekering mag dus wel want dan zijn de kosten opeens voor niet bestaande zorg bij voorbaat al te hoog. 8)7 8)7 8)7
regel een verzekering met onbeperkt fysio in dat geval. Vorig jaar waren er nog een paar. Dit jaar geen idee eigenlijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_157783992
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 23:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ALs je alleen hebt en gaat doen wat jij schrijft dan de basisverzekering met standaard ER.
Ik denk dat ik de laagste premie neem met tandarts erbij, en dus de hoogste ER.

Ik ga er van uit dat ik 4 kiezen moet trekken en dus de hele ER moet gebruiken, vind ik op zich niet erg om dat een paar keer per jaar af te tikken. Of betaal je je hele ER éénmalig?
pi_157784036
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

regel een verzekering met onbeperkt fysio in dat geval. Vorig jaar waren er nog een paar. Dit jaar geen idee eigenlijk.
Ja daar ben ik dus voor afgewezen.
  dinsdag 24 november 2015 @ 15:53:18 #123
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_157787633
Ik zat altijd bij zorg en zekerheid, maar nu ben ik toch van plan over te stappen naar Ditzo. Zo op het oog wel de allergoedkoopste. Zeker aangezien ik mijn eigen risico op maximaal zet. Er overkomt mij echt nooit wat, dus die paar honderd euro die ik er per jaar op bespaar is wel mooi meegenomen. Zo niet, dan heb ik toch gegokt en ietsje verloren
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_157788432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 15:53 schreef Cinemaniak het volgende:
Ik zat altijd bij zorg en zekerheid, maar nu ben ik toch van plan over te stappen naar Ditzo. Zo op het oog wel de allergoedkoopste. Zeker aangezien ik mijn eigen risico op maximaal zet. Er overkomt mij echt nooit wat, dus die paar honderd euro die ik er per jaar op bespaar is wel mooi meegenomen. Zo niet, dan heb ik toch gegokt en ietsje verloren
Anderzorg is en goedkoper en als je nog geen klant ben kan je nog 40 euro extra korting pakken.

Ditzo is zo voordelig niet.
pi_157788589
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is ook geen moeilijke vraag.
Stel maar eens een vraag hoeveel het kost omeen verstandkies te trekken in het ziekenhuis. DUs voordat je de behandeling begint.
Ik moest 3 jaar geleden met 2 verdovingen ongeveer 250 euro betalen.

Vraag ook eens naar het hinderpaalcriterium en of de 75% vergoeding daaraan voldoet of niet O-)
Volgens mij zijn alle exacte tarieven nog steeds een groot geheim. Drie jaar geleden m'n ER op max gezet terwijl ik wist dat er twee verstandskiezen uit moesten. Ik had wel een lijst van de NZA gevonden, maar die was in zoveel sub-onderdelen verdeeld dat je er nog niet veel aan had. Toch de gok maar gewaagd en uiteindelijk kleine 100 euro duurder uit. Dat kwam eigenlijk alleen door de rontgenfoto die m'n tandarts niet had doorgestuurd. En ik het ziekenhuis is zo'n foto 4 keer zo duur als bij de tandarts zelf. Dat de tandarts dan ook niet ff uit zichzelf een actuele foto maakt een doorstuurt...hij weet dat toch en heeft er meerdere keren per week/maand mee te maken...

Zeker met max ER zou je zulke 'kleine' dingen moeten kunnen vergelijken, maar dat is nog steeds onmogelijk.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_157790237
Ik heb even rond zitten kijken, zit nu bij anderzorg met max er, jaarbetaling en 100% 250 euro tandverzekering. Ik moet voor volgend jaar 500 tand verzekering hebben, kom dan bij fbto uit als het goedkoopste met 1119 euro pj. Als iemand nog alternatieven weet hoor ik ze graag!
pi_157795734
ik blijf bij besured, zie alleen dat ze nu 3 aanvullende verzekeringen hebben en de hoofdreden dat ik die had afgesloten is zorg in buitenland/Repatriėring en alleen dat is nu ready2go voor 1 euro per maand, daarnaast wel tandartsverzekering 100% tot 350 euro en dan zit mijn maandpremie op 104,80 euro met wettelijke ER, ik vind t wel prima :Y
pi_157798426
Ik zit in dubio, AZ of Menzis (collectief via werk) met JongerenAanvullend (~15 euro) erbij. Verhoogd ER wil ik in ieder geval niet. Qua prijs is er een verschil van een aantal euro paar maand, maar zit er ook verschil in service oid?

Daarnaast is de keuze nog natura of restitutie, maakt dit veel uit?
De goedkoopste polis (budget) wil ik niet, want dan kan dit aanvullende pakket er niet bij. Ik heb jaarlijks vaak 1 gaatje & controle & tandsteen; daarnaast ben ik bezig met elektrische epilatie en dit wordt door dit pakket tot max 500 euro vergoed. Kortom combipakket is wel interessant.
Dichtbijzijnde ziekenhuis, eerder fysio en dokter zijn gecontracteerd, apotheek geen idee..

Hebben jullie tips / ervaringen?
pi_157800883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:43 schreef MissEnergy het volgende:
Ik zit in dubio, AZ of Menzis (collectief via werk) met JongerenAanvullend (~15 euro) erbij. Verhoogd ER wil ik in ieder geval niet. Qua prijs is er een verschil van een aantal euro paar maand, maar zit er ook verschil in service oid?

Daarnaast is de keuze nog natura of restitutie, maakt dit veel uit?
De goedkoopste polis (budget) wil ik niet, want dan kan dit aanvullende pakket er niet bij. Ik heb jaarlijks vaak 1 gaatje & controle & tandsteen; daarnaast ben ik bezig met elektrische epilatie en dit wordt door dit pakket tot max 500 euro vergoed. Kortom combipakket is wel interessant.
Dichtbijzijnde ziekenhuis, eerder fysio en dokter zijn gecontracteerd, apotheek geen idee..

Hebben jullie tips / ervaringen?
Beide hebben zelfde contractering. Anderzorg gaat uit van digitaal contact, telefoonnummer is betaald. Bij Menzis kan je kosteloos telefonisch contact opnemen meen ik.
pi_157807811
Moet je nou bij Anderzorg voor 2 pers. verzekeren voor dat cashback actie?

https://tipeenvriend.ande(...)ign=actievoorwaarden

quote:
Beloning voor de Bezoeker

Om de Beloning te ontvangen voor 1 april 2016 moet door Bezoeker worden voldaan aan onderstaande voorwaarden:

a. Bezoeker sluit in de periode van 1 november 2015 tot en met 31 januari 2016 voor zichzelf en/of één of meer andere personen een Zorgverzekering af bij Anderzorg;
hahaha
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 12:33:43 #131
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_157807971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:27 schreef fokbrad het volgende:
Moet je nou bij Anderzorg voor 2 pers. verzekeren voor dat cashback actie?

https://tipeenvriend.ande(...)ign=actievoorwaarden

[..]

1 cashback per verzekerde.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_157808232
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:34 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Volgens mij zijn alle exacte tarieven nog steeds een groot geheim. Drie jaar geleden m'n ER op max gezet terwijl ik wist dat er twee verstandskiezen uit moesten. Ik had wel een lijst van de NZA gevonden, maar die was in zoveel sub-onderdelen verdeeld dat je er nog niet veel aan had. Toch de gok maar gewaagd en uiteindelijk kleine 100 euro duurder uit. Dat kwam eigenlijk alleen door de rontgenfoto die m'n tandarts niet had doorgestuurd. En ik het ziekenhuis is zo'n foto 4 keer zo duur als bij de tandarts zelf. Dat de tandarts dan ook niet ff uit zichzelf een actuele foto maakt een doorstuurt...hij weet dat toch en heeft er meerdere keren per week/maand mee te maken...

Zeker met max ER zou je zulke 'kleine' dingen moeten kunnen vergelijken, maar dat is nog steeds onmogelijk.
Grappig toch al die verschillen. Ik heb vorig jaar 1 verstandskies laten trekken waar de kaakchirurg relatief lang mee bezig was, inclusief verdovingen en nacontrole heb ik voor die behandeling ongeveer 165 euro moeten aftikken aan ER. Hoeft dus niet per se je gehele ER te zijn, maar het is inderdaad vrijwel onmogelijk om van te voren vast te stellen hoeveel het gaat kosten.
  woensdag 25 november 2015 @ 13:32:49 #133
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_157809267
Van Achmea naar De Friesland gegaan met alleen een basis verzekering van ¤69.75. Nadeel van Anderzorg is hun 0900 nummer mocht je hen nodig hebben en geen volledige dekking van ziekenhuizen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 25 november 2015 @ 15:14:35 #134
417254 BumBunny
huppelend het leven in
pi_157811513
PMA: Eigen risico 885 en alleen basis: 70,75
Na verrekening PMA bonus: 68,00
pi_157818501
Zijn er mensen die hun jaarpremie in één keer betalen? Bij Interpolis levert dit bijvoorbeeld een korting van 3% op :)
pi_157828334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:54 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn er mensen die hun jaarpremie in één keer betalen? Bij Interpolis levert dit bijvoorbeeld een korting van 3% op :)
Yep, al jaren.
జ్ఞ‌ా
pi_157829350
[..]

[ Bericht 99% gewijzigd door Nizno op 26-11-2015 13:47:50 (niet kies) ]
pi_157829645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:54 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn er mensen die hun jaarpremie in één keer betalen? Bij Interpolis levert dit bijvoorbeeld een korting van 3% op :)
Ja :) ik krijg in december een 13e maand salaris die ik gebruik om in 1x mn zorgverzekering te betalen
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 26 november 2015 @ 13:47:34 #139
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_157833428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 09:48 schreef Gijsbertus het volgende:
..
Laat deze situatie maar niet in dit topic los.
Je hebt zelf al bedacht dat het niet kies is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 26 november 2015 @ 19:14:18 #140
67174 Dos37
Come on Twente
pi_157840924
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:54 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn er mensen die hun jaarpremie in één keer betalen? Bij Interpolis levert dit bijvoorbeeld een korting van 3% op :)
vanaf dit jaar doe ik dat ook bij ZK
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_157842064
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:45 schreef MadBear1983 het volgende:

[..]

Grappig toch al die verschillen. Ik heb vorig jaar 1 verstandskies laten trekken waar de kaakchirurg relatief lang mee bezig was, inclusief verdovingen en nacontrole heb ik voor die behandeling ongeveer 165 euro moeten aftikken aan ER. Hoeft dus niet per se je gehele ER te zijn, maar het is inderdaad vrijwel onmogelijk om van te voren vast te stellen hoeveel het gaat kosten.
Ik moest 250 euro betalen en het duurde 5 minuten.
Het is niet bijna onmogelijk maar rustig onmogelijk om dit van te voren te weten. Je gaat naar de winkel om iets te kopen wat je moet hebben of anders krijg je veel letsel/pijn of je gaat dood, je mag de prijs niet weten en na afloop moet je betalen, terwijl je buurman hetzelfde had en soms 8x goedkoper uit was. Dan denk je later slim te zijn om naar dezelf de winkel te gaan als je buurman en dan ben je nog duurder uit (omdat je een andere verzekering hebt, die niet eens uitkeert!!)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157842078
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:54 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn er mensen die hun jaarpremie in één keer betalen? Bij Interpolis levert dit bijvoorbeeld een korting van 3% op :)
Ja, doe ik al 3 of 4 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157842118
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 november 2015 22:55 schreef Ill-Skillz het volgende:
Hier de lijst met gecontracteerde ziekenhuizen van Anderzorg:
http://www.zorgkiezer.nl/zorgverzekering/AnderZorg/ziekenhuis

Beetje vreemd, maar op de eigen site van AZ kan ik deze lijst niet vinden. In de zorgzoeker duikt het zkh naar mijn keuze ook niet op. Iemand andere ervaringen?
N.a.v. bovenstaand bericht had ik een e-mail gestuurd naar Anderzorg met de volgende vraag:

quote:
L.S.
Ik kan op de website van Anderzorg nergens een lijst vinden met de gecontracteerde ziekenhuizen voor 2016. Klopt dit? De onzekerheid hierover weerhoudt mij momenteel van een afsluiten van een verzekering bij uw firma. Ik hoor dus graag iets. Vr.gr.
Na vijf (!) dagen ontvang ik de volgende e-mail:
quote:
Als klant van Anderzorg kun je ook in 2016 weer bij alle ziekenhuizen in Nederland terecht. Dit kun je terugvinden in onze Zorgvinder. Met sommige ziekenhuizen zijn we nog in gesprek om afspraken te maken over goede zorg, het is mogelijk dat het ziekenhuis van jouw voorkeur daarom nog niet in de Zorgvinder staat.

Dat alle ziekenhuizen gecontracteerde zorgaanbieders zijn, betekent niet dat je elke behandeling vergoed krijgt. We hebben namelijk niet altijd alle behandelingen gecontracteerd. Daarnaast is het van belang om te weten of de behandeling vergoed wordt vanuit de Basisverzekering of een aanvullende verzekering, of er een eigen bijdrage geldt en of je een verwijzing nodig hebt. In ons vergoedingenoverzicht kun je behandelingen opzoeken voor de voorwaarden voor vergoeding. Op deze pagina lees je meer over ziekenhuiszorg vanuit de Basisverzekering.

Ik wens je een fijne dag.
Ofwel, dezelfde nietszeggende info als op hun site staat. Geen concreet antwoord. Als ik een nieuwe vraag stuur, moet ik weer vijf dagen wachten... Ik blijf wel lekker bij ZK. :p
pi_157842196
quote:
3s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:47 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

N.a.v. bovenstaand bericht had ik een e-mail gestuurd naar Anderzorg met de volgende vraag:

[..]

Na vijf (!) dagen ontvang ik de volgende e-mail:

[..]

Ofwel, dezelfde nietszeggende info als op hun site staat. Geen concreet antwoord. Als ik een nieuwe vraag stuur, moet ik weer vijf dagen wachten...
Ik stuurde ook deze vraag en werd alleen verwezen naar de zorgvinder op de website.
Via iemand hier op fok ben ik er maar uitgekomen
quote:
Ik blijf wel lekker bij ZK. :p
ZK doet het waarschijnlijk niet beter hoor. Zorgverzekeraars mogen hun klanten bedriegen, verkeerde voorlichten en regels overtreden zonder boete (zie kassa uitzending).
Je hoeft niet te verwachten dat je fatsoenlijk antwoord krijgt en als je het wel krijgt is het maar de vraag of het klopt en de waarheid bevat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157842297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik stuurde ook deze vraag en werd alleen verwezen naar de zorgvinder op de website.
Via iemand hier op fok ben ik er maar uitgekomen

[..]

ZK doet het waarschijnlijk niet beter hoor. Zorgverzekeraars mogen hun klanten bedriegen, verkeerde voorlichten en regels overtreden zonder boete (zie kassa uitzending).

Geen enkele verzekeraar is heilig, maar de informatievoorziening omtrent gecontracteerde zorg van ZK is wel helder en mijn zkh naar keuze staat daar wel duidelijk op de site.

Wat doe jij dan?
pi_157842331
quote:
3s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:52 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Geen enkele verzekeraar is heilig, maar de informatievoorziening omtrent gecontracteerde zorg van ZK is wel helder en mijn zkh naar keuze staat daar wel duidelijk op de site.

Wat doe jij dan?
bidden dat ik geen zorg nodig heb.
Een voordeel is wel dat je de rekening heel laat krijgt. Mijn partner wacht nog steeds op een rekening van een botbreuk van februari dit jaar.
En ik heb een keer een rekening gehad van 3 jaar terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157842421
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

bidden dat ik geen zorg nodig heb.
Een voordeel is wel dat je de rekening heel laat krijgt. Mijn partner wacht nog steeds op een rekening van een botbreuk van februari dit jaar.
En ik heb een keer een rekening gehad van 3 jaar terug.
Dus je stapt over naar AZ?
pi_157842432
quote:
3s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:56 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Dus je stapt over naar AZ?
Daar zit ik al, al jaren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157879499
Bedoelt AZ niet dat alle zorg vergoed wordt die in het (door de overheid vastgelegde) basispakket zit? Natuurlijk bieden ziekenhuizen ook andere vormen van zorg (bijvoorbeeld sterilisaties of ooglidcorrecties om maar wat te noemen) aan en daarmee wordt dan bedoelt dat niet elke behandeling vergoed wordt (correct me if I'm wrong).
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:24:34 #150
401956 _Dido_
Remember me!
pi_157880374
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:54 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn er mensen die hun jaarpremie in één keer betalen? Bij Interpolis levert dit bijvoorbeeld een korting van 3% op :)
3 hele procenten, wow! :')

Nee voor die paar tientjes vind ik dat niet zo nodig :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:31:13 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_157880490
Besured is volgens mij ook best goedkoop? Is dat wat?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157880693
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:16 schreef keko het volgende:
Bedoelt AZ niet dat alle zorg vergoed wordt die in het (door de overheid vastgelegde) basispakket zit? Natuurlijk bieden ziekenhuizen ook andere vormen van zorg (bijvoorbeeld sterilisaties of ooglidcorrecties om maar wat te noemen) aan en daarmee wordt dan bedoelt dat niet elke behandeling vergoed wordt (correct me if I'm wrong).
Nee, er zijn behandelingen uit het basispakket dit in het ene ziekenhuis 100% vergoed worden en in een ander ziekenhuis voor minder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157880700
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:31 schreef Roces18 het volgende:
Besured is volgens mij ook best goedkoop? Is dat wat?
Maar niet de goedkoopste :Y
Alles hangt af van je wensen of het iets is of niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:54:13 #154
286575 Roces18
Chef de party
pi_157880828
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maar niet de goedkoopste :Y
Alles hangt af van je wensen of het iets is of niet.
Zoek eigenlijk:
100% tandarts - minstens 200/250 euro
9 fysio
verder zat keuze in ziekenhuizen
(zou wat zijn als ik ebola had en niet naar het beste ziekenhuis kon :') )
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157880853
Ik heb gewoon op zo'n vergelijkingssite gekeken en daar kwam unive als goedkoopste uit de bus. Dit zou me makkelijk een tientje per maand kunnen schelenals ik van ZK naar unive switch.
  zaterdag 28 november 2015 @ 16:13:00 #156
66083 Platina
78th Element
pi_157881176
quote:
3s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:47 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

N.a.v. bovenstaand bericht had ik een e-mail gestuurd naar Anderzorg met de volgende vraag:

[..]

Na vijf (!) dagen ontvang ik de volgende e-mail:

[..]

Ofwel, dezelfde nietszeggende info als op hun site staat. Geen concreet antwoord. Als ik een nieuwe vraag stuur, moet ik weer vijf dagen wachten... Ik blijf wel lekker bij ZK. :p
Aan iemand die afsluit met vr. gr. had ik ook geen fatsoenlijk antwoord gestuurd. Wat een armoede.
  zaterdag 28 november 2015 @ 17:27:10 #157
286575 Roces18
Chef de party
pi_157882399
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:55 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ik heb gewoon op zo'n vergelijkingssite gekeken en daar kwam unive als goedkoopste uit de bus. Dit zou me makkelijk een tientje per maand kunnen schelenals ik van ZK naar unive switch.
en pluk je daar de vruchten van?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157885338
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:13 schreef Platina het volgende:

[..]

Aan iemand die afsluit met vr. gr. had ik ook geen fatsoenlijk antwoord gestuurd. Wat een armoede.
Bedankt voor je inhoudelijk reactie. :')

Wat de fuck boeit nou je afsluiting in een contactformuliertje op een website.

Die groeit van AZ vind ik pas treurig:
'Ik wens je een fijne dag.' Right.

Doe mij gewoon het antwoord op m'n vraag, mag je de groeten houden.
  zaterdag 28 november 2015 @ 20:23:50 #159
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_157885647
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

bidden dat ik geen zorg nodig heb.
Een voordeel is wel dat je de rekening heel laat krijgt. Mijn partner wacht nog steeds op een rekening van een botbreuk van februari dit jaar.
En ik heb een keer een rekening gehad van 3 jaar terug.
Van die rekeningen ligt volgens mij aan het ziekenhuis hoor, niet aan Anderzorg.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_157889991
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:23 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Van die rekeningen ligt volgens mij aan het ziekenhuis hoor, niet aan Anderzorg.
Klopt. Februari dit jaar is nog niks, kan wel jaren duren soms.
sig verwijderd door FA
pi_157890089
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Zoek eigenlijk:
100% tandarts - minstens 200/250 euro
9 fysio
verder zat keuze in ziekenhuizen
(zou wat zijn als ik ebola had en niet naar het beste ziekenhuis kon :') )
Ohra met goedkoopste aanvullende en tand 250?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157890807
De contractering is wel echt een complete ramp dit jaar; Maar om even een overzichtje per concern te geven:
* CZ & Menzis claimen allebei geen ziekenhuizen uit te sluiten bij de contractering dit jaar; CZ garandeert zelfs een vergoeding bij hun natura polissen ook al sluiten ze geen contract met een ziekenhuis af.
* VGZ, Achmea doen dit niet en hebben allebei een groot deel van de ziekenhuizen nog niet gecontracteerd; VGZ zat vorige week op ongeveer 25%, Achmea rond de 65%. Zal voor de meeste ziekenhuizen nog wel goedkomen, maar ik zou zeker met een naturapolis even checken via de zorgzoekers van Achmea of VGZ of er al een contract rond is.
* Daarnaast contracteren een aantal kleine verzekeraars gezamenlijk via Multizorg en daarnaast is er natuurlijk nog DSW. Geen idee hoe hier de status is, maar het lijkt er op dat deze partijen het grootste deel van de contractering wel rond hebben.
Tip: Let zeker bij VGZ en Achmea labels en volmachten (National Academic en bijbehorende labels zijn bijv. VGZ volmachten) op indien je een naturapolis hebt of je in de buurtgelegen ziekenhuis gecontracteerd is ;)
pi_157896792
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:23 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Van die rekeningen ligt volgens mij aan het ziekenhuis hoor, niet aan Anderzorg.
Dus er zijn geen prijsafspraken over de prijs tussen zorgverzekeraar en ziekenhuis? :?
Bij prijsafspraken moeten beiden de prijs weten, want dat is de afspraak
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 november 2015 @ 12:17:13 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157896816
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus er zijn geen prijsafspraken over de prijs tussen zorgverzekeraar en ziekenhuis? :?
Bij prijsafspraken moeten beiden de prijs weten, want dat is de afspraak
Het ging over rekeningen laat versturen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_157896828
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het ging over rekeningen laat versturen.
Nee de quote was op mijn reactie en die ging over het van te voren weten over de prijs.

De zorgverzekering waar ik was bij verzamelt alle rekeningen tot een bepaald bedrag en stuurt dan in 1x de rekening. Ik ging daar weg en pas na 3 jaar kwamen ze daar achter en stuurde me toen nog een rekening.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 november 2015 @ 12:18:55 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157896846
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee de quote was op mijn reactie en die ging over het van te voren weten over de prijs.
Volgens mij reageert die user toch echt op het laat versturen van de rekeningen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 29 november 2015 @ 12:24:01 #167
286575 Roces18
Chef de party
pi_157896932
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ohra met goedkoopste aanvullende en tand 250?
Ohra is 117

alle ziekenhuizen
100% tand 250 euro
9 fysio

wel erg duur
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 29 november 2015 @ 12:28:22 #168
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_157897008
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee de quote was op mijn reactie en die ging over het van te voren weten over de prijs.

De zorgverzekering waar ik was bij verzamelt alle rekeningen tot een bepaald bedrag en stuurt dan in 1x de rekening. Ik ging daar weg en pas na 3 jaar kwamen ze daar achter en stuurde me toen nog een rekening.
Er staat echt nergens in jouw post dat de rekening laat verstuurd werd door AZ terwijl ze 'm wel al hadden liggen. Oftewel, ik reageerde wel op het feit dat de rekening laat versturen normaliter ligt aan je ziekenhuis, niet aan je verzekering.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_157897018
quote:
17s.gif Op zondag 29 november 2015 12:28 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Er staat echt nergens in jouw post dat de rekening laat verstuurd werd door AZ terwijl ze 'm wel al hadden liggen. Oftewel, ik reageerde wel op het feit dat de rekening laat versturen normaliter ligt aan je ziekenhuis, niet aan je verzekering.
sorry, verkeerd begrepen dan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 november 2015 @ 12:29:01 #170
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_157897021
En bij mij verzamelt AZ de facturen helemaal niet tot een bepaald bedrag, heb ze altijd direct binnengekregen, behalve de kosten van het ziekenhuis die verzamelt worden tot einde van het jaar.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 29 november 2015 @ 13:18:57 #171
286575 Roces18
Chef de party
pi_157897793
Weet iemand of je een aanvullende buitenlanddekking nodig hebt bij je zorgverzekering?
De Basis Zorgverzekering biedt namelijk dekking voor de Nederlandse tarieven en ik heb al een doorlopende reisverzekering met medische zekerheid, dus anders zou ik me dubbelop verzekeren. Of zit er verschil tussen deze 2 varianten?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157901711
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:18 schreef Roces18 het volgende:
Weet iemand of je een aanvullende buitenlanddekking nodig hebt bij je zorgverzekering?
De Basis Zorgverzekering biedt namelijk dekking voor de Nederlandse tarieven en ik heb al een doorlopende reisverzekering met medische zekerheid, dus anders zou ik me dubbelop verzekeren. Of zit er verschil tussen deze 2 varianten?
Veel dingen zullen waarschijnlijk dubbel zijn, maar of alles dat is kan je alleen te weten komen door je voorwaarden te lezen.
Sterkte met het lezen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157915684
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:18 schreef Roces18 het volgende:
Weet iemand of je een aanvullende buitenlanddekking nodig hebt bij je zorgverzekering?
De Basis Zorgverzekering biedt namelijk dekking voor de Nederlandse tarieven en ik heb al een doorlopende reisverzekering met medische zekerheid, dus anders zou ik me dubbelop verzekeren. Of zit er verschil tussen deze 2 varianten?
Als je een doorlopende reisverzekering hebt, met daarin de aanvullingen die jij nodig acht, zou ik niet een aanvullende (buitenland) dekking in je zorgverzekering nemen.
Het is wel handig om even te checken tot hoeveel je reisverzekering vergoed...
vergelijking

Verder vraag ik mij af of een aanvullende (zorg)verzekering met buitenland dekking eigenlijk precies inhoud.. Vergoeden zij puur het verschil tussen de werkelijke kosten en de standaardtarieven binnen Nederland? Of vergoeden zij het gehele bedrag aan schade?
  maandag 30 november 2015 @ 09:28:02 #174
286575 Roces18
Chef de party
pi_157916223
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 08:31 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Als je een doorlopende reisverzekering hebt, met daarin de aanvullingen die jij nodig acht, zou ik niet een aanvullende (buitenland) dekking in je zorgverzekering nemen.
Het is wel handig om even te checken tot hoeveel je reisverzekering vergoed...
vergelijking

Verder vraag ik mij af of een aanvullende (zorg)verzekering met buitenland dekking eigenlijk precies inhoud.. Vergoeden zij puur het verschil tussen de werkelijke kosten en de standaardtarieven binnen Nederland? Of vergoeden zij het gehele bedrag aan schade?
Van wat ik begrepen heb vergoeden ze het verschil. Aangezien je basisverzekering alles dekt tot Nederlandse tarieven. Maar in Amerika kan het bijvoorbeeld 3x zo hoog zijn. Dat verschil regelt je reisverzekering dan (of in dit geval buitenlanddekking)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157918144
Toch maar goed dat ik even nog naar de tandarts ben geweest. Er moeten twee verstandskiezen uit (1 onder, 1 boven) dan dat gaat wel via de kaakchirurg. Iemand een indicatie wat een ziekenhuis hiervoor rekent en of het dus verstandig is mijn eigen risico terug te brengen naar de wettelijke?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator maandag 30 november 2015 @ 11:49:08 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_157918238
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:44 schreef rene90 het volgende:
Toch maar goed dat ik even nog naar de tandarts ben geweest. Er moeten twee verstandskiezen uit (1 onder, 1 boven) dan dat gaat wel via de kaakchirurg. Iemand een indicatie wat een ziekenhuis hiervoor rekent en of het dus verstandig is mijn eigen risico terug te brengen naar de wettelijke?
Een flink aantal jaar geleden was ik m'n eigen risico gewoon kwijt, maar dat was toen het ER nog iets van ¤ 280,- was. Wel complicatie gehad toen, dus of ik helemaal representatief ben weet ik ook niet.

Ik denk dat dit precies zo'n geval is, waarvan niemand je kan zeggen wat dit kost. Helemaal niet als de behandeling in 2016 gaat plaatsvinden, ze weten de tarieven van 2015 vaak nog niet eens :') Net zoals Brecht van Kassa met d'r oogdrukmeting. M'n gevoel zegt, eigen risico op het wettelijk minimum zetten. Je gaat het toch wel kwijt zijn.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 30 november 2015 @ 11:51:42 #177
286575 Roces18
Chef de party
pi_157918290
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:44 schreef rene90 het volgende:
Toch maar goed dat ik even nog naar de tandarts ben geweest. Er moeten twee verstandskiezen uit (1 onder, 1 boven) dan dat gaat wel via de kaakchirurg. Iemand een indicatie wat een ziekenhuis hiervoor rekent en of het dus verstandig is mijn eigen risico terug te brengen naar de wettelijke?
Ligt helemaal aan wat er precies aan de hand is met je verstandskiezen , hoe ze liggen enz. En hoe moeilijk het dus wordt voor de kaakchirurg. Maar minstens zo'n 100-150 euro per kies, en dan kan zo oplopen naar 300 euro per kies als alles fout gaat.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157918795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 11:34 schreef sylvesterrr het volgende:
- CZDirect met Basic AV: ¤ 80,10 pm
- CZ Zorg-op-maatpolis met Plus Collectief AV: ¤ 97,63 pm, excl ¤ 40 bruto-vergoeding door werkgever, dus onder de streep kost het mij iets minder dan ¤ 80 pm
- CZ Zorg-op-maatpolis met Jongeren AV: ¤ 95,43 pm, excl ¤ 40 bruto-vergoeding door werkgever, dus onder de streep kost het mij iets minder dan ¤ 80 pm

In alle gevallen met een ER van ¤ 885,- .

De AV wil ik voor de fysio. Hardlopen en zwakke achillespees en knie is niet zo'n goedkope combinatie. :+

Grootste verschil tussen Plus Collectief AV en Jongeren AV is dat je bij Plus Collectief 27 behandelingen hebt (ipv 9), en dat bij Jongeren AV tandartskosten tot ¤ 450 worden vergoed (ipv ¤ 0). Tandarts verwacht ik hooguit 5 į 6 tientjes per jaar aan kosten, dus het wordt wat mij betreft de variant met Plus Collectief AV. :Y
Zonet even de premie berekend op cz.nl: CZ Zorg-op-maatpolis (¤ 885 ER) met Plus Collectief AV kost ¤ 91,66 pm, excl ¤ 40 bruto-vergoeding door werkgever. Onder de streep ongeveer ¤ 73 pm.

10% korting op basisverzekering
15% korting op aanvullende verzekering
3% korting ivm betaling per jaar (via werkgever, ik betaal gewoon per maand :) )
pi_157918837
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Een flink aantal jaar geleden was ik m'n eigen risico gewoon kwijt, maar dat was toen het ER nog iets van ¤ 280,- was. Wel complicatie gehad toen, dus of ik helemaal representatief ben weet ik ook niet.

Ik denk dat dit precies zo'n geval is, waarvan niemand je kan zeggen wat dit kost. Helemaal niet als de behandeling in 2016 gaat plaatsvinden, ze weten de tarieven van 2015 vaak nog niet eens :') Net zoals Brecht van Kassa met d'r oogdrukmeting. M'n gevoel zegt, eigen risico op het wettelijk minimum zetten. Je gaat het toch wel kwijt zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:51 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan wat er precies aan de hand is met je verstandskiezen , hoe ze liggen enz. En hoe moeilijk het dus wordt voor de kaakchirurg. Maar minstens zo'n 100-150 euro per kies, en dan kan zo oplopen naar 300 euro per kies als alles fout gaat.
Dan gaat hij naar het minimum inderdaad. Nu nog even kijken welke ziekenhuizen gecontracteerd gaan worden bij de verschillende zorgverzekeraars.

Nog een belangrijke melding voor de personen die per jaar betalen. Anderzorg gaat de jaarpremie pas de 1e week van januari innen. Dus dat is nogal nadelig als je juist die jaarpremie kwijt wilt voor de peildatum van de belastingdienst. Je kan het wel zelf overmaken onder vermelding van je verzekerdenummer dus dat ga ik dan doen.

Vorig jaar haalde ze het er wel half december al af.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_157921594
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:51 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan wat er precies aan de hand is met je verstandskiezen , hoe ze liggen enz. En hoe moeilijk het dus wordt voor de kaakchirurg. Maar minstens zo'n 100-150 euro per kies, en dan kan zo oplopen naar 300 euro per kies als alles fout gaat.
Dat verschilt per ziekenhuis. Ik was ongeveer 250 euro kwijt per kies voor 5 minuten werk.
3x wrikken en hij was eruit.

Zoals bekend, weet je pas de prijs na afloop wanneer je moet betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 november 2015 @ 16:00:39 #181
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_157923195
Ik zit bij CZdirect en dat bevalt me goed, ook qua prijs.
Het komende jaar stapt mijn werkgever over van collectieve verzekering naar CZ.
Dus nu krijg ik ook nog korting, dat is helemaal mooi :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_157924147
Als je op deze site iets intypt als kaak of neus of chirurgie dan kent hij die termen allemaal niet :? beetje onhandig zo :?

https://www.anderzorg.nl/zorgvinder
pi_157924265
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:51 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan wat er precies aan de hand is met je verstandskiezen , hoe ze liggen enz. En hoe moeilijk het dus wordt voor de kaakchirurg. Maar minstens zo'n 100-150 euro per kies, en dan kan zo oplopen naar 300 euro per kies als alles fout gaat.
Je zou de passantentarieven van 2016 van het betreffende ziekenhuis erbij kunnen halen en daar naar codes kunnen zoeken; dat geeft een redelijke indicatie. Bij mij viel het trekken van de verstandskies onder de volgende beschrijving:
Operatieve verwijdering van een gebitselement of één of meerdere radices of een corpus aliėnum per kaakhelft - met splijten van het mucoperiost.
Uiteraard hangt het van jouw situatie af welke code precies wordt gedeclareerd.
  maandag 30 november 2015 @ 16:56:45 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_157924310
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je op deze site iets intypt als kaak of neus of chirurgie dan kent hij die termen allemaal niet :? beetje onhandig zo :?

https://www.anderzorg.nl/zorgvinder
inderdaad ook de reden dat k niet bij anderzorg ga, als ik niet eens erachter kan komen waar ik heen kan. niet echt transparant
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157924326
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]

inderdaad ook de reden dat k niet bij anderzorg ga, als ik niet eens erachter kan komen waar ik heen kan. niet echt transparant
Dat had ik dus ook en even de chat in gegaan en in 2015 waren alle ziekenhuizen gecontracteerd en kon je er dus heen. Is inderdaad niet echt duidelijk terug te vinden verder.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 30 november 2015 @ 17:02:32 #186
286575 Roces18
Chef de party
pi_157924428
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:57 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook en even de chat in gegaan en in 2015 waren alle ziekenhuizen gecontracteerd en kon je er dus heen. Is inderdaad niet echt duidelijk terug te vinden verder.
en poliklinieken dan?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 30 november 2015 @ 17:03:32 #187
286575 Roces18
Chef de party
pi_157924448
Trouwens wat gebeurt er als je bijv maar bij 100 ziekenhuizen kan.
Je krijgt een hartaanval - ambulance pikt je op en brengt je naar een ziekenhuis waar je verzekering geen contract mee heeft. Betaalt je basisverzekering dan alles omdat het spoed is? Of moet je zelf lappen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157924821
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:03 schreef Roces18 het volgende:
Trouwens wat gebeurt er als je bijv maar bij 100 ziekenhuizen kan.
Je krijgt een hartaanval - ambulance pikt je op en brengt je naar een ziekenhuis waar je verzekering geen contract mee heeft. Betaalt je basisverzekering dan alles omdat het spoed is? Of moet je zelf lappen
Spoed = overal, maar als je in het ziekenhuis komt en het blijkt dat het kanker is moet je misschien (op eigen kosten) weer worden overgeplaatst naar een ziekenhuis wat wel een contract heeft :')?

Geen idee, interessante vraagstukken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 30 november 2015 @ 17:26:25 #189
286575 Roces18
Chef de party
pi_157924874
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:23 schreef rene90 het volgende:

[..]

Spoed = overal, maar als je in het ziekenhuis komt en het blijkt dat het kanker is moet je misschien (op eigen kosten) weer worden overgeplaatst naar een ziekenhuis wat wel een contract heeft :')?

Geen idee, interessante vraagstukken.
maar hopen dat ik geen kanker krijg dan :P staat in ieder geval niet op de planning
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157926196
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:23 schreef rene90 het volgende:

[..]

Spoed = overal, maar als je in het ziekenhuis komt en het blijkt dat het kanker is moet je misschien (op eigen kosten) weer worden overgeplaatst naar een ziekenhuis wat wel een contract heeft :')?

Geen idee, interessante vraagstukken.
Spoed = ongeluk en dus direct naar het ziekenhuis. Je kunt overal terecht.

Geen spoed? Dan moet je dus naar een van de ziekenhuizen waar ze een afspraak mee hebben. Vooral met budgetverzekeringen (ZK) mag je maar naar een select groepje ziekenhuizen. Het gaat hier om zogenaamde "planbare" zorg. Wat is dat? Nou, je breekt je arm op woensdag en gaat niet direct naar het ziekenhuis (dus dezelfde dag), maar de dag erna op donderdag. Of inderdaad zoiets als kanker e.d.

Die paar euro is 't (mij) niet waard.
pi_157927709
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 18:34 schreef FreaZ het volgende:

[..]

Spoed = ongeluk en dus direct naar het ziekenhuis. Je kunt overal terecht.

Geen spoed? Dan moet je dus naar een van de ziekenhuizen waar ze een afspraak mee hebben. Vooral met budgetverzekeringen (ZK) mag je maar naar een select groepje ziekenhuizen. Het gaat hier om zogenaamde "planbare" zorg. Wat is dat? Nou, je breekt je arm op woensdag en gaat niet direct naar het ziekenhuis (dus dezelfde dag), maar de dag erna op donderdag. Of inderdaad zoiets als kanker e.d.

Die paar euro is 't (mij) niet waard.
Veel van die zkh die gecontracteerd zijn, zijn best redelijke ziekenhuizen hoor. In mijn regio althans. Twee zkh uit de top 10 van de AD-top 100. (ZK)
pi_157927887
Waren er vorig jaar aan het eind van de overstap periode niet enkele scherpe acties?

Valt dit weer te verwachten?
Aigh aigh Captain!
pi_157927987
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:03 schreef Roces18 het volgende:
Trouwens wat gebeurt er als je bijv maar bij 100 ziekenhuizen kan.
Je krijgt een hartaanval - ambulance pikt je op en brengt je naar een ziekenhuis waar je verzekering geen contract mee heeft. Betaalt je basisverzekering dan alles omdat het spoed is? Of moet je zelf lappen
Datis een hele interessante vraag. Voor spoed medische hulp kan je in elk ziekenhuis voor100% terecht, maar welke behandelingen zijn spoedbehandelingen en op dit moment is er geen ziekenhuis die zal zeggen dat de behandeling niet volledig wordt vergoed, dus zullen ze je gewoon behandelen, ook voor niet spoedeisende behandelingen. Dat moet je zelf onderzoeken en bijhouden, ook als je in het ziekenhuis bent.
Daarom zo ver mogelijk van budgetpolissen vandaan blijven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 november 2015 @ 19:44:11 #194
286575 Roces18
Chef de party
pi_157928082
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Datis een hele interessante vraag. Voor spoed medische hulp kan je in elk ziekenhuis voor100% terecht, maar welke behandelingen zijn spoedbehandelingen en op dit moment is er geen ziekenhuis die zal zeggen dat de behandeling niet volledig wordt vergoed, dus zullen ze je gewoon behandelen, ook voor niet spoedeisende behandelingen. Dat moet je zelf onderzoeken en bijhouden.
Daarom zo ver mogelijk van budgetpolissen vandaan blijven.
Inderdaad. Maar ik vind dat wel schandalig in een land als Nederland dat het zo slecht geregeld is. Allemaal kleine lettertjes overal, niets transparant
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157928120
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:44 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ik vind dat wel schandalig in een land als Nederland dat het zo slecht geregeld is. Allemaal kleine lettertjes overal, niets transparant
Kijk maar eens afleveringen van kassa over de zorg en je zal elk jaar weer bidden datje niks overkomt en aan het eind van het jaar danken dat je niks is overkomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 november 2015 @ 19:45:46 #196
286575 Roces18
Chef de party
pi_157928139
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Kijk maar eens afleveringen van kassa over de zorg en je zal elk jaar weer bidden datje niks overkomt en aan het eind van het jaar danken dat je niks is overkomen.
Denk dat ik nu maar kies voor Ditzo. Goedkoopste restitutiepolis namelijk.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157928152
Als je een afspraak maakt, is het in ieder geval geen spoed. Dan moet je dat doen bij een gecontracteerd ziekenhuis.

Spoed is wanneer je bij wijze van spreke met de ambulance nodig naar een ziekenhuis vervoerd moet worden en het op dat moment om jouw leven gaat en niet om de centjes.

Beetje gezond verstand. Mijn ouders wonen om de hoek van een groot, regionaal ziekenhuis. Volgens mijn vader is alles gecontracteerd met het ziekenhuis, behalve maagkanker, daarvoor zou hij naar het ziekenhuis 30 km verderop moeten. Die gok kan je dan nog wel maken.

Ik heb zelf in Groningen gewoond waar ik erg alert moest zijn of ik in het UMCG of in het Martini de afspraak moest plannen. Ideaal is anders, maar als je weinig zorg afneemt en je weet dat je alert moet zijn op contractafspraken, dan is het enigszins te doen.

Maar eigenlijk is het maar een rotsysteem :(
Somebody that I used to know
pi_157928156
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Denk dat ik nu maar kies voor Ditzo. Goedkoopste restitutiepolis namelijk.
Ook met restitutie krijgje niet alle zorg vergoed bij elke zorgverlener!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157928176
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef Postbus100 het volgende:
Spoed is wanneer je bij wijze van spreke met de ambulance nodig naar een ziekenhuis vervoerd moet worden en het op dat moment om jouw leven gaat en niet om de centjes.
Dus een botbreuk zetten is spoed maar gipsen niet? Hoe zit het met opnieuw gips aanbrengen na een tijd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157928195
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus een botbreuk zetten is spoed maar gipsen niet?
Geen idee, ben medisch niet onderlegd :P
Somebody that I used to know
  maandag 30 november 2015 @ 19:47:32 #201
286575 Roces18
Chef de party
pi_157928209
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook met restitutie krijgje niet alle zorg vergoed bij elke zorgverlener!
Ja jezus. Ik ga toch niet alle kleine lettertjes lezen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157928217
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 19:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Geen idee, ben medisch niet onderlegd :P
Daar heb je het al.... Dus je breekt je been en weet niet of het ziekenhuis alle kosten vergoed?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157928221
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoe zit het met opnieuw gips aanbrengen na een tijd?
Dit was een ninja-edit :P Dit lijkt me sowieso geen spoed...
Somebody that I used to know
pi_157928243
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:47 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja jezus. Ik ga toch niet alle kleine lettertjes lezen
Vaak krijg je bij een restitutie polis het uurloon vergoedt die een zorgverzekering ook moet betalen bij een ander. De rest van het uurloon moet je zelf betalen. Het staat allemaal in de voorwaarden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 november 2015 @ 19:48:36 #205
286575 Roces18
Chef de party
pi_157928247
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus een botbreuk zetten is spoed maar gipsen niet? Hoe zit het met opnieuw gips aanbrengen na een tijd?
Een gebroken arm, been enz is geen spoed.... (heb ik zelf ook meegemaakt, mag je gewoon blijven zitten in de wachtkamer, terwijl er mensen voor gaan die bijv in hun hand gesneden hebben... man man man) Een gebroken nek dat is pas spoed
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157928260
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 19:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit was een ninja-edit :P Dit lijkt me sowieso geen spoed...
Dus been zetten en gipsen in het ene ziekenhuis en opnieuw aanbrengen en controle in een ander ziekenhuis?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157928293
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus been zetten en gipsen in het ene ziekenhuis en opnieuw aanbrengen en controle in een ander ziekenhuis?
Wat Roces18 ook zegt, en klinkt ook wel logisch, aangezien je niet dood gaat als je een uurtje langer wacht.
Somebody that I used to know
pi_157928298
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Een gebroken arm, been enz is geen spoed.... (heb ik zelf ook meegemaakt, mag je gewoon blijven zitten in de wachtkamer, terwijl er mensen voor gaan die bijv in hun hand gesneden hebben... man man man) Een gebroken nek dat is pas spoed
AH dus met een gebroken been en geen vervoer moet je de ambulance vragen om naar een specifiek ziekenhuis te gaan? :X
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157928325
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

AH dus met een gebroken been en geen vervoer moet je de ambulance vragen om naar een specifiek ziekenhuis te gaan? :X
Je moet ook niet de ambulance vragen, je moet de buurvrouw vragen of ze je wil brengen :X
(edit: althans, zo ging het bij mijn broertje, een heel aantal jaren geleden. Ambulance gaat echt niet zomaar rijden voor een beenbreuk).
Somebody that I used to know
pi_157928375
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 19:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Je moet ook niet de ambulance vragen, je moet de buurvrouw vragen of ze je wil brengen :X
Je hoeft ook niet te vertrouwen dat de zorgverzekeraar aan de telefoon je het antwoord geeft wat klopt.... Dus je zult het nooit weten totdat je de rekening krijgt van of het ER of van de behandeling....
Daarom: kies geen budgetpolis! :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157928390
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 19:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Je moet ook niet de ambulance vragen, je moet de buurvrouw vragen of ze je wil brengen :X
(edit: althans, zo ging het bij mijn broertje, een heel aantal jaren geleden. Ambulance gaat echt niet zomaar rijden voor een beenbreuk).
Bij mij reed de ambulance wel bij een botbreuk, zowel arm als been.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 november 2015 @ 19:54:02 #212
286575 Roces18
Chef de party
pi_157928436
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij mij reed de ambulance wel bij een botbreuk, zowel arm als been.
Dat doen ze vooral bij bejaarden of hysterische mensen :p
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157928467
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat doen ze vooral bij bejaarden of hysterische mensen :p
Dan was ik vast hysterisch O-)
Maar ik heb het pas geleden nog gezien dat de ambulance kwam bij een beenbreuk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 november 2015 @ 19:55:25 #214
286575 Roces18
Chef de party
pi_157928476
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan was ik vast hysterisch O-)
Maar ik heb het pas geleden nog gezien dat de ambulance kwam bij een beenbreuk.
Apart. En waarom zou je dat in godsnaam willen, ambulanceritje is al gauw 600 euro (zeg maar dag tegen je eigen risico)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157928495
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat doen ze vooral bij bejaarden of hysterische mensen :p
:D

quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Daarom: kies geen budgetpolis! :Y
Niet geheel mee eens. Een budgetpolis is prima als je gezond bent, weinig zorg verwacht en geen brokkenpiloot bent. Plus als je een enige zak met geld achter de hand hebt, mocht je wel zelf iets moeten ophoesten. Of als je ziekenhuis in de buurt goed gecontracteerd is. Oftewel: maatwerk, maatwerk, maatwerk.
Somebody that I used to know
pi_157928534
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Apart. En waarom zou je dat in godsnaam willen, ambulanceritje is al gauw 600 euro (zeg maar dag tegen je eigen risico)
ER ben je toch wel kwijt met het zetten gipsen en nacontrole. Dan kan het ambulanceritje er nog wel bij.
Als ik een openbotbreuk heb met een spiraalbreuk erbij dan bel ik echt wel 112 :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 november 2015 @ 19:57:59 #217
286575 Roces18
Chef de party
pi_157928546
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ER ben je toch wel kwijt met het zetten gipsen en nacontrole. Dan kan het ambulanceritje er nog wel bij.
Als ik een openbotbreuk heb met een spiraalbreuk erbij dan bel ik echt wel 112 :Y
nou dan ga ik volgende keer met de helikopter
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157928571
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

nou dan ga ik volgende keer met de helikopter
Traumahelikopters worden voornamelijk gebruikt om een traumaarts naar het ongeluk te brengen en niet vaak om patienten te vervoeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157929642
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 19:30 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Veel van die zkh die gecontracteerd zijn, zijn best redelijke ziekenhuizen hoor. In mijn regio althans. Twee zkh uit de top 10 van de AD-top 100. (ZK)
Oh, dat zal best. Maar als je er niet op let, kun je zo 20 tot 30km rijden om naar een ziekenhuis te kunnen. Regio Tilburg en Nijmegen zijn lekker achtergesteld bij ZK.

quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook met restitutie krijgje niet alle zorg vergoed bij elke zorgverlener!
Precies! Bij Kassa werd dit al aangestipt, maar helaas is die presentatrice niet een erg goede interviewster. Als restitutie achter de schermen eigenlijk natura is, waarom staat de regering/zorg autoriteit dan wel toe dat die polis de naam restitutie mag dragen?

Dit systeem blaast zichzelf nog wel een keer op, maar tot die tijd zullen veel mensen die niet van de kleine lettertjes zijn veel geld hieraan kwijt zijn.
pi_157929735
Alles waarvoor je naar een EHBO/Eerste hulp gaat is spoed hoor, dus ook een botbreuk! Geen spoed is als je bijvoorbeeld langere tijd klachten hebt van moeheid en daarvoor naar een internist gaat met een doorverwijzing van je huisarts. Dat kan je namelijk van te voren plannen.
pi_157929809
Foutje...
pi_157930124
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 19:37 schreef Captain_koek het volgende:
Waren er vorig jaar aan het eind van de overstap periode niet enkele scherpe acties?

Valt dit weer te verwachten?
Goede vraag. Geen idee.
pi_157930266
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 20:52 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Goede vraag. Geen idee.
Ik wacht altijd tot de laatste week van december. Dan is er meestal toch weer een actie waarvan je kan profiteren. Vorig jaar was dat Kiemer voor mij.
pi_157939213
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 20:56 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Ik wacht altijd tot de laatste week van december. Dan is er meestal toch weer een actie waarvan je kan profiteren. Vorig jaar was dat Kiemer voor mij.
Was hield die actie toen in?
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:12:42 #225
67174 Dos37
Come on Twente
pi_157948660
Als je alles in één keer betaalt wanneer schrijft ZK dat dan af? Gewoon eerste van de maand zoals normale (maandelijkse) zorgverzekering of ergens verderop in de maand.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_157951705
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:13 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Was hield die actie toen in?
Ik heb twee of drie jaar geleden een tegoedbon van ik meen 50 euro van bol.com gehad bij Menzis.
Maar zo'n actie heb ik later niet meer gezien, dus ze minderen wel met dat soort acties.
Somebody that I used to know
pi_157952553
Twee jaar geleden kreeg ik nog een cashback van 75 euro van ZK.

Vooralsnog lijkt de 40 euro van AZ het enige interessante.
  woensdag 2 december 2015 @ 13:16:09 #228
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_157963206
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:04 schreef Ill-Skillz het volgende:
Twee jaar geleden kreeg ik nog een cashback van 75 euro van ZK.

Vooralsnog lijkt de 40 euro van AZ het enige interessante.
Of je gebruikt een cashback via bijv. spaarwinkelen of spaarcentje.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_157965099


[ Bericht 100% gewijzigd door Matedeor op 02-12-2015 14:54:27 ]
pi_157965482
Man man, dat is dan de 21e eeuw...

75% van de sites staat er op dat je een NL - postcode invoert.
Vervolgens staan ze er op dat je een Nederlandse IBAN moet hebben omdat ze anders geen automatische incasso kunnen doen.

Dus denk je, effe een betaalrekening openen in NL (extra-kosten kunnen verholpen worden door minder zorgverzekering), gaat dit alleen als je NL bent of in NL woont.

Zucht, ik geef het op.
pi_157966304
Ik neig naar DSW, vanwege de redelijke tandartsdekking in de aanvullende. Heeft iemand hier ervaringen met DSW?
pi_157966990
Ik neig ook naar DSW omdat dat één van de goedkoopste is met een restitutiepolis.

Vrije zorgkeuze vind ik toch wel erg belangrijk en een absolute voorwaarde voor een overstap.

Alleen lees ik vervolgens dat restitutie inhoudt dat ze tot 100% van het "marktconforme" tarief vergoeden bij niet-gecontracteerde zorgverleners.

Wat marktconform is bepalen de zorgverzekeraars echter zelf, dus grote kans dat die "marktconforme" vergoeding dus niet kostendekkend is. :')

Ik ben daar nogal huiverig voor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_157967581
Mja. Volgens mij staat die zinsnede 'marktconforme tarieven' in de voorwaarden van alle restitutiepolissen. Ik heb 'm bij Delta Lloyd ook zien staan in ieder geval. Vermoedelijk wil men zich juridisch indekken voor het geval je naar een wonderdokter gaat die 10.000 euro rekent voor een gebroken arm.

Ik vind DSW heel leuk, qua visie etc., maar ik ben bang dat ik -na onverzekerde tandproblemen dit jaar :'( ;( - nu de neiging heb me te willen oververzekeren. Ik heb een jaar of vijf geen tandartsverzekering afgesloten, daar superveel geld mee bespaard, wat ik dit jaar dus gedeeltelijk moet inleveren na een serie onverzekerde behandelingen. ;( Moeilijk, moeilijk. :')
pi_157967786
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:07 schreef Rowlf het volgende:
Mja. Volgens mij staat die zinsnede 'marktconforme tarieven' in de voorwaarden van alle restitutiepolissen. Ik heb 'm bij Delta Lloyd ook zien staan in ieder geval. Vermoedelijk wil men zich juridisch indekken voor het geval je naar een wonderdokter gaat die 10.000 euro rekent voor een gebroken arm.
Dat staat ook als voorwaarde bij alle restitutiepolissen, mijn punt is ook dat die voorwaarde niet veel zegt terwijl je denkt dat je veilig zit als er staat dat men 100% van de marktconforme tarieven vergoedt.

Ik heb namelijk DSW gebeld voor extra informatie hierover, en 100% marktconform houdt in dat men het gemiddelde tarief vergoed voor betreffende behandeling / hulp (de laagste en hoogste prijs en daar het gemiddelde van is volgens de telefoniste de maximale 100% marktconforme vergoeding).

Kortom, grote kans dat je dan toch ergens moet bijbetalen als je bij een niet-gecontracteerde zorgverlener terecht komt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator woensdag 2 december 2015 @ 17:29:32 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_157967931
Volgens mij kweken we als samenleving met deze hele ellende ook nog eens een bak hypochonders waar je u tegen zegt :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157970359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:12 schreef Dos37 het volgende:
Als je alles in één keer betaalt wanneer schrijft ZK dat dan af? Gewoon eerste van de maand zoals normale (maandelijkse) zorgverzekering of ergens verderop in de maand.
Bij mij dit jaar op 29-12 al.
900 nog wat euro.
pi_157971000
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:15 schreef Bieselke het volgende:
Man man, dat is dan de 21e eeuw...

75% van de sites staat er op dat je een NL - postcode invoert.
Vervolgens staan ze er op dat je een Nederlandse IBAN moet hebben omdat ze anders geen automatische incasso kunnen doen.

Dus denk je, effe een betaalrekening openen in NL (extra-kosten kunnen verholpen worden door minder zorgverzekering), gaat dit alleen als je NL bent of in NL woont.

Zucht, ik geef het op.
Waarom wil je een nederlandse zorgverzekering als je in het buitenland woont?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157971028
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik neig ook naar DSW omdat dat één van de goedkoopste is met een restitutiepolis.

Vrije zorgkeuze vind ik toch wel erg belangrijk en een absolute voorwaarde voor een overstap.

Alleen lees ik vervolgens dat restitutie inhoudt dat ze tot 100% van het "marktconforme" tarief vergoeden bij niet-gecontracteerde zorgverleners.

Wat marktconform is bepalen de zorgverzekeraars echter zelf, dus grote kans dat die "marktconforme" vergoeding dus niet kostendekkend is. :')

Ik ben daar nogal huiverig voor.
Dit was ook volop in het nieuws dat restitutie polissen niet alles hoeven te vergoeden bij je eigen arts.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157973981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom wil je een nederlandse zorgverzekering als je in het buitenland woont?
Ik werk in NL, dus verplicht helaas
pi_157976942
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:20 schreef Bieselke het volgende:

[..]

Ik werk in NL, dus verplicht helaas
Ben je nederlander of heb je ooit in nederland gewoont? Zo ja, waarom heb je dan geen nederlandse bankrekening meer?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157977128
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ben je nederlander of heb je ooit in nederland gewoont? Zo ja, waarom heb je dan geen nederlandse bankrekening meer?
Als kind ooit wel gewoond, maat niet NL, nooit rekening gehad. Heb maar afspraak gemaakt bij de bank. Moet wel goed komen.
  Moderator donderdag 3 december 2015 @ 10:40:50 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_157982953
Hebben mensen hier ervaring met Ditzo?

Wij zitten al jaren bij Anderzorg en zijn daar eigenlijk best tevreden over. Maar goed, we hebben ze ook niet vaak nodig gehad, in ieder geval niet voor ernstige dingen.
Anderzorg heeft echter nog steeds niet 'onze' apotheek bij de gecontracteerde aanbieders staan. Zelf zeggen ze, "als hij in 2015 gecontracteerd was, komt dat voor 2016 ook vast wel goed".

Zal allemaal wel, maar stel dat dat plotseling toch niet zo is, wil ik wel een alternatief hebben. En als ik dan toch ga overstappen, dan bij voorkeur iets met meer keuzevrijheid. Niet dat we met Anderzorg te klagen hadden over de keuzevrijheid, maar toch.

Ons oog dus laten vallen op Ditzo. Met min of meer dezelfde (aanvullende) dekking als Anderzorg, maar mčt 'onze' apotheek al gecontracteerd. Qua prijs komen we ongeveer rond hetzelfde bedrag uit.

Met name dat laatste vind ik opvallend. Bij Ditzo heb je vrije keuze, maar je betaalt ongeveer evenveel als bij Anderzorg? Is er een addertje wat ik over het hoofd zie? Behalve dat vrije keuze ook maar relatief is en dat je bij een niet-gecontracteerde aanbieder het marktconforme tarief vergoed krijgt?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Eindredactie Games donderdag 3 december 2015 @ 18:12:30 #243
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_157991476
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Apart. En waarom zou je dat in godsnaam willen, ambulanceritje is al gauw 600 euro (zeg maar dag tegen je eigen risico)
Een paar keer naar de gipskamer ook, dus dan kan je beter in luxe naar de eerste hulp met wat pijnstillers :Y
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_158007556
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met Ditzo?

Wij zitten al jaren bij Anderzorg en zijn daar eigenlijk best tevreden over. Maar goed, we hebben ze ook niet vaak nodig gehad, in ieder geval niet voor ernstige dingen.
Anderzorg heeft echter nog steeds niet 'onze' apotheek bij de gecontracteerde aanbieders staan. Zelf zeggen ze, "als hij in 2015 gecontracteerd was, komt dat voor 2016 ook vast wel goed".

Zal allemaal wel, maar stel dat dat plotseling toch niet zo is, wil ik wel een alternatief hebben. En als ik dan toch ga overstappen, dan bij voorkeur iets met meer keuzevrijheid. Niet dat we met Anderzorg te klagen hadden over de keuzevrijheid, maar toch.

Ons oog dus laten vallen op Ditzo. Met min of meer dezelfde (aanvullende) dekking als Anderzorg, maar mčt 'onze' apotheek al gecontracteerd. Qua prijs komen we ongeveer rond hetzelfde bedrag uit.

Met name dat laatste vind ik opvallend. Bij Ditzo heb je vrije keuze, maar je betaalt ongeveer evenveel als bij Anderzorg? Is er een addertje wat ik over het hoofd zie? Behalve dat vrije keuze ook maar relatief is en dat je bij een niet-gecontracteerde aanbieder het marktconforme tarief vergoed krijgt?
Persoonlijk vind ik de aanvullende pakketten bij ditzo minder. Als je die niet nodig hebt of wilt gebruiken, voor max ER gaat, heb je inderdaad bij ditzo voor 2 euro per maand meer een restitutieverzekering en das zeker de overstap waard als je graag restitutie wilt.
pi_158007748
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:38 schreef keko het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de aanvullende pakketten bij ditzo minder. Als je die niet nodig hebt of wilt gebruiken, voor max ER gaat, heb je inderdaad bij ditzo voor 2 euro per maand meer een restitutieverzekering en das zeker de overstap waard als je graag restitutie wilt.
Het naampje restitutie op zichzelf zegt mij nu ook niets meer.

Vrijwel alle restitutiepolissen vergoeden ook alleen het "marktconforme tarief" bij niet-gecontracteerde aanbieders (dus nog steeds grote kans op bijbetalen). Niks restitutie of vrije keuze dus.

Ik ben op zoek naar een échte restitutieverzekering die gewoon de kosten dekt die je gemaakt hebt, gecontracteerd of niet. Dus geen gezeur over "marktconforme tarieven", wat in de praktijk gemiddelde tarieven blijken te zijn voor een bepaalde behandeling of product.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 13:04:59 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_158008022
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het naampje restitutie op zichzelf zegt mij nu ook niets meer.

Vrijwel alle restitutiepolissen vergoeden ook alleen het "marktconforme tarief" bij niet-gecontracteerde aanbieders (dus nog steeds grote kans op bijbetalen). Niks restitutie of vrije keuze dus.

Ik ben op zoek naar een échte restitutieverzekering die gewoon de kosten dekt die je gemaakt hebt, gecontracteerd of niet. Dus geen gezeur over "marktconforme tarieven", wat in de praktijk gemiddelde tarieven blijken te zijn voor een bepaalde behandeling of product.

Nou, dit vooral. Ik vraag me af wat de meerwaarde van een restitutiepolis nog is, als je nog steeds alleen bij gecontracteerde zorgaanbieders terecht kunt als je volledige vergoeding wilt. Je kunt nog steeds controleren of je behandelaar gecontracteerd is, wil je niet bij (dure) bijbetalingen te maken krijgen. Dan is er toch eigenlijk geen of weinig verschil meer met een natura-polis?

Ergo, als Anderzorg m'n apotheek contracteert, kan ik toch net zo goed daar blijven? M'n locale ziekenhuizen en het academisch ziekenhuis in de buurt zijn gecontracteerd, dus als ik iets krijg, zou dat goed moeten komen, lijkt me.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158009712
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het naampje restitutie op zichzelf zegt mij nu ook niets meer.

Vrijwel alle restitutiepolissen vergoeden ook alleen het "marktconforme tarief" bij niet-gecontracteerde aanbieders (dus nog steeds grote kans op bijbetalen). Niks restitutie of vrije keuze dus.

Ik ben op zoek naar een échte restitutieverzekering die gewoon de kosten dekt die je gemaakt hebt, gecontracteerd of niet. Dus geen gezeur over "marktconforme tarieven", wat in de praktijk gemiddelde tarieven blijken te zijn voor een bepaalde behandeling of product.

Dan moet je dus naar onvz. Ik denk echt de beste verzekeraar, maar volgens mij ook de duurste...
Onvz en marktconform:
http://www.onvz.nl/?ch=mob&id=inzicht-in-tarieven
pi_158009996
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:23 schreef keko het volgende:

[..]

Dan moet je dus naar onvz. Ik denk echt de beste verzekeraar, maar volgens mij ook de duurste...
Onvz en marktconform:
http://www.onvz.nl/?ch=mob&id=inzicht-in-tarieven
Hey, daar gaan we ons eens in verdiepen, klinkt heel interessant. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:39:59 #249
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158010086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het naampje restitutie op zichzelf zegt mij nu ook niets meer.

Vrijwel alle restitutiepolissen vergoeden ook alleen het "marktconforme tarief" bij niet-gecontracteerde aanbieders (dus nog steeds grote kans op bijbetalen). Niks restitutie of vrije keuze dus.

Ik ben op zoek naar een échte restitutieverzekering die gewoon de kosten dekt die je gemaakt hebt, gecontracteerd of niet. Dus geen gezeur over "marktconforme tarieven", wat in de praktijk gemiddelde tarieven blijken te zijn voor een bepaalde behandeling of product.

Probleem is dat sommige ziekenhuizen voor bepaalde ingrepen absurde prijzen hebben. Geen enkele verzekeraar gaat een blanco cheque voor ziekenhuizen uitschrijven, dat is vragen om faillissement.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:46:08 #250
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158010221
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:23 schreef keko het volgende:

[..]

Dan moet je dus naar onvz. Ik denk echt de beste verzekeraar, maar volgens mij ook de duurste...
Onvz en marktconform:
http://www.onvz.nl/?ch=mob&id=inzicht-in-tarieven
Nee hoor, die hanteren ook wat zij voldoende vinden.
quote:
Zuivere restitutiepolis

ONVZ biedt haar verzekerden uitsluitend een zuivere restitutiepolis. Als u een behandeling bij een zorgverlener ondergaat, vergoedt ONVZ de kosten volledig zolang uw zorgverlener prijzen hanteert die voor die zorg gebruikelijk zijn. Vanzelfsprekend zijn wel uw polisvoorwaarden en het (verplichte, en optioneel vrijwillige) eigen risico van toepassing. Om de totale zorgkosten in de hand te houden, maakt ONVZ prijsafspraken met het merendeel van de zorgverleners. Of ONVZ zo’n prijsafspraak heeft met een zorgverlener, maakt echter niet uit voor de vergoeding die u krijgt voor de behandeling.
[..]
Passantentarief

Als ONVZ geen prijsafspraak heeft gemaakt voor de behandeling, dan kan de zorgverlener nog steeds rechtstreeks bij ONVZ declareren. Niet alle zorgverleners zonder contract willen echter rechtstreeks declareren. U moet dan de nota zelf aan de zorgverlener voldoen en u kunt deze dan declareren bij ONVZ. In beide gevallen vergoedt ONVZ het zogenoemde passantentarief, zolang dat passantentarief niet excessief afwijkt van de gebruikelijke prijzen voor die zorg. Het passantentarief is de prijs die u kunt vinden op de prijslijst van de zorgverlener. Die prijslijst kunt u bij de zorgverlener opvragen of kunt u raadplegen via de website van de zorgverlener.

ONVZ kent geen eigen ‘marktconforme vergoedingenlijst’. Marktconform betekent bij ONVZ letterlijk conform de markt, niet wat een verzekeraar marktconform vindt. Het op voorhand vaststellen van een eigen marktconform tarief past niet bij een zuivere restitutiepolis. Als ONVZ constateert dat een gedeclareerd tarief niet marktconform is, bijvoorbeeld omdat dit excessief hoog is, dan zal ONVZ daarover contact opnemen met de betreffende zorgverlener en over de prijs in gesprek gaan. Mocht de zorgverlener daar geen concessies in willen doen, dan zou in het uiterste geval een deel van de kosten voor uw eigen rekening kunnen komen.
Voor niets gaat de zon op.

En nogmaals, dit is geen kwestie van verzekeraars maar van zorgverleners die met hun prijzen kunnen doen wat ze willen. Je zult geen verzekeraar vinden die alles met garantie vergoedt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heilwasser op 04-12-2015 14:54:32 ]
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158010437
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:46 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Nee hoor, die hanteren ook wat zij voldoende vinden.
Klopt, al verwoordt ONVZ het in hun voorwaarden net iets genuanceerder dan de meeste andere verzekeraars. Dus wellicht biedt ONVZ net wat meer vrijheid en minder risico op bijbetalen.

quote:
Voor niets gaat de zon op.

En nogmaals, dit is geen kwestie van verzekeraars maar van zorgverleners die met hun prijzen kunnen doen wat ze willen. Je zult geen verzekeraar vinden die alles met garantie vergoedt.
Verzekeraars bepalen de prijs hoor, die hebben met hun monopoliepositie de macht om zorgverleners wurgcontracten voor te leggen namelijk.

Ik snap best dat een zorgverzekeraar niet een behandeling of product gaat vergoeden als daar 2 keer zoveel voor gevraagd wordt als gebruikelijk is, maar wat nu het geval is is dat alleen het "marktconforme tarief" voor 100% (in het gunstigste geval) vergoedt wordt.

Dit is dus een gemiddelde van alle tarieven voor desbetreffende product of behandeling. Stel dat dit gemiddelde op pak 'm beet ¤ 65,- uitkomt per uur behandeling (ik noem maar een voorbeeld) dan houdt marktconform in dat je ¤ 65,- per uur vergoedt krijgt. Maar er zijn dus zorgverleners te vinden die voor deze dienst zowel ¤ 45,- per uur vragen als zorgverleners die voor deze dienst ¤ 85,- per uur vragen.

Als je toevallig net bij een zorgverlener terecht komt die net iets bovengemiddelde prijzen hanteert, bijvoorbeeld tarieven a ¤ 75,- per uur, dan krijg je ondanks je restitutiepolis dus gewoon een rekening in de bus om ¤ 10,- per uur bij te betalen.

Dat vind ik geen echte restitutiepolis, en ik vind dat dergelijke verschillen gewoon wel vergoed moeten worden. Ik vind dus dat een verzekeraar alleen in excessieve gevallen moet weigeren behandelingen of producten te vergoeden, als de prijs / kwaliteit verhouding duidelijk uit de pas loopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tomatenboer op 04-12-2015 15:02:10 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:10:25 #252
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158010735
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, al verwoordt ONVZ het in hun voorwaarden net iets genuanceerder dan de meeste andere verzekeraars. Dus wellicht biedt ONVZ net wat meer vrijheid en minder risico op bijbetalen.

[..]

Verzekeraars bepalen de prijs hoor, die hebben met hun monopoliepositie de macht om zorgverleners wurgcontracten voor te leggen namelijk.
Dat is de karikatuur die niet voor alle verzekeraars klopt. Zorgverleners gaan niet failliet door 'wurgcontracten', ze gaan vaker tenonder door fraude/wanbeleid van hun kant, door afnemende vraag, en zulks.
quote:
Ik snap best dat een zorgverzekeraar niet een behandeling of product gaat vergoeden als daar 2 keer zoveel voor gevraagd wordt als gebruikelijk is, maar wat nu het geval is is dat alleen het "marktconforme tarief" voor 100% (in het gunstigste geval) vergoedt wordt.

Dit is dus een gemiddelde van alle tarieven voor desbetreffende product of behandeling. Stel dat dit gemiddelde op pak 'm beet ¤ 65,- uitkomt per uur behandeling (ik noem maar een voorbeeld) dan houdt marktconform in dat je ¤ 65,- per uur vergoedt krijgt. Maar er zijn dus zorgverleners te vinden die voor deze dienst zowel ¤ 45,- per uur vragen als zorgverleners die voor deze dienst ¤ 85,- per uur vragen.

Als je toevallig net bij een zorgverlener terecht komt die net iets bovengemiddelde prijzen hanteert, bijvoorbeeld tarieven a ¤ 75,- per uur, dan krijg je ondanks je restitutiepolis dus gewoon een rekening in de bus om ¤ 10,- per uur bij te betalen.

Dat vind ik geen echte restitutiepolis, en ik vind dat dergelijke verschillen gewoon wel vergoed moeten worden. Ik vind dus dat een verzekeraar alleen in excessieve gevallen moet weigeren behandelingen of producten te vergoeden, als de prijs / kwaliteit verhouding duidelijk uit de pas loopt.
Ja die kleine verschillen zal het probleem ook niet zijn, maar slimmer is om uit te zoeken met welke zorgverleners contracten zijn afgesloten, mocht je een bepaalde specifieke op het oog hebben.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158031040
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:46 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Nee hoor, die hanteren ook wat zij voldoende vinden.

[..]

Voor niets gaat de zon op.

En nogmaals, dit is geen kwestie van verzekeraars maar van zorgverleners die met hun prijzen kunnen doen wat ze willen. Je zult geen verzekeraar vinden die alles met garantie vergoedt.
Ik heb nooit gezegd dat ONVZ gegarandeerd alles vergoed. Dat zal uiteindelijk geen enkele verzekeraar kunnen doen. Uiteraard is het niet hard, maar onvz staat er wel om bekend makkelijk te vergoeden, ook bijvoorbeeld wat betreft andere geneesmiddelen.
Als je je blinde darm eruit laat halen in een kliniek en dat kost 25.000 euro (gemiddelde DCB-prijs zit iets onder de 7.000 euro) en de reden is dat er een gesteriliseerde kerstboom op de OK moest staan, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat onvz dat niet gaat vergoeden ;)
Mocht je kliniek echter 9000 euro rekenen, kan ik me voorstellen dat onvz wellicht contact opneemt met die kliniek, maar niet dat jij een rekening (op ER na) gepresenteerd krijgt.
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 13:21:10 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_158031069
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:19 schreef keko het volgende:

Mocht je kliniek echter 9000 euro rekenen, kan ik me voorstellen dat onvz wellicht contact opneemt met die kliniek, maar niet dat jij een rekening (op ER na) gepresenteerd krijgt.
In een ideale wereld wellicht wel ja. Ik kan me dat ook voorstellen. Maar ik durf er allerminst op te vertrouwen/hopen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158031342
Ik noem hieronder de verschillen tussen 3 zorgverzekeraars die qua prijs erg op elkaar lijken. Als je een fout ziet, verbeter mij dan alsjeblieft.

AnderZorg Jong
Voordelen: Tandartsverzekering zonder limiet: 100% controles, 80% voor veelvoorkomende behandelingen.
Nadelen: Maar 167 van de 691 klinieken worden vergoed (bron: Independer).

Ditzo ZorgGoed
Voordelen: Restitutie verzekering. Betaal ¤36 en krijg jaarlijks ¤110-230 korting op brillen en lenzen (*).
Nadelen: Geen repatriėring en vaccinaties. ¤41 extra voor werelddekking+kraamzorg. In 1x betalen niet mogelijk.

CZdirect Basic
Voordelen: Tandarts spoedhulp in het buitenland. Tand ongevallen tot ¤10.000.
Nadelen: Maar 304 van de 691 klinieken vergoed. Wel repatriėring bij ziek, niet bij overlijden.

Rekensommetje
Uitgaande van: ¤885 eigen risico, ¤64 jaarlijkse tandartskosten, enkelvoudige bril, geen baby, geen wereldreis
1
2
3
AnderZorg ¤996,60 + (¤64 - 2 controles) x 20% = ¤1001 per jaar 
Ditzo ¤922,2 + ¤36 + ¤64 = ¤1022 per jaar  
CZdirect ¤932,36 + ¤64 = ¤996 per jaar

* Bril en lenzen module van Ditzo: betaal ¤36 en krijg ¤170 korting op een enkelvoudige bril. Is dit te mooi om waar te zijn? Ik weet het nog niet. EyeWish heeft volgens mij heel vaak een actie: ¤100 korting op alle enkelv brillen, dat betekent: ¤170-¤36-¤100 = jaarlijks nog maar ¤34 extra voordeel. De vergoeding van AnderZorg/CZdirect is ¤100 per 2 jaar. Als je die vergoeding bovenop de acties van EyeWish (ik weet dat niet) mag gooien, dan is dat laatste veel gunstiger.
pi_158031349
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:21 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

In een ideale wereld wellicht wel ja. Ik kan me dat ook voorstellen. Maar ik durf er allerminst op te vertrouwen/hopen.
Sja, je kunt voor heel veel bang zijn. Als je zekerheid wilt, leg de casus voor aan onvz en vraag of het realistisch is.
pi_158031459
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:36 schreef outoftheblue het volgende:
Ik noem hieronder de verschillen tussen 3 zorgverzekeraars die qua prijs erg op elkaar lijken. Als je een fout ziet, verbeter mij dan alsjeblieft.

AnderZorg Jong
Voordelen: Tandartsverzekering zonder limiet: 100% controles, 80% voor veelvoorkomende behandelingen.
Nadelen: Maar 167 van de 691 klinieken worden vergoed (bron: Independer).

Ditzo ZorgGoed
Voordelen: Restitutie verzekering. Betaal ¤36 en krijg jaarlijks ¤110-230 korting op brillen en lenzen (*).
Nadelen: Geen repatriėring en vaccinaties. ¤41 extra voor werelddekking+kraamzorg. In 1x betalen niet mogelijk.

CZdirect Basic
Voordelen: Tandarts spoedhulp in het buitenland. Tand ongevallen tot ¤10.000.
Nadelen: Maar 304 van de 691 klinieken vergoed. Wel repatriėring bij ziek, niet bij overlijden.

Rekensommetje
Uitgaande van: ¤885 eigen risico, ¤64 jaarlijkse tandartskosten, enkelvoudige bril, geen baby, geen wereldreis
[ code verwijderd ]

* Bril en lenzen module van Ditzo: betaal ¤36 en krijg ¤170 korting op een enkelvoudige bril. Is dit te mooi om waar te zijn? Ik weet het nog niet. EyeWish heeft volgens mij heel vaak een actie: ¤100 korting op alle enkelv brillen, dat betekent: ¤170-¤36-¤100 = jaarlijks nog maar ¤34 extra voordeel. De vergoeding van AnderZorg/CZdirect is ¤100 per 2 jaar. Als je die vergoeding bovenop de acties van EyeWish (ik weet dat niet) mag gooien, dan is dat laatste veel gunstiger.
De ditzo brilmodule korting kun je niet combineren met de kortingen van eyewish.
quote:
De korting is niet geldig in combinatie met andere kortingen of acties van Eye Wish Opticiens
Bron
De vergoeding van bijvoorbeeld AnderZorg of CZ kun je wel combineren.

Je hebt nu bijvoorbeeld een actie bij eyewish waar 100 euro korting krijgt op de glazen. Je krijgt bij ditzo dan nu niet 170+100=270 euro korting. Bij AZ Jong krijg je 100+100 = 200 euro korting. Neem je echter het Jong-pakket alleen om de brilkorting, dan ben je bij AZ duurder uit dan bij Ditzo, omdat de premie natuurlijk veel hoger is...

[ Bericht 6% gewijzigd door keko op 05-12-2015 13:43:48 (extra info) ]
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 13:44:01 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_158031502
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:36 schreef keko het volgende:

[..]

Sja, je kunt voor heel veel bang zijn. Als je zekerheid wilt, leg de casus voor aan onvz en vraag of het realistisch is.
Ik ben nergens bang voor, maar "ik ga ervan uit dat..." lijkt me geen goed uitgangspunt voor dit soort vraagstukken. Even voorleggen aan de verzekeraar als je dit wilt weten, lijkt me inderdaad het beste dan. ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 13:49:02 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_158031602
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:36 schreef outoftheblue het volgende:
Ik noem hieronder de verschillen tussen 3 zorgverzekeraars die qua prijs erg op elkaar lijken. Als je een fout ziet, verbeter mij dan alsjeblieft.

AnderZorg Jong
Voordelen: Tandartsverzekering zonder limiet: 100% controles, 80% voor veelvoorkomende behandelingen.
Nadelen: Maar 167 van de 691 klinieken worden vergoed (bron: Independer).

Ditzo ZorgGoed
Voordelen: Restitutie verzekering. Betaal ¤36 en krijg jaarlijks ¤110-230 korting op brillen en lenzen (*).
Nadelen: Geen repatriėring en vaccinaties. ¤41 extra voor werelddekking+kraamzorg. In 1x betalen niet mogelijk.

CZdirect Basic
Voordelen: Tandarts spoedhulp in het buitenland. Tand ongevallen tot ¤10.000.
Nadelen: Maar 304 van de 691 klinieken vergoed. Wel repatriėring bij ziek, niet bij overlijden.

Rekensommetje
Uitgaande van: ¤885 eigen risico, ¤64 jaarlijkse tandartskosten, enkelvoudige bril, geen baby, geen wereldreis
[ code verwijderd ]

* Bril en lenzen module van Ditzo: betaal ¤36 en krijg ¤170 korting op een enkelvoudige bril. Is dit te mooi om waar te zijn? Ik weet het nog niet. EyeWish heeft volgens mij heel vaak een actie: ¤100 korting op alle enkelv brillen, dat betekent: ¤170-¤36-¤100 = jaarlijks nog maar ¤34 extra voordeel. De vergoeding van AnderZorg/CZdirect is ¤100 per 2 jaar. Als je die vergoeding bovenop de acties van EyeWish (ik weet dat niet) mag gooien, dan is dat laatste veel gunstiger.
Je noemt repatriėring als nadeel, maar zit dat niet ook vaak bij de reisverzekering in?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:39:08 #260
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158032750
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:19 schreef keko het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ONVZ gegarandeerd alles vergoed. Dat zal uiteindelijk geen enkele verzekeraar kunnen doen. Uiteraard is het niet hard, maar onvz staat er wel om bekend makkelijk te vergoeden, ook bijvoorbeeld wat betreft andere geneesmiddelen.
Als je je blinde darm eruit laat halen in een kliniek en dat kost 25.000 euro (gemiddelde DCB-prijs zit iets onder de 7.000 euro) en de reden is dat er een gesteriliseerde kerstboom op de OK moest staan, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat onvz dat niet gaat vergoeden ;)
Mocht je kliniek echter 9000 euro rekenen, kan ik me voorstellen dat onvz wellicht contact opneemt met die kliniek, maar niet dat jij een rekening (op ER na) gepresenteerd krijgt.
Ja het kan zijn dat ONVZ meer uitbetaalt dan andere verzekeraars met restitutiepolissen, maar dat zou ik graag in cijfers willen zien voordat ik conclusies trek.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158033400
quote:
Bij AZ Jong krijg je 100+100 = 200 euro korting. Neem je echter het Jong-pakket alleen om de brilkorting, dan ben je bij AZ duurder uit dan bij Ditzo, omdat de premie natuurlijk veel hoger is...
Dankjewel! AZ en CZ zijn voor mij dus de beste keus.
pi_158033672
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:39 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ja het kan zijn dat ONVZ meer uitbetaalt dan andere verzekeraars met restitutiepolissen, maar dat zou ik graag in cijfers willen zien voordat ik conclusies trek.
Ik krijg die indruk ook, maar zou daar het liefst ook wat meer zekerheid over hebben.

Benieuwd of er overzichten bestaan van de ruimhartigheid met het vergoeden van zorg door verzekeraars.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158033971
Ik ben overigens ook benieuwd hoe het gaat met doorlopende machtigingen bij het overstappen van zorgverzekeraar.

Moet je deze over het algemeen weer opnieuw regelen bij het overstappen of verloopt dat meestal naadloos?

Ik wil namelijk niet dat de levering van mijn hulpmiddelen stroef verloopt gedurende de overgangsperiode van de ene naar de andere zorgverzekeraar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158036787
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:36 schreef outoftheblue het volgende:
Ik noem hieronder de verschillen tussen 3 zorgverzekeraars die qua prijs erg op elkaar lijken. Als je een fout ziet, verbeter mij dan alsjeblieft.

AnderZorg Jong
Voordelen: Tandartsverzekering zonder limiet: 100% controles, 80% voor veelvoorkomende behandelingen.
Nadelen: Maar 167 van de 691 klinieken worden vergoed (bron: Independer).

Ditzo ZorgGoed
Voordelen: Restitutie verzekering. Betaal ¤36 en krijg jaarlijks ¤110-230 korting op brillen en lenzen (*).
Nadelen: Geen repatriėring en vaccinaties. ¤41 extra voor werelddekking+kraamzorg. In 1x betalen niet mogelijk.

CZdirect Basic
Voordelen: Tandarts spoedhulp in het buitenland. Tand ongevallen tot ¤10.000.
Nadelen: Maar 304 van de 691 klinieken vergoed. Wel repatriėring bij ziek, niet bij overlijden.

Rekensommetje
Uitgaande van: ¤885 eigen risico, ¤64 jaarlijkse tandartskosten, enkelvoudige bril, geen baby, geen wereldreis
[ code verwijderd ]

* Bril en lenzen module van Ditzo: betaal ¤36 en krijg ¤170 korting op een enkelvoudige bril. Is dit te mooi om waar te zijn? Ik weet het nog niet. EyeWish heeft volgens mij heel vaak een actie: ¤100 korting op alle enkelv brillen, dat betekent: ¤170-¤36-¤100 = jaarlijks nog maar ¤34 extra voordeel. De vergoeding van AnderZorg/CZdirect is ¤100 per 2 jaar. Als je die vergoeding bovenop de acties van EyeWish (ik weet dat niet) mag gooien, dan is dat laatste veel gunstiger.
In dit geval zou ik dan eerder Anderzorg kiezen dan CZdirect. Iets minder klinieken misschien, maar de kans op kosten aan je gebit lijken me groter dan de voordelen die het Basic pakket van CZdirect je biedt.

Ik kom zelf (met in principe exact dezelfde wensen) ook bij Anderzorg + Jong uit. Ditzo lijkt ook interessant, maar die bril vergoeding is gewoon een korting. Daarbij wordt je ook nog eens verplicht om naar één opticien te gaan. Lenzen lekker online halen en met een vergoeding kun je tenminste het hele jaar wachten op de beste aanbieding ;)
pi_158038066
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:55 schreef FreaZ het volgende:

[..]

In dit geval zou ik dan eerder Anderzorg kiezen dan CZdirect. Iets minder klinieken misschien, maar de kans op kosten aan je gebit lijken me groter dan de voordelen die het Basic pakket van CZdirect je biedt.

Ik kom zelf (met in principe exact dezelfde wensen) ook bij Anderzorg + Jong uit. Ditzo lijkt ook interessant, maar die bril vergoeding is gewoon een korting. Daarbij wordt je ook nog eens verplicht om naar één opticien te gaan. Lenzen lekker online halen en met een vergoeding kun je tenminste het hele jaar wachten op de beste aanbieding ;)
Daarbij zijn nog niet alle contracten via Anderzorg bekend, kun je via Independer ook die 10k aan tandartskosten fixen als overstapservice vanuit Independer. Mis je alleen een dekking voor tandartskosten bij spoedhulp in het buitenland.
mag het weten
pi_158038576
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Daarbij zijn nog niet alle contracten via Anderzorg bekend, kun je via Independer ook die 10k aan tandartskosten fixen als overstapservice vanuit Independer. Mis je alleen een dekking voor tandartskosten bij spoedhulp in het buitenland.
Wat eigenlijk te zot voor woorden is, maar goed. Die 10k via Independer kost je in principe 15 euro. Zit zelf daar ook naar te kijken, maar of het echt nodig is... Wel een goede toevoeging als dįt iets is wat je aantrekkelijk vindt aan de polis van CZdirect.
pi_158040157
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:19 schreef FreaZ het volgende:

[..]

Wat eigenlijk te zot voor woorden is, maar goed. Die 10k via Independer kost je in principe 15 euro.
Klopt, al geven ze via social media her en der aan dat je een soortgelijke dekking qua zorgaanbieders kunt verwachten. Hoezo kost die 10k via Independer je 15 euro? Het verschil tussen CZ direct 80,10 vs 84,75 = 4,65 euro per maand bij 885 ER. Daarvoor krijg je tandartsvergoeding zoals je zelf al aangaf (100% consult, 80% overige behandelingen tot 250 max). En vergeet die 40 euro aanmeldbonus niet via zo'n referal van iemand die al bij AZ zelf zit. (-3,33 maandelijks) Dus voor 1,32 euro in de maand heb je de gebruikelijke tandartskosten gedekt.
mag het weten
pi_158051646
Ik heb geen zin alles door te lezen, wat is de allergoedkoopste budgetverzekering voor volgend jaar? Ik heb nu een polis die 68,76 euro per maand aanbiedt met hoogste eigen risico.

Ik kan wel een zorgvergelijker bekijken maar vorig jaar bleek dat ze niet alle verzekeringen ertussen hadden staan.
pi_158052166
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 10:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb geen zin alles door te lezen, wat is de allergoedkoopste budgetverzekering voor volgend jaar? Ik heb nu een polis die 68,76 euro per maand aanbiedt met hoogste eigen risico.

Ik kan wel een zorgvergelijker bekijken maar vorig jaar bleek dat ze niet alle verzekeringen ertussen hadden staan.
Volgens mij anderzorg met de tip een vriend actie en jaarbetaling. Dan kom je op ¤64,29 per maand.
pi_158052369
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 10:51 schreef keko het volgende:

[..]

Volgens mij anderzorg met de tip een vriend actie en jaarbetaling. Dan kom je op ¤64,29 per maand.
En zonder die tip een vriend actie? (Daar voel ik namelijk niet veel voor.) Bij een jaarbetaling betaal ik bij mijn huidige Zilveren Kruis budgetpolis 66,69 per maand.
  zondag 6 december 2015 @ 11:59:36 #271
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_158053169
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben overigens ook benieuwd hoe het gaat met doorlopende machtigingen bij het overstappen van zorgverzekeraar.

Moet je deze over het algemeen weer opnieuw regelen bij het overstappen of verloopt dat meestal naadloos?

Ik wil namelijk niet dat de levering van mijn hulpmiddelen stroef verloopt gedurende de overgangsperiode van de ene naar de andere zorgverzekeraar.
Dat gaat volautomatisch, tenzij je op je bankrekening sommige incasso's laat blokkeren. En anders lijkt het me een kwestie van inloggen op de website, aanzetten en klaar.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_158053467
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat gaat volautomatisch, tenzij je op je bankrekening sommige incasso's laat blokkeren. En anders lijkt het me een kwestie van inloggen op de website, aanzetten en klaar.
Ik denk niet dat die gebruiker de doorlopende SEPA- machtiging bedoelt. :P
pi_158053828
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 10:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb geen zin alles door te lezen, wat is de allergoedkoopste budgetverzekering voor volgend jaar? Ik heb nu een polis die 68,76 euro per maand aanbiedt met hoogste eigen risico.

Ik kan wel een zorgvergelijker bekijken maar vorig jaar bleek dat ze niet alle verzekeringen ertussen hadden staan.
Je kunt toch bij Independer kijken. De verzekeringen die er niet tussen staan zijn toch duurder...
pi_158053998
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En zonder die tip een vriend actie? (Daar voel ik namelijk niet veel voor.) Bij een jaarbetaling betaal ik bij mijn huidige Zilveren Kruis budgetpolis 66,69 per maand.
Waarom daar geen gebruik van maken?
Als je het niet doet kost het je 40 euro per jaar extra.
pi_158054367
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat gaat volautomatisch, tenzij je op je bankrekening sommige incasso's laat blokkeren. En anders lijkt het me een kwestie van inloggen op de website, aanzetten en klaar.
Dat gaat uiteraard automatisch (doe ook alles via automatische incasso), maar doel uiteraard op de machtigingen die ik heb door mijn artsen uitgeschreven waardoor ik van m'n zorgverzekering toestemming heb voor het gebruik van bepaalde hulpmiddelen.

Dat loopt nu al jaren zonder dat ik er naar hoef om te kijken, maar met een overgang naar een andere zorgverzekering kan het natuurlijk best zijn dat zij een nieuwe machtiging van de artsen verlangen alvorens mijn zorgleverancier van m'n hulpmiddelen te vergoeden.

Als dat niet vlekkeloos verloopt komt mogelijk de levering van m'n hulpmiddelen in gevaar. Nu lost zich dat dan vast wel weer op, maar ook 1 dag zonder zou natuurlijk bijzonder onplezierig zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158055089
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 12:46 schreef keko het volgende:

[..]

Waarom daar geen gebruik van maken?
Als je het niet doet kost het je 40 euro per jaar extra.
Hoezo 40 euro per jaar? Er staat toch verdeel 40 euro? Lijkt mij dat je dat 50-50 verdeelt en dus 20 terugkrijgt. Overigens wil ik hier wel aan mee doen, maar ik ken niemand die bij AnderZorg zit.
pi_158055645
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:37 schreef outoftheblue het volgende:

[..]

Hoezo 40 euro per jaar? Er staat toch verdeel 40 euro? Lijkt mij dat je dat 50-50 verdeelt en dus 20 terugkrijgt. Overigens wil ik hier wel aan mee doen, maar ik ken niemand die bij AnderZorg zit.
Dan gebruik je mijn link ;).
Zie dit topic:
FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven
జ్ఞ‌ా
pi_158060553
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:21 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt, al geven ze via social media her en der aan dat je een soortgelijke dekking qua zorgaanbieders kunt verwachten. Hoezo kost die 10k via Independer je 15 euro? Het verschil tussen CZ direct 80,10 vs 84,75 = 4,65 euro per maand bij 885 ER. Daarvoor krijg je tandartsvergoeding zoals je zelf al aangaf (100% consult, 80% overige behandelingen tot 250 max). En vergeet die 40 euro aanmeldbonus niet via zo'n referal van iemand die al bij AZ zelf zit. (-3,33 maandelijks) Dus voor 1,32 euro in de maand heb je de gebruikelijke tandartskosten gedekt.
Dat ze op social media vage beloftes doen, zal vast. Maar eigenlijk zouden al die afspraken ook duidelijk moeten zijn op 19 november. Waarom aan zorgpremies/pakketten wel een deadline stellen, maar aan de afspraken met zorgverleners niet :?

Ik doelde met die 15 euro op het verschil in cashback tussen Independer en AZ zelf. (25 vs 40) Dus je betaalt in principe 15 euro voor die 10k tandmodule die Independer je "gratis" erbij geeft.

Jouw berekening klopt niet helemaal. Alleen die 40 van AZ aftrekken is niet helemaal eerlijk, want voor CZdirect kun je ook cashback krijgen. Je betaalt per maand iets meer om tand af te dekken. Onderaan de streep blijft dat alsnog de beste optie, dus in zoverre maakt het niets uit ;)
pi_158061273
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:37 schreef outoftheblue het volgende:

[..]

Je kunt toch bij Independer kijken. De verzekeringen die er niet tussen staan zijn toch duurder...
Vorig jaar stonden de allergoedkoopste er niet tussen. Eerlijk waar.
pi_158061620
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 14:07 schreef µ het volgende:

[..]

Dan gebruik je mijn link ;).
Zie dit topic:
FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven
Is dit een budgetpolis?
pi_158061814
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:00 schreef FreaZ het volgende:

[..]

Dat ze op social media vage beloftes doen, zal vast. Maar eigenlijk zouden al die afspraken ook duidelijk moeten zijn op 19 november. Waarom aan zorgpremies/pakketten wel een deadline stellen, maar aan de afspraken met zorgverleners niet :?

Ik doelde met die 15 euro op het verschil in cashback tussen Independer en AZ zelf. (25 vs 40) Dus je betaalt in principe 15 euro voor die 10k tandmodule die Independer je "gratis" erbij geeft.

Jouw berekening klopt niet helemaal. Alleen die 40 van AZ aftrekken is niet helemaal eerlijk, want voor CZdirect kun je ook cashback krijgen. Je betaalt per maand iets meer om tand af te dekken. Onderaan de streep blijft dat alsnog de beste optie, dus in zoverre maakt het niets uit ;)
Cashback bij czdirect? Hoe regel je dat?
pi_158061941
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dan gebruik je mijn link ;).
Zie dit topic:
FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven


[..]

Is dit een budgetpolis?
Nee, natura, alle ziekenhuizen zijn aangesloten (onderhandelingen lopen nog), maar het aantal klinieken is bij lange na niet volledig, mocht je dat belangrijk vinden.
pi_158062073
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 14:07 schreef µ het volgende:

[..]

Dan gebruik je mijn link ;).
Zie dit topic:
FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven
Begrijp ik goed dat ik sowieso 40 euro korting krijg ook als ik zelf niemand aanbreng?
pi_158062264
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Is dit een budgetpolis?
Bij max ER en mijn/zo'n link is het de goedkoopste. Als je dat bedoelt met budgetpolis, dan: ja. Maar zorgkeuze is goed ;). Prima verzekeraar wmb. Als je weinig zorg nodig hebt is het een goede wmb.
జ్ఞ‌ా
pi_158062265
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 18:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat ik sowieso 40 euro korting krijg ook als ik zelf niemand aanbreng?
Ja.
జ్ఞ‌ా
pi_158062314
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 18:26 schreef µ het volgende:

[..]

Ja.
En jullie verdienen 40 euro bij elke drie die je aanbrengt.
pi_158062419
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En jullie verdienen 40 euro bij elke drie die je aanbrengt.
Yep. Maximale winst voor de aanmelder + linker :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_158063268
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 18:32 schreef µ het volgende:

[..]

Yep. Maximale winst voor de aanmelder + linker :Y.
Het scheelt maar 1 euro per maand met mijn huidige verzekering dus ik denk niet dat ik het doe.
pi_158063379
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 19:09 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het scheelt maar 1 euro per maand met mijn huidige verzekering dus ik denk niet dat ik het doe.
De handeling is maar een paar minuten en je verdient er 12 euro mee.
Ik weet niet wat jouw uurloon op je werk is, maar die van mij is lager :X
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158064901
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 19:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De handeling is maar een paar minuten en je verdient er 12 euro mee.
Ik weet niet wat jouw uurloon op je werk is, maar die van mij is lager :X
En jullie krijgen al onze e-mailadressen te zien!
pi_158065314
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En jullie krijgen al onze e-mailadressen te zien!
Het hoeft niet he :*.

Komt trouwens uit op 64.29 per maand als je alle bonussen neemt.
జ్ఞ‌ా
pi_158065438
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 20:24 schreef µ het volgende:

[..]

Het hoeft niet he :*.

Komt trouwens uit op 64.29 per maand als je alle bonussen neemt.
Welke bonussen?
pi_158065484
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Welke bonussen?
Maximaal eigen risico levert het meest op. Dan de 40 euro cashback via de link, en jaarbetaling (2%). Dan ben je goedkoop uit ;).
జ్ఞ‌ా
pi_158065499
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 18:26 schreef µ het volgende:

[..]

Bij max ER en mijn/zo'n link is het de goedkoopste. Als je dat bedoelt met budgetpolis, dan: ja. Maar zorgkeuze is goed ;). Prima verzekeraar wmb. Als je weinig zorg nodig hebt is het een goede wmb.
Bij veel ook. Het is naar mijn weten de enige die tandartskosten zonder maximum vergoedt.
pi_158072612
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En jullie krijgen al onze e-mailadressen te zien!
Twee mensen hebben mijn link hier volgens mij gebruikt. Ik heb geen e-mailadressen van ze gekregen, maar weet nu wel hun achternaam. Dus ja, je geeft je achternaam prijs, maar ik weet niet eens aan welke user die kliks zijn verbonden. Dus eigenlijk weet ik niks. Of daar nu Janssen, Pietersen of Pluisjes staat :)
pi_158072708
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:29 schreef Gebruikersna het volgende:

[..]

Bij veel ook. Het is naar mijn weten de enige die tandartskosten zonder maximum vergoedt.
Je bedoelt als je een aanvullende verzekering neemt.
pi_158074175
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je bedoelt als je een aanvullende verzekering neemt.
Allicht.
pi_158098263
Ik heb nog niet voorbij horen komen dat als je via independer afsluit, je gratis een tandarts ongevallen dekking erbij krijgt.
Deze is voor mij wel gunstig, gezien het feit dat ik geen tandartsverzekering erbij wilde nemen en zo toch gedekt ben voor een mogelijk afbrekende tand.
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
pi_158098451
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 03:15 schreef Whipper het volgende:
Ik heb nog niet voorbij horen komen dat als je via independer afsluit, je gratis een tandarts ongevallen dekking erbij krijgt.
Deze is voor mij wel gunstig, gezien het feit dat ik geen tandartsverzekering erbij wilde nemen en zo toch gedekt ben voor een mogelijk afbrekende tand.
Als dat voor jou belangrijk is, dan is dat zeker het overwegen waard. Je mist alleen dan wel een cashback variėrend van een tientje tot veertig euro (afhankelijk van welke verzekeraar en welke cadhbacksite).
Mocht je trouwens een aanvullend pakket nemen bij je verzekeraar, dan zit tandongevallenverzekering er regelmatig (zeker niet altijd) bij, dan heeft het dus geen nut.
pi_158099864
Twee dagen terug nieuwe zorgverzekering afgesloten via Independer: Menzis Basis Voordelig + aanvullend. Let hiermee op, Independer geeft aan dat Menzis alle ziekenhuizen doet vergoeden, echter na een belletje met Independer vergoeden ze slecht's 1/3e (of dat is excl. de ziekenhuizen waar ze nog geen 2016 contract mee hebben). Anyway, ik ga mooi naar Anderzorg, die na een belletje wel kunnen bevestigen allen ziekenhuizen te vergoeden.

9 fysio
75% tandarts (250euro)
Buitenland vergoeding
102,75 p/m. Niks van te zeggen toch?
pi_158099877
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')