Nee, er zijn behandelingen uit het basispakket dit in het ene ziekenhuis 100% vergoed worden en in een ander ziekenhuis voor minder.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:16 schreef keko het volgende:
Bedoelt AZ niet dat alle zorg vergoed wordt die in het (door de overheid vastgelegde) basispakket zit? Natuurlijk bieden ziekenhuizen ook andere vormen van zorg (bijvoorbeeld sterilisaties of ooglidcorrecties om maar wat te noemen) aan en daarmee wordt dan bedoelt dat niet elke behandeling vergoed wordt (correct me if I'm wrong).
Maar niet de goedkoopstequote:Op zaterdag 28 november 2015 15:31 schreef Roces18 het volgende:
Besured is volgens mij ook best goedkoop? Is dat wat?
Zoek eigenlijk:quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar niet de goedkoopste![]()
Alles hangt af van je wensen of het iets is of niet.
Aan iemand die afsluit met vr. gr. had ik ook geen fatsoenlijk antwoord gestuurd. Wat een armoede.quote:Op donderdag 26 november 2015 19:47 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
N.a.v. bovenstaand bericht had ik een e-mail gestuurd naar Anderzorg met de volgende vraag:
[..]
Na vijf (!) dagen ontvang ik de volgende e-mail:
[..]
Ofwel, dezelfde nietszeggende info als op hun site staat. Geen concreet antwoord. Als ik een nieuwe vraag stuur, moet ik weer vijf dagen wachten... Ik blijf wel lekker bij ZK. :p
en pluk je daar de vruchten van?quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:55 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ik heb gewoon op zo'n vergelijkingssite gekeken en daar kwam unive als goedkoopste uit de bus. Dit zou me makkelijk een tientje per maand kunnen schelenals ik van ZK naar unive switch.
Bedankt voor je inhoudelijk reactie.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:13 schreef Platina het volgende:
[..]
Aan iemand die afsluit met vr. gr. had ik ook geen fatsoenlijk antwoord gestuurd. Wat een armoede.
Van die rekeningen ligt volgens mij aan het ziekenhuis hoor, niet aan Anderzorg.quote:Op donderdag 26 november 2015 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bidden dat ik geen zorg nodig heb.
Een voordeel is wel dat je de rekening heel laat krijgt. Mijn partner wacht nog steeds op een rekening van een botbreuk van februari dit jaar.
En ik heb een keer een rekening gehad van 3 jaar terug.
Klopt. Februari dit jaar is nog niks, kan wel jaren duren soms.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:23 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Van die rekeningen ligt volgens mij aan het ziekenhuis hoor, niet aan Anderzorg.
Ohra met goedkoopste aanvullende en tand 250?quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:54 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zoek eigenlijk:
100% tandarts - minstens 200/250 euro
9 fysio
verder zat keuze in ziekenhuizen
(zou wat zijn als ik ebola had en niet naar het beste ziekenhuis kon)
Dus er zijn geen prijsafspraken over de prijs tussen zorgverzekeraar en ziekenhuis?quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:23 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Van die rekeningen ligt volgens mij aan het ziekenhuis hoor, niet aan Anderzorg.
Het ging over rekeningen laat versturen.quote:Op zondag 29 november 2015 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus er zijn geen prijsafspraken over de prijs tussen zorgverzekeraar en ziekenhuis?
Bij prijsafspraken moeten beiden de prijs weten, want dat is de afspraak
Nee de quote was op mijn reactie en die ging over het van te voren weten over de prijs.quote:Op zondag 29 november 2015 12:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het ging over rekeningen laat versturen.
Volgens mij reageert die user toch echt op het laat versturen van de rekeningen.quote:Op zondag 29 november 2015 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee de quote was op mijn reactie en die ging over het van te voren weten over de prijs.
Ohra is 117quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ohra met goedkoopste aanvullende en tand 250?
Er staat echt nergens in jouw post dat de rekening laat verstuurd werd door AZ terwijl ze 'm wel al hadden liggen. Oftewel, ik reageerde wel op het feit dat de rekening laat versturen normaliter ligt aan je ziekenhuis, niet aan je verzekering.quote:Op zondag 29 november 2015 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee de quote was op mijn reactie en die ging over het van te voren weten over de prijs.
De zorgverzekering waar ik was bij verzamelt alle rekeningen tot een bepaald bedrag en stuurt dan in 1x de rekening. Ik ging daar weg en pas na 3 jaar kwamen ze daar achter en stuurde me toen nog een rekening.
sorry, verkeerd begrepen dan.quote:Op zondag 29 november 2015 12:28 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Er staat echt nergens in jouw post dat de rekening laat verstuurd werd door AZ terwijl ze 'm wel al hadden liggen. Oftewel, ik reageerde wel op het feit dat de rekening laat versturen normaliter ligt aan je ziekenhuis, niet aan je verzekering.
Veel dingen zullen waarschijnlijk dubbel zijn, maar of alles dat is kan je alleen te weten komen door je voorwaarden te lezen.quote:Op zondag 29 november 2015 13:18 schreef Roces18 het volgende:
Weet iemand of je een aanvullende buitenlanddekking nodig hebt bij je zorgverzekering?
De Basis Zorgverzekering biedt namelijk dekking voor de Nederlandse tarieven en ik heb al een doorlopende reisverzekering met medische zekerheid, dus anders zou ik me dubbelop verzekeren. Of zit er verschil tussen deze 2 varianten?
Als je een doorlopende reisverzekering hebt, met daarin de aanvullingen die jij nodig acht, zou ik niet een aanvullende (buitenland) dekking in je zorgverzekering nemen.quote:Op zondag 29 november 2015 13:18 schreef Roces18 het volgende:
Weet iemand of je een aanvullende buitenlanddekking nodig hebt bij je zorgverzekering?
De Basis Zorgverzekering biedt namelijk dekking voor de Nederlandse tarieven en ik heb al een doorlopende reisverzekering met medische zekerheid, dus anders zou ik me dubbelop verzekeren. Of zit er verschil tussen deze 2 varianten?
Van wat ik begrepen heb vergoeden ze het verschil. Aangezien je basisverzekering alles dekt tot Nederlandse tarieven. Maar in Amerika kan het bijvoorbeeld 3x zo hoog zijn. Dat verschil regelt je reisverzekering dan (of in dit geval buitenlanddekking)quote:Op maandag 30 november 2015 08:31 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Als je een doorlopende reisverzekering hebt, met daarin de aanvullingen die jij nodig acht, zou ik niet een aanvullende (buitenland) dekking in je zorgverzekering nemen.
Het is wel handig om even te checken tot hoeveel je reisverzekering vergoed...
vergelijking
Verder vraag ik mij af of een aanvullende (zorg)verzekering met buitenland dekking eigenlijk precies inhoud.. Vergoeden zij puur het verschil tussen de werkelijke kosten en de standaardtarieven binnen Nederland? Of vergoeden zij het gehele bedrag aan schade?
Een flink aantal jaar geleden was ik m'n eigen risico gewoon kwijt, maar dat was toen het ER nog iets van ¤ 280,- was. Wel complicatie gehad toen, dus of ik helemaal representatief ben weet ik ook niet.quote:Op maandag 30 november 2015 11:44 schreef rene90 het volgende:
Toch maar goed dat ik even nog naar de tandarts ben geweest. Er moeten twee verstandskiezen uit (1 onder, 1 boven) dan dat gaat wel via de kaakchirurg. Iemand een indicatie wat een ziekenhuis hiervoor rekent en of het dus verstandig is mijn eigen risico terug te brengen naar de wettelijke?
Ligt helemaal aan wat er precies aan de hand is met je verstandskiezen , hoe ze liggen enz. En hoe moeilijk het dus wordt voor de kaakchirurg. Maar minstens zo'n 100-150 euro per kies, en dan kan zo oplopen naar 300 euro per kies als alles fout gaat.quote:Op maandag 30 november 2015 11:44 schreef rene90 het volgende:
Toch maar goed dat ik even nog naar de tandarts ben geweest. Er moeten twee verstandskiezen uit (1 onder, 1 boven) dan dat gaat wel via de kaakchirurg. Iemand een indicatie wat een ziekenhuis hiervoor rekent en of het dus verstandig is mijn eigen risico terug te brengen naar de wettelijke?
Zonet even de premie berekend op cz.nl: CZ Zorg-op-maatpolis (¤ 885 ER) met Plus Collectief AV kost ¤ 91,66 pm, excl ¤ 40 bruto-vergoeding door werkgever. Onder de streep ongeveer ¤ 73 pm.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:34 schreef sylvesterrr het volgende:
- CZDirect met Basic AV: ¤ 80,10 pm
- CZ Zorg-op-maatpolis met Plus Collectief AV: ¤ 97,63 pm, excl ¤ 40 bruto-vergoeding door werkgever, dus onder de streep kost het mij iets minder dan ¤ 80 pm
- CZ Zorg-op-maatpolis met Jongeren AV: ¤ 95,43 pm, excl ¤ 40 bruto-vergoeding door werkgever, dus onder de streep kost het mij iets minder dan ¤ 80 pm
In alle gevallen met een ER van ¤ 885,- .
De AV wil ik voor de fysio. Hardlopen en zwakke achillespees en knie is niet zo'n goedkope combinatie.
Grootste verschil tussen Plus Collectief AV en Jongeren AV is dat je bij Plus Collectief 27 behandelingen hebt (ipv 9), en dat bij Jongeren AV tandartskosten tot ¤ 450 worden vergoed (ipv ¤ 0). Tandarts verwacht ik hooguit 5 á 6 tientjes per jaar aan kosten, dus het wordt wat mij betreft de variant met Plus Collectief AV.
quote:Op maandag 30 november 2015 11:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een flink aantal jaar geleden was ik m'n eigen risico gewoon kwijt, maar dat was toen het ER nog iets van ¤ 280,- was. Wel complicatie gehad toen, dus of ik helemaal representatief ben weet ik ook niet.
Ik denk dat dit precies zo'n geval is, waarvan niemand je kan zeggen wat dit kost. Helemaal niet als de behandeling in 2016 gaat plaatsvinden, ze weten de tarieven van 2015 vaak nog niet eensNet zoals Brecht van Kassa met d'r oogdrukmeting. M'n gevoel zegt, eigen risico op het wettelijk minimum zetten. Je gaat het toch wel kwijt zijn.
Dan gaat hij naar het minimum inderdaad. Nu nog even kijken welke ziekenhuizen gecontracteerd gaan worden bij de verschillende zorgverzekeraars.quote:Op maandag 30 november 2015 11:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan wat er precies aan de hand is met je verstandskiezen , hoe ze liggen enz. En hoe moeilijk het dus wordt voor de kaakchirurg. Maar minstens zo'n 100-150 euro per kies, en dan kan zo oplopen naar 300 euro per kies als alles fout gaat.
Dat verschilt per ziekenhuis. Ik was ongeveer 250 euro kwijt per kies voor 5 minuten werk.quote:Op maandag 30 november 2015 11:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan wat er precies aan de hand is met je verstandskiezen , hoe ze liggen enz. En hoe moeilijk het dus wordt voor de kaakchirurg. Maar minstens zo'n 100-150 euro per kies, en dan kan zo oplopen naar 300 euro per kies als alles fout gaat.
Je zou de passantentarieven van 2016 van het betreffende ziekenhuis erbij kunnen halen en daar naar codes kunnen zoeken; dat geeft een redelijke indicatie. Bij mij viel het trekken van de verstandskies onder de volgende beschrijving:quote:Op maandag 30 november 2015 11:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
inderdaad ook de reden dat k niet bij anderzorg ga, als ik niet eens erachter kan komen waar ik heen kan. niet echt transparantquote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je op deze site iets intypt als kaak of neus of chirurgie dan kent hij die termen allemaal nietbeetje onhandig zo
![]()
https://www.anderzorg.nl/zorgvinder
Dat had ik dus ook en even de chat in gegaan en in 2015 waren alle ziekenhuizen gecontracteerd en kon je er dus heen. Is inderdaad niet echt duidelijk terug te vinden verder.quote:Op maandag 30 november 2015 16:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
inderdaad ook de reden dat k niet bij anderzorg ga, als ik niet eens erachter kan komen waar ik heen kan. niet echt transparant
en poliklinieken dan?quote:Op maandag 30 november 2015 16:57 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook en even de chat in gegaan en in 2015 waren alle ziekenhuizen gecontracteerd en kon je er dus heen. Is inderdaad niet echt duidelijk terug te vinden verder.
Spoed = overal, maar als je in het ziekenhuis komt en het blijkt dat het kanker is moet je misschien (op eigen kosten) weer worden overgeplaatst naar een ziekenhuis wat wel een contract heeftquote:Op maandag 30 november 2015 17:03 schreef Roces18 het volgende:
Trouwens wat gebeurt er als je bijv maar bij 100 ziekenhuizen kan.
Je krijgt een hartaanval - ambulance pikt je op en brengt je naar een ziekenhuis waar je verzekering geen contract mee heeft. Betaalt je basisverzekering dan alles omdat het spoed is? Of moet je zelf lappen
maar hopen dat ik geen kanker krijg danquote:Op maandag 30 november 2015 17:23 schreef rene90 het volgende:
[..]
Spoed = overal, maar als je in het ziekenhuis komt en het blijkt dat het kanker is moet je misschien (op eigen kosten) weer worden overgeplaatst naar een ziekenhuis wat wel een contract heeft?
Geen idee, interessante vraagstukken.
Spoed = ongeluk en dus direct naar het ziekenhuis. Je kunt overal terecht.quote:Op maandag 30 november 2015 17:23 schreef rene90 het volgende:
[..]
Spoed = overal, maar als je in het ziekenhuis komt en het blijkt dat het kanker is moet je misschien (op eigen kosten) weer worden overgeplaatst naar een ziekenhuis wat wel een contract heeft?
Geen idee, interessante vraagstukken.
Veel van die zkh die gecontracteerd zijn, zijn best redelijke ziekenhuizen hoor. In mijn regio althans. Twee zkh uit de top 10 van de AD-top 100. (ZK)quote:Op maandag 30 november 2015 18:34 schreef FreaZ het volgende:
[..]
Spoed = ongeluk en dus direct naar het ziekenhuis. Je kunt overal terecht.
Geen spoed? Dan moet je dus naar een van de ziekenhuizen waar ze een afspraak mee hebben. Vooral met budgetverzekeringen (ZK) mag je maar naar een select groepje ziekenhuizen. Het gaat hier om zogenaamde "planbare" zorg. Wat is dat? Nou, je breekt je arm op woensdag en gaat niet direct naar het ziekenhuis (dus dezelfde dag), maar de dag erna op donderdag. Of inderdaad zoiets als kanker e.d.
Die paar euro is 't (mij) niet waard.
Datis een hele interessante vraag. Voor spoed medische hulp kan je in elk ziekenhuis voor100% terecht, maar welke behandelingen zijn spoedbehandelingen en op dit moment is er geen ziekenhuis die zal zeggen dat de behandeling niet volledig wordt vergoed, dus zullen ze je gewoon behandelen, ook voor niet spoedeisende behandelingen. Dat moet je zelf onderzoeken en bijhouden, ook als je in het ziekenhuis bent.quote:Op maandag 30 november 2015 17:03 schreef Roces18 het volgende:
Trouwens wat gebeurt er als je bijv maar bij 100 ziekenhuizen kan.
Je krijgt een hartaanval - ambulance pikt je op en brengt je naar een ziekenhuis waar je verzekering geen contract mee heeft. Betaalt je basisverzekering dan alles omdat het spoed is? Of moet je zelf lappen
Inderdaad. Maar ik vind dat wel schandalig in een land als Nederland dat het zo slecht geregeld is. Allemaal kleine lettertjes overal, niets transparantquote:Op maandag 30 november 2015 19:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Datis een hele interessante vraag. Voor spoed medische hulp kan je in elk ziekenhuis voor100% terecht, maar welke behandelingen zijn spoedbehandelingen en op dit moment is er geen ziekenhuis die zal zeggen dat de behandeling niet volledig wordt vergoed, dus zullen ze je gewoon behandelen, ook voor niet spoedeisende behandelingen. Dat moet je zelf onderzoeken en bijhouden.
Daarom zo ver mogelijk van budgetpolissen vandaan blijven.
Kijk maar eens afleveringen van kassa over de zorg en je zal elk jaar weer bidden datje niks overkomt en aan het eind van het jaar danken dat je niks is overkomen.quote:Op maandag 30 november 2015 19:44 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik vind dat wel schandalig in een land als Nederland dat het zo slecht geregeld is. Allemaal kleine lettertjes overal, niets transparant
Denk dat ik nu maar kies voor Ditzo. Goedkoopste restitutiepolis namelijk.quote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kijk maar eens afleveringen van kassa over de zorg en je zal elk jaar weer bidden datje niks overkomt en aan het eind van het jaar danken dat je niks is overkomen.
Ook met restitutie krijgje niet alle zorg vergoed bij elke zorgverlener!quote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Denk dat ik nu maar kies voor Ditzo. Goedkoopste restitutiepolis namelijk.
Dus een botbreuk zetten is spoed maar gipsen niet? Hoe zit het met opnieuw gips aanbrengen na een tijd?quote:Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef Postbus100 het volgende:
Spoed is wanneer je bij wijze van spreke met de ambulance nodig naar een ziekenhuis vervoerd moet worden en het op dat moment om jouw leven gaat en niet om de centjes.
Geen idee, ben medisch niet onderlegdquote:Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus een botbreuk zetten is spoed maar gipsen niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |