Je zou de passantentarieven van 2016 van het betreffende ziekenhuis erbij kunnen halen en daar naar codes kunnen zoeken; dat geeft een redelijke indicatie. Bij mij viel het trekken van de verstandskies onder de volgende beschrijving:quote:Op maandag 30 november 2015 11:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan wat er precies aan de hand is met je verstandskiezen , hoe ze liggen enz. En hoe moeilijk het dus wordt voor de kaakchirurg. Maar minstens zo'n 100-150 euro per kies, en dan kan zo oplopen naar 300 euro per kies als alles fout gaat.
inderdaad ook de reden dat k niet bij anderzorg ga, als ik niet eens erachter kan komen waar ik heen kan. niet echt transparantquote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je op deze site iets intypt als kaak of neus of chirurgie dan kent hij die termen allemaal nietbeetje onhandig zo
![]()
https://www.anderzorg.nl/zorgvinder
Dat had ik dus ook en even de chat in gegaan en in 2015 waren alle ziekenhuizen gecontracteerd en kon je er dus heen. Is inderdaad niet echt duidelijk terug te vinden verder.quote:Op maandag 30 november 2015 16:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
inderdaad ook de reden dat k niet bij anderzorg ga, als ik niet eens erachter kan komen waar ik heen kan. niet echt transparant
en poliklinieken dan?quote:Op maandag 30 november 2015 16:57 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook en even de chat in gegaan en in 2015 waren alle ziekenhuizen gecontracteerd en kon je er dus heen. Is inderdaad niet echt duidelijk terug te vinden verder.
Spoed = overal, maar als je in het ziekenhuis komt en het blijkt dat het kanker is moet je misschien (op eigen kosten) weer worden overgeplaatst naar een ziekenhuis wat wel een contract heeftquote:Op maandag 30 november 2015 17:03 schreef Roces18 het volgende:
Trouwens wat gebeurt er als je bijv maar bij 100 ziekenhuizen kan.
Je krijgt een hartaanval - ambulance pikt je op en brengt je naar een ziekenhuis waar je verzekering geen contract mee heeft. Betaalt je basisverzekering dan alles omdat het spoed is? Of moet je zelf lappen
maar hopen dat ik geen kanker krijg danquote:Op maandag 30 november 2015 17:23 schreef rene90 het volgende:
[..]
Spoed = overal, maar als je in het ziekenhuis komt en het blijkt dat het kanker is moet je misschien (op eigen kosten) weer worden overgeplaatst naar een ziekenhuis wat wel een contract heeft?
Geen idee, interessante vraagstukken.
Spoed = ongeluk en dus direct naar het ziekenhuis. Je kunt overal terecht.quote:Op maandag 30 november 2015 17:23 schreef rene90 het volgende:
[..]
Spoed = overal, maar als je in het ziekenhuis komt en het blijkt dat het kanker is moet je misschien (op eigen kosten) weer worden overgeplaatst naar een ziekenhuis wat wel een contract heeft?
Geen idee, interessante vraagstukken.
Veel van die zkh die gecontracteerd zijn, zijn best redelijke ziekenhuizen hoor. In mijn regio althans. Twee zkh uit de top 10 van de AD-top 100. (ZK)quote:Op maandag 30 november 2015 18:34 schreef FreaZ het volgende:
[..]
Spoed = ongeluk en dus direct naar het ziekenhuis. Je kunt overal terecht.
Geen spoed? Dan moet je dus naar een van de ziekenhuizen waar ze een afspraak mee hebben. Vooral met budgetverzekeringen (ZK) mag je maar naar een select groepje ziekenhuizen. Het gaat hier om zogenaamde "planbare" zorg. Wat is dat? Nou, je breekt je arm op woensdag en gaat niet direct naar het ziekenhuis (dus dezelfde dag), maar de dag erna op donderdag. Of inderdaad zoiets als kanker e.d.
Die paar euro is 't (mij) niet waard.
Datis een hele interessante vraag. Voor spoed medische hulp kan je in elk ziekenhuis voor100% terecht, maar welke behandelingen zijn spoedbehandelingen en op dit moment is er geen ziekenhuis die zal zeggen dat de behandeling niet volledig wordt vergoed, dus zullen ze je gewoon behandelen, ook voor niet spoedeisende behandelingen. Dat moet je zelf onderzoeken en bijhouden, ook als je in het ziekenhuis bent.quote:Op maandag 30 november 2015 17:03 schreef Roces18 het volgende:
Trouwens wat gebeurt er als je bijv maar bij 100 ziekenhuizen kan.
Je krijgt een hartaanval - ambulance pikt je op en brengt je naar een ziekenhuis waar je verzekering geen contract mee heeft. Betaalt je basisverzekering dan alles omdat het spoed is? Of moet je zelf lappen
Inderdaad. Maar ik vind dat wel schandalig in een land als Nederland dat het zo slecht geregeld is. Allemaal kleine lettertjes overal, niets transparantquote:Op maandag 30 november 2015 19:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Datis een hele interessante vraag. Voor spoed medische hulp kan je in elk ziekenhuis voor100% terecht, maar welke behandelingen zijn spoedbehandelingen en op dit moment is er geen ziekenhuis die zal zeggen dat de behandeling niet volledig wordt vergoed, dus zullen ze je gewoon behandelen, ook voor niet spoedeisende behandelingen. Dat moet je zelf onderzoeken en bijhouden.
Daarom zo ver mogelijk van budgetpolissen vandaan blijven.
Kijk maar eens afleveringen van kassa over de zorg en je zal elk jaar weer bidden datje niks overkomt en aan het eind van het jaar danken dat je niks is overkomen.quote:Op maandag 30 november 2015 19:44 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik vind dat wel schandalig in een land als Nederland dat het zo slecht geregeld is. Allemaal kleine lettertjes overal, niets transparant
Denk dat ik nu maar kies voor Ditzo. Goedkoopste restitutiepolis namelijk.quote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kijk maar eens afleveringen van kassa over de zorg en je zal elk jaar weer bidden datje niks overkomt en aan het eind van het jaar danken dat je niks is overkomen.
Ook met restitutie krijgje niet alle zorg vergoed bij elke zorgverlener!quote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Denk dat ik nu maar kies voor Ditzo. Goedkoopste restitutiepolis namelijk.
Dus een botbreuk zetten is spoed maar gipsen niet? Hoe zit het met opnieuw gips aanbrengen na een tijd?quote:Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef Postbus100 het volgende:
Spoed is wanneer je bij wijze van spreke met de ambulance nodig naar een ziekenhuis vervoerd moet worden en het op dat moment om jouw leven gaat en niet om de centjes.
Geen idee, ben medisch niet onderlegdquote:Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus een botbreuk zetten is spoed maar gipsen niet?
Ja jezus. Ik ga toch niet alle kleine lettertjes lezenquote:Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook met restitutie krijgje niet alle zorg vergoed bij elke zorgverlener!
Daar heb je het al.... Dus je breekt je been en weet niet of het ziekenhuis alle kosten vergoed?quote:Op maandag 30 november 2015 19:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Geen idee, ben medisch niet onderlegd
Dit was een ninja-editquote:Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe zit het met opnieuw gips aanbrengen na een tijd?
Vaak krijg je bij een restitutie polis het uurloon vergoedt die een zorgverzekering ook moet betalen bij een ander. De rest van het uurloon moet je zelf betalen. Het staat allemaal in de voorwaarden.quote:Op maandag 30 november 2015 19:47 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ja jezus. Ik ga toch niet alle kleine lettertjes lezen
Een gebroken arm, been enz is geen spoed.... (heb ik zelf ook meegemaakt, mag je gewoon blijven zitten in de wachtkamer, terwijl er mensen voor gaan die bijv in hun hand gesneden hebben... man man man) Een gebroken nek dat is pas spoedquote:Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus een botbreuk zetten is spoed maar gipsen niet? Hoe zit het met opnieuw gips aanbrengen na een tijd?
Dus been zetten en gipsen in het ene ziekenhuis en opnieuw aanbrengen en controle in een ander ziekenhuis?quote:Op maandag 30 november 2015 19:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit was een ninja-editDit lijkt me sowieso geen spoed...
Wat Roces18 ook zegt, en klinkt ook wel logisch, aangezien je niet dood gaat als je een uurtje langer wacht.quote:Op maandag 30 november 2015 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus been zetten en gipsen in het ene ziekenhuis en opnieuw aanbrengen en controle in een ander ziekenhuis?
AH dus met een gebroken been en geen vervoer moet je de ambulance vragen om naar een specifiek ziekenhuis te gaan?quote:Op maandag 30 november 2015 19:48 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Een gebroken arm, been enz is geen spoed.... (heb ik zelf ook meegemaakt, mag je gewoon blijven zitten in de wachtkamer, terwijl er mensen voor gaan die bijv in hun hand gesneden hebben... man man man) Een gebroken nek dat is pas spoed
Je moet ook niet de ambulance vragen, je moet de buurvrouw vragen of ze je wil brengenquote:Op maandag 30 november 2015 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
AH dus met een gebroken been en geen vervoer moet je de ambulance vragen om naar een specifiek ziekenhuis te gaan?
Je hoeft ook niet te vertrouwen dat de zorgverzekeraar aan de telefoon je het antwoord geeft wat klopt.... Dus je zult het nooit weten totdat je de rekening krijgt van of het ER of van de behandeling....quote:Op maandag 30 november 2015 19:50 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Je moet ook niet de ambulance vragen, je moet de buurvrouw vragen of ze je wil brengen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |