Sint constateerde niet slechts,maar benoemde het als iets positiefs. Opvang van asielzoekers gaat ten koste van Nederlandse kinderen. Daar kun je het mee oneens zijn, maar laat het Sinterklaasfeest vrij van dit soort politieke kwesties blijven.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Heeft de Sint gezegd dat Nederlandse kindertjes maar in de stront kunnen zakken? Dat lees ik nu in jouw reactie. En wat is er links aan dat Sinterklaas constateert dat er veel Syrische kinderen hier opgevangen wordt?
Oh trouwens, het is maar een fictief figuur he. Niet zo kleinzerig doen en dit serieus nemen, bitte.
Ik stel je vragen...... Dat doet men vaker..... de bedoeling is dat je het een en ander toelicht.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lees nog even goed mijn post a.u.b. voordat je wat roept.
Zoals je weet is Sinterklaas een echte kindervriend! Hij kan toch niet zeggen dat die Syrische kindertjes alleen maar ellende met zich meebrengen? Dat zou nogal out of character zijn. Maar los daarvan denk ik dat Sinterklaas al die jaren al een behoorlijke linkse signatuur heeft gehad.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sint constateerde niet slechts,maar benoemde het als iets positiefs. Opvang van asielzoekers gaat ten koste van Nederlandse kinderen. Daar kun je het mee oneens zijn, maar laat het Sinterklaasfeest vrij van dit soort politieke kwesties blijven.
Klopt, dat kan hij niet zeggen. Lees wat ik schrijf (ook voor Bluesdude): Sinterklaas moet politiek neutraal zijn.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Zoals je weet is Sinterklaas een echte kindervriend! Hij kan toch niet zeggen dat die Syrische kindertjes alleen maar ellende met zich meebrengen? Dat zou nogal out of character zijn. Maar los daarvan denk ik dat Sinterklaas al die jaren al een behoorlijke linkse signatuur heeft gehad.
Het is toch positief dat kinderen niet opgroeien in oorlogsgebieden of vluchtelingenkampen?quote:Op donderdag 19 november 2015 20:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sint constateerde niet slechts,maar benoemde het als iets positiefs.
Welja...... ouderen verzorgen ook. Mensen opereren ook. Stoplichten laten werken ook.quote:Opvang van asielzoekers gaat ten koste van Nederlandse kinderen.
Doe dat dan !!!! Begint dan ook niet over je politieke misvattingen in dit debatquote:Daar kun je het mee oneens zijn, maar laat het Sinterklaasfeest vrij van dit soort politieke kwesties blijven.
Sint moet niks...... dat bepaalt iedere acteur voor zich ism met zijn groep theatermakers.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt, dat kan hij niet zeggen. Lees wat ik schrijf (ook voor Bluesdude): Sinterklaas moet politiek neutraal zijn.
Het is positief dat kinderen niet opgroeien in oorlogsgebieden en vluchtelingenkampen. De realiteit is echter dat dit geen reden is om de hele wereld hier naartoe te halen. Dat is ingewikkeld te begrijpen, zelfs voor veel volwassenen. Niet bij het kinderfeest betrekken.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is toch positief dat kinderen niet opgroeien in oorlogsgebieden of vluchtelingenkampen?
[..]
Welja...... ouderen verzorgen ook. Mensen opereren ook. Stoplichten laten werken ook.
[..]
Doe dat dan !!!! Begint dan ook niet over je politieke misvattingen in dit debat
Ik vind dat ze niet in Nederland horen, jij denkt er wellicht anders over. Dat kan, maar deze politieke discussie moet los van het Sinterklaasfeest gevoerd worden.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sint moet niks...... dat bepaalt iedere acteur voor zich ism met zijn groep theatermakers.
De Sint is er voor alle kinderen , is het verhaal, ook voor die kinderen die jij wegwenst.
Afgezien van het geen neger ben ik het geheel met je eens.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom is Zwarte Piet ook geen neger, maar een fantasiefiguur, een interpretatie van een cultuur historisch archetype.
Je hebt door dat ik het tegen iemand heb die het over die witte wieven e.d. heeft en niet over de politiek?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:40 schreef Gia het volgende:
[..]
DAt is niet hetzelfde als politieke discussies erin verweven.
Lees jij dan dat artikel voor aan kinderen in die leeftijdsgroep???quote:Op donderdag 19 november 2015 16:45 schreef Gia het volgende:
Een Diewertje die Zwarte Piet maar een 'rare blackface' vindt.
Da's opvoeden! Kindjes die in de supermarkt een willekeurige neger, een rare blackface noemt. Dat is ook prettiger voor negers dan Zwarte Piet genoemd worden.
Weet je waar het sinterklaas verhaal voor staat????quote:Op donderdag 19 november 2015 20:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Beetje laat, maar ik las onlangs dat Sinterklaas in Meppel heeft gezegd dat Nederland veel kindertjes opvangt die op de vlucht zijn.
Sinterklaas wordt gebruikt om linkse indoctrinatie op kleine kinderen los te laten.
De opvang van die illegalen wordt gebracht alsof het wat mooi is.
Terwijl dankzij die immigratie Nederland zo vol wordt dat de meeste kinderen later zijn aangewezen op een krap flatje, en meisjes een grote kans maken om ooit in hun leven slachtoffer te worden van verkrachting.
Misselijkmakend
Echt, ga je gewoon ermee door?quote:Op donderdag 19 november 2015 20:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sint constateerde niet slechts,maar benoemde het als iets positiefs. Opvang van asielzoekers gaat ten koste van Nederlandse kinderen. Daar kun je het mee oneens zijn, maar laat het Sinterklaasfeest vrij van dit soort politieke kwesties blijven.
Tja, als je links ziet als de hulpbehoevenden helpen wel ja.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Zoals je weet is Sinterklaas een echte kindervriend! Hij kan toch niet zeggen dat die Syrische kindertjes alleen maar ellende met zich meebrengen? Dat zou nogal out of character zijn. Maar los daarvan denk ik dat Sinterklaas al die jaren al een behoorlijke linkse signatuur heeft gehad.
Wordt eens nuchter. Ze maken sintverhalen voor de kinderen. Dat doen ze al vele jaren en zullen dat nog vele jaren blijven doen.quote:Op donderdag 19 november 2015 23:04 schreef luxerobots het volgende:
De NOS laat zich altijd voor het karretje spannen van het koninklijk huis, maar het Sinterklaasfeest, het enige unieke Nederlandse kinderfeest, kan een schop na krijgen.
Ik heb het even gekeken, ontzettend slechte televisie. Alles slecht, opbouw, script, muziek. Het is voor de allerkleinsten, maar dat is nog geen reden om zulke slechte televisie af te leveren.quote:Op donderdag 19 november 2015 23:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wordt eens nuchter. Ze maken sintverhalen voor de kinderen. Dat doen ze al vele jaren en zullen dat nog vele jaren blijven doen.
Nu ben jij zo verkrampt aan het kijken.... ojeeeeee ik zie een piet die niet donker geschminkt is.... wat erg.....
Is niks ergs aan... en ze blijven sinttheater maken.
je bent een kankerpitquote:Op donderdag 19 november 2015 23:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het even gekeken, ontzettend slechte televisie. Alles slecht, opbouw, script, muziek. Het is voor de allerkleinsten, maar dat is nog geen reden om zulke slechte televisie af te leveren.
ah den pot die den ketel verwijt dat hij zwart zietquote:Op vrijdag 20 november 2015 09:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.encyclo.nl/begrip/kankerpit
Hilarisch he!? Ik heb een zwak voor de echte Zwarte Piet met die toffe gouden oorbellen, maar die boze blanke mensen hier die compleet uit hun pan gaan hier vanwege roetveegpieten vind ik ook geweldig!quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:28 schreef Zith het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
De laatste paar paginas![]()
Sinterklaas die kindervluchtelingen maar moet negeren.
Kinderachtige productie Sinterklaasjournaal.
3-jarigen misschien wel die blackface gaan roepen.
Verontwaardiging over pieten met speciale rollen (clownspieten).
ook al door de islamquote:Op zaterdag 21 november 2015 21:06 schreef tesssssssss het volgende:
Ik Vilvoorde kwam vandaag de allernieuwste versie van Piet.
helemaal-geen-piet.
Wat liefquote:Op vrijdag 20 november 2015 12:49 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb een liedje voor jullie gemaakt:
Wij zijn de boze blanke mannen
We laten de moed niet zakken
We zijn van de week weer lazarus geweest
Roetzwarte pieten op het Sinterklaasfeest
Achterlijk inderdaad.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hema-personeel bedreigd bij Piet-discussie op Facebook
Personeel van de Hema is afgelopen weekeinde bedreigd na een vraag op Facebook waarom er in het filiaal in Nijverdal nog Zwarte Pieten-poppen in de winkel hingen. De Hema-directie heeft van die bedreiging inmiddels aangifte gedaan bij de politie. In de Hema-filialen, waaronder ook dat in Nijverdal, zijn nu alleen nog roetveeg-pieten te vinden.
De bedreiging aan het adres van het Hema-personeel kwam voort uit een vraag op Facebook, afgelopen zaterdag. Een opmerkzame voorbijganger maakte een foto van een Zwarte Pieten-pop die in de Hema in Nijverdal hing en stuurde die via Facebook naar Hema. De winkel reageerde direct door aan te geven dat de zwarte poppen verwijderd werden en voegde daar even later aan toe dat dit in heel Nederland zou gebeuren.
[ afbeelding ]
Aangifte
De conversatie leidde op Facebook tot ruzie tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. De bedreigingen waarvan de directie aangifte deed waren niet aan een bepaalde persoon of filiaal, maar in het algemeen aan Hema-personeel gericht. Volgens woordvoerder Arnold Drijver tolereert de directie dat niet. ,,Sinds zondagmiddag zijn er dingen gezegd die echt niet kunnen en daarvan hebben wij aangifte gedaan.'' De bedreigingen zijn inmiddels van het Facebookaccount van de winkel verwijderd.
Hema heeft vorig jaar, toen de Zwarte Pieten-discussie volop woedde, besloten om over te stappen op roetveegpieten. Volgens Drijver wil het winkelconcern geen stelling nemen in de discussie, maar wel rekening houden met gevoeligheden rondom dit thema. ,,En waar je ook voor kiest, er zal altijd wel iemand het niet met je eens zijn. Je kunt dit eigenlijk niet goed doen."
Roetveegpiet
Op al het decoratiemateriaal dat dit jaar in de filialen werd verspreid is de roetveegpiet te zien. Maar in diverse filialen werden dit jaar ook oude decoraties gebruikt, waar Piet nog helemaal zwart was. Hema heeft maandag alle filialen gevraagd deze laatste Zwarte Pieten te verwijderen.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)ie-op-Facebook.dhtml
Winkelpersoneel bedreigen omdat ze een zwarte pietje ophangen
Lijkt me duidelijk, mensen willen geen witte Pieten. Hopelijk snapt de publieke omroep deze hint.quote:Kijkcijfers Sinterklaasjournaal blijven stuk lager sinds 'witte' verhaallijn
Het Sinterklaasjournaal scoort een stuk lagere kijkcijfers sinds ze donderdag begonnen zijn met de verhaallijn over pieten die steeds witter worden omdat ze niet meer door de schoorsteen hoeven. Alle pieten hadden een steen gekregen waarmee ze de huizen in kunnen, waardoor ze niet meer door de schoorsteen hoeven en dus steeds witter zullen worden. Het publiek lijkt dat het programma niet in dank af te nemen.
Vrijdagavond keken er ook al een stuk minder mensen, maar toen was dit wellicht te wijten aan de storing van KPN. Zaterdagavond bleef dit kijkcijfer aantal echter nog steeds rond dit verlaagde punt hangen, namelijk 557.000. Daarvoor zat het rond de 800.000 kijkers gemiddeld met pieken van tegen de miljoen aan.
Ook op social media is te lezen dat vele ouders het niet eens zijn met de verhaallijn en om die reden hun kinderen steeds minder laten kijken. Inmiddels is er zelfs een Facebook pagina opgezet genaamd ‘Verban het Sinterklaasjournaal van school’.
Door Annelien Bosboom; foto: ANP
De discussie op feestboek is verwijderd maar het bovenstaande bericht zou de aanleiding zijn.twitter:BrigadierPoez twitterde op zaterdag 21-11-2015 om 12:24:16Dit is geen roetveegpiet toch @HEMA? Hoe kan dat dan? #kickoutzwartepiet https://t.co/rv9FuT8QbG reageer retweet
mooiquote:Op dinsdag 24 november 2015 22:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk, mensen willen geen witte Pieten. Hopelijk snapt de publieke omroep deze hint.
Er zijn geloof ik wel 4 zenders met (een vorm van) het sinterklaasjournaal. Je kan als ouder makkelijk zappen. Of een Sinterklaas dvd opzetten. Daar zijn er nog meer van.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:45 schreef Copycat het volgende:
... en om die reden hun kinderen steeds minder laten kijken.
Dan ben je toch wel een faalouder. Met je kinderfeest.
De publieke omroep die een kinderfeest de nek om wil draaien. Die falen pas, maar snoepen wel lekker uit de subsidiepot.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:45 schreef Copycat het volgende:
... en om die reden hun kinderen steeds minder laten kijken.
Dan ben je toch wel een faalouder. Met je kinderfeest.
De manier waarop deze discussie de nek omgedraaid wordt met dit soort overdrijvingen bedoelt-ie.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Copycat het volgende:
De nek om wil draaien. Omdat een aspect aan de huidige tijd wordt aangepast.
Dra-ma!
Volgens mij zit jij flink wiet te roken als jij je comments typt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De manier waarop deze discussie de nek omgedraaid wordt met dit soort overdrijvingen bedoelt-ie.
Was het maar zo'n kinderfeest.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij flink wiet te roken als jij je comments typt.
stel je niet aan....zeg....quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De publieke omroep die een kinderfeest de nek om wil draaien.
En hun kinderen, die net lekker in het spannende verhaal zitten, hebben het nakijken. Omdat paps en/of mams geen andere piet dan een zwarte piet eist. Faalouders.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:17 schreef sp3c het volgende:
maar dat is toch prima zo
die mensen vinden het niet leuk meer dus ze kiezen voor iets anders ... zo gaan die dingen
Het Sinterklaasjournaal is zo slechte televisie, denk zelfs niet dat de kindertjes het missen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
En hun kinderen, die net lekker in het spannende verhaal zitten, hebben het nakijken. Omdat paps en/of mams geen andere piet dan een zwarte piet eist. Faalouders.
van sommige mensen met kinderen weet ik dat de kinderen niet eens meer willen kijkenquote:Op dinsdag 24 november 2015 23:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
En hun kinderen, die net lekker in het spannende verhaal zitten, hebben het nakijken. Omdat paps en/of mams geen andere piet dan een zwarte piet eist. Faalouders.
Jij hebt duidelijk geen kinderen?quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het Sinterklaasjournaal is zo slechte televisie, denk zelfs niet dat de kindertjes het missen.
Bijna net zo erg als kindertjes niet mee te laten doen omdat Zwarte Piet zwart is. Oh, maar dat mogen we niet zeggen want raciesme en dieskriemienasie!!quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is allebei even triest.quote:Op woensdag 25 november 2015 07:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bijna net zo erg als kindertjes niet mee te laten doen omdat Zwarte Piet zwart is. Oh, maar dat mogen we niet zeggen want raciesme en dieskriemienasie!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |