abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157725383
Ik Vilvoorde kwam vandaag de allernieuwste versie van Piet.

helemaal-geen-piet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_157726341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:06 schreef tesssssssss het volgende:
Ik Vilvoorde kwam vandaag de allernieuwste versie van Piet.

helemaal-geen-piet.
ook al door de islam
pi_157728011
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:49 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb een liedje voor jullie gemaakt:

Wij zijn de boze blanke mannen
We laten de moed niet zakken
We zijn van de week weer lazarus geweest
Roetzwarte pieten op het Sinterklaasfeest
Wat lief O+

Voor degene die het nog niet wisten
jullie zijn allemaal racisten
zwarte piet moet voor altijd dood
verdronken in een kapotte stoomboot

Dan is het feest voor de kinderen weer leuk
zonder al die racistische meuk
gaan we op zoek naar de volgende traditio
allen schreeuwt nu 'heil gario'!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157798937
Hema-personeel bedreigd bij Piet-discussie op Facebook

Personeel van de Hema is afgelopen weekeinde bedreigd na een vraag op Facebook waarom er in het filiaal in Nijverdal nog Zwarte Pieten-poppen in de winkel hingen. De Hema-directie heeft van die bedreiging inmiddels aangifte gedaan bij de politie. In de Hema-filialen, waaronder ook dat in Nijverdal, zijn nu alleen nog roetveeg-pieten te vinden.

De bedreiging aan het adres van het Hema-personeel kwam voort uit een vraag op Facebook, afgelopen zaterdag. Een opmerkzame voorbijganger maakte een foto van een Zwarte Pieten-pop die in de Hema in Nijverdal hing en stuurde die via Facebook naar Hema. De winkel reageerde direct door aan te geven dat de zwarte poppen verwijderd werden en voegde daar even later aan toe dat dit in heel Nederland zou gebeuren.

Aangifte
De conversatie leidde op Facebook tot ruzie tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. De bedreigingen waarvan de directie aangifte deed waren niet aan een bepaalde persoon of filiaal, maar in het algemeen aan Hema-personeel gericht. Volgens woordvoerder Arnold Drijver tolereert de directie dat niet. ,,Sinds zondagmiddag zijn er dingen gezegd die echt niet kunnen en daarvan hebben wij aangifte gedaan.'' De bedreigingen zijn inmiddels van het Facebookaccount van de winkel verwijderd.

Hema heeft vorig jaar, toen de Zwarte Pieten-discussie volop woedde, besloten om over te stappen op roetveegpieten. Volgens Drijver wil het winkelconcern geen stelling nemen in de discussie, maar wel rekening houden met gevoeligheden rondom dit thema. ,,En waar je ook voor kiest, er zal altijd wel iemand het niet met je eens zijn. Je kunt dit eigenlijk niet goed doen."

Roetveegpiet
Op al het decoratiemateriaal dat dit jaar in de filialen werd verspreid is de roetveegpiet te zien. Maar in diverse filialen werden dit jaar ook oude decoraties gebruikt, waar Piet nog helemaal zwart was. Hema heeft maandag alle filialen gevraagd deze laatste Zwarte Pieten te verwijderen.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)ie-op-Facebook.dhtml
Winkelpersoneel bedreigen omdat ze een zwarte pietje ophangen :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 24 november 2015 @ 22:04:33 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157799057
... Of verwijderen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_157799225
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hema-personeel bedreigd bij Piet-discussie op Facebook

Personeel van de Hema is afgelopen weekeinde bedreigd na een vraag op Facebook waarom er in het filiaal in Nijverdal nog Zwarte Pieten-poppen in de winkel hingen. De Hema-directie heeft van die bedreiging inmiddels aangifte gedaan bij de politie. In de Hema-filialen, waaronder ook dat in Nijverdal, zijn nu alleen nog roetveeg-pieten te vinden.

De bedreiging aan het adres van het Hema-personeel kwam voort uit een vraag op Facebook, afgelopen zaterdag. Een opmerkzame voorbijganger maakte een foto van een Zwarte Pieten-pop die in de Hema in Nijverdal hing en stuurde die via Facebook naar Hema. De winkel reageerde direct door aan te geven dat de zwarte poppen verwijderd werden en voegde daar even later aan toe dat dit in heel Nederland zou gebeuren.

[ afbeelding ]

Aangifte
De conversatie leidde op Facebook tot ruzie tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. De bedreigingen waarvan de directie aangifte deed waren niet aan een bepaalde persoon of filiaal, maar in het algemeen aan Hema-personeel gericht. Volgens woordvoerder Arnold Drijver tolereert de directie dat niet. ,,Sinds zondagmiddag zijn er dingen gezegd die echt niet kunnen en daarvan hebben wij aangifte gedaan.'' De bedreigingen zijn inmiddels van het Facebookaccount van de winkel verwijderd.

Hema heeft vorig jaar, toen de Zwarte Pieten-discussie volop woedde, besloten om over te stappen op roetveegpieten. Volgens Drijver wil het winkelconcern geen stelling nemen in de discussie, maar wel rekening houden met gevoeligheden rondom dit thema. ,,En waar je ook voor kiest, er zal altijd wel iemand het niet met je eens zijn. Je kunt dit eigenlijk niet goed doen."

Roetveegpiet
Op al het decoratiemateriaal dat dit jaar in de filialen werd verspreid is de roetveegpiet te zien. Maar in diverse filialen werden dit jaar ook oude decoraties gebruikt, waar Piet nog helemaal zwart was. Hema heeft maandag alle filialen gevraagd deze laatste Zwarte Pieten te verwijderen.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)ie-op-Facebook.dhtml
Winkelpersoneel bedreigen omdat ze een zwarte pietje ophangen :r
Achterlijk inderdaad.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 22:11:34 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157799305
maar wie/welk kamp deed nu de bedreiging dat lees ik er niet in terug
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157800278
quote:
Kijkcijfers Sinterklaasjournaal blijven stuk lager sinds 'witte' verhaallijn

Het Sinterklaasjournaal scoort een stuk lagere kijkcijfers sinds ze donderdag begonnen zijn met de verhaallijn over pieten die steeds witter worden omdat ze niet meer door de schoorsteen hoeven. Alle pieten hadden een steen gekregen waarmee ze de huizen in kunnen, waardoor ze niet meer door de schoorsteen hoeven en dus steeds witter zullen worden. Het publiek lijkt dat het programma niet in dank af te nemen.

Vrijdagavond keken er ook al een stuk minder mensen, maar toen was dit wellicht te wijten aan de storing van KPN. Zaterdagavond bleef dit kijkcijfer aantal echter nog steeds rond dit verlaagde punt hangen, namelijk 557.000. Daarvoor zat het rond de 800.000 kijkers gemiddeld met pieken van tegen de miljoen aan.

Ook op social media is te lezen dat vele ouders het niet eens zijn met de verhaallijn en om die reden hun kinderen steeds minder laten kijken. Inmiddels is er zelfs een Facebook pagina opgezet genaamd ‘Verban het Sinterklaasjournaal van school’.

Door Annelien Bosboom; foto: ANP
Lijkt me duidelijk, mensen willen geen witte Pieten. Hopelijk snapt de publieke omroep deze hint.
pi_157800380
BrigadierPoez twitterde op zaterdag 21-11-2015 om 12:24:16 Dit is geen roetveegpiet toch @HEMA? Hoe kan dat dan? #kickoutzwartepiet https://t.co/rv9FuT8QbG reageer retweet
De discussie op feestboek is verwijderd maar het bovenstaande bericht zou de aanleiding zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 24 november 2015 @ 22:45:18 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157800413
... en om die reden hun kinderen steeds minder laten kijken.
Dan ben je toch wel een faalouder. Met je kinderfeest.
pi_157800477
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk, mensen willen geen witte Pieten. Hopelijk snapt de publieke omroep deze hint.
mooi
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157800624
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:45 schreef Copycat het volgende:
Er zijn geloof ik wel 4 zenders met (een vorm van) het sinterklaasjournaal. Je kan als ouder makkelijk zappen. Of een Sinterklaas dvd opzetten. Daar zijn er nog meer van.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157800697
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:45 schreef Copycat het volgende:
De publieke omroep die een kinderfeest de nek om wil draaien. Die falen pas, maar snoepen wel lekker uit de subsidiepot.
  dinsdag 24 november 2015 @ 22:56:02 #139
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157800718
De nek om wil draaien. Omdat een aspect aan de huidige tijd wordt aangepast.

Dra-ma!
pi_157800739
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Copycat het volgende:
De nek om wil draaien. Omdat een aspect aan de huidige tijd wordt aangepast.

Dra-ma!
De manier waarop deze discussie de nek omgedraaid wordt met dit soort overdrijvingen bedoelt-ie.
pi_157800809
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De manier waarop deze discussie de nek omgedraaid wordt met dit soort overdrijvingen bedoelt-ie.
Volgens mij zit jij flink wiet te roken als jij je comments typt.
pi_157800880
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Volgens mij zit jij flink wiet te roken als jij je comments typt.
Was het maar zo'n kinderfeest.
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 23:17:50 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157801213
maar dat is toch prima zo

die mensen vinden het niet leuk meer dus ze kiezen voor iets anders ... zo gaan die dingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157801258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De publieke omroep die een kinderfeest de nek om wil draaien.
stel je niet aan....zeg....
  dinsdag 24 november 2015 @ 23:35:53 #145
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157801732
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:17 schreef sp3c het volgende:
maar dat is toch prima zo

die mensen vinden het niet leuk meer dus ze kiezen voor iets anders ... zo gaan die dingen
En hun kinderen, die net lekker in het spannende verhaal zitten, hebben het nakijken. Omdat paps en/of mams geen andere piet dan een zwarte piet eist. Faalouders.
pi_157801780
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

En hun kinderen, die net lekker in het spannende verhaal zitten, hebben het nakijken. Omdat paps en/of mams geen andere piet dan een zwarte piet eist. Faalouders.
Het Sinterklaasjournaal is zo slechte televisie, denk zelfs niet dat de kindertjes het missen.
pi_157803658
quote:

[..]

van sommige mensen met kinderen weet ik dat de kinderen niet eens meer willen kijken
  woensdag 25 november 2015 @ 07:21:53 #148
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_157803707
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het Sinterklaasjournaal is zo slechte televisie, denk zelfs niet dat de kindertjes het missen.
Jij hebt duidelijk geen kinderen?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_157803720
quote:

[..]

Bijna net zo erg als kindertjes niet mee te laten doen omdat Zwarte Piet zwart is. Oh, maar dat mogen we niet zeggen want raciesme en dieskriemienasie!!
pi_157803786
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 07:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bijna net zo erg als kindertjes niet mee te laten doen omdat Zwarte Piet zwart is. Oh, maar dat mogen we niet zeggen want raciesme en dieskriemienasie!!
Het is allebei even triest.
Als men dit nou eens inziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')