abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157499900

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama

pi_157499985
Djoser iemand? }:|

Het aantal pakjes begint ook weer flink toe te nemen. Vandaag alleen al 17 stuks.
pi_157500520
Komende woensdag sta ik op het rooster, terwijl ik vrij heb.
Kan ook niet werken.
Volgende week zaterdag sta ik niet op het rooster, terwijl ik dan geen vrij gevraagd/verlof heb.
Ik wil best thuis blijven, maar het gaat weer lekker daar.
pi_157501996
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:04 schreef Rafierafie het volgende:

Het aantal pakjes begint ook weer flink toe te nemen. Vandaag alleen al 17 stuks.
had 1 straat waar zeker 50% van de mensen zo'n gids hadden. Halve tas voor die straat, die maar tot 38 loopt :{
pi_157502062
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:04 schreef Rafierafie het volgende:

Ik begin die pakjes steeds meer te waarderen.Belletje hier, briefje daar. Voor je het weet zit je 10 minuten over je tijd heen. Doe dat elke dag. Goed voor de loonstrookjes.

Er is slechts 1 adres waar ik de balen van krijg. Daar past maar een 3/4 tijdschrift in. Dat zuigt, waar moet ik met die krengen heen he.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_157504878
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:25 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik begin die pakjes steeds meer te waarderen.Belletje hier, briefje daar. Voor je het weet zit je 10 minuten over je tijd heen. Doe dat elke dag. Goed voor de loonstrookjes.

Er is slechts 1 adres waar ik de balen van krijg. Daar past maar een 3/4 tijdschrift in. Dat zuigt, waar moet ik met die krengen heen he.
En vergeet niet het in de rij staan bij het servicepunt en het keer op keer aan de baliemedewerker moeten uitleggen wat precies de bedoeling is. Dus dat ze de 3S-code moeten scannen (hetzij de code die al op het pakje stond, hetzij de code die je er bij ontstentenis van een 3S-code zelf hebt opgeplakt), het bonnetje moeten uitprinten (in tweevoud!), waarbij zij jouw bonnetje moeten ondertekenen en jij het hunne. Helemaal leuk als die lui gaan dwarsliggen en jou bijv. geen bonnetje willen geven..........not!

Vwb die kleine bus: Je douwt het eerste tijdschrift er in, en dan de rest retour sturren ovv "brievenbus vol" })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157505088
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En vergeet niet het in de rij staan bij het servicepunt en het keer op keer aan de baliemedewerker moeten uitleggen wat precies de bedoeling is. Dus dat ze de 3S-code moeten scannen (hetzij de code die al op het pakje stond, hetzij de code die je er bij ontstentenis van een 3S-code zelf hebt opgeplakt), het bonnetje moeten uitprinten (in tweevoud!), waarbij zij jouw bonnetje moeten ondertekenen en jij het hunne. Helemaal leuk als die lui gaan dwarsliggen en jou bijv. geen bonnetje willen geven..........not!

Vwb die kleine bus: Je douwt het eerste tijdschrift er in, en dan de rest retour sturren ovv "brievenbus vol" })
Volgens mijn tc hadden wij die bonnetjes niet nodig en moest je alleen even het pakje afgeven. Wachten tot ze gaan scannen en bonnetjes gaan printen zou niet nodig zijn.
  vrijdag 13 november 2015 @ 05:16:00 #8
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157506059
Mogguh :) Mooie topictitel _O- _O_

Gisteren een prima daldagje gehad. Het was erg lekker weer met een zonnetje erbij. *)
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Volgens mijn tc hadden wij die bonnetjes niet nodig en moest je alleen even het pakje afgeven. Wachten tot ze gaan scannen en bonnetjes gaan printen zou niet nodig zijn.
Ook weer lekker 'landelijk' onduidelijk dan.
Zo blijkt maar weer dat PostNL toch een van TC/regio afhankelijk geheel is en niet zoals er blijkbaar nogsteeds word gedacht dat het overal hetzelfde is.
Want zoals Kramerica en ik al eerder aangaven, is scannen en een ondertekend in tweevoud ontvangen bonnetje wel de bedoeling. Althans zo ver ik dit van de pakketdienst weet en de uitleg hier over.
Sommigen draaien zelfs 3 bonnetjes uit.

Als je een vast punt hebt, wellicht hier over iets afspreken met zelf te mogen scannen(word ook vaak gedaan)
Is niet volgens de PostNL-regels, maar ja ;)
Ach wel... gewerkte tijd is betaalde tijd...

[ Bericht 15% gewijzigd door Pietertje71 op 13-11-2015 05:35:35 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 13 november 2015 @ 05:36:07 #9
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157506079
Mag je nu wel als pbz gaan sorteren?
Help mee post en pakketten sorteren
Waarom zou ik meedoen?

Het is een unieke kans om een kijkje te nemen op de werkvloer. Voor jezelf maar ook voor klanten en leveranciers. Als je je opgeeft om te helpen, doe je ook iets voor het World Food Programme (WFP). De waarde van de uren die je werkt, doneren we aan het WFP. Zo levert jouw hulp minstens 275 schoolmaaltijden op voor het schoolvoedselprogramma van het WFP in Malawi. De maaltijden zijn een goede motivatie voor de ouders in Malawi om hun kinderen naar school te sturen.

.........................
  vrijdag 13 november 2015 @ 05:49:10 #10
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157506091
Jongens en meisjes: vandaag even opletten
KNMI waarschuwt voor zware windstoten vrijdagmiddag

Overigens zijn de zware windstoten hier al enige dagen te merken.
Lekker met een volbeladen scooter pas op gang te komen/zijn als je bij het volgende adres, wat een paar honderd meter verderop is, bent :') :9
pi_157506866
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ons was gezegd dat je ze juist wel nodig hebt, als bewijs dat je het pakje daadwerkelijk hebt ingeleverd bij het servicepunt (en niet achterover gedrukt).
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_157506909
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 08:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ons was gezegd dat je ze juist wel nodig hebt, als bewijs dat je het pakje daadwerkelijk hebt ingeleverd bij het servicepunt (en niet achterover gedrukt).
Met dit nieuwe systeem zijn we opeens (nog) minder betrouwbaar geworden?

Ik ben blij dat het hier nog op de ouderwetse manier gaat. Ik heb nog helemaal niets gehoord over een eventuele invoering van dat nieuwe systeem... gelukkig.
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:03:08 #13
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157506943
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:00 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Met dit nieuwe systeem zijn we opeens (nog) minder betrouwbaar geworden?
Ik dnek meer om het track/trace-systeem up to nodate te houden :)
quote:
Ik ben blij dat het hier nog op de ouderwetse manier gaat. Ik heb nog helemaal niets gehoord over een eventuele invoering van dat nieuwe systeem... gelukkig.
Ouderwets wordt weer nieuwerwets ;)
pi_157507149
Met mijn bezwaar tegen de nieuwe looptijden is wel wat gedaan, om maar een iets minder treurige bijdrage aan de postmusical te leveren. (Ik weet niet of ik ze nog ga meemaken hoor, heb nog twee weken om er voor 2016 van af te kunnen zijn).
pi_157507806
Nieuwe uitvoeringstijden. Ik krijg er voor mijn wijken 30 minuten bij :')
pi_157508290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Lol, die pakjes wegbrengen hebben ze hier nog niet ingevoerd :) Dus ik dump ze lekker nog steeds met een sticker in een bak op het postpunt.

Ik zal is een foto maken van die brievenbus. Die truuk van jou werkt niet echt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:17:20 #17
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_157509905
Ik ga jullie helaas verlaten, chronisch ziek geworden en een zware operatie voor de boeg waardoor mijn contract niet word verlengd.

Blijf hier nog wel meelezen uiteraard!

Het gaat jullie goed! O+ :W
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_157515502
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:17 schreef houdjemond het volgende:
Ik ga jullie helaas verlaten, chronisch ziek geworden en een zware operatie voor de boeg waardoor mijn contract niet word verlengd.

Sterkte, houdjemond! Ik duim dat de operatie goed verloopt en dat je snel weer op mag knappen.
pi_157515665
Vandaag een adres overgeslagen met drie honden in de tuin, waarvan éen mij al eens gebeten heeft (doorgebeten, maar niet ernstig, ik heb er verder geen werk van gemaakt). Bewoonster kwam er net aan en ik heb haar gezegd dat ik het terrein niet opga als die honden in de tuin zijn, dat die ene me al eens heeft gebeten. Reactie: "moet je hem maar een schop terug verkopen."
Neem ik uiteraard geen genoegen meer mee. Hond in de tuin (ze zitten er niet vaak) = geen post.
pi_157516110
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:30 schreef zombo het volgende:
Vandaag een adres overgeslagen met drie honden in de tuin, waarvan éen mij al eens gebeten heeft (doorgebeten, maar niet ernstig, ik heb er verder geen werk van gemaakt). Bewoonster kwam er net aan en ik heb haar gezegd dat ik het terrein niet opga als die honden in de tuin zijn, dat die ene me al eens heeft gebeten. Reactie: "moet je hem maar een schop terug verkopen."
Neem ik uiteraard geen genoegen meer mee. Hond in de tuin (ze zitten er niet vaak) = geen post.
Geef je die poststukken dan een rondje rond het blok (herstellen afzender) of stuur je ze dan retour?
Loesje
pi_157516180
quote:
Heel veel sterkte!
pi_157516557
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:48 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Geef je die poststukken dan een rondje rond het blok (herstellen afzender) of stuur je ze dan retour?
Nog niet over nagedacht... volgende dag een collega het laten opknappen :) (nee hoor)
1x herstellen, als het beest er dan nog loopt; terug in de bak met briefje: ze komen het wel halen
:?
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:22:59 #23
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157516773
quote:

Sterkte ^O^
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:25:06 #24
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157516801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:30 schreef zombo het volgende:
En dan een schop verkopen en daar trammelant om krijgen.
Filmpje/foto op youtube/dumpert e.d.. natuurlijk vergezeld met in jou nadeel commentaar...
Jaja..je kan wellicht aan die vrouw vragen of ze het normaal vind dat haar hond wordt geschopt!?
pi_157516863
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:25 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En dan een schop verkopen en daar trammelant om krijgen.

De hond die vorige week in mijn been greep, is als pup geschopt door een postbode...
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:00:34 #26
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157517423
Dat gaf je aan ja..en zo is het cirkeltje weer rond...
pi_157518091
Hoezo minuren, zie in diverse plaatsen vacatures voor full-time postbezorger (postnl). Maar alleen voor de knj, zo te zien.
pi_157520941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:31 schreef zombo het volgende:
Hoezo minuren, zie in diverse plaatsen vacatures voor full-time postbezorger (postnl). Maar alleen voor de knj, zo te zien.
Typische logica van PostNL. Volgend jaar minder post en minder hah, dus tijd van alle wijken afgehaald. Ik en veel collega's maken ons zorgen of we nog aan onze uren komen straks. Maar ondertussen worden er nog steeds op grote schaal nieuwe mensen aangenomen en is er zelfs een nieuwe reclamecampagne opgestart om postbezorgers te werven. Eerst dacht ik nog dat het om tijdelijke krachten voor de Kerst ging, maar nee, ze krijgen meteen een jaarcontract. En dan krijg je ze mee in opleiding, in je eigen wijk welteverstaan, dus ben je meteen je vaste wijk kwijt aan diegene. :(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2015 @ 20:37:12 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157521096
quote:

Sterkte en beterschap
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2015 @ 20:39:23 #30
Maffe Fries
pi_157521159
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Typische logica van PostNL. Volgend jaar minder post en minder hah, dus tijd van alle wijken afgehaald. Ik en veel collega's maken ons zorgen of we nog aan onze uren komen straks. Maar ondertussen worden er nog steeds op grote schaal nieuwe mensen aangenomen en is er zelfs een nieuwe reclamecampagne opgestart om postbezorgers te werven. Eerst dacht ik nog dat het om tijdelijke krachten voor de Kerst ging, maar nee, ze krijgen meteen een jaarcontract. En dan krijg je ze mee in opleiding, in je eigen wijk welteverstaan, dus ben je meteen je vaste wijk kwijt aan diegene. :(
ook bij ons gaan ze het gebied waar de postbodes lopen flink inkrimpen hoorde ik. Gaat echt om een fors aantal wijken ...
  Forum Admin vrijdag 13 november 2015 @ 20:43:48 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_157521337
Je wil niet weten hoeveel scooters ik alweer opgehaald heb :X
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_157523208
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou willen we dat natuurlijk wel weten ;)
Vertel, opgehaald?
pi_157523345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook bij ons gaan ze het gebied waar de postbodes lopen flink inkrimpen hoorde ik. Gaat echt om een fors aantal wijken ...
Daar valt bij ons eigenlijk al niks in te krimpen. Bij ons is er een 55-plusser die obv zijn leeftijd nog een vaste wijk heeft, de anderen hebben geen (vaste) wijk meer. De fulltimers worden dus zo'n beetje het hele VBG doorgetrapt (en soms zelfs daarbuiten), en de deeltijdwerkers en zaterdagwerkers (vooral die met kleine contracten) lopen vaak helemaal niet meer. Ook zijn er door deze gang van zaken veel fulltimers met veel minuren, die het bedrijf natuurlijk wel gewoon moet uitbetalen.
pi_157528601
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar valt bij ons eigenlijk al niks in te krimpen. Bij ons is er een 55-plusser die obv zijn leeftijd nog een vaste wijk heeft, de anderen hebben geen (vaste) wijk meer. De fulltimers worden dus zo'n beetje het hele VBG doorgetrapt (en soms zelfs daarbuiten), en de deeltijdwerkers en zaterdagwerkers (vooral die met kleine contracten) lopen vaak helemaal niet meer. Ook zijn er door deze gang van zaken veel fulltimers met veel minuren, die het bedrijf natuurlijk wel gewoon moet uitbetalen.
Maar dat is toch ook min of meer de bedoeling? Ze willen de dure krachten er immers uit hebben, en dus zetten ze steeds meer postbezorgers in. En er moeten natuurlijk wel minuren zijn, want dan kunnen ze zeggen "zie je wel, niet voldoende werk meer, we moeten afspiegelen"
pi_157528843
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:17 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook min of meer de bedoeling? Ze willen de dure krachten er immers uit hebben, en dus zetten ze steeds meer postbezorgers in. En er moeten natuurlijk wel minuren zijn, want dan kunnen ze zeggen "zie je wel, niet voldoende werk meer, we moeten afspiegelen"
Ja, maar ze nemen dus zoveel nieuwe postbezorgers aan dat zelf veel van de zittende postbezorgers moeite hebben aan hun uren te komen, en dat zal volgend jaar met de nieuwe basistijden alleen maar erger worden.
  zaterdag 14 november 2015 @ 04:19:57 #36
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157537538
Mogguh :)
Succes met de bezorging gewenst aan de collega's in Meppel

Gezien de nieuwe tijden krap zijn en mijn TC aangaf om de knelpunten door te geven (en volgens hem was het aangeven dat de nieuwe tijden natte vingerwerk zijn, geen knelpunt :P ) om de tijden beter haalbaar te maken, heb ik aangegeven dat er iig 1 plek van een buitenbrievenbus aangepast moet worden en na bijna 2 jaar de juiste loopvolgorde, meerdere malen op eigen en op verzoek van PostNL) door te hebben gegeven, ook eens aangepast moet worden.
De brievenbus word nog behandeld, maar de loopvolgorde is eindelijk na 2 jaar aangepast HOEZEE.
Dat scheelt terug/om rijden en/of enkele malen hersorteren *O*
Positieve punten dus :)
Negatieve er in is, dat in 1 wijk de huisnummers niet op volgorde staan zoals ik ze heb doorgegeven, dus die kan ik ook weer aanpassen. Er zijn zelfs niet bestaande huisnummers bijgekomen....
Zoals het er nu staat zou leuk zijn als je een klein hofje hebt en daar een rondje moet lopen. Helaas geldt dit niet voor mij want het is een hele straat in een dorp met tussenstukken van soms 50-100 meter ;)
Ik heb gevraagd of ik nu voor dit looprondje extra tijd krijg of dat de route (weer) word aangepast :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat ze zijn gestopt(had o.a. ik ook al aangegeven dat sommige wijken weer (deels) door de postbode met de auto worden gedaan), ), of nieuwe collega's, of schade?
Overigens zijn er naar mijn weten 2 oorzaken dat de scooterrijders er mee stoppen.
In de mijn bekende meeste gevallen is dat het werk per scooter aardig tegenvalt. Men wordt vaak nog steeds voorgeschoteld in het buitengebied te rijden en lekker aan het toeren gaat met afentoe een boerderijtje hier, villaatje daar waarpost in moet.
Ook worden hiervoor bestaande pbz's aangetrokken die zo meer uren willen/kunnen maken omdat zij een klein contract hebben.
De vorowaarden hier in zijn dat al de scooterwijk(en) je niet bevallen, je nog terug kan gaan naar je oude wijk(lees uren).
Willen die pbz's terug, loop je tegen de spreekwoordelijke lamp, want jou wijk kan wel eens aan een nieuwe/andere pbz zijn gegeven, en jij die terug wilt gaan zal dan wellicht een andere wijk, die wellicht verder uit je richting ligt, moeten gaan lopen om zo je uurtjes wel te halen(je hebt immers een contract).
Hier komt volgens o.a. de reisvergoeding naar een verder gelegen depot de kop op steken(Kramerica: 2 voor 12 dus zoek dat even op aub ;) ), en je eventuele contracturen omdat je wellicht nu een wijk krijgt die qua afstand verder ligt, en qua uren minder is.

[ Bericht 32% gewijzigd door Pietertje71 op 14-11-2015 06:50:19 ]
  zaterdag 14 november 2015 @ 06:45:44 #37
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157538031
:'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 14-11-2015 06:52:44 ]
  zaterdag 14 november 2015 @ 08:48:08 #38
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157538584
pi_157538673
quote:
Mooie uitkomst van een onzinnige rechtszaak.
pi_157539038
Met een beetje pech ben ik tot woensdag bezig om mijn vorig jaar in december goedgekeurde vrije woensdag te krijgen.
Ik krijg gewoonweg de neiging om het zo te laten en de post woensdag maar te laten staan, heb drie mails erover gestuurd, gister op het werkoverleg de planner aangesproken, laten zien dat het verlof goedgekeurd is.
Doe dat natuurlijk niet, maar dit is al de zoveelste keer dat het misgaat omdat ze bij de admi geen planning kunnen maken. Stel je voor dat ze even kijken wie wanneer in een week verlof heeft.

Wel eindelijk mijn te veel ingehouden verlof terug gekregen. Gaat toch om 14 uur. Nu had ik die uren natuurlijk wel, maar het gaat om het principe. Zolang ik mijn contracturen per week haal, mogen ze geen verlof afschrijven als ik een dag vrij heb en alsnog aan mijn uren kom.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 november 2015 @ 11:45:22 #41
Maffe Fries
pi_157541301
quote:
Had deze uitkomst wel verwacht
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 november 2015 @ 11:46:10 #42
Maffe Fries
pi_157541320
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:31 schreef swimmie86 het volgende:
Met een beetje pech ben ik tot woensdag bezig om mijn vorig jaar in december goedgekeurde vrije woensdag te krijgen.
Ik krijg gewoonweg de neiging om het zo te laten en de post woensdag maar te laten staan, heb drie mails erover gestuurd, gister op het werkoverleg de planner aangesproken, laten zien dat het verlof goedgekeurd is.
Doe dat natuurlijk niet, maar dit is al de zoveelste keer dat het misgaat omdat ze bij de admi geen planning kunnen maken. Stel je voor dat ze even kijken wie wanneer in een week verlof heeft.

Wel eindelijk mijn te veel ingehouden verlof terug gekregen. Gaat toch om 14 uur. Nu had ik die uren natuurlijk wel, maar het gaat om het principe. Zolang ik mijn contracturen per week haal, mogen ze geen verlof afschrijven als ik een dag vrij heb en alsnog aan mijn uren kom.
En bij mij schrijven ze standaard juist geen verlof af. Kun je daar weer achteraan :')
pi_157544594
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En bij mij schrijven ze standaard juist geen verlof af. Kun je daar weer achteraan :')
Bij mij ook niet, op die manier kom je nooit van je verlof af, ja, dan moet je nog meer vrij nemen, bij voorkeur aan het begin van de maand als je nog niet zoveel in de plus staat. Overigens heeft er achteraan gaan hier geen zin, want ze zijn niet verplicht om je contracturen aan verlof af te schrijven als je al in de plus staat, en hier willen ze dat dus ook niet doen.
pi_157544663
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij mij ook niet, op die manier kom je nooit van je verlof af, ja, dan moet je nog meer vrij nemen, bij voorkeur aan het begin van de maand als je nog niet zoveel in de plus staat. Overigens heeft er achteraan gaan hier geen zin, want ze zijn niet verplicht om je contracturen aan verlof af te schrijven als je al in de plus staat, en hier willen ze dat dus ook niet doen.
Zijn ze dat niet verplicht? Wie zegt dat? Verlof moet gewoon worden uitbetaald, en wat ze nu doen is in feite onbetaald verlof boeken, waardoor minuren ontstaan, die vervolgens weer wegvallen tegen de opgebouwde plusuren.
pi_157544726
Zo, kwartier eerder klaar
pi_157544763
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zijn ze dat niet verplicht? Wie zegt dat? Verlof moet gewoon worden uitbetaald, en wat ze nu doen is in feite onbetaald verlof boeken, waardoor minuren ontstaan, die vervolgens weer wegvallen tegen de opgebouwde plusuren.
Je bent dan gewoon roostervrij, je hebt immers gewoon een contract voor een x aantal uur gemiddeld per week. Als je daar de ene week overheen zit en de week erna heb je vakantie kunnen ze er dus gewoon voor kiezen om dan minder uren aan verlof af te schrijven.
  zaterdag 14 november 2015 @ 15:52:39 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157546806
Middag :)

Eindelijk na 5 weken stickeren is MAKRO gestopt met de folder te verzenden naar 2 adressen waarvan de geadresseerden al enige tijd niet meer wonen.
pi_157547011
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je bent dan gewoon roostervrij, je hebt immers gewoon een contract voor een x aantal uur gemiddeld per week. Als je daar de ene week overheen zit en de week erna heb je vakantie kunnen ze er dus gewoon voor kiezen om dan minder uren aan verlof af te schrijven.
Je hebt geen roostervrij, je hebt VERLOF. Je hebt VERLOF aangevraagd, en VERLOF toegekend gekregen. VERLOF is NIET hetzelfde als roostervrij. Op zondag en maandag heb je roostervrij, maar dat is geen verlof.

Want stel nou dat je nou niet over je contracturen heen zit maar er onder blijft? En de volgende week heb je vrij? Dan zouden ze volgens dezelfde argumentatie in die week meer uren aan verlof af kunnen schrijven.
pi_157547298
Vandaag nog een discussie over die verlofuren gehad. Kwam er op neer dat ze niet wilden dat ik teveel overuren ging maken en daarom maar minder verlof geboekt kreeg. Gevolg is natuurlijk dat ik nu juist nog meer verlof had opgebouwd. Uiteindelijk krijg ik die verlofuren toch nog, maar raar is de handelswijze wel. Ten eerste krijg je je verlof zo nooit op. Ten tweede: als ze niet willen dat ik zoveel overuren maak dan moeten ze natuurlijk niet blijven leuren met openstaande wijken. En daarbij, als ik geen verlof heb maak ik nog meer overeuren (kom vaak genoeg over mijn contracturen heen op zaterdag).
pi_157547349
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je hebt geen roostervrij, je hebt VERLOF. Je hebt VERLOF aangevraagd, en VERLOF toegekend gekregen. VERLOF is NIET hetzelfde als roostervrij. Op zondag en maandag heb je roostervrij, maar dat is geen verlof.

Want stel nou dat je nou niet over je contracturen heen zit maar er onder blijft? En de volgende week heb je vrij? Dan zouden ze volgens dezelfde argumentatie in die week meer uren aan verlof af kunnen schrijven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, dat kan natuurlijk niet. Dat mag alleen in overleg. Het is hun taak om te zorgen dat je aan je uren komt. Maar als jij een contract hebt van 10 uur en je werkt er 14, dan hoeven ze in die week dat je verlof hebt niet meer dan 6 uur verlof af te schrijven. Vroeger deden teamcoaches hier daar niet zo moeilijk over, maar tegenwoordig wel.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 november 2015 @ 16:42:25 #51
Maffe Fries
pi_157547832
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 16:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat kan natuurlijk niet. Dat mag alleen in overleg. Het is hun taak om te zorgen dat je aan je uren komt. Maar als jij een contract hebt van 10 uur en je werkt er 14, dan hoeven ze in die week dat je verlof hebt niet meer dan 6 uur verlof af te schrijven. Vroeger deden teamcoaches hier daar niet zo moeilijk over, maar tegenwoordig wel.
Zo doen ze dat ja, maar bij mijn contract mogen ze dat iig niet zonder mijn toestemming doen. En die toestemming hebben ze niet, want ik wil mijn verlofuren ook op kunnen maken.

Het is handig om precies te weten wat je rechten en plichten zijn. Dan heb je op bepaalde punten eenmaal een flinke discussie en daarna hoef je er alleen maar naar terug te verwijzen.
pi_157547833
Had gisteren 75% uitloop op een wijk, heb er vandaag spontaan een uur achteraan getypt om die uitbetaald te krijgen (of niet). Voorlopig ga ik wat minder met de post bezig zijn. Want ik deed het voor mijn lol, weet je nog? Tis dat een krantenwijk zo vroeg is ;)
pi_157548145
quote:

Sterkte met de operatie!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_157548146
Hier wel weer een mooi akkefietje met een vermoedelijk verstandelijk beperkte mevrouw. Die had blijkbaar een brief gekregen met zelfde huisnummer maar andere straat, en die ging dus overal 'vragen' (ze kon niet echt heel erg goed praten etc) waar dat heen moest. Dus toen kwam ik aanlopen en diegene bij wie ze toen aan de deur stond zei dus dat ze het anders maar aan mij moest vragen. 1 blik op de envelop en ik zag dat ie sowieso van de stadspost was, en voor 1 straatje verderop. Zei nog dat ik hem wel even wilde brengen maar daar wilde ze niets van weten en ze hield hem buiten mijn bereik :') gaf toen aan dat ze de andere kant op moest, maar dat geloofde ze niet want die kant op was ook haar adres dus ze dacht natuurlijk dat ik het weer fout had. Even later stond ze ergens anders weer aan de deur en liep die bewoner met haar mee, en toen wees ze echt zo met het vingertje naar mij zo van heb JIJ gedaan! _O-

Ik kon het sowieso niet gedaan hebben trouwens, want ze liep al in de straat toen ik net bij haar de post kwam bezorgen :P

@houdjemond: wat een narigheid zeg :{ succes en beterschap!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_157549122
Met de volumedaling stijgt het gehalte van van-die-vragen ook (als je een keer wat over mag slaan), als: heij niks voor mij???? (jawel mevrouw, maar ik fiets graag eerst even naar het einde van de straat, om mijn sportschool uit te sparen)
pi_157550046
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 16:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo doen ze dat ja, maar bij mijn contract mogen ze dat iig niet zonder mijn toestemming doen. En die toestemming hebben ze niet, want ik wil mijn verlofuren ook op kunnen maken.

Het is handig om precies te weten wat je rechten en plichten zijn. Dan heb je op bepaalde punten eenmaal een flinke discussie en daarna hoef je er alleen maar naar terug te verwijzen.
Waar staat dat in je contract dan? Ik weet wel dat er ergens staat dat ze minuren alleen met verlofuren kunnen verrekenen in overleg, maar dat ze verplicht je contracturen moeten afschrijven terwijl je in de plus staat heb ik nog nergens kunnen vinden, maar het kan zijn dat ik er overheen heb gekeken
  zaterdag 14 november 2015 @ 18:54:46 #57
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157550498
Dat is het punt denk ik: zonder overleg.
Wordt wel meer gedaan in het voordeel van Post-NL. En daarna je gelijk/recht,proberen, te halen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 november 2015 @ 19:38:28 #58
Maffe Fries
pi_157551513
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 18:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Waar staat dat in je contract dan? Ik weet wel dat er ergens staat dat ze minuren alleen met verlofuren kunnen verrekenen in overleg, maar dat ze verplicht je contracturen moeten afschrijven terwijl je in de plus staat heb ik nog nergens kunnen vinden, maar het kan zijn dat ik er overheen heb gekeken
Artikel 44 van de PostNL CAO
https://www.mijnvakbond.n(...)02015%20getekend.pdf

In combinatie met onder meer artikel 638 lid 1 en artikel 639 lid 1 BW7 (lees de artikelen 634-645 maar eens door)

Het komt erop neer dat je de mogelijkheid moet hebben om het wettelijk verlof op te maken
pi_157551917
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Artikel 44 van de PostNL CAO
https://www.mijnvakbond.n(...)02015%20getekend.pdf

In combinatie met onder meer artikel 638 lid 1 en artikel 639 lid 1 BW7 (lees de artikelen 634-645 maar eens door)

Het komt erop neer dat je de mogelijkheid moet hebben om het wettelijk verlof op te maken
Ja, dat weet ik uiteraard wel, maar dat wil niet zeggen dat ze verplicht zijn je contractomvang aan verlofuren te boeken als je in de plus staat. Hier zeggen ze dan gewoon dat je maar moet zorgen dat je dan op andere dagen ook verlof neemt, zodat je er vanaf komt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 november 2015 @ 20:25:42 #60
Maffe Fries
pi_157552422
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:00 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik uiteraard wel, maar dat wil niet zeggen dat ze verplicht zijn je contractomvang aan verlofuren te boeken als je in de plus staat. Hier zeggen ze dan gewoon dat je maar moet zorgen dat je dan op andere dagen ook verlof neemt, zodat je er vanaf komt.
Het gaat er in eerste instantie om dat je het wettelijk minimum op moet kunnen nemen. Dat mogen ze gewoon niet verhinderen, ook al sta je op dat moment in de plus.

Voor de rest zegt de wet er niets over en gelden de afspraken die er in het verleden gemaakt zijn
pi_157555172
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het gaat er in eerste instantie om dat je het wettelijk minimum op moet kunnen nemen. Dat mogen ze gewoon niet verhinderen, ook al sta je op dat moment in de plus.

Voor de rest zegt de wet er niets over en gelden de afspraken die er in het verleden gemaakt zijn
Nee, dat verhinderen ze ook niet, maar ik heb helemaal geen zin om 8 weken verlof te moeten nemen terwijl ik ook met 5 weken van die uren af zou kunnen komen, als ze gewoon mijn contracturen aan verlof afboeken ook als ik in de plus sta.
pi_157557401
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 16:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

[..]

En toch klopt het niet. Als ze minuren niet mogen verrekenen met je verlof (zonder jouw expliciete toestemming), dan mogen ze dat met plusuren ook niet doen.
  zondag 15 november 2015 @ 07:51:36 #63
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157561781
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 23:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En toch klopt het niet. Als ze minuren niet mogen verrekenen met je verlof (zonder jouw expliciete toestemming), dan mogen ze dat met plusuren ook niet doen.
En blijkbaar gebeurt het helaas. Je werkt toch al langer bij PostNL om beter te weten ;)

Wellicht bij verlof aanvraag duidelijk aangeven dat men hiervoor VERLOFUREN opneemt.

Aan postbodes met minuren wordt ook gevraagd om verlofuren op te nemen. In sommige gevallen worden de plusuren van eerder bij de uren van een min-week getrokken.
De één houdt zijn mond en vind het allemaal wel goeden de ander gaat er achteraan.
Afschrijven is zo gebeurt, en er achteraan gaan en alsnog deze uren terugkrijgen kan wel eens lang duren(zoals uit de praktijk! blijkt).

[ Bericht 24% gewijzigd door Pietertje71 op 15-11-2015 08:06:05 ]
pi_157562187
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 07:51 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En blijkbaar gebeurt het helaas. Je werkt toch al langer bij PostNL om beter te weten ;)

Wellicht bij verlof aanvraag duidelijk aangeven dat men hiervoor VERLOFUREN opneemt.

Aan postbodes met minuren wordt ook gevraagd om verlofuren op te nemen. In sommige gevallen worden de plusuren van eerder bij de uren van een min-week getrokken.
De één houdt zijn mond en vind het allemaal wel goeden de ander gaat er achteraan.
Afschrijven is zo gebeurt, en er achteraan gaan en alsnog deze uren terugkrijgen kan wel eens lang duren(zoals uit de praktijk! blijkt).

Een en ander verloopt iets anders dan je in de propagandablaadjes leest ;)

Bij mij worden structureel 'oude' (niet-uitbetaalde) meeruren ingezet, in overleg omdat ik niet meer vijf dagen in de week wilde werken. Ik krijg dan op de dagen dat ik niet werk de oude nog riante normtijd voor de wijk die ik anders gelopen zou hebben. Lopen loont niet meer ;)

Vaak is dat eigenlijk niet nodig, kom ik toch wel aan mijn contracturen, omdat ik meer wijken loop. In mijn contract staat ook niks over werkdagen, alleen het aantal uur. Toch worden altijd die meeruren ingezet. Maar goed, net als met beltegoed: het moet een keer op, voor het wordt ingepikt.

Als ik verlof neem, krijg ik keurig de V van verlof, precies het aantal contracturen. Vorige jaren werden wel eens stiekem meeruren afgeboekt, waardoor ik mijn wettelijk verlof niet op kreeg. Toen ik protesteerde kreeg ik te horen dat het teveel moeite was: verlof afboeken en meeruren bijboeken. Ja daag! Zal me niet meer gebeuren. Fijne van MijnWerk is dat je ze een beetje in de gaten kunt houden.
  zondag 15 november 2015 @ 09:29:57 #65
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157562195
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:28 schreef zombo het volgende:

[..]

Een en ander verloopt iets anders dan je in de propagandablaadjes leest ;)

Bij mij worden structureel 'oude' (niet-uitbetaalde) meeruren ingezet, in overleg omdat ik niet meer vijf dagen in de week wilde werken. Ik krijg dan op de dagen dat ik niet werk de oude nog riante normtijd voor de wijk die ik anders gelopen zou hebben. Lopen loont niet meer ;)

Vaak is dat eigenlijk niet nodig, kom ik toch wel aan mijn contracturen, omdat ik meer wijken loop. In mijn contract staat ook niks over werkdagen, alleen het aantal uur. Toch worden altijd die meeruren ingezet. Maar goed, net als met beltegoed: het moet een keer op, voor het wordt ingepikt.

Als ik verlof neem, krijg ik keurig de V van verlof, precies het aantal contracturen. Vorige jaren werden wel eens stiekem meeruren afgeboekt, waardoor ik mijn wettelijk verlof niet op kreeg. Toen ik protesteerde kreeg ik te horen dat het teveel moeite was: verlof afboeken en meeruren bijboeken. Ja daag! Zal me niet meer gebeuren. Fijne van MijnWerk is dat je ze een beetje in de gaten kunt houden.
:Y
pi_157562239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:44 schreef zombo het volgende:
Met de volumedaling stijgt het gehalte van van-die-vragen ook (als je een keer wat over mag slaan), als: heij niks voor mij???? (jawel mevrouw, maar ik fiets graag eerst even naar het einde van de straat, om mijn sportschool uit te sparen)
zooo, Fucking downies zijn dat zeg. Schieten zou je ze.
pi_157562304
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 09:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

zooo, Fucking downies zijn dat zeg. Schieten zou je ze.
Zachtjes dan, met een elastiekje ;)
  zondag 15 november 2015 @ 09:54:26 #68
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157562381
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:45 schreef zombo het volgende:

[..]

Zachtjes dan, met een elastiekje ;)
met een steentje er in :P
pi_157562606
quote:

[..]

Ja, dat hebben we natuurlijk ook wel gedaan, hele discussies zijn er al over gevoerd, zowel met de teamcoaches als met de vestigingmanager.
  zondag 15 november 2015 @ 10:40:13 #70
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157562950
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 10:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we natuurlijk ook wel gedaan, hele discussies zijn er al over gevoerd, zowel met de teamcoaches als met de vestigingmanager.
Ik heb het al eerder aangegeven: als landelijk alles volgens één en dezelfde regeling, zou het er allemaal wel makkelijker op worden.
Maar als hogerhand het (moedwillig?) niet snapt en van mening is dat de pbz er naast zit...tsja..

Ik blijf er bij dat PostNL bewust een beetje veel chaos in diverse fronten aan het strooien is en zo onderling strubbelingen veroorzaakt in de hoop dat sommigen er zelf uit stappen omdat zij er geen heil meer in zien.
En dat gebeurt ook.
pi_157563291
quote:

[..]

Als je verlof aanvraagt mbv de oude verlofbriefjes ipv via Mijn Werk of digitaal kun je ook aangeven waar het mee verrekend wordt, tw "verrekenen met meerwerk verricht op ......" of "in mindering brengen op het verlofbudget."

Ik heb een keer precies hetzelfde gezeik gehad, en toen heb ik de TC dat door de hemzelf ondertekende briefje onder z'n neus geduwd en erop gewezen dat hij zelf had geaccordeerd voor verrekening met mijn verlofbudget.

Ik weet dat PostNL zich regelmatig niet aan de (al dan niet zelfbedachte) regels houdt, maar wat ik aan wilde geven is dat Gelestipjes' opmerking dat dit allemaal gewoon toegestaan is, volgens mij niet klopt. Dat staat weliswaar nergens in de CAO, maar in de CAO staat ook nergens dat de TC geen lijfstraffen mogen uitdelen, dus dat zegt niet alles. Ik zou gewoon contact opnemen met de vakbond, en als dat niet werkt voortaan bij elke verlofaanvraag expliciet van tevoren aangeven dat het met het verlofbudget moet worden verrekend. En anders gewoon voortaan weigeren meerwerk te verrichten (althans in een tijdvak waarin je ook verlof hebt ingepland), want wat schiet je anders financieel nog op met extra werken?

Maar er is NOG een reden waarom het niet klopt. Als je meerwerk verricht, bouw je extra verlof op. Wordt het meerwerk echter binnen het tijdvak weer verrekend met je verlof, dan bouw je ook geen extra verlof hierover op. Stel dat je 5 uur in de plus staat, en de zaterdag neem je vrij (volgens het systeem werk je 15 uur, verdeeld over di, do, za) en ze strepen dat tegen elkaar weg, dan wordt er ongeveer 30 minuten aan verlof door je neus geboord.

Je hebt ook de regeling "meeruren in vrije tijd". Dan kun je als werknemer ZELF aangeven dat je meeruren niet uitbetaald hoeven te worden, maar 1 op 1 ingezet om verlof op te nemen. Maar in dat geval bouw je WEL verlof op over het verrichte meerwerk.

Hieruit blijkt dus ook dat het bedrijf expliciet jouw toestemming nodig heeft om meeruren met je verlof te verrekenen, en dat dit dus niet alleen voor minuren geldt.

Mocht je TC hier alsnog niet in meegaan, gewoon de vakbond bellen.
pi_157563732
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als je verlof aanvraagt mbv de oude verlofbriefjes ipv via Mijn Werk of digitaal kun je ook aangeven waar het mee verrekend wordt, tw "verrekenen met meerwerk verricht op ......" of "in mindering brengen op het verlofbudget."

Ik heb een keer precies hetzelfde gezeik gehad, en toen heb ik de TC dat door de hemzelf ondertekende briefje onder z'n neus geduwd en erop gewezen dat hij zelf had geaccordeerd voor verrekening met mijn verlofbudget.

Ik weet dat PostNL zich regelmatig niet aan de (al dan niet zelfbedachte) regels houdt, maar wat ik aan wilde geven is dat Gelestipjes' opmerking dat dit allemaal gewoon toegestaan is, volgens mij niet klopt. Dat staat weliswaar nergens in de CAO, maar in de CAO staat ook nergens dat de TC geen lijfstraffen mogen uitdelen, dus dat zegt niet alles. Ik zou gewoon contact opnemen met de vakbond, en als dat niet werkt voortaan bij elke verlofaanvraag expliciet van tevoren aangeven dat het met het verlofbudget moet worden verrekend. En anders gewoon voortaan weigeren meerwerk te verrichten (althans in een tijdvak waarin je ook verlof hebt ingepland), want wat schiet je anders financieel nog op met extra werken?

Maar er is NOG een reden waarom het niet klopt. Als je meerwerk verricht, bouw je extra verlof op. Wordt het meerwerk echter binnen het tijdvak weer verrekend met je verlof, dan bouw je ook geen extra verlof hierover op. Stel dat je 5 uur in de plus staat, en de zaterdag neem je vrij (volgens het systeem werk je 15 uur, verdeeld over di, do, za) en ze strepen dat tegen elkaar weg, dan wordt er ongeveer 30 minuten aan verlof door je neus geboord.

Je hebt ook de regeling "meeruren in vrije tijd". Dan kun je als werknemer ZELF aangeven dat je meeruren niet uitbetaald hoeven te worden, maar 1 op 1 ingezet om verlof op te nemen. Maar in dat geval bouw je WEL verlof op over het verrichte meerwerk.

Hieruit blijkt dus ook dat het bedrijf expliciet jouw toestemming nodig heeft om meeruren met je verlof te verrekenen, en dat dit dus niet alleen voor minuren geldt.

Mocht je TC hier alsnog niet in meegaan, gewoon de vakbond bellen.
Je bent wel zo'n beetje de enige postnl medewerker die ik ken die nog enig vertrouwen in de vakbond heeft :P
En nee, financieel schiet je er dan niks mee op, maar dat is ook zo als je de ene week meeruren maakt en de week erna zetten ze je ineens maar 1 dag in ipv normaal wanneer je altijd 3 dagen werkt. En dat gebeurt ook regelmatig bij diverse collega's.
pi_157564001
Je kan maar beter gewoon blijven werken, zoveel stress als het boeken van verlof oplevert ;)
pi_157564333
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:44 schreef zombo het volgende:
Je kan maar beter gewoon blijven werken, zoveel stress als het boeken van verlof oplevert ;)
Eigenlijk wel ja, ik gun het het bedrijf alleen niet om mijn verlof dan maar te laten vervallen :P . Alles was beter toen je nog niet verplicht werd je wettelijk verlof zo snel op te maken.
pi_157564719
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:27 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je bent wel zo'n beetje de enige postnl medewerker die ik ken die nog enig vertrouwen in de vakbond heeft :P
En nee, financieel schiet je er dan niks mee op, maar dat is ook zo als je de ene week meeruren maakt en de week erna zetten ze je ineens maar 1 dag in ipv normaal wanneer je altijd 3 dagen werkt. En dat gebeurt ook regelmatig bij diverse collega's.
Mijn vertrouwen in de bond en in de OR is niet zo groot hoor, maar feit blijft dat je met ruggesteun van de bond sterker staat dan zonder. Het hangt denk ik ook af van de bond waarbij je bent aangesloten: de meesten zitten bij de BVPP vanwege de lage contributie, maar deze bond is destijds opgericht door managers van de toenmalige PTT zelf, en ook nu zitten er diverse PostNL-managers in het bestuur van de BVPP, dus het heeft wel wat weg van de spreekwoordelijke slager die z'n eigen vlees keurt.
  zondag 15 november 2015 @ 19:57:49 #76
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157576746
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:44 schreef zombo het volgende:
Burn-out van verlof-aanvraag. :P
  zondag 15 november 2015 @ 20:08:31 #77
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157577310
Over dat verlof aanvragen.

Ikzelf zit nog in 'de race' om gedeeltelijk betaald verlof te krijgen i.v.m. mantelzorg. Iets met wettelijk geregeld mits het niet botst met de CAO.
Nu werk ik meer, ongeveer 4 per week, dan mijn contracturen.
De verlofaanvraag is zoals de berekening gaat, voor 4 (gedeeltelijk) betaalde verlofuren per 2 maanden.
Ik ben benieuwd hoe PostNL dit gaat/wilt doen: of verlof van de +uren of toch een gedeeltelijk betaald verlof(70%) en 30% van verlof/plus-uren.
Tot nu toe nog niets van vernomen dan alleen dat het in behandeling is.

In mijn vakantie/verlof-aanvraag over 2016 heb ik die zaterdagen al aangegeven.
5 vallen er buiten de zomervakantie en 1 valt er binnen de zomervakantie.
pi_157592935
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Over dat verlof aanvragen.

Ikzelf zit nog in 'de race' om gedeeltelijk betaald verlof te krijgen i.v.m. mantelzorg. Iets met wettelijk geregeld mits het niet botst met de CAO.
Nu werk ik meer, ongeveer 4 per week, dan mijn contracturen.
De verlofaanvraag is zoals de berekening gaat, voor 4 (gedeeltelijk) betaalde verlofuren per 2 maanden.
Ik ben benieuwd hoe PostNL dit gaat/wilt doen: of verlof van de +uren of toch een gedeeltelijk betaald verlof(70%) en 30% van verlof/plus-uren.
Tot nu toe nog niets van vernomen dan alleen dat het in behandeling is.

In mijn vakantie/verlof-aanvraag over 2016 heb ik die zaterdagen al aangegeven.
5 vallen er buiten de zomervakantie en 1 valt er binnen de zomervakantie.
Zijn dat 6 zaterdagen naast de zaterdagen die al bij je 5 weken verlof horen? Want hier mag je max 2 zaterdagen invullen naast de 5 weken vakantie. Weet overigens niet of dat overal zo is maar anders kan ik me voorstellen dat het wordt afgekeurd zolang je mantelzorgaanvraag niet behandeld is
pi_157596775
quote:
Dat wordt nog een heel karwei, bij elk adres aanbellen en uitleg geven :')
pi_157597042
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:55 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Meteen een fijne kerst erbij en kassa :)
  maandag 16 november 2015 @ 13:17:18 #82
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157597150
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 08:42 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zijn dat 6 zaterdagen naast de zaterdagen die al bij je 5 weken verlof horen? Want hier mag je max 2 zaterdagen invullen naast de 5 weken vakantie. Weet overigens niet of dat overal zo is maar anders kan ik me voorstellen dat het wordt afgekeurd zolang je mantelzorgaanvraag niet behandeld is
Nee het zijn zaterdagen in mijn verlof. Dus op voorhand gevraagd ook al zou de mantelzorgverlof niet doorgaan. Ik heb ook gekozen voor 2 weken zomerverlof ipv 3 weken ter gedeeltelijke compensatie.
Op voorhand al verlof voor gevraagd, zodat zij weten wanneer ik die zaterdagen graag verlof zou hebben.
Mijn aanvraag loopt dus om om de 2 maanden een zaterdag aan mantelzorgverlof te hebben.
  maandag 16 november 2015 @ 13:18:02 #83
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157597166
quote:

[..]

En de GAMMA....

Overigens ben ik van mening dat deze postbezorgster meer psychische problemen heeft dan alleen een probleem om de post niet te kunnen/willen bezorgen...
pi_157597387
quote:

[..]

Ik zou niet graag degene zijn die dat klusje op moet knappen.
pi_157597664
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:27 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

O als ze me dat zouden vragen... als de uren maar betaald worden (en reiskosten natuurlijk).
(als nu de telefoon gaat weet ik meteen dat 'ze' meelezen)
pi_157597758
quote:

[..]

Zoiets is bij ons ook gebeurd, een paar jaar geleden. Maar uiteindelijk zijn alleen de belangrijke poststukken bezorgd, en de oude TV-gidsen en geadresseerd semi-reclamedrukwerk (Nuon-blaadjes bijv) zijn gewoon weggegooid. Dat aanbellen hebben ze maar bij een paar mensen gedaan die dan gelijk bloemen en excuses aangeboden kregen, zodat hier foto's van gemaakt konden worden om aan de buitenwereld te laten zien dat wij toch een ontzettend sympathiek bedrijf zijn. De rest moest het doen met een voorgedrukt standaard excuuskaartje.
  maandag 16 november 2015 @ 14:46:30 #87
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157599093
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef zombo het volgende:

[..]

O als ze me dat zouden vragen... als de uren maar betaald worden (en reiskosten natuurlijk).
(als nu de telefoon gaat weet ik meteen dat 'ze' meelezen)
*TRING*

:P

Ik denk dat ze daar postbodes voor gebruiken die minuren hebben en daar voor gene verlof meer kunnen inleveren ;)
  maandag 16 november 2015 @ 14:47:26 #88
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157599109
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zoiets is bij ons ook gebeurd, een paar jaar geleden. Maar uiteindelijk zijn alleen de belangrijke poststukken bezorgd, en de oude TV-gidsen en geadresseerd semi-reclamedrukwerk (Nuon-blaadjes bijv) zijn gewoon weggegooid. Dat aanbellen hebben ze maar bij een paar mensen gedaan die dan gelijk bloemen en excuses aangeboden kregen, zodat hier foto's van gemaakt konden worden om aan de buitenwereld te laten zien dat wij toch een ontzettend sympathiek bedrijf zijn. De rest moest het doen met een voorgedrukt standaard excuuskaartje.
Sorry. We hebben u gemist? :P
pi_157599498
De scooterbezorgers stoppen er opeens massaal mee hier. Zie zo al 5 vacatures in de buurt.
Om het toch nog een beetje aantrekkelijk te maken krijgen we binnenkort speciale winterbroeken voor op de scooter :D

Brr...
pi_157600536
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:05 schreef bikkie het volgende:
De scooterbezorgers stoppen er opeens massaal mee hier. Zie zo al 5 vacatures in de buurt.
Om het toch nog een beetje aantrekkelijk te maken krijgen we binnenkort speciale winterbroeken voor op de scooter :D

Brr...
Heeft dat toegenomen aantal vacatures niet ook te maken met de reorganisatie van het Autobedrijf? Bij ons zijn er nu ook vacatures voor scooterbezorgers omdat een aantal autowijken nu (deels) tot scooterwijk zijn uitgeroepen.
pi_157600583
quote:

[..]

Hier hebben ze daar iig een gewone postbezorger voor weten te strikken :X ik zou dat echt niet gedaan hebben. Imo had de TL dat op mogen knappen.

Zie net op het rooster voor morgen 3, en andere wijk 4 tassen HAH... wel een beetje verwend met de laatste paar maandjes over het algemeen nog maar weinig reclame, nu lijkt dit alweer veel voor mij terwijl het eerder normaal was.
pi_157600886
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Heeft dat toegenomen aantal vacatures niet ook te maken met de reorganisatie van het Autobedrijf? Bij ons zijn er nu ook vacatures voor scooterbezorgers omdat een aantal autowijken nu (deels) tot scooterwijk zijn uitgeroepen.
Dat zijn vacatures voor al bestaande scooterwijken :)
De reorganisatie heeft hier begin van het jaar plaatsgevonden.

In mijn ogen kunnen ze van bepaalde stukken autobestelling nog scooterwijken maken. Al krijg je dan wel routes van een adresje of 200. Dit is misschien te weinig en daarom blijft het in de autobestelling zitten.
pi_157603729
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:46 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

*TRING*

*Dit nummer kost 40 cent per minuut*
- wilt u uw betrokkenheid tonen, toets 1,
- wilt u aangevraagd verlof goedkeuren, toets 2
- etc
- ....
Wilt u iets anders vragen of de bezorger persoonlijk spreken, blijft u aan de lijn, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen, pompiedompiedom pom pom.....

(Voor de zekerheid niet opgenomen)

[ Bericht 1% gewijzigd door zombo op 16-11-2015 18:07:23 ]
pi_157604079
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:18 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En de GAMMA....

Overigens ben ik van mening dat deze postbezorgster meer psychische problemen heeft dan alleen een probleem om de post niet te kunnen/willen bezorgen...
Het is verre van de eerste keer dat ik als motivatie voor het achterhouden van de post zie staan dat ze het werk niet aankonden. Dat vind ik wel een teken aan de wand. Het zullen vast niet de meest assertieve en sociaal ontwikkelde mensen zijn die dan maar de boel achterhouden maar toch apart. Dat het zo lang voort kan duren (niet alleen in dit geval) geeft ook wel aan dat er iets ernstig tekort schiet bij de controle- en feedbackmechanismen in het bedrijf.
pi_157604298
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:08 schreef lololo het volgende:

[..]

Het is verre van de eerste keer dat ik als motivatie voor het achterhouden van de post zie staan dat ze het werk niet aankonden. Dat vind ik wel een teken aan de wand. Het zullen vast niet de meest assertieve en sociaal ontwikkelde mensen zijn die dan maar de boel achterhouden maar toch apart. Dat het zo lang voort kan duren (niet alleen in dit geval) geeft ook wel aan dat er iets ernstig tekort schiet bij de controle- en feedbackmechanismen in het bedrijf.
Ik kan daar ook niet bij, dat dat zo lang door kan gaan, zoveel post die niet gemist wordt, of niet over wordt geklaagd? Hier hangen mensen al aan de lijn als ze hun 'girootje' voor vijf uur nog niet hebben. Nee, over bekeuringen hoor je ze nooit. ;)
Als dat zo makkelijk kan, waarom dan niet een weekje opsparen? :)
  maandag 16 november 2015 @ 19:00:48 #96
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157605391
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:08 schreef lololo het volgende:

[..]

Mee eens. Blijkbaar geen wijk waar men zelf wakker is. En wat niet is gemeld is ook niet gebeurt toch?
Maar de pbz in kwestie had geen moeite om het salaris te innen.
pi_157606593
Er is nu ineens een tas HAH toegevoegd op de donderdag en er is geen extra tijd bij gekomen, tot nu toe iig }:|
Wel vervelend, ik ben dus wel uitgegaan van de tijden voor een donderdag en nu komt er toch ineens weer lekker tijd bovenop terwijl ik nu niet meer kan weigeren. Niet dat ik plannen had (ik weet wel beter dan plannen te maken na het werk ;)), maar ik vind het wel irritant dat het zo gaat.
pi_157611265
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:00 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Mee eens. Blijkbaar geen wijk waar men zelf wakker is. En wat niet is gemeld is ook niet gebeurt toch?
Maar de pbz in kwestie had geen moeite om het salaris te innen.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom dat nieuws over die postbode nu pas naar buiten komt. Dit had ik afgelopen zomer namelijk al gehoord in de wandelgangen. Heb ook wel gehoord hoe ze de post niet bezorgde en kan me voorstellen dat er wel klachten waren maar dat ze er geen vinger achter konden krijgen.
pi_157611611
Hier kwam zulk soort nieuws volgens mij pas naar buiten toen de betreffende bezorger veroordeeld was. Die liep overigens in allerlei verschillende wijken, waardoor het minder op viel.
  maandag 16 november 2015 @ 22:20:01 #100
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_157611688
quote:

[..]

Als ze slim zijn doen ze dat met een man of tien inclusief tl en manager.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_157611744
Zoiets dacht ik ook al, want afgelopen zomer hebben de TL / Manager ook al de post langs de huizen gebracht. Toen was ze gepakt en werd er gezegd dat ze maar 2000 brieven niet had bezorgd in 2 maanden tijd. Maar er werd al verteld dat ze al veel langer niet meer bezorgde.
pi_157612891
In het artikel wordt gesproken over een postbode.. Zou dat niet postbezorger moeten zijn ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_157615156
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:06 schreef ann3 het volgende:

[..]

Ik begrijp eigenlijk niet waarom dat nieuws over die postbode nu pas naar buiten komt. Dit had ik afgelopen zomer namelijk al gehoord in de wandelgangen. Heb ook wel gehoord hoe ze de post niet bezorgde en kan me voorstellen dat er wel klachten waren maar dat ze er geen vinger achter konden krijgen.
"Geen vinger achter kunnen krijgen" mijn harige reet :') . Wat ik allemaal wel niet meegemaakt heb met postbezorgers die niet of niet op de dag zelf bezorgden. Persoonlijk postbezorgers betrappen op het wegbrengen van de post van de vorige dag, dat vervolgens melden bij de TC en als reactie krijgen: "Ja, dat is niet netjes." en verder niks. Postbezorgers die met gedoofde lichten in de auto na 12 uur 's nachts naar het depot rijden en daar god weet wat gingen doen. Reactie TC: "Nou, daar zal ik het eens met hem over hebben!". Weken lang bundels post terug krijgen die de betreffende PB blijkbaar gewoon weer in de oranje brievenbus had gedeponeerd, dat elke keer melden en de TC daar wederom geen reet aan doen. :')

Allemaal meerdere incidenten van herhaaldelijk dezelfde PB's waar dus gewoon niks, maar dan ook níks aan gedaan werd. En niet bij 1 TC, nee, dat was zo'n beetje de MO van elke TC. Meldingen van voorbereiders en PB's over dat soort praktijken werden gewoon ter kennisgeving aangenomen en er gebeurde gewoon niks, nakkes, nada, nul mee. Behalve een melding richting klantenservice dat 'de betrokken medewerker er op aangesproken was', wat dus niet niet waar was. Op zijn best werd bij een klacht de voorbereider aangesproken, die er dus geen kont aan kon doen aangezien die de boel niet achter houdt, en die kreeg dan dus min of meer toch de zwarte piet toegespeeld :') .

Dat soort praktijken zal vast niet alleen op mijn vestiging voorkomen. Waarom TC's daar zo laks mee omgaan? Ik kan weinig anders bedenken dan dat de zaken hen ook boven het hoofd groeien (kan ik me iets bij voorstellen als je 50-100 man 'aan moet sturen') en dat ze zelf ook het gevoel hebben dat ze binnen nu en een paar jaar ook buiten geflikkerd worden...... Het splitsen van 'binnen' en 'buiten' zal ook niet meehelpen. Als ik iets meldde bij een TC binnen, dan ziet die het al snel als een probleem van de TC buiten. Mijn bevindingen (steeds post terug krijgen van de vorige dag bijv) worden dan niet doorgespeeld naar 'buiten'. Pas bij klachten van 'buiten' komt de TC binnen zuchtend en steunend met een verwijtend toontje bij de voorbereider klagen, die er dus geen fuck aan kan doen _O- .

Tja, als je feedback-controlemechanismen zo verlopen, ja, dan krijg je er inderdaad 'de vinger niet achter', al weten de voorbereiders en collega's van de falende postbezorger precies wat er aan de hand is :')
pi_157615179
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 23:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
In het artikel wordt gesproken over een postbode.. Zou dat niet postbezorger moeten zijn ?
Je kan niet verwachten dat de media daar onderscheid in maken. Iemand die post bezorgt is een postbode voor de normale medemens.
  dinsdag 17 november 2015 @ 05:57:37 #105
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157616641
Mogguh.
Hier vooralsnog geen vooraankondiging dat er vandaag en/of donderdag(extra) HAH is :)
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 22:20 schreef dud0r het volgende:

[..]

Als ze slim zijn doen ze dat met een man of tien inclusief tl en manager.
Of net zoals met de LIDL-HAH:
Stafmedewerkers helpen mee in de bezorging
pi_157617215
Wat ik gehoord heb is dat ze vandaag straat A B & C had en van straat C de post niet bezorgde. De volgende dag had ze dan nog de post van straat C en haalde ze daar alle periodieken uit en bezorgde die nog wel.Zo ging dat dus een poos. Daarnaast, als je een klacht krijgt weet je welk adres geklaagd heeft en haal je die post eruit en bezorg je dat weer wel. Klagen die mensen eerst ook niet meer want ze ontvangen de post gewoon.
  dinsdag 17 november 2015 @ 08:45:40 #107
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157617265
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 november 2015 @ 08:50:19 #108
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157617312
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 08:40 schreef ann3 het volgende:
Wat ik gehoord heb is dat ze vandaag straat A B & C had en van straat C de post niet bezorgde. De volgende dag had ze dan nog de post van straat C en haalde ze daar alle periodieken uit en bezorgde die nog wel.Zo ging dat dus een poos. Daarnaast, als je een klacht krijgt weet je welk adres geklaagd heeft en haal je die post eruit en bezorg je dat weer wel. Klagen die mensen eerst ook niet meer want ze ontvangen de post gewoon.
En dan nog zoveel tassen hebben liggen?
Het lijkt mij meer moeite om op die manier de post te bezorgen dan het gewoon gelijkgoed doen :)
pi_157617736
Toen TC eens - paar dagen voor een externe audit - onderin een tas van het karretje een laagje oude post ontdekte, kreeg IK het (als depotchecker) op mijn brood, terwijl ik al diverse signalen had gegeven dat niet alle post bezorgd werd, echter zonder namen te noemen. Nooit iets mee gedaan. Het was zelfs min of meer mijn schuld dat hij de bezorger een week moest schorsen, als ík duidelijker was geweest... Vind ik niet fair, het is niet aan de depotchecker om de tassen en jassen van collega's te controleren. En erop aanspreken doe ik als collega (let op), niet als politieagent.
pi_157617812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 08:50 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En dan nog zoveel tassen hebben liggen?
Het lijkt mij meer moeite om op die manier de post te bezorgen dan het gewoon gelijkgoed doen :)
Het speelde al 3 jaar he, wel opvallend dat er 1 grijze tas tussen zat.
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:40:26 #111
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157617959
[e
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:31 schreef ann3 het volgende:

[..]

Het speelde al 3 jaar he, wel opvallend dat er 1 grijze tas tussen zat.
Maar dan nog lijkt de theorie van de A,B & C-methode vermoeiender dan het gelijk goed te bezorgen.

Buiten dat om: wellicht onder druk van een uitkerende instantie deze baan moeten pakken, het niet aankunnen om wat voor geldige! reden dan ook. En dan 'noodgedwongen deze oplossing kiezen omdat zij er geen melding van heeft durven te doen bij zowel PostNL als uitkerende instantie(met alle gevolgen van dien welke nu ook spelen).
Wie weet...speculaties...

Ik denk dat elke pbz wel een idee heeft van wat wel en niet te brengen of de volgende dag na te leveren, MOCHT het zover komen.
Maar dit is veel te veel uit de hand gelopen.
  dinsdag 17 november 2015 @ 10:13:34 #112
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157618389
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:05 schreef bikkie het volgende:

Brr...
Ja klopt.Iets met gelbroeken.
Jammere vind ik dat het en niet voor alle! pbz's is(voor zover mij bekend) en er geen onderjas(isojas) bij zit.
Want de reden zoals ik heb begrepen dat wij een broek krijgen is omdat we lang(er) stilzitten op de scooter. Maar als je beweegt, zweet je...zit je weer op de scooter/fiets wat je spieren weer afkoelt en icm met kou/warm en spieren die afkoelen=spierpijnen.
Ikzelf heb met koud weer een isojas er onder aan :)
Niks vervelender dan het koud hebben en houden.
pi_157620219
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 00:41 schreef lololo het volgende:

Dat soort praktijken zal vast niet alleen op mijn vestiging voorkomen. Waarom TC's daar zo laks mee omgaan? Ik kan weinig anders bedenken dan dat de zaken hen ook boven het hoofd groeien (kan ik me iets bij voorstellen als je 50-100 man 'aan moet sturen')
Dat "aansturen" stelt volgens mij niet zoveel voor. Wat je niet vermeldt is dat een TC vroeger ook de sollicitatiegesprekken moest doen, de planning maken, de urenadministratie doen, ziek- en betermeldingen verwerken, als eerste aanspreekpunt bij calamiteiten fungeren, etc. Dat doen ze allemaal niet meer, daar is nu de Admie voor. Het hele idee daar achter was dat de TC meer tijd zou krijgen voor het contact met de pbz's en het aanwezig zijn op straat. Dus dat is nu de voornaamste taak van de TC buiten, rondrijden in een VW Up en de boel in de gaten houden. Dan zullen het misschien 50 tot 100 pbz's zijn, maar elke TC die z'n pappenheimers een beetje kent WEET wie hij in de gaten moet houden, en wie niet. Dus als een TC zelfs deze taak niet kan volbrengen, is het gewoon een waardeloze flapdrol.

Verder komt je verhaal mij zeer bekend voor. Bij ons is ook iets soortgelijks voorgevallen, en er kwamen veel signalen uit de wijk (echt al jarenlang!) van mensen die allerlei post niet ontvingen. Maar wat de TC dan deed was naar zo'n bezorger toegaan en vragen of íe alles wel bezorgde. "Ja, hoor!", zei zo'n figuur dan, en daarmee was het "interne onderzoek" afgerond. Dat er uiteindelijk bij hem thuis een grote hoeveelheid post werd aangetroffen (en dat was nog niet eens alles, het merendeel was al in afvalcontainers en sloten verdwenen) was puur toeval, en op geen enkele manier de verdienste van PostNL.

Ook hebben we jarenlang iemand gehad die de post gewoon op het depot liet staan, en dan pas dagen later bezorgde. Dat was bekend bij de TC, en dan werd mevrouw weer eens gewaarschuwd, maar meer gebeurde er niet. Het is dat ze uiteindelijk uit eigen beweging ontslag heeft genomen omdat ze elders een groter contract had gekregen, anders had ze nog bij ons gewerkt, daar ben ik van overtuigd.

En nog steeds hebben we figuren die het met de bezorging niet zo nauw nemen. Ik heb al meermalen op een depot in een "lege" tas nog losse post aangetroffen, en ook verregende poststukken in zo'n Postboy. Uiteraard gemeld bij de TC, die er vervolgens niets mee gedaan heeft. Ook hebben we nog een andere bezorger, een oudere, wat verstrooide man, waarbij het ook steeds mis gaat. Veel klachten uit de wijk over zoekgeraakte post, en nooit ontvangen hah. Pas geleden nog, had íe z'n tassen post meegenomen, maar z'n hah laten staan (vergeten?).

Ik denk dat veel problemen voorkomen zouden kunnen worden door wat strenger te zijn bij de werving en selectie, en niet elke halve zool met twee armen en benen aan te nemen, onder het motto van "elke idioot kan dit werk toch doen?" Want dat is een kapitale misvatting.

Daarnaast moeten TC's veel adequater reageren als er signalen zijn dat er dingen misgaan in de bezorging. Hou de boel veel beter in de gaten, verricht straatcontroles, controleer de tassen op de depots, hou in de gaten wat er aan post terugkomt van de depots, etc.
  dinsdag 17 november 2015 @ 15:36:04 #114
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157624492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Ook hebben we nog een andere bezorger, een oudere, wat verstrooide man, waarbij het ook steeds mis gaat.
Mijn evenbeeld dus ^O^ :+
quote:
Ik denk dat veel problemen voorkomen zouden kunnen worden door wat strenger te zijn bij de werving en selectie, en niet elke halve zool met twee armen en benen aan te nemen, onder het motto van "elke idioot kan dit werk toch doen?" Want dat is een kapitale misvatting.

Mee eens!
Onlangs laatst in een gesprek van wie wat doet, werd mij ook toegegooid dat als je niets anders kan, kan je nog altijd postbode worden.
Ik gaf aan dat dit werk mij is toegewezen door mijn psychiater omdat ik dan mijn gedachtes op rustig kon zetten. Dit werk, icm met rustgevende medicatie, gaat tot nu toe goed dus ja: elke gek kunnen ze er op zetten :)
En toen werd het stil en werd er een ander onderwerp aangebroken })
  dinsdag 17 november 2015 @ 15:39:20 #115
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157624555
Middag.
Redelijk drukke dag met op zowat elk adres 'aan de bewoners gericht' post van Liander/Enexis.
Alleen in het begin op op einde van de route regen gehad. Verders prima dagje qua weer :D
pi_157625224
5,5 uur gelopen en amper regen gehad. De wind viel ook mee. Prima te doen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 16:29:11 #117
Maffe Fries
pi_157625709
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:25 schreef zombo het volgende:
Toen TC eens - paar dagen voor een externe audit - onderin een tas van het karretje een laagje oude post ontdekte, kreeg IK het (als depotchecker) op mijn brood, terwijl ik al diverse signalen had gegeven dat niet alle post bezorgd werd, echter zonder namen te noemen. Nooit iets mee gedaan. Het was zelfs min of meer mijn schuld dat hij de bezorger een week moest schorsen, als ík duidelijker was geweest... Vind ik niet fair, het is niet aan de depotchecker om de tassen en jassen van collega's te controleren. En erop aanspreken doe ik als collega (let op), niet als politieagent.
Ik heb een keer gehad dat een bezorger die een depot checkte mijn fietstassen vast leeg had gehaald :')

Was op dat moment zelf met een karretje wijk 2 aan het lopen en wilde na afloop de boel even opruimen. Hoefde het al niet meer :')
pi_157625963
In sommige gebieden doen de TL de sollicitatiegesprekken nog zelf, weer ergens anders wordt het uitbesteedt aan Recruiters.
Een combinatie daarvan is ook mogelijk, TL doet het gesprek / Recruiter de admi.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_157626631
O ja, toen ik solliciteerde was degene met wie ik het gesprek had in gesprek, toen zei iemand anders: kom maar met mij mee. De enige vraag was wanneer ik kon beginnen. (Had wel daarvoor al een recruiter aan de lijn gehad, die had geïnformeerd naar mijn fiets.)
Toen ik na het invullen van de formulieren thuis kwam had ik een mailtje: u bent afgewezen omdat u niet bent komen opdagen. Maar ik had een ondertekend contract. (Op mijn uitleg geen reactie.)
Op mijn eerste werkdag wist natuurlijk niemand ergens van.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:32:06 #120
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157626969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:15 schreef zombo het volgende:
O ja, toen ik solliciteerde was degene met wie ik het gesprek had in gesprek, toen zei iemand anders: kom maar met mij mee. De enige vraag was wanneer ik kon beginnen. (Had wel daarvoor al een recruiter aan de lijn gehad, die had geïnformeerd naar mijn fiets.)
Toen ik na het invullen van de formulieren thuis kwam had ik een mailtje: u bent afgewezen omdat u niet bent komen opdagen. Maar ik had een ondertekend contract. (Op mijn uitleg geen reactie.)
....
Mijn sollicitatiegesprek was met een rekruter . En omdat het allemaal snel moest, werden de interviews met 2-3 kandidaten tegelijkertijd, dus in 1 ruimte gedaan..
Dat was de eerste keer dat ik dit zo meemaakte :P
pi_157632678
Heeft iemand zijn/haar salarisstrook al kunnen inzien? Ik zag dat de 19de al de uitbetaaldag is deze maand.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_157633298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:44 schreef KatrienDuck het volgende:
Heeft iemand zijn/haar salarisstrook al kunnen inzien? Ik zag dat de 19de al de uitbetaaldag is deze maand.
Ja, die van mij staat klaar
pi_157633310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:44 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik had hem vanochtend. Daarbij wat gratis geld omdat sommige wijken na 18.00 geboekt waren wat een toeslag van 15% oplevert :D
pi_157633623
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:15 schreef zombo het volgende:
Lijkt wel een klucht ..

Maar goed in het preselectie gesprek halen ze wel de nodige info
In jouw geval was het voldoende dat je een fiets had
Of je erop kan fietsen (al dan niet met bepakking) is dan weer een tweede vraag
pi_157633649
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:32 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

....
Mijn sollicitatiegesprek was met een rekruter . En omdat het allemaal snel moest, werden de interviews met 2-3 kandidaten tegelijkertijd, dus in 1 ruimte gedaan..
Dat was de eerste keer dat ik dit zo meemaakte :P
Kwam je binnen in de thk-periode ? :')
pi_157633656
Hier was het heel druk, ruim 20 minuten uitloop per wijk en als ik niet even tussendoor bij mijn ouders wat pauze had gehouden (ik moest naar de wc sowieso :')) dan was ik waarschijnlijk 17.00 klaar geweest. Toen was het al een tijdje donker.... en over 2 weken gaat er een depot dicht en dan zou ik met dezelfde wijken pas een uur later kunnen beginnen :X dat gaat dus nog een probleem opleveren. Er is dan nog maar 1 depot hier in mijn werkgebied waar de post om 12 uur komt, de rest is 13.00 en dat wil met 2 grotere wijken zeker nu in het najaar gewoon niet fatsoenlijk meer :(

Als ik mijn mond dicht houd blijven ze me waarschijnlijk wel doodleuk zo inplannen als nu. En als ik wel protesteer dan ben ik waarschijnlijk weer een zeur :P maar betekent wel minder uren maken waarschijnlijk, want dat komt denk ik dan neer op nog maar 1 wijk per dag. Als ze niet moeilijk gaan doen omdat ik dan niet zo flexibel inzetbaar meer ben :')
pi_157633961
Jullie al gesprek gehad over de nieuwe tijden? (na het bezwaar)

Ik heb het morgen.
pi_157634456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:20 schreef Thomas-sama het volgende:

Ik heb het morgen.
Nee, de tijden zijn aangepast zoals ik het (onderbouwd) heb voorgesteld. Zijn nu nog het absolute minimum, maar het is tenminste iets, dat er geluisterd is.
pi_157641862
quote:
nope, maar omdat ik verwacht dat ik met het verdwijnen van de h.a.h. op dinsdag wel redelijk uitkom met de nieuwe tijden, heb ik niet gereageerd. Heb toen we het lijstje gekregen met een stopwatch gelopen en liep nu wel ongeveer op de nieuwe (norm)tijden.
  woensdag 18 november 2015 @ 10:50:53 #130
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157643258
Het 'gesprek' hier is dat ondanks aandringen er wordt gekeken hoe het loopt in de eerste weken van januari....punt!
Nu heb ik gelukkig de wijken al ietwat ruimer laten staan, maar ik weet van sommige wijken dat die wel heel erg ruim staan.
Het gaat bij mij alleen maar voor de dinsdag. De andere dagen zijn met normale hoeveelheid post zoals het nu gaat, met de nieuwe tijden haalbaar :)

[ Bericht 33% gewijzigd door Pietertje71 op 18-11-2015 14:45:49 ]
  woensdag 18 november 2015 @ 10:55:58 #131
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157643359
Lees net een bericht dat we vanaf 1 december een airtechbroek krijgen. Tegen wind en kou.
De pbz die loopt/fietst krijgt een zwavelstokje....
;)
Ik pleit ervoor dat gewoon elke pbz in vaste dienst recht op zo'n broek moet hebben.
Jammer dat er geen jas bij zit.

Maar hopelijk wel lekker warm met deze volgens Scandinavische Pbz's goede broeken.
  woensdag 18 november 2015 @ 14:30:24 #132
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157647754
Middag.
Prima daldag gehad.
En omdat ik de laksigheid en omslachtigheid omtrent mijn officieel verzoek om bij een adres de buitenbrievenbus op een veiligere plek neer te zetten, heb ik zelf de stoute schoenen aangetrokken. Resultaat is dat de bewonersvereniging buitenbrievenbus hebben verplaatst naar een plek die voor zowel mijzelf als collega's van de pakketdienst beter/veiliger bereikbaar is. De bewoner gaf aan dat het ook voor henzelf op niet zo'n prettige plek stond(met slecht weer moesten zijzelf ook door de blubber lopen terwijl waar die nu staat, zoals ik voorstelde, beter staat: bij hun oprit. Het was er gewoonweg niet van gekomen om deze te verplaatsen terwijl wij er onszelf ook aan ergerden, gaf de bewoner aan.
Al met al: netjes opgelost :)
Morgen een bedankje in de brievenbus gooien :)
pi_157647841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:20 schreef Thomas-sama het volgende:

Ik heb het morgen.
geen bezwaar gemaakt. Half uur erbij gekregen.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:10:25 #134
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157670133
Middag. Drukke dag gehad ivm verzekeringspost voor zowat elk adres.
Helaas een rouwkaart niet kunnen bezorgen omdat de naam/adres (huisnummer bestaat niet) niet overeenkomen.
De naam komt mij wel bekend voor, maar op beide adressen was er niemand thuis.
Morgen maar weer een poging doen.
pi_157672044
Waarom niet gewoon retour? Dan kunnen die mensen het nog herstellen en die mensen per telefoon ofzo uitnodigen.

Ik heb een peesplaatontsteking onder m'n voet. Het gevolg van overbelasting en de bewegingsbeperking die ik heb over gehouden na m'n operatie vorige jaar. Auw...
Loesje
pi_157672213
Ik zou bij onbestelbare rouwkaarten de TC bellen (als zelf uitvogelen niet lukt). Dan mag hij/zij contact opnemen met de nabestaanden om te laten weten dat de kaart vertraging oploopt en kan men (hopelijk) op tijd bij de uitvaart zijn.

Hier extra h.a.h. van NYP. Wat een k**folder, die niet door de brievenbus gaat. 2:45 uur gedaan over een wijk van 2:20. Maar kijken of ik morgen nog tijd terug kan winnen en zo niet dan meertijd schrijven. Doordat het een laatste moment folder was, waren de normtijden niet naar boven aangepast.
  donderdag 19 november 2015 @ 17:19:39 #137
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157672925
Ik heb de kaart al open gehad. Enkele mensen gevraagd hen de naam bekend was. De chauffeur Bezorgen is zelf nog op een ander adres geweest bij mensen met die naam.

Helaas ook geen telefoonnummer, ander
had ikzelf gebeld.
Ik ga morgenochtend weer bij dat adres langs, ik kom er langs wanneer ik naar depot ga.
Ervaring met dit soort kaarten is dat als er geen telefoonnummer oid bij staat, er ook weinig tot geen actie word ondernomen. Alleen juist geadresseerde die in een verkeerde tas zitten, worden nog nabestellen.
De meeste verkeerd geadresseerde overlijdensberichten heb ik allemaal dezelfde dag kunnen leveren. De anderen een dag er na.
pi_157672932
Hier was er HAH met een Nivea proefmonster, maar heel wisselend welke wijk hem wel en niet had. Ik had er eentje met en eentje zonder :P

Wel ook hier de tijd van een donderdag op het rooster, maar ik heb mooi 33 minuten erbij gezet om precies op de tijd van di/za te komen. Zou die tijd gewoon claimen, daar heb je gewoon recht op hoor om betaald te worden voor een piekdag met HAH.

Zucht, ze konden niks beloven mbt volgende week zaterdag vrij, en nu zie ik op het rooster gewoon dezelfde wijken die ik altijd om de week heb. Tja.......... en dinsdag flink meer tijd dan normaal, dus ze verwachten zeker weer iets? Mijn verwachting dan is iig dat ik wederom tot 17.00 wel aan het werk ben :')
Of wacht, zo te zien op woensdag en zaterdag ook meer tijd (do/vr werk ik niet), zouden dit zowaar nieuwe tijden zijn? Kan het me toch niet voorstellen, overal dik tijd erbij :o

[ Bericht 21% gewijzigd door VixenFromHell op 19-11-2015 18:06:02 ]
  donderdag 19 november 2015 @ 18:21:02 #139
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157674162
Mijn rooster voor volgende week net bekeken.
Blijkbaar hoef ik alleen dinsdag te werken?
Morgen maar even contact met mijn TC hebben ;)
pi_157676898
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:21 schreef Pietertje71 het volgende:
Mijn rooster voor volgende week net bekeken.
Blijkbaar hoef ik alleen dinsdag te werken?
Morgen maar even contact met mijn TC hebben ;)
Ik hoef helemaal niet te werken volgens mijn rooster :') .
Dat is helemaal stom, want dan kan je dus geen bezwaar maken op je rooster als je niet bent ingepland. Ja uuhhh ik wil toch echt bezwaar maken hoor o|O. Maar een mailtje gestuurd..
Duvel & Niels
pi_157677056
Hier een leeg rooster, maar schijn bedriegt :')
pi_157677423
hier ook leeg, zal wel weer een storing zijn.
pi_157677484
Hier ook leeg. Net als deze week. Daar heb ik al vopr gebeld en weet welke wijk ik zaterdag moet doen, maar moet er dus wel weer zelf achteraan.. En t staat er dus nog altijd niet in
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_157677589
Hier sturen ze de planning altijd ook nog wel via de mail, maar tegen die tijd mag je geen bezwaar meer maken ;) maar ach, zij passen toch zo ook nog dingen aan nadat jij al geen bezwaar meer mag maken he :P
  vrijdag 20 november 2015 @ 05:18:35 #145
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157686098
Mogguh.
Het rooster is al aangepast: ik 'mag' de hele week werken.
Blijkbaar was mijn verzoek om dinsdag verlof op te nemen zodat ik de hele week vrij ben niet zo goed overgekomen :P

Ik kreeg gisteren een email dat mijn idee niet door gaat naar Mijn Idee Jouw Idee.
Reden is dat het geen idee voor groei van het bedrijf was.
Mijn ingestuurd idee gaat wel naar afdeling V&B i.v.m. procesoptimalisatie :)
Dus binnenkort zal er wel een leuk bedrag op mijn rekening staan als dank :') ;)

Iemand al iets gehoord of wij een kerstpakket/bonus oid krijgen dit jaar?

@VixenFromHell: hier sturen ze het rooster ook nog, als extra, via mail omdat blijkbaar nog steeds veel mensen, MijnWerk niet willen/kunnen gebruiken en ook omdat deze in het verleden el eens vaak haperingen had.
Het inloggen via de mijnwerk-app, en doorgeven dat je route begint, werkt ook sinds ene week of wat niet meer vlekkeloos.
Na op START te hebben geklikt, krijg je ene melding dat je GPS-locatie niet kan worden doorgegeven en vervolgens moet je weer op START klikken, krijg je weer een melding en dan zie je pas een groen vinkje.
De desbetreffende App-man hier over al een bericht gestuurd :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietertje71 op 20-11-2015 05:24:35 ]
  vrijdag 20 november 2015 @ 06:38:26 #146
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157686170
https://mijnpostnl.mijnpo(...)latiesophetwerk.aspx
Moeilijk maar waar.
Vooral als een leidinggevende zijn relatie voortrekt en er in één keer wel zaken geregeld kunnen worden, waar collega's al langere tijd aankaarten en als deze relatie dat doet, de TC in eens wel van alles kan regelen tgv de pbz.
pi_157686993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was er HAH met een Nivea proefmonster, maar heel wisselend welke wijk hem wel en niet had. Ik had er eentje met en eentje zonder :P

Wel ook hier de tijd van een donderdag op het rooster, maar ik heb mooi 33 minuten erbij gezet om precies op de tijd van di/za te komen. Zou die tijd gewoon claimen, daar heb je gewoon recht op hoor om betaald te worden voor een piekdag met HAH.

Zucht, ze konden niks beloven mbt volgende week zaterdag vrij, en nu zie ik op het rooster gewoon dezelfde wijken die ik altijd om de week heb. Tja.......... en dinsdag flink meer tijd dan normaal, dus ze verwachten zeker weer iets? Mijn verwachting dan is iig dat ik wederom tot 17.00 wel aan het werk ben :')
Of wacht, zo te zien op woensdag en zaterdag ook meer tijd (do/vr werk ik niet), zouden dit zowaar nieuwe tijden zijn? Kan het me toch niet voorstellen, overal dik tijd erbij :o
Dit Nivea proefmonster?

Nee, deze had ik niet uit frustratie zelf geplet. Zo kwam ik er een tegen aan het einde van mijn wijk.
Wat een k**dingen! Of ze er erbij zaten lag aan de hoeveelheid geld in een wijk merkte ik.
Wel vreemd dat iedereen hier extra tijd heeft gekregen terwijl slechts een aantal mensen die folder moesten bezorgen.
pi_157687126
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
hier ook leeg, zal wel weer een storing zijn.
Hier ook leeg, krijg net een sms-je dat er inderdaad een storing is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 05:18 schreef Pietertje71 het volgende:

Ik kreeg gisteren een email dat mijn idee niet door gaat naar Mijn Idee Jouw Idee.
Reden is dat het geen idee voor groei van het bedrijf was.
Mijn ingestuurd idee gaat wel naar afdeling V&B i.v.m. procesoptimalisatie :)
Ik ontving een identiek bericht. Blijkbaar hebben ze liever nieuwe klanten dan dat ze meer verdienen aan hun bestaande klanten. :?
pi_157687268
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:01 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dit Nivea proefmonster?

[ afbeelding ]

Nee, deze had ik niet uit frustratie zelf geplet. Zo kwam ik er een tegen aan het einde van mijn wijk.
Wat een k**dingen! Of ze er erbij zaten lag aan de hoeveelheid geld in een wijk merkte ik.
Wel vreemd dat iedereen hier extra tijd heeft gekregen terwijl slechts een aantal mensen die folder moesten bezorgen.
_O-

Oh dan hebben er een paar mazzel :') hier dus niemand, maar mijn extra geclaimde tijd (tot precies de tijd van di/za) is iig wel goedgekeurd :Y
Heb wel zo'n ding aan mijn pa gegeven :P

De tijden van volgende week zijn alweer bijgesteld naar normaal, gelukkig. Wel van het weekend maar eens een mailtje tikken hoe ze me in willen plannen vanaf 1-12 als er nog maar 1 depot is waar de post om 12 uur is en de rest later. Nu al dinsdag in het donker gewerkt en toen was ik om 11.45 op het depot :X. Denk dat ze daar totaal niet over nagedacht hebben toen die beslissing genomen is. En ik ben er bang voor dat dat andere depot ook gaat sneuvelen en dat dan alles om 13.00 komt :X
  vrijdag 20 november 2015 @ 09:34:07 #150
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157687361
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ontving een identiek bericht. Blijkbaar hebben ze liever nieuwe klanten dan dat ze meer verdienen aan hun bestaande klanten. :?
En voor elke pbz, een ander....(on)gemotiveerd of niet.
  vrijdag 20 november 2015 @ 09:35:07 #151
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157687375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:01 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dit Nivea proefmonster?

[ afbeelding ]

Voor volgende week staat hier glijmiddel als extra HAH..... :')
pi_157687785
o|O
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:11:22 #153
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157687903
quote:
O jullie hebben de speeltjes van de PABO als HAH?
pi_157687921
Mwehehe, wel ooit een pabo folder gehad :D waren vast een paar collega's die het leuk vonden om daar naar te kijken ;)
pi_157687961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Mwehehe, wel ooit een pabo folder gehad :D waren vast een paar collega's die het leuk vonden om daar naar te kijken ;)
Toen kwam er nog een kerel boos naar me toe, met de vraag waarom ik seks bezorgde. :? _O-
pi_157688056
_O- lol! Ik zie het al voor me :D ja niet iedereen kan dat waarderen ;) heb zoiets ook nooit meer gezien daarna.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 november 2015 @ 10:23:28 #157
Maffe Fries
pi_157688108
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:12 schreef VixenFromHell het volgende:
ah ja, er waren er bij die Pabo-gidsen voor collega's aan gingen vragen _O-
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:26:32 #158
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157688183
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:14 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Toen kwam er nog een kerel boos naar me toe, met de vraag waarom ik seks bezorgde. :? _O-
'Just a Gigolo..everywhere I go' ... :P
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:47:36 #159
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_157689431
Salaris is er. *O*
Keiharde porno!
pi_157692749
Wij hadden geen nivea (volgens de planning wel), maar in de praktijk de New york Pizza. Een fodler waar je ook niet vrolijk van wordt. In mijn middag-wijk (een vinex-wijk) had ik de NYP er gek genoeg niet bij zitten, maar dat vond ik na mijn 30 minuten uitloop in de ochtend vanwege het worstelen met die folder niet erg.
pi_157693335
Ik haal altijd mijn vingers open aan dat NYP kreng ;(
pi_157713009
Extreem weinig post hier, ook wel eens lekker! :)
"Everybody lies..."
House M.D.
  zaterdag 21 november 2015 @ 15:44:18 #163
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157716849
MIddag :)
Ondanks het slechte weer (Regenbuien. Maar gelukkig zonder al te veel wind), prima piekdag gehad.Binnen de tijd dus ook om te doen.
Op de terugweg op een fietspad een 'aanvaring' gehad met een fietser die vond dat, terwijl ik rechts reed en hijzelf vanaf de openbare weg het fietspad op fietste, moest uitkijken en riep: Hé klootzak, uitkijken!?
WTF!? Geen idee wat ik verkeerd deed dus ik roep na: Wat deed ik dan?
Meneer gebaard al fietsend dat ik maar moest uitkijken, dus ik draai om.
Meneer gaf aan dat hij als fietser een zwakke verkeersdeelnemer was en dat ik maar moest uitkijken.
Uitgelegd dat hij ondanks hij een vreemde manoeuvre maakte om zomaar het fietspad op te fietsen ik hem wel had gezien, en dat hij dat niet hoefde te benadrukken door mij hier op te wijzen en mij een klootzak te vinden.
Kort gesprekje gehad, meneer bood zijn excuses aan dat hij geen klootzak had mogen roepen...elkaar prettig weekend gewenst en weer verder.
Zo kan het dus ook ;)
Dus die koevoet kon ik in mijn fietstas laten liggen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 21-11-2015 17:41:41 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 november 2015 @ 17:59:11 #164
Maffe Fries
pi_157719811
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:44 schreef Pietertje71 het volgende:
Dat is extra gewicht meeslepen. Dan haal je de 80 per uur natuurlijk nooit :+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 november 2015 @ 17:59:57 #165
Maffe Fries
pi_157719831
Maar goed, laat begonnen met bezorgen. Twee voor mij onbekende wijken van twee uurtjes, hier en daar even moeten zoeken, maar wel net voor donker klaar

Oh ja, nog een paar flinke buien onderweg gehad
pi_157721786
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:44 schreef Pietertje71 het volgende:
MIddag :)
Ondanks het slechte weer (Regenbuien. Maar gelukkig zonder al te veel wind), prima piekdag gehad.Binnen de tijd dus ook om te doen.
Op de terugweg op een fietspad een 'aanvaring' gehad met een fietser die vond dat, terwijl ik rechts reed en hijzelf vanaf de openbare weg het fietspad op fietste, moest uitkijken en riep: Hé klootzak, uitkijken!?
WTF!? Geen idee wat ik verkeerd deed dus ik roep na: Wat deed ik dan?
Meneer gebaard al fietsend dat ik maar moest uitkijken, dus ik draai om.
Meneer gaf aan dat hij als fietser een zwakke verkeersdeelnemer was en dat ik maar moest uitkijken.
Uitgelegd dat hij ondanks hij een vreemde manoeuvre maakte om zomaar het fietspad op te fietsen ik hem wel had gezien, en dat hij dat niet hoefde te benadrukken door mij hier op te wijzen en mij een klootzak te vinden.
Kort gesprekje gehad, meneer bood zijn excuses aan dat hij geen klootzak had mogen roepen...elkaar prettig weekend gewenst en weer verder.
Zo kan het dus ook ;)
Sommige mensen denken dat ze alles mogen zeggen tegen postbezorgers. Wel netjes dat hij zijn excuses aanbood.
  zondag 22 november 2015 @ 06:03:40 #167
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157733660

Ik had vandeweek een 'eigen versie' van het door Kramerica? aangekaarte grapje.

*Mogguh post. De post voor vandaag?
Ja en die van morgen ook.
*Van morgen ook?
Ja, ik wil morgen eerder thuis zijn :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Sommige mensen denken dat ze alles mogen zeggen tegen postbezorgers. Wel netjes dat hij zijn excuses aanbood.
:Y
  zondag 22 november 2015 @ 06:08:08 #168
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157733662
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is extra gewicht meeslepen. Dan haal je de 80 per uur natuurlijk nooit :+
Met dit weer(windstoten) ben ik blij dat als ik boven de 30-35 kom }:|
Ik ben benieuwd hoe die elektrische scooters het doen.
Volgens de wijvanwceenadviserenwceend-PostNLtest doen ze het goed ;)
De volgende keer toch eens aan de dealer vragen of mijn CDI niet vervangen moet worden O-)
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Maar goed, laat begonnen met bezorgen. Twee voor mij onbekende wijken van twee uurtjes, hier en daar even moeten zoeken, maar wel net voor donker klaar
Als de lantaarns aan gaan moet je binnen zijn! ;)
quote:
Oh ja, nog een paar flinke buien onderweg gehad
Me too -O-
En als de zon scheen was het gelijk weer warm.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 november 2015 @ 12:01:34 #169
Maffe Fries
pi_157735807
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 06:08 schreef Pietertje71 het volgende:

Als de lantaarns aan gaan moet je binnen zijn! ;)
zaklampapp op de telefoon :+
  zondag 22 november 2015 @ 12:26:56 #170
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157736314
quote:
10s.gif Op zondag 22 november 2015 12:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zaklampapp op de telefoon :+
Standaard meegeleverd met de MijnWerkapp, of...?
Als een Batsignal...maar dan van PostNL zodat je TC direct kan handelen bij calamiteiten... :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 november 2015 @ 12:29:32 #171
Maffe Fries
pi_157736379
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:26 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Standaard meegeleverd met de MijnWerkapp, of...?
Als een Batsignal...maar dan van PostNL zodat je TC direct kan handelen bij calamiteiten... :P
nee, dat spul heeft bij mij totaal geen zin, want ik heb geen toegang tot MijnWerk. Vond het bedrijf niet nodig
pi_157737249
Hier gaat het ook lekker, nog steeds bij autobedrijf. Hebben een reorganisatie gehad, nu is bijna alles uitbesteed aan subco's. Volgens mij was dat niet de bedoeling van de reorganisatie. Vanaf komende week geldt dat de vaste standaardtijden voor haal en brengritten worden uitbetaald. Op mijn vraag wat dan de standaardtijden zijn heb ik nog geen antwoord.... En dat terwijl er al eeuwen een uitdraai voor het raam hangt van de OR over iets met gewerkte tijd is betaalde tijd... Komende week dus maar eens vragen wie er voor ons in de OR zit en mijn ongenoegen uiten.
  zondag 22 november 2015 @ 15:38:01 #173
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157739821
quote:
14s.gif Op zondag 22 november 2015 12:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, dat spul heeft bij mij totaal geen zin, want ik heb geen toegang tot MijnWerk. Vond het bedrijf niet nodig
Bij calamiteiten binnen PostNL zie je in de lucht een afbeelding van peterselie ^O^
Wat draag jij onder je PostNL-shirt?

Parsleyman to the resque
pi_157742734
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 06:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Volgens de wijvanwceenadviserenwceend-PostNLtest doen ze het goed ;)

Dit geldt ook voor de 'nieuwe' schoudertassen.
Vond de oude veel praktischer, daar viel niet steeds alles uit. :')
pi_157743336
quote:
14s.gif Op zondag 22 november 2015 12:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Begrijp nog steeds niet waarom. Ze blijven hier stug roosters maken zonder me te informeren.
pi_157776917
Bleh.
Dit weekend m'n knie verrekt.
Lopen is pijnlijk, het stuk van m'n kamer naar beneden is net te doen zeg maar.
Leidinggevende al geappt vanmorgen, morgenochtend maar ziek melden want dit gaat hem echt niet worden. Dan ook gelijk maar de huisarts bellen.
Ik heb me nog nooit ziek gemeld, maar ik weet van collega's dat ze moeilijk doen (collega's die echt ziek zijn en maar gewoon moeten werken onder het mom van, 'het is maar een paar uurtjes, probeer het maar'.
Duvel & Niels
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 november 2015 @ 01:05:01 #177
Maffe Fries
pi_157777723
Beterschap
  dinsdag 24 november 2015 @ 05:13:31 #178
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157778307
Mogguh.

Hier al een weekje flink verkouden. Ook doorgewerkt, maar vandaag lukt mij echt niet, dus vanochtend ook een ziekmeld-APP gestuurd naar mijn TC .
Onder het mom van 'het is maar een paar uurtjes' ja dat kan ik soms wel begrijpen(sommigen blijven al thuis met een loopneus :') )..
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 23:47 schreef Duufje het volgende:
Bleh.
Dit weekend m'n knie verrekt.
Lopen is pijnlijk, het stuk van m'n kamer naar beneden is net te doen zeg maar.
Leidinggevende al geappt vanmorgen, morgenochtend maar ziek melden want dit gaat hem echt niet worden. Dan ook gelijk maar de huisarts bellen.
Ik heb me nog nooit ziek gemeld, maar ik weet van collega's dat ze moeilijk doen (collega's die echt ziek zijn en maar gewoon moeten werken onder het mom van, 'het is maar een paar uurtjes, probeer het maar'.
Beterschap!
  dinsdag 24 november 2015 @ 07:17:32 #179
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157778472
Ik kreeg net bericht van mijn TC dat ik mij (ook) ziek moet melden bij de AdMi.
Done :)

Misschien ook maar eens duidelijkere en dus landelijke! afspraken over wanneer je TC en wanneer de AdMi of beiden moet inlichten of vragen aan stellen :)
pi_157779123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 07:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik kreeg net bericht van mijn TC dat ik mij (ook) ziek moet melden bij de AdMi.
Done :)

Misschien ook maar eens duidelijkere en dus landelijke! afspraken over wanneer je TC en wanneer de AdMi of beiden moet inlichten of vragen aan stellen :)
Ik keek net op de site en daar staat wat je moet doen bij ziekmelden. Daar staat dat je de admi moet bellen tussen 8-9u.

Ik heb me ook ziekgemeld, ze deden helemaal niet moeilijk! Fijn. En de admi stuurde een bericht naar mn leiddingevende, dus dubbel ziekmelden hoeft hier niet.
Duvel & Niels
pi_157779373
Weinig zin in vandaag. Twee grote wijken, maar vooral waardeloos weer.
  dinsdag 24 november 2015 @ 09:23:01 #182
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157779424
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 08:55 schreef Duufje het volgende:

[..]

Ik keek net op de site en daar staat wat je moet doen bij ziekmelden. Daar staat dat je de admi moet bellen tussen 8-9u.

Ik heb me ook ziekgemeld, ze deden helemaal niet moeilijk! Fijn. En de admi stuurde een bericht naar mn leiddingevende, dus dubbel ziekmelden hoeft hier niet.
Foutje mijn kant. Ik ging er nog van uit dat ik de TC moest bellen.
Net gebeld en geen probleem. Mijn TC had het al doorgegeven ^O^
  dinsdag 24 november 2015 @ 09:29:23 #183
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157779501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Weinig zin in vandaag. Twee grote wijken, maar vooral waardeloos weer.
Het weer is idd waardeloos. Ik voel mij dan ook lullig dat ik mij nu juist met dit weer en wetende dat er een tekort is aan (inval)bezorgers in de wijken, ziek meld.
Als ze nu een chauffeur bezorgen zouden hebben die nog uren moet maken, zou ik mee kunnen rijden om de wijk te vergemakkelijken :) op 50/50 basis ofzo.
Maar wetende dat de (weinige) chauffeurs nu al extra wijken hebben die ze amper aankunnen, zal dit wel geen mogelijkheid zijn.
  dinsdag 24 november 2015 @ 18:13:04 #184
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157790795
  dinsdag 24 november 2015 @ 18:14:37 #185
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157790822
Wat een weer mensen. Ik had net zo goed in de vaart kunnen gaan lopen. En we hadden natte vlokjes sneeuw. Hoe heerlijk winters.
Loesje
pi_157793321
Ik voelde me best schuldig toen ik vanmiddag netflix zat te kijken met uitzicht op mn collega die aan de overkant vd straat in de regen post aan het lopen was, wetende dat een van mijn collegas mijn grote wijk erbij moest nemen.
Duvel & Niels
pi_157794599
Hier was het een grote bende zeg. Heel veel wijken onbezet, 2 TL's moesten zelfs meehelpen met lopen :P
pi_157794788
Het valt mij momenteel wel even tegen. Tijdje niet zoveel werk gehad, vaak maar 1 wijk per dag of 2 kleinere. En nu moet ik ineens op de piekdagen vaak weer 2 wijken van meer dan 2 uur en dan steeds met dat enorme kloteweer. Ben iedere keer pas laat klaar, tussen 16.30 en 17.00 (en dan begin ik zo rond 11.50 daadwerkelijk met lopen), en dan ben ik gesloopt :')
Zie nu echt op tegen december, als zometeen hier dus een groot deel vd wijken naar aanlevering 12.30 a 13.00 gaat en als er dan straks misschien echt winters weer komt en nog wat drukte rond kerst :X
Sowieso moeten de kerstfolders nog weer komen ook he, alleen iets van Lidl is al geweest.
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:10:05 #189
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157794972
Ik had het met een collega over de kerstpost. Dat ik het wel leuk vond om niet goed geadresseerde kaarten toch op de juiste plek hoop te brengen. Vorig jaar ook gelukt. Ik kan mij niet herinneren dat ik een kaart niet juist kon bezorgen(soms wat later na wat thuis via adresboek-google uit te pluizen).
Mijn collega kijkt er anders tegen aan. Die vind: verkeerd geadresseerd is pech=terug :)

Hoe sta jij tegen de kerstpost aan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:28 schreef Duufje het volgende:
Ik voelde me best schuldig toen ik vanmiddag netflix zat te kijken met uitzicht op mn collega die aan de overkant vd straat in de regen post aan het lopen was, wetende dat een van mijn collegas mijn grote wijk erbij moest nemen.
Kan het mij voorstellen.
Hier ook en naast de HAH hadden ze ook de 'aan de bewoners' gerichte energiemaatschappij-post er bij.
Die had ik vorige week.
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:14:49 #190
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157795171
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Het valt mij momenteel wel even tegen. Tijdje niet zoveel werk gehad, vaak maar 1 wijk per dag of 2 kleinere. En nu moet ik ineens op de piekdagen vaak weer 2 wijken van meer dan 2 uur en dan steeds met dat enorme kloteweer. Ben iedere keer pas laat klaar, tussen 16.30 en 17.00 (en dan begin ik zo rond 11.50 daadwerkelijk met lopen), en dan ben ik gesloopt :')
Zie nu echt op tegen december, als zometeen hier dus een groot deel vd wijken naar aanlevering 12.30 a 13.00 gaat en als er dan straks misschien echt winters weer komt en nog wat drukte rond kerst :X
Sowieso moeten de kerstfolders nog weer komen ook he, alleen iets van Lidl is al geweest.
LIDL is idd al geweest.

Ik snap eigenlijk niet dat met de drukke feestdagen gewoonweg niet eerder wordt begonnen (06:05uur ;) )
pi_157795326
Mijn ervaring is dat ze in die periode regelmatig te laat klaar zijn in de voorbereiding en dat de post dan vaak een uur later komt. Meestal heb ik in de echt drukke periode dan wel maar 1 wijk, maar 14.00 beginnen vinden de meesten toch niet zo fijn :P

Ik vind het soms ook wel leuk om uit te zoeken waar een poststuk heen moet, maar in die kerstperiode ben ik er snel klaar mee, teveel dingen met incorrecte of incomplete adressen. Mee naar huis doe ik liever niet, aangezien het een hoop gezeik oplevert als ze er achter komen :X

Kijk overigens ook niet uit naar de minikaartjes, waar net een zegel op past :')
pi_157795479
Wat een drama vandaag. Heel veel heel slecht gezet vandaag. En lang in de regen. Vreselijk.
pi_157797344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik had het met een collega over de kerstpost. Dat ik het wel leuk vond om niet goed geadresseerde kaarten toch op de juiste plek hoop te brengen. Vorig jaar ook gelukt. Ik kan mij niet herinneren dat ik een kaart niet juist kon bezorgen(soms wat later na wat thuis via adresboek-google uit te pluizen).
Mijn collega kijkt er anders tegen aan. Die vind: verkeerd geadresseerd is pech=terug :)

[..]

Kan het mij voorstellen.
Hier ook en naast de HAH hadden ze ook de 'aan de bewoners' gerichte energiemaatschappij-post er bij.
Die had ik vorige week.
Herstellen van kerstkaarten doe ik alleen als ik uit mijn hoofd weet waar het heen moet. Ik zorg sowieso iedere ochtend al dat alle losse post bij de juiste wijk terecht komt.
Binnen mijn eigen vaste wijk weet ik de meeste namen wel bij het juiste adres te plaatsen.
Met kaarten voor opa Harry in de dennenstraat kan ik niks en opzoeken op internet doe ik ook niet. Daar betalen ze me niet genoeg voor. :P
pi_157797907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:10 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Kan het mij voorstellen.
Die had ik vorige week.
Zoveel moeite doen voor een verkeerd geadresseerde kerstkaart doe ik eigenlijk niet meer. Post mee naar huis nemen mag niet, dus op internet opzoeken doe ik niet meer. Als ik weet waar het moet zijn bezorg ik het natuurlijk wel op dat adres, maar anders zoeken ze het maar uit in Den Haag, die mensen worden daarvoor betaald, ik niet.
pi_157798022
inderdaad is dat alleen in je eigen wijk goed te doen, kerstkaarten bezorgen.
De mensen sturen maar wat: Gokken de straatnaam, raden t huisnummer en alleen als ze de postcode bij benadering goed geraden hebben komt de kaart bij mij terecht, en dan weet ik wel waar ze wonen omdat ik de namen ken. Ik kijk altijd naar de namen, het hele jaar door, dat gaat gewoon sneller. Alleen bij een onbekende naam kijk ik naar t adres. Zo merk ik het ook meestal als de post op het goede nummer maar verkeerde straat is tussen gezet, dan zie ik een bekende naam op de verkeerde plek.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_157798078
Op de daldagen wil ik nog wel eens thuis wat opzoeken, ik moet dan rond 16.30 door naar mijn andere werk dus dan kan ik het nog die dag voor 17.00 in de bus gooien.
Met post voor de afdeling onbestelbare stukken moet je trouwens ook uitkijken, ze houden ook goed bij wanneer dat aan komt. Was hier een keer geklaagd over dingen die niet aan kwamen, en toen ik aan gaf dat ik het naar die afdeling gestuurd had, vonden ze het maar vreemd omdat het daar schijnbaar nog niet aangekomen of verwerkt was. Heb in het verleden wel eens gedacht, daar hoef ik niet voor om te gaan fietsen om het nog voor de buslichting in de bus te gooien, dat doe ik morgen wel als ik er langs kom ;) vertraging zou het toch wel oplopen vanwege verkeerde adressering etc, maar ja nu toch maar omrijden.
pi_157800153
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Op de daldagen wil ik nog wel eens thuis wat opzoeken, ik moet dan rond 16.30 door naar mijn andere werk dus dan kan ik het nog die dag voor 17.00 in de bus gooien.
Met post voor de afdeling onbestelbare stukken moet je trouwens ook uitkijken, ze houden ook goed bij wanneer dat aan komt. Was hier een keer geklaagd over dingen die niet aan kwamen, en toen ik aan gaf dat ik het naar die afdeling gestuurd had, vonden ze het maar vreemd omdat het daar schijnbaar nog niet aangekomen of verwerkt was. Heb in het verleden wel eens gedacht, daar hoef ik niet voor om te gaan fietsen om het nog voor de buslichting in de bus te gooien, dat doe ik morgen wel als ik er langs kom ;) vertraging zou het toch wel oplopen vanwege verkeerde adressering etc, maar ja nu toch maar omrijden.
Ik neem wel vaker foutlopers mee naar huis. Vandaag ook. De bedoeling is dat je onderweg die retour/herstelstickers invult, maar dat werkt niet echt in de regen. Dan kun je wel weer helemaal terug naar het depot rijden, maar ja, de herstelpost is aan het eind van zo'n dag als vandaag toch niet helemaal droog meer (tassen zijn niet geheel waterdicht, en zelfs als ze dat wel waren: iedere keer dat je ze open doet om er een bundel uit te pakken, regent het toch een beetje in), en die stickers blijven dan voor geen meter plakken. Dus ik neem het gewoon mee naar huis, en nu ligt het op de verwarming te drogen. Gaat er straks een sticker op, en gooi ik ze morgen in de bus. De 24 uur overkomstduur hebben ze toch al niet gehaald, en dan maakt het voor de kwaliteitscijfers toch ook niet meer uit of het dan met nog eens 24 uur vertraagt, of met 48.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 november 2015 @ 22:59:45 #198
Maffe Fries
pi_157800804
Vorig jaar tijdens kerst ook wel gedaan met foutlopers, vooral om juist de tijd van bezorgen te bespoedigen. Iedere dag een stuk of acht kaartjes in het juiste vakje in de verdeelkast gemikt. Bij niet kloppende postcodes komt de steeds grotere wijkkennis goed van pas
  woensdag 25 november 2015 @ 06:37:25 #199
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157803601
Morgenochtend volgens afspraak contact opnemen met de AdMi ivm de ziekmelding. Zo als het er nu uitziet, ben ik deze week nog wel onder de wol :(
Grappig is het standaard telefoontje van de TC ;)
Symptomen, ben je naar de huisarts geweest, wanneer kan je weer komen werken etc.
En deze TC heeft het handje er van om altijd even een naschopje te geven dat het wel allemaal zal meevallen en je weer snel aan het werk kan ;)
Ik antwoord daar geeneens op.
In die paar jaar tijd ben k nu voor de 3e keer ziek gemeld.
2x ivm zenuwonsteking in de rug en nu flink verkouden(wat al gelijk wordt verwoord naar 'griep'' .) Als je een keer griep hebt gehad, weet je zeker dat je griep hebt en geen flinke verkoudheid ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik neem wel vaker foutlopers mee naar huis. Vandaag ook. De bedoeling is dat je onderweg die retour/herstelstickers invult, maar dat werkt niet echt in de regen. Dan kun je wel weer helemaal terug naar het depot rijden, maar ja, de herstelpost is aan het eind van zo'n dag als vandaag toch niet helemaal droog meer (tassen zijn niet geheel waterdicht, en zelfs als ze dat wel waren: iedere keer dat je ze open doet om er een bundel uit te pakken, regent het toch een beetje in), en die stickers blijven dan voor geen meter plakken. Dus ik neem het gewoon mee naar huis, en nu ligt het op de verwarming te drogen. Gaat er straks een sticker op, en gooi ik ze morgen in de bus. De 24 uur overkomstduur hebben ze toch al niet gehaald, en dan maakt het voor de kwaliteitscijfers toch ook niet meer uit of het dan met nog eens 24 uur vertraagt, of met 48.
Mijn idee ^O^
Naar huis nemen mag niet, maar ik heb geen depot(wel een schuurtje zonder verwarming/licht), en op je 'gemak' buiten gaan stickeren is er met dit soort weer niet bij, dus neem ik het mee naar huis. De gestickerde gaan veelal diezelfde avond nog op de bus. Als ik er niet uitkom qua foutieve adresseren gaat die retour(mits afzender bekend is).
Ik weet nog dat de lege enveloppen of losse kaarten als kerstversiering op de kasten werden gezet.
Je kan er verder toch weinig mee.
Toen er meer controle kwam, mocht dat niet meer natuurlijk ;)

De kerstkaarten die ik vorig jaar niet meteen kon bezorgen(ivm verkeerde adressering e.d.) heb ik nabezorgd, mede door soms thuis de juiste combinatie te vinden. Dit jaar zal het wel meevallen, want nu ken ik de naam bij adres over het algemeen wel, hoewel ik heel soms nog wel eens voor een verrassing kom te staan.

Het juist (na)bezorgen van foutief geadresseerde kaarten/post, ja dat wordt niet altijd gewaardeerd en meer als normaal gezien omdat 'de postbode van weleer' dat ook altijd deed.
Bij sommige adressen gaat het dan ook ,volgens PostNL-protocol, retour afzender ;)

Als extra zet ik vaak een cirkel om de foute adressering zodat de ontvanger hopelijk ziet dat die alsnog juist is bezorgt ;)

Echt onbestelbare stukken gaan retour.
Zie nu net in het zakboekje dat het naar 2500NA 99054 gestuurd moet worden.
Ik dacht dat de XXXX's (ivm geen/foutieve postcode)daar ook voor waren. Tenminste is mij in de voorbereiding verteld dat deze dan ook in Den Haag aankomen....oeps!

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietertje71 op 25-11-2015 06:48:39 ]
pi_157804412
2500 NA gebruik je als je een stuk niet kunt herstellen aan geadresseerde en ook niet retour afzender kunt sturen. Bijvoorbeeld post voor ome Piet, aan de gracht, Amsterdam.
XXXX zie ik eigenlijk nog maar zeer zelden. Volgens mij weten de meeste bezorgers niet eens dat dat ook nog een optie is.
pi_157804771
@ Pietertje: Blijf je thuis voor een flinke verkoudheid? Als ik dat zou doen zou ik ongeveer 3 maanden per jaar thuiszitten. Heb hele slechte longen en als een verkoudheid mij treft kan ik de eerste 3 weken nauwelijks ademhalen, ben ik onwijs snotterig, brandt mn keel uit mn strot en hoest ik de longen uit mn lijf. De 2 maanden daarna ben ik nog aan het nahoesten.. Ben er nog nooit een dag voor thuisgebleven..

Sinds ik bij de post ben 2x ziekgemeld. 1x vanwege een slijmbeursontsteking na een pijnlijke val en 1x vanwege buikgriep (pijn vind ik niet zo erg maar de wc halen binnen 30 sec kan een probleem zijn buiten :P)
pi_157804838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
2500 NA gebruik je als je een stuk niet kunt herstellen aan geadresseerde en ook niet retour afzender kunt sturen. Bijvoorbeeld post voor ome Piet, aan de gracht, Amsterdam.
XXXX zie ik eigenlijk nog maar zeer zelden. Volgens mij weten de meeste bezorgers niet eens dat dat ook nog een optie is.
XXXX gebruik je enkel als het adres op zich wel bestaat, maar alleen de postcode niet klopt. Daar kun je natuurlijk de juiste postcode invullen, maar als je die niet weet, dan zet je xxxx. Dit is alleen te gebruiken bij herstelpost, niet bij retourpost.
pi_157804905
Kerstkaarten op de goede plek krijgen is vaak zeer lastig in mijn wijk.
Heb een groot verzorgingstehuis met daarnaast 2 flats met aanleunwoningen.
Het verloop daar is zo groot dat er elk jaar nog kerstkaarten bijzitten van mensen die al een jaar of drie geleden overleden zijn.
De helft van de namen bij de brievenbussen klopt ook niet meer.
Dus hier gooi ik alles op het opgeschreven nummer erin.
Vaak ook kaarten zonder huisnummer. Dan lees ik snel alle namen langs als de naam niet bekend voor komt. Zit de naam er niet bij, dan is het helaas pindakaas.
pi_157807488
Zo, maar eens even gevraagd of ze zaterdag iemand anders kunnen vragen voor het uitpakken vd tassen. Morgen weer naar de kaakchirurg, voor de laatste verstandskies, en ik zie het niet zo zitten om 2 dagen daarna meteen een rolcontainer vol met zware tassen post uit te gaan pakken :X

Zal mij benieuwen hoe het dit keer gaat. Had voor de zekerheid nog geprobeerd de zaterdag vrij te vragen (toch nog zat verlof, dus dat maakte mij niet zoveel uit), maar dat werd weer geweigerd. Vorige keer kon ik zaterdag alweer prima werken iig :Y
  woensdag 25 november 2015 @ 12:12:18 #205
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157807512
XXXX gebruik ik nog wel vaak hoor. Kom heel vaak post tegen waarvan het postcode niet klopt. Maar het adres wel gewoon bestaat. Maar dan verderop in de stad.

Stikkeren doe ik altijd op straat. Pak een bankje en dan gewoon even zitten. 80% van de tijd geen moeite mee. Alleen vervelend als het regent. Probleem voor mij is dat ik hier alleen een postpunt heb om post terug te sturen. Voor een brievenbus moet ik dik 3 km omlopen. Postpunt is niet altijd open. Dus dan bewaar ik het tot 's avonds, gaat het mee als ik de hond ga uitlaten.
Loesje
  woensdag 25 november 2015 @ 12:21:38 #206
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157807716
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
Ome Piet aan de gracht!? Die is toch getrouwd met Beppie die naast Leen woont...Die ken ik!

woensdag 25 november 2015 @ 12:31:50 #207
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157807922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:38 schreef superkimmi het volgende:
@ Pietertje: Blijf je thuis voor een flinke verkoudheid? Als ik dat zou doen zou ik ongeveer 3 maanden per jaar thuiszitten. Heb hele slechte longen en als een verkoudheid mij treft kan ik de eerste 3 weken nauwelijks ademhalen, ben ik onwijs snotterig, brandt mn keel uit mn strot en hoest ik de longen uit mn lijf. De 2 maanden daarna ben ik nog aan het nahoesten.. Ben er nog nooit een dag voor thuisgebleven..

Sinds ik bij de post ben 2x ziekgemeld. 1x vanwege een slijmbeursontsteking na een pijnlijke val en 1x vanwege buikgriep (pijn vind ik niet zo erg maar de wc halen binnen 30 sec kan een probleem zijn buiten :P)
Zo wat stoer van jou ^O^ Of dat op langere termijn ook zo gezond is, zal moeten blijken :)
Laat ik nu allemaal maar niet opnoemen waarmee ik (nu) nog aan het werk was de afgelopen +30jaar
Nu is het een flinke! verkoudheid, en ja daar blijf ik mee thuis :)
  woensdag 25 november 2015 @ 12:38:54 #208
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157808096
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

XXXX gebruik je enkel als het adres op zich wel bestaat, maar alleen de postcode niet klopt. Daar kun je natuurlijk de juiste postcode invullen, maar als je die niet weet, dan zet je xxxx. Dit is alleen te gebruiken bij herstelpost, niet bij retourpost.
Dus als ik Hr Klaassen nr 9 te A'dam heb, zou die DenHaag-postcode moeten, maar als ik dezelfde geadresseerde heb, maar dan met straatnaam zonder huisnummer en/of postcode, dan XXXX.
Maar komt het niet allemaal op dezelfde stapel?
Of als er geen postcode/huisnummer is afdeling 1, onbestelbaar: afdeling 2.
Als voorbeeld dan :)
  woensdag 25 november 2015 @ 12:52:57 #209
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157808452
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:38 schreef superkimmi het volgende:
@ Pietertje: Blijf je thuis voor een flinke verkoudheid?
'T is een man. Die gaan doooood als ze ziek zijn, dat weet je toch ~O>
Loesje
  woensdag 25 november 2015 @ 13:25:04 #210
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157809112
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:52 schreef V__L_N het volgende:

[..]

'T is een man. Die gaan doooood als ze ziek zijn, dat weet je toch ~O>
HE HE HEEE. Ik heb al wel contact gehad met de uitvaartverzekering...bij het eerste kuchje.
SEH al op de hoogte gesteld. Zojuist weer een kuchje en ik denk dat er een chemisch wapen is vrijgekomen, want die bacillen die er uit kwamen...nooit in mijn leven gezien.
Maatje van mijn werkt bij de RIVM...die staan paraat. De sirenes die normaliter op maandag loeien, staan op scherp.

Ik stel mij niet aan hoor...echt zo!.... O-)
Als straks mijn vrouw thuis is van haar werk, ga ik weer op de bank liggen..ik bedoel: lig ik nogsteeds op de bank en dan krijg ik thee enzo....not...ze kent mij langer dan vandaag -O- :P
pi_157809114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:31 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Zo wat stoer van jou ^O^ Of dat op langere termijn ook zo gezond is, zal moeten blijken :)
Laat ik nu allemaal maar niet opnoemen waarmee ik (nu) nog aan het werk was de afgelopen +30jaar
Nu is het een flinke! verkoudheid, en ja daar blijf ik mee thuis :)
nou sorry hoor, ik ben gewoon verbaasd. Ken niemand die voor een verkoudheid thuis blijft eigenlijk.. zal wel aan mn omgeving liggen dan. Ook de mensen die al wat ouder zijn leven nog steeds :P
  woensdag 25 november 2015 @ 13:28:19 #212
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157809174
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 13:25 schreef superkimmi het volgende:

[..]

nou sorry hoor, ik ben gewoon verbaasd. Ken niemand die voor een verkoudheid thuis blijft eigenlijk.. zal wel aan mn omgeving liggen dan. Ook de mensen die al wat ouder zijn leven nog steeds :P
Voor een hoestje of snotter blijf ik ook niet thuis hoor, maar ik ben zo misselijk/duizelig als de p., en die buikproblemen wat je over jezelf aangaf, kwamen er ook nog eens bij :(
Wellicht toch de griep (klinkt veelal erger als je aangeeft dat te hebben dan een verkoudheid) ;)
pi_157812304
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:38 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Dus als ik Hr Klaassen nr 9 te A'dam heb, zou die DenHaag-postcode moeten, maar als ik dezelfde geadresseerde heb, maar dan met straatnaam zonder huisnummer en/of postcode, dan XXXX.
Maar komt het niet allemaal op dezelfde stapel?
Of als er geen postcode/huisnummer is afdeling 1, onbestelbaar: afdeling 2.
Als voorbeeld dan :)
Nee, je zet alleen xxx als alleen de postcode onjuist is, maar de rest van het adres (naar alle waarschijnlijkheid) wel klopt. Hij gaat enkel naar onbestelbare stukken 2500 NA 99054) als hij onbestelbaar is, dat wil zeggen niet te bezorgen bij geadresseerde EN OOK NIET te retourneren naar afzender.
  woensdag 25 november 2015 @ 16:18:03 #214
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157813072
Okee. Blijkbaar werd het door degenen, postbodes van de oude stempel, mij 'verkeerd'/makkelijk uitgelegd.
Moet eerlijk zeggen dat ik van die DenHaag-postcode niet echt op de hoogte was. Tot nu toe beiden niet hoeven te gebruiken :)
pi_157813098
Als ik verkouden ben dan ben ik er meestal ook wel echt ziek van, ook met koorts en alles. Meestal ga ik wel werken omdat ik me niet ziek durf te melden met een verkoudheid, maar eigenlijk ben ik dan wel ziek. Heb me alleen 1x ziek gemeld toen ik ook echt aan 1 stuk door enorm liep te hoesten, toen heb ik zelfs mijn ribben gekneusd :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2015 @ 16:29:02 #216
Maffe Fries
pi_157813341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Okee. Blijkbaar werd het door degenen, postbodes van de oude stempel, mij 'verkeerd'/makkelijk uitgelegd.
Moet eerlijk zeggen dat ik van die DenHaag-postcode niet echt op de hoogte was. Tot nu toe beiden niet hoeven te gebruiken :)
Als ik er niets mee kan gaat ie naar Den Haag. Simpel zat
  woensdag 25 november 2015 @ 17:37:21 #217
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157814923
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als ik er niets mee kan gaat ie naar Den Haag. Simpel zat
Ik zou best nog wel een keertje net als vroegah..
pi_157815230
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:37 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik zou best nog wel een keertje net als vroegah..
In Moeahwehk wille waunuh...
  donderdag 26 november 2015 @ 05:26:15 #219
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157827983
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In Moeahwehk wille waunuh...
PostNL got Talent....
Iig beter dan laatst dat ene filmpje _O-
pi_157836375
Ik ben aangenomen voor een stage met kans op baanbehoud bij de autoriteit consument en markt. Dat betekent dat vanavond mijn ontslag naar mijn tc wordt gestuurd..

Ik neem echter niet volledig afscheid, want ik ga me bij de acm voorlopig bezighouden met de postmarkt (nee dat is geen toeval) en zal dis zeker de boel hier blijven volgen en wellicht af en toe wat vragen als ik bij de acm werk :D

(Ben natuurlijk nog niet weg, in januari pas)
pi_157837485
Tof Kimmi. Als het iemand gegund is dan is het jou wel. Leuk ook dat je iets met je praktijkervaringen kan doen.
Loesje
pi_157837603
Gaaf! Succes straks :D
pi_157837632
Succes Superkimmi.
pi_157837786
Hebben jullie dit gelezen?
https://mijnpostnl.mijnpo(...)8Track%20%26%20Check

Ben benieuwd wat dat 'in de loop van 2016' track&trace betekend voor ons bezorgers.
Loesje
pi_157837800
Reisgidsen zorgden voor aardig wat volume vandaag.
pi_157837860
T&T tot bezorging ontwikkelen? Okeeeee...

Tot die tijd is het net zo'n wassen neus als de buspakjes met T&T, die automatisch op afgeleverd komen te staan op de verwachte bezorgdag na 18.00 oid. Daar heb je ook weinig aan en zorgt nog altijd voor veel verwarring.
pi_157838008
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:16 schreef VixenFromHell het volgende:

Tot die tijd is het net zo'n wassen neus als de buspakjes met T&T, die automatisch op afgeleverd komen te staan op de verwachte bezorgdag na 18.00 oid. Daar heb je ook weinig aan en zorgt nog altijd voor veel verwarring.
Daarom zijn ze nu ook het systeem aan het invoeren dat je alle niet bezorgde brievenbuspakjes voor 17.00 uur bij zo'n retailer moet afgeven, die de 3S-code scant en jou een bonnetje meegeeft.
pi_157838047
Ohja, dat klinkt logisch :) blijft vervelend voor ons, maar daarom doen ze dat dus. Benieuwd of ik daar volgende week op het werkoverleg wat over ga horen trouwens ;)
pi_157838250
I het ad stond nog een uitgebreider stukje. Dat postbezorgers een handheld krijgen en dat het eind volgend jaar al ingevoerd wordt... Toch altijd apart dat wij de laatste zijn om het te horen.
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 17:42:25 #230
Maffe Fries
pi_157838447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:08 schreef superkimmi het volgende:
Ik ben aangenomen voor een stage met kans op baanbehoud bij de autoriteit consument en markt. Dat betekent dat vanavond mijn ontslag naar mijn tc wordt gestuurd..

Ik neem echter niet volledig afscheid, want ik ga me bij de acm voorlopig bezighouden met de postmarkt (nee dat is geen toeval) en zal dis zeker de boel hier blijven volgen en wellicht af en toe wat vragen als ik bij de acm werk :D

(Ben natuurlijk nog niet weg, in januari pas)
Gefeliciteerd :)

Voor de praktijk kun je altijd hier aankloppen ;)
pi_157838500
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)eind-monitoren.dhtml
quote:
Smartphone
Bij beiden speelt de camera die in de nieuwe sorteermachine zit een grote rol. Later komt daar de handheld van de postbezorger bij.
Krijg hier de indruk bij dat ze dus niet doelen op een scanapparaatje oid, maar dat je het met je/een smartphone moet gaan scannen. En dan zie ik dat voorbeeld stembiljetten, dan moet je AL die dingen gaan scannen? Hoe zien ze dat voor zich? 8)7
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 17:45:44 #232
Maffe Fries
pi_157838521
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:34 schreef V__L_N het volgende:
I het ad stond nog een uitgebreider stukje. Dat postbezorgers een handheld krijgen en dat het eind volgend jaar al ingevoerd wordt... Toch altijd apart dat wij de laatste zijn om het te horen.
Je moet dus of een scanner of je camera van je mobieltje en de app gebruiken. Ben benieuwd :')
pi_157838566
Ik ben er heel bang voor dat je niks krijgt en dat men denkt dat iedereen tegen die tijd het wel met zijn/haar smartphone kan :'). Heb zelf wel een smartphone maar geen abo dus internet alleen op de wifi :W

Hier zijn nog steeds mensen die niet eens email gebruiken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 17:52:04 #234
Maffe Fries
pi_157838653
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben er heel bang voor dat je niks krijgt en dat men denkt dat iedereen tegen die tijd het wel met zijn/haar smartphone kan :'). Heb zelf wel een smartphone maar geen abo dus internet alleen op de wifi :W
Zo doe ik het ook. Kan het qua kosten ook niet uit de klauwen lopen.
quote:
Hier zijn nog steeds mensen die niet eens email gebruiken.
zijn er niet veel meer toch?
pi_157838675
Veel niet denk ik nee :P maar het bestaat nog :D

Jeej mijn verlof voor 2016 is goedgekeurd. Dit keer de weekjes iig toch maar gewoon ruim van te voren aangegeven, teveel gedoe als je het buiten die lijst om probeert (en dan ging het altijd om max een week). Losse zaterdagen zitten er niet bij in, dat blijft afhankelijk van uitnodigingen, aangekondigde evenementen etc ;). Blijf het nu wel zuur vinden dat ik zaterdag weer geen vrij mocht, terwijl mijn collega een maand of 2 alle zaterdagen vrij krijgt omdat haar verlof op moet }:|

Volgende week alleen zaterdag een wijk van net iets meer dan 2 uur op het rooster... wtf. Deden ze laatst ook al en toen hebben ze me ook niet gebeld :X

[ Bericht 27% gewijzigd door VixenFromHell op 26-11-2015 18:21:47 ]
pi_157839523
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:16 schreef VixenFromHell het volgende:

Ik heb dat dus ook een keer staan uitleggen aan een baliemedewerker bij de Bruna. Die vroeg me ook waarom ik niet wat meer betaalde voor een brievebuspakje. Toen heb ik inderdaad ook bovenstaande verteld, dat die pakjes automatisch op afgeleverd komen te staan. Snapte ze eigenlijk ook wel.
  donderdag 26 november 2015 @ 20:29:32 #237
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157843507
Superkimmie: Top *O* ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:13 schreef V__L_N het volgende:

Ben benieuwd wat dat 'in de loop van 2016' track&trace betekend voor ons bezorgers.
Ja dit heb ik al enige tijd terug gelezen en hier ook aangekaart dat men in sommige landen al over te spreken is en het door wil voeren in Nederland :)

Maar idd wel fijn dat het eerst in de krant staat. Hier is 9 december een zoveelste werkoverleg. Wellicht dat het daar officieel word besproken.
Fijn met die looptijdinkrimping er bij.
Word dit extra werk straks ook 'vrijwilligerswerk' ?
Zoals men nu al praat over dat PostNL wil invoeren dat je laatste adres ook je eindtijd wordt?

Autobedrijf krijgt tijden gepresenteerd wat niet haalbaar is en de controle hier op als in: "rijd even mee, wel natuurlijk aan PostNL en verkeersregelement houden en kijk of je het haalt" wordt geen gehoor gegeven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 26-11-2015 20:39:53 ]
pi_157844255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Autobedrijf krijgt tijden gepresenteerd wat niet haalbaar is en de controle hier op als in: "rijd even mee, wel natuurlijk aan PostNL en verkeersregelement houden en kijk of je het haalt" wordt geen gehoor gegeven.
Idd, ik zie hier ook regelmatig chauffeurs binnenkomen op tijden.... Of op zondag de auto terugbrengen. En dan wordt er inderdaad moeilijk gedaan over de tijden want die en die lukt het ook binnen de tijd....
pi_157844607
Nondeju, wat een kolere dingen die gigadikke Djoser tijdschriften vandaag :X
pi_157850044
Super tof Kimmie! Veel pleziee alvast.

Vandaag gebeld door TC, of ik volgende week dinsdag alweer kon werken. Ehh ja geen idee. Was gelukkig geen probleem, staat nu ovb en we hebben zaterdag contact. Met diclofinac zou het vast wel lukken met een pauze ertussen en wat pijn leidden maar ik ben meer bang dat ik het erger maak als ik het forceer..
Duvel & Niels
pi_157850744
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:13 schreef V__L_N het volgende:

quote:
Sinds afgelopen 2 weken is het sorteren van post uit de handsortering bij de SMX opgestart. De verbetermogelijkheden Vulstation SMX zijn toegelicht aan de OR. De planning implementatie eerste oplossing is in het eerste kwartaal volgend jaar. De verwachte landelijke uitrol zal plaatsvinden in het tweede kwartaal 2016.
Uit: KORT VERSLAG VAN DE OVERLEGVERGADERING TUSSEN DIRECTEUR EN DE ONDERNEMINGSRAAD PRODUCTIE BV d.d. 11 NOVEMBER 2015

Duurt dus minimaal nog een maandje of 4.

[ Bericht 0% gewijzigd door madeleine-b op 26-11-2015 23:45:43 ]
pi_157851099
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je moet dus of een scanner of je camera van je mobieltje en de app gebruiken. Ben benieuwd :')
De functionaliteit zit inderdaad in een nieuwe versie van de Mijnwerk app (of het daadwerkelijk werkt geen idee, heb alleen de screenshots gezien)..

Het is in ieder geval een idee wat redelijk serieus wordt opgepakt, zit ook in de onderhandelingen voor de nieuwe cao:

quote:
Smartphone vergoeding
Voor diverse aanvullende werkzaamheden/new business, heeft de postbezorger tijdens het werk een smartphone nodig. Denk aan het scannen van buspakjes ten behoeve van Track 8Trace of het fotograferen van losliggende stoeptegels of zwervend afval op straat in opdracht van gemeentes. We willen in de cao afspraken maken over een vergoeding voor de aanschaf en het gebruik van een smartphone.
Uit: 15/U/Group HR/034 Onderwerp: Overleg cao voor Postbezorgers

Zelf geloof ik dat het een drama wordt, mijn 1 jaar oude telefoon red het nu al geen dag als er veel gebeld moet worden met mijn TL of planner.
Laat staan als je moet gaan fotograferen met GPS aan!... 8)7 o|O
pi_157851136
Dankjewel allemaal! Lieve reacties :D
pi_157851344
Ugh, daar waren we al bang voor he toen die app er kwam. Gaan ze het gebruik van een smartphone dus een beetje af zitten dwingen. Vraag me af of ze dat echt voor elkaar kunnen krijgen. Neem aan dat ze toch echt niet kunnen dwingen dat je een smartphone met internet gebruikt als zij niet alle kosten op zich nemen?
Als ze een bedrag beschikbaar stellen waar je een budget telefoon voor kan kopen en dan het verbruik via de app wel vergoeden, dan wordt het waarschijnlijk wel anders.. maar hoe ze dat in de praktijk zo kunnen regelen dat je betaald krijgt wat je verbruikt hebt via die app, tja? :?

Maar dan worden dingen als melden dat je begonnen bent etc ook verplicht, die zag ik ook al wel aankomen :X
  vrijdag 27 november 2015 @ 01:27:51 #245
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157853329
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:44 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

De functionaliteit zit inderdaad in een nieuwe versie van de Mijnwerk app (of het daadwerkelijk werkt geen idee, heb alleen de screenshots gezien)..

Het is in ieder geval een idee wat redelijk serieus wordt opgepakt, zit ook in de onderhandelingen voor de nieuwe cao:

[..]

Uit: 15/U/Group HR/034 Onderwerp: Overleg cao voor Postbezorgers

Zelf geloof ik dat het een drama wordt, mijn 1 jaar oude telefoon red het nu al geen dag als er veel gebeld moet worden met mijn TL of planner.
Laat staan als je moet gaan fotograferen met GPS aan!... 8)7 o|O
In dat stuk in het ad hadden ze het over een handheld. Het gebruik van een gsm is natuurlijk mega omslachtig. Want hoe bepaal je de juiste vergoeding, hoe zorg je dat iedereen er ook 1 heeft enz. Maar bovenal, de wetgever verbied werkgevers om gps volgers op prive artikelen te verplichten. Dus dat betekend ook echt dat je elke bezorger van een telefoon moet voorzien. Die app is van het kaliber dat het ook geen oude nokia gaat zijn.
Loesje
  vrijdag 27 november 2015 @ 05:01:28 #246
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157853800
Men kan beter het gehele abonnement + smartphone vergoeden, anders krijg je die riante berekeningen qua onderhoud/gebruik mbt je eigen fiets, wat dan weer recht wordt gepraat door er een pbz-vergoeding van te maken.
Ik blijf het zeggen, dat er zoveel van eennpbz wordt gevraagd dat het soms wel vrijwilligerswerk lijkt. Onder het mom van:wij betalen je gewerkte uren en daar moet je blij mee zijn, want zonder werk kan je ook je fiets niet onderhouden en andere dingen kopen)gebruiken.....voor je werk... ;)
  vrijdag 27 november 2015 @ 05:09:06 #247
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157853803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:50 schreef ann3 het volgende:

[..]

Idd, ik zie hier ook regelmatig chauffeurs binnenkomen op tijden.... Of op zondag de auto terugbrengen. En dan wordt er inderdaad moeilijk gedaan over de tijden want die en die lukt het ook binnen de tijd....
Klopt. Ze halen de snelste er uit, net zoals met de pbz.
Bij het autobedrijf rijden personen die idd sneller zijn, maar... Hebben regelmatige beschadigingen en mankementen met/aan hun auto. Rijden vaak als een dolle door het verkeer in stad/dorp.
In een dorp heb je heel snel dat je er op wordt aangesproken. Zo is een chauffeur door zijn asogedrag al niet meer welkom in een dorp waar ook ik loop. Deze chauffeur komt er overigens niet meer.
pi_157854156
Tja. Ik kan niet eens de app op mijn smartphone installeren, want ik heb een windowsphone.
Maar ze kunnen toch niet verwachten dat je gps enzo aanzet op je PRIVE telefoon? Dat ga ik dus echt niet doen, dan regelen ze maar een werktelefoon.
Duvel & Niels
pi_157854344
Ze spraken inderdaad over handheld, maar in het kopje boven dat stuk stond 'Smarthone', dus volgens mij bedoelen ze met handheld gewoon smartphone...

Hoe ze dat in de praktijk willen gaan doen is mij ook een raadsel, ik denk dat ze het nooit voor elkaar gaan krijgen dat iedereen die app incl gps en alles gaat gebruiken.
pi_157854952
Ik weet niet of iedereen dit al heeft gezien:
http://bvpp.nl/index.php/(...)tbezorgers-van-start

Het mooiste vind ik dat PostNL van mening is dat postbezorgers teveel betaald krijgen. 8)7

Deze kwam ik nog tegen op het forum:
quote:
Overal in het land is het weer anders als het gaat om het jaarlijkse etentje met het depot. De één krijgt 17,50 pp, de ander 15, de volgende max 10 euro, Ook zijn er mensen die nog nooit gehoord hebben van hun TC dat deze mogelijkheid er is en er zijn zelfs TC's die zeggen dat hier helemaal geen geld voor is.

Zijn hier afspraken over en zitten de flesjes water en het lekkers met sinterklaas/knj hier ook in?
Jaarlijks etentje... :?

[ Bericht 45% gewijzigd door Rafierafie op 27-11-2015 09:40:15 ]
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:42:09 #252
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157855060
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:34 schreef Rafierafie het volgende:

Het mooiste vind ik dat PostNL van mening is dat postbezorgers teveel betaald krijgen. 8)7
Vrijwilligersvergoeding....
quote:

[..]

Met kerst een snicker oid in je tas vinden (Y)
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:42:39 #253
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157855062
pi_157855088
quote:

[..]

Dat is bij ons 1x per 2 jaar ongeveer. Heb de afgelopen editie gemist, had al wat anders. Maar hier werd er ook 'geklaagd' dat de binnenmedewerkers (V&B??) 20 euro pp kregen en wij maar 15...
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:48:07 #255
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157855137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:44 schreef ann3 het volgende:

[..]

Dat is bij ons 1x per 2 jaar ongeveer. Heb de afgelopen editie gemist, had al wat anders. Maar hier werd er ook 'geklaagd' dat de binnenmedewerkers (V&B??) 20 euro pp kregen en wij maar 15...
Ik begrijp sowieso niet echt dat een voorbereider een hoger uurloon heeft dan een postbezorger.
Dat begreep ik al niet toen ik zelf in de voorbereiding zat en er daar ook niet echt een duidelijk antwoord op heb gekregen.
Iemand een uitleg daarover? :)
pi_157855159
Over de smartphone. Hier hebben zij tijdens een werkoverleg gezegd dat postbezorgers mogelijk een smartphone kunnen krijgen in combinatie met een abonnement bij Hollandsenieuwe, waarvan de kosten dan weer teruggestort zouden worden op de loonstrook.
pi_157855166
quote:

[..]

Als wij iets willen doen met collega's, moeten we dat zelf organiseren en betalen. Ik weet niet of de collega's binnen wel uit eten gaan, maar daar hebben ze sowieso nog elk jaar rond kerst binnen een lading vreetwaar staan.
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:54:04 #258
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157855223
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als wij iets willen doen met collega's, moeten we dat zelf organiseren en betalen. Ik weet niet of de collega's binnen wel uit eten gaan, maar daar hebben ze sowieso nog elk jaar rond kerst binnen een lading vreetwaar staan.
Klopt, dat was in de voorbereiding wel goed georganiseerd, maar toen kwam er ook veel commentaar omdat er toentertijd postbodes(post bezorgen + voorbereiden) waren die meer uren maakte en de voorbereiding een paar uurtjes, dat de voorbereiding geen recht zou hebben op die door de catering gebrachte lekkernijen.
FU! We zaten gewoon mee te schransen ;)

2x mee uit eten geweest.
1x was een ramp en ben volgens mij ook na een uurtje weggegaan(meerderen trouwens)en de 2de keer was afscheidsetentje omdat de kleine V&B dicht ging.
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:55:01 #259
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157855231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Over de smartphone. Hier hebben zij tijdens een werkoverleg gezegd dat postbezorgers mogelijk een smartphone kunnen krijgen in combinatie met een abonnement bij Hollandsenieuwe, waarvan de kosten dan weer teruggestort zouden worden op de loonstrook.
Kan je daar elke k er weer achteraan?
Gewoon abonnement + telefoon op naam van PostNL ;)
pi_157855529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Eerst zien, dan geloven.
Ik heb in ieder geval niet mijn telefoon aangeschaft voor het werk. Er staat ook nergens in mijn contract dat ik mijn eigen smartphone ter beschikking moet stellen.
pi_157857437
Collega's zijn hier laatst ook uiteten geweest met een bijdrage van 15 euro van PostNL. Op een ander depot zijn ze eerder dit jaar of vorig jaar samen naar de chinees geweest :P
  vrijdag 27 november 2015 @ 13:01:16 #262
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_157857932
Laatste werkdag wordt 2 januari. Contract wordt beeindigt vanaf 1 februari. Tc was blij dat ik niet wilde afdwingen om mijn verlof in december op te nemen.
pi_157858130
quote:

[..]

Bij ons (binnen) is er geen budget meer voor etentjes, voor postbezorgers is dat er wel, 17,50 per persoon. Daarnaast hebben postbezorgers met de kerst nog een etentje, binnen hebben we dat niet. Maar ook dit zal wel weer per vestiging verschillen
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:30:31 #264
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157860779
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij ons (binnen) is er geen budget meer voor etentjes, voor postbezorgers is dat er wel, 17,50 per persoon. Daarnaast hebben postbezorgers met de kerst nog een etentje, binnen hebben we dat niet. Maar ook dit zal wel weer per vestiging verschillen
Hier is er ook geen budget voor hoor. En met de kerst krijgen we ook geen etentje.
Loesje
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:34:08 #265
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_157860849
Nog nooit etentje gehad indd..

Weten we stiekem al iets over het kerstpakket?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_157862370
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 15:34 schreef houdjemond het volgende:
Nog nooit etentje gehad indd..

Weten we stiekem al iets over het kerstpakket?
Dat is weer iets kiezen bij Cadeau Caroussel :P
pi_157862937
quote:

Het mooiste vind ik dat PostNL van mening is dat postbezorgers teveel betaald krijgen.
Het minimumloon voor 23 jaar en ouder is vanaf 1 januari volgend jaar EUR 1524,60 per maand, oftewel EUR 351,85 per week. Dat is bij een fulltime dienstverband. Voor postbezorgers geldt een fictief fulltime dienstverband van 38 uur, wat betekent dat een beginnend postbezorger (van 23 of ouder) straks tenminste EUR 9,25 moet gaan verdienen. Een postbezorger met 5 of meer dienstjaren (althans, gerekend vanaf de leeftijd van 23), verdient nu maar liefst EUR 9,68. Dat is dus maar liefst 43 cent meer dan het minimumloon. Inderdaad, wat een enorm royaal bedrag. :N
  vrijdag 27 november 2015 @ 18:48:56 #268
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157865009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het minimumloon voor 23 jaar en ouder is vanaf 1 januari volgend jaar EUR 1524,60 per maand, oftewel EUR 351,85 per week. Dat is bij een fulltime dienstverband. Voor postbezorgers geldt een fictief fulltime dienstverband van 38 uur, wat betekent dat een beginnend postbezorger (van 23 of ouder) straks tenminste EUR 9,25 moet gaan verdienen. Een postbezorger met 5 of meer dienstjaren (althans, gerekend vanaf de leeftijd van 23), verdient nu maar liefst EUR 9,68. Dat is dus maar liefst 43 cent meer dan het minimumloon. Inderdaad, wat een enorm royaal bedrag. :N
Ja echt we worden enorm gewaardeerd bij het bedrijf. Erger nog als je bedenkt dat de meeste mensen nog steeds 5 maanden werken en dan weer weg gaan. Mag je toch iets extra's verwachten om die mensen die wel blijven te behouden.
Overigens ook iets, mijn nieuwe collega is echt wel een stuk langzamer dan ik ben. Dat kost ze naar verhouding veel meer.
Loesje
  zaterdag 28 november 2015 @ 05:50:48 #269
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157875557

In de lijst van wie wat waar welke postronde loopt, staat er ergens de afkorting HOF op de plaatst waar een naam van de pbz zou moeten staan. Waar staat deze afkorting voor?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:41 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Dat is weer iets kiezen bij Cadeau Caroussel :P
Was er vorig jaar niet iets met 'eerst komt eerst maalt'?
Iets met een kadobon oid, en dat degenen die 'te laat' waren maar een ander kado moesten uitkiezen of toegestuurd kregen?

[ Bericht 16% gewijzigd door Pietertje71 op 28-11-2015 07:21:31 ]
pi_157875970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 05:50 schreef Pietertje71 het volgende:

In de lijst van wie wat waar welke postronde loopt, staat er ergens de afkorting HOF op de plaatst waar een naam van de pbz zou moeten staan. Waar staat deze afkorting voor?
HoogOpgeleid in Financiën? Iemand komt kijken hoe er meer geld bespaard kan worden op die loop.
quote:
[..]

Was er vorig jaar niet iets met 'eerst komt eerst maalt'?
Iets met een kadobon oid, en dat degenen die 'te laat' waren maar een ander kado moesten uitkiezen of toegestuurd kregen?
Op cadeaucarrousel geldt op=op. Meteen bestellen dus als je je code binnenkrijgt.
pi_157876072
krijg al weken achtereen een smsje dat alle post er met de eerste rit is.. Ben benieuwd of het nog echt druk wordt
  zaterdag 28 november 2015 @ 09:59:09 #272
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157876350
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:41 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Dat is weer uit armoe uiteindelijk maar iets met ienemienemutte kiezen bij Cadeau Caroussel :P
Fixed.
pi_157877457
quote:
Volgende week alleen zaterdag een wijk van net iets meer dan 2 uur op het rooster... wtf. Deden ze laatst ook al en toen hebben ze me ook niet gebeld :X
Apart, ergens tussen donderdag 18.00 (toen het rooster online kwam) en vrijdag 13.00 hebben ze dus op de dinsdag en de donderdag nog wat toegevoegd, blijft toch wat raar dat ze dat gewoon na die tijd nog toe gaan lopen voegen :o volgende keer toch maar weer op het bevestig knopje drukken, kijken of ze dat geintje dan nog flikken :P
pi_157880603
Heel veel post vandaag, ook veel volume en zwaar! Kampioenen, Engelbert Straus, en weet ik wat nog meer. En heel veel pakjes! Gelukkig is het nu weekend! :s)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_157881158
Hier ook veel post vandaag. Veel dik spul, oa de Happinezz en weer een shitload aan Djoserboeken (met het formaat en het gewicht van een grindtegel), maar ook veel dun. En volgende week wordt het nog drukker, met name donderdag verwacht men een gekkenhuis, met oa een mailing van een zorgverzekeraar en van Nuon.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 november 2015 @ 16:37:25 #276
Maffe Fries
pi_157881687
Er stond scenario basis. Dat ging bij het zien van de hoeveelheid post meteen de kliko in. Veel wijken hadden meer dan de dubbele hoeveelheid tassen van een 'normale' zaterdag.

Mijn eigen wijk in drie gedeeltes gelopen. Was veruit het handigste qua gewicht en handigheid van lopen.
pi_157882382
nou mijn gebeden zijn verhoord. Het was druk vandaag! :) Wel op het einde iets raars: Kan nauwelijks meer op mijn enkel staan van de pijn, heb m niet verstapt en ben er niet doorheen gegaan, dus snap er niks van..
pi_157882503
@superkimmi: weet je dat zeker (niet verstapt ofzo zonder dat je er erg in had). Kan ook aan de slijtage van je schoenen liggen. Bij mij zijn zere enkels vaak een teken dat ik nieuwe schoenen moet kopen (meestal is de rechterkant van mijn zool dan weggesleten).

En ook hier superdruk Veel Happinez, kampioenen, zorgverzekeraars en weet ik wat nog meer. Eerste wijk doe ik maar een paar keer per jaar, dus per ongeluk af en toe de toeristische route genomen daar. Tweede wijk is iets kleiner, dus dat ik daar net zo veel tassen post had als voor de 1e wijk viel een beetje tegen. Maar naarmate de dag vorderde werden de tassen lichter.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 november 2015 @ 17:37:32 #279
Maffe Fries
pi_157882514
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:39 schreef KatrienDuck het volgende:
Heel veel post vandaag, ook veel volume en zwaar! Kampioenen, Engelbert Straus, en weet ik wat nog meer. En heel veel pakjes! Gelukkig is het nu weekend! :s)
Bijna iedere wijk hier had wel een tas vol pakjes, terwijl het er normaal maar een of twee per wijk zijn.
pi_157882553
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:36 schreef allweather het volgende:
@superkimmi: weet je dat zeker (niet verstapt ofzo zonder dat je er erg in had). Kan ook aan de slijtage van je schoenen liggen. Bij mij zijn zere enkels vaak een teken dat ik nieuwe schoenen moet kopen (meestal is de rechterkant van mijn zool dan weggesleten).

En ook hier superdruk Veel Happinez, kampioenen, zorgverzekeraars en weet ik wat nog meer. Eerste wijk doe ik maar een paar keer per jaar, dus per ongeluk af en toe de toeristische route genomen daar. Tweede wijk is iets kleiner, dus dat ik daar net zo veel tassen post had als voor de 1e wijk viel een beetje tegen. Maar naarmate de dag vorderde werden de tassen lichter.
Schoenen zijn paar weken oud (en ook al ingelopen ;)) En meestal merk ik een verstapping wel, maar misschien is het dan toch zoiets idd, want uit het niets lijkt me ook raar
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:53:13 #281
39333 Zelva
pi_157883847
KPN-kaartjes voor heel het land in mijn tassen *O*
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:58:02 #282
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157883967
Zo, dat was een pittig dagje. 4 prop en prop volle tassen. 1 was zo zwaar, die kreeg ik niet eens meer van de grond :'(

TC belde nog. Bezwaren gegrond verklaard. Voor volgend jaar krijg ik 1,10 minuten meer dan ze eerst voorstelde. Wel 1,50 uur minder dan dit jaar. Maar daarvan is al 1 uur minder op de dinsdag.
Loesje
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:59:59 #283
39333 Zelva
pi_157884005
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:58 schreef V__L_N het volgende:
Voor volgend jaar krijg ik 1,10 minuten meer dan ze eerst voorstelde.
66 seconden meer? :P
  zaterdag 28 november 2015 @ 19:18:52 #284
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157884383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

66 seconden meer? :P
:{w
Ge weet wat ik bedoel he...
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 november 2015 @ 19:25:22 #285
Maffe Fries
pi_157884481
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:53 schreef Zelva het volgende:
KPN-kaartjes voor heel het land in mijn tassen *O*
Die plakten goed ja. Heb er de nodige tussenuit gevist die niet voor ons VBG bestemd waren _O-
pi_157893478
Hallo beste dames en heren :W

Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger. Dit voor een paar uurtjes per week naast mijn werkzaamheden als zelfstandig ondernemer in de grafische wereld.
Heb helaas nog wat uurtjes te niksen en kreeg bij mijn eerste sollicitatie poging bij PostNL meteen een jaarcontract aangeboden. ^O^

Het wordt voor mij (gelukkig) maar een betaalde 'hobby' omdat naast mijn vele zit-werk wat beweging ook wel heel goed is voor mij. Ik ga er dus niet werken om even veel geld te gaan verdienen. Als de proeftijd mij bevalt, en ik begin volgens mij gelijk in de beste maand daarvoor, dan zijn jullie voorlopig niet van mij af.

ik heb al een beetje hier zitten terug te lezen, maar hebben jullie nog wat tips in de do's en dont's voor mij om de eerste dag / week / maand goed door te komen?
Houd er namelijk zelf nogal van om ergens goed voorbereid aan te beginnen. :)
  zondag 29 november 2015 @ 05:05:23 #287
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157894449

We worden steeds duurzamer
Naast pakketen!dienst (typefoutje dus zal maandag wel worden aangepast ;) ) het volgende:

Niet alleen middelen zijn belangrijk, ook mensen. Als medewerker ben je een belangrijk gedeelte van het MVO-beleid. Je kunt zelf bijdragen aan de uitvoering van dat beleid. Bijvoorbeeld door afval netjes te scheiden. Ook door zuinig om te gaan met bedrijfsmiddelen en kleding. Zo kan iedereen bijdragen aan een duurzame PostNL.

Afval netjes scheiden (afval, papier) wordt al langer geopperd en pas toen het tot het hoofdkantoor begon door te dringen, moest het per direct worden gedaan en loopt het hoofdkantoor weg met het idee milieuvriendelijker bezig te zijn, terwijl de werkvloer hier al langer aan mee deed.
Zuiniger met bedrijfsmiddelen/kleding omgaan?
Zorg eerst eens voor betere (passende) kwaliteit ipv slechte Chinatroep,
Als het kapot gaat of de kleding past niet oid, de pbz de schuld er van geven..... ^O^

Filmpje over fotograferende postbezorgers in Schiedam
En situaties melden waardoor jij de post niet goed kan bezorgen, worden niet tot nauwelijks in behandeling genomen (mij is bekend dat deze veelal door de pbz zelf moet worden opgelost. Wellicht niet bij iedereen, maar ik hoor,zie en maak andere situaties mee) maar we gaan wel de gemeentes helpen.
Natuurlijk wel in eigen tijd gaan fotograferen en melden he! ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:25 schreef superkimmi het volgende:
nou mijn gebeden zijn verhoord. Het was druk vandaag! :) Wel op het einde iets raars: Kan nauwelijks meer op mijn enkel staan van de pijn, heb m niet verstapt en ben er niet doorheen gegaan, dus snap er niks van..
Klinkt! als een overbelasting.
Als het blijft aanhouden (eventueel na doktersbezoek) een brace aanbrengen ^O^

[ Bericht 25% gewijzigd door Pietertje71 op 29-11-2015 06:01:20 ]
  zondag 29 november 2015 @ 05:06:26 #288
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157894450
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 01:17 schreef jantje_precies het volgende:

Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger.
Welkom in de wondere wereld... van PostNL :)
  zondag 29 november 2015 @ 10:24:07 #289
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_157895366
quote:

Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger. Dit voor een paar uurtjes per week naast mijn werkzaamheden als zelfstandig ondernemer in de grafische wereld.
Heb helaas nog wat uurtjes te niksen en kreeg bij mijn eerste sollicitatie poging bij PostNL meteen een jaarcontract aangeboden. ^O^

Het wordt voor mij (gelukkig) maar een betaalde 'hobby' omdat naast mijn vele zit-werk wat beweging ook wel heel goed is voor mij. Ik ga er dus niet werken om even veel geld te gaan verdienen. Als de proeftijd mij bevalt, en ik begin volgens mij gelijk in de beste maand daarvoor, dan zijn jullie voorlopig niet van mij af.

ik heb al een beetje hier zitten terug te lezen, maar hebben jullie nog wat tips in de do's en dont's voor mij om de eerste dag / week / maand goed door te komen?
Je begint inderdaad in de beste maand, als je deze overleeft komt het wel goed :P Ben zelf 4 jaar terug ook in december begonnen., Al nemen de volumes exponentieel af want het is nu al bijna niets meer in vergelijking met toen ik begon, laat staan met 10 jaar geleden..

Tip: Goede fiets en goed schoeisel. Bedenk dat tassen post en folders bij elkaar zo over de 50 kilo kunnen wegen, dat is hetzelfde als een puber achterop de fiets hebben.

Verder loop je eigenlijk altijd rond lunchtijd (al kan je natuurlijk wel vooraf lunchen als je wijk om 1300 begint) dus neem wat te eten mee :)

De rest komt wel goed, Neem aan dat je eerst met iemand meeloopt?
pi_157895581
quote:

Zorgen dat je fietszadel laag genoeg staat zodat je plat met je voeten op de grond kunt staan terwijl je nog op je fiets zit, want bij iedere bus af- en opstappen werkt niet zo prettig. En bij ons werd altijd aangeraden om een fiets met terugtraprem te hebben, omdat het lastig is om met handremmen te remmen als je je handen vol post hebt, maar goed, er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 november 2015 @ 13:24:52 #291
Maffe Fries
pi_157897880
Een laag zadel en terugtraprem hoeven echt niet als je maar zorgt dat de fiets telkens goed in balans is ;)
pi_157898101
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:24 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Tip: Goede fiets en goed schoeisel. Bedenk dat tassen post en folders bij elkaar zo over de 50 kilo kunnen wegen, dat is hetzelfde als een puber achterop de fiets hebben.

De rest komt wel goed, Neem aan dat je eerst met iemand meeloopt?
De goede fiets staat al klaar, gisteren nog even een goede smeerbeurt gegeven dus die kan er wel even tegenaan. Misschien volgende week nog wel ff goede loop schoenen kopen.
Er loopt gelukkig wel iemand de eerste 2 keer mee, anders vraag ik me zelf ook af of alles wel goed en op tijd aan komt ;)

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zorgen dat je fietszadel laag genoeg staat zodat je plat met je voeten op de grond kunt staan terwijl je nog op je fiets zit, want bij iedere bus af- en opstappen werkt niet zo prettig. En bij ons werd altijd aangeraden om een fiets met terugtraprem te hebben, omdat het lastig is om met handremmen te remmen als je je handen vol post hebt, maar goed, er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.
Die fietszadel omlaag zal ik gaan doen ja, staat vrij hoog nu nog. Maar hebben jullie de handen niet aan het stuur dan dat jullie een terugtrapper gebruiken? :P O-)
  zondag 29 november 2015 @ 14:04:24 #293
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_157898601
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 13:37 schreef jantje_precies het volgende:

[..]

De goede fiets staat al klaar, gisteren nog even een goede smeerbeurt gegeven dus die kan er wel even tegenaan. Misschien volgende week nog wel ff goede loop schoenen kopen.
Er loopt gelukkig wel iemand de eerste 2 keer mee, anders vraag ik me zelf ook af of alles wel goed en op tijd aan komt ;)

[..]

Die fietszadel omlaag zal ik gaan doen ja, staat vrij hoog nu nog. Maar hebben jullie de handen niet aan het stuur dan dat jullie een terugtrapper gebruiken? :P O-)
In een fiets wijk heb je 1 hand aan het stuur. 1 hand je bundel post.
Plus als je stilstaat kan je je achteruitraprem gebruiken dat je fiets niet weg rolt. ^O^
Keiharde porno!
  zondag 29 november 2015 @ 14:08:01 #294
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157898661
Een hoge stang is bij een herenfiets ook niet heel erg handig (heb ik me laten vertellen).

En verder gewoon je hoofd onder het maaiveld houden en je humeur er ver boven. Dan komt alles goed.
Loesje
pi_157900698
Inderdaad, laat je niet gek maken deze decembermaand :P Ik geloof dat alle goede tips wel gegeven zijn.
Zelf had ik altijd een flesje drinken mee en een pakje zakdoekjes. Enveloppen kunnen best scherp zijn. Goed schoeisel is heel belangrijk, liep ooit op converse gympjes, na twee wijken voel je dat best.

De eerste nieuwe collega is er alweer mee gestopt na een paar keer meelopen.
Iedereen die in de nov/dec instroomt en blijft zijn echte die-hards :D

Ik durf niet meer te zeggen wanneer ik was begonnen met de post :') Ik geloof ergens in de herfst of zo. Dus het postvolume viel toen nog wel mee.
pi_157901544
Hier was het gister groot feest qua volume. Binnen was al redelijk druk, maar wel te overzien. De wijk die ik moest lopen had echter een magazine over glasvezel vrijwel voor elk huis. Deels geadresseerd "aan de bewoners van" en deels op naam op basis van een KPN bestand van enkele jaren geleden :N En sommige huizen kregen ook nog eens beide versies 8)7

Wordt ook nog leuk in de voorbereiding de komende tijd. Ik zie veel mensen afscheid nemen en maar weinig nieuwe mensen terug komen.
  zondag 29 november 2015 @ 16:06:03 #297
39333 Zelva
pi_157901641
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:43 schreef gelestipjes het volgende:
er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.
Ik heb beide, ideaal.
pi_157903298
allemaal bedankt voor de tips, met de fiets komt het wel goed. Rij al jaren op een damesfiets dus die stang zit niet in de weg. Alleen ff gaan kijken voor goede loop schoenen.
En dan eerst nog wel zien of ik de eerste maand overleef ;)
pi_157903970
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier was het gister groot feest qua volume. Binnen was al redelijk druk, maar wel te overzien. De wijk die ik moest lopen had echter een magazine over glasvezel vrijwel voor elk huis. Deels geadresseerd "aan de bewoners van" en deels op naam op basis van een KPN bestand van enkele jaren geleden :N En sommige huizen kregen ook nog eens beide versies 8)7

Wordt ook nog leuk in de voorbereiding de komende tijd. Ik zie veel mensen afscheid nemen en maar weinig nieuwe mensen terug komen.
Ik had gewoon medelijden met degenen die mijn wijken die ik had voorbereid moest lopen. Niet vanwege de sorteerkwaliteit, maar wel vanwege de hoeveelheid. Sommige wijken hadden 5 tassen en die zaten echt ramvol. :{

En dat er meer mensen afscheid nemen dan dat er binnen komen.. als je bekijkt hoeveel de postbezorger van nu bruto aan vergoeding krijgt .. vind ik het niet gek, vooral niet met dit vieze weer.
pi_157904312
Voorbereiders stoppen er ook vrij snel weer mee de laatste tijd, ook niet gek met zulke kleine contracten en de hoge werkdruk.
Hier was het gisteren ook druk, en enorm veel machinefouten in alle wijken, naast dat er heel veel handsortering was.
  maandag 30 november 2015 @ 05:15:48 #301
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157915157
Vandaag maar weer even langs de huisarts.
De medicatie voor mijn middenoorontsteking(gevolg van de verkoudheid die 2 weken terug begon. Dus de verschijnselen van de verkoudheid icm een keelontsteking die ik nu heb blijkt ook een middenoorinfectie te zijn, waar wellicht sommigen van het sterke geslacht ook wel mee aan het werk zouden gaan ;) )
Na bezoek aan de HA vandaag is de TC bereikbaar (en dat op een maandag :P ).
Overigens kreeg ik zaterdag ook al een telefoontje van mijn TC hoe het er mee was.
Niets mis mee overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')