Bijna iedere wijk hier had wel een tas vol pakjes, terwijl het er normaal maar een of twee per wijk zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:39 schreef KatrienDuck het volgende:
Heel veel post vandaag, ook veel volume en zwaar! Kampioenen, Engelbert Straus, en weet ik wat nog meer. En heel veel pakjes! Gelukkig is het nu weekend!
Schoenen zijn paar weken oud (en ook al ingelopenquote:Op zaterdag 28 november 2015 17:36 schreef allweather het volgende:
@superkimmi: weet je dat zeker (niet verstapt ofzo zonder dat je er erg in had). Kan ook aan de slijtage van je schoenen liggen. Bij mij zijn zere enkels vaak een teken dat ik nieuwe schoenen moet kopen (meestal is de rechterkant van mijn zool dan weggesleten).
En ook hier superdruk Veel Happinez, kampioenen, zorgverzekeraars en weet ik wat nog meer. Eerste wijk doe ik maar een paar keer per jaar, dus per ongeluk af en toe de toeristische route genomen daar. Tweede wijk is iets kleiner, dus dat ik daar net zo veel tassen post had als voor de 1e wijk viel een beetje tegen. Maar naarmate de dag vorderde werden de tassen lichter.
66 seconden meer?quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:58 schreef V__L_N het volgende:
Voor volgend jaar krijg ik 1,10 minuten meer dan ze eerst voorstelde.
quote:
Die plakten goed ja. Heb er de nodige tussenuit gevist die niet voor ons VBG bestemd warenquote:Op zaterdag 28 november 2015 18:53 schreef Zelva het volgende:
KPN-kaartjes voor heel het land in mijn tassen
Klinkt! als een overbelasting.quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:25 schreef superkimmi het volgende:
nou mijn gebeden zijn verhoord. Het was druk vandaag!Wel op het einde iets raars: Kan nauwelijks meer op mijn enkel staan van de pijn, heb m niet verstapt en ben er niet doorheen gegaan, dus snap er niks van..
Welkom in de wondere wereld... van PostNLquote:Op zondag 29 november 2015 01:17 schreef jantje_precies het volgende:
Hallo beste dames en heren![]()
Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger.
Je begint inderdaad in de beste maand, als je deze overleeft komt het wel goedquote:Op zondag 29 november 2015 01:17 schreef jantje_precies het volgende:
Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger. Dit voor een paar uurtjes per week naast mijn werkzaamheden als zelfstandig ondernemer in de grafische wereld.
Heb helaas nog wat uurtjes te niksen en kreeg bij mijn eerste sollicitatie poging bij PostNL meteen een jaarcontract aangeboden.![]()
Het wordt voor mij (gelukkig) maar een betaalde 'hobby' omdat naast mijn vele zit-werk wat beweging ook wel heel goed is voor mij. Ik ga er dus niet werken om even veel geld te gaan verdienen. Als de proeftijd mij bevalt, en ik begin volgens mij gelijk in de beste maand daarvoor, dan zijn jullie voorlopig niet van mij af.
ik heb al een beetje hier zitten terug te lezen, maar hebben jullie nog wat tips in de do's en dont's voor mij om de eerste dag / week / maand goed door te komen?
Houd er namelijk zelf nogal van om ergens goed voorbereid aan te beginnen.
Zorgen dat je fietszadel laag genoeg staat zodat je plat met je voeten op de grond kunt staan terwijl je nog op je fiets zit, want bij iedere bus af- en opstappen werkt niet zo prettig. En bij ons werd altijd aangeraden om een fiets met terugtraprem te hebben, omdat het lastig is om met handremmen te remmen als je je handen vol post hebt, maar goed, er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.quote:Op zondag 29 november 2015 01:17 schreef jantje_precies het volgende:
Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger. Dit voor een paar uurtjes per week naast mijn werkzaamheden als zelfstandig ondernemer in de grafische wereld.
Heb helaas nog wat uurtjes te niksen en kreeg bij mijn eerste sollicitatie poging bij PostNL meteen een jaarcontract aangeboden.![]()
Het wordt voor mij (gelukkig) maar een betaalde 'hobby' omdat naast mijn vele zit-werk wat beweging ook wel heel goed is voor mij. Ik ga er dus niet werken om even veel geld te gaan verdienen. Als de proeftijd mij bevalt, en ik begin volgens mij gelijk in de beste maand daarvoor, dan zijn jullie voorlopig niet van mij af.
ik heb al een beetje hier zitten terug te lezen, maar hebben jullie nog wat tips in de do's en dont's voor mij om de eerste dag / week / maand goed door te komen?
Houd er namelijk zelf nogal van om ergens goed voorbereid aan te beginnen.
De goede fiets staat al klaar, gisteren nog even een goede smeerbeurt gegeven dus die kan er wel even tegenaan. Misschien volgende week nog wel ff goede loop schoenen kopen.quote:Op zondag 29 november 2015 10:24 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Tip: Goede fiets en goed schoeisel. Bedenk dat tassen post en folders bij elkaar zo over de 50 kilo kunnen wegen, dat is hetzelfde als een puber achterop de fiets hebben.
De rest komt wel goed, Neem aan dat je eerst met iemand meeloopt?
Die fietszadel omlaag zal ik gaan doen ja, staat vrij hoog nu nog. Maar hebben jullie de handen niet aan het stuur dan dat jullie een terugtrapper gebruiken?quote:Op zondag 29 november 2015 10:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Zorgen dat je fietszadel laag genoeg staat zodat je plat met je voeten op de grond kunt staan terwijl je nog op je fiets zit, want bij iedere bus af- en opstappen werkt niet zo prettig. En bij ons werd altijd aangeraden om een fiets met terugtraprem te hebben, omdat het lastig is om met handremmen te remmen als je je handen vol post hebt, maar goed, er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.
In een fiets wijk heb je 1 hand aan het stuur. 1 hand je bundel post.quote:Op zondag 29 november 2015 13:37 schreef jantje_precies het volgende:
[..]
De goede fiets staat al klaar, gisteren nog even een goede smeerbeurt gegeven dus die kan er wel even tegenaan. Misschien volgende week nog wel ff goede loop schoenen kopen.
Er loopt gelukkig wel iemand de eerste 2 keer mee, anders vraag ik me zelf ook af of alles wel goed en op tijd aan komt
[..]
Die fietszadel omlaag zal ik gaan doen ja, staat vrij hoog nu nog. Maar hebben jullie de handen niet aan het stuur dan dat jullie een terugtrapper gebruiken?![]()
Ik heb beide, ideaal.quote:Op zondag 29 november 2015 10:43 schreef gelestipjes het volgende:
er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.
Ik had gewoon medelijden met degenen die mijn wijken die ik had voorbereid moest lopen. Niet vanwege de sorteerkwaliteit, maar wel vanwege de hoeveelheid. Sommige wijken hadden 5 tassen en die zaten echt ramvol.quote:Op zondag 29 november 2015 16:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier was het gister groot feest qua volume. Binnen was al redelijk druk, maar wel te overzien. De wijk die ik moest lopen had echter een magazine over glasvezel vrijwel voor elk huis. Deels geadresseerd "aan de bewoners van" en deels op naam op basis van een KPN bestand van enkele jaren geledenEn sommige huizen kregen ook nog eens beide versies
![]()
Wordt ook nog leuk in de voorbereiding de komende tijd. Ik zie veel mensen afscheid nemen en maar weinig nieuwe mensen terug komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |