XXXX gebruik je enkel als het adres op zich wel bestaat, maar alleen de postcode niet klopt. Daar kun je natuurlijk de juiste postcode invullen, maar als je die niet weet, dan zet je xxxx. Dit is alleen te gebruiken bij herstelpost, niet bij retourpost.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
2500 NA gebruik je als je een stuk niet kunt herstellen aan geadresseerde en ook niet retour afzender kunt sturen. Bijvoorbeeld post voor ome Piet, aan de gracht, Amsterdam.
XXXX zie ik eigenlijk nog maar zeer zelden. Volgens mij weten de meeste bezorgers niet eens dat dat ook nog een optie is.
Ome Piet aan de gracht!? Die is toch getrouwd met Beppie die naast Leen woont...Die ken ik!quote:Op woensdag 25 november 2015 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
2500 NA gebruik je als je een stuk niet kunt herstellen aan geadresseerde en ook niet retour afzender kunt sturen. Bijvoorbeeld post voor ome Piet, aan de gracht, Amsterdam.
XXXX zie ik eigenlijk nog maar zeer zelden. Volgens mij weten de meeste bezorgers niet eens dat dat ook nog een optie is.
Zo wat stoer van jouquote:Op woensdag 25 november 2015 09:38 schreef superkimmi het volgende:
@ Pietertje: Blijf je thuis voor een flinke verkoudheid? Als ik dat zou doen zou ik ongeveer 3 maanden per jaar thuiszitten. Heb hele slechte longen en als een verkoudheid mij treft kan ik de eerste 3 weken nauwelijks ademhalen, ben ik onwijs snotterig, brandt mn keel uit mn strot en hoest ik de longen uit mn lijf. De 2 maanden daarna ben ik nog aan het nahoesten.. Ben er nog nooit een dag voor thuisgebleven..
Sinds ik bij de post ben 2x ziekgemeld. 1x vanwege een slijmbeursontsteking na een pijnlijke val en 1x vanwege buikgriep (pijn vind ik niet zo erg maar de wc halen binnen 30 sec kan een probleem zijn buiten)
Dus als ik Hr Klaassen nr 9 te A'dam heb, zou die DenHaag-postcode moeten, maar als ik dezelfde geadresseerde heb, maar dan met straatnaam zonder huisnummer en/of postcode, dan XXXX.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
XXXX gebruik je enkel als het adres op zich wel bestaat, maar alleen de postcode niet klopt. Daar kun je natuurlijk de juiste postcode invullen, maar als je die niet weet, dan zet je xxxx. Dit is alleen te gebruiken bij herstelpost, niet bij retourpost.
'T is een man. Die gaan doooood als ze ziek zijn, dat weet je tochquote:Op woensdag 25 november 2015 09:38 schreef superkimmi het volgende:
@ Pietertje: Blijf je thuis voor een flinke verkoudheid?
HE HE HEEE. Ik heb al wel contact gehad met de uitvaartverzekering...bij het eerste kuchje.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:52 schreef V__L_N het volgende:
[..]
'T is een man. Die gaan doooood als ze ziek zijn, dat weet je toch
nou sorry hoor, ik ben gewoon verbaasd. Ken niemand die voor een verkoudheid thuis blijft eigenlijk.. zal wel aan mn omgeving liggen dan. Ook de mensen die al wat ouder zijn leven nog steedsquote:Op woensdag 25 november 2015 12:31 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Zo wat stoer van jouOf dat op langere termijn ook zo gezond is, zal moeten blijken
Laat ik nu allemaal maar niet opnoemen waarmee ik (nu) nog aan het werk was de afgelopen +30jaar
Nu is het een flinke! verkoudheid, en ja daar blijf ik mee thuis
Voor een hoestje of snotter blijf ik ook niet thuis hoor, maar ik ben zo misselijk/duizelig als de p., en die buikproblemen wat je over jezelf aangaf, kwamen er ook nog eens bijquote:Op woensdag 25 november 2015 13:25 schreef superkimmi het volgende:
[..]
nou sorry hoor, ik ben gewoon verbaasd. Ken niemand die voor een verkoudheid thuis blijft eigenlijk.. zal wel aan mn omgeving liggen dan. Ook de mensen die al wat ouder zijn leven nog steeds
Nee, je zet alleen xxx als alleen de postcode onjuist is, maar de rest van het adres (naar alle waarschijnlijkheid) wel klopt. Hij gaat enkel naar onbestelbare stukken 2500 NA 99054) als hij onbestelbaar is, dat wil zeggen niet te bezorgen bij geadresseerde EN OOK NIET te retourneren naar afzender.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:38 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dus als ik Hr Klaassen nr 9 te A'dam heb, zou die DenHaag-postcode moeten, maar als ik dezelfde geadresseerde heb, maar dan met straatnaam zonder huisnummer en/of postcode, dan XXXX.
Maar komt het niet allemaal op dezelfde stapel?
Of als er geen postcode/huisnummer is afdeling 1, onbestelbaar: afdeling 2.
Als voorbeeld dan
Als ik er niets mee kan gaat ie naar Den Haag. Simpel zatquote:Op woensdag 25 november 2015 16:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Okee. Blijkbaar werd het door degenen, postbodes van de oude stempel, mij 'verkeerd'/makkelijk uitgelegd.
Moet eerlijk zeggen dat ik van die DenHaag-postcode niet echt op de hoogte was. Tot nu toe beiden niet hoeven te gebruiken
Ik zou best nog wel een keertje net als vroegah..quote:Op woensdag 25 november 2015 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ik er niets mee kan gaat ie naar Den Haag. Simpel zat
In Moeahwehk wille waunuh...quote:Op woensdag 25 november 2015 17:37 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik zou best nog wel een keertje net als vroegah..
PostNL got Talent....quote:Op woensdag 25 november 2015 17:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In Moeahwehk wille waunuh...
Daarom zijn ze nu ook het systeem aan het invoeren dat je alle niet bezorgde brievenbuspakjes voor 17.00 uur bij zo'n retailer moet afgeven, die de 3S-code scant en jou een bonnetje meegeeft.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:16 schreef VixenFromHell het volgende:
T&T tot bezorging ontwikkelen? Okeeeee...
Tot die tijd is het net zo'n wassen neus als de buspakjes met T&T, die automatisch op afgeleverd komen te staan op de verwachte bezorgdag na 18.00 oid. Daar heb je ook weinig aan en zorgt nog altijd voor veel verwarring.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 26 november 2015 16:08 schreef superkimmi het volgende:
Ik ben aangenomen voor een stage met kans op baanbehoud bij de autoriteit consument en markt. Dat betekent dat vanavond mijn ontslag naar mijn tc wordt gestuurd..
Ik neem echter niet volledig afscheid, want ik ga me bij de acm voorlopig bezighouden met de postmarkt (nee dat is geen toeval) en zal dis zeker de boel hier blijven volgen en wellicht af en toe wat vragen als ik bij de acm werk
(Ben natuurlijk nog niet weg, in januari pas)
Krijg hier de indruk bij dat ze dus niet doelen op een scanapparaatje oid, maar dat je het met je/een smartphone moet gaan scannen. En dan zie ik dat voorbeeld stembiljetten, dan moet je AL die dingen gaan scannen? Hoe zien ze dat voor zich?quote:Smartphone
Bij beiden speelt de camera die in de nieuwe sorteermachine zit een grote rol. Later komt daar de handheld van de postbezorger bij.
Je moet dus of een scanner of je camera van je mobieltje en de app gebruiken. Ben benieuwdquote:Op donderdag 26 november 2015 17:34 schreef V__L_N het volgende:
I het ad stond nog een uitgebreider stukje. Dat postbezorgers een handheld krijgen en dat het eind volgend jaar al ingevoerd wordt... Toch altijd apart dat wij de laatste zijn om het te horen.
Zo doe ik het ook. Kan het qua kosten ook niet uit de klauwen lopen.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben er heel bang voor dat je niks krijgt en dat men denkt dat iedereen tegen die tijd het wel met zijn/haar smartphone kan. Heb zelf wel een smartphone maar geen abo dus internet alleen op de wifi
zijn er niet veel meer toch?quote:Hier zijn nog steeds mensen die niet eens email gebruiken.
Ik heb dat dus ook een keer staan uitleggen aan een baliemedewerker bij de Bruna. Die vroeg me ook waarom ik niet wat meer betaalde voor een brievebuspakje. Toen heb ik inderdaad ook bovenstaande verteld, dat die pakjes automatisch op afgeleverd komen te staan. Snapte ze eigenlijk ook wel.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:16 schreef VixenFromHell het volgende:
T&T tot bezorging ontwikkelen? Okeeeee...
Tot die tijd is het net zo'n wassen neus als de buspakjes met T&T, die automatisch op afgeleverd komen te staan op de verwachte bezorgdag na 18.00 oid. Daar heb je ook weinig aan en zorgt nog altijd voor veel verwarring.
Ja dit heb ik al enige tijd terug gelezen en hier ook aangekaart dat men in sommige landen al over te spreken is en het door wil voeren in Nederlandquote:Op donderdag 26 november 2015 17:13 schreef V__L_N het volgende:
Hebben jullie dit gelezen?
https://mijnpostnl.mijnpo(...)8Track%20%26%20Check
Ben benieuwd wat dat 'in de loop van 2016' track&trace betekend voor ons bezorgers.
Idd, ik zie hier ook regelmatig chauffeurs binnenkomen op tijden.... Of op zondag de auto terugbrengen. En dan wordt er inderdaad moeilijk gedaan over de tijden want die en die lukt het ook binnen de tijd....quote:Op donderdag 26 november 2015 20:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Autobedrijf krijgt tijden gepresenteerd wat niet haalbaar is en de controle hier op als in: "rijd even mee, wel natuurlijk aan PostNL en verkeersregelement houden en kijk of je het haalt" wordt geen gehoor gegeven.
quote:Op donderdag 26 november 2015 17:13 schreef V__L_N het volgende:
Hebben jullie dit gelezen?
https://mijnpostnl.mijnpo(...)8Track%20%26%20Check
Ben benieuwd wat dat 'in de loop van 2016' track&trace betekend voor ons bezorgers.
Uit: KORT VERSLAG VAN DE OVERLEGVERGADERING TUSSEN DIRECTEUR EN DE ONDERNEMINGSRAAD PRODUCTIE BV d.d. 11 NOVEMBER 2015quote:Sinds afgelopen 2 weken is het sorteren van post uit de handsortering bij de SMX opgestart. De verbetermogelijkheden Vulstation SMX zijn toegelicht aan de OR. De planning implementatie eerste oplossing is in het eerste kwartaal volgend jaar. De verwachte landelijke uitrol zal plaatsvinden in het tweede kwartaal 2016.
De functionaliteit zit inderdaad in een nieuwe versie van de Mijnwerk app (of het daadwerkelijk werkt geen idee, heb alleen de screenshots gezien)..quote:Op donderdag 26 november 2015 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je moet dus of een scanner of je camera van je mobieltje en de app gebruiken. Ben benieuwd
Uit: 15/U/Group HR/034 Onderwerp: Overleg cao voor Postbezorgersquote:Smartphone vergoeding
Voor diverse aanvullende werkzaamheden/new business, heeft de postbezorger tijdens het werk een smartphone nodig. Denk aan het scannen van buspakjes ten behoeve van Track 8Trace of het fotograferen van losliggende stoeptegels of zwervend afval op straat in opdracht van gemeentes. We willen in de cao afspraken maken over een vergoeding voor de aanschaf en het gebruik van een smartphone.
In dat stuk in het ad hadden ze het over een handheld. Het gebruik van een gsm is natuurlijk mega omslachtig. Want hoe bepaal je de juiste vergoeding, hoe zorg je dat iedereen er ook 1 heeft enz. Maar bovenal, de wetgever verbied werkgevers om gps volgers op prive artikelen te verplichten. Dus dat betekend ook echt dat je elke bezorger van een telefoon moet voorzien. Die app is van het kaliber dat het ook geen oude nokia gaat zijn.quote:Op donderdag 26 november 2015 23:44 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
De functionaliteit zit inderdaad in een nieuwe versie van de Mijnwerk app (of het daadwerkelijk werkt geen idee, heb alleen de screenshots gezien)..
Het is in ieder geval een idee wat redelijk serieus wordt opgepakt, zit ook in de onderhandelingen voor de nieuwe cao:
[..]
Uit: 15/U/Group HR/034 Onderwerp: Overleg cao voor Postbezorgers
Zelf geloof ik dat het een drama wordt, mijn 1 jaar oude telefoon red het nu al geen dag als er veel gebeld moet worden met mijn TL of planner.
Laat staan als je moet gaan fotograferen met GPS aan!...![]()
Klopt. Ze halen de snelste er uit, net zoals met de pbz.quote:Op donderdag 26 november 2015 20:50 schreef ann3 het volgende:
[..]
Idd, ik zie hier ook regelmatig chauffeurs binnenkomen op tijden.... Of op zondag de auto terugbrengen. En dan wordt er inderdaad moeilijk gedaan over de tijden want die en die lukt het ook binnen de tijd....
Jaarlijks etentje...quote:Overal in het land is het weer anders als het gaat om het jaarlijkse etentje met het depot. De één krijgt 17,50 pp, de ander 15, de volgende max 10 euro, Ook zijn er mensen die nog nooit gehoord hebben van hun TC dat deze mogelijkheid er is en er zijn zelfs TC's die zeggen dat hier helemaal geen geld voor is.
Zijn hier afspraken over en zitten de flesjes water en het lekkers met sinterklaas/knj hier ook in?
Vrijwilligersvergoeding....quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:34 schreef Rafierafie het volgende:
Ik weet niet of iedereen dit al heeft gezien:
http://bvpp.nl/index.php/(...)tbezorgers-van-start
Het mooiste vind ik dat PostNL van mening is dat postbezorgers teveel betaald krijgen.
Met kerst een snicker oid in je tas vinden (Y)quote:Deze kwam ik nog tegen op het forum:
[..]
Jaarlijks etentje...
Dat is bij ons 1x per 2 jaar ongeveer. Heb de afgelopen editie gemist, had al wat anders. Maar hier werd er ook 'geklaagd' dat de binnenmedewerkers (V&B??) 20 euro pp kregen en wij maar 15...quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:34 schreef Rafierafie het volgende:
Het mooiste vind ik dat PostNL van mening is dat postbezorgers teveel betaald krijgen.
Deze kwam ik nog tegen op het forum:
[..]
Jaarlijks etentje...
Ik begrijp sowieso niet echt dat een voorbereider een hoger uurloon heeft dan een postbezorger.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:44 schreef ann3 het volgende:
[..]
Dat is bij ons 1x per 2 jaar ongeveer. Heb de afgelopen editie gemist, had al wat anders. Maar hier werd er ook 'geklaagd' dat de binnenmedewerkers (V&B??) 20 euro pp kregen en wij maar 15...
Als wij iets willen doen met collega's, moeten we dat zelf organiseren en betalen. Ik weet niet of de collega's binnen wel uit eten gaan, maar daar hebben ze sowieso nog elk jaar rond kerst binnen een lading vreetwaar staan.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:44 schreef ann3 het volgende:
[..]
Dat is bij ons 1x per 2 jaar ongeveer. Heb de afgelopen editie gemist, had al wat anders. Maar hier werd er ook 'geklaagd' dat de binnenmedewerkers (V&B??) 20 euro pp kregen en wij maar 15...
Klopt, dat was in de voorbereiding wel goed georganiseerd, maar toen kwam er ook veel commentaar omdat er toentertijd postbodes(post bezorgen + voorbereiden) waren die meer uren maakte en de voorbereiding een paar uurtjes, dat de voorbereiding geen recht zou hebben op die door de catering gebrachte lekkernijen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:50 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als wij iets willen doen met collega's, moeten we dat zelf organiseren en betalen. Ik weet niet of de collega's binnen wel uit eten gaan, maar daar hebben ze sowieso nog elk jaar rond kerst binnen een lading vreetwaar staan.
Kan je daar elke k er weer achteraan?quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Over de smartphone. Hier hebben zij tijdens een werkoverleg gezegd dat postbezorgers mogelijk een smartphone kunnen krijgen in combinatie met een abonnement bij Hollandsenieuwe, waarvan de kosten dan weer teruggestort zouden worden op de loonstrook.
Eerst zien, dan geloven.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Over de smartphone. Hier hebben zij tijdens een werkoverleg gezegd dat postbezorgers mogelijk een smartphone kunnen krijgen in combinatie met een abonnement bij Hollandsenieuwe, waarvan de kosten dan weer teruggestort zouden worden op de loonstrook.
Bij ons (binnen) is er geen budget meer voor etentjes, voor postbezorgers is dat er wel, 17,50 per persoon. Daarnaast hebben postbezorgers met de kerst nog een etentje, binnen hebben we dat niet. Maar ook dit zal wel weer per vestiging verschillenquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:44 schreef ann3 het volgende:
[..]
Hier is er ook geen budget voor hoor. En met de kerst krijgen we ook geen etentje.quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons (binnen) is er geen budget meer voor etentjes, voor postbezorgers is dat er wel, 17,50 per persoon. Daarnaast hebben postbezorgers met de kerst nog een etentje, binnen hebben we dat niet. Maar ook dit zal wel weer per vestiging verschillen
Dat is weer iets kiezen bij Cadeau Carousselquote:Op vrijdag 27 november 2015 15:34 schreef houdjemond het volgende:
Nog nooit etentje gehad indd..
Weten we stiekem al iets over het kerstpakket?
Het minimumloon voor 23 jaar en ouder is vanaf 1 januari volgend jaar EUR 1524,60 per maand, oftewel EUR 351,85 per week. Dat is bij een fulltime dienstverband. Voor postbezorgers geldt een fictief fulltime dienstverband van 38 uur, wat betekent dat een beginnend postbezorger (van 23 of ouder) straks tenminste EUR 9,25 moet gaan verdienen. Een postbezorger met 5 of meer dienstjaren (althans, gerekend vanaf de leeftijd van 23), verdient nu maar liefst EUR 9,68. Dat is dus maar liefst 43 cent meer dan het minimumloon. Inderdaad, wat een enorm royaal bedrag.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:34 schreef Rafierafie het volgende:
Ja echt we worden enorm gewaardeerd bij het bedrijf. Erger nog als je bedenkt dat de meeste mensen nog steeds 5 maanden werken en dan weer weg gaan. Mag je toch iets extra's verwachten om die mensen die wel blijven te behouden.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het minimumloon voor 23 jaar en ouder is vanaf 1 januari volgend jaar EUR 1524,60 per maand, oftewel EUR 351,85 per week. Dat is bij een fulltime dienstverband. Voor postbezorgers geldt een fictief fulltime dienstverband van 38 uur, wat betekent dat een beginnend postbezorger (van 23 of ouder) straks tenminste EUR 9,25 moet gaan verdienen. Een postbezorger met 5 of meer dienstjaren (althans, gerekend vanaf de leeftijd van 23), verdient nu maar liefst EUR 9,68. Dat is dus maar liefst 43 cent meer dan het minimumloon. Inderdaad, wat een enorm royaal bedrag.
Was er vorig jaar niet iets met 'eerst komt eerst maalt'?quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:41 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Dat is weer iets kiezen bij Cadeau Caroussel
HoogOpgeleid in Financiën? Iemand komt kijken hoe er meer geld bespaard kan worden op die loop.quote:Op zaterdag 28 november 2015 05:50 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
In de lijst van wie wat waar welke postronde loopt, staat er ergens de afkorting HOF op de plaatst waar een naam van de pbz zou moeten staan. Waar staat deze afkorting voor?
Op cadeaucarrousel geldt op=op. Meteen bestellen dus als je je code binnenkrijgt.quote:[..]
Was er vorig jaar niet iets met 'eerst komt eerst maalt'?
Iets met een kadobon oid, en dat degenen die 'te laat' waren maar een ander kado moesten uitkiezen of toegestuurd kregen?
Fixed.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:41 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Dat is weer uit armoe uiteindelijk maar iets met ienemienemutte kiezen bij Cadeau Caroussel
Apart, ergens tussen donderdag 18.00 (toen het rooster online kwam) en vrijdag 13.00 hebben ze dus op de dinsdag en de donderdag nog wat toegevoegd, blijft toch wat raar dat ze dat gewoon na die tijd nog toe gaan lopen voegenquote:Volgende week alleen zaterdag een wijk van net iets meer dan 2 uur op het rooster... wtf. Deden ze laatst ook al en toen hebben ze me ook niet gebeld![]()
Bijna iedere wijk hier had wel een tas vol pakjes, terwijl het er normaal maar een of twee per wijk zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:39 schreef KatrienDuck het volgende:
Heel veel post vandaag, ook veel volume en zwaar! Kampioenen, Engelbert Straus, en weet ik wat nog meer. En heel veel pakjes! Gelukkig is het nu weekend!
Schoenen zijn paar weken oud (en ook al ingelopenquote:Op zaterdag 28 november 2015 17:36 schreef allweather het volgende:
@superkimmi: weet je dat zeker (niet verstapt ofzo zonder dat je er erg in had). Kan ook aan de slijtage van je schoenen liggen. Bij mij zijn zere enkels vaak een teken dat ik nieuwe schoenen moet kopen (meestal is de rechterkant van mijn zool dan weggesleten).
En ook hier superdruk Veel Happinez, kampioenen, zorgverzekeraars en weet ik wat nog meer. Eerste wijk doe ik maar een paar keer per jaar, dus per ongeluk af en toe de toeristische route genomen daar. Tweede wijk is iets kleiner, dus dat ik daar net zo veel tassen post had als voor de 1e wijk viel een beetje tegen. Maar naarmate de dag vorderde werden de tassen lichter.
66 seconden meer?quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:58 schreef V__L_N het volgende:
Voor volgend jaar krijg ik 1,10 minuten meer dan ze eerst voorstelde.
quote:
Die plakten goed ja. Heb er de nodige tussenuit gevist die niet voor ons VBG bestemd warenquote:Op zaterdag 28 november 2015 18:53 schreef Zelva het volgende:
KPN-kaartjes voor heel het land in mijn tassen
Klinkt! als een overbelasting.quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:25 schreef superkimmi het volgende:
nou mijn gebeden zijn verhoord. Het was druk vandaag!Wel op het einde iets raars: Kan nauwelijks meer op mijn enkel staan van de pijn, heb m niet verstapt en ben er niet doorheen gegaan, dus snap er niks van..
Welkom in de wondere wereld... van PostNLquote:Op zondag 29 november 2015 01:17 schreef jantje_precies het volgende:
Hallo beste dames en heren![]()
Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger.
Je begint inderdaad in de beste maand, als je deze overleeft komt het wel goedquote:Op zondag 29 november 2015 01:17 schreef jantje_precies het volgende:
Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger. Dit voor een paar uurtjes per week naast mijn werkzaamheden als zelfstandig ondernemer in de grafische wereld.
Heb helaas nog wat uurtjes te niksen en kreeg bij mijn eerste sollicitatie poging bij PostNL meteen een jaarcontract aangeboden.![]()
Het wordt voor mij (gelukkig) maar een betaalde 'hobby' omdat naast mijn vele zit-werk wat beweging ook wel heel goed is voor mij. Ik ga er dus niet werken om even veel geld te gaan verdienen. Als de proeftijd mij bevalt, en ik begin volgens mij gelijk in de beste maand daarvoor, dan zijn jullie voorlopig niet van mij af.
ik heb al een beetje hier zitten terug te lezen, maar hebben jullie nog wat tips in de do's en dont's voor mij om de eerste dag / week / maand goed door te komen?
Houd er namelijk zelf nogal van om ergens goed voorbereid aan te beginnen.
Zorgen dat je fietszadel laag genoeg staat zodat je plat met je voeten op de grond kunt staan terwijl je nog op je fiets zit, want bij iedere bus af- en opstappen werkt niet zo prettig. En bij ons werd altijd aangeraden om een fiets met terugtraprem te hebben, omdat het lastig is om met handremmen te remmen als je je handen vol post hebt, maar goed, er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.quote:Op zondag 29 november 2015 01:17 schreef jantje_precies het volgende:
Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger. Dit voor een paar uurtjes per week naast mijn werkzaamheden als zelfstandig ondernemer in de grafische wereld.
Heb helaas nog wat uurtjes te niksen en kreeg bij mijn eerste sollicitatie poging bij PostNL meteen een jaarcontract aangeboden.![]()
Het wordt voor mij (gelukkig) maar een betaalde 'hobby' omdat naast mijn vele zit-werk wat beweging ook wel heel goed is voor mij. Ik ga er dus niet werken om even veel geld te gaan verdienen. Als de proeftijd mij bevalt, en ik begin volgens mij gelijk in de beste maand daarvoor, dan zijn jullie voorlopig niet van mij af.
ik heb al een beetje hier zitten terug te lezen, maar hebben jullie nog wat tips in de do's en dont's voor mij om de eerste dag / week / maand goed door te komen?
Houd er namelijk zelf nogal van om ergens goed voorbereid aan te beginnen.
De goede fiets staat al klaar, gisteren nog even een goede smeerbeurt gegeven dus die kan er wel even tegenaan. Misschien volgende week nog wel ff goede loop schoenen kopen.quote:Op zondag 29 november 2015 10:24 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Tip: Goede fiets en goed schoeisel. Bedenk dat tassen post en folders bij elkaar zo over de 50 kilo kunnen wegen, dat is hetzelfde als een puber achterop de fiets hebben.
De rest komt wel goed, Neem aan dat je eerst met iemand meeloopt?
Die fietszadel omlaag zal ik gaan doen ja, staat vrij hoog nu nog. Maar hebben jullie de handen niet aan het stuur dan dat jullie een terugtrapper gebruiken?quote:Op zondag 29 november 2015 10:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Zorgen dat je fietszadel laag genoeg staat zodat je plat met je voeten op de grond kunt staan terwijl je nog op je fiets zit, want bij iedere bus af- en opstappen werkt niet zo prettig. En bij ons werd altijd aangeraden om een fiets met terugtraprem te hebben, omdat het lastig is om met handremmen te remmen als je je handen vol post hebt, maar goed, er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.
In een fiets wijk heb je 1 hand aan het stuur. 1 hand je bundel post.quote:Op zondag 29 november 2015 13:37 schreef jantje_precies het volgende:
[..]
De goede fiets staat al klaar, gisteren nog even een goede smeerbeurt gegeven dus die kan er wel even tegenaan. Misschien volgende week nog wel ff goede loop schoenen kopen.
Er loopt gelukkig wel iemand de eerste 2 keer mee, anders vraag ik me zelf ook af of alles wel goed en op tijd aan komt
[..]
Die fietszadel omlaag zal ik gaan doen ja, staat vrij hoog nu nog. Maar hebben jullie de handen niet aan het stuur dan dat jullie een terugtrapper gebruiken?![]()
Ik heb beide, ideaal.quote:Op zondag 29 november 2015 10:43 schreef gelestipjes het volgende:
er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.
Ik had gewoon medelijden met degenen die mijn wijken die ik had voorbereid moest lopen. Niet vanwege de sorteerkwaliteit, maar wel vanwege de hoeveelheid. Sommige wijken hadden 5 tassen en die zaten echt ramvol.quote:Op zondag 29 november 2015 16:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier was het gister groot feest qua volume. Binnen was al redelijk druk, maar wel te overzien. De wijk die ik moest lopen had echter een magazine over glasvezel vrijwel voor elk huis. Deels geadresseerd "aan de bewoners van" en deels op naam op basis van een KPN bestand van enkele jaren geledenEn sommige huizen kregen ook nog eens beide versies
![]()
Wordt ook nog leuk in de voorbereiding de komende tijd. Ik zie veel mensen afscheid nemen en maar weinig nieuwe mensen terug komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |