abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157804771
@ Pietertje: Blijf je thuis voor een flinke verkoudheid? Als ik dat zou doen zou ik ongeveer 3 maanden per jaar thuiszitten. Heb hele slechte longen en als een verkoudheid mij treft kan ik de eerste 3 weken nauwelijks ademhalen, ben ik onwijs snotterig, brandt mn keel uit mn strot en hoest ik de longen uit mn lijf. De 2 maanden daarna ben ik nog aan het nahoesten.. Ben er nog nooit een dag voor thuisgebleven..

Sinds ik bij de post ben 2x ziekgemeld. 1x vanwege een slijmbeursontsteking na een pijnlijke val en 1x vanwege buikgriep (pijn vind ik niet zo erg maar de wc halen binnen 30 sec kan een probleem zijn buiten :P)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_157804838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
2500 NA gebruik je als je een stuk niet kunt herstellen aan geadresseerde en ook niet retour afzender kunt sturen. Bijvoorbeeld post voor ome Piet, aan de gracht, Amsterdam.
XXXX zie ik eigenlijk nog maar zeer zelden. Volgens mij weten de meeste bezorgers niet eens dat dat ook nog een optie is.
XXXX gebruik je enkel als het adres op zich wel bestaat, maar alleen de postcode niet klopt. Daar kun je natuurlijk de juiste postcode invullen, maar als je die niet weet, dan zet je xxxx. Dit is alleen te gebruiken bij herstelpost, niet bij retourpost.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157804905
Kerstkaarten op de goede plek krijgen is vaak zeer lastig in mijn wijk.
Heb een groot verzorgingstehuis met daarnaast 2 flats met aanleunwoningen.
Het verloop daar is zo groot dat er elk jaar nog kerstkaarten bijzitten van mensen die al een jaar of drie geleden overleden zijn.
De helft van de namen bij de brievenbussen klopt ook niet meer.
Dus hier gooi ik alles op het opgeschreven nummer erin.
Vaak ook kaarten zonder huisnummer. Dan lees ik snel alle namen langs als de naam niet bekend voor komt. Zit de naam er niet bij, dan is het helaas pindakaas.
pi_157807488
Zo, maar eens even gevraagd of ze zaterdag iemand anders kunnen vragen voor het uitpakken vd tassen. Morgen weer naar de kaakchirurg, voor de laatste verstandskies, en ik zie het niet zo zitten om 2 dagen daarna meteen een rolcontainer vol met zware tassen post uit te gaan pakken :X

Zal mij benieuwen hoe het dit keer gaat. Had voor de zekerheid nog geprobeerd de zaterdag vrij te vragen (toch nog zat verlof, dus dat maakte mij niet zoveel uit), maar dat werd weer geweigerd. Vorige keer kon ik zaterdag alweer prima werken iig :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 25 november 2015 @ 12:12:18 #205
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157807512
XXXX gebruik ik nog wel vaak hoor. Kom heel vaak post tegen waarvan het postcode niet klopt. Maar het adres wel gewoon bestaat. Maar dan verderop in de stad.

Stikkeren doe ik altijd op straat. Pak een bankje en dan gewoon even zitten. 80% van de tijd geen moeite mee. Alleen vervelend als het regent. Probleem voor mij is dat ik hier alleen een postpunt heb om post terug te sturen. Voor een brievenbus moet ik dik 3 km omlopen. Postpunt is niet altijd open. Dus dan bewaar ik het tot 's avonds, gaat het mee als ik de hond ga uitlaten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 25 november 2015 @ 12:21:38 #206
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157807716
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
2500 NA gebruik je als je een stuk niet kunt herstellen aan geadresseerde en ook niet retour afzender kunt sturen. Bijvoorbeeld post voor ome Piet, aan de gracht, Amsterdam.
XXXX zie ik eigenlijk nog maar zeer zelden. Volgens mij weten de meeste bezorgers niet eens dat dat ook nog een optie is.
Ome Piet aan de gracht!? Die is toch getrouwd met Beppie die naast Leen woont...Die ken ik!

:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 25 november 2015 @ 12:31:50 #207
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157807922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:38 schreef superkimmi het volgende:
@ Pietertje: Blijf je thuis voor een flinke verkoudheid? Als ik dat zou doen zou ik ongeveer 3 maanden per jaar thuiszitten. Heb hele slechte longen en als een verkoudheid mij treft kan ik de eerste 3 weken nauwelijks ademhalen, ben ik onwijs snotterig, brandt mn keel uit mn strot en hoest ik de longen uit mn lijf. De 2 maanden daarna ben ik nog aan het nahoesten.. Ben er nog nooit een dag voor thuisgebleven..

Sinds ik bij de post ben 2x ziekgemeld. 1x vanwege een slijmbeursontsteking na een pijnlijke val en 1x vanwege buikgriep (pijn vind ik niet zo erg maar de wc halen binnen 30 sec kan een probleem zijn buiten :P)
Zo wat stoer van jou ^O^ Of dat op langere termijn ook zo gezond is, zal moeten blijken :)
Laat ik nu allemaal maar niet opnoemen waarmee ik (nu) nog aan het werk was de afgelopen +30jaar
Nu is het een flinke! verkoudheid, en ja daar blijf ik mee thuis :)
  woensdag 25 november 2015 @ 12:38:54 #208
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157808096
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

XXXX gebruik je enkel als het adres op zich wel bestaat, maar alleen de postcode niet klopt. Daar kun je natuurlijk de juiste postcode invullen, maar als je die niet weet, dan zet je xxxx. Dit is alleen te gebruiken bij herstelpost, niet bij retourpost.
Dus als ik Hr Klaassen nr 9 te A'dam heb, zou die DenHaag-postcode moeten, maar als ik dezelfde geadresseerde heb, maar dan met straatnaam zonder huisnummer en/of postcode, dan XXXX.
Maar komt het niet allemaal op dezelfde stapel?
Of als er geen postcode/huisnummer is afdeling 1, onbestelbaar: afdeling 2.
Als voorbeeld dan :)
  woensdag 25 november 2015 @ 12:52:57 #209
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157808452
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:38 schreef superkimmi het volgende:
@ Pietertje: Blijf je thuis voor een flinke verkoudheid?
'T is een man. Die gaan doooood als ze ziek zijn, dat weet je toch ~O>
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 25 november 2015 @ 13:25:04 #210
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157809112
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:52 schreef V__L_N het volgende:

[..]

'T is een man. Die gaan doooood als ze ziek zijn, dat weet je toch ~O>
HE HE HEEE. Ik heb al wel contact gehad met de uitvaartverzekering...bij het eerste kuchje.
SEH al op de hoogte gesteld. Zojuist weer een kuchje en ik denk dat er een chemisch wapen is vrijgekomen, want die bacillen die er uit kwamen...nooit in mijn leven gezien.
Maatje van mijn werkt bij de RIVM...die staan paraat. De sirenes die normaliter op maandag loeien, staan op scherp.

Ik stel mij niet aan hoor...echt zo!.... O-)
Als straks mijn vrouw thuis is van haar werk, ga ik weer op de bank liggen..ik bedoel: lig ik nogsteeds op de bank en dan krijg ik thee enzo....not...ze kent mij langer dan vandaag -O- :P
pi_157809114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:31 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Zo wat stoer van jou ^O^ Of dat op langere termijn ook zo gezond is, zal moeten blijken :)
Laat ik nu allemaal maar niet opnoemen waarmee ik (nu) nog aan het werk was de afgelopen +30jaar
Nu is het een flinke! verkoudheid, en ja daar blijf ik mee thuis :)
nou sorry hoor, ik ben gewoon verbaasd. Ken niemand die voor een verkoudheid thuis blijft eigenlijk.. zal wel aan mn omgeving liggen dan. Ook de mensen die al wat ouder zijn leven nog steeds :P
  woensdag 25 november 2015 @ 13:28:19 #212
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157809174
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 13:25 schreef superkimmi het volgende:

[..]

nou sorry hoor, ik ben gewoon verbaasd. Ken niemand die voor een verkoudheid thuis blijft eigenlijk.. zal wel aan mn omgeving liggen dan. Ook de mensen die al wat ouder zijn leven nog steeds :P
Voor een hoestje of snotter blijf ik ook niet thuis hoor, maar ik ben zo misselijk/duizelig als de p., en die buikproblemen wat je over jezelf aangaf, kwamen er ook nog eens bij :(
Wellicht toch de griep (klinkt veelal erger als je aangeeft dat te hebben dan een verkoudheid) ;)
pi_157812304
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:38 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Dus als ik Hr Klaassen nr 9 te A'dam heb, zou die DenHaag-postcode moeten, maar als ik dezelfde geadresseerde heb, maar dan met straatnaam zonder huisnummer en/of postcode, dan XXXX.
Maar komt het niet allemaal op dezelfde stapel?
Of als er geen postcode/huisnummer is afdeling 1, onbestelbaar: afdeling 2.
Als voorbeeld dan :)
Nee, je zet alleen xxx als alleen de postcode onjuist is, maar de rest van het adres (naar alle waarschijnlijkheid) wel klopt. Hij gaat enkel naar onbestelbare stukken 2500 NA 99054) als hij onbestelbaar is, dat wil zeggen niet te bezorgen bij geadresseerde EN OOK NIET te retourneren naar afzender.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  woensdag 25 november 2015 @ 16:18:03 #214
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157813072
Okee. Blijkbaar werd het door degenen, postbodes van de oude stempel, mij 'verkeerd'/makkelijk uitgelegd.
Moet eerlijk zeggen dat ik van die DenHaag-postcode niet echt op de hoogte was. Tot nu toe beiden niet hoeven te gebruiken :)
pi_157813098
Als ik verkouden ben dan ben ik er meestal ook wel echt ziek van, ook met koorts en alles. Meestal ga ik wel werken omdat ik me niet ziek durf te melden met een verkoudheid, maar eigenlijk ben ik dan wel ziek. Heb me alleen 1x ziek gemeld toen ik ook echt aan 1 stuk door enorm liep te hoesten, toen heb ik zelfs mijn ribben gekneusd :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2015 @ 16:29:02 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157813341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Okee. Blijkbaar werd het door degenen, postbodes van de oude stempel, mij 'verkeerd'/makkelijk uitgelegd.
Moet eerlijk zeggen dat ik van die DenHaag-postcode niet echt op de hoogte was. Tot nu toe beiden niet hoeven te gebruiken :)
Als ik er niets mee kan gaat ie naar Den Haag. Simpel zat
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 november 2015 @ 17:37:21 #217
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157814923
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als ik er niets mee kan gaat ie naar Den Haag. Simpel zat
Ik zou best nog wel een keertje net als vroegah..
pi_157815230
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:37 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik zou best nog wel een keertje net als vroegah..
In Moeahwehk wille waunuh...
  donderdag 26 november 2015 @ 05:26:15 #219
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157827983
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In Moeahwehk wille waunuh...
PostNL got Talent....
Iig beter dan laatst dat ene filmpje _O-
pi_157836375
Ik ben aangenomen voor een stage met kans op baanbehoud bij de autoriteit consument en markt. Dat betekent dat vanavond mijn ontslag naar mijn tc wordt gestuurd..

Ik neem echter niet volledig afscheid, want ik ga me bij de acm voorlopig bezighouden met de postmarkt (nee dat is geen toeval) en zal dis zeker de boel hier blijven volgen en wellicht af en toe wat vragen als ik bij de acm werk :D

(Ben natuurlijk nog niet weg, in januari pas)
pi_157837485
Tof Kimmi. Als het iemand gegund is dan is het jou wel. Leuk ook dat je iets met je praktijkervaringen kan doen.
Loesje
pi_157837603
Gaaf! Succes straks :D
pi_157837632
Succes Superkimmi.
pi_157837786
Hebben jullie dit gelezen?
https://mijnpostnl.mijnpo(...)8Track%20%26%20Check

Ben benieuwd wat dat 'in de loop van 2016' track&trace betekend voor ons bezorgers.
Loesje
pi_157837800
Reisgidsen zorgden voor aardig wat volume vandaag.
pi_157837860
T&T tot bezorging ontwikkelen? Okeeeee...

Tot die tijd is het net zo'n wassen neus als de buspakjes met T&T, die automatisch op afgeleverd komen te staan op de verwachte bezorgdag na 18.00 oid. Daar heb je ook weinig aan en zorgt nog altijd voor veel verwarring.
pi_157838008
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:16 schreef VixenFromHell het volgende:

Tot die tijd is het net zo'n wassen neus als de buspakjes met T&T, die automatisch op afgeleverd komen te staan op de verwachte bezorgdag na 18.00 oid. Daar heb je ook weinig aan en zorgt nog altijd voor veel verwarring.
Daarom zijn ze nu ook het systeem aan het invoeren dat je alle niet bezorgde brievenbuspakjes voor 17.00 uur bij zo'n retailer moet afgeven, die de 3S-code scant en jou een bonnetje meegeeft.
pi_157838047
Ohja, dat klinkt logisch :) blijft vervelend voor ons, maar daarom doen ze dat dus. Benieuwd of ik daar volgende week op het werkoverleg wat over ga horen trouwens ;)
pi_157838250
I het ad stond nog een uitgebreider stukje. Dat postbezorgers een handheld krijgen en dat het eind volgend jaar al ingevoerd wordt... Toch altijd apart dat wij de laatste zijn om het te horen.
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 17:42:25 #230
Maffe Fries
pi_157838447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:08 schreef superkimmi het volgende:
Ik ben aangenomen voor een stage met kans op baanbehoud bij de autoriteit consument en markt. Dat betekent dat vanavond mijn ontslag naar mijn tc wordt gestuurd..

Ik neem echter niet volledig afscheid, want ik ga me bij de acm voorlopig bezighouden met de postmarkt (nee dat is geen toeval) en zal dis zeker de boel hier blijven volgen en wellicht af en toe wat vragen als ik bij de acm werk :D

(Ben natuurlijk nog niet weg, in januari pas)
Gefeliciteerd :)

Voor de praktijk kun je altijd hier aankloppen ;)
pi_157838500
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)eind-monitoren.dhtml
quote:
Smartphone
Bij beiden speelt de camera die in de nieuwe sorteermachine zit een grote rol. Later komt daar de handheld van de postbezorger bij.
Krijg hier de indruk bij dat ze dus niet doelen op een scanapparaatje oid, maar dat je het met je/een smartphone moet gaan scannen. En dan zie ik dat voorbeeld stembiljetten, dan moet je AL die dingen gaan scannen? Hoe zien ze dat voor zich? 8)7
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 17:45:44 #232
Maffe Fries
pi_157838521
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:34 schreef V__L_N het volgende:
I het ad stond nog een uitgebreider stukje. Dat postbezorgers een handheld krijgen en dat het eind volgend jaar al ingevoerd wordt... Toch altijd apart dat wij de laatste zijn om het te horen.
Je moet dus of een scanner of je camera van je mobieltje en de app gebruiken. Ben benieuwd :')
pi_157838566
Ik ben er heel bang voor dat je niks krijgt en dat men denkt dat iedereen tegen die tijd het wel met zijn/haar smartphone kan :'). Heb zelf wel een smartphone maar geen abo dus internet alleen op de wifi :W

Hier zijn nog steeds mensen die niet eens email gebruiken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 17:52:04 #234
Maffe Fries
pi_157838653
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben er heel bang voor dat je niks krijgt en dat men denkt dat iedereen tegen die tijd het wel met zijn/haar smartphone kan :'). Heb zelf wel een smartphone maar geen abo dus internet alleen op de wifi :W
Zo doe ik het ook. Kan het qua kosten ook niet uit de klauwen lopen.
quote:
Hier zijn nog steeds mensen die niet eens email gebruiken.
zijn er niet veel meer toch?
pi_157838675
Veel niet denk ik nee :P maar het bestaat nog :D

Jeej mijn verlof voor 2016 is goedgekeurd. Dit keer de weekjes iig toch maar gewoon ruim van te voren aangegeven, teveel gedoe als je het buiten die lijst om probeert (en dan ging het altijd om max een week). Losse zaterdagen zitten er niet bij in, dat blijft afhankelijk van uitnodigingen, aangekondigde evenementen etc ;). Blijf het nu wel zuur vinden dat ik zaterdag weer geen vrij mocht, terwijl mijn collega een maand of 2 alle zaterdagen vrij krijgt omdat haar verlof op moet }:|

Volgende week alleen zaterdag een wijk van net iets meer dan 2 uur op het rooster... wtf. Deden ze laatst ook al en toen hebben ze me ook niet gebeld :X

[ Bericht 27% gewijzigd door VixenFromHell op 26-11-2015 18:21:47 ]
pi_157839523
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:16 schreef VixenFromHell het volgende:

Ik heb dat dus ook een keer staan uitleggen aan een baliemedewerker bij de Bruna. Die vroeg me ook waarom ik niet wat meer betaalde voor een brievebuspakje. Toen heb ik inderdaad ook bovenstaande verteld, dat die pakjes automatisch op afgeleverd komen te staan. Snapte ze eigenlijk ook wel.
  donderdag 26 november 2015 @ 20:29:32 #237
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157843507
Superkimmie: Top *O* ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:13 schreef V__L_N het volgende:

Ben benieuwd wat dat 'in de loop van 2016' track&trace betekend voor ons bezorgers.
Ja dit heb ik al enige tijd terug gelezen en hier ook aangekaart dat men in sommige landen al over te spreken is en het door wil voeren in Nederland :)

Maar idd wel fijn dat het eerst in de krant staat. Hier is 9 december een zoveelste werkoverleg. Wellicht dat het daar officieel word besproken.
Fijn met die looptijdinkrimping er bij.
Word dit extra werk straks ook 'vrijwilligerswerk' ?
Zoals men nu al praat over dat PostNL wil invoeren dat je laatste adres ook je eindtijd wordt?

Autobedrijf krijgt tijden gepresenteerd wat niet haalbaar is en de controle hier op als in: "rijd even mee, wel natuurlijk aan PostNL en verkeersregelement houden en kijk of je het haalt" wordt geen gehoor gegeven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 26-11-2015 20:39:53 ]
pi_157844255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Autobedrijf krijgt tijden gepresenteerd wat niet haalbaar is en de controle hier op als in: "rijd even mee, wel natuurlijk aan PostNL en verkeersregelement houden en kijk of je het haalt" wordt geen gehoor gegeven.
Idd, ik zie hier ook regelmatig chauffeurs binnenkomen op tijden.... Of op zondag de auto terugbrengen. En dan wordt er inderdaad moeilijk gedaan over de tijden want die en die lukt het ook binnen de tijd....
pi_157844607
Nondeju, wat een kolere dingen die gigadikke Djoser tijdschriften vandaag :X
pi_157850044
Super tof Kimmie! Veel pleziee alvast.

Vandaag gebeld door TC, of ik volgende week dinsdag alweer kon werken. Ehh ja geen idee. Was gelukkig geen probleem, staat nu ovb en we hebben zaterdag contact. Met diclofinac zou het vast wel lukken met een pauze ertussen en wat pijn leidden maar ik ben meer bang dat ik het erger maak als ik het forceer..
Duvel & Niels
pi_157850744
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:13 schreef V__L_N het volgende:

quote:
Sinds afgelopen 2 weken is het sorteren van post uit de handsortering bij de SMX opgestart. De verbetermogelijkheden Vulstation SMX zijn toegelicht aan de OR. De planning implementatie eerste oplossing is in het eerste kwartaal volgend jaar. De verwachte landelijke uitrol zal plaatsvinden in het tweede kwartaal 2016.
Uit: KORT VERSLAG VAN DE OVERLEGVERGADERING TUSSEN DIRECTEUR EN DE ONDERNEMINGSRAAD PRODUCTIE BV d.d. 11 NOVEMBER 2015

Duurt dus minimaal nog een maandje of 4.

[ Bericht 0% gewijzigd door madeleine-b op 26-11-2015 23:45:43 ]
pi_157851099
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je moet dus of een scanner of je camera van je mobieltje en de app gebruiken. Ben benieuwd :')
De functionaliteit zit inderdaad in een nieuwe versie van de Mijnwerk app (of het daadwerkelijk werkt geen idee, heb alleen de screenshots gezien)..

Het is in ieder geval een idee wat redelijk serieus wordt opgepakt, zit ook in de onderhandelingen voor de nieuwe cao:

quote:
Smartphone vergoeding
Voor diverse aanvullende werkzaamheden/new business, heeft de postbezorger tijdens het werk een smartphone nodig. Denk aan het scannen van buspakjes ten behoeve van Track 8Trace of het fotograferen van losliggende stoeptegels of zwervend afval op straat in opdracht van gemeentes. We willen in de cao afspraken maken over een vergoeding voor de aanschaf en het gebruik van een smartphone.
Uit: 15/U/Group HR/034 Onderwerp: Overleg cao voor Postbezorgers

Zelf geloof ik dat het een drama wordt, mijn 1 jaar oude telefoon red het nu al geen dag als er veel gebeld moet worden met mijn TL of planner.
Laat staan als je moet gaan fotograferen met GPS aan!... 8)7 o|O
pi_157851136
Dankjewel allemaal! Lieve reacties :D
pi_157851344
Ugh, daar waren we al bang voor he toen die app er kwam. Gaan ze het gebruik van een smartphone dus een beetje af zitten dwingen. Vraag me af of ze dat echt voor elkaar kunnen krijgen. Neem aan dat ze toch echt niet kunnen dwingen dat je een smartphone met internet gebruikt als zij niet alle kosten op zich nemen?
Als ze een bedrag beschikbaar stellen waar je een budget telefoon voor kan kopen en dan het verbruik via de app wel vergoeden, dan wordt het waarschijnlijk wel anders.. maar hoe ze dat in de praktijk zo kunnen regelen dat je betaald krijgt wat je verbruikt hebt via die app, tja? :?

Maar dan worden dingen als melden dat je begonnen bent etc ook verplicht, die zag ik ook al wel aankomen :X
  vrijdag 27 november 2015 @ 01:27:51 #245
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157853329
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:44 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

De functionaliteit zit inderdaad in een nieuwe versie van de Mijnwerk app (of het daadwerkelijk werkt geen idee, heb alleen de screenshots gezien)..

Het is in ieder geval een idee wat redelijk serieus wordt opgepakt, zit ook in de onderhandelingen voor de nieuwe cao:

[..]

Uit: 15/U/Group HR/034 Onderwerp: Overleg cao voor Postbezorgers

Zelf geloof ik dat het een drama wordt, mijn 1 jaar oude telefoon red het nu al geen dag als er veel gebeld moet worden met mijn TL of planner.
Laat staan als je moet gaan fotograferen met GPS aan!... 8)7 o|O
In dat stuk in het ad hadden ze het over een handheld. Het gebruik van een gsm is natuurlijk mega omslachtig. Want hoe bepaal je de juiste vergoeding, hoe zorg je dat iedereen er ook 1 heeft enz. Maar bovenal, de wetgever verbied werkgevers om gps volgers op prive artikelen te verplichten. Dus dat betekend ook echt dat je elke bezorger van een telefoon moet voorzien. Die app is van het kaliber dat het ook geen oude nokia gaat zijn.
Loesje
  vrijdag 27 november 2015 @ 05:01:28 #246
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157853800
Men kan beter het gehele abonnement + smartphone vergoeden, anders krijg je die riante berekeningen qua onderhoud/gebruik mbt je eigen fiets, wat dan weer recht wordt gepraat door er een pbz-vergoeding van te maken.
Ik blijf het zeggen, dat er zoveel van eennpbz wordt gevraagd dat het soms wel vrijwilligerswerk lijkt. Onder het mom van:wij betalen je gewerkte uren en daar moet je blij mee zijn, want zonder werk kan je ook je fiets niet onderhouden en andere dingen kopen)gebruiken.....voor je werk... ;)
  vrijdag 27 november 2015 @ 05:09:06 #247
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157853803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:50 schreef ann3 het volgende:

[..]

Idd, ik zie hier ook regelmatig chauffeurs binnenkomen op tijden.... Of op zondag de auto terugbrengen. En dan wordt er inderdaad moeilijk gedaan over de tijden want die en die lukt het ook binnen de tijd....
Klopt. Ze halen de snelste er uit, net zoals met de pbz.
Bij het autobedrijf rijden personen die idd sneller zijn, maar... Hebben regelmatige beschadigingen en mankementen met/aan hun auto. Rijden vaak als een dolle door het verkeer in stad/dorp.
In een dorp heb je heel snel dat je er op wordt aangesproken. Zo is een chauffeur door zijn asogedrag al niet meer welkom in een dorp waar ook ik loop. Deze chauffeur komt er overigens niet meer.
pi_157854156
Tja. Ik kan niet eens de app op mijn smartphone installeren, want ik heb een windowsphone.
Maar ze kunnen toch niet verwachten dat je gps enzo aanzet op je PRIVE telefoon? Dat ga ik dus echt niet doen, dan regelen ze maar een werktelefoon.
Duvel & Niels
pi_157854344
Ze spraken inderdaad over handheld, maar in het kopje boven dat stuk stond 'Smarthone', dus volgens mij bedoelen ze met handheld gewoon smartphone...

Hoe ze dat in de praktijk willen gaan doen is mij ook een raadsel, ik denk dat ze het nooit voor elkaar gaan krijgen dat iedereen die app incl gps en alles gaat gebruiken.
pi_157854952
Ik weet niet of iedereen dit al heeft gezien:
http://bvpp.nl/index.php/(...)tbezorgers-van-start

Het mooiste vind ik dat PostNL van mening is dat postbezorgers teveel betaald krijgen. 8)7

Deze kwam ik nog tegen op het forum:
quote:
Overal in het land is het weer anders als het gaat om het jaarlijkse etentje met het depot. De één krijgt 17,50 pp, de ander 15, de volgende max 10 euro, Ook zijn er mensen die nog nooit gehoord hebben van hun TC dat deze mogelijkheid er is en er zijn zelfs TC's die zeggen dat hier helemaal geen geld voor is.

Zijn hier afspraken over en zitten de flesjes water en het lekkers met sinterklaas/knj hier ook in?
Jaarlijks etentje... :?

[ Bericht 45% gewijzigd door Rafierafie op 27-11-2015 09:40:15 ]
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:42:09 #252
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157855060
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:34 schreef Rafierafie het volgende:

Het mooiste vind ik dat PostNL van mening is dat postbezorgers teveel betaald krijgen. 8)7
Vrijwilligersvergoeding....
quote:

[..]

Met kerst een snicker oid in je tas vinden (Y)
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:42:39 #253
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157855062
pi_157855088
quote:

[..]

Dat is bij ons 1x per 2 jaar ongeveer. Heb de afgelopen editie gemist, had al wat anders. Maar hier werd er ook 'geklaagd' dat de binnenmedewerkers (V&B??) 20 euro pp kregen en wij maar 15...
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:48:07 #255
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157855137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:44 schreef ann3 het volgende:

[..]

Dat is bij ons 1x per 2 jaar ongeveer. Heb de afgelopen editie gemist, had al wat anders. Maar hier werd er ook 'geklaagd' dat de binnenmedewerkers (V&B??) 20 euro pp kregen en wij maar 15...
Ik begrijp sowieso niet echt dat een voorbereider een hoger uurloon heeft dan een postbezorger.
Dat begreep ik al niet toen ik zelf in de voorbereiding zat en er daar ook niet echt een duidelijk antwoord op heb gekregen.
Iemand een uitleg daarover? :)
pi_157855159
Over de smartphone. Hier hebben zij tijdens een werkoverleg gezegd dat postbezorgers mogelijk een smartphone kunnen krijgen in combinatie met een abonnement bij Hollandsenieuwe, waarvan de kosten dan weer teruggestort zouden worden op de loonstrook.
pi_157855166
quote:

[..]

Als wij iets willen doen met collega's, moeten we dat zelf organiseren en betalen. Ik weet niet of de collega's binnen wel uit eten gaan, maar daar hebben ze sowieso nog elk jaar rond kerst binnen een lading vreetwaar staan.
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:54:04 #258
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157855223
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als wij iets willen doen met collega's, moeten we dat zelf organiseren en betalen. Ik weet niet of de collega's binnen wel uit eten gaan, maar daar hebben ze sowieso nog elk jaar rond kerst binnen een lading vreetwaar staan.
Klopt, dat was in de voorbereiding wel goed georganiseerd, maar toen kwam er ook veel commentaar omdat er toentertijd postbodes(post bezorgen + voorbereiden) waren die meer uren maakte en de voorbereiding een paar uurtjes, dat de voorbereiding geen recht zou hebben op die door de catering gebrachte lekkernijen.
FU! We zaten gewoon mee te schransen ;)

2x mee uit eten geweest.
1x was een ramp en ben volgens mij ook na een uurtje weggegaan(meerderen trouwens)en de 2de keer was afscheidsetentje omdat de kleine V&B dicht ging.
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:55:01 #259
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157855231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Over de smartphone. Hier hebben zij tijdens een werkoverleg gezegd dat postbezorgers mogelijk een smartphone kunnen krijgen in combinatie met een abonnement bij Hollandsenieuwe, waarvan de kosten dan weer teruggestort zouden worden op de loonstrook.
Kan je daar elke k er weer achteraan?
Gewoon abonnement + telefoon op naam van PostNL ;)
pi_157855529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Eerst zien, dan geloven.
Ik heb in ieder geval niet mijn telefoon aangeschaft voor het werk. Er staat ook nergens in mijn contract dat ik mijn eigen smartphone ter beschikking moet stellen.
pi_157857437
Collega's zijn hier laatst ook uiteten geweest met een bijdrage van 15 euro van PostNL. Op een ander depot zijn ze eerder dit jaar of vorig jaar samen naar de chinees geweest :P
  vrijdag 27 november 2015 @ 13:01:16 #262
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_157857932
Laatste werkdag wordt 2 januari. Contract wordt beeindigt vanaf 1 februari. Tc was blij dat ik niet wilde afdwingen om mijn verlof in december op te nemen.
pi_157858130
quote:

[..]

Bij ons (binnen) is er geen budget meer voor etentjes, voor postbezorgers is dat er wel, 17,50 per persoon. Daarnaast hebben postbezorgers met de kerst nog een etentje, binnen hebben we dat niet. Maar ook dit zal wel weer per vestiging verschillen
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:30:31 #264
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157860779
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij ons (binnen) is er geen budget meer voor etentjes, voor postbezorgers is dat er wel, 17,50 per persoon. Daarnaast hebben postbezorgers met de kerst nog een etentje, binnen hebben we dat niet. Maar ook dit zal wel weer per vestiging verschillen
Hier is er ook geen budget voor hoor. En met de kerst krijgen we ook geen etentje.
Loesje
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:34:08 #265
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_157860849
Nog nooit etentje gehad indd..

Weten we stiekem al iets over het kerstpakket?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_157862370
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 15:34 schreef houdjemond het volgende:
Nog nooit etentje gehad indd..

Weten we stiekem al iets over het kerstpakket?
Dat is weer iets kiezen bij Cadeau Caroussel :P
pi_157862937
quote:

Het mooiste vind ik dat PostNL van mening is dat postbezorgers teveel betaald krijgen.
Het minimumloon voor 23 jaar en ouder is vanaf 1 januari volgend jaar EUR 1524,60 per maand, oftewel EUR 351,85 per week. Dat is bij een fulltime dienstverband. Voor postbezorgers geldt een fictief fulltime dienstverband van 38 uur, wat betekent dat een beginnend postbezorger (van 23 of ouder) straks tenminste EUR 9,25 moet gaan verdienen. Een postbezorger met 5 of meer dienstjaren (althans, gerekend vanaf de leeftijd van 23), verdient nu maar liefst EUR 9,68. Dat is dus maar liefst 43 cent meer dan het minimumloon. Inderdaad, wat een enorm royaal bedrag. :N
  vrijdag 27 november 2015 @ 18:48:56 #268
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157865009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het minimumloon voor 23 jaar en ouder is vanaf 1 januari volgend jaar EUR 1524,60 per maand, oftewel EUR 351,85 per week. Dat is bij een fulltime dienstverband. Voor postbezorgers geldt een fictief fulltime dienstverband van 38 uur, wat betekent dat een beginnend postbezorger (van 23 of ouder) straks tenminste EUR 9,25 moet gaan verdienen. Een postbezorger met 5 of meer dienstjaren (althans, gerekend vanaf de leeftijd van 23), verdient nu maar liefst EUR 9,68. Dat is dus maar liefst 43 cent meer dan het minimumloon. Inderdaad, wat een enorm royaal bedrag. :N
Ja echt we worden enorm gewaardeerd bij het bedrijf. Erger nog als je bedenkt dat de meeste mensen nog steeds 5 maanden werken en dan weer weg gaan. Mag je toch iets extra's verwachten om die mensen die wel blijven te behouden.
Overigens ook iets, mijn nieuwe collega is echt wel een stuk langzamer dan ik ben. Dat kost ze naar verhouding veel meer.
Loesje
  zaterdag 28 november 2015 @ 05:50:48 #269
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157875557

In de lijst van wie wat waar welke postronde loopt, staat er ergens de afkorting HOF op de plaatst waar een naam van de pbz zou moeten staan. Waar staat deze afkorting voor?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:41 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Dat is weer iets kiezen bij Cadeau Caroussel :P
Was er vorig jaar niet iets met 'eerst komt eerst maalt'?
Iets met een kadobon oid, en dat degenen die 'te laat' waren maar een ander kado moesten uitkiezen of toegestuurd kregen?

[ Bericht 16% gewijzigd door Pietertje71 op 28-11-2015 07:21:31 ]
pi_157875970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 05:50 schreef Pietertje71 het volgende:

In de lijst van wie wat waar welke postronde loopt, staat er ergens de afkorting HOF op de plaatst waar een naam van de pbz zou moeten staan. Waar staat deze afkorting voor?
HoogOpgeleid in Financiën? Iemand komt kijken hoe er meer geld bespaard kan worden op die loop.
quote:
[..]

Was er vorig jaar niet iets met 'eerst komt eerst maalt'?
Iets met een kadobon oid, en dat degenen die 'te laat' waren maar een ander kado moesten uitkiezen of toegestuurd kregen?
Op cadeaucarrousel geldt op=op. Meteen bestellen dus als je je code binnenkrijgt.
pi_157876072
krijg al weken achtereen een smsje dat alle post er met de eerste rit is.. Ben benieuwd of het nog echt druk wordt
  zaterdag 28 november 2015 @ 09:59:09 #272
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157876350
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:41 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Dat is weer uit armoe uiteindelijk maar iets met ienemienemutte kiezen bij Cadeau Caroussel :P
Fixed.
pi_157877457
quote:
Volgende week alleen zaterdag een wijk van net iets meer dan 2 uur op het rooster... wtf. Deden ze laatst ook al en toen hebben ze me ook niet gebeld :X
Apart, ergens tussen donderdag 18.00 (toen het rooster online kwam) en vrijdag 13.00 hebben ze dus op de dinsdag en de donderdag nog wat toegevoegd, blijft toch wat raar dat ze dat gewoon na die tijd nog toe gaan lopen voegen :o volgende keer toch maar weer op het bevestig knopje drukken, kijken of ze dat geintje dan nog flikken :P
pi_157880603
Heel veel post vandaag, ook veel volume en zwaar! Kampioenen, Engelbert Straus, en weet ik wat nog meer. En heel veel pakjes! Gelukkig is het nu weekend! :s)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_157881158
Hier ook veel post vandaag. Veel dik spul, oa de Happinezz en weer een shitload aan Djoserboeken (met het formaat en het gewicht van een grindtegel), maar ook veel dun. En volgende week wordt het nog drukker, met name donderdag verwacht men een gekkenhuis, met oa een mailing van een zorgverzekeraar en van Nuon.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 november 2015 @ 16:37:25 #276
Maffe Fries
pi_157881687
Er stond scenario basis. Dat ging bij het zien van de hoeveelheid post meteen de kliko in. Veel wijken hadden meer dan de dubbele hoeveelheid tassen van een 'normale' zaterdag.

Mijn eigen wijk in drie gedeeltes gelopen. Was veruit het handigste qua gewicht en handigheid van lopen.
pi_157882382
nou mijn gebeden zijn verhoord. Het was druk vandaag! :) Wel op het einde iets raars: Kan nauwelijks meer op mijn enkel staan van de pijn, heb m niet verstapt en ben er niet doorheen gegaan, dus snap er niks van..
pi_157882503
@superkimmi: weet je dat zeker (niet verstapt ofzo zonder dat je er erg in had). Kan ook aan de slijtage van je schoenen liggen. Bij mij zijn zere enkels vaak een teken dat ik nieuwe schoenen moet kopen (meestal is de rechterkant van mijn zool dan weggesleten).

En ook hier superdruk Veel Happinez, kampioenen, zorgverzekeraars en weet ik wat nog meer. Eerste wijk doe ik maar een paar keer per jaar, dus per ongeluk af en toe de toeristische route genomen daar. Tweede wijk is iets kleiner, dus dat ik daar net zo veel tassen post had als voor de 1e wijk viel een beetje tegen. Maar naarmate de dag vorderde werden de tassen lichter.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 november 2015 @ 17:37:32 #279
Maffe Fries
pi_157882514
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:39 schreef KatrienDuck het volgende:
Heel veel post vandaag, ook veel volume en zwaar! Kampioenen, Engelbert Straus, en weet ik wat nog meer. En heel veel pakjes! Gelukkig is het nu weekend! :s)
Bijna iedere wijk hier had wel een tas vol pakjes, terwijl het er normaal maar een of twee per wijk zijn.
pi_157882553
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:36 schreef allweather het volgende:
@superkimmi: weet je dat zeker (niet verstapt ofzo zonder dat je er erg in had). Kan ook aan de slijtage van je schoenen liggen. Bij mij zijn zere enkels vaak een teken dat ik nieuwe schoenen moet kopen (meestal is de rechterkant van mijn zool dan weggesleten).

En ook hier superdruk Veel Happinez, kampioenen, zorgverzekeraars en weet ik wat nog meer. Eerste wijk doe ik maar een paar keer per jaar, dus per ongeluk af en toe de toeristische route genomen daar. Tweede wijk is iets kleiner, dus dat ik daar net zo veel tassen post had als voor de 1e wijk viel een beetje tegen. Maar naarmate de dag vorderde werden de tassen lichter.
Schoenen zijn paar weken oud (en ook al ingelopen ;)) En meestal merk ik een verstapping wel, maar misschien is het dan toch zoiets idd, want uit het niets lijkt me ook raar
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:53:13 #281
39333 Zelva
pi_157883847
KPN-kaartjes voor heel het land in mijn tassen *O*
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:58:02 #282
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157883967
Zo, dat was een pittig dagje. 4 prop en prop volle tassen. 1 was zo zwaar, die kreeg ik niet eens meer van de grond :'(

TC belde nog. Bezwaren gegrond verklaard. Voor volgend jaar krijg ik 1,10 minuten meer dan ze eerst voorstelde. Wel 1,50 uur minder dan dit jaar. Maar daarvan is al 1 uur minder op de dinsdag.
Loesje
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:59:59 #283
39333 Zelva
pi_157884005
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:58 schreef V__L_N het volgende:
Voor volgend jaar krijg ik 1,10 minuten meer dan ze eerst voorstelde.
66 seconden meer? :P
  zaterdag 28 november 2015 @ 19:18:52 #284
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157884383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

66 seconden meer? :P
:{w
Ge weet wat ik bedoel he...
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 november 2015 @ 19:25:22 #285
Maffe Fries
pi_157884481
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:53 schreef Zelva het volgende:
KPN-kaartjes voor heel het land in mijn tassen *O*
Die plakten goed ja. Heb er de nodige tussenuit gevist die niet voor ons VBG bestemd waren _O-
pi_157893478
Hallo beste dames en heren :W

Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger. Dit voor een paar uurtjes per week naast mijn werkzaamheden als zelfstandig ondernemer in de grafische wereld.
Heb helaas nog wat uurtjes te niksen en kreeg bij mijn eerste sollicitatie poging bij PostNL meteen een jaarcontract aangeboden. ^O^

Het wordt voor mij (gelukkig) maar een betaalde 'hobby' omdat naast mijn vele zit-werk wat beweging ook wel heel goed is voor mij. Ik ga er dus niet werken om even veel geld te gaan verdienen. Als de proeftijd mij bevalt, en ik begin volgens mij gelijk in de beste maand daarvoor, dan zijn jullie voorlopig niet van mij af.

ik heb al een beetje hier zitten terug te lezen, maar hebben jullie nog wat tips in de do's en dont's voor mij om de eerste dag / week / maand goed door te komen?
Houd er namelijk zelf nogal van om ergens goed voorbereid aan te beginnen. :)
  zondag 29 november 2015 @ 05:05:23 #287
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157894449

We worden steeds duurzamer
Naast pakketen!dienst (typefoutje dus zal maandag wel worden aangepast ;) ) het volgende:

Niet alleen middelen zijn belangrijk, ook mensen. Als medewerker ben je een belangrijk gedeelte van het MVO-beleid. Je kunt zelf bijdragen aan de uitvoering van dat beleid. Bijvoorbeeld door afval netjes te scheiden. Ook door zuinig om te gaan met bedrijfsmiddelen en kleding. Zo kan iedereen bijdragen aan een duurzame PostNL.

Afval netjes scheiden (afval, papier) wordt al langer geopperd en pas toen het tot het hoofdkantoor begon door te dringen, moest het per direct worden gedaan en loopt het hoofdkantoor weg met het idee milieuvriendelijker bezig te zijn, terwijl de werkvloer hier al langer aan mee deed.
Zuiniger met bedrijfsmiddelen/kleding omgaan?
Zorg eerst eens voor betere (passende) kwaliteit ipv slechte Chinatroep,
Als het kapot gaat of de kleding past niet oid, de pbz de schuld er van geven..... ^O^

Filmpje over fotograferende postbezorgers in Schiedam
En situaties melden waardoor jij de post niet goed kan bezorgen, worden niet tot nauwelijks in behandeling genomen (mij is bekend dat deze veelal door de pbz zelf moet worden opgelost. Wellicht niet bij iedereen, maar ik hoor,zie en maak andere situaties mee) maar we gaan wel de gemeentes helpen.
Natuurlijk wel in eigen tijd gaan fotograferen en melden he! ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:25 schreef superkimmi het volgende:
nou mijn gebeden zijn verhoord. Het was druk vandaag! :) Wel op het einde iets raars: Kan nauwelijks meer op mijn enkel staan van de pijn, heb m niet verstapt en ben er niet doorheen gegaan, dus snap er niks van..
Klinkt! als een overbelasting.
Als het blijft aanhouden (eventueel na doktersbezoek) een brace aanbrengen ^O^

[ Bericht 25% gewijzigd door Pietertje71 op 29-11-2015 06:01:20 ]
  zondag 29 november 2015 @ 05:06:26 #288
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157894450
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 01:17 schreef jantje_precies het volgende:

Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger.
Welkom in de wondere wereld... van PostNL :)
  zondag 29 november 2015 @ 10:24:07 #289
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_157895366
quote:

Ik mag binnenkort aan de gang als postbezorger. Dit voor een paar uurtjes per week naast mijn werkzaamheden als zelfstandig ondernemer in de grafische wereld.
Heb helaas nog wat uurtjes te niksen en kreeg bij mijn eerste sollicitatie poging bij PostNL meteen een jaarcontract aangeboden. ^O^

Het wordt voor mij (gelukkig) maar een betaalde 'hobby' omdat naast mijn vele zit-werk wat beweging ook wel heel goed is voor mij. Ik ga er dus niet werken om even veel geld te gaan verdienen. Als de proeftijd mij bevalt, en ik begin volgens mij gelijk in de beste maand daarvoor, dan zijn jullie voorlopig niet van mij af.

ik heb al een beetje hier zitten terug te lezen, maar hebben jullie nog wat tips in de do's en dont's voor mij om de eerste dag / week / maand goed door te komen?
Je begint inderdaad in de beste maand, als je deze overleeft komt het wel goed :P Ben zelf 4 jaar terug ook in december begonnen., Al nemen de volumes exponentieel af want het is nu al bijna niets meer in vergelijking met toen ik begon, laat staan met 10 jaar geleden..

Tip: Goede fiets en goed schoeisel. Bedenk dat tassen post en folders bij elkaar zo over de 50 kilo kunnen wegen, dat is hetzelfde als een puber achterop de fiets hebben.

Verder loop je eigenlijk altijd rond lunchtijd (al kan je natuurlijk wel vooraf lunchen als je wijk om 1300 begint) dus neem wat te eten mee :)

De rest komt wel goed, Neem aan dat je eerst met iemand meeloopt?
pi_157895581
quote:

Zorgen dat je fietszadel laag genoeg staat zodat je plat met je voeten op de grond kunt staan terwijl je nog op je fiets zit, want bij iedere bus af- en opstappen werkt niet zo prettig. En bij ons werd altijd aangeraden om een fiets met terugtraprem te hebben, omdat het lastig is om met handremmen te remmen als je je handen vol post hebt, maar goed, er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 november 2015 @ 13:24:52 #291
Maffe Fries
pi_157897880
Een laag zadel en terugtraprem hoeven echt niet als je maar zorgt dat de fiets telkens goed in balans is ;)
pi_157898101
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:24 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Tip: Goede fiets en goed schoeisel. Bedenk dat tassen post en folders bij elkaar zo over de 50 kilo kunnen wegen, dat is hetzelfde als een puber achterop de fiets hebben.

De rest komt wel goed, Neem aan dat je eerst met iemand meeloopt?
De goede fiets staat al klaar, gisteren nog even een goede smeerbeurt gegeven dus die kan er wel even tegenaan. Misschien volgende week nog wel ff goede loop schoenen kopen.
Er loopt gelukkig wel iemand de eerste 2 keer mee, anders vraag ik me zelf ook af of alles wel goed en op tijd aan komt ;)

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zorgen dat je fietszadel laag genoeg staat zodat je plat met je voeten op de grond kunt staan terwijl je nog op je fiets zit, want bij iedere bus af- en opstappen werkt niet zo prettig. En bij ons werd altijd aangeraden om een fiets met terugtraprem te hebben, omdat het lastig is om met handremmen te remmen als je je handen vol post hebt, maar goed, er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.
Die fietszadel omlaag zal ik gaan doen ja, staat vrij hoog nu nog. Maar hebben jullie de handen niet aan het stuur dan dat jullie een terugtrapper gebruiken? :P O-)
  zondag 29 november 2015 @ 14:04:24 #293
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_157898601
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 13:37 schreef jantje_precies het volgende:

[..]

De goede fiets staat al klaar, gisteren nog even een goede smeerbeurt gegeven dus die kan er wel even tegenaan. Misschien volgende week nog wel ff goede loop schoenen kopen.
Er loopt gelukkig wel iemand de eerste 2 keer mee, anders vraag ik me zelf ook af of alles wel goed en op tijd aan komt ;)

[..]

Die fietszadel omlaag zal ik gaan doen ja, staat vrij hoog nu nog. Maar hebben jullie de handen niet aan het stuur dan dat jullie een terugtrapper gebruiken? :P O-)
In een fiets wijk heb je 1 hand aan het stuur. 1 hand je bundel post.
Plus als je stilstaat kan je je achteruitraprem gebruiken dat je fiets niet weg rolt. ^O^
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zondag 29 november 2015 @ 14:08:01 #294
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157898661
Een hoge stang is bij een herenfiets ook niet heel erg handig (heb ik me laten vertellen).

En verder gewoon je hoofd onder het maaiveld houden en je humeur er ver boven. Dan komt alles goed.
Loesje
pi_157900698
Inderdaad, laat je niet gek maken deze decembermaand :P Ik geloof dat alle goede tips wel gegeven zijn.
Zelf had ik altijd een flesje drinken mee en een pakje zakdoekjes. Enveloppen kunnen best scherp zijn. Goed schoeisel is heel belangrijk, liep ooit op converse gympjes, na twee wijken voel je dat best.

De eerste nieuwe collega is er alweer mee gestopt na een paar keer meelopen.
Iedereen die in de nov/dec instroomt en blijft zijn echte die-hards :D

Ik durf niet meer te zeggen wanneer ik was begonnen met de post :') Ik geloof ergens in de herfst of zo. Dus het postvolume viel toen nog wel mee.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_157901544
Hier was het gister groot feest qua volume. Binnen was al redelijk druk, maar wel te overzien. De wijk die ik moest lopen had echter een magazine over glasvezel vrijwel voor elk huis. Deels geadresseerd "aan de bewoners van" en deels op naam op basis van een KPN bestand van enkele jaren geleden :N En sommige huizen kregen ook nog eens beide versies 8)7

Wordt ook nog leuk in de voorbereiding de komende tijd. Ik zie veel mensen afscheid nemen en maar weinig nieuwe mensen terug komen.
  zondag 29 november 2015 @ 16:06:03 #297
39333 Zelva
pi_157901641
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:43 schreef gelestipjes het volgende:
er zijn ook mensen die toch liever handremmen hebben.
Ik heb beide, ideaal.
pi_157903298
allemaal bedankt voor de tips, met de fiets komt het wel goed. Rij al jaren op een damesfiets dus die stang zit niet in de weg. Alleen ff gaan kijken voor goede loop schoenen.
En dan eerst nog wel zien of ik de eerste maand overleef ;)
pi_157903970
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier was het gister groot feest qua volume. Binnen was al redelijk druk, maar wel te overzien. De wijk die ik moest lopen had echter een magazine over glasvezel vrijwel voor elk huis. Deels geadresseerd "aan de bewoners van" en deels op naam op basis van een KPN bestand van enkele jaren geleden :N En sommige huizen kregen ook nog eens beide versies 8)7

Wordt ook nog leuk in de voorbereiding de komende tijd. Ik zie veel mensen afscheid nemen en maar weinig nieuwe mensen terug komen.
Ik had gewoon medelijden met degenen die mijn wijken die ik had voorbereid moest lopen. Niet vanwege de sorteerkwaliteit, maar wel vanwege de hoeveelheid. Sommige wijken hadden 5 tassen en die zaten echt ramvol. :{

En dat er meer mensen afscheid nemen dan dat er binnen komen.. als je bekijkt hoeveel de postbezorger van nu bruto aan vergoeding krijgt .. vind ik het niet gek, vooral niet met dit vieze weer.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_157904312
Voorbereiders stoppen er ook vrij snel weer mee de laatste tijd, ook niet gek met zulke kleine contracten en de hoge werkdruk.
Hier was het gisteren ook druk, en enorm veel machinefouten in alle wijken, naast dat er heel veel handsortering was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')