had 1 straat waar zeker 50% van de mensen zo'n gids hadden. Halve tas voor die straat, die maar tot 38 looptquote:Op donderdag 12 november 2015 21:04 schreef Rafierafie het volgende:
Djoser iemand?![]()
Het aantal pakjes begint ook weer flink toe te nemen. Vandaag alleen al 17 stuks.
Ik begin die pakjes steeds meer te waarderen.Belletje hier, briefje daar. Voor je het weet zit je 10 minuten over je tijd heen. Doe dat elke dag. Goed voor de loonstrookjes.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:04 schreef Rafierafie het volgende:
Djoser iemand?![]()
Het aantal pakjes begint ook weer flink toe te nemen. Vandaag alleen al 17 stuks.
En vergeet niet het in de rij staan bij het servicepunt en het keer op keer aan de baliemedewerker moeten uitleggen wat precies de bedoeling is. Dus dat ze de 3S-code moeten scannen (hetzij de code die al op het pakje stond, hetzij de code die je er bij ontstentenis van een 3S-code zelf hebt opgeplakt), het bonnetje moeten uitprinten (in tweevoud!), waarbij zij jouw bonnetje moeten ondertekenen en jij het hunne. Helemaal leuk als die lui gaan dwarsliggen en jou bijv. geen bonnetje willen geven..........not!quote:Op donderdag 12 november 2015 22:25 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik begin die pakjes steeds meer te waarderen.Belletje hier, briefje daar. Voor je het weet zit je 10 minuten over je tijd heen. Doe dat elke dag. Goed voor de loonstrookjes.
Er is slechts 1 adres waar ik de balen van krijg. Daar past maar een 3/4 tijdschrift in. Dat zuigt, waar moet ik met die krengen heen he.
Volgens mijn tc hadden wij die bonnetjes niet nodig en moest je alleen even het pakje afgeven. Wachten tot ze gaan scannen en bonnetjes gaan printen zou niet nodig zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En vergeet niet het in de rij staan bij het servicepunt en het keer op keer aan de baliemedewerker moeten uitleggen wat precies de bedoeling is. Dus dat ze de 3S-code moeten scannen (hetzij de code die al op het pakje stond, hetzij de code die je er bij ontstentenis van een 3S-code zelf hebt opgeplakt), het bonnetje moeten uitprinten (in tweevoud!), waarbij zij jouw bonnetje moeten ondertekenen en jij het hunne. Helemaal leuk als die lui gaan dwarsliggen en jou bijv. geen bonnetje willen geven..........not!
Vwb die kleine bus: Je douwt het eerste tijdschrift er in, en dan de rest retour sturren ovv "brievenbus vol"
Ook weer lekker 'landelijk' onduidelijk dan.quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgens mijn tc hadden wij die bonnetjes niet nodig en moest je alleen even het pakje afgeven. Wachten tot ze gaan scannen en bonnetjes gaan printen zou niet nodig zijn.
Ons was gezegd dat je ze juist wel nodig hebt, als bewijs dat je het pakje daadwerkelijk hebt ingeleverd bij het servicepunt (en niet achterover gedrukt).quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgens mijn tc hadden wij die bonnetjes niet nodig en moest je alleen even het pakje afgeven. Wachten tot ze gaan scannen en bonnetjes gaan printen zou niet nodig zijn.
Met dit nieuwe systeem zijn we opeens (nog) minder betrouwbaar geworden?quote:Op vrijdag 13 november 2015 08:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ons was gezegd dat je ze juist wel nodig hebt, als bewijs dat je het pakje daadwerkelijk hebt ingeleverd bij het servicepunt (en niet achterover gedrukt).
Ik dnek meer om het track/trace-systeem up to nodate te houdenquote:Op vrijdag 13 november 2015 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Met dit nieuwe systeem zijn we opeens (nog) minder betrouwbaar geworden?
Ouderwets wordt weer nieuwerwetsquote:Ik ben blij dat het hier nog op de ouderwetse manier gaat. Ik heb nog helemaal niets gehoord over een eventuele invoering van dat nieuwe systeem... gelukkig.
Lol, die pakjes wegbrengen hebben ze hier nog niet ingevoerdquote:Op vrijdag 13 november 2015 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En vergeet niet het in de rij staan bij het servicepunt en het keer op keer aan de baliemedewerker moeten uitleggen wat precies de bedoeling is. Dus dat ze de 3S-code moeten scannen (hetzij de code die al op het pakje stond, hetzij de code die je er bij ontstentenis van een 3S-code zelf hebt opgeplakt), het bonnetje moeten uitprinten (in tweevoud!), waarbij zij jouw bonnetje moeten ondertekenen en jij het hunne. Helemaal leuk als die lui gaan dwarsliggen en jou bijv. geen bonnetje willen geven..........not!
Vwb die kleine bus: Je douwt het eerste tijdschrift er in, en dan de rest retour sturren ovv "brievenbus vol"
Sterkte, houdjemond! Ik duim dat de operatie goed verloopt en dat je snel weer op mag knappen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 12:17 schreef houdjemond het volgende:
Ik ga jullie helaas verlaten, chronisch ziek geworden en een zware operatie voor de boeg waardoor mijn contract niet word verlengd.
Geef je die poststukken dan een rondje rond het blok (herstellen afzender) of stuur je ze dan retour?quote:Op vrijdag 13 november 2015 16:30 schreef zombo het volgende:
Vandaag een adres overgeslagen met drie honden in de tuin, waarvan éen mij al eens gebeten heeft (doorgebeten, maar niet ernstig, ik heb er verder geen werk van gemaakt). Bewoonster kwam er net aan en ik heb haar gezegd dat ik het terrein niet opga als die honden in de tuin zijn, dat die ene me al eens heeft gebeten. Reactie: "moet je hem maar een schop terug verkopen."
Neem ik uiteraard geen genoegen meer mee. Hond in de tuin (ze zitten er niet vaak) = geen post.
Heel veel sterkte!quote:Ik ga jullie helaas verlaten, chronisch ziek geworden en een zware operatie voor de boeg waardoor mijn contract niet word verlengd.
Nog niet over nagedacht... volgende dag een collega het laten opknappenquote:Op vrijdag 13 november 2015 16:48 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Geef je die poststukken dan een rondje rond het blok (herstellen afzender) of stuur je ze dan retour?
Sterktequote:Op vrijdag 13 november 2015 12:17 schreef houdjemond het volgende:
Ik ga jullie helaas verlaten, chronisch ziek geworden en een zware operatie voor de boeg waardoor mijn contract niet word verlengd.
Blijf hier nog wel meelezen uiteraard!
Het gaat jullie goed!![]()
En dan een schop verkopen en daar trammelant om krijgen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 16:30 schreef zombo het volgende:
Vandaag een adres overgeslagen met drie honden in de tuin, waarvan éen mij al eens gebeten heeft (doorgebeten, maar niet ernstig, ik heb er verder geen werk van gemaakt). Bewoonster kwam er net aan en ik heb haar gezegd dat ik het terrein niet opga als die honden in de tuin zijn, dat die ene me al eens heeft gebeten. Reactie: "moet je hem maar een schop terug verkopen."
Neem ik uiteraard geen genoegen meer mee. Hond in de tuin (ze zitten er niet vaak) = geen post.
De hond die vorige week in mijn been greep, is als pup geschopt door een postbode...quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:25 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
En dan een schop verkopen en daar trammelant om krijgen.
Typische logica van PostNL. Volgend jaar minder post en minder hah, dus tijd van alle wijken afgehaald. Ik en veel collega's maken ons zorgen of we nog aan onze uren komen straks. Maar ondertussen worden er nog steeds op grote schaal nieuwe mensen aangenomen en is er zelfs een nieuwe reclamecampagne opgestart om postbezorgers te werven. Eerst dacht ik nog dat het om tijdelijke krachten voor de Kerst ging, maar nee, ze krijgen meteen een jaarcontract. En dan krijg je ze mee in opleiding, in je eigen wijk welteverstaan, dus ben je meteen je vaste wijk kwijt aan diegene.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:31 schreef zombo het volgende:
Hoezo minuren, zie in diverse plaatsen vacatures voor full-time postbezorger (postnl). Maar alleen voor de knj, zo te zien.
Sterkte en beterschapquote:Op vrijdag 13 november 2015 12:17 schreef houdjemond het volgende:
ook bij ons gaan ze het gebied waar de postbodes lopen flink inkrimpen hoorde ik. Gaat echt om een fors aantal wijken ...quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Typische logica van PostNL. Volgend jaar minder post en minder hah, dus tijd van alle wijken afgehaald. Ik en veel collega's maken ons zorgen of we nog aan onze uren komen straks. Maar ondertussen worden er nog steeds op grote schaal nieuwe mensen aangenomen en is er zelfs een nieuwe reclamecampagne opgestart om postbezorgers te werven. Eerst dacht ik nog dat het om tijdelijke krachten voor de Kerst ging, maar nee, ze krijgen meteen een jaarcontract. En dan krijg je ze mee in opleiding, in je eigen wijk welteverstaan, dus ben je meteen je vaste wijk kwijt aan diegene.
Nou willen we dat natuurlijk wel wetenquote:Op vrijdag 13 november 2015 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Je wil niet weten hoeveel scooters ik alweer opgehaald heb
Daar valt bij ons eigenlijk al niks in te krimpen. Bij ons is er een 55-plusser die obv zijn leeftijd nog een vaste wijk heeft, de anderen hebben geen (vaste) wijk meer. De fulltimers worden dus zo'n beetje het hele VBG doorgetrapt (en soms zelfs daarbuiten), en de deeltijdwerkers en zaterdagwerkers (vooral die met kleine contracten) lopen vaak helemaal niet meer. Ook zijn er door deze gang van zaken veel fulltimers met veel minuren, die het bedrijf natuurlijk wel gewoon moet uitbetalen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook bij ons gaan ze het gebied waar de postbodes lopen flink inkrimpen hoorde ik. Gaat echt om een fors aantal wijken ...
Maar dat is toch ook min of meer de bedoeling? Ze willen de dure krachten er immers uit hebben, en dus zetten ze steeds meer postbezorgers in. En er moeten natuurlijk wel minuren zijn, want dan kunnen ze zeggen "zie je wel, niet voldoende werk meer, we moeten afspiegelen"quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar valt bij ons eigenlijk al niks in te krimpen. Bij ons is er een 55-plusser die obv zijn leeftijd nog een vaste wijk heeft, de anderen hebben geen (vaste) wijk meer. De fulltimers worden dus zo'n beetje het hele VBG doorgetrapt (en soms zelfs daarbuiten), en de deeltijdwerkers en zaterdagwerkers (vooral die met kleine contracten) lopen vaak helemaal niet meer. Ook zijn er door deze gang van zaken veel fulltimers met veel minuren, die het bedrijf natuurlijk wel gewoon moet uitbetalen.
Ja, maar ze nemen dus zoveel nieuwe postbezorgers aan dat zelf veel van de zittende postbezorgers moeite hebben aan hun uren te komen, en dat zal volgend jaar met de nieuwe basistijden alleen maar erger worden.quote:Op vrijdag 13 november 2015 23:17 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook min of meer de bedoeling? Ze willen de dure krachten er immers uit hebben, en dus zetten ze steeds meer postbezorgers in. En er moeten natuurlijk wel minuren zijn, want dan kunnen ze zeggen "zie je wel, niet voldoende werk meer, we moeten afspiegelen"
Dat ze zijn gestopt(had o.a. ik ook al aangegeven dat sommige wijken weer (deels) door de postbode met de auto worden gedaan), ), of nieuwe collega's, of schade?quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Je wil niet weten hoeveel scooters ik alweer opgehaald heb
Mooie uitkomst van een onzinnige rechtszaak.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Uitkomst rechtszaak over brievenbussen Griendweg
Had deze uitkomst wel verwachtquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Uitkomst rechtszaak over brievenbussen Griendweg
En bij mij schrijven ze standaard juist geen verlof af. Kun je daar weer achteraanquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:31 schreef swimmie86 het volgende:
Met een beetje pech ben ik tot woensdag bezig om mijn vorig jaar in december goedgekeurde vrije woensdag te krijgen.
Ik krijg gewoonweg de neiging om het zo te laten en de post woensdag maar te laten staan, heb drie mails erover gestuurd, gister op het werkoverleg de planner aangesproken, laten zien dat het verlof goedgekeurd is.
Doe dat natuurlijk niet, maar dit is al de zoveelste keer dat het misgaat omdat ze bij de admi geen planning kunnen maken. Stel je voor dat ze even kijken wie wanneer in een week verlof heeft.
Wel eindelijk mijn te veel ingehouden verlof terug gekregen. Gaat toch om 14 uur. Nu had ik die uren natuurlijk wel, maar het gaat om het principe. Zolang ik mijn contracturen per week haal, mogen ze geen verlof afschrijven als ik een dag vrij heb en alsnog aan mijn uren kom.
Bij mij ook niet, op die manier kom je nooit van je verlof af, ja, dan moet je nog meer vrij nemen, bij voorkeur aan het begin van de maand als je nog niet zoveel in de plus staat. Overigens heeft er achteraan gaan hier geen zin, want ze zijn niet verplicht om je contracturen aan verlof af te schrijven als je al in de plus staat, en hier willen ze dat dus ook niet doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En bij mij schrijven ze standaard juist geen verlof af. Kun je daar weer achteraan
Zijn ze dat niet verplicht? Wie zegt dat? Verlof moet gewoon worden uitbetaald, en wat ze nu doen is in feite onbetaald verlof boeken, waardoor minuren ontstaan, die vervolgens weer wegvallen tegen de opgebouwde plusuren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij mij ook niet, op die manier kom je nooit van je verlof af, ja, dan moet je nog meer vrij nemen, bij voorkeur aan het begin van de maand als je nog niet zoveel in de plus staat. Overigens heeft er achteraan gaan hier geen zin, want ze zijn niet verplicht om je contracturen aan verlof af te schrijven als je al in de plus staat, en hier willen ze dat dus ook niet doen.
Je bent dan gewoon roostervrij, je hebt immers gewoon een contract voor een x aantal uur gemiddeld per week. Als je daar de ene week overheen zit en de week erna heb je vakantie kunnen ze er dus gewoon voor kiezen om dan minder uren aan verlof af te schrijven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn ze dat niet verplicht? Wie zegt dat? Verlof moet gewoon worden uitbetaald, en wat ze nu doen is in feite onbetaald verlof boeken, waardoor minuren ontstaan, die vervolgens weer wegvallen tegen de opgebouwde plusuren.
Je hebt geen roostervrij, je hebt VERLOF. Je hebt VERLOF aangevraagd, en VERLOF toegekend gekregen. VERLOF is NIET hetzelfde als roostervrij. Op zondag en maandag heb je roostervrij, maar dat is geen verlof.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je bent dan gewoon roostervrij, je hebt immers gewoon een contract voor een x aantal uur gemiddeld per week. Als je daar de ene week overheen zit en de week erna heb je vakantie kunnen ze er dus gewoon voor kiezen om dan minder uren aan verlof af te schrijven.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je hebt geen roostervrij, je hebt VERLOF. Je hebt VERLOF aangevraagd, en VERLOF toegekend gekregen. VERLOF is NIET hetzelfde als roostervrij. Op zondag en maandag heb je roostervrij, maar dat is geen verlof.
Want stel nou dat je nou niet over je contracturen heen zit maar er onder blijft? En de volgende week heb je vrij? Dan zouden ze volgens dezelfde argumentatie in die week meer uren aan verlof af kunnen schrijven.
Nee, dat kan natuurlijk niet. Dat mag alleen in overleg. Het is hun taak om te zorgen dat je aan je uren komt. Maar als jij een contract hebt van 10 uur en je werkt er 14, dan hoeven ze in die week dat je verlof hebt niet meer dan 6 uur verlof af te schrijven. Vroeger deden teamcoaches hier daar niet zo moeilijk over, maar tegenwoordig wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je hebt geen roostervrij, je hebt VERLOF. Je hebt VERLOF aangevraagd, en VERLOF toegekend gekregen. VERLOF is NIET hetzelfde als roostervrij. Op zondag en maandag heb je roostervrij, maar dat is geen verlof.
Want stel nou dat je nou niet over je contracturen heen zit maar er onder blijft? En de volgende week heb je vrij? Dan zouden ze volgens dezelfde argumentatie in die week meer uren aan verlof af kunnen schrijven.
Zo doen ze dat ja, maar bij mijn contract mogen ze dat iig niet zonder mijn toestemming doen. En die toestemming hebben ze niet, want ik wil mijn verlofuren ook op kunnen maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat kan natuurlijk niet. Dat mag alleen in overleg. Het is hun taak om te zorgen dat je aan je uren komt. Maar als jij een contract hebt van 10 uur en je werkt er 14, dan hoeven ze in die week dat je verlof hebt niet meer dan 6 uur verlof af te schrijven. Vroeger deden teamcoaches hier daar niet zo moeilijk over, maar tegenwoordig wel.
Sterkte met de operatie!quote:Op vrijdag 13 november 2015 12:17 schreef houdjemond het volgende:
Waar staat dat in je contract dan? Ik weet wel dat er ergens staat dat ze minuren alleen met verlofuren kunnen verrekenen in overleg, maar dat ze verplicht je contracturen moeten afschrijven terwijl je in de plus staat heb ik nog nergens kunnen vinden, maar het kan zijn dat ik er overheen heb gekekenquote:Op zaterdag 14 november 2015 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo doen ze dat ja, maar bij mijn contract mogen ze dat iig niet zonder mijn toestemming doen. En die toestemming hebben ze niet, want ik wil mijn verlofuren ook op kunnen maken.
Het is handig om precies te weten wat je rechten en plichten zijn. Dan heb je op bepaalde punten eenmaal een flinke discussie en daarna hoef je er alleen maar naar terug te verwijzen.
Artikel 44 van de PostNL CAOquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Waar staat dat in je contract dan? Ik weet wel dat er ergens staat dat ze minuren alleen met verlofuren kunnen verrekenen in overleg, maar dat ze verplicht je contracturen moeten afschrijven terwijl je in de plus staat heb ik nog nergens kunnen vinden, maar het kan zijn dat ik er overheen heb gekeken
Ja, dat weet ik uiteraard wel, maar dat wil niet zeggen dat ze verplicht zijn je contractomvang aan verlofuren te boeken als je in de plus staat. Hier zeggen ze dan gewoon dat je maar moet zorgen dat je dan op andere dagen ook verlof neemt, zodat je er vanaf komt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Artikel 44 van de PostNL CAO
https://www.mijnvakbond.n(...)02015%20getekend.pdf
In combinatie met onder meer artikel 638 lid 1 en artikel 639 lid 1 BW7 (lees de artikelen 634-645 maar eens door)
Het komt erop neer dat je de mogelijkheid moet hebben om het wettelijk verlof op te maken
Het gaat er in eerste instantie om dat je het wettelijk minimum op moet kunnen nemen. Dat mogen ze gewoon niet verhinderen, ook al sta je op dat moment in de plus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik uiteraard wel, maar dat wil niet zeggen dat ze verplicht zijn je contractomvang aan verlofuren te boeken als je in de plus staat. Hier zeggen ze dan gewoon dat je maar moet zorgen dat je dan op andere dagen ook verlof neemt, zodat je er vanaf komt.
Nee, dat verhinderen ze ook niet, maar ik heb helemaal geen zin om 8 weken verlof te moeten nemen terwijl ik ook met 5 weken van die uren af zou kunnen komen, als ze gewoon mijn contracturen aan verlof afboeken ook als ik in de plus sta.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat er in eerste instantie om dat je het wettelijk minimum op moet kunnen nemen. Dat mogen ze gewoon niet verhinderen, ook al sta je op dat moment in de plus.
Voor de rest zegt de wet er niets over en gelden de afspraken die er in het verleden gemaakt zijn
En toch klopt het niet. Als ze minuren niet mogen verrekenen met je verlof (zonder jouw expliciete toestemming), dan mogen ze dat met plusuren ook niet doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat kan natuurlijk niet. Dat mag alleen in overleg. Het is hun taak om te zorgen dat je aan je uren komt. Maar als jij een contract hebt van 10 uur en je werkt er 14, dan hoeven ze in die week dat je verlof hebt niet meer dan 6 uur verlof af te schrijven. Vroeger deden teamcoaches hier daar niet zo moeilijk over, maar tegenwoordig wel.
En blijkbaar gebeurt het helaas. Je werkt toch al langer bij PostNL om beter te wetenquote:Op zaterdag 14 november 2015 23:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En toch klopt het niet. Als ze minuren niet mogen verrekenen met je verlof (zonder jouw expliciete toestemming), dan mogen ze dat met plusuren ook niet doen.
Een en ander verloopt iets anders dan je in de propagandablaadjes leestquote:Op zondag 15 november 2015 07:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
En blijkbaar gebeurt het helaas. Je werkt toch al langer bij PostNL om beter te weten
Wellicht bij verlof aanvraag duidelijk aangeven dat men hiervoor VERLOFUREN opneemt.
Aan postbodes met minuren wordt ook gevraagd om verlofuren op te nemen. In sommige gevallen worden de plusuren van eerder bij de uren van een min-week getrokken.
De één houdt zijn mond en vind het allemaal wel goeden de ander gaat er achteraan.
Afschrijven is zo gebeurt, en er achteraan gaan en alsnog deze uren terugkrijgen kan wel eens lang duren(zoals uit de praktijk! blijkt).
quote:Op zondag 15 november 2015 09:28 schreef zombo het volgende:
[..]
Een en ander verloopt iets anders dan je in de propagandablaadjes leest
Bij mij worden structureel 'oude' (niet-uitbetaalde) meeruren ingezet, in overleg omdat ik niet meer vijf dagen in de week wilde werken. Ik krijg dan op de dagen dat ik niet werk de oude nog riante normtijd voor de wijk die ik anders gelopen zou hebben. Lopen loont niet meer
Vaak is dat eigenlijk niet nodig, kom ik toch wel aan mijn contracturen, omdat ik meer wijken loop. In mijn contract staat ook niks over werkdagen, alleen het aantal uur. Toch worden altijd die meeruren ingezet. Maar goed, net als met beltegoed: het moet een keer op, voor het wordt ingepikt.
Als ik verlof neem, krijg ik keurig de V van verlof, precies het aantal contracturen. Vorige jaren werden wel eens stiekem meeruren afgeboekt, waardoor ik mijn wettelijk verlof niet op kreeg. Toen ik protesteerde kreeg ik te horen dat het teveel moeite was: verlof afboeken en meeruren bijboeken. Ja daag! Zal me niet meer gebeuren. Fijne van MijnWerk is dat je ze een beetje in de gaten kunt houden.
zooo, Fucking downies zijn dat zeg. Schieten zou je ze.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:44 schreef zombo het volgende:
Met de volumedaling stijgt het gehalte van van-die-vragen ook (als je een keer wat over mag slaan), als: heij niks voor mij???? (jawel mevrouw, maar ik fiets graag eerst even naar het einde van de straat, om mijn sportschool uit te sparen)
Zachtjes dan, met een elastiekjequote:Op zondag 15 november 2015 09:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
zooo, Fucking downies zijn dat zeg. Schieten zou je ze.
Ja, dat hebben we natuurlijk ook wel gedaan, hele discussies zijn er al over gevoerd, zowel met de teamcoaches als met de vestigingmanager.quote:Op zondag 15 november 2015 07:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Wellicht bij verlof aanvraag duidelijk aangeven dat men hiervoor VERLOFUREN opneemt.
Ik heb het al eerder aangegeven: als landelijk alles volgens één en dezelfde regeling, zou het er allemaal wel makkelijker op worden.quote:Op zondag 15 november 2015 10:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we natuurlijk ook wel gedaan, hele discussies zijn er al over gevoerd, zowel met de teamcoaches als met de vestigingmanager.
Als je verlof aanvraagt mbv de oude verlofbriefjes ipv via Mijn Werk of digitaal kun je ook aangeven waar het mee verrekend wordt, tw "verrekenen met meerwerk verricht op ......" of "in mindering brengen op het verlofbudget."quote:Op zondag 15 november 2015 07:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
En blijkbaar gebeurt het helaas. Je werkt toch al langer bij PostNL om beter te weten
Aan postbodes met minuren wordt ook gevraagd om verlofuren op te nemen. In sommige gevallen worden de plusuren van eerder bij de uren van een min-week getrokken.
De één houdt zijn mond en vind het allemaal wel goeden de ander gaat er achteraan.
Afschrijven is zo gebeurt, en er achteraan gaan en alsnog deze uren terugkrijgen kan wel eens lang duren(zoals uit de praktijk! blijkt).
Je bent wel zo'n beetje de enige postnl medewerker die ik ken die nog enig vertrouwen in de vakbond heeftquote:Op zondag 15 november 2015 11:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je verlof aanvraagt mbv de oude verlofbriefjes ipv via Mijn Werk of digitaal kun je ook aangeven waar het mee verrekend wordt, tw "verrekenen met meerwerk verricht op ......" of "in mindering brengen op het verlofbudget."
Ik heb een keer precies hetzelfde gezeik gehad, en toen heb ik de TC dat door de hemzelf ondertekende briefje onder z'n neus geduwd en erop gewezen dat hij zelf had geaccordeerd voor verrekening met mijn verlofbudget.
Ik weet dat PostNL zich regelmatig niet aan de (al dan niet zelfbedachte) regels houdt, maar wat ik aan wilde geven is dat Gelestipjes' opmerking dat dit allemaal gewoon toegestaan is, volgens mij niet klopt. Dat staat weliswaar nergens in de CAO, maar in de CAO staat ook nergens dat de TC geen lijfstraffen mogen uitdelen, dus dat zegt niet alles. Ik zou gewoon contact opnemen met de vakbond, en als dat niet werkt voortaan bij elke verlofaanvraag expliciet van tevoren aangeven dat het met het verlofbudget moet worden verrekend. En anders gewoon voortaan weigeren meerwerk te verrichten (althans in een tijdvak waarin je ook verlof hebt ingepland), want wat schiet je anders financieel nog op met extra werken?
Maar er is NOG een reden waarom het niet klopt. Als je meerwerk verricht, bouw je extra verlof op. Wordt het meerwerk echter binnen het tijdvak weer verrekend met je verlof, dan bouw je ook geen extra verlof hierover op. Stel dat je 5 uur in de plus staat, en de zaterdag neem je vrij (volgens het systeem werk je 15 uur, verdeeld over di, do, za) en ze strepen dat tegen elkaar weg, dan wordt er ongeveer 30 minuten aan verlof door je neus geboord.
Je hebt ook de regeling "meeruren in vrije tijd". Dan kun je als werknemer ZELF aangeven dat je meeruren niet uitbetaald hoeven te worden, maar 1 op 1 ingezet om verlof op te nemen. Maar in dat geval bouw je WEL verlof op over het verrichte meerwerk.
Hieruit blijkt dus ook dat het bedrijf expliciet jouw toestemming nodig heeft om meeruren met je verlof te verrekenen, en dat dit dus niet alleen voor minuren geldt.
Mocht je TC hier alsnog niet in meegaan, gewoon de vakbond bellen.
Eigenlijk wel ja, ik gun het het bedrijf alleen niet om mijn verlof dan maar te laten vervallenquote:Op zondag 15 november 2015 11:44 schreef zombo het volgende:
Je kan maar beter gewoon blijven werken, zoveel stress als het boeken van verlof oplevert
Mijn vertrouwen in de bond en in de OR is niet zo groot hoor, maar feit blijft dat je met ruggesteun van de bond sterker staat dan zonder. Het hangt denk ik ook af van de bond waarbij je bent aangesloten: de meesten zitten bij de BVPP vanwege de lage contributie, maar deze bond is destijds opgericht door managers van de toenmalige PTT zelf, en ook nu zitten er diverse PostNL-managers in het bestuur van de BVPP, dus het heeft wel wat weg van de spreekwoordelijke slager die z'n eigen vlees keurt.quote:Op zondag 15 november 2015 11:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je bent wel zo'n beetje de enige postnl medewerker die ik ken die nog enig vertrouwen in de vakbond heeft![]()
En nee, financieel schiet je er dan niks mee op, maar dat is ook zo als je de ene week meeruren maakt en de week erna zetten ze je ineens maar 1 dag in ipv normaal wanneer je altijd 3 dagen werkt. En dat gebeurt ook regelmatig bij diverse collega's.
Burn-out van verlof-aanvraag.quote:Op zondag 15 november 2015 11:44 schreef zombo het volgende:
Je kan maar beter gewoon blijven werken, zoveel stress als het boeken van verlof oplevert
Zijn dat 6 zaterdagen naast de zaterdagen die al bij je 5 weken verlof horen? Want hier mag je max 2 zaterdagen invullen naast de 5 weken vakantie. Weet overigens niet of dat overal zo is maar anders kan ik me voorstellen dat het wordt afgekeurd zolang je mantelzorgaanvraag niet behandeld isquote:Op zondag 15 november 2015 20:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Over dat verlof aanvragen.
Ikzelf zit nog in 'de race' om gedeeltelijk betaald verlof te krijgen i.v.m. mantelzorg. Iets met wettelijk geregeld mits het niet botst met de CAO.
Nu werk ik meer, ongeveer 4 per week, dan mijn contracturen.
De verlofaanvraag is zoals de berekening gaat, voor 4 (gedeeltelijk) betaalde verlofuren per 2 maanden.
Ik ben benieuwd hoe PostNL dit gaat/wilt doen: of verlof van de +uren of toch een gedeeltelijk betaald verlof(70%) en 30% van verlof/plus-uren.
Tot nu toe nog niets van vernomen dan alleen dat het in behandeling is.
In mijn vakantie/verlof-aanvraag over 2016 heb ik die zaterdagen al aangegeven.
5 vallen er buiten de zomervakantie en 1 valt er binnen de zomervakantie.
Dat wordt nog een heel karwei, bij elk adres aanbellen en uitleg gevenquote:Op maandag 16 november 2015 12:35 schreef zombo het volgende:
En daar gaan we weer:
http://nos.nl/artikel/206(...)tstukken-achter.html
Meteen een fijne kerst erbij en kassaquote:Op maandag 16 november 2015 12:55 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Dat wordt nog een heel karwei, bij elk adres aanbellen en uitleg geven
Nee het zijn zaterdagen in mijn verlof. Dus op voorhand gevraagd ook al zou de mantelzorgverlof niet doorgaan. Ik heb ook gekozen voor 2 weken zomerverlof ipv 3 weken ter gedeeltelijke compensatie.quote:Op maandag 16 november 2015 08:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Zijn dat 6 zaterdagen naast de zaterdagen die al bij je 5 weken verlof horen? Want hier mag je max 2 zaterdagen invullen naast de 5 weken vakantie. Weet overigens niet of dat overal zo is maar anders kan ik me voorstellen dat het wordt afgekeurd zolang je mantelzorgaanvraag niet behandeld is
En de GAMMA....quote:Op maandag 16 november 2015 12:55 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Ik zou niet graag degene zijn die dat klusje op moet knappen.quote:Op maandag 16 november 2015 12:55 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
O als ze me dat zouden vragen... als de uren maar betaald worden (en reiskosten natuurlijk).quote:Op maandag 16 november 2015 13:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zou niet graag degene zijn die dat klusje op moet knappen.
Zoiets is bij ons ook gebeurd, een paar jaar geleden. Maar uiteindelijk zijn alleen de belangrijke poststukken bezorgd, en de oude TV-gidsen en geadresseerd semi-reclamedrukwerk (Nuon-blaadjes bijv) zijn gewoon weggegooid. Dat aanbellen hebben ze maar bij een paar mensen gedaan die dan gelijk bloemen en excuses aangeboden kregen, zodat hier foto's van gemaakt konden worden om aan de buitenwereld te laten zien dat wij toch een ontzettend sympathiek bedrijf zijn. De rest moest het doen met een voorgedrukt standaard excuuskaartje.quote:Op maandag 16 november 2015 13:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
*TRING*quote:Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef zombo het volgende:
[..]
O als ze me dat zouden vragen... als de uren maar betaald worden (en reiskosten natuurlijk).
(als nu de telefoon gaat weet ik meteen dat 'ze' meelezen)
Sorry. We hebben u gemist?quote:Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zoiets is bij ons ook gebeurd, een paar jaar geleden. Maar uiteindelijk zijn alleen de belangrijke poststukken bezorgd, en de oude TV-gidsen en geadresseerd semi-reclamedrukwerk (Nuon-blaadjes bijv) zijn gewoon weggegooid. Dat aanbellen hebben ze maar bij een paar mensen gedaan die dan gelijk bloemen en excuses aangeboden kregen, zodat hier foto's van gemaakt konden worden om aan de buitenwereld te laten zien dat wij toch een ontzettend sympathiek bedrijf zijn. De rest moest het doen met een voorgedrukt standaard excuuskaartje.
Heeft dat toegenomen aantal vacatures niet ook te maken met de reorganisatie van het Autobedrijf? Bij ons zijn er nu ook vacatures voor scooterbezorgers omdat een aantal autowijken nu (deels) tot scooterwijk zijn uitgeroepen.quote:Op maandag 16 november 2015 15:05 schreef bikkie het volgende:
De scooterbezorgers stoppen er opeens massaal mee hier. Zie zo al 5 vacatures in de buurt.
Om het toch nog een beetje aantrekkelijk te maken krijgen we binnenkort speciale winterbroeken voor op de scooter
Brr...
Hier hebben ze daar iig een gewone postbezorger voor weten te strikkenquote:Op maandag 16 november 2015 13:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat zijn vacatures voor al bestaande scooterwijkenquote:Op maandag 16 november 2015 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Heeft dat toegenomen aantal vacatures niet ook te maken met de reorganisatie van het Autobedrijf? Bij ons zijn er nu ook vacatures voor scooterbezorgers omdat een aantal autowijken nu (deels) tot scooterwijk zijn uitgeroepen.
quote:
Het is verre van de eerste keer dat ik als motivatie voor het achterhouden van de post zie staan dat ze het werk niet aankonden. Dat vind ik wel een teken aan de wand. Het zullen vast niet de meest assertieve en sociaal ontwikkelde mensen zijn die dan maar de boel achterhouden maar toch apart. Dat het zo lang voort kan duren (niet alleen in dit geval) geeft ook wel aan dat er iets ernstig tekort schiet bij de controle- en feedbackmechanismen in het bedrijf.quote:Op maandag 16 november 2015 13:18 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
En de GAMMA....
Overigens ben ik van mening dat deze postbezorgster meer psychische problemen heeft dan alleen een probleem om de post niet te kunnen/willen bezorgen...
Ik kan daar ook niet bij, dat dat zo lang door kan gaan, zoveel post die niet gemist wordt, of niet over wordt geklaagd? Hier hangen mensen al aan de lijn als ze hun 'girootje' voor vijf uur nog niet hebben. Nee, over bekeuringen hoor je ze nooit.quote:Op maandag 16 november 2015 18:08 schreef lololo het volgende:
[..]
Het is verre van de eerste keer dat ik als motivatie voor het achterhouden van de post zie staan dat ze het werk niet aankonden. Dat vind ik wel een teken aan de wand. Het zullen vast niet de meest assertieve en sociaal ontwikkelde mensen zijn die dan maar de boel achterhouden maar toch apart. Dat het zo lang voort kan duren (niet alleen in dit geval) geeft ook wel aan dat er iets ernstig tekort schiet bij de controle- en feedbackmechanismen in het bedrijf.
Mee eens. Blijkbaar geen wijk waar men zelf wakker is. En wat niet is gemeld is ook niet gebeurt toch?quote:Op maandag 16 november 2015 18:08 schreef lololo het volgende:
[..]
Het is verre van de eerste keer dat ik als motivatie voor het achterhouden van de post zie staan dat ze het werk niet aankonden. Dat vind ik wel een teken aan de wand. Het zullen vast niet de meest assertieve en sociaal ontwikkelde mensen zijn die dan maar de boel achterhouden maar toch apart. Dat het zo lang voort kan duren (niet alleen in dit geval) geeft ook wel aan dat er iets ernstig tekort schiet bij de controle- en feedbackmechanismen in het bedrijf.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom dat nieuws over die postbode nu pas naar buiten komt. Dit had ik afgelopen zomer namelijk al gehoord in de wandelgangen. Heb ook wel gehoord hoe ze de post niet bezorgde en kan me voorstellen dat er wel klachten waren maar dat ze er geen vinger achter konden krijgen.quote:Op maandag 16 november 2015 19:00 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Mee eens. Blijkbaar geen wijk waar men zelf wakker is. En wat niet is gemeld is ook niet gebeurt toch?
Maar de pbz in kwestie had geen moeite om het salaris te innen.
Als ze slim zijn doen ze dat met een man of tien inclusief tl en manager.quote:Op maandag 16 november 2015 12:55 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |