abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157325420
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:19 schreef StaceySinger het volgende:
dat park is al 10 jaar in opspraak

2005
Tourists cancel Murchison Falls National Park Visits

Some tourists, who were scheduled to visit Murchison Falls National Park this month, are choosing to visit other national parks instead.

This follows an ambush on three foreign nationals and a Ugandan in the Murchison Falls National Park on tuesday. One of the foreigners, Steve Willis, was killed in the attack.

The chairman of the Uganda Tourism Association (UTA), Wolfgang Thome, says his organization is overwhelmed by the number of calls from tourists wondering whether they would be safe in the park. Thome says there is no need for the cancellation because the largest part of the park is safe.

Steve Willis will be laid to rest on Saturday at Redchilli Hideaway in Mbuya.

+
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4419200.stm
Daarvoor was het nog erger, bij Paraa 10 studenten doodgeschoten.
Was een stropersparadijs, natuur heeft zichzelf ondertussen goed hersteld.

edit:
dat zeg ik
pi_157325497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

bump

ootjekatootje

Vanaf 2001 zijn er 10 toeristen/studenten doodgeschoten, een eigenaar van de red chilli lodges vermoord en hebben 4 britten een overval maar net overleeft maar alles onder controle daar. O en dat is gebeurt tussen het dorp Paraa en de Red Chilli lodges.
Je valt van het ene uiterste "al 10 jaar in opspraak" in de andere; "alles onder controle daar".
pi_157325546
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je valt van het ene uiterste "al 10 jaar in opspraak" in de andere; "alles onder controle daar".
jij leest lekker > dat was een post van ootjekatootje link
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157325743
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

er staat ook niet dat heel Oeganda gevaarlijk is
maar het gaat juist om dit gebied > within 50 kilometres of Uganda's border with the Democratic Republic of Congo

en de meiden waren nou juist in dat gebied
De drie populairste nationale parken liggen in dat gebied (Murchison Falls, Queen Elizabeth en Bwindi). Natuurlijk moet je altijd op je hoede zijn, maar wat Ericr ook zegt, het aantal incidenten is op 1 hand te tellen. Het zou kunnen dat het op het platteland in die regio onstuimig is, al zegt mijn ervaring wat anders (maar dat is natuurlijk geen betrouwbare representatie van de situatie). Maar zeker sinds het incident in Bwindi in 1999 en het vertrek van de LRA rond 2007 is de veiligheid in nationale parken enorm verbeterd en aangescherpt, juist omdat er zoveel toeristen komen.

Daarnaast geeft Engeland bijvoorbeeld ook helemaal geen extra risico weer voor die regio in hun officiële reisadvies, en België zegt alleen 'wees extra voorzichtig' ipv 'vermijd het hele gebied', dus welk land nou het beste reisadvies geeft, tja.. Ik hou me aan dat van Nederland, heel Oeganda is prima, maar let gewoon altijd goed op.
Have less, travel more
pi_157325896
Gebeurtenissen er bij halen uit 1999 of nog eerder heeft weinig zin. Toen was de LRA nog heer en meester in een groot gedeelte van dat gebied.

Het is nog steeds geen 100% veilig gebied maar net zoals Bwindi waar in 1999 nog 8 toeristen werden afgeslacht door de Interahamwe is er in de tussenliggende jaren behoorlijk veel veranderd. Als er bij een trektocht al wapens worden meegenomen door rangers is dat voor bescherming tegen wilde dieren, niet tegen rebellen of ander gespuis.
pi_157325978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:47 schreef Ericr het volgende:
Gebeurtenissen er bij halen uit 1999 of nog eerder heeft weinig zin. Toen was de LRA nog heer en meester in een groot gedeelte van dat gebied.

Juist en dat is nu mijn punt, die kindsoldaten van toen zijn nu de volwassen mannen van nu.
pi_157326210
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:41 schreef Chiadora het volgende:

[..]

De drie populairste nationale parken liggen in dat gebied (Murchison Falls, Queen Elizabeth en Bwindi). Natuurlijk moet je altijd op je hoede zijn, maar wat Ericr ook zegt, het aantal incidenten is op 1 hand te tellen. Het zou kunnen dat het op het platteland in die regio onstuimig is, al zegt mijn ervaring wat anders (maar dat is natuurlijk geen betrouwbare representatie van de situatie). Maar zeker sinds het incident in Bwindi in 1999 en het vertrek van de LRA rond 2007 is de veiligheid in nationale parken enorm verbeterd en aangescherpt, juist omdat er zoveel toeristen komen.

Daarnaast geeft Engeland bijvoorbeeld ook helemaal geen extra risico weer voor die regio in hun officiële reisadvies, en België zegt alleen 'wees extra voorzichtig' ipv 'vermijd het hele gebied', dus welk land nou het beste reisadvies geeft, tja.. Ik hou me aan dat van Nederland, heel Oeganda is prima, maar let gewoon altijd goed op.
op 1 hand te tellen ?

bericht van 31 october 2013

Vermist 7 mannen in het Murchison Falls park - vermist sinds juni 2013

Godfrey Okwong, Bernard Ozelle, Bosco Kalire, Emmanuel Opyemu, Gilbert Jawotho, Lawrence Mabudu and Moses Male

UWA has failed to trace the whereabouts of seven poachers who went missing in Murchison Falls National Park in June this year.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157326325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Juist en dat is nu mijn punt, die kindsoldaten van toen zijn nu de volwassen mannen van nu.
Die 16 jaar hebben gewacht om weer eens te kunnen toeslaan. Wel geduldige kindsoldaten dan. LRA-activiteit in dat gebied is er al jaren niet meer omdat in omringende landen hebben huisgehouden. In Oeganda is er weinig eer voor ze te behalen omdat ze daar teveel tegengas kregen.
  woensdag 4 november 2015 @ 23:01:52 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157326342
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

op 1 hand te tellen ?

Godfrey Okwong, Bernard Ozelle, Bosco Kalire, Emmanuel Opyemu, Gilbert Jawotho, Lawrence Mabudu and Moses Male

UWA has failed to trace the whereabouts of seven poachers who went missing in Murchison Falls National Park in June this year.
7 stropers die kwijt zijn... Dat lijkt me een compleet ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157326410
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:01 schreef Ericr het volgende:

[..]

Die 16 jaar hebben gewacht om weer eens te kunnen toeslaan. Wel geduldige kindsoldaten dan. LRA-activiteit in dat gebied is er al jaren niet meer omdat in omringende landen hebben huisgehouden. In Oeganda is er weinig eer voor ze te behalen omdat ze daar teveel tegengas kregen.
Gaat me met name om de trauma's die deze personen en grote delen van de bevolking hebben opgelopen door deze terreurgroepen.
Jongens als kindsoldaten en meisjes als seksslavinnen, veel mensen daar zijn voor het leven getekend.
Direct of indirect, te stellen dat het allemaal wel meevalt vind ik heel kort door de bocht.
pi_157326420
quote:
UWA has failed to trace the whereabouts of seven poachers
Het is Oeganda, recht in eigen handen nemen is daar nog aan de orde van de dag. Las daar dagelijks de krant toen ik er was en paar keer gelezen dat in het oosten paar vermoedelijke criminelen het politiebureau werden uitgesleept om te gelynched te worden. Geen frisse praktijken maar daar merk je als toerist weinig van. Net zomin als je toerist weinig kans hebt dat je met een machete in elkaar wordt gehakt als je een gewond iemand helpt langs de kant van de weg en die persoon onverhoopt op dat moment overlijdt. Ook zaken die gebeuren in Oeganda maar hebben weinig te maken met de veiligheid in de nationale parken.
pi_157326425
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

7 stropers die kwijt zijn... Dat lijkt me een compleet ander verhaal.
zijn dat geen mensen en tellen die niet mee ?
  woensdag 4 november 2015 @ 23:06:33 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157326455
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gaat me met name om de trauma's die deze personen en grote delen van de bevolking hebben opgelopen door deze terreurgroepen.
Jongens als kindsoldaten en meisjes als seksslavinnen, veel mensen daar zijn voor het leven getekend.
Direct of indirect, te stellen dat het allemaal wel meevalt vind ik heel kort door de bocht.
En hoe precies is dat gerelateerd aan een meisje dat in de schemer een ommetje ging maken en daarbij waarschijnlijk een krokodil ontmoette?
KuikenGuppy
  woensdag 4 november 2015 @ 23:07:43 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157326489
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is Oeganda, recht in eigen handen nemen is daar nog aan de orde van de dag. Las daar dagelijks de krant toen ik er was en paar keer gelezen dat in het oosten paar vermoedelijke criminelen het politiebureau werden uitgesleept om te gelynched te worden. Geen frisse praktijken maar daar merk je als toerist weinig van. Net zomin als je toerist weinig kans hebt dat je met een machete in elkaar wordt gehakt als je een gewond iemand helpt langs de kant van de weg en die persoon onverhoopt op dat moment overlijdt. Ook zaken die gebeuren in Oeganda maar hebben weinig te maken met de veiligheid in de nationale parken.
Daarbij, als je verdwenen stropers al mee gaat nemen in dit soort zaken dan in dat hetzelfde als claimen dat NL niet veilig is voor Marokkanen vanwege de liquidaties in de Staatsliedenbuurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157326513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De kindsoldaten van WO II of andere conflicten zijn toch ook niet allemaal op een rampage gegaan 10 of 20 jaar na het conflict waar ze ongewild in terecht waren gekomen als kind?

Trauma's zijn er zeker nog in Oeganda maar eerder uit de Amin-tijd dan zaken die de LRA heeft aangericht. Amin heeft veel grover huisgehouden dan de LRA maar zelfs met alle littekens van toen hebben de meesten in Oeganda toch wel hun bestaan weer kunnen opbouwen.
pi_157326526
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef Ericr het volgende:

[..]

Yep, klopt.
Hoeveel westerse mensen laten een hulpbehoevende langs de weg liggen? Dat is hier strafbaar namelijk. Zo worden wij niet opgevoed, kans dat het gebeurt is klein.
Cultuurdingetje, net als het kussen van een partner van hetzelfde geslacht daar andere reactie's geeft dan hier op de Dam. Maar ik kon dat zo snel niet in de Tui-reisgids vinden....
pi_157326546
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij, als je verdwenen stropers al mee gaat nemen in dit soort zaken dan in dat hetzelfde als claimen dat NL niet veilig is voor Marokkanen vanwege de liquidaties in de Staatsliedenbuurt.
:?
  woensdag 4 november 2015 @ 23:11:23 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157326594
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zijn dat geen mensen en tellen die niet mee ?
Dat is gewoon vergelijkbaar met afrekeningen in het criminele circuit.
Of ga je ook al niet meer naar Amsterdam omdat het daar zo gevaarlijk is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157326616
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is gewoon vergelijkbaar met afrekeningen in het criminele circuit.
Of ga je ook al niet meer naar Amsterdam omdat het daar zo gevaarlijk is?
schieten de stropers elkaar dan dood ?
  woensdag 4 november 2015 @ 23:14:42 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157326673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

schieten de stropers elkaar dan dood ?
Dat zou prima kunnen.
Die kans is iig groter dan dat ze een argeloze toeriste slachtofferen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157326702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

De kindsoldaten van WO II of andere conflicten zijn toch ook niet allemaal op een rampage gegaan 10 of 20 jaar na het conflict waar ze ongewild in terecht waren gekomen als kind?

Trauma's zijn er zeker nog in Oeganda maar eerder uit de Amin-tijd dan zaken die de LRA heeft aangericht. Amin heeft veel grover huisgehouden dan de LRA maar zelfs met alle littekens van toen hebben de meesten in Oeganda toch wel hun bestaan weer kunnen opbouwen.
Ik proef een beetje van degene die daar geweest zijn dat mensen hartstikke vriendelijk en aardig zijn.
Ik heb er moeite mee om dan maar aan te nemen dat het allemaal peace en vree is, omdat ze zo lief lachen tegen toeristen/hun broodwinning.

Neef woont in Kenia, al jaren, dat moet ook veilig zijn volgens de reisgidsen.
Ja in de compound voelen zij zich veilig en in hele kleine beschermde gebieden met permanente beveiligers. Daarbuiten zijn zij (blanken expats) niet gewenst.

Ze verdienen bakken met geld, maar door alle voorzorgsmaatregelen vliegt het er ook net zo hard weer uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 04-11-2015 23:21:03 ]
pi_157327149
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik proef een beetje van degene die daar geweest zijn dat mensen hartstikke vriendelijk en aardig zijn.
Ik heb er moeite mee om dan maar aan te nemen dat het allemaal peace en vree is, omdat ze zo lief lachen tegen toeristen/hun broodwinning.

Neef woont in Kenia, al jaren, dat moet ook veilig zijn volgens de reisgidsen.
Ja in de compound voelen zij zich veilig en in hele kleine beschermde gebieden met permanente beveiligers. Daarbuiten zijn zij (blanken expats) niet gewenst.

Ze verdienen bakken met geld, maar door alle voorzorgsmaatregelen vliegt het er ook net zo hard weer uit.
Kenia is dan ook veel instabieler dan Oeganda gebleken de laatste 10 jaar.

Bevolking in Oeganda is overigens inderdaad hartstikke aardig maar er zijn nog genoeg misstanden in dat land. Als toerist heb je daar echter over het algemeen weinig last van. Zelfs Kidepo vlakbij Zuid-Soedan is veilig genoeg om te bezoeken.

Bevolking langs de weg verdient verder meestal weinig aan het toerisme. Ben daar in dorpjes geweest waar ze echt bijna nooit een toerist gezien hebben omdat het totaal uit de richting ligt van de toeristische gebieden. Juist daar waren ze meestal nog een stuk vriendelijker, de gebieden waar ze toeristen gewend zijn kunnen ze nog wel eens opdringerig worden ook al blijft het dan meestal bij kinderen die roepen om 'money' of 'candy'.
  donderdag 5 november 2015 @ 00:02:34 #143
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157327695
quote:

[..]

op 1 hand te tellen ?

Dat klopt dus.

Je kunt op één hand namelijk tot 12 tellen, namelijk 4 vingers keer 3 vingerkootjes, waarbij je je duim gebruikt als aanwijzer.
pi_157328694
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heel goed en dat is dus wat ik bedoel, je stond toen op eigen benen.
Deze dame van 21 jaar kreeg tijdens de rondreis nog even haar moeder op bezoek.

Flinke aanname natuurlijk maar erg zelfstandig klinkt het niet.
Wat is er niet zelfstandig aan?
  donderdag 5 november 2015 @ 09:21:12 #145
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157329846
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 02:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is er niet zelfstandig aan?
Dat als je een paar weken op vakantie / stage bent, mama dan halverwege nog even langs moet komen.

Dat zou wel passen in het verhaal over labiliteit / psychologische problemen.
pi_157329866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat als je een paar weken op vakantie / stage bent, mama dan halverwege nog even langs moet komen.

Dat kan. Ik ken er een verhaal over. En die is mooi.
pi_157329878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan. Ik ken er een verhaal over. En die is mooi.
Vertel.
pi_157329888
quote:

[..]

Dat mama het misschien wel gewoon leuk vond om dochter op te zoeken en meteen even leuk op vakantie te kunnen is natuurlijk een te simpele gedachte.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_157329909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

Vertel.
Ik heb een meisje meegemaakt in Thailand. En de moeder moest komen. Maar ze wilde wel.
  donderdag 5 november 2015 @ 09:29:37 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157329948
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:24 schreef xpompompomx het volgende:

Dat mama het misschien wel gewoon leuk vond om dochter op te zoeken en meteen even leuk op vakantie te kunnen is natuurlijk een te simpele gedachte.
Uiteraard. Dat labiele wicht kon haar moeder niet missen en mams kwam dus over om dochterlief te steunen. Kon ze meteen drop meenemen.
En juist die drop zorgde ervoor dat een van die getraumatiseerde kindsoldaten van weleer een gruwelijke flashback kreeg; hij werd namelijk altijd Licorice genoemd door de warlord die zijn hele stam had uitgemoord. Dat doet wat met je.
Tja, en dan ga je een blanke vrouw vermoorden en laten verdwijnen. Zo gaan die dingen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_157330068
quote:
17s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uiteraard. Dat labiele wicht kon haar moeder niet missen en mams kwam dus over om dochterlief te steunen. Kon ze meteen drop meenemen.
En juist die drop zorgde ervoor dat een van die getraumatiseerde kindsoldaten van weleer een gruwelijke flashback kreeg; hij werd namelijk altijd Licorice genoemd door de warlord die zijn hele stam had uitgemoord. Dat doet wat met je.
Tja, en dan ga je een blanke vrouw vermoorden en laten verdwijnen. Zo gaan die dingen.
:')
pi_157330114
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Correct. Er zal een groot complot achter zitten dat reikt tot de hoogste regionen van de wereldregering.
Naturheilmittel
  donderdag 5 november 2015 @ 09:46:04 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157330139
Ja, echt heel raar dat ouders langskomen als hun kind aan de andere kant van de wereld op stage is, dat gebeurt normaal nooit...
http://www.wereldstage.com/wereldstage-curacao/voor_ouders

Maar goed, roepen dat je eigen (volwassen) kind het niet mag doen, maar als een ouder het wel goed vindt en van die mogelijkheid gebruik maakt om zelf een bijzondere reis te maken is het kind van die reizende ouder labiel :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157330261
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb een meisje meegemaakt in Thailand. En de moeder moest komen. Maar ze wilde wel.
Duidelijk verhaal.
  donderdag 5 november 2015 @ 10:27:57 #155
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157330719
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:46 schreef Leandra het volgende:
Ja, echt heel raar dat ouders langskomen als hun kind aan de andere kant van de wereld op stage is, dat gebeurt normaal nooit...

Maar goed, roepen dat je eigen (volwassen) kind het niet mag doen, maar als een ouder het wel goed vindt en van die mogelijkheid gebruik maakt om zelf een bijzondere reis te maken is het kind van die reizende ouder labiel :')
Daar zit wat in. Als de dochter die tic heeft, zullen die ouders het ook wel hebben.
pi_157330766
Drone ingezet bij zoektocht naar vermiste studente

Een week na haar raadselachtige verdwijning in Oeganda is er nog altijd geen spoor van de 21-jarige studente geneeskunde uit Amsterdam. Drie Nederlandse agenten sturen donderdag een drone de lucht in om haar te zoeken.

Ze kan in de rivier zijn gevallen. Maar ook een misdrijf sluiten we niet uit. Het zou zelfs nog kunnen dat ze ergens in de jungle rondloopt.

Woordvoerder ministerie van Buitenlandse Zaken

De Nederlandse agenten zijn woendsagochtend aangekomen in Murchison Falls National Park, het beroemde wildpark waar de vermiste studente voor het laatst is gezien. ,,Onze agenten hebben eerst het gebied in kaart gebracht waar de Oegandese politie nog niét heeft gezocht," vertelt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. ,,Ook hebben ze uitgebreid gesproken met de moeder van de studente."

De kans dat de geneeskundestudente nog levend wordt teruggevonden, neemt elke dag af. Langs de rivier de Nijl zijn onder meer een portemonnee, een tas en een onderbroek van de vrouw aangetroffen. ,,We houden rekening met alle scenario's,'' zegt de woordvoerder. ,,Ze kan in de rivier zijn gevallen. Maar ook een misdrijf sluiten we niet uit. Het zou zelfs nog kunnen dat ze ergens in de jungle rondloopt."

Wandeling
Op 28 oktober kwam de Amsterdamse met drie studiegenoten aan in het wildpark. Kort na aankomst ging de studente naar buiten voor een wandeling. Het was toen al bijna donker. Omdat ze niet terugkeerde, sloegen haar vriendinnen meteen groot alarm. In het wildpark leven veel gevaarlijke krokodillen en nijlpaarden. Op verzoek van de familie wordt de naam van de studente niet bekendgemaakt.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)miste-studente.dhtml
pi_157330966
quote:

[..]

Of mama vond het gewoon leuk om haar dochter te zien. Sommige mensen hebben een goede band met hun ouders.
ROBODEMONS..................|:(
pi_157330973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:31 schreef StaceySinger het volgende:

Een week na haar raadselachtige verdwijning in Oeganda is er nog altijd geen spoor van de 21-jarige studente geneeskunde uit Amsterdam. Drie Nederlandse agenten sturen donderdag een drone de lucht in om haar te zoeken.

Ze kan in de rivier zijn gevallen. Maar ook een misdrijf sluiten we niet uit. Het zou zelfs nog kunnen dat ze ergens in de jungle rondloopt.

De Nederlandse agenten zijn woendsagochtend aangekomen in Murchison Falls National Park, het beroemde wildpark waar de vermiste studente voor het laatst is gezien. ,,Onze agenten hebben eerst het gebied in kaart gebracht waar de Oegandese politie nog niét heeft gezocht," vertelt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. ,,Ook hebben ze uitgebreid gesproken met de moeder van de studente."

De kans dat de geneeskundestudente nog levend wordt teruggevonden, neemt elke dag af. Langs de rivier de Nijl zijn onder meer een portemonnee, een tas en een onderbroek van de vrouw aangetroffen. ,,We houden rekening met alle scenario's,'' zegt de woordvoerder. ,,Ze kan in de rivier zijn gevallen. Maar ook een misdrijf sluiten we niet uit. Het zou zelfs nog kunnen dat ze ergens in de jungle rondloopt."

Wandeling
Op 28 oktober kwam de Amsterdamse met drie studiegenoten aan in het wildpark. Kort na aankomst ging de studente naar buiten voor een wandeling. Het was toen al bijna donker. Omdat ze niet terugkeerde, sloegen haar vriendinnen meteen groot alarm. In het wildpark leven veel gevaarlijke krokodillen en nijlpaarden. Op verzoek van de familie wordt de naam van de studente niet bekendgemaakt.

In de rivier vallen zonder onderbroek...

Nog rondlopen in de jungle zonder onderbroek dus...
pi_157331531
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:46 schreef Leandra het volgende:

Echt bijzonder te zien hoe je hier ff wat komt roepen zonder te lezen.

In het ziekenhuis waar de studente een stage liep in de hoofdstad van Oeganda is een grote afdeling voor psychiatrie, er worden ook meerdere stages aangeboden vanuit Nederland. Warchild biedt ook dit soort stages aan. Kans is groot dat ze hierom in Oeganda was en dat er vertaalfouten zijn gemaakt.

Maar maak er maar weer een mooi verhaal van!
pi_157331605
Rondlopen in de jungle, als je het daar twee dagen volhoudt is het een wonder. Ernest Hemingway overleefde een nacht in dat gebied na een vliegtuigcrash maar had wel iets meer bij zich.
  donderdag 5 november 2015 @ 11:22:53 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157331608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In het ziekenhuis waar de studente een stage liep in de hoofdstad van Oeganda is een grote afdeling voor psychiatrie, er worden ook meerdere stages aangeboden vanuit Nederland. Warchild biedt ook dit soort stages aan. Kans is groot dat ze hierom in Oeganda was en dat er vertaalfouten zijn gemaakt.

Ik roep al dagen dat het kind psychiatrie/psychologie studeerde, maar maak jij er rustig weer iets compleet anders van dan ik gepost heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157331810
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:43 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Of mama vond het gewoon leuk om haar dochter te zien. Sommige mensen hebben een goede band met hun ouders.
Dat kan niet. Nee, ze is niet zelfstandig genoeg.
  donderdag 5 november 2015 @ 11:36:48 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157331866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daarover staat anders niks over op de website van het Lugaba ziekenhuis.
KuikenGuppy
pi_157332107
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:22 schreef Leandra het volgende:
het kind
"het kind" ?
pi_157333611
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:31 schreef StaceySinger het volgende:

Wandeling

Ja, daar is de onderbroek. Werd door sommige Fokkers eerst weggehoond.

Vreemde overeenkomsten met een andere, bekende zaak: tas/rugzak+portemonnee/geld+ondergoed+rivier
pi_157333876
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:08 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Vreemde overeenkomsten met een andere, bekende zaak: tas/rugzak+portemonnee/geld+ondergoed+rivier
Daarom moeten we het misschien toch op een valpartij houden.
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 13:21:33 #167
9859 crew  Karina
Woman
pi_157333877
OK ik zie in de OP staan:
quote:
De 21-jarige vrouw was woensdagavond met enkele medestudenten naar een wildpark langs de Nijl gegaan en was volgens de politie vooruit gelopen naar de oever.
En hierboven:
quote:
Langs de rivier de Nijl zijn onder meer een portemonnee, een tas en een onderbroek van de vrouw aangetroffen.
Misschien denk ik te simpel, maar mij komt het voor dat ze even vooruit is gelopen omdat ze nodig moest plassen/poepen, daarom haar onderbroek heeft uitgedaan en vervolgens is ze door een of ander beest gepakt (krokodil of wat daar ook rondzwemt).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 5 november 2015 @ 13:22:22 #168
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_157333894
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:08 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Misschien had ze wel een reserve onderbroek in haar tas zitten, heb ik ook wel eens tijdens het reizen... En is die uit haar tas geslingerd bij de aanval van een krokodil.

Man man man, er worden me hier complotten verzonnen... Echt kansloos :')
Don't let my username fool you...
pi_157333918
Het Student Centre ligt 500M ten oosten van Paraa Lodge.

pi_157333924
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:21 schreef gynaika het volgende:

[..]

Daarom moeten we het misschien toch op een valpartij houden.
en bij de val verlies je je onderbroek ?
  donderdag 5 november 2015 @ 13:25:11 #171
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157333959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:22 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Misschien had ze wel een reserve onderbroek in haar tas zitten, heb ik ook wel eens tijdens het reizen... En is die uit haar tas geslingerd bij de aanval van een krokodil.

Man man man, er worden me hier complotten verzonnen... Echt kansloos :')
Dat vind ik een uit de hand gelopen wip toch waarschijnlijker.
pi_157334016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:23 schreef RapaNui het volgende:
Het Student Centre ligt 500M ten oosten van Paraa Lodge.

[ afbeelding ]
ja

pi_157334021
Ik loop in de tropen ook vaak zonder onderbroek. Maar dat schijnt dus verdacht te zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_157334056
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en bij de val verlies je je onderbroek ?
Ik vergat achter mijn opmerking: "Daarom moeten we het misschien toch op een valpartij houden" Haha, te zeggen.
pi_157334083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:30 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik vergat achter mijn opmerking: "Daarom moeten we het misschien toch op een valpartij houden" Haha, te zeggen.
oh zo :)
pi_157334137
quote:
99s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:21 schreef Karina het volgende:
vooruit
vooruit >> Impliceert dat er meerdere mensen gingen wandelen
  donderdag 5 november 2015 @ 13:33:31 #177
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157334140
quote:
15s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
Ik loop in de tropen ook vaak zonder onderbroek. Maar dat schijnt dus verdacht te zijn?
Je loopt daar zonder onderbroek, maar neemt wel een onderbroek mee om die achter te laten op een wandeling?

Een soort Kleinduimpje, maar dan met onderbroeken in plaats van kiezelsteentjes.
pi_157334346
Paadjes langs de oever:

donderdag 5 november 2015 @ 13:46:19 #179
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157334460
Is dat speciale Nederlandse speurhondenteam al ingevlogen?

Die waren vorig jaar in Panama ook zo "succesvol".

Even zo'n hond laten ruiken aan die onderbroek en het klusje is gauw geklaard.
  donderdag 5 november 2015 @ 13:54:13 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157334666
Er zijn afgelopen weekend speurhonden bij geweest, zie: http://www.monitor.co.ug/(...)/4rw0ib/-/index.html
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')