abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157320944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:59 schreef Burdie het volgende:
Het was geen puber van 16 hoor, maar een meisje van 21. Ik weet niet hoe jullie op die leeftijd waren, maar ik woonde toen aan de andere kant van Nederland heel serieus samen met een jongen die mijn ouders afkeurden en maakte vooral mijn eigen beslissingen. No way dat mijn ouders mij op Terschelling hadden gekregen als ik Uganda in mijn hoofd zou hebben gehaald :').
Heel goed en dat is dus wat ik bedoel, je stond toen op eigen benen.
Deze dame van 21 jaar kreeg tijdens de rondreis nog even haar moeder op bezoek.

Flinke aanname natuurlijk maar erg zelfstandig klinkt het niet.
pi_157321263
dat park is al 10 jaar in opspraak

2005
Tourists cancel Murchison Falls National Park Visits

Some tourists, who were scheduled to visit Murchison Falls National Park this month, are choosing to visit other national parks instead.

This follows an ambush on three foreign nationals and a Ugandan in the Murchison Falls National Park on tuesday. One of the foreigners, Steve Willis, was killed in the attack.

The chairman of the Uganda Tourism Association (UTA), Wolfgang Thome, says his organization is overwhelmed by the number of calls from tourists wondering whether they would be safe in the park. Thome says there is no need for the cancellation because the largest part of the park is safe.

Steve Willis will be laid to rest on Saturday at Redchilli Hideaway in Mbuya.

+
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4419200.stm
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 4 november 2015 @ 20:22:23 #103
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_157321346
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja het geeft een beetje weer wat de sfeer is op dat students centre
Min of meer bezet door lieden die (wellicht) illegaal als Taxi en/of gids fungeren
Dat soort :)
Dan snap je het echt niet, laat me raden, je bent nooit daar geweest he gezien sommige absurde speculaties in dit topic? De gidsen die toeristen weken meenemen krijgen van de organisatie een vergoeding voor overnachting per dag, daarvan kunnen ze de (relatief) dure lodges waar toeristen verblijven niet betalen, dus overnachten ze vaak ergens lokaal in een of ander aftands hotelletje. In de buurt van Murchison Falls is verder niets zoals een lokaal hotelletje, dus dan zullen ze in die Paraa Lodge zitten. De gidsen zijn over het algemeen erg vriendelijk en betrouwbaar en krijgen voor Oegandese begrippen zeer goed betaald voor hun werk.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Vanaf 2001 zijn er 10 toeristen/studenten doodgeschoten, een eigenaar van de red chilli lodges vermoord en hebben 4 britten een overval maar net overleeft maar alles onder controle daar. O en dat is gebeurt tussen het dorp Paraa en de Red Chilli lodges.
De huidige eigenaar van Red Chilli is ook een zak van een vent (wij hebben er nog een aanvaring mee gehad, de enige negatieve ervaring in heel Oeganda) en ik hoorde dat hij ook wel eens in een dronken bui bijna zelf slachtoffer was geworden van nijlpaarden...
Don't let my username fool you...
pi_157321433
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:22 schreef Metalfreak het volgende:
Paraa Lodge
Paraa Lodge = 280 euro per nacht
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157321445
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:22 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan snap je het echt niet, laat me raden, je bent nooit daar geweest he gezien sommige absurde speculaties in dit topic? De gidsen die toeristen weken meenemen krijgen van de organisatie een vergoeding voor overnachting per dag, daarvan kunnen ze de (relatief) dure lodges waar toeristen verblijven niet betalen, dus overnachten ze vaak ergens lokaal in een of ander aftands hotelletje. In de buurt van Murchison Falls is verder niets zoals een lokaal hotelletje, dus dan zullen ze in die Paraa Lodge zitten. De gidsen zijn over het algemeen erg vriendelijk en betrouwbaar en krijgen voor Oegandese begrippen zeer goed betaald voor hun werk.

[..]

De huidige eigenaar van Red Chilli is ook een zak van een vent (wij hebben er nog een aanvaring mee gehad, de enige negatieve ervaring in heel Oeganda) en ik hoorde dat hij ook wel eens in een dronken bui bijna zelf slachtoffer was geworden van nijlpaarden...
En gewone mensen daar, die 37,7 % die in flinke armoede leven reizen die om het park heen? Of trekken die er dwars doorheen?

Om over de vluchtelingen uit Soedan nog maar te zwijgen.
  woensdag 4 november 2015 @ 20:30:35 #106
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_157321608
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Paraa Lodge = 280 euro per nacht
Ja, en dat bijgebouw dus niet.
  woensdag 4 november 2015 @ 20:32:55 #107
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_157321647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En gewone mensen daar, die 37,7 % die in flinke armoede leven reizen die om het park heen? Of trekken die er dwars doorheen?

Om over de vluchtelingen uit Soedan nog maar te zwijgen.
Die "gewone mensen" leven daar slechts in zeer kleine aantallen, het is echt een behoorlijk afgelegen en dunbevolkt gebied. En die trekken allemaal om het park heen, het is een enorm natuurgebied met de big five, daar loop je niet zomaar even doorheen als je leven je lief is...
pi_157321749
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die "gewone mensen" leven daar slechts in zeer kleine aantallen, het is echt een behoorlijk afgelegen en dunbevolkt gebied. En die trekken allemaal om het park heen, het is een enorm natuurgebied met de big five, daar loop je niet zomaar even doorheen als je leven je lief is...
post van
RapaNui

waarschuwing (Latest advice, 12 Oct 2015) door de Australische overheid, over reizen naar Oeganda:

We advise you to reconsider your need to travel to within 50 kilometres of Uganda's border with the Democratic Republic of Congo (DRC), including the Bwindi Impenetrable National Park, the Mgahinga Gorilla Park, and the Murchison Falls National Park because of the risk of banditry and attacks by armed groups.

http://smartraveller.gov.au/countries/uganda

+++++++++++++++

als je even op google zoekt kom je heel veel ellende tegen
het is er levensgevaarlijk
waarom geeft het ministerie geen negatief reisadvies af voor die streek ?
  woensdag 4 november 2015 @ 20:43:15 #109
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_157321891
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

post van
RapaNui

waarschuwing (Latest advice, 12 Oct 2015) door de Australische overheid, over reizen naar Oeganda:

We advise you to reconsider your need to travel to within 50 kilometres of Uganda's border with the Democratic Republic of Congo (DRC), including the Bwindi Impenetrable National Park, the Mgahinga Gorilla Park, and the Murchison Falls National Park because of the risk of banditry and attacks by armed groups.

+++++++++++++++

Mijn ervaring is anders, de ervaring van onze Nederlandse reisleider ook. Maar goed, als je nooit verder komt dan de Veluwe is alles eng en gevaarlijk natuurlijk. Oeganda staat over het algemeen als erg veilig bekend. Kenia is onveiliger, voor Zanzibar geldt een negatief reisadvies momenteel, maar Tui biedt er nog vrolijk reizen voor aan...
pi_157322865
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:43 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mijn ervaring is anders, de ervaring van onze Nederlandse reisleider ook. Maar goed, als je nooit verder komt dan de Veluwe is alles eng en gevaarlijk natuurlijk. Oeganda staat over het algemeen als erg veilig bekend. Kenia is onveiliger, voor Zanzibar geldt een negatief reisadvies momenteel, maar Tui biedt er nog vrolijk reizen voor aan...
Hoe kom je erbij dat men dan nooit verder komt dan de Veluwe?

Het is toch idioterie om elke uithoek van de wereld maar te bestempelen als veilig?
Oeganda heeft sinds een aantal jaren de status van redelijk veilig. Daarvoor was het het gebied van het LRA-leger. Kindsoldaten en seksslavinnen, en jij denkt dat dit geen sporen nalaat in de huidige bevolking? Dat de trauma's daar als sneeuw voor de zon verdwijnen zodra "Hakuna Matata" door de jungle klinkt?

Geef jij daar je vent als vent een kusje, dan is de straf nog steeds levenslang als je de gevangenis al haalt. Prima als je deze info leest voordat je op vakantie gaat, maar indien je neus niet verder komt dan de Tui- reisgids dan is het inderdaad verstandig om in de toeristenkaravaan van resort naar resort te reizen. En niet op eigen houtje bij een rivier te gaan kijken rond etenstijd van de big five.

En ik denk zeker dat je met een dosis gezond verstand en intelligentie, levenservaring de meest prachtige wereldreizen kan maken. Ik geloof niet dat veel Nederlandse meiden van de Uni van 21 jaar al zover zijn. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals het zeilmeisje Laura al hoe wel ik ook bij haar mijn vraagtekens had in haar begeleiding van haar zeilreis. Ik vermoed namelijk 24/7 begeleiding in een boot van max 1 mile van haar boot.
  woensdag 4 november 2015 @ 21:22:23 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157323266
Iemand heeft wikipedia gelezen :P.
KuikenGuppy
  woensdag 4 november 2015 @ 21:27:02 #112
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_157323418
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat men dan nooit verder komt dan de Veluwe?
Omdat er al diverse reacties in de topics zijn gegeven in de trant van "wie gaat er dan ook naar zo'n apenland?" van mensen die het liefst twee weken in een all-in resort zich gaan volvreten en het spannendste dat ze in een week meemaken is de dagelijkse trieste ligbedjesrace en geen flauw idee hebben wat er zich buiten het resort afspeelt.

quote:
Het is toch idioterie om elke uithoek van de wereld maar te bestempelen als veilig?
Oeganda heeft sinds een aantal jaren de status van redelijk veilig. Daarvoor was het het gebied van het LRA-leger. Kindsoldaten en seksslavinnen, en jij denkt dat dit geen sporen nalaat in de huidige bevolking? Dat de trauma's daar als sneeuw voor de zon verdwijnen zodra "Hakuna Matata" door de jungle klinkt?
En toch geldt het als een van de veiligste landen van Oost-Afrika. Ik heb daar eigenlijk alleen maar vriendelijke en enthousiaste mensen gezien. En ik had het ook echt anders verwacht. Het was mijn eerste verre reis en ik was bang dat de armoede en ellende zich aan alle kanten aan me werd opgedrongen. Niets was minder waar, van de vriendelijkheid en gastvrijheid die daar nog normaal is, kunnen we in Nederland heel wat leren.

quote:
Geef jij daar je vent als vent een kusje, dan is de straf nog steeds levenslang als je de gevangenis al haalt. Prima als je deze info leest voordat je op vakantie gaat, maar indien je neus niet verder komt dan de Tui- reisgids dan is het inderdaad verstandig om in de toeristenkaravaan van resort naar resort te reizen. En niet op eigen houtje bij een rivier te gaan kijken rond etenstijd van de big five.
Tja, dat ben ik met je eens. Maar ik vind dat niet meer dan normaal om je te verdiepen in waar je naartoe gaat. Maar goed dat doet niet iedereen zoals ik een reactie op NuJIJ las van iemand die een loslopend Nijlpaard had geaaid ergens in Afrika in het wild en er achteraf van geschrokken was toen hij hoorde van de reisleiding dat dat toch wel heel gevaarlijk was... Ja, dan mis je inderdaad wat voorbereiding (en gezond verstand ook voornamelijk...)

quote:
En ik denk zeker dat je met een dosis gezond verstand en intelligentie, levenservaring de meest prachtige wereldreizen kan maken. Ik geloof niet dat veel Nederlandse meiden van de Uni van 21 jaar al zover zijn. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals het zeilmeisje Laura al hoe wel ik ook bij haar mijn vraagtekens had in haar begeleiding van haar zeilreis. Ik vermoed namelijk 24/7 begeleiding in een boot van max 1 mile van haar boot.
Ook dat ben ik met je eens ;) Maar dan nog is het enorm triest dat een meisje een stomme fout met haar leven heeft moeten bekopen. Ga er maar vanuit dat ze gegrepen is door een flinke nijlkrokodil van 5 a 6 meter. Ik hoop alleen voor haar dat ze er niet lang iets van gemerkt heeft.

Dat zeilmeisje haalt me het bloed onder de nagels vandaan elke keer als ik haar zie, maar da's een andere discussie :P
pi_157323752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

post van
RapaNui

+++++++++++++++

Ligt er maar net aan waar je naar zoekt op google. De Bradt Guide (vergelijkbaar met de Lonely Planet) zegt juist dat het het land zeker sinds 2007 (toen de LRA vertrok) hardstikke veilig is voor toeristen.
http://www.bradtguides.co(...)alth-and-safety.html

Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een advies van een overheid, maar zoals je zegt, Nederland geeft dan ook geen negatief reisadvies voor Oeganda, en dat snap ik ook best. Ik heb afgelopen half jaar in de hoofdstad van Oeganda gewoond en als vrouw (ben 24) daar in mn eentje door het hele land gereisd, niks aan de hand, me nooit onveilig gevoeld. De mensen daar zijn hardstikke vriendelijk en begaan met toeristen en zullen juist hun best doen om te voorkomen dat je in de problemen komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chiadora op 04-11-2015 21:45:29 ]
Have less, travel more
pi_157323850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het kan ook wat zeggen over de band die ze met haar moeder had zonder dat het de zelfstandigheid aantast. Echt, dat loze gespeculeer en de oordelen die er uit voortvloeien. :')
  woensdag 4 november 2015 @ 21:44:11 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157323958
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:37 schreef Chiadora het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan waar je naar zoekt op google. De Bradt Guide (vergelijkbaar met de Lonely Planet) zegt juist dat het het land zeker sinds 2007 (toen de LRA vertrok) hardstikke veilig is voor toeristen.
http://www.bradtguides.co(...)alth-and-safety.html

Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een advies van een overheid, maar zoals je zegt, Nederland geeft dan ook geen negatief reisadvies voor Oeganda, en dat snap ik ook best. Ik heb afgelopen half jaar in de hoofdstad van Oeganda gewoond en als vrouw (ben 24) alleen daar in mn eentje door het hele land gereisd, niks aan de hand, me nooit onveilig gevoeld. De mensen daar zijn hardstikke vriendelijk en begaan met toeristen en zullen juist hun best doen om te voorkomen dat je in de problemen komt.
Oh dear, the voice of reason.
En dan ook nog een die wel weet waar het over gaat...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157324040
Aan de grens met de DRC kan het gevaarlijk zijn maar dan toch vooral in de DRC zelf. Heb daar ook letterlijk op schootsafstand gestaan van de DRC waar op enkele kilometers van ons vandaan een strijd bezig was tussen rebellen en regeringsleger We dachten eerst dat het onweer was maar bleek artillerie. Het aantal incidenten met toeristen in het oh zo gevaarlijke gebied is op 1 hand te tellen. Als het mis gaat gaat het meestal ook wel goed mis maar zulke incidenten gebeuren bijvoorbeeld ook op stranden in Thailand.

Het gevaar in Oeganda komt eerder van de natuur. Zeer grote kans dat dit incident daar ook aan te relateren valt.
pi_157324590
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:37 schreef Chiadora het volgende:
within 50 kilometres of Uganda's border with the Democratic Republic of Congo
er staat ook niet dat heel Oeganda gevaarlijk is
maar het gaat juist om dit gebied > within 50 kilometres of Uganda's border with the Democratic Republic of Congo

en de meiden waren nou juist in dat gebied
pi_157324881
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:19 schreef StaceySinger het volgende:
10 jaar in opspraak is ook wel een wat grote bewoording voor iets wat zich 10 jaar terug heeft voorgedaan.
pi_157325255
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh dear, the voice of reason.
En dan ook nog een die wel weet waar het over gaat...
Dus je punt is? :?

Slotje want Leandra kan het niet aan dat anderen een andere mening hebben?
Of heb je vandaag toch nog een ontopic bijdrage?

edit:
das het mooie van een forum met diverse topics, je hoeft je hier niet aan te ergeren. Je kunt ook lekker in SHO posten of in klussen.
Wat je kunt zelfs users blokkeren, wat doe je je zelf toch aan als je je zo irriteert aan een topic?
pi_157325393
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

10 jaar in opspraak is ook wel een wat grote bewoording voor iets wat zich 10 jaar terug heeft voorgedaan.
bump

ootjekatootje

Vanaf 2001 zijn er 10 toeristen/studenten doodgeschoten, een eigenaar van de red chilli lodges vermoord en hebben 4 britten een overval maar net overleeft maar alles onder controle daar. O en dat is gebeurt tussen het dorp Paraa en de Red Chilli lodges.
pi_157325420
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:19 schreef StaceySinger het volgende:

2005
Tourists cancel Murchison Falls National Park Visits

Some tourists, who were scheduled to visit Murchison Falls National Park this month, are choosing to visit other national parks instead.

This follows an ambush on three foreign nationals and a Ugandan in the Murchison Falls National Park on tuesday. One of the foreigners, Steve Willis, was killed in the attack.

The chairman of the Uganda Tourism Association (UTA), Wolfgang Thome, says his organization is overwhelmed by the number of calls from tourists wondering whether they would be safe in the park. Thome says there is no need for the cancellation because the largest part of the park is safe.

Steve Willis will be laid to rest on Saturday at Redchilli Hideaway in Mbuya.

+
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4419200.stm
Daarvoor was het nog erger, bij Paraa 10 studenten doodgeschoten.
Was een stropersparadijs, natuur heeft zichzelf ondertussen goed hersteld.

edit:
dat zeg ik
pi_157325497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

bump

ootjekatootje

Je valt van het ene uiterste "al 10 jaar in opspraak" in de andere; "alles onder controle daar".
pi_157325546
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je valt van het ene uiterste "al 10 jaar in opspraak" in de andere; "alles onder controle daar".
jij leest lekker > dat was een post van ootjekatootje link
pi_157325743
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

er staat ook niet dat heel Oeganda gevaarlijk is
maar het gaat juist om dit gebied > within 50 kilometres of Uganda's border with the Democratic Republic of Congo

en de meiden waren nou juist in dat gebied
De drie populairste nationale parken liggen in dat gebied (Murchison Falls, Queen Elizabeth en Bwindi). Natuurlijk moet je altijd op je hoede zijn, maar wat Ericr ook zegt, het aantal incidenten is op 1 hand te tellen. Het zou kunnen dat het op het platteland in die regio onstuimig is, al zegt mijn ervaring wat anders (maar dat is natuurlijk geen betrouwbare representatie van de situatie). Maar zeker sinds het incident in Bwindi in 1999 en het vertrek van de LRA rond 2007 is de veiligheid in nationale parken enorm verbeterd en aangescherpt, juist omdat er zoveel toeristen komen.

Daarnaast geeft Engeland bijvoorbeeld ook helemaal geen extra risico weer voor die regio in hun officiële reisadvies, en België zegt alleen 'wees extra voorzichtig' ipv 'vermijd het hele gebied', dus welk land nou het beste reisadvies geeft, tja.. Ik hou me aan dat van Nederland, heel Oeganda is prima, maar let gewoon altijd goed op.
Have less, travel more
pi_157325896
Gebeurtenissen er bij halen uit 1999 of nog eerder heeft weinig zin. Toen was de LRA nog heer en meester in een groot gedeelte van dat gebied.

Het is nog steeds geen 100% veilig gebied maar net zoals Bwindi waar in 1999 nog 8 toeristen werden afgeslacht door de Interahamwe is er in de tussenliggende jaren behoorlijk veel veranderd. Als er bij een trektocht al wapens worden meegenomen door rangers is dat voor bescherming tegen wilde dieren, niet tegen rebellen of ander gespuis.
pi_157325978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:47 schreef Ericr het volgende:
Gebeurtenissen er bij halen uit 1999 of nog eerder heeft weinig zin. Toen was de LRA nog heer en meester in een groot gedeelte van dat gebied.

Juist en dat is nu mijn punt, die kindsoldaten van toen zijn nu de volwassen mannen van nu.
pi_157326210
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:41 schreef Chiadora het volgende:

[..]

De drie populairste nationale parken liggen in dat gebied (Murchison Falls, Queen Elizabeth en Bwindi). Natuurlijk moet je altijd op je hoede zijn, maar wat Ericr ook zegt, het aantal incidenten is op 1 hand te tellen. Het zou kunnen dat het op het platteland in die regio onstuimig is, al zegt mijn ervaring wat anders (maar dat is natuurlijk geen betrouwbare representatie van de situatie). Maar zeker sinds het incident in Bwindi in 1999 en het vertrek van de LRA rond 2007 is de veiligheid in nationale parken enorm verbeterd en aangescherpt, juist omdat er zoveel toeristen komen.

Daarnaast geeft Engeland bijvoorbeeld ook helemaal geen extra risico weer voor die regio in hun officiële reisadvies, en België zegt alleen 'wees extra voorzichtig' ipv 'vermijd het hele gebied', dus welk land nou het beste reisadvies geeft, tja.. Ik hou me aan dat van Nederland, heel Oeganda is prima, maar let gewoon altijd goed op.
op 1 hand te tellen ?

bericht van 31 october 2013

Vermist 7 mannen in het Murchison Falls park - vermist sinds juni 2013

Godfrey Okwong, Bernard Ozelle, Bosco Kalire, Emmanuel Opyemu, Gilbert Jawotho, Lawrence Mabudu and Moses Male

UWA has failed to trace the whereabouts of seven poachers who went missing in Murchison Falls National Park in June this year.
pi_157326325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Juist en dat is nu mijn punt, die kindsoldaten van toen zijn nu de volwassen mannen van nu.
Die 16 jaar hebben gewacht om weer eens te kunnen toeslaan. Wel geduldige kindsoldaten dan. LRA-activiteit in dat gebied is er al jaren niet meer omdat in omringende landen hebben huisgehouden. In Oeganda is er weinig eer voor ze te behalen omdat ze daar teveel tegengas kregen.
  woensdag 4 november 2015 @ 23:01:52 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157326342
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

op 1 hand te tellen ?

Godfrey Okwong, Bernard Ozelle, Bosco Kalire, Emmanuel Opyemu, Gilbert Jawotho, Lawrence Mabudu and Moses Male

UWA has failed to trace the whereabouts of seven poachers who went missing in Murchison Falls National Park in June this year.
7 stropers die kwijt zijn... Dat lijkt me een compleet ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157326410
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:01 schreef Ericr het volgende:

[..]

Die 16 jaar hebben gewacht om weer eens te kunnen toeslaan. Wel geduldige kindsoldaten dan. LRA-activiteit in dat gebied is er al jaren niet meer omdat in omringende landen hebben huisgehouden. In Oeganda is er weinig eer voor ze te behalen omdat ze daar teveel tegengas kregen.
Gaat me met name om de trauma's die deze personen en grote delen van de bevolking hebben opgelopen door deze terreurgroepen.
Jongens als kindsoldaten en meisjes als seksslavinnen, veel mensen daar zijn voor het leven getekend.
Direct of indirect, te stellen dat het allemaal wel meevalt vind ik heel kort door de bocht.
pi_157326420
quote:
UWA has failed to trace the whereabouts of seven poachers
Het is Oeganda, recht in eigen handen nemen is daar nog aan de orde van de dag. Las daar dagelijks de krant toen ik er was en paar keer gelezen dat in het oosten paar vermoedelijke criminelen het politiebureau werden uitgesleept om te gelynched te worden. Geen frisse praktijken maar daar merk je als toerist weinig van. Net zomin als je toerist weinig kans hebt dat je met een machete in elkaar wordt gehakt als je een gewond iemand helpt langs de kant van de weg en die persoon onverhoopt op dat moment overlijdt. Ook zaken die gebeuren in Oeganda maar hebben weinig te maken met de veiligheid in de nationale parken.
pi_157326425
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

7 stropers die kwijt zijn... Dat lijkt me een compleet ander verhaal.
zijn dat geen mensen en tellen die niet mee ?
  woensdag 4 november 2015 @ 23:06:33 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157326455
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gaat me met name om de trauma's die deze personen en grote delen van de bevolking hebben opgelopen door deze terreurgroepen.
Jongens als kindsoldaten en meisjes als seksslavinnen, veel mensen daar zijn voor het leven getekend.
Direct of indirect, te stellen dat het allemaal wel meevalt vind ik heel kort door de bocht.
En hoe precies is dat gerelateerd aan een meisje dat in de schemer een ommetje ging maken en daarbij waarschijnlijk een krokodil ontmoette?
KuikenGuppy
  woensdag 4 november 2015 @ 23:07:43 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157326489
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is Oeganda, recht in eigen handen nemen is daar nog aan de orde van de dag. Las daar dagelijks de krant toen ik er was en paar keer gelezen dat in het oosten paar vermoedelijke criminelen het politiebureau werden uitgesleept om te gelynched te worden. Geen frisse praktijken maar daar merk je als toerist weinig van. Net zomin als je toerist weinig kans hebt dat je met een machete in elkaar wordt gehakt als je een gewond iemand helpt langs de kant van de weg en die persoon onverhoopt op dat moment overlijdt. Ook zaken die gebeuren in Oeganda maar hebben weinig te maken met de veiligheid in de nationale parken.
Daarbij, als je verdwenen stropers al mee gaat nemen in dit soort zaken dan in dat hetzelfde als claimen dat NL niet veilig is voor Marokkanen vanwege de liquidaties in de Staatsliedenbuurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157326513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De kindsoldaten van WO II of andere conflicten zijn toch ook niet allemaal op een rampage gegaan 10 of 20 jaar na het conflict waar ze ongewild in terecht waren gekomen als kind?

Trauma's zijn er zeker nog in Oeganda maar eerder uit de Amin-tijd dan zaken die de LRA heeft aangericht. Amin heeft veel grover huisgehouden dan de LRA maar zelfs met alle littekens van toen hebben de meesten in Oeganda toch wel hun bestaan weer kunnen opbouwen.
pi_157326526
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef Ericr het volgende:

[..]

Yep, klopt.
Hoeveel westerse mensen laten een hulpbehoevende langs de weg liggen? Dat is hier strafbaar namelijk. Zo worden wij niet opgevoed, kans dat het gebeurt is klein.
Cultuurdingetje, net als het kussen van een partner van hetzelfde geslacht daar andere reactie's geeft dan hier op de Dam. Maar ik kon dat zo snel niet in de Tui-reisgids vinden....
pi_157326546
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij, als je verdwenen stropers al mee gaat nemen in dit soort zaken dan in dat hetzelfde als claimen dat NL niet veilig is voor Marokkanen vanwege de liquidaties in de Staatsliedenbuurt.
:?
  woensdag 4 november 2015 @ 23:11:23 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157326594
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zijn dat geen mensen en tellen die niet mee ?
Dat is gewoon vergelijkbaar met afrekeningen in het criminele circuit.
Of ga je ook al niet meer naar Amsterdam omdat het daar zo gevaarlijk is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157326616
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is gewoon vergelijkbaar met afrekeningen in het criminele circuit.
Of ga je ook al niet meer naar Amsterdam omdat het daar zo gevaarlijk is?
schieten de stropers elkaar dan dood ?
  woensdag 4 november 2015 @ 23:14:42 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157326673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

schieten de stropers elkaar dan dood ?
Dat zou prima kunnen.
Die kans is iig groter dan dat ze een argeloze toeriste slachtofferen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157326702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

De kindsoldaten van WO II of andere conflicten zijn toch ook niet allemaal op een rampage gegaan 10 of 20 jaar na het conflict waar ze ongewild in terecht waren gekomen als kind?

Trauma's zijn er zeker nog in Oeganda maar eerder uit de Amin-tijd dan zaken die de LRA heeft aangericht. Amin heeft veel grover huisgehouden dan de LRA maar zelfs met alle littekens van toen hebben de meesten in Oeganda toch wel hun bestaan weer kunnen opbouwen.
Ik proef een beetje van degene die daar geweest zijn dat mensen hartstikke vriendelijk en aardig zijn.
Ik heb er moeite mee om dan maar aan te nemen dat het allemaal peace en vree is, omdat ze zo lief lachen tegen toeristen/hun broodwinning.

Neef woont in Kenia, al jaren, dat moet ook veilig zijn volgens de reisgidsen.
Ja in de compound voelen zij zich veilig en in hele kleine beschermde gebieden met permanente beveiligers. Daarbuiten zijn zij (blanken expats) niet gewenst.

Ze verdienen bakken met geld, maar door alle voorzorgsmaatregelen vliegt het er ook net zo hard weer uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 04-11-2015 23:21:03 ]
pi_157327149
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik proef een beetje van degene die daar geweest zijn dat mensen hartstikke vriendelijk en aardig zijn.
Ik heb er moeite mee om dan maar aan te nemen dat het allemaal peace en vree is, omdat ze zo lief lachen tegen toeristen/hun broodwinning.

Neef woont in Kenia, al jaren, dat moet ook veilig zijn volgens de reisgidsen.
Ja in de compound voelen zij zich veilig en in hele kleine beschermde gebieden met permanente beveiligers. Daarbuiten zijn zij (blanken expats) niet gewenst.

Ze verdienen bakken met geld, maar door alle voorzorgsmaatregelen vliegt het er ook net zo hard weer uit.
Kenia is dan ook veel instabieler dan Oeganda gebleken de laatste 10 jaar.

Bevolking in Oeganda is overigens inderdaad hartstikke aardig maar er zijn nog genoeg misstanden in dat land. Als toerist heb je daar echter over het algemeen weinig last van. Zelfs Kidepo vlakbij Zuid-Soedan is veilig genoeg om te bezoeken.

Bevolking langs de weg verdient verder meestal weinig aan het toerisme. Ben daar in dorpjes geweest waar ze echt bijna nooit een toerist gezien hebben omdat het totaal uit de richting ligt van de toeristische gebieden. Juist daar waren ze meestal nog een stuk vriendelijker, de gebieden waar ze toeristen gewend zijn kunnen ze nog wel eens opdringerig worden ook al blijft het dan meestal bij kinderen die roepen om 'money' of 'candy'.
  donderdag 5 november 2015 @ 00:02:34 #143
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157327695
quote:

[..]

op 1 hand te tellen ?

Dat klopt dus.

Je kunt op één hand namelijk tot 12 tellen, namelijk 4 vingers keer 3 vingerkootjes, waarbij je je duim gebruikt als aanwijzer.
pi_157328694
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat is er niet zelfstandig aan?
  donderdag 5 november 2015 @ 09:21:12 #145
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157329846
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 02:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is er niet zelfstandig aan?
Dat als je een paar weken op vakantie / stage bent, mama dan halverwege nog even langs moet komen.

Dat zou wel passen in het verhaal over labiliteit / psychologische problemen.
pi_157329866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat als je een paar weken op vakantie / stage bent, mama dan halverwege nog even langs moet komen.

Dat kan. Ik ken er een verhaal over. En die is mooi.
pi_157329878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan. Ik ken er een verhaal over. En die is mooi.
Vertel.
pi_157329888
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat mama het misschien wel gewoon leuk vond om dochter op te zoeken en meteen even leuk op vakantie te kunnen is natuurlijk een te simpele gedachte.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_157329909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

Vertel.
Ik heb een meisje meegemaakt in Thailand. En de moeder moest komen. Maar ze wilde wel.
  donderdag 5 november 2015 @ 09:29:37 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157329948
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:24 schreef xpompompomx het volgende:

Dat mama het misschien wel gewoon leuk vond om dochter op te zoeken en meteen even leuk op vakantie te kunnen is natuurlijk een te simpele gedachte.
Uiteraard. Dat labiele wicht kon haar moeder niet missen en mams kwam dus over om dochterlief te steunen. Kon ze meteen drop meenemen.
En juist die drop zorgde ervoor dat een van die getraumatiseerde kindsoldaten van weleer een gruwelijke flashback kreeg; hij werd namelijk altijd Licorice genoemd door de warlord die zijn hele stam had uitgemoord. Dat doet wat met je.
Tja, en dan ga je een blanke vrouw vermoorden en laten verdwijnen. Zo gaan die dingen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')