Juist en dat is nu mijn punt, die kindsoldaten van toen zijn nu de volwassen mannen van nu.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:47 schreef Ericr het volgende:
Gebeurtenissen er bij halen uit 1999 of nog eerder heeft weinig zin. Toen was de LRA nog heer en meester in een groot gedeelte van dat gebied.
op 1 hand te tellen ?quote:Op woensdag 4 november 2015 22:41 schreef Chiadora het volgende:
[..]
De drie populairste nationale parken liggen in dat gebied (Murchison Falls, Queen Elizabeth en Bwindi). Natuurlijk moet je altijd op je hoede zijn, maar wat Ericr ook zegt, het aantal incidenten is op 1 hand te tellen. Het zou kunnen dat het op het platteland in die regio onstuimig is, al zegt mijn ervaring wat anders (maar dat is natuurlijk geen betrouwbare representatie van de situatie). Maar zeker sinds het incident in Bwindi in 1999 en het vertrek van de LRA rond 2007 is de veiligheid in nationale parken enorm verbeterd en aangescherpt, juist omdat er zoveel toeristen komen.
Daarnaast geeft Engeland bijvoorbeeld ook helemaal geen extra risico weer voor die regio in hun officiële reisadvies, en België zegt alleen 'wees extra voorzichtig' ipv 'vermijd het hele gebied', dus welk land nou het beste reisadvies geeft, tja.. Ik hou me aan dat van Nederland, heel Oeganda is prima, maar let gewoon altijd goed op.
Die 16 jaar hebben gewacht om weer eens te kunnen toeslaan. Wel geduldige kindsoldaten dan. LRA-activiteit in dat gebied is er al jaren niet meer omdat in omringende landen hebben huisgehouden. In Oeganda is er weinig eer voor ze te behalen omdat ze daar teveel tegengas kregen.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Juist en dat is nu mijn punt, die kindsoldaten van toen zijn nu de volwassen mannen van nu.
7 stropers die kwijt zijn... Dat lijkt me een compleet ander verhaal.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
op 1 hand te tellen ?
bericht van 31 october 2013
Vermist 7 mannen in het Murchison Falls park - vermist sinds juni 2013
Godfrey Okwong, Bernard Ozelle, Bosco Kalire, Emmanuel Opyemu, Gilbert Jawotho, Lawrence Mabudu and Moses Male
UWA has failed to trace the whereabouts of seven poachers who went missing in Murchison Falls National Park in June this year.
Gaat me met name om de trauma's die deze personen en grote delen van de bevolking hebben opgelopen door deze terreurgroepen.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die 16 jaar hebben gewacht om weer eens te kunnen toeslaan. Wel geduldige kindsoldaten dan. LRA-activiteit in dat gebied is er al jaren niet meer omdat in omringende landen hebben huisgehouden. In Oeganda is er weinig eer voor ze te behalen omdat ze daar teveel tegengas kregen.
Het is Oeganda, recht in eigen handen nemen is daar nog aan de orde van de dag. Las daar dagelijks de krant toen ik er was en paar keer gelezen dat in het oosten paar vermoedelijke criminelen het politiebureau werden uitgesleept om te gelynched te worden. Geen frisse praktijken maar daar merk je als toerist weinig van. Net zomin als je toerist weinig kans hebt dat je met een machete in elkaar wordt gehakt als je een gewond iemand helpt langs de kant van de weg en die persoon onverhoopt op dat moment overlijdt. Ook zaken die gebeuren in Oeganda maar hebben weinig te maken met de veiligheid in de nationale parken.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:57 schreef StaceySinger het volgende:
UWA has failed to trace the whereabouts of seven poachers
zijn dat geen mensen en tellen die niet mee ?quote:Op woensdag 4 november 2015 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
7 stropers die kwijt zijn... Dat lijkt me een compleet ander verhaal.
En hoe precies is dat gerelateerd aan een meisje dat in de schemer een ommetje ging maken en daarbij waarschijnlijk een krokodil ontmoette?quote:Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gaat me met name om de trauma's die deze personen en grote delen van de bevolking hebben opgelopen door deze terreurgroepen.
Jongens als kindsoldaten en meisjes als seksslavinnen, veel mensen daar zijn voor het leven getekend.
Direct of indirect, te stellen dat het allemaal wel meevalt vind ik heel kort door de bocht.
Daarbij, als je verdwenen stropers al mee gaat nemen in dit soort zaken dan in dat hetzelfde als claimen dat NL niet veilig is voor Marokkanen vanwege de liquidaties in de Staatsliedenbuurt.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is Oeganda, recht in eigen handen nemen is daar nog aan de orde van de dag. Las daar dagelijks de krant toen ik er was en paar keer gelezen dat in het oosten paar vermoedelijke criminelen het politiebureau werden uitgesleept om te gelynched te worden. Geen frisse praktijken maar daar merk je als toerist weinig van. Net zomin als je toerist weinig kans hebt dat je met een machete in elkaar wordt gehakt als je een gewond iemand helpt langs de kant van de weg en die persoon onverhoopt op dat moment overlijdt. Ook zaken die gebeuren in Oeganda maar hebben weinig te maken met de veiligheid in de nationale parken.
De kindsoldaten van WO II of andere conflicten zijn toch ook niet allemaal op een rampage gegaan 10 of 20 jaar na het conflict waar ze ongewild in terecht waren gekomen als kind?quote:Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gaat me met name om de trauma's die deze personen en grote delen van de bevolking hebben opgelopen door deze terreurgroepen.
Jongens als kindsoldaten en meisjes als seksslavinnen, veel mensen daar zijn voor het leven getekend.
Direct of indirect, te stellen dat het allemaal wel meevalt vind ik heel kort door de bocht.
Yep, klopt.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is Oeganda, recht in eigen handen nemen is daar nog aan de orde van de dag. Las daar dagelijks de krant toen ik er was en paar keer gelezen dat in het oosten paar vermoedelijke criminelen het politiebureau werden uitgesleept om te gelynched te worden. Geen frisse praktijken maar daar merk je als toerist weinig van. Net zomin als je toerist weinig kans hebt dat je met een machete in elkaar wordt gehakt als je een gewond iemand helpt langs de kant van de weg en die persoon onverhoopt op dat moment overlijdt. Ook zaken die gebeuren in Oeganda maar hebben weinig te maken met de veiligheid in de nationale parken.
quote:Op woensdag 4 november 2015 23:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarbij, als je verdwenen stropers al mee gaat nemen in dit soort zaken dan in dat hetzelfde als claimen dat NL niet veilig is voor Marokkanen vanwege de liquidaties in de Staatsliedenbuurt.
Dat is gewoon vergelijkbaar met afrekeningen in het criminele circuit.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zijn dat geen mensen en tellen die niet mee ?
schieten de stropers elkaar dan dood ?quote:Op woensdag 4 november 2015 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is gewoon vergelijkbaar met afrekeningen in het criminele circuit.
Of ga je ook al niet meer naar Amsterdam omdat het daar zo gevaarlijk is?
Dat zou prima kunnen.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
schieten de stropers elkaar dan dood ?
Ik proef een beetje van degene die daar geweest zijn dat mensen hartstikke vriendelijk en aardig zijn.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
De kindsoldaten van WO II of andere conflicten zijn toch ook niet allemaal op een rampage gegaan 10 of 20 jaar na het conflict waar ze ongewild in terecht waren gekomen als kind?
Trauma's zijn er zeker nog in Oeganda maar eerder uit de Amin-tijd dan zaken die de LRA heeft aangericht. Amin heeft veel grover huisgehouden dan de LRA maar zelfs met alle littekens van toen hebben de meesten in Oeganda toch wel hun bestaan weer kunnen opbouwen.
Kenia is dan ook veel instabieler dan Oeganda gebleken de laatste 10 jaar.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik proef een beetje van degene die daar geweest zijn dat mensen hartstikke vriendelijk en aardig zijn.
Ik heb er moeite mee om dan maar aan te nemen dat het allemaal peace en vree is, omdat ze zo lief lachen tegen toeristen/hun broodwinning.
Neef woont in Kenia, al jaren, dat moet ook veilig zijn volgens de reisgidsen.
Ja in de compound voelen zij zich veilig en in hele kleine beschermde gebieden met permanente beveiligers. Daarbuiten zijn zij (blanken expats) niet gewenst.
Ze verdienen bakken met geld, maar door alle voorzorgsmaatregelen vliegt het er ook net zo hard weer uit.
Dat klopt dus.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
op 1 hand te tellen ?
bericht van 31 october 2013
Vermist 7 mannen in het Murchison Falls park - vermist sinds juni 2013
Godfrey Okwong, Bernard Ozelle, Bosco Kalire, Emmanuel Opyemu, Gilbert Jawotho, Lawrence Mabudu and Moses Male
UWA has failed to trace the whereabouts of seven poachers who went missing in Murchison Falls National Park in June this year.
Wat is er niet zelfstandig aan?quote:Op woensdag 4 november 2015 20:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heel goed en dat is dus wat ik bedoel, je stond toen op eigen benen.
Deze dame van 21 jaar kreeg tijdens de rondreis nog even haar moeder op bezoek.
Flinke aanname natuurlijk maar erg zelfstandig klinkt het niet.
Dat als je een paar weken op vakantie / stage bent, mama dan halverwege nog even langs moet komen.quote:
Dat kan. Ik ken er een verhaal over. En die is mooi.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat als je een paar weken op vakantie / stage bent, mama dan halverwege nog even langs moet komen.
Dat zou wel passen in het verhaal over labiliteit / psychologische problemen.
Vertel.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan. Ik ken er een verhaal over. En die is mooi.
Dat mama het misschien wel gewoon leuk vond om dochter op te zoeken en meteen even leuk op vakantie te kunnen is natuurlijk een te simpele gedachte.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat als je een paar weken op vakantie / stage bent, mama dan halverwege nog even langs moet komen.
Dat zou wel passen in het verhaal over labiliteit / psychologische problemen.
Uiteraard. Dat labiele wicht kon haar moeder niet missen en mams kwam dus over om dochterlief te steunen. Kon ze meteen drop meenemen.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
Dat mama het misschien wel gewoon leuk vond om dochter op te zoeken en meteen even leuk op vakantie te kunnen is natuurlijk een te simpele gedachte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |