Huh?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Je snapt toch bijna niet dat jongeren niet mogen drinken!
Ik niet iigquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:34 schreef Yvie_lu het volgende:
Is er hier toevallig iemand met een luchtontvochtiger?
Ik hoop misschien Harman omdat hij een oud huis heeft.quote:
Het doet wat het belooft. Of dat zn geld waard is moet je zelf bepalen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:37 schreef Yvie_lu het volgende:
Ben aan het twijfelen of zo'n ding echt zn geld waard is. Bizar duur die dingen
Ik kom wel een keer langs, dan droogt je huis spontaan opquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:37 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Ik hoop misschien Harman omdat hij een oud huis heeft.
Jij kan de luchtvochtigheid zien zakken?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:39 schreef rival het volgende:
[..]
Het doet wat het belooft. Of dat zn geld waard is moet je zelf bepalen.
Ik gebruikte het wel in een vrij kleine ruimte maar zag de luchtvochtigheid vrijwel direct zakken.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:39 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik kom wel een keer langs, dan droogt je huis spontaan op
Goede ogen heeft dat jochquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:40 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Jij kan de luchtvochtigheid zien zakken?
Iedereen die kan lezen kan datquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:40 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Jij kan de luchtvochtigheid zien zakken?
Waar heb je vocht? En is dat dan een elektrisch ding?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:37 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:39 schreef Faxie het volgende:
[..]
Zware puberjarenquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik begreep dat drank alles gemakkelijker maakt
Dat zou helemaal ideaal zijnquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:39 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nja die goede zijn gelijk ook zo zwaar, dus twijfel of ik mijzelf dan steeds zie zeulen met dat ding van kamer naar kamer.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:39 schreef rival het volgende:
[..]
Het doet wat het belooft. Of dat zn geld waard is moet je zelf bepalen.
Ik gebruikte het wel in een vrij kleine ruimte maar zag de luchtvochtigheid vrijwel direct zakken.
Daar red ik het helaas in deze tijd van het jaar niet mee. Mijn haar is 's ochtends soms gewoon klamquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:42 schreef SiIk het volgende:
Raam open zetten werkt hier altijd. Vrij goedkoop ook.
Heb ik niet omdat de hele kruipruimte is gestort met schelpen en die ontvochtigen de boel. Kan je niet helpen helaas.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:37 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Staan je ramen de hele dag en nacht open?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:44 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Dat zou helemaal ideaal zijn
[..]
Nja die goede zijn gelijk ook zo zwaar, dus twijfel of ik mijzelf dan steeds zie zeulen met dat ding van kamer naar kamer.
[..]
Daar red ik het helaas in deze tijd van het jaar niet mee. Mijn haar is 's ochtends soms gewoon klam
Ja, die elektrische zijn voor grote ruimtes. Die bakjes chemische voor kleine.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Waar heb je vocht? En is dat dan een elektrisch ding?
Dan is het geen kruipruimte meerquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:44 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Heb ik niet omdat de hele kruipruimte is gestort met schelpen en die ontvochtigen de boel. Kan je niet helpen helaas.
Probeer het eens met el cheapo zout en/of soda. Stuk goedkoper.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:45 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Ja, die elektrische zijn voor grote ruimtes. Die bakjes chemische voor kleine.
En overal, maar vooral 2 slaapkamers.
Nee 's nachts dicht. Ben een koukleum. Maar er zitten wel van die gaten/afvoergootjes onder mijn raam (enkel glas).quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:45 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Staan je ramen de hele dag en nacht open?
quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:44 schreef Yvie_lu het volgende:
Nja die goede zijn gelijk ook zo zwaar, dus twijfel of ik mijzelf dan steeds zie zeulen met dat ding van kamer naar kamer.
Zitten te snel vol. Had van die 50cent bakjes van de Zeeman toen. Alleen in mn keuken al na een week eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:45 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Probeer het eens met el cheapo zout en/of soda. Stuk goedkoper.
Overdag alles open? Ook ramen tegenover elkaar? Er moet een tochtstroom zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:46 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Nee 's nachts dicht. Ben een koukleum. Maar er zitten wel van die gaten/afvoergootjes onder mijn raam (enkel glas).
Ik zou toch eerder naar de oorzaak gaan zoeken i.p.v. aan symptoombestrijding te doen. Als alles goed is hoort je huis niet overmatig vochtig te zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:47 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Zitten te snel vol. Had van die 50cent bakjes van de Zeeman toen. Alleen in mn keuken al na een week eigenlijk.
Nee, tegenover elkaar kan niet. Heb maar 1 raam per kamer. (en deur zit schijn waardoor tochtstroom niet echt mogelijk is) En na een uur bevries ik, dus dan gaan ze weer op een kier.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:47 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Overdag alles open? Ook ramen tegenover elkaar? Er moet een tochtstroom zijn.
1953, enkel glas en slecht geïsoleerd zou mijn gok zijnquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:48 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik zou toch eerder naar de oorzaak gaan zoeken i.p.v. aan symptoombestrijding te doen. Als alles goed is hoort je huis niet overmatig vochtig te zijn.
De rest van de dag ook? Als je het raam wel open hebt?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:44 schreef Yvie_lu het volgende:
Daar red ik het helaas in deze tijd van het jaar niet mee. Mijn haar is 's ochtends soms gewoon klam
Maar dusdanig vochtig lijkt me wel wat overdreven. Dat heb ik alleen als ik 's avonds de was heb opgehangen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
De rest van de dag ook? Als je het raam wel open hebt?
Als je je slaapkamerraam en -deur dicht hebt is het niet zo gek dat het vochtig wordt in die kamer.
Deur zit schuin?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:48 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Nee, tegenover elkaar kan niet. Heb maar 1 raam per kamer. (en deur zit schijn waardoor tochtstroom niet echt mogelijk is) En na een uur bevries ik, dus dan gaan ze weer op een kier.
De deur is niet dicht. Ik bedoelde dat ze niet rechtstreeks met elkaar/tegenover elkaar staan.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:51 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Deur zit schuin?Dat maakt niet uit in principe? Tocht gaat ook om hoekjes.
En waarom ueberhaupt de deur dicht?
quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:49 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
1953, enkel glas en slecht geïsoleerd zou mijn gok zijn
Woningbouw huis haha
Dan moet je er geen last van hebben bij 'droog' weer.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:50 schreef SiIk het volgende:
[..]
Maar dusdanig vochtig lijkt me wel wat overdreven. Dat heb ik alleen als ik 's avonds de was heb opgehangen.
Dat maakt dus niet uit. De tocht zoekt wel een wegquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:52 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
De deur is niet dicht. Ik bedoelde dat ze niet rechtstreeks met elkaar/tegenover elkaar staan.
Nee bij droog weer is het wel minder natuurlijk. Maar van de week van het mistig en dan is het gelijk alweer te merken. En zodra de regen begint ook weer natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
[..]
Dan moet je er geen last van hebben bij 'droog' weer.
Heb je er overal in huis last van? Heb je een hygrometer om dat eens te controleren?
En ik blijf erbij: luchten, luchten, luchten. Alles in huis open
Badkamer staat gelukkig de hele dag zon op. Meest droge kamertje van het huis hahahaquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:53 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat maakt dus niet uit. De tocht zoekt wel een weg
Badkamer kan goed luchten? Dat kan een bron zijn van elke dag bakken met vocht in huis.
Sokken in bedquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:53 schreef Fripsel het volgende:
Hier ook enkelglas en koudkleum, maar teveel vocht als het slaapkamerraam dicht zit, dus die staat altijd op een kiertje. En een extra deken en dikke sokken aan in bed.
Nooit last van hier. Kom hier slapenquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:55 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Beter dan niet kunnen slapen van de kou
Lief aangebodenquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:55 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nooit last van hier. Kom hier slapen
Terechte klacht.quote:
Paar maandjes terug gedaanquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:58 schreef Harmankardon het volgende:
Ramen goed kitten, zo komt altijd veel vocht binnen.
Nog even wachten op de chocoladelettersquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:09 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Heb al een paar dagen een chocolade op.Chocomel telt niet echt.
Dan kit je meteen ook de natuurlijke tochtweggetjes dichtquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:58 schreef Harmankardon het volgende:
Ramen goed kitten, zo komt altijd veel vocht binnen.
Ik zou echt een hygrometer proberen en kijken waar en waneer het probleem zich voordoet. Vocht in huis hou je altijd. kan hier soms ook wel eens 70% zijn als het regent en/of de was binnen staat.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:53 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Nee bij droog weer is het wel minder natuurlijk. Maar van de week van het mistig en dan is het gelijk alweer te merken. En zodra de regen begint ook weer natuurlijk.
Die deur en dat raam dan open zettenquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:54 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Badkamer staat gelukkig de hele dag zon op. Meest droge kamertje van het huis hahaha
Gelukkig wel
Zal eens kijken. Ken wel iemand met zo'n klok waar ook zo'n meter in zitquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:14 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan kit je meteen ook de natuurlijke tochtweggetjes dicht
[..]
Ik zou echt een hygrometer proberen en kijken waar en waneer het probleem zich voordoet. Vocht in huis hou je altijd. kan hier soms ook wel eens 70% zijn als het regent en/of de was binnen staat.
Nu is het hier bijvoorbeeld 60% zonder dat het regent of er was staat. Het is gewoon vochtig in de buitenlucht en dat merk je binnen meteen.
Yvie is lief, die stookt nietquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:15 schreef MissMSX het volgende:
Oh, en veel stoken helpt ook echt. Ramen open en kachel aan
quote:
Tussen de 40 en 60 is 'normaal'. Maar goed, de een is gevoeliger voor het een dan de anderquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:16 schreef SiIk het volgende:
43% hier nu.
Alles onder de 35/40 en boven de 50 is eigenlijk kut
Neeeeequote:Op dinsdag 3 november 2015 13:16 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan moet ze maar sokken aan in bed. Eigen schuld
Bij te droog krijg ik snel last van m'n eczeem, te vochtig voelt al snel benauwd.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:17 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Tussen de 40 en 60 is 'normaal'. Maar goed, de een is gevoeliger voor het een dan de ander
Hier nog iets van wikiquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:15 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Zal eens kijken. Ken wel iemand met zo'n klok waar ook zo'n meter in zitThanks.
quote:Als een ruimte continu geventileerd wordt komt er overdag warme lucht binnen en ’s nachts koude. De warme lucht bevat veel vocht, ’s nachts koelt alles af en kan er condensatie optreden. Dit lijkt niet de juiste aanpak. Alleen overdag ventileren met relatief warme lucht verergert het probleem, omdat warme lucht meer vocht kan bevatten dan koude lucht. Als er alleen ’s nachts geventileerd wordt komt er relatief droge en koude lucht binnen, die overdag zal opwarmen. Er treedt dan geen condensatie op.
Ah. Dat verklaard wel wat. Nja kan alles openzetten 's nachts in andere kamers, alleen dat is in mijn slaapkamer niet te doen. Dus dan moet ik alleen voor die kamer nog een andere oplossing zoekenquote:
De deur open laten staan 's nachts.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:24 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Ah. Dat verklaard wel wat. Nja kan alles openzetten 's nachts in andere kamers, alleen dat is in mijn slaapkamer niet te doen. Dus dan moet ik alleen voor die kamer nog een andere oplossing zoeken
Als het buiten 35 graden is bedoel je dan?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:18 schreef SiIk het volgende:
[..]
Bij te droog krijg ik snel last van m'n eczeem, te vochtig voelt al snel benauwd.
Nee?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:27 schreef rival het volgende:
[..]
Als het buiten 35 graden is bedoel je dan?
Staat ie al maar dat is niet genoeg.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:27 schreef MissMSX het volgende:
[..]
De deur open laten staan 's nachts.
Ik merk 's ochtends altijd wel meteen dat het geen 35 graden is. Telt dat ook?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:30 schreef rival het volgende:
[..]
Merk je dat echt meteen? Dan ben je wel erg gevoelig ervoor....
De reden van mijn ochtendhumeurquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:32 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Ik merk 's ochtends altijd wel meteen dat het geen 35 graden is. Telt dat ook?
Sowieso altijd last van eczeem. Bij dat soort dingen merk is gewoon dat t wel snel invloed heeft ja.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:30 schreef rival het volgende:
[..]
Merk je dat echt meteen? Dan ben je wel erg gevoelig ervoor....
en als er iets irritant isquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:34 schreef SiIk het volgende:
[..]
Sowieso altijd last van eczeem. Bij dat soort dingen merk is gewoon dat t wel snel invloed heeft ja.
Kan nu alweer voorspellen dat als t straks echt winter is en droog ik dood ga van de jeuk
Achja. Shit happens.quote:
Je kan er overheen groeien. Heb zelf ook jaren last gehad. Heel soms komt het nog beetje terug maar niks ernstigsquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:34 schreef SiIk het volgende:
[..]
Sowieso altijd last van eczeem. Bij dat soort dingen merk is gewoon dat t wel snel invloed heeft ja.
Kan nu alweer voorspellen dat als t straks echt winter is en droog ik dood ga van de jeuk
Als je er overheen groeit, gebeurt dat volgens mij meestal in je puberteit al wel.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:43 schreef Faxie het volgende:
[..]
Je kan er overheen groeien. Heb zelf ook jaren last gehad. Heel soms komt het nog beetje terug maar niks ernstigs
Pijnlijk ook daadwerkelijk? manquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:40 schreef SiIk het volgende:
[..]
Achja. Shit happens.
Het naarste is dat t altijd t ergste is als het koud is, en dan juist broeken dragen pijnlijk is.
Zou zomers een stuk makkelijker zijn
O.a. veroorzaakt doordat ik in m'n slaap nog wel eens de neiging heb het tot bloedens toe open te krabbenquote:
Ohw dat is wel heel erg. Mijn neefje had dat vroeger. Super zielig. Gelukkig volgens mij nu wel veel minder geworden. Ook niet echt iets meer waar je naar gaat vragen nadat hij volwassen geworden is.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:49 schreef SiIk het volgende:
[..]
O.a. veroorzaakt doordat ik in m'n slaap nog wel eens de neiging heb het tot bloedens toe open te krabben
Wat voor wasmand?:oquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:29 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Staat ie al maar dat is niet genoeg.
Nja gaat goed komen allemaal. Stukje van wiki wel informatief. Nog nooit zo goed/lang over nagedacht eigenlijk.
Zo eerst even naar de stad. Mijn moeder heeft een nieuwe jas nodig, eens kijken of we iets kunnen vinden. En ik heb een nieuwe wasmand gezien, eens kijken of die net zo mooi is als in de folder.
Achja, klinkt nu ook wel erger dan t is denk ik hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:51 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Ohw dat is wel heel erg. Mijn neefje had dat vroeger. Super zielig. Gelukkig volgens mij nu wel veel minder geworden. Ook niet echt iets meer waar je naar gaat vragen nadat hij volwassen geworden is.
Ik wist niet dat er zoiets bestond als een mooie wasmand.quote:
Nja hij is bij de Xenos nu heel goedkoop, dus weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten, maar wel even een kijkje waard. En hopelijk lekker door heel Utrecht dan met dat ding zeulenquote:
Best een verschil tussenquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er zoiets bestond als een mooie wasmand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.of dit bijvoorbeeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:57 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Best een verschil tussenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.of dit bijvoorbeeldIn mijn beleving zijn dit twee verschillende dingen met allebei een andere functieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |