Paar maandjes terug gedaanquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:58 schreef Harmankardon het volgende:
Ramen goed kitten, zo komt altijd veel vocht binnen.
Nog even wachten op de chocoladelettersquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:09 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Heb al een paar dagen een chocolade op.Chocomel telt niet echt.
Dan kit je meteen ook de natuurlijke tochtweggetjes dichtquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:58 schreef Harmankardon het volgende:
Ramen goed kitten, zo komt altijd veel vocht binnen.
Ik zou echt een hygrometer proberen en kijken waar en waneer het probleem zich voordoet. Vocht in huis hou je altijd. kan hier soms ook wel eens 70% zijn als het regent en/of de was binnen staat.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:53 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Nee bij droog weer is het wel minder natuurlijk. Maar van de week van het mistig en dan is het gelijk alweer te merken. En zodra de regen begint ook weer natuurlijk.
Die deur en dat raam dan open zettenquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:54 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Badkamer staat gelukkig de hele dag zon op. Meest droge kamertje van het huis hahaha
Gelukkig wel
Zal eens kijken. Ken wel iemand met zo'n klok waar ook zo'n meter in zitquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:14 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan kit je meteen ook de natuurlijke tochtweggetjes dicht
[..]
Ik zou echt een hygrometer proberen en kijken waar en waneer het probleem zich voordoet. Vocht in huis hou je altijd. kan hier soms ook wel eens 70% zijn als het regent en/of de was binnen staat.
Nu is het hier bijvoorbeeld 60% zonder dat het regent of er was staat. Het is gewoon vochtig in de buitenlucht en dat merk je binnen meteen.
Yvie is lief, die stookt nietquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:15 schreef MissMSX het volgende:
Oh, en veel stoken helpt ook echt. Ramen open en kachel aan
quote:
Tussen de 40 en 60 is 'normaal'. Maar goed, de een is gevoeliger voor het een dan de anderquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:16 schreef SiIk het volgende:
43% hier nu.
Alles onder de 35/40 en boven de 50 is eigenlijk kut
Neeeeequote:Op dinsdag 3 november 2015 13:16 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan moet ze maar sokken aan in bed. Eigen schuld
Bij te droog krijg ik snel last van m'n eczeem, te vochtig voelt al snel benauwd.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:17 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Tussen de 40 en 60 is 'normaal'. Maar goed, de een is gevoeliger voor het een dan de ander
Hier nog iets van wikiquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:15 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Zal eens kijken. Ken wel iemand met zo'n klok waar ook zo'n meter in zitThanks.
quote:Als een ruimte continu geventileerd wordt komt er overdag warme lucht binnen en ’s nachts koude. De warme lucht bevat veel vocht, ’s nachts koelt alles af en kan er condensatie optreden. Dit lijkt niet de juiste aanpak. Alleen overdag ventileren met relatief warme lucht verergert het probleem, omdat warme lucht meer vocht kan bevatten dan koude lucht. Als er alleen ’s nachts geventileerd wordt komt er relatief droge en koude lucht binnen, die overdag zal opwarmen. Er treedt dan geen condensatie op.
Ah. Dat verklaard wel wat. Nja kan alles openzetten 's nachts in andere kamers, alleen dat is in mijn slaapkamer niet te doen. Dus dan moet ik alleen voor die kamer nog een andere oplossing zoekenquote:
De deur open laten staan 's nachts.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:24 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Ah. Dat verklaard wel wat. Nja kan alles openzetten 's nachts in andere kamers, alleen dat is in mijn slaapkamer niet te doen. Dus dan moet ik alleen voor die kamer nog een andere oplossing zoeken
Als het buiten 35 graden is bedoel je dan?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:18 schreef SiIk het volgende:
[..]
Bij te droog krijg ik snel last van m'n eczeem, te vochtig voelt al snel benauwd.
Nee?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:27 schreef rival het volgende:
[..]
Als het buiten 35 graden is bedoel je dan?
Staat ie al maar dat is niet genoeg.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:27 schreef MissMSX het volgende:
[..]
De deur open laten staan 's nachts.
Ik merk 's ochtends altijd wel meteen dat het geen 35 graden is. Telt dat ook?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:30 schreef rival het volgende:
[..]
Merk je dat echt meteen? Dan ben je wel erg gevoelig ervoor....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |