SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroïdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FOK! Powerlifting Goals 31-12-2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-enBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ik hoef opzich niet af te vallen, dus om plaatselijke vetverbranding gaat t me niet. Maar wel gewoon nieuwsgierig naar waar het idd relatief veel zou zijn, wat 'normale' waardes zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:42 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Dat is toch juist het hele idee van zo'n huidplooimeting? Hoe meer punten je meet hoe accurater de bf% schatting is. Of wil je achterhalen waar je relatief veel vet hebt zitten? In that case: de spiegel is waarschijnlijk beter daarvoor en hoe dan ook: plaatselijke vetverbranding bestaat niet, sit ups doen om een buikje weg te werken bijvoorbeeld heeft geen zin. Je lichaam kiest zelf waar t de benodigde energie (vet dus als je in eenn deficit zit, of eiwitten/spieren als je te gek doet, dan kan je zweet naar ammoniak ruiken) vandaan haalt.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:28 schreef Snakey het volgende:
Als je snel gewicht kwijt wil, neem een baby.![]()
Ik ben bijna 2 kilo kwijt in anderhalve week.![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!
![]()
![]()
![]()
Is echt heel leuk kan ik je vertellen.Je kunt niet vroeg genoeg met GOMAD beginnenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:36 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Al het melk is zeker op?
Van harte!
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Fake-lat-syndroom kereltjes die te obvious naar je deloadweek DLs kijken en vervolgens uit het niets 4 pogingen doen op een 1RM met 10kg meer dan jij op de bar. En heerlijk falen.
Wanneer is de maatschappij hier toch zo omgeslagen naar dat treurige spiegelgedrag? Social media?-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Dat gebeurde al half jaren 80 toen ik begon met (m'n eerste periode) ijzer vreten. Heel veel gedrag is niet echt verschillend van toen. Telefoons en bankjes bezet houden met die dingen is wel nieuw.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:28 schreef VASND het volgende:
Fake-lat-syndroom kereltjes die te obvious naar je deloadweek DLs kijken en vervolgens uit het niets 4 pogingen doen op een 1RM met 10kg meer dan jij op de bar. En heerlijk falen.
Wanneer is de maatschappij hier toch zo omgeslagen naar dat treurige spiegelgedrag? Social media?![]()
Er waren toen uiteraard ook chest/breast bro's, maar er schiet me nu iemand te binnen die enorme traps had, maar geen lats.
Er waren toen trouwens meer hardcore gyms, voor het allemaal werd overgenomen door healtprut. En er liepen grote gasten rond waar je echt tegenop keek, maar altijd supervriendelijk en behulpzaam waren. Dat is ook wel wat minder geworden.![]()
Thanks.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:14 schreef Eleiko het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!
![]()
![]()
![]()
Is echt heel leuk kan ik je vertellen.![]()
![]()
Nog mensen die hier een 'personal trainer' gebruiken voor voeding/training?Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
mijn vrouw die kooktquote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:13 schreef Mr.J het volgende:
Nog mensen die hier een 'personal trainer' gebruiken voor voeding/training?![]()
M'n gewetenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:13 schreef Mr.J het volgende:
Nog mensen die hier een 'personal trainer' gebruiken voor voeding/training?![]()
Mezelf (alhoewel ik wel wat strenger mag zijn
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Ik denk dat ik meer heb aan een goede trainingspartner. Beetje competitie en elkaar pushen. Ik weet zeker dat ik meer kan, maar mentaal is het in je eentje soms moeilijk om jezelf tot een grens te pushen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:13 schreef Mr.J het volgende:
Nog mensen die hier een 'personal trainer' gebruiken voor voeding/training?
Maar een trainings partner vinden is kut als je 1, 's morgens redelijk vroeg traint, en 2 je in twee landen leeft. Ik had in Spanje goed contact met een groepje, maar dat verwatert vrij makkelijk als je niet daar bent.![]()
ditquote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:34 schreef Drinky het volgende:
Mezelf (alhoewel ik wel wat strenger mag zijn
en gefeliciteerd sneekiefan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Gefeliciteerd Snakey!Hahaha. Zie hier sowieso veel gasten veel te zware gewichten pakken. Je staat zo voor lul, terwijl je met een lager gewicht en goede vorm helemaal niet voor lul staat, in ieder geval in mijn ogen..quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:28 schreef VASND het volgende:
Wanneer is de maatschappij hier toch zo omgeslagen naar dat treurige spiegelgedrag? Social media?![]()
Beetje zonde van het geld voor een amateur.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:13 schreef Mr.J het volgende:
Nog mensen die hier een 'personal trainer' gebruiken voor voeding/training?Deathlift or Die.![]()
Verbaas me wel over muscle memory. Ik heb sindsdat ik vertrok begin Maart niks meer gedaan qua liften, hooguit 1 of 2 keer incidenteel ergens. Begon mijn eerste sessie 3 dagen terug met 40kg C&J (met moeite) en tweede sessie gelijk alweer op 60kg CJ (waar ik voorheen op 85kg PR zat). Inclusief schouderblessure die nu al 4 maanden aan de gang is.
Gekke is wel dat de schouderblessure met liften steeds beter wordt, alsof de schouderspier gewoon erg verzwakt was ofzo?
Ook niet zo heel veel spiermassa kwijt, lijkt wel alsof ik juist wat ben aangekomen. Startgewicht voor ik vertrok lag rond de 74kg, huidig gewicht ergens tussen de 78~79 met abs zichtbaar in redelijk licht en semi-zichtbare bicep ader. Snap er niks van. Heb dan wel veel met een 30kg rugtas lopen sjouwen maar het lijkt me stug dat dat genoeg is voor onderhoud.
Hoe dan ook binnenkort waarschijnlijk weer even out of the running vanwege medische klachten dus dit is wel een beetje een verspild jaar qua gains en liften.
Drinky is een baas![]()
Je moet jezelf duidelijke doelen stellen, en jezelf daarin pushen. Daar kom je verder mee zonder bijzonder streng voor jezelf te zijn. Nouja, soms moet je wel even streng zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:34 schreef Drinky het volgende:
Mezelf (alhoewel ik wel wat strenger mag zijn![]()
Niet alleen met trainen trouwens, dit werkt prima op elk vlak in je leven.quote:Thanks.quote:![]()
![]()
Ja ik had even een kleine periode van dreamerbulken toen ik weer terugkwam naar Europa. Sinds vorige week weer helemaal omgegooid en in het oude regime. Kan niet eens meer die dreamerhoeveelheden meer naar binnen werkenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je moet jezelf duidelijke doelen stellen, en jezelf daarin pushen. Daar kom je verder mee zonder bijzonder streng voor jezelf te zijn. Nouja, soms moet je wel even streng zijn.![]()
Niet alleen met trainen trouwens, dit werkt prima op elk vlak in je leven.
[..]
[..]
Thanks.
Drinky is een baas![]()
Zat er wel over na te denken om 2 uurtjes te nemen, gezien ik niet zoveel weet van bodybuilden en wel wat meer uit accesory work wil halen. Lower body uurtje en upper body uurtje. Zeker met bovenrug zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:13 schreef Mr.J het volgende:
Wat vinden jullie van mijn eetschema? wil er nu echt serieus mee gaan beginnen nadat ik vind dat ik na 2 jaar (waarvan 1 echt serieus) te weinig progressie heb gemaakt.
Doel is een cleanbulk, 80kg/180cm.
Wat ik zelf denk is te weinig vetten, alleen hoe kan ik dit nog fixen terwijl ik nu al op 3062 kcal zit?hhhhh![]()
283g eiwitten is nergens voor nodig, die kun je vervangen door wat vetten.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 00:43 schreef DaveDave09 het volgende:
Wat vinden jullie van mijn eetschema? wil er nu echt serieus mee gaan beginnen nadat ik vind dat ik na 2 jaar (waarvan 1 echt serieus) te weinig progressie heb gemaakt.
[ afbeelding ]
Wat ik zelf denk is te weinig vetten, alleen hoe kan ik dit nog fixen terwijl ik nu al op 3062 kcal zit?![]()
Inderdaad wat al gezegd is, te veel eiwit en te weinig vet. Niet zo gek dat je teveel eiwit hebt want je banaan heeft al 30g eiwit, denk dat je daar de carbs en de eiwit hebt omgedraaid. Ik zelf drink altijd een shake sochtends, melk/havermout/banaatje/schep whey en en een schep pindakaas voor wat vet. Prima macro's en snel klaar!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 00:43 schreef DaveDave09 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ik zelf denk is te weinig vetten, alleen hoe kan ik dit nog fixen terwijl ik nu al op 3062 kcal zit?![]()
![]()
Ga je dit iedere dag eten?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 00:43 schreef DaveDave09 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ik zelf denk is te weinig vetten, alleen hoe kan ik dit nog fixen terwijl ik nu al op 3062 kcal zit?I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Check even alles qua voedingswaarden met de informatie op de verpakking. Zijn een aantal ingredienten wat niet klopt zoals; 30 gr eiwit per 100 gram kip of de banaan met 30 gr eiwit.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 00:43 schreef DaveDave09 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ik zelf denk is te weinig vetten, alleen hoe kan ik dit nog fixen terwijl ik nu al op 3062 kcal zit?
Dat scheelt al ~45 gram eiwitten. Verder eet je alleen maar mager/halfvolle producten terwijl je klaagt over te weinig vetten. Heel simpel is dus de keuze voor volle melk of kwark. Varieer ook eens met zalm of andere vette vis. Het zelfde geldt voor de kip.
Dus controleer de macro's van de producten,kies voor meer vette varianten en eet eventueel iets minder eiwitten. Problem solved.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Dat is natuurlijk onzin he.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:02 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Beetje zonde van het geld voor een amateur.
Er zijn er weinig die een wedstrijd draaien zonder begeleiding. En ook zonder wedstrijd plannen maar met bijv een fotoshoot in t vooruitzicht is een kundige begeleider een betere resource dan jezelf of internet fora.Nootjes, advocado, ei. Allemaal goede bronnen van vetten.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 00:43 schreef DaveDave09 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ik zelf denk is te weinig vetten, alleen hoe kan ik dit nog fixen terwijl ik nu al op 3062 kcal zit?
Eiwitten hoef je verder niet te schrappen imo.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Sowieso, we hebben bv hier nu een personal trainer die echt weet waar ie het over heeft. Top fysiek en een hoop kennis. Van zo iemand zou ik best betaald trainings en voedingadvies willen krijgen.![]()
Ik dacht vandaag, ik werk me op naar 3 x 120 BP. Normaal gesproken doe ik geen BP zonder spotter boven 100 kilo, maar er was niemand die ik genoeg vertrouwde, alleen maar ventjes die je zelfs als het fout gaat niet in de buurt wil hebben.![]()
Ik dacht, ik ga wat hoger liggen zodat de bar niet zo ver van de J hooks is. Bar omhoog, zakken, gaat allemaal prima, omhoog BENG, tegen de J hooks aan.![]()
Dat gimg bijna mis. Daarna lukte gelijk niks meer.![]()
![]()
Adidas Power Perfect II's binnenmaatje moeten gokken maar zitten als gegoten
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Ben sinds een tijdje weer met incline bench press begonnen. Had ik eerder moeten doen. Vond al een tijdje dat mijn borst een beetje slap was, wel groot qua oppervlak, maar niet echt hard. Beetje lastig uit te leggen. Niet dat ik manboobs had, maar het was ook geen heel gespierde borst zeg maar. Nu met incline bench press gaat dat (vooralsnog) een stuk beter.![]()
Ik bedoelde eerder dat ik geen wedstrijden doe/ga doen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:18 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin he.
Er zijn er weinig die een wedstrijd draaien zonder begeleiding. En ook zonder wedstrijd plannen maar met bijv een fotoshoot in t vooruitzicht is een kundige begeleider een betere resource dan jezelf of internet fora.
Deathlift or Die.![]()
Wat merk je dan precies aan je borst? Beetje wazig verhaal dit.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:42 schreef ZuidGrens het volgende:
Ben sinds een tijdje weer met incline bench press begonnen. Had ik eerder moeten doen. Vond al een tijdje dat mijn borst een beetje slap was, wel groot qua oppervlak, maar niet echt hard. Beetje lastig uit te leggen. Niet dat ik manboobs had, maar het was ook geen heel gespierde borst zeg maar. Nu met incline bench press gaat dat (vooralsnog) een stuk beter.Deathlift or Die.![]()
Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie doen. Ik zit zelf een op een FB schema.
Poll: Wat is de opbouw van je schema?
• PPL
• Main lift + supplemental
• UB/LB
• Bro Split
• Full Body
• Overig
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hierwe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Ik weet niet of het fullbody is, of main + supplement. Maar ik begin meestal eerst met squat/deadlift of BP met daarna Clean & Jerk. Daarnaast nog een paar extra oefeningen om bepaalde achterstanden aan te pakken.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Doe je squaten en deadliften in een sessie of apart?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:19 schreef Drinky het volgende:
Ik weet niet of het fullbody is, of main + supplement. Maar ik begin meestal eerst met squat/deadlift of BP met daarna Clean & Jerk. Daarnaast nog een paar extra oefeningen om bepaalde achterstanden aan te pakken.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
PPL met DLs bij legs-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Denk main lift + sup?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:14 schreef McNulty het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie doen. Ik zit zelf een op een FB schema.
Ma: Bench (kracht) + OHP 5x5 + Bench close-grip OF spoto (volume) week switch + accesories
Di: DL (kracht) + SQ (volume) + accesories
Wo: Rust
Do: Bench (volume) + OHP 5x5 + Bench close-grip OF spoto (kracht) week switch + accesories
Vr: SQ (kracht) + DL (volume) + accesories
Za: Beetje random. Biceps, bovenrug, abs, cardio whatever. Leuk yolo dagje
Zo: Rust![]()
I concur.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:47 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Denk main lift + sup?
Ma: Bench (kracht) + OHP 5x5 + Bench close-grip OF spoto (volume) week switch + accesories
Di: DL (kracht) + SQ (volume) + accesories
Wo: Rust
Do: Bench (volume) + OHP 5x5 + Bench close-grip OF spoto (kracht) week switch + accesories
Vr: SQ (kracht) + DL (volume) + accesories
Za: Beetje random. Biceps, bovenrug, abs, cardio whatever. Leuk yolo dagje
Zo: Rustwe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Meet je vet percentage op, dan weet je wat meer om een beslissing te maken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:08 schreef Kun-Aguero het volgende:
Ik ben 1,89 woog 75 kilo en weeg nu 90 na de bulk. Hoever zou ik doorbulken?![]()
Dreamerbulkquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:08 schreef Kun-Aguero het volgende:
Ik ben 1,89 woog 75 kilo en weeg nu 90 na de bulk. Hoever zou ik doorbulken?Behulpzaam als een waterkraan.
Met main lift + supp doelde ik meer op dat elke grote compound een eigen dag krijgt en je vervolgens een lift uitkiest om de main lift aan te sterken (carry-over naar de eerste lift is hierbij de selectie criteria).quote:
Accessories is meer isolatie zoals abs, curls, trycep extentions.
Vb:
Ma: Bench, (sup) Dead Stop Rack Bench Press of Floor Presses of Dips, (acc.) tryceps
Di: Squat, (sup) Gluteham of Front SQ of High Bar (acc.) Leg curls
Do: Press, (sup) Behind the neck press/ Dumbell press/ (acc) trycep longhead
Vrij: DL, (sup)Defecit DL/Glute ham/Rack Pulls/Romanian DL(acc) shrugswe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Main lift en supplemental, want doe 5/3/1 met wat assistance.
Alleen enorm gezakt want net weer begonnen na 4 maanden niet liften![]()
![]()
14%quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:20 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Meet je vet percentage op, dan weet je wat meer om een beslissing te maken.AJ![]()
Ja klopt, lastig uit te leggen. Gewoon dat het niet echt hard is of zo, beetje slappe hap. Dus wel massa maar niet echt harde definitie (maar kan ook tussen mn oren zitten hoor). Moeilijk te omschrijven, maar gaat nu gelukkig beter.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:18 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat merk je dan precies aan je borst? Beetje wazig verhaal dit.![]()
De basis zegmaar voor de GH productie en dan plus nog wat extra. Lijkt fullbody mij toch beter.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Met main lift + supp doelde ik meer op dat elke grote compound een eigen dag krijgt en je vervolgens een lift uitkiest om de main lift aan te sterken (carry-over naar de eerste lift is hierbij de selectie criteria).
Accessories is meer isolatie zoals abs, curls, trycep extentions.
Vb:
Ma: Bench, (sup) Dead Stop Rack Bench Press of Floor Presses of Dips, (acc.) tryceps
Di: Squat, (sup) Gluteham of Front SQ of High Bar (acc.) Leg curls
Do: Press, (sup) Behind the neck press/ Dumbell press/ (acc) trycep longhead
Vrij: DL, (sup)Defecit DL/Glute ham/Rack Pulls/Romanian DL(acc) shrugsAJ![]()
Je krijgt waarschijnlijk een sterkere hormoon respons bij een FB idd. FB schema's kunnen per sessie wel lang gaan duren zeker als je meer volume nodig gaat hebben.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:33 schreef Kun-Aguero het volgende:
De basis zegmaar voor de GH productie en dan plus nog wat extra. Lijkt fullbody mij toch beter.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Vandaag weer een interessante workout. Eerst de 3/3/3 dag gedaan met de gewichten van de 5/3/1-dag. Dat was niet lachen.
Daarna voor het eerst in een half jaar weer eens C+J gedaan, meteen een PR van 80kg. En er zat meer in, denk ik...![]()
Een absolute basis training (Squat, BP en Row)bijv duurt rond een half uur. Dus zolang duurt het nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:38 schreef McNulty het volgende:
[..]
Je krijgt waarschijnlijk een sterkere hormoon respons bij een FB idd. FB schema's kunnen per sessie wel lang gaan duren zeker als je meer volume nodig gaat hebben.AJ![]()
Ja grappig, toen ik met SL 5x5 op een gegeven moment tegen m'n top aan zat had ik wel 5 minuten rust nodig per setje op de squat, ik was voor squatten alleen al 40 minuten bezig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:43 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Een absolute basis training (Squat, BP en Row)bijv duurt rond een half uur. Dus zolang duurt het niet![]()
Vijf minuten is echt te veel. Ik merk dat ik met meer dan 3 minuten al meer last van stijve spieren krijg.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja grappig, toen ik met SL 5x5 op een gegeven moment tegen m'n top aan zat had ik wel 5 minuten rust nodig per setje op de squat, ik was voor squatten alleen al 40 minuten bezig.![]()
Mehdi zelf doet er net als ik ook ongeveer een halfuur over, dus ik denk dat het dan meer aan jouw tempo ligt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja grappig, toen ik met SL 5x5 op een gegeven moment tegen m'n top aan zat had ik wel 5 minuten rust nodig per setje op de squat, ik was voor squatten alleen al 40 minuten bezig.AJ![]()
Dit. Een 3x5 red ik wel in 30 min. Met 5x5 ga je daar wel overheen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja grappig, toen ik met SL 5x5 op een gegeven moment tegen m'n top aan zat had ik wel 5 minuten rust nodig per setje op de squat, ik was voor squatten alleen al 40 minuten bezig.Nooit last van gehad. Wel dat ik onder <5 min loop te hijgen als een paard en mijn lifts minder sterk zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Vijf minuten is echt te veel. Ik merk dat ik met meer dan 3 minuten al meer last van stijve spieren krijg.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Dat hijgen heb ik ook. Maar tegen de tijd dat ik terug op adem ben, is alle adrenaline weg en voelen mijn spieren helemaal stijf.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:05 schreef McNulty het volgende:
[..]
Nooit last van gehad. Wel dat ik onder <5 min loop te hijgen als een paard en mijn lifts minder sterk zijn.![]()
Dat heb ik niet echt. Ik voel de vermoeidheid alleen minder worden met 5> rust. Ben je van jezelf al vrij stijf?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat hijgen heb ik ook. Maar tegen de tijd dat ik terug op adem ben, is alle adrenaline weg en voelen mijn spieren helemaal stijf.
no homo.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Momenteel wel. Ik stretch eigenlijk te weinig en de enige oefening waarbij ik echt ver ga in mijn ROM is ATG squats. Mijn rug en schouders zijn eigenlijk iets te weinig mobiel. Vooral bij DL merk ik dat als ik meer dan +- drie minuten rust neem, mijn onderrug minder goed wordt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:18 schreef McNulty het volgende:
[..]
Dat heb ik niet echt. Ik voel de vermoeidheid alleen minder worden met 5> rust. Ben je van jezelf al vrij stijf?
no homo.
Vandaar dat ik ook weer begonnen ben met olympische lifts, dat gaf me vroeger enorm veel mobiliteit.![]()
Begin volgende week qua kracht met splitje 3 dagen.
Woensdag Borst Rug
Vrijdag Benen
Zaterdag Schouders en armenDeathlift or Die.![]()
waarom geen lift vriend???quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:27 schreef Sapstengel het volgende:
Main lift en supplemental, want doe 5/3/1 met wat assistance.
Alleen enorm gezakt want net weer begonnen na 4 maanden niet liftenDeathlift or Die.![]()
Waarom geen PPL?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:37 schreef Ethanolic het volgende:
Begin volgende week qua kracht met splitje 3 dagen.
Woensdag Borst Rug
Vrijdag Benen
Zaterdag Schouders en armen![]()
Eerst paar weken vanwege drukte niet geweest. Motivatie was ook laag dus had ook zoiets van fuck it, terwijl ik opzich wel zou kunnen gaan. Was ook in die vakantieperiode en als je dan eenmaal een maand niet bent geweest gaat het snel.quote:![]()
Is borst/rug op 1 dag niet erg intensief? Voordeel natuurlijk wel is dat je elke zaterdag goede pomp in je armen hebtquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:42 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Doe ik al heel lang. Weer eens wat anders.![]()
![]()
Ik lift meestal aan het einde van de ochtend. Niemand in de gym en wat energie betreft beste moment van de dag imo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:48 schreef Faeroer het volgende:
DL PR'tje gezetNieteens verkeerd overdag liften.
![]()
Ja ben er nog niet echt zeker van, maar schijnt wel fijn te zijn. Doe toch voornamelijk middelzwaar gewicht en hoog volume. Als het me niet bevalt gooi ik het zo om naar PPL met dezelfde oefeningenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:43 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Is borst/rug op 1 dag niet erg intensief? Voordeel natuurlijk wel is dat je elke zaterdag goede pomp in je armen hebt
Deathlift or Die.![]()
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:51 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik lift meestal aan het einde van de ochtend. Niemand in de gym en wat energie betreft beste moment van de dag imo.![]()
![]()
Tot jij je te dik vindt. Weet ik veel. Wat zijn je ambities, ga je op vakantie?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:32 schreef Kun-Aguero het volgende:
Maar niemand een tip tot welke vetpercentage je moet doorbulken?Deathlift or Die.![]()
Dat heeft ook met vocht te maken. En dat ben je na 7 dagen al kwijt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:33 schreef Sapstengel het volgende:
Totdat je in de spiegel kijkt en denkt "ik ben wel een beetje dik".AJ![]()
Klopt. Eerste paar weken verlies je best wat als je begint met cut. Maar je kunt altijd wel een beetje zien wat vet en vocht is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:36 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Dat heeft ook met vocht te maken. En dat ben je na 7 dagen al kwijt.
Is ook niet echt een ideaal percentage om te beginnen met cut. Als je denkt ik heb teveel vet en wil abs zien is het een goed moment. Ik maak me daar zelf niet zo druk om en cut pas als het echt te erg wordt. Vetlaagje is niet zo erg, maar als het richting bierbuik gaat dan ga ik wel minderen met eten.![]()
Ben je beginner en of verder gevorderd?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:32 schreef Kun-Aguero het volgende:
Maar niemand een tip tot welke vetpercentage je moet doorbulken?
-ben je noob, dan kan je wat harder bulken
Hoeveel weeg je nu en hoe lang bist du?
-ben je skinny biatch, kan je wat verder bulken
Hoeveel vet heb je nu al?
-ben je auswitz, kan je verder bulken
Welk schema doe je?
-Voeg je vaak gewicht toe > meer bw toename nodig
het leef is niet zo zwart/wit.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Afhankelijk van je doelen, niet meer dan 18%.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:32 schreef Kun-Aguero het volgende:
Maar niemand een tip tot welke vetpercentage je moet doorbulken?![]()
Trouwens, vraagje: wat vinden jullie van brotégé's?
De laatste tijd is er zo'n skinny kid van een jaar of 16/17 op de gym, die echt serieus aan het liften is, maar zijn form is matig en hij lijkt wat zelfvertrouwen te missen. Op zich zou ik hem daarmee kunnen helpen, gewoon wat tips en trucs en zo om hem te stimuleren door te gaan met liften. Van de andere kant is dat ook weer zo stom, alsof ik z'n pa ben...![]()
Als je 5 min of langer nodig hebt om uit te hijgen zou je eens wat aan je conditie moeten doen.Behulpzaam als een waterkraan.
Als je ziet dat z'n form compleet kut is kun je em best FF helpen. Je ziet snel genoeg of zo iemand het oppikt en er ook daadwerkelijk wat mee doet .quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De laatste tijd is er zo'n skinny kid van een jaar of 16/17 op de gym, die echt serieus aan het liften is, maar zijn form is matig en hij lijkt wat zelfvertrouwen te missen. Op zich zou ik hem daarmee kunnen helpen, gewoon wat tips en trucs en zo om hem te stimuleren door te gaan met liften. Van de andere kant is dat ook weer zo stom, alsof ik z'n pa ben...Behulpzaam als een waterkraan.
Gewoon helpen als hij dit kan waarderen. Het begin is altijd lastig. Nemen en doorgeven van kennis maakt het juist leuk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De laatste tijd is er zo'n skinny kid van een jaar of 16/17 op de gym, die echt serieus aan het liften is, maar zijn form is matig en hij lijkt wat zelfvertrouwen te missen. Op zich zou ik hem daarmee kunnen helpen, gewoon wat tips en trucs en zo om hem te stimuleren door te gaan met liften. Van de andere kant is dat ook weer zo stom, alsof ik z'n pa ben...![]()
Precies als het echt schadelijk slechte form is gewoon wat tips geven. Zou verder niet zo'n ventje rond me heen willen hebben elke training.![]()
Meh, voor een beginner is het allemaal niet slecht. Maar hij zou sneller vooruitgang maken met wat tweaks. In principe zeg ik niets tenzij iemand op het punt staat zich te blesseren, maar voor zo'n kleine beta die zich tot alfa wil opwerken, heb ik een beetje een zwak. No homo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je ziet dat z'n form compleet kut is kun je em best FF helpen. Je ziet snel genoeg of zo iemand het oppikt en er ook daadwerkelijk wat mee doet .Hij is er alleen als ik 's middags ga trainen (ongeveer 1x in de 2 weken), dus dat is geen probleem. En als het irritant wordt, durf ik hem best te zeggen dat hij moet oprotten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:18 schreef Sapstengel het volgende:
Precies als het echt schadelijk slechte form is gewoon wat tips geven. Zou verder niet zo'n ventje rond me heen willen hebben elke training.![]()
Oprotten = mij met rust laten, niet weggaan uit de gym.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:26 schreef Snorrenbaard het volgende:
Ja want jij hebt totaal het recht om iemand anders in de gym te zeggen dat hij weg moet gaan.![]()
![]()
Als je hem goede feedback kan geven, waarom niet? Was gisteren aan het squatten en een kerel achter me met DL bezig. Die werd aangesproken op z'n form door iemand, vervolgens half uur bezig geweest met als resultaat dat-ie een perfecte form had en 'm snapte. Wel tof om te zien, daarvoor kun je er tenslotte ook zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Oke thanksquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Afhankelijk van je doelen, niet meer dan 18%.AJ![]()
Ik had er een grafhekel aan. Vooral omdat het advies niet aansloot op wat ik wilde bereiken. Als je niet de dezelfde doelen hebt gewoon niets komen uitleggen tegen mij.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De laatste tijd is er zo'n skinny kid van een jaar of 16/17 op de gym, die echt serieus aan het liften is, maar zijn form is matig en hij lijkt wat zelfvertrouwen te missen. Op zich zou ik hem daarmee kunnen helpen, gewoon wat tips en trucs en zo om hem te stimuleren door te gaan met liften. Van de andere kant is dat ook weer zo stom, alsof ik z'n pa ben...we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
In mijn ervaring is je goedbedoelde advies vaak tegen dovemansoren gericht. Veel jonge gastjes willen gewoon wat aankloten, vooral niet te moe worden en komen pas na een tijdje (als ze oud genoeg zijn) tot de conclusie dat het loont om je een beetje in de sport te verdiepen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Meh, voor een beginner is het allemaal niet slecht. Maar hij zou sneller vooruitgang maken met wat tweaks. In principe zeg ik niets tenzij iemand op het punt staat zich te blesseren, maar voor zo'n kleine beta die zich tot alfa wil opwerken, heb ik een beetje een zwak. No homo.
[..]
Hij is er alleen als ik 's middags ga trainen (ongeveer 1x in de 2 weken), dus dat is geen probleem. En als het irritant wordt, durf ik hem best te zeggen dat hij moet oprotten.
Andersom heb ik ook een hekel aan bemoeials, die veelal onzinnige adviezen geven. "Met deadliften verpest je je rug" etc.
Als je mensen ongevraagd adviseert, dan met mate en alleen als ze er echt voor open lijken te staan.Met andere woorden, dit ja.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 01:15 schreef McNulty het volgende:
[..]
Ik had er een grafhekel aan. Vooral omdat het advies niet aansloot op wat ik wilde bereiken. Als je niet de dezelfde doelen hebt gewoon niets komen uitleggen tegen mij.![]()
Heel veel dit. Als ik fired up heerlijk sta te liften op weg naar een nieuw PR dan zit ik totaal niet te wachten op advies. Sloopt alleen maar mn concentratie en focus. Ja, ik trok die 9e single een beetje stroef. Joh, jammer dan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:26 schreef 16meter het volgende:
[..]
Als je mensen ongevraagd adviseert, dan met mate en alleen als ze er echt voor open lijken te staan.
Gewoon chill je incline fly repjes uitpompen, beetje om je heen kijken en dan een beetje keuvelen prima, dan heb ik er geen problemen mee.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Over advies gesproken: leg press tot lockout of niet? Heb het gevoel dat het slecht is voor de knieen?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik ga ze niet opzoeken, maar zijn dat niet vrijwel allemaal gevallen van hyperextension?quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:18 schreef seto het volgende:
Zou het niet doen, er bestaan ook een paar filmpjes waar dat echt gruwelijk misgaat.![]()
quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:18 schreef seto het volgende:
Zou het niet doen, er bestaan ook een paar filmpjes waar dat echt gruwelijk misgaat.Jullie snappen toch wel dat dit geen normale legpress is, maar een die machinaal assisteert en keihard terugduwde terwijl ze nog in knie extensie zat?quote:Op zondag 25 oktober 2015 13:20 schreef totehose het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)g-leg-press-gym.html
niet doen duswe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
Forum Opties Forumhop: Hop naar: