ja ik las 11quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:17 schreef VacaLoca het volgende:
Die nieuwe motor van Renault.. Zijn daar tokens voor gebruikt?
Toro Rosso heeft al aangekondigd niet met het nieuwe geval te gaan rijden. Red Bull Racing mogelijk welquote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:22 schreef VacaLoca het volgende:
Hm oké dan ben ik wel benieuwd. Bij Max kan je 'm sws achterin leggen, want maakt niet uit of ie nou penalty krijgt of niet of hoe ie zich kwalificeert.. In de tweede ronde moet ie toch wel van achteren beginnen op een of andere manier
Max krijgt niet die motor.. alleen de RBR's krijgen de upgrade. Reden zou kunnen zijn de overstap van Renault naar Ferrari bij STR, de kans dat STR nog Lotus in kan halen willen ze niet laten gebeuren.. schijnt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:22 schreef VacaLoca het volgende:
Hm oké dan ben ik wel benieuwd. Bij Max kan je 'm sws achterin leggen, want maakt niet uit of ie nou penalty krijgt of niet of hoe ie zich kwalificeert.. In de tweede ronde moet ie toch wel van achteren beginnen op een of andere manier
Aero heeft behoorlijk wat invloed op de circuits waar snelheid niet het belangrijkste is, zoals Hongarije en Singapore. Daar zie je RB en STR het juist erg goed doen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:50 schreef Fer het volgende:
Ik geloof er echt geen moer van dat STR met iets anders zou rijden dan RBR. Het succes van de STR is momenteel vooral afhankelijk van de complete Redbull driveline, wielophanging en electronica die erin zit. En hoewel James Key een topper is, heeft aero niet zoveel invloed in de huidige generatie auto's.
Schijnbaar kan TR ook gebruik maken van de update. Of ze dat doen is vers twee. Gezien de weersvoorspellingen (regen het hele weekend) is het misschien niet zo handig. Je zult maar pole trainen en dan teruggezet worden op de grid...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:25 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Max krijgt niet die motor.. alleen de RBR's krijgen de upgrade. Reden zou kunnen zijn de overstap van Renault naar Ferrari bij STR, de kans dat STR nog Lotus in kan halen willen ze niet laten gebeuren.. schijnt.
Ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:35 schreef Geralt het volgende:
Als ie eerste wordt en Rosberg 2de dan heeft ie ook de titel?
5 punten als Hamilton niet meer scoort.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:38 schreef Geralt het volgende:
Hoeveel zit er dan tussen als Rosberg de resterende races maximaal scoort en Lewis wint zondag?
Bij alle andere opties staat Rosberg 1 plek achter hem.
Eindelijk weer eens een echte regenrace? Heul veel zin in !quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:20 schreef aesop het volgende:
[..]
Schijnbaar kan TR ook gebruik maken van de update. Of ze dat doen is vers twee. Gezien de weersvoorspellingen (regen het hele weekend) is het misschien niet zo handig. Je zult maar pole trainen en dan teruggezet worden op de grid...
Het zou een beetje zijn als in de herhaling/slomo het doelpunt ineens missen bij het voetbal na een doelpunt. Dus zegmaar dat de race overdag tof is en savonds niet meer.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:23 schreef Rossdale het volgende:
Perfect! Helaas is dit dan ook echt de enige race die ik niet live kan zien maargoed. 's avonds is hij vast ook nog tof
Klopt:quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:25 schreef Geralt het volgende:
De race is overigens 's avonds!!!
Van 20:00 tot 22:00 als ik me niet vergis!
Wel een keer lekker 's avonds.quote:23 okt 2015
17:00-18:30 Eerste vrije training
21:00-22:30 Tweede vrije training
24 okt 2015
17:00-18:00 Derde vrije training
20:00-21:00 Kwalificatie
25 okt 2015
20:00 Race
Zeker aangezien ik daags erna pas om 14:15 uur naar mn werk moet.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Klopt:
[..]
Wel een keer lekker 's avonds.
ik zou alvast beginnen in te slaan, wat dat wordt veel bier en erug veel nootjesquote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker aangezien ik daags erna pas om 14:15 uur naar mn werk moet.
Dus ongegeneerd biertjes zuipen en nootjes drinken
Waarom? Beter rijdt Max gewoon een keer een sterke race in het middenveld.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:11 schreef SnowOokami het volgende:
ik hoop dat STR alsnog de nieuwe motor inzet... maar goed /hopen
En de week erop ook savonds.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:25 schreef Geralt het volgende:
De race is overigens 's avonds!!!
Van 20:00 tot 22:00 als ik me niet vergis!
vloeibare nootjesquote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker aangezien ik daags erna pas om 14:15 uur naar mn werk moet.
Dus ongegeneerd biertjes zuipen en nootjes drinken
in verdunde vormquote:
Extra motivatie om naar voren te komenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom? Beter rijdt Max gewoon een keer een sterke race in het middenveld.
Hij heeft genoeg laten zien om zijn kwaliteiten te onderstrepen. Me dunkt. De teams zijn lovend over hem.
Laat hem nu maar een keer gewoon vanaf een P8 ofzo starten en knokken voor een P5/6/7.
Fakquote:
Heerlijk! Die heb ik tekort gehad slaap. Morgen om 5 over 5 de wekker weer. Ik drink mn biertje nog op en dan maak ik dat ik naar bed ga. Brennie ligt op de bank te maffen al zie ik.quote:
Die van mij gaat niet veel later hoor.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heerlijk! Die heb ik tekort gehad slaap. Morgen om 5 over 5 de wekker weer. Ik drink mn biertje nog op en dan maak ik dat ik naar bed ga. Brennie ligt op de bank te maffen al zie ik.
Ik wou dat ik elke dag uit kon slapen. Helaas kan ik dat maar 9 van de 14 dagen tot zolang als ik wil (als ik 5 van die dagen maar om 1 uur op zn laatst uit bed ben )
Hopelijk een goede Q voor Maxquote:Vrijdag 23 oktober
Onweer
- minimumtemperatuur: 21°C
- maximumtemperatuur: 27°C
- wind: 19 km/h ZZO
- neerslagkans: 80%
Zaterdag 24 oktober
Zwaar onweer
- minimumtemperatuur: 17°C
- maximumtemperatuur: 24°C
- wind: 18 km/h O
- neerslagkans: 90%
Zondag 25 oktober
Zwaar bewolkt met kans op een bui
- minimumtemperatuur: 17°C
- maximumtemperatuur: 24°C
- wind: 18 km/h N
- neerslagkans: 40%
Maar jij kan waarschijnlijk geen 9 van de 14 dagen uitslapen tot zo laat je maar wil (lees: geen wekker zetten en opstaan wanneer je wakker wordt of dat nou 9, 10, 12 of 13 uur is)quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:36 schreef WEST het volgende:
[..]
Die van mij gaat niet veel later hoor.
Pole zou wel fucking awesome zijn. Mocht dat gebeuren dan tief ik mijn nootjes alsnog in de blender zodat ik ze kan drinkenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:37 schreef THEFXR het volgende:
max gaat in de kwali de laatste min naar buiten en pakt pole!
En het record met langste tussenpauze en weer terug F1 rijden toch ook? 10 jaar nogwat dacht ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Eerste of tweede rij zou sowieso een Nederlands record zijn. Jan Lammers heeft nu het Nederlandse kwalificatierecord nog in handen met een vierde plek op Long Beach in 1980.
Inderdaad. Tussen 1982 en 1992 niet in de F1 gereden.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
En het record met langste tussenpauze en weer terug F1 rijden toch ook? 10 jaar nogwat dacht ik.
20.00 uur. F1.com heeft de overgang naar wintertijd er niet inzitten. Dan gaat de klok een uur terug.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:22 schreef franklop het volgende:
Op de site van F1 zie ik dat race om 21.00 u is, hier 20.00.. wat is het nou?
Of zitten ze te kloten met de wintertijd?
Oh god, dat weet ik nog.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Eerste of tweede rij zou sowieso een Nederlands record zijn. Jan Lammers heeft nu het Nederlandse kwalificatierecord nog in handen met een vierde plek op Long Beach in 1980.
De ATS D4, die een stuk beter was dan de D3 die hij daarvoor reed. Kreeg meteen bij de start last van een gebroken aandrijfas.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef APK het volgende:
[..]
Oh god, dat weet ik nog.
Lag er ook weer snel naast geloof ik
Was dat nog in die Samson gesponsorde Shadow die de beauty contest won als mooist beschilderde auto?
(Of die suffe ATS?)
ATS. Hij heeft amper de startlijn gehaald, toen ging het ding stuk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef APK het volgende:
[..]
Oh god, dat weet ik nog.
Lag er ook weer snel naast geloof ik
Was dat nog in die Samson gesponsorde Shadow die de beauty contest won als mooist beschilderde auto?
(Of die suffe ATS?)
En hij kon in 1981 voor Brabham rijden mits hij 1,5 miljoen dollar zou meenemen. En in 1982 ook nog als vervanger voor Villeneuve, Maar toen brak hij zijn duim tijdens de GP van Detroit, waarna Tambay dat stoeltje kreeg.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Tussen 1982 en 1992 niet in de F1 gereden.
De sukkel mocht in 1982 Prost vervangen bij Renault, maar raakte gewond bij een crash. Anders had hij in 1983 vast een goed stoeltje gehad.
En terecht. Hij doet dingen die eigenlijk niet zouden kunnen, of die niemand aandurft. En hij komt er mee weg.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:56 schreef APK het volgende:
Ah, kenners
Maar goed dat zijn oudjes ipv nieuwtjes
Heb er zin in dit weekend!
Vond er jarenlang geen ruk meer aan maar kijk nu echt weer met heel veel plezier door Max, en dat is volgens mij niet alleen omdat hij ook Nederlands is...
Hoewel het mij opvalt dat de Engelsen hem veel meer aandacht geven dan de Duitsers op TV.
NO!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En terecht. Hij doet dingen die eigenlijk niet zouden kunnen, of die niemand aandurft. En hij komt er mee weg.
Het doet me een beetje denken aan Gilles Villeneuve, al was die wel Max in het kwadraat. En in een compleet andere tijd natuurlijk.
De Duitsers hebben alleen aandacht voor Duitsers, dat is al vele jaren zoquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:56 schreef APK het volgende:
Ah, kenners
Maar goed dat zijn oudjes ipv nieuwtjes
Heb er zin in dit weekend!
Vond er jarenlang geen ruk meer aan maar kijk nu echt weer met heel veel plezier door Max, en dat is volgens mij niet alleen omdat hij ook Nederlands is...
Hoewel het mij opvalt dat de Engelsen hem veel meer aandacht geven dan de Duitsers op TV.
Dat is wat zijn F1 avontuur gekost heeft.quote:6 Grand-Prix vrijdagcoureur Jordan (2004): 1 miljoen Euro
8 Grand-Prix Minardi (2005): 2,5 miljoen Euro
Testcoureur Red Bull (2006): 7 miljoen Euro
3 Grand-Prix Red Bull (2006) 10 miljoen Euro
Holy crap! 10 miljoen betaald om 3 races voor RBR te rijden?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:57 schreef Geralt het volgende:
Doornbos staat kennelijk weer voor de rechter.
[..]
Dat is wat zijn F1 avontuur gekost heeft.
Ik vraag me af hoeveel hij er zelf aan over heeft gehouden.
Tot zo ver de titelkansen van Vettelquote:Ferrari ondergaat gridstraf voor motorwissel
Ferrari-coureurs Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen zullen voorafgaand aan de Grand Prix van de Verenigde Staten tien plaatsen worden teruggezet. Beide coureurs zullen komend weekend een vijfde motor inzetten om met een nieuwe versie van de Ferrari-krachtbron te kunnen rijden.
Het plan om dit weekend een gridstraf te incasseren voor een update zou al langer op tafel liggen. Na deze wissel heeft Ferrari een nieuwe krachtbron voor de resterende vier races, wat ook bruikbare data voor de ontwikkeling van de 2016-motor oplevert.
"Het plan was altijd om met de sterkste motor die we hebben aan de start te verschijnen voor elke race van het seizoen," zei Vettel over de wissel. "De ontwikkelaars hebben geweldig werk verricht, dus dit moet niet als een tegenslag worden gezien."
Alhoewel het plan al een langere tijd bestaat, maakte de kleine titelkans voor Vettel de beslissing moeilijker. De Duitser staat tweede in het kampioenschap, op 66 punten van leider Lewis Hamilton, met nog honderd te verdelen punten. Vettel zei echter dat het verbeteren van de motor meer prioriteit heeft dan het focussen op zijn kleine kans om het kampioenschap te winnen.
Dan maar Hopen dat Kimi z,n do or die actie niet de laatste wasquote:Op donderdag 22 oktober 2015 20:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tot zo ver de titelkansen van Vettel
Las het vandaag al op TJ13.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:01 schreef Fopje het volgende:
Wat? Laatste gerucht volgens sport1 dat Honda RBR gaat voorzien volgend jaar ?
Als dit zo is, hoop ik echt dat Hyundai er in stapt tegen die tijd. Ze hebben het geld en kunnen de exposure wel gebruiken. Toch al 5e automerk van de wereld inmiddels.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Las het vandaag al op TJ13.
En dat Red Bull vanaf 2017/2018 al wat anders heeft kan ook wel kloppen aangezien Mario Illien dit jaar bij Red Bull aan de slag is en ze een eigen VTT gekocht hebben om motoren te testen. Die motor hoeft dan alleen nog gerebadged te worden naar een fabrikant of ze moeten hem op eigen naam gaan gebruiken.
Alonso denkt dat er komend jaar 2,5 seconden te pakken zijn met hun auto.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:17 schreef Fer het volgende:
Ik kan mij niet ander voorstellen dan dat er vooral veel onderhandelt wordt tussen de partijen, wil Redbull echt een Honda motor, of willen ze druk zetten op Renault of de Fia? Wat voert Renault allemaal in zijn schilt, Lotus is toch steeds niet overgenomen.
En is Honda een goede keuze voor 2016? In principe is overal de Renault nog steeds de betere motor van de twee, maar ze hebben weinig progressie laten zien dit jaar. Honda daarintegen heeft winst geboekt op vermogen en betrouwbaarheid, als ze volgend jaar ook een goede ERS hebben wie weet.
Grotere compressor erop, wat sleutelen aan het ERS en je hebt inderdaad twee seconden per ronde te pakken. Ze verliezen nu vooral aan het eind van de rechte stukken veel te veel tijdquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Alonso denkt dat er komend jaar 2,5 seconden te pakken zijn met hun auto.
En hij schetst dat dat een realistische verwachting is.
Wie weet.
Ze hebben al aangegeven te weten waaar de problemen liggen en winst te kunnen boeken, maar ze mogen die onderdelen niet aanpassen in verband met het regelement. Daarvoor moeten ze wachten tot de nieuwe motor van 2016. Het is afwachten. Honda heeft vaker te vroeg te hoog van de toren geblazen. En het is afwachten hoeveel de concurrenten vooruit gaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grotere compressor erop, wat sleutelen aan het ERS en je hebt inderdaad twee seconden per ronde te pakken. Ze verliezen nu vooral aan het eind van de rechte stukken veel te veel tijd
De internal combustion engine zou best goed zijn, maar de rest er omheen laat nog te wensen over. En inderdaad, ze mogen gedurende het seizoen geen grote onderdelen aanpassen. Daarom heeft het ook een jaar geduurd voordat Ferrari er een grotere turbo op kon schroeven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ze hebben al aangegeven te weten waaar de problemen liggen en winst te kunnen boeken, maar ze mogen die onderdelen niet aanpassen in verband met het regelement. Daarvoor moeten ze wachten tot de nieuwe motor van 2016. Het is afwachten. Honda heeft vaker te vroeg te hoog van de toren geblazen. En het is afwachten hoeveel de concurrenten vooruit gaan.
Als je dat Gp2 moment terugkijkt van Alonso, zie je dat ie de chicane uit heel goed wegtrekt, dus max power zit wel goed. Alleen is voor het einde van het rechte stuk de ERS leeg en kwamen dus die twee vlegels voorbij schieten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ze hebben al aangegeven te weten waaar de problemen liggen en winst te kunnen boeken, maar ze mogen die onderdelen niet aanpassen in verband met het regelement. Daarvoor moeten ze wachten tot de nieuwe motor van 2016. Het is afwachten. Honda heeft vaker te vroeg te hoog van de toren geblazen. En het is afwachten hoeveel de concurrenten vooruit gaan.
tsja als ze volgend jaar niet met die motoren rijden, waarom zouden ze hen dan helpen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:42 schreef Rossdale het volgende:
Renault heeft nu pas hun tokens gebruikt en niemand gaat met de geupgrade Renault motor rijden
twitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 23-10-2015 om 23:23:23 Jolyon Palmer announced as race driver for 2016: https://t.co/VBo5is9XOl https://t.co/lYWfr2lT9x reageer retweet
Is met toestemming van Renault.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar dan gaat de deal met Renault niet door lijkt mij.
Pastor is ook GP2 kampioen en kent het team. Vind je nog steeds dat ook Pastor recht heeft op dat stoeltje?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:03 schreef Funzel het volgende:
Logische keuze. Kent het team en als GP2 kampioen vind ik ook wel dat je recht hebt op een stoeltje.
Misschien nu niet meer, maar toendertijd als debutant wel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:07 schreef Beach het volgende:
[..]
Pastor is ook GP2 kampioen en kent het team. Vind je nog steeds dat ook Pastor recht heeft op dat stoeltje?
Geen enkele wagen behoort tot de top 3. Elk team heeft 2 wagens dus bv Mercedes heeft een top 2 wagen, want Lewis en Rosberg.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Pastor heeft een F1 Grand Prix in normale condities gewonnen in een wagen dat niet top tot de top 3 behoorde. Behoorlijke prestatie, daar zijn niet zo veel coureurs van.
Niet mee eens, het is moeilijk die prestatie op waarde te schatten. Net zoals die van Vandoorne. Wat is het GP2 veld waard als de grootste talenten die klasse overslaan of na het behalen van de titel niet meer mee mogen doen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:03 schreef Funzel het volgende:
Logische keuze. Kent het team en als GP2 kampioen vind ik ook wel dat je recht hebt op een stoeltje.
Sainz en Magnussen zijn FR3.5 kampioen, qua niveau waren hun kampioenschaps-jaren gelijk of zelfs beter dan GP2 in dezelfde jaren. De auto's doen nauwelijks voor elkaar onder, op Spa is de WSR wagen 2,5s langzamer dan een GP2 1:58.7 tov 1:56.2, en dat is een behoorlijk lang rondje. Dus imo hebben ze niet een opstapklasse overgeslagen. Frijns heeft zijn eigen ruiten ingegooid door Red Bull te weigeren en arrogante uitspraken te doen, anders zat hij in die STR in 2013.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:41 schreef aesop het volgende:
En Sainz, Magnussen en Kvyat?
Frijns niet te vergeten...
Daar ging het mij niet om, wel om het feit dat de waarde van een Gp2 titel in het geval van Palmer en Vandoorne lastig is in te schatten doordat een groot deel van echte talenten daar nooit rijdt en de kampioenen hun titel niet verdedigen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
imo hebben ze niet een opstapklasse overgeslagen.
Ook voor de GP2 moet je tegenwoordig een flinke zak geld meenemen. Dus ook daar maken echte talenten zonder geld niet veel kans of ze moeten opgepikt zijn door een opleidingsprogramma van een F1 team.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah zo. Tsja, ik denk dat de F1 last heeft van een vastgeroeste mentaliteit. Omwille van de weinig testmogelijkheden, en de grote (of zelfs enorme) veranderingen de laatste paar jaren hebben ze ervaring nodig bij de teams. De teams die geen bal geven om ervaring, zoals een Sauber en Manor op de huidige grid, hebben de duiten nodig. En op de een of andere bizarre manier hebben de echte talenten in de lagere klassen geen of maar kleine sponsoren. Het is niet de GP2 die twijfelachtig is, het is de F1 waar de verrotte mentaliteit zit waarbij de echte talenten (buiten de Red Bull stal) te weinig kansen krijgen.
De verhalen doen $1.500.000 tot $2.500.000 pers seizoen. Wat nog steeds een schijntje, en dus betaalbaarder is, tov een F1 zitje.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ook voor de GP2 moet je tegenwoordig een flinke zak geld meenemen. Dus ook daar maken echte talenten zonder geld niet veel kans of ze moeten opgepikt zijn door een opleidingsprogramma van een F1 team.
28e, 11e en 7e in zijn eerste seizoenen GP2, voordat hij in zijn vierde jaar kampioen werd. GP2 is grotendeels een kampioenschap waar de jongens met ervaring beter presteren vanwege de banden. Een coureur als Palmer is verre van een topcoureur en totaal niet F1-waardig.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:03 schreef Funzel het volgende:
Logische keuze. Kent het team en als GP2 kampioen vind ik ook wel dat je recht hebt op een stoeltje.
Vandaar dat de prestatie van Vandoorne wel goed te noemen is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:59 schreef Rodawa het volgende:
[..]
28e, 11e en 7e in zijn eerste seizoenen GP2, voordat hij in zijn vierde jaar kampioen werd. GP2 is grotendeels een kampioenschap waar de jongens met ervaring beter presteren vanwege de banden. Een coureur als Palmer is verre van een topcoureur en totaal niet F1-waardig.
Laten we het hopen. Oranje Zwartquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Haas livery gelekt bij een bezoek aan de fabriek?
[ afbeelding ]
Nee is concept van een fan. Jaartje oud alweerquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Haas livery gelekt bij een bezoek aan de fabriek?
[ afbeelding ]
2,5 seconde, is dat niet zo'n beetje de achterstand die de Manors hebben? Kan nog leuk worden volgend jaar.quote:"McLaren kan nog 2,5 seconde vinden"
McLaren-coureur Fernando Alonso gelooft dat zijn team in de winter 2,5 seconde kan vinden om komend Formule 1-seizoen om de overwinning te kunnen strijden. McLaren heeft moeite om aansluiting te vinden sinds het team is overgestapt naar de Honda-krachtbron in wat door de coureurs een veredeld testseizoen genoemd wordt.
Volgens Alonso is een winst van 2,5 seconde een realistisch doel als het team hard en goed gedisplineerd werkt de hele winter door en verenigd blijft. "Winnen is een andere stap, daarvoor moeten we Mercedes verslaan, iets wat zelfs de grootste teams niet lukt," voegde Alonso er aan toe. "Het wordt voor ons dus een enorme taak, maar we zijn er klaar voor."
Meer in bron
denk dat Alonso een beetje droomt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2,5 seconde, is dat niet zo'n beetje de achterstand die de Manors hebben? Kan nog leuk worden volgend jaar.
Brawn heeft het gedaan, maar dat was dan ook een engineer enig in zijn soortquote:Op donderdag 29 oktober 2015 18:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Als er één team is dat het kan, is het McLaren wel.
Je bedoelt hoger dan 5 en 6, zoals ze op een gegeven moment in de regen lagen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:49 schreef rockstah het volgende:
Tsja, ik denk inderdaad dat hun chassis ook lang niet zo goed is als dat ze beweren. Vorig seizoen waren ze ook nergens ondanks een mercedes PU en het lijkt me sterk dat ze in één keer zo'n sprong hebben gemaakt. Ik had ze ook een stuk hoger verwacht in de regen afgelopen weekend.
Die vergelijking kun je dus niet maken. De kwaliteit van het chassis is heel erg afhankelijk van hoe strak je om de motor kan bouwen. Het chassis van Mercedes is zo goed, omdat zij precies weten hoe ver ze kunnen hiermee, zonder de motorprestatie te compromitteren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:49 schreef rockstah het volgende:
Tsja, ik denk inderdaad dat hun chassis ook lang niet zo goed is als dat ze beweren. Vorig seizoen waren ze ook nergens ondanks een mercedes PU en het lijkt me sterk dat ze in één keer zo'n sprong hebben gemaakt. Ik had ze ook een stuk hoger verwacht in de regen afgelopen weekend.
Zullen de Renault-wagens volgen?quote:McLaren-coureurs Fernando Alonso en Jenson Button zullen zondag wegens een gridstraf achteraan moeten starten in de Grand Prix van Mexico.
Bij de wagen van beide coureurs wordt aan de Honda-motor gesleuteld. Alonso moet daardoor minimaal vijftien plaatsen inleveren bij de start en Button wordt minimaal 25 plaatsen teruggezet, waardoor hij sowieso als laatste start.
Zowel de Spanjaard als de Brit heeft het maximaal toegestane aantal motoren voor dit seizoen al overschreden.
"Het is niet geweldig om het weekend op deze manier te beginnen. Maar het wordt sowieso een zwaar weekend voor ons. Vanwege onze compressor heeft het voor ons meer invloed dan bij andere teams", doelt Button op de Honda-motor.
Alonso moest eerder deze maand bij de Grand Prix van Sotsji al van de laatste plaats starten door verbeteringen aan de motor. De onderdelen voor Button waren toen nog niet aanwezig.
In de WK-stand spelen de oud-wereldkampioenen een bijrol. Alonso bezet de zestiende plaats en Button staat zeventiende.
http://www.racexpress.nl/(...)mond-voorbij/n/69942quote:Slechts bewaarde geheim van de F1 is bevestigd: Esteban Gutiérrez praat zijn mond voorbij
Het slechts bewaarde geheim van de paddock is bevestigd in Mexico: Esteban Gutiérrez neemt volgend jaar plaats in de F1-bolide van de F1 renstal van Haas naast Romain Grosjean in 2016. Haas zal later vandaag een officiële mededeling doen die live gestreamd zal worden op de websites van de sponsoren van Gutierrez: Claro en Telmex.
Het gerucht ging al enkele weken de ronde, maar werd bevestigd door Gutiérrez zelf op een sponsorevenement op donderdag. De reserve coureur van Ferrari sprak zijn mond voorbij en is verheugd om terug op de grid te staan. “Volgend jaar rijd ik voor het team van Haas en ik ben er heel blij mee. Het is een nieuw avontuur voor me. Ik ben een betere coureur geworden door de ervaring die ik heb opgedaan bij Ferrari”, vertelde Gutiérrez aan de pers op het sponsorevenement.
De 2017 KTM MotoGP machine, op de Red Bull Ring met Red Bull sponsoring. Er gaan geruchten (die men uiteraard met een flinke korrel zout moet nemen) dat Red Bull KTM gaat overnemen (of in ieder geval de motordivisie) en dan als fabrieksteam aan MotoGP gaat deelnemen. En dan uit de F1 stappen na 2016.twitter:motosprint twitterde op vrijdag 30-10-2015 om 11:10:39 La KTM MotoGP è già scesa in pista al RedBull Ring, in Austria, con Alex Hofmann!https://t.co/MuG7f9ljmn https://t.co/rbfCJhDDbA reageer retweet
Vooral in de kwali, lijkt me een eerlijker vergelijk. Vergeet niet dat ze beweerden dat ze het beste chassis van het veld zouden hebben, dan verwacht je ze toch wel in de top 10 met zo'n stortbui?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je bedoelt hoger dan 5 en 6, zoals ze op een gegeven moment in de regen lagen?
ze hebben voor 2016 nog steeds geen motoren, dus we moeten maar ongeduldig afwachtenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:De 2017 KTM MotoGP machine, op de Red Bull Ring met Red Bull sponsoring. Er gaan geruchten (die men uiteraard met een flinke korrel zout moet nemen) dat Red Bull KTM gaat overnemen (of in ieder geval de motordivisie) en dan als fabrieksteam aan MotoGP gaat deelnemen. En dan uit de F1 stappen na 2016.twitter:motosprint twitterde op vrijdag 30-10-2015 om 11:10:39 La KTM MotoGP è già scesa in pista al RedBull Ring, in Austria, con Alex Hofmann!https://t.co/MuG7f9ljmn https://t.co/rbfCJhDDbA reageer retweet
Sst, dat mag je niet zeggen. Alleen nieuws en geruchten hier.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hebben voor 2016 nog steeds geen motoren, dus we moeten maar ongeduldig afwachten
Grappig weer, eerst al die geruchten ver Redbull Aston Martin, maar uiteindelijk komen ze toch echt naar de F1. Alleen op een iets andere manier.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:40 schreef Beach het volgende:
http://www.autosport.com/(...)t&utm_medium=twitter
Opmerkelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 00:56 schreef JimmyManna het volgende:
Slechtste line-up volgend jaar zit bij Lotus. Maldonado en Palmer. Wilde stier en grijze muis. De ene is onbetrouwbaar als de pest en de andere heeft niet genoeg snelheid.
Pastor heeft een F1 race gewonnen. Hoeveel heeft Max er gewonnen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:46 schreef JimmyManna het volgende:
Kan me iig niet voorstellen dat als Renault erin stapt, ze dit soort middelmaat als rijder willen hebben.
Impliceer je hiermee dat je Pastor de betere coureur vindt?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:48 schreef Beach het volgende:
[..]
Pastor heeft een F1 race gewonnen. Hoeveel heeft Max er gewonnen?
Max heeft inderdaad al ontzettend veel kansen op een zege laten liggen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:48 schreef Beach het volgende:
[..]
Pastor heeft een F1 race gewonnen. Hoeveel heeft Max er gewonnen?
Dat niet maar dat gebash is volkomen misplaatst.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Impliceer je hiermee dat je Pastor de betere coureur vindt?
Het is geen gebash. Maldonado en Palmer zijn geen Inoue's of zo. Dit zijn wel min of meer F1-waardige rijders, maar het zijn geen (sub) toppers en dat zullen ze ook nooit worden. F1-middelmaat. Niks meer, niks minder.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:06 schreef Beach het volgende:
[..]
Dat niet maar dat gebash is volkomen misplaatst.
Gebash op pastor is misplaatst? Die lul crasht om de andere race zo een beetje. Als het niet meer isquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:06 schreef Beach het volgende:
[..]
Dat niet maar dat gebash is volkomen misplaatst.
Haha, kom op zeg. Pastor heeft zoveel races van andere coureurs verneukt, plus zijn eigen monteurs koppijn bezorgd door de zoveelste totaal onnodige crash, dat het onmogelijk is om hem tot de goede coureurs te rekenen. Hij heeft een tijdje geweldige kwalificaties neergezet en één keer de perfecte race neergezet en dat was het dan. Daar kan je toch onmogelijk je hele carrière op teren als je daarnaast ook zoveel fouten maakt?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:06 schreef Beach het volgende:
[..]
Dat niet maar dat gebash is volkomen misplaatst.
Jammer, Williams paste beter...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:40 schreef Beach het volgende:
http://www.autosport.com/(...)t&utm_medium=twitter
http://www.gpupdate.net/e(...)pplying-second-team/quote:Honda chief Yasuhisa Arai says he is open to supplying a second team in Formula 1, amid speculation that Red Bull could switch to using the Japanese manufacturer's power units in 2016.
Red Bull is without an engine supplier in 2016, having provisionally agreed to split from Renault, while talks with Mercedes and Ferrari ended unsuccessfully.
McLaren is currently Honda's exclusive partner but Formula 1 supremo Bernie Ecclestone stated in Austin that McLaren CEO Ron Dennis is against any potential Honda-Red Bull deal.
However, Arai has suggested that Honda would still be willing to supply another team next season.
"Obviously we cannot discuss details at this moment," he explained ahead of the Mexican Grand Prix.
"We have been approached by the team but discussions are ongoing and nothing has been decided.
"I always say this season: we are always open, so we are in discussions that are ongoing - that's it."
Red Bull boss Dietrich Mateschitz has previously given a deadline of the end of October to conclude a 2016 deal.
dit zegt wel genoeg....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:06 schreef Beach het volgende:
[..]
Dat niet maar dat gebash is volkomen misplaatst.
Volgend jaar is een overgangsjaar. Dan maakt het niet uit wie er in zit. En betalende rijders hebben dan de voorkeur, zodat ze er dan minder geld in hoeven te pompen. Pas in 2017 (of 2018) zullen ze het team omdopen naar Renault als ze een beter idee hebben hoe goed hun motor geworden is. En kunnen ze het team verbeteren zonder dat het ten kostte gaat van hun naam.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het is geen gebash. Maldonado en Palmer zijn geen Inoue's of zo. Dit zijn wel min of meer F1-waardige rijders, maar het zijn geen (sub) toppers en dat zullen ze ook nooit worden. F1-middelmaat. Niks meer, niks minder.
Een team als Renault - dat waarschijnlijk honderden miljoenen in het F1 project gaat pompen - kan niet aan komen zetten met F1-middelmaat. Die moeten echt hoger inzetten dan dat.
Eeuwig vasthouden aan die ene zege van Maldonado, terwijl de rest van diens oeuvre uiterst beperkt is, is in mijn ogen zwaar onterecht. Middelmaat. Meer is het niet. Geldt ook voor Palmer trouwens.
quote:Manor team principal John Booth and sporting director Graeme Lowdon have tendered their resignations from the Formula 1 squad, Autosport understands.
The duo, who formed Manor Grand Prix in 2009 prior to it being renamed Virgin Racing ahead of its entry into F1 the following year, look set to remain in place until the end of the current season in Abu Dhabi next month.
It is believed Booth and Lowdon have felt forced to act following a difference of opinion with owner Stephen Fitzpatrick about the way forward for the team.
Fitzpatrick, founder of independent energy company Ovo, stepped in and saved Manor in February, after Booth and Lowdon had fought hard to keep the team alive since it fell into administration last October.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:03 schreef Beach het volgende:
Nu is de weg vrij voor Colin Kolles om terug te komen.
Het is niet voor niets dat ie er destijds uitgebonjourd is bij Force Indiaquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:03 schreef Beach het volgende:
Nu is de weg vrij voor Colin Kolles om terug te komen.
Bob Bell ook..quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:01 schreef Fer het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/121575
[..]
Alleen is de vraag of dat er mee te maken heeft. Hij werd al een tijdje getipt om naar Lotus te gaan als het werd overgenomen door Renault. Hij zou daar zelfs al aan het werk zijn. Sowieso was hij slechts adviseur bij Manor.quote:
Dat zou zonde zijn. Ze leken toch wat stappen te kunnen maken deze winter. Ze krigen 2016-Merc motoren, een nieuw chassis dat dit jaar flink ontwikkeld is, financieel schijnen ze alles op orde te hebben met hier en daar wat nieuwe sponsoren. Niet dat ze zomaar ineens naar de middenmoot zouden opschuiven, maar dat enorme gat zou op zijn minst flink verkleind kunnen worden. Zou heel zonde zijn als zo'n ego-eigenaar dat verprutst.quote:Op zondag 1 november 2015 02:42 schreef Fer het volgende:
Ben benieuwd wat Manor nu gaat dan. Die Fitzpatrick lijkt mij een typisch geval domme verkoper, die door geluk omhoog is gevallen en miljoenair geworden is. Maar totaal geen verstand van zaken heeft.
Grote kans dat ie een nog paar charlatans aantrekt nu. Dag Manor...
De nieuwe eigenaar heeft het team voor een prikkie gekocht en probeert het team met minimale investeringen zo duur mogelijk te verkopen. Vandaar de Mercedes motor en Williams versnellingsbak. Dat zou het team voor een nieuwe investeerder interessanter moeten maken.quote:Op zondag 1 november 2015 09:31 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat zou zonde zijn. Ze leken toch wat stappen te kunnen maken deze winter. Ze krigen 2016-Merc motoren, een nieuw chassis dat dit jaar flink ontwikkeld is, financieel schijnen ze alles op orde te hebben met hier en daar wat nieuwe sponsoren. Niet dat ze zomaar ineens naar de middenmoot zouden opschuiven, maar dat enorme gat zou op zijn minst flink verkleind kunnen worden. Zou heel zonde zijn als zo'n ego-eigenaar dat verprutst.
Was nog beter geweest als die drie bepalende figuren er nog in dienst waren geweest. Maar goed, laten we dan maar hopen op een raceliefhebber als nieuwe eigenaar en niet de zoveelste gelukzoeker.quote:Op zondag 1 november 2015 11:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De nieuwe eigenaar heeft het team voor een prikkie gekocht en probeert het team met minimale investeringen zo duur mogelijk te verkopen. Vandaar de Mercedes motor en Williams versnellingsbak. Dat zou het team voor een nieuwe investeerder interessanter moeten maken.
MP Motorsport de contacten zijn er al met Manor aangezien ze al meerdere samenwerkingen hebben gehad. Eindelijk een team wat kan promoveren vanuit GP2. Nederlands . En dan de talenten van De Jong en Canamasas mee nemenquote:Op zondag 1 november 2015 11:41 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Was nog beter geweest als die drie bepalende figuren er nog in dienst waren geweest. Maar goed, laten we dan maar hopen op een raceliefhebber als nieuwe eigenaar en niet de zoveelste gelukzoeker.
Daniel de Jong zal echt een sensatie zijn. Beter dan Max.quote:Op zondag 1 november 2015 11:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
MP Motorsport de contacten zijn er al met Manor aangezien ze al meerdere samenwerkingen hebben gehad. Eindelijk een team wat kan promoveren vanuit GP2. Nederlands . En dan de talenten van De Jong en Canamasas mee nemen
Ik heb bij De Jong vaak het idee dat hij een nakomeling is van Frankensteinquote:Op zondag 1 november 2015 11:53 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Daniel de Jong zal echt een sensatie zijn. Beter dan Max.
Nouja, ik vraag mij af wat helemaal is, ze moeten bij Sport1 toch ook leden trekken, dus VT's en voor + nabeschouwing lijkt me marketing technisch niet handig voor Sport1 ala ze dat ook vrijgeven. Natuurlijk wil ik het ook wel vrij kunnen kijken, maar zakelijk gezien niet handig voor Sport1.quote:Op maandag 2 november 2015 10:46 schreef alwaysonhold het volgende:
SUPER NIEUWS. F1 wordt helemaal gratis voor Ziggo klanten vanaf volgende race. YES! https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-sport/
Denk dat ze Sport1 select gewoon door gaan geven, dus wil je wat meer zien dan kan je dat alleen zien met een abo.quote:Op maandag 2 november 2015 10:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nouja, ik vraag mij af wat helemaal is, ze moeten bij Sport1 toch ook leden trekken, dus VT's en voor + nabeschouwing lijkt me marketing technisch niet handig voor Sport1 ala ze dat ook vrijgeven. Natuurlijk wil ik het ook wel vrij kunnen kijken, maar zakelijk gezien niet handig voor Sport1.
Doen ze om KPN plus concurrenten een concurrentie stoot uit te delen. Uhm, kwalificatie wordt de komende races ook gewoon in HD uitgezonden staat op de site.quote:Op maandag 2 november 2015 10:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nouja, ik vraag mij af wat helemaal is, ze moeten bij Sport1 toch ook leden trekken, dus VT's en voor + nabeschouwing lijkt me marketing technisch niet handig voor Sport1 ala ze dat ook vrijgeven. Natuurlijk wil ik het ook wel vrij kunnen kijken, maar zakelijk gezien niet handig voor Sport1.
De vrije trainingen zijn, zo te zien, alleen met abonnement voor Ziggo Sport te bekijken.quote:Op maandag 2 november 2015 10:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nouja, ik vraag mij af wat helemaal is, ze moeten bij Sport1 toch ook leden trekken, dus VT's en voor + nabeschouwing lijkt me marketing technisch niet handig voor Sport1 ala ze dat ook vrijgeven. Natuurlijk wil ik het ook wel vrij kunnen kijken, maar zakelijk gezien niet handig voor Sport1.
Dat gaan ze iig niet doen.quote:Op maandag 2 november 2015 11:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Denk dat ze Sport1 select gewoon door gaan geven, dus wil je wat meer zien dan kan je dat alleen zien met een abo.
Goed initiatief dat wel
Niet iedere race zal op kanaal 14 te zien zijn. Als er andere evenementen zijn dan kan het zijn dat de F1 niet wordt uitgezonden op het open kanaal.quote:Op maandag 2 november 2015 10:46 schreef alwaysonhold het volgende:
SUPER NIEUWS. F1 wordt helemaal gratis voor Ziggo klanten vanaf volgende race. YES! https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-sport/
denk dat het wel meevalt bovendien op tijdstip van F1 in de middag zal je weinig last hebben gezien de voetbal rechten bij fox liggen.quote:Op maandag 2 november 2015 12:14 schreef borisz het volgende:
[..]
Niet iedere race zal op kanaal 14 te zien zijn. Als er andere evenementen zijn dan kan het zijn dat de F1 niet wordt uitgezonden op het open kanaal.
Ziggo Sport is zo te zien hetzelfde als Sport1.quote:Op maandag 2 november 2015 11:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
De vrije trainingen zijn, zo te zien, alleen met abonnement voor Ziggo Sport te bekijken.
Lijkt er wel op,quote:
Niet volgens Ziggo.quote:Op maandag 2 november 2015 12:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ziggo Sport is zo te zien hetzelfde als Sport1.
De programmering lijkt hetzelfde te zijn. Zelfde soort voetbal (EK kwalificatie, Champions league, Primera Division), golf, tennis en autosport (waaronder dus de F1). Dus alles wat je normaal bij Sport1 krijgt, zie je ook bij Ziggo Sport en mijn aanname is dus dat het hetzelfde is onder een ander labeltje. Sowieso is de eigenaar van beide bedrijven hetzelfde, namelijk Liberty Global, dus die samenwerking snap ik wel.quote:Op maandag 2 november 2015 13:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Niet volgens Ziggo.
[ afbeelding ]
Dit dus.quote:Op maandag 2 november 2015 14:19 schreef tralalala het volgende:
F1 dus gewoon live, of er moet toevallig Barcalona-Real Madrid op hetzelfde tijdstip op de planning staan.
Volgens mij heeft Ricciardo weinig incidenten op zijn naam staan waar hij wat aan kon doen, maar ik weet het niet precies allemaal meer. Vorig jaar was hij natuurlijk indrukwekkend, zeker tov Vettel, en ik geloof dat dit een uitstekend coureur is.quote:Op dinsdag 3 november 2015 03:34 schreef opreis het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet raar dat kvyat blijft. Het doet het niet echt slechter dan ricciardo die het dit jaar voornamelijk van zn krediet van vorig jaar moet hebben. Het valt me dit jaar op dat ricciardo bijna altijd wel betrokken lijkt te zijn bij een incident.
En hier staat weer iets anders:quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:32 schreef JimmyManna het volgende:
Ik had ongelijk blijkbaar: Geen Renault voor Red Bull volgens Mateschitz... en ook geen Honda
http://www.skysports.com/(...)ault-engines-in-2016
het ligt er maar aan welk verhaal je gelooft. Volgens het verhaal van Adam Cooper heeft Red Bull zijn hand niet zozeer overspeelt, maar is het verhaal met Mercedes verkeerd afgelopen. Persoonlijk denk ik dat daar wel een hoop waarheid in zit.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:38 schreef franklop het volgende:
Ben die soap nu wel meer dan zat. Red Bull lijkt zijn hand gewoon overspeelt te hebben en zal straks op de blaren moeten gaan zitten...
Het is allemaal wel heel makkelijk gezegd maar de F1 heeft m.i. de gehele Red Bull raceorganisatie ook keihard nodig. Het is een enorme merknaam met wereldwijde exposure. Ze pompen ontzettend veel geld in de racerij, hebben een opleidingscentrum, besturen vier racestoelen, het is allemaal nogal wat.quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:55 schreef twiFight het volgende:
RBR heeft altijd al een te grote bek gehad en zichzelf te belangrijk gevonden. Ze willen een competitieve motor... ja droplulletjes dat wil elk team wel. Ze dachten dat af te kunnen dwingen door te dreigen de F1 te verlaten. Tsja, dat riedeltje hebben we ettelijke keren gehoord van ze. De F1 wereld is het zat en heeft gezegd "je doet je best maar". Daar had Mateschitz niet op gerekend en nu zitten ze met de gebakken peren.
Maar geld regeert en daar heeft RBR genoeg van dus ik ga er vooralsnog van uit dat Ecclestone zijn macht gebruikt om de boel door te laten gaan.
Mee eens, ik zie ze ook liever blijven (als teams dan, of red bull de sponsor is zal me een worst zijn). Zoals je al aangeeft gaat de F1 ook wel door zonder ze en m.i. hebben ze in het verleden dat niet serieus genoeg genomen. Met als laatste 'wapenfeit' het publiekelijk afvallen van Renault. Nu zitten ze op de blaren.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Natuurlijk zal de sport zonder Red Bull overleven, maar zonder Ferrari gaat de F1 ook verder. Feit is - vind ik dan - dat het een ontzettende aderlating zou zijn als Red Bull er vandoor gaat. Ik hoop echt dat het niet zover zal komen.
Ze hebben hun zaakjes een stuk beter op orde daar bij Ferrari. Als dit een jaar of twee geleden was gebeurd werd er moord en brand geschreeuwd...quote:Arrivabene: "Mexicaanse GP was een goede les voor Ferrari"
Volgens Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene was de dubbele uitvalbeurt tijdens de Mexicaanse GP een goede les voor komend seizoen, als het team hoopt dichter bij Mercedes te komen. Tijdens de race moest Kimi Räikkönen voor de tweede keer opgeven na een aanrijding met Valtteri Bottas en kwam Sebastian Vettel na een spin in de muur terecht.
Ondanks de eerste dubbele uitvalbeurt sinds de GP van Australië in 2006 blijft Arrivabene positief: "Tijdens het seizoen hebben we vele hoogtepunten gehad en op zondag hadden we een dieptepunt. Het is een goede les voor iedereen. Het maakt ons klaar voor volgend jaar."
"Ik wil niet Kimi of Seb als schuldige aanwijzen. We hoeven ons niet te verontschuldigen en zij ook niet. We zijn een team. Ik heb op zaterdag al gezien hoe dit team reageert op moeilijkheden, toen we zowel de motor als de versnellingsbak [van Räikkönen] moesten vervangen in zo weinig tijd."
Of een tennisfinalequote:Op maandag 2 november 2015 14:19 schreef tralalala het volgende:
F1 dus gewoon live, of er moet toevallig Barcalona-Real Madrid op hetzelfde tijdstip op de planning staan.
quote:Williams Confirms Susie Wolff to Retire from Motorsport
04 Nov 2015
Williams can confirm that following four successful years with the team, Susie Wolff will retire from competitive motorsport at the end of the 2015 season.
Since being appointed as Development Driver in April 2012, Susie has worked closely with the team over the years before being promoted to Official Test Driver in 2015. Her role has seen her play a big part in the development of the FW35, FW36 and FW37 through extensive simulator work alongside getting behind the wheel for straight line aerodynamic tests and during numerous test days.
This culminated in her driving the FW36 during FP1 at the 2014 British and German Grands Prix, becoming the first female driver to drive in a Grand Prix weekend for two decades.
Speaking on her recent news Susie said: “I’d like to thank Williams for the opportunity they have given me over the last few years which has allowed me to achieve my dream of driving a Formula 1 car. It has been great to work with everyone at the team, both at Grove and trackside, and I’d like to thank everyone who has been part of my journey at Williams. I am now closing this chapter but looking forward to new challenges in the future.”
Claire Williams, Deputy Team Principal commented: “It has been a pleasure to work with Susie over the years and see her develop as a driver within the team. Her feedback and knowledge of the car has been an important part our recent development and we will be sorry to see her go. We want to thank her for all her efforts and wish her the very best for her future endeavours. We will of course be supporting both Susie and Felipe at the Race of Champions, and hope Susie has a great weekend to mark the last time we see her race.”
Tjah met een echte testrijder waren ze wel verder gekomen gok ik.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.williamsf1.com/racing/news/susiewolffretires
[..]
nog 4 seizoenen doelloos rondrijden kost ook een hoop...quote:Op woensdag 4 november 2015 10:06 schreef Johnny_Angel het volgende:
Red Bull zal misschien wel vertrekken maar de teams niet. Net zoals bij het vertrek van Honda en BMW zullen de teams waarschijnlijk voor een symbolisch bedrag aan het management overgedaan worden. No way dat Red Bull twee fabrieken op slot draait, 900 man personeel afkoopt, en de torenhoge boetes van de Formule 1 ophoest.
Ze wilde geen kinderen tijdens haar actieve carriere, dus wie weet is ze zwanger.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.williamsf1.com/racing/news/susiewolffretires
[..]
Klopt, vandaar dat Red Bull's beste optie is om RBR voor een symbolisch bedrag aan Horner te verkopen.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
nog 4 seizoenen doelloos rondrijden kost ook een hoop...
Maar levert ze nog steeds een hoop exposure op. Meer dan dat ze ergens anders zouden kunnen krijgen. Dus weegt het een waarschijnlijk wel tegen het ander op.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
nog 4 seizoenen doelloos rondrijden kost ook een hoop...
Nu Coca-Cola weg is bij de FIFA biedt dat een mogelijkheid voor Dietrichquote:Op woensdag 4 november 2015 11:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar levert ze nog steeds een hoop exposure op. Meer dan dat ze ergens anders zouden kunnen krijgen. Dus weegt het een waarschijnlijk wel tegen het ander op.
Voor zover ik weet heeft Red Bull al drie teams: Salzbulg New York en Leipzig.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:18 schreef twiFight het volgende:
Is voetbal niet een wat te makke sport voor redbull?
Voor het WK? Dat is maar eens in de 4 jaar. Dat schiet niet op.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nu Coca-Cola weg is bij de FIFA biedt dat een mogelijkheid voor Dietrich
Oh interessant.quote:Op donderdag 5 november 2015 06:27 schreef the_butler het volgende:
Geen idee of het waar is maar hier staat dat RedBull een Power Unit heeft voor 2016?
RBR will be running the Renault 12 token upgraded engine in Brazil, having passed on using it in both Austin and Mexico. This power unit upgrade has been the result of a joint effort between Renault and the Red Bull appointed consultant Mario Illien. TJ13 has learned that the reason Red Bull have refused to run this PU at the past two races is because no agreement on joint intellectual property had been finalised. The deal is now done.
Mario Illien, the former Ilmor engine guru, has been working in the new Milton Keynes building 9 for over a year and assisting Renault in solving fundamental design flaws in their F1 power unit. Much of this revolves around the engine block.
The result is that Renault have agreed to manufacture and supply Red Bull Racing for the near future, the co-designed 12 token upgraded ICE, whilst Red Bull will supply their own ERS components for the F1 power unit.
het wk is een goudmijn.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor het WK? Dat is maar eens in de 4 jaar. Dat schiet niet op.
Dan moeten ze zo ongeveer jaarlijks alle continentale clubkampioenschappen gaan sponsoren om eenzelfde exposure te krijgen.
TJ13 is nou niet echt het summum van betrouwbaar nieuws. Het is gewoon een F1-enthousiast die alelrlei artikelen vergaart en vertaald uit allerlei bronnen. Een exclusive zou ik van hem niet al te serieus nemen.quote:Op donderdag 5 november 2015 06:27 schreef the_butler het volgende:
Geen idee of het waar is maar hier staat dat RedBull een Power Unit heeft voor 2016?
RBR will be running the Renault 12 token upgraded engine in Brazil, having passed on using it in both Austin and Mexico. This power unit upgrade has been the result of a joint effort between Renault and the Red Bull appointed consultant Mario Illien. TJ13 has learned that the reason Red Bull have refused to run this PU at the past two races is because no agreement on joint intellectual property had been finalised. The deal is now done.
Mario Illien, the former Ilmor engine guru, has been working in the new Milton Keynes building 9 for over a year and assisting Renault in solving fundamental design flaws in their F1 power unit. Much of this revolves around the engine block.
The result is that Renault have agreed to manufacture and supply Red Bull Racing for the near future, the co-designed 12 token upgraded ICE, whilst Red Bull will supply their own ERS components for the F1 power unit.
Ik vind het ook nog nergens anders terugquote:Op donderdag 5 november 2015 10:57 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
TJ13 is nou niet echt het summum van betrouwbaar nieuws. Het is gewoon een F1-enthousiast die alelrlei artikelen vergaart en vertaald uit allerlei bronnen. Een exclusive zou ik van hem niet al te serieus nemen.
Will Buxton van NBC en Mark Hughes ( Sky Sport f1) tweeten het nu ook....quote:Op donderdag 5 november 2015 10:57 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
TJ13 is nou niet echt het summum van betrouwbaar nieuws. Het is gewoon een F1-enthousiast die alelrlei artikelen vergaart en vertaald uit allerlei bronnen. Een exclusive zou ik van hem niet al te serieus nemen.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:39 schreef F1gamer het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws van de radio dat ze GP willen organiseren op Zandvoort
ZANDVOORT In 2018 zou er weer een Grand Prix gehouden moeten worden op het circuit van Zandvoort. Er is al 30 jaar geen Formule 1-race meer geweest op de racebaan en daar moet volgens de gemeente snel verandering in komen. Directeur van het circuit, Eric Weijers, is enthousiast: "Als we samen de schouders eronder zetten, dan is het mogelijk".
Volgens de gemeente is het starten van een nieuwe Grand Prix goed voor de economie en het toerisme in Zandvoort. De kosten voor het project bedragen tientallen miljoenen euro's. De gemeente wil in gesprek gaan met de Nederlandse regering om te kijken in hoeverre zij een rol kunnen spelen in het project. Daarnaast moet er overleg plaatsvinden met het management van de F1.
Lees ook: 'Zandvoort al 75 jaar lang in de ban van racen'
De autosport leeft nu meer dan ooit onder de Noord-Hollanders omdat de Nederlandse coureur Max Verstappen het goed doet in het buitenland. Volgens Weijers moet de jonge coureur dat ook op Nederlandse bodem voor elkaar kunnen spelen. "Het zou geweldig zijn als Max de eerste race in Zandvoort zou winnen", fantaseert hij.
In totaal zijn er voor 1985 30 GP's gehouden op het Zandvoortse circuit. Daarna brak een tijd van veel financiële onzekerheden en crashes aan waardoor de Formule 1-races noodgedwongen gestopt moesten worden.
Bron:http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)terug-naar-zandvoort
Zou wel weer tof zijn om Nederlandse gp te hebben. De laatste gp was voordat ik werd geboren.
Je vergeet ook nog de tientallen miljoenen naar Bernie.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:47 schreef Bluurgh het volgende:
Haha wat denken ze nou zelf?
Alsof dit ooit van de grond komt, tientallen miljoenen is een kleine schatting lijkt me. Alle uitloopstroken moeten verbreed worden lijkt me, alles geasfalteerd natuurlijk. Een compleet vernieuwd groter en luxer pitgebouw, Nieuwe en/of extra tribunes, ga zo maar door..
En dan heb je het nog niet eens over de geweldige toegangswegen tot Zandvoort. Mogen ze een nieuwe snelweg door dat dorpje leggen..
Dit.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:26 schreef JimmyManna het volgende:
De baan zelf is ook ongeschikt. Veel te smalletjes, krijg je optochten. Infrastructuur kan ook niet. Lekker met zijn allen op een zomerdag naar het strand is al drama, dus een race kan al helemaal niet. Met zijn allen door Bloemendaal of Haarlem... right.
Welk geluid bedoel je?quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:52 schreef sasquatsch het volgende:
Valt wel mee, want ze hebben genoeg dagen waarop ze geluid mogen produceren. Moet er wel een andere klasse afvallen die te veel geluid produceert zoals DTM of de F3 Masters.
De wegen rond Spa leiden niet door plaatsen als achtereenvolgens Zandvoort, Aerdenhout, Heemstede en Haarlem. Onvergelijkbaar met elkaar. Op Zandvoort sta je al muurvast als het in de zomer gaat regenen en het strand loopt leeg.quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:53 schreef Nattekat het volgende:
Want de wegen rond Spa staan niet vast na een race.
En Spa heeft ook enorm veel permanente tribunes.
Qua faculteiten zou dat formule 1 waardig zijn. Maar de race zou een optocht worden. Kan me de champcar race nog goed herinneren...quote:
Grote Prijs van Nederland op Zandvoort, zoals het hoort.quote:
Klopt. Het klinkt leuk, maar voordat de F1 er een keer rijdt ben je honderden miljoenen verder. Om maar te zwijgen over de dertig miljoen die een race per jaar kost. Dat wil Nederland niet ophoestenquote:Op vrijdag 6 november 2015 20:09 schreef Vriezzer het volgende:
Reken er allemaal maar niet op. En anders wordt het een nieuw Tilke-design circuit. Want Nederland doet niet aan oplappen. Dat moet allemaal 'prestige' zijn. Kortom: een of ander project doorspekt met megalomanie.
Dat lijkt me sterk. Het nieuwe circuit is ontworpen met de F1 in gedachten. Het enige wat er baantechnisch moet veranderen is dat de Hugenholtz bocht verder van de pitstraat moet komen te liggen. Dus dat gaat een 2e Audi-S bocht worden.quote:Op vrijdag 6 november 2015 20:09 schreef Vriezzer het volgende:
Reken er allemaal maar niet op. En anders wordt het een nieuw Tilke-design circuit. Want Nederland doet niet aan oplappen. Dat moet allemaal 'prestige' zijn. Kortom: een of ander project doorspekt met megalomanie.
Natuurlijk kan dat wel, heb je de A1 wel eens gezien? spektakel zat hoor.quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:59 schreef JimmyManna het volgende:
Dan krijg je een waardeloze race, want inhalen kan je niet.
En bij de Clio cup kunnen ze er ook inhalen, maar F1 auto's halen veel moeilijker in. Het stuk voor Tarzan is denk ik te kort, de rest is vrijwel één en al bocht en bovendien heel krap. Dat worden optochten.quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:01 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, heb je de A1 wel eens gezien? spektakel zat hoor.
Clio cup is natuurlijk heel wat anders he , A1 deed kwa auto niet veel onder aan een F1 wagen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:12 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
En bij de Clio cup kunnen ze er ook inhalen, maar F1 auto's halen veel moeilijker in. Het stuk voor Tarzan is denk ik te kort, de rest is vrijwel één en al bocht en bovendien heel krap. Dat worden optochten.
Pardon?quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:46 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Clio cup is natuurlijk heel wat anders he , A1 deed kwa auto niet veel onder aan een F1 wagen.
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/11/07/f1-fanatic-round-up-0711-3/quote:Gene Haas reckons his new team's 2016 chassis design is 'better' than Ferrari's (Sky)
"We think our chassis in some ways will be better than a Ferrari chassis because we're using some more... I won't say state of the art, but we're taking a different approach than Ferrari is and we think it's probably a better design."
Welnee. Dat horen we al jaren van negatievelingen maar daar geloof ik niks van. Veel te veel belangen in Europa. De huidige verhouding Europa/niet-Europa is momenteel prima vind ik.quote:Wat mij realistischer lijkt is dat over een x aantal jaar nog maar 2 á 3 races in Europa zullen worden gehouden. Monaco sowieso, en dan de Grand Prix van Europa op Spa ofzo.. Dan houdt het wel op vrees ik.
Dat kan ik de huidige staat inderdaad niet, maar met wat aanpassingen (en heel niet zo veel) moet het best mogelijk zijn, zo gek is het circuit nog niet.quote:Op zaterdag 7 november 2015 00:33 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Pardon?
A1 was juist in alles anders. Ze waren allemaal exact hetzelfde, hadden nauwelijks downforce, en er kwam geen negatieve turbulentie achter de wagens vandaan. Die waren juist met opzet precies zo geconstrueerd dat ze met meerdere wagens kort op elkaar konden rijden. Dat is bij F1 juist niet.
Zandvoort is een aaneenschakeling van bochten op een krap stuk asfalt. Auto's die niet kort op elkaar achter elkaar aan kunnen slingeren kunnen daar nooit inhalen. A1 kon dat wel. F1 kan dat niet.
Moeten ze vooral doen, ik ga er niet naar kijken.quote:Op zaterdag 7 november 2015 01:19 schreef Fer het volgende:
Misschien stapt Redbull echt uit en starten ze eigen klasse. Newey chassis en twin turbo achterin, ouwe nieuwe talenten erin en lekker langs als die klassieke circuits in Europa. Kijk de lineup van Formula E en WEC er zat goede rijders nog buiten de F1.
Mwa, als de F1 zo door gaat zit daar ook weinig toekomst meer in, dan zou een goede vervanger best leuk kunnen zijn...quote:Op zaterdag 7 november 2015 01:21 schreef APK het volgende:
[..]
Moeten ze vooral doen, ik ga er niet naar kijken.
En de rest van de wereld ook niet.
Niet echt.quote:Op zaterdag 7 november 2015 01:23 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mwa, als de F1 zo door gaat zit daar ook weinig toekomst meer in, dan zou een goede vervanger best leuk kunnen zijn...
Neem zoiets als de A1GP, was toch best vermakelijk voor een paar jaar.
Motogpquote:Op zaterdag 7 november 2015 01:29 schreef APK het volgende:
[..]
Niet echt.
Men keek af en toe een race en dan 'Mwah'.
F1 moet veranderen, maar er is echt nog helemaal niets dat in de buurt komt als vervanging.
Komt omdat het een smal baantje is, over de hele baan mis je al 3 tot 5 meter, maar als dat gebeurt zijn sommige bochten lang niet zo speciaal meer.quote:Op zaterdag 7 november 2015 08:16 schreef Fer het volgende:
Ja eerlijk moet ik toegeven dat al klasses als A1gp, gp2, wsr 3.5 of een dtm mij ook weinig kunnen bekoren. Vaak rijdt degene met de snelste afstelling de hele race voorop en strijd op posities mondt vaak uit in kneuzenacties.
Gaat de FIA niet toestaan. Stel dat er iemand een formuleklasse opzet met standaardwagens die sneller zijn dan de F1, maar dus een fractie kosten van wat een F1-wagen kost. Die klasse rijdt vervolgens op de populairste banen ter wereld. Laguna Seca, Spa, Zandvoort, Suzuka, Monza, noem maar op. De FIA gaat dat sowieso blokkeren.quote:Op zaterdag 7 november 2015 01:23 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mwa, als de F1 zo door gaat zit daar ook weinig toekomst meer in, dan zou een goede vervanger best leuk kunnen zijn...
Neem zoiets als de A1GP, was toch best vermakelijk voor een paar jaar.
Dit. Regels voor langere tijd stabiel houden zodat de teams meer naar elkaar toe trekken en een betere verdeling van de gelden zodat de kleinere teams wat meer lucht hebben zou al een hoop helpen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 09:07 schreef JimmyManna het volgende:
Bovendien snap ik nooit waarom er in de F1 geen toekomst meer zou zitten.
Ach, dat is typisch Amerikaans. Lekker laten lullen. Zo zijn Amerikanen nou eenmaal.quote:Op zaterdag 7 november 2015 01:18 schreef JimmyManna het volgende:
Kijk Gene eens optimistisch zijn.
[..]
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/11/07/f1-fanatic-round-up-0711-3/
Dnk dat het ook "makkelijke" wagens zijn om te rijden, waardoor de top10 al gauw exact dezelfde snelheid rijdt en er geen verschil is. A1GP zag je ze ook die turbo boost indrukken, maar gebeurde nooit wat.quote:Op zaterdag 7 november 2015 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Komt omdat het een smal baantje is, over de hele baan mis je al 3 tot 5 meter, maar als dat gebeurt zijn sommige bochten lang niet zo speciaal meer.
Mwah, autosportliefhebbers zoals Geralt bereik je daar niet mee.quote:
clickbait headlinesquote:Op zaterdag 7 november 2015 11:17 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ach, dat is typisch Amerikaans. Lekker laten lullen. Zo zijn Amerikanen nou eenmaal.
Eerst betalen en opknappen en aanpassen en dan ben je miljoenen verder en dan moet er gepraat worden met Bernie en die kan dan zomaar ineens zeggen dat ze niet komen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 01:20 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat kan ik de huidige staat inderdaad niet, maar met wat aanpassingen (en heel niet zo veel) moet het best mogelijk zijn, zo gek is het circuit nog niet.
Maargoed, het moet eerst maar eens betaald worden allemaal.
Ik hoef er niet van te dromen, want ik heb er al een aantal meegemaakt tussen 1978 en 1985.quote:Op zondag 8 november 2015 01:17 schreef rubbereend het volgende:
GP van Nederland
dromen
want het kan echt nooit hier om:
- geld
- gezeik van omwonenden
- ruimte
- geld
- gezeik om geld
-18 verschillende diersoorten
- nog meer gezeik
etc etc
En zelfs toen was het een zooitje, slecht georganiseerd en gevaarlijk.quote:Op zondag 8 november 2015 11:00 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hoef er niet van te dromen, want ik heb er al een aantal meegemaakt tussen 1978 en 1985.
Onder Balkenende had Zandvoort nog wel wat geld gekregen voor eventuele renovatie, maar zelfs in die tijden denk ik niet dat ze het geld bij elkaar hadden gekregen dat nodig is om het naar een F1 waardig circuit om te bouwen.quote:Op zondag 8 november 2015 01:18 schreef rubbereend het volgende:
Moet je alleen al bedenken wat het zou kosten om een F1-waardige pits & paddock neer te zetten en wie dat zou moeten betalen
Ik denk dat in Nederland alleen geld een probleem zal zijn... Er zijn genoeg grote evenementen met veel meer geluidsoverlast (Defqon1, Mysteryland, Vierdaagsefeesten etc...) en daar wordt ook sporadisch over geklaagd en de F1 is zelfs maar een paar uur.quote:Op zondag 8 november 2015 01:17 schreef rubbereend het volgende:
GP van Nederland
dromen
want het kan echt nooit hier om:
- geld
- gezeik van omwonenden
- ruimte
- geld
- gezeik om geld
-18 verschillende diersoorten
- nog meer gezeik
etc etc
welke polders? we hebben de boel knap dichtgebouwd en onderschat het aantal dieren nietquote:Op zondag 8 november 2015 15:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik denk dat in Nederland alleen geld een probleem zal zijn... Er zijn genoeg grote evenementen met veel meer geluidsoverlast (Defqon1, Mysteryland, Vierdaagsefeesten etc...) en daar wordt ook sporadisch over geklaagd en de F1 is zelfs maar een paar uur.
In de polders leven amper bedreigde diersoorten en daar is ook ruimte zat. Desnoods bouwen ze een circuit in het IJsselmeer
Maar goed, ff een paar tientallen (honderd?) miljoen bij elkaar schrapen zal het grootste probleem zijn
Haarlemmermeer, Flevopolder en anders gewoon midden in het Markermeerquote:Op zondag 8 november 2015 15:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
welke polders? we hebben de boel knap dichtgebouwd en onderschat het aantal dieren niet
Nee, een heel weekend. Onderschat te FPs en support klasses niet.quote:Op zondag 8 november 2015 15:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
(...) en de F1 is zelfs maar een paar uur.
Dat is mijn inziens wel de enige 'realistische' manier om het voor elkaar te krijgen. Eerst het circuit onafhankelijk van F1 opknappen, uiteraard wel met de eisen van F1 in gedachte, maar opknappen omdat je het wil opknappen. Pas als alles op regel is gaan onderhandelen met Bernie. Dan zijn de verdere aanpassingen klein en heb je een betere onderhandelingspositie. Bovendien ga je niet gigantisch het schip in als F1 niet doorgaat, omdat (als je het slim aangepakt hebt) de aanpassingen die gedaan zijn sowieso al nodig waren.quote:Op zondag 8 november 2015 01:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Eerst betalen en opknappen en aanpassen en dan ben je miljoenen verder en dan moet er gepraat worden met Bernie en die kan dan zomaar ineens zeggen dat ze niet komen.
Als je de F1 wil terughalen zal je toch echt wel moeten.quote:Op zondag 8 november 2015 19:28 schreef Geralt het volgende:
Jamaar die aanpassingen zijn helemaal niet nodig, want er wordt nu gewoon geraced en dat gaat prima.
Nee je moet ze maken en dan vervolgens maar HOPEN dat de F1 terug wil komen.quote:Op zondag 8 november 2015 21:14 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Als je de F1 wil terughalen zal je toch echt wel moeten.
Rouleren met Spa? Dan liever geen Zandvoort gewoon.quote:Op zondag 8 november 2015 22:11 schreef JimmyManna het volgende:
Vooropgesteld: dat laatst sowieso, dus zie ik het nooit gebeuren.
Verder is het natuurlijk niet zo dat je nu maar moet gaan investeren en dan maar moet hopen. Ik zou allereerst de plannen met Bernie overleggen. Vragen of er überhaupt een ingang is. Wellicht kan er gerouleerd worden met Spa. Bernie kan ook aangeven wat er voor nodig is om de race terug te halen. Ik zou iig niets investeren voordat je de FOM hebt gesproken.
Qua financiering kan de gemeente Zandvoort dat nooit dragen lijkt me en het circuit zeker niet. Je hebt het over bedragen die ver over de 100 miljoen zullen gaan, alles bij elkaar. Je zult het bedrijfsleven moeten enthousiasmeren, je zal de landelijke overheid erbij moeten betrekken. Het is een totaal kansloze onderneming in mijn ogen.
Nee, dan ik ook niet. Maar het ging niet om mijn persoonlijke meningquote:Op zondag 8 november 2015 23:09 schreef Beach het volgende:
[..]
Rouleren met Spa? Dan liever geen Zandvoort gewoon.
Een schitterende, moeilijke baan op de kalender. Wat mij betreft leggen ze een exacte kopie in een regenachtige oliestaat neer.quote:Op zondag 8 november 2015 02:14 schreef Fer het volgende:
En wat is het doel, promotie van Zandvoort? Nog meer Duitse toeristen of meer volk uit de BRIC landen naar onze kust?
twitter:roelreport twitterde op maandag 09-11-2015 om 10:14:48 Motie PVV om gemeente Zandvoort te helpen Formule 1 weer terug te laten komen op circuit. #PSNH reageer retweet
Reactie op al je punten:quote:Op zaterdag 7 november 2015 23:26 schreef Ferry_76 het volgende:
Zandvoort.
-Onbereikbaar.
-Eén overdekte tribune.
-Te kort om aan de huidige eisen te voldoen.
-Te smal.
-Grindbakken en muren.
-Hobbelig.
-Amper een recht stuk.
-Te kleine pitboxen.
-Te weinig ruimte in de paddock voor de F1 en alle support programma's.
-Veel te weinig faciliteiten voor een groot publiek.
Gaat gewoon niet gebeuren.
Ja met sprinklers ernaast zeker.quote:Op maandag 9 november 2015 08:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een schitterende, moeilijke baan op de kalender. Wat mij betreft leggen ze een exacte kopie in een regenachtige oliestaat neer.
Hoeveel zou deze klus kosten om op F1 niveau te komen?quote:Op maandag 9 november 2015 10:21 schreef TagForce het volgende:
[..]
Reactie op al je punten:
- Dit klopt, maar er zijn al 10 jaar plannen om een directe aanrij route naar het circuit te maken, en die plannen zullen met het juiste geld nu waarschijnlijk sneller waarheid gemaakt worden. Daarnaast is er een heleboel mogelijk door alleen al een stukje OV aan te passen. Bijvoorbeeld bussen vanaf Overveen laten rijden, zoals ze ook bij Assen doen. Je kan dan bijvoorbeeld de A200 slechts 1 richting op laten rijden, waarbij de 'rechter'kant (dus Bloemendaal uit) door bussen gebruikt kan worden. Autoverkeer wat Zandvoort/Bloemendaal wil verlaten zal dan via de A201 uit moeten. Dan krijg je dus een 'ring', wat de doorstroming bevordert.
- Dat hoeft geen probleem te zijn. En als er meer tribunes gebouwd moeten worden is dat ook geen probleem... Tijdens de A1GP races stampten ze er ook 4 uit de grond.
- Volgens de regels niet. 3.5km minimaal, 7km maximaal.
- Scheelt niks... Minimum breedte voor NIEUWE circuits is 12 meter. Voor oude circuits geldt dit dus niet. Maar Zandvoort is met uitzondering van de Gerlach/Hugenholtz bocht 12 meter, en die combinatie moet toch aangepast worden. Verder is het circuit 12 meter breedt. Start finish moet 15 meter worden tot uitkomen Tarzan, maar dat is dus een strook van 3 meter asfalt. Die aanpassing is makkelijk te realizeren.
- Dat moet aangepast worden (althans, asfalt uitloopstroken zijn niet verplicht, maar voor een Grade 1 license wel handig). De enige muren die echt aangepast moeten worden zijn: Uitkomen Slotemakerbocht (heuvel op richting Scheivlak) wanneer de chicane niet gebruikt wordt, en opkomen rechte stuk (uitkomen Luyendijk). Ook hiervoor bestaan de plannen al langer, en is het een kwestie van geld, wanneer dit toegezegd wordt kan dat binnen 5 maanden geregeld zijn (slipschool en dergelijken zijn al verplaatst, dus is alleen het inkrimpen van de parkeergelegenheid net buiten de baan en verleggen geluidswal).
- Niet alleen hobbelig, er moet gewoon een hele nieuwe asfalt laag op. Ook hiervoor zijn er al langer plannen, en deze hoeven alleen wat naar voren geschoven te worden. Ook hier geldt weer voor als het geld beschikbaar komt is het zo geregeld.
- En dat is een probleem, want? Een lang recht stuk is geen verplichting. Dat er nu megalange rechte stukken zijn komt omdat Tilke graag een tergend langzame bocht voor het rechte stuk plant. Dan heb je wel ff nodig om snelheid te maken. Een F1 wagen haalt met gemak 300+ aan het einde van het rechte stuk, want daarvoor zit de Luyendijk bocht waar ze gewoon vol doorheen accelereren. Straks hebben ze weer ground-effect, waardoor ze ook dichter achter elkaar door die bocht heen kunnen.
- Het zijn er ook te weinig. Op dit moment is er echter geen ruimte om ze uit te breiden, want de Hugenholtz bocht ligt in de weg. Ze zouden dan over de toegangsweg tot Paddock 1 moeten komen, maar hoe kom je er dan? Hugenholts bocht weg = ruimte voor meer en grotere pitboxen. Ook hier zijn de plannen al lang voor klaar, en is het enige struikelblok geld.
- Dit is zelfs op dit moment pertinente onzin. Er is ruimte genoeg voor de support races (Paddock 2 en 3). Echter is Paddock 1 (achter het pitgebouw) te kort voor de zin van F1. Met het verleggen van de Hugenholtz en het verlengen van de pits is dat probleem volledig weg.
- Welke faciliteiten? Ik heb daar vaak genoeg evenementen meegemaakt die 100000+ mensen trokken. Langs het hele circuit is er voldoende ruimte voor toiletten en kraampjes. Dus daar hoeft niets aan veranderd te worden.
Nederland kennende kost het jaren. Om over het geld maar te zwijgen.quote:Op maandag 9 november 2015 16:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hoeveel zou deze klus kosten om op F1 niveau te komen?
Ik denk niet dat Mercedes en Randstad hun contacten uitnodigen voor een paar kraampjes. Het moet Jetset uitstralen, zoals die raar gevormde gebouwen in Sochi, China of Abu Dhabi.quote:Op maandag 9 november 2015 10:21 schreef TagForce het volgende:
- Welke faciliteiten? Ik heb daar vaak genoeg evenementen meegemaakt die 100000+ mensen trokken. Langs het hele circuit is er voldoende ruimte voor toiletten en kraampjes. Dus daar hoeft niets aan veranderd te worden.
olav Mol twitterde rond de 160 mln.quote:Op maandag 9 november 2015 16:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hoeveel zou deze klus kosten om op F1 niveau te komen?
Gaat toch nooit gebeuren man.quote:Op maandag 9 november 2015 10:21 schreef TagForce het volgende:
[..]
Reactie op al je punten:
- Dit klopt, maar er zijn al 10 jaar plannen om een directe aanrij route naar het circuit te maken, en die plannen zullen met het juiste geld nu waarschijnlijk sneller waarheid gemaakt worden. Daarnaast is er een heleboel mogelijk door alleen al een stukje OV aan te passen. Bijvoorbeeld bussen vanaf Overveen laten rijden, zoals ze ook bij Assen doen. Je kan dan bijvoorbeeld de A200 slechts 1 richting op laten rijden, waarbij de 'rechter'kant (dus Bloemendaal uit) door bussen gebruikt kan worden. Autoverkeer wat Zandvoort/Bloemendaal wil verlaten zal dan via de A201 uit moeten. Dan krijg je dus een 'ring', wat de doorstroming bevordert.
- Dat hoeft geen probleem te zijn. En als er meer tribunes gebouwd moeten worden is dat ook geen probleem... Tijdens de A1GP races stampten ze er ook 4 uit de grond.
- Volgens de regels niet. 3.5km minimaal, 7km maximaal.
- Scheelt niks... Minimum breedte voor NIEUWE circuits is 12 meter. Voor oude circuits geldt dit dus niet. Maar Zandvoort is met uitzondering van de Gerlach/Hugenholtz bocht 12 meter, en die combinatie moet toch aangepast worden. Verder is het circuit 12 meter breedt. Start finish moet 15 meter worden tot uitkomen Tarzan, maar dat is dus een strook van 3 meter asfalt. Die aanpassing is makkelijk te realizeren.
- Dat moet aangepast worden (althans, asfalt uitloopstroken zijn niet verplicht, maar voor een Grade 1 license wel handig). De enige muren die echt aangepast moeten worden zijn: Uitkomen Slotemakerbocht (heuvel op richting Scheivlak) wanneer de chicane niet gebruikt wordt, en opkomen rechte stuk (uitkomen Luyendijk). Ook hiervoor bestaan de plannen al langer, en is het een kwestie van geld, wanneer dit toegezegd wordt kan dat binnen 5 maanden geregeld zijn (slipschool en dergelijken zijn al verplaatst, dus is alleen het inkrimpen van de parkeergelegenheid net buiten de baan en verleggen geluidswal).
- Niet alleen hobbelig, er moet gewoon een hele nieuwe asfalt laag op. Ook hiervoor zijn er al langer plannen, en deze hoeven alleen wat naar voren geschoven te worden. Ook hier geldt weer voor als het geld beschikbaar komt is het zo geregeld.
- En dat is een probleem, want? Een lang recht stuk is geen verplichting. Dat er nu megalange rechte stukken zijn komt omdat Tilke graag een tergend langzame bocht voor het rechte stuk plant. Dan heb je wel ff nodig om snelheid te maken. Een F1 wagen haalt met gemak 300+ aan het einde van het rechte stuk, want daarvoor zit de Luyendijk bocht waar ze gewoon vol doorheen accelereren. Straks hebben ze weer ground-effect, waardoor ze ook dichter achter elkaar door die bocht heen kunnen.
- Het zijn er ook te weinig. Op dit moment is er echter geen ruimte om ze uit te breiden, want de Hugenholtz bocht ligt in de weg. Ze zouden dan over de toegangsweg tot Paddock 1 moeten komen, maar hoe kom je er dan? Hugenholts bocht weg = ruimte voor meer en grotere pitboxen. Ook hier zijn de plannen al lang voor klaar, en is het enige struikelblok geld.
- Dit is zelfs op dit moment pertinente onzin. Er is ruimte genoeg voor de support races (Paddock 2 en 3). Echter is Paddock 1 (achter het pitgebouw) te kort voor de zin van F1. Met het verleggen van de Hugenholtz en het verlengen van de pits is dat probleem volledig weg.
- Welke faciliteiten? Ik heb daar vaak genoeg evenementen meegemaakt die 100000+ mensen trokken. Langs het hele circuit is er voldoende ruimte voor toiletten en kraampjes. Dus daar hoeft niets aan veranderd te worden.
Volgende keer graag met een stukje verklarende tekst erbij, zodat ik weet dat ik op die link moet klikken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:32 schreef Beach het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121722
quote:Red Bull on brink of new Renault Formula 1 engine deal for 2016
Red Bull and Renault are poised to continue their Formula 1 partnership into 2016, providing the former's owner Dietrich Mateschitz gives the green light, Autosport understands.
When Red Bull informed Renault it wanted to terminate its contract a year early, it believed it had secured a Mercedes supply for next season following high-level talks.
But the German manufacturer ultimately decided it did not want to enter into an agreement with Red Bull, and subsequent talks with Ferrari and then Honda came to nothing - the latter "very keen" but blocked by McLaren Group CEO Ron Dennis.
With alternatives exhausted, Red Bull sought new talks with Renault, which at no stage voided its side of the long-standing arrangement.
Autosport now understands the two companies are close to renewing the partnership, at least for 2016, potentially for longer, but with financial implications for Red Bull.
Renault-affiliated sponsors Infiniti and Total will remain on the RB12 next year, but then disappear from 2017 onwards.
Its deals with Infiniti and Total have given Red Bull more than double the amount in sponsorship than it has been paying for the Renault engine supply.
Under the terms of any new agreement there will be significantly reduced funds from the two big sponsors for 2016, increasing what Red Bull itself must pay Renault.
That additional revenue for Renault will, in part, help fund its works team revival, with its deal for a majority stake in Lotus set for completion around the Abu Dhabi Grand Prix later this month.
It will also have more money to invest in its engine development programme as it chases Mercedes and Ferrari.
Any engine performance gains will also naturally aid Red Bull, with the Milton Keynes-based marque scheduled to play its part by running Renault's updated engine from this weekend's Brazilian Grand Prix.
As reported by Autosport last month, Renault used 11 of its season's 12 engine development tokens on the upgrade, but Red Bull preferred to avert the necessary grid penalty to Interlagos as Austin and Mexico City suited its car better.
One factor yet to be determined is whether the engines will be Renault-badged, unbranded or carry an entirely different name.
It is believed Renault would be happy for Red Bull to rebrand its engine as that would allow a clear marketing focus on the works team.
As one source noted: "[The rebranding] could be something exotic, it could be nothing, or one of those marketing things Red Bull is very good at.
"Because they have the Energy Station they could call it the Energy power unit, something leftfield."
Autosport understands the new contracts have already been exchanged, but another source added: "No decision has been made because it is Mateschitz who needs to make the call.
"The big boss hasn't decided yet whether Red Bull stays in Formula 1 or not, that is still up in the air."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |