abonnement Unibet Coolblue
pi_157403428
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

welke polders? :D we hebben de boel knap dichtgebouwd :') en onderschat het aantal dieren niet :P
Haarlemmermeer, Flevopolder en anders gewoon midden in het Markermeer ;)
  zondag 8 november 2015 @ 19:01:29 #277
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_157407756
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:03 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

(...) en de F1 is zelfs maar een paar uur.
Nee, een heel weekend. Onderschat te FPs en support klasses niet.

quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2015 01:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Eerst betalen en opknappen en aanpassen en dan ben je miljoenen verder en dan moet er gepraat worden met Bernie en die kan dan zomaar ineens zeggen dat ze niet komen.
Dat is mijn inziens wel de enige 'realistische' manier om het voor elkaar te krijgen. Eerst het circuit onafhankelijk van F1 opknappen, uiteraard wel met de eisen van F1 in gedachte, maar opknappen omdat je het wil opknappen. Pas als alles op regel is gaan onderhandelen met Bernie. Dan zijn de verdere aanpassingen klein en heb je een betere onderhandelingspositie. Bovendien ga je niet gigantisch het schip in als F1 niet doorgaat, omdat (als je het slim aangepakt hebt) de aanpassingen die gedaan zijn sowieso al nodig waren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_157408423
Jamaar die aanpassingen zijn helemaal niet nodig, want er wordt nu gewoon geraced en dat gaat prima.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157408500
Die aanpassingen zijn iets meer dan een paar stukjes asfalt hier en daar. Gaat vooral vip gedeeltes voor de sponsors en ruimte alle hospitality units neer te zetten.
.
pi_157411882
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2015 19:28 schreef Geralt het volgende:
Jamaar die aanpassingen zijn helemaal niet nodig, want er wordt nu gewoon geraced en dat gaat prima.
Als je de F1 wil terughalen zal je toch echt wel moeten.
pi_157413942
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:14 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Als je de F1 wil terughalen zal je toch echt wel moeten.
Nee je moet ze maken en dan vervolgens maar HOPEN dat de F1 terug wil komen.

Ergo: je moet er tig miljoenen tegenaan smijten en dan is het nog maar zeer zeeer zeeeeeer de vraag of het circus ooit langs gaat komen. Dus heeft het imo weinig nut om die miljoenen er tegenaan te flikkeren.

Het circuit kan het zelf niet betalen lijkt me, anders hadden ze het al lang gedaan.
De gemeente kan het wellicht betalen, geen idee, maar ook die kunnen geen enkele garantie geven dat het uitgeven van vele miljoenen daadwerkelijk de F1 terug naar Zandvoort gaat halen.

En daarmee is het dus een uitgave die men niet kan verantwoorden lijkt me zo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157414242
Vooropgesteld: dat laatst sowieso, dus zie ik het nooit gebeuren.

Verder is het natuurlijk niet zo dat je nu maar moet gaan investeren en dan maar moet hopen. Ik zou allereerst de plannen met Bernie overleggen. Vragen of er überhaupt een ingang is. Wellicht kan er gerouleerd worden met Spa. Bernie kan ook aangeven wat er voor nodig is om de race terug te halen. Ik zou iig niets investeren voordat je de FOM hebt gesproken.

Qua financiering kan de gemeente Zandvoort dat nooit dragen lijkt me en het circuit zeker niet. Je hebt het over bedragen die ver over de 100 miljoen zullen gaan, alles bij elkaar. Je zult het bedrijfsleven moeten enthousiasmeren, je zal de landelijke overheid erbij moeten betrekken. Het is een totaal kansloze onderneming in mijn ogen.
pi_157415648
quote:
6s.gif Op zondag 8 november 2015 15:53 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Haarlemmermeer
Daar is echt geen plek meer
pi_157416518
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:11 schreef JimmyManna het volgende:
Vooropgesteld: dat laatst sowieso, dus zie ik het nooit gebeuren.

Verder is het natuurlijk niet zo dat je nu maar moet gaan investeren en dan maar moet hopen. Ik zou allereerst de plannen met Bernie overleggen. Vragen of er überhaupt een ingang is. Wellicht kan er gerouleerd worden met Spa. Bernie kan ook aangeven wat er voor nodig is om de race terug te halen. Ik zou iig niets investeren voordat je de FOM hebt gesproken.

Qua financiering kan de gemeente Zandvoort dat nooit dragen lijkt me en het circuit zeker niet. Je hebt het over bedragen die ver over de 100 miljoen zullen gaan, alles bij elkaar. Je zult het bedrijfsleven moeten enthousiasmeren, je zal de landelijke overheid erbij moeten betrekken. Het is een totaal kansloze onderneming in mijn ogen.
Rouleren met Spa? Dan liever geen Zandvoort gewoon.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157416980
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:09 schreef Beach het volgende:

[..]

Rouleren met Spa? Dan liever geen Zandvoort gewoon.
Nee, dan ik ook niet. Maar het ging niet om mijn persoonlijke mening
  maandag 9 november 2015 @ 07:58:46 #286
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157419039
Na ja als de Duitse circuits het al moeilijk hebben en beiden recent verbouwd zijn... laat dat wel zien dat NL er iig. niet rijp voor is Zandvoort te verbouwen voor de F1.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157419285
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 02:14 schreef Fer het volgende:
En wat is het doel, promotie van Zandvoort? Nog meer Duitse toeristen of meer volk uit de BRIC landen naar onze kust?
Een schitterende, moeilijke baan op de kalender. Wat mij betreft leggen ze een exacte kopie in een regenachtige oliestaat neer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2015 @ 10:19:51 #288
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157420307
Begrotingsbehandeling in de Staten van NH vandaag.
roelreport twitterde op maandag 09-11-2015 om 10:14:48 Motie PVV om gemeente Zandvoort te helpen Formule 1 weer terug te laten komen op circuit. #PSNH reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_157420330
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:26 schreef Ferry_76 het volgende:
Zandvoort. :')

-Onbereikbaar.
-Eén overdekte tribune.
-Te kort om aan de huidige eisen te voldoen.
-Te smal.
-Grindbakken en muren.
-Hobbelig.
-Amper een recht stuk.
-Te kleine pitboxen.
-Te weinig ruimte in de paddock voor de F1 en alle support programma's.
-Veel te weinig faciliteiten voor een groot publiek.

Gaat gewoon niet gebeuren.
Reactie op al je punten:
- Dit klopt, maar er zijn al 10 jaar plannen om een directe aanrij route naar het circuit te maken, en die plannen zullen met het juiste geld nu waarschijnlijk sneller waarheid gemaakt worden. Daarnaast is er een heleboel mogelijk door alleen al een stukje OV aan te passen. Bijvoorbeeld bussen vanaf Overveen laten rijden, zoals ze ook bij Assen doen. Je kan dan bijvoorbeeld de A200 slechts 1 richting op laten rijden, waarbij de 'rechter'kant (dus Bloemendaal uit) door bussen gebruikt kan worden. Autoverkeer wat Zandvoort/Bloemendaal wil verlaten zal dan via de A201 uit moeten. Dan krijg je dus een 'ring', wat de doorstroming bevordert.
- Dat hoeft geen probleem te zijn. En als er meer tribunes gebouwd moeten worden is dat ook geen probleem... Tijdens de A1GP races stampten ze er ook 4 uit de grond.
- Volgens de regels niet. 3.5km minimaal, 7km maximaal.
- Scheelt niks... Minimum breedte voor NIEUWE circuits is 12 meter. Voor oude circuits geldt dit dus niet. Maar Zandvoort is met uitzondering van de Gerlach/Hugenholtz bocht 12 meter, en die combinatie moet toch aangepast worden. Verder is het circuit 12 meter breedt. Start finish moet 15 meter worden tot uitkomen Tarzan, maar dat is dus een strook van 3 meter asfalt. Die aanpassing is makkelijk te realizeren.
- Dat moet aangepast worden (althans, asfalt uitloopstroken zijn niet verplicht, maar voor een Grade 1 license wel handig). De enige muren die echt aangepast moeten worden zijn: Uitkomen Slotemakerbocht (heuvel op richting Scheivlak) wanneer de chicane niet gebruikt wordt, en opkomen rechte stuk (uitkomen Luyendijk). Ook hiervoor bestaan de plannen al langer, en is het een kwestie van geld, wanneer dit toegezegd wordt kan dat binnen 5 maanden geregeld zijn (slipschool en dergelijken zijn al verplaatst, dus is alleen het inkrimpen van de parkeergelegenheid net buiten de baan en verleggen geluidswal).
- Niet alleen hobbelig, er moet gewoon een hele nieuwe asfalt laag op. Ook hiervoor zijn er al langer plannen, en deze hoeven alleen wat naar voren geschoven te worden. Ook hier geldt weer voor als het geld beschikbaar komt is het zo geregeld.
- En dat is een probleem, want? Een lang recht stuk is geen verplichting. Dat er nu megalange rechte stukken zijn komt omdat Tilke graag een tergend langzame bocht voor het rechte stuk plant. Dan heb je wel ff nodig om snelheid te maken. Een F1 wagen haalt met gemak 300+ aan het einde van het rechte stuk, want daarvoor zit de Luyendijk bocht waar ze gewoon vol doorheen accelereren. Straks hebben ze weer ground-effect, waardoor ze ook dichter achter elkaar door die bocht heen kunnen.
- Het zijn er ook te weinig. Op dit moment is er echter geen ruimte om ze uit te breiden, want de Hugenholtz bocht ligt in de weg. Ze zouden dan over de toegangsweg tot Paddock 1 moeten komen, maar hoe kom je er dan? Hugenholts bocht weg = ruimte voor meer en grotere pitboxen. Ook hier zijn de plannen al lang voor klaar, en is het enige struikelblok geld.
- Dit is zelfs op dit moment pertinente onzin. Er is ruimte genoeg voor de support races (Paddock 2 en 3). Echter is Paddock 1 (achter het pitgebouw) te kort voor de zin van F1. Met het verleggen van de Hugenholtz en het verlengen van de pits is dat probleem volledig weg.
- Welke faciliteiten? Ik heb daar vaak genoeg evenementen meegemaakt die 100000+ mensen trokken. Langs het hele circuit is er voldoende ruimte voor toiletten en kraampjes. Dus daar hoeft niets aan veranderd te worden.
pi_157422259
Wat Bernie te zeggen heeft over zandvoort:


keine chance
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2015 @ 13:07:31 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157423293
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:15 schreef LWD-Godius het volgende:
keine chance
Want?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157424260
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 08:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een schitterende, moeilijke baan op de kalender. Wat mij betreft leggen ze een exacte kopie in een regenachtige oliestaat neer.
Ja met sprinklers ernaast zeker.
.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 november 2015 @ 16:34:09 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157427721
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:21 schreef TagForce het volgende:

[..]

Reactie op al je punten:
- Dit klopt, maar er zijn al 10 jaar plannen om een directe aanrij route naar het circuit te maken, en die plannen zullen met het juiste geld nu waarschijnlijk sneller waarheid gemaakt worden. Daarnaast is er een heleboel mogelijk door alleen al een stukje OV aan te passen. Bijvoorbeeld bussen vanaf Overveen laten rijden, zoals ze ook bij Assen doen. Je kan dan bijvoorbeeld de A200 slechts 1 richting op laten rijden, waarbij de 'rechter'kant (dus Bloemendaal uit) door bussen gebruikt kan worden. Autoverkeer wat Zandvoort/Bloemendaal wil verlaten zal dan via de A201 uit moeten. Dan krijg je dus een 'ring', wat de doorstroming bevordert.
- Dat hoeft geen probleem te zijn. En als er meer tribunes gebouwd moeten worden is dat ook geen probleem... Tijdens de A1GP races stampten ze er ook 4 uit de grond.
- Volgens de regels niet. 3.5km minimaal, 7km maximaal.
- Scheelt niks... Minimum breedte voor NIEUWE circuits is 12 meter. Voor oude circuits geldt dit dus niet. Maar Zandvoort is met uitzondering van de Gerlach/Hugenholtz bocht 12 meter, en die combinatie moet toch aangepast worden. Verder is het circuit 12 meter breedt. Start finish moet 15 meter worden tot uitkomen Tarzan, maar dat is dus een strook van 3 meter asfalt. Die aanpassing is makkelijk te realizeren.
- Dat moet aangepast worden (althans, asfalt uitloopstroken zijn niet verplicht, maar voor een Grade 1 license wel handig). De enige muren die echt aangepast moeten worden zijn: Uitkomen Slotemakerbocht (heuvel op richting Scheivlak) wanneer de chicane niet gebruikt wordt, en opkomen rechte stuk (uitkomen Luyendijk). Ook hiervoor bestaan de plannen al langer, en is het een kwestie van geld, wanneer dit toegezegd wordt kan dat binnen 5 maanden geregeld zijn (slipschool en dergelijken zijn al verplaatst, dus is alleen het inkrimpen van de parkeergelegenheid net buiten de baan en verleggen geluidswal).
- Niet alleen hobbelig, er moet gewoon een hele nieuwe asfalt laag op. Ook hiervoor zijn er al langer plannen, en deze hoeven alleen wat naar voren geschoven te worden. Ook hier geldt weer voor als het geld beschikbaar komt is het zo geregeld.
- En dat is een probleem, want? Een lang recht stuk is geen verplichting. Dat er nu megalange rechte stukken zijn komt omdat Tilke graag een tergend langzame bocht voor het rechte stuk plant. Dan heb je wel ff nodig om snelheid te maken. Een F1 wagen haalt met gemak 300+ aan het einde van het rechte stuk, want daarvoor zit de Luyendijk bocht waar ze gewoon vol doorheen accelereren. Straks hebben ze weer ground-effect, waardoor ze ook dichter achter elkaar door die bocht heen kunnen.
- Het zijn er ook te weinig. Op dit moment is er echter geen ruimte om ze uit te breiden, want de Hugenholtz bocht ligt in de weg. Ze zouden dan over de toegangsweg tot Paddock 1 moeten komen, maar hoe kom je er dan? Hugenholts bocht weg = ruimte voor meer en grotere pitboxen. Ook hier zijn de plannen al lang voor klaar, en is het enige struikelblok geld.
- Dit is zelfs op dit moment pertinente onzin. Er is ruimte genoeg voor de support races (Paddock 2 en 3). Echter is Paddock 1 (achter het pitgebouw) te kort voor de zin van F1. Met het verleggen van de Hugenholtz en het verlengen van de pits is dat probleem volledig weg.
- Welke faciliteiten? Ik heb daar vaak genoeg evenementen meegemaakt die 100000+ mensen trokken. Langs het hele circuit is er voldoende ruimte voor toiletten en kraampjes. Dus daar hoeft niets aan veranderd te worden.
Hoeveel zou deze klus kosten om op F1 niveau te komen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 9 november 2015 @ 17:24:10 #294
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_157428688
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hoeveel zou deze klus kosten om op F1 niveau te komen?
Nederland kennende kost het jaren. Om over het geld maar te zwijgen.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_157428945
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:21 schreef TagForce het volgende:
- Welke faciliteiten? Ik heb daar vaak genoeg evenementen meegemaakt die 100000+ mensen trokken. Langs het hele circuit is er voldoende ruimte voor toiletten en kraampjes. Dus daar hoeft niets aan veranderd te worden.
Ik denk niet dat Mercedes en Randstad hun contacten uitnodigen voor een paar kraampjes. Het moet Jetset uitstralen, zoals die raar gevormde gebouwen in Sochi, China of Abu Dhabi.
.
pi_157428974
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hoeveel zou deze klus kosten om op F1 niveau te komen?
olav Mol twitterde rond de 160 mln.
  maandag 9 november 2015 @ 17:39:29 #297
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157428982
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:21 schreef TagForce het volgende:

[..]

Reactie op al je punten:
- Dit klopt, maar er zijn al 10 jaar plannen om een directe aanrij route naar het circuit te maken, en die plannen zullen met het juiste geld nu waarschijnlijk sneller waarheid gemaakt worden. Daarnaast is er een heleboel mogelijk door alleen al een stukje OV aan te passen. Bijvoorbeeld bussen vanaf Overveen laten rijden, zoals ze ook bij Assen doen. Je kan dan bijvoorbeeld de A200 slechts 1 richting op laten rijden, waarbij de 'rechter'kant (dus Bloemendaal uit) door bussen gebruikt kan worden. Autoverkeer wat Zandvoort/Bloemendaal wil verlaten zal dan via de A201 uit moeten. Dan krijg je dus een 'ring', wat de doorstroming bevordert.
- Dat hoeft geen probleem te zijn. En als er meer tribunes gebouwd moeten worden is dat ook geen probleem... Tijdens de A1GP races stampten ze er ook 4 uit de grond.
- Volgens de regels niet. 3.5km minimaal, 7km maximaal.
- Scheelt niks... Minimum breedte voor NIEUWE circuits is 12 meter. Voor oude circuits geldt dit dus niet. Maar Zandvoort is met uitzondering van de Gerlach/Hugenholtz bocht 12 meter, en die combinatie moet toch aangepast worden. Verder is het circuit 12 meter breedt. Start finish moet 15 meter worden tot uitkomen Tarzan, maar dat is dus een strook van 3 meter asfalt. Die aanpassing is makkelijk te realizeren.
- Dat moet aangepast worden (althans, asfalt uitloopstroken zijn niet verplicht, maar voor een Grade 1 license wel handig). De enige muren die echt aangepast moeten worden zijn: Uitkomen Slotemakerbocht (heuvel op richting Scheivlak) wanneer de chicane niet gebruikt wordt, en opkomen rechte stuk (uitkomen Luyendijk). Ook hiervoor bestaan de plannen al langer, en is het een kwestie van geld, wanneer dit toegezegd wordt kan dat binnen 5 maanden geregeld zijn (slipschool en dergelijken zijn al verplaatst, dus is alleen het inkrimpen van de parkeergelegenheid net buiten de baan en verleggen geluidswal).
- Niet alleen hobbelig, er moet gewoon een hele nieuwe asfalt laag op. Ook hiervoor zijn er al langer plannen, en deze hoeven alleen wat naar voren geschoven te worden. Ook hier geldt weer voor als het geld beschikbaar komt is het zo geregeld.
- En dat is een probleem, want? Een lang recht stuk is geen verplichting. Dat er nu megalange rechte stukken zijn komt omdat Tilke graag een tergend langzame bocht voor het rechte stuk plant. Dan heb je wel ff nodig om snelheid te maken. Een F1 wagen haalt met gemak 300+ aan het einde van het rechte stuk, want daarvoor zit de Luyendijk bocht waar ze gewoon vol doorheen accelereren. Straks hebben ze weer ground-effect, waardoor ze ook dichter achter elkaar door die bocht heen kunnen.
- Het zijn er ook te weinig. Op dit moment is er echter geen ruimte om ze uit te breiden, want de Hugenholtz bocht ligt in de weg. Ze zouden dan over de toegangsweg tot Paddock 1 moeten komen, maar hoe kom je er dan? Hugenholts bocht weg = ruimte voor meer en grotere pitboxen. Ook hier zijn de plannen al lang voor klaar, en is het enige struikelblok geld.
- Dit is zelfs op dit moment pertinente onzin. Er is ruimte genoeg voor de support races (Paddock 2 en 3). Echter is Paddock 1 (achter het pitgebouw) te kort voor de zin van F1. Met het verleggen van de Hugenholtz en het verlengen van de pits is dat probleem volledig weg.
- Welke faciliteiten? Ik heb daar vaak genoeg evenementen meegemaakt die 100000+ mensen trokken. Langs het hele circuit is er voldoende ruimte voor toiletten en kraampjes. Dus daar hoeft niets aan veranderd te worden.
Gaat toch nooit gebeuren man.
pi_157429399
Ik zie het niet zo gauw gebeuren. Toch zou ik een GP op Zandvoort erg leuk vinden. Zo dichtbij een GP dan ben ik er het gehele weekend te vinden.
pi_157447433
Stoffel officieel test- en reserverrijder bij McLaren voor 2016.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157448359
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')