ja ik las 11quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:17 schreef VacaLoca het volgende:
Die nieuwe motor van Renault.. Zijn daar tokens voor gebruikt?
Toro Rosso heeft al aangekondigd niet met het nieuwe geval te gaan rijden. Red Bull Racing mogelijk welquote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:22 schreef VacaLoca het volgende:
Hm oké dan ben ik wel benieuwd. Bij Max kan je 'm sws achterin leggen, want maakt niet uit of ie nou penalty krijgt of niet of hoe ie zich kwalificeert.. In de tweede ronde moet ie toch wel van achteren beginnen op een of andere manier
Max krijgt niet die motor.. alleen de RBR's krijgen de upgrade. Reden zou kunnen zijn de overstap van Renault naar Ferrari bij STR, de kans dat STR nog Lotus in kan halen willen ze niet laten gebeuren.. schijnt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:22 schreef VacaLoca het volgende:
Hm oké dan ben ik wel benieuwd. Bij Max kan je 'm sws achterin leggen, want maakt niet uit of ie nou penalty krijgt of niet of hoe ie zich kwalificeert.. In de tweede ronde moet ie toch wel van achteren beginnen op een of andere manier
Aero heeft behoorlijk wat invloed op de circuits waar snelheid niet het belangrijkste is, zoals Hongarije en Singapore. Daar zie je RB en STR het juist erg goed doen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:50 schreef Fer het volgende:
Ik geloof er echt geen moer van dat STR met iets anders zou rijden dan RBR. Het succes van de STR is momenteel vooral afhankelijk van de complete Redbull driveline, wielophanging en electronica die erin zit. En hoewel James Key een topper is, heeft aero niet zoveel invloed in de huidige generatie auto's.
Schijnbaar kan TR ook gebruik maken van de update. Of ze dat doen is vers twee. Gezien de weersvoorspellingen (regen het hele weekend) is het misschien niet zo handig. Je zult maar pole trainen en dan teruggezet worden op de grid...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:25 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Max krijgt niet die motor.. alleen de RBR's krijgen de upgrade. Reden zou kunnen zijn de overstap van Renault naar Ferrari bij STR, de kans dat STR nog Lotus in kan halen willen ze niet laten gebeuren.. schijnt.
Ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:35 schreef Geralt het volgende:
Als ie eerste wordt en Rosberg 2de dan heeft ie ook de titel?
5 punten als Hamilton niet meer scoort.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:38 schreef Geralt het volgende:
Hoeveel zit er dan tussen als Rosberg de resterende races maximaal scoort en Lewis wint zondag?
Bij alle andere opties staat Rosberg 1 plek achter hem.
Eindelijk weer eens een echte regenrace?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:20 schreef aesop het volgende:
[..]
Schijnbaar kan TR ook gebruik maken van de update. Of ze dat doen is vers twee. Gezien de weersvoorspellingen (regen het hele weekend) is het misschien niet zo handig. Je zult maar pole trainen en dan teruggezet worden op de grid...
Het zou een beetje zijn als in de herhaling/slomo het doelpunt ineens missen bij het voetbal na een doelpunt. Dus zegmaar dat de race overdag tof is en savonds niet meer.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:23 schreef Rossdale het volgende:
Perfect! Helaas is dit dan ook echt de enige race die ik niet live kan zien maargoed. 's avonds is hij vast ook nog tof
Klopt:quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:25 schreef Geralt het volgende:
De race is overigens 's avonds!!!
Van 20:00 tot 22:00 als ik me niet vergis!
Wel een keer lekker 's avonds.quote:23 okt 2015
17:00-18:30 Eerste vrije training
21:00-22:30 Tweede vrije training
24 okt 2015
17:00-18:00 Derde vrije training
20:00-21:00 Kwalificatie
25 okt 2015
20:00 Race
Zeker aangezien ik daags erna pas om 14:15 uur naar mn werk moet.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Klopt:
[..]
Wel een keer lekker 's avonds.
ik zou alvast beginnen in te slaan, wat dat wordt veel bier en erug veel nootjesquote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker aangezien ik daags erna pas om 14:15 uur naar mn werk moet.
Dus ongegeneerd biertjes zuipen en nootjes drinken![]()
Waarom? Beter rijdt Max gewoon een keer een sterke race in het middenveld.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:11 schreef SnowOokami het volgende:
ik hoop dat STR alsnog de nieuwe motor inzet... maar goed /hopen
En de week erop ook savonds.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:25 schreef Geralt het volgende:
De race is overigens 's avonds!!!
Van 20:00 tot 22:00 als ik me niet vergis!
vloeibare nootjesquote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker aangezien ik daags erna pas om 14:15 uur naar mn werk moet.
Dus ongegeneerd biertjes zuipen en nootjes drinken![]()
Extra motivatie om naar voren te komenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom? Beter rijdt Max gewoon een keer een sterke race in het middenveld.
Hij heeft genoeg laten zien om zijn kwaliteiten te onderstrepen. Me dunkt. De teams zijn lovend over hem.
Laat hem nu maar een keer gewoon vanaf een P8 ofzo starten en knokken voor een P5/6/7.
Heerlijk! Die heb ik tekort gehad slaap. Morgen om 5 over 5 de wekker weer. Ik drink mn biertje nog op en dan maak ik dat ik naar bed ga. Brennie ligt op de bank te maffen al zie ik.quote:
Die van mij gaat niet veel later hoor.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heerlijk! Die heb ik tekort gehad slaap. Morgen om 5 over 5 de wekker weer. Ik drink mn biertje nog op en dan maak ik dat ik naar bed ga. Brennie ligt op de bank te maffen al zie ik.![]()
![]()
Ik wou dat ik elke dag uit kon slapen. Helaas kan ik dat maar 9 van de 14 dagen tot zolang als ik wil (als ik 5 van die dagen maar om 1 uur op zn laatst uit bed ben)
Hopelijk een goede Q voor Maxquote:Vrijdag 23 oktober
Onweer
- minimumtemperatuur: 21°C
- maximumtemperatuur: 27°C
- wind: 19 km/h ZZO
- neerslagkans: 80%
Zaterdag 24 oktober
Zwaar onweer
- minimumtemperatuur: 17°C
- maximumtemperatuur: 24°C
- wind: 18 km/h O
- neerslagkans: 90%
Zondag 25 oktober
Zwaar bewolkt met kans op een bui
- minimumtemperatuur: 17°C
- maximumtemperatuur: 24°C
- wind: 18 km/h N
- neerslagkans: 40%
Maar jij kan waarschijnlijk geen 9 van de 14 dagen uitslapen tot zo laat je maar wil (lees: geen wekker zetten en opstaan wanneer je wakker wordt of dat nou 9, 10, 12 of 13 uur is)quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:36 schreef WEST het volgende:
[..]
Die van mij gaat niet veel later hoor.
Pole zou wel fucking awesome zijn. Mocht dat gebeuren dan tief ik mijn nootjes alsnog in de blender zodat ik ze kan drinkenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:37 schreef THEFXR het volgende:
max gaat in de kwali de laatste min naar buiten en pakt pole!
En het record met langste tussenpauze en weer terug F1 rijden toch ook? 10 jaar nogwat dacht ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Eerste of tweede rij zou sowieso een Nederlands record zijn. Jan Lammers heeft nu het Nederlandse kwalificatierecord nog in handen met een vierde plek op Long Beach in 1980.
Inderdaad. Tussen 1982 en 1992 niet in de F1 gereden.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
En het record met langste tussenpauze en weer terug F1 rijden toch ook? 10 jaar nogwat dacht ik.
20.00 uur. F1.com heeft de overgang naar wintertijd er niet inzitten. Dan gaat de klok een uur terug.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:22 schreef franklop het volgende:
Op de site van F1 zie ik dat race om 21.00 u is, hier 20.00.. wat is het nou?
Of zitten ze te kloten met de wintertijd?
Oh god, dat weet ik nog.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Eerste of tweede rij zou sowieso een Nederlands record zijn. Jan Lammers heeft nu het Nederlandse kwalificatierecord nog in handen met een vierde plek op Long Beach in 1980.
De ATS D4, die een stuk beter was dan de D3 die hij daarvoor reed. Kreeg meteen bij de start last van een gebroken aandrijfas.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef APK het volgende:
[..]
Oh god, dat weet ik nog.
Lag er ook weer snel naast geloof ik
Was dat nog in die Samson gesponsorde Shadow die de beauty contest won als mooist beschilderde auto?
(Of die suffe ATS?)
ATS. Hij heeft amper de startlijn gehaald, toen ging het ding stuk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef APK het volgende:
[..]
Oh god, dat weet ik nog.
Lag er ook weer snel naast geloof ik
Was dat nog in die Samson gesponsorde Shadow die de beauty contest won als mooist beschilderde auto?
(Of die suffe ATS?)
En hij kon in 1981 voor Brabham rijden mits hij 1,5 miljoen dollar zou meenemen. En in 1982 ook nog als vervanger voor Villeneuve, Maar toen brak hij zijn duim tijdens de GP van Detroit, waarna Tambay dat stoeltje kreeg.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Tussen 1982 en 1992 niet in de F1 gereden.
De sukkel mocht in 1982 Prost vervangen bij Renault, maar raakte gewond bij een crash. Anders had hij in 1983 vast een goed stoeltje gehad.
En terecht. Hij doet dingen die eigenlijk niet zouden kunnen, of die niemand aandurft. En hij komt er mee weg.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:56 schreef APK het volgende:
Ah, kenners
Maar goed dat zijn oudjes ipv nieuwtjes
Heb er zin in dit weekend!
Vond er jarenlang geen ruk meer aan maar kijk nu echt weer met heel veel plezier door Max, en dat is volgens mij niet alleen omdat hij ook Nederlands is...
Hoewel het mij opvalt dat de Engelsen hem veel meer aandacht geven dan de Duitsers op TV.
NO!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En terecht. Hij doet dingen die eigenlijk niet zouden kunnen, of die niemand aandurft. En hij komt er mee weg.
Het doet me een beetje denken aan Gilles Villeneuve, al was die wel Max in het kwadraat. En in een compleet andere tijd natuurlijk.
De Duitsers hebben alleen aandacht voor Duitsers, dat is al vele jaren zoquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:56 schreef APK het volgende:
Ah, kenners
Maar goed dat zijn oudjes ipv nieuwtjes
Heb er zin in dit weekend!
Vond er jarenlang geen ruk meer aan maar kijk nu echt weer met heel veel plezier door Max, en dat is volgens mij niet alleen omdat hij ook Nederlands is...
Hoewel het mij opvalt dat de Engelsen hem veel meer aandacht geven dan de Duitsers op TV.
Dat is wat zijn F1 avontuur gekost heeft.quote:6 Grand-Prix vrijdagcoureur Jordan (2004): 1 miljoen Euro
8 Grand-Prix Minardi (2005): 2,5 miljoen Euro
Testcoureur Red Bull (2006): 7 miljoen Euro
3 Grand-Prix Red Bull (2006) 10 miljoen Euro
Holy crap! 10 miljoen betaald om 3 races voor RBR te rijden?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:57 schreef Geralt het volgende:
Doornbos staat kennelijk weer voor de rechter.
[..]
Dat is wat zijn F1 avontuur gekost heeft.
Ik vraag me af hoeveel hij er zelf aan over heeft gehouden.
Tot zo ver de titelkansen van Vettelquote:Ferrari ondergaat gridstraf voor motorwissel
Ferrari-coureurs Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen zullen voorafgaand aan de Grand Prix van de Verenigde Staten tien plaatsen worden teruggezet. Beide coureurs zullen komend weekend een vijfde motor inzetten om met een nieuwe versie van de Ferrari-krachtbron te kunnen rijden.
Het plan om dit weekend een gridstraf te incasseren voor een update zou al langer op tafel liggen. Na deze wissel heeft Ferrari een nieuwe krachtbron voor de resterende vier races, wat ook bruikbare data voor de ontwikkeling van de 2016-motor oplevert.
"Het plan was altijd om met de sterkste motor die we hebben aan de start te verschijnen voor elke race van het seizoen," zei Vettel over de wissel. "De ontwikkelaars hebben geweldig werk verricht, dus dit moet niet als een tegenslag worden gezien."
Alhoewel het plan al een langere tijd bestaat, maakte de kleine titelkans voor Vettel de beslissing moeilijker. De Duitser staat tweede in het kampioenschap, op 66 punten van leider Lewis Hamilton, met nog honderd te verdelen punten. Vettel zei echter dat het verbeteren van de motor meer prioriteit heeft dan het focussen op zijn kleine kans om het kampioenschap te winnen.
Dan maar Hopen dat Kimi z,n do or die actie niet de laatste wasquote:Op donderdag 22 oktober 2015 20:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tot zo ver de titelkansen van Vettel
Las het vandaag al op TJ13.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:01 schreef Fopje het volgende:
Wat? Laatste gerucht volgens sport1 dat Honda RBR gaat voorzien volgend jaar ?
Als dit zo is, hoop ik echt dat Hyundai er in stapt tegen die tijd. Ze hebben het geld en kunnen de exposure wel gebruiken. Toch al 5e automerk van de wereld inmiddels.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Las het vandaag al op TJ13.
En dat Red Bull vanaf 2017/2018 al wat anders heeft kan ook wel kloppen aangezien Mario Illien dit jaar bij Red Bull aan de slag is en ze een eigen VTT gekocht hebben om motoren te testen. Die motor hoeft dan alleen nog gerebadged te worden naar een fabrikant of ze moeten hem op eigen naam gaan gebruiken.
Alonso denkt dat er komend jaar 2,5 seconden te pakken zijn met hun auto.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:17 schreef Fer het volgende:
Ik kan mij niet ander voorstellen dan dat er vooral veel onderhandelt wordt tussen de partijen, wil Redbull echt een Honda motor, of willen ze druk zetten op Renault of de Fia? Wat voert Renault allemaal in zijn schilt, Lotus is toch steeds niet overgenomen.
En is Honda een goede keuze voor 2016? In principe is overal de Renault nog steeds de betere motor van de twee, maar ze hebben weinig progressie laten zien dit jaar. Honda daarintegen heeft winst geboekt op vermogen en betrouwbaarheid, als ze volgend jaar ook een goede ERS hebben wie weet.
Grotere compressor erop, wat sleutelen aan het ERS en je hebt inderdaad twee seconden per ronde te pakken. Ze verliezen nu vooral aan het eind van de rechte stukken veel te veel tijdquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Alonso denkt dat er komend jaar 2,5 seconden te pakken zijn met hun auto.
En hij schetst dat dat een realistische verwachting is.
Wie weet.
Ze hebben al aangegeven te weten waaar de problemen liggen en winst te kunnen boeken, maar ze mogen die onderdelen niet aanpassen in verband met het regelement. Daarvoor moeten ze wachten tot de nieuwe motor van 2016. Het is afwachten. Honda heeft vaker te vroeg te hoog van de toren geblazen. En het is afwachten hoeveel de concurrenten vooruit gaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grotere compressor erop, wat sleutelen aan het ERS en je hebt inderdaad twee seconden per ronde te pakken. Ze verliezen nu vooral aan het eind van de rechte stukken veel te veel tijd
De internal combustion engine zou best goed zijn, maar de rest er omheen laat nog te wensen over. En inderdaad, ze mogen gedurende het seizoen geen grote onderdelen aanpassen. Daarom heeft het ook een jaar geduurd voordat Ferrari er een grotere turbo op kon schroeven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ze hebben al aangegeven te weten waaar de problemen liggen en winst te kunnen boeken, maar ze mogen die onderdelen niet aanpassen in verband met het regelement. Daarvoor moeten ze wachten tot de nieuwe motor van 2016. Het is afwachten. Honda heeft vaker te vroeg te hoog van de toren geblazen. En het is afwachten hoeveel de concurrenten vooruit gaan.
Als je dat Gp2 moment terugkijkt van Alonso, zie je dat ie de chicane uit heel goed wegtrekt, dus max power zit wel goed. Alleen is voor het einde van het rechte stuk de ERS leeg en kwamen dus die twee vlegels voorbij schieten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ze hebben al aangegeven te weten waaar de problemen liggen en winst te kunnen boeken, maar ze mogen die onderdelen niet aanpassen in verband met het regelement. Daarvoor moeten ze wachten tot de nieuwe motor van 2016. Het is afwachten. Honda heeft vaker te vroeg te hoog van de toren geblazen. En het is afwachten hoeveel de concurrenten vooruit gaan.
tsja als ze volgend jaar niet met die motoren rijden, waarom zouden ze hen dan helpen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:42 schreef Rossdale het volgende:
Renault heeft nu pas hun tokens gebruikt en niemand gaat met de geupgrade Renault motor rijden
twitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 23-10-2015 om 23:23:23Jolyon Palmer announced as race driver for 2016: https://t.co/VBo5is9XOl https://t.co/lYWfr2lT9x reageer retweet
Is met toestemming van Renault.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar dan gaat de deal met Renault niet door lijkt mij.
Pastor is ook GP2 kampioen en kent het team. Vind je nog steeds dat ook Pastor recht heeft op dat stoeltje?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:03 schreef Funzel het volgende:
Logische keuze. Kent het team en als GP2 kampioen vind ik ook wel dat je recht hebt op een stoeltje.
Misschien nu niet meer, maar toendertijd als debutant wel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:07 schreef Beach het volgende:
[..]
Pastor is ook GP2 kampioen en kent het team. Vind je nog steeds dat ook Pastor recht heeft op dat stoeltje?
Geen enkele wagen behoort tot de top 3. Elk team heeft 2 wagens dus bv Mercedes heeft een top 2 wagen, want Lewis en Rosberg.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Pastor heeft een F1 Grand Prix in normale condities gewonnen in een wagen dat niet top tot de top 3 behoorde. Behoorlijke prestatie, daar zijn niet zo veel coureurs van.
Niet mee eens, het is moeilijk die prestatie op waarde te schatten. Net zoals die van Vandoorne. Wat is het GP2 veld waard als de grootste talenten die klasse overslaan of na het behalen van de titel niet meer mee mogen doen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:03 schreef Funzel het volgende:
Logische keuze. Kent het team en als GP2 kampioen vind ik ook wel dat je recht hebt op een stoeltje.
Sainz en Magnussen zijn FR3.5 kampioen, qua niveau waren hun kampioenschaps-jaren gelijk of zelfs beter dan GP2 in dezelfde jaren. De auto's doen nauwelijks voor elkaar onder, op Spa is de WSR wagen 2,5s langzamer dan een GP2 1:58.7 tov 1:56.2, en dat is een behoorlijk lang rondje. Dus imo hebben ze niet een opstapklasse overgeslagen. Frijns heeft zijn eigen ruiten ingegooid door Red Bull te weigeren en arrogante uitspraken te doen, anders zat hij in die STR in 2013.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:41 schreef aesop het volgende:
En Sainz, Magnussen en Kvyat?
Frijns niet te vergeten...
Daar ging het mij niet om, wel om het feit dat de waarde van een Gp2 titel in het geval van Palmer en Vandoorne lastig is in te schatten doordat een groot deel van echte talenten daar nooit rijdt en de kampioenen hun titel niet verdedigen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
imo hebben ze niet een opstapklasse overgeslagen.
Ook voor de GP2 moet je tegenwoordig een flinke zak geld meenemen. Dus ook daar maken echte talenten zonder geld niet veel kans of ze moeten opgepikt zijn door een opleidingsprogramma van een F1 team.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah zo. Tsja, ik denk dat de F1 last heeft van een vastgeroeste mentaliteit. Omwille van de weinig testmogelijkheden, en de grote (of zelfs enorme) veranderingen de laatste paar jaren hebben ze ervaring nodig bij de teams. De teams die geen bal geven om ervaring, zoals een Sauber en Manor op de huidige grid, hebben de duiten nodig. En op de een of andere bizarre manier hebben de echte talenten in de lagere klassen geen of maar kleine sponsoren. Het is niet de GP2 die twijfelachtig is, het is de F1 waar de verrotte mentaliteit zit waarbij de echte talenten (buiten de Red Bull stal) te weinig kansen krijgen.
De verhalen doen $1.500.000 tot $2.500.000 pers seizoen. Wat nog steeds een schijntje, en dus betaalbaarder is, tov een F1 zitje.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ook voor de GP2 moet je tegenwoordig een flinke zak geld meenemen. Dus ook daar maken echte talenten zonder geld niet veel kans of ze moeten opgepikt zijn door een opleidingsprogramma van een F1 team.
28e, 11e en 7e in zijn eerste seizoenen GP2, voordat hij in zijn vierde jaar kampioen werd. GP2 is grotendeels een kampioenschap waar de jongens met ervaring beter presteren vanwege de banden. Een coureur als Palmer is verre van een topcoureur en totaal niet F1-waardig.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:03 schreef Funzel het volgende:
Logische keuze. Kent het team en als GP2 kampioen vind ik ook wel dat je recht hebt op een stoeltje.
Vandaar dat de prestatie van Vandoorne wel goed te noemen is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:59 schreef Rodawa het volgende:
[..]
28e, 11e en 7e in zijn eerste seizoenen GP2, voordat hij in zijn vierde jaar kampioen werd. GP2 is grotendeels een kampioenschap waar de jongens met ervaring beter presteren vanwege de banden. Een coureur als Palmer is verre van een topcoureur en totaal niet F1-waardig.
Laten we het hopen. Oranje Zwartquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Haas livery gelekt bij een bezoek aan de fabriek?
[ afbeelding ]
Nee is concept van een fan. Jaartje oud alweerquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Haas livery gelekt bij een bezoek aan de fabriek?
[ afbeelding ]
2,5 seconde, is dat niet zo'n beetje de achterstand die de Manors hebben? Kan nog leuk worden volgend jaar.quote:"McLaren kan nog 2,5 seconde vinden"
McLaren-coureur Fernando Alonso gelooft dat zijn team in de winter 2,5 seconde kan vinden om komend Formule 1-seizoen om de overwinning te kunnen strijden. McLaren heeft moeite om aansluiting te vinden sinds het team is overgestapt naar de Honda-krachtbron in wat door de coureurs een veredeld testseizoen genoemd wordt.
Volgens Alonso is een winst van 2,5 seconde een realistisch doel als het team hard en goed gedisplineerd werkt de hele winter door en verenigd blijft. "Winnen is een andere stap, daarvoor moeten we Mercedes verslaan, iets wat zelfs de grootste teams niet lukt," voegde Alonso er aan toe. "Het wordt voor ons dus een enorme taak, maar we zijn er klaar voor."
Meer in bron
denk dat Alonso een beetje droomt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2,5 seconde, is dat niet zo'n beetje de achterstand die de Manors hebben? Kan nog leuk worden volgend jaar.
Brawn heeft het gedaan, maar dat was dan ook een engineer enig in zijn soortquote:Op donderdag 29 oktober 2015 18:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Als er één team is dat het kan, is het McLaren wel.
Je bedoelt hoger dan 5 en 6, zoals ze op een gegeven moment in de regen lagen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:49 schreef rockstah het volgende:
Tsja, ik denk inderdaad dat hun chassis ook lang niet zo goed is als dat ze beweren. Vorig seizoen waren ze ook nergens ondanks een mercedes PU en het lijkt me sterk dat ze in één keer zo'n sprong hebben gemaakt. Ik had ze ook een stuk hoger verwacht in de regen afgelopen weekend.
Die vergelijking kun je dus niet maken. De kwaliteit van het chassis is heel erg afhankelijk van hoe strak je om de motor kan bouwen. Het chassis van Mercedes is zo goed, omdat zij precies weten hoe ver ze kunnen hiermee, zonder de motorprestatie te compromitteren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:49 schreef rockstah het volgende:
Tsja, ik denk inderdaad dat hun chassis ook lang niet zo goed is als dat ze beweren. Vorig seizoen waren ze ook nergens ondanks een mercedes PU en het lijkt me sterk dat ze in één keer zo'n sprong hebben gemaakt. Ik had ze ook een stuk hoger verwacht in de regen afgelopen weekend.
Zullen de Renault-wagens volgen?quote:McLaren-coureurs Fernando Alonso en Jenson Button zullen zondag wegens een gridstraf achteraan moeten starten in de Grand Prix van Mexico.
Bij de wagen van beide coureurs wordt aan de Honda-motor gesleuteld. Alonso moet daardoor minimaal vijftien plaatsen inleveren bij de start en Button wordt minimaal 25 plaatsen teruggezet, waardoor hij sowieso als laatste start.
Zowel de Spanjaard als de Brit heeft het maximaal toegestane aantal motoren voor dit seizoen al overschreden.
"Het is niet geweldig om het weekend op deze manier te beginnen. Maar het wordt sowieso een zwaar weekend voor ons. Vanwege onze compressor heeft het voor ons meer invloed dan bij andere teams", doelt Button op de Honda-motor.
Alonso moest eerder deze maand bij de Grand Prix van Sotsji al van de laatste plaats starten door verbeteringen aan de motor. De onderdelen voor Button waren toen nog niet aanwezig.
In de WK-stand spelen de oud-wereldkampioenen een bijrol. Alonso bezet de zestiende plaats en Button staat zeventiende.
http://www.racexpress.nl/(...)mond-voorbij/n/69942quote:Slechts bewaarde geheim van de F1 is bevestigd: Esteban Gutiérrez praat zijn mond voorbij
Het slechts bewaarde geheim van de paddock is bevestigd in Mexico: Esteban Gutiérrez neemt volgend jaar plaats in de F1-bolide van de F1 renstal van Haas naast Romain Grosjean in 2016. Haas zal later vandaag een officiële mededeling doen die live gestreamd zal worden op de websites van de sponsoren van Gutierrez: Claro en Telmex.
Het gerucht ging al enkele weken de ronde, maar werd bevestigd door Gutiérrez zelf op een sponsorevenement op donderdag. De reserve coureur van Ferrari sprak zijn mond voorbij en is verheugd om terug op de grid te staan. “Volgend jaar rijd ik voor het team van Haas en ik ben er heel blij mee. Het is een nieuw avontuur voor me. Ik ben een betere coureur geworden door de ervaring die ik heb opgedaan bij Ferrari”, vertelde Gutiérrez aan de pers op het sponsorevenement.
De 2017 KTM MotoGP machine, op de Red Bull Ring met Red Bull sponsoring. Er gaan geruchten (die men uiteraard met een flinke korrel zout moet nemen) dat Red Bull KTM gaat overnemen (of in ieder geval de motordivisie) en dan als fabrieksteam aan MotoGP gaat deelnemen. En dan uit de F1 stappen na 2016.twitter:motosprint twitterde op vrijdag 30-10-2015 om 11:10:39La KTM MotoGP è già scesa in pista al RedBull Ring, in Austria, con Alex Hofmann!https://t.co/MuG7f9ljmn https://t.co/rbfCJhDDbA reageer retweet
Vooral in de kwali, lijkt me een eerlijker vergelijk. Vergeet niet dat ze beweerden dat ze het beste chassis van het veld zouden hebben, dan verwacht je ze toch wel in de top 10 met zo'n stortbui?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je bedoelt hoger dan 5 en 6, zoals ze op een gegeven moment in de regen lagen?
ze hebben voor 2016 nog steeds geen motoren, dus we moeten maar ongeduldig afwachtenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
De 2017 KTM MotoGP machine, op de Red Bull Ring met Red Bull sponsoring. Er gaan geruchten (die men uiteraard met een flinke korrel zout moet nemen) dat Red Bull KTM gaat overnemen (of in ieder geval de motordivisie) en dan als fabrieksteam aan MotoGP gaat deelnemen. En dan uit de F1 stappen na 2016.twitter:motosprint twitterde op vrijdag 30-10-2015 om 11:10:39La KTM MotoGP è già scesa in pista al RedBull Ring, in Austria, con Alex Hofmann!https://t.co/MuG7f9ljmn https://t.co/rbfCJhDDbA reageer retweet
Sst, dat mag je niet zeggen. Alleen nieuws en geruchten hier.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hebben voor 2016 nog steeds geen motoren, dus we moeten maar ongeduldig afwachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |